abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:01:55 #1
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_66959580


Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nou zo gaaf of niet gaaf aan de film vond. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:
CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:02:30 #2
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_66959590
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 00:02 schreef TJLinden het volgende:
Pas geleden Nick en Norah's Infinite Playlist bekeken. De vele kritiek is grotendeels gegrond, maar voor mij mocht het niet baten. Gewoon een heerlijke film.
Lekker sfeertje, frisse acteurs, leuke humor, erg fijne muziek en een charmante weergave van deze zogenaamde 'Indie-scene' van New York (alhoewel ik vermoed dat die weergave niet heel realistisch is ).

Aanrader voor mensen die van feelgoodmovies houden die vooral een sfeer creëren, een gevoel oproepen en sterk leunen op de soundtrack (a la Garden State, Juno, My Blueberry Nights, High Fidelity).

[ afbeelding ]
Ah, nu heb ik hem al 2x voorbij zien komen en ik hou wel van dat genre!
Ga hem dan ook zeker kijken!
pi_66959681
Februari
Films
15. Awake (Joby Harold, 2007) :: 8.0
16. The Holiday (Nancy Meyers, 2006) :: 7.0
17. Step Up (Anne Fletcher, 2006) :: 7.0
18. Inside Man (Spike Lee, 2006) :: 9.0
19. Body of Lies (Ridley Scott, 2008) :: 6.5
20. Catch Me If You Can (Steven Spielberg, 2002) :: 9.0
21. Lucky Number Slevin (Paul McGuigan, 2006) :: 6.0
22. Wanted (Timur Bekmambetov, 2008) :: 5.5
23. My Mom's New Boyfriend (George Gallo, 2008) :: 4.0

Statistieken
Totaal 9 films (maandgemiddelde: 11.5) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 9.

Totale speelduur: 1040 min.
Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Inside Man, Catch Me If You Can (9.0, 2de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: My Mom's New Boyfriend (4.0).

Media-verdeling
7.
2.
Maart
Films
24. Just My Luck (Donald Petrie, 2006) :: 4.0
25. Gone in Sixty Seconds (Dominic Sena, 2000) :: 6.0

Statistieken
Totaal 2 films (maandgemiddelde: 8.3) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 2.

Totale speelduur: 220 min.
Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Gone in Sixty Seconds (6.0, 19de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Just My Luck (4.0).

Media-verdeling
1.
1.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_66959704
Dat zijn mijn laatste films, www.whatiwatch.net , goede site.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_66963642
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:02 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Ah, nu heb ik hem al 2x voorbij zien komen en ik hou wel van dat genre!
Ga hem dan ook zeker kijken!
Hihi "feelgoodmovies die vooral een sfeer creëren, een gevoel oproepen en sterk leunen op de soundtrack". (TJLinden). Ik vond jouw omschrijf toch bondiger SnuggLe! Maar het blijft lastig. Dit heeft niet echt een naam he?

Overigens vond ik High Fidelity inderdaad ook érg leuk.
pi_66965370

Sorcerer (William Friedkin, 1977)
Gisteravond gezien, film over mannen, met een duister verleden, die met 2 vrachtwagens 6 kisten nitroglycerine moeten vervoeren door een Zuid-Amerikaans regenwoud, dit ten einde daarmee een brandende oliebron te kunnen doven. Ik zag de film in 1978 in de bioscoop. Is wmb een betere actiefilm uit de 70'er jaren. Zoals bijv. ook Black Sunday, die ik binnenkort ook nog eens hoop te zien. Leuk om die sfeer ook weer eens te proeven. Hoofdrollen door Roy Scheider (chief Brody) en Bruno Cremer (Maigret). Filmmuziek door Tangerine Dream.

Imdb 7,4/10,0
Ik 8,0/10,0

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 12-03-2009 14:15:16 ]
I´m back.
pi_66968962
Watchmen (Zack Snyder, 2009) 6

Wat een drukke, ongestructureerde film. De beelden, geluiden en hippe nummers vliegen je om de oren, afgewisseld met een stuk rustigere uitleggerige dialogen en monologen. Eigenlijk vind ik het moeilijk om wat te schrijven over deze film. Allereerst passeren alle Watchmen de revue, waar Snyder meer dan een uur voor uittrekt. Ondertussen komt de plot langzaam op gang, maar helaas is die plot niet denderend. Het verhaal wordt nooit interessant, omdat het te veel van de hak op de tak springt. Een gemiste kans.

Dan de karakters, waarvan pakweg de helft best interessant is, met Rorschach en Dr. Manhattan op afstand voorop. Nite Owl II en The Comedian hebben potentie, maar lijken in deze film niet echt goed uit de verf te komen. Silk Spectre II is als vrouw die nog geen uur alleen kan zijn enkel visueel aantrekkelijk, terwijl haar moeder te veel lijkt op een jonge vrouw die oud geschminkt is - wat ze in feite ook is. Als laatste is er Ozymandias, die absoluut niet overtuigt als 'de slimste man op aarde', om over zijn huisdier maar niet te spreken.

Als laatste nog wat kritiek op kleinere dingen. De te duidelijke verwijzing naar Apocalypse Now was te makkelijk. Leonard Cohen, Phillip Glass, Wagner en Mozart hadden ze veel beter met rust kunnen laten. Daar is het materiaal niet naar, het was nogal grotesk en soms zelfs ongepast. Om nog maar te zwijgen over de verneukte versie van Dylan's Desolation Row. En die neus van Nixon kon echt niet, Watchmen is geen 300.

Hoe kom ik dan nog aan een zes? Eerlijk gezegd heb ik me ondanks de duur redelijk vermaakt. Naast de fouten zaten er ook leuke ideeën in die wél goed waren uitgewerkt, zoals de frisse omgang met 'superhelden', het gave masker van Rorschach en het negeren van conventies in z'n geheel. Als laatste wil ik ook best geloven dat ik het een en ander gemist heb omdat ik de comic nooit gelezen heb. Hoewel een film natuurlijk wel op zichzelf moet kunnen staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gillingham op 12-03-2009 14:06:07 ]
What's it going to be then, eh?
  donderdag 12 maart 2009 @ 13:59:38 #8
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_66969231
Beowulf & Grendel

Deze heb ik gisteravond gezien, of beter gezegd, doorstaan. Wát een ongelofelijke boutfilm is dit. Het gaat in feite over een trol die de mensen in Denenland ( ) opjaagt. Dan is er dus één of andere vent uit Geetland, Beowulf genaamd, en die gaat dat klusje maar eens opknappen.
Het eerste wat opvalt zijn de special effects, die zijn echt verschrikkelijk namelijk. Daarnaast is de trol voornamelijk ontzettend lachwekkend met zijn gekreun en gestotter en vooral ook ontzettend slecht geacteerd. Bovendien zat de film vol met hele foute scene's. De scene dat die trol tegen de deur aan het plassen is, of als die trol die heks drie stoten geeft. Het moraliserende 'de trol was niet echt fout en valt alleen aan als het in een hoekje gedreven wordt' komt dus ook niet echt goed naar voren.
Dat deze film op imdb een 6.1 scoort is voor mij onbegrijpelijk.
pi_66971716
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:03 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Sorcerer (William Friedkin, 1977)
Gisteravond gezien, film over mannen, met een duister verleden, die met 2 vrachtwagens 6 kisten nitroglycerine moeten vervoeren door een Zuid-Amerikaans regenwoud, dit ten einde daarmee een brandende oliebron te kunnen doven. Ik zag de film in 1978 in de bioscoop. Is wmb een betere actiefilm uit de 70'er jaren. Zoals bijv. ook Black Sunday, die ik binnenkort ook nog eens hoop te zien. Leuk om die sfeer ook weer eens te proeven. Hoofdrollen door Roy Scheider (chief Brody) en Bruno Cremer (Maigret). Filmmuziek door Tangerine Dream.

Imdb 7,4/10,0
Ik 8,0/10,0
La Salaire de la peur ook kijken dan. Méér dan de moeite waard.
  donderdag 12 maart 2009 @ 23:10:11 #10
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_66991860
Changeling
Natuurlijk kent iedereen de film als "Diegene die Clint Eastwoord heeft geregisseerd met Angelina Jolie in de hoofdrol'". Maar ik vond hem meer de film van Geoffrey Pierson eigenlijk, oftewel Jack Malloy van Unhappily Ever After. Wellicht zegt dat iets over hoe ik de film vond (niet bijzonder), maar de rol van Geoffrey Pierson wel...erg overtuigend. Oud geworden is hij , dat wel.



Film begint traag....saai...met een niet overtuigende Jolie. Lelijk gesminked ook en een muts in het begin van de film. Later gaat dat saaie over in frustratie voor de domheid en onwetenheid van de politie. Kotszakjeswerk bij de politieagent rechts op de foto. Arrogante loel. Daarna komt er wel wat spanning ,maar dat is meer van "wanneer is de film nu eindelijk afgelopen" in plaats van echte spanning. Dus nee, niet mijn film.

IMDB 8.1
Zelf 6.4
pi_67000440
Watchmen Zack Snyder, 2009
Misschien waren mijn verwachtingen wat te hoog maar de film viel mij enigszins tegen, dit met name vanwege het rommelige verhaal. Ik heb de comic verder niet gelezen, maar uitgaande van reacties van anderen zat het daar wel goed met het verhaal. Waarschijnlijk was het gewoon allemaal wat te veel om in een film te stoppen, dit ondanks de speelduur van bijna drie uur (en de dvd versie gaat waarschijnlijk nog een uur langer duren). De film begint sterk en al direct tijdens de openingscredits krijg je een stortvloed aan informatie over je heen, al wordt dat in dit geval wel goed gebracht. Er zijn alleen teveel verhaallijnen en personages om er een lekker lopend verhaal van te maken en wordt niet alles even goed uitgediept. Daarnaast valt het gebruik van muziek op, soms positief en soms negatief. Bij de openingscredits past het bijvoorbeeld wel goed, maar in sommige andere scènes is het totaal misplaatst. Visueel is alles dik in orde, maar dat viel ook wel te verwachten met Zack Snyder aan het roer. Voor nu een zeven, misschien dat ik dat na een volgende kijkbeurt (van de director’s cut) omhoog zal bijstellen. 7.0
  vrijdag 13 maart 2009 @ 19:29:49 #12
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_67018156
Easy Rider (1969)



Gezien zijn imago als hippie-film was ik vooraf een beetje huiverig. Maar die Hopper en Fonda hebben best een goede film afgeleverd, hoewel het eerste gedeelte (bij die hippies in de heuvels) matig is. Maar dan komt Jack Nicholson en komen ze in Louisiana en wordt ie geweldig. Trouwens erg obvious dat Dennis Hopper aan de dope zat, men. Werd een beetje moe van zijn ge-men, men...

7.5
De Narcis van Gabon
pi_67021774
Jalla! Jalla!

Hele geinige typisch europese film. Het verhaal stelt allemaal niet zoveel voor, maar de film een enorme verfrissing van amerikaanse cliché's. Luchtig en lollig. Ik had er bij voorbaat niet al te veel zin in, maar mn vriendinnetje stond erop dat we 'm ging kijken, en dat was dus goed bevallen. Toch zeker een 7,5.

Iemand tips voor soortgelijke films? Zweedse of europese films die breken met de standaard amerikaanse way of life?
pi_67023796
Sex Drive (2008)



Film gaat over een jongen die via het internet in contact komt met een meisje en hij wordt vervolgens gepusht door zijn vriend om het halve land door te rijden (in de auto van zijn broer) om dit meisje te bezoeken. Ik vond het wel een geinige film. Moet je niet al te serieus nemen want dat doen de makers ook niet. Grappig zijn de stukjes bij de Amish mensen. Acteerwerk is niet heel erg sterk maar ook niet al te storend.

Een 6,5
pi_67032858
Watchmen

te langdradig..... dat hoofdzakelijk
voor de rest wel intressant qua verhaal (comic niet gelezen)
de opbouw van de film was wel storend.. soms op volledig niets zeggende momenten gaat er een achtergrond nummer spelen wat ook nog geen echte betekenis heeft met de gebeurtenissen in de film
bijzonder irritant.
een magere 6/10
  zaterdag 14 maart 2009 @ 15:15:31 #16
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_67040207
The Brain Eaters



Wederom mezelf weten te vermaken met wat jaren '50-pulp uit de rijke B-filmindustrie. Uiteraard is de film zelf lang niet zo cool zoals de poster of titel zelf doet vermoeden. In Riverdale, Illinois worden verschillende dorpsbewoners gesnatched door... parasieten, die al 200 miljoen jaar lang verborgen waren in het binnenste van de aarde. Dit keer komt het gevaar niet from outer space. Goed, daarna houdt het qua originaliteit wel op en wordt er veel suf geschoten met pistooltjes afgewisseld door suffere dialogen.
Het meest bizarre is dat er continu grootse dramatische muziek gebruikt wordt van Sjostakovitsj en Prokofiev (uit de film Alexander Nevsky). Het doet bij tijd en wijle nogal megalomaan en lachwekkend aan bij zo'n weinigzeggend filmpje als dit. Cijfer: 4

E.T.: The Extra-Terrestrial
Tsja, een typische Spielbergfilm: een stel irritante koters is opgescheept met een olijk buitenaards wezentje, het dreigt één grote ellende worden, maar uiteraard is daar het typische happy end a la Spielberg. De film schiet nogal uit de bocht, wanneer met groot materieel uitgerukt wordt. Ook irritant is het dat de moeder van dat stel ellendelingen eerst E.T. de hele tijd niet door heeft . Cijfer: 6

Red River
Leuke western van Hawks over John Wayne die zijn hele kudde koeien van Texas naar Missouri wil leiden. Het heeft ook leuke bijrollen van onder andere die indiaan Quo en Groot, die de film ondanks zijn relatieve speelduur voor een western, nooit saai weet te maken. Waar de film het vooral moet hebben zijn de massale mooie koeienscenes en de montage. Dat laatste was opvallend vlot gedaan, soms zelfs een beetje in de trend van de grote vroege Russische meesters, zoals Eisenstein. Smet op de film was het afgeraffelde einde. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_67040368
Road to Guantanamo. Indrukwekkende docu-film wel, zou het een 8 geven.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 15:43:22 #18
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_67041043
Millions
Nu Slumdog dacht ik: ik wil meer van Danny Boyle zien, en zo kwam ik uit bij Millions. Millions gaat over een Engels jongetje dat net voordat de pond ingewisseld wordt voor de euro heel veel ponden vindt...en eigenlijk niet weet wat hij ermee aan moet.



Het verhaal is wel komisch, zeker het stukje dat zijn broertje ongeveer met 'bodyguards' het schoolplein opkomt, maar geeft weinig diepgang. Het jochie zelf is leuk, grappig en acteert aardig; de stukken met de 'heiligen' geven de film wel wat extra's. Maar toch overtuigd hij niet echt. Boyle doet wel ontzettend zijn best om het goede te laten overheersen in de film, door steeds met goede doelen en dergelijke te komen. Het einde met de waterput in Afrika is daarom over the top; dat zou net zo goed een reclamefilmpje kunnen zijn.

IMDB: 7.2
Zelf: 7.3
pi_67044201
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 21:15 schreef Batsnek het volgende:
Jalla! Jalla!

Iemand tips voor soortgelijke films? Zweedse of europese films die breken met de standaard amerikaanse way of life?
Tis wel een heel ander soort film, maar erg onamerikaans, erg scandinavisch en erg grappig en gezellig: Elling. Over twee mannen die na in een soort psychiatrische inrichting klaar zijn voor het echte leven en samen in 'de grote stad' komen te wonen. Totaal ontheemd, levert leuke en mooie situaties op. Verder Fucking Amal, niet zo grappig als Jalla! Jalla!, 'realistische' kijk in het leven van een meisje uit een niet al te rijk milieu dat lesbische gevoelens krijgt.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 17:57:52 #20
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_67045123
Nick and Norah's Infinite Playlist (2008)
Aangeraden door iemand hier in het topic, omdat het ook wel een aardige 'feelgood'-movie is; niet al te moeilijk, gewoon leuk. Fijn voor een zaterdagmiddag dus. En vond hem ook helemaal prima! Niet met allemaal standaard film cliche's, gewoon simpel, aardig. Micheal Cera is ook helemaal een acteuur die daarbij past, zoals hij ook in Juno speelt, en Kat Dennings is echt mooooooooooooooooi! Zo mooi dat ik bijna The House Bunny zou gaan kijken......NOT!! Ha!

Film gaat over een jongen, Micheal Cera dus, die niet echt over zijn vriendin heen is. Zijn vrienden, die allemaal homo zijn en met wie hij in een band zit, nemen hem mee om weer eens uit te gaan. Daar komt hij Norah tegen die hem 'toevallig' zoent...waardoor ze met elkaar in contact komen. De rest van de avond zoeken ze een dronken vriendin & een optreden van een band.



IMDB: 6.9
Zelf: 8,0

[ Bericht 18% gewijzigd door SnuggLe op 14-03-2009 18:04:08 ]
  zaterdag 14 maart 2009 @ 18:24:44 #21
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_67045793
Brief Encounter (1945, VK, David Lean)

Een gelukkig getrouwde vrouw wordt verliefd op een tevens getrouwde dokter, die ze elke week ontmoet op een treinstation.
Niemand wordt mooier verliefd en laat beter de pijn zijn van een onmogelijke, verboden, gedoemde relatie zien dan Celia Johnson. Gewoon een prachtig menselijk liefdesdrama.
cijfer: 9

Le Mépris (Contempt) (1963, Fr, Jean-Luc Godard)

Le Mépris is op het eerste oog een stuk commerciëlere en conventionelere film dan ik gewend was van Godard. Die beetje speelse rommeligheid in zwart-wit van een À bout de souffle of Bande à part heeft plaats gemaakt voor een meer strak styling in CinemaScope en Technicolor. Maar wie goed kijkt ziet dat Godard zijn rebelse haren nog niet heeft verloren en de draak blijft steken met de conventies van film. Zo is dit zijn eerste film in CinemaScope, maar laat hij Fritz Lang (die zichzelf speelt in de film) ondertussen zeggen over CinemaScope: "Oh, it wasn't meant for human beings. Just for snakes - and funerals". Of neem de manier waarop hij de film start met een blote Brigitte Bardot op aandringen van de producers, maar op dan zo'n manier dat meer artsy dan erotisch is.
De film gaat over een schrijver, Paul Javal, die wordt ingehuurd door een producer, Jeremy Prokosch, om een filmbewerking van de Odyssee commerciëler te maken. Maar als hij zijn vrouw, Camille, mee laat rijden met Prokosch naar en zelf veels te laat komt op een feestje, ontstaat er tot zijn eigen grote verbazing opeens een deuk in hun relatie. Paul probeert met alle macht erachter te komen waar die minachting van Camille voor hem opeens vandaan komt. Ondertussen onstaat er ruzie tussen de regisseur van the Odyssey Fritz Lang, die een getrouwe verfilming wil en producer Prokosch, die een moderne interpretatie wil. Volgens Prokosch blijft Odyseus zolang weg, omdat hij weet dat zijn relatie met Penelope niet goed gaat. Door zijn lange weg blijven laat Odysseus alle ruimte laat voor de andere vrijers, waardoor er minachting onstaat voor hem bij Penelope.
Daar zit heel de crux van de film, want de parallel die getrokken kan worden tussen wat er gebeurd tussen Paul en Camille en de moderne interpretatie van de Odyssee is niet minder dan geniaal. Want uiteindelijk gaat Le Mépris vooral over hoe je een oud meesterwerk moet verfilmen. Hoe je iets van het één naar het ander vertaalt, wat ook in uiting komt door de vertaalster, die in bijna alle gespreken te pas komt. Doe je dat door getrouw te blijven of geef je er je eigen interpretatie aan. Door Lang de Odyssee getrouw te laten verfilmen en ondertussen in de film zelf de moderne interpretatie te verwerken, laat Godard de vraag terecht in het midden.
De prachtige score van Georges Delerue , die zo'n grote rol speelt in het creëren van de melancholisch sfeer van de film kan niet ongenoemd blijven natuurlijk.
cijfer: 9.5
pi_67048374
Vorige week Ocean's Eleven weer gezien.
Het blijft een grappige/goede film.
Ik ben het wel met IMDb eens: een 7,5
  zaterdag 14 maart 2009 @ 21:00:23 #23
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_67050675
I'm on a roll vandaag met films kijken.....

Everything will be OK (2006)
Een 17 minuten durende animatiefilm van Don Hertzfeldt die vele prijzen heeft gewonnen. Het gaat over een man, Bill, die gek wordt/een ziekte heeft. Het is vooral VAAG....en zomaar ineens afgelopen.


IMDB 8.3
Zelf 7.0

James Bond - Quantum of Solace
Typische James Bond film natuurlijk... met vrouwen, actie, en achtervolgingen. Pluspuntje is dat Bond in deze film deels menselijk lijkt: hij wil wraak oid in verband met het feit dat zijn neukertje uit een eerdere film dood is. Daar gaat de titel ook over: het vinden van een beetje troost is de vertaling van Quantum of Solace.

IMDB 7.0
Zelf 7.0
  zaterdag 14 maart 2009 @ 21:37:21 #24
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_67051833


Happiness

Uit de wat oudere doos...op één of andere manier nooit eerder aan toegekomen. Hoorde ook wel erg verschillende verhalen over deze film waardoor ik hem niet helmaal kon plaatsen...Hoe dan ook...ik vond het écht geweldig...de humor is echt gitzwart en waarschijnlijk niet ierder cup of tea maar ik moest af en toe wel erg hard lachen.

7,70 IMDB
8,20 Zelf
= there is a light that never goes out =
pi_67057529
Confessions of a shopaholic

ten eerste: tis wel een vrouwenfilm, denk dat veel mannen em niet echt super zullen vinden..
ten tweede: het is best een aardige film, met een leuke hoofdrol van Isla Fisher, en ze ziet er in de film ook nog eens leuk uit
7,5/10

Gran Torino
Clint Eastwood kwam, zag en overwon
geweldige film
9/10
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')