En daarvoor zit die instructeur dus naast jequote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:49 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik weet echt wel hoeveel mensen nog moeite hebben met de koppeling en het schakelen, als rij-instructeur maak ik dat dagelijks mee.
En tóch is het handig om de theorie te kennen.
Als je bijvoorbeeld niet weet dat je zo voorrang moet gaan verlenen ga je ook geen vaart minderen en terugschakelen maar is het weer wachten op een ingreep.
Als je weet wat er moet gaan gebeuren kun je het zelf doen en leren ipv. een paniekreaktie krijgen op het laatste moment.
Geen spam, maar antwoord op een vraag: www.autorijschoolvandijk.nlquote:
Dat koppelen/schakelen blijft inderdaad voor mij ook moeilijk. Motor is weer een stuk of 3 keer afgeslagen, ik hield de koppeling soms in bij het nemen van een bocht., en ik moest nog schakelen in een bocht. Ook vind ik het nog eng om in de vierde versnelling of hoger te rijden. Van de instructeur moest ik dat namelijk doen vandaag (de eerste keer in de vierde) en meteen daarna afremmen voor een bocht. Op dat moment was ik even kwijt hoe dat schakelen ook alweer werkte (ik was veel te veel bezig met het overige verkeer in de gaten te houden), met het gevolg dat de instructeur het stuur maar even over nam.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:55 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je dat een aap nog leren, maar je wil niet weten hoeveel mensen enorm veel moeite hebben met de koppeling/schakelen. En zolang je daar moeite mee hebt is het echt niet zo belangrijk om de theorie te kennen omdat je nauwelijks bezig bent met kijken.
Ik moet van hem op rechte stukken 50 in de 4 rijdenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:56 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Dat koppelen/schakelen blijft inderdaad voor mij ook moeilijk. Motor is weer een stuk of 3 keer afgeslagen, ik hield de koppeling soms in bij het nemen van een bocht., en ik moest nog schakelen in een bocht. Ook vind ik het nog eng om in de vierde versnelling of hoger te rijden. Van de instructeur moest ik dat namelijk doen vandaag (de eerste keer in de vierde) en meteen daarna afremmen voor een bocht. Op dat moment was ik even kwijt hoe dat schakelen ook alweer werkte (ik was veel te veel bezig met het overige verkeer in de gaten te houden), met het gevolg dat de instructeur het stuur maar even over nam.![]()
Daarentegen heb ik veel geleerd van het praktijk deel waardoor bij mij het theoriedeel simpel(er) gingquote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:45 schreef vannelle het volgende:
[..]
Voertuigbeheersing is niet het belangrijkste, dat kun je een aap nog leren.
Je hebt er zelf echt voordeel bij als je de theorie beheerst en toe kunt passen.
Ik heb het een beetje bijgehouden, en bij mij was hetquote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:28 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik moet van hem op rechte stukken 50 in de 4 rijden
hahaquote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:07 schreef OG-Loco het volgende:
[..]
Ik heb het een beetje bijgehouden, en bij mij was het
30-zone in 2
50-zone in 3
70-100 (invoegen) in 4
100+ in 5
Kutauto heeft geen zes.
Ah, gelukkig hoef ik die dan waarschijnlijk zo min mogelijk aan te raken. Op snelwegen durf ik wel makkelijk 4 of hoger te rijden maar ergens anders echt niet. Gelukkig rijden we nu alleen nog op wegen waar we 50 mogen. Is het raadzaam om de volgende keer gewoon te weigeren als de instructeur zegt dat ik in z`n 4 moet rijden op een 50 km/u weg?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:07 schreef OG-Loco het volgende:
[..]
Ik heb het een beetje bijgehouden, en bij mij was het
30-zone in 2
50-zone in 3
70-100 (invoegen) in 4
100+ in 5
Kutauto heeft geen zes.
OP www.hetnieuwerijden.nl (waar instructeurs mee werken)quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:18 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Ah, gelukkig hoef ik die dan waarschijnlijk zo min mogelijk aan te raken. Op snelwegen durf ik wel makkelijk 4 of hoger te rijden maar ergens anders echt niet. Gelukkig rijden we nu alleen nog op wegen waar we 50 mogen. Is het raadzaam om de volgende keer gewoon te weigeren als de instructeur zegt dat ik in z`n 4 moet rijden op een 50 km/u weg?![]()
quote:Schakel zo vroeg mogelijk op naar een hogere versnelling.
Tussen de 2000 en 2500 toeren.
quote:Bij constante snelheden is het benodigde vermogen vrij laag. Omdat vermogen wordt verkregen door �kracht maal toerental�, kan een constante snelheid met heel weinig toeren worden verkregen en kan dus zonder problemen een hoge versnelling worden ingeschakeld. En dat spaart ook brandstof zoals weergegeven in tip 1. Dit is bovendien niet slecht voor de motor.
Nee, maar ik moest in z`n 4 rijden op een drukke weg net voor een bocht. Maar je hebt gelijk, het zal wel niet zo eng zijn, dus als het moet dan moet het maar.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:10 schreef Merel het volgende:
Op een rechte weg waar je constant 50 moet zonder enge zijwegen is het toch niet zo eng in z'n 4? Gewoon doen
die zesde is er al een tijdjequote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:17 schreef UndisputedChampion het volgende:
Vandaag voor het eerst gereden in een auto met 6 versnellingen. Als het zo doorgaat hebben we straks nog 10 versnellingen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |