RIS...quote:Op zondag 29 juli 2007 18:42 schreef Duvekoater het volgende:
Ik ga binnenkort beginnenik kon ook een of ander "Stappenplan" volgen daarbij moest je dan 3 examens afleggen o.i.d. en moest je in stappen leren rijden, en steeds stapje verder dus. Iemand die daar ervaring mee heeft?
Ik ben ook aan het oefenen met die examentrainingen. Best wel moeilijk! Ik heb nu een stuk of 8 van die dingen gemaakt. Bij geen enkele heb ik er nog 44 van de 50 vragen goed behaald, hoogste score tot nu toe is 42 van de 50 goed (bij 2 examentrainingen). Een vraag die ik zelf een instinker daaruit vind is die met een auto met aanhanger op de snelweg. Ik keek naar de snelweg en niet naar die aanhanger dus dacht meteen 120, wat natuurlijk 80 moet zijn.quote:Op zondag 29 juli 2007 17:02 schreef Viking84 het volgende:
Dodag theorie-examen. Ben nu druk aan het oefenen met examentrainingen en ik maak steeds minder fouten. Vooral bij afmetingen ga ik de mist in
.
volvo amazon!quote:Op maandag 30 juli 2007 15:31 schreef B_BOY het volgende:
na een tijdje gelede me rijbewijs gehaald te hebben nu op zoek naar een eerste autootje.
wil heel graag een brute auto. een klassieker ofzo. ff kijke wat er mogelijk is.
Ik heb meer problemen met 'wie heeft voorrang' en afmetingen enzo. Dat voorrang valt wel te oefenen en de rest moet je gewoon wetenquote:Op maandag 30 juli 2007 00:20 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Ik ben ook aan het oefenen met die examentrainingen. Best wel moeilijk! Ik heb nu een stuk of 8 van die dingen gemaakt. Bij geen enkele heb ik er nog 44 van de 50 vragen goed behaald, hoogste score tot nu toe is 42 van de 50 goed (bij 2 examentrainingen). Een vraag die ik zelf een instinker daaruit vind is die met een auto met aanhanger op de snelweg. Ik keek naar de snelweg en niet naar die aanhanger dus dacht meteen 120, wat natuurlijk 80 moet zijn.
ik zou ook zeker de betekenis van de borden goed leren. daarover had ik ook zo een instinker met een parkeerplaats. afmetingen, massa van aanhangeres e.d. kreeg ik geen vragen over, en ik hoorde van meerderen die dit niet haddenquote:Op maandag 30 juli 2007 00:20 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Ik ben ook aan het oefenen met die examentrainingen. Best wel moeilijk! Ik heb nu een stuk of 8 van die dingen gemaakt. Bij geen enkele heb ik er nog 44 van de 50 vragen goed behaald, hoogste score tot nu toe is 42 van de 50 goed (bij 2 examentrainingen). Een vraag die ik zelf een instinker daaruit vind is die met een auto met aanhanger op de snelweg. Ik keek naar de snelweg en niet naar die aanhanger dus dacht meteen 120, wat natuurlijk 80 moet zijn.
Ging wel goed, kan al redelijk rijden, aardig wat km's circuit/off-road ervaring, maar alleen nog nooit op de weg gereden..quote:Op maandag 30 juli 2007 15:10 schreef vannelle het volgende:
En, hoe ging het?
Belangrijker: vond je het leuk?
van wassenberg kennen de examinators (persoonlijk) dus die hebben sowieso een hoog slagingspercentagequote:Op zondag 29 juli 2007 22:41 schreef MikeLowrey het volgende:
na de vakantie rijden in Apeldoorn![]()
iemand een aanrader kwa rijschool in Apeldoorn?
Loop zelf te denken aan Van Wassenberg, De Veluwe, of Frank Schuurman..
Wie uit omgeving Apeldoorn kan me helpen?![]()
Ik moest er ook even over nadenken, maar onder 'stilstaan' wordt verstaan:quote:Op maandag 30 juli 2007 23:10 schreef TC03 het volgende:
Vraagje voor een vriend van mij.
[afbeelding]
Hoezo is 'mobiel bellen' hetzelfde als parkeren, waarom is het niet gewoon stil staan?
Nee dusquote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:36 schreef Renesite het volgende:
stil staan is voor een stoplicht e.d.
stoppen is daad werkelijk stil staan waar andere mogelijkheden mogelijk zijn. Stil staan is gedwongen - stoppen uit jezelf.
Dacht ik
Hierom:quote:Op maandag 30 juli 2007 23:10 schreef TC03 het volgende:
Vraagje voor een vriend van mij.
[afbeelding]
Hoezo is 'mobiel bellen' hetzelfde als parkeren, waarom is het niet gewoon stil staan?
quote:ac. parkeren:
het laten stilstaan van een voertuig anders dan gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt tot het onmiddellijk in- of uitstappen van passagiers of voor het onmiddellijk laden of lossen van goederen;
In principe geen probleem, als je maar niet te veel lessen neemt. Je mag natuurlijk niet afrijden zonder theorie. Wel is het fijn om even je theorie alvast voor een deel te leren, zodat je je niet keer op keer afvraagt wat dat bord ook al weer betekent.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:54 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vraag: is het eigenlijk verstandig om al rijlessen te nemen als je je theorie nog niet hebt behaalt? Dit is in mijn geval namelijk zo en ik kreeg net van iemand te horen dat het niet echt verstandig zou zijn, maar waarom is me nog niet helemaal duidelijk geworden.
wat voor lessenpakket heb je nu? je had toch al een behoorlijk aantal lessen gehad?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:26 schreef Skull-splitter het volgende:
Goed, de eerste twee dagen zitten erop, en hoewel hardnekkige oude gewoontes (spelen met de 2 alvorens hem in zijn 1 te zetten, dus eerst naar benee en dan pas omhoog) en dingen die ik gewoon niet goed genoeg doe (consequent blijven kijken)
Maar er zit WEL al een duidelijk groei in, morgen vrij, overmorgen zien we wel weer....
Tot nu toe bevalt het wel, en op bepaalde momenten heb ik ook echt de indruk dat ik het zelf wel kan.
Voertuigbeheersing is niet het belangrijkste, dat kun je een aap nog leren.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:19 schreef Addict89 het volgende:
Ik heb nu iets van 5 lessen gehad zonder theorie-kennis (basisdingen weet ik natuurlijk wel). Geen problemen, ga morgen beginnen met bestuderen van de theorie. In het begin ben je toch nog helemaal niet echt bezig met de borden en ben je allang blij als je goed schakelt
Maakt naar mijn weten niks uit, je moet in elk geval je theoriecertificaat hebben voordat je op tussentijdse toets mag.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:54 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vraag: is het eigenlijk verstandig om al rijlessen te nemen als je je theorie nog niet hebt behaalt? Dit is in mijn geval namelijk zo en ik kreeg net van iemand te horen dat het niet echt verstandig zou zijn, maar waarom is me nog niet helemaal duidelijk geworden.
Ik heb niet het idee dat het veel heeft uitgemaakt. Wel moest mijn instructeur meer aanwijzingen geven mbt hoe hard ik waar mocht enzo, want daar had ik geen idee van eigenlijk. Ik had hem liever wel eerder willen halen, maar kwam daar wegens drukte niet aan toe. Nu heb ik al flink wat lessen gehad en de vraag blijft natuurlijk: had ik ook zoveel lessen nodig gehad als ik m'n theorie eerder had gehaald? Wat ik wel een voordeel vond, aan eerst lessen, daarna theorie, is dat je heel veel leert in de praktijk en de informatie in het theorieboekje dus minder abstract en vreemd, zeg maar, op je overkomtquote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:54 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vraag: is het eigenlijk verstandig om al rijlessen te nemen als je je theorie nog niet hebt behaalt? Dit is in mijn geval namelijk zo en ik kreeg net van iemand te horen dat het niet echt verstandig zou zijn, maar waarom is me nog niet helemaal duidelijk geworden.
Natuurlijk kan je dat een aap nog leren, maar je wil niet weten hoeveel mensen enorm veel moeite hebben met de koppeling/schakelen. En zolang je daar moeite mee hebt is het echt niet zo belangrijk om de theorie te kennen omdat je nauwelijks bezig bent met kijken.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:45 schreef vannelle het volgende:
[..]
Voertuigbeheersing is niet het belangrijkste, dat kun je een aap nog leren.
Je hebt er zelf echt voordeel bij als je de theorie beheerst en toe kunt passen.
Ik weet echt wel hoeveel mensen nog moeite hebben met de koppeling en het schakelen, als rij-instructeur maak ik dat dagelijks mee.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:55 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je dat een aap nog leren, maar je wil niet weten hoeveel mensen enorm veel moeite hebben met de koppeling/schakelen. En zolang je daar moeite mee hebt is het echt niet zo belangrijk om de theorie te kennen omdat je nauwelijks bezig bent met kijken.
En daarvoor zit die instructeur dus naast jequote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:49 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik weet echt wel hoeveel mensen nog moeite hebben met de koppeling en het schakelen, als rij-instructeur maak ik dat dagelijks mee.
En tóch is het handig om de theorie te kennen.
Als je bijvoorbeeld niet weet dat je zo voorrang moet gaan verlenen ga je ook geen vaart minderen en terugschakelen maar is het weer wachten op een ingreep.
Als je weet wat er moet gaan gebeuren kun je het zelf doen en leren ipv. een paniekreaktie krijgen op het laatste moment.
Geen spam, maar antwoord op een vraag: www.autorijschoolvandijk.nlquote:
Dat koppelen/schakelen blijft inderdaad voor mij ook moeilijk. Motor is weer een stuk of 3 keer afgeslagen, ik hield de koppeling soms in bij het nemen van een bocht., en ik moest nog schakelen in een bocht. Ook vind ik het nog eng om in de vierde versnelling of hoger te rijden. Van de instructeur moest ik dat namelijk doen vandaag (de eerste keer in de vierde) en meteen daarna afremmen voor een bocht. Op dat moment was ik even kwijt hoe dat schakelen ook alweer werkte (ik was veel te veel bezig met het overige verkeer in de gaten te houden), met het gevolg dat de instructeur het stuur maar even over nam.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:55 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je dat een aap nog leren, maar je wil niet weten hoeveel mensen enorm veel moeite hebben met de koppeling/schakelen. En zolang je daar moeite mee hebt is het echt niet zo belangrijk om de theorie te kennen omdat je nauwelijks bezig bent met kijken.
Ik moet van hem op rechte stukken 50 in de 4 rijdenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:56 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Dat koppelen/schakelen blijft inderdaad voor mij ook moeilijk. Motor is weer een stuk of 3 keer afgeslagen, ik hield de koppeling soms in bij het nemen van een bocht., en ik moest nog schakelen in een bocht. Ook vind ik het nog eng om in de vierde versnelling of hoger te rijden. Van de instructeur moest ik dat namelijk doen vandaag (de eerste keer in de vierde) en meteen daarna afremmen voor een bocht. Op dat moment was ik even kwijt hoe dat schakelen ook alweer werkte (ik was veel te veel bezig met het overige verkeer in de gaten te houden), met het gevolg dat de instructeur het stuur maar even over nam.![]()
Daarentegen heb ik veel geleerd van het praktijk deel waardoor bij mij het theoriedeel simpel(er) gingquote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:45 schreef vannelle het volgende:
[..]
Voertuigbeheersing is niet het belangrijkste, dat kun je een aap nog leren.
Je hebt er zelf echt voordeel bij als je de theorie beheerst en toe kunt passen.
Ik heb het een beetje bijgehouden, en bij mij was hetquote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:28 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik moet van hem op rechte stukken 50 in de 4 rijden
hahaquote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:07 schreef OG-Loco het volgende:
[..]
Ik heb het een beetje bijgehouden, en bij mij was het
30-zone in 2
50-zone in 3
70-100 (invoegen) in 4
100+ in 5
Kutauto heeft geen zes.
Ah, gelukkig hoef ik die dan waarschijnlijk zo min mogelijk aan te raken. Op snelwegen durf ik wel makkelijk 4 of hoger te rijden maar ergens anders echt niet. Gelukkig rijden we nu alleen nog op wegen waar we 50 mogen. Is het raadzaam om de volgende keer gewoon te weigeren als de instructeur zegt dat ik in z`n 4 moet rijden op een 50 km/u weg?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:07 schreef OG-Loco het volgende:
[..]
Ik heb het een beetje bijgehouden, en bij mij was het
30-zone in 2
50-zone in 3
70-100 (invoegen) in 4
100+ in 5
Kutauto heeft geen zes.
OP www.hetnieuwerijden.nl (waar instructeurs mee werken)quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:18 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Ah, gelukkig hoef ik die dan waarschijnlijk zo min mogelijk aan te raken. Op snelwegen durf ik wel makkelijk 4 of hoger te rijden maar ergens anders echt niet. Gelukkig rijden we nu alleen nog op wegen waar we 50 mogen. Is het raadzaam om de volgende keer gewoon te weigeren als de instructeur zegt dat ik in z`n 4 moet rijden op een 50 km/u weg?![]()
quote:Schakel zo vroeg mogelijk op naar een hogere versnelling.
Tussen de 2000 en 2500 toeren.
quote:Bij constante snelheden is het benodigde vermogen vrij laag. Omdat vermogen wordt verkregen door �kracht maal toerental�, kan een constante snelheid met heel weinig toeren worden verkregen en kan dus zonder problemen een hoge versnelling worden ingeschakeld. En dat spaart ook brandstof zoals weergegeven in tip 1. Dit is bovendien niet slecht voor de motor.
Nee, maar ik moest in z`n 4 rijden op een drukke weg net voor een bocht. Maar je hebt gelijk, het zal wel niet zo eng zijn, dus als het moet dan moet het maar.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:10 schreef Merel het volgende:
Op een rechte weg waar je constant 50 moet zonder enge zijwegen is het toch niet zo eng in z'n 4? Gewoon doen
die zesde is er al een tijdjequote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:17 schreef UndisputedChampion het volgende:
Vandaag voor het eerst gereden in een auto met 6 versnellingen. Als het zo doorgaat hebben we straks nog 10 versnellingen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |