abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50354807
'k vind het een beetje onzin om de OP te herschrijven maar wel min-of-meer dezelfde informatie te laten bevatten. Als je het nou ontzettend veel beknopter en leesbaarder zou maken, is het een ander verhaal, maar dat is nou niet echt het geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 11-06-2007 23:24:18 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_50355209
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:13 schreef Jordy-B het volgende:
'k vind het een beetje onzin om de OP ter herschrijven maar wel min-of-meer dezelfde informatie te laten bevatten. Als je het nou ontzettend veel beknopter en leesbaarder zou maken, is het een ander verhaal, maar dat is nou niet echt het geval.
vond ik zelf ook, zat beetjte te twijfele waar ik qua info ga hakken.. verder plaatjes..ik zie dolgraag brede pics met kleine hoogte ( <300 )...

het mooie aan new op is als er veel links zijn zodat je van hier gemakkelijk naar de rest kan... (imho)
  maandag 11 juni 2007 @ 23:22:49 #33
10024 Barachem
Heb ik zelf in elkaar geflanst
pi_50355382
Lucky Star, geweldige serie over 4 meisjes op een school, waarvan een otaku griet, die geweldig gaaf is.
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens
pi_50355445
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:22 schreef Barachem het volgende:
Lucky Star, geweldige serie over 4 meisjes op een school, waarvan een otaku griet, die geweldig gaaf is.
echt? Vertel eens wat meer over die serie, klinkt wel tof...

'k zit te etteren, hoor... Lucky Star is al meerdere malen ter sprake gekomen in deze topicreeks... het is een van de uitschieters van dit seizoen, al is het een beetje een love-or-hate geval. De serie heeft qua verhaallijn nogal een laag tempo, maar er gebeurt best veel in een aflevering. Als je het leuk vindt om een andere kijk te krijgen op de alledaagse dingen, of juist als het een feest der herkenning is, is het een erg toffe serie om te volgen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_50355764
LS is imho een leuke serie voor tussendoor...

shakugan no shana bevalt me tot nu toe (ep 3) goed..

ben benieuwd hoe ze zijn tijd gaan rekken
pi_50356062
Ik heb even flink ingekort, wellicht nog een breed laag plaatje ertussenin, dit wat duidelijker ?

Wat is anime?
Anime is kortweg een verzamelwoord voor Japanse animatie. Het gaat hier dus om geanimeerde films en series, in het origineel Japans gesproken & uit Japan komende.
Anime Wiki

Wat is manga?
Manga is de verzamelnaam voor Japanse strips. Manga is vergelijkbaar met westerse strips, zoals Spiderman en dergelijk. Alleen is manga de Japanse variant, waarbij voornamelijk andere tekenstijlen worden gebruikt. Belangrijk om te weten is dat de leesrichting bij manga omgekeerd is, de achterkant van het boek is de voorkant, verder lees je de strips van boven naar beneden, rechts naar links.
Manga Wiki

Ik kan geen Japans. Wat nu?
Als je geen Japans kunt, is dat zeker geen reden om geen anime te kijken. Om anime toegankelijk te maken voor het westerse publiek, zijn er zogenaamde fansub-groups. Deze ondertitelde films en series worden fansubs of gewoon subs genoemd. Er zijn ook dubs: versies waarbij de vertaling juist wordt ingesproken.
Subs Wiki & Japanse taal topic

Wat is licensed anime?
Licensed anime houdt in dat er auteursrecht op staat, dit komt doordat bijvoorbeeld een Amerikaanse uitgever de rechten van de serie koopt. Het is dus eigenlijk illegaal om het te downloaden.

Wat voor genres zijn er in anime? Wat moet ik kijken?
Anime heeft zeer veel genres, elke genre die je tegenkomt bij gewone films, kom je ook tegen in anime.
Je hebt humor, action, detectives, drama, science fiction, Mecha, schoollife, hentai, ecchi, etc.
Als je anime zoekt dat bij je past, de andere bezoekers van dit forum willen je graag helpen!

Cosplay, wat is dat precies?
Cosplay is jezelf verkleden als een character uit een anime serie. Voor een duidelijk beeld:

Cosplay Wiki & Google Pics

Cosplay kom je vaak tegen op animé-conventies, een type beurs waar veel anime- en mangafans naartoe komen. In nederland vinden deze ook plaats Zie: Animecon, Abunai en Chibicon.

Anime & Manga (info) sites en databases
http://www.animenewsnetwork.com/ (uitgebreide database met info over series en films)
http://www.animenfo.com/
http://www.anipike.com/
http://www.animenia.be/ (Qunix)
http://www.anidb.net (geeft reviews van fansubs!)
http://anime-planet.com/animerec (geeft aan welke series bij jou passen)

Anime's zusjes topics:
Aziatische Drama's
Japans. [Deel 2] & Leuke Japanse woorden. Leer hier gebrekkig Japans
Japanse cultuur enzo :D

Anime's meetingtopics:
Animé/Manga meetingtopic dl. 5 - beware of the Ice tea
Het grote anime/manga meeting topic dl 4. LaserQuestGangRape
Het grote anime/manga meeting topic deel 3 we wachten op Ab
Het grote anime/manga meeting topic deel 2 op naar Leen!
Het grote anime/manga meeting topic

Anime's sub topics:
[Anime][centraal] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is 2
[Anime] Naruto #7 Gaara Rescue Arc & Manga
[ANIME] Bleach DL3 Free bankai with each cereal box
[anime]Afro Samurai
[Anime] Ouran Host Club. More important than the future
[Anime] Death Note 3
Het grote Animé verkiezingstopic
Densha Otoko (Train man) Kitaaa! (live-action, voor meer info klik hier)
Wiki Animekarakters
Bob naar Japan deel 2 (Orealo's grootse plannen)

Overige topics:
Tof japans muziek programma: hey hey hey
Qunix dacht er ooit over om met zen allen een anime/manga te maken. Dus als je iets kan meld het (maar verwacht er niet te veel van)
Onigiri's uit Japan Want zeg nou zelf, wie droomt er nou niet van een home-made lunchbox ^_^

Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 |
41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 |

Moderator:
"Geen links naar anime/manga bestanden of torrents"

Maar PM'en kan altijd ^-^

Het Grote Anime/Manga Topic Wiki:
Deze OP

[ Bericht 1% gewijzigd door koffiegast op 11-06-2007 23:45:41 ]
pi_50356148
"droogheid" is geen genre hoor
pi_50356246
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:37 schreef mschol het volgende:
"droogheid" is geen genre hoor
dacht aan lucky star enzo *changed*

nog eens changed

en again

[ Bericht 4% gewijzigd door koffiegast op 11-06-2007 23:46:00 ]
pi_50357433
quote:
Wat is licensed anime?
Licensed anime houdt in dat er auteursrecht op staat, dit komt doordat bijvoorbeeld een Amerikaanse uitgever de rechten van de serie koopt. Het is dus eigenlijk illegaal om het te downloaden.
Je schendt altijd copyrights... Bij gelicenseerde animé schendt je echter de copyrights van een Amerikaanse uitgever.

Als je het deel over gelicenseerde animé wil plaatsen, zal je ook moeten uitleggen waar fansubs voor dienen, hoe de verhouding is met de Japanse copyright-houders, etc...

Het is wel beknopter, maar nu is het gewoon onjuist. Ik zou gewoon lekker de originele tekst houden, want het wordt er niet beter op, imo.
pi_50357495
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 00:12 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je schendt altijd copyrights... Bij gelicenseerde animé schendt je echter de copyrights van een Amerikaanse uitgever.

Als je het deel over gelicenseerde animé wil plaatsen, zal je ook moeten uitleggen waar fansubs voor dienen, hoe de verhouding is met de Japanse copyright-houders, etc...

Het is wel beknopter, maar nu is het gewoon onjuist. Ik zou gewoon lekker de originele tekst houden, want het wordt er niet beter op, imo.
kan hem er ook gewoon uithalen...
pi_50357615
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 00:14 schreef koffiegast het volgende:

[..]

kan hem er ook gewoon uithalen...
kan ook... moet je zelf weten...
Ik neem aan dat tzt wel gekozen wordt voor een OP, ipv dat het er van afhangt van wie toevallig het volgende topic opent.

'k zie zelf momenteel liever de originele OP dan die van jou... Niks persoonlijks...
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 juni 2007 @ 00:19:39 #42
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_50357647
op naar de 50
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 12 juni 2007 @ 00:22:31 #43
122997 zquing
Drama Junk
pi_50357723
waar blijft 't plaatje Jordy

onverkapte tvp
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_50357787
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 00:22 schreef zquing het volgende:

onverkapte tvp
'k ben tot zonsondergang in de tuin aan het werk geweest. Morgenochtend maak ik 'm wellicht.
pi_50357849
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 00:18 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

kan ook... moet je zelf weten...
Ik neem aan dat tzt wel gekozen wordt voor een OP, ipv dat het er van afhangt van wie toevallig het volgende topic opent.

'k zie zelf momenteel liever de originele OP dan die van jou... Niks persoonlijks...
Suggesties voor verbetering?

Ik vind zelf dat de originele OP teveel info bevat. En sommige delen daarvan zijn zeer oude ideeen/fratsels waarbij men niets meer doet.

Me idee over een OP is dat het beknopt de hoofdlijnen vertelt waar het topic over gaat voor bezoekers & beetje info. Verder een deel dat goed door verwijst naar vorige topics (48..!) en zij- (japanse taal, aziatische drama) & subtopics (naruto/deathnote/etc.) zodat de vaste bezoekers ook ff snel eenvoudige de nodige info kan vinden.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 09:49:16 #46
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_50363184
De huidige OP bevat een hoop onzin (zie de gevleugelde uitspraken, HoF, opa oma stuk etc.) Maar dat vind ik juist grappig en geeft wat over de geschiedenis van het topic weer, gewoon erin laten naar mijn mening. Misschien dat de beschrijvingen wat beknopter kunnen zoals in de op van koffiegast maar het moet vooral duidelijk zijn voor mensen die nog niet eerder in het topic posten, aanbeveling van een aantal series en zo omdat toch het meeste gevraagd wordt, per genre. Van de gene die hier al even zitten betwijfel ik dat ze nog geregeld de OP doorlezen.

Maargoed dat zijn mij 2 eurocentjes

[ Bericht 3% gewijzigd door Frag_adder op 12-06-2007 09:57:59 ]
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_50365911
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 00:22 schreef zquing het volgende:

onverkapte tvp
'n makkelijke...

pi_50365954
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 09:49 schreef Frag_adder het volgende:
De huidige OP bevat een hoop onzin (zie de gevleugelde uitspraken, HoF, opa oma stuk etc.) Maar dat vind ik juist grappig en geeft wat over de geschiedenis van het topic weer, gewoon erin laten naar mijn mening. Misschien dat de beschrijvingen wat beknopter kunnen zoals in de op van koffiegast maar het moet vooral duidelijk zijn voor mensen die nog niet eerder in het topic posten, aanbeveling van een aantal series en zo omdat toch het meeste gevraagd wordt, per genre. Van de gene die hier al even zitten betwijfel ik dat ze nog geregeld de OP doorlezen.

Maargoed dat zijn mij 2 eurocentjes
Ja wel redelijk mee eens is
pi_50366008
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 11:24 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

'n makkelijke...

[afbeelding]
euh demmit....
Blessed is er gek op. Die realistische gitaar band anime
pi_50366295
oh bugger... als jij hem zelfs weet...

Dan maar even een iets moeilijkere... (niet mijn foto, want het is niet de tijd van het jaar... maar wel een toffe serie)
  dinsdag 12 juni 2007 @ 11:40:18 #51
122997 zquing
Drama Junk
pi_50366436
die eerste is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die 2e........ Aan wat voor soort serie moet ik denken?
pi_50366497
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 11:35 schreef Jordy-B het volgende:
oh bugger... als jij hem zelfs weet...

Dan maar even een iets moeilijkere... (niet mijn foto, want het is niet de tijd van het jaar... maar wel een toffe serie)
En bedankt jordy

Honey and clover zal het wel niet zijn. Dat waren ook meer klavertjes in een grasveld met wat bloemen.

Trouwens ik heb zin in luckystar 10
  dinsdag 12 juni 2007 @ 11:50:08 #53
122997 zquing
Drama Junk
pi_50366801
Hana Yori Dango is 't ook niet
pi_50367376
Fucking hell, wat gaat het weer snel.
Maar ik vind de nieuwe OP goed hoor. Alleen geen Sasuke cosplay mee.
En die HoF kunnen we wel zonder. Beter zo imo.
pi_50367562
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 11:40 schreef zquing het volgende:
die eerste is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die 2e........ Aan wat voor soort serie moet ik denken?
Oh... De eerste is niet Beck, eigenlijk...

de tweede is een pietsie ecchi comedy/romance/drama-serie waarin een veld paardenbloemen een belangrijke rol speelt.
pi_50368240
Niet beck?

paradise kiss? ongefundeerd.
pi_50368273
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 12:33 schreef outcast_within het volgende:
Niet beck?

paradise kiss? ongefundeerd.
Nope, voor Paradise Kiss had ik een jurk en een vlinder neergezet...

Die eerste is trouwens wel een serie die zquing volgt, volgens mij.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 12:43:30 #58
122997 zquing
Drama Junk
pi_50368567
Nana?

2e kanon of air?
pi_50368764
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 12:43 schreef zquing het volgende:
Nana?
jep.

Ik heb op Animecon een paar afleveringen van Nana gezien...

"As long as I have my guitar and my cigarettes" bleef me bij.
quote:
2e kanon of air?
nope... Het is (blijkbaar) een vrij onbekende serie uit 2003...

mschol heeft gezegd dat 'ie er info over ging zoeken.
pi_50369153
Och natuurlijk, Nana. Damn. Moet ik ook nog verder gaan kijken..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')