abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52017092
TVP,

Ik mag 22aug weer examen doen en ga in de tussen tijd ook nog op vakantie
pi_52017402
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:49 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik weet echt wel hoeveel mensen nog moeite hebben met de koppeling en het schakelen, als rij-instructeur maak ik dat dagelijks mee.
En tóch is het handig om de theorie te kennen.
Als je bijvoorbeeld niet weet dat je zo voorrang moet gaan verlenen ga je ook geen vaart minderen en terugschakelen maar is het weer wachten op een ingreep.
Als je weet wat er moet gaan gebeuren kun je het zelf doen en leren ipv. een paniekreaktie krijgen op het laatste moment.
En daarvoor zit die instructeur dus naast je Tenminste, bij mij geeft hij dat soort dingen ruim van tevoren aan. Het is wel handig om het te weten, maar het is overdreven om eerst perse je theorie te moeten halen voordat je begint met lessen. In de praktijk dingen leren is ook wat waard.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_52017454
Ik zeg toch ook niet dat het noodzakelijk is om eerst theorie te doen?
Ik zeg alleen dat enige kennis hebben beter is voor de leerling.
Door dingen zelf te doen leer je meer dan dat alles voorgekauwd wordt.
pi_52017491
Jij niet, maar dat was wel de vraagstelling.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_52017581
Daar heb je een punt.

Maar om er even verder op in te gaan:
Zelf vind ik belangrijk dat er tijdens het lessen enige kennis is van de theorie.
Ik raad alleen wél af om heel snel al theorie-examen te doen.
Dat papiertje is maar een jaar geldig en als het lessen minder goed gaat ben je zo een jaar verder en kun je nóg een keer op examen. Eeuwig zonde.
Ook de wachttijden bij het CBR spelen hier mee natuurlijk.

Ik zou de theorie goed voorbereiden en pas examen doen als je al een tijdje lest, maar iig vóór de aanvraag van het praktijkexamen.

[ Bericht 74% gewijzigd door vannelle op 01-08-2007 14:23:14 ]
pi_52017695


Waar geef je les?
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_52017746
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 14:22 schreef Addict89 het volgende:


Waar geef je les?
Geen spam, maar antwoord op een vraag: www.autorijschoolvandijk.nl
Dat is dus in Den Haag eo en de lessen worden gegeven door een maat van me.
Zelf les ik rondom Bergen op Zoom.
pi_52019968
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:55 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Natuurlijk kan je dat een aap nog leren, maar je wil niet weten hoeveel mensen enorm veel moeite hebben met de koppeling/schakelen. En zolang je daar moeite mee hebt is het echt niet zo belangrijk om de theorie te kennen omdat je nauwelijks bezig bent met kijken.
Dat koppelen/schakelen blijft inderdaad voor mij ook moeilijk. Motor is weer een stuk of 3 keer afgeslagen, ik hield de koppeling soms in bij het nemen van een bocht., en ik moest nog schakelen in een bocht. Ook vind ik het nog eng om in de vierde versnelling of hoger te rijden. Van de instructeur moest ik dat namelijk doen vandaag (de eerste keer in de vierde) en meteen daarna afremmen voor een bocht. Op dat moment was ik even kwijt hoe dat schakelen ook alweer werkte (ik was veel te veel bezig met het overige verkeer in de gaten te houden), met het gevolg dat de instructeur het stuur maar even over nam.
Tok.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 16:45:48 #59
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52021271
Morgen mag ik voor m'n theorie aanschuiven. Ik ben vet gespannen, ook al heb ik erg goed geleerd.
Ik ben alleen het kandidaatnummer kwijt dat ik telefonisch heb gekregen. Heb ik dat ook nodig of niet? (staat niks over in OP). Anders moet ik nog even goed zoeken hier, want heb het niet weggegooid.
Niet meer actief op Fok!
pi_52021414
Ik was mijn nummer ook kwijt (ochtend van tevoren, 10 minuten voor vertrek. ).

In al mijn paniek het CBR-regiokantoor gebeld (in mijn geval A'dam) en de dame aan de telefoon stelde me gerust dat het niets uitmaakte. Bij het CBR zelf trokken ze hem zo uit de computer.

Zorg gewoon dat je a) op tijd bent, en b) de verkeersregels en -wetten ook kent los van de oefentoetsen. Het was mijn valluik dat ik opeens wel érg veel extra na moest denken, compleet andere vraagstellingen.
Spring op je fiets, doe een rondje dorp/stad en bekijk alle situaties en neem ze in je gedachten door. Bij twijfel noteren en nazoeken.

Succes!
So all I gotta say is What Uuuuuuuup
Check! [TK] OG Loco's Media Hoekje!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 17:00:54 #61
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52021689
Ok, dank je .

Ja, ik ken de regels ook wel zonder toetsen. Eerst boekje geleerd, toen oefentoetsen gemaakt, toen weer boekje erbij en tussendoor nog wat vragen. Dus ik ga erheen, hoop ik dat ik niet in instinkers trap en verder kan ik niks doen .
Niet meer actief op Fok!
  Moderator woensdag 1 augustus 2007 @ 17:28:37 #62
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52022303
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:56 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Dat koppelen/schakelen blijft inderdaad voor mij ook moeilijk. Motor is weer een stuk of 3 keer afgeslagen, ik hield de koppeling soms in bij het nemen van een bocht., en ik moest nog schakelen in een bocht. Ook vind ik het nog eng om in de vierde versnelling of hoger te rijden. Van de instructeur moest ik dat namelijk doen vandaag (de eerste keer in de vierde) en meteen daarna afremmen voor een bocht. Op dat moment was ik even kwijt hoe dat schakelen ook alweer werkte (ik was veel te veel bezig met het overige verkeer in de gaten te houden), met het gevolg dat de instructeur het stuur maar even over nam.
Ik moet van hem op rechte stukken 50 in de 4 rijden
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator woensdag 1 augustus 2007 @ 17:33:03 #63
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52022407
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 00:45 schreef vannelle het volgende:

[..]

Voertuigbeheersing is niet het belangrijkste, dat kun je een aap nog leren.
Je hebt er zelf echt voordeel bij als je de theorie beheerst en toe kunt passen.
Daarentegen heb ik veel geleerd van het praktijk deel waardoor bij mij het theoriedeel simpel(er) ging
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_52023147
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 17:28 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik moet van hem op rechte stukken 50 in de 4 rijden
Ik heb het een beetje bijgehouden, en bij mij was het

30-zone in 2
50-zone in 3
70-100 (invoegen) in 4
100+ in 5

Kutauto heeft geen zes.
So all I gotta say is What Uuuuuuuup
Check! [TK] OG Loco's Media Hoekje!
pi_52023261
Je vergeet de 60 zone's die hier en daar opkomen.. dat is echter een twijfelgeval. Je kan hem in zn 3 rijden, 4 is echter zuiniger en rustiger.
pi_52023344
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:07 schreef OG-Loco het volgende:

[..]

Ik heb het een beetje bijgehouden, en bij mij was het

30-zone in 2
50-zone in 3
70-100 (invoegen) in 4
100+ in 5

Kutauto heeft geen zes.
haha

tot 30 --> 2
30 - 60 --> 3
60 - 80 (invoegen)--> 4
80 - 100 --> 5
100 + --> 6

en over de theorie, ik was al redelijk bekend met de regels (brommer, trekker) zodat het niet noodzakelijk was om snel examen te doen. Heb hem rond de 15e les gehaald. Precies op de helft (verwacht ik ) .
You dream it, I live it.
pi_52024727
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:07 schreef OG-Loco het volgende:

[..]

Ik heb het een beetje bijgehouden, en bij mij was het

30-zone in 2
50-zone in 3
70-100 (invoegen) in 4
100+ in 5

Kutauto heeft geen zes.
Ah, gelukkig hoef ik die dan waarschijnlijk zo min mogelijk aan te raken. Op snelwegen durf ik wel makkelijk 4 of hoger te rijden maar ergens anders echt niet. Gelukkig rijden we nu alleen nog op wegen waar we 50 mogen. Is het raadzaam om de volgende keer gewoon te weigeren als de instructeur zegt dat ik in z`n 4 moet rijden op een 50 km/u weg?
Tok.
  Moderator woensdag 1 augustus 2007 @ 19:28:31 #68
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52024934
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:18 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Ah, gelukkig hoef ik die dan waarschijnlijk zo min mogelijk aan te raken. Op snelwegen durf ik wel makkelijk 4 of hoger te rijden maar ergens anders echt niet. Gelukkig rijden we nu alleen nog op wegen waar we 50 mogen. Is het raadzaam om de volgende keer gewoon te weigeren als de instructeur zegt dat ik in z`n 4 moet rijden op een 50 km/u weg?
OP www.hetnieuwerijden.nl (waar instructeurs mee werken)
quote:
Schakel zo vroeg mogelijk op naar een hogere versnelling.
Tussen de 2000 en 2500 toeren.
quote:
Bij constante snelheden is het benodigde vermogen vrij laag. Omdat vermogen wordt verkregen door �kracht maal toerental�, kan een constante snelheid met heel weinig toeren worden verkregen en kan dus zonder problemen een hoge versnelling worden ingeschakeld. En dat spaart ook brandstof zoals weergegeven in tip 1. Dit is bovendien niet slecht voor de motor.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 1 augustus 2007 @ 20:10:52 #69
331 Merel
Be here now.
pi_52025873
Op een rechte weg waar je constant 50 moet zonder enge zijwegen is het toch niet zo eng in z'n 4? Gewoon doen
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_52025961
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:10 schreef Merel het volgende:
Op een rechte weg waar je constant 50 moet zonder enge zijwegen is het toch niet zo eng in z'n 4? Gewoon doen
Nee, maar ik moest in z`n 4 rijden op een drukke weg net voor een bocht. Maar je hebt gelijk, het zal wel niet zo eng zijn, dus als het moet dan moet het maar.
Tok.
  Moderator woensdag 1 augustus 2007 @ 21:03:47 #71
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52027403
Maaar, het komt vanzelf wel K zonder Kop ( )

In de 3 kan je wel wat sneller reageren heb ik het idee - als het voor jou nog druk lijkt/is dan moet je dat gewoon nog niet doen. Langzaam aan komt dat wel. Nu ik er over nadenk: Ik heb hem altijd in zijn 3 mits een rechte lange stille weg. Ik vind een 3 sóms net wat fijner.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_52027567
Als je telkens moet afremmen, bochten enzo vind ik rond de 50 in z'n 3 lekkerder. Als het een lange rechte weg is en je zo tussen de 50-55 zit doet ie dat lekkerder in z'n 4.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_52027863
Vandaag voor het eerst gereden in een auto met 6 versnellingen. Als het zo doorgaat hebben we straks nog 10 versnellingen
  Moderator woensdag 1 augustus 2007 @ 21:17:45 #74
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52027879
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:17 schreef UndisputedChampion het volgende:
Vandaag voor het eerst gereden in een auto met 6 versnellingen. Als het zo doorgaat hebben we straks nog 10 versnellingen
die zesde is er al een tijdje
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:18:34 #75
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52027898
Nog nooit een auto met een zesde versnelling gezien. Hoe werkt dat? Zit die tussen de 5 en achteruit in ofzo?
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')