ThnQ!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:56 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik kom me ook nog even melden hier. Ik sta dan wel bekend in VBL als een zeikerd, maar ik kom ook altijd de tegenstander feliciteren als het terecht is. Bij deze dan ook: gefeliciteerd! Jullie hebben ons compleet weggespeeld, zeker een minuut of 10 voor en na rust waarin de doelpunten vielen. Knap gedaan, en weer een jaar extra verlies in Kerkrade voor ons.
Tot een volgende keer!
quote:Jeanvion Yulu-Matondo is bezig aan zijn laatste maanden bij Roda JC. De aanvaller heeft nog een contract die tot de zomer van 2011 doorloopt, maar nu staat al vast dat hij deze verbintenis niet uit zal dienen of verlengen. De Belg, geboren in Kongo, staat in de belangstelling van onbekende clubs uit Frankrijk, België, Turkije en Griekenland. Yulu-Matondo wil zich financieel verbeteren en is daarom benieuwd wat er gaat gebeuren.
Bron voetbalzone.nl ('In de wandelgangen' 2/4 - 27 januari)
precies, slaat nergens op dit. Alsof van veldhoven uit zichzelf weg zou gaan....quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:38 schreef LeonH het volgende:
Denk dat ze het beter nog 2/3 maanden konden aanzien voordat ze deze beslissing hadden genomen.
Dat is ook mijn overtuiging. Veldhoven blijft op mij overkomen als een graatloos weekdier.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:38 schreef LeonH het volgende:
Ik weet niet of ik er blij mee ben... Ik heb altijd geroepen dat die gast weg moet, en zijn wissels snap ik af en toe ook niet (bij een 1-0 voorsprong moet je van je doel af spelen en dus aanvallers erin gooien), geef ik eerlijk toe.
Maarrrrrrr....
de laatste weken ben ik aan het twijfelen geraakt. Daarmee bedoel ik of de laatste 3 wedstrijden (dus tegen Willem II, PSV en Utrecht. Aachen niet gezien) nou toeval zijn of dat je nu pas de hand van Van Veldhoven (of misschien wel Trost) begint te zien. Die gast is gewoon in een rotzooi terechtgekomen hier. Misschien is het ook wel toeval... Denk dat ze het beter nog 2/3 maanden konden aanzien voordat ze deze beslissing hadden genomen.
quote:
Prachtig!quote:
quote:Op maandag 1 februari 2010 01:10 schreef blonchi het volgende:
Roda speelde best een aardige pot voetbal, waarbij het zomaar met 3 punten terug naar Kerkrade zou hebben kunnen gaan.
Maar ik wil topvoetbal in Zuid-Limburg en geen kleine, gelukkigmakende speldenprikjes.
Als ik zo de reacties op zijn vertrek op internet lees van PSV-supporters, is dit een behoorlijk verlies voor PSV en hebben wij er vanaf vandaag een goeie commercieel directeur bij! Hij kan meteen vol aan de bak, want ik begreep dat het contract met hoofdsponsor Aevitae na dit seizoen afgelopen is?quote:Marcel van den Bunder commercieel directeur van Roda JC
Marcel van den Bunder is de nieuwe commercieel directeur van Roda JC. De 46-jarige Van den Bunder was de afgelopen drie jaar in dezelfde functie werkzaam bij PSV. Nadat bekend was geworden dat zijn in mei aflopende contract in Eindhoven niet zou worden verlengd, besloten beide partijen per 1 februari uit elkaar te gaan. Daardoor kan Van den Bunder maandag al aan de slag bij Roda. Hij tekent een contract tot medio 2013. In de zomer van 2011 vindt wel een tussentijdse evaluatie plaats.
Voetbal
Van onze verslaggever
Voordat Van den Bunder, die tussen zijn 14de en 21ste in Simpelveld woonde, bij PSV belandde, runde hij enkele hotels. Bij Roda volgt hij Marc Jetten op, die onlangs aangaf Roda én de voetbalwereld te willen verlaten.
Bron: limburger.nl
Net als vroeger. Lekker aan de kassa staan voor een kaartje zonder gedoe. Denk alleen dat je niet te opzichtig met het Roda sjaaltje daar moet gaan staanquote:Stadionverkoop bij Ajax - Roda JC
1 februari, 2010
Gepost om 17:02 uur
59 keer bekeken
Woensdag vindt er voorafgaand aan Ajax - Roda JC kaartverkoop aan de kassa’s van het stadion plaats. De verkoop start om 18.15 uur en loopt tot ongeveer 20.30 uur. Er geldt voor deze wedstrijd geen ClubCard-verplichting.
De kaartverkoop loopt ook via TicketBox en online kaartverkoop. De verkoop loopt tot en met woensdag 3 februari 20.15 uur.
Ajax.nl
Of 'over voetbal spreken, terwijl je het over Roda hebt'quote:Op maandag 1 februari 2010 08:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
![]()
Over topvoetbal spreken, terwijl je het over de Eredivisie hebt: FAIL...
En we gaan vrolijk door met winterse transfers, ook op bestuurlijk vlak:
[..]
Als ik zo de reacties op zijn vertrek op internet lees van PSV-supporters, is dit een behoorlijk verlies voor PSV en hebben wij er vanaf vandaag een goeie commercieel directeur bij! Hij kan meteen vol aan de bak, want ik begreep dat het contract met hoofdsponsor Aevitae na dit seizoen afgelopen is?
dan kan je toch net zo goed in het uitvak gaan zitten. Maar nee, ik ga niet meer naar a'dam voor het voetbal. Voor je het weet heb je er een gratis overnachting bijquote:Op maandag 1 februari 2010 18:31 schreef LeonH het volgende:
[..]
Net als vroeger. Lekker aan de kassa staan voor een kaartje zonder gedoe. Denk alleen dat je niet te opzichtig met het Roda sjaaltje daar moet gaan staan
Ik ben woensdagavond als het weer meezit ook in Amsterdam te vinden. Welke plaatsen weet ik morgen pas aangezien we dan de tickets krijgen.
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 09:34 schreef planethugo het volgende:
[..]
dan kan je toch net zo goed in het uitvak gaan zitten. Maar nee, ik ga niet meer naar a'dam voor het voetbal. Voor je het weet heb je er een gratis overnachting bij
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:13 schreef iehlaak het volgende:
Ik denk dat ik er wel naar toe ga. Na tien jaar een seizoenkaart, zie ik tegenwoordig meer kutwedstrijden dan thuiswedstrijden.
Je zou inderdaad bijna wensen dat hij nijhuis wel gewurgd had.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Volgens mij maakte De Jong ook nog hands op het moment dat buitenspel wordt gegeven.
Jammer dat Trost niet een official gewurgd heeft
Dag gefrustreerd iemand.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:31 schreef iehlaak het volgende:
Net terug uit het stadion. Als je toch moet verliezen dan graag maar zo: Werkelijk hilarisch. Het publiek -dat na twaalf minuten begint te fluiten als er nog niet gescoord is- maakt het feestje voor mij compleet. Hossend en proestend wordt de 4-0 gevierd alsof Ajax de Champions League heeft gewonnen. En Suarez is een wereldspeler: wat schiet hij die pingels toch goed in.
Zegt een supporter van een club die al jaren achter de feiten aanloopt. Misschien moeten jullie maar eens je hautaine doelstellingen bijstellen. *Fluistert iets van hoogmoed en val...quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:37 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Dag gefrustreerd iemand.
Correct. Dat die smerige Amsterdammers maar nog eens durven te zeiken over een scheidsrechter en over 2 niet gegeven penalty's... Dat is vandaag toch ruimschoots goedgemaakt door die beroepsjosti in het KNVB pakje... Ik denk dat ik als verdediger Suarez al lang een doodschop had gegeven. Wat een vies smerig gedrag vertoont dat ventje altijd met zijn schwalbes en die kaarten aannaaien.quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:48 schreef Foxio het volgende:
Wat Suarez me na afloop toch zei, hij zei dat Nijhuis aan hem vroeg of het een penalty was ofja:
Suarez vertelde in zijn gebrekkig nederlands: Scheids vraagt.. is contact? ik zeg, ja beetje, niet 100%... Barbara: Dus de scheidsrechter vroeg aan jou of het een penalty was? Suarez: Ja hij vraag aan mij of penalty was, ik zeg, nouu was beetje contact.
hehe ongelofelijke kutwedstrijd!. En hoe Harm het dit keer verwoorde was ik het helemaal mee eens. Nijhuis kon vooraf al niks meer winnen. Als je voor die eerste 'penalty' Suarez geel geeft dan krijg je gezeik dat die voor Twente is. Nu geef je niks en heeft Roda een geschorste speler tegen Sparta.
Daarnaast zegt iedereen wel klakkeloos dat de 2e wel een penalty was, al weet ik dat ook zo net nog niet. De bal wordt weggeschopt, en Siem de Jong springt over de Fauw heen en laat zich heel opzichtig/overdreven vallen. Daarbij kwam er hands aan vooraf.
Verder hebben we het aan ons zelf te danken, Junker moet ten alle tijden die 1-1 binnen tegen op 8 meter afstand, een op een met Stekelenburg. En daarnaast hebben we momenten gehad dat we sowieso erg slecht speelde. Als we de bal hadden gaven we Ajax de bal meteen weer terug.
Of die uitspraak van Davy de Fauw slim is geweest, denk ik niet. Hij zei namelijk dat Suarez niet door moet blijven gaan met dat duikelen dan zou die nog wel eens een keer een doodschop kunnen krijgen. Opzich heeft die gelijk, maar zoiets denk je, en mag je niet zeggen van de KNVB.
Al met al waren we slechter dan Ajax, dus in dat opzicht hebben we terecht verloren. Alleen de manier waarop is dan weer kut, dat het zo moet.
Ik ben het z(o)waar met je eensquote:Op donderdag 4 februari 2010 00:51 schreef LeonH het volgende:
[..]
Correct. Dat die smerige Amsterdammers maar nog eens durven te zeiken over een scheidsrechter en over 2 niet gegeven penalty's... Dat is vandaag toch ruimschoots goedgemaakt door die beroepsjosti in het KNVB pakje... Ik denk dat ik als verdediger Suarez al lang een doodschop had gegeven. Wat een vies smerig gedrag vertoont dat ventje altijd met zijn schwalbes en die kaarten aannaaien.
En dan nog eens Nijhuis... Tja... over die man kan je een boek schrijven hoe hij Roda altijd benadeelt. Wij zaten in vak 110 en je kon vanaf daar nog zien dat er bij de eerste penalty niks aan de hand was. Bij die 2e had de grensrechter de vlag omhoog voor iets (buitenspel/overtreding?) en wordt genegeerd. Hij staat nog zelfs met de vlag omhoog terwijl Nijhuis voor een penalty fluit!!!! Had werkelijk gehoopt dat Trost doorkwam, die had 'm echt bij de strot gehad. Daarbij ozze Norbert wederom naar de tribuneWat een held blijft die man toch!
Junker moet eens worden getraind op afwerken... bah bah bah...
Waar we wel wat van kunnen leren is de opkomst van de elftallen. Lekkere Amsterdamse meezingers... Bij ons is dat zo'n cheesy trancedingetje. Als je toch Insomnia ( Die plaat) afschaft gooi er dan een knaller in van Rowwen Heze.
Dat is overigens ook de reden dat ik zaterdag helaas niet kan gaan. Ben naar het theater en had daarvoor de kaartjes besteld voordat ik überhaupt naar het speelschema heb gekeken
Dat was het volgens mij weer voor vandaag, kort samengevat een kutavond...
Soms heb je de scheidsrechterlijke dwalingen mee, soms tegen. Helaas lijken sommige clubs in dit land structureel te lijden onder gepruts van ons arbiterscorps. Wat er vorig seizoen bij Roda af en toe gebeurde leek zowaar op een complot, maar ook Ajax is bovengemiddeld het slachtoffer van de scheidsrechter. Dus dat ge-lucky-ajax altijd slaat nergens op.quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:51 schreef LeonH het volgende:
[..]
Correct. Dat die smerige Amsterdammers maar nog eens durven te zeiken over een scheidsrechter en over 2 niet gegeven penalty's... Dat is vandaag toch ruimschoots goedgemaakt door die beroepsjosti in het KNVB pakje... Ik denk dat ik als verdediger Suarez al lang een doodschop had gegeven. Wat een vies smerig gedrag vertoont dat ventje altijd met zijn schwalbes en die kaarten aannaaien.
En dan nog eens Nijhuis... Tja... over die man kan je een boek schrijven hoe hij Roda altijd benadeelt. Wij zaten in vak 110 en je kon vanaf daar nog zien dat er bij de eerste penalty niks aan de hand was. Bij die 2e had de grensrechter de vlag omhoog voor iets (buitenspel/overtreding?) en wordt genegeerd. Hij staat nog zelfs met de vlag omhoog terwijl Nijhuis voor een penalty fluit!!!! Had werkelijk gehoopt dat Trost doorkwam, die had 'm echt bij de strot gehad. Daarbij ozze Norbert wederom naar de tribuneWat een held blijft die man toch!
Junker moet eens worden getraind op afwerken... bah bah bah...
Waar we wel wat van kunnen leren is de opkomst van de elftallen. Lekkere Amsterdamse meezingers... Bij ons is dat zo'n cheesy trancedingetje. Als je toch Insomnia ( Die plaat) afschaft gooi er dan een knaller in van Rowwen Heze.
Dat is overigens ook de reden dat ik zaterdag helaas niet kan gaan. Ben naar het theater en had daarvoor de kaartjes besteld voordat ik überhaupt naar het speelschema heb gekeken
Dat was het volgens mij weer voor vandaag, kort samengevat een kutavond...
Jammer alleen dat aan die geweldenaar nog altijd (terecht overigens) dat imago van beroepsduikelaar kleeft. Wanneer dat niet het geval was, was ik idd stik- en stikjaloers op zowel zijn doelpunten als de speler die hij is. Maar eerlijk is eerlijk, de tweede penalty had ik door meerdere scheidsrechters gegeven zien worden...quote:Op donderdag 4 februari 2010 01:54 schreef Frederick_Blah het volgende:
Verder ben je uiteraard voornamelijk jaloers dat een geweldenaar als Luis Suarez in het Amsterdamse Rood-Wit speelt en niet voor jouw club.
waar je niemand over hoort, vooral bij de NOS samenvatting waar de commentator het na 4 herhalingen nieteens ziet (of wil zien) is dat er keihard hands gemaakt wordt(hij tikt de bal ook nog in de goede richting!) door siem de jong voorafgaande aan de pass op suarez, werkelijk schandalig. Misschien dat de grens daarom vlagtquote:Op donderdag 4 februari 2010 09:50 schreef Scorpie het volgende:
Wel grappig dat de 2e penalty de grens terecht wordt overrruled en de huilies hier je daar niet over hoort
net zo hard als suarez bij die eerste penalty ja....quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:39 schreef dnzl het volgende:
Voor de hands werd hij van achter aangetikt door de Roda verdediger, hoor je ook niemand over.
In z'n eerste seizoenen in Nederland mocht Suárez inderdaad nogal flink wat schwalbes maken, maar dat heeft hij afgeleerd. En nu heeft hij eerder last van dat imago, wat ook niet zou mogen. Nu is het ook wel zijn speelstijl dat hij veel naar de grond gaat. Dat 'ie zich overal langs kan rommelen met de bal is zijn kracht, maar hij loopt gewoon struikelend. En dat op die snelheid. Als 'ie niet uitkomt in zijn passen en tegen de vlakte gaat dan mag dat nog niet direct een schwalbe heten. Zo was die eerste strafschop gisteren geen schwalbe maar ook niet strafschopwaardig.quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Jammer alleen dat aan die geweldenaar nog altijd (terecht overigens) dat imago van beroepsduikelaar kleeft. Wanneer dat niet het geval was, was ik idd stik- en stikjaloers op zowel zijn doelpunten als de speler die hij is. Maar eerlijk is eerlijk, de tweede penalty had ik door meerdere scheidsrechters gegeven zien worden...
Dat er gisteravond wederom scheidsrechterlijke dwalingen aan te pas kwamen is al voldoende reden voor een hoop frustratie onder mij en m'n mede-Rodasupporters, maar waar ik me écht gruwelijk aan erger is de stemmingmakerij in de aanloop naar de wedstrijd in o.a. die kudt-campingkrant gistermorgen. Het Nederlandse scheidsrechterskorps stapelt blunder op blunder, wedstrijden worden óf kapot gefloten óf door arbitrale missers beslist, maar daar hoor je niks over of er wordt een beetje lacherig over gedaan. Ajax meent ook eens een keer benadeeld te zijn en dat wordt meteen breed uitgemeten in de landelijke media.
Nijhuis' (die ik overigens, net als van Boekel, niet uit kan staan) Twente-supporterschap wordt er nog even bij gesleept en er wordt een gigantische druk op hem gelegd om maar vóóral geen beslissingen te nemen die in het nadeel van Ajax zijn. Van Veldhoven zei het goed in het interview na de wedstrijd; Nijhuis kon in principe niks goed doen gisteravond, alleen zijn wij nu degenen die zaterdag twee basisspelers kwijt zijn in onze belangrijke wedstrijd tegen Sparta. En de KNVB doet alsof haar neus bloedt, terwijl ze met de aanstelling van een andere scheidsrechter alle ontstane commotie had kunnen voorkomen...
dat mag jij vindenquote:Op donderdag 4 februari 2010 17:37 schreef Frederick_Blah het volgende:
Ik heb het zojuist nog eens een aantal maal bekeken, ik vind het er niet als schwalbe uitzien. Hij geraakt gewoon na zijn actie niet meer om De Fauw heen en wordt tevens hééél licht geraakt. Hij speelde de bal overigens te ver dus die was sowieso voor de keeper geweest. Blijf erbij: géén schwalbe, géén strafschop.
Die van Keulen vind ik overdreven, die van Trost is echter gewoon terecht. In zijn positie als assistent heeft hij helemaal niks te melden tegen de scheidsrechter.. als je het dan toch doet, zéker niet op die manier.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:45 schreef TheYoung1 het volgende:
4 wedstrijden schorsing voor onze bokser in spé Trost. En 1tje voor Norbert...knvb
amenquote:Op zondag 7 februari 2010 00:04 schreef TheYoung1 het volgende:
Slechtste partij van Roda na de winterstop.... Boeieuh!!! trsee points in ze pocket
Mocht niet naar binnen volgens de Gestapo stewards.quote:Op zondag 7 februari 2010 14:08 schreef NoMercy285 het volgende:
Had hem niet gezien maar hij is leuk
Vanwege copyright?quote:Op zondag 7 februari 2010 14:12 schreef RD4 het volgende:
[..]
Mocht niet naar binnen volgens de Gestapo stewards.
[ afbeelding ]
Moet je ff een topic report doenquote:Op zondag 7 februari 2010 16:14 schreef iehlaak het volgende:
De link in de OP naar rodaworld klopt niet mee. Moet http://www.rodaworld.limboo.com/ zijn. Kan een mod deze even aanpassen?
Dus toch fuseren?quote:Op maandag 8 februari 2010 11:10 schreef planethugo het volgende:
de denkwijze moet weer terug naar die van 2 jaar geleden
quote:
Dit seizoen tel ik altijd hoeveel duels hij per wedstrijd wint. Meestal zit hij op nul en dat was tegen Sparta ook het geval.quote:Op maandag 8 februari 2010 17:37 schreef TheYoung1 het volgende:
Matondo doet me altijd denken aan een blije enthousiaste puppy die ff door het gras mag rennen...Lekker rennen, boeit niet waarheen..
Klopt, tegen Sparta was het af en toe billenknijpen omdat ze Kah weer vrij lieten om op te bouwen end at is niet goed voor je hartslag. Hij mag van mij eerder vertrekken als Saeijs, verdedigend is Kah wel ok(maar niet geweldig) en aan de bal is het een drama, ook voor de rest van het elftalquote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:56 schreef RockGod--- het volgende:
Wel een groot pluspunt dat de Fauw en Saeijs ( die naast Kruiswijk stukken beter staan te ballen dan voorheen ) terug zijn!
Ik heb de wedstrijd via Eredivisie Live gevolgd, en op een gegeven moment hoorde je Kruiswijk en Delorge gewoon naar Kah roepen : Inleveren die bal!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:48 schreef planethugo het volgende:
[..]
Klopt, tegen Sparta was het af en toe billenknijpen omdat ze Kah weer vrij lieten om op te bouwen end at is niet goed voor je hartslag. Hij mag van mij eerder vertrekken als Saeijs, verdedigend is Kah wel ok(maar niet geweldig) en aan de bal is het een drama, ook voor de rest van het elftal
Ik heb het (wederom) aantrekken van Addo nooit zo goed begrepen. Hij heeft immers verschillende keren bewezen, dat hij niet de missende schakel was. Bij psv heeft ie misschien wel eens aardig meegedraaid, maar helaas hebben wij geen spelers van het kaliber Alex om naast hem te posteren.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:25 schreef planethugo het volgende:
eensch...
Kah is een geweldig cult-figuur maar helaas win je met die status geen wedtrijden. Ik heb een tijdje zitten piekeren wie ik dan liever in de basis zie: Kah of Addo. Vooral omdat Addo opbouwend beter is. Maar ik ben er nog steeds niet uit, tis een beetje de zwakke vs de blinde
Je bent het toch met me eens dat Kah zijn zwakste punt opbouwen aan de bal is? Hoe kan je dan in godsnaam voorstellen om hem op het middenveld te zetten!? Snap je idee over de spitspositie helemaal, maar je mist 4 van de 5 gevallen wel een schakel in je spel, daar weegt het betere kopwerk en de onruststokerij m.i. niet tegenop..quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:47 schreef TheYoung1 het volgende:
Kah mag van mij gerust blijven. Is een aanjager, weet spelers èn publiek te stimuleren en is toch een beetje gangmaker.
Alleen zijn plaats op het veld zit me tegen. Ik meen het serieus als ik zeg, dat je Kah in de spits moet zetten. Of er net achter. Klinkt mss raar, maar hij is voor de tegenstander een onrust-stoker en dat zie ik hem liever voorin doen, dan in de verdediging. Laat hem maar lekker rond de middenstip dartellen, creeert ook weer meer ruimte voor Junker. (die wel eens op zijn afronding moet trainen!!!)
Aan Addo maak ik verder geen woorden meer vuil....
Wss is dit zo omdat de huidige naam voor 10 jaar gekocht is geloof ik en die verbintenis loopt af.quote:Op woensdag 10 februari 2010 09:30 schreef planethugo het volgende:
gisteren VI teruggekeken en daar meldde derksen even snel bij het nieuws dat Roda een naamgever voor het stadion het zoeken is. Ach voor de meeste zal het toch gewoon het PLS blijven. Ook al heet het straks het Hornbach-stadion ofzo
zal straks wel in de nieuwe VI staan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |