abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75920852

Selectie 2009/2010:
Staand bovenste rij van links naar rechts: Norbert Keulen (verzorger), Davy de Fauw, Willem Janssen, Dieter van Tornhout, Jan- Paul Saeijs, Rihairo Meulens, Kris de Wree, Mads Junker, Eric Addo, Harrie Gommans, Rutger Sanders (teamarts).
Staand middelste rij van links naar rechts: John Roox (keeperstrainer), Laurent Delorge, Edwin Linssen, Pa- Modou Kah, Bram Castro, Collin van Eijk, Cliff Mardulier, Guus Hupperts, Anouar Hadouir, Kjell Knops, Hans Wiltenburg (fysiotherapeut).
Zittend van links naar rechts: Ger Senden (teammanager), Arnaud Sutchuin Djoum, Kenneth Staelens, Boldiszar Bodor, Harm van Veldhoven (hoofdtrainer), René Trost (assistent- trainer), Jeanvion Yulu- Matondo, Vincent Lachambre, Ruud Vormer, Mark Luijpers (assistent- trainer).
Op de foto ontbreken: Marcel de Jong, Jamaïque Vandamme, Przemyslaw Tyton.

Nieuwe spelers voor seizoen 2009-2010:
  • Rihairo Meulens (transfervrij overgenomen van Vitesse);
  • Mads Junker (gehuurd van Vitesse);
  • Morten Skoubo (gehuurd van FC Utrecht);
  • Eric Addo (transfervrij overgenomen van PSV (na huurperiode)).

Spelers terug na verhuurperiode:
  • Harrie Gommans (Roeselare);
  • Jan-Paul Saeijs (Southampton).

Spelers die vertrokken na/tijdens 2009-2010:
  • Andres Oper (Shanghai Shenhua);
  • Marcel Meeuwis (Borussia Mönchengladbach);
  • Sekou Cissé (Feyenoord)
  • Dieter van Tornhout (Enosis Neon Paralimni);
  • Wesley Schors (MVV).

DarkShine:
    West 7

TheGHunter:
    Theo Pickee Tribune, Vak 17

Schimpie:
    West, overal & nergens

planethugo:
    West 12

RD4:
    West 3

LeonH:
    Noord 11

Professional:
    West 12

Robjuhhh:
    West, overal & nergens

ZoneKill:
    Theo Pickee Tribune, Vak 18

Plato1980:
    Ergens op de Theo Pickée tribune

SuzukiSwift:
    Theo Pickee Tribune, Vak 13

[ afbeelding ]
    [Roda JC] #51: STAK + RVC: Rot op!
    [Roda JC] #50: Puntjes sprokkelen in het nieuwe seizoen...
    [Roda JC] #49: Vechte, Valle, Opstaon en weer Vechte!
    [Roda JC] #48: UNABSTEIGBAR!
    47
    [Roda JC] #46: Onafgebroken in de Eredivisie sinds 73/74
    [Roda JC] #45: Waar de gifbeker een gif-fust geworden is
    [Roda JC] #44: Zes punten zijn een must!
    [Roda JC] #43 Our pride since 1962!
    [Roda JC] #42 Kotsen op de fusie
    [Roda JC] #41 Nog ongeloofwaardiger dan een soap
    [Roda JC] #40 Strijdend tegen de na-competitie!
    [Roda JC #39] NEVER SURRENDER!
    [Roda JC I #38] R.I.P. Roda JC 1962 - 2009
    [Roda JC I #37] Versterking komt eraan, nu de punten nog!
    [Roda JC I #36] Met meer wedstrijden dan punten...
    [Roda JC I #35] Zonder stoflongen richting middenmoot...
    [Roda JC | #34] Tot de winterstop met Koopman?
    [Roda JC | #33] Nog 2 weken...
    [Roda JC | #32] De komkommertijd is begonnen...
    [Roda JC | #31] Maandag bij d'r Joep op de Markt?
    [Roda JC | #30] Geel-Zwart lint richting de Kuip!
    [Roda JC | #29] Ut sjunste op de welt!
    [Roda JC | #28] Op naar de Kuip, beker halen!
    [Roda JC | #27] We are going for a European Tour!
    [Roda JC #26] We are Roda; Kaalheide is the place!
    [Roda JC #25] Wie wordt op Kaalhei vermoord?
    [Roda JC #24] VVV - Roda, Derby of streekduel?
    [Roda JC #23] Butcher is back in town
    [Centraal] Roda JC #22 Waar versterkingen noodzakelijk zijn
    [Centraal] Roda JC #21: Met Atte Europa in!
    [Centraal] Roda JC #20: Wij gaan Europa in!
    [Centraal] Roda JC #19 met De Fauw in de spits!
    [Centraal]Roda JC #18 Huub's Army on tour!
    [Centraal]Roda JC #17 KNVB weg ermee!
    [Centraal] Roda JC #16: Nieuw seizoen, nieuwe kansen!
    [Centraal] Roda JC #15 Huub's Yellow-Blacks Army!
    [Roda JC] Roda los mer joa [Deel 11]
    [Roda JC] Huuuuuuuuuuuuub! [Deel 10]
    [Roda JC] Op naar volgend seizoen! [Deel 9]
    [Roda JC]De Trots van het Zuiden[Deel 8]
    [Roda JC] De Trots van het Zuiden [Deel 7]
    [Roda JC] De Trots van het Zuiden [Deel 6]
    [Roda JC] De Trots van het Zuiden deeltje 5
    [Centraal] Roda JC [Topic 4]
    [Centraal] Trots van het Zuiden - Roda JC [Topic4]
    [Centraal]Trots van het Zuiden topic (Roda), # 3
    [Centraal] Trots van het Zuiden topic (Roda)
    Roda JC landskampioen 02/03, Deel II alweer
    Roda JC landskampioen 02/03

Roda JC
    West Side Ultras
    Roda World
    Koempel's Pleasure Dome
    Fanproject '98
    Rodafans Helden

De op vind je hier
  • pi_75923247
    TVP-tje maar weer. Ik ben eens benieuwd wat er allemaal in de winterstop gaat gebeuren.
    Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
      dinsdag 22 december 2009 @ 14:20:16 #3
    60704 LeonH
    Fuck the Reputation Game!
    pi_75924586
    TVP
    11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
    pi_75925285
    TeveelVerliesPunten?
      dinsdag 22 december 2009 @ 17:45:01 #5
    154193 TheYoung1
    Lief zijn loont nog steeds!!
    pi_75932858
    Te Veel Penaltys (niet of tegen gekregen)
    ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
    Patat, dat is het!!
    pi_75934130
    Het minste wat ik van Adnan Secerovic verwacht is dat hij op de bank zit. Zelfs dat is niet het geval geweest (meen ik).
    "You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
    pi_75934398
    Net geen Europees voetbal!

bron: http://www.sportweek.nl/eredivisie-jaren-nul.asp
    "You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
    pi_75938123
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 18:25 schreef iehlaak het volgende:
    Het minste wat ik van Adnan Secerovic verwacht is dat hij op de bank zit. Zelfs dat is niet het geval geweest (meen ik).
    Waar heb je het over, hij is pas hier en de vergunning was nog niet gereed.. mag toch aannemen dat hij in januari gewoon op de bank zit.

Over die grafiek moet er wel even bij gezegd worden dat het aantal tegendoelpunten bij Roda absoluut niet klopt, hebben gemiddeld rond de 45-50 tegendoelpunten per seizoen gehad dus in de 600 kan nooit kloppen.

[ Bericht 17% gewijzigd door NoMercy285 op 22-12-2009 20:17:07 ]
    pi_75941258
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 20:09 schreef NoMercy285 het volgende:
    Waar heb je het over, hij is pas hier en de vergunning was nog niet gereed.. mag toch aannemen dat hij in januari gewoon op de bank zit.
    Hij is per 01/01/09 speelgerechtigd omdat hij toen achttien werd. Ik zou het vreemd vinden als hij nog geen vergunning heeft, want men heeft maanden te tijd gehad om dit te regelen. Bovendien verdient deze jongen ook een aardig salaris en kost hij nu alleen maar geld.

Heeft iemand al iets van hem gehoord sinds hij bij Roda speelt? Trainingen, tweede elftal, et cetera
    quote:
    Over die grafiek moet er wel even bij gezegd worden dat het aantal tegendoelpunten bij Roda absoluut niet klopt, hebben gemiddeld rond de 45-50 tegendoelpunten per seizoen gehad dus in de 600 kan nooit kloppen.
    Inderdaad, dit ligt veel te hoog. Dat MVV onderaan staat lijkt me daarentegen wel weer te kloppen.
    pi_75947247
    Nogmaals, die jongen is pas sinds een week ofzo definitief bij Roda en men wacht nu op de goedkeuring van de papieren. Geen idee of hij wel al kan en mag meetrainen. Jouw datum van 01/01/09 is complete onzin, je zit namelijk een jaartje te vroeg
    Maargoed, we zullen gaan zien of het echt zo'n talent is.
    pi_75950555
    Ik vond het ook verdacht veel tegendoelpunten. 200 meer dan de rest van het veld. Maar toch netjes 8e plek.
    Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
    pi_75958261
    Ook weer presetn, ik zie Darkshine wel erg weinig de laatste tijd met alle LD stukjes. Wordt nodig gemist!
      woensdag 23 december 2009 @ 13:59:50 #13
    122102 blonchi
    Blauwgilborgel
    pi_75968474
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 14:20 schreef LeonH het volgende:
    RTVP
    Ram Tse Vöal Probleme
    Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
    Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
    pi_75968956
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 21:19 schreef iehlaak het volgende:
    Dat MVV onderaan staat lijkt me daarentegen wel weer te kloppen.
    Dat viel me ook meteen op
    pi_75992198
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 22:58 schreef NoMercy285 het volgende:
    Nogmaals, die jongen is pas sinds een week ofzo definitief bij Roda en men wacht nu op de goedkeuring van de papieren. Geen idee of hij wel al kan en mag meetrainen. Jouw datum van 01/01/09 is complete onzin, je zit namelijk een jaartje te vroeg
    Maargoed, we zullen gaan zien of het echt zo'n talent is.
    Excuus. Ik bedoelde uiteraard 01/12/09. Hij werd op dit datum 18 en werd tevens bij de selectie gevoegd.
    pi_75993089
    Tja dan heb je wel gelijk dat Roda de papieren al lang in orde had moeten kunnen hebben, zal er wel mee te maken hebben dat hij zelf hier aanwezig moest zijn voor iets en dat er dan een aantal weken nodig zijn om de zooi te regelen met zulke oostbloklanden. Roda heeft nou eenmaal niet het geld (en het loonde zich in dit geval ook niet) om er meer vaart achter te laten zetten..
    pi_76136921
    quote:
    Roda zegt vijftal de wacht aan
    Uitgegeven: 28 december 2009 11:16

AMSTERDAM - Roda JC gaat de selectie inkrimpen en wil vijf spelers in de komende transferperiode kwijt aan een andere club.

De Telegraaf meldt dat Edwin Linssen, Jeanvion Yulu-Matondo, Harrie Gommans, Jamaïque Vandamme en Jan Paul Saeijs van technisch directeur Martin van Geel te horen hebben gekregen dat ze mogen vertrekken.

Vooralsnog is er geen concrete interesse voor één van die spelers.

Roda kampt al geruime tijd met grote financiële zorgen en hoopt op deze manier te kunnen bezuinigen.

Versterking
    Toch denkt de club ook aan versterkingen. De Limburgers hopen verdediger Arnold Kruiswijk tijdelijk te kunnen overnemen van Anderlecht.

''Maar we hebben geen geld om iemand aan te trekken waardoor alleen gedacht kan worden aan huur", aldus Van Geel. ''Als Anderlecht alleen wil verkopen zijn we geen partij”, zegt Van Geel tegenover dagblad De Limburger.
    Niet echt een gemis, gok ik? Al vond ik Yulu-Matondo altijd wel aardig om te zien spelen.
    Elite
    Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
    Tegen TTIP
      maandag 28 december 2009 @ 13:36:35 #18
    138965 Kn0x
    BLLAAARGH!
    pi_76138250
    Geen van die vijf zijn op dit moment van grote waarde, maar sommige hebben volgens mij wel een hoog salaris. Verkopen dus, desnoods gratis. Kruiswijk vindt ik een goede nieuwe optie voor de verdediging.
    pi_76138762
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 13:36 schreef Kn0x het volgende:
    Geen van die vijf zijn op dit moment van grote waarde, maar sommige hebben volgens mij wel een hoog salaris. Verkopen dus, desnoods gratis. Kruiswijk vindt ik een goede nieuwe optie voor de verdediging.
    Zal die niet zo eenzelfde salaris krijgen als, bijvoorbeeld, Jean Paul Saeijs? Zo niet hoger? Nu zal het schelen qua uitgaven, omdat ze proberen vijf spelers weg te doen, maar toch. Neem aan dat het niet Kruiswijk niet de enige versterking zal zijn. Junker wordt bijvoorbeeld gehuurd, die ben je na dit seizoen kwijt. Zelfde geldt voor Skoubo geloof ik.
    Elite
    Tegen TTIP
    pi_76138864
    Saeijs zou, wat mij betreft, absoluut mogen blijven, maar hij wil zelf niet en dan houdt het erg snel op...

Als ik een voorspelling mag doen: Kruiswijk komt niet en gaat naar Willem II ofzo; de laatste jaren hebben we té vaak meegemaakt dat de belangstelling voor een speler uitlekte, maar dat het feestje uiteindelijk op financiële gronden weer niet doorging.

Ceserovic zal vooral moeten gaan wennen komend half jaar, waar ik vooral op hoop is dat Meulens mag gaan invallen. Die had o.a. tegen Beveren in de voorbereiding wel een paar mooie acties in huis, acties die, wanneer 'ie ze ook op eredivisieniveau voor elkaar gaat krijgen, mensen naar het stadion kunnen lokken. Als we op het einde van het seizoen op de zelfde plaats als nu, halverwege, staan, ben ik een méér dan tevreden man. Ben alleen eens benieuwd wat volgend seizoen ons dan gaat brengen, want de financiële problemen houden, ook na een aankoop van de resterende stadionaandelen, niet zo maar op ben ik bang...
    “[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
    pi_76140336
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 13:49 schreef Happel het volgende:

[..]

Zal die niet zo eenzelfde salaris krijgen als, bijvoorbeeld, Jean Paul Saeijs? Zo niet hoger? Nu zal het schelen qua uitgaven, omdat ze proberen vijf spelers weg te doen, maar toch. Neem aan dat het niet Kruiswijk niet de enige versterking zal zijn. Junker wordt bijvoorbeeld gehuurd, die ben je na dit seizoen kwijt. Zelfde geldt voor Skoubo geloof ik.
    Als het goed is heeft Roda een eenzijdige optie tot koop op Junker meen ik, en het is alweer een tijdje geleden dat Roda een spits had die tussen de topscorers stond, laat staan 3e.
    pi_76141043
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 13:00 schreef Happel het volgende:

[..]

Niet echt een gemis, gok ik? Al vond ik Yulu-Matondo altijd wel aardig om te zien spelen.
    Yulu wel aardig spelen? dan heb je hem duidelijk nog nooit een hele wedstrijd gezien. Af en toe een flits op studio sport en je denkt dat ie wel een goede spits is. Helaas weten wij inmiddels wel beter. Al werkt ie wel hard en kan ie redelijk koppen, matondo is een absolute miskoop met een veel te hoog salaris
    pi_76149104
    quote:

[..]

nu nog maar hopen dat er een club is die deze spelers wil overnemen
    pi_76149116
    quote:

[..]

Ons Jeanvionke aardig spelen? Die vent heeft dit jaar nog geen duel met een verdediger gewonnen. In 70 wedstrijden 10 intikkers gemaakt.
    pi_76149310
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 18:14 schreef Biertjuhhhh het volgende:

[..]

nu nog maar hopen dat er een club is die deze spelers wil overnemen
    Als Roda wat eerder was geweest hadden ze Yulu aan de slager kunnen verkopen. Neger in het zuur, een traditioneel Limburg kerstgerecht.
    pi_76210732
    quote:
    Roda JC wil tweetal kwijt aan Roeselare

Roda JC wil twee spelers van de loonlijst halen. Aanvaller Harrie Gommans en Jamaïque Vandamme zouden in beeld zijn bij het Belgische Roeselare.

30 dec. 2009 08:47:27

Eerder was al bekend dat Gommans wel weer eens herenigd kon worden met zijn voormalige werkgever. De spits van Roda JC kwam op huurbasis al eens uit voor de Belgische club.

Volgens Het Nieuwsblad zou ook Vandamme een optie zijn voor Roeselare. De Belg kampte met zware knieblessures en komt niet voor in de plannen van trainer Harm van Veldhoven. Hij mag Kerkrade verlaten.

Jeanvion Yulu-Matondo mag ook vertrekken bij Roda, maar Roeselare zou het niet op hem hebben gemunt. Hij moet ergens anders aan de bak zien te komen. (RC)
    bron
    Elite
    Tegen TTIP
    pi_76223717
    inpakken en wegwezen, jammer dat yulu niet wil
      zaterdag 2 januari 2010 @ 05:12:58 #28
    122102 blonchi
    Blauwgilborgel
    pi_76316348
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 18:19 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Als Roda wat eerder was geweest hadden ze Yulu aan de slager kunnen verkopen. Neger in het zuur, een traditioneel Limburg kerstgerecht.
    [ afbeelding ]
    En maar huilen bij de moderator als Blonchi weer eens iets te kritisch is, racistisch eikeltje
    Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
      zaterdag 2 januari 2010 @ 13:51:39 #29
    154193 TheYoung1
    pi_76322858
    En wat vinden we van het nieuws dat van Geel eventueel naar PSV zou gaan?
    Ik hik toch op 2 gedachten. Maar wellicht toch het beste als hij idd zou verkassen. Tijd voor nieuw vers zwart/geel bloed aan de top bij Roda!!
    Patat, dat is het!!
    pi_76323131
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 13:51 schreef TheYoung1 het volgende:
    En wat vinden we van het nieuws dat van Geel eventueel naar PSV zou gaan?
    Ik hik toch op 2 gedachten. Maar wellicht toch het beste als hij idd zou verkassen. Tijd voor nieuw vers zwart/geel bloed aan de top bij Roda!!
    vooral als de 2 commissarissen er nog zitten, krijg je geheid weer iemand uit de kuijer hoek

En yulu is natuurlijk niet gek(alhoewel als je 'm ziet ballen...). Die gast kwam als topaankoop en heeft een topcontract en dat gaat ie niet zomaar inleveren voor belgische degradatiekandidaat.
    pi_76326882
    Yulu is sowieso gespeend van realiteitszin. Hij denkt waarschijnlijk dat hij de sterspeler is van een topper. Het zou me trouwens niet verbazen als Nolchen hem betaalt in kraaltjes en spiegeltjes.
    pi_76326959
    Ik vind van Geel maar een prutser. Hij heeft vooral oude matige spelers gehaald die noch op het veld noch economisch veel waarde hebben, met Addo als dieptepunt. Tegelijkertijd vraag ik me af of zijn opvolger het niet veel slechter gaat doen...
      zaterdag 2 januari 2010 @ 16:24:13 #33
    154193 TheYoung1
    pi_76327504
    Patat, dat is het!!
    pi_76329534
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 16:24 schreef TheYoung1 het volgende:

[..]

Dat zou echt fijn zijn!
    Een goede linksbenige centrale verdediger missen we al jaren. De Fauw op rechtsback, Kah in als sloper, Kruiswijk ernaast en de Jong linksachter.
      zaterdag 2 januari 2010 @ 17:33:34 #35
    60704 LeonH
    pi_76329903
    Doet ie goed als 18 jarige 125.000 verdienen! Dan laat dat ventje ook maar eens spelen anders brengt het je nog niks op. Maar daar zal Hendriks nu wel voor zorgen

Kruiswijk is trouwens ook welkom!

En Van Geel weet ik zo nog niet.... Hij ziet het gewoon prima in dat op dit moment huren de beste optie is om dit seizoen door te komen, maar aan de andere kant blijft hij Van Veldhoven maar een hand boven het hoofd houden en hij verdient zelf genoeg wat flink op de salarispost drukt.
    11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
    pi_76333348
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 16:06 schreef iehlaak het volgende:
    Ik vind van Geel maar een prutser. Hij heeft vooral oude matige spelers gehaald die noch op het veld noch economisch veel waarde hebben, met Addo als dieptepunt. Tegelijkertijd vraag ik me af of zijn opvolger het niet veel slechter gaat doen...
    ben het met elke letter eens... Ik heb met van geel altijd het idee, dat ik totaal niet kan staven, dat hij alleen maar spelers haalt via een bevriende makelaar zodat ie er zelf ook nog iets aan overhoudt. Deze praktijken gebeuren heel veel in de voetballerij en dan lijkt van geel me wel zo een type.

Aan de andere kant is het wel de enige in de organisatie die nog iets van knowhow van het voetbalwereldje heeft. Dat kan de rest niet zeggen
    pi_76336452
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 17:33 schreef LeonH het volgende:
    Doet ie goed als 18 jarige 125.000 verdienen! Dan laat dat ventje ook maar eens spelen anders brengt het je nog niks op. Maar daar zal Hendriks nu wel voor zorgen

Kruiswijk is trouwens ook welkom!

En Van Geel weet ik zo nog niet.... Hij ziet het gewoon prima in dat op dit moment huren de beste optie is om dit seizoen door te komen, maar aan de andere kant blijft hij Van Veldhoven maar een hand boven het hoofd houden en hij verdient zelf genoeg wat flink op de salarispost drukt.
    Als ik me niet vergis verdient hij zelfs 250k per jaar. Overigens komt dit vooral door regulering die bepaalt dat een niet-EU spelers onder de 21 (?) jaar een bepaald minimumbedrag moet verdienen.
    pi_76345596
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 19:14 schreef planethugo het volgende:

[..]

ben het met elke letter eens... Ik heb met van geel altijd het idee, dat ik totaal niet kan staven, dat hij alleen maar spelers haalt via een bevriende makelaar zodat ie er zelf ook nog iets aan overhoudt. Deze praktijken gebeuren heel veel in de voetballerij en dan lijkt van geel me wel zo een type.

Aan de andere kant is het wel de enige in de organisatie die nog iets van knowhow van het voetbalwereldje heeft. Dat kan de rest niet zeggen
    Kunnen we Norbert Keulen geen dubbelfunctie geven?

Laten we eerlijk zijn, als we goede bestuurders krijgen met een commerciële drive en een hart voor de club dan ben ik er van overtuigd dat we niet hoeven onder te doen voor clubs als Groningen, Twente, Utrecht, Heerenveen, Vitesse, AZ en Twente. Soms pieken, soms dalen, maar doorgaans in het linkerrijtje. Persoonlijk heb ik wel mijn twijfels of de goede mensen wel op de goede plek komen. Het is en blijft toch een Limburgse semi-corrupte boevenbende: "de jongens van Rolduc de versjtongen zich waal samen"
      zondag 3 januari 2010 @ 12:33:34 #39
    138965 Kn0x
    BLLAAARGH!
    pi_76353654
    eeeeeen de transfer van Kruiswijk is gedaan. Naja, de huur van. Prima op zich voor dit seizoen maar ik hoop dat we een optie tot koop hebben, anders hebben we er volgend jaar nog niks aan.
    pi_76353866
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 12:33 schreef Kn0x het volgende:
    eeeeeen de transfer van Kruiswijk is gedaan. Naja, de huur van. Prima op zich voor dit seizoen maar ik hoop dat we een optie tot koop hebben, anders hebben we er volgend jaar nog niks aan.
    Voor zo een optie koop je alleen iets al er een transfersom in is vastgelegd. Misschien is het beter dat zo een jongen zich gewoon goed voelt. Dat maakt het een heel stuk makkelijker om iemand langer vast te leggen, zie (hopelijk) Junker.
    pi_76355872
    en voor een optie tot koop heb je uiteindelijk ook geld nodig en dat is voorlopig nog niet
    pi_76520416
    quote:
    Leegloop bij Roda JC is voorbode van nieuwe organisatie
    door Rob Sporken

PRIECKAERTS In jaar tal van bestuurders weg

In de roerigste periode uit de clubhistorie zijn in ruim een jaar tijd tal van Roda-bestuurders opgestapt. De leegloop kan worden gezien als een voorbode van de nieuwe organisatie. Die moet in elk geval overzichtelijker zijn.

Op het bestuurlijke vlak is het bij Roda JC in iets meer dan twaalf maanden een kwestie van komen en vooral gaan geweest. De meest recente vertrekker is Godfried Prieckaerts, die per 1 januari zijn functie als voorzitter van de Stichting Administratiekantoor Holding Roda (STAK) heeft neergelegd.

De ervaren kracht stapt op in de maand waarin Roda een positief antwoord hoopt te krijgen van de gemeente Kerkrade op het klemmende verzoek het stadion volledig over te nemen. Alleen dan verwacht de noodlijdende eredivisionist het hoofd boven water te kunnen houden.

De cruciale fase waarin de Kerkraadse club zich bevindt, was voor Prieckaerts geen reden zijn vertrek uit te stellen. „Er zijn voor Roda zoveel cruciale situaties geweest en er zullen er nog genoeg volgen. Ik had eigenlijk een jaar geleden al willen stoppen.We zaten toen met Roda in het fusieproces en even later was er geen Raad van Commissarissen meer. Daarom ben ik langer doorgegaan.”

Prieckaerts sluit aan in het rijtje bestuurders die de club in korte tijd hebben verlaten. Eind december 2008 legde Servé Kuijer zijn functie als voorzitter van de Raad van Commissarissen (RvC) neer na aanhoudende dreigementen tijdens het fusieproces. Zijn opvolger Olaf van Eijndhoven hield het welgeteld drieëneenhalve maand vol en stapte met de voltallige RvC op, nadat de fusie was afgeblazen. Enkele weken eerder waren ex-voorzitter Hubert Vankan en Larry Gulpen uit de Stichting Roda JC gestapt uit onvrede over het besluit om de fusie goed te keuren. Algemeen directeur Huub Narinx kreeg eind maart het dringende verzoek thuis te blijven na zijn weigering een handtekening te zetten onder het fusievoorstel.

En net nu dit seizoen sprake lijkt van rust op het bestuurlijke vlak houdt Prieckaerts het voor gezien en is er nog steeds geen voorzitter gevonden voor de Raad van Commissarissen.

STAK, Stichting, directie, RvC; voor de buitenwacht was inmiddels amper te volgen wie wat te zeggen en te beslissen had, wie door wie werd aangestuurd en op welke plekken een veto-recht lag. Roda werd getackeld door zijn eigen ondoorzichtige structuur. De te hulp geroepen gemeente Kerkrade had genoeg van de chaos en wilde alleen een deel van het stadion overnemen indien de organisatie zou worden doorgelicht door een onafhankelijk bureau. Het was dan ook geen verrassing dat het UNO-onderzoeksrapport onder meer aantoonde dat de te gecompliceerde organisatiestructuur moet worden aangepast. De gemeente zal in dat proces een belangrijke stem willen hebben. Dat er nog steeds geen voorzitter van de RvC is en ook voor de functie van Prieckaerts niet per direct wordt gekeken naar een vervanger, geeft aan dat club en gemeente eerst op papier willen hebben hoe Roda de komende jaren geleid moet worden. Eén ding is duidelijk: Roda zal de toekomst instappen met een gewijzigde en vooral doorzichtigere organisatie waarin een eind wordt gemaakt aan de brij van bestuurlijke lagen en organen.
      zaterdag 9 januari 2010 @ 14:07:57 #43
    154193 TheYoung1
    pi_76598294
    4-1 verlies bij Allemania....Tjaa, met Kruiswijk en de rest van de hele selectie die speeltijd hebben gekregen. Valt eigenlijk weinig over te zeggen.
    Patat, dat is het!!
    pi_76598889
    iemand geweest? Ik was wel van plan om te gaan maar niemand van de gebruikelijke groep die kon of wilde gaan. Waarom was t trouwens in het oude tivoli, ligt daar kunstgras?
      zaterdag 9 januari 2010 @ 15:14:21 #45
    154193 TheYoung1
    pi_76600398
    De grasmat in het PLS is schijnbaar onbespeelbaar. En gezien de weersverwachting van vannacht en voor vandaag, leek het beide partijen beter om het een dag vooruit te schuiven en in het wel bespeelbare Tivoli te laten plaatsvinden.
    Patat, dat is het!!
    pi_76601723
    nee je meent t!

Ik bedoel meer waarom het niet in het nieuwe tivoli was
      zaterdag 9 januari 2010 @ 15:59:48 #47
    154193 TheYoung1
    pi_76601787
    Jaa, ik meen het serieus man!!

Maar géén idéé waarom het in het ouwe stadion gespeeld is.
    Patat, dat is het!!
    pi_76604763
    ah ok, maar er ligt dus geen kunstgras als ik t goed begrijp. Dan zal t wel teveel gekost hebben om het nieuwe stadion open te gooien. Met uiteindelijk 1.100 man was dat een verstandig besluit. Al denk ik dat er toch een paar 1000 meer bezoekers geweest waren als t gewoon vandaag was zonder sneeuw.
    pi_76668196
    Hoe was de feestavond van Fanproject dan?
    pi_76685222
    Niet normaal die Junker, 9 goals en 1 assists. Potdikke
    pi_76689992
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 09:29 schreef Professional het volgende:
    Hoe was de feestavond van Fanproject dan?
    zeer relaxed
    Goede lokatie, relaxe muziek en goede sfeer. Minpuntje was dat het barpersoneel af en toe wel wat sneller mocht zijn
      zaterdag 16 januari 2010 @ 14:52:04 #52
    154193 TheYoung1
    pi_76890744
    Hoe gaat zo'n verhuur nou eigenlijk pcies in zn werk? Betaald Roda gewoon de lonen door, maar ontvangt wel een( een substantieel lagere) huursom van Fortuna?
    Hoedanook, ben iig blij dat we eindelijk van Gommans verlost zijn. Hopelijk krijgt hij daar in het verre Sittard geen last van heimwee......
    Patat, dat is het!!
    pi_76890872
    vind het weer een teken van wanbeleid. De reden voor een fusie was, buiten de persoonlijke belangen, dat er teveel clubs in de regio zijn. Als Fortuna degradeert dan zien we die voorlopig niet meer terug dus waarom die dan gaan helpen? Financieel hebben ze daar nog minder te besteden dan wij dus dat kan het niet zijn
      zaterdag 16 januari 2010 @ 14:57:50 #54
    154193 TheYoung1
    pi_76890934
    Oke, maar als ze bij Fortuna aan het spelen komen, en heul mss doen ze het ook nog goed, kennen ze eventueel nog verkocht worden.
    Bij Roda op de bank of tribune zitten, levert pas echt niets op. Dat is dan kapitaalvernietiging.
    Laat Fortuna maar een periode winnen met of door hun
    Patat, dat is het!!
    pi_76891036
    een speler naar fortuna sturen kan nooit goed voor de carriere zijn, dan kan je nog beter bij roda op de bank zitten. Of zijn er recente voorbeelden van fortuna spelers die het ver geschopt hebben?
      zaterdag 16 januari 2010 @ 15:29:30 #56
    154193 TheYoung1
    pi_76891813
    Ze hoeven het ook niet ver te schoppen. Maar spelen bij Fortuna, is volgens mij nog altijd beter als niets doen bij Roda. Mss kunnen ze zich daar wel in the picture spelen en dat is alleen maar voordelig.
    Patat, dat is het!!
    pi_76892325
    je mist m'n punt. Fortuna is zo ongeveer het einde van het betaalde voetbal voor veel spelers, iig geen club waar je je snel in de kijker speelt
      zaterdag 16 januari 2010 @ 16:23:11 #58
    154193 TheYoung1
    pi_76893326
    quote:
    Op zaterdag 16 januari 2010 15:47 schreef planethugo het volgende:
    je mist m'n punt. Fortuna is zo ongeveer het einde van het betaalde voetbal voor veel spelers, iig geen club waar je je snel in de kijker speelt
    Ik begrijp je wel hoor, onbegrip is eerder andersom.
    Simpel gezegt, ze kunnen er niet slechter op worden. En eigenlijk is alles beter, dan niet spelen.

We zullen er verder wel van mening over blijven verschillen...
    Patat, dat is het!!
    pi_76896659
    Nadat men vorig jaar middels de fusiepoging Fortuna uiteindelijk opnieuw in het zadel geholpen heeft (had Roda de poot stijf gehouden, was Fortuna al lang ter ziele), leent men nu zelfs spelers uit zodat er in Sittard niet gedegradeerd wordt. Ligt dat aan mij, of klopt daar gewoon geen zak van?

Het tekent de zwakzinnigheid van ons huidige bestuur; blijkbaar is het nog altijd niet in hun botte harses opgekomen dat het verdwijnen, of degraderen van Fortuna op termijn alleen maar een gunstige invloed kan hebben op onze mogelijkheden sponsoren en publiek te trekken. In Sittard had men ons vorig seizoen ook graag zien degraderen, dat gevoel is compleet wederzijds wat mij betreft...
    “[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
      zaterdag 16 januari 2010 @ 21:21:19 #60
    154193 TheYoung1
    pi_76902650
    Ik snap jullie niet hè....

Wie en of wat die fusie nu wel of niet wilden, realiteit is waar we nu staan. Ik, we!, moet-en naar Roda nú kijken. Wat is het beste, of in sommige gevallen, het minst slechte, voor de club.
    Die 2 gasten kostten alleen maar geld. Nu krijgen we iig ietske compensatie. En als een beetje mee zit, spelen ze ook nog goed bij Fortuna. Dat is dan alleen weer gunstig voor een verkoop.
    In het PLS op de bank, kosten ze alleen maar geld. Nu krijgen we igg al een onkostenvergoeding.

Het gaat nu om de poen en de punten. En vooral de punten gaan moeilijk zijn, als ik Psv nu zo bezig zie....
    Patat, dat is het!!
    pi_76933934
    Ik zie inderdaad het probleem niet zo. Fortuna maakt een half jaar lang geld over naar ons. Hadden ze ook naar een andere club kunnen doen.
    pi_76939086
    Als PSV speelt zoals ze tegen Heerenveen speelde en zoals ze tegen Roda voor de beker speelde, dan is Roda simpelweg kansloos. Ik heb zelden een wedstrijd vooraf zo negatief ingezien als deze Roda - PSV.

Wat bij mij dan meteen weer de hoop triggert op een stunt, want zo is het ook vaak met Roda de afgelopen tien jaar: Verliezen van Volendam en winnen van Ajax
    pi_76953621
    quote:
    'Roda JC contracteert transfervrije Svard tot zomer van 2013'

Maandag, 18 januari 2010 om 07:20

Sebastian Svard speelt tot medio 2013 voor Roda JC. De middenvelder tekent zo goed als zeker maandag een contract in Kerkrade, zo meldt Dagblad de Limburger. Svard geniet momenteel de transfervrije status, nadat afgelopen zaterdag zijn contract bij Borussia Mönchengladbach werd ontbonden.

Svärd begon zijn loopbaan bij FC Kopenhagen, dat hem in 2000 overdeed aan Arsenal. In Londen brak hij echter nooit door, waarna de middenvelder werd verhuurd aan Kopenhagen, Stoke City en Brøndby IF. Vitória Guimarães nam hem vervolgens definitief over, waarna Svärd na één jaar na Duitsland vertrok.

De Deen was in november een week op proef bij Roda, maar kon toen door het gebrek aan financiële middelen bij de Kerkraadse club nog niet worden aangetrokken. Een gedeelte van de huursom voor Harrie Gommans en Edwin Linssen wordt gebruikt om het salaris van de nieuwkomer te betalen.

Bron: voetbalzone.nl
    Ondanks zijn proefperiode in november, vind ik dit toch nog wel verrassend nieuws. Hopelijk volgt het contract voor "die andere Deen" (die van die 9 joole) nu ook op korte termijn!
    pi_76958598
    quote:
    Op zondag 17 januari 2010 21:05 schreef iehlaak het volgende:

Wat bij mij dan meteen weer de hoop triggert op een stunt, want zo is het ook vaak met Roda de afgelopen tien jaar: Verliezen van Volendam en winnen van Ajax
    juist als niemand er iets van verwacht weet roda te verrassen . Laten we ons daar maar aan vast houden anders kunnen we net zo goed thuis blijven

die svard, hopelijk is ie een beetje creatief en aanvallend ingesteld, verdedigende middenvelders hebben genoeg want Linssen(en gommans trouwens ook) zal over een half jaartje weer gewoon op kaalheide aanwezig zijn. En weer een transfer van een iets oudere speler die nooit meer iets op gaat brengen... ja er wordt stevig gebouwd aan de toekomst
    pi_77005874
    Svard is toch meer een verdedigende middenvelder lees ik over.
    Ben benieuwd vanavond, hopelijk een goede wedstrijd (ahum) met een leuk resultaat en lekkere biertjes. Is alweer veel te lang geleden, kut winterstop
      dinsdag 19 januari 2010 @ 22:42:59 #66
    60704 LeonH
    pi_77032876
    Hoevaak moeten we nog roepen dat we weer punten hebben laten liggen door die kutkeeper....?
    Daarnaast was Saeijs not amused toen ie er uit moest. En terecht.... Waarom blijft dat gedrocht van een Janssen toch altijd staan? Leuk dat die jongen een loopvermogen heeft, maar voetballen kan hij dus echt niet!
    Verder hebben we gewoon beter gespeeld dan PSV vandaag, dus ik ga toch wel met vertrouwen op naar zaterdag!
    pi_77034121
    Kalac pakte geregeld onmogelijke ballen en maakte zelden een foutje. Kujovic had zelden een onhoudbare bal, maar pakte bijna elke houdbare bal. Castro heeft zelden een onhoudbare bal, is ronduit slecht bij hoge ballen vanaf de zijkant en maakt geregeld blunders. Laten we nu maar eens ophouden met die gast want veel beter wordt het toch niet meer.
      woensdag 20 januari 2010 @ 01:18:58 #68
    122102 blonchi
    Blauwgilborgel
    pi_77038403
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 23:05 schreef iehlaak het volgende:
    Kalac pakte geregeld onmogelijke ballen en maakte zelden een foutje. Kujovic had zelden een onhoudbare bal, maar pakte bijna elke houdbare bal. Castro heeft zelden een onhoudbare bal, is ronduit slecht bij hoge ballen vanaf de zijkant en maakt geregeld blunders. Laten we nu maar eens ophouden met die gast want veel beter wordt het toch niet meer.
    Pak diech nog ing taas eeëtsetsoep. Dat reegt aaf...
    pi_77043247
    op die ene bal na had castro nog aardig gekeept ook maar hij heeft kansen genoeg teveel gehad. Hopelijk komt er niemand op het idee om zijn contract te verlengen...

De wedstrijd was erg goed van roda kant, jammer dat die lange slungel in de goal geregeld een goede reflex liet zien, anders hadden we toch (minstens) een keer gescoord
    pi_77046743
    Vind het ook onbegrijpelijk dat Janssen telkens mag blijven staan. Sjiek voor hem dat die 20km kan lopen in een wedstrijd maar voetballend voegt hij niet veel toe.
    Castro begin ik niet over, Delorge speelde daarentegen wel erg goed. Kruiswijk heeft eigenlijk niet veel te doen gehad, de verdediging maakte wel een zekere indruk met hier en daar een klein foutje. Zaterdag tegen Utrecht dan maar punten pakken.
    pi_77049756
    quote:
    P E R S B E R I C H T: RODA JC EN COMMERCIEEL DIRECTEUR MARC JETTEN PER 1 FEBRUARI A.S. UIT ELKAAR

Kerkrade, 20 januari 2010

De laatste maanden werd meer en meer duidelijk dat de voetbalwereld niet de wereld van Marc Jetten is. Binnen het directieteam is daarom besloten om in gezamenlijk overleg uit elkaar te gaan. Tot 1 februari a.s. zal Marc Jetten zijn taken nog uitvoeren. Na die datum blijft hij tot mei 2010 op afroep beschikbaar voor Roda JC.
    Ondanks deze tegenslag houdt het directieteam vast aan eerder uitgesproken ambities en doelstellingen en rekent daarbij, misschien zelfs meer dan ooit, op de steun, medewerking en het vertrouwen van alle sponsoren en supporters zodat wij er in slagen op korte termijn de noodzakelijke successen te behalen.

Bron: rodajc.nl
    Jos Alberts, kom d'r maar in!

[ Bericht 1% gewijzigd door DDDDDaaf op 20-01-2010 15:21:32 ]
    pi_77078829
    quote:
    Kerkrade leent Roda JC 5,8 miljoen

Roda JC kan van de gemeente een lening krijgen van 5,8 miljoen euro. De club moet zich dan wel Roda JC Kerkrade noemen en het stadion moet beter geëxploiteerd worden. "Met een lening vergroten we de kans dat de burger het gemeenschapsgeld terugziet."

Kerkrade
    Door Jos van den Camp

Kerkrade eist ook alle resterende stadionaandelen van Roda JC op voor een symbolisch bedrag van één euro. Daar zegt het op basis van oude afspraken recht op te hebben. Ook wil Kerkrade twee zetels voor het college van B en W in de raad van commissarissen en een aparte directeur voor de exploitatie van het stadion, dat dan voor 87 procent van de gemeente is (13 procent blijft bij derden).
    Bureau Berenschot concludeert na een onderzoek dat de reddingoperatie van 5,8 miljoen in de vorm van een lening ‘een redelijk perspectief voor de toekomst van de club biedt'. De garantie voor een definitieve redding van Roda JC kan echter nooit gegeven worden, stelt het bureau. En die mening onderstreept wethouder Terpstra: "Een schenking van 6 miljoen euro in ruil voor de stadionaandelen, zoals die in eerste instantie gevraagd was, was politiek onverkoopbaar. Die zou jarenlang veel te zwaar gedrukt hebben op de begroting die door de aanstaande bezuinigingen toch al onder druk staat. Door te kiezen voor het verstrekken van een lening lopen we in ieder geval nog de kans - want laten we het niet mooier maken dan het is - dat de burger dit geld nog terugziet. In theorie hoeft ons deze oplossing geen geld te kosten. In het geval van zo'n schenking had ons dat tien jaar lang in ieder geval zes ton gekost.”
    Roda JC zal wel veel nadrukkelijker op de kosten moeten gaan letten, verlangt Kerkrade. Het college doelt daarbij op huisvestings- en op personeelskosten. En extra inkomsten uit de exploitatie van het stadion zijn nodig. Terpstra denkt daarbij niet zozeer aan de organisatie van grootschalige concerten of dergelijke evenementen op de grasmat en de tribunes, maar meer aan de verhuur van de ruimtes ín het stadion. Roda JC heeft zelf aangegeven wat dat betreft te ruim in zijn jasje te zitten. "Zou het niet prachtig zijn als het bestuursbureau van Parkstad Limburg zich definitief zou vestigen in het stadion?”, suggereert Terpstra.
    De gemeenteraad van Kerkrade vergadert maandagavond in commissieverband en woensdagavond plenair over het voorstel om de lening onder voorwaarden te verstrekken.

Bron: limburger.nl
    Liever zag ik dat de gemeenteraad die twee RvC-plaatsen niet voor zichzelf zou opeisen, maar daar in samenspraak met de kerngroep twee mensen zou neerzetten die gepokt en gemazeld zijn in de voetballerij. Volgens mij heeft de kerngroep nog wel een paar geschikte kandidaten achter de hand...

Een betere exploitatie van het stadion is al langer gewenst. In het Willem II-stadion worden volgens mij bijv. geregeld cursussen, congressen etc. gehouden, waarom zou dat in ons stadion dan niet ook kunnen? Roda moet idd flink in de kosten snoeien, want met onze huidige begroting een uitgavenpatroon er op nahouden, waarmee we op plaats 5 of 6 in de eredivisie staan (pin me d'r niet op vast, ik meen dat eens op de site van het fanproject te hebben gelezen) is gekkenwerk. Daarin heeft het toezicht van de gemeente Kerkrade vooralsnog echter ook gefaald.
      donderdag 21 januari 2010 @ 00:13:12 #73
    60704 LeonH
    pi_77080119
    quote:
    En extra inkomsten uit de exploitatie van het stadion zijn nodig. Terpstra denkt daarbij niet zozeer aan de organisatie van grootschalige concerten of dergelijke evenementen op de grasmat en de tribunes, maar meer aan de verhuur van de ruimtes ín het stadion.
    Waarom niet? Het mag dan wel niet overdekt zijn maar knal hier in de zomer een Rowwen Heze, Andre Rieu of Frans Bauer neer en dat ding verkoopt iedere avond uit!
    Daarbij zou je ook nog avonden met meerdere middelgrote bands kunnen organiseren... Iets waar ik al op hoop sinds de opening. Parkeerplek zat rondom het stadion...
    pi_77117042
    Even voor mij als leek...

Dit is toch niet de eerste keer sinds begin 2009, toch?
    Hoeveel heeft de gemeente Kerkrade (en/of Heerlen) de afgelopen 12 maanden al in de club gestoken en in welke vorm (gift, lening, aankoop aandelen stadion ed)?
    pi_77132333
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 21:46 schreef tOSU-Buckeye het volgende:
    Even voor mij als leek...

Dit is toch niet de eerste keer sinds begin 2009, toch?
    Hoeveel heeft de gemeente Kerkrade (en/of Heerlen) de afgelopen 12 maanden al in de club gestoken en in welke vorm (gift, lening, aankoop aandelen stadion ed)?
    de gemeente heeft ongeveer 10 maanden geleden voor 2,5(?) miljoen aan aandelen gekocht van het stadion. Dat was eerder een schenking in een andere vorm maar men was vanaf dat moment wel de bezitter van 51% vd aandelen.

Daarvoor heeft de gemeente nooit (financieel) wat gedaan met roda. Dankzij het stadion ligt er nu wel een compleet bedrijventerrein eromheen, dat is ze ook wat waard denk ik
    pi_77134292
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 10:47 schreef planethugo het volgende:

[..]

de gemeente heeft ongeveer 10 maanden geleden voor 2,5(?) miljoen aan aandelen gekocht van het stadion. Dat was eerder een schenking in een andere vorm maar men was vanaf dat moment wel de bezitter van 51% vd aandelen.

Daarvoor heeft de gemeente nooit (financieel) wat gedaan met roda. Dankzij het stadion ligt er nu wel een compleet bedrijventerrein eromheen, dat is ze ook wat waard denk ik
    Alleen verneukt de Gemeente dat hele bedrijven terrein. Hoeveel ideeen of leuke zaken zijn er al in ons stadion geweest?
    Die zaak van Kah en Rudgde, die outlet store van sport artikelen past niet in het bestemmingsplan. Die grote AH XL daar hoor je niks meer over, die speelgoedwinkel moest weg, ooit was er sprake van een bioscoop?

Dit zijn 4/5 hele aparte winkels, wat is in hemelsnaam dan het bestemmingsplan? En waarom is de Gemeente niet gewoon blij als er wat ligt. Een Bioscoop, AH XL zou daar zo'n enorme boost kunnen geven he, omdat een Bioscoop is er gewoon niet in de buurt, of je moet na Foroxity of na Belgie of na Venlo (?) Een AH XL is daar geweldig alleen al door de hoeveelheid parkeerplaatsen.

En dat de gemeente of Roda zelf niet gewoon in de zomerperiode als het stadion niet gebruikt wordt concerten geven in de vorm van alles Rowen Hezze, Schintalers, Frans Bauer (als die uberhaupt optreedt voor ongeveer 30/35 duizend mensen. Als je dat 3/4 weken achter elkaar doet, met een 4/5 tal aan artiesten heb je ook weer genoeg uitstraling en inkomsten binnen. En je spreekt een hele andere doelgroep aan die de weg na het stadion vindt. En wie weet gaat het seizoen daarop volgend vrouwlief wel mee na Roda, omdat het daar zo gezellig is.
    Heb schijt aan de dingen die je wel hebt gedaan, in plaats van spijt van de dingen die je niet hebt gedaan.
    pi_77135041
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 11:48 schreef Foxio het volgende:

[..]

Alleen verneukt de Gemeente dat hele bedrijven terrein. Hoeveel ideeen of leuke zaken zijn er al in ons stadion geweest?
    Die zaak van Kah en Rudgde, die outlet store van sport artikelen past niet in het bestemmingsplan. Die grote AH XL daar hoor je niks meer over, die speelgoedwinkel moest weg, ooit was er sprake van een bioscoop?

Dit zijn 4/5 hele aparte winkels, wat is in hemelsnaam dan het bestemmingsplan? En waarom is de Gemeente niet gewoon blij als er wat ligt. Een Bioscoop, AH XL zou daar zo'n enorme boost kunnen geven he, omdat een Bioscoop is er gewoon niet in de buurt, of je moet na Foroxity of na Belgie of na Venlo (?) Een AH XL is daar geweldig alleen al door de hoeveelheid parkeerplaatsen.

En dat de gemeente of Roda zelf niet gewoon in de zomerperiode als het stadion niet gebruikt wordt concerten geven in de vorm van alles Rowen Hezze, Schintalers, Frans Bauer (als die uberhaupt optreedt voor ongeveer 30/35 duizend mensen. Als je dat 3/4 weken achter elkaar doet, met een 4/5 tal aan artiesten heb je ook weer genoeg uitstraling en inkomsten binnen. En je spreekt een hele andere doelgroep aan die de weg na het stadion vindt. En wie weet gaat het seizoen daarop volgend vrouwlief wel mee na Roda, omdat het daar zo gezellig is.
    helemaal mee eens. Dat hotel vraag ik me ook af of dat ooit open gaat....
    Maar een fatsoenlijke bios zou daar ideaal zijn. Ik ga nu altijd naar Maasmechelen want in een H5 of Royal wil je nog niet dood gevonden worden...

Is die sportzaak van Kah alweer dicht dan? Kan me opzich wel voorstellen dat wanneer een bedrijf als decathlon daar een zaak opent men niet wil dat daar een andere sportzaak komt en dat daarover afspraken met de gemeente gemaakt zijn
    pi_77136010
    Volgens mij zijn ze nog steeds bezig met die bioscoop, zal wel 50/50 zijn of ie er nu komt of niet... ding is in ieder geval wel helemaal uitgetekend.
    AH XL is de parkstad schuld.. beetje cru als je denkt dat ze er wel Roda Parkstad van wilden maken.
    En die speelgoedwinkel is inderdaad al helemaal belachelijk..
    Hotel komt er als het goed is binnenkort in, dacht van Golden Tulip.
      vrijdag 22 januari 2010 @ 12:41:24 #79
    10197 Zapper
    Zapperdeflap
    pi_77136066
    Morgenavond tegen FC Utrecht, zit er een verrassing in?
    Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
    pi_77137123
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 12:41 schreef Zapper het volgende:
    Morgenavond tegen FC Utrecht, zit er een verrassing in?
    wat noem je een verrassing?
      vrijdag 22 januari 2010 @ 13:13:22 #81
    10197 Zapper
    Zapperdeflap
    pi_77137265
    Winst.
    Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
    pi_77137286
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 12:08 schreef planethugo het volgende:

[..]

helemaal mee eens. Dat hotel vraag ik me ook af of dat ooit open gaat....
    Maar een fatsoenlijke bios zou daar ideaal zijn. Ik ga nu altijd naar Maasmechelen want in een H5 of Royal wil je nog niet dood gevonden worden...

Is die sportzaak van Kah alweer dicht dan? Kan me opzich wel voorstellen dat wanneer een bedrijf als decathlon daar een zaak opent men niet wil dat daar een andere sportzaak komt en dat daarover afspraken met de gemeente gemaakt zijn
    Volgens mij las ik een aantal weken terug dat de winkel van Kah en Rudge dicht moest, dus ik denk dat dit inmiddels wel het geval is.

Daarnaas denk ik dat Decathlon en de zaak van die twee niet vergelijkbaar is. Decathlon heeft weinig voetbalshirts e.d. Dus al helemaal geen outletafdeling met Roda JC shirts. En daarnaast heeft Decathlon zooveel meer dat ze een outlet-store van Kah en Rudgde een paar honderd meter verderop totaal niet merken.

Dat hotel lijkt me echt pure kapitaalsvernietiging. Alleen de plek al? Wie wil er nu in een hotel op Industrieterrein 'De Locht'. Dat heb ik nooit begrepen, daarnaast heeft Kerkrade überhaupt toeristen? Valkenburg kan ik me nog voorstellen zo mooi in de bergen. Maar op het Rodaterrein is toch niks te beleven voor hotelgangers, lijkt me.

Zelf denk ik dat we tegen Utrecht heel zwaar krijgen en laten we hopen dat we de eerste helft van dinsdag doorzetten tegen Utrecht. Het wordt zwaar, maar kan je het PSV moeilijk maken dan moet Utrecht ook lukken.
    Heb schijt aan de dingen die je wel hebt gedaan, in plaats van spijt van de dingen die je niet hebt gedaan.
      vrijdag 22 januari 2010 @ 13:22:41 #83
    138965 Kn0x
    BLLAAARGH!
    pi_77137636
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 13:13 schreef Foxio het volgende:

[..]

Volgens mij las ik een aantal weken terug dat de winkel van Kah en Rudge dicht moest, dus ik denk dat dit inmiddels wel het geval is.

Daarnaas denk ik dat Decathlon en de zaak van die twee niet vergelijkbaar is. Decathlon heeft weinig voetbalshirts e.d. Dus al helemaal geen outletafdeling met Roda JC shirts. En daarnaast heeft Decathlon zooveel meer dat ze een outlet-store van Kah en Rudgde een paar honderd meter verderop totaal niet merken.

Dat hotel lijkt me echt pure kapitaalsvernietiging. Alleen de plek al? Wie wil er nu in een hotel op Industrieterrein 'De Locht'. Dat heb ik nooit begrepen, daarnaast heeft Kerkrade überhaupt toeristen? Valkenburg kan ik me nog voorstellen zo mooi in de bergen. Maar op het Rodaterrein is toch niks te beleven voor hotelgangers, lijkt me.

Zelf denk ik dat we tegen Utrecht heel zwaar krijgen en laten we hopen dat we de eerste helft van dinsdag doorzetten tegen Utrecht. Het wordt zwaar, maar kan je het PSV moeilijk maken dan moet Utrecht ook lukken.
    Ik denk dat het hotel is voor al die supporters uit Europa die langskomen als we CL spelen.
      vrijdag 22 januari 2010 @ 13:42:41 #84
    60704 LeonH
    pi_77138413
    Die bios mag er van mij ook komen. Wij moeten nu naar Foroxity waar je niet altijd lekker zit, of helemaal naar Maasmechelen waar je tenminste heerlijk zit. H5 en Royal begin ik maar niet over de beenruimte en het ouderwetse... Daarbij zou een 3D bios (liefst Imax) hier ideaal zijn!

Dat hotel gaat in februari of maart dacht ik open. Stond althans groot op de voorkant. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat mensen daar willen pitten, of het moet al voor die zakenlui zijn. Snowworld heeft al zijn eigen hotel dus daarvoor zal het ook niet zijn. Misschien hebben ze ook wel genoeg faciliteiten om hier de tegenstanders te laten slapen. Zou kunnen dat dat ook een doel is van hun.

Die AH XL was Heerlen schuld toch?
    En die speelgoedwinkel is toch gewoon weer open?

Verder: op naar morgen! Heb er weer zin in! Klote winterstop altijd!
    pi_77138588
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 13:13 schreef Zapper het volgende:
    Winst.
    Dat is toch geen verrassing, we hebben al 17 jaar niet meer in Kerkrade gewonnen geloof ik.
    Let's drop some acid and go to a titty bar.
    pi_77139811
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 13:42 schreef LeonH het volgende:
    Die bios mag er van mij ook komen. Wij moeten nu naar Foroxity waar je niet altijd lekker zit, of helemaal naar Maasmechelen waar je tenminste heerlijk zit. H5 en Royal begin ik maar niet over de beenruimte en het ouderwetse... Daarbij zou een 3D bios (liefst Imax) hier ideaal zijn!

Dat hotel gaat in februari of maart dacht ik open. Stond althans groot op de voorkant. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat mensen daar willen pitten, of het moet al voor die zakenlui zijn. Snowworld heeft al zijn eigen hotel dus daarvoor zal het ook niet zijn. Misschien hebben ze ook wel genoeg faciliteiten om hier de tegenstanders te laten slapen. Zou kunnen dat dat ook een doel is van hun.

Die AH XL was Heerlen schuld toch?
    En die speelgoedwinkel is toch gewoon weer open?

Verder: op naar morgen! Heb er weer zin in! Klote winterstop altijd!
    Ach Foroxity is wel chill opzich, maar een keuze voor erbij is altijd mooi. H5 en Royal ben ik al niet meer geweest sinds de uitstapjes van Groep 7 en 8. Zal wel niet veel veranderd zijn daar.

Als ze tegenstanders daar willen laten slapen zou het nog kunnen maar om nou een hotel te bouwen voor plusminus 25/30 man eens in de twee weken lijkt me niks.

Natuurlijk lijkt het me wel grappig een weekend in dat hotel te zitten met een thuiswedstrijd van os Roda. En dan wel die kamer hebben met uitzicht op het veld, die zou er toch komen dacht ik?

Een bios, Hotel, AH XL, zou al heel wat meer bezoekers daarheen brengen en wie weet komen er dan ook meer dan 2 klanten per week de Roda Fanshop in.
    pi_77144825
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 14:16 schreef Foxio het volgende:

[..]

Natuurlijk lijkt het me wel grappig een weekend in dat hotel te zitten met een thuiswedstrijd van os Roda. En dan wel die kamer hebben met uitzicht op het veld, die zou er toch komen dacht ik?
    Dat was het plan wel ja, maar volgens mij is dat geschrapt..
    Heb een half jaar stage gelopen bij het architectenbureau wat het hotel getekend heeft (en de megabios bij het stadion), alleen het hotel was toen al af helaas Die megabios heb ik verder ook geen info meer over, ook die was al lang getekend..
    pi_77146585
    Morgen Tyton in de goal!
    ben benieuwd hoe die het gaat doen
      vrijdag 22 januari 2010 @ 17:03:30 #89
    60704 LeonH
    pi_77146768
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 16:58 schreef planethugo het volgende:
    Morgen Tyton in de goal!
    ben benieuwd hoe die het gaat doen
    quote:
    Castro is basisplaats kwijt na fout tegen PSV
    Bram Castro moet zaterdag tegen FC Utrecht genoegen nemen met een plaats op de bank van Roda JC. De doelman is na zijn fout tegen PSV gepasseerd. De Pool Przemyslaw Tyton zal daarom onder de lat staan.
    Dat meldt De Limburger. Castro blunderde dindag bij een schot van Stanislav Manolev. Door die fout kon Danny Koevermans de winnende treffer achter zijn naam zetten (0-1). De goalie miste dit seizoen nog geen enkele wedstrijd, maar ziet dat trainer Harm Van Veldhoven nu de voorkeur geeft aan Tyton.

De Poolse goalie staat sinds 2007 onder contract bij de Limburgse club. Hij speelde, mede door blessureleed, pas één wedstrijd voor Roda JC. Dat was op 29 maart 2008 tegen Heracles Almelo. Volgens Van Veldhoven is Tyton momenteel helemaal fit. "Anders had ik deze keuze niet gemaakt", zegt de oefenmeester in het regionale dagblad.
    Eindelijk!
    Nu Janssen nog
      vrijdag 22 januari 2010 @ 17:13:30 #90
    10197 Zapper
    Zapperdeflap
    pi_77147148
    Ik gok op een 0-2.
      vrijdag 22 januari 2010 @ 17:24:33 #91
    154193 TheYoung1
    pi_77147581
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 17:03 schreef LeonH het volgende:

[..]

[..]

Eindelijk!
    Nu Janssen nog
    Damn yes goed nieuws!!!!
    Hehe, zit er echt ff van te zuchten

Grijp je kans Tyton. Het liefst met 2 handen, en niet met van die slappe handjes zoals Castro.

-ik gok op een 3-1-

[ Bericht 7% gewijzigd door TheYoung1 op 22-01-2010 17:32:53 ]
    Patat, dat is het!!
    pi_77148428
    Oke dit is een best wel risicovolle beslissing. Die ene wedstrijd dat Tyton uit bij Heracles gespeeld had deed die het goed. Maar ik hoor dat hij bij Jong Roda JC nogaltijd een grabbelaar is. en onderstaande filmpje belooft weinig goeds. Ik wil niet negatief overkomen, maar stel Tyton blijkt geen haar beter te zijn, wie weet nog wel slechter dan krijg je het vertrouwen van de al onzekere Castro helemaal niet meer boven NAP.

pi_77151385
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 17:45 schreef Foxio het volgende:
    Oke dit is een best wel risicovolle beslissing. Die ene wedstrijd dat Tyton uit bij Heracles gespeeld had deed die het goed. Maar ik hoor dat hij bij Jong Roda JC nogaltijd een grabbelaar is. en onderstaande filmpje belooft weinig goeds. Ik wil niet negatief overkomen, maar stel Tyton blijkt geen haar beter te zijn, wie weet nog wel slechter dan krijg je het vertrouwen van de al onzekere Castro helemaal niet meer boven NAP.

tja dan kun je nooit een keeper wisselen he.... en dan hebben nog altijd die mardulier

castro heeft tig kansen gehad maar nooit bewezen dat ie de basisplaats verdient. Eens houdt het natuurlijk op
    pi_77152051
    Haha durf je dat wel aan Mardulier met die belchinezen die overal opduiken?

Ach ik gun Tyton zijn kans alleen sommige mensen reageren alsof we weer een topkeeper hebben. De laatste jaren hebben we qua keepers gewoon altijd wel goed gezeten met Waterreus, Hesp, Kalac Kujovic (in mindere mate)
      zaterdag 23 januari 2010 @ 23:03:41 #95
    154193 TheYoung1
    pi_77192927
    Niet dat 'ie erg veel te doen heeft gehad, wat mij alleen maar prettig stemt, maar na de ergste spanning verloren te zijn, stond hij toch wel goed te keepen.
    Heeft een balletje gepakt, die Castro zeker gelost zou hebben.

Roda stond heel strak te ballen, spel was een vooruitgang, de 3 punten meer dan verdiend.
    Ik zie een stijgende lijn!! Positief!!
    Patat, dat is het!!
      zondag 24 januari 2010 @ 00:35:08 #96
    60704 LeonH
    pi_77196227
    quote:
    Op zaterdag 23 januari 2010 23:03 schreef TheYoung1 het volgende:
    Niet dat 'ie erg veel te doen heeft gehad, wat mij alleen maar prettig stemt, maar na de ergste spanning verloren te zijn, stond hij toch wel goed te keepen.
    Heeft een balletje gepakt, die Castro zeker gelost zou hebben.

Roda stond heel strak te ballen, spel was een vooruitgang, de 3 punten meer dan verdiend.
    Ik zie een stijgende lijn!! Positief!!
    Inderdaad, maar hij heeft ook maar 2 (redelijk serieuze) ballen ofzo gehad. Je merkte wel dat ie regelmatig gezocht werd gewoon om zijn vertrouwen wat op te bouwen en dat balgevoel te krijgen.

Verder inderdaad goed gevoetbald! Met Kruiswijk achterin vind ik de verdediging ook een stuk rustiger. Alleen Lachambre heeft zijn kans niet gegrepen voor de afwezige De Jong. Wat een drama die man...
    pi_77207331
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 17:13 schreef Zapper het volgende:
    Ik gok op een 0-2.
    verrassend he

meer dan terechte overwinning, eindelijk was er weer het gevoel van een tijdje terug toen we ook gewoon om de 5de plek speelde(2 jaar geleden dus). Prima combinaties, goed verzorgd spel en een tegenstander waar niets lukte. Jammer dat het maar 2-0 was, had net zo goed (met name voor rust) 5-0 kunnen zijn.

Tyton kwam in het begin erg nerveus over maar daarna heeft ie een makkelijk debuut gehad
      zondag 24 januari 2010 @ 15:36:06 #98
    154193 TheYoung1
    pi_77211922
    Ik zat gisteren op Noord, uitje met het bedrijf zeg maar....
    Nog ff met Vandamme kunnen babbelen. Van Veldhoven wil hem dus niet meer gebruiken, Trost daaraantegen wel....
    Ik mis juist nog zo'n speler als hem hè. Iemand die eens aan de zijlijn blijft plakken en de achterlijn opzoekt. Geef die gast nog een kans om zich in de kijker te spelen, schaad het niet baad het niet (ofzo)..
    Patat, dat is het!!
    pi_77212719
    quote:
    Op zondag 24 januari 2010 15:36 schreef TheYoung1 het volgende:
    Ik zat gisteren op Noord, uitje met het bedrijf zeg maar....
    Nog ff met Vandamme kunnen babbelen. Van Veldhoven wil hem dus niet meer gebruiken, Trost daaraantegen wel....
    Ik mis juist nog zo'n speler als hem hè. Iemand die eens aan de zijlijn blijft plakken en de achterlijn opzoekt. Geef die gast nog een kans om zich in de kijker te spelen, schaad het niet baad het niet (ofzo)..
    Och, Delorge doet het nu ook wel aardig aan die kant
      zondag 24 januari 2010 @ 17:48:16 #100
    138965 Kn0x
    BLLAAARGH!
    pi_77216368
    quote:
    Op zondag 24 januari 2010 16:01 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Och, Delorge doet het nu ook wel aardig aan die kant
    Vond ik ook al. Was verbaas over het spel van Delorge. Ik hoop dat die dit kan blijven volhouden en dan Harm hem ook laat spelen.
    pi_77242420
    Delorge was tegen psv en zeker tegen utrecht de absolute uitblinker. Hij is dus prima uit de winterstop gekomen en hopelijk kan hij dit structureel vasthouden. Hij heeft iig nu laten zien een absolute meerwaarde te zijn als je hem maar op de juiste manier (offensieve rechtermiddenvelder) gebruikt

Vandamme is gewoon over. Contract loopt af en een nieuwe gaat ie zeker niet krijgen, dan kan je als club beter Meulens wat speelminuten geven als het nodig is
      maandag 25 januari 2010 @ 17:43:00 #102
    154193 TheYoung1
    pi_77256649
    Tja klopt helemaal. Maar toch blijf ik het jammer vinden van Vandamme....
    Helaas pindakaas maar ik denk zelf ook dat er wel een slotje op Vandamme zit ja
    Patat, dat is het!!
    pi_77299682
    Ik kom me ook nog even melden hier. Ik sta dan wel bekend in VBL als een zeikerd, maar ik kom ook altijd de tegenstander feliciteren als het terecht is. Bij deze dan ook: gefeliciteerd! Jullie hebben ons compleet weggespeeld, zeker een minuut of 10 voor en na rust waarin de doelpunten vielen. Knap gedaan, en weer een jaar extra verlies in Kerkrade voor ons.

Tot een volgende keer!
      dinsdag 26 januari 2010 @ 18:03:38 #104
    154193 TheYoung1
    pi_77299986
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 17:56 schreef Tha_Duck het volgende:
    Ik kom me ook nog even melden hier. Ik sta dan wel bekend in VBL als een zeikerd, maar ik kom ook altijd de tegenstander feliciteren als het terecht is. Bij deze dan ook: gefeliciteerd! Jullie hebben ons compleet weggespeeld, zeker een minuut of 10 voor en na rust waarin de doelpunten vielen. Knap gedaan, en weer een jaar extra verlies in Kerkrade voor ons.

Tot een volgende keer!
    ThnQ!
    Hopelijk voor jullie is het maar voor even. Wij hebben zulks spel al anderhalf seizoen gehad...
    Patat, dat is het!!
    pi_77328707
    quote:
    Jeanvion Yulu-Matondo is bezig aan zijn laatste maanden bij Roda JC. De aanvaller heeft nog een contract die tot de zomer van 2011 doorloopt, maar nu staat al vast dat hij deze verbintenis niet uit zal dienen of verlengen. De Belg, geboren in Kongo, staat in de belangstelling van onbekende clubs uit Frankrijk, België, Turkije en Griekenland. Yulu-Matondo wil zich financieel verbeteren en is daarom benieuwd wat er gaat gebeuren.

Bron voetbalzone.nl ('In de wandelgangen' 2/4 - 27 januari)
    pi_77336672
    financieel verbeteren, hij is nu al een van de grootverdieners in de selectie en heeft dat nog geen moment waargemaakt. Denk dus niet dat hij zal vertrekken
    pi_77395146
    Roda wint weer ns, dus doe ik maar nog eens een post...
      zaterdag 30 januari 2010 @ 13:59:41 #108
    154193 TheYoung1
    pi_77447710
    Principe-akkoord met van Veldhoven voor het volgende seizoen......Tja, moeten we daar nou blij mee gaan zijn??
    Kweet t nie....
    Patat, dat is het!!
    pi_77448055
    Ik denk het wel, veel beters kunnen we toch niet betalen en krijgen. Daarnaast is Harm wel goed voor de lange termijn.
    pi_77448496
    ik ben er dus absoluut niet blij mee. Hij voegt niets toe aan roda en er zijn genoeg trainers beschikbaar die dat wel kunnen. Waardeloos besluit, we worden uitgelachen in het hele land met deze trainer. En dan schaffen ze het danke/bitte af omdat het niet goed is voor die cpm statistieken maar verleng je wel het contract met van veldhoven.... ja het beleid is weer goed bij nagedacht
      zaterdag 30 januari 2010 @ 14:45:34 #111
    154193 TheYoung1
    pi_77448921
    Moeten we het 'danke-bitte' maar veranderen in 'dank U-gaarne gedaan'....
    Patat, dat is het!!
      zaterdag 30 januari 2010 @ 16:38:50 #112
    60704 LeonH
    pi_77452414
    Ik weet niet of ik er blij mee ben... Ik heb altijd geroepen dat die gast weg moet, en zijn wissels snap ik af en toe ook niet (bij een 1-0 voorsprong moet je van je doel af spelen en dus aanvallers erin gooien), geef ik eerlijk toe.
    Maarrrrrrr....
    de laatste weken ben ik aan het twijfelen geraakt. Daarmee bedoel ik of de laatste 3 wedstrijden (dus tegen Willem II, PSV en Utrecht. Aachen niet gezien) nou toeval zijn of dat je nu pas de hand van Van Veldhoven (of misschien wel Trost) begint te zien. Die gast is gewoon in een rotzooi terechtgekomen hier. Misschien is het ook wel toeval... Denk dat ze het beter nog 2/3 maanden konden aanzien voordat ze deze beslissing hadden genomen.
    pi_77453797
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 16:38 schreef LeonH het volgende:
    Denk dat ze het beter nog 2/3 maanden konden aanzien voordat ze deze beslissing hadden genomen.
    precies, slaat nergens op dit. Alsof van veldhoven uit zichzelf weg zou gaan....

en die 2/3 goede wedstrijd, tja dat zal zich nog moeten uitwijzen of dat toeval was of dat de ploeg nu structureel goed gaat spelen. Beetje overdreven om dat helemaal op het conto van harm te zetten
      zaterdag 30 januari 2010 @ 18:13:17 #114
    154193 TheYoung1
    pi_77455326
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 16:38 schreef LeonH het volgende:
    Ik weet niet of ik er blij mee ben... Ik heb altijd geroepen dat die gast weg moet, en zijn wissels snap ik af en toe ook niet (bij een 1-0 voorsprong moet je van je doel af spelen en dus aanvallers erin gooien), geef ik eerlijk toe.
    Maarrrrrrr....
    de laatste weken ben ik aan het twijfelen geraakt. Daarmee bedoel ik of de laatste 3 wedstrijden (dus tegen Willem II, PSV en Utrecht. Aachen niet gezien) nou toeval zijn of dat je nu pas de hand van Van Veldhoven (of misschien wel Trost) begint te zien. Die gast is gewoon in een rotzooi terechtgekomen hier. Misschien is het ook wel toeval... Denk dat ze het beter nog 2/3 maanden konden aanzien voordat ze deze beslissing hadden genomen.
    Dat is ook mijn overtuiging. Veldhoven blijft op mij overkomen als een graatloos weekdier.
    Patat, dat is het!!
    pi_77478942
    Tyton heeft toch een paar briljante reddingen.
      zondag 31 januari 2010 @ 15:37:43 #116
    154193 TheYoung1
    pi_77479253
    Damn man, de redding van het seizoen, tot nu toe hoor!!!!!! Fok wat staat die goed!!
    Patat, dat is het!!
    pi_77485316
      zondag 31 januari 2010 @ 21:13:11 #118
    154193 TheYoung1
    pi_77490075
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 19:18 schreef iehlaak het volgende:
    [ afbeelding ]

En wat hij verder liet zien is ook een mooie buiging waard hoor. Stond goed te vangen daar, in zn 3de offi wedstrijd. Puik
    Patat, dat is het!!
    pi_77494748
    Jammer van de nederlaag, maar verder hoeven we ons nergens voor te schamen met het optreden van vanmiddag. Woensdagavond zal ook een pittige wedstrijd worden, maar daarna moeten de punten gepakt gaan worden. Ik krijg er steeds meer vertrouwen in dat we een doodsaaie - want nacompetitie- en play off-loze - zomer tegemoet gaan, omdat we ons rechtstreeks veilig gespeeld hebben.

Ben het verder absoluut met iehlaak en TheYoung1 eens: respect voor Tyton, de bal die hij uit de hoek ranselde; ge-wel-dig!
      zondag 31 januari 2010 @ 22:46:00 #120
    60704 LeonH
    pi_77495209
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 19:18 schreef iehlaak het volgende:
    [ afbeelding ]
    Prachtig! . Die opmerking van Trost ook in de rust: die redding van Tyton, daar krijg ik zo'n ding van

Wel een beetje teleurgesteld ondanks een ingecalculeerde nederlaag. Uitslag is ook erg geflatteerd en daarbij gewoon onterecht. Maargoed, het spel wat ze laten zien, en de kansen die werden gecreëerd (vooral eerste helft, Junker ) geven mij weer genoeg moed voor de rest van het seizoen.
      maandag 1 februari 2010 @ 01:10:36 #121
    122102 blonchi
    Blauwgilborgel
    pi_77500456
    Roda speelde best een aardige pot voetbal, waarbij het zomaar met 3 punten terug naar Kerkrade zou hebben kunnen gaan.

Maar ik wil topvoetbal in Zuid-Limburg en geen kleine, gelukkigmakende speldenprikjes.
    pi_77503071
    quote:
    Op maandag 1 februari 2010 01:10 schreef blonchi het volgende:
    Roda speelde best een aardige pot voetbal, waarbij het zomaar met 3 punten terug naar Kerkrade zou hebben kunnen gaan.

Maar ik wil topvoetbal in Zuid-Limburg en geen kleine, gelukkigmakende speldenprikjes.

Over topvoetbal spreken, terwijl je het over de Eredivisie hebt: FAIL...

En we gaan vrolijk door met winterse transfers, ook op bestuurlijk vlak:
    quote:
    Marcel van den Bunder commercieel directeur van Roda JC

Marcel van den Bunder is de nieuwe commercieel directeur van Roda JC. De 46-jarige Van den Bunder was de afgelopen drie jaar in dezelfde functie werkzaam bij PSV. Nadat bekend was geworden dat zijn in mei aflopende contract in Eindhoven niet zou worden verlengd, besloten beide partijen per 1 februari uit elkaar te gaan. Daardoor kan Van den Bunder maandag al aan de slag bij Roda. Hij tekent een contract tot medio 2013. In de zomer van 2011 vindt wel een tussentijdse evaluatie plaats.

Voetbal
    Van onze verslaggever

Voordat Van den Bunder, die tussen zijn 14de en 21ste in Simpelveld woonde, bij PSV belandde, runde hij enkele hotels. Bij Roda volgt hij Marc Jetten op, die onlangs aangaf Roda én de voetbalwereld te willen verlaten.

Als ik zo de reacties op zijn vertrek op internet lees van PSV-supporters, is dit een behoorlijk verlies voor PSV en hebben wij er vanaf vandaag een goeie commercieel directeur bij! Hij kan meteen vol aan de bak, want ik begreep dat het contract met hoofdsponsor Aevitae na dit seizoen afgelopen is?

[ Bericht 50% gewijzigd door DDDDDaaf op 01-02-2010 08:36:59 ]
      maandag 1 februari 2010 @ 09:41:47 #123
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_77504051
    Jammer van de nederlaag gisteren, was niet nodig. Allebei hebben ze flinke kansen gehad, en Junker had echt moeten score toen die alleen op de keeper afging. Had nog een uur de tijd om Boschker uit te spelen, maar ja.
    Komende woensdag wordt ook een ingecalculeerde nederlaag maar zaterdag tegen Sparta moet gewoon gewonnen worden.

Ik ben het totaal niet eens met de beslissing om te verlengen met Van Velhoven. Wacht nog een maandje of 2, kijk dan eens hoe je ervoor staat en beslis dan pas. Feit is ook nog dat er onder Van Veldhoven nog nooit 2 wedstrijden achter elkaar gewonnen zijn.
      maandag 1 februari 2010 @ 11:54:57 #124
    60704 LeonH
    pi_77507335
    En na de afgelopen 2 wedstrijden begin ik De Jong op linksback toch wel behoorlijk te missen...
    pi_77509578
    goed gevoetbald, jammer dat junker die bal vlak voor rust niet maakt, als ie links langs boscker loopt komt ie er nooit meer aan en loopt ie 'm zo de goal in. Maar helaas, goed gevoetbald maar geen punten, hopelijk is het woensdag andersom!
      maandag 1 februari 2010 @ 13:04:23 #126
    152195 Foxio
    Zeker wel
    pi_77509662
    Aaah eerste helft was echt wel goed van onze kant. We waren gelijkwaardig aan de nummer 1/2. We laten een Douglas, een van de betere verdedigers, een slechte wedstrijd spelen. We zien een keeper die horizontaal met de kruising vliegt. En dan verlies je doordat ze 2 minuten niet opletten in de 2e helft.
    Maar wat deed Junker daar op slag van rust? Zo'n bal moet je altijd maken, vooral als spits zijnde. Verder met opgeheven hoofd, en een ietwat geflatteerde nederlaag op naar Amsterdam om eventueel daar te gaan stunten.

Nou als je zo op PSV Netwerk leest zie je dat ze hem liever kwijt dan rijk zijn. Leuk voor in de regio maar te licht voor PSV. PSV loopt al jaren op commercieel gebied achter op Ajax en Feyenoord. Nu kan een commecieel directeur van PSV wel goed genoeg zijn voor ons Roda maar toch. Wat heeft hij hiervoor allemaal bereikt, ik lees dat die een hoteldirecteur was? Met andere woorden hij heeft op die tweeënhalf jaar bij PSV na, geen enkele ervaring in het voetbal. Nu weet ik niet hoe Marc Jetten functioneerden maar ik hoop dat Van den Bunder het beter gaat doen.
    De zakelijke contacten lijken me ook te verwaarlozen, aangezien wij in heel verschillende vijver vissen dan PSV.
    Hopelijk pakt het goed uit!
    pi_77510070
    die van den bunder lijkt me een goede zaak, had tot anderhalve maand geleden nog nooit van 'm gehoord dus ken 'm verder niet. Bij psv gaan ze de structuur gewoon anders invullen en ook daarom moest ie weg. We zullen zien
      maandag 1 februari 2010 @ 13:23:30 #128
    154193 TheYoung1
    pi_77510245
    Hij is er iig niet 'moeten' vertrekken om de 1 of andere arbeidsgerelateerde reden. Zijn functie is gewoon overbodig geworden.
    Zal tevens wat meer rust geven voor van Geel. Laat ze maar bouwen, er lijkt iig wel weer structuur te komen.

En woensdag gehaktdag? Half om half lust ik ook wel
    Patat, dat is het!!
      maandag 1 februari 2010 @ 18:31:08 #129
    60704 LeonH
    pi_77521443
    quote:
    Stadionverkoop bij Ajax - Roda JC
    1 februari, 2010
    Gepost om 17:02 uur
    59 keer bekeken
    Woensdag vindt er voorafgaand aan Ajax - Roda JC kaartverkoop aan de kassa’s van het stadion plaats. De verkoop start om 18.15 uur en loopt tot ongeveer 20.30 uur. Er geldt voor deze wedstrijd geen ClubCard-verplichting.

De kaartverkoop loopt ook via TicketBox en online kaartverkoop. De verkoop loopt tot en met woensdag 3 februari 20.15 uur.
    Ajax.nl
    Net als vroeger. Lekker aan de kassa staan voor een kaartje zonder gedoe. Denk alleen dat je niet te opzichtig met het Roda sjaaltje daar moet gaan staan

Ik ben woensdagavond als het weer meezit ook in Amsterdam te vinden. Welke plaatsen weet ik morgen pas aangezien we dan de tickets krijgen.
      dinsdag 2 februari 2010 @ 00:29:59 #130
    122102 blonchi
    Blauwgilborgel
    pi_77538257
    quote:
    Op maandag 1 februari 2010 08:21 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Over topvoetbal spreken, terwijl je het over de Eredivisie hebt: FAIL...

En we gaan vrolijk door met winterse transfers, ook op bestuurlijk vlak:
    [..]

Als ik zo de reacties op zijn vertrek op internet lees van PSV-supporters, is dit een behoorlijk verlies voor PSV en hebben wij er vanaf vandaag een goeie commercieel directeur bij! Hij kan meteen vol aan de bak, want ik begreep dat het contract met hoofdsponsor Aevitae na dit seizoen afgelopen is?
    Of 'over voetbal spreken, terwijl je het over Roda hebt'

Lekker ambitieus hoor.
    Maar wel juichen als er een nieuwe commercieel directeur wordt aangetrokken.
    pi_77541292
    quote:
    Op maandag 1 februari 2010 18:31 schreef LeonH het volgende:

[..]

Net als vroeger. Lekker aan de kassa staan voor een kaartje zonder gedoe. Denk alleen dat je niet te opzichtig met het Roda sjaaltje daar moet gaan staan

Ik ben woensdagavond als het weer meezit ook in Amsterdam te vinden. Welke plaatsen weet ik morgen pas aangezien we dan de tickets krijgen.
    dan kan je toch net zo goed in het uitvak gaan zitten. Maar nee, ik ga niet meer naar a'dam voor het voetbal. Voor je het weet heb je er een gratis overnachting bij
    pi_77545420
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 09:34 schreef planethugo het volgende:

[..]

dan kan je toch net zo goed in het uitvak gaan zitten. Maar nee, ik ga niet meer naar a'dam voor het voetbal. Voor je het weet heb je er een gratis overnachting bij
    maar winnen gaan we!
      dinsdag 2 februari 2010 @ 22:33:02 #133
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_77572607
    Ik ga nooit meer naar een uitwedstrijd in Amsterdam.
    Security daar is knettergek.
    pi_77574683
    Ik denk dat ik er wel naar toe ga. Na tien jaar een seizoenkaart, zie ik tegenwoordig meer uitwedstrijden dan thuiswedstrijden.
      woensdag 3 februari 2010 @ 01:52:44 #135
    122102 blonchi
    Blauwgilborgel
    pi_77579056
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 23:13 schreef iehlaak het volgende:
    Ik denk dat ik er wel naar toe ga. Na tien jaar een seizoenkaart, zie ik tegenwoordig meer kutwedstrijden dan thuiswedstrijden.
    pi_77580610
    en hier ook gisteren weereens telefoon van de sponsor bingo loterij gekregen? Ja maar meneer u helpt hiermee ook de jeugdopleiding van roda jc. Ja sorry maar ik help ze al genoeg. Doei
      woensdag 3 februari 2010 @ 10:53:47 #137
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_77583450
    'U helpt de jeugdclub van Roda' opbokken stomme trien!
    pi_77584054
    'gaat u ook weleens naar uitwedstrijden?'
    'ja regelmatig'
    'morgen naar ajax?'
    * planethugo geeft zelfde antwoord als paar posts hierboven
    'ow hmmm'
    pi_77584101
    Ik kreeg al van een maat van me te horen dat ze hem van de sponsorbingo loterij gebeld hadden. Mij ook, maar bij privé nummers neem ik m'n telefoon sowieso nooit op. Ben eens benieuwd hoe lang die belmiepen het vol houden...
    pi_77611669
    Wat Suarez me na afloop toch zei, hij zei dat Nijhuis aan hem vroeg of het een penalty was ofja:
    Suarez vertelde in zijn gebrekkig nederlands: Scheids vraagt.. is contact? ik zeg, ja beetje, niet 100%... Barbara: Dus de scheidsrechter vroeg aan jou of het een penalty was? Suarez: Ja hij vraag aan mij of penalty was, ik zeg, nouu was beetje contact.

hehe ongelofelijke kutwedstrijd!. En hoe Harm het dit keer verwoorde was ik het helemaal mee eens. Nijhuis kon vooraf al niks meer winnen. Als je voor die eerste 'penalty' Suarez geel geeft dan krijg je gezeik dat die voor Twente is. Nu geef je niks en heeft Roda een geschorste speler tegen Sparta.

Daarnaast zegt iedereen wel klakkeloos dat de 2e wel een penalty was, al weet ik dat ook zo net nog niet. De bal wordt weggeschopt, en Siem de Jong springt over de Fauw heen en laat zich heel opzichtig/overdreven vallen. Daarbij kwam er hands aan vooraf.

Verder hebben we het aan ons zelf te danken, Junker moet ten alle tijden die 1-1 binnen tegen op 8 meter afstand, een op een met Stekelenburg. En daarnaast hebben we momenten gehad dat we sowieso erg slecht speelde. Als we de bal hadden gaven we Ajax de bal meteen weer terug.

Of die uitspraak van Davy de Fauw slim is geweest, denk ik niet. Hij zei namelijk dat Suarez niet door moet blijven gaan met dat duikelen dan zou die nog wel eens een keer een doodschop kunnen krijgen. Opzich heeft die gelijk, maar zoiets denk je, en mag je niet zeggen van de KNVB.

Al met al waren we slechter dan Ajax, dus in dat opzicht hebben we terecht verloren. Alleen de manier waarop is dan weer kut, dat het zo moet.
    pi_77612951
    Volgens mij maakte De Jong ook nog hands op het moment dat buitenspel wordt gegeven.

Jammer dat Trost niet een official gewurgd heeft
    pi_77613089
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 23:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
    Volgens mij maakte De Jong ook nog hands op het moment dat buitenspel wordt gegeven.

Jammer dat Trost niet een official gewurgd heeft
    Je zou inderdaad bijna wensen dat hij nijhuis wel gewurgd had.
    't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
    pi_77613589
    Net terug uit het stadion. Als je toch moet verliezen dan graag maar zo: Werkelijk hilarisch. Het publiek -dat na twaalf minuten begint te fluiten als er nog niet gescoord is- maakt het feestje voor mij compleet. Hossend en proestend wordt de 4-0 gevierd alsof Ajax de Champions League heeft gewonnen. En Suarez is een wereldspeler: wat schiet hij die pingels toch goed in.
      woensdag 3 februari 2010 @ 23:32:49 #144
    73209 dnzl
    Minimalist.
    pi_77613647

Wat een eeuwige faler is dit toch
    pi_77613795

Wat een eeuwige nazibloem is dit toch
    pi_77613824
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 23:31 schreef iehlaak het volgende:
    Net terug uit het stadion. Als je toch moet verliezen dan graag maar zo: Werkelijk hilarisch. Het publiek -dat na twaalf minuten begint te fluiten als er nog niet gescoord is- maakt het feestje voor mij compleet. Hossend en proestend wordt de 4-0 gevierd alsof Ajax de Champions League heeft gewonnen. En Suarez is een wereldspeler: wat schiet hij die pingels toch goed in.
    Dag gefrustreerd iemand.
    'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
    pi_77614241

Ik hou het nog steeds niet droog.
      donderdag 4 februari 2010 @ 00:28:04 #148
    122102 blonchi
    Blauwgilborgel
    pi_77615487
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 23:37 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Dag gefrustreerd iemand.
    Zegt een supporter van een club die al jaren achter de feiten aanloopt. Misschien moeten jullie maar eens je hautaine doelstellingen bijstellen. *Fluistert iets van hoogmoed en val...

Van beursclub tot beurse club...

En nu weer terug naar Amsterdam je bouwput, jij
      donderdag 4 februari 2010 @ 00:51:25 #149
    60704 LeonH
    pi_77615913
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 22:48 schreef Foxio het volgende:
    Wat Suarez me na afloop toch zei, hij zei dat Nijhuis aan hem vroeg of het een penalty was ofja:
    Suarez vertelde in zijn gebrekkig nederlands: Scheids vraagt.. is contact? ik zeg, ja beetje, niet 100%... Barbara: Dus de scheidsrechter vroeg aan jou of het een penalty was? Suarez: Ja hij vraag aan mij of penalty was, ik zeg, nouu was beetje contact.

hehe ongelofelijke kutwedstrijd!. En hoe Harm het dit keer verwoorde was ik het helemaal mee eens. Nijhuis kon vooraf al niks meer winnen. Als je voor die eerste 'penalty' Suarez geel geeft dan krijg je gezeik dat die voor Twente is. Nu geef je niks en heeft Roda een geschorste speler tegen Sparta.

Daarnaast zegt iedereen wel klakkeloos dat de 2e wel een penalty was, al weet ik dat ook zo net nog niet. De bal wordt weggeschopt, en Siem de Jong springt over de Fauw heen en laat zich heel opzichtig/overdreven vallen. Daarbij kwam er hands aan vooraf.

Verder hebben we het aan ons zelf te danken, Junker moet ten alle tijden die 1-1 binnen tegen op 8 meter afstand, een op een met Stekelenburg. En daarnaast hebben we momenten gehad dat we sowieso erg slecht speelde. Als we de bal hadden gaven we Ajax de bal meteen weer terug.

Of die uitspraak van Davy de Fauw slim is geweest, denk ik niet. Hij zei namelijk dat Suarez niet door moet blijven gaan met dat duikelen dan zou die nog wel eens een keer een doodschop kunnen krijgen. Opzich heeft die gelijk, maar zoiets denk je, en mag je niet zeggen van de KNVB.

Al met al waren we slechter dan Ajax, dus in dat opzicht hebben we terecht verloren. Alleen de manier waarop is dan weer kut, dat het zo moet.
    Correct. Dat die smerige Amsterdammers maar nog eens durven te zeiken over een scheidsrechter en over 2 niet gegeven penalty's... Dat is vandaag toch ruimschoots goedgemaakt door die beroepsjosti in het KNVB pakje... Ik denk dat ik als verdediger Suarez al lang een doodschop had gegeven. Wat een vies smerig gedrag vertoont dat ventje altijd met zijn schwalbes en die kaarten aannaaien.

En dan nog eens Nijhuis... Tja... over die man kan je een boek schrijven hoe hij Roda altijd benadeelt. Wij zaten in vak 110 en je kon vanaf daar nog zien dat er bij de eerste penalty niks aan de hand was. Bij die 2e had de grensrechter de vlag omhoog voor iets (buitenspel/overtreding?) en wordt genegeerd. Hij staat nog zelfs met de vlag omhoog terwijl Nijhuis voor een penalty fluit!!!! Had werkelijk gehoopt dat Trost doorkwam, die had 'm echt bij de strot gehad. Daarbij ozze Norbert wederom naar de tribune Wat een held blijft die man toch!

Junker moet eens worden getraind op afwerken... bah bah bah...

Waar we wel wat van kunnen leren is de opkomst van de elftallen. Lekkere Amsterdamse meezingers... Bij ons is dat zo'n cheesy trancedingetje. Als je toch Insomnia ( Die plaat ) afschaft gooi er dan een knaller in van Rowwen Heze.

Dat is overigens ook de reden dat ik zaterdag helaas niet kan gaan. Ben naar het theater en had daarvoor de kaartjes besteld voordat ik überhaupt naar het speelschema heb gekeken

Dat was het volgens mij weer voor vandaag, kort samengevat een kutavond...
      donderdag 4 februari 2010 @ 01:10:19 #150
    73209 dnzl
    Minimalist.
    pi_77616182
    Jullie kunnen trouwens blij zijn met de nieuwe keeper.
      donderdag 4 februari 2010 @ 01:26:55 #151
    122102 blonchi
    Blauwgilborgel
    pi_77616361
    quote:
    Op donderdag 4 februari 2010 00:51 schreef LeonH het volgende:

[..]

Correct. Dat die smerige Amsterdammers maar nog eens durven te zeiken over een scheidsrechter en over 2 niet gegeven penalty's... Dat is vandaag toch ruimschoots goedgemaakt door die beroepsjosti in het KNVB pakje... Ik denk dat ik als verdediger Suarez al lang een doodschop had gegeven. Wat een vies smerig gedrag vertoont dat ventje altijd met zijn schwalbes en die kaarten aannaaien.

En dan nog eens Nijhuis... Tja... over die man kan je een boek schrijven hoe hij Roda altijd benadeelt. Wij zaten in vak 110 en je kon vanaf daar nog zien dat er bij de eerste penalty niks aan de hand was. Bij die 2e had de grensrechter de vlag omhoog voor iets (buitenspel/overtreding?) en wordt genegeerd. Hij staat nog zelfs met de vlag omhoog terwijl Nijhuis voor een penalty fluit!!!! Had werkelijk gehoopt dat Trost doorkwam, die had 'm echt bij de strot gehad. Daarbij ozze Norbert wederom naar de tribune Wat een held blijft die man toch!

Waar we wel wat van kunnen leren is de opkomst van de elftallen. Lekkere Amsterdamse meezingers... Bij ons is dat zo'n cheesy trancedingetje. Als je toch Insomnia ( Die plaat ) afschaft gooi er dan een knaller in van Rowwen Heze.

Dat is overigens ook de reden dat ik zaterdag helaas niet kan gaan. Ben naar het theater en had daarvoor de kaartjes besteld voordat ik überhaupt naar het speelschema heb gekeken

Ik ben het z(o)waar met je eens
      donderdag 4 februari 2010 @ 01:54:50 #152
    269412 Frederick_Blah
    I vant to suck ur blaath!
    pi_77616614
    quote:
    Op donderdag 4 februari 2010 00:51 schreef LeonH het volgende:

[..]

Soms heb je de scheidsrechterlijke dwalingen mee, soms tegen. Helaas lijken sommige clubs in dit land structureel te lijden onder gepruts van ons arbiterscorps. Wat er vorig seizoen bij Roda af en toe gebeurde leek zowaar op een complot, maar ook Ajax is bovengemiddeld het slachtoffer van de scheidsrechter. Dus dat ge-lucky-ajax altijd slaat nergens op.

Nu vond ik 't vandaag overigens nogal meevallen. De eerste zou ik als scheidsrechter zijnde niet hebben gegeven. Een schwalbe was het ook niet. Suarez ondervond wel degelijk dusdanig hinder van dat beentje De Fauw dat hij niet meer overeind kon blijven. Maar de kansen op een doelpunt waren op dat moment al verkeken. De tweede strafschop was wel 100% en blijkbaar had de scheids er beter het oog op dan de grens, want uit de videobeelden bleek ook dat er duidelijk géén buitenspel aan vooraf ging.

Verder ben je uiteraard voornamelijk jaloers dat een geweldenaar als Luis Suarez in het Amsterdamse Rood-Wit speelt en niet voor jouw club.
    pi_77620531
    quote:
    Op donderdag 4 februari 2010 01:54 schreef Frederick_Blah het volgende:

Verder ben je uiteraard voornamelijk jaloers dat een geweldenaar als Luis Suarez in het Amsterdamse Rood-Wit speelt en niet voor jouw club.
    Jammer alleen dat aan die geweldenaar nog altijd (terecht overigens) dat imago van beroepsduikelaar kleeft. Wanneer dat niet het geval was, was ik idd stik- en stikjaloers op zowel zijn doelpunten als de speler die hij is. Maar eerlijk is eerlijk, de tweede penalty had ik door meerdere scheidsrechters gegeven zien worden...

Dat er gisteravond wederom scheidsrechterlijke dwalingen aan te pas kwamen is al voldoende reden voor een hoop frustratie onder mij en m'n mede-Rodasupporters, maar waar ik me écht gruwelijk aan erger is de stemmingmakerij in de aanloop naar de wedstrijd in o.a. die kudt-campingkrant gistermorgen. Het Nederlandse scheidsrechterskorps stapelt blunder op blunder, wedstrijden worden óf kapot gefloten óf door arbitrale missers beslist, maar daar hoor je niks over of er wordt een beetje lacherig over gedaan. Ajax meent ook eens een keer benadeeld te zijn en dat wordt meteen breed uitgemeten in de landelijke media.

Nijhuis' (die ik overigens, net als van Boekel, niet uit kan staan) Twente-supporterschap wordt er nog even bij gesleept en er wordt een gigantische druk op hem gelegd om maar vóóral geen beslissingen te nemen die in het nadeel van Ajax zijn. Van Veldhoven zei het goed in het interview na de wedstrijd; Nijhuis kon in principe niks goed doen gisteravond, alleen zijn wij nu degenen die zaterdag twee basisspelers kwijt zijn in onze belangrijke wedstrijd tegen Sparta. En de KNVB doet alsof haar neus bloedt, terwijl ze met de aanstelling van een andere scheidsrechter alle ontstane commotie had kunnen voorkomen...
    pi_77620800
    Wel grappig dat de 2e penalty de grens terecht wordt overrruled en de huilies hier je daar niet over hoort
    pi_77627616
    quote:
    Op donderdag 4 februari 2010 09:50 schreef Scorpie het volgende:
    Wel grappig dat de 2e penalty de grens terecht wordt overrruled en de huilies hier je daar niet over hoort
    waar je niemand over hoort, vooral bij de NOS samenvatting waar de commentator het na 4 herhalingen nieteens ziet (of wil zien) is dat er keihard hands gemaakt wordt(hij tikt de bal ook nog in de goede richting!) door siem de jong voorafgaande aan de pass op suarez, werkelijk schandalig. Misschien dat de grens daarom vlagt Geen idee want we horen niemand erover en dus de scheids/grens ook niet. Als het andersom was dan was de hel los en zou het sportjournaal er vandaag een kwartier aandacht aan besteden.

donderdag 4 februari 2010 @ 16:39:10 #156
    73209 dnzl
    Minimalist.
    pi_77634218
    Voor de hands werd hij van achter aangetikt door de Roda verdediger, hoor je ook niemand over.
    pi_77634899
    quote:
    Op donderdag 4 februari 2010 16:39 schreef dnzl het volgende:
    Voor de hands werd hij van achter aangetikt door de Roda verdediger, hoor je ook niemand over.
    net zo hard als suarez bij die eerste penalty ja....
      donderdag 4 februari 2010 @ 17:11:47 #158
    269412 Frederick_Blah
    pi_77635389
    quote:
    Op donderdag 4 februari 2010 09:37 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Jammer alleen dat aan die geweldenaar nog altijd (terecht overigens) dat imago van beroepsduikelaar kleeft. Wanneer dat niet het geval was, was ik idd stik- en stikjaloers op zowel zijn doelpunten als de speler die hij is. Maar eerlijk is eerlijk, de tweede penalty had ik door meerdere scheidsrechters gegeven zien worden...

Dat er gisteravond wederom scheidsrechterlijke dwalingen aan te pas kwamen is al voldoende reden voor een hoop frustratie onder mij en m'n mede-Rodasupporters, maar waar ik me écht gruwelijk aan erger is de stemmingmakerij in de aanloop naar de wedstrijd in o.a. die kudt-campingkrant gistermorgen. Het Nederlandse scheidsrechterskorps stapelt blunder op blunder, wedstrijden worden óf kapot gefloten óf door arbitrale missers beslist, maar daar hoor je niks over of er wordt een beetje lacherig over gedaan. Ajax meent ook eens een keer benadeeld te zijn en dat wordt meteen breed uitgemeten in de landelijke media.

Nijhuis' (die ik overigens, net als van Boekel, niet uit kan staan) Twente-supporterschap wordt er nog even bij gesleept en er wordt een gigantische druk op hem gelegd om maar vóóral geen beslissingen te nemen die in het nadeel van Ajax zijn. Van Veldhoven zei het goed in het interview na de wedstrijd; Nijhuis kon in principe niks goed doen gisteravond, alleen zijn wij nu degenen die zaterdag twee basisspelers kwijt zijn in onze belangrijke wedstrijd tegen Sparta. En de KNVB doet alsof haar neus bloedt, terwijl ze met de aanstelling van een andere scheidsrechter alle ontstane commotie had kunnen voorkomen...
    In z'n eerste seizoenen in Nederland mocht Suárez inderdaad nogal flink wat schwalbes maken, maar dat heeft hij afgeleerd. En nu heeft hij eerder last van dat imago, wat ook niet zou mogen. Nu is het ook wel zijn speelstijl dat hij veel naar de grond gaat. Dat 'ie zich overal langs kan rommelen met de bal is zijn kracht, maar hij loopt gewoon struikelend. En dat op die snelheid. Als 'ie niet uitkomt in zijn passen en tegen de vlakte gaat dan mag dat nog niet direct een schwalbe heten. Zo was die eerste strafschop gisteren geen schwalbe maar ook niet strafschopwaardig.

Maar goed, dan moet je pissig zijn op de KNVB, die stellen Nijhuis aan. Of de Telegraaf vanwege die stemmingmakerij. Niet op Suárez die alleen maar wil winnen - al moet dat met een goedkope strafschop - of Nijhuis die naar ik denk toch naar eer en geweten gefloten heeft.
    pi_77635578
    nou nou... alhoewel Suarez zijn leven idd gebeterd heeft kan je niet ontkennen dat het gisteren toch wel een schwalbe was hoe hij valt en alles eromheen.
      donderdag 4 februari 2010 @ 17:37:25 #160
    269412 Frederick_Blah
    pi_77636177
    Ik heb het zojuist nog eens een aantal maal bekeken, ik vind het er niet als schwalbe uitzien. Hij geraakt gewoon na zijn actie niet meer om De Fauw heen en wordt tevens hééél licht geraakt. Hij speelde de bal overigens te ver dus die was sowieso voor de keeper geweest. Blijf erbij: géén schwalbe, géén strafschop.
      donderdag 4 februari 2010 @ 17:45:27 #161
    154193 TheYoung1
    pi_77636373
    4 wedstrijden schorsing voor onze bokser in spé Trost. En 1tje voor Norbert...
    knvb
    Patat, dat is het!!
    pi_77640339
    quote:
    Op donderdag 4 februari 2010 17:37 schreef Frederick_Blah het volgende:
    Ik heb het zojuist nog eens een aantal maal bekeken, ik vind het er niet als schwalbe uitzien. Hij geraakt gewoon na zijn actie niet meer om De Fauw heen en wordt tevens hééél licht geraakt. Hij speelde de bal overigens te ver dus die was sowieso voor de keeper geweest. Blijf erbij: géén schwalbe, géén strafschop.
    dat mag jij vinden

imo laat suarez zich bewust vallen als ie ziet dat die bal achter dreigt te gaan en niet omdat ie geraakt wordt

maarja niks aan te doen. Zaterdag winnen van Sparta zodat we uit de problemen blijven
    pi_77640851
    quote:
    Op donderdag 4 februari 2010 17:45 schreef TheYoung1 het volgende:
    4 wedstrijden schorsing voor onze bokser in spé Trost. En 1tje voor Norbert...
    knvb
    Die van Keulen vind ik overdreven, die van Trost is echter gewoon terecht. In zijn positie als assistent heeft hij helemaal niks te melden tegen de scheidsrechter.. als je het dan toch doet, zéker niet op die manier.
    Kon zijn reactie trouwens wel waarderen, daar niet van.
      donderdag 4 februari 2010 @ 20:48:20 #164
    138965 Kn0x
    BLLAAARGH!
    pi_77643443
    Ik heb net nog eens rustig de beelden bekeken. Ik - als Roda-fan - ben het er mee eens dat het geen 100% schwalbe is. Er is wel contact, ook al heel licht en hij laat zich wat makkelijk vallen. Daarentegen staat inderdaad wel dat hij nooit had kunnen scoren en dus gewoon geen penal had mogen zijn.

De 2e penalty vind ik lastiger. Als de grens niet gevlagd had, was er niks aan de hand geweest. Ik vind het inderdaad vreemd dat Schijthuis besluit zijn assistent te overrulen en door te laten spelen. En ook hierbij vind ik dat de Jong zich makkelijk laat vallen ook al was er meer contact dan voorheen.

Al met al 2 vreemde situaties die ons de kop gekost hebben. 3 wedstrijden (zware wedstrijden) achter elkaar (PSV, Twente, Ajax) gespeeld en 0 punten. Maar ik ben blij dat we in ieder geval goed voetbal laten zien. Het is al een stap omhoog.
      donderdag 4 februari 2010 @ 21:54:38 #165
    60704 LeonH
    pi_77646710
    Ze blijven maar janken als er wat tegen hun clubje gezegd wordt...
    http://www.afca.nl/index_3.htm?x=396&y=227

Dit is toch gewoon een regelrecht dreigement?

[ Bericht 12% gewijzigd door LeonH op 04-02-2010 22:09:46 ]
    pi_77661479
    haha wat is dat voor site, ziet eruit als niveau rodaworld
      zondag 7 februari 2010 @ 00:04:47 #167
    154193 TheYoung1
    pi_77719510
    Slechtste partij van Roda na de winterstop.... Boeieuh!!! trsee points in ze pocket
    Patat, dat is het!!
    pi_77727543
    quote:
    Op zondag 7 februari 2010 00:04 schreef TheYoung1 het volgende:
    Slechtste partij van Roda na de winterstop.... Boeieuh!!! trsee points in ze pocket
    amen
    gelukkig speelde sparta nóg slechter en was de winst wel verdiend. Al kreeg ik plotseling toch nog last van hartkloppingen in de laatste minuut...
    pi_77727816
    Ik ben op zoek naar dat inloopliedje. Iemand die deze versie heeft ? Dus niet de originele
    pi_77728147

Leuk
    pi_77728945
    Had hem niet gezien maar hij is leuk
      zondag 7 februari 2010 @ 14:12:34 #172
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_77729073
    quote:
    Op zondag 7 februari 2010 14:08 schreef NoMercy285 het volgende:
    Had hem niet gezien maar hij is leuk
    Mocht niet naar binnen volgens de Gestapo stewards.

pi_77729673
    quote:
    Op zondag 7 februari 2010 14:12 schreef RD4 het volgende:

[..]

Mocht niet naar binnen volgens de Gestapo stewards.

[ afbeelding ]
    Vanwege copyright?
      zondag 7 februari 2010 @ 14:49:38 #174
    269412 Frederick_Blah
    pi_77729997
    quote:
    Op zondag 7 februari 2010 13:37 schreef Tallie1982 het volgende:
    [ afbeelding ]

Leuk
    Kansloos is het juiste woord ja
      zondag 7 februari 2010 @ 14:59:28 #175
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_77730232
    quote:
    Op zondag 7 februari 2010 14:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Vanwege copyright?
    Nee, ik doelde op het Suarez doek. Bovenstaand doek was ik vergeten is eigen fabrikaat.
      zondag 7 februari 2010 @ 15:48:57 #176
    154193 TheYoung1
    pi_77731632
    Wat is dat voor gezever over "3 palen" op de fan-site? Heb ik iets gemist??
    Patat, dat is het!!
    pi_77732372
    De link in de OP naar rodaworld klopt niet mee. Moet http://www.rodaworld.limboo.com/ zijn. Kan een mod deze even aanpassen?
      zondag 7 februari 2010 @ 16:32:25 #178
    154193 TheYoung1
    pi_77732880
    quote:
    Op zondag 7 februari 2010 16:14 schreef iehlaak het volgende:
    De link in de OP naar rodaworld klopt niet mee. Moet http://www.rodaworld.limboo.com/ zijn. Kan een mod deze even aanpassen?
    Moet je ff een topic report doen
    Patat, dat is het!!
      maandag 8 februari 2010 @ 09:44:40 #179
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_77759874
    3 punten zijn binnen en daar is alles mee gezegd. Wel weer kut dat Heerenveen en vooral VVV weer winnen. Maar de onderste plaatsen zijn alweer ietsje verder weg.
    pi_77761981
    we moeten niet meer naar beneden kijken. Vooral de trainer moet nu eens naar boven gaan kijken. We zijn echt niet minder dan minstens de helft van de ploegen, de denkwijze moet weer terug naar die van 2 jaar geleden
      maandag 8 februari 2010 @ 13:36:51 #181
    122102 blonchi
    Blauwgilborgel
    pi_77766441
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 11:10 schreef planethugo het volgende:
    de denkwijze moet weer terug naar die van 2 jaar geleden
    Dus toch fuseren?
    pi_77767210
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 13:36 schreef blonchi het volgende:

[..]

Dus toch fuseren?

3 Punten in eigen huis gehouden, we hebben weer een keeper op doel staan én een jonge speler (Janssen) ontwikkelt zich weer, nadat 'ie bijna anderhalf seizoen stil gestaan heeft. Ik stapte zaterdagavond dik tevreden de tribune af! Hopelijk gaat van Veldhoven trouwens in de komende wedstrijden Meulens eens de kans geven ipv Matondo, want laatstgenoemde bracht zaterdagavond weer niet veel...
      maandag 8 februari 2010 @ 17:37:38 #183
    154193 TheYoung1
    pi_77775621
    Matondo doet me altijd denken aan een blije enthousiaste puppy die ff door het gras mag rennen...Lekker rennen, boeit niet waarheen..
    Patat, dat is het!!
    pi_77775929
    Yulu moet natuurlijk af en toe een wedstrijd bij kunnen schrijven, hij wil immers hogerop en vooral een beter contract ergens krijgen
    pi_77783237
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 17:37 schreef TheYoung1 het volgende:
    Matondo doet me altijd denken aan een blije enthousiaste puppy die ff door het gras mag rennen...Lekker rennen, boeit niet waarheen..
    Dit seizoen tel ik altijd hoeveel duels hij per wedstrijd wint. Meestal zit hij op nul en dat was tegen Sparta ook het geval.
      dinsdag 9 februari 2010 @ 09:33:37 #186
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_77797774
    Meest trieste van Yulu was de actie uit tegen Ajax. Meneer staat gewoon stil op de bal en probeert deze te verdedigen. Maar er komt een Ajax speler aanlopen die gewoon heel simpel de bal van zijn voet wegtikt en richting de helft van Roda loopt. Ik moest echt serieus lachen toen.

Zaterdag AZ, zal zwaar worden maar ook hun zijn te pakken. Qua supporters zal wel niks worden.
      dinsdag 9 februari 2010 @ 09:47:23 #187
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_77798131
    Ik ben zwaar aan het twijfelen om te gaan het ...-Stadion staat nog niet op mijn lijstje! Maar het valt steeds op rotdagen zoals rondom kerst, door de week enz.
    pi_77798380
    Het lijkt dan toch dat het eindelijk weer enigszins op de rails is. De wedstrijden tegen psv twente en ajax waren niet slecht gespeeld, maar helaas geen punten. Al is het natuurlijk niet noodzakelijk om de punten tegen die clubs te pakken. Dat het dan wel gebeurd tegen een team waartegen dit wel moet, sparta, stelt me gerust ( Al was het spel tegen Sparta weer iets minder). Voor de rest zie ik de rest van het seizoen met goede moed tegenmoet. Voor degradatie hoef Roda zich absoluut geen zorgen te gaan maken als ze deze lijn doortrekken. Kruiswijk is echt een aanwinst. Hopen ( waarschijnlijk tegen beter weten in ), dat we hem kunnen behouden. Met Junker heeft Roda een spits die absoluut op zijn plek is, en voor de rest staat er geen slecht elftal.
    Wie weet valt er tegen AZ nog iets te behalen, maar dat is in mijn ogen niet noodzakelijk, oftewel er valt niks te verliezen. Wel een groot pluspunt dat de Fauw en Saeijs ( die naast Kruiswijk stukken beter staan te ballen dan voorheen ) terug zijn!
    pi_77799814
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 09:56 schreef RockGod--- het volgende:
    Wel een groot pluspunt dat de Fauw en Saeijs ( die naast Kruiswijk stukken beter staan te ballen dan voorheen ) terug zijn!
    Klopt, tegen Sparta was het af en toe billenknijpen omdat ze Kah weer vrij lieten om op te bouwen end at is niet goed voor je hartslag. Hij mag van mij eerder vertrekken als Saeijs, verdedigend is Kah wel ok(maar niet geweldig) en aan de bal is het een drama, ook voor de rest van het elftal
    pi_77800132
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 10:48 schreef planethugo het volgende:

[..]

Klopt, tegen Sparta was het af en toe billenknijpen omdat ze Kah weer vrij lieten om op te bouwen end at is niet goed voor je hartslag. Hij mag van mij eerder vertrekken als Saeijs, verdedigend is Kah wel ok(maar niet geweldig) en aan de bal is het een drama, ook voor de rest van het elftal
    Ik heb de wedstrijd via Eredivisie Live gevolgd, en op een gegeven moment hoorde je Kruiswijk en Delorge gewoon naar Kah roepen : Inleveren die bal!

Vond ik zelf wel een grappige situatie. Verder is Kah inderdaad opbouwend dramatisch. Ik vind het een fantastische kerel, en ik ben er van overtuigd dat hij zich altijd 110% zal inzetten voor de club, maar ik heb toch meer vertrouwen in de verdediging; de Fauw-Saeijs-Kruiswijk-de Jong.
    pi_77800938
    eensch...
    Kah is een geweldig cult-figuur maar helaas win je met die status geen wedtrijden. Ik heb een tijdje zitten piekeren wie ik dan liever in de basis zie: Kah of Addo. Vooral omdat Addo opbouwend beter is. Maar ik ben er nog steeds niet uit, tis een beetje de zwakke vs de blinde
    pi_77808215
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 11:25 schreef planethugo het volgende:
    eensch...
    Kah is een geweldig cult-figuur maar helaas win je met die status geen wedtrijden. Ik heb een tijdje zitten piekeren wie ik dan liever in de basis zie: Kah of Addo. Vooral omdat Addo opbouwend beter is. Maar ik ben er nog steeds niet uit, tis een beetje de zwakke vs de blinde
    Ik heb het (wederom) aantrekken van Addo nooit zo goed begrepen. Hij heeft immers verschillende keren bewezen, dat hij niet de missende schakel was. Bij psv heeft ie misschien wel eens aardig meegedraaid, maar helaas hebben wij geen spelers van het kaliber Alex om naast hem te posteren.

Ik hoop eigenlijk dat beiden in de toekomst niet in het eerste plan meer hoeven voor te komen, maar als back-up gaat mijn voorkeur dan toch uit naar Kah. Al moet ik wel erbij vermelden dat die keuze meer op sentiment berust dan op voetbalkwaliteiten, want dat zou ik, net als jij, geen keuze kunnen maken tussen de twee.
      dinsdag 9 februari 2010 @ 15:47:22 #193
    154193 TheYoung1
    pi_77810923
    Kah mag van mij gerust blijven. Is een aanjager, weet spelers èn publiek te stimuleren en is toch een beetje gangmaker.
    Alleen zijn plaats op het veld zit me tegen. Ik meen het serieus als ik zeg, dat je Kah in de spits moet zetten. Of er net achter. Klinkt mss raar, maar hij is voor de tegenstander een onrust-stoker en dat zie ik hem liever voorin doen, dan in de verdediging. Laat hem maar lekker rond de middenstip dartellen, creeert ook weer meer ruimte voor Junker. (die wel eens op zijn afronding moet trainen!!!)

Aan Addo maak ik verder geen woorden meer vuil....
    Patat, dat is het!!
    pi_77817607
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 15:47 schreef TheYoung1 het volgende:
    Kah mag van mij gerust blijven. Is een aanjager, weet spelers èn publiek te stimuleren en is toch een beetje gangmaker.
    Alleen zijn plaats op het veld zit me tegen. Ik meen het serieus als ik zeg, dat je Kah in de spits moet zetten. Of er net achter. Klinkt mss raar, maar hij is voor de tegenstander een onrust-stoker en dat zie ik hem liever voorin doen, dan in de verdediging. Laat hem maar lekker rond de middenstip dartellen, creeert ook weer meer ruimte voor Junker. (die wel eens op zijn afronding moet trainen!!!)

Aan Addo maak ik verder geen woorden meer vuil....
    Je bent het toch met me eens dat Kah zijn zwakste punt opbouwen aan de bal is? Hoe kan je dan in godsnaam voorstellen om hem op het middenveld te zetten!? Snap je idee over de spitspositie helemaal, maar je mist 4 van de 5 gevallen wel een schakel in je spel, daar weegt het betere kopwerk en de onruststokerij m.i. niet tegenop..
      dinsdag 9 februari 2010 @ 19:14:06 #195
    154193 TheYoung1
    pi_77818701
    Ben ik helemaal met je eens. Daarom zie ik hem ook liever niet in de verdedeging staan.
    Maar ik zie de aandacht die hij van een tegenstander trekt, en als hij zn dag heeft, ook nog goeie passes geven, liever voorin dan achterin. Daar is hij alleen maar onrustig.
    Na de komst van Kruiswijk, valt hij sowieso alleen nog maar een laatste kwartiertje in. Laat het 'm daar dan eens onrustig maken...

Realiteit, ik zal 'm volgend seizoen missen...
    Patat, dat is het!!
    pi_77836251
    gisteren VI teruggekeken en daar meldde derksen even snel bij het nieuws dat Roda een naamgever voor het stadion het zoeken is. Ach voor de meeste zal het toch gewoon het PLS blijven. Ook al heet het straks het Hornbach-stadion ofzo

zal straks wel in de nieuwe VI staan
      woensdag 10 februari 2010 @ 09:36:32 #197
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_77836367
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 09:30 schreef planethugo het volgende:
    gisteren VI teruggekeken en daar meldde derksen even snel bij het nieuws dat Roda een naamgever voor het stadion het zoeken is. Ach voor de meeste zal het toch gewoon het PLS blijven. Ook al heet het straks het Hornbach-stadion ofzo

zal straks wel in de nieuwe VI staan
    Wss is dit zo omdat de huidige naam voor 10 jaar gekocht is geloof ik en die verbintenis loopt af.

Ik hoop wel dat het een mooie naam is, want Ecco, Wagner & Partners, Fujifilm, en Mitsubishi Forklift is 3x niks.
      woensdag 10 februari 2010 @ 09:49:41 #198
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_77836647
    Het moet gewoon het PLS blijven.
    pi_77836653
    of zoals Youp van het hek ooit zei: 'hoe heet dat stadion van NAC nogeens: het kodak klak nac stadion
      woensdag 10 februari 2010 @ 11:37:15 #200
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_77839472
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 09:49 schreef Ixnay het volgende:
    Het moet gewoon het PLS blijven.
    Terwijl verschillende verslaggevers het soms nog steeds het Parkstad Stadion noemen....(ook niet verkeerd, maar dat terzijde)
      woensdag 10 februari 2010 @ 11:52:58 #201
    60704 LeonH
    pi_77839992
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 09:36 schreef RD4 het volgende:

[..]

Wss is dit zo omdat de huidige naam voor 10 jaar gekocht is geloof ik en die verbintenis loopt af.

Ik hoop wel dat het een mooie naam is, want Ecco, Wagner & Partners, Fujifilm, en Mitsubishi Forklift is 3x niks.
    Dat ding van NAC heet toch nu Rat Verlegh Stadion ofzoiets?

Daarentegen vind ik Grolsch Veste wel mooi klinken!
    De Brand Veste is een mooie optie , maja dan moet Brand wel willen
      woensdag 10 februari 2010 @ 12:36:23 #202
    138965 Kn0x
    BLLAAARGH!
    pi_77841491
    De Alfa Dome...Klinkt ook wel goed.
    pi_77841955
    Asjeblieft niks met "dome" of "arena" in de naam.
      woensdag 10 februari 2010 @ 12:57:32 #204
    60704 LeonH
    pi_77842104
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 12:36 schreef Kn0x het volgende:
    De Alfa Dome...Klinkt ook wel goed.
    Had ik ook liever gehad, maja het is nu eenmaal Brand wat een sponsor is
    pi_77842540
    Ruijters Vastgoed Stadion, die hebben afgelopen jaar een paar honder miljoen verkeerd belegd, dan kunnen ze toch ook wel 2 miljoen per jaar voor die naam geven
      woensdag 10 februari 2010 @ 13:31:51 #206
    60704 LeonH
    pi_77843072
    Lees net in de nieuwe VI dat Van Den Bunder inderdaad wat meer wilt gaan proberen bij Brand.
      woensdag 10 februari 2010 @ 14:50:19 #207
    138965 Kn0x
    BLLAAARGH!
    pi_77845837
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 13:31 schreef LeonH het volgende:
    Lees net in de nieuwe VI dat Van Den Bunder inderdaad wat meer wilt gaan proberen bij Brand.
    De Brand Boerderij

En om de stad kerkrade wat te pleasen.

De Brand Boerderij Kerkrade.
    pi_77847700
    Heb even stukje overgetypt voor fp site:
    quote:
    Als het aan Roda JC ligt heet het onderkomen van de Limburgse club in de toekomst geen Parkstad Limburg Stadion meer. De directie hoopt de naam vrij te krijgen zodat in de toekomst een gesponsorde naam op het stadion prijkt.

Roda ergert zich eraan dat Parkstad gemeenten Landgraaf en Brunssum nooit hun bijdrage betaald hebben.
    'De afspraak was dat het stadion levenslang dezelfde naam zou hebben maar er is nooit aan de verplichtingen voldaan, dat is raar en dus kijken we naar de mogelijkheden'. Niet onbelangrijk daarbij is dat onlangs alleen de gemeente Kerkrade financiële steun verleende en de andere gemeenten (naast eerder genoemde ook bijv. Heerlen) angstvallig stil bleven.

De nieuwe commercieel directeur Marcel van den Bunder ziet Brand Bier als een mogelijke partij om de stadionnaam over te nemen. 'Bier uit de regio met nationale ambitie. Brand en Roda kunnen elkaar alleen maar versterken. Op de shirts mag er geen drankreclame staan dus het stadion zou daarbij een hele mooie optie zijn'. Voorbeelden zijn er genoeg volgens Van den Bunder: 'ASR komt uit Rotterdam, Aegon heeft het hoofdkantoor in Amsterdam en Philips heeft zijn roots in Eindhoven liggen. En dat zijn toch echt geen bedrijven met een regionale uitstraling'

De financiele situatie bij Roda hoeft geen obstakel te vormen voor de plannen: 'Bij PSV (waar vd Bunder tot 1 feb. werkte) was het ook niet makkelijk om sponsors binnen te halen maar onmogelijk is het niet. Bedrijven kunnen een hoog rendement halen. Als je vergelijkt hoeveel geld ze stoppen in reguliere radio- en tv-reclame dan kan je in het voetbal voor hetzelfde bedrag een veel hoger rendement halen. Ik kan de bedrijven daartoe overtuigen' aldus onze gemotiveerde nieuwe commercieel directeur.
      donderdag 11 februari 2010 @ 03:39:38 #209
    122102 blonchi
    Blauwgilborgel
    pi_77871660
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 12:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
    Asjeblieft niks met "dome" of "arena" in de naam.
    De Trieste Piste
    pi_77873932
    De Brand Bier Burcht zag ik ergens staan en in principe vind ik die nog wel kunnen. Niks met Brand stadion, Brand Arena, Brand Dome alsjeblieft zeg.

Daarnaast zijn er sowieso weinig fatsoenlijke sponsornamen in stadionnamen die goed klinken.

Allianz Arena klinkt dan wel aardig.
      donderdag 11 februari 2010 @ 09:50:27 #211
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_77874030
    DSM Dome.

Der Kleine Tivoli.
      donderdag 11 februari 2010 @ 10:14:06 #212
    60704 LeonH
    pi_77874585
    quote:
    Op donderdag 11 februari 2010 09:46 schreef Foxio het volgende:
    De Brand Bier Burcht zag ik ergens staan en in principe vind ik die nog wel kunnen. Niks met Brand stadion, Brand Arena, Brand Dome alsjeblieft zeg.

Daarnaast zijn er sowieso weinig fatsoenlijke sponsornamen in stadionnamen die goed klinken.

Allianz Arena klinkt dan wel aardig.
    Zag 'm ook staan op rjcfans. Idd een mooie naam! Na het PLS de BBB :p
    Had ook al iemand in een reactie geschreven: Ger Senden Arena
    pi_77876700
    quote:
    Op donderdag 11 februari 2010 10:14 schreef LeonH het volgende:

[..]

Zag 'm ook staan op rjcfans. Idd een mooie naam! Na het PLS de BBB :p
    Had ook al iemand in een reactie geschreven: Ger Senden Arena
    Ger Senden Arena
    pi_77877500
    'Hendriks Veste' (en truie, bokse, ongergood...)

Onze "legendes" zijn nog in leven, dan vind ik een naam als 'Ger Senden Stadion' of (nóg beter) 'Gène Hanssen Stadion' een beetje vreemd...
      donderdag 11 februari 2010 @ 12:50:49 #215
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_77879527
    Ik denk dat Senden dat zelf niet eens zou willen.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 11 februari 2010 @ 19:40:47 #216
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_77894358
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 15:40 schreef planethugo het volgende:
    Heb even stukje overgetypt voor fp site:
    [..]
    Maar Roda is toch geen eigenaar van het stadion meer?
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      vrijdag 12 februari 2010 @ 01:10:00 #217
    101281 Robjuhhh
    Ultras Kerkrade
    pi_77907382
    quote:
    Op donderdag 11 februari 2010 19:40 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Nee dat niet, maar Gemeente zal dit niet tegen houden omdat hun gebaat zijn bij een financieel gezond Roda JC, dus hier zullen ze absoluut niet dwars liggen. Verder hetzelfde met bijvoorbeeld Fortuna, hebben ook stadionnaam verkocht, terwijl ze zelf ook geen eigenaar zijn!
    Forza Roda
    pi_77918751
    quote:
    Op donderdag 11 februari 2010 19:40 schreef rubbereend het volgende:

[..]

geen idee hoe dat zit, wellicht dat de gemeente een percentage van het sponsorbedrag krijgt
      Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 12 februari 2010 @ 14:27:32 #219
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_77919562
    quote:
    Op vrijdag 12 februari 2010 01:10 schreef Robjuhhh het volgende:

[..]

Nee dat niet, maar Gemeente zal dit niet tegen houden omdat hun gebaat zijn bij een financieel gezond Roda JC, dus hier zullen ze absoluut niet dwars liggen. Verder hetzelfde met bijvoorbeeld Fortuna, hebben ook stadionnaam verkocht, terwijl ze zelf ook geen eigenaar zijn!
    rare constructie, wel begrijpelijk.
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      zaterdag 13 februari 2010 @ 21:19:44 #220
    154193 TheYoung1
    pi_77965694
    Tyton de pyton
    Patat, dat is het!!
      zaterdag 13 februari 2010 @ 22:19:53 #221
    154193 TheYoung1
    pi_77968075
    Hoe vaak heb ik niet gezegt dat Kah spits moet staan.....
    Patat, dat is het!!
      zaterdag 13 februari 2010 @ 22:46:08 #222
    60704 LeonH
    pi_77969056
    quote:
    Op zaterdag 13 februari 2010 22:19 schreef TheYoung1 het volgende:
    Vond het meer een ongelukkig moment dan een fout... Het probleem is dat het je nu dat ene puntje gekost, al kon het niet uitblijven. Daarna heeft ie trouwens de meeste ballen wel gehad. Maar in dit geval had je 'm beter voorin kunnen zetten en wat laten jagen ja...

Die knal van Lens had van mij trouwens wel mogen zitten. Wedstrijd was toch al gespeeld..
      zondag 14 februari 2010 @ 00:34:09 #223
    122102 blonchi
    Blauwgilborgel
    pi_77973811
    quote:
    Op zaterdag 13 februari 2010 22:19 schreef TheYoung1 het volgende:
    Roda gaat terug naar het land van Rowwen Hèze
    en kan achteraansluiten in de polonaise.

OT: Tja, als de beste Roda-speler de doelman is, dan lijkt de uitslag wel terecht, dunkt me.

Of zoals El Hamdaoui moet hebben gedacht:

"Krijg nou Tyton"
      dinsdag 16 februari 2010 @ 14:46:19 #224
    154193 TheYoung1
    pi_78057160
    Kah in de spits tegen Heracles!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Die gasten weten niet wat hun overkomt
    Patat, dat is het!!
    pi_78117383
    Liever zie ik Junker gewoon in de spits, in plaats van overal op het veld omdat anderen weigeren bij balverlies mee te verdedigen...
    pi_78118169
    Liever zie ik Djoum een paar wedstrijden niet meer meedoen. Tegen AZ deed hij Yulu-style 70 minuten werkelijk alles fout. Voor Hadiour gold hetzelfde, maar hij probeert tenminste nog een slimme pass te geven die elke keer mislukt.
    pi_78129971
    Djoum is erg teruggezakt na zijn sterk begin. Bodor raakt ook geen pepernoot de laatste wedstrijden dus waarom die erin staat is mij ook een raadsel. Zal zwaar worden morgenavond.
    pi_78132806
    Wat mij betreft mag van Veldhoven vrijdag trouwens wel eens met een verrassende wissel gaan komen; ipv alwéér ergens in de 80e minuut letterlijk Matondo op te laten draven, mag Meulens wel eens een kans gaan krijgen!
    pi_78133075
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 11:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
    Wat mij betreft mag van Veldhoven vrijdag trouwens wel eens met een verrassende wissel gaan komen; ipv alwéér ergens in de 80e minuut letterlijk Matondo op te laten draven, mag Meulens wel eens een kans gaan krijgen!
    Ik vind het ook al prima als die eens besluit NIET in de 80e minuut in te grijpen maar wat eerder.
    pi_78133245
    Altijd dat gewissel rond de 80ste minuut slaat ook nergens op. In 10 minuten kan een speler niet eens warmdraaien, Yulu draait letterlijk nooit warm dus laat hem aub lekker op de bank zitten.

Vind die 16de plaats weer akelig dichtbij komen. Na Heracles komt Ado en dan Feyenoord. Worden zeer zware wedstrijden waar zeker punten gepakt moeten worden. Anders begint de stress weer!!
      donderdag 18 februari 2010 @ 11:51:35 #231
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_78133794
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 11:34 schreef Professional het volgende:

Vind die 16de plaats weer akelig dichtbij komen. Na Heracles komt Ado en dan Feyenoord. Worden zeer zware wedstrijden waar zeker punten gepakt moeten worden. Anders begint de stress weer!!
    Met het programma wat we hebben moeten we ons zeker veilig kunnen spelen. De punten zullen vooral thuis gepakt moeten worden. VVV heeft in mijn ogen sowieso nog een moeilijker programma en ADO, W2 en RKC zullen zich zeker weten niet veilig spelen aangezien ze allemaal nog tegens ons moeten.

En dit seizoen word in tegenstelling tot andere seizoenen wel de punten gepakt tegen de kleinere ploegen (enkele uitzonderingen daargelaten).
    pi_78136869
    we hadden de pech dat we ajax, twente en az uit in 4 wedstrijden kregen. Zonde dat je dan 2x goed speelt maar geen puntje pakt maar het is niet anders. Als je tussendoor nog tegen willem II of rkc thuis had kunnen spelen dan had je wat meer lucht gehad. Thuis heb ik inmiddels weer het gevoel dat er tot 2 jaar geleden altijd wel was, namelijk dat we van iedereen kunnen winnen.

En Heracles doet het goed, maar moeten we daar bang voor zijn? Dacht het niet. De selecties van de nr 6 t/m de nr16 liggen zo dicht bij elkaar dat je zomaar zoals nec en groningen binnen 3 wedstrijden een compleet andere wereld hebt
      donderdag 18 februari 2010 @ 18:31:43 #233
    154193 TheYoung1
    pi_78149223
    Ik zeg; staan we bij de rust niet geruststellend voor>>KAH IN DE SPITS!!!!

En idd dat domme gekut van Harm om 10 minuten voor tijd te wisselen... Heb het nooit begrepen. Niet alleen van hem niet.

Alléz bon. Zal niet gemakkelijk worden morgen. Gok op een kleine overwinning.
    Patat, dat is het!!
    pi_78206411
    belangrijke overwinning!

1e helft echt heel zwak, 2e helft ging het al een stuk beter, ik zag hadouir de penalty nemen en zag em al over gaan maar toch mooi om in de 88e minuut alsnog te winnen
      vrijdag 19 februari 2010 @ 23:40:15 #235
    60704 LeonH
    pi_78208802
    1e helft was niet om aan te zien!
    2e helft heeeeeeel veel goed gemaakt. Op echte vechtlust de terechte overwinning eruit gehaald! Heracles stond goed opgesteld, maar vond het nou niet een denderend elftal. Daarbij zijn ze maar hooguit 3x bij de goal geweest. Maar dat zal Verbeek vast anders gezien hebben

Janssen vond ik vandaag erg sterk spelen, en ik wist niet dat ik het ooit zou zeggen maar Yulu vond ik het (op die 2 gemiste kansen) ook niet slecht doen
      zaterdag 20 februari 2010 @ 01:25:55 #236
    122102 blonchi
    Blauwgilborgel
    pi_78214023
    Dit is mijn Roda niet meer: na carnaval presteren...

OT: Gefeli allemaal. Verdiende overwinning denk ik.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 02:03:05 #237
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_78215330
    Het was wel mooi geweest als die omhaal van Yulu er in was gegaan.
    pi_78228837
    stel hij had 'm gemaakt, dan waren we 'm na dit seizoen waarschijnlijk wel kwijtgeraakt, zo een bandje met zo een goal(en dan nog die tegen willem II vorig seizoen) erop en hopsakee, een griekse middenmotor wil het wel met je proberen. Maar helaas

Hadouir had die penalty natuurlijk nooit mogen nemen, hij speelde een waardeloze wedstrijd en de corners nam ie regelmatig met een arrogant stiftje waardoor de bal veel te langzaam voor kwam om gevaarlijk te worden. De penalty nam ie op dezelfde manier en dat zag je vantevoren al gebeuren. Maar ach, eind goed al goed. Na de dra-ma-tische eerste helft hebben ze in de 2de helft gevochten en de beloning was geweldig. Lekkere ontlading op de tribune
      zaterdag 20 februari 2010 @ 14:31:04 #239
    10197 Zapper
    Zapperdeflap
    pi_78228960
    Wat is een middenmotor?

Gefeliciteerd met de punten, verdiend.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 17:17:27 #240
    154193 TheYoung1
    pi_78233848
    Eelco Horsten volgend seizoen bij Roda.
    Jonge verdediger (20) van PSV die transfervrij voor 2 jaar tekend in Kerkrade. PSV wilde wel verder met hem, zal dus best een jongen met potentie zijn.
    Patat, dat is het!!
    pi_78238073
    nooit van 'm gehoord maar wat je zegt, zal wel aardige speler zijn. Goede rechtsbacks zijn zowiezo schaars en Saeijs zal zowiezo wel vertrekken en die jongen zal nog niet de helft van het salaris van saeijs krijgen lijkt me
      zaterdag 20 februari 2010 @ 19:41:38 #242
    154193 TheYoung1
    pi_78238430
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 19:31 schreef planethugo het volgende:
    nooit van 'm gehoord maar wat je zegt, zal wel aardige speler zijn. Goede rechtsbacks zijn zowiezo schaars en Saeijs zal zowiezo wel vertrekken en die jongen zal nog niet de helft van het salaris van saeijs krijgen lijkt me
    Had ff wat na gekeken over hem. Heeft de hele jeugdopleiding bij PSV doorlopen. De abc-elftallen tot de beloften 2 seizoenen.
    PSV wilde wel verder met hem, maar hij zelf wilde aan spelen toe komen. Heeft bewust voor Roda gekozen om ervaring op te doen en te groeien.

Kon nog wel eens een goeie zet blijken te zijn van van Geel.
    Transfervrij, loon-eisen zullen ook wel mee vallen. En mocht hij daadwerkelijk een talent blijken te zijn, verdienen we er over 2 jaar nog wat aan ook.
    Patat, dat is het!!
      dinsdag 23 februari 2010 @ 14:09:36 #243
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
      vrijdag 26 februari 2010 @ 21:37:58 #244
    60704 LeonH
    pi_78497203
    Saeijs moet er af. Zijn maar 2 wedstrijden waar ik dit tot nu toe heb geroepen en laat die vorige toevallig ook tegen ADO zijn geweest.
    Daarbij had de goal van ADO niet mogen tellen. Tyton werd wel degelijk gehinderd binnen zijn gebied.

2e helft zie ik tot nu toe wel met vertrouwen tegemoet!
    pi_78497521
    Kan nog alle kanten op.

En wat een overzicht van Yulu, dat hij Junker zag staan.
      vrijdag 26 februari 2010 @ 23:07:46 #246
    96925 gunk77
    Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
    pi_78502517
    Gefeliciteerd! Het was van beide kanten bar slecht, maar jullie hebben de kwaliteit om dan toch te scoren...
      vrijdag 26 februari 2010 @ 23:13:32 #247
    60704 LeonH
    pi_78503011
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 23:07 schreef gunk77 het volgende:
    Gefeliciteerd! Het was van beide kanten bar slecht, maar jullie hebben de kwaliteit om dan toch te scoren...
    Eerlijk is eerlijk. Het zijn inderdaad 2 punten "gestolen". Het was vooral de 2e helft een echte gelijkspel wedstrijd. Uiteraard ben ik heeeeeel blij met de 3 punten die mee gaan naar Limburg!
    Met wat gunstige uitslagen dit weekend is het linkerrijtje ook weer wat in zicht
      zaterdag 27 februari 2010 @ 04:18:28 #248
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_78511576
    We staan gewoon 10e.

Maar hoe vaak is het gebeurd dit seizoen dat we met goed voetbal gewoon 0 punten hadden. Ik denk dat we nu meer dan terecht in de middenmoot spelen en het linker rijtje moet lukken.
    En Tyton mag van mij wel 1e keeper worden/blijven.
    pi_78515509
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 23:13 schreef LeonH het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk. Het zijn inderdaad 2 punten "gestolen". Het was vooral de 2e helft een echte gelijkspel wedstrijd. Uiteraard ben ik heeeeeel blij met de 3 punten die mee gaan naar Limburg!
    Met wat gunstige uitslagen dit weekend is het linkerrijtje ook weer wat in zicht
    mwa gestolen punten vind ik wat overdreven, het kon de 2de helft allebei de kanten op, gelukkig maakt hadouir 'm dan wel. Maar wat een kans van Junker ALWEER

volgens mij heeft ie van de 11 goals, 9 intikkertjes gemaakt
    pi_78518813
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 12:12 schreef planethugo het volgende:

[..]

mwa gestolen punten vind ik wat overdreven, het kon de 2de helft allebei de kanten op, gelukkig maakt hadouir 'm dan wel. Maar wat een kans van Junker ALWEER

volgens mij heeft ie van de 11 goals, 9 intikkertjes gemaakt
    Je kan zeggen dat hij geluk heeft als hij op de goede plek staat en de bel erin pist. Feit is dat i op de goede plek staan en (ii) de bal erin krijgen een kwaliteit is die niet veel spelers hebben in de Eredivisie.
    pi_78518883
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 14:02 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Je kan zeggen dat hij geluk heeft als hij op de goede plek staat en de bel erin pist. Feit is dat i op de goede plek staan en (ii) de bal erin krijgen een kwaliteit is die niet veel spelers hebben in de Eredivisie.
    dat klopt natuurlijk, hij komt ook zo aangeslopen uit de rug van de tegenstander die hem nieteens in de gaten heeft. Maar 1 op 1 vraag je je af hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat ie er al zoveel in heeft liggen.

Maar idd, een yulu bijv heeft die kwaliteit totaal niet, die begint pas te rennen als de bal gespeeld is, Junker weet waar die bal gaat komen voordat de pass gegeven is
      maandag 1 maart 2010 @ 08:45:20 #252
    138965 Kn0x
    BLLAAARGH!
    pi_78580145
    Hij staat dan wel vaak op de goede plek maar hij mist er veel te veel. Hij had op veel meer kunnen staan dan 11 (of 10) goals.
    pi_78580832
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 08:45 schreef Kn0x het volgende:
    Hij staat dan wel vaak op de goede plek maar hij mist er veel te veel. Hij had op veel meer kunnen staan dan 11 (of 10) goals.
    Maar dan waren we hem na dit seizoen gegarandeerd kwijt...
      dinsdag 2 maart 2010 @ 10:33:17 #254
    60704 LeonH
    pi_78626447
    Zo.... Snor heeft het ook weer op Roda gemunt nu het sportief weer wat beter gaat met de club...
    Eerst noemt ie Saeijs een oud wijf en nu is het opeens een leuke gozer omdat ie zo open is in interviews en Roda naar beneden kan halen.
    pi_78627048
    "De snor" mag wat mij betreft longkanker krijgen met z'n sigaren...
      dinsdag 2 maart 2010 @ 10:58:18 #256
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_78627356
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 10:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
    "De snor" mag wat mij betreft longkanker krijgen met z'n sigaren...
    Kanker wens je niemand toe.....AIDS daarentegen wel.
      dinsdag 2 maart 2010 @ 11:05:47 #257
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_78627640
    ach de teksten van saeijs heeft ie een paar weken geleden in heerlen aan bekende van me al precies hetzelfde uitgesproken. Van Geel is een klootzak, roda boeit 'm geen zak, het enige wat 'm boeit is een goed contract voor volgend seizoen bij een nieuwe club eruit slepen. In eerste instantie heb je zoiets: oprotten met die mongool maar opzich zegt hij wel wat heel veel voetballers denken. Vrijwel niemand heeft nog een bindingen met een club en er wordt puur gevoetbald om zo snel mogelijk binnen te zijn. Een compleet ander type met dezelfde instelling zit sinds januari 2009 op de bank en speelt alleen op de africa cup.

Dat ie in het interview ook nog wat over van veldhoven en atteveld zegt is dan minder fatsoenlijk.
      dinsdag 2 maart 2010 @ 11:21:07 #258
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_78628327
    Namen noemen is idd not-done. Maar hoeveel voetballers met een clubhart zijn er nog? Saijs mag van mij zeggen wat ie wil als ie zo blijft ballen zoals nu. Alleen jammer dat ie strax gratis de deur uit wandelt
      dinsdag 2 maart 2010 @ 11:24:14 #259
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_78628486
    voor hem had je toch geen bedrag meer gekregen. Is oud en clubs die nog wel geld hebben die hebben niets aan 'm.

Ben ook benieuwd of Hadouir nog een jaartje blijft en zijn contract dus uitdient, een Nederlandse club gaat/kan geen transfersom voor 'm betalen komende zomer

[ Bericht 0% gewijzigd door planethugo op 02-03-2010 11:30:06 ]
    pi_78629987
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 10:58 schreef RD4 het volgende:

[..]

Kanker wens je niemand toe.....AIDS daarentegen wel.
    Ik denk dat de kans op eerder genoemde ziekte bij hem toch wel wat groter is.

Maar goed, hij mag, wat mij betreft, ook gerust een stoeptegel proberen weg te koppen met z'n stemmingmakerij en "story/privé voor mannen". Een hogere ranking in die belachelijke cpm-matrix - op basis waarvan de knvb de televisiegelden verdeelt - kunnen we ook wel vergeten zo lang derksen zijn hetze tegen Roda volhoudt...
      dinsdag 2 maart 2010 @ 13:31:36 #261
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_78633704
    die cpm is in het leven geroepen om de grote 3/4 te behagen, de clubs die eronder vallen hebben daar alleen maar last van, een willekeurige belronde door het land en natuurlijk zegt niemand uit groningen dat ie sympathie voor roda heeft. Iemand uit limburg zou dat andersom wellicht wel doen omdat Jans een goede uitstraling heeft en soms grappig uit de hoek komt, maar is zoiets dan een rede om minder geld te krijgen? Volstrekt belachelijk.

Oe en vvv doet het zou geweldig, honda was zo geinig, het stadion is nog zo authentiek en bij studio sport kwijlen ze mee. Dan scoort vvv opeens hoog in die matrix maar buiten de provincie (op die ene uit utrecht na ) interesseert verder niemand zich écht voor vvv, of voor roda. Maar toch scoort vvv hoog op die matrix. Het enige dat de marketingboys ertegenin kunne brengen is 'in engeland en duitsland doen ze het ook zo verdelen '
      dinsdag 2 maart 2010 @ 20:09:10 #262
    152195 Foxio
    Zeker wel
    pi_78650469
    CPM Matrix is niet enkel het imago he. Bezettingsgraad van het stadion telt ook mee ofzoiets. bij ons is dat net 70% bij de meeste clubs ruim 90% bij VVV zelfs 100%. Dus daar scoort VVV gewoon stukken beter. Daarnaast heeft VVV niet het imago van een vreemdelingenlegioen, een Duits imago hebben ze niet, ze zijn nooit groot gehouden door Nol Hendriks en spelen fris voetbal met de nodige resultaten. Daarnaast hadden ze met Honda, Andre Wetzel, nu Jan van Dijk, Calabro allemaal sympathiek mannen die uitkomen voor de club.

Op wiki staat:

Imago van de club

Uit een onderzoek uit 2007 van het bureau Sport+Markt voor de Eredivisie CV, waarin de imagowaarde van de eredivisieclubs werd bekeken, kwam naar voren dat PSV op de eerste plaats stond wat betreft aantrekkelijkheid.[18] Het onderzoek maakte deel uit van het zogenaamde CPM-model (Club Positioning Matrix), dat door de Eredivisie CV gebruikt wordt als barometer voor het verdelen van de tv-gelden onder de clubs. De CPM-ranking telt voor de helft mee. Sportieve prestaties in de Eredivisie voor de andere helft. Bij de CPM tellen naast het imago (voor 23% bepalend) ook de merkwaarde (23%), de doelgroep (9%), het stadion (13%), de omzet (23%) en de UEFA-ranglijst (9%) mee bij het bepalen van de score.

Bij al die andere factoren scoort Roda de laatste jaren ook slecht.
    pi_78651513
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 20:09 schreef Foxio het volgende:
    CPM Matrix is niet enkel het imago he. Bezettingsgraad van het stadion telt ook mee ofzoiets. bij ons is dat net 70% bij de meeste clubs ruim 90% bij VVV zelfs 100%. Dus daar scoort VVV gewoon stukken beter. Daarnaast heeft VVV niet het imago van een vreemdelingenlegioen, een Duits imago hebben ze niet, ze zijn nooit groot gehouden door Nol Hendriks en spelen fris voetbal met de nodige resultaten. Daarnaast hadden ze met Honda, Andre Wetzel, nu Jan van Dijk, Calabro allemaal sympathiek mannen die uitkomen voor de club.
    VVV heeft een stadion wat amper een stadion genoemd kan worden met een schamele 7.000 zitplaatsen. Bovendien wilde Berden maar wát graag de wedstrijden tegen de top drie in het stadion van BMG afwerken, hoezo geen Duits imago? En die resultaten? Ze staan één plaats onder ons, zelfs zonder enige uit-overwinning op hun conto. Wetzel en Honda zijn inmiddels pleite en de nieuwe diamant (Uchebu) is op voorspraak van Hendriks (en op diens kosten) naar Venlo gehaald.

Ik denk eerder dat VVV er nu van profiteert dat ze de nieuweling in de eredivisie zijn, net als ons zullen ze de grootst mogelijke moeite gaan krijgen om voor volgend seizoen een eredivisiewaardige selectie op de been te krijgen. Ik geef het een paar jaar, dan vindt voetbalminnend Nederland weer een nieuw speeltje en is VVV gewoon een middelmatig clubje waar je iedere keer weer voor naar dat vervelende, verre Limburg moet afreizen. Wat me echter enorm irriteert is het gedweep van de Limburgse dagbladen met VVV...
      dinsdag 2 maart 2010 @ 20:39:04 #264
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_78652220
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 20:27 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat VVV er nu van profiteert dat ze de nieuweling in de eredivisie zijn, net als ons zullen ze de grootst mogelijke moeite gaan krijgen om voor volgend seizoen een eredivisiewaardige selectie op de been te krijgen. Ik geef het een paar jaar, dan vindt voetbalminnend Nederland weer een nieuw speeltje en is VVV gewoon een middelmatig clubje waar je iedere keer weer voor naar dat vervelende, verre Limburg moet afreizen. Wat me echter enorm irriteert is het gedweep van de Limburgse dagbladen met VVV...
    Mee eens, het is elk jaar een andere club, vorig jaar volendam, nu vvv, volgend jaar cambuur ofzo. Niks mis mee, maar om dat dan meteen met een paar ton verschil in mediagelden uit te drukken is belachelijk. En de bezettingsgraad, leuk en aardig, haal dan maar 3000 stoeltjes uit het pls en het zit vrijwel vol.

Overigens krijgt roda nog verreweg de meeste aandacht in het LD. Alleen komt Berden regelmatig met een non-nieuws persverklaring en dat pikken de kranten dan gewillig op, best doorzichtig commercieel beleid
      zondag 7 maart 2010 @ 15:35:05 #265
    154193 TheYoung1
    pi_78848936
    Tja.... Luinge beslist de wedstrijd al heel vroeg. Zwaar onder niveau alweer de arbitrage, wordt er echt wekelijks slechter op.

De sfeer-acties vond ik anderzijds weer geslaagd. Zag er goed uit alweer!!
    Patat, dat is het!!
      zondag 7 maart 2010 @ 15:37:36 #266
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_78849013
    Jullie hadden ook zonder die rode kaart wel verloren.
    Elite
    Tegen TTIP
      zondag 7 maart 2010 @ 15:57:00 #267
    154193 TheYoung1
    pi_78849637
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 15:37 schreef Happel het volgende:
    Jullie hadden ook zonder die rode kaart wel verloren.

Makkelijk lullen vanaf waar je zit.
    Feyenoord was ook onthutsend slecht hoor. Het is dat Roda de weg kwijt was ná die rode kaart. Waar we net voorafgaande wel wat recht op een pingel hadden.
    En dat Luinge meteen een roda kaart moest geven was veel te zwaar bestraft. Hij heeft de wedstrijd beslist en niet jullie met jullie povere getik.
    Patat, dat is het!!
      zondag 7 maart 2010 @ 16:53:44 #268
    154193 TheYoung1
    pi_78851518
    Blijft vreemd stil hier vandaag......
    Patat, dat is het!!
    pi_78851840
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 15:57 schreef TheYoung1 het volgende:

[..]

Makkelijk lullen vanaf waar je zit.
    Feyenoord was ook onthutsend slecht hoor. Het is dat Roda de weg kwijt was ná die rode kaart. Waar we net voorafgaande wel wat recht op een pingel hadden.
    En dat Luinge meteen een roda kaart moest geven was veel te zwaar bestraft. Hij heeft de wedstrijd beslist en niet jullie met jullie povere getik.
    Rode kaart viel bij een 1-0 achterstand... en was volledig terecht. Was gewoon een domme overtreding
      zondag 7 maart 2010 @ 17:13:46 #270
    154193 TheYoung1
    pi_78852172
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 17:03 schreef Tallie1982 het volgende:

[..]

Rode kaart viel bij een 1-0 achterstand... en was volledig terecht. Was gewoon een domme overtreding

Had Luinge de overtreding aan de andere kant, 30 seconden daarvoor, ook moeten bestraffen. Dat deed 'ie niet en daarom is het te zwaar gestraft. Punt.
    De gele kaart voor Tyton was zelfs meer terecht.
    Patat, dat is het!!
    pi_78855344
    Zo, na twee overwinningen op rij weer terug op aarde en stevig met beide benen op de grond. Vantevoren had ik verwacht/gehoopt vandaag een puntje (of misschien zelfs wel drie) te kunnen halen, maar die overmoed wordt dan weer meteen afgestraft. Jammer, maar op naar volgend weekend en hopelijk dan wél weer drie punten!

Ik heb me trouwens kapot staan ergeren aan de vrije combi van de Rotterdammers; op oost zaten er ik-weet-niet-hoeveel buiten het uitvak en op de terugweg ongeveer een half uur kunnen wachten met de auto omdat de complete colonne Feyenoorders voorrang kreeg bij het wegrijden.
      zondag 7 maart 2010 @ 19:48:28 #272
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_78857662
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 18:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
    Ik heb me trouwens kapot staan ergeren aan de vrije combi van de Rotterdammers; op oost zaten er ik-weet-niet-hoeveel buiten het uitvak en op de terugweg ongeveer een half uur kunnen wachten met de auto omdat de complete colonne Feyenoorders voorrang kreeg bij het wegrijden.
    Wij zijn overal.

Al ben ik zelf nog nooit in Parkstad geweest. Volgend jaar maar eens.
    Elite
    Tegen TTIP
    pi_78858441
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 19:48 schreef Happel het volgende:

[..]

Wij zijn overal.

Al ben ik zelf nog nooit in Parkstad geweest. Volgend jaar maar eens.
    Alleen nooit op het stadshuisplein
      maandag 8 maart 2010 @ 00:34:57 #274
    122102 blonchi
    Blauwgilborgel
    pi_78872725
    Die kaart was zó duidelijk rood voor Roda dat je er zelfs geen herhaling voor nodig had.

En dan dat publiek. Stelletje gefrustreerde apen! Ik hoop op een forse boete.
    Lekker je club wat staan naaien.

Snel een fusie graag!
      maandag 8 maart 2010 @ 08:51:50 #275
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_78877545
    Ah daar is onze grote fusievriend weer.

Gewoon verdiende nederlaag, van Roda kant was het gewoon bizar slecht.
    Wat mij wel verbaasde is het grote verschil in arbitrage. Vormer krijgt rood maar voor een soort gelijke overtreding van Ajax tegen de spits van Sparta krijgt Vertonghen gewoon geel. Dat snap ik niet echt?

En nog een punt, kan iemand ff Bodor vertellen om die verschrikkelijke blauwe schoenen weg te gooien? Mijn god zoiets staat toch niet onder gele sokken.
    pi_78879002
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 00:34 schreef blonchi het volgende:

Snel een fusie graag!
    Want met een fusie verander je inderdaad de waardeloze mentaliteit in onze provincie.
      maandag 8 maart 2010 @ 10:22:23 #277
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_78879597
    De rode kaart van Vormer had ie kunnen geven, maar ook met geel kunnen af doen. Hoe slecht Feyenoord ook voetbalt, in Kerkrade winnen ze altijd.
      maandag 8 maart 2010 @ 10:48:07 #278
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_78880501
    Die roda kaart had ie makkelijk met geel af kunnen doen. Geloof dat er een meter voor 'm nog een roda speler stond maar dan een paar meter naar het midden toe. Technisch gezien(waar de scheidsrechters altijd over zeuren) is het dus zeker geen doorgebroken speler. Maargoed wat RD4 zegt, Feyenoord lijkt elk jaar weer met slecht spel toch 4x te scoren Ajax en psv verspelen meer punten dan dat ze hier pakken, maar feyenoord....

verder niks aan de hand, hopelijk kan er gewonnen worden in nijmegen en/of groningen
      maandag 8 maart 2010 @ 10:51:19 #279
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_78880612
    quote:
    verder niks aan de hand, hopelijk kan er gewonnen worden in nijmegen en/of groningen
    Op naar Nijmegen, daar halen wij normaal gesproken altijd de punten op. Op naar de PlayOffs!
      maandag 8 maart 2010 @ 11:12:34 #280
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_78881409
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 10:51 schreef RD4 het volgende:

[..]

Op naar Nijmegen, daar halen wij normaal gesproken altijd de punten op. Op naar de PlayOffs!
    Geen Zulise Reccom 2 - Koutenveld 6 voor jouw dus?
      maandag 8 maart 2010 @ 11:20:53 #281
    138965 Kn0x
    BLLAAARGH!
    pi_78881716
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 10:48 schreef planethugo het volgende:
    Die roda kaart had ie makkelijk met geel af kunnen doen. Geloof dat er een meter voor 'm nog een roda speler stond maar dan een paar meter naar het midden toe. Technisch gezien(waar de scheidsrechters altijd over zeuren) is het dus zeker geen doorgebroken speler. Maargoed wat RD4 zegt, Feyenoord lijkt elk jaar weer met slecht spel toch 4x te scoren Ajax en psv verspelen meer punten dan dat ze hier pakken, maar feyenoord....

Niet helemaal waar hoor. De speler was wel degelijk door geweest. Stomme overtreding van Vormer. Normaliter is dit gewoon 100% rood. Maaaaaar....dan had hij inderdaad consequenter moeten zijn in zijn kaarten.
      maandag 8 maart 2010 @ 11:57:54 #282
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_78883162
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 11:12 schreef Professional het volgende:

[..]

Geen Zulise Reccom 2 - Koutenveld 6 voor jouw dus?
    Heb me al afgemeld

Zit jij bij Zulise?
      maandag 8 maart 2010 @ 15:02:56 #283
    60704 LeonH
    pi_78890431
    Roda JC - FC Luinge 2-4...
    - Geen strafschop Hadouir?
    - Matondo alleen op doel maar wordt afgefloten wegens uitgestoken been van iemand?
    - Geel voor Vormer was voldoende
    - Wat was onze verdediging gister triest!
    + Nu krijgen we alleen nog maar ploegen waar we zeker weten punten tegen kunnen pakken!

Op naar Nijmegen! Kan helaas de wedstrijd niet zien.
      maandag 8 maart 2010 @ 15:25:00 #284
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_78891379
    - Matondo alleen op doel maar wordt afgefloten wegens uitgestoken been van iemand?

dat was idd ook een vreemd moment
      maandag 8 maart 2010 @ 16:48:03 #285
    60704 LeonH
    pi_78895321
    quote:
    Feyenoord hoeft Darley slechts één duel te missen
    08/03/2010 16:28

De tuchtcommissie van de KNVB heeft Darley voor twee wedstrijden geschorst, waarvan één voorwaardelijk. De doelman kreeg de straf naar aanleiding van zijn rode kaart tegen Roda JC.

Tijdens het uitduel in Kerkrade (4-2 winst) werd de Feyenoord-keeper in de slotfase van het veld gestuurd, na een overtreding op Jeanvion Yulu-Matondo. Darley en Feyenoord hebben het schikkingsvoorstel van de voetbalbond maandag geaccepteerd.

Darley speelde zondag tegen Roda vanwege de blessure van Rob van Dijk, die zondag tijdens het thuisduel met Heracles Almelo weer onder de lat hoopt plaats te nemen.
    VI
    Ben eens benieuwd wat Ruudje krijgt... Zou me niks verwonderen als die maffia organisatie hem 3 waarvan 1 voorwaardelijk geeft...
    pi_78895419
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 16:48 schreef LeonH het volgende:

[..]

Ben eens benieuwd wat Ruudje krijgt... Zou me niks verwonderen als die maffia organisatie hem 3 waarvan 1 voorwaardelijk geeft...
    Één wedstrijd schorsing, valt gelukkig wel mee dus.
      maandag 8 maart 2010 @ 17:24:38 #287
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_78896813
    valt niet mee, lijkt me gewoon de normale straf voor een dergelijke kaart
      maandag 8 maart 2010 @ 17:39:14 #288
    154193 TheYoung1
    pi_78897419
    Terwijl Darley er vrij goed vanaf komt na zo'n bewuste aanslag. Deed mee ff denken aan ene Schumacher tijdens het WK van '82...
    Patat, dat is het!!
      maandag 8 maart 2010 @ 17:54:17 #289
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_78898057
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 17:39 schreef TheYoung1 het volgende:
    Terwijl Darley er vrij goed vanaf komt na zo'n bewuste aanslag. Deed mee ff denken aan ene Schumacher tijdens het WK van '82...
    Ik vond het lang niet zo bewust als iedereen doet overkomen.
    Elite
    Tegen TTIP
      maandag 8 maart 2010 @ 18:46:41 #290
    154193 TheYoung1
    pi_78900411
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 17:54 schreef Happel het volgende:

[..]

Het was gericht op de speler. Gelukkig was het niet zó'n zware body-check, maar het was er wel 1. En buiten de 16 ook, dusss...
    --
    Patat, dat is het!!
      maandag 8 maart 2010 @ 18:48:57 #291
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_78900509
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 17:54 schreef Happel het volgende:

[..]

nee vond ik ook niet, ook hier had luinge het af kunnen doen met geel alhoewel hij hem wel hard raakt. Hij komt erg lomp in maar dat was meer onkunde.
      maandag 8 maart 2010 @ 18:52:21 #292
    154193 TheYoung1
    pi_78900644
    Ochja, whatever...
    Wat geweest is geweest. Het gaat nu weer om de volgende wedstrijd.

Duurt wl wat lang, eer we weer thuis spelen
    Patat, dat is het!!
      maandag 8 maart 2010 @ 19:37:21 #293
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_78903005
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 11:57 schreef RD4 het volgende:

[..]

Heb me al afgemeld

Zit jij bij Zulise?
    Ja 2, niet 3. 3 is bagger, paar misselijke ventjes bij.
      dinsdag 9 maart 2010 @ 01:08:24 #294
    122102 blonchi
    Blauwgilborgel
    pi_78917457
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 15:02 schreef LeonH het volgende:

Op naar Nijmegen! Kan helaas de wedstrijd niet zien.
    Wanneer zie je - als Rodafan - wél eens een wedstrijd?
      dinsdag 9 maart 2010 @ 09:10:19 #295
    138965 Kn0x
    BLLAAARGH!
    pi_78919839
    quote:
    oda JC is ook de komende twee seizoenen verzekerd van de diensten van aanvaller Mads Junker, zo weet De Limburger te berichten.

Junker wordt dit seizoen door Roda gehuurd van Vitesse. In het huurcontract was een optie opgenomen die voor 1 april moest worden gelicht door de Limburgers. Daar Junker een aflopend contract had in Arnhem, legt Roda hem transfervrij vast.

In Kerkrade is Junker, die tot medio 2012 is vastgelegd, helemaal opgebloeid. De Deen scoorde elf keer in 26 wedstrijden en is daarmee een belangrijke kracht gebleken voor de ploeg van trainer Harm van Veldhoven. Momenteel staat Roda op de tiende plaats in de Eredivisie.
    Mooie zaak van Roda.
      dinsdag 9 maart 2010 @ 09:19:17 #296
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_78920044
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 01:08 schreef blonchi het volgende:

[..]

Micheal Jackson heeft fans, Roda heeft supporters.
      dinsdag 9 maart 2010 @ 10:13:36 #297
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_78921593
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 09:10 schreef Kn0x het volgende:

[..]

Mooie zaak van Roda.
    idd prima deal. Hij had ook kunnen zoeken naar een vage buitenlandse club met zijn statistieken van dit seizoen, maar denk dat Junker teveel heeft meegemaakt de laatste jaren dat ie beseft dat een beetje stabiliteit geen kwaad kan.
      dinsdag 9 maart 2010 @ 10:42:26 #298
    60704 LeonH
    pi_78922446
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 01:08 schreef blonchi het volgende:

[..]

Ik zie er genoeg. Bijna iedere thuiswedstrijd, plus nog eens een paar uitwedstrijden wat ik bezoek. Daarnaast eredivisie live, dusja heb nog wel wat over voor m'n cluppie. En heb in die 16 jaar dat ik nu een seizoenskaart heb denk ik toch wel 90% van de thuiswedstrijden gezien. Dus waar praat je over dat ik toevallig 2x in zo'n korte tijd een wedstrijd niet kan zien? Beroepszeikerd...

Ben een kort weekendje weg met m'n vriendin. Weet niet of je weet wat dat is als eeuwige negatieveling, aangezien ik jou er wel voor aan zie dat je iedere dag wel even loopt te rukken op het logo van Sporting Limburg. Om vervolgens al jankend met het logo in je armen in slaap te vallen...

OT: Blij dat Junker nog 2 jaartjes blijft!
      woensdag 10 maart 2010 @ 02:11:52 #299
    122102 blonchi
    Blauwgilborgel
    pi_78957295
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 10:42 schreef LeonH het volgende:

[..]

Ik zie er genoeg. Bijna iedere thuiswedstrijd, plus nog eens een paar uitwedstrijden wat ik bezoek. Daarnaast eredivisie live, dusja heb nog wel wat over voor m'n cluppie. En heb in die 16 jaar dat ik nu een seizoenskaart heb denk ik toch wel 90% van de thuiswedstrijden gezien. Dus waar praat je over dat ik toevallig 2x in zo'n korte tijd een wedstrijd niet kan zien? Beroepszeikerd...

Ben een kort weekendje weg met m'n vriendin. Weet niet of je weet wat dat is als eeuwige negatieveling, aangezien ik jou er wel voor aan zie dat je iedere dag wel even loopt te rukken op het logo van Sporting Limburg. Om vervolgens al jankend met het logo in je armen in slaap te vallen...

OT: Blij dat Junker nog 2 jaartjes blijft!
    Aardig van je dat je je privéleven met mij wil delen.

Fijn weekend alvast
    pi_79001834
    De Jong misschien weg? Dan halen we toch gewoon nu zijn opvolger al in huis:
    quote:
    Jimmy Hempte opvolger Marcel de Jong

Roda JC heeft Jimmy Hempte voor drie jaar vastgelegd.

Voetbal
    Van onze verslaggever

De bijna 28-jarige verdediger komt transfervrij over van KV Kortrijk, de verrassende nummer vier in België. Hempte wordt gehaald als opvolger van Marcel de Jong die zijn aflopende contract niet wilde verlengen en op zoek is naar een andere club.
    Algemeen directeur Martin van Geel omschrijft Hempte als een type De Jong. ,,Een jongen met veel drive naar voren en een geweldig linkerbeen. Bij Kortrijk neemt hij alle vrije trappen en corners."

Wat een verademing vergeleken met de tijd, toen we nog tot de laatste dag van de transferperiode moesten wachten op spelers voor vrij gekomen posities...
      donderdag 11 maart 2010 @ 09:55:17 #301
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_79004105
    Nog nooit van gehoord:

Wel een oudere speler met ervaring, maar waar geen geld mee te verdienen is.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')