Of je bekijkt het via de TopicGallery van het vorige topic?quote:Op maandag 27 september 2010 10:30 schreef Mr-Z het volgende:
Waarom niet alle taarten van het vorige topic in de OP ? Lijkt me een handig overzichtje om eens terug te kijken
Ik doe best vaak een (dun) laagje jam als vulling. Dan doe ik er wel een andere laag met 'echte' vulling in. Wat ik altijd doe om te voorkomen dat de jam in het biscuit trekt, is een héél dun laagje botercreme op beide snijvlakken van de taartlaag smeren. Een beetje zoals je boter op brood smeert. Dit vormt dan een waterdichte laag en de jam blijft dan tussen de lagen zitten, in plaats van dat hij in het biscuit trektquote:Op zondag 26 september 2010 23:45 schreef Chickert het volgende:
Doen jullie in je taart ook wel eens een laagje gewone jam? Zo ja... wat doe je dan om te voorkomen dat het in je kapsel trekt en gewoon een mooi laagje blijft?
Mooooi zeg! Super strak en netjes. Ik wou dat mijn scriptiebegeleider zoiets verdiend hadquote:Op maandag 27 september 2010 22:07 schreef Taartje het volgende:
Kom weer even een taartje showen, in de stijl van Pip. Wilde er al een tijdje zo eentje maken, nu gebruikt als thema voor het bedanktaartje voor m'n scriptiebegeleidster
[ afbeelding ]
Ik ben een redelijke beginner (zo'n 10 taarten gemaakt) maar met alles erop en eraan, dus ook bakken, fondant kleuren en vullingen maken ben ik voor een heel simpel taartje toch al wel gauw een uur of 4 kwijt. Over de bruidstaart die in de openingspost staat heb ik in totaal zelfs zo'n 13-14 uur gedaanquote:Op maandag 27 september 2010 22:09 schreef MissHobje het volgende:
FF een zomaar vraagje.. hoe lang doet de taartenmaak(st)er gemiddeld over zijn/haar creatie eigenlijk? dan heb ik het puur over het vullen en versieren zeg maar.
Okee, ik kan niet wachten tot ik tijd heb om te gaan beginnenquote:Op maandag 27 september 2010 15:59 schreef Taartje het volgende:
Morgane, op http://www.deleukstetaarten.nl/faq vind je héél veel info over het maken van een taart. Wat betreft vulling kun je het zo gek maken als je zelf wil. Een eenvoudige vulling is jam, smaakt altijd goed in een taartje. Kun je bijvoorbeeld combineren met een laag gele room (pakjes van dr Oetker, alleen water toevoegen). Heel simpel maar errug lekker!
Ik denk dat je met je 8 uur en 1,5 hand toch wel redelijk representatief bent hoor.quote:Op maandag 27 september 2010 22:14 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Een hele simpele heb ik binnen 2 uur klaar. Over ingewikkelde doe ik soms wel 8 uur ofzo.
Maar ik doe het met 1,5 hand dus ben waarschijnlijk niet helemaal representatief
Niemand?quote:Op zondag 26 september 2010 20:48 schreef tliciouz het volgende:
Nog even in de herhaling. Is er iemand in de buurt van Arnhem die voor mijn 20e verjaardag een taart wil/kan maken. Ik wil het zelf wel proberen maar heb er helaas niet al het geduld voor. En als ik die taartjes zie smelt ik weg.
En BT, je komt maar.
Om welke datum gaat het? Mijn vriend woont in Arnhem, dus daar ben ik vaak te vinden. Mss kunnen we wat regelen. Als je wilt kun je me een pm sturenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |