Jawel het begon erg sloom.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:09 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Je kan me niet wijsmaken dat sinds de lancering van Fok! er maar 195 gitaristentopics zijn gemaakt...
Houd het in de gaten, misschien mag jij de volgende keer.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:27 schreef Moozze het volgende:
Dat moet goed voelen, om zo'n nieuw topic te beginnen
Wanneer gaan jullie een studio in en wat gaan jullie daar doen?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:44 schreef Aresdreams het volgende:
ik mis slaap, telt dat ook?
ach ja, het is bijna weer een druk weekend
Ben je niet de enigequote:
Dat was wel heel vet op Pinkpopquote:
IK heb één of ander vaag verhaal gehoord dat Gibsons wel eens een flink stuk goedkoper gaan worden vanwege een nieuw beleid bij Gibson. Die schijnen een soort exclusiviteitscontract met winkels af te willen sluiten waardoor ze alleen leveren aan winkels die een bepaald (en vrij hoog) percentage Gibsons in hun assortiment hebben. Dus alle winkels die nu Gibsons hebben en niet aan dat gedoe meedoen moeten van hun Gibsons af.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:46 schreef Jorikjet het volgende:
hm ik zit er over te denken om me fender strat plus te ruilen tegen een gibson sg... me andere strat vind ik toch altijd nog lekkerder klinken en spelen namelijk! en een gibson sg is wel leuke toevoeging, en een lekker expressief gitaartje
* Doodkapje graag een SG wiltquote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:31 schreef Cynic het volgende:
[..]
IK heb één of ander vaag verhaal gehoord dat Gibsons wel eens een flink stuk goedkoper gaan worden vanwege een nieuw beleid bij Gibson. Die schijnen een soort exclusiviteitscontract met winkels af te willen sluiten waardoor ze alleen leveren aan winkels die een bepaald (en vrij hoog) percentage Gibsons in hun assortiment hebben. Dus alle winkels die nu Gibsons hebben en niet aan dat gedoe meedoen moeten van hun Gibsons af.
Maar goed, ik heb dat dus allemaal via via gehoord....
Kan dus de moeite waard zijn om even te wachten totdat ze straks eventueel betaalbaarder zijn![]()
Goeie tvp wel dacht ik.
Ja en de winkels moeten daar iets van 50.000,- voor inleggen om mee te mogen doen. Het is een heel gedoe. Fender schijnt ook met zoiets bezig te zijn.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:31 schreef Cynic het volgende:
[..]
IK heb één of ander vaag verhaal gehoord dat Gibsons wel eens een flink stuk goedkoper gaan worden vanwege een nieuw beleid bij Gibson. Die schijnen een soort exclusiviteitscontract met winkels af te willen sluiten waardoor ze alleen leveren aan winkels die een bepaald (en vrij hoog) percentage Gibsons in hun assortiment hebben. Dus alle winkels die nu Gibsons hebben en niet aan dat gedoe meedoen moeten van hun Gibsons af.
Kan dus de moeite waard zijn om even te wachten totdat ze straks eventueel betaalbaarder zijn![]()
Goeie tvp wel dacht ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
Waarom zou je dat in godsnaam willenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:41 schreef Aresdreams het volgende:
maar... als je nu een jackson wilt, wat eigendom is van Fender, kan ik dan naar zo een Fender winkel om daar dan een jackson te bestellen?
Je kunt ook gewoon je spel oefenen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:44 schreef Aresdreams het volgende:
wil wel een custom hebben dan, dus handgebouwd enzo
wordt het vast beter
ja, zoiets las ik ook ergens, kreeg trouwens net ook thomann foldertje binnen, ook super scherpe prijzen op gibsons!quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:31 schreef Cynic het volgende:
[..]
Goeie tvp wel dacht ik.
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:54 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon je spel oefenen..
Op zich heb je daar een punt...quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:54 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
mijn spel zit sinds sacraea saturna ook al aardig in de liftquote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:54 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
+1quote:
Heb je al op het gele knopje gedrukt?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:14 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
mijn spel zit sinds sacraea saturna ook al aardig in de lift
Ik zou deze nemen die lijkt me wel goedquote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:05 schreef rickjes het volgende:
Ik speel nu ongeveer 2 maanden en ik ben mijn beginners gitaartje nu wel zat tbhWat zouden jullie aanraden om te kopen? acoustisch btw
b.v.d
Hop in het winkelwagentjequote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:07 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik zou deze nemen die lijkt me wel goed
http://feedback.nl/?b=TAYLOR655&a=50
12-snarig?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:07 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
ben je zo'n klein ventje dan?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:11 schreef Under_Score het volgende:
koopje
ik kan niet spelen op een acoustische gitaar, dan krijg ik kramp. ik kom niet goed met m`n arm om die dikke klankkast in. dat heb ik ook met dikkere electrische gitaren.
Uhm.. hier niet hoor?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:50 schreef Jorikjet het volgende:
Damn adverteren op marktplaats kost weer geld! 3 euro!!
Oei daar keek ik even niet nee. Wat mafquote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:54 schreef Jorikjet het volgende:
Alleen categorie gitaren. shit zeg, ik heel verhaal typen, opeens zo'n betaalscherm en me bericht kwijt!![]()
geel knopje...?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Heb je al op het gele knopje gedrukt?.
heb ik op gespeeld, die speeld echt heeeeeeeeeeerlijk!quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:07 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
niet bepaald, met mijn ruim 1 meter 80. gewoon korte armpjes ofzo denk ik. of een verkeerde houding.quote:
Je moet ook nooit gear verkopen!! het was een hint van boven!quote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:54 schreef Jorikjet het volgende:
Alleen categorie gitaren. shit zeg, ik heel verhaal typen, opeens zo'n betaalscherm en me bericht kwijt!![]()
Is een redelijk normaal marketingconcept. Alleen winkels die dus investeren (naast het product ook verplicht in inventaris als displays etc etc) krijgen de spullen waardoor die spullen 'mooier' in de winkel staan. Merken als Hugo Boss, Harley-Davidson, Rolex etc doen dat ook.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:10 schreef Cynic het volgende:
Ik zou het echt een waanzinidee vinden, waar is dat nou goed voor?
Coole fotoquote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:55 schreef brother52 het volgende:
Hmmm, ik kreeg net een foto van afgelopen zondag over de mail binnen.
[ afbeelding ]
Valt wel mee, 7 uur zou normaal gesproken genoeg moeten zijn. Op het moment dat die foto genomen werd was ik best nog wel fit en wakker en zo.quote:Op woensdag 4 juni 2008 09:11 schreef ikheetmartijn het volgende:
Coole foto
@Brother52: Wow volgens mij had je wel behoorlijk slecht geslapen
De nek van een tele hoort eigenlijk ook gewoon blank te zijnquote:Op woensdag 4 juni 2008 09:11 schreef ikheetmartijn het volgende:
Even een kleur testje voor m'n tele project.
[ afbeelding ]
De bovenste kleur is "Vintage Amber" van StewMac, bedoeld voor de neck. Al is deze onverdunt, toch is hij mij veel te donker. Ik denk dat ik de neck gewoon blank laat, met een laagje nitro cellulose.
De onderste kleur is "Magic color - Golden Sand" bedoeld voor de body. Ook onverdunt. Deze komt wat mij betreft al aardig in de buurt! Verdunt met een laag nitro is dit wel waar ik naar op zoek ben.
Meer voortgang volgt.
Ik vond de bands op Pinkpop erg tof, maar kwa festival en alles er omheen vind ik Lowlands 1000x leuker!quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:35 schreef Metalfreak het volgende:
Pfff, ik mis de Pinkpop-sfeer nog steeds...
quote:Op woensdag 4 juni 2008 09:35 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik vond de bands op Pinkpop erg tof, maar kwa festival en alles er omheen vind ik Lowlands 1000x leuker!
Eensch, met nitro. Behalve als je natuurlijk zoiets wilt bereiken, zonder 53 jaar te willen wachtenquote:Op woensdag 4 juni 2008 09:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
De nek van een tele hoort eigenlijk ook gewoon blank te zijn
Is al een tijdje zo, maar wel waardeloos inderdaad.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:50 schreef Jorikjet het volgende:
Damn adverteren op marktplaats kost weer geld! 3 euro!!
Dat hoorde ik vrienden ook al zeggen, maar ben zelf nog nooit op de camping van Lowlands geweest. Wel 2x op Lowlands gewerkt.quote:Op woensdag 4 juni 2008 09:35 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik vond de bands op Pinkpop erg tof, maar kwa festival en alles er omheen vind ik Lowlands 1000x leuker!
quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:08 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Is al een tijdje zo, maar wel waardeloos inderdaad.
Krijg je nu van dit soort advertenties
suc6quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:55 schreef Dribbel_ het volgende:
Morgen 2 nummers opnemen Whi
Nouja poging tot benieuwd hoe het gaat worden
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:55 schreef brother52 het volgende:
Hmmm, ik kreeg net een foto van afgelopen zondag over de mail binnen.
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit man! Ben benieuwd naar het eindresultaat straksquote:Op woensdag 4 juni 2008 09:11 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Coole foto
@Brother52: Wow volgens mij had je wel behoorlijk slecht geslapen
Even een kleur testje voor m'n tele project.
[ afbeelding ]
De bovenste kleur is "Vintage Amber" van StewMac, bedoeld voor de neck. Al is deze onverdunt, toch is hij mij veel te donker. Ik denk dat ik de neck gewoon blank laat, met een laagje nitro cellulose.
De onderste kleur is "Magic color - Golden Sand" bedoeld voor de body. Ook onverdunt. Deze komt wat mij betreft al aardig in de buurt! Verdunt met een laag nitro is dit wel waar ik naar op zoek ben.
Meer voortgang volgt.
Al die blijheidquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:55 schreef Dribbel_ het volgende:
Morgen 2 nummers opnemen Whi
Nouja poging tot benieuwd hoe het gaat worden
Whaha, tof!quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:08 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Is al een tijdje zo, maar wel waardeloos inderdaad.
Krijg je nu van dit soort advertenties
Het is ook een gitaar..quote:
Ik heb ook een akoestische staan.. kom er alleen niet echt aan toequote:Op woensdag 4 juni 2008 14:55 schreef The_Dean het volgende:
Maar welkom hoor![]()
Hier zitten inmiddels meer bassisten [die tevens gitaarspelen] dus
Powerchordsquote:Op woensdag 4 juni 2008 14:55 schreef bierbart het volgende:
[..]
Ik heb ook een akoestische staan.. kom er alleen niet echt aan toe
Was mwah mwah op Groezrock...quote:
Pinkpop was goedquote:
Ik was reserve-chauffeur die avond en dus nuchterquote:
Had toen ook nog geen bier gehadquote:Op woensdag 4 juni 2008 15:57 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik was reserve-chauffeur die avond en dus nuchter
quote:Ebut zegt:
Dude, help!
Martijn zegt:
help !
Ebut zegt:
wat is het powerchord voor F#
En natuurlijk zitten wij daar met smart op te wachten!quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:35 schreef --H-I-M-- het volgende:
Oe, jongens ik heb heel vet nieuws!!![]()
Ik ben samen met de band van mijn tweelingbroer een demo aan het opnemen en ik moet zeggen dat dit echt het beste en vetste product wordt wat ik tot nu toe heb voortgebracht! Het is echt hele vette pop-rock!
De afgelopen weken hebben we 4-5 nummers opgenomen, het eerste weekend drums en basgitaar en het 2e weekend de gitaren en piano. Vocals staan nog op de plank, waarschijnlijk over 2 weken en dat allemaal natuurlijk in mijn eigen studio!!!!!
Ik hou jullie wel op de hoogte!!
Ik en akkoordenquote:
quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:16 schreef The_Dean het volgende:
Nee, als ze nu gewoon een site maken waar het simpel op staat.
Ik zoek D7, Gsus4, Am, Am7, Bm7 en Em7 nog in powerchord notatie.
Wie?
Alsof een powerchord ooit moeilijk te vinden is.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:32 schreef Aresdreams het volgende:
das toch een van de makkelijkste om te vinden?
haha dude, nog alcohol in je bloed zitten ofzo?quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:16 schreef The_Dean het volgende:
Nee, als ze nu gewoon een site maken waar het simpel op staat.
Ik zoek D7, Gsus4, Am, Am7, Bm7 en Em7 nog in powerchord notatie.
Wie?
En dat dan in tegenstelling tot mensen als witch daardoor degenereren we weer als de pest, voor je het weet lopen we weer met een staart rondquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:36 schreef Doodkapje het volgende:
Ben ik de enige die hier Dean ziet evolueren?! Eerst waren het alleen getalletjes en X-jes... nu worden het echte akkoordnamen... straks arpeggio's... pentatonische ladders...
-1.quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:55 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En dat dan in tegenstelling tot mensen als witch daardoor degenereren we weer als de pest, voor je het weet lopen we weer met een staart rond
Welke gitaar?quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:36 schreef Jorikjet het volgende:
beetje aan het rond mailen naar gasten om me gitaar te ruilen tegen een gibson!
Sterker nog, Em7 is nog veel makkelijker dan welk powerchord dan ook:quote:Op donderdag 5 juni 2008 07:38 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, maar Dean, je kunt niet alle akkoorden als een powerchord spelen. Dan krijg je heel andere noten en dan klinkt het anders..
Een D7 bestaat bijv uit D-A-C-F#. Nou is D-A wel een powerchord, dus daar kom je wel mee weg misschien, maar dat is niet altijd zo..
Zoek zo'n chord diagram op google, die zijn makkelijk te volgen. Sommige van die akkoorden die je noemt zijn ook niet moeilijk, zoals Am:
[ afbeelding ]
Ik pak hem bijv met mijn middelvinger op de D-snaar, ringvinger op de G-snaar en wijsvinger op de B-snaar. Maar als je alleen de eerste drie noten pakt, kom je er ook wel mee weg in een band, vooral in drukke muziek en dat is toevallig een powerchord(A-E-A).
Dit is Am7:
[ afbeelding ]
Kun je ook met 2 vingers spelen..
Waarom iedereen zo reageert is omdat je iets onmogelijks vraagt.
1 2 3 4 | 020000 of x79787 |
Ik ken Em7 alleen als 002030 of 022030?quote:Op donderdag 5 juni 2008 08:34 schreef SNArky het volgende:
[..]
Sterker nog, Em7 is nog veel makkelijker dan welk powerchord dan ook:
[ code verwijderd ]
Pardon?! Ares,... jij? QFTquote:Op donderdag 5 juni 2008 08:48 schreef Aresdreams het volgende:
maar als je dan een keer geen distortion gebruikt, is het leuk om wat anders te doen dan powerchords
ik ben dean niet hequote:
Je kan ook juist die intervallen samen met de grondtoon spelen, dan heb je toch een soort powerchord en het karakter van het akkoord blijft enigszins intact. Als je je dan beperkt tot 3 snaren tegelijk kan je een hoop leuke dingen doen. Een powerchord "ondersteboven" is mineur bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 5 juni 2008 08:34 schreef SNArky het volgende:
[..]
Bovendien, als je al die m's en m7's weghaalt en alleen 5en (powerchords) speelt, dan verlies je een hele hoop "karakter" in je akkoorden. Tenzij je het met een grote bak distortion wilt spelen, dan geven al die frutseltjes in die akkoorden alleen maar dissonanten.
quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:17 schreef Doodkapje het volgende:
Nog makkelijker... je dropt gewoon de E-snaar
Dat is wel een goede tipquote:Op donderdag 5 juni 2008 10:47 schreef Cynic het volgende:
[..]
Je kan ook juist die intervallen samen met de grondtoon spelen, dan heb je toch een soort powerchord en het karakter van het akkoord blijft enigszins intact. Als je je dan beperkt tot 3 snaren tegelijk kan je een hoop leuke dingen doen. Een powerchord "ondersteboven" is mineur bijvoorbeeld.
juist jaquote:Op donderdag 5 juni 2008 11:17 schreef Doodkapje het volgende:
Nog makkelijker... je dropt gewoon de E-snaar
De 21ste kan Brother52 niet. Als iedereen nog wat voorstellen doet.quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:11 schreef Doodkapje het volgende:
Wanneer is die meet nou?
ej!!quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:05 schreef Aresdreams het volgende:
jeej, het gat waar ik woon in het nieuws
Spelersbus Ajax belaagd in Brabant
en nee, ik was het niet
Ares en -H-I-M- zijn gaatjes maatjesquote:
Eensch!quote:Op donderdag 5 juni 2008 18:18 schreef Witchfynder het volgende:
Wie vindt hier allemaal dat Doodkapje op de meeting met een akoestische gitaar om midden op een druk terras 'Never Gonna Give You Up' moet coveren? (6).
Dan zitten wij wel op een ander terras hoop ikquote:Op donderdag 5 juni 2008 18:18 schreef Witchfynder het volgende:
Wie vindt hier allemaal dat Doodkapje op de meeting met een akoestische gitaar om midden op een druk terras 'Never Gonna Give You Up' moet coveren?.
Voor!!!quote:Op donderdag 5 juni 2008 18:18 schreef Witchfynder het volgende:
Wie vindt hier allemaal dat Doodkapje op de meeting met een akoestische gitaar om midden op een druk terras 'Never Gonna Give You Up' moet coveren?.
Toffe versterker man! Is hij alleen voor slaapkamergebruik of treed je er ook mee op?quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:42 schreef Sloggi het volgende:
Zo, ik heb mijn Fender Blues Jr., die ik nog geen drie maanden had, weer ingeruild. Er stond een fantastische tweedehandse Laney VC30-112. Ik heb niks bij hoeven te leggen terwijl de prijs van de Laney hoger was dan ik voor de Blues Jr. nieuw heb betaald
.
En we hebben nog een brakke barkeeper nodig die over de bar springt (ja ik ben te vaak gerickrolledquote:Op donderdag 5 juni 2008 22:02 schreef Doodkapje het volgende:
Maar dan moeten jullie allemaal wel van die goedkoop foute achtergrondstemmetjes doen
...die meet komt toch pas in 2012
Ik kan tegelijkertijd als die neger in die clip fungeren...quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:05 schreef SNArky het volgende:
[..]
En we hebben nog een brakke barkeeper nodig die over de bar springt (ja ik ben te vaak gerickrolled).
Ik stem ook voorquote:Op donderdag 5 juni 2008 18:18 schreef Witchfynder het volgende:
Voorlopig slaapkamergebruik en jamsessies, na de zomervakantie hopelijk optredens. Maar hij is inderdaad echt te gek. Klinkt een stuk donkerder dan die Blues Jr. en dat vind ik positiefquote:Op donderdag 5 juni 2008 21:21 schreef SNArky het volgende:
[..]
Toffe versterker man! Is hij alleen voor slaapkamergebruik of treed je er ook mee op?
Alsof ik jullie stelletje lamhazen wil tegenkomen =(quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:41 schreef Witchfynder het volgende:
Dus 19 juli valt sowieso af..
Dribbel_? DK? Cynic? Dean? Brian? Jorik? Etc?
Gewoon nieuwe naam, oude zoog zo langzamerhand.quote:
Toen ik begon met lezen, had ik een slechtere grap verwacht.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 07:08 schreef Aresdreams het volgende:
zoog ie maar echt dean, dan was ie nog nuttig als schoonmaker
M'n vriendin ook, maar die doe ik toch ook niet weg.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 06:47 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Gewoon nieuwe naam, oude zoog zo langzamerhand.
Kut, je verpest m'n grapquote:Op vrijdag 6 juni 2008 08:45 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Toen ik begon met lezen, had ik een slechtere grap verwacht..
Ik kan me helemaal voorstellen hoe je zat te typen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 09:44 schreef Aresdreams het volgende:
ik ook witchmaar gelukkig bedacht ik me
Dat lijkt er meer opquote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:40 schreef ikheetmartijn het volgende:
Oh ik bedoel: BIER!, TIETEN!, WEEKEND!
Hehehe ja even niet aan gedacht dat het al weer vrijdag isquote:
Zo heb ik hem gestemd (van gitaarnet geplukt):quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:57 schreef Aresdreams het volgende:
12-snaar met ingebouwde tuner ftw
heb je de b en e op gelijke hoogte gestemd, of net iets offtune van elkaar, zodat je een mooier voller geluid krijgt?
Ja dat vond ik zelf ook wel.quote:
Gewoon gedubbeld dus.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:57 schreef Aresdreams het volgende:
12-snaar met ingebouwde tuner ftw
heb je de b en e op gelijke hoogte gestemd, of net iets offtune van elkaar, zodat je een mooier voller geluid krijgt?
op die manier staat mijn ibanez ook gestemdquote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:30 schreef ikheetmartijn het volgende:
Wbremer
28-05-2002, 21:23
Heren,
Een 12 snarige gitaar dient als volgt gestemd te worden. (And this is the only proper way)
Men kope een set voor de 12 snarige gitaar (He, he...)
Van bovenaf gezien (Dikke E zijde):
1. Een dunne E, (Ik zeg dunne E maar dit staat op de set met een bepaalde dikte aangegeven,. Je kunt ook zeggen de Contra snaar), dan een gewone E snaar (Als bij een 6 snarige) De dunne E stem je een oktaaf hoger.
2. Een dunne A, dan een dikke A snaar. De dunne A stem je een oktaaf hoger.
3. Een dunne D, dan een gewone D snaar. De dunne D stem je weer een oktaaf hoger.
4. een dunne G snaar, dan een dikke G snaar. Deze dunne G snaar stem je ook weer een oktaaf hoger. Noot: Let erop dat je een omwonden dikke G snaar bij de set krijgt. Deze klinkt voller. Kom ik zo nog op terug.
5. Een dunne B snaar en nog een dunne B snaar (Even dik zoals je wilt. Deze stem je zoals een normale B snaar echter, met EEN restrictie. Zorg ervoor dat alle twee de snaren niet PRECIES hetzelfde staan, doch dat er een heel klein beetje toonverschil in zit; dit om de klank mooier te krijgen.
6. Een dunne E snaar en nog een dunne E snaar (Even dik zoals je wilt. Deze stem je zoals een normale E snaar echter, met EEN restrictie. Zorg ervoor dat alle twee de snaren niet PRECIES hetzelfde gestemd staan, doch dat er een heel klein beetje toonverschil in zit; dit om de klank mooier te krijgen. "Net er tegenaan" zogezegd.
Om nog even terug te komen op mooie klank: koop een set Fosfor-Bronze van Martin. Ontzettend goede snaren, mooie klank en houden deze erg lang vast. Bijkomend voordeel: ze zijn NIET KAPOT te krijgen....
Jazekers helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:36 schreef Aresdreams het volgende:
klinkt wel meesterlijk, zo een 12-snaar
De akoestische gitaar op onze CD is ook 12-snarig.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:36 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
op die manier staat mijn ibanez ook gestemd
alleen iets meer dan een klein beetje toonverschil tussen de beide B en E snaren
klinkt wel meesterlijk, zo een 12-snaar
Attention Deficiency Disorder.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:34 schreef Dribbel_ het volgende:
Mja of het moet echt niet langdradig worden. Metallica heb ik altijd zoiets van "hey vet" maar dan blíjft het maar doorgaan en na een tijdje heb ik dan zoiets van
![]()
en dan ga ik een tosti eten.
Seek & Destroy schoolvoorbeeld voor zoeits![]()
St Anger was al een stuk beter te doen geweest als die nummers niet allemaal 8 minuten duurden. Denk je dat het afgelopen is, komt er weer zo'n riffje met het volume wat teruggedraaid en begint het hele nummer opnieuw!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:34 schreef Dribbel_ het volgende:
Mja of het moet echt niet langdradig worden. Metallica heb ik altijd zoiets van "hey vet" maar dan blíjft het maar doorgaan en na een tijdje heb ik dan zoiets van
![]()
en dan ga ik een tosti eten.
Seek & Destroy schoolvoorbeeld voor zoeits![]()
Zoiets is toch groot zat ?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:08 schreef Witchfynder het volgende:
Serieus, iemand, vertel mij hoe groot ongeveer in godsnaam een gemiddelde backdrop van een band kan/moet zijn. Iedereen spamt maar met plaatjes van hun lellijke lappen vinyl op inet, maar niemand vertelt hoe groot het is..
Dat is wel behoorlijk grootquote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:22 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb het kantoor hier opgemeten en schat nu 4x3 of 4x2m..
Hoe groot is hij?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:14 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Zoiets is toch groot zat ?
[ afbeelding ]
Zo rollen ze uit die toko.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:28 schreef Cynic het volgende:
als je een hele grote backdrop wil moet je hem wel laten impregneren met brandwerend spul.
primaquote:
Opp. is 2 vierkante meter. Weet niet precies de afmetingen maar dat kun je zo dus wel schattenquote:
Thnxquote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:22 schreef Moozze het volgende:
Vet nummertje man, klinkt goed
(Constructief commentaar ben ik niet zo goed in... sorry)
Ja klopt het viel me ook al op is volgens mij iets raar gegaan bij het exporteren want als ik de mix terugluister staan die whoohoheys wel op het goeie volumequote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:48 schreef brother52 het volgende:
Klinkt goed.
De zang mag op sommige momenten inderdaad wel iets luider.
In het begin staat het wel goed, maar ik heb het idee dat rond 1:50 de Hey's en de Whoooho's en zo wat te zacht zijn, daardoor lijkt het net of het nummer een beetje inzakt.
Ik vind die bass juist wel vetquote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:11 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo pfffeerst lang bezig geweest alle tracks schoonvegen en wat gemixt
Heb het nummer nu zovaak gehoord dat wat ik ook aanpas ik geen verschil meer hoor dus ik laat het maar ff een paar uur met rust
Ondertussen kunnen jullie je commentaar loslaten erop
Wat is goed, wat zuigt und zo
Dan moet het uiteindleijk hopelijk goed komen
Pick Up The Soap Please
beetje laat om je dat af te vragen, vind je niet?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:35 schreef Jos_Tieband het volgende:
Ik heb deze gitaar gekocht, is 't wat?
http://www.squierguitars.(...)hp?partno=0301235525
Dudequote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:35 schreef Jos_Tieband het volgende:
Ik heb deze gitaar gekocht, is 't wat?
http://www.squierguitars.(...)hp?partno=0301235525
Gitaren hebben we deze keer gekozen om het via de amp op te nemen ipv software dus gewoon mic ervoor en de toneport inquote:Op zaterdag 7 juni 2008 05:34 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik vind die bass juist wel vet
Hoe hebben jullie het verder allemaal opgenomen? Gitaren/vocals/drums...
En onze zelfgenaaide backdrop is 201 cm breed en 138 cm hoog.
Ja we hebben te weinig mics om de drums goed op te nemen. En dan ben ik wel een vorostander van dit. Beter zo dan crappy drumsquote:Op zaterdag 7 juni 2008 15:52 schreef The_Dean het volgende:
Ah ok... vroeg het omdat wij juist echte drums willen opnemen zeg maar
Als we van de zomer niet aan een studio toekomen gaan we ook eens proberen met de Toneport
klinkt goed, niets meer aan doen.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:10 schreef Dribbel_ het volgende:
Nog een stukje dan
Zelfde concept als de andere alleen wat simpelere zooi door elkaar. Meer blink zooi dus
I Had Sex With Your Best Friend
tudududud WHOOOOHOOOOHOOOOOO
Voor akkoorden kun je beter naar de site van hughes & kettner en daar de chordfinder voor je mobiel downloaden. Heb je ze altijd bij je. Deze dus.quote:Op zondag 8 juni 2008 01:11 schreef ibaneX het volgende:
haha, dat boekje heb ik ookstaan wel leuke voorbeeldjes voor rifjes in enz. Ook zeer handig (ook voor jou Dean!) is een akoorden boekje, mooi alle chord's in je pocket
Die blijven inderdaad heel erg lang hangen, ik werd er net mee wakkerquote:Op zaterdag 7 juni 2008 05:37 schreef The_Dean het volgende:
Die Whooooohoohohoohoohhooooohohohooooooo's mogen er wel uit, blijven te lang hangen
Kom op, beetje inzet tonen.quote:Op zondag 8 juni 2008 02:33 schreef The_Dean het volgende:
Heb die hele akkoordenmeuk al opgegeven, dus
Wacht maar tot je onze CD gehoord hebt.quote:Op zondag 8 juni 2008 08:52 schreef brother52 het volgende:
[..]
Die blijven inderdaad heel erg lang hangen, ik werd er net mee wakker
Het is ook niet slecht, maar ik denk dat Niels het gewoon beter kan. Hoog die lat!quote:Op zondag 8 juni 2008 00:06 schreef Dribbel_ het volgende:
Bedankt jongens echt tof om te horen
Ja zang blijf ik ook nog steeds beetje zwakke schakel vinden maar het gaat wel vooruithij is nog steeds bezig om te beginnen met zangles
maar het gaat er wel aankomen.
Meningen daarover zijn weer verdeeld vooral bij live dingen krijgen we vaak achteraf te horen dat het wel goed zit
Maar hij is bijna jarig dus dan krijg hij het "zingen voor dummies" boek!
Nu word ik toch wel heel erg benieuwd naar de cd.quote:Op zondag 8 juni 2008 10:49 schreef Witchfynder het volgende:
Wacht maar tot je onze CD gehoord hebt..
Als je Fear of the Dark van Maiden kent, krijg je wel een idee..
Whoooohoooho whoohohooooo!quote:Op zondag 8 juni 2008 11:10 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nu word ik toch wel heel erg benieuwd naar de cd.
Leg maar vast eentje voor mij achteruit![]()
Ik volg Maiden al sinds Powerslave, dus fear of the dark ken ik wel ja
Ah... ik snap dat jij snapt hoe zij dat niet kunnen snappen... maar zo zullen er weer mensen zijn die mij niet snappen dat ik snap dat jij niet snapt hoe zij dat dan niet kunnen snappen...quote:Op zondag 8 juni 2008 11:47 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Whoooohoooho whoohohooooo!.
Onze zanger is een mega-Maiden fan. Soms klinkt hij ook stiekem een beetje als Bruce. Nog veel oefenen en hij wordt ook zo goed.. haha.
Het stomme is, dat wij ons profileren als folk/power metal. Toen wij nog power metal zeiden, werden we steeds op één hoop gegooid met Finntroll en dat soort schreeuwerige pagan bands. Dus wij power er aan vast plakken. Heeft niet veel geholpen. Zelfs als ik directe genregenoten noem als Skyclad en Mägo de Oz, wordt dat door de mensen die de websites van zalen bijhouden genegeerd, omdat ze hen niet kennen ofzo. Nee, Ensiferum, Heidevolk en Månegarm worden dan genoemd. Daar lijken we totaal niet op!
Pas was er wel iemand die ons vergeleek met Falconer. We geloofden bijna niet ogen niet toen we dat lazen. Eindelijk iemand die het snapt!
In de recensie van ons optreden in Dynamo schreef de auteur dat hij het origineel vond dat wij een cleane zanger hebben in dit genre. Origineel?! We zijn graag origineel, maar dit kunnen we echt niet claimen wanneer er sinds 1990 al bands rondhuppelen die folk metal met cleane zang maken. Dat wij dan ook aantoonbaar beïnvloed zijn door bijv Iron Maiden snappen ze echt niet. En ik snap niet hoe zij dan niet kunnen snappen..
Dikke metal in de kerkquote:Op zondag 8 juni 2008 12:28 schreef Cynic het volgende:
Over kerken gesproken: eind van de maand ga ik een zangeres begeleiden bij een doopsel.
Ja ik ben echt van alle markten thuis
Zoveel hoeft hij niet meer te oefenen. Hij moet alleen nog wat wat meer inhoud krijgen, dan word zijn stem waarschijnlijk ook wat krachtiger en dan is hij er al.quote:Op zondag 8 juni 2008 11:47 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Onze zanger is een mega-Maiden fan. Soms klinkt hij ook stiekem een beetje als Bruce. Nog veel oefenen en hij wordt ook zo goed.. haha.
Ik ben niet echt thuis in de folk/power metal. Dus ik kan die vergelijking ook niet maken. De namen die je noemt zeggen me dan ook vrij weinig (behalve Finntroll). Misschien moet ik me daar eens wat meer in verdiepen.quote:Het stomme is, dat wij ons profileren als folk/power metal. Toen wij nog power metal zeiden, werden we steeds op één hoop gegooid met Finntroll en dat soort schreeuwerige pagan bands. Dus wij power er aan vast plakken. Heeft niet veel geholpen. Zelfs als ik directe genregenoten noem als Skyclad en Mägo de Oz, wordt dat door de mensen die de websites van zalen bijhouden genegeerd, omdat ze hen niet kennen ofzo. Nee, Ensiferum, Heidevolk en Månegarm worden dan genoemd. Daar lijken we totaal niet op!
Pas was er wel iemand die ons vergeleek met Falconer. We geloofden bijna niet ogen niet toen we dat lazen. Eindelijk iemand die het snapt!
Volgens mij is het vrij simpel. Zolang je geen death metal of aanverwante muziek maakt moet je de zang gewoon clean houden, anders doet het alleen maar afbreuk aan de kwaliteit.quote:In de recensie van ons optreden in Dynamo schreef de auteur dat hij het origineel vond dat wij een cleane zanger hebben in dit genre. Origineel?! We zijn graag origineel, maar dit kunnen we echt niet claimen wanneer er sinds 1990 al bands rondhuppelen die folk metal met cleane zang maken. Dat wij dan ook aantoonbaar beïnvloed zijn door bijv Iron Maiden snappen ze echt niet. En ik snap niet hoe zij dan niet kunnen snappen..
Jacco zal blij zijn dat te horen, al zal hij het niet met je eens zijn dat Paul beter zou zijn dan Bruce.quote:Op zondag 8 juni 2008 12:45 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zoveel hoeft hij niet meer te oefenen. Hij moet alleen nog wat wat meer inhoud krijgen, dan word zijn stem waarschijnlijk ook wat krachtiger en dan is hij er al.
Hij kan misschien nog wel wat beter worden dan Bruce. Bruce is namelijk vrij bepert qua zang. Live is behoorlijk goed te horen dat Bruce de zangpartijen niet zo goed meer aankan. Hij gaat tegenwoordig bij de uithalen al snel over in schreeuwen en dat is best wel jammer.
Ik vind Paul Di'Anno dan ook nog steeds een betere zanger dan Bruce. Luister maar naar de eerste albums van Iron Maiden, Paul doet daarop dingen met z'n stem die ik Bruce nog niet heb horen doen.
Ik kan je echt aanraden het album "Finisterra" van Mägo de Oz eens te beluisteren (er zijn een hoop Spanjaarden online die je er vast mee willen helpenquote:Ik ben niet echt thuis in de folk/power metal. Dus ik kan die vergelijking ook niet maken. De namen die je noemt zeggen me dan ook vrij weinig (behalve Finntroll). Misschien moet ik me daar eens wat meer in verdiepen.
Waarschijnlijk heb ik wel verschillende folk metal bands gezien maar daar is me dan weinig van bij gebleven.
Finntroll heb ik een paar jaar geleden op Dynamo gezien en daar lijken jullie totaal niet op. Maar Finntroll is dan ook eigenlijk hoempametal wat ik me ervan herinner dan
Jazekerquote:Op zondag 8 juni 2008 15:32 schreef Dribbel_ het volgende:
http://media.putfile.com/Pick-Up-The-Soap-Please-88-42
Vocals zo wat duidelijker hoorbaar ?
Ja vooral bij deze moet de bas er swingend inzitten dus hopelijk gaat het lukkenquote:Op zondag 8 juni 2008 15:46 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
JazekerMaar ik wacht met het ophemelen / afknallen totdat de bass erbij zit
Ja dat klopt idd wel die uitspraakquote:Op zondag 8 juni 2008 15:45 schreef Jorikjet het volgende:
let op de uitspraak! wel erg nederlands namelijk, klinkt wel cool verder, beetje turbonegro achtig!
Whehe nee joh gek dan kan het wel van iedere whoohooohoooo punkding gejat zijnquote:Op zondag 8 juni 2008 16:01 schreef Jorikjet het volgende:
ik vind dat wohoohohoohooo nogal van eh the age of pamparius gejat eigenlijk hehe
Maar Falconer is dan ook erg gaafquote:Op zondag 8 juni 2008 11:47 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Het stomme is, dat wij ons profileren als folk/power metal. Toen wij nog power metal zeiden, werden we steeds op één hoop gegooid met Finntroll en dat soort schreeuwerige pagan bands. Dus wij power er aan vast plakken. Heeft niet veel geholpen. Zelfs als ik directe genregenoten noem als Skyclad en Mägo de Oz, wordt dat door de mensen die de websites van zalen bijhouden genegeerd, omdat ze hen niet kennen ofzo. Nee, Ensiferum, Heidevolk en Månegarm worden dan genoemd. Daar lijken we totaal niet op!
In de recensie van ons optreden in Dynamo schreef de auteur dat hij het origineel vond dat wij een cleane zanger hebben in dit genre. Origineel?! We zijn graag origineel, maar dit kunnen we echt niet claimen wanneer er sinds 1990 al bands rondhuppelen die folk metal met cleane zang maken. Dat wij dan ook aantoonbaar beïnvloed zijn door bijv Iron Maiden snappen ze echt niet. En ik snap niet hoe zij dan niet kunnen snappen..
Fuck yeah!quote:Op zondag 8 juni 2008 15:32 schreef Dribbel_ het volgende:
Klinkt veel beter zoquote:Op zondag 8 juni 2008 15:32 schreef Dribbel_ het volgende:
Voor Dean moet dat te doen zijnquote:Op zondag 8 juni 2008 20:37 schreef Cynic het volgende:
Ik zag vandaag dat Tonika in Groningen een Firebird in de aanbieding heeft.
Nou is dat vast niet direct heel erg in de buurt, maar goed....
nouja hij is in dollars hequote:Op zondag 8 juni 2008 11:26 schreef nipeng het volgende:
http://www.moogmusic.com/moogguitar/?section=product&product_id=21129
Blijkbaar maakt Moog tegenwoordig ook gitaren. De prijs is wel een obstakel.
Ik zou naar Kees Dee gaan... Die heeft echt gruwelijk veel staan en de service is stukken beter... heb een keer meer dan een kwartier op iemand moeten wachten bij Vriese en hij bleek ook nog eens duurder te zijn...quote:Op zondag 8 juni 2008 21:38 schreef Jorikjet het volgende:
nee ik ga kijken in doetinchem, bij www.vriese.nl
zij hebben een best aantal gitaren daarstaan, al wel meer fenders dan gibsons
Hey, je hebt toevallig niet ons in de Bastille gezien tijdje terug he?quote:Op zondag 8 juni 2008 19:09 schreef Moozze het volgende:
Dribbel ik zou serieus overwegen naar jullie te komen kijken als jullie een concert in de buurt hebben.
Ohhh, ik kom daar nooit! Maar heb nu het gevoel daar wel geweest moeten zijn...quote:Op zondag 8 juni 2008 23:33 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hey, je hebt toevallig niet ons in de Bastille gezien tijdje terug he?.
Mwoah, zo briljant was de avond niet.quote:Op maandag 9 juni 2008 03:09 schreef Moozze het volgende:
[..]
Ohhh, ik kom daar nooit! Maar heb nu het gevoel daar wel geweest moeten zijn...
Nice!!quote:Op maandag 9 juni 2008 03:53 schreef Lichtpunt het volgende:
gisteren de gele gekocht [ afbeelding ]
Volgende aankoop word Fender of Les Paul
Zit echt lekker geluidje in dat ding![]()
Dat is toch een Les Paulquote:Op maandag 9 juni 2008 03:53 schreef Lichtpunt het volgende:
gisteren de gele gekocht [ afbeelding ]
Volgende aankoop word Fender of Les Paul
Zit echt lekker geluidje in dat ding![]()
Nou, zal je eerlijk zeggen, daar was ik wel!quote:Op zondag 8 juni 2008 23:32 schreef Witchfynder het volgende:
Heb je er geen foto van? Dean is op pinkpop geweest, maar ik heb zo'n idee dat hij niet bij EoDM was..
quote:Op maandag 9 juni 2008 10:21 schreef Cynic het volgende:
zit je niet in genoeg bands om in je eentje een package van 4 bands te vormen?
Nee sorry. Alle bands die je noemt zijn niet echt ons genre. Plus we hebben al wat package ideeën liggen.quote:Op maandag 9 juni 2008 10:14 schreef Aresdreams het volgende:
hey witch, jij misschien zin om een package te vormen met Tiara, Sacraea Saturna en Am Tuat?
Wat moet je nou met een capodaster? Je hebt toch een wijsvinger?quote:Op maandag 9 juni 2008 10:14 schreef The_Dean het volgende:
Wat dacht je van een capodaster?
Maar die man is puur Rock 'n Roll, die kan aantrekken wat hij wil, en hij komt er mee weg
Ultimate Custom Guitars. \m/.quote:Op maandag 9 juni 2008 10:17 schreef The_Dean het volgende:
Trouwens... iemand nog een idee voor een naam voor mijn eigen zaakje?
En logo-ontwerp idee?
Wat ik doe?
Gitaar, versterkers en effecten reparatie/verbouw/onderhoud en soms restauratie.
Dean Custom Shop lijkt me niet zo handig, denk dat mensen dat te snel verwarren met Dean Guitars
Klinkt als een 50cent auto tuning winkelquote:Op maandag 9 juni 2008 10:39 schreef The_Dean het volgende:
Whehehe, overdrijven is ook een vak
Neig nu op dit moment heel erg naar CGS: Custom Gear Shop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |