abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86286352
AnnekeM, de grootste maat bakvorm bij De Leukste Taarten is 40 cm. Dat is geen springvorm, maar als je er biscuit in wil bakken heb je natuurlijk ook geen springvorm nodig.

Even een galerij van de taarten van afgelopen week: voor drie verjaardagen en ééntje voor een vriendin die is afgestudeerd als arts:

(taart en strik van 30 cm doorsnee. Koste me bijna m'n hard, zo fragiel als die strik was!)

(kroontje niet helemaal goed uitgesneden in photoshop, te lui O-) )

Zo, voor zover mijn overdaad aan foto's :)
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_86287307
Mooooooi!
  vrijdag 10 september 2010 @ 19:07:34 #207
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_86287967
Ik vind die strikken zo mooi Taartje, dat wil ik ook nog eens uitproberen! En wat leuk zo'n bolletjesrand in 3 verschillende kleurtjes! ^O^
pi_86287992
ze hebben deze week hele leuke cupcake-standaards bij de xenos he?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 10 september 2010 @ 19:42:58 #209
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_86289305
Ik had deze week ook een taartopdracht, een vierkante taart van 25 cm doorsnede en een bijpassend mini-barbietaartje:

pi_86290436
Prachtig Spuug en Taartje!
  vrijdag 10 september 2010 @ 20:17:18 #211
171422 LadyBlack
paint it black
pi_86290566
Die dokterstaart!! _O_
  vrijdag 10 september 2010 @ 20:37:34 #212
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_86291461
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:08 schreef Mirjam het volgende:
ze hebben deze week hele leuke cupcake-standaards bij de xenos he?
Bedankt voor de tip! Dan ga ik daar morgen eens even kijken. Ik had er van de week al een bij de Makro gekocht (dus tijdens de actie van 2+1 gratis op het Wilton en Funcakes assortiment), maar ik ben ook wel benieuwd naar die van de Xenos! En nog een is nooit weg. :)
pi_86292953

:D
  vrijdag 10 september 2010 @ 21:11:35 #214
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_86293270
Hee bedankt voor de afbeelding en gelijk de prijsinfo, Loki! Die lijken heel veel op die van Wilton, alleen een stuk goedkoper! :o
pi_86294964
Spuuglokje, wat een práchtige taart! _O_
A balanced diet is a cookie in each hand
  vrijdag 10 september 2010 @ 22:52:03 #217
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_86297788
Dank je Taartje. O+ En jij ook prinseszondererwt. O+ Het lijkt misschien zo klaar, maar tjonge, het was héél véél werk. Nou ja, dat barbietaartje was niet veel werk natuurlijk, maar zo'n hertje zit er niet in een kwartiertje op. :X
pi_86297853
Heel erg mooi, Spuuglokje en Taartje!

Ik heb vandaag een bruidstaart en cupcakes afgeleverd waar ik verre van tevreden over was. -O- . Ik neem de komende tijd ook absoluut geen bestellingen meer aan, ik heb het echt veel te druk met m'n opleiding, stage en werk.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_86299711
Iemand nog tips voor mij?? Zie post hierboven..
pi_86301396
Ik heb dit boek net gekregen:

Nu moet ik wel :P!
pi_86301495
-dubbel-

[ Bericht 96% gewijzigd door Principessa.Farfallus op 11-09-2010 00:28:48 ]
  zaterdag 11 september 2010 @ 00:27:44 #223
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_86301795
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 00:17 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik heb dit boek net gekregen:
[ afbeelding ]

Nu moet ik wel :P!
dit cupcakes op de voorkant zijn echt supermooi!! wat een tijd zal daar in gaan zitten (heb geen ervaring...kan een maaltje piepers en groente koken en daarmee houden mijn culinaire kunsten wel op, des te meer bewondering voor de meesterwerkjes die jullie hier laten zien)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zaterdag 11 september 2010 @ 09:39:10 #224
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_86306414
Spuug, ik stalk je gewoon tot hier. ;)
De taarten waren een geweldig succes! En vandaag beginnen we aan het hertje! Het is zoveel dat we er met gemak 2 dagen mee kunnen!
Prinsessentaartje werd door jarige dochter heel lief gedeeld!
Dankudanku, en ik (en al het bezoek) sta versteld van je kunsten.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zaterdag 11 september 2010 @ 09:46:50 #225
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_86306499
Welke vulling zat er in? :9
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_86306507
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 23:38 schreef Stansfield het volgende:
Iemand nog tips voor mij?? Zie post hierboven..
Wat is je budget? Ik ben zelf erg blij met m'n sugargun namelijk!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_86306835
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 09:47 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Wat is je budget? Ik ben zelf erg blij met m'n sugargun namelijk!
Eigenlijk zou ik gewoon een lijstje benodigdheden willen, dat ik daar zelf wat leuke dingen uit kan kiezen.
  zaterdag 11 september 2010 @ 10:18:26 #228
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_86306910
smoother, uitstekers voor sierrandjes, kleine rolstok voor kleine hoeveelheden marsepein, een klein rolmesje om marsepein secuur mee uit te snijden, sugargun, tylose, biscuitmix, botercrememix, kleurstoffen (pasta), kleurpoedersm glansspray.
Dat zijn dingen waar je wel wat mee kan.
Succes met uitzoeken :)
  zaterdag 11 september 2010 @ 14:18:03 #229
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_86312865
O+ Bedankt Lishe! :*
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 09:46 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Welke vulling zat er in? :9
Een laag aardbeienvlaaivulling en een dun laagje Funcakes botercreme. En ik heb ook de verschillende lagen biscuitmix met trempeersiroop bosvruchten besprenkeld. Ik heb deze vullingen gekozen omdat ze iets aardbeierigs wou, en omdat ik wist dat er meerdere dagen van gegeten werd, en deze vullingen zijn goed buiten de koeling te houden.
pi_86314906
Ik wil mijn eerste cup cakes ooit gaan maken... Maar het is een amerikaansch boek dus weet niet of je al deze ingrediënten gewoon in Nederland kunt kopen?

-Ik neem aan dat ik de cupcakes zelf moet/kan bakken. Waar haal ik dan die mini bakpapiertjes?
-Ik heb nu iets van 5x6=30 neppe oreo's van de lidl.. dus daar moet ik nog een doos van bijhalen
-vanilla frosting? is dat poedersuiker + water?
- zwarte kleurstof: toko?
-mini marshmellows (ik zie niet echt waar ze die gebruiken?)
-32 mini chocolat chips (zijn gewoon koekjes toch? zie ik ook nergens..
-chocolade zonnebloempitten? haha wat???
-32 chocolat cereals (die moeten vast wel bij de appie liggen..)
-16 green paper liners.. das gewoon het gras toch?
pi_86315616
Voor frosting zou ik eiwit met poedersuiker gebruiken, dat wordt meer een creme dus is makkelijker te gebruiken én is mooier. Je kan ook botercreme maken.
pi_86316075
En hoe gaat dat dan in z'n werk?
  zaterdag 11 september 2010 @ 16:27:00 #233
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_86316192
De meest simpele vorm van botercreme maken is roomboter mixen op de hoogste stand, 5 à 10 minuten tot het witromig is, dan gezeefde poedersuiker erbij doen (net zoveel poedersuiker als boter, dus 1:1), goed door elkaar mixen en klaar. Voor een extra lekker smaakje kun je er bijvoorbeeld wat citroenaroma van Dr Oetker doorheen mixen.
Je kunt ook kant en klare vanilla frosting kopen, dat ziet er zo uit:
pi_86316818
Oke, denk dat ik doe wat er in het recept staat, anders smaakt het misschien een beetje vreemd..
pi_86321782
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 20:37 schreef Spuuglokje het volgende:
Bedankt voor de tip! Dan ga ik daar morgen eens even kijken. Ik had er van de week al een bij de Makro gekocht (dus tijdens de actie van 2+1 gratis op het Wilton en Funcakes assortiment), maar ik ben ook wel benieuwd naar die van de Xenos! En nog een is nooit weg. :)
Daar zat ik dus vandaag naar te kijken, naar die 2+1 aanbieding en ik wist niet wat ik moest halen :@

Heb jij aanwijzingen voor een beginner of zijn er ook mensen misschien hier die iets willen hebben? Ik zat te kijken naar: de set voor taarten decoreren (spuitmondjes e.d.), die voor cupcakes, die voor glazuurachtige stiften hadden ze niet, de verschillende soorten fondant, marsepein e.d.

Ik wilde gewoon wat leuks om kerstcupcakes of taartjes te maken. Ik heb zelf wel veel met biscuitdeeg gewerkt (mocca taart met biscuitdeeg) maar die maakte ik altijd gewoon af met mocca-creme d'r op en omheen en dan veel hagelslag op de randen (of amandalschaafsel) + moccaboontjes op de taart. Dat was wel erg leuk, maar iets anders met decoreren wil ik ook wel!

Tips?

Oh, taartsnijder en smoother e.d. heb ik al.
  zondag 12 september 2010 @ 00:56:54 #236
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_86331507
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 20:37 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Wat voor actie was dit? Ik heb bij de Makro nog nooit Wilton en Funcakes gezien :{ Weet je of dit voor elke Makro geld? Ik kan nog wel wat dingen gebruiken.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 12 september 2010 @ 12:01:58 #237
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_86338000
quote:
Op zondag 12 september 2010 00:56 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Wat voor actie was dit? Ik heb bij de Makro nog nooit Wilton en Funcakes gezien :{ Weet je of dit voor elke Makro geld? Ik kan nog wel wat dingen gebruiken.
Het stond in de nieuwste folder aangekondigd dat het nieuw in het assortiment was. Ik ga altijd naar de Makro in Groningen, en daar hadden ze voorheen dus niet eens biscuitmix in het assortiment. En nu dus wel spulletjes. Ik heb er die cupcakestandaard voor 23 cupcakes gekocht, de circus carousel cake set, een pak biscuitmix, een paar tubes gekleurde icing, cake release en een pakje bruine fondant. Ik had héél graag die castle set gehad, maar die hadden ze niet in Groningen (stond een afbeelding van in de folder, dus ik had me er stiekem al op verheugd).
  zondag 12 september 2010 @ 12:05:26 #238
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_86338102
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:01 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Het stond in de nieuwste folder aangekondigd dat het nieuw in het assortiment was. Ik ga altijd naar de Makro in Groningen, en daar hadden ze voorheen dus niet eens biscuitmix in het assortiment. En nu dus wel spulletjes. Ik heb er die cupcakestandaard voor 23 cupcakes gekocht, de circus carousel cake set, een pak biscuitmix, een paar tubes gekleurde icing, cake release en een pakje bruine fondant. Ik had héél graag die castle set gehad, maar die hadden ze niet in Groningen (stond een afbeelding van in de folder, dus ik had me er stiekem al op verheugd).
Heb net even op de website in de folder gekeken (dank je voor de tip) en als het nieuw in het assortiment is, klopt het dat ik het inderdaad nooit heb gezien. Morgen dus eerst naar Makro :Y
Dank je wel *O*
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 12 september 2010 @ 12:05:51 #239
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_86338113
Kahlie, ik zou als het voor kerst is een pakje groen en een pakje rood fondant of marsepein kopen. En gekleurde icing is ook leuk. En zo'n setje met spuitmondjes is inderdaad handig. Die spuitmondjes kun je met een Wilton adaptor ook zo op die icing tubetjes schroeven.
pi_86352376
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:27 schreef Spuuglokje het volgende:
De meest simpele vorm van botercreme maken is roomboter mixen op de hoogste stand, 5 à 10 minuten tot het witromig is, dan gezeefde poedersuiker erbij doen (net zoveel poedersuiker als boter, dus 1:1), goed door elkaar mixen en klaar. Voor een extra lekker smaakje kun je er bijvoorbeeld wat citroenaroma van Dr Oetker doorheen mixen.
Je kunt ook kant en klare vanilla frosting kopen, dat ziet er zo uit:
[ afbeelding ]
Dat spul heb ik ook nog staan :D :9 kun je daar ook gewoon van die mooie toeven mee maken?
pi_86353501
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:05 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Heb net even op de website in de folder gekeken (dank je voor de tip) en als het nieuw in het assortiment is, klopt het dat ik het inderdaad nooit heb gezien. Morgen dus eerst naar Makro :Y
Dank je wel *O*
Kun je mij vertellen welke folder het precies was, en welke blz?
Ik heb ook online gekeken maar kan hem niet vinden :(
Als ze het in Leeuwarden ook hebben, gaan we morgen ook even langs.

Ik wil ook graag zelf deze taarten maken, dus dan is een soort van beginnersset wel handig.

edit; al gevonden: Food blz 43

[ Bericht 1% gewijzigd door AnnekeM op 12-09-2010 19:48:27 ]
pi_86354706
Is de cake Leveler een aanrader?

pi_86356369
Als ik zie wat je allemaal nodig hebt voor een "leuke" hobby. Het is niet goedkoop.
Nu kwam ik op een idee om met iemand af en toe wat materialen uit te lenen, zodat je niet beide hetzelfde materiaal aan hoeft te schaffen, zoals uitsteekvormpjes e.d. Maar ook ervaringen uitwisselen is altijd leuk.
Wie voelt zich hier wat voor? Ik ben zelf woonachtig in Friesland.
PM me dan even :)
  zondag 12 september 2010 @ 20:47:19 #244
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86356504
quote:
Op zondag 12 september 2010 20:44 schreef AnnekeM het volgende:
Als ik zie wat je allemaal nodig hebt voor een "leuke" hobby. Het is niet goedkoop.
Nu kwam ik op een idee om met iemand af en toe wat materialen uit te lenen, zodat je niet beide hetzelfde materiaal aan hoeft te schaffen, zoals uitsteekvormpjes e.d. Maar ook ervaringen uitwisselen is altijd leuk.
Wie voelt zich hier wat voor? Ik ben zelf woonachtig in Friesland.
PM me dan even :)
Hoi :W. Ik wilde zeggen dat ik wel eens een taartje wil proeven, maar ik bedacht me net dat ik nu niet zo eenvoudig meer kan langswippen bij jou _O-.
Niet meer actief op Fok!
pi_86357841
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:05 schreef Spuuglokje het volgende:
Kahlie, ik zou als het voor kerst is een pakje groen en een pakje rood fondant of marsepein kopen. En gekleurde icing is ook leuk. En zo'n setje met spuitmondjes is inderdaad handig. Die spuitmondjes kun je met een Wilton adaptor ook zo op die icing tubetjes schroeven.
Dat zag ik dus, maar ik weet niet wat een wilton adapter/adaptor is? Ik zag ze op andere sites wel te koop voor ong. 90 cent, maarruh, zitten ze niet in een pakket ofzo? Anders moet ik het weer los aanschaffen en dat lijkt me qua verzendkosten dan weer niet handig.

Fijn dat ik mensen blij hebt gemaakt met de Makro aanbieding *O*
  maandag 13 september 2010 @ 06:49:42 #246
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_86371557
quote:
Op zondag 12 september 2010 20:08 schreef AnnekeM het volgende:
Is de cake Leveler een aanrader?

[ afbeelding ]
Als je een beetje vaste hand hebt kan dit ook gewoon met een normaal brood mes.
pi_86380459
Hoi :@ Worden er hier weleens van die cakeballetjes gemaakt?
pi_86389038
quote:
Op maandag 13 september 2010 13:53 schreef RenRen- het volgende:
Hoi :@ Worden er hier weleens van die cakeballetjes gemaakt?
wat is dat? :o
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_86389729
quote:
Op maandag 13 september 2010 17:54 schreef Mirjam het volgende:

[..]

wat is dat? :o
http://www.bakerella.com/hope-these-put-a-smile-on-your-face/
Zulke :o

Ik vroeg me namelijk af wat je bij vanillecake kunt stoppen zodat het niet té zoet wordt. Maar ik ben niet oz creatief met eten
  maandag 13 september 2010 @ 19:21:01 #250
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_86391866
Ik maak ze wel eens als er een kapsel mislukt. Kapsel verkruimelen en er net zoveel 1:1 botercreme doorheen mixen tot je een deeg hebt waar je ballen van kan draaien. Ballen maken en deze door chocolade(ganache) halen, naar voorkeur melk, wit of puur.
Lekker!
De mensen aan wie ik ze laat proeven vragen altijd of er ook marsepein in zit :D
pi_86394059
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:21 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik maak ze wel eens als er een kapsel mislukt. Kapsel verkruimelen en er net zoveel 1:1 botercreme doorheen mixen tot je een deeg hebt waar je ballen van kan draaien. Ballen maken en deze door chocolade(ganache) halen, naar voorkeur melk, wit of puur.
Lekker!
De mensen aan wie ik ze laat proeven vragen altijd of er ook marsepein in zit :D
Ik denk dat dat door de structuur komt :o ik had ook van die balletjes gedraaid met de restjes cake en botercrème van die hamburgers en die vond ik hetzelfde mondgevoel hebben.
pi_86413604
Zijn er bij de Ikea eigenlijk spullen te vinden om mooie taarten mee te maken, of is daar niks wat de moeite waard is en zul je toch echt naar de kookwinkels moeten?
pi_86413759
Weet iemand trouwens of de sligro ook iets van Fondant of Marsepein verkoopt? Daar kom ik namelijk elke dag langs en we hebben een pasje ervan. Scheelt het zoeken naar een winkel in de buurt (is er niet) of verzendkosten....
pi_86413861
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 22:46 schreef Mr-Z het volgende:
vandaag hebben we weer twee creaties gemaakt:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Taarten 28 cm, gemaakt van kapsel, 2 lagen gevuld met gele room, verse aarbeien en met cointreau getrempeerd. gemaskeerd met botercreme.

Afgewerkt met rolfondant en marsepein.
Prachtig, hoe maak je dat die pleisters er zo realistisch uitzien :o _O_
pi_86414937
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:21 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Lekker!
Maar is dat niet heeeel zoet? Zeker in combinatie met chocola? (Ik doe geen puur, dus vandaar :') )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')