Dichterbijer | woensdag 26 september 2007 @ 09:18 |
![]() Hier alweer deel 84 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 84. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor: RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot. Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Dichterbijer | woensdag 26 september 2007 @ 09:20 |
Game on ![]() Ik zie dat in de OP nog een foto van de Protos moet worden toegevoegd... die lint ken ik nu wel ![]() | |
Peterselieman | woensdag 26 september 2007 @ 09:21 |
quote:Zoveel valt daarbij nu ook weer niet te winnen. Ze schoppen dan veel mensen tegen de schenen en kunnen daarbij hun goodwill verliezen, dus dat zullen ze echt niet snel doen. | |
Peterselieman | woensdag 26 september 2007 @ 09:22 |
quote:Bovendien staat daar ook nog eens Syntus op, terwijl xx de concessiehouder is, maar het aan Syntus uitbesteed heeft. | |
Duvel | woensdag 26 september 2007 @ 09:31 |
Heeft er al iemand in de herfstbios van NS gezeten? | |
Zug-Chef | woensdag 26 september 2007 @ 09:54 |
Mensen uit omgeving Leeuwarden, aanstaande zondag rijden er vier containertrein door Leeuwarden, in verband met werkzaamheden op zaterdag rijden alle ACTS-treinen op zondag. Onder andere komen er ook 2 treinen op zondag van/naar Veendam via Leeuwarden. Ben benieuwd of er weer mensen gaan huilen daar in Tytsjerksteradeel ![]() Tijden: Reguliere ACTS 60263 vertrek uit Lw om 9:09 Houtrakpolder ACTS 60267 vertrek uit Lw om 11:06 Regliere Vdm van zaterdag ACTS 60244 om 9:16 door Lw ri Gn en de zondagse Veendammer ACTS 60249 om 15:03 door Lw ri Zl Nou nog hopen op mooi weer ![]() | |
thatsme | woensdag 26 september 2007 @ 10:15 |
in de toekomst bij veolia:![]() | |
thatsme | woensdag 26 september 2007 @ 10:57 |
BNN wacht megaboete Van een onzer verslaggevers AMSTERDAM, woensdag BNN-presentatrice Nicolette Kluijver kan een flinke boete verwachten van de NS. De spoorwegen gaan de mogelijke schade aan de wielen van de met de noodrem gestopte trein verhalen. "Dat kan oplopen tot tienduizenden euro's", zegt een woordvoerder. Zondag trok Kluijver in een tv-programma aan de noodrem. De NS reageerde laaiend en wilde meteen aangifte doen. Maar de spoorwegpolitie weigerde de aangifte in ontvangst te nemen, omdat ze het te druk had. Door grote druk van de NS is de spoorwegpolitie echter overstag gegaan. Bron: De Telegraaf, 26-9-07 | |
SNArky | woensdag 26 september 2007 @ 11:20 |
Ik wordt echt heel erg moe van politie die "het te druk heeft". Misschien moeten ze eens wat minder op hun bonnenquota gaan letten en wat meer op de dingen die er wél toe doen... Hoe gaat het vandaag trouwens op het kippenlijntje? | |
Zug-Chef | woensdag 26 september 2007 @ 11:24 |
quote:Van mij mogen ze nog wel even doorgaan met bonnen uitschrijven. Iedereen die de wet overtreedt dient keihard aangepakt te worden. Ook voor snelheidsovertredingen van 5 km. Wet is wet en regels zijn regels. | |
Duvel | woensdag 26 september 2007 @ 11:52 |
quote:Dat soort fascistoïde acties gaan wat te ver. Als ik op een de (lege) snelweg 125 in plaats van 120 rij doe ik daar niemand kwaad mee, en het extra risico is te verwaarlozen. | |
Duvel | woensdag 26 september 2007 @ 11:55 |
quote:Ze nemen iedere keer weer een punt van mijn lijstje over! Welke NS'er jat mijn ideeën? Ik wil 10% vindersloon! | |
Peterselieman | woensdag 26 september 2007 @ 12:03 |
quote:Vind m wel wat hebben. Dat rood maakt het wel af Alleen die voelsprieten ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 26 september 2007 @ 12:22 |
quote:Die gast die dat toen met Rondje NL deed, dat is ook met een sisser afgelopen ![]() Zullen we allemaal ff een keertje? Lachen ![]() ![]() | |
Socios | woensdag 26 september 2007 @ 13:51 |
quote:Nee, nog niet, ik zou ´m straks om 14.04u uit Leeuwarden pakken, maar dat werd ´m niet. Ik ga morgen om 10.45u. Als ´ie dan tenminste rijdt. ![]() ![]() Een Spurt als trein 30131 na vertrek om 12.09u uit Dronrijp. ![]() Het station van Dronrijp midden in de rimboe. | |
ArthurvanderVelden | woensdag 26 september 2007 @ 16:04 |
quote:Hmmm heb ik dan zondag niet opgelet? ik dacht dat ik wat anders hoorde ![]() | |
Peterselieman | woensdag 26 september 2007 @ 17:00 |
Ik kwam deze foto nog tegen op mijn harde schijf:![]() Wadje 3216 in het laatste weekend in Fryslân. | |
Peterselieman | woensdag 26 september 2007 @ 17:20 |
quote:Logistieke redenen ![]() | |
Bensel | woensdag 26 september 2007 @ 17:36 |
Waar zijn ze eigenlijk mee bezig net buiten CS groningen (zuid kant)? Zag allerlei groot materieel staan, en vroeg het me af.. misschien het spoorbed vervangen? | |
Peterselieman | woensdag 26 september 2007 @ 17:38 |
Dat materieel zal wel voor komend weekend zijn, omdat er dan op zaterdag werkzaamheden zijn tussen Meppel en Zwolle en op zaterdag en zondag werkzaamheden tussen Hoogeveen en Meppel | |
Dr_Flash | woensdag 26 september 2007 @ 18:36 |
quote:Ja, ijzertekort. Is niet goed voor je ![]() | |
NordicBlue | woensdag 26 september 2007 @ 19:43 |
tvptje ![]() | |
Remco | woensdag 26 september 2007 @ 19:58 |
quote: Ik probeer hem van 08.50 te halen in Zwolle.... | |
Peterselieman | woensdag 26 september 2007 @ 20:09 |
Vouwfietsen in de trein![]() ![]() ![]() ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 26 september 2007 @ 20:16 |
Op mijn vaste traject valt drukte wel mee, dus het aantal vouwfietsen die mee gaat, vallen niet echt op. Maar goed, ik probeer dan ook vooral 's ochtends met de forenzen mee te reizen. Die mensen zijn echt 10x relaxter dan al die ![]() ![]() | |
ArthurvanderVelden | woensdag 26 september 2007 @ 20:45 |
quote:Ehm... als heel rustige student ben ik het met deze laatste zinsnede wel hardstikke eens met je.. en dat gebeurd niet vaak ![]() Ik maak er altijd een sport van om die kids heel boos aan te kijken als de ouders het niet zien... ![]() | |
Charango | woensdag 26 september 2007 @ 21:12 |
Ik zie trouwens ook niet veel studenten met vouwfietsen eerlijk gezegd :s | |
Zug-Chef | woensdag 26 september 2007 @ 21:15 |
quote:Klopt, studenten kunnen alleen maar zeiken op die dingen. Terwijl ze vet handig zijn. Ik heb er ook een, al heb ik al maanden een lekke voorband. Forenzen gebruiken t wel vaker idd. Mooi volk is dat ![]() | |
Duvel | woensdag 26 september 2007 @ 21:16 |
Vouwfietsen zijn klote want bij het uitstappen blokkeren ze altijd de stroom. | |
Dr_Flash | woensdag 26 september 2007 @ 22:07 |
quote:"JA! NEE, DIE PRESENTATIE VAN DE KJOE-TOE TARGETS JA! IK BEN NET ONDERWEG JA. KEREL, LUISTER! DOWNLOAD EVEN VAN DE PROJECTSCHIJF, EN DAN PROJECTEN, EN DAN BUSINESS, JA, DAAR IS ZO'N FOLDER, ERGENS, MOET JE FF KIJKEN...." ![]() Ik maak weleens filmpjes van die buiten-de-wet-staande wij-kunnen-alles-maken-jasje-dasje-apen ![]() Maar zojuist-of-zodadelijk-vrijgezelle studentes die hun mobieltje jankend aan het onderspugen zijn, zijn ook flink gênant. Om nog maar te zwijgen van kinderen die krijsend en legostrooiend door de trein rennen, voorzien van bijpassende wat-zijn-ze-lief-he- ![]() Gelukkig is het naar Amersfoort maar een klein endje ![]() | |
SuperWeber | woensdag 26 september 2007 @ 22:21 |
Zeg, ik kom even binnenvallen... Waar kan ik prijzen van internationale treinreizen vinden?? (NL - België) Google geeft me niet echt een duidelijk antwoord ![]() Ennuh Flash, heb je Finland al?? | |
Dr_Flash | woensdag 26 september 2007 @ 22:22 |
quote:www.nsinternationaal.nl en nee ![]() Overigens ben ik wel in Turku, Jyväskilä en Hameenlinna geweest, maar dat was toen bordjes nog niet zo boeiden ![]() | |
SuperWeber | woensdag 26 september 2007 @ 22:24 |
quote:Thnx, ik zal proberen aan je te denken als ik weer een treinreis maak hier ![]() Edit: Prijs ook gevonden, helemaal tof ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 26 september 2007 @ 22:25 |
quote:Kewl ![]() | |
Peterselieman | donderdag 27 september 2007 @ 00:02 |
Het schijnt dat de elektrische GTW'tjes van Arriva onderhouden gaan worden in Blerick. ![]() Aangezien de sporen nabij de loods van Voith in Blerick niet beschikken over een bovenleiding mag Voith wel een rangeerlocje aanschaffen of anders met Veolivla stellen zorgen dat de Arriva stellen daar de loods in en uit gerangeerd worden ![]() | |
Duvel | donderdag 27 september 2007 @ 08:23 |
Dat lossen ze vast wel op, zat rangeerlocjes te huur hier en daar. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 27 september 2007 @ 08:39 |
quote:Klopt ja, doe maar even ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 27 september 2007 @ 08:52 |
quote:Op www.valleilijn.nl trof ik dit aan: quote:juist ja. Dus wat men ons wil doen geloven is "we hebben ijzer genoeg, maar niemand om het te rijden" ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 27 september 2007 @ 09:19 |
En namens het Fok! PTA Treinenkliekje ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 27 september 2007 @ 09:55 |
Mooi, waar is de taart? | |
Remco | donderdag 27 september 2007 @ 10:14 |
Het was de bioscooptrein ![]() Hij staat dus nu in Leeuwarden en gaat om 10.45 naar Rotterdam. | |
Dichterbijer | donderdag 27 september 2007 @ 10:36 |
Heeft er iemand al kiekjes van binnen in de bioscooptrein? ![]() | |
Duvel | donderdag 27 september 2007 @ 10:59 |
Ja, op mijn telefoon van vanmorgen rond een uur of zeven. | |
dennistd | donderdag 27 september 2007 @ 11:31 |
Er kwam net een Syntus Lint binnen op Enschede ![]() | |
Remco | donderdag 27 september 2007 @ 11:45 |
![]() [ Bericht 69% gewijzigd door Remco op 27-09-2007 14:50:33 ] | |
Dr_Flash | donderdag 27 september 2007 @ 11:54 |
je plaatje is een beetje stuk Remzz ![]() | |
dennistd | donderdag 27 september 2007 @ 11:57 |
quote: idd, een klein beetje maar ![]() | |
thats-me | donderdag 27 september 2007 @ 12:23 |
Mooie foto ![]() ![]() | |
Steve-O | donderdag 27 september 2007 @ 13:20 |
Ben op zoek naar werk krijg net de volgende mail quote:Iemand een idee of dit wat is ![]() | |
Remco | donderdag 27 september 2007 @ 14:50 |
Ah nu doet die het wel ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 27 september 2007 @ 14:59 |
Mendinistoelen er nog gewoon in dus? ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 27 september 2007 @ 15:20 |
quote:Misschien was dat de bios van vorig jaar? Toen hadden ze de hoofdsteunen gedemonteerd. | |
Brembo | donderdag 27 september 2007 @ 15:20 |
quote:Ziet er tenminste echt huiselijk uit ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 27 september 2007 @ 15:21 |
quote:Dat moet je toch niet aan ons vragen? Ga eens naar OHIH! ![]() Ik zelf heb geen interesse, ik ben slecht in het maken van kruiswoordpuzzels. | |
Dr_Flash | donderdag 27 september 2007 @ 15:32 |
quote:Ja precies ![]() ![]() ![]() | |
Remco | donderdag 27 september 2007 @ 15:34 |
quote: Het ziet er idd echt niet uit ![]() | |
Duvel | donderdag 27 september 2007 @ 15:59 |
quote:Vanmorgen hadden sommige mensen niet door dat het niet handig is als je voor de schermen gaat staan. En het is niet zo handig dat de stoelen in de standaard opstelling waren blijven staan, volgens mij hadden ze dat vorig jaar ook veranderd. (Alles in coachopstelling.) | |
dennistd | donderdag 27 september 2007 @ 17:05 |
was het de 4226 niet die betrokken was bij die aanrijding met die kraan een maand terug ofzo? in elk geval: deze rijdt weer, hij stond vanmiddag op enschede, spoor 2 (rijdt als aansluiting op de internationale trein) de kopdeuren zaten in de grondverf (blauw-groenig-spul iig), en er waren nog duidelijk beschagingen te zien op de zijkant van de kop | |
thats-me | donderdag 27 september 2007 @ 17:17 |
Nee de 4206. | |
dennistd | donderdag 27 september 2007 @ 17:20 |
quote: dan heb ik of scheel gekeken, of de 4226 heeft ook iets gehad (zag het vanuit de bus, dus waarschijnlijk het eerste) | |
Peterselieman | donderdag 27 september 2007 @ 17:39 |
quote:4226 is volgens mij bij het rangeren in aanraking gekomen met een andere koploper en had daardoor beschadigde deuren. | |
Peterselieman | donderdag 27 september 2007 @ 17:39 |
quote:Een wasmuntje opmaken dus ![]() | |
Ajaman | donderdag 27 september 2007 @ 18:23 |
quote:Het is vrij zeker hoor dat Voith in Blerick gaat knutselen met de treinen van Arriva ![]() Het spoor gedeelte dat in de werkplaats ligt is dmv ES-lassen gescheiden van de rest van het spoor. Een trein komt aanrijden, stopt voor de las, laat de pantograaf zakken en wordt naar binnen getrokken door een locje. Als de trein nu binnen staat, kan deze op geen enkele manier meer te maken krijgen met stroom van de bovenleiding of van de retourstromen in de spoorstaven. Kortom: een stukje veiligheid voor de knutselaars van de treinen:) | |
Duvel | donderdag 27 september 2007 @ 18:44 |
quote:Ja klopt, een werkplaats op die manier scheiden lijkt me een goed plan! Ik denk trouwens dat ze treinen naar binnen moeten duwen, anders staat je loc opgesloten. | |
Duvel | donderdag 27 september 2007 @ 18:46 |
quote:Volgens mij grafittikunstenaars met een pot blauwe verf en een roller. ![]() | |
Ajaman | donderdag 27 september 2007 @ 18:55 |
quote:En ik weet dat ze de treinen naar binnen trekken ![]() Volgens mij gaan ze bij Connexxion een Unimog met lorries gebruiken, die aan de achterkant de werkplaats uit kan rijden en dat ze bij Voith in Blerick een locje gaan gebruiken dat de trein naar binnen trekt. (Of net andersom, maar ik heb nog geen loc zien staan in de werkplaats van Connexxion vanmiddag) De reden dat de loc trek is dat deze dan niet goedgekeurd hoeft te zijn voor het hoofdnet en dus een "afdankertje" mag wezen zonder allerlei veiligheidscertificaten enzo... | |
Duvel | donderdag 27 september 2007 @ 19:00 |
Als ze 'm erin trekken, moeten ze 'm eruit duwen, dus dat maakt geen hol uit, behalve dat een stuk spoor bezet wordt door een walmende dieselloc. | |
Ajaman | donderdag 27 september 2007 @ 19:04 |
quote:Maar als je hem eruit duwt, hoeft "je vieze oude afgedankte dieselloc" niet op het hoofdspoor te komen en kan je treinstel op eigen kracht wegrijden. Prorail wil namelijk alleen gecertificeerde locs op het hoofdspoor hebben en die zijn een stuk duurder in aanschaf en onderhoud. en bij de consessieverleningen is het juis de bedoeling om alles zo goedkoop mogelijk te doen. | |
Duvel | donderdag 27 september 2007 @ 19:05 |
Klopt, maar met dat emplacement voor de deur hoeft de loc de hoofdsporen niet op. | |
Ajaman | donderdag 27 september 2007 @ 19:11 |
quote:Ik wil best een hele discussie hierover gaan voeren, maar het is en blijft echt DE reden hoor. Op eigen terrein mag je rijden met wat je maar wil, maar zodra je je eigen spoor verlaat moet je goedgekeurd zijn. Je rijdt dan wel een emplacement op, maar dat is van Prorail en die wil dat je met goedegekeurd materieel rijdt. | |
Duvel | donderdag 27 september 2007 @ 19:12 |
Werk je bij de werkplaats dat je dat allemaal weet? | |
Ajaman | donderdag 27 september 2007 @ 19:14 |
Nee, niet bij de werkplaats, maar ik ben wel mede verantwoordelijk voor het ontwerp van de sporen die van Connexxion en Voith zijn. Vandaar dat ik hier één en ander over kan vertellen. | |
Duvel | donderdag 27 september 2007 @ 19:18 |
Ah, Volker? ![]() | |
Remco | donderdag 27 september 2007 @ 19:19 |
Prachtig moment in Leeuwarden om kwart voor 5. Ik kom daar aan staat nog geen trein, minuutje later komt de trein die al klaar stond voor de 17.04 naar Zwolle aangereden op het spoor van waar de intercity van zou moeten vertrekken. Een ICM drietje.... kan echt niemand meer bij... Staan daar al 5 minuten opeengepakt. Horen we dat de machinist nog moet aankomen(uit Zwolle die trein had pech vandaar dat er ook nog geen trein stond). Kwartier later komt de trein uit Zwolle toch aan. Omdat het al bijna 4 over 5 is denk de conducteur dat die trein eerder weg gaat. Heeft ie het net omgeroepen iedereen is de trein uit, komt de machinist net aanlopen. Gaat toch de intercity weer eerder. De conducteur wist het helemaal niet meer en sloot gewoon de deuren van de intercity(die half leeg was gestroomd) en de trein vertrekt. Is de helft dus in de stoptrein van 17.04 gaan zitten waar op dat moment nog geeneens een conducteur voor was ![]() Heel warrig verhaal zie ik, maar het was echt super grappig ![]() | |
Peterselieman | donderdag 27 september 2007 @ 19:23 |
Volgens een bericht op Somda rijdt xx op de kippenlijn nu ook al met het prototype, FTD01 in reizigersdienst | |
Ajaman | donderdag 27 september 2007 @ 19:23 |
Ik ga hier geen namen noemen(iig geen aannemer), maar wij zijn via Prorail in contact gebracht met Connexxion en Voith en hebben hebben toen de aanbesteding voor het spoorwerk geregeld + directie gevoerd op beide werken. | |
Duvel | donderdag 27 september 2007 @ 19:25 |
OK, dat is verstandig, tip één: plemp geen bedrijfsinfo op een openbaar forum. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 27 september 2007 @ 19:26 |
quote:Zou best kunnen, er moet IETS rijden daar, qua roestritten ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 27 september 2007 @ 19:27 |
quote:tenzij je ontslagen wilt worden, dan is dat best een goed plan natuurlijk ![]() | |
Ajaman | donderdag 27 september 2007 @ 19:31 |
quote: ![]() Ik was ook echt niet van plan om hier allemaal dingen neer te gaan zetten die de rest van NL niet had kunnen bedenken hoor:) Maar ik kan je nog wel vertellen dat zaterdag de eerste Protos van Connexxion omhoog wordt gehesen in de werkplaats;) | |
Peterselieman | donderdag 27 september 2007 @ 19:31 |
quote:De FTD01 heeft eerder vandaag de xx5032 al afgesleept. de xx5031 schijnt weer rond te karren. Maar ja veel meer dan roestrijden doen ze volgens mij op dat lijntje momenteel ook niet. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 27 september 2007 @ 19:32 |
quote:Ah dat is mooi om te horen. Dan hoeven ze niet in de buitenlucht of in Eindhoven meer onderhouden te worden. | |
Zug-Chef | donderdag 27 september 2007 @ 19:33 |
quote:Klopt, sprak een maat van me die had de 16:45 trein, was ook een ICM-III of ICM-IV'tje. Die 16:45 was met +20 pas vertrokken uit Lw.... Ik kwam trouwens om 17:14 aan in Lw, mijn trein was gewoon op tijd ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 27 september 2007 @ 19:34 |
quote:Overigens ben ik er INMIDDELS achter waar de vervangende bussen in Amf staan ![]() Helemaal achteraf bij de uitgang Barchman Wuytierslaan. En het enige bord wat daarop wijst, staat dus ook helemaal daar ![]() | |
Duvel | donderdag 27 september 2007 @ 19:36 |
Goed zo, dat is pas klantvriendelijk! | |
Dr_Flash | donderdag 27 september 2007 @ 19:39 |
quote:Ja ja, laat dat maar aan Connexxion over ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 27 september 2007 @ 19:41 |
quote:Ze zijn klantvriendelijker dan Arriva ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 27 september 2007 @ 19:42 |
quote:Dat zou best een kunst zijn. Van Arriva dan. | |
Dr_Flash | donderdag 27 september 2007 @ 20:17 |
Zou dit nog binnen PVR zijn? ![]() En wij maar janken ![]() | |
Duvel | donderdag 27 september 2007 @ 20:50 |
quote: ![]() | |
sander89 | donderdag 27 september 2007 @ 23:19 |
quote:Volgens mij rijden daar 5 keer zo weinig treinen als in NL en vervoeren ze even veel personen. Wat nou treinen te kort in NL? | |
Dr_Flash | donderdag 27 september 2007 @ 23:34 |
quote:Volgens mij lul jij uit je nek als een kip zonder kop ![]() | |
Socios | donderdag 27 september 2007 @ 23:38 |
quote:Vandaar dat ik even op het emplacement van Leeuwarden moesten wachten. Ik kwam 16.54u + 12 ofzo aan in Leeuwarden. Kwam uit de richting Arnhem en had in Zwolle bijna nog de vertraagde Intercity (Oorspronkelijke vertrektijd 15.20u) gehaald die even voor mijn trein in Leeuwarden aankwam. ![]() Vanochtend met de ´bioscooptrein´ van 10.45u uit Leeuwarden vertrokken. ![]() Vier baggerfoto´s van de binnenkant. Inderdaad heel anders dan twee jaar geleden. Drie schermen en de ´gewone´ bankopstelling. Wel lachen zo´n bioscoop in de trein. Mensen zie je bij het instappen ook ´verward´ kijken en dan weer uitstappen om ergens anders in de trein in te stappen. Anderen waren duidelijk op de hoogte van de trein en ook nog die vroegen of men er niet een speciaal kaartje voor nodig had. In tegenstelling tot eerder vermeld vond ik het geluid juist te hard. Na een tijdje begon het echt te tetteren. In Steenwijk ben ik dan ook naar een andere coupé gelopen. In Amersfoort uitgestapt voor de Protos, maar dat werd ´m niet. ![]() ![]() Plan V gereedstaande voor vertrek als trein 31333 naar Ede - Wageningen om 12.46u. ![]() Hetzelfde V´tje in Ede - Wageningen om als trein 31338 weer terug te keren naar Amersfoort om 13.32u. Als laatst nog een fotootje van het oude stationsgebouw van Arnhem dat men hard aan het slopen was... ![]() Station Arnhem... | |
Dr_Flash | donderdag 27 september 2007 @ 23:41 |
Indian Railways is the world's largest commercial or utility employer, with more than 1.6 million employees and is second to the Chinese Army in highest number of employees. The railways traverse the length and breadth of the country; the routes cover a total length of 63,140 km (39,233 miles). As of 2002, IR owned a total of 216,717 wagons, 39,263 coaches and 7,739 locomotives and ran a total of 14,444 trains daily, including about 8,702 passenger trains. bron Indian Railways [..] is one of the largest and busiest rail networks in the world, transporting sixteen million passengers [..] daily. Ter vergelijking, NS doet daar een week of 3 over. En eigenlijk vallen die cijfers me nog tegen ![]() ![]() | |
sander89 | vrijdag 28 september 2007 @ 00:07 |
quote:Effe rekenen: 16000000 gebruikers met 8,702 personen treinen per dag. =1838 personen per trein in India. In NL gaan er ongeveer 1000000 passagiers met de trein elke dag. Zouden iets van 360 mensen per trein in NL moeten zitten gemiddeld, als hier 5 keer zoveel treinen rijden. Maar kan nergens vinden hoeveel passagiers treinen hier dagelijks rijden in NL? | |
Peterselieman | vrijdag 28 september 2007 @ 00:37 |
quote:Dan ken je Arriva nog niet goed genoeg zeker. Binnenkort Arriva maar eens klieren door een gratis dagkaartje te gebruiken om heel Noord-Nederland en een stukje Duitsland te doorkruisen. | |
Dr_Flash | vrijdag 28 september 2007 @ 09:56 |
quote:Hmmm dat land is wel veeeeeeeeel groter natuurlijk he ![]() ![]() Hoe dan ook, Nederlanders zijn veel groter dan Indiërs, Indiërs hebben niet ALLEMAAL 4 sleepkoffers en een vouwfiets, en toch puilen ZIJ de trein uit, en niet wij ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 28 september 2007 @ 09:57 |
quote:Nee, maar goed, je moet al zowat mensen opzettelijk gaan lopen irriteren wil je het slechter doen dan cxx ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 28 september 2007 @ 10:17 |
quote:Een klantenservice die pas 2 maanden na het indienen van een klacht met een standaardbrief op de proppen komt, brieven überhaubt niet versturen, mensen die langs elkaar heen werken, etc. Toppunt vond ik wel dat ik mezelf uit moest nodigen voor het eerste, besloten ritje met de GTW, terwijl ik er wel recht op had vanwege het prijswinnaar zijn bij het indienen van een naam. Met de klantenservice van xx heb ik veel betere ervaring. Daar bellen ze tenminste nog even om je klacht af te handelen. | |
Dichterbijer | vrijdag 28 september 2007 @ 11:35 |
XX mag nu al wasmuntjes gaan kopen... ze worden snel vies ![]() Roestrijden? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 28 september 2007 @ 11:42 |
Hopelijk zijn die stellen beter te wassen dan de GTW'tjes van Arriva, want ik zag afgelopen maandag dat er 2 man op het emplacement van Groningen handmatig de kop stonden te soppen. | |
Dr_Flash | vrijdag 28 september 2007 @ 14:04 |
http://www.nufoto.nl/2007(...)-gekoppeld-lunteren/ Foto's van gisteren ![]() | |
Dichterbijer | vrijdag 28 september 2007 @ 15:11 |
Nu je ze zo ziet...zijn het best leuke treinen om te zien. Beetje wennen... maar als uit eindelijk alles lekker draait moet het wel een lekkere trein zijn. | |
Dr_Flash | vrijdag 28 september 2007 @ 15:17 |
Oh ja hoor, het rijdt hartstikke relaxt. ALS het rijdt ![]() | |
Brembo | vrijdag 28 september 2007 @ 16:27 |
quote:Reken maar in de spits, dat er in 12 bakken V-IRM toch gauw 800 ~ 1000 man zitten. Goed het is maar een uurtje, maar ja tel al die intercities maar is bij elkaar op! | |
Dr_Flash | vrijdag 28 september 2007 @ 17:05 |
Prorail zegt dat er nu 2,8 miljoen treinen per jaar rijden. Dat zijn er dus ook ongeveer 7700 per dag ![]() ![]() ![]() Tegen die 8700 van India ![]() ![]() | |
ghizzer | vrijdag 28 september 2007 @ 20:14 |
wat ik mij sterk afvraag.. waarom wordt er geen spoor aangelegd tussen leeuwarden en den helder. dan betrek je friesland veel meer bij noord noord-holland. lijkt me voor beide economische gebieden een positieve uitwerking hebben. nu liggen beide delen van nederland toch min of meer geïsoleerd. of anders een idee om het ijsselmeer (gedeeltelijk) droog te leggen? hierdoor heeft nederland ook meer mogelijkheden om het praktischer in te richten en schept het meer ruimte voor bijvoorbeeld het bouwen van huizen. | |
Remco | vrijdag 28 september 2007 @ 20:19 |
quote: De afsluitdijk is ze breed gebouwd dat er een spoorlijn naast zou kunnen liggen. Uiteindelijk hebben ze wegens financiele redenen dat niet gedaan en is het in de jaren 70 een tweebaans snelweg geworden. [ Bericht 0% gewijzigd door Remco op 28-09-2007 20:26:32 ] | |
Dichterbijer | vrijdag 28 september 2007 @ 20:25 |
Hmmm... volgens mij kun je nog steeds een enkelspoortje erover heen leggen... maar... zou dat sneller zijn om naar Leeuwarden te reizen? | |
Remco | vrijdag 28 september 2007 @ 20:27 |
quote: Lijkt me wel vet, met 160 over de afsluitdijk ![]() | |
Ajaman | vrijdag 28 september 2007 @ 20:48 |
![]() de "rangeerloc" van Connexxion te A'foort [ Bericht 23% gewijzigd door Ajaman op 28-09-2007 20:50:45 (linkfix) ] | |
Peterselieman | vrijdag 28 september 2007 @ 21:01 |
Dat is een cool locje ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 28 september 2007 @ 21:06 |
Het begint eentonig te worden, maar de spoorbrug bij Akkrum was weer eens defect. Hierdoor stond het nodige ICM in de weg in Lw. Dit in combinatie met een defecte GTW aan een perronspoor gaf de nodige verrassende dingen. De sneltrein van 16.58 naar Groningen vertrok vanaf spoor 5b en was even daarvoor als stoptrein uit Gn binnengekomen. Minder dan een minuut na het vertrek van de sneltrein werd het mat van de stoptrein naar Gn voorgereden. Aan de andere kant van het station veroorzaakte het uitvallen van een trein ervoor dat er om 18.15 ICM op spoor 2 binnengenomen werd ipv 4 of 5a. Ook reed er weer eens een buffeltje in de Hlgh pendel. | |
Socios | vrijdag 28 september 2007 @ 21:08 |
quote:Dat kan nu ook, daar heb je geen trein voor nodig. ![]() Maar helaas is destijds voor een (extra) weg gekozen en niet voor een trein... Aftakking ten oosten van Harlingen via Zürich en de afsluitdijk naar Den Oever. Van daaruit naar Hoorn en Den Helder, eventueel nog met een boogje naar Alkmaar. Mooi tracé voor een hogesnelheidstrein die in 6 minuten de hele afsluitdijk overgaat. ![]() | |
Socios | vrijdag 28 september 2007 @ 21:10 |
quote:Ja, ik had die van 17.33u, gister reed er ook al een Buffel, errug blij mee. ![]() | |
Mathijz | vrijdag 28 september 2007 @ 21:25 |
Misschien het verkeerde topic, maar wat controleren die conducteurs aan je OV eigenlijk? Gister wouden ze hem controleren ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 28 september 2007 @ 22:17 |
Normaal kijken ze even of het een week of weekend kaart is, als ze dat al bekijken. Echter kunnen er ook controles zijn, waarbij de kaartnummers ingevoerd worden in een apparaatje om te kijken of de kaart gestolen is. verder zullen ze de kaart dan ook onderzoeken op manipulatie, omdat dat helaas ook voor komt. | |
sander89 | vrijdag 28 september 2007 @ 22:25 |
quote:Dat is best ziek ![]() Treinen zullen daar misschien wel wat langer zijn maar dan is het nog steeds een super volgestouwde trein (de meeste). | |
Dr_Flash | vrijdag 28 september 2007 @ 22:36 |
quote:ja, dat bleek ook wel uit dat filmpje ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 28 september 2007 @ 23:10 |
Mijn dingetjes van vandaag met als hoogtepunt natuurlijik de 2e foto ![]() ![]() Railprolokje 6504 met een beladen Houtafvaltrein in Amersfoort ![]() Connexxion Protos 5032 komt met ruim 10 minuten vertraging aan in Amersfoort waar er snel kopgemaakt wordt en weer vertrokken wordt naar Ede-Wageningen ![]() En te Ede-Wageningen smalbek Rail4Chem 2001 met een graantrein richting Emmerich ev | |
Dr_Flash | vrijdag 28 september 2007 @ 23:51 |
quote:Ik wou zeggen ja ![]() quote: | |
Zug-Chef | zaterdag 29 september 2007 @ 10:45 |
![]() | |
JaFFe | zaterdag 29 september 2007 @ 13:08 |
Klopt het dat er iets met stoomtreinen gebeurt in de buurt van Enschede? Hoorde net een trein fluiten ga zo wel ff kijken als ik toch naar huis ga. | |
Zug-Chef | zaterdag 29 september 2007 @ 13:10 |
Klopt: zie http://www.mijnopenbaarvervoer.nl. | |
Dr_Flash | zaterdag 29 september 2007 @ 13:26 |
quote:Wauw ![]() ![]() | |
Dichterbijer | zaterdag 29 september 2007 @ 14:17 |
Zo ![]() ![]() En zowel heen als terug met de trein, zal wat kiekjes maken in de tunnel ![]() Heb geboekt via www.londen.nl (eigenlijk de Jong Intra). | |
Dr_Flash | zaterdag 29 september 2007 @ 14:32 |
Jammer dat ze per trein alleen maar Londen hebben ![]() Wie gaat er nou vliegen naar Parijs? ![]() | |
Duvel | zaterdag 29 september 2007 @ 14:36 |
quote:Goede vraag. Soms is vliegen goedkoper. ![]() | |
SNArky | zaterdag 29 september 2007 @ 14:38 |
quote:Ik heb eens 6 uur vertraging gehad op CdG om naar schiphol te gaan, had ik net zo goed op en neer kunnen gaan met de Thalys ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 29 september 2007 @ 14:49 |
quote:Ja, en soms is Eurolines NOG goedkoper. En net zo langzaam, omslachtig en oncomfortabel. | |
Dr_Flash | zaterdag 29 september 2007 @ 15:21 |
De stoomlocs in Oldenzaal krijgen hulp ![]() quote: | |
SuperWeber | zaterdag 29 september 2007 @ 15:24 |
Njouw zoals beloofd, ben ik even op pad geweest ![]() Helsinki stationsbordjes voor Flash: ![]() ![]() ![]() Pendolino sneltrein richting Kuopio (max. 220 km/h) ![]() Een of andere locomotief: ![]() Pendolino sneltrein richting Tampere 2 uur vanaf Helsinki en daarna door naar Oulu (7 uur vanaf Helsinki). ![]() Een of ander oud ding wat net aankwam toen ik daar rondliep: ![]() En de Finse vervanger van het bovenstaande korte afstand materieel: ![]() En de trein naar St. Petersburg: ![]() Ik ben geen begenadigd treinfotograaf, maar misschien dat jullie er iets aan hebben. Die Pendolino trein is btw. best grappig, want dat ding kan alleen 220 km/h dicht bij Helsinki, zodra hij wat verder weg is, is de rails niet goed genoeg meer voor deze snelheden. Orgineel op aanvraag ![]() ![]() | |
ghizzer | zaterdag 29 september 2007 @ 15:39 |
@Superweber. Vette foto's zeg! de 5de foto van boven doet me sterk denken aan materieel wat ook in Zwitserland rijdt. [ Bericht 1% gewijzigd door ghizzer op 29-09-2007 15:57:24 ] | |
SuperWeber | zaterdag 29 september 2007 @ 15:48 |
quote:Die had eigenlijk wel wat beter gekund, ik had aan de andere kant moeten gaan staan bedenk ik me nu ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 29 september 2007 @ 15:52 |
quote:Klopt ja, de serie Re460 is dat ![]() Nog bedankt voor de bordjes Superweber ![]() | |
ghizzer | zaterdag 29 september 2007 @ 15:56 |
quote:ah juist.. het station oogt niet heel groot of wel? is het vergelijkbaar (qua looks bv.) met een nederlands station en was de trein naar st. petersburg de enige internationale lijn? hoe lang doet die trein naar st. petersburg erover? (jaja ik ben nogal geïnteresseerd ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 29 september 2007 @ 15:57 |
quote:www.bahn.de, staat alles ![]() ongeveer 5½ uur ![]() | |
ghizzer | zaterdag 29 september 2007 @ 16:09 |
quote:thanx.. heb t gezien ja.. zag op de kaart dat t ook eigenlijk best dicht bij mekaar ligt. had ik me op verkeken. | |
Dr_Flash | zaterdag 29 september 2007 @ 16:27 |
Superweber, ben je alleen even naar het station geweest voor wat foto's? Of heb je ook een ritje gemaakt? ![]() | |
Eix | zaterdag 29 september 2007 @ 17:51 |
Als je in Finland bent zou je als je kan hier eens naartoe moeten gaan: http://www.jokioistenmuseorautatie.fi/ Ben daar toen ik anderhalf jaar geleden op uitwisseling was in Finland geweest waarna ik een hele rondleiding heb gekregen door de loods. Erg tof. ![]() Was alleen een beetje zuur dat mijn camera weer eens kuren had => batterijen waren in een keer leeg. Heb maar liefst 3 foto's. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 29 september 2007 @ 17:54 |
Had je veel eerder moeten doen idd ![]() ![]() Maar nu heb je dus nog een aardige smoes om nogeens terug te gaan ![]() | |
en_door_slecht | zaterdag 29 september 2007 @ 20:08 |
Heeft iemand nog foto's van Hengelo vandaag? | |
SuperWeber | zaterdag 29 september 2007 @ 20:21 |
quote:Op www.vr.fi kun je alles over vertrek en aankomsttijden vinden in Finland (even op in English klikken, want dat Fins begrijp ik ook niks van ![]() Het station is niet echt heel groot. Helsinki is ook een eindstation. Dat is ook vrij logisch want 1/5 van de de Finse bevolking woont in Helsinki of zijn omgeving (1 miljoen van de 5 in totaal). Alles gaat of komt van Helsinki min of meer. Maar ik geloof dat er toch nog wel iets van 10 sporen zijn. Als je op de foto met de vertrekkende trein kijkt, zie je ook dat de perrons heel lang zijn. Treinen in het algemeen zijn hier vrij lang. Een trein missen is ook geen humor hier, want de volgende (lange afstandstrein) komt 2 uur later oid. De looks van station zijn iets meer in Oost Europese stijl, ik denk dat de spoorwegen hier ook opgericht zijn in de tijd dat de Russen hier nog de baas waren, dus heel verbazingwekkend is dat niet. Volgens mij hebben de Finnen nadat ze onafhankelijk zijn geworden de boel wel een beetje verbouwd. Ik zal binnenkort wel even een fatsoenlijke foto (heb ik nu niet) van het station maken en die posten ![]() | |
Duvel | zaterdag 29 september 2007 @ 20:42 |
Als het goed is hebben de Finnen ook breedspoor, net als in Rusland. Een verbinding met Zweden wordt dan ook wel lastig. En in de tijd dat Finland nog Russisch was, was er waarschijnlijk geen aanleidig om een spoorlijn naar Zweden te leggen. Daarbij: op het punt waar Zweden en Finland elkaar raken, wonen zo weinig mensen dat het waarschijnlijk niet rendabel is daar een spoorlijn te bouwen. Dus blijft het bij bootjes. ![]() | |
ghizzer | zaterdag 29 september 2007 @ 20:45 |
quote:Thanx! Vet zeg! Zag op die website dat er ook een trein vanuit Helsinki naar Moskou gaat. Die trein doet er 12 uur en 58 minuten over. Met een eindstation, bedoel je dan een kopstation (zoals Den Haag CS) of een eindstation in de zin dat het het eindpunt voor alle lijnen is? Zag het inderdaad dat de treinen er niet heel vaak rijden. Vijf jaar geleden ben ik in Finland geweest (Rovaniemi). De taal blijft leuk.. ik snap er echt helemaal geen zak van. Heb me laatst laten vertellen dat de Finnen elf verschillende lidwoorden kennen. | |
Dr_Flash | zaterdag 29 september 2007 @ 20:46 |
Niet helemaal Duuf, er loopt wel degelijk een spoorlijn om de Botnische Golf langs. Daar rijdt trouwens alleen maar cargo over een stuk van zo'n 150 km. Voorts klopt het dat Finland breedspoor heeft: 1524 mm tegen 1435 mm in veel andere landen. | |
Dr_Flash | zaterdag 29 september 2007 @ 20:52 |
quote:Dat is een misverstand ![]() ![]() | |
Duvel | zaterdag 29 september 2007 @ 21:05 |
quote:Oeps! Ik heb trouwens ook weleens gelezen dat het Fins tot dezelfde taalfamilie behoort als het Hongaars. Maar ze hebben dus de voorzetsels achter de z.n. staan? Hoe handig. Net zoiets als de Scandinavische talen die het lidwoord als een uitgang van het z.n. hebben: bil = auto bilen = de auto bilar = auto's bilarna = de auto's Of zo! ![]() | |
ghizzer | zaterdag 29 september 2007 @ 21:12 |
quote:ja ik weet het niet. het enige wat ik kan zeggen is dat ik het van iemand heb waarvan haar vader fins is. en dat het op het Hongaars lijkt klopt inderdaad. maar goed... voordat we afdwalen. stay train minded. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 29 september 2007 @ 21:15 |
quote:Goed plan. Ik wil daar een keer heen ![]() | |
ghizzer | zaterdag 29 september 2007 @ 21:26 |
quote:naar finland? als je t om de treinen wil doen zou ik persoonlijk voor een andere stad gaan. helsinki heeft ten opzichte van andere grote europese steden in verband met de geografische ligging op het gebied van personenvervoer met de trein niet veel te bieden. oslo is wel een aanrader als je kickt op hypermodern. Toen ik daar 5 jaar geleden was (heb een rondreis met de bus door scandinavië gemaakt.. totaal 5.000 km met de bus afgelegd) was dat wel heel erg vet. allemaal hele nieuwe spoorlijnen en alles modern. vette shit! alleen ook voor oslo geldt dat het betrekkelijk klein is. Köln daarentegen, voor het geval je er nooit geweest bent, is bij mijn weten één van de belangrijkste internationale treinstations van europa. er vertrekken treinen richting denemarken, polen, frankrijk, oostenrijk, zwitserland, italië, tsjechië en misschien ook nog wel verder. zelf vond ik wien westbahnhof ook wel leuk. | |
Dr_Flash | zaterdag 29 september 2007 @ 21:29 |
Ik kick niet zo zeer op hypermodern hoor, ik vind ouwe schrale zooi juist wel leuk ![]() ![]() | |
ghizzer | zaterdag 29 september 2007 @ 21:32 |
quote:als je op ouwe schrale zooi kickt raad ik je Boekarest Centraal aan. Of een hele boel meuk in Polen. | |
Dr_Flash | zaterdag 29 september 2007 @ 21:33 |
Oostblok, ieuw ![]() | |
Duvel | zaterdag 29 september 2007 @ 21:35 |
![]() | |
ArthurvanderVelden | zaterdag 29 september 2007 @ 21:59 |
quote:Ehm.. Jij kwam toch weleens in polen fles? ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 29 september 2007 @ 22:00 |
uh.. hap ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 29 september 2007 @ 22:01 |
Smakelijk Artie ![]() | |
dennistd | zaterdag 29 september 2007 @ 22:15 |
quote: morgen ga ik er heen, zal morgenavond wat foto's posten hier | |
thats-me | zaterdag 29 september 2007 @ 22:30 |
Ik ben er morgen ook te vinden. ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 29 september 2007 @ 22:41 |
Berichten op somda hebben mij toch maar thuis gehouden. Het schijnt het allemaal gewoon net niet te zijn... Niks bijzonders eigenlijk wat er staat. Dat is best wel jammer. Toch ben ik benieuwd naar de foto's van diegene die wel gaan | |
Dr_Flash | zaterdag 29 september 2007 @ 22:42 |
quote:Rijdt er morgen een Protos volgens somda? ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 29 september 2007 @ 22:45 |
Ze rijden dit weekend als t goed is met 2 stuks zelfs, en daarnaast nog een plan v. Maar zal eens kijken voor je wat er vandaag gespot is door de kleutertjes ![]() EDIT: Beide stellen hebben vandaag gereden! | |
thats-me | zaterdag 29 september 2007 @ 22:46 |
quote:Heb het ook gelezen ja, maar ik heb het kaartje al, dus zonde om niet te gebruiken. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 29 september 2007 @ 22:50 |
quote:Ik hoor het net ja ![]() Nou ja, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst ![]() | |
ArthurvanderVelden | zaterdag 29 september 2007 @ 22:59 |
quote:Enniewee, Ik heb nog wat sfeerbeelden van de ZLSM Dieseldag, met een gouden moment erin: Fles die zijn voorkeur uitspreekt voor de Protos en de gereedstaande plan V verafschuwd. De mcn van die V liep juist voorbij ![]() ![]() Je mag kiezen Google Video WMV Download ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 29 september 2007 @ 23:10 |
Mwoa, ik druk me nog bijzonder parlementair uit daar ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 29 september 2007 @ 23:11 |
Leuk filmpje ![]() | |
HenkBenzinetank | zaterdag 29 september 2007 @ 23:21 |
Vraagje: ik liep laatst langs het spoor, en toen kwam er een trein aan op zon 500-800m. Een wissel (of een sein) begon toen een soort melodietje te spelen. Dus niet tuutuutuuutuut ofzo,maar met wat meer variatie. Het was alleen te horen als je min of meer naast die paal stond zeg maar. Waarom is dat zo'n geluid? | |
en_door_slecht | zondag 30 september 2007 @ 00:09 |
quote:"Moet wel een plee in zitten, moet zeiken als een aap" ![]() Die bedoel je? ![]() | |
Urvin | zondag 30 september 2007 @ 02:04 |
Iemand al eens een ICRm als stoptrein meegemaakt? ![]() | |
Zug-Chef | zondag 30 september 2007 @ 09:23 |
Jah, al een keer of 20 ofzo. Arnhem - Nijmegen met de 3600 | |
SuperWeber | zondag 30 september 2007 @ 10:57 |
quote:Met eindstation bedoelde ik, dat alle lijnen ophouden op Helsinki station. (Volgens mij is dat op den Haag cs ook zo, maar dat weten jullie beter dan ik waarschijnlijk.). Je kunt dus ook gewoon voor alle verschillende treinen langs lopen. Verder is Helsinki voor zover ik weet altijd het "eindpunt van deze trein". Ik heb nog even een fotootje van het station kunnen googlen ![]() ![]() | |
Wadloper | zondag 30 september 2007 @ 11:13 |
quote:Erg leuk filmpje inderdaad ![]() | |
von_Preussen | zondag 30 september 2007 @ 11:45 |
quote:Leuke filmpjes hoor, alleen jammer dat je die Proto's niet ook eventjes van binnen hebt gefilmd. ![]() | |
ArthurvanderVelden | zondag 30 september 2007 @ 12:05 |
quote:Jawel hoor, alleen is daarbij Fles pontificaal in beeld enzo met zijn zoektocht naar een plee. Ik weet niet of dat zo heel gewaardeerd wordt als ik dat erbij had gezet. ![]() Verder nog wat filmpjes van de snoepautomaat in het ding. Dus wellicht kom ik nog met een 2 lichting ![]() | |
Zug-Chef | zondag 30 september 2007 @ 12:46 |
Ik vond nog twee foto's van situaties die niet meer mogelijk zijn nu :-) ![]() ![]() | |
Duvel | zondag 30 september 2007 @ 13:02 |
Ja die oude meuk bij Abcoude is succesvol geruimd! | |
Zug-Chef | zondag 30 september 2007 @ 13:21 |
Kijk dit gebeurt er met onze ICL/ICB/IR rijtuigen als ze uitgewisseld zijn in Venlo: Bron: http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,3487643 | |
ghizzer | zondag 30 september 2007 @ 13:23 |
Wadlopers.. ik heb er nooit van kunnen houden en ze lijken nu technisch echt helemaal op te zijn. Snel opruimen die oude meuk. | |
ghizzer | zondag 30 september 2007 @ 13:25 |
quote:haha knaterslelijk. totaal geen porum. | |
Willy84 | zondag 30 september 2007 @ 13:35 |
En daarom wel weer mooi. ![]() | |
Urvin | zondag 30 september 2007 @ 13:37 |
quote:Ja maar in die regio wordt het materieel ook ingezet. ![]() Niet bij de Flevolijn ![]() | |
Willy84 | zondag 30 september 2007 @ 14:44 |
Sinterklaas leegt ook z'n zak weereens ![]() wat verzamelde foto'tjes ![]() Maastricht 8 ponto's in de lucht ![]() ![]() ![]() Uitgangscontrole te Amsterdam Amstel, sneaky foto omdat ze zulke foto's nooit zo waarderen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Soort van moke up treinstel van Siemens. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Stoeltjes zien er heel fijn uit......maar zijn het niet ![]() ![]() Tijdelijk ICE station te Wildenrath ![]() Zeeuws Vlaanderen ![]() ![]() Doorkomst te Amsterdam Amstel ![]() | |
ghizzer | zondag 30 september 2007 @ 14:52 |
vette foto's! (Y)(Y) | |
Peterselieman | zondag 30 september 2007 @ 15:07 |
quote:Een geluid wat uit de spoorstaven komt? | |
von_Preussen | zondag 30 september 2007 @ 15:14 |
Leuke foto's, supervette loc die BR103! ![]() | |
Socios | zondag 30 september 2007 @ 15:16 |
quote:Cool die ICE! Waarom was daar een tijdelijk station? | |
HenkBenzinetank | zondag 30 september 2007 @ 15:36 |
quote:weet ik niet ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 30 september 2007 @ 15:40 |
Dat soort geluiden komt inmiddels regelmatig voor als er treinen in de buurt zijn. | |
dennistd | zondag 30 september 2007 @ 17:32 |
Vandaag naar Hengelo toe geweest, wat plaatjes: De 186 van de HSA ![]() ICMm 4014 ![]() Deze trein gaat naar Glanerbrug (hoe weet ik niet ![]() ![]() Uitzicht vanuit de ICM ![]() Mat '24 Jaap tussen ICM ![]() Mat '24 Jaap ![]() Mat '24 ![]() Lint 35 naar Emmerich ![]() Lint 44 naar Mariënberg ![]() De 451 van de MBS ![]() De 7853 van de MBS ![]() Olympische VIRM: ![]() Vrachtwagon van de NS: ![]() SSN 01 1075 ![]() De 23 076 van de VSM ![]() VSM 52 3879 ![]() | |
HenkBenzinetank | zondag 30 september 2007 @ 18:13 |
Iemand trouwens al in de Bioscooptrein gezeten? Ik vorige week, erg tof ![]() | |
Socios | zondag 30 september 2007 @ 18:21 |
Ja, wel leuk. Grappig ook dat je niet naar buiten kan kijken. De trein kwam zonder stationvooraankondiging stil te staan. Zie je mensen opstaan en snel naar de deur toe omdat men denkt dat het station al bereikt is, staat de trein nog midden in een weiland. Mensen weer terug zitten, even later wel het station. ![]() | |
Willy84 | zondag 30 september 2007 @ 18:29 |
quote:Was vanwege de opendag van Siemens. Siemens is producent van de ICE en had dus een perron langs hun eigen testbaan gezet waar je voor 1 euro een rondje kon rijden. Alles door 1 deur naar binnen en 1 deur naar buiten. @ dennis: wat doen ze in die vrachwagon? Ze staan normaal op de Dijksgracht en schijnen gebruikt te kunnen worden als remrijtuig. Wat ze daar dan doen? | |
dennistd | zondag 30 september 2007 @ 18:30 |
quote:er stond een standje in van de ns volgens mij | |
Boschkabouter | zondag 30 september 2007 @ 18:38 |
![]() Wat doen deze eigenlijk nog in Maastricht? Zowel in Maastricht en Heerlen staan deze dingen (met een redelijk aantal rijtuigen... Maar ze worden zover ik weet niet gebruikt aangezien volgens de dienstregeling alleen maar VIRM rijdt daar. | |
Peterselieman | zondag 30 september 2007 @ 18:41 |
In Maastricht zit de werkplaats van de rijtuigen, daarom zie je die composities daar ook vaak staan | |
Socios | zondag 30 september 2007 @ 18:44 |
Het wordt tijd dat er weer getrokken treinen gaan rijden naar Maastricht. ![]() | |
Duvel | zondag 30 september 2007 @ 18:54 |
quote:Volgens mij onderhouden ze ook de locs in Maastricht. ![]() | |
Remco | zondag 30 september 2007 @ 18:56 |
quote:Heb je ook een foto van het dashboard? | |
Boschkabouter | zondag 30 september 2007 @ 19:06 |
quote:Hoe komen die dan daar, wordt daar binnen de dienstregeling met zo'n trein gereden of rijden die 's nachts leeg terug naar waar ze moeten rijden? quote:Die kunnen helaas niet gekoppeld worden in Sittard, dus zou er waarschijnlijk maar 1 trein per uur vanuit Maastricht kunnen vertrekken. En de VIRMs kunnen meer passagiers vervoeren, dus minder vaak staan ![]() | |
Peterselieman | zondag 30 september 2007 @ 19:08 |
quote:Klopt. Tilburg doet de goederenlocs en af en toe wat andere klussen, zoals een revisie. ![]() | |
Peterselieman | zondag 30 september 2007 @ 19:13 |
quote:De rijtuigen komen vanuit Venlo en Brabant naar Maastricht toe als Ledig Materieel. Ook zijn er af en toe LM ritten van verder weg. quote:Pendeltreinen, waarbij er in Sittard overgestapt moet worden ![]() | |
Willy84 | zondag 30 september 2007 @ 19:42 |
quote:Er gaan per dag 2 treinen uit de 3500 (IC Schiphol-Eindhoven) in de spits door naar Maastricht. Vertrek uit Eindhoven 17.15 en 17.45 Hiermee schijnt ook het materieel uitgewisseld te worden voor onderhoud. Locs worden uiteraard onderhouden in Tilburg. [ Bericht 4% gewijzigd door Willy84 op 30-09-2007 19:50:17 ] | |
Socios | zondag 30 september 2007 @ 20:03 |
Ah, nice, nice, en ´s ochtends de andere kant op zie ik. Als ik weer eens die kant op ga, weet ik welke trein ik moet nemen. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 30 september 2007 @ 20:10 |
quote:Dat doen we maar niet ![]() | |
dennistd | zondag 30 september 2007 @ 20:22 |
quote:alle foto's ervan: http://www.dennistd.nl/temp/cab%20icm/ | |
Willy84 | zondag 30 september 2007 @ 20:26 |
Volgens mij de laatste reclame op een trein:![]() Opname van een instructiefilm voor de KM te Amersfoort: ![]() Cabine airco van een VIRM ![]() Mooi uitzicht ![]() ![]() Een mooie truch van Herick rail. Mij is niet bekend of er ook andere wielen opgezet kunnen worden ![]() ![]() Amsterdam CS ![]() ![]() Mat '64 in de IC Amsterdam CS-Amersfoort-(Deventer) ![]() ![]() "Handig" plekje in de gereviseerde koploper ![]() ![]() Gepimpt bankje te Eindhoven(als ik het me goed herinner) ![]() Die mag je niet fotograveren! ![]() ![]() De stuurhut van een rijdende zeecontainer ![]() ![]() Venlo ![]() [cimg][http://i214.photobucket.com/albums/cc270/techtechhjo/DSC00354.jpg/cimg] ![]() En nieuw spul is onderweg ![]() ![]() | |
HenkBenzinetank | zondag 30 september 2007 @ 20:43 |
quote:haha, hier werd juist alles expres luid en duidelijk omgeroepen ![]() mensen die binnenstapten hadden ook zoiets van wtffff foto voor de liefhebbers: ![]() | |
en_door_slecht | zondag 30 september 2007 @ 21:35 |
quote:Leuke foto's. Ben vandaag ook nog even geweest, maar de trein van Almelo naar Hengelo reed via Wierden en later in Oldenzaal nog 45 minuten moeten wachten. Was een beetje een chaos, maar wel leuk. | |
thats-me | zondag 30 september 2007 @ 21:56 |
Dat Almelo - Wierden was eigenlijk als Ledig Materiaal bedoeld, dus niet voor Personen vervoer. Maar het merendeel van de historische ritten vervoerde dat stuk wel personen. Morgen zal ik ook eens wat foto's en filmpjes plaatsen ![]() | |
Duvel | maandag 1 oktober 2007 @ 11:25 |
Tussen Arnhem en Dieren gaat het ook weer goed, uitgelopen werkzaamheden! | |
Dr_Flash | maandag 1 oktober 2007 @ 12:37 |
quote: Ik las het vanochtend ja ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 1 oktober 2007 @ 14:30 |
En weer een trein jarig ![]() ![]() De Tokaido Shinkansen reed voor het eerst op 1 oktober 1964 ![]() | |
ArthurvanderVelden | maandag 1 oktober 2007 @ 14:59 |
Vraagje voor school ,weet iemand waar ik precies info kan vinden over het aantal verkochte jaarabbo's en de verhouding 1e en 2e klas? Het jaarverslag bied geen soelaas helaas ![]() | |
Dr_Flash | maandag 1 oktober 2007 @ 16:57 |
Bedrijfsgeheim natuurlijk ![]() hint: check eens de verhoudig eerste kls vs tweede klas plaatsen in een treinstel, en hou dan ens de bezettingsgraad in de gaten. Ik denk dat je landelijk uitkomt op 1:8 tot 1:10, globaal. | |
Dichterbijer | maandag 1 oktober 2007 @ 17:26 |
Rtvnoord.nl meld:quote:Dit is het eerste echte nieuwe station puur en alleen voor Arriva ![]() | |
#ANONIEM | maandag 1 oktober 2007 @ 20:10 |
Met oud en nieuw wil ik naar Berlijn. Reserveren hiervoor bij de NS kan pas vanaf 1 november en dus niet de gebruikelijke periode van 3 maanden van te voren. Iemand een idee waar ik wel alvast kaarten kan bestellen. Hiermee bedoel ik de mogelijkheid van eerder boeken via treinreiswinkel of DB. Iemand die deze filosofie kan uitleggen, vorig jaar was dit ook al zo. ![]() | |
Socios | maandag 1 oktober 2007 @ 20:11 |
Ik denk dat het te maken heeft met de nieuwe dienstregeling die 9 december ingaat. | |
Socios | maandag 1 oktober 2007 @ 20:16 |
Ik heb ook een vraagje trouwens. Indien iemand een OV-Studentenkaart heeft (week) en een overgangsbewijs naar de 1e klas wil kopen voor een reis die voor 9 uur ´s ochtends plaatsvindt (doordeweeks). Mag dat kaartje dan met korting gekocht worden? In de 2e klas mag op hetzelfde tijdstip namelijk gratis gereisd worden. Iemand die hier duidelijkheid over kan verschaffen? | |
#ANONIEM | maandag 1 oktober 2007 @ 20:20 |
quote:Zover was ik zelf ook al gekomen, maar dat houdt in dat je op alle mogelijke manieren ook pas vanaf 1 nov. in Duitsland kaarten voor die datum kunt kopen? | |
Dr_Flash | maandag 1 oktober 2007 @ 20:20 |
quote:Is een cirkel vierkant? | |
Dr_Flash | maandag 1 oktober 2007 @ 20:32 |
Dus: Nee, dat mag niet. Staat er ook op. Die en die tijdstippen vrij vervoer in 2e klas, en daarbuiten kortingkaart. Door de week tussen 4 en 9 heb je NOOIT korting, met wat voor kaart dan ook. Je reist gratis of je betaalt de volle mep. | |
Socios | maandag 1 oktober 2007 @ 20:40 |
quote:Geen idee, misschien aan het loket op het station wel? Is vanwege technisch onderhoud van het Duitse reserveringssysteem zie ik nu op de site van NS Internationaal (waarschijnlijk vandaar je vraag). quote:Lol, ok, helder. Maar toch enigszins vreemd, 2e klas gratis, 1e klas meteen de volle mep. In alle andere gevallen als de kaart niet geldig is voor gratis reizen, geldt de korting op een kaartje. Maar goed, opzich ook wel te begrijpen. ![]() | |
Zug-Chef | maandag 1 oktober 2007 @ 20:43 |
1e klas is niet echt bedoeld voor studenten, laten we wel wezen! ![]() | |
Dr_Flash | maandag 1 oktober 2007 @ 20:44 |
quote: Nee, juist heel logisch ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 1 oktober 2007 @ 20:45 |
quote: Netkaarten van de baas zijn ook niet bedoeld voor privé-uitjes meneertje ![]() | |
Socios | maandag 1 oktober 2007 @ 20:55 |
quote:Haha, dat is waar. Vaak heel ander publiek daar. Zat een tijdje geleden 1e klas in een stiltezone. Werd er iemand gebeld en ging een (zakelijk) telefoongesprek voeren. Iets dat eigenlijk ´not done´ is dus. Na het einde van de treinreis (5 minuten daarna) ging ´ie medereizigers in de coupé één voor één persoonlijk zijn excuses aanbieden voor het voeren van dat telefoongesprek. Hulde, dat zie je zelden... ![]() quote:En na 9 uur dan? Gratis 2e tegelijk met korting 1e. ![]() ![]() | |
Zug-Chef | maandag 1 oktober 2007 @ 21:23 |
Vanavond de IC 1566 Deventer - Amsterdam met onderstaand mat.. het moet toch niet gekker worden :lol:![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Zug-Chef op 02-10-2007 08:50:48 ] | |
Duvel | maandag 1 oktober 2007 @ 21:40 |
quote:Dat ziet er niet best uit! | |
thats-me | maandag 1 oktober 2007 @ 21:48 |
Gisteren in de 4444 gezeten, de extra 1ste klas bak is nu gedeklasseerd. ![]() | |
Peterselieman | maandag 1 oktober 2007 @ 21:53 |
Professioneel gedaan ![]() | |
Socios | maandag 1 oktober 2007 @ 22:01 |
Daar is de foto, grappig. Paar weken geleden ook zo gezien. Is het nog een beetje te voorspellen in welke dienst dat treinstel de aankomende tijd rijdt? Zo´n grote 1e klas-coupé... ![]() | |
NordicBlue | maandag 1 oktober 2007 @ 22:22 |
* NordicBlue | |
Boschkabouter | maandag 1 oktober 2007 @ 22:23 |
quote:Vraagje in dezelfde categorie: Als ik een weekend-OV heb, en een NS-kortingskaart, mag ik dan in het weekend eerste klas reizen met een overgangskaart met korting? | |
en_door_slecht | maandag 1 oktober 2007 @ 22:29 |
quote:Nou, dat staat er niet zo heel duidelijk op. Nergens op de kaart staat of het voor 1e of 2e klas is. Bij een studenten week-OV-kaart is het vrij reizen op maandag t/m vrijdag en daarbuiten een kortingskaart. Maar opwaardeerkaartjes van 2e naar 1e klas kun je nooit met korting krijgen, omdat het OF/OF is, niet EN/EN. Alleen snapt niemand bij de NS dat, dus wanneer ik 1e klas reis met mijn OV, dan koop ik een opwaardeerkaart met korting. Nu ligt het i.d.d. wel erg voor de hand dat voor 9 uur er nooit sprake kan zijn van korting, maar die kaart ziet voor je 2e klas plaats geen verschil tussen voor en na 9 uur, waarom dan wel voor de 1e klas. | |
Peterselieman | maandag 1 oktober 2007 @ 22:30 |
Waarvoor heb je de NS-kortingskaart nodig als je al een ov-weekendkaart hebt? Met een overgangsbewijs mag je idd met je weekend ov in de eerste klasse reizen tijdens het weekend. | |
von_Preussen | maandag 1 oktober 2007 @ 22:31 |
quote:Altijd als ik al zie dat het druk is, en er mensen moeten staan, loop ik richting de 1e Klas om mij daar te nestelen. De conducteur komt dan sowieso niet langs, en het is altijd leuk te zien hoe iedereen als een laffe haas in de 2e klas op elkaar gedrukt staat, terwijl de 1e Klas vrijwel leeg is. ![]() | |
en_door_slecht | maandag 1 oktober 2007 @ 22:33 |
quote:Ja, dat mag. Maar dan moet je wel die extra kortingskaart hebben. Al snapt geen NS-er dat en die enkele die het wel snapt en ziet, zal je wel matsen als je zonder die kortingskaart reist. Maar netjes is dat niet. | |
en_door_slecht | maandag 1 oktober 2007 @ 22:40 |
Maar het stomme is dat wanneer je met twee studenten bent, elk een weekend-OV, je ook een opwaardeerkaartje met korting mag kopen:quote:En ook op maandagochtend voor negen uur mag je met die OV-weekendkaart met korting reizen. Ook hier staat nergens dat het gaat om 2e klasse. Toch eens uitzoeken hoe dat zit. ![]() | |
Boschkabouter | maandag 1 oktober 2007 @ 22:45 |
quote:Kortingskaart heb ik nog van het pré-OV-kaart tijdperk en 1ste klas vind ik toch een stuk fijner voor lange reisjes van >3 uur. | |
Eix | maandag 1 oktober 2007 @ 22:56 |
Waarom krijgen studenten überhaupt nog extra korting buiten de geldigheid van het 'gratis' reizen? Scholieren (12 - 18 jaar) moeten immers ook altijd voltarief betalen, waarom studenten dan niet als zij de kaart niet direct voor hun studie nodig hebben. | |
en_door_slecht | maandag 1 oktober 2007 @ 23:10 |
quote:Omdat op je voorbeeld na ongeveer iedere kaart ook een kortingkaart is. | |
Eix | maandag 1 oktober 2007 @ 23:17 |
quote:Ehm, niet voor de strippenkaarten. Ik mag nog altijd blauwe kopen. ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 2 oktober 2007 @ 00:29 |
Beetje zitten rotzooien met mijn telefoonvideocamera vandaag Protos die Amersfoort binnen komt rijden: ![]() Twee koploper treinen richting Groningen/Enschede ![]() Gemaakt in Juni: Amsterdam - Amersfoort terhoogte van Weesp ![]() | |
Remco | dinsdag 2 oktober 2007 @ 00:32 |
Anderhalf jaar lang geen vertraging gehad op Leeuwarden - Zwolle nu in 1 week 2x. Vanochtend liepen er al schapen bij Heerenveen ( ![]() | |
Petre | dinsdag 2 oktober 2007 @ 01:04 |
Ik heb een paar nachten geleden meegereden op de bok van een goederentrein ![]() ![]() | |
Socios | dinsdag 2 oktober 2007 @ 07:25 |
Interessante discussie is er nog losgebarsten over het wel of niet met korting reizen met een overgangsbewijs. Dat dat voor 9 uur ´s ochtends niet mag is nu wel duidelijk. Toch is het mijns inziens te allen tijde toegestaan om in het weekend, na 9 uur (weekendhouders op maandagochtend ook nog voor 9 uur), op feestdagen en in de zomer (16 jul t/m 16 aug) met een overgangsbewijs met korting te reizen. | |
en_door_slecht | dinsdag 2 oktober 2007 @ 08:44 |
quote:Wellicht ten overvloede, maar voor mensen met een weekend-OV geldt dus dat ze 's maandags voor 9 uur wel korting hebben. quote:En waar baseer je dat op? Op de kaart staat het volgende: quote:Op de site van de IBG staat over korting het volgende: quote:Van korting is geen sprake in het weekend, dan geldt vrij reizen. (Die kortingsquote is gelijk aan die voor een week-OV, trap dus niet te snel in het woordje 'alle'.) | |
ghizzer | dinsdag 2 oktober 2007 @ 08:58 |
@Zug-Chef. Wel vet dat de DRM (ja of een paar letters anders, ben niet zo into de afkortingen) reed tussen Deventer en Amsterdam. Mooie treinen vind ik dat en ik mis ze toch eigenlijk wel in Deventer. Plan-T en Plan-V komt me de strot aan uit, dus doe mij maar zo'n DRM. De IJssellijn wordt trouwens wel steeds beter door het inzetten van V-IRM. | |
Dr_Flash | dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:08 |
quote: Nou, daar ben ik nog niet zo zeker van ![]() Maar goed, zal mij het ook rukken verder, ik heb al een jaar of 7 geen OV meer ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:12 |
quote: ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:13 |
Overigens werd vanochtend voor de gein midden in de spits vrolijk even de IC Rotterdam - Leeuwarden opgeheven ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:27 |
quote:Oh, welke was dat? Die van 7.50 (of zo) reed volgens mij wel (in elk geval tussen Rtd en Ut). Er stond iets op de borden over een kapotte onderhoudsmachine tussen Amf en Zl. | |
Dr_Flash | dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:29 |
quote: Dat heb ik in Ut ook zien staan ja. Het was die van 8:17 uit Ut. ( De 12525, 7:32 Rtd V dus). | |
ghizzer | dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:34 |
vet mooi hier. al die trein addicts. zat trouwens laatst in de trein van deventer richting nijmegen. was 4 gekoppelde Plan-V. | |
Dr_Flash | dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:24 |
heb je nog mazzel dat het er 4 waren ![]() | |
ghizzer | dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:31 |
quote:nou nee, vind het schijttreinen om mee te reizen. geef demping, enorme teringherrie, niet relaxt ivm mn lengte en vreselijke koude inrichting en verlichting. | |
en_door_slecht | dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:34 |
quote:Ho ho, je moet vier keer Plan V niet meteen willen vergelijken met de hemel. Begin maar eens met twee keer Plan V. | |
Dr_Flash | dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:37 |
quote: Dat bedoelde ik dus idd ![]() | |
Duvel | dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:44 |
quote:Kom dan ook eerder je bed uit, dan had je de 12723 kunnen nemen, en die reed wel. ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:44 |
Als ik de eerste stageweek in Deventer even niet mee tel, dan heb ik na 31 ritjes met de 3700 (sinds 10-09-2007 dus) 55% VIRM en 45% Mat 64 Valt toch mee als je bekijkt dat officieel in DRGL2007 de 3700 structureel met Mat 64 zou moeten rijden ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:48 |
quote:Of anders de 2800 ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:49 |
quote:NOG eerder? ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:51 |
quote:Ja waarom niet, ik sta ook elke dag om 5:57 op. Geen probleem toch. Kijk het is simpel Fles: Hoe eerder je begint, hoe eerder je naar huis kan. Denk daar maar eens ff over na Overigens werd mijn 12522 vanmorgen in Zwolle ook opgeheven... | |
Duvel | dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:52 |
quote:Als ik op Rotterdam C de trein haal die jij vanaf Utrecht zou moeten hebben, moet je niet gaan zeuren over vroeg opstaan. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:57 |
quote:Denk zelf na ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:58 |
quote:Dat zal wel ook met die kapotte onderhoudsmachine te maken hebben denk ik.. Waar stond dat ding ergens? | |
ghizzer | dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:59 |
treinen vind ik prachtig en hou van mooie stations, maar wat ben ik blij toch zeg als ik op een gegeven moment het auto rijden zou kunnen financieren. | |
Zug-Chef | dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:00 |
quote:Das minder joh, met mijn pasje mag ik als ik dat wil al om 7 uur s ochtends naar binnen hier. En ik heb flexibele werktijden, zodat ik zelf mag bepalen hoeveel uur ik per dag maak zodat ik ook zelf mag bepalen of ik bijvoorbeeld doordeweeks (ma-do) wat meer uren maak zodat ik vrijdag extra vroeg weg kan ![]() | |
thatsme | dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:05 |
quote:Zijn nogal wat geluidsnormen die overschreven worden met de Plan V's, misschien heeft dat er wat mee te maken.. Ze waren jarenlang de stille VIRM's gewent en dan mag je niet opeens met treinen gaan reiden die weer meer herrie maken! | |
Dr_Flash | dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:13 |
quote:Waar rijden die? In Argentinië of zo ergens? ![]() | |
Remco | dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:19 |
quote: Er rijd veel meer VIRM dan in de eerste maanden van 2007. | |
Duvel | dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:11 |
quote:Mensen die daar over zeuren moeten verplicht hun ruiten inleveren. | |
Dr_Flash | dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:37 |
Niet langs het spoor gaan wonen, scheelt ook flink heb ik gehoord ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:38 |
Oh ik zou wel langs het spoor willen wonen hoor. Langs de Rhein tussen Koblenz en Mainz bijvoorbeeld. ![]() | |
Duvel | dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:12 |
quote:Vaak ligt het spoor er langer dat dan de huizen er langs staan. En vervolgens gaan nieuwe bewoners klagen over die treinen. Oprotten! ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:23 |
Enkele schrikbarende statistieken van mijn dagelijkse pendel Leeuwarden - Zwolle - Deventer vv: Tot nu toe 80 ritten voor stagedoeleinden gehad (21 stagedagen maar de terugreis op vrijdag niet meegeteld aangezien ik dan altijd een rondje ga maken door NL) Totaal 50% van de treinen controle gehad Trajecten: Leeuwarden - Zwolle 95% controle Zwolle - Deventer 36% controle Deventer - Zwolle 22% controle Zwolle - Leeuwarden 39% controle | |
thatsme | dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:29 |
gemiddeld zit je ruim boven de 25% (1 op 4) waar de NS naar streeft.. | |
Dichterbijer | dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:30 |
http://www.youtube.com/watch?v=CxwPEQLGh9M ![]() | |
ReisT | dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:33 |
quote:Valt me nu ook ineens op, op de kaart zelf staat nergens meer dat ie alleen in de tweede klas geldig is, dat stond er vroeger altijd wel op. Die hele alinea op de achterkant waarin stond waarin je SOV geldig is (bus, tram ,metro, ov te water enz.), die blijkt te zijn geschrapt. | |
Petre | dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:44 |
quote:De gemeenten hebben geklaagd dat de plan V's niet genoeg capaciteit hadden, na veel gezeik worden er nu meer VRIM's ingezet ![]() | |
Petre | dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:45 |
quote:Verbaasd me niets. Veel jongeren uit wijhe en Olst hebben geen kaartje, omdat ze toch nooit controle hebben ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:53 |
quote:Typisch idd. Op het moment dat je een laatste deel van een lange dienst aflegt, *gelooft men het wel*. Dat is althans duidelijk het beeld wat hieruit naar voren komt ![]() | |
Charango | dinsdag 2 oktober 2007 @ 17:22 |
quote:Geweldig....maar hoezo zit de stad Alicante in de omroep-computer en de CTA-bakken? Gaat daar ooit een trein heen? Vind het een beetje raar.. | |
Peterselieman | dinsdag 2 oktober 2007 @ 17:35 |
quote:Ik geloof er eerlijk gezegd niet zo in dat ie dat zo kan doen. Zal wel in scene gezet zijn allemaal. | |
sander89 | dinsdag 2 oktober 2007 @ 18:06 |
quote:Duidelijk nep. Gister was er in het nieuws minder treinen van de NS gaan rijden in 2008, omdat Prorail geen ruimt meer voor heeft om die in te plannen ofzo. Gaan er dan zoveel meer goederentreinen rijden ofzo? | |
Peterselieman | dinsdag 2 oktober 2007 @ 18:09 |
Er zijn meer goederenpaden aangevraagd en daar heeft de NS last van. | |
Zug-Chef | dinsdag 2 oktober 2007 @ 18:44 |
quote: quote: ![]() | |
ghizzer | dinsdag 2 oktober 2007 @ 19:24 |
quote:filmpje is een deel van de afstudeeropdracht van een ICT-student. stond zelf eerst ook met mn ogen te knipperen en met mn oren te flapperen. | |
Willy84 | dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:09 |
quote:Op Rover.nl je weet wel ![]() Uit ervaring weet ik dat je soms het halve land kan berijden voordat je gecontroleerd wordt. ![]() | |
Socios | dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:42 |
Vandaag even op de kaartautomaat gekeken of ik daar iets kon vinden over het overgangsbewijs met korting. Screendumb van http://webdemo.ns.nl/webdemo.e2000/ . ![]() "Alleen geldig in de voordeeluren voor reizigers met o.a. OV-studentenkaart." In de trein beroep ik mij hier maar op dan. ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:43 |
Dat probleem hebben we al eens eerder gehad. Officieel mag het dus niet. Want je gebruikt je OV dan als gratis-reizen-kaart en niet als voordeelurenkaart. | |
Dr_Flash | dinsdag 2 oktober 2007 @ 21:34 |
quote:Ene Fles houdt dat soort dingen bij ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 oktober 2007 @ 21:38 |
![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 2 oktober 2007 @ 21:46 |
quote:Jij bent er dus ingetuind...schijnt zelfs in Editie NL te zijn geweest en die hadden het voorgelegd aan ProRail en die zegt dat Allicante niet eens in het systeem staat van de CTA's Tevens: die computer stem is zoooo nep ![]() quote:Hij heeft hem hoor ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 oktober 2007 @ 21:55 |
quote:Second-day, voelde me gisteren vrij kut ![]() Amersfoort Vathorst, Apeldoorn Osseveld, Apeldoorn de Maten, Voorst-Empe en Gaanderen had ik wel first-day. | |
Zug-Chef | dinsdag 2 oktober 2007 @ 21:57 |
Niks second day of wat dan ook. Bordje hing er vorige week al ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 2 oktober 2007 @ 22:00 |
-gastedit- Nee ik heb hem nog niet, misschien vrijdag middag eens ff kijken... [ Bericht 55% gewijzigd door Petre op 02-10-2007 22:01:35 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 2 oktober 2007 @ 22:02 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 oktober 2007 @ 22:02 |
Petre doe es rustig joh ![]() ![]() |