abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75920852

Selectie 2009/2010:
Staand bovenste rij van links naar rechts: Norbert Keulen (verzorger), Davy de Fauw, Willem Janssen, Dieter van Tornhout, Jan- Paul Saeijs, Rihairo Meulens, Kris de Wree, Mads Junker, Eric Addo, Harrie Gommans, Rutger Sanders (teamarts).
Staand middelste rij van links naar rechts: John Roox (keeperstrainer), Laurent Delorge, Edwin Linssen, Pa- Modou Kah, Bram Castro, Collin van Eijk, Cliff Mardulier, Guus Hupperts, Anouar Hadouir, Kjell Knops, Hans Wiltenburg (fysiotherapeut).
Zittend van links naar rechts: Ger Senden (teammanager), Arnaud Sutchuin Djoum, Kenneth Staelens, Boldiszar Bodor, Harm van Veldhoven (hoofdtrainer), René Trost (assistent- trainer), Jeanvion Yulu- Matondo, Vincent Lachambre, Ruud Vormer, Mark Luijpers (assistent- trainer).
Op de foto ontbreken: Marcel de Jong, Jamaïque Vandamme, Przemyslaw Tyton.

Nieuwe spelers voor seizoen 2009-2010:
  • Rihairo Meulens (transfervrij overgenomen van Vitesse);
  • Mads Junker (gehuurd van Vitesse);
  • Morten Skoubo (gehuurd van FC Utrecht);
  • Eric Addo (transfervrij overgenomen van PSV (na huurperiode)).

Spelers terug na verhuurperiode:
  • Harrie Gommans (Roeselare);
  • Jan-Paul Saeijs (Southampton).

Spelers die vertrokken na/tijdens 2009-2010:
  • Andres Oper (Shanghai Shenhua);
  • Marcel Meeuwis (Borussia Mönchengladbach);
  • Sekou Cissé (Feyenoord)
  • Dieter van Tornhout (Enosis Neon Paralimni);
  • Wesley Schors (MVV).

DarkShine:
    West 7

TheGHunter:
    Theo Pickee Tribune, Vak 17

Schimpie:
    West, overal & nergens

planethugo:
    West 12

RD4:
    West 3

LeonH:
    Noord 11

Professional:
    West 12

Robjuhhh:
    West, overal & nergens

ZoneKill:
    Theo Pickee Tribune, Vak 18

Plato1980:
    Ergens op de Theo Pickée tribune

SuzukiSwift:
    Theo Pickee Tribune, Vak 13

[ afbeelding ]
    [Roda JC] #51: STAK + RVC: Rot op!
    [Roda JC] #50: Puntjes sprokkelen in het nieuwe seizoen...
    [Roda JC] #49: Vechte, Valle, Opstaon en weer Vechte!
    [Roda JC] #48: UNABSTEIGBAR!
    47
    [Roda JC] #46: Onafgebroken in de Eredivisie sinds 73/74
    [Roda JC] #45: Waar de gifbeker een gif-fust geworden is
    [Roda JC] #44: Zes punten zijn een must!
    [Roda JC] #43 Our pride since 1962!
    [Roda JC] #42 Kotsen op de fusie
    [Roda JC] #41 Nog ongeloofwaardiger dan een soap
    [Roda JC] #40 Strijdend tegen de na-competitie!
    [Roda JC #39] NEVER SURRENDER!
    [Roda JC I #38] R.I.P. Roda JC 1962 - 2009
    [Roda JC I #37] Versterking komt eraan, nu de punten nog!
    [Roda JC I #36] Met meer wedstrijden dan punten...
    [Roda JC I #35] Zonder stoflongen richting middenmoot...
    [Roda JC | #34] Tot de winterstop met Koopman?
    [Roda JC | #33] Nog 2 weken...
    [Roda JC | #32] De komkommertijd is begonnen...
    [Roda JC | #31] Maandag bij d'r Joep op de Markt?
    [Roda JC | #30] Geel-Zwart lint richting de Kuip!
    [Roda JC | #29] Ut sjunste op de welt!
    [Roda JC | #28] Op naar de Kuip, beker halen!
    [Roda JC | #27] We are going for a European Tour!
    [Roda JC #26] We are Roda; Kaalheide is the place!
    [Roda JC #25] Wie wordt op Kaalhei vermoord?
    [Roda JC #24] VVV - Roda, Derby of streekduel?
    [Roda JC #23] Butcher is back in town
    [Centraal] Roda JC #22 Waar versterkingen noodzakelijk zijn
    [Centraal] Roda JC #21: Met Atte Europa in!
    [Centraal] Roda JC #20: Wij gaan Europa in!
    [Centraal] Roda JC #19 met De Fauw in de spits!
    [Centraal]Roda JC #18 Huub's Army on tour!
    [Centraal]Roda JC #17 KNVB weg ermee!
    [Centraal] Roda JC #16: Nieuw seizoen, nieuwe kansen!
    [Centraal] Roda JC #15 Huub's Yellow-Blacks Army!
    [Roda JC] Roda los mer joa [Deel 11]
    [Roda JC] Huuuuuuuuuuuuub! [Deel 10]
    [Roda JC] Op naar volgend seizoen! [Deel 9]
    [Roda JC]De Trots van het Zuiden[Deel 8]
    [Roda JC] De Trots van het Zuiden [Deel 7]
    [Roda JC] De Trots van het Zuiden [Deel 6]
    [Roda JC] De Trots van het Zuiden deeltje 5
    [Centraal] Roda JC [Topic 4]
    [Centraal] Trots van het Zuiden - Roda JC [Topic4]
    [Centraal]Trots van het Zuiden topic (Roda), # 3
    [Centraal] Trots van het Zuiden topic (Roda)
    Roda JC landskampioen 02/03, Deel II alweer
    Roda JC landskampioen 02/03

Roda JC
    West Side Ultras
    Roda World
    Koempel's Pleasure Dome
    Fanproject '98
    Rodafans Helden

De op vind je hier
  • pi_75923247
    TVP-tje maar weer. Ik ben eens benieuwd wat er allemaal in de winterstop gaat gebeuren.
    Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
      dinsdag 22 december 2009 @ 14:20:16 #3
    60704 LeonH
    Fuck the Reputation Game!
    pi_75924586
    TVP
    11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
    pi_75925285
    TeveelVerliesPunten?
      dinsdag 22 december 2009 @ 17:45:01 #5
    154193 TheYoung1
    Lief zijn loont nog steeds!!
    pi_75932858
    Te Veel Penaltys (niet of tegen gekregen)
    ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
    Patat, dat is het!!
    pi_75934130
    Het minste wat ik van Adnan Secerovic verwacht is dat hij op de bank zit. Zelfs dat is niet het geval geweest (meen ik).
    "You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
    pi_75934398
    Net geen Europees voetbal!

bron: http://www.sportweek.nl/eredivisie-jaren-nul.asp
    "You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
    pi_75938123
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 18:25 schreef iehlaak het volgende:
    Het minste wat ik van Adnan Secerovic verwacht is dat hij op de bank zit. Zelfs dat is niet het geval geweest (meen ik).
    Waar heb je het over, hij is pas hier en de vergunning was nog niet gereed.. mag toch aannemen dat hij in januari gewoon op de bank zit.

Over die grafiek moet er wel even bij gezegd worden dat het aantal tegendoelpunten bij Roda absoluut niet klopt, hebben gemiddeld rond de 45-50 tegendoelpunten per seizoen gehad dus in de 600 kan nooit kloppen.

[ Bericht 17% gewijzigd door NoMercy285 op 22-12-2009 20:17:07 ]
    pi_75941258
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 20:09 schreef NoMercy285 het volgende:
    Waar heb je het over, hij is pas hier en de vergunning was nog niet gereed.. mag toch aannemen dat hij in januari gewoon op de bank zit.
    Hij is per 01/01/09 speelgerechtigd omdat hij toen achttien werd. Ik zou het vreemd vinden als hij nog geen vergunning heeft, want men heeft maanden te tijd gehad om dit te regelen. Bovendien verdient deze jongen ook een aardig salaris en kost hij nu alleen maar geld.

Heeft iemand al iets van hem gehoord sinds hij bij Roda speelt? Trainingen, tweede elftal, et cetera
    quote:
    Over die grafiek moet er wel even bij gezegd worden dat het aantal tegendoelpunten bij Roda absoluut niet klopt, hebben gemiddeld rond de 45-50 tegendoelpunten per seizoen gehad dus in de 600 kan nooit kloppen.
    Inderdaad, dit ligt veel te hoog. Dat MVV onderaan staat lijkt me daarentegen wel weer te kloppen.
    pi_75947247
    Nogmaals, die jongen is pas sinds een week ofzo definitief bij Roda en men wacht nu op de goedkeuring van de papieren. Geen idee of hij wel al kan en mag meetrainen. Jouw datum van 01/01/09 is complete onzin, je zit namelijk een jaartje te vroeg
    Maargoed, we zullen gaan zien of het echt zo'n talent is.
    pi_75950555
    Ik vond het ook verdacht veel tegendoelpunten. 200 meer dan de rest van het veld. Maar toch netjes 8e plek.
    Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
    pi_75958261
    Ook weer presetn, ik zie Darkshine wel erg weinig de laatste tijd met alle LD stukjes. Wordt nodig gemist!
      woensdag 23 december 2009 @ 13:59:50 #13
    122102 blonchi
    Blauwgilborgel
    pi_75968474
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 14:20 schreef LeonH het volgende:
    RTVP
    Ram Tse Vöal Probleme
    Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
    Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
    pi_75968956
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 21:19 schreef iehlaak het volgende:
    Dat MVV onderaan staat lijkt me daarentegen wel weer te kloppen.
    Dat viel me ook meteen op
    pi_75992198
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 22:58 schreef NoMercy285 het volgende:
    Nogmaals, die jongen is pas sinds een week ofzo definitief bij Roda en men wacht nu op de goedkeuring van de papieren. Geen idee of hij wel al kan en mag meetrainen. Jouw datum van 01/01/09 is complete onzin, je zit namelijk een jaartje te vroeg
    Maargoed, we zullen gaan zien of het echt zo'n talent is.
    Excuus. Ik bedoelde uiteraard 01/12/09. Hij werd op dit datum 18 en werd tevens bij de selectie gevoegd.
    pi_75993089
    Tja dan heb je wel gelijk dat Roda de papieren al lang in orde had moeten kunnen hebben, zal er wel mee te maken hebben dat hij zelf hier aanwezig moest zijn voor iets en dat er dan een aantal weken nodig zijn om de zooi te regelen met zulke oostbloklanden. Roda heeft nou eenmaal niet het geld (en het loonde zich in dit geval ook niet) om er meer vaart achter te laten zetten..
    pi_76136921
    quote:
    Roda zegt vijftal de wacht aan
    Uitgegeven: 28 december 2009 11:16

AMSTERDAM - Roda JC gaat de selectie inkrimpen en wil vijf spelers in de komende transferperiode kwijt aan een andere club.

De Telegraaf meldt dat Edwin Linssen, Jeanvion Yulu-Matondo, Harrie Gommans, Jamaïque Vandamme en Jan Paul Saeijs van technisch directeur Martin van Geel te horen hebben gekregen dat ze mogen vertrekken.

Vooralsnog is er geen concrete interesse voor één van die spelers.

Roda kampt al geruime tijd met grote financiële zorgen en hoopt op deze manier te kunnen bezuinigen.

Versterking
    Toch denkt de club ook aan versterkingen. De Limburgers hopen verdediger Arnold Kruiswijk tijdelijk te kunnen overnemen van Anderlecht.

''Maar we hebben geen geld om iemand aan te trekken waardoor alleen gedacht kan worden aan huur", aldus Van Geel. ''Als Anderlecht alleen wil verkopen zijn we geen partij”, zegt Van Geel tegenover dagblad De Limburger.
    Niet echt een gemis, gok ik? Al vond ik Yulu-Matondo altijd wel aardig om te zien spelen.
    Elite
    Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
    Tegen TTIP
      maandag 28 december 2009 @ 13:36:35 #18
    138965 Kn0x
    BLLAAARGH!
    pi_76138250
    Geen van die vijf zijn op dit moment van grote waarde, maar sommige hebben volgens mij wel een hoog salaris. Verkopen dus, desnoods gratis. Kruiswijk vindt ik een goede nieuwe optie voor de verdediging.
    pi_76138762
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 13:36 schreef Kn0x het volgende:
    Geen van die vijf zijn op dit moment van grote waarde, maar sommige hebben volgens mij wel een hoog salaris. Verkopen dus, desnoods gratis. Kruiswijk vindt ik een goede nieuwe optie voor de verdediging.
    Zal die niet zo eenzelfde salaris krijgen als, bijvoorbeeld, Jean Paul Saeijs? Zo niet hoger? Nu zal het schelen qua uitgaven, omdat ze proberen vijf spelers weg te doen, maar toch. Neem aan dat het niet Kruiswijk niet de enige versterking zal zijn. Junker wordt bijvoorbeeld gehuurd, die ben je na dit seizoen kwijt. Zelfde geldt voor Skoubo geloof ik.
    Elite
    Tegen TTIP
    pi_76138864
    Saeijs zou, wat mij betreft, absoluut mogen blijven, maar hij wil zelf niet en dan houdt het erg snel op...

Als ik een voorspelling mag doen: Kruiswijk komt niet en gaat naar Willem II ofzo; de laatste jaren hebben we té vaak meegemaakt dat de belangstelling voor een speler uitlekte, maar dat het feestje uiteindelijk op financiële gronden weer niet doorging.

Ceserovic zal vooral moeten gaan wennen komend half jaar, waar ik vooral op hoop is dat Meulens mag gaan invallen. Die had o.a. tegen Beveren in de voorbereiding wel een paar mooie acties in huis, acties die, wanneer 'ie ze ook op eredivisieniveau voor elkaar gaat krijgen, mensen naar het stadion kunnen lokken. Als we op het einde van het seizoen op de zelfde plaats als nu, halverwege, staan, ben ik een méér dan tevreden man. Ben alleen eens benieuwd wat volgend seizoen ons dan gaat brengen, want de financiële problemen houden, ook na een aankoop van de resterende stadionaandelen, niet zo maar op ben ik bang...
    “[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
    pi_76140336
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 13:49 schreef Happel het volgende:

[..]

Zal die niet zo eenzelfde salaris krijgen als, bijvoorbeeld, Jean Paul Saeijs? Zo niet hoger? Nu zal het schelen qua uitgaven, omdat ze proberen vijf spelers weg te doen, maar toch. Neem aan dat het niet Kruiswijk niet de enige versterking zal zijn. Junker wordt bijvoorbeeld gehuurd, die ben je na dit seizoen kwijt. Zelfde geldt voor Skoubo geloof ik.
    Als het goed is heeft Roda een eenzijdige optie tot koop op Junker meen ik, en het is alweer een tijdje geleden dat Roda een spits had die tussen de topscorers stond, laat staan 3e.
    pi_76141043
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 13:00 schreef Happel het volgende:

[..]

Niet echt een gemis, gok ik? Al vond ik Yulu-Matondo altijd wel aardig om te zien spelen.
    Yulu wel aardig spelen? dan heb je hem duidelijk nog nooit een hele wedstrijd gezien. Af en toe een flits op studio sport en je denkt dat ie wel een goede spits is. Helaas weten wij inmiddels wel beter. Al werkt ie wel hard en kan ie redelijk koppen, matondo is een absolute miskoop met een veel te hoog salaris
    pi_76149104
    quote:

[..]

nu nog maar hopen dat er een club is die deze spelers wil overnemen
    pi_76149116
    quote:

[..]

Ons Jeanvionke aardig spelen? Die vent heeft dit jaar nog geen duel met een verdediger gewonnen. In 70 wedstrijden 10 intikkers gemaakt.
    pi_76149310
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 18:14 schreef Biertjuhhhh het volgende:

[..]

nu nog maar hopen dat er een club is die deze spelers wil overnemen
    Als Roda wat eerder was geweest hadden ze Yulu aan de slager kunnen verkopen. Neger in het zuur, een traditioneel Limburg kerstgerecht.
    pi_76210732
    quote:
    Roda JC wil tweetal kwijt aan Roeselare

Roda JC wil twee spelers van de loonlijst halen. Aanvaller Harrie Gommans en Jamaïque Vandamme zouden in beeld zijn bij het Belgische Roeselare.

30 dec. 2009 08:47:27

Eerder was al bekend dat Gommans wel weer eens herenigd kon worden met zijn voormalige werkgever. De spits van Roda JC kwam op huurbasis al eens uit voor de Belgische club.

Volgens Het Nieuwsblad zou ook Vandamme een optie zijn voor Roeselare. De Belg kampte met zware knieblessures en komt niet voor in de plannen van trainer Harm van Veldhoven. Hij mag Kerkrade verlaten.

Jeanvion Yulu-Matondo mag ook vertrekken bij Roda, maar Roeselare zou het niet op hem hebben gemunt. Hij moet ergens anders aan de bak zien te komen. (RC)
    bron
    Elite
    Tegen TTIP
    pi_76223717
    inpakken en wegwezen, jammer dat yulu niet wil
      zaterdag 2 januari 2010 @ 05:12:58 #28
    122102 blonchi
    Blauwgilborgel
    pi_76316348
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 18:19 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Als Roda wat eerder was geweest hadden ze Yulu aan de slager kunnen verkopen. Neger in het zuur, een traditioneel Limburg kerstgerecht.
    [ afbeelding ]
    En maar huilen bij de moderator als Blonchi weer eens iets te kritisch is, racistisch eikeltje
    Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
      zaterdag 2 januari 2010 @ 13:51:39 #29
    154193 TheYoung1
    pi_76322858
    En wat vinden we van het nieuws dat van Geel eventueel naar PSV zou gaan?
    Ik hik toch op 2 gedachten. Maar wellicht toch het beste als hij idd zou verkassen. Tijd voor nieuw vers zwart/geel bloed aan de top bij Roda!!
    Patat, dat is het!!
    pi_76323131
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 13:51 schreef TheYoung1 het volgende:
    En wat vinden we van het nieuws dat van Geel eventueel naar PSV zou gaan?
    Ik hik toch op 2 gedachten. Maar wellicht toch het beste als hij idd zou verkassen. Tijd voor nieuw vers zwart/geel bloed aan de top bij Roda!!
    vooral als de 2 commissarissen er nog zitten, krijg je geheid weer iemand uit de kuijer hoek

En yulu is natuurlijk niet gek(alhoewel als je 'm ziet ballen...). Die gast kwam als topaankoop en heeft een topcontract en dat gaat ie niet zomaar inleveren voor belgische degradatiekandidaat.
    pi_76326882
    Yulu is sowieso gespeend van realiteitszin. Hij denkt waarschijnlijk dat hij de sterspeler is van een topper. Het zou me trouwens niet verbazen als Nolchen hem betaalt in kraaltjes en spiegeltjes.
    pi_76326959
    Ik vind van Geel maar een prutser. Hij heeft vooral oude matige spelers gehaald die noch op het veld noch economisch veel waarde hebben, met Addo als dieptepunt. Tegelijkertijd vraag ik me af of zijn opvolger het niet veel slechter gaat doen...
      zaterdag 2 januari 2010 @ 16:24:13 #33
    154193 TheYoung1
    pi_76327504
    Patat, dat is het!!
    pi_76329534
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 16:24 schreef TheYoung1 het volgende:

[..]

Dat zou echt fijn zijn!
    Een goede linksbenige centrale verdediger missen we al jaren. De Fauw op rechtsback, Kah in als sloper, Kruiswijk ernaast en de Jong linksachter.
      zaterdag 2 januari 2010 @ 17:33:34 #35
    60704 LeonH
    pi_76329903
    Doet ie goed als 18 jarige 125.000 verdienen! Dan laat dat ventje ook maar eens spelen anders brengt het je nog niks op. Maar daar zal Hendriks nu wel voor zorgen

Kruiswijk is trouwens ook welkom!

En Van Geel weet ik zo nog niet.... Hij ziet het gewoon prima in dat op dit moment huren de beste optie is om dit seizoen door te komen, maar aan de andere kant blijft hij Van Veldhoven maar een hand boven het hoofd houden en hij verdient zelf genoeg wat flink op de salarispost drukt.
    11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
    pi_76333348
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 16:06 schreef iehlaak het volgende:
    Ik vind van Geel maar een prutser. Hij heeft vooral oude matige spelers gehaald die noch op het veld noch economisch veel waarde hebben, met Addo als dieptepunt. Tegelijkertijd vraag ik me af of zijn opvolger het niet veel slechter gaat doen...
    ben het met elke letter eens... Ik heb met van geel altijd het idee, dat ik totaal niet kan staven, dat hij alleen maar spelers haalt via een bevriende makelaar zodat ie er zelf ook nog iets aan overhoudt. Deze praktijken gebeuren heel veel in de voetballerij en dan lijkt van geel me wel zo een type.

Aan de andere kant is het wel de enige in de organisatie die nog iets van knowhow van het voetbalwereldje heeft. Dat kan de rest niet zeggen
    pi_76336452
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 17:33 schreef LeonH het volgende:
    Doet ie goed als 18 jarige 125.000 verdienen! Dan laat dat ventje ook maar eens spelen anders brengt het je nog niks op. Maar daar zal Hendriks nu wel voor zorgen

Kruiswijk is trouwens ook welkom!

En Van Geel weet ik zo nog niet.... Hij ziet het gewoon prima in dat op dit moment huren de beste optie is om dit seizoen door te komen, maar aan de andere kant blijft hij Van Veldhoven maar een hand boven het hoofd houden en hij verdient zelf genoeg wat flink op de salarispost drukt.
    Als ik me niet vergis verdient hij zelfs 250k per jaar. Overigens komt dit vooral door regulering die bepaalt dat een niet-EU spelers onder de 21 (?) jaar een bepaald minimumbedrag moet verdienen.
    pi_76345596
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 19:14 schreef planethugo het volgende:

[..]

ben het met elke letter eens... Ik heb met van geel altijd het idee, dat ik totaal niet kan staven, dat hij alleen maar spelers haalt via een bevriende makelaar zodat ie er zelf ook nog iets aan overhoudt. Deze praktijken gebeuren heel veel in de voetballerij en dan lijkt van geel me wel zo een type.

Aan de andere kant is het wel de enige in de organisatie die nog iets van knowhow van het voetbalwereldje heeft. Dat kan de rest niet zeggen
    Kunnen we Norbert Keulen geen dubbelfunctie geven?

Laten we eerlijk zijn, als we goede bestuurders krijgen met een commerciële drive en een hart voor de club dan ben ik er van overtuigd dat we niet hoeven onder te doen voor clubs als Groningen, Twente, Utrecht, Heerenveen, Vitesse, AZ en Twente. Soms pieken, soms dalen, maar doorgaans in het linkerrijtje. Persoonlijk heb ik wel mijn twijfels of de goede mensen wel op de goede plek komen. Het is en blijft toch een Limburgse semi-corrupte boevenbende: "de jongens van Rolduc de versjtongen zich waal samen"
      zondag 3 januari 2010 @ 12:33:34 #39
    138965 Kn0x
    BLLAAARGH!
    pi_76353654
    eeeeeen de transfer van Kruiswijk is gedaan. Naja, de huur van. Prima op zich voor dit seizoen maar ik hoop dat we een optie tot koop hebben, anders hebben we er volgend jaar nog niks aan.
    pi_76353866
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 12:33 schreef Kn0x het volgende:
    eeeeeen de transfer van Kruiswijk is gedaan. Naja, de huur van. Prima op zich voor dit seizoen maar ik hoop dat we een optie tot koop hebben, anders hebben we er volgend jaar nog niks aan.
    Voor zo een optie koop je alleen iets al er een transfersom in is vastgelegd. Misschien is het beter dat zo een jongen zich gewoon goed voelt. Dat maakt het een heel stuk makkelijker om iemand langer vast te leggen, zie (hopelijk) Junker.
    pi_76355872
    en voor een optie tot koop heb je uiteindelijk ook geld nodig en dat is voorlopig nog niet
    pi_76520416
    quote:
    Leegloop bij Roda JC is voorbode van nieuwe organisatie
    door Rob Sporken

PRIECKAERTS In jaar tal van bestuurders weg

In de roerigste periode uit de clubhistorie zijn in ruim een jaar tijd tal van Roda-bestuurders opgestapt. De leegloop kan worden gezien als een voorbode van de nieuwe organisatie. Die moet in elk geval overzichtelijker zijn.

Op het bestuurlijke vlak is het bij Roda JC in iets meer dan twaalf maanden een kwestie van komen en vooral gaan geweest. De meest recente vertrekker is Godfried Prieckaerts, die per 1 januari zijn functie als voorzitter van de Stichting Administratiekantoor Holding Roda (STAK) heeft neergelegd.

De ervaren kracht stapt op in de maand waarin Roda een positief antwoord hoopt te krijgen van de gemeente Kerkrade op het klemmende verzoek het stadion volledig over te nemen. Alleen dan verwacht de noodlijdende eredivisionist het hoofd boven water te kunnen houden.

De cruciale fase waarin de Kerkraadse club zich bevindt, was voor Prieckaerts geen reden zijn vertrek uit te stellen. „Er zijn voor Roda zoveel cruciale situaties geweest en er zullen er nog genoeg volgen. Ik had eigenlijk een jaar geleden al willen stoppen.We zaten toen met Roda in het fusieproces en even later was er geen Raad van Commissarissen meer. Daarom ben ik langer doorgegaan.”

Prieckaerts sluit aan in het rijtje bestuurders die de club in korte tijd hebben verlaten. Eind december 2008 legde Servé Kuijer zijn functie als voorzitter van de Raad van Commissarissen (RvC) neer na aanhoudende dreigementen tijdens het fusieproces. Zijn opvolger Olaf van Eijndhoven hield het welgeteld drieëneenhalve maand vol en stapte met de voltallige RvC op, nadat de fusie was afgeblazen. Enkele weken eerder waren ex-voorzitter Hubert Vankan en Larry Gulpen uit de Stichting Roda JC gestapt uit onvrede over het besluit om de fusie goed te keuren. Algemeen directeur Huub Narinx kreeg eind maart het dringende verzoek thuis te blijven na zijn weigering een handtekening te zetten onder het fusievoorstel.

En net nu dit seizoen sprake lijkt van rust op het bestuurlijke vlak houdt Prieckaerts het voor gezien en is er nog steeds geen voorzitter gevonden voor de Raad van Commissarissen.

STAK, Stichting, directie, RvC; voor de buitenwacht was inmiddels amper te volgen wie wat te zeggen en te beslissen had, wie door wie werd aangestuurd en op welke plekken een veto-recht lag. Roda werd getackeld door zijn eigen ondoorzichtige structuur. De te hulp geroepen gemeente Kerkrade had genoeg van de chaos en wilde alleen een deel van het stadion overnemen indien de organisatie zou worden doorgelicht door een onafhankelijk bureau. Het was dan ook geen verrassing dat het UNO-onderzoeksrapport onder meer aantoonde dat de te gecompliceerde organisatiestructuur moet worden aangepast. De gemeente zal in dat proces een belangrijke stem willen hebben. Dat er nog steeds geen voorzitter van de RvC is en ook voor de functie van Prieckaerts niet per direct wordt gekeken naar een vervanger, geeft aan dat club en gemeente eerst op papier willen hebben hoe Roda de komende jaren geleid moet worden. Eén ding is duidelijk: Roda zal de toekomst instappen met een gewijzigde en vooral doorzichtigere organisatie waarin een eind wordt gemaakt aan de brij van bestuurlijke lagen en organen.
      zaterdag 9 januari 2010 @ 14:07:57 #43
    154193 TheYoung1
    pi_76598294
    4-1 verlies bij Allemania....Tjaa, met Kruiswijk en de rest van de hele selectie die speeltijd hebben gekregen. Valt eigenlijk weinig over te zeggen.
    Patat, dat is het!!
    pi_76598889
    iemand geweest? Ik was wel van plan om te gaan maar niemand van de gebruikelijke groep die kon of wilde gaan. Waarom was t trouwens in het oude tivoli, ligt daar kunstgras?
      zaterdag 9 januari 2010 @ 15:14:21 #45
    154193 TheYoung1
    pi_76600398
    De grasmat in het PLS is schijnbaar onbespeelbaar. En gezien de weersverwachting van vannacht en voor vandaag, leek het beide partijen beter om het een dag vooruit te schuiven en in het wel bespeelbare Tivoli te laten plaatsvinden.
    Patat, dat is het!!
    pi_76601723
    nee je meent t!

Ik bedoel meer waarom het niet in het nieuwe tivoli was
      zaterdag 9 januari 2010 @ 15:59:48 #47
    154193 TheYoung1
    pi_76601787
    Jaa, ik meen het serieus man!!

Maar géén idéé waarom het in het ouwe stadion gespeeld is.
    Patat, dat is het!!
    pi_76604763
    ah ok, maar er ligt dus geen kunstgras als ik t goed begrijp. Dan zal t wel teveel gekost hebben om het nieuwe stadion open te gooien. Met uiteindelijk 1.100 man was dat een verstandig besluit. Al denk ik dat er toch een paar 1000 meer bezoekers geweest waren als t gewoon vandaag was zonder sneeuw.
    pi_76668196
    Hoe was de feestavond van Fanproject dan?
    pi_76685222
    Niet normaal die Junker, 9 goals en 1 assists. Potdikke
    pi_76689992
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 09:29 schreef Professional het volgende:
    Hoe was de feestavond van Fanproject dan?
    zeer relaxed
    Goede lokatie, relaxe muziek en goede sfeer. Minpuntje was dat het barpersoneel af en toe wel wat sneller mocht zijn
      zaterdag 16 januari 2010 @ 14:52:04 #52
    154193 TheYoung1
    pi_76890744
    Hoe gaat zo'n verhuur nou eigenlijk pcies in zn werk? Betaald Roda gewoon de lonen door, maar ontvangt wel een( een substantieel lagere) huursom van Fortuna?
    Hoedanook, ben iig blij dat we eindelijk van Gommans verlost zijn. Hopelijk krijgt hij daar in het verre Sittard geen last van heimwee......
    Patat, dat is het!!
    pi_76890872
    vind het weer een teken van wanbeleid. De reden voor een fusie was, buiten de persoonlijke belangen, dat er teveel clubs in de regio zijn. Als Fortuna degradeert dan zien we die voorlopig niet meer terug dus waarom die dan gaan helpen? Financieel hebben ze daar nog minder te besteden dan wij dus dat kan het niet zijn
      zaterdag 16 januari 2010 @ 14:57:50 #54
    154193 TheYoung1
    pi_76890934
    Oke, maar als ze bij Fortuna aan het spelen komen, en heul mss doen ze het ook nog goed, kennen ze eventueel nog verkocht worden.
    Bij Roda op de bank of tribune zitten, levert pas echt niets op. Dat is dan kapitaalvernietiging.
    Laat Fortuna maar een periode winnen met of door hun
    Patat, dat is het!!
    pi_76891036
    een speler naar fortuna sturen kan nooit goed voor de carriere zijn, dan kan je nog beter bij roda op de bank zitten. Of zijn er recente voorbeelden van fortuna spelers die het ver geschopt hebben?
      zaterdag 16 januari 2010 @ 15:29:30 #56
    154193 TheYoung1
    pi_76891813
    Ze hoeven het ook niet ver te schoppen. Maar spelen bij Fortuna, is volgens mij nog altijd beter als niets doen bij Roda. Mss kunnen ze zich daar wel in the picture spelen en dat is alleen maar voordelig.
    Patat, dat is het!!
    pi_76892325
    je mist m'n punt. Fortuna is zo ongeveer het einde van het betaalde voetbal voor veel spelers, iig geen club waar je je snel in de kijker speelt
      zaterdag 16 januari 2010 @ 16:23:11 #58
    154193 TheYoung1
    pi_76893326
    quote:
    Op zaterdag 16 januari 2010 15:47 schreef planethugo het volgende:
    je mist m'n punt. Fortuna is zo ongeveer het einde van het betaalde voetbal voor veel spelers, iig geen club waar je je snel in de kijker speelt
    Ik begrijp je wel hoor, onbegrip is eerder andersom.
    Simpel gezegt, ze kunnen er niet slechter op worden. En eigenlijk is alles beter, dan niet spelen.

We zullen er verder wel van mening over blijven verschillen...
    Patat, dat is het!!
    pi_76896659
    Nadat men vorig jaar middels de fusiepoging Fortuna uiteindelijk opnieuw in het zadel geholpen heeft (had Roda de poot stijf gehouden, was Fortuna al lang ter ziele), leent men nu zelfs spelers uit zodat er in Sittard niet gedegradeerd wordt. Ligt dat aan mij, of klopt daar gewoon geen zak van?

Het tekent de zwakzinnigheid van ons huidige bestuur; blijkbaar is het nog altijd niet in hun botte harses opgekomen dat het verdwijnen, of degraderen van Fortuna op termijn alleen maar een gunstige invloed kan hebben op onze mogelijkheden sponsoren en publiek te trekken. In Sittard had men ons vorig seizoen ook graag zien degraderen, dat gevoel is compleet wederzijds wat mij betreft...
    “[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
      zaterdag 16 januari 2010 @ 21:21:19 #60
    154193 TheYoung1
    pi_76902650
    Ik snap jullie niet hè....

Wie en of wat die fusie nu wel of niet wilden, realiteit is waar we nu staan. Ik, we!, moet-en naar Roda nú kijken. Wat is het beste, of in sommige gevallen, het minst slechte, voor de club.
    Die 2 gasten kostten alleen maar geld. Nu krijgen we iig ietske compensatie. En als een beetje mee zit, spelen ze ook nog goed bij Fortuna. Dat is dan alleen weer gunstig voor een verkoop.
    In het PLS op de bank, kosten ze alleen maar geld. Nu krijgen we igg al een onkostenvergoeding.

Het gaat nu om de poen en de punten. En vooral de punten gaan moeilijk zijn, als ik Psv nu zo bezig zie....
    Patat, dat is het!!
    pi_76933934
    Ik zie inderdaad het probleem niet zo. Fortuna maakt een half jaar lang geld over naar ons. Hadden ze ook naar een andere club kunnen doen.
    pi_76939086
    Als PSV speelt zoals ze tegen Heerenveen speelde en zoals ze tegen Roda voor de beker speelde, dan is Roda simpelweg kansloos. Ik heb zelden een wedstrijd vooraf zo negatief ingezien als deze Roda - PSV.

Wat bij mij dan meteen weer de hoop triggert op een stunt, want zo is het ook vaak met Roda de afgelopen tien jaar: Verliezen van Volendam en winnen van Ajax
    pi_76953621
    quote:
    'Roda JC contracteert transfervrije Svard tot zomer van 2013'

Maandag, 18 januari 2010 om 07:20

Sebastian Svard speelt tot medio 2013 voor Roda JC. De middenvelder tekent zo goed als zeker maandag een contract in Kerkrade, zo meldt Dagblad de Limburger. Svard geniet momenteel de transfervrije status, nadat afgelopen zaterdag zijn contract bij Borussia Mönchengladbach werd ontbonden.

Svärd begon zijn loopbaan bij FC Kopenhagen, dat hem in 2000 overdeed aan Arsenal. In Londen brak hij echter nooit door, waarna de middenvelder werd verhuurd aan Kopenhagen, Stoke City en Brøndby IF. Vitória Guimarães nam hem vervolgens definitief over, waarna Svärd na één jaar na Duitsland vertrok.

De Deen was in november een week op proef bij Roda, maar kon toen door het gebrek aan financiële middelen bij de Kerkraadse club nog niet worden aangetrokken. Een gedeelte van de huursom voor Harrie Gommans en Edwin Linssen wordt gebruikt om het salaris van de nieuwkomer te betalen.

Bron: voetbalzone.nl
    Ondanks zijn proefperiode in november, vind ik dit toch nog wel verrassend nieuws. Hopelijk volgt het contract voor "die andere Deen" (die van die 9 joole) nu ook op korte termijn!
    pi_76958598
    quote:
    Op zondag 17 januari 2010 21:05 schreef iehlaak het volgende:

Wat bij mij dan meteen weer de hoop triggert op een stunt, want zo is het ook vaak met Roda de afgelopen tien jaar: Verliezen van Volendam en winnen van Ajax
    juist als niemand er iets van verwacht weet roda te verrassen . Laten we ons daar maar aan vast houden anders kunnen we net zo goed thuis blijven

die svard, hopelijk is ie een beetje creatief en aanvallend ingesteld, verdedigende middenvelders hebben genoeg want Linssen(en gommans trouwens ook) zal over een half jaartje weer gewoon op kaalheide aanwezig zijn. En weer een transfer van een iets oudere speler die nooit meer iets op gaat brengen... ja er wordt stevig gebouwd aan de toekomst
    pi_77005874
    Svard is toch meer een verdedigende middenvelder lees ik over.
    Ben benieuwd vanavond, hopelijk een goede wedstrijd (ahum) met een leuk resultaat en lekkere biertjes. Is alweer veel te lang geleden, kut winterstop
      dinsdag 19 januari 2010 @ 22:42:59 #66
    60704 LeonH
    pi_77032876
    Hoevaak moeten we nog roepen dat we weer punten hebben laten liggen door die kutkeeper....?
    Daarnaast was Saeijs not amused toen ie er uit moest. En terecht.... Waarom blijft dat gedrocht van een Janssen toch altijd staan? Leuk dat die jongen een loopvermogen heeft, maar voetballen kan hij dus echt niet!
    Verder hebben we gewoon beter gespeeld dan PSV vandaag, dus ik ga toch wel met vertrouwen op naar zaterdag!
    pi_77034121
    Kalac pakte geregeld onmogelijke ballen en maakte zelden een foutje. Kujovic had zelden een onhoudbare bal, maar pakte bijna elke houdbare bal. Castro heeft zelden een onhoudbare bal, is ronduit slecht bij hoge ballen vanaf de zijkant en maakt geregeld blunders. Laten we nu maar eens ophouden met die gast want veel beter wordt het toch niet meer.
      woensdag 20 januari 2010 @ 01:18:58 #68
    122102 blonchi
    Blauwgilborgel
    pi_77038403
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 23:05 schreef iehlaak het volgende:
    Kalac pakte geregeld onmogelijke ballen en maakte zelden een foutje. Kujovic had zelden een onhoudbare bal, maar pakte bijna elke houdbare bal. Castro heeft zelden een onhoudbare bal, is ronduit slecht bij hoge ballen vanaf de zijkant en maakt geregeld blunders. Laten we nu maar eens ophouden met die gast want veel beter wordt het toch niet meer.
    Pak diech nog ing taas eeëtsetsoep. Dat reegt aaf...
    pi_77043247
    op die ene bal na had castro nog aardig gekeept ook maar hij heeft kansen genoeg teveel gehad. Hopelijk komt er niemand op het idee om zijn contract te verlengen...

De wedstrijd was erg goed van roda kant, jammer dat die lange slungel in de goal geregeld een goede reflex liet zien, anders hadden we toch (minstens) een keer gescoord
    pi_77046743
    Vind het ook onbegrijpelijk dat Janssen telkens mag blijven staan. Sjiek voor hem dat die 20km kan lopen in een wedstrijd maar voetballend voegt hij niet veel toe.
    Castro begin ik niet over, Delorge speelde daarentegen wel erg goed. Kruiswijk heeft eigenlijk niet veel te doen gehad, de verdediging maakte wel een zekere indruk met hier en daar een klein foutje. Zaterdag tegen Utrecht dan maar punten pakken.
    pi_77049756
    quote:
    P E R S B E R I C H T: RODA JC EN COMMERCIEEL DIRECTEUR MARC JETTEN PER 1 FEBRUARI A.S. UIT ELKAAR

Kerkrade, 20 januari 2010

De laatste maanden werd meer en meer duidelijk dat de voetbalwereld niet de wereld van Marc Jetten is. Binnen het directieteam is daarom besloten om in gezamenlijk overleg uit elkaar te gaan. Tot 1 februari a.s. zal Marc Jetten zijn taken nog uitvoeren. Na die datum blijft hij tot mei 2010 op afroep beschikbaar voor Roda JC.
    Ondanks deze tegenslag houdt het directieteam vast aan eerder uitgesproken ambities en doelstellingen en rekent daarbij, misschien zelfs meer dan ooit, op de steun, medewerking en het vertrouwen van alle sponsoren en supporters zodat wij er in slagen op korte termijn de noodzakelijke successen te behalen.

Bron: rodajc.nl
    Jos Alberts, kom d'r maar in!

[ Bericht 1% gewijzigd door DDDDDaaf op 20-01-2010 15:21:32 ]
    pi_77078829
    quote:
    Kerkrade leent Roda JC 5,8 miljoen

Roda JC kan van de gemeente een lening krijgen van 5,8 miljoen euro. De club moet zich dan wel Roda JC Kerkrade noemen en het stadion moet beter geëxploiteerd worden. "Met een lening vergroten we de kans dat de burger het gemeenschapsgeld terugziet."

Kerkrade
    Door Jos van den Camp

Kerkrade eist ook alle resterende stadionaandelen van Roda JC op voor een symbolisch bedrag van één euro. Daar zegt het op basis van oude afspraken recht op te hebben. Ook wil Kerkrade twee zetels voor het college van B en W in de raad van commissarissen en een aparte directeur voor de exploitatie van het stadion, dat dan voor 87 procent van de gemeente is (13 procent blijft bij derden).
    Bureau Berenschot concludeert na een onderzoek dat de reddingoperatie van 5,8 miljoen in de vorm van een lening ‘een redelijk perspectief voor de toekomst van de club biedt'. De garantie voor een definitieve redding van Roda JC kan echter nooit gegeven worden, stelt het bureau. En die mening onderstreept wethouder Terpstra: "Een schenking van 6 miljoen euro in ruil voor de stadionaandelen, zoals die in eerste instantie gevraagd was, was politiek onverkoopbaar. Die zou jarenlang veel te zwaar gedrukt hebben op de begroting die door de aanstaande bezuinigingen toch al onder druk staat. Door te kiezen voor het verstrekken van een lening lopen we in ieder geval nog de kans - want laten we het niet mooier maken dan het is - dat de burger dit geld nog terugziet. In theorie hoeft ons deze oplossing geen geld te kosten. In het geval van zo'n schenking had ons dat tien jaar lang in ieder geval zes ton gekost.”
    Roda JC zal wel veel nadrukkelijker op de kosten moeten gaan letten, verlangt Kerkrade. Het college doelt daarbij op huisvestings- en op personeelskosten. En extra inkomsten uit de exploitatie van het stadion zijn nodig. Terpstra denkt daarbij niet zozeer aan de organisatie van grootschalige concerten of dergelijke evenementen op de grasmat en de tribunes, maar meer aan de verhuur van de ruimtes ín het stadion. Roda JC heeft zelf aangegeven wat dat betreft te ruim in zijn jasje te zitten. "Zou het niet prachtig zijn als het bestuursbureau van Parkstad Limburg zich definitief zou vestigen in het stadion?”, suggereert Terpstra.
    De gemeenteraad van Kerkrade vergadert maandagavond in commissieverband en woensdagavond plenair over het voorstel om de lening onder voorwaarden te verstrekken.

Bron: limburger.nl
    Liever zag ik dat de gemeenteraad die twee RvC-plaatsen niet voor zichzelf zou opeisen, maar daar in samenspraak met de kerngroep twee mensen zou neerzetten die gepokt en gemazeld zijn in de voetballerij. Volgens mij heeft de kerngroep nog wel een paar geschikte kandidaten achter de hand...

Een betere exploitatie van het stadion is al langer gewenst. In het Willem II-stadion worden volgens mij bijv. geregeld cursussen, congressen etc. gehouden, waarom zou dat in ons stadion dan niet ook kunnen? Roda moet idd flink in de kosten snoeien, want met onze huidige begroting een uitgavenpatroon er op nahouden, waarmee we op plaats 5 of 6 in de eredivisie staan (pin me d'r niet op vast, ik meen dat eens op de site van het fanproject te hebben gelezen) is gekkenwerk. Daarin heeft het toezicht van de gemeente Kerkrade vooralsnog echter ook gefaald.
      donderdag 21 januari 2010 @ 00:13:12 #73
    60704 LeonH
    pi_77080119
    quote:
    En extra inkomsten uit de exploitatie van het stadion zijn nodig. Terpstra denkt daarbij niet zozeer aan de organisatie van grootschalige concerten of dergelijke evenementen op de grasmat en de tribunes, maar meer aan de verhuur van de ruimtes ín het stadion.
    Waarom niet? Het mag dan wel niet overdekt zijn maar knal hier in de zomer een Rowwen Heze, Andre Rieu of Frans Bauer neer en dat ding verkoopt iedere avond uit!
    Daarbij zou je ook nog avonden met meerdere middelgrote bands kunnen organiseren... Iets waar ik al op hoop sinds de opening. Parkeerplek zat rondom het stadion...
    pi_77117042
    Even voor mij als leek...

Dit is toch niet de eerste keer sinds begin 2009, toch?
    Hoeveel heeft de gemeente Kerkrade (en/of Heerlen) de afgelopen 12 maanden al in de club gestoken en in welke vorm (gift, lening, aankoop aandelen stadion ed)?
    pi_77132333
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 21:46 schreef tOSU-Buckeye het volgende:
    Even voor mij als leek...

Dit is toch niet de eerste keer sinds begin 2009, toch?
    Hoeveel heeft de gemeente Kerkrade (en/of Heerlen) de afgelopen 12 maanden al in de club gestoken en in welke vorm (gift, lening, aankoop aandelen stadion ed)?
    de gemeente heeft ongeveer 10 maanden geleden voor 2,5(?) miljoen aan aandelen gekocht van het stadion. Dat was eerder een schenking in een andere vorm maar men was vanaf dat moment wel de bezitter van 51% vd aandelen.

Daarvoor heeft de gemeente nooit (financieel) wat gedaan met roda. Dankzij het stadion ligt er nu wel een compleet bedrijventerrein eromheen, dat is ze ook wat waard denk ik
    pi_77134292
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 10:47 schreef planethugo het volgende:

[..]

de gemeente heeft ongeveer 10 maanden geleden voor 2,5(?) miljoen aan aandelen gekocht van het stadion. Dat was eerder een schenking in een andere vorm maar men was vanaf dat moment wel de bezitter van 51% vd aandelen.

Daarvoor heeft de gemeente nooit (financieel) wat gedaan met roda. Dankzij het stadion ligt er nu wel een compleet bedrijventerrein eromheen, dat is ze ook wat waard denk ik
    Alleen verneukt de Gemeente dat hele bedrijven terrein. Hoeveel ideeen of leuke zaken zijn er al in ons stadion geweest?
    Die zaak van Kah en Rudgde, die outlet store van sport artikelen past niet in het bestemmingsplan. Die grote AH XL daar hoor je niks meer over, die speelgoedwinkel moest weg, ooit was er sprake van een bioscoop?

Dit zijn 4/5 hele aparte winkels, wat is in hemelsnaam dan het bestemmingsplan? En waarom is de Gemeente niet gewoon blij als er wat ligt. Een Bioscoop, AH XL zou daar zo'n enorme boost kunnen geven he, omdat een Bioscoop is er gewoon niet in de buurt, of je moet na Foroxity of na Belgie of na Venlo (?) Een AH XL is daar geweldig alleen al door de hoeveelheid parkeerplaatsen.

En dat de gemeente of Roda zelf niet gewoon in de zomerperiode als het stadion niet gebruikt wordt concerten geven in de vorm van alles Rowen Hezze, Schintalers, Frans Bauer (als die uberhaupt optreedt voor ongeveer 30/35 duizend mensen. Als je dat 3/4 weken achter elkaar doet, met een 4/5 tal aan artiesten heb je ook weer genoeg uitstraling en inkomsten binnen. En je spreekt een hele andere doelgroep aan die de weg na het stadion vindt. En wie weet gaat het seizoen daarop volgend vrouwlief wel mee na Roda, omdat het daar zo gezellig is.
    Heb schijt aan de dingen die je wel hebt gedaan, in plaats van spijt van de dingen die je niet hebt gedaan.
    pi_77135041
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 11:48 schreef Foxio het volgende:

[..]

Alleen verneukt de Gemeente dat hele bedrijven terrein. Hoeveel ideeen of leuke zaken zijn er al in ons stadion geweest?
    Die zaak van Kah en Rudgde, die outlet store van sport artikelen past niet in het bestemmingsplan. Die grote AH XL daar hoor je niks meer over, die speelgoedwinkel moest weg, ooit was er sprake van een bioscoop?

Dit zijn 4/5 hele aparte winkels, wat is in hemelsnaam dan het bestemmingsplan? En waarom is de Gemeente niet gewoon blij als er wat ligt. Een Bioscoop, AH XL zou daar zo'n enorme boost kunnen geven he, omdat een Bioscoop is er gewoon niet in de buurt, of je moet na Foroxity of na Belgie of na Venlo (?) Een AH XL is daar geweldig alleen al door de hoeveelheid parkeerplaatsen.

En dat de gemeente of Roda zelf niet gewoon in de zomerperiode als het stadion niet gebruikt wordt concerten geven in de vorm van alles Rowen Hezze, Schintalers, Frans Bauer (als die uberhaupt optreedt voor ongeveer 30/35 duizend mensen. Als je dat 3/4 weken achter elkaar doet, met een 4/5 tal aan artiesten heb je ook weer genoeg uitstraling en inkomsten binnen. En je spreekt een hele andere doelgroep aan die de weg na het stadion vindt. En wie weet gaat het seizoen daarop volgend vrouwlief wel mee na Roda, omdat het daar zo gezellig is.
    helemaal mee eens. Dat hotel vraag ik me ook af of dat ooit open gaat....
    Maar een fatsoenlijke bios zou daar ideaal zijn. Ik ga nu altijd naar Maasmechelen want in een H5 of Royal wil je nog niet dood gevonden worden...

Is die sportzaak van Kah alweer dicht dan? Kan me opzich wel voorstellen dat wanneer een bedrijf als decathlon daar een zaak opent men niet wil dat daar een andere sportzaak komt en dat daarover afspraken met de gemeente gemaakt zijn
    pi_77136010
    Volgens mij zijn ze nog steeds bezig met die bioscoop, zal wel 50/50 zijn of ie er nu komt of niet... ding is in ieder geval wel helemaal uitgetekend.
    AH XL is de parkstad schuld.. beetje cru als je denkt dat ze er wel Roda Parkstad van wilden maken.
    En die speelgoedwinkel is inderdaad al helemaal belachelijk..
    Hotel komt er als het goed is binnenkort in, dacht van Golden Tulip.
      vrijdag 22 januari 2010 @ 12:41:24 #79
    10197 Zapper
    Zapperdeflap
    pi_77136066
    Morgenavond tegen FC Utrecht, zit er een verrassing in?
    Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
    pi_77137123
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 12:41 schreef Zapper het volgende:
    Morgenavond tegen FC Utrecht, zit er een verrassing in?
    wat noem je een verrassing?
      vrijdag 22 januari 2010 @ 13:13:22 #81
    10197 Zapper
    Zapperdeflap
    pi_77137265
    Winst.
    Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
    pi_77137286
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 12:08 schreef planethugo het volgende:

[..]

helemaal mee eens. Dat hotel vraag ik me ook af of dat ooit open gaat....
    Maar een fatsoenlijke bios zou daar ideaal zijn. Ik ga nu altijd naar Maasmechelen want in een H5 of Royal wil je nog niet dood gevonden worden...

Is die sportzaak van Kah alweer dicht dan? Kan me opzich wel voorstellen dat wanneer een bedrijf als decathlon daar een zaak opent men niet wil dat daar een andere sportzaak komt en dat daarover afspraken met de gemeente gemaakt zijn
    Volgens mij las ik een aantal weken terug dat de winkel van Kah en Rudge dicht moest, dus ik denk dat dit inmiddels wel het geval is.

Daarnaas denk ik dat Decathlon en de zaak van die twee niet vergelijkbaar is. Decathlon heeft weinig voetbalshirts e.d. Dus al helemaal geen outletafdeling met Roda JC shirts. En daarnaast heeft Decathlon zooveel meer dat ze een outlet-store van Kah en Rudgde een paar honderd meter verderop totaal niet merken.

Dat hotel lijkt me echt pure kapitaalsvernietiging. Alleen de plek al? Wie wil er nu in een hotel op Industrieterrein 'De Locht'. Dat heb ik nooit begrepen, daarnaast heeft Kerkrade überhaupt toeristen? Valkenburg kan ik me nog voorstellen zo mooi in de bergen. Maar op het Rodaterrein is toch niks te beleven voor hotelgangers, lijkt me.

Zelf denk ik dat we tegen Utrecht heel zwaar krijgen en laten we hopen dat we de eerste helft van dinsdag doorzetten tegen Utrecht. Het wordt zwaar, maar kan je het PSV moeilijk maken dan moet Utrecht ook lukken.
    Heb schijt aan de dingen die je wel hebt gedaan, in plaats van spijt van de dingen die je niet hebt gedaan.
      vrijdag 22 januari 2010 @ 13:22:41 #83
    138965 Kn0x
    BLLAAARGH!
    pi_77137636
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 13:13 schreef Foxio het volgende:

[..]

Volgens mij las ik een aantal weken terug dat de winkel van Kah en Rudge dicht moest, dus ik denk dat dit inmiddels wel het geval is.

Daarnaas denk ik dat Decathlon en de zaak van die twee niet vergelijkbaar is. Decathlon heeft weinig voetbalshirts e.d. Dus al helemaal geen outletafdeling met Roda JC shirts. En daarnaast heeft Decathlon zooveel meer dat ze een outlet-store van Kah en Rudgde een paar honderd meter verderop totaal niet merken.

Dat hotel lijkt me echt pure kapitaalsvernietiging. Alleen de plek al? Wie wil er nu in een hotel op Industrieterrein 'De Locht'. Dat heb ik nooit begrepen, daarnaast heeft Kerkrade überhaupt toeristen? Valkenburg kan ik me nog voorstellen zo mooi in de bergen. Maar op het Rodaterrein is toch niks te beleven voor hotelgangers, lijkt me.

Zelf denk ik dat we tegen Utrecht heel zwaar krijgen en laten we hopen dat we de eerste helft van dinsdag doorzetten tegen Utrecht. Het wordt zwaar, maar kan je het PSV moeilijk maken dan moet Utrecht ook lukken.
    Ik denk dat het hotel is voor al die supporters uit Europa die langskomen als we CL spelen.
      vrijdag 22 januari 2010 @ 13:42:41 #84
    60704 LeonH
    pi_77138413
    Die bios mag er van mij ook komen. Wij moeten nu naar Foroxity waar je niet altijd lekker zit, of helemaal naar Maasmechelen waar je tenminste heerlijk zit. H5 en Royal begin ik maar niet over de beenruimte en het ouderwetse... Daarbij zou een 3D bios (liefst Imax) hier ideaal zijn!

Dat hotel gaat in februari of maart dacht ik open. Stond althans groot op de voorkant. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat mensen daar willen pitten, of het moet al voor die zakenlui zijn. Snowworld heeft al zijn eigen hotel dus daarvoor zal het ook niet zijn. Misschien hebben ze ook wel genoeg faciliteiten om hier de tegenstanders te laten slapen. Zou kunnen dat dat ook een doel is van hun.

Die AH XL was Heerlen schuld toch?
    En die speelgoedwinkel is toch gewoon weer open?

Verder: op naar morgen! Heb er weer zin in! Klote winterstop altijd!
    pi_77138588
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 13:13 schreef Zapper het volgende:
    Winst.
    Dat is toch geen verrassing, we hebben al 17 jaar niet meer in Kerkrade gewonnen geloof ik.
    Let's drop some acid and go to a titty bar.
    pi_77139811
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 13:42 schreef LeonH het volgende:
    Die bios mag er van mij ook komen. Wij moeten nu naar Foroxity waar je niet altijd lekker zit, of helemaal naar Maasmechelen waar je tenminste heerlijk zit. H5 en Royal begin ik maar niet over de beenruimte en het ouderwetse... Daarbij zou een 3D bios (liefst Imax) hier ideaal zijn!

Dat hotel gaat in februari of maart dacht ik open. Stond althans groot op de voorkant. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat mensen daar willen pitten, of het moet al voor die zakenlui zijn. Snowworld heeft al zijn eigen hotel dus daarvoor zal het ook niet zijn. Misschien hebben ze ook wel genoeg faciliteiten om hier de tegenstanders te laten slapen. Zou kunnen dat dat ook een doel is van hun.

Die AH XL was Heerlen schuld toch?
    En die speelgoedwinkel is toch gewoon weer open?

Verder: op naar morgen! Heb er weer zin in! Klote winterstop altijd!
    Ach Foroxity is wel chill opzich, maar een keuze voor erbij is altijd mooi. H5 en Royal ben ik al niet meer geweest sinds de uitstapjes van Groep 7 en 8. Zal wel niet veel veranderd zijn daar.

Als ze tegenstanders daar willen laten slapen zou het nog kunnen maar om nou een hotel te bouwen voor plusminus 25/30 man eens in de twee weken lijkt me niks.

Natuurlijk lijkt het me wel grappig een weekend in dat hotel te zitten met een thuiswedstrijd van os Roda. En dan wel die kamer hebben met uitzicht op het veld, die zou er toch komen dacht ik?

Een bios, Hotel, AH XL, zou al heel wat meer bezoekers daarheen brengen en wie weet komen er dan ook meer dan 2 klanten per week de Roda Fanshop in.
    pi_77144825
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 14:16 schreef Foxio het volgende:

[..]

Natuurlijk lijkt het me wel grappig een weekend in dat hotel te zitten met een thuiswedstrijd van os Roda. En dan wel die kamer hebben met uitzicht op het veld, die zou er toch komen dacht ik?
    Dat was het plan wel ja, maar volgens mij is dat geschrapt..
    Heb een half jaar stage gelopen bij het architectenbureau wat het hotel getekend heeft (en de megabios bij het stadion), alleen het hotel was toen al af helaas Die megabios heb ik verder ook geen info meer over, ook die was al lang getekend..
    pi_77146585
    Morgen Tyton in de goal!
    ben benieuwd hoe die het gaat doen
      vrijdag 22 januari 2010 @ 17:03:30 #89
    60704 LeonH
    pi_77146768
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 16:58 schreef planethugo het volgende:
    Morgen Tyton in de goal!
    ben benieuwd hoe die het gaat doen
    quote:
    Castro is basisplaats kwijt na fout tegen PSV
    Bram Castro moet zaterdag tegen FC Utrecht genoegen nemen met een plaats op de bank van Roda JC. De doelman is na zijn fout tegen PSV gepasseerd. De Pool Przemyslaw Tyton zal daarom onder de lat staan.
    Dat meldt De Limburger. Castro blunderde dindag bij een schot van Stanislav Manolev. Door die fout kon Danny Koevermans de winnende treffer achter zijn naam zetten (0-1). De goalie miste dit seizoen nog geen enkele wedstrijd, maar ziet dat trainer Harm Van Veldhoven nu de voorkeur geeft aan Tyton.

De Poolse goalie staat sinds 2007 onder contract bij de Limburgse club. Hij speelde, mede door blessureleed, pas één wedstrijd voor Roda JC. Dat was op 29 maart 2008 tegen Heracles Almelo. Volgens Van Veldhoven is Tyton momenteel helemaal fit. "Anders had ik deze keuze niet gemaakt", zegt de oefenmeester in het regionale dagblad.
    Eindelijk!
    Nu Janssen nog
      vrijdag 22 januari 2010 @ 17:13:30 #90
    10197 Zapper
    Zapperdeflap
    pi_77147148
    Ik gok op een 0-2.
      vrijdag 22 januari 2010 @ 17:24:33 #91
    154193 TheYoung1
    pi_77147581
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 17:03 schreef LeonH het volgende:

[..]

[..]

Eindelijk!
    Nu Janssen nog
    Damn yes goed nieuws!!!!
    Hehe, zit er echt ff van te zuchten

Grijp je kans Tyton. Het liefst met 2 handen, en niet met van die slappe handjes zoals Castro.

-ik gok op een 3-1-

[ Bericht 7% gewijzigd door TheYoung1 op 22-01-2010 17:32:53 ]
    Patat, dat is het!!
    pi_77148428
    Oke dit is een best wel risicovolle beslissing. Die ene wedstrijd dat Tyton uit bij Heracles gespeeld had deed die het goed. Maar ik hoor dat hij bij Jong Roda JC nogaltijd een grabbelaar is. en onderstaande filmpje belooft weinig goeds. Ik wil niet negatief overkomen, maar stel Tyton blijkt geen haar beter te zijn, wie weet nog wel slechter dan krijg je het vertrouwen van de al onzekere Castro helemaal niet meer boven NAP.

pi_77151385
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 17:45 schreef Foxio het volgende:
    Oke dit is een best wel risicovolle beslissing. Die ene wedstrijd dat Tyton uit bij Heracles gespeeld had deed die het goed. Maar ik hoor dat hij bij Jong Roda JC nogaltijd een grabbelaar is. en onderstaande filmpje belooft weinig goeds. Ik wil niet negatief overkomen, maar stel Tyton blijkt geen haar beter te zijn, wie weet nog wel slechter dan krijg je het vertrouwen van de al onzekere Castro helemaal niet meer boven NAP.

tja dan kun je nooit een keeper wisselen he.... en dan hebben nog altijd die mardulier

castro heeft tig kansen gehad maar nooit bewezen dat ie de basisplaats verdient. Eens houdt het natuurlijk op
    pi_77152051
    Haha durf je dat wel aan Mardulier met die belchinezen die overal opduiken?

Ach ik gun Tyton zijn kans alleen sommige mensen reageren alsof we weer een topkeeper hebben. De laatste jaren hebben we qua keepers gewoon altijd wel goed gezeten met Waterreus, Hesp, Kalac Kujovic (in mindere mate)
      zaterdag 23 januari 2010 @ 23:03:41 #95
    154193 TheYoung1
    pi_77192927
    Niet dat 'ie erg veel te doen heeft gehad, wat mij alleen maar prettig stemt, maar na de ergste spanning verloren te zijn, stond hij toch wel goed te keepen.
    Heeft een balletje gepakt, die Castro zeker gelost zou hebben.

Roda stond heel strak te ballen, spel was een vooruitgang, de 3 punten meer dan verdiend.
    Ik zie een stijgende lijn!! Positief!!
    Patat, dat is het!!
      zondag 24 januari 2010 @ 00:35:08 #96
    60704 LeonH
    pi_77196227
    quote:
    Op zaterdag 23 januari 2010 23:03 schreef TheYoung1 het volgende:
    Niet dat 'ie erg veel te doen heeft gehad, wat mij alleen maar prettig stemt, maar na de ergste spanning verloren te zijn, stond hij toch wel goed te keepen.
    Heeft een balletje gepakt, die Castro zeker gelost zou hebben.

Roda stond heel strak te ballen, spel was een vooruitgang, de 3 punten meer dan verdiend.
    Ik zie een stijgende lijn!! Positief!!
    Inderdaad, maar hij heeft ook maar 2 (redelijk serieuze) ballen ofzo gehad. Je merkte wel dat ie regelmatig gezocht werd gewoon om zijn vertrouwen wat op te bouwen en dat balgevoel te krijgen.

Verder inderdaad goed gevoetbald! Met Kruiswijk achterin vind ik de verdediging ook een stuk rustiger. Alleen Lachambre heeft zijn kans niet gegrepen voor de afwezige De Jong. Wat een drama die man...
    pi_77207331
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 17:13 schreef Zapper het volgende:
    Ik gok op een 0-2.
    verrassend he

meer dan terechte overwinning, eindelijk was er weer het gevoel van een tijdje terug toen we ook gewoon om de 5de plek speelde(2 jaar geleden dus). Prima combinaties, goed verzorgd spel en een tegenstander waar niets lukte. Jammer dat het maar 2-0 was, had net zo goed (met name voor rust) 5-0 kunnen zijn.

Tyton kwam in het begin erg nerveus over maar daarna heeft ie een makkelijk debuut gehad
      zondag 24 januari 2010 @ 15:36:06 #98
    154193 TheYoung1
    pi_77211922
    Ik zat gisteren op Noord, uitje met het bedrijf zeg maar....
    Nog ff met Vandamme kunnen babbelen. Van Veldhoven wil hem dus niet meer gebruiken, Trost daaraantegen wel....
    Ik mis juist nog zo'n speler als hem hè. Iemand die eens aan de zijlijn blijft plakken en de achterlijn opzoekt. Geef die gast nog een kans om zich in de kijker te spelen, schaad het niet baad het niet (ofzo)..
    Patat, dat is het!!
    pi_77212719
    quote:
    Op zondag 24 januari 2010 15:36 schreef TheYoung1 het volgende:
    Ik zat gisteren op Noord, uitje met het bedrijf zeg maar....
    Nog ff met Vandamme kunnen babbelen. Van Veldhoven wil hem dus niet meer gebruiken, Trost daaraantegen wel....
    Ik mis juist nog zo'n speler als hem hè. Iemand die eens aan de zijlijn blijft plakken en de achterlijn opzoekt. Geef die gast nog een kans om zich in de kijker te spelen, schaad het niet baad het niet (ofzo)..
    Och, Delorge doet het nu ook wel aardig aan die kant
      zondag 24 januari 2010 @ 17:48:16 #100
    138965 Kn0x
    BLLAAARGH!
    pi_77216368
    quote:
    Op zondag 24 januari 2010 16:01 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Och, Delorge doet het nu ook wel aardig aan die kant
    Vond ik ook al. Was verbaas over het spel van Delorge. Ik hoop dat die dit kan blijven volhouden en dan Harm hem ook laat spelen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')