Bedankt voor de tip! Dan ga ik daar morgen eens even kijken. Ik had er van de week al een bij de Makro gekocht (dus tijdens de actie van 2+1 gratis op het Wilton en Funcakes assortiment), maar ik ben ook wel benieuwd naar die van de Xenos! En nog een is nooit weg.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:08 schreef Mirjam het volgende:
ze hebben deze week hele leuke cupcake-standaards bij de xenos he?
dit cupcakes op de voorkant zijn echt supermooi!! wat een tijd zal daar in gaan zitten (heb geen ervaring...kan een maaltje piepers en groente koken en daarmee houden mijn culinaire kunsten wel op, des te meer bewondering voor de meesterwerkjes die jullie hier laten zien)quote:Op zaterdag 11 september 2010 00:17 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik heb dit boek net gekregen:
[ afbeelding ]
Nu moet ik wel!
Wat is je budget? Ik ben zelf erg blij met m'n sugargun namelijk!quote:Op vrijdag 10 september 2010 23:38 schreef Stansfield het volgende:
Iemand nog tips voor mij?? Zie post hierboven..
Eigenlijk zou ik gewoon een lijstje benodigdheden willen, dat ik daar zelf wat leuke dingen uit kan kiezen.quote:Op zaterdag 11 september 2010 09:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Wat is je budget? Ik ben zelf erg blij met m'n sugargun namelijk!
Een laag aardbeienvlaaivulling en een dun laagje Funcakes botercreme. En ik heb ook de verschillende lagen biscuitmix met trempeersiroop bosvruchten besprenkeld. Ik heb deze vullingen gekozen omdat ze iets aardbeierigs wou, en omdat ik wist dat er meerdere dagen van gegeten werd, en deze vullingen zijn goed buiten de koeling te houden.quote:
Daar zat ik dus vandaag naar te kijken, naar die 2+1 aanbieding en ik wist niet wat ik moest halenquote:Op vrijdag 10 september 2010 20:37 schreef Spuuglokje het volgende:
Bedankt voor de tip! Dan ga ik daar morgen eens even kijken. Ik had er van de week al een bij de Makro gekocht (dus tijdens de actie van 2+1 gratis op het Wilton en Funcakes assortiment), maar ik ben ook wel benieuwd naar die van de Xenos! En nog een is nooit weg.
Wat voor actie was dit? Ik heb bij de Makro nog nooit Wilton en Funcakes gezienquote:Op vrijdag 10 september 2010 20:37 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Dan ga ik daar morgen eens even kijken. Ik had er van de week al een bij de Makro gekocht (dus tijdens de actie van 2+1 gratis op het Wilton en Funcakes assortiment), maar ik ben ook wel benieuwd naar die van de Xenos! En nog een is nooit weg.
Het stond in de nieuwste folder aangekondigd dat het nieuw in het assortiment was. Ik ga altijd naar de Makro in Groningen, en daar hadden ze voorheen dus niet eens biscuitmix in het assortiment. En nu dus wel spulletjes. Ik heb er die cupcakestandaard voor 23 cupcakes gekocht, de circus carousel cake set, een pak biscuitmix, een paar tubes gekleurde icing, cake release en een pakje bruine fondant. Ik had héél graag die castle set gehad, maar die hadden ze niet in Groningen (stond een afbeelding van in de folder, dus ik had me er stiekem al op verheugd).quote:Op zondag 12 september 2010 00:56 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Wat voor actie was dit? Ik heb bij de Makro nog nooit Wilton en Funcakes gezienWeet je of dit voor elke Makro geld? Ik kan nog wel wat dingen gebruiken.
Heb net even op de website in de folder gekeken (dank je voor de tip) en als het nieuw in het assortiment is, klopt het dat ik het inderdaad nooit heb gezien. Morgen dus eerst naar Makroquote:Op zondag 12 september 2010 12:01 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Het stond in de nieuwste folder aangekondigd dat het nieuw in het assortiment was. Ik ga altijd naar de Makro in Groningen, en daar hadden ze voorheen dus niet eens biscuitmix in het assortiment. En nu dus wel spulletjes. Ik heb er die cupcakestandaard voor 23 cupcakes gekocht, de circus carousel cake set, een pak biscuitmix, een paar tubes gekleurde icing, cake release en een pakje bruine fondant. Ik had héél graag die castle set gehad, maar die hadden ze niet in Groningen (stond een afbeelding van in de folder, dus ik had me er stiekem al op verheugd).
Dat spul heb ik ook nog staanquote:Op zaterdag 11 september 2010 16:27 schreef Spuuglokje het volgende:
De meest simpele vorm van botercreme maken is roomboter mixen op de hoogste stand, 5 à 10 minuten tot het witromig is, dan gezeefde poedersuiker erbij doen (net zoveel poedersuiker als boter, dus 1:1), goed door elkaar mixen en klaar. Voor een extra lekker smaakje kun je er bijvoorbeeld wat citroenaroma van Dr Oetker doorheen mixen.
Je kunt ook kant en klare vanilla frosting kopen, dat ziet er zo uit:
[ afbeelding ]
Kun je mij vertellen welke folder het precies was, en welke blz?quote:Op zondag 12 september 2010 12:05 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Heb net even op de website in de folder gekeken (dank je voor de tip) en als het nieuw in het assortiment is, klopt het dat ik het inderdaad nooit heb gezien. Morgen dus eerst naar Makro![]()
Dank je wel
Hoiquote:Op zondag 12 september 2010 20:44 schreef AnnekeM het volgende:
Als ik zie wat je allemaal nodig hebt voor een "leuke" hobby. Het is niet goedkoop.
Nu kwam ik op een idee om met iemand af en toe wat materialen uit te lenen, zodat je niet beide hetzelfde materiaal aan hoeft te schaffen, zoals uitsteekvormpjes e.d. Maar ook ervaringen uitwisselen is altijd leuk.
Wie voelt zich hier wat voor? Ik ben zelf woonachtig in Friesland.
PM me dan even
Dat zag ik dus, maar ik weet niet wat een wilton adapter/adaptor is? Ik zag ze op andere sites wel te koop voor ong. 90 cent, maarruh, zitten ze niet in een pakket ofzo? Anders moet ik het weer los aanschaffen en dat lijkt me qua verzendkosten dan weer niet handig.quote:Op zondag 12 september 2010 12:05 schreef Spuuglokje het volgende:
Kahlie, ik zou als het voor kerst is een pakje groen en een pakje rood fondant of marsepein kopen. En gekleurde icing is ook leuk. En zo'n setje met spuitmondjes is inderdaad handig. Die spuitmondjes kun je met een Wilton adaptor ook zo op die icing tubetjes schroeven.
Als je een beetje vaste hand hebt kan dit ook gewoon met een normaal brood mes.quote:Op zondag 12 september 2010 20:08 schreef AnnekeM het volgende:
Is de cake Leveler een aanrader?
[ afbeelding ]
wat is dat?quote:Op maandag 13 september 2010 13:53 schreef RenRen- het volgende:
HoiWorden er hier weleens van die cakeballetjes gemaakt?
http://www.bakerella.com/hope-these-put-a-smile-on-your-face/quote:
Ik denk dat dat door de structuur komtquote:Op maandag 13 september 2010 19:21 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik maak ze wel eens als er een kapsel mislukt. Kapsel verkruimelen en er net zoveel 1:1 botercreme doorheen mixen tot je een deeg hebt waar je ballen van kan draaien. Ballen maken en deze door chocolade(ganache) halen, naar voorkeur melk, wit of puur.
Lekker!
De mensen aan wie ik ze laat proeven vragen altijd of er ook marsepein in zit
Prachtig, hoe maak je dat die pleisters er zo realistisch uitzienquote:Op zondag 1 augustus 2010 22:46 schreef Mr-Z het volgende:
vandaag hebben we weer twee creaties gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Taarten 28 cm, gemaakt van kapsel, 2 lagen gevuld met gele room, verse aarbeien en met cointreau getrempeerd. gemaskeerd met botercreme.
Afgewerkt met rolfondant en marsepein.
Maar is dat niet heeeel zoet? Zeker in combinatie met chocola? (Ik doe geen puur, dus vandaarquote:Op maandag 13 september 2010 19:21 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik maak ze wel eens als er een kapsel mislukt. Kapsel verkruimelen en er net zoveel 1:1 botercreme doorheen mixen tot je een deeg hebt waar je ballen van kan draaien. Ballen maken en deze door chocolade(ganache) halen, naar voorkeur melk, wit of puur.
Lekker!
De mensen aan wie ik ze laat proeven vragen altijd of er ook marsepein in zit
Nee, dat snap ik, maar ik wil dat de binnenkant minder zoet is. Zou mascarpone daarvoor zorgen?quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:25 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wel zoet ja, maar gewoon zoet. Niet dat het glazuur van je tanden klapt ofzo. Het is minder zoet dan gewone marsepeingedecoreerde taart want er zit geen marsepein in/op/doorheen
quote:Op dinsdag 14 september 2010 11:34 schreef De_Taartjesfee het volgende:
dunno..probeer het eens zou ik zeggen en laat het me weten
Ik vraag me af hoe je MMF is geworden en of je handen nog plakkenquote:Op dinsdag 14 september 2010 22:41 schreef AnnekeM het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst MMF gemaakt. Eerst 4 verschillende winkels afgestruind voor marshmellows, eindelijk geslaagd. Nu vraag ik mij af; waar kopen jullie je marshmellows en wat kosten ze? Bij de C1000, Aldi en Lidl hadden ze niets, ik ben geslaagd bij de Poeizs Supermarkt (friesland) voor een zak Frisia wit/roze voor ¤ 1,49.
Maken jullie de MMF met gewone poedersuiker, of suikerbakkerspoeder?
Ik heb voor de MMF de poedersuiker van van Gilse gehaald, ¤ 0,59
Waar gebruiken jullie suikerbakkerspoeder het meest voor? Royal Icing?
Prima gelukt. De eerste (wit) is wat hard geworden, waarschijnlijk teveel poedersuiker gebruikt. Want ik heb hem nog even goed uitgerold om te kijken wat het effect is en daarvoor heb ik ook poedersuiker gebruikt op het aanrechtblad.quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:21 schreef Chickert het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe je MMF is geworden en of je handen nog plakken
Ik heb ze eerder ingevroren. Ging prima (bananenchocolade cupcakes in mijn geval, waarvan ik er gewoon teveel had gebakken). Papiertjes bleven ook gewoon mooi zitten.quote:Op vrijdag 17 september 2010 11:49 schreef DarkElf het volgende:
Hi ik heb een vraagjeik las dat je gebakken cupcakes (zonder frosting enzo) heel goed kan invriezen.
is dat zo en hoe werkt dat dan na ontdooien? (moeten ze dan nog een oven in of zijn ze gewoon goed?) of raden jullie t af?
ok en moet je ze dan alleen laten ontdooien of nog oppiepen in de oven ofzo?quote:Op vrijdag 17 september 2010 12:15 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik heb ze eerder ingevroren. Ging prima (bananenchocolade cupcakes in mijn geval, waarvan ik er gewoon teveel had gebakken). Papiertjes bleven ook gewoon mooi zitten.
héél erg mooiquote:Op zondag 19 september 2010 14:18 schreef Ilse86 het volgende:
Hier mijn laatste creatie: mijn eerste betaalde opdracht en tevens eerste bruidstaart (voor kennissen). Was wel een beetje zenuwachtig, maar toch best blij met het resultaat
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vreselijk leuk met die harten bovenop!quote:Op zondag 19 september 2010 14:18 schreef Ilse86 het volgende:
Hier mijn laatste creatie: mijn eerste betaalde opdracht en tevens eerste bruidstaart (voor kennissen). Was wel een beetje zenuwachtig, maar toch best blij met het resultaat
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Best blij? Hier mag je echt ontzettend trots op zijn, wat een mooie taart!quote:Op zondag 19 september 2010 14:18 schreef Ilse86 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zomaar even een reactie die verder losstaat van dit topic: ik gebruik altijd boterhamzakjes waar ik een puntje van afknip als spuitzak. Vind ik makkelijker dan zo'n echte die je steeds moet afwassen.quote:Op maandag 20 september 2010 09:39 schreef Stansfield het volgende:
Zo mooie taart zeg.
Ik heb voor mijn vriendin deze gekocht:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50133050
Leuke beginset voor weinig geld denk ik.
Dat deed ik ook... tot ik er achter kwam dat de allergoedkoopste boterhamzakjes daar niet geschikt voor zijn en ik het zakje kapot kneepquote:Op maandag 20 september 2010 13:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zomaar even een reactie die verder losstaat van dit topic: ik gebruik altijd boterhamzakjes waar ik een puntje van afknip als spuitzak. Vind ik makkelijker dan zo'n echte die je steeds moet afwassen.
En het is ook hygiënischer
Ik koop bij de groothandel een lading snoepzakken waar ik het puntje vanaf knip. Werkt perfect, en veel goedkoper dan bijvoorbeeld de disposable Wilton spuitzakken.quote:Op maandag 20 september 2010 13:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zomaar even een reactie die verder losstaat van dit topic: ik gebruik altijd boterhamzakjes waar ik een puntje van afknip als spuitzak. Vind ik makkelijker dan zo'n echte die je steeds moet afwassen.
En het is ook hygiënischer
de allergoedkoopste zijn daar idd ook niet voor geschikt. Ik zou de wat steviger nemen, of diepvrieszakjes.quote:Op maandag 20 september 2010 13:55 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Dat deed ik ook... tot ik er achter kwam dat de allergoedkoopste boterhamzakjes daar niet geschikt voor zijn en ik het zakje kapot kneep![]()
quote:Op maandag 20 september 2010 14:39 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik koop bij de groothandel een lading snoepzakken waar ik het puntje vanaf knip. Werkt perfect, en veel goedkoper dan bijvoorbeeld de disposable Wilton spuitzakken.
oei die is echt erg. dat kan zelfs ik als taart-noob zien. (is ovenloos dus geen taarten bakken:( )quote:Op donderdag 23 september 2010 15:27 schreef Nanook24 het volgende:
Iemand de howtomaakeenkrulstrik al ingekeken?![]()
Ik begrijp niet dat mensen op deze manier hun diensten durven te verkopen. Ik heb ook mijn eerste taartjes online staan maar daar zie je tenminste nog wel dat er een stijgende lijn in zit bij wat ik maak.
quote:Op donderdag 23 september 2010 15:52 schreef E.T. het volgende:
Als echte taarten-n00b .. is het niet de bedoeling dat die reepjes marsepein veel, heel veel dunner moeten zijn voor die strik??![]()
Twee belangrijke dingen:quote:Op donderdag 23 september 2010 20:26 schreef GotC het volgende:
Nou, m'n 1e taart staat in de koelkast te harden(tenminste, de ganache om de taart
). Biscuitbeslag gevuld met chocolade- en vanille ganache.
Maar hebben jullie misschien tips om het beslag echt goed te laten rijzen? Het wil bij mij niet echt top lukken..
Zijn er een aantal dingen die zij anders deed? Ik ben benieuwd welke.quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:32 schreef GotC het volgende:
Thanks!
Ik ga het straks even uitproberen.
Sorry, die wie anders deed?quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:47 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Zijn er een aantal dingen die zij anders deed? Ik ben benieuwd welke.
oops, foutje van mijn kant.quote:
Dit taartje is echt fantastisch!!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:08 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
leuk taartje! ik vind die "simpele" roosjes er leuk bij staan![]()
(vaak vindt ik die veel te echt lijkende roosjes niet zo mooi)
Zelf met dinnetje ook weer aan de slag geweest. Pfft zoveelste binnen korte tijd alweer.... Vakantie,toen nijntje taart (zie boven) en nu deze weer
Vulling : puur-truffel bonbonbloc, aardbeien jam. Botercreme: op basis van ganache, witte choco botercreme.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |