abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 25 februari 2007 @ 14:03:17 #1
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_46654355

Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel C (100!!!)
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCV.
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XC
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel 83
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part L
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part IL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel 43
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVI.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVII
Welke film heb je vandaag gezien? deel XVI
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XV
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XIV
Welke film heb jij vandaag gezien? Part XIII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XI
Welke film heb je vandaag gezien? (deel X)
Welke film heb je vandaag gezien? (deel 9)
Welke film heb je vandaag gezien? deel 8
Welke film heb je vandaag gezien? deel 7
Welke film heb je vandaag gezien? deel 6
Welke film heb je vandaag gezien? deel 5
Welke film heb je vandaag gezien? deel 4
Welke film heb je vandaag gezien? deel 3
Welke film heb je vandaag gezien (2) ???
Welke film heb je vandaag gezien?

En verder.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 februari 2007 @ 14:04:19 #2
862 Arcee
Look closer
pi_46654404
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_46656095
Borat
Ghostrider
Rolling with the nines
Smoking Aces
Open Season
Pans Lanbyrinth
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_46660054
Soms is een film precies zoals je hem in gedachten had, en zo had ik dat bij Brokeback Mountain. Onderhoudend, maar nergens speciaal.
Graag op anoniem
  zondag 25 februari 2007 @ 16:32:34 #5
30919 mitt
Michael Corleone
pi_46660238
Brick

Niet erg geloofwaardig, maar goed te doen, Gordon-Levitt was best goed en Nora
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_46660399
Dreamgirls - niet slecht, maar ook niet bijzonder... wel erg mooie muziek
pi_46660871
LE FATICHE DI ERCOLE

HERCULES

2e X

Duidelijk Mario Bava met het bekende gebruik van de kleuren rood, groen en blauw. Steve Reeves is imposant als Hercules en de draak is natuurlijk super

zondag 25 februari 2007 @ 17:48:22 #8
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_46663216
Brazil

Wat een aparte, bizarre film! Gedurende de hele film, kun je totaal niet verwachten wat er allemaal zal gebeuren. Na het einde begreep ik ook niet alles . Qua decors ziet deze film er fantastisch uit en Gilliams visie over een overgebureaucratiseerde 1984-samenleving is ook best interessant. Minpunt is dat het einde iets te lang op zich laat wachten. Cijfer: 7

[ Bericht 1% gewijzigd door Falco op 25-02-2007 23:27:56 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 25 februari 2007 @ 19:00:45 #9
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_46666027
Step Up ->
Was wel leuk eigenlijk..
Ayumi+Utada+DBSK+Epik High+M-Flo+Super Junior+2PM+2AM+F(X)+Teen Top+BlockB+
BiG Bang+Beast+MBLAQ+2NE1+KARA+BEG+SNSD+SHINee+Rain+U-KISS=my life!
pi_46671491
Running with Scissors

Briljante film, te goed voor woorden, je moet hem gewoon zien.
I love Fok!...............................for me to poop on!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 februari 2007 @ 21:26:37 #11
862 Arcee
Look closer
pi_46672322
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:48 schreef Falco het volgende:
Brazil

[afbeelding]

Wat een aparte, bizarre film! Gedurende de hele film, kun je totaal niet verwachten wat er allemaal zal gebeuren. Na het einde begreep ik ook niet alles . Qua decors ziet er deze film er fantastisch uit en de Gilliams visie over een overgebureaucratiseerde 1984-samenleving is ook best interessant. Minpunt is dat het einde iets te lang op zich laat wachten. Cijfer: 7
Ja, en te veel vage buizen met stoom, enzo.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_46672461
La Science des rêves
Gondry zakt wat mij betreft met deze film weer helemaal terug naar het niveau van Human nature: qua uiterlijk enorm interessant en origineel, maar qua verhaal buitengewoon rommelig en eigenlijk gewoonweg inconsistent. Zonde, want ik beschouw Eternal Sunshine of the Spotless Mind als één van de mooiste films ooit.
  zondag 25 februari 2007 @ 21:32:46 #13
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_46672663
quote:
Op zondag 25 februari 2007 21:26 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, en te veel vage buizen met stoom, enzo.
Hehe, mjah de helft slaat natuurlijk nergens op, maar dat kon me niet zo heel veel schelen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_46672740
TAXIDERMIA

Na het tamelijk briljante HUKKLE was ik nogal nieuwsgierig naar de opvolger, en net als die film is dit een visueel meesterwerk, maar ik weet niet wat ik er mee aan moet

pi_46673184
Toen net DOA: Dead Or Alive gezien in de bioscoop. Leuke actie erin, wat humor erbij. Als je een film zoekt met een goed verhaal moet je hem niet kijken, maar voor de rest een leuke film
pi_46675903
Rain Man (1988)

Mooie film, ontroerend en gevoelig en veel mooie shots. Prima acteerwerk van Cruise en een briljante rol van Hoffman

Cijfer: 8

Little Children (2006)

Prima film met een goed sfeertje, ondanks de zware onderwerpen bevat de film ook de nodige grappige momenten, wat deze film ook goed doet. Kate speelt wederom een prima rol en draagt daarmee deze film.

Cijfer: 8

Das Leben der Anderen (2006)

Voor mij nu al een van de beste films van het jaar. Erg sterke film die precies de goede balans heeft, nergens verzwakt en een goede keuze van muziek bevat. De rol van Ulrich Mühe mag zeker niet over het hoofd worden gezien, wat een prestatie.

Cijfer: 8,6

The Naked Jungle (1954)

vermakkelijk filmpje, leuk verhaal dat zich toeleefd naar de strijd tegen de grote mieren kolonie.

Cijfer: 7,2
pi_46676261
Untergang, Der (2004)
Zoals bij de meesten bekend zien we in deze film de laatste uren van het Nazirijk. We zien hoe beslissingen in de laatste uren zijn genomen en hoe het eraan toe ging. De film schildert de duitsers niet af als monsters maar tegelijkertijd ook niet als lievertjes, het blijft neutraal en tevens realistisch. Bruno Ganz als Adolf Hitler is naar mijn mening de indrukwekkendste vertolking. De rest van de acteurs zijn ook goed bezig daar niet van. Zeer indrukwekkende film die elke minuut boeiend blijft.
  zondag 25 februari 2007 @ 23:13:48 #18
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46677632
Opening Night
Fantastische karakter studie van Cassevetes, de laatste die ik nog moest kijken uit de Criterion box. Het tempo ligt zeer laag waardoor de karakters een kans krijgen om uitgediept te worden en in de film te groeien. Dat geldt natuurlijk vooral voor Myrtle Gordon (Gena Rowlands), het hoofdpersonage. Prachtig om te zien hoe ze steeds hoe ze steeds gekker en wanhopiger wordt. Wederom een briljante rol. Verder is de rest van de cast ook erg sterk en is de laatste, zeer uitgebreide scene geweldig.
Ook deze laatste film uit de geweldige, zeer aan te raden Cassevetes box is briljant en een fantastische kijk -ervaring waarmee deze box uitermate is aan te raden aan iedereen die eens "een ander soort film" wil zien.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
  zondag 25 februari 2007 @ 23:16:27 #19
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_46677758
Singin' in the Rain

Jammer dat er niet iemand eens het idee kreeg om met een honkbalknuppel een paar van die vreselijke smoelen te bewerken. Dit is overigens eveneens de laatste keer dat ik me aan een musical waag. Cijfer: 4,5
  † In Memoriam † zondag 25 februari 2007 @ 23:20:07 #20
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_46677916
Probeer Hedwig and the Angry Inch eens.
Sheridana +1
pi_46678018
Of Dancer in the Dark.

Ik heb ook een hekel aan de meeste musicals. Maar die film is totaal anders en raakte me daadwerkelijk.
What's it going to be then, eh?
  † In Memoriam † zondag 25 februari 2007 @ 23:25:52 #22
4571 Sokolsky
pi_46678179
Une femme est une femme. The Meaning of Life. Er zijn genoeg leuke musicals. Helaas is het overgrote deel in meer of mindere mate tenenkrommend, ook dat spul dat Oscars wint of gaat winnen.
Sheridana +1
  zondag 25 februari 2007 @ 23:26:45 #23
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46678229
quote:
Op zondag 25 februari 2007 23:16 schreef Falco het volgende:
Singin' in the Rain

Jammer dat er niet iemand eens het idee kreeg om met een honkbalknuppel een paar van die vreselijke smoelen te bewerken. Dit is overigens eveneens de laatste keer dat ik me aan een musical waag. Cijfer: 4,5
pi_46678315
Hap.
Graag op anoniem
  maandag 26 februari 2007 @ 02:07:01 #25
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_46683305
Scener ur ett äktenskap (Scenes from a Marriage) (1973)
Het was met 2u en driekwartier een lange zit. (En dan heb ik nog niet eens de nog langere tv-serie versie gezien. ) Maar het was het waard. Meer dan waard. Wat een ongelovelijke mooie realistische weergave van twee mensen en hun huwelijksproblemen. Erland Josephson en Liv Ullman zijn perfect aan elkaar gewaagd en zetten beiden fantastische perfomances neer.
cijfer: 9

The Maltese Falcon (1941)
Er zijn allemaal redenen waarom deze film een klassieker is. Het is het debuut van John Huston, alsmede van Sydney Greenstreet. Het wordt gezien als de eerste echte film-noir. En heeft de Amerikaanse cinema daardoor blijvend veranderd. Het schijnt de film te zijn die Bogarts carriére zo goed als gered heeft. Maar natuurlijk maakt dat eigenlijk allemaal niet uit. En is maar één vraag belangrijk. Is de film vandaag meer dan 65 jaar later nog steeds kijkbaar? En het antwoord is JA. Oké de impact is nu iets minder, omdat we het allemaal (de harde prive-detective, de femme fatale's, de donkere steegjes etc) wel vaker hebben gezien. Maar niet vaak gaver en beter dan hier.
Bogart is cool als altijd. Peter Lorre was erg grappig. Het enige minpunt vond ik Mary Astor, die ik nooit echt verleidelijk genoeg vond voor een goede femme fatale.
cijfer: 9
  maandag 26 februari 2007 @ 08:42:35 #26
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_46685721
Ik vond The Maltese Falcon enorm saai, met een Bogart die zichzelf lijkt te parodiëren. Er zijn minstens een dozijn noirs die stukken beter zijn .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 26 februari 2007 @ 09:49:19 #27
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_46686592
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 16:09 schreef Mainport het volgende:
12 Angry Men (Sidney Lumet, 1957)
Ongelofelijk hoe letterlijk anderhalf uur gepraat in één kamer toch boeiend, confronterend en nagelbijtend spannend kan zijn. Fantastisch.
En dan ook nog eens dat de film nu z'n 50 jaar oud is. Een woord geweldig. Dat één ventje die twijfels heeft (en dus zelf niet eens overtuigd is van de onschuld). Enige wat hem is dat er wel erg gemakkelijk gedacht wordt over een leven. Je zit echt in spanning.... Denk dat het meer dan terecht is dat deze op #15 staat.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 26 februari 2007 @ 09:52:15 #28
52357 Lambiekje
pi_46686633
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 18:25 schreef Dannie_Dorka het volgende:

[..]

Ze had wel 'n klein rolletje,in vergelijking met bijvoorbeeld Evan Rachel Wood.

Ik vond dat kleine kamertje van die shrink geweldig:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 26 februari 2007 @ 10:00:42 #29
52357 Lambiekje
pi_46686833
quote:
Op zondag 25 februari 2007 13:40 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Ik schreef destijds iets in de richting van: "1 van de slechtste "films" ooit gemaakt. Niets eens waardig de naam film te dragen." En nog meer van dat soort dingen

Cijfer was geloof ik een 3,0/10
En het is nog slechter om dat het ook nog eens afgekeken drifting race-film is van een Chinees/HK-film.
Initial D
  maandag 26 februari 2007 @ 11:45:40 #30
145297 MagiLune
....Believe....
pi_46689479
Neverwas

Een hele mooie fantasiedrama met Ian McKellen, Aaron Eckhart en Brittany Murphy

Zach Riley (Aaron Eckhart) zegt zijn universitaire baan op om te gaan werken in de psychiatrische instelling waar zijn vader, schrijver van het beroemde kinderboek Neverwas, jaren geleden overleed. In het gesticht ontmoet Zach de oude schizofrene patient Gabriel (Ian McKellen), die denkt dat hij een personage is uit het boek Neverwas en dat het magische land dat erin wordt beschreven echt bestaat. Zach wil meer weten over zijn vader en het kinderboek, maar al snel verandert zijn interesse in een obsessie. Hoe heeft zijn vader zijn laatste jaren in het gesticht geleefd? En belangrijker, hoe hij is gestorven? Met behulp van Gabriel en een jeugdvriendin gaat Zach op zoek naar de verborgen geheimen achter de fantasiewereld die zijn vader heeft geschapen? Wat als Neverwas echt bestaat?

Aa' lasser en lle coia orn n' omenta gurtha
  maandag 26 februari 2007 @ 11:52:29 #31
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_46689666
quote:
Op zondag 25 februari 2007 23:20 schreef Sokolsky het volgende:
Probeer Hedwig and the Angry Inch eens.
Alles behalve die

Onlangs Rear Window en 39 Steps gekeken. Laatste viel me toch wat tegen, maar Rear Window was nog zoveel beter dan de eerste keer dat ik hem zag. Dat heeft er veel mee te maken dat ik vlak daarvoor het script heb gelezen, zit geniaal in elkaar, een aanrader voor iedereen die het eens wil proberen. Wat wel opvalt is hoe duidelijk het script wel niet is (tegenwoordig gaat dat meteen in de prullenbak). Zelfs de shots (close-up etc) zijn allemaal al aangegeven. Heb daardoor minder waardering voor Hitchcock's regie in dit geval gekregen, want zoveel heeft hij er niet aan gedaan, tenzij die met het script heeft meegeschreven, maar dat lijkt er niet op. Maar de waardering voor John Michael Hayes is des te groter.
pi_46691383
Night at the museum....

Simpele film, maar ik vond m erg grappig
I'm Fucking Brilliant!
pi_46692363
quote:
Op zondag 25 februari 2007 23:16 schreef Falco het volgende:
Singin' in the Rain

Ik heb een behoorlijke aversie voor musicals, maar ik vond Singin' in the Rain dan op de één of andere manier, wel weer geweldig.

Nachtrit
Prima psychologische thriller van vaderlandsche bodem. Hij deed me qua toon behoorlijk aan Van God Los denken. Het wordt nergens uitmuntend goed, maar de film boeit wel van het begin tot het einde. En Frank Lammers is eigenlijk altijd wel overtuigend.
  maandag 26 februari 2007 @ 13:57:57 #34
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_46693561
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:24 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Ik heb een behoorlijke aversie voor musicals, maar ik vond Singin' in the Rain dan op de één of andere manier, wel weer geweldig.
Voor mij geldt hetzelfde

De afgelopen dagen:

Venus (Roger MIchell, 2006)
Het is met name aan de prachtige, genuanceerde performance van Peter O'Toole te danken dat deze film werkt. Op papier lijkt het een onmogelijke taak om een dergelijke relatie geloofwaardig en met respect weer te geven, maar deze film krijgt het voor elkaar. Behalve O'Toole geeft Jodie Whittaker ook een prima performance, zeker voor een nieuwkomer. ****

The Prestige (Christopher Nolan, 2006)
Na het zien van alle waarderingen toch wat tegenvallende film. De rivaliteit tussen Bale en Jackman vormt een boeiend onderwerp, maar de uitwerking hiervan kon me niet helemaal bekoren. Vooral het moment wanneer de film zich verschuift van het mogelijke naar science fiction vond ik een beetje een dooddoener. Tot die tijd is het echter een stijlvolle film met een boeiend onderwerp. ****

Man cheng jin dai huang jin jia (The Curse of the Golden Flower) (Yimou Zhang, 2006)
Die kleuren! Zelden zo veel heldere, felle kleuren op het scherm gezien zonder dat het lelijk of kitscherig werd. Yimou Zhang heeft het weer voor elkaar gekregen een visueel kunststukje te maken. Helaas is het verhaal niet van dezelfde kwaliteit. Enigszins langdradig in het begin, ontvouwd zich een machtspel rondom de keizer van China. De actiescenes zijn ook iets minder van kwaliteit dan z'n vorige twee films in dit genre. De ninja's van de keizer zijn wel erg cool. ***½

Sommaren med Monika (Summer with Monika) (Ingmar Bergman, 1953)
Je merkt vooral dat Bergman hier nog zoekende is naar de stijl die zijn latere films kenmerken. Het eenvoudige maar doeltreffende liefdesverhaaltje bevat een aantal sterke scenes, maar het geheel is niet altijd even sterk gemonteerd. Sommige scenes had ik graag wat langer uitgerekt gezien bijvoorbeeld. Jammer ook dat ik Monika vanaf de eerste seconde al zo onsympathiek vond. ***½

Dreamgirls (Bill Condon, 2006)
Het blijft opmerkelijk dat de rol van Beyoncé als de hoofdrol beschouwt wordt en Jennifer Hudson de bijrol. De film vertelt veel meer het verhaal van Effie dan van Deena. We krijgen nauwelijks inzicht in haar gevoelens, terwijl Jennifer Hudson alle gelegenheid krijgt om te schitteren. De film blijft sowieso nogal op de oppervlakte, wat uiteraard inherent is aan een musical. De film is dan ook een pure feelgood-film en op dat vlak slaagt de film dan ook. ***

Letters from Iwo Jima (Clint Eastwood, 2006)
Zoals ik al vermoedde is dit de betere film van de twee films die Clint Eastwood maakte over de belangrijkste slag in de Pacific tijdens de Tweede Wereldoorlog. In tegenstelling tot Flags of Our Fathers deden de personages me hier wat en hier werden de gebeurtenissen op Iwo Jima niet in de weggezeten door de minder interessant gebrachte nasleep. ****

The Pursuit of Happyness (Gabriele Muccino, 2006)
Wat langdradig gebrachte film over de Amerikaanse Droom. Ik merkte net voorbij de helft dat ik begon te denken: "We weten allemaal dat het uiteindelijk goed komt, schiet nou eens op". Niet echt een geweldig teken. De film heeft daarna nog wel z'n momenten, met name door de charme waarmee Will Smith zijn personage neerzet, hoewel een Oscarnominatie hiervoor nogal overdreven is. ***

Das Leben der Anderen (Florian Henckel von Donnersmarck, 2006)
Erg goede film over het werk van de Stasi in de DDR. We volgen een Stasi agent die de opdracht krijgen een toneelschrijver te schaduwen. Het is mooi om te zien hoe hij steeds meer beseft hoe weinig zijn leven eigenlijk voorsteld en hoe meer hij verlangt naar een vergelijkbaar leven. Een belangrijk aandeel hierin hebben de acteerprestaties, die voortreffelijk zijn. ****½

Water (Deepa Mehta, 2005)
Prima film over één van de misstanden in het Hindoestaanse geloof. De productie van deze film is vier jaar vertraagd nadat Hindoestaanse fundamentalisten de set vernielden en doodsbedreigingen uitten. Ik moest bij het kijken van de film aan de films van Satyajit Ray denken, die de onderlaag van de Indiase samenleving op een zelfde humane manier in beeld bracht. ****

The Good German (Steven Soderbergh, 2006)
Lekkere retro stijl, zoals we die ook al zagen in Soderbergh's short voor Eros. Jammer dat het verhaal niet van dezelfde kwaliteit is. De film ontbreekt echte spanning en het mysterie rondom Emil Brandt wordt ook niet ten volle benut. Echt heel benieuwd naar hoe het precies in elkaar zat werd ik niet gemaakt. Het geforceerde Duitse accent van Cate Blanchett was ook niet echt overtuigend. ***½

Severance (Christopher Smith, 2006)
Grappige horror film, die een vaak gebruikt concept herkauwd, maar dat met genoeg gevoel voor humor doet dat dit nergens storend is. ***½
pi_46697618
The Good Shepehrd (R. DeNiro 2007)
Geen slechte film, maar hij vergt door zijn lengte wat teveel van de kijker . Het is allemaal wat traag en afstandelijk.

Rocco e i suoi fratelli (L. Visconti 1960)
Sterke maar erg melodramatische film over arme broers die van het platteland naar Milaan verhuizen, waar ze in aanraking komen met diefstal, prostitutie, verkrachting en moord.
Misschien wat gedateerd, aangezien ik hem weer wat te lang vond duren, desondanks prachtig.
Hoewel ik met zo'n hysterische moeder ook op het slechte pad zou raken.
Helpt waar hij kan!
  maandag 26 februari 2007 @ 18:29:42 #36
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_46702813
Afgelopen weekend een aantal films gezien, allemaal in redelijk stonede, wazige, luie toestand gezien dus de helft moet ik wel weer herzien voor een goede waardering.

Scary Movie 4
Zoals deel 3 begon met de David Zucker style van Scary Movie gaat deze op dezelfde manier door. Heel veel mensen die zich pijn doen en heel veel sexgrapjes. Ach, ik kon wel lachen af en toe. Ga ik wel herzien denk ik.

Dude, Where's My Car?
Daarna deze gezien. Onderhand al voor de tigste keer maar hij is gewoon supermooi. Sean William Scott is gewoon gaaf en de situaties erg grappig. Superkomedie waarvan ik elke keer wel dubbel lig. Een 7,5.

It
Mijn vriendin had hem nog niet eerder gezien dus het was weer tijd voor deze. Vroeger een aantal keren gezien en ik vond hem toen erg gaaf. Nu wederom hetzelfde. Alleen in vreemde volgorde nu gekeken. Het was een dubbel dvd en ik had hem erin geduwts met de a kant onder. Dan heb je dus de b kant. En ik had het nog geen eens door Ik vond hem al zo vreemd beginnen Wel topper. Een 7,5 ook.

Mortal Kombat
Meesterlijk geniale film voor de tigste keer opgezet. Ik kan hier toch geen genoeg van krijgen. Leuke gevechten, goede karakters en zeker geen Street Fighter achtige tafrelen. Ik vind hem lekker heel goed dus een 8 van mij

#164 The Prestige
Als laatste deze gezien. Ik had hem liever opgezet in heldere staat en ik weet ook zeker dat ik dat nog ga doen want wat een fijne film. De film wordt precies gebracht als een goocheltruc in dezelfde volgorde als aan het begin en aan het einde wordt uitgelegd. De obsessie en de structuur van de film die zeker aan het begin wel even lastig is maken dit een erg mooie film. Deze ga ik zeker herzien voor een duidelijk cijfer.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_46713073
Kicking and Screaming (1995)

Leuke en grappige film van Baumbach, scherpe dialogen, prima cast met leuke karakters.

Cijfer: 7,7
pi_46714193
BLACK KILLER

Interessante spaghetti met een merkwaardige rol voor Kinski. Ik was af en toe even de draad kwijt maar heb me er toen maar bij neergelegd om mijn verstand op nul te zetten (iets wat voor mij geen probleem is)

Deze versie schijnt door fans inelkaar geflanst te zijn aangezien er nogal wat censuur bij kwam kijken

maandag 26 februari 2007 @ 23:44:31 #39
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46718107
quote:
Op maandag 26 februari 2007 10:00 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En het is nog slechter om dat het ook nog eens afgekeken drifting race-film is van een Chinees/HK-film.
Initial D
Die heb ik dan gelukkig niet gezien

Who`s That Knocking At My Door
Scorsese`s debuut film, en wat voor 1. Hij mag dan niet overal even sterk zijn maar het is wel duidelijk dat hier een grootmeester aan `t werk is. Wat het meest opvalt is z`n stijl, waarbij hij wel heel duidelijk geinspireerd is door de Nouvelle Vague. Maar gelukkig doet ie `t op een briljante wijze, de film is een lust voor het oog. Prachtige shots met een variende langzame en snelle camera voering. Vooral de scene op het station en de "naakt scene" op het station zijn fantastisch. Keitel is heerlijk op dreef en zet, net als de rest van de cast, een goede prestatie neer.
Who`s That Knocking At My Door is misschien niet Scorsese`s beste uit z`n carriere, maar dat neemt niet weg dat iedereen dit sublieme stukje cinema gezien moet hebben. Al is het alleen maar om te zien hoe talentvol de beste regisseur van de afgelopen decennia al op jonge leeftijd was.
Een mijlpaal in de film geschiedenis

IMDB Cijfer: 6,7/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
  maandag 26 februari 2007 @ 23:46:59 #40
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_46718195
Laatst:
Beerfest
Echt een droge film
Signature.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 00:00:20 #41
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_46718606
Blade runner
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
  dinsdag 27 februari 2007 @ 00:53:35 #42
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_46719763
Ik heb me ook gewaagd aan een vroege film van Scorsese: Mean Streets. Het gaat eigenlijk helemaal nergens over. Robert de Niro die een onbezonnen karakter neerzet is wel oke en sommige scenes waren ook best wel te pruimen, maar over het algemeen was het onsamenhangend en vooral niet-boeiend. Afijn, het komt nooit meer goed tussen Scorsese en mij. Cijfer: 5
  † In Memoriam † dinsdag 27 februari 2007 @ 00:54:52 #43
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_46719794
quote:
Op zondag 25 februari 2007 16:32 schreef mitt het volgende:
Brick

[afbeelding]

Niet erg geloofwaardig, maar goed te doen, Gordon-Levitt was best goed en Nora
Ik vind die film wel een 8/10 waard eig.

Oh, vandaag half baked gezien
  dinsdag 27 februari 2007 @ 01:34:34 #44
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_46720495
Saekjeuk shigong (Sex Is Zero) (2002)

Oversexte college romcomedie op zijn Koreaans. De film heeft is soms echt hilarisch. En mijn voorliefde voor Koreaans schoon (wat genoeg naakt aanwezig is) helpt ook een handje. Jammer alleen van het meer serieuze en mindere laatste half uur.
cijfer: 7.5
  dinsdag 27 februari 2007 @ 05:00:44 #45
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_46721705
My Sons(1991) van Yoji Yamada(Twilight Samurai, Hidden Blade)

Mooi drama over een oude man op het platteland en zijn 2 totaal verschillende zoons die naar Tokyo verhuizen om daar een carriere op te bouwen.
De 1 een kantoorpik met vrouw en kinderen en de ander een van baan tot baan zwervende levensgenieter die een jong doofstom meisje ontmoet.

Doet bij vlagen denken aan Ozu's Tokyo Story maar is iets luchtiger en minder zwaar op de maag(niet dat ik Tokyo Story slecht vind overigens. In tegendeel).

Goeie film.
The Light Is Leaving Us All
  † In Memoriam † dinsdag 27 februari 2007 @ 08:47:17 #46
4571 Sokolsky
pi_46722774
Hey, die moet ik even onthouden.
Sheridana +1
  dinsdag 27 februari 2007 @ 09:29:49 #47
18008 hornage
pi_46723421
The Ugly
Op de grappige dvd Boogeymen: The Killer Compilation zat ook een stukje over deze film. Hij leek me wel interessant dus gisteravond deze maar eens gekeken. Hij gaat over een man in een gesticht die een flink aantal mensen heeft vermoord. Een vrouw die psychiater is ofzo gaat met hem een aantal gesprekken hebben om erachter te komen of hij nou gek is of niet en hoe hij tot het moorden is gekomen. Dmv flashbacks komen we meer over hem te weten en over de moorden. de film heeft genoeg spanning in zich om te blijven boeien. Hoe moet het ook echt van de spanning hebben want qua gore valt ie wel tegen. Het bloed is alleen zwart wat mij nogal irriteerde maar voor de rest zeker goede film. Voor de mensen die houden van een goede dosis spanning en horror. Een 7,5.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 10:00:23 #48
148493 Scofield
No One Likes Us..We Do'nt
pi_46723934
Hills have eyes, d8 echt dat dit een goede thriller was. Nee dus, een paar raar gemaakte monsters die een familie uitmoorden in een berggebied. Hetgeen waar ik me ontzettend aan stoor is dat sommige filmmakers inspiratieloos zijn, en daardoor het laatste hulpmiddel gebruiken om publiciteit te krijgen. -> Baby's , Honden en verkrachting.
Ik vind dit een zo ontzettend slechte methode om een succes te behalen.. maargoed, that's my opinion. Misschien zijn er mensen die deze film wel een succes vonden... reageer dan ff en onderbouw je mening...
,, Michael? "........ Why?
- I''m getting you out of here!
,, It's impossible.
Not if you designed the place, it isn't!
  dinsdag 27 februari 2007 @ 10:09:57 #49
52357 Lambiekje
pi_46724143
13 tzameti (2005)
Gewoon zien .. je kan niet te veel zeggen over de film
SPOILER
cijfer 7 / imdb 7.3

The Holiday (2006)
2 uur duurend romantische komediy met Kate Winslet en Cameron Diaz.
Beide dames zijn hun relatie zat en willen er echt tussen uit. En komen op een huis-uitwissel site terecht. Diaz de rijke troel gaat naar Engeland en Winslet armetierig grietje gaat naar LA. En prompt wordt Diaz verliefd op de broer van WInslet , Jude Law, als hij dronken daar arriveerd. Ohhh wat een heerlijke zoetsappigheid.
cijfer 6.5 / imdb 6.6

Flyboys (2006)
Groepje amerikanen worden opgeleid om de biplanes te besturen tijdens WOI, op een frans kamp. de leider daar is Jean Reno. Allemaal jonge knapen die vechten tegne de duitser. Uiteraard wordt de protagonist verliefd op een Frans meisje uit een dichtbijstand dorp. Het is geen slechte film alleen kon je er een beetje aan afzien dat de biplanes gerendere shit is. Het geluid van die vliegtuigen blijft geweldig. En natuurlijk is het op waarheid berust geheel

cijfer 6 / imdb 6.6

Ten till Noon (2006)
Je ziet van meerdere personen hoe ze die 10 minuten besteden. Op zich is het nog wel een aardig film alleen je ziet er aan af dat b-film is.
cijfer 6.5 / 6.0

Five fingers (2006)
de ex van Reese Witherspoon speelt een Nederlandse jongen( waarom geen echt NL jongen) die naar Marokko gaat om daar een voedselbank-achtig iets op te zetten. UIteraard gaat het mis en wordt hij overmeesterd en ontvoerd. Vervolgens wordt hij extreem onder vraagd door Lawrence Fishborne. En hij werkt niet echt mee en wordt stuk voor stuk z'n vingers afgeknipt.
Met flashbacks zie je onze strand. ohja Isa hoes heeft een klein rolletje die ook in de bus zit

cijfer 6 / imdb 6.5

Wicker Man (1973)
Dit is wel even een betere film dan de remake. Maar de 7.7 vind ik wel wat overdreven.
Ook hier is een politieagent opzoek naar een verdwenen kind.
Wat ze prompt hebben vergeten in de remake is de 'knappe' dames die naakt rond huppelen. In deze versie zit een verleidt dans van ettelijke minuten van Britt Ekland waarbij je haar borsten goed ziet wapperen.
Ik wordt een beetje moe van het kuize gedoe van de films van tegenwoordig ook NL doet er aan mee. Wat is er nu zo op tegen bloot ?
cijfer 7 / imdb 7.7

Frenzy (1972)
de tie-murder film van Hitchcock. In London is een gek bezig allerlei vrouwen de vermooorden dmv van een stropdas om hun nek. UIteraard wordt de verkeerde vervolgd door de politie.
cijfer 7 / imdb 7.5
pi_46725944
Eraserhead (1977) 7/10

Fascinerende, verontrustende en surrealistische film van David Lynch die eigenlijk moeilijk te beoordelen valt. Ik ben blij dat ik hem eindelijk toch eens gezien heb. Een aantal scenes waren ronduit weerzinwekkend, maar dat maakte me als kijker alleen maar nieuwsgieriger. Een aantal elementen uit deze films zijn duidelijk terug te vinden in latere, bekendere films van Lynch. Verder valt er weinig over te zeggen, een film die je moet beleven.

Eragon (2006) 3/10
Flikker toch op met je gekopieerde, commercieel georienteerde, ongeinspireerde fantasieverhaalverfilmingen.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 12:05:22 #51
67640 SaintOfKillers
pi_46727345
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 10:09 schreef Lambiekje het volgende:
Ik wordt een beetje moe van het kuize gedoe van de films van tegenwoordig ook NL doet er aan mee. Wat is er nu zo op tegen bloot ?
Pardon? Een docu over paperclips heeft waarschijnlijk een plassexscène als ze door een Nederlander werd gemaakt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 12:18:19 #52
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_46727728
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 10:00 schreef Scofield het volgende:
Hills have eyes, d8 echt dat dit een goede thriller was. Nee dus, een paar raar gemaakte monsters die een familie uitmoorden in een berggebied. Hetgeen waar ik me ontzettend aan stoor is dat sommige filmmakers inspiratieloos zijn, en daardoor het laatste hulpmiddel gebruiken om publiciteit te krijgen. -> Baby's , Honden en verkrachting.
Ik vind dit een zo ontzettend slechte methode om een succes te behalen.. maargoed, that's my opinion. Misschien zijn er mensen die deze film wel een succes vonden... reageer dan ff en onderbouw je mening...
Misschien komt dat allemaal omdat het geen thriller, maar een horror is. Meer onderbouwing heb ik niet nodig.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 12:19:00 #53
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46727750
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:05 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Pardon? Een docu over paperclips heeft waarschijnlijk een plassexscène als ze door een Nederlander werd gemaakt.
.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 27 februari 2007 @ 12:21:59 #54
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_46727850
quote:

[..]

http://www.imdb.com/title/tt0380615/

Heb overigens al meer dan 100 Nederlandse docu's gezien, maar kan me niet herrineren dat er ook maar 1 seksscene zat. Zelfs niet in Amor Natural.

Dat het onzin is dat filmmakers nu preutser zijn is natuurlijk wel zo, maar aan de andere kant, een film als Blue Movie zal niet snel meer gemaakt worden hier.
pi_46728004
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 10:00 schreef Scofield het volgende:
Dat soort kritiek op de plot vind ik nogal onzinnig; als je weet dat dit je ding niet is, waarom zou je het dan gaan kijken?
Zoals Lonewolf al zegt, het is geen thriller maar een horror, dus het ligt bijna voor de hand dat er nogal wat gewelddadige onzinnigheden inzitten, alhoewel die verkrachting van mij ook niet had gehoeven. Maar verder zeker geen slechte film, heb me prima vermaakt.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  dinsdag 27 februari 2007 @ 12:38:47 #56
148493 Scofield
No One Likes Us..We Do'nt
pi_46728347
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:27 schreef Doff het volgende:

[..]

Dat soort kritiek op de plot vind ik nogal onzinnig; als je weet dat dit je ding niet is, waarom zou je het dan gaan kijken?
Zoals Lonewolf al zegt, het is geen thriller maar een horror, dus het ligt bijna voor de hand dat er nogal wat gewelddadige onzinnigheden inzitten, alhoewel die verkrachting van mij ook niet had gehoeven. Maar verder zeker geen slechte film, heb me prima vermaakt.
Daar heb je een punt. maar wel amateuristisch opgezet..
,, Michael? "........ Why?
- I''m getting you out of here!
,, It's impossible.
Not if you designed the place, it isn't!
pi_46728431
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:38 schreef Scofield het volgende:

[..]

[...] maar wel amateuristisch opgezet..
Waarom?
  dinsdag 27 februari 2007 @ 13:21:13 #58
52357 Lambiekje
pi_46729798
quote:

[..]

Bedoel meer dat er minder en minder wordt. En dat kan je niet echt ontkennen. toch?
  dinsdag 27 februari 2007 @ 13:22:49 #59
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46729869
En gelukkig maar, niks zo irritant als onfunctioneel bloot (in een zichzelf serieus nemende film).
pi_46730689
Mar Ardento

Prachtige film, die ondanks het onderwerp nergens te zwaar op de hand wordt, maar de kijker genoeg ademruimte geeft, en me wist te ontroeren zonder dat ik me vals gemanipuleerd voelde.
Prachtig geacteerd ook. Terechte Oscar
Helpt waar hij kan!
pi_46752233
Mannaja (1977)

Bikkelharde western met enkele hele mooie scenes. Karakter van Blade is goed neergezet en je geniet er de hele film van. De soundtrack is ook erg goed.

Cijfer: 7,5
  dinsdag 27 februari 2007 @ 22:37:24 #62
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46752654
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 00:53 schreef Falco het volgende:
Ik heb me ook gewaagd aan een vroege film van Scorsese: Mean Streets. Het gaat eigenlijk helemaal nergens over. Robert de Niro die een onbezonnen karakter neerzet is wel oke en sommige scenes waren ook best wel te pruimen, maar over het algemeen was het onsamenhangend en vooral niet-boeiend. Afijn, het komt nooit meer goed tussen Scorsese en mij. Cijfer: 5
Eerlijk is eerlijk: nou is Mean Streets niet m`n favoriete Scorsese. Maar een 5 is wel erg laag
pi_46753148
maandlijstje:

Februari
36. Mr. Arkadin (Orson Welles, 1955) :: 8.4
37. Te doy mis ojos (Icíar Bollaín, 2003) :: 7.5
38. The Long Good Friday (John Mackenzie, 1980) :: 8.2
39. North by Northwest (Alfred Hitchcock, 1959) :: 8.8
40. 12 Angry Men (Sidney Lumet, 1957) :: 8.4
41. Little Caesar (Mervyn LeRoy, 1931) :: 7.4
42. Zerkalo (Andrei Tarkovsky, 1975) :: 8.8
43. El Cortez (Stephen Purvis, 2006) :: 5.6
44. Double vie de Véronique, La (Krzysztof Kieslowski, 1991) :: 8.6
45. Brødre (Susanne Bier, 2004) :: 8.3
46. The House on Telegraph Hill (Robert Wise, 1951) :: 7.3
47. The Lady from Shanghai (Orson Welles, 1947) :: 8.2
48. Groundhog Day (Harold Ramis, 1993) :: 7.8
49. A Letter to Three Wives (Joseph L. Mankiewicz, 1949) :: 7.7
50. Rear Window (Alfred Hitchcock, 1954) :: 8.9
51. The Trouble with Harry (Alfred Hitchcock, 1955) :: 7.5
52. Ostre sledované vlaky (Jirí Menzel, 1966) :: 8.2
53. Science des rêves, La (Michel Gondry, 2006) :: 8.3
54. The Queen (Stephen Frears, 2006) :: 7.8
55. Sabrina (Billy Wilder, 1954) :: 8.3
56. Casino Royale (Martin Campbell, 2006) :: 8.2
57. Stanza del figlio, La (Nanni Moretti, 2001) :: 7.8
58. Sophie Scholl - Die letzten Tage (Marc Rothemund, 2005) :: 8.1
59. 49th Parallel (Michael Powell, 1941) :: 8.2
60. Cet obscur objet du désir (Luis Buñuel, 1977) :: 8.3
61. The Night of the Iguana (John Huston, 1964) :: 8.0
62. Nuovo cinema Paradiso (Giuseppe Tornatore, 1988) :: 8.7
63. Rain Man (Barry Levinson, 1988) :: 8.0
64. Little Children (Todd Field, 2006) :: 8.0
65. Leben der Anderen, Das (Florian Henckel von Donnersmarck, 2006) :: 8.6
66. The Naked Jungle (Byron Haskin, 1954) :: 7.2
67. Kicking and Screaming (Noah Baumbach, 1995) :: 7.7
68. Mannaja (Sergio Martino, 1977) :: 7.5

Beste 5 van de maand (op de herziene Rear Window na) zijn vetgedrukt
pi_46753337
Groundhog day
Af en toe best wel grappig, maar vaak ook wel erg flauw Vind het een zwaar overgewaardeerde film
pi_46753925
Shaun of the dead

'A romantic comedy. With zombies'

Voor 7 euro bij de supermarkt kon ik 'm niet laten liggen, erg leuke film!

No Dukes of Hazzard in the classroom
  dinsdag 27 februari 2007 @ 23:34:17 #66
152481 Playmaker
Let's Play Ball !
pi_46755523
Grudge 2
2007 & 2008 Fok! League Fantasy Baseball Champion * 2008 Rounders League Fantasy Baseball Champion
  dinsdag 27 februari 2007 @ 23:36:04 #67
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_46755613

Breach(2007)
Thriller over 'n jonge FBI-agent(Ryan Phillipe) die gaat werken voor 'n ervaren FBI-rot(Chris Cooper) met als doel informatie over hem te winnen.Al snel komt hij erachter dat er meer speelt.
Breach moet 't vooal hebben van de scènes tussen Phillipe en Cooper.Cooper zet echt 'n sterke rol neer als de streng religeuze en door de wol geverfde FBI-agent,terwijl Phillipe 't niet onaardig doet als beginnend FBI-agent die steeds meer gewetensvragen krijgt.Het religieuze aspect had wel wat minder gemogen.Goede thriller,die mij meer deed boeien dan The Good Shepherd.

The Number 23(2007)
Jim Carrey krijgt voor z'n verjaardag van z'n vrouw 'n boek,getiteld "The Number 23".Hij krijgt steeds meer de indruk dat het boek over hem gaat en raakt steeds meer geobserbeerd door zowel het boek als het cijfer 23.
Ik ben nooit groot fan van Joel Schumacher geweest en deze film zal dat niet veranderen.De film is wel spannend,maar het is allemaal gewoon te ver gezocht.De logica is soms ver te zoeken.Op 'n gegeven moment heb je 't dan ook wel gezien met alle variaties op het cijfer 23.Het was wennen om Jim Carrey in zo'n rol te zien,maar hij doet 't niet slecht.Zijn voiceover is wel irritant,net zoals de muziek in deze film.Aardige film,meer niet.
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
pi_46756368
Langer Licht (David Lammers, 2006)
Vrij aardig drama over een ruzie tussen vader en zoon. Hij is de moeite waard door het sterke spel van de vader en de fijne regie van Lammers. Een What-the-Fuck-moment was de seksscène.

Valse Wals (Mark de Cloe, 2005)
Er is een reden dat deze film gratis werd vertoond na Langer Licht. Mijn god.
Graag op anoniem
  dinsdag 27 februari 2007 @ 23:56:39 #69
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_46756490
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 23:53 schreef Mainport het volgende:
Langer Licht (David Lammers, 2006)
Vrij aardig drama over een ruzie tussen vader en zoon. Hij is de moeite waard door het sterke spel van de vader en de fijne regie van Lammers. Een What-the-Fuck-moment was de seksscène.
In een zaal vol studenten werd na afloop aan Lammers gevraagd waarom hij 'een gezette vrouw' had gecast, en of het was om aan te tonen dat hij enkel troost zocht. Na Lammers relaas over dat hij het een mooie vrouw vond en zijn vraag of wat dikkere vrouwen geen liefde kunnen geven zei die jongen maar niets meer
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 februari 2007 @ 00:10:01 #70
862 Arcee
Look closer
pi_46757081
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 22:50 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Groundhog day
Af en toe best wel grappig, maar vaak ook wel erg flauw Vind het een zwaar overgewaardeerde film
Heartwormpje.
  woensdag 28 februari 2007 @ 00:10:27 #71
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46757094
Dat hoor je wel vaker van mensen die die film nu pas voor het eerst zien.
  woensdag 28 februari 2007 @ 00:24:19 #72
52357 Lambiekje
pi_46757620
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 00:10 schreef Posdnous het volgende:
Dat hoor je wel vaker van mensen die die film nu pas voor het eerst zien.
pas na 1000 keer kijken wordt de film beter .. De film heeft zo veel meer lagen dan platvermaak. Hele levenslessen zitten er in.
pi_46758454
Our daily bread

Een film over de industriële voedselproductie. Zeer confronterend.
Ik ben er al een paar dagen stil van...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 februari 2007 @ 00:53:54 #74
862 Arcee
Look closer
pi_46758648
Klinkt interessant, Bien.

pi_46758902
The Hitcher (2007).

Geen IMDB link, geen verder commentaar ook. Als je in dit soort topics komt, wil je films zoals deze gewoon niet zien. Punt. 1/10
Ik doe hier niet aan mee.
  woensdag 28 februari 2007 @ 05:20:31 #76
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_46761188
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 01:01 schreef Off-ShoRe het volgende:
The Hitcher (2007).

Geen IMDB link, geen verder commentaar ook. Als je in dit soort topics komt, wil je films zoals deze gewoon niet zien. Punt. 1/10
Ach ja... Rutger Hauer is ook moeilijk te overtreffen.

anyway.. ik zag een filmpje van Office Kitano

Ikinai(Suicide Bus)

Gitzwarte (tragi)komedie over een touroperator genaamd Sunshine Club die een busreis aanbiedt waar mensen met problemen(voornamelijk hoge schulden) zelfmoord kunnen plegen. De eigenaar regelt voor zichzelf en de klanten levensverzekeringen zodat hun nabestaanden zonder problemen de draad kunnen op pakken. Alles gaat volgens plan tot 1 van de klanten in het gekkenhuis beland en zijn reservering aan zijn nichtje geeft. Deze heeft echter absoluut geen weet van het daadwerkelijke doel van de busreis...

Typische film die Kitano ook zou maken ware het dat hij niet meespeeld of heeft geregiseerd. Gortdroge zwarte humor met een diepzinnig randje. En natuurlijk vrij traag.
Had nog nooit van deze film gehoord en kwam hem toevallig tegen. Zeker een tip.
  † In Memoriam † woensdag 28 februari 2007 @ 08:29:00 #77
4571 Sokolsky
pi_46762017
Suicide Bus... ook onthouden.
Sheridana +1
  † In Memoriam † woensdag 28 februari 2007 @ 08:31:13 #78
4571 Sokolsky
pi_46762055
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 00:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

pas na 1000 keer kijken wordt de film beter .. De film heeft zo veel meer lagen dan platvermaak. Hele levenslessen zitten er in.
eh... ik denk dat het moeilijk is om die te missen
Sheridana +1
  woensdag 28 februari 2007 @ 08:55:46 #79
67640 SaintOfKillers
pi_46762387
Dreamgirls
Zo. Dat stelde weinig voor . Ik ben geen enorme musical-fan, maar een toffe kan ik ook wel waarderen, deze vond ik ronduit matig. Vooral de muziek deed me weinig. De Supremes heb ik altijd wel tof gevonden, maar deze dames komen nog niet tot aan hun enkels, de eerste paar nummers zijn nog wat Supremes-gebonden, alleen veel zwakker -> ze beginnen wel okay, maar na een minuut zit ik me steeds af te vragen of het nummer nog lang ging duren.

In de tweede helft van de film zitten dan vooral van die schreeuwerige Mariah Carey-achtige semi-ballads waar een Idols-jury van klaarkomt, maar waarvan ik krampen krijg. Het soort zangtalent waar volume gelijk staat kwaliteit, waar de grens tussen zingen en gewoon staan roepen erg dun wordt. Maar goed, dat is misschien meer een MUZ-discussie .

Het verhaaltje stelt niet veel voor en het acteerwerk vond ik overal vrij standaard, alleen Murphy vond ik wel wat hebben, die had tenminste een minimum aan diepgang. Bij de dames steekt Hudson er wel bovenuit, al is dat vooral om dat de anderen nauwelijks iets krijgen om mee te werken, Hudson zelf is vond ik degelijk, maar niet meer dan dat. Haar moment-de-gloire was me een tikkeltje té melodramatisch, over-the-top zelfs, vooral wanneer ze zachtjes in het oor van Foxx staat te brullen. Ook het einde van de film was .

Al van bij het begin van de film deed Hudson me aan iemand denken, maar ik wist niet wie. Na een uurtje wist ik het plots, het was prinses Fiona uit Shrek (echt waar ).
  woensdag 28 februari 2007 @ 08:59:37 #80
52357 Lambiekje
pi_46762432
quote:
The Hitcher (2007).

Deze oude film kan toch nog best .. daar is toch geen remake van nodig. Rutger is hier ubervillian. Snap ook niet waarom dat soort dingen gemaakt worden.
Laatst ook al de Wicker man ook een wanstaltig product.
SPOILER
  woensdag 28 februari 2007 @ 09:04:09 #81
52357 Lambiekje
pi_46762496
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:31 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

eh... ik denk dat het moeilijk is om die te missen
maar nog steeds zijn er 'filmliefhebbers' die deze parel nu pas na 14 jaar zien. Ondanks dat het minstens een keer per jaar op de buis is.

Ja wel hoor er valt ook een hoop te missen. Een voorbeeld is dat je altijd had gedacht dat je hem kende. Ik kwam onlangs er achter dat ik Close Encounters helemaal niet kende...

Ik geloof direct dat er nog steeds filmfreaks zijn die bijv. ET nooit hebben gezien ondanks dat het zondag gewoon op TV is geweest. Bepaalde films mogen gewoon weg niet gemist worden als filmliefhebber toch?
  † In Memoriam † woensdag 28 februari 2007 @ 09:16:01 #82
4571 Sokolsky
pi_46762687
Ik doelde met name op die levenslessen.
Sheridana +1
pi_46762939
quote:
The Hitcher (2007).

Heb hem gisteren ook gezien, te voorspelbaar. Een paar schrikmomenten. Maar zeker geen goede film
pi_46763001
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:59 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Deze oude film kan toch nog best .. daar is toch geen remake van nodig. Rutger is hier ubervillian. Snap ook niet waarom dat soort dingen gemaakt worden.
Laatst ook al de Wicker man ook een wanstaltig product.
SPOILER
Dat wat in je spoiler staat valt zwaar tegen Veel te kort in beeld en ook niet echt realistisch....
SPOILER
  woensdag 28 februari 2007 @ 10:01:05 #85
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_46763670
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 00:53 schreef Falco het volgende:
Juist. Ik vond Mean Streets juist een erg intiem stukje gangster poëzie. Goodfellas en het veel te geweldadige Casino waren wel oké maar hebben nooit een diepe indruk achter gelaten. Ik ben niet zo van die vertel structuur. Hoe dan ook, in Mean Streets is het allemaal echter, en rauwer. Thema's zoals vriendschap en loyaliteit worden hier prachtig uitgewerkt. Keitel en DeNiro spelen, of je het nou leuk vindt of niet, gewoon steengoed, en de jaren 70 muziek geeft het soms dat aparte zweefsfeertje. Eindelijk een vroege Scorsese die ik waardeer. Hoe je het onsamenhangend vind is mij trouwens een raadsel. Het verhaal is zo klaar als een klontje.

Februari 2007

1.A Woman Under The Influence 1974, John Cassavetes 9
2.Great Expectations 1946, David Lean
3.Ruang Rak Noi Nid Mahasan (Last Life in the Universe) 2004, Pen-Ek Ratanaruang 8+
4.Trois Couleurs: Blanc 1994, Krzysztof Kieślowski 8+
5.Down by Law 1986, Jim Jarmusch 8
6.The Treasure of the Sierra Madre 1948, John Huston 8
7.Mean Streets 1973, Martin Scorsese 8
8.Buffet Froid 1979, Bertrand Blier 8-
9.Trois Couleurs: Bleu 1994, Krzysztof Kieślowski 8-
10.The Last Detail 1971, Hal Ashby 7,5
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  woensdag 28 februari 2007 @ 12:43:33 #86
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_46768043
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 10:01 schreef cwk het volgende:

2.Great Expectations 1946, David Lean
Lean's hoogtepunt wat mij betreft. Sfeervoller krijg je het niet.

Niet veel gezien deze maand, daarom ook films ertussen die ik voor de 2e of 3e keer zag.

1. Big Fish, Tim Burton, 9
2. La Science des rêves, Michel Gondry, 9
3. Goodbye Lenin, Wolfgang Becker, 9
4. Yi Yi, Edward Yang, 8,5
5. Rear Window, Alfred Hitchcock, 8,5
6. Sydney, PTA, 8
7. Unforgiven, Clint Eastwood, 8
8. All The Invisible Children, John Woo etc, 8
9. Tzameti, Géla Babluani, 7,5
10. Venus, Roger Michell, 7,5
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:30:47 #87
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_46769613
Kicks (Albert ter Heerdt, 2007)
Regelmatige omschreven als de Nederlandse Crash en dat is op zich een treffende omschrijving. De multiculturele samenleving wordt in beeld gebracht in deze mozaïek film waar racisme, integratie en acceptatie belangrijke thema's zijn. Dat de film echter niet in de buurt komt van eerder genoemde film is vooral te wijten aan een gebrek aan emotionele betrokkenheid en de kunstmatigheid van het script. Het is te duidelijk bedoelt als beeld van de huidige samenleving en ontbreekt elke vorm van een hart. Verder voegde de verhaallijn van Roeland Fernhout totaal niets toe. ***
  woensdag 28 februari 2007 @ 15:01:37 #88
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_46772870
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:04 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

maar nog steeds zijn er 'filmliefhebbers' die deze parel nu pas na 14 jaar zien. Ondanks dat het minstens een keer per jaar op de buis is.

Ja wel hoor er valt ook een hoop te missen. Een voorbeeld is dat je altijd had gedacht dat je hem kende. Ik kwam onlangs er achter dat ik Close Encounters helemaal niet kende...

Ik geloof direct dat er nog steeds filmfreaks zijn die bijv. ET nooit hebben gezien ondanks dat het zondag gewoon op TV is geweest. Bepaalde films mogen gewoon weg niet gemist worden als filmliefhebber toch?
Ik heb Groundhog Day nog nooit gezien.
pi_46773334
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ik heb Groundhog Day nog nooit gezien.
Me neither.
pi_46773573
Ik E.T. en Close Encounters niet. Forrest Gump en The Green Mile ook niet trouwens, zal wel aan Hanks liggen.
pi_46774005
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:20 schreef Doff het volgende:
Ik E.T. en Close Encounters niet. Forrest Gump en The Green Mile ook niet trouwens, zal wel aan Hanks liggen.
Van die films vind ik alleen Forrest Gump écht de moeite waard. Vooral The Green Mile voegt weinig of niks nieuws toe. Maar soms is het wel handig om over bepaalde dingen mee te kunnen praten.
pi_46774735
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:32 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Van die films vind ik alleen Forrest Gump écht de moeite waard. Vooral The Green Mile voegt weinig of niks nieuws toe. Maar soms is het wel handig om over bepaalde dingen mee te kunnen praten.
Misschien dat mijn braaknijgingen bij het horen van "Life is like a box of chocolats, you never know what you are gonna get" dan eens verdwijnen.
pi_46774874
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:51 schreef Doff het volgende:

[..]

Misschien dat mijn braaknijgingen bij het horen van "Life is like a box of chocolats, you never know what you are gonna get" dan eens verdwijnen.
Dat is dan ook een overschatte uitspraak die veel te vaak gequote wordt.

Vooral de verwerking van Forrest Gump is echte footage is gaaf gedaan. Dat maakt de film eigenlijk al de moeite waard.
  woensdag 28 februari 2007 @ 16:13:51 #94
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_46775581
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:04 schreef Lambiekje het volgende:
Dat valt te betwijfelen. Ook als filmliefhebber kan je genoeg klassiekers niet hebben gezien. Of je moet zo'n Sokolsky zijn die alle lijstjes netjes af gaat. Het is ook betrekkelijk, op FOK! zeggen ze bijvoorbeeld "je MOET Oldboy hebben gezien!" terwijl een pukkelige puber achter de balie van een videoland filiaal beweerd dat Shawshank onmisbaar is. Het ligt gewoon aan de tijd. Je hoort niemand zeggen dat je Casablanca moet zien als filmliefhebber, terwijl die 10x meer de klassiekerstatus heeft dan een Donnie Darko o.i.d.
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_46775853
Het is weer tijd voor het maandelijkse maandlijstje, want ik verwacht vanavond geen films meer te gaan kijken. Ik heb deze maand 27 films gezien, waarvan 23 voor de eerste keer een daar weer 3 van in de bioscoop. Wat deze maand opvalt is dat er erg weinig hoogvliegers zijn wat betreft de films die ik voor de eerste keer heb gezien. Werkelijk alles bevindt zich onder de Otto e Mezzo. Toch maar een top 10.

Top 10 Februari:
1. Le Declin de l Empire Americain (Denys Arcand, 1986)
2. Jaws (Steven Spielberg, 1975)
3. Marathon Man (John Schlesinger, 1976)
4. North by Northwest (Alfred Hitchcock, 1959)
5. The Wild Bunch (Sam Peckinpah, 1969)
6. The Last King of Scotland (Kevin MacDonald, 2006)
7. Children of Men (Alfonso Cuaron, 2006)
8. Elsker dig for Evigt (Susanne Bier, 2002)
9. L Ultimo Bacio (Gabriele Muccino, 2001)
10. Shine (Scott Hicks, 1996)

Absoluut de slechtste film was met grote voorsprong (of achterstand natuurlijk) Eragon. Een andere slechte film die ik wil vermelden is Alien3, omdat die zijn voorgangers op geen enkele manier een eer aandeed.
  † In Memoriam † woensdag 28 februari 2007 @ 17:11:13 #96
4571 Sokolsky
pi_46777784
Slechts heel weinig gezien in februari, maar deze zag ik voor het eerst en waren zeker de moeite waard:
1. Sobachye serdtse (Vladimir Bortko, Rus, 1988)
2. Les Choses de la Vie (Claude Sautet, Fra, 1970)
3. The Last King of Scotland (Kevin Macdonald, GBr, 2006)
4. Water (Deepa Mehta, Can, 2005)
5. Venus (Roger Michell, USA, 2006)
6. Babettes gæstebud (Gabriel Axel, Den, 1987)
7. Efter brylluppet (Suzanne Bier, Den, 2006)
8. Das Leben der Anderen (Florian Henckel-Donnersmarck, Ger, 2006)
9. The Wrong Man (Alfred Hitchcock, USA, 1956)
10. The Stranger (Orson Welles, USA, 1946)

Tegenvallers waren Pursuit of Happyness, Man cheng jin dai huang jin jia en Apocalypto.
Sheridana +1
pi_46778071
Het hele idee van film kijken is bij jullie verdwenen. Een film moet je kijken wanneer je het gevoel hebt dat je m wil zien en niet zoals de meeste in dit topic doen, Oh dat is een klassieker en staat daarom bekend dus die moeten we gaan zien. Maja iedereen zijn eigen smaak. Staat wel intressant hoor zo'n lijstje met films waar nog nooit iemand van heeft gehoord.
pi_46778175
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 17:19 schreef Lassekjus het volgende:
Het hele idee van film kijken is bij jullie verdwenen. Een film moet je kijken wanneer je het gevoel hebt dat je m wil zien en niet zoals de meeste in dit topic doen, Oh dat is een klassieker en staat daarom bekend dus die moeten we gaan zien. Maja iedereen zijn eigen smaak. Staat wel intressant hoor zo'n lijstje met films waar nog nooit iemand van heeft gehoord.

* Wat gemompel over verkeerd been enzo
  † In Memoriam † woensdag 28 februari 2007 @ 17:27:00 #99
4571 Sokolsky
pi_46778338
Gelukkig laat Lassekjus ons het licht zien. Wat zouden we moeten zonder zijn wijsheid?
Sheridana +1
  woensdag 28 februari 2007 @ 17:32:15 #100
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_46778494
quote:
Iets klopt er niet in je reply. Misschien hebben sommigen wel het gevoel dat ze films willen zien, waarvan niemand tot nu toe nog iets van heeft gehoord. En daarbij, klassiekers staan juist bekend bij veel mensen, anders kun je het moeilijk een klassieker noemen .

[ Bericht 1% gewijzigd door Falco op 28-02-2007 17:55:52 ]
pi_46778700
quote:
wat is er onbekend aan die films dan?
pi_46779000
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 17:22 schreef Doff het volgende:

[..]

* Wat gemompel over verkeerd been enzo
=)
  woensdag 28 februari 2007 @ 17:56:16 #103
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_46779286
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 17:11 schreef Sokolsky het volgende:
Slechts heel weinig gezien in februari, maar deze zag ik voor het eerst en waren zeker de moeite waard:
En wat is weinig.
  woensdag 28 februari 2007 @ 17:58:23 #104
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_46779360
quote:
pi_46779556
Smokin aces, kon maar niet interessant worden. Ik vond de kaarttrucjes van Piven nog het leukst.
Last King of Scotland, Run Forest to your oscar. Ik vond het niks.
Saw 3, spanning uit deel 1 was nu helemaal nergens meer te bekennen. hersenchirurgie bekijk ik wel in de collegezaal en de hoofdpersoon Jeff had de diepgang van een plas water. Wel smerige martelscenes maar ik kan me niet indenken dat iemand die film daarvoor zou kijken ( )
Prestige: Prachtig sprookje! heel duister enzo lof lof.
Stranger than Fiction: ik vond het mooi maar ik hoorde ergens in de leegte iemand heel hard Cliché roepen. Als je dieper nadenkt dan weet je eigenlijk ook wel dat daar juist naar toegewerkt wordt. Testoste Ron zegt: Maggie Gylenhaal is zooo onwijs lekker.
Zwartboek: Gaaf gefilmd, Paul verhoevens karakters zijn erg goed (doortrapter) Dit maakt het verhaal zo intrigerend. Gratis extra Vermoeiend commentaar van mij: Jammer van Johnny de Mol !
Hard Candy: Verschrikkelijk goed in het begin, tot je je gaat realiseren dat zulke wraakengelen niet bestaan. Bovendien zijn er verkeerde keuzes gemaakt en wordt er weer de standaard EVIL EVIL pedofiel neergezet. Waar is de nuance? zijn dit IRL niet veel vaker geestezieken?
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
pi_46779691
Overigens was toch al wel langer bekend dat de grootste wannabee-filmsnobs op Fok! zaten?
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:05 schreef steeg het volgende:
Smokin aces, kon maar niet interessant worden. Ik vond de kaarttrucjes van Piven nog het leukst.
Last King of Scotland, Run Forest to your oscar. Ik vond het niks.
Saw 3, spanning uit deel 1 was nu helemaal nergens meer te bekennen. hersenchirurgie bekijk ik wel in de collegezaal en de hoofdpersoon Jeff had de diepgang van een plas water. Wel smerige martelscenes maar ik kan me niet indenken dat iemand die film daarvoor zou kijken ( )
Prestige: Prachtig sprookje! heel duister enzo lof lof.
Stranger than Fiction: ik vond het mooi maar ik hoorde ergens in de leegte iemand heel hard Cliché roepen. Als je dieper nadenkt dan weet je eigenlijk ook wel dat daar juist naar toegewerkt wordt. Testoste Ron zegt: Maggie Gylenhaal is zooo onwijs lekker.
Zwartboek: Gaaf gefilmd, Paul verhoevens karakters zijn erg goed (doortrapter) Dit maakt het verhaal zo intrigerend. Gratis extra Vermoeiend commentaar van mij: Jammer van Johnny de Mol !
Hard Candy: Verschrikkelijk goed in het begin, tot je je gaat realiseren dat zulke wraakengelen niet bestaan. [...]
Zou je dat laatste stukje niet in een spoilertag zetten?
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:22:11 #107
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_46779963
Gisteravond Any way the wind blows opnieuw bekeken. Een paar jaar geleden vond ik 'm niet geweldig, maar toch best leuk. Dus ik ging nog maar eens kijken. En het is eigenlijk nog steeds niet echt geweldig, maar toch best leuk. Eigenlijk is het gewoon een rommeltje, maargoed, hij komt er dan wel mee weg, die barman. 6.5
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:31:07 #108
154952 spoor4
Spoort niet
pi_46780207
Science des rêves, La

Een film met veel eye candy, maar het script is wat mager. Toch bleef het me wel boeien.
Ik had na Eternal Sunshine misschien ook wel iets te hoge verwachtingen.
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:39:47 #109
67640 SaintOfKillers
pi_46780410
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:43:51 #110
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_46780518
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:05 schreef steeg het volgende:

Deel 1 vnd ik juist weinig aan. Had gehoopt op veel smerigheden maar nee. Deel 3 vond ik daarom veel toffer. * Dus vinger opsteekt.* Ik heb hem juist daarvoor gekeken. (tijdje terug al)
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:45:44 #111
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_46780584
quote:
Alle Aziatische titels zijn genoteerd.
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:48:34 #112
154952 spoor4
Spoort niet
pi_46780663
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dinges.

Speciaal voor Lassekjus. Nou ja, eigenlijk niet. Er staan trouwens nauwelijks echte klassiekers in of films die in lijstjes voorkomen. Waarom zou ik ze dan gekeken hebben? .
Omdat je stiekem hoopt dat alle snobs hier je zullen verafgoden.
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:52:14 #113
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_46780782
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:48 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Dat doe ik al. Ik heb een poster van hem boven me bed hangen.
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:53:01 #114
67640 SaintOfKillers
pi_46780802
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:48 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Met deze jaartallen maak ik geen indruk op snobs .
  † In Memoriam † woensdag 28 februari 2007 @ 18:55:48 #115
4571 Sokolsky
pi_46780892
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 17:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

En wat is weinig.
Nou ja, het grootste deel staat al in die post...
Sheridana +1
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:57:41 #116
154952 spoor4
Spoort niet
pi_46780949
Er zijn wel eens maanden geweest waarin ik geen enkele film gezien heb.
Vloek ik nu in de kerk?
  † In Memoriam † woensdag 28 februari 2007 @ 18:58:32 #117
4571 Sokolsky
pi_46780975
quote:
Ik wil ook Frans kunnen... of ben je toch toevallig ergens subs tegen gekomen?

En hoe goed vond jij Laberinto del Fauno eigenlijk? Top 100-materiaal?
Sheridana +1
  woensdag 28 februari 2007 @ 19:06:50 #118
67640 SaintOfKillers
pi_46781258
Nee, heel goed en ja.
pi_46782003
27 films gezien. Lekker maandje wel, grove tegenvallers waren Valse Wals, Murder by Numbers en French Connection II.

1. 12 Angry Men (Sidney Lumet, 1957) 9+
2. Shichinin no samurai (Akira Kurosawa, 1954) 9.0
3. Meglio gioventù, La (Marco Tullio Giordana, 2003) 8½
4. French Connection, The (William Friedkin, 1971) 8+
5. Laberinto del Fauno, El (Guillermo del Toro, 2006) 8-
6. Indiana Jones and the Last Crusade (Steven Spielberg, 1989) 8-
7. Noorderlingen, De (Alex van Warmerdam, 1992) 7½
8. The Conversation (Francis Ford Coppola, 1974) 7½
9. Volver (Pedro Almodóvar, 2006) 7½
10. Snatch. (Guy Ritchie, 2000) 7½
Graag op anoniem
  woensdag 28 februari 2007 @ 20:36:26 #120
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_46784772
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:57 schreef spoor4 het volgende:
Er zijn wel eens maanden geweest waarin ik geen enkele film gezien heb.
Vloek ik nu in de kerk?
Ik ook hoor. Toen ik 3 maanden oud was.
pi_46787798

Geweldige film
  woensdag 28 februari 2007 @ 22:08:33 #122
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_46788635
Ik heb wederom niet echt duidelijk een maandlijstje bijgehouden. Hoog scoren iig deze maand Hable con ella, Godfather Part III en Per un Pugno di Dollari.
  woensdag 28 februari 2007 @ 22:33:27 #123
52357 Lambiekje
pi_46789760
Three (2005)
Een stel gaat op een plezierjacht uiteraard gaat het mis en slechts 3 redden het en belanden op een onbewoond eiland.
Billy Zane is z'n ultrasukkel die meteen ruzie zoekt omdat ie denkt dat de ander zijn vrouw afpakt. Beetje blue lagoon met een driehoeksverhouding.

cijfer 5 / imdb 4.7
SPOILER
  woensdag 28 februari 2007 @ 23:30:30 #124
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_46792136
Niet echt veel films gekeken deze maand.Hoogtepuntjes waren:
Sweet Land(2005)
Notes On a Scandal(2006)
Indigènes(2006)
Four Eyed Monsters(2005)
Man Push Cart(2005)
Wristcutters:A Love Story(2006)
Breach(2007)

en 3 documentaires:
After Innocence(2005)
La Sierra(2005)
God Grew Tired of Us:The Story of Lost Boys of Sudan(2006) ( )

Meest teleurstellende film was toch die van gisteren:The Number 23(2007)
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
  woensdag 28 februari 2007 @ 23:34:08 #125
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_46792284
Waar heb je God Grew Tired of Us vandaan, die wil ik nog graag zien.
  Moderator woensdag 28 februari 2007 @ 23:38:26 #126
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_46792432
Echt Dannie_Dorka, dat jij als filmliefhebber gaat zitten kijken naar slechte versies (en dan bedoel ik dus alles minder dan een dvd-screener).
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 28 februari 2007 @ 23:58:02 #127
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_46793205
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 23:38 schreef Mike het volgende:
Echt Dannie_Dorka, dat jij als filmliefhebber gaat zitten kijken naar slechte versies (en dan bedoel ik dus alles minder dan een dvd-screener).
Dit was puike kwaliteit.Verdacht goed zelfs.
Kwaliteit van de rip was dan ook beter dan de film zelf

[ Bericht 8% gewijzigd door Dannie_Dorka op 01-03-2007 00:03:57 ]
Mijn DVD's | RetroJunk
  Moderator donderdag 1 maart 2007 @ 00:07:46 #128
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_46793489
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 23:58 schreef Dannie_Dorka het volgende:

[..]

Dit was puike kwaliteit.Verdacht goed zelfs.
Kwaliteit van de rip was dan ook beter dan de film zelf
Zelfs wat jij verdacht goed noemt is natuurlijk niet goed genoeg. Waarom wacht je nou niet net iets langer? Wil je per se kunnen zeggen dat jij de nieuwste films al gezien hebt?

Ik ben gewoon benieuwd wat je beweegredenen zijn.
  donderdag 1 maart 2007 @ 00:22:41 #129
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_46793923
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 00:07 schreef Mike het volgende:

[..]

Zelfs wat jij verdacht goed noemt is natuurlijk niet goed genoeg. Waarom wacht je nou niet net iets langer? Wil je per se kunnen zeggen dat jij de nieuwste films al gezien hebt?

Ik ben gewoon benieuwd wat je beweegredenen zijn.
Het maakt mij eigenlijk niet uit of 't de nieuwste films zijn,want ik download ze toch niet zelf.Ik kies er 'n paar uit en de rest hoef ik niet te zien.Zolang 't te kijken is heb ik geen moeite en deze was dus héél erg te kijken,net zoals Breach.Met geduld heeft het ook niks te maken,want ik zit nou nog steeds te wachten op enkele indie films die al in 2005 zijn verschenen en waar nog steeds geen spoor van te bekennen is.
Mijn DVD's | RetroJunk
  donderdag 1 maart 2007 @ 00:29:54 #130
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_46794131
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 23:30 schreef Dannie_Dorka het volgende:
Niet echt veel films gekeken deze maand.Hoogtepuntjes waren:
Hoeveel is niet echt veel in jouw ogen? Dat vraag ik me af, omdat ik het idee heb dat jij ongeveer elke dag wel over minstens 2 films post.

Spanglish (2004)
Paz Vega
Maar verder is het ook gewoon een goede en leuke film. Adam Sandler is zo'n iemand, die als die goed geregiseerd en ingehouden wordt verassend goed uit de hoek kan komen. En Tea Leoni is perfect gecast, aangezien ik binnen no-time een hekel aan haar had. Ook de oma en de dochters waren erg leuk.
cijfer: 7.5

Dat was de laatste van de 41 films die ik deze maand heb gezien. (En voor de goeie orde, dat vind ik veel. ). Hier een lijstje met de 10 beste en 3 slechste. (natuurlijk alleen eerste keer geziene, al heb ik maar 1 film opnieuw gezien deze maand)

Top 10
1. Scener ur ett äktenskap (Scenes from a Marriage) (1973) 9
2. Children of Men (2006) 9
3. The Wind That Shakes the Barley (2006) 9
4. Efter brylluppet (After the Wedding) (2006) 9
5. Bande à part (1964) 9
6. Les Quatre cents coups (1959) 9
7. Delicatessen (1991) 9
8. The Maltese Falcon (1941) 9
9. Au hasard Balthazar (1966) 8.5
10. 2:37 (2006) 8.5

Flop 3.
3. Lady in the Water (2006) 4.5
2. Human Traffic (1999) 4
1. Stay Alive (2006) 3

[ Bericht 31% gewijzigd door Lonewolf2003 op 01-03-2007 01:00:53 ]
  donderdag 1 maart 2007 @ 00:37:24 #131
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_46794319
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 00:29 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Hoeveel is niet echt veel in jouw ogen? Dat vraag ik me af, omdat ik het idee heb dat jij ongeveer elke dag wel over minstens 2 films post.
Normaal gesproken kijk ik toch wel 1 à 2 films per dag.Dat heb ik deze maand niet gehaald,vooral niet de eerste 2 weken van Februari,toen had ik 't te druk met school.Volgens mij vielen mijn posts dus wel mee deze maand.
Mijn DVD's | RetroJunk
  donderdag 1 maart 2007 @ 01:06:43 #132
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_46794898
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 00:37 schreef Dannie_Dorka het volgende:

[..]

Normaal gesproken kijk ik toch wel 1 à 2 films per dag.Dat heb ik deze maand niet gehaald,vooral niet de eerste 2 weken van Februari,toen had ik 't te druk met school.Volgens mij vielen mijn posts dus wel mee deze maand.
Maar je hebt geen concreet cijfer? Of wellicht een schatting? Jij bent redelijk nieuw hier. En ik ben benieuwd naar wat jij als weinig films beschouwt. Bij Sokolsky weet ik dat als hij zegt weinig, dat hij 30 films heeft gezien die maand.
  donderdag 1 maart 2007 @ 01:16:16 #133
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_46795110
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 01:06 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Maar je hebt geen concreet cijfer? Jij bent redelijk nieuw hier. En ik ben benieuwd naar wat jij als weinig films beschouwt.
Normaal gesproken kijk ik rond de 35-40 films per maand.Soms lig ik daarboven en soms,zoals deze maand,lig ik daar onder.Het is niet zo dat ik elke dag moet kijken,maar vanwege het af en toe abonimabele filmaanbod op TV is de keuze snel gemaakt.Hoeven trouwens niet allemaal films te zijn die ik nog nooit gezien heb,ik kijk ook vaak films die ik al vaker gezien heb.
Mijn DVD's | RetroJunk
  donderdag 1 maart 2007 @ 09:38:07 #134
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_46798496
Je bent You, Me and Dupree vergeten in je flop 3 LW.

Waarom onthoud ik dat..
  donderdag 1 maart 2007 @ 10:06:52 #135
154952 spoor4
Spoort niet
pi_46799046
The Killing Fields

Topfilm!
Maar waarom staat hij niet in de top 250?
  † In Memoriam † donderdag 1 maart 2007 @ 10:07:54 #136
4571 Sokolsky
pi_46799054
Omdat 'ie daar vroeger in stond, maar plaats moest maken voor Ying Xiong.

In januari dook 'ie trouwens ook weer heel eventjes op.
Sheridana +1
  donderdag 1 maart 2007 @ 10:11:37 #137
154952 spoor4
Spoort niet
pi_46799110
Volgens mij heeft hij nu een 8... dus zou hij er in moeten staan?
  † In Memoriam † donderdag 1 maart 2007 @ 10:12:40 #138
4571 Sokolsky
pi_46799126
Mwah, moeilijke formules enzo. Hij zal zo rond #260 staan (op 1-1 stond 'ie #247).
Sheridana +1
  donderdag 1 maart 2007 @ 10:13:56 #139
18008 hornage
pi_46799156
Short Cuts
Ik had Crash gezien en was wel benieuwd naar soortgelijke films. Short Cuts kwam toen naar boven. Deze heb ik gisteren gezien. de film duurt bijna 3 uur dus ik hoopte dat het die drie uur waard zou wezen. Dit viel mij een beetje tegen. De film begint zoals je meestal hebt met van die raamwerkvertellingen met de introductie van alle karakters. Dit zijn er nogal wat dus het duurde even voordat ik doorhad wie nou wie was en wat er allemaal met wie aan de hand was. In tegenstelling tot andere films viel de connectie die iedereen met elkaar had erg mee. Een heleboel karakters komen elkaar ook nooit tegen. Er worden een aantal aardige verhalen door elkaar heen verteld die meestal wel bizar zijn en die flink wat menselijke emoties laten zien. Toch wordt de film nergens echt heel speciaal of super boeiend. Aan het einde van die drie uur lijkt het dan alsof toch nog ergens de karakters wat worden gekoppeld of dat er een climax oid in de situatie komt maar dat valt heel zwaar tegen. Uiteindelijk dus eigenlijk weinig meer dan een stel leipe karakters die elk hun problemen heeft, je zou het bijna soap kunnen noemen. Het kon me vermaken en soms wel iets meer maar een 7 is echt het hoogste cijfer hiervoor.
pi_46799174
Afgelopen maand 18 films voor het eerst gezien.

Vermelden waard:
- Last King of Scotland
- El Laberinto del Fauno
- Network

Films die ik achteraf gezien, liever niet gezien had:
- Smokin' Aces
- Hannibal Rising
- Kicks

De rest was helaas gewoon middenmoot.
pi_46799404
Walk the line.
Hij viel me mee. Hoewel ik Cash zijn muziek al mijn hele leven ken, heb ik nooit geweten dat het zo'n raar mannetje was .
Wat ik goed vond overkomen was de opwinding van de begindagen van de rock'n'roll. Ik had graag zo'n concert gezien.
pi_46800593
ricochet (1991)

Deze dvd heb ik samen met pulp fiction, dusk till dawn, donnie brasco en austin powers 1 gekocht bij de free record shop bij de actie vijf voor een tientje. Gek genoeg dacht ik dat ik een kwaliteitsfilm had gekocht. Ergens in mijn achterhoofd scheen ik zeker te weten dat deze film iets speciaals was van Denzel Washington. Boy was i wrong. Deze film is absurd! En hij is ook nog eens absurd slecht.
Maar het hoogtepunt was nog wel het gladiatorengevecht in de gevangenis. Of misschien toch Denzels snor. Deze film verdient een 3; Avoid at all costs.
  donderdag 1 maart 2007 @ 11:42:08 #143
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_46801293
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 09:38 schreef cwk het volgende:
Je bent You, Me and Dupree vergeten in je flop 3 LW.

Waarom onthoud ik dat..
Nee, want die had ik vorige maand ookal gezien.
  donderdag 1 maart 2007 @ 11:53:19 #144
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_46801659
Deze maand 25 films gezien, waarvan ik 3 al eens eerder zag en 5 in de bioscoop.

Nieuw in mijn top 1000:

1. 200 El laberinto del fauno (Pan's Labyrinth) (Guillermo del Toro, 2006) ****½
2. 275 The Thin Red Line (Terrence Malick, 1998) ****½ (na herziening)
3. 338 Das Leben der Anderen (Florian Henckel von Donnersmarck, 2006) ****½
4. 368 Letters from Iwo Jima (Clint Eastwood, 2006) ****
5. 589 Trollflöjten (The Magic Flute) (Ingmar Bergman, 1975) ****
6. 750 The Last King of Scotland (Kevin MacDonald, 2006) ****
7. 755 Efter brylluppet (After the Wedding (Susanne Bier, 2006) ****
8. 864 Venus (Roger Michell, 2006) ****
9. 867 Half Nelson (Ryan Fleck, 2006) ****
10. 871 Urga (Nikita Mikhalkov, 1991) ****
11. 884 The Stranger (Orson Welles, 1946) ****
12. 907 Professione: Reporter (The Passenger) (Michelangelo Antonioni, 1975) ****
13. 942 Water (Deepa Mehta, 2005) ****
14. 961 The Prestige (Christopher Nolan, 2006) ****

Slechtste films: Hannibal Rising **, Night at the Museum **½

Gemiddelde: 7.30
  donderdag 1 maart 2007 @ 12:10:56 #145
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_46802190
Dat jullie the Last King of Scotland allemaal zo goed vonden. Ik vond Whitaker erg sterk. Maar de film voor de rest middelmatig.
pi_46803073
hopelijk heeft helemaal niemand gelezen wat hier daarnet stond
pi_46805274
19 films gezien afgelopen maand, de beste in willekeurige volgorde:
Amadeus - (1984)
Spartacus - (1960)
Babel - (2006)
Blood Diamond - (2006)
Million Dollar Baby - (2004)
Big Lebowski, The - (1998)
Strangers on a Train - (1951)
12 Angry Men - (1957)
Science des reves, La (Science of Sleep, The) - (2006)
Laat Sau Sen Taan (Hard-Boiled) - (1992)
Toy Story - (1995)
Long Dimanche de Fiancailles, Un - (2004)

en de minste:
Ringmaster - (1998), Superman Returns - (2006)

En het gaat goed met mijn imdb250 lijstje, nog 143 te gaan.
  donderdag 1 maart 2007 @ 14:58:27 #148
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_46808073
Mijn Top 10 over Februari na het kijken van 52 films (De laatste week vrijwel niets gezien ).

1. La Ardilla Roja (1993) 9,1
2. Skammen (1968) 9
3. The Queen (2006) 8,9
4. Chichi ariki (1942) 8,8
5. The Prestige (2006) 8,7
5. Night and the City (1950) 8,7
7. The last King of Scotland (2006) 8,5
8. Cul-de-sac (1966) 8,3
9. Smultronstället (1957) 8,2
9. Viridiana (1961) 8,2
9. Somnambuul (2003) 8,2

Dood Eind was de beroerdste.
  † In Memoriam † donderdag 1 maart 2007 @ 15:23:26 #149
4571 Sokolsky
pi_46808935
Hey, een Medem op 1
Sheridana +1
  donderdag 1 maart 2007 @ 16:26:50 #150
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_46811490
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:58 schreef Flitspaal het volgende:
Mijn Top 10 over Februari na het kijken van 52 films (De laatste week vrijwel niets gezien ).

Waar halen jullie toch allemaal de tijd vandaan, ik kom in een vrije maand niet eens boven de 30 uit.
  donderdag 1 maart 2007 @ 17:00:05 #151
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_46813652
Dit topic vandaag ontdekt, heel erg handig dit!

The Prestige heb ik onlangs gezien (zie nummer 6 in vorige post)
Deze film heeft me aangenaam verrast. De strijd tussen de twee hoofdpersonen (Hugh Jackman & Christian Bale) blijft boeien.
The Illusionist blijkt een soortgelijke film te zijn. Deze heb ik nog niet gezien dus ik kan niet zeggen welke beter is. In ieder geval knap werk als deze film The Prestige overtreft.
Your ego's writing checks your body can't cash
  donderdag 1 maart 2007 @ 19:37:14 #153
25850 De_Gelaarsde_Kat
Wake not the dead
pi_46820862
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 16:26 schreef JelleS het volgende:

[..]

Waar halen jullie toch allemaal de tijd vandaan, ik kom in een vrije maand niet eens boven de 30 uit.
Ik begrijp dat ook niet. Bij wie is dat film kijken eigenlijk allemaal studie/werk gerelateerd?
Ik heb er afgelopen maand 18 gezien en dat is iets minder dan gemiddeld. Maar met het sporten, werk, studie, sociale bezigheden vind ik écht niet meer tijd.
pi_46822935
25 Films gezien, waarvan 2 herkijk en 1 in de bios.

Februari
Elephant (Gus Van Sant, 2003) :: 2.0
Dîner de cons, Le (Francis Veber, 1998) :: 8.0
Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan (Larry Charles, 2006) :: 5.5
The Matador (Richard Shepard, 2005) :: 4.5
Caché (Michael Haneke, 2005) :: 7.5
Zoolander (Ben Stiller, 2001) :: 3.0
Night at the Museum (Shawn Levy, 2006) :: 5.5
Punch-Drunk Love (Paul Thomas Anderson, 2002) :: 8.5
Bruce Almighty (Tom Shadyac, 2003) :: 8.5
For Your Consideration (Christopher Guest, 2006) :: 7.0
Enduring Love (Roger Michell, 2004) :: 7.0
The Thirteenth Floor (Josef Rusnak, 1999) :: 5.0
Science des rêves, La (Michel Gondry, 2006) :: 5.0
Stranger Than Fiction (Marc Forster, 2006) :: 9.5
Smokin' Aces (Joe Carnahan, 2006) :: 4.0
Donnie Darko (Richard Kelly, 2001) :: 7.5
Taxi (Gérard Pirès, 1998) :: 7.0
The Constant Gardener (Fernando Meirelles, 2005) :: 8.0
Taxi 2 (Gérard Krawczyk, 2000) :: 5.0
The French Connection (William Friedkin, 1971) :: 7.0
Vitelloni, I (Federico Fellini, 1953) :: 8.0
Banlieue 13 (Pierre Morel, 2004) :: 8.0
Venus (Roger Michell, 2006) :: 9.0
Rebel Without a Cause (Nicholas Ray, 1955) :: 8.5
Mean Machine (Barry Skolnick, 2001) :: 4.0

Top 5:

1. Stranger than Fiction
2. Venus
3. Le Diner de Cons
4. Punch-Drunk Love
5. Rebel Without a Cause

Flop 5:

1. Elephant
2. Zoolander
3. Smokin' Aces
4. Mean Machine
5. The Matador

Het was een nogal matige maand, met 40% onvoldoende. Gemiddelde cijfer in februari was een 6.5 ten opzichte van 7.1 in januari.
Who knew?
pi_46823366
Top 5 van de 29 films die ik in februari heb gezien:

1. The Masque of the Red Death (1964) Price
2. Ballada o soldate (1959)
3. Great Expectations (1946)
4. La Science des rêves (2006) Gael
5. The Prestige (2006)

Nog apart het vermelden waard: Jídlo (Food). Fantastische korte film met een wel heel bizarre kijk op eten.

Grootste tegenvaller: Kin-Dza-Dza. Het zag er zo veelbelovend uit, maar uiteindelijk vond ik het toch een vrij saaie en warrige film (zal ook wel een beetje aan de gemiste culturele referenties liggen).
  donderdag 1 maart 2007 @ 21:57:00 #157
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_46823893
Datzelfde had ik precies ook met Kin-Dza-Dza. Sommige dingen zijn wel heel grappig, maar volgens mij moet je Rus zijn om de film echt op de juiste waarde te schatten.
pi_46824177
Paris, Je T'Aime (2006)

Geslaagde film uit het oog van 20 regisseurs die hun visie geven over de relatie tussen romantiek en Parijs. Het is van begin tot eind genieten van de korte filmpjes achter elkaar, enkele springen er bovenuit door pure schoonheid. Orgineel en voor herhaling vatbaar.

Cijfer: 7,8
  donderdag 1 maart 2007 @ 22:04:24 #159
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_46824250
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 20:46 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Ik begrijp dat ook niet. Bij wie is dat film kijken eigenlijk allemaal studie/werk gerelateerd?
Bij mij niet, nouja, op recensies schrijven na dan. Maar als HBO student heb je zeeën van tijd. Gemiddeld kijk ik 1 film per dag. Ach ja, ik kom hier zoveel interessante titels tegen dat ik altijd wel wat te kijken heb.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 03:36:25 #160
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_46834771
Vandaag A Double Suicide Elegy(2005) gezien.

Trage maar interressante film over een man en vrouw(beide getrouwd) die het op de een of andere manier niet meer zien zitten wat betreft het leven. Ze komen elkaar tegen en starten een affaire gebaseerd op sex en een verlangen naar de dood(en pogen ook zelfmoord te plegen).
Hun partners weten echter van de affaire en bemoeien zich ermee op verschillende manieren.

De film is in feite 4 losse verhaaltjes (4 oogpunten) van de betrokken personages. Erg minimalistisch(weinig dialogen en kille maar sfeervolle digitale fotografie).
Moeilijk uit te leggen waarom maar hij sprak me wel aan al is het niet een film voor iedereen.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 08:57:40 #161
52357 Lambiekje
pi_46836186
Nachtrit (2006)
Gaat over het taxi-wereldje met die nieuwe wet wat werd aangenomen paar jaar terug. Griebel als het een beetje de werkelijkheid aangeeft dan is er wel erg extreem bruut geweld gebruikt tegen elkaar.
Frank Lammers speelt zo'n taxi-chaffeur die precies op het meest foute moment z'n vergunning koopt terwijl hij nog wel gewaarschuwd is. Naar mijn idee is het wel een geslaagde Nederlandse film. Veel leuke locaties van Amsterdam.
SPOILER
cijfer 7 / imdb 7.2
  vrijdag 2 maart 2007 @ 09:05:35 #162
52357 Lambiekje
pi_46836357
quote:
Wat zijn in jouw ogen dan onbekende films.

Er lopen hier wel een paar gasten die hebben gewoon alle films al gezien die meer dan 8000 votes hebben. Dan kom je al gauw uit op de wat obscuurdere titels en titels wat in Rusland, China of Japan geproduceerd worden.

Wat je zegt over wanneer je een film moet gaan bekijken, kan ik me wel invinden. Voor sommige moet je toch echt wel in een soort stemming zijn.
pi_46843460
Afgelopen week:

Pan's Labyrinth
Hot Fuzz
The Good Sheperd
Because I said So
The Number 23
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:25:23 #164
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_46843623
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 09:05 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wat zijn in jouw ogen dan onbekende films.

Er lopen hier wel een paar gasten die hebben gewoon alle films al gezien die meer dan 8000 votes hebben.
Nou dat is misschien wat overdreven. Denk dat zelfs flitspaal daar niet in de buurt komt. Maar dat kan ik fout hebben.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:28:08 #165
67640 SaintOfKillers
pi_46843720
Ik moet nog 283 films met meer dan 8000 votes.

Mja, "moet". In theorie, het is niet meteen een doel .
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:29:43 #166
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_46843771
Oh ik begreep het weer eens verkeerd. Ik las dat hij dacht dat er hier een paar mensen rondliepen met meer dan 8000 votes op IMDb.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:31:34 #167
67640 SaintOfKillers
pi_46843845
Oh. 3900 dan.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 14:50:36 #168
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_46846827
El Laberinto del Fauno (2006)

Ben er helemaal stil van, ademloos de aftiteling gekeken. Wilde eigenlijk wachten tot in de bioscoop, maar het lijkt erop dat het maar niet gaat gebeuren. Blij dat ik hem nu toch al gekeken heb. Is al genoeg over gezegd natuurlijk. Deed me denken aan het einde van Paths of Glory, die ook in 1 simpele scene de hele oorlog wist samen te vatten. Geniaal, prachtig, hoe je het ook wilt noemen, gewoon een must-see.

Mijn cijfer: 9,3
IMDB: 8,5

Wat een geweldig 'jaar' is 2007 tot nu toe, het is nu al lastig om een top 5 samen te stellen zonder mooie films uit te sluiten, en dan heb ik er ook nog eens een hele hoop nog niet gezien. Mijn top tot nu toe

1: The Fountain
2: Inland Empire
2: El Laberinto del Fauno
4: Das Leben der Anderen
5: Rescue Dawn
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:01:59 #169
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_46851842
Hollywoodland (Allen Coulter, 2006)
Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar in deze film had ik meer Affleck willen zien dan het geval is. Hij speelt zijn rol als George Reeves met verve. Buiten dat lijkt me een film waarmee meer inzicht gegeven wordt in zijn gemoedstoestand een interessantere dan deze uiteindelijk is. Zonde, want het sfeerbeeld is wel fijn. Evenals de rest van de acteerprestaties. ***

SherryBaby (Laurie Collyer, 2006)
Goede rol van Maggie Gyllenhaal als de zojuist uit de gevangenis vrijgelaten moeder. Ze weet het voor elkaar te krijgen om haar rol neutraal neer te zetten. Op papier is het een rol die heel eenvoudig kijkers kan afstoten, maar ze weet Sherry toch enigszins sympathiek te maken zonder meteen om aandacht te schreeuwen. Het verhaal zelf heeft echter niet heel veel nieuws te bieden. Down to the Bone is bijvoorbeeld een betere film over dezelfde problematiek. ***
  vrijdag 2 maart 2007 @ 23:42:18 #170
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46865463
Oh ja, lijstjes:

Heb er in februari slechts 11 gezien. Das minder dan normaal, maar daarom heb ik wel het derde seizoen van The Wire ook deze maand gekeken

De beste was Psycho met een 9,7/10
De slechtste was Kicks met een 5,8/10

Daarmee is een nieuwe maand begonnen

Gisteren in de sneak:

Dennis P.
Een film over 1 van de grootste diamantenroven van Nederland, gepleegd door Dennis P.: medewerker van de diamantenzaak die hij beroofde.
Het is een film geworden waarbij de komische noot de boventoon voert en er dus genoeg valt te lachen, terwijl er op het einde ook een klein beetje drama om de hoek komt kijken. Edo Brunner maakt van Dennis een dikkige goedzak waarvoor binnen de kortste keren moeiteloos sympathie wordt opgewekt. Hij draagt de film dan ook zonder moeite. Ook de ondersteunende rollen zijn goed, waarbij vooral Sjoerd Pleijsier erg cool is.
Al met al een zeer vermakelijke comedy waarbij je je verbaast over het gemak waarmee de roof plaats vindt. Ook het einde van de film/begin van de aftiteling geeft nog wat te lachen...

IMDB Cijfer: -
Mijn Cijfer: 6,8/10

[ Bericht 13% gewijzigd door Timo20 op 02-03-2007 23:58:13 ]
  vrijdag 2 maart 2007 @ 23:47:09 #171
170623 Manne03
Live life the way you want!!
pi_46865644
afgelopen week: 1 Imagine Me & You (geweldig)
2. Bloodsuckers (niks aan)
3. Pan's Labyrinth (super geweldig)
pi_46868148
Babel

In de reeks: 'Zwaarmoedige verhalen voor bij de centrale verwarming'. In slechts twee uur en veertig minuten.

Het is prachtig gemaakt hoor, en ondanks de lengte, heb ik me niet echt verveeld.
Maar het deed me allemaal zo weinig. Alleen bij het Japanse meisje voelde ik de tragiek. Op een bepaald moment (al vrij snel, helaas; ongeveer op het moment dat ze die ijsblokjes weggooide) hoopte ik dat mevrouw Pitt zou overlijden, maar dat gebeurde maar niet.
Veel mensen deden wat onverstandige dingen, en het had allemaal vaag iets met elkaar te maken. Blijkbaar ingenieus samengevlochten rondom thema's als miscommunicatie (op 'leven' na ongeveer het ruimste thema dat ik kan bedenken)
En misschien zat er ook kritiek in op de USA. Als dat zo bedoeld was vond ik het wat simplistisch, maar misschien was het niet zo uitgesproken bedoeld.
En dat truukje met die losse verhalen ken ik nu ook wel eigenlijk.

[ Bericht 11% gewijzigd door Herodus op 03-03-2007 01:42:06 ]
pi_46870298
The number 23

leuke psychologische thriller, had mijn twijfels over Jim carrey in deze rol, maar ik vind dat hij hem goed speelt

Echt super spannend is hij maar even, dat is wel jammer... maar zeker geen slecht film
Nothing to see here, carry on
  zaterdag 3 maart 2007 @ 05:43:51 #174
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_46870805
Death Shadows

Japanse samurai film die zo ongelofelijk kitscherig en over the top is dat hij aanvoelt als een 70's film. Compleet met dames die vage dansjes doen als intermezzo verlicht door discolichten en disco achtige muziek.

Was Kill Bill maar zo extreem over the top. Dan was hij leuk geweest.
Deze film however (ondanks dat ik doodmoe en aangeschoten ben) is een heerlijk idioot stukje cinema. Jammer dat de politie Samurai genaamd Demon zo snel dood ging. Hij was hilarisch met zijn Bruce Lee immitatie..
pi_46872888
Ghost Rider

Oh man wat is die SLECHT! en dan werkelijk ook echt alles.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:46:48 #176
13148 Shogo
Psycho...
pi_46874227
The Big Sleep (1946)
Privedetective Philip Marlow (Humphrey Bogart) wordt door een rijke familie ingehuurd voor een afpersingszaak, al gauw blijft het niet bij dat. Een vrij ingewikkeld plot, je hoofd moet je erbij houden anders is het niet te volgen, dit maakt de film wel tot een erg toffe puzzel en ik moet deze dan ook nog maar eens kijken om alles door te hebben. De dialogen zijn zeer scherp en worden ook zo gebracht door Bogart (die man heerst) en ook de rest van de cast is goed op dreef. Ik moet zeggen dat dit in één klap eigenlijk mijn lievelings Film-Noir is geworden en hem nog net boven Sunset Boulevard plaats.
pi_46875239
Sciuscià (1946)

Na Umberto D. mijn 2e film van De Sica, wederom is het weer genieten van een fantastische film, ontroerende scenes, prachtige italiaanse sfeer en een mooi einde

Cijfer: 8,5
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:51:55 #178
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46875721
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:31 schreef pascalheister het volgende:
Sciuscià (1946)

[afbeelding]

Na Umberto D. mijn 2e film van De Sica, wederom is het weer genieten van een fantastische film, ontroerende scenes, prachtige italiaanse sfeer en een mooi einde

Cijfer: 8,5
Dat einde
  zaterdag 3 maart 2007 @ 14:05:04 #179
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_46876048
Dauriya

Aardige en ook lange film, die een Russische jongeman volgt tijdens de jaren '10 in een ver Siberisch dorpje. Het eerste deel handelt over een tragisch liefdesdrama, het tweede deel is meer toegespitst op de strijd tussen de Mensjewieken en Bolsjewieken. Soms is het wel lastig te volgen, maar het natuurschoon en de leuke grapjes tussendoor maken veel goed. In vergelijking met Sibiriada (een soortgelijke film), is Dauriya wel iets minder sterk. Cijfer: 7

Notorious

Spannende film met subliem spel tussen Cary Grant en Ingrid Bergman! Cijfer: 8

Paris je t'aime

Achttien losse filmpjes, die omschreven kunnen worden als verrassend, absurd en vooral toch mooi, een enkele misser daargelaten. De topper van al deze fragmenten is de tekstloze Steve Buscemi in een metrostation van de gebroeders Coen. Het speelt wel mee dat ik Parijs vooral een toffe stad vind. Als er zoiets zou zijn als "Amsterdam, ik houd van je" zou ik het met al mijn vooringenomenheid bij voorbaat al afkraken . Cijfer: 7,5
  zaterdag 3 maart 2007 @ 15:13:28 #180
52357 Lambiekje
pi_46878082
Ik bedoelde met 8000votes aantal stemmen op een film. Niet aantal stemmen van een persoon
dus de 283 films togo van SoK klopt :0

Little Children
Romantische escapades die onstaan tijdens een bezoek aan de speelplaats van hun kinderen.
Alleen jammer dat Connely niet z'n groot rolletje heeft. Maar daar in tegen wel genoeg blote reten van Winslet.
cijfer 7.5 / imdb 7.8
SPOILER
  zaterdag 3 maart 2007 @ 15:15:02 #181
52357 Lambiekje
pi_46878133
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 17:28 schreef -Franktastic- het volgende:
Dit topic vandaag ontdekt, heel erg handig dit!

The Prestige heb ik onlangs gezien (zie nummer 6 in vorige post)
Deze film heeft me aangenaam verrast. De strijd tussen de twee hoofdpersonen (Hugh Jackman & Christian Bale) blijft boeien.
The Illusionist blijkt een soortgelijke film te zijn. Deze heb ik nog niet gezien dus ik kan niet zeggen welke beter is. In ieder geval knap werk als deze film The Prestige overtreft.
Ben je nu de voorgaande 104 delen aan het doorspitten.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 15:26:21 #182
52357 Lambiekje
pi_46878452
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 16:26 schreef JelleS het volgende:

[..]

dat is 1 per dag. Dat is toch niet z'n gigantische opgaaf.
Hoe laat ga je naar bed ??! Kijk als ik dan hoor van sommige vrienden dat ze er doordeweeks al z'n rond eleven al er in liggen. half 12/12 uur wil ik er nog wel een filmpje in proppen. EN dan gewoon de volgende octend naar het werk.
3 films lukt dus gemakkelijk op een avond?! zaterdag en zondag lukt 10 films nog wel. Dus 25 in de week is niet eens dat gek.
100 in de maand kan redelijk gemakkelijk naast een 40 urige baan. Maar uiteraard sport je is hier en daar. Je bezoekt wat vrienden en zo nu en dan moet je ook nog gewoon tv kijken om bij te blijven. 30 is dan een redelijk laag getal.
in mijn ogen.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 16:32:25 #183
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_46880298
Dreamgirls
echt een chickflick (schrijf ik t goed )

me vriendin vond t leuk, daar ging t om, kan ik weer is een actie film met haar kijken
pi_46882056
Napoleon Dynamite

Niet sinds Adaptation. ben ik zo boos geworden om een film. Een slechte komedie daar kan ik nog wel tegen; dit ís geen komedie. Het lijkt wel of de film erop gemaakt is om kijkers te irriteren. De personage's zijn kut, je kan niet met ze meeleven, ik heb ongeveer 2 of 3 keer gegrinnikt in 90 minuten, maar nooit echt gelachen. Een plot vind ik in een komedie nooit het belangrijkste, maar als de hele film ook niet grappig is wordt het toch wel een noodzaak. Deze film mag wat mij betreft zo snel mogelijk verbannen worden naar de stoffige archieven. 3/10
Who knew?
pi_46882532
Kid on Bus: What are you gonna do today, Napoleon?
Napoleon Dynamite: Whatever I feel like I wanna do. Gosh!

Graag op anoniem
pi_46882632
Napoleon Dynamite is geweldig man
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 maart 2007 @ 17:57:02 #187
862 Arcee
Look closer
pi_46882688
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 15:26 schreef Lambiekje het volgende:
100 in de maand kan redelijk gemakkelijk naast een 40 urige baan.
Die 1 per dag kan ik nog wel in meegaan, maar 100 per maand is echt overdreven, hoor.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 17:58:57 #188
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_46882743
ND is de definitie van love it or hate it. Geen discussie mogelijk.

Ik vond het onnoemelijk kut, maar ik snap dat het tof wordt gevonden.
pi_46882943
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 17:57 schreef Arcee het volgende:

[..]

Die 1 per dag kan ik nog wel in meegaan, maar 100 per maand is echt overdreven, hoor.
Ik vind 1 per dag nog best veel. Ik bedoel, je gaat toch ook wel eens uit, de deur uit. Of gewoon andere dingen doen. Met vrienden ofzo. Zou kunnen.

(Toch?)
  zaterdag 3 maart 2007 @ 18:09:01 #190
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_46882969
[reclame]Even tussendoor hoor: cwk en alle anderen! Vergeten jullie nog niet te stemmen voor de survivalgame (zie mijn undersign). Dikke kans dat morgen de tweede poule begint![/reclame]
  zaterdag 3 maart 2007 @ 18:10:48 #191
166669 dvunz
krijg de ..........geilerituzz
pi_46883017
-k19 the widowmaker
-gothika
-afblijven
-blooddiamont
dukes of hazard
-en nog veel meer...
ivm veel films binnehale en ff checke of ze goed zijn...
het leven is net een ROOS ziet er mooi uit maar je kan je lelijk bezeren
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 maart 2007 @ 18:28:02 #192
862 Arcee
Look closer
pi_46883443
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:07 schreef Doff het volgende:
Ik vind 1 per dag nog best veel. Ik bedoel, je gaat toch ook wel eens uit, de deur uit. Of gewoon andere dingen doen. Met vrienden ofzo. Zou kunnen.

(Toch?)
Zeker, ik vind 1 per dag ook veel. Daarom vind ik 100 per maand, 3 per dag dus, helemaal absurd.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 maart 2007 @ 18:28:35 #193
862 Arcee
Look closer
pi_46883457
pi_46883537
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:28 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zeker, ik vind 1 per dag ook veel. Daarom vind ik 100 per maand, 3 per dag dus, helemaal absurd.
Ik dacht trouwens dat jij binnen een afzienbare tijd (een weekje bijvoorbeeld) nogal veel films kon zien .
  zaterdag 3 maart 2007 @ 18:42:51 #195
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_46883785
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 17:58 schreef cwk het volgende:

Vond het ook verschrikkelijk kut. Dat is grotendeels smaak, maar de film zit op sommige punten ook gewoon slecht in elkaar.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:33:53 #196
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_46890527
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:09 schreef Falco het volgende:
[reclame]Even tussendoor hoor: cwk en alle anderen! Vergeten jullie nog niet te stemmen voor de survivalgame (zie mijn undersign). Dikke kans dat morgen de tweede poule begint![/reclame]
Oh ja. Maar ik kan niet meer op zoveel stemmen. En ik wil sommige films helemaal geen min punt geven. Maar misschien kan ik nog ff stoken.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 23:15:42 #197
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_46891817
Kom net terug van 'Das leben der Anderen'. Wat een ontzettend goede film is dat zeg! Echt een aanrader. Zeker voor mensen die geïnteresseerd zijn in geschiedenis, politiek en dan met name het Duitsland ten tijden van de koude oorlog, toen de Stasi er hoogtij vierde. En OMG, wat lijkt die acteur op Kevin Spacey!
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2007 @ 23:30:02 #198
4571 Sokolsky
pi_46892307
Lijkt Mühe op Spacey?
Sheridana +1
  zaterdag 3 maart 2007 @ 23:37:53 #199
52357 Lambiekje
pi_46892582
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 17:58 schreef cwk het volgende:

waarom onnoemelijk kut ??

Dit is juist een verademing qua comedies. Pedro met z'n fiets met die peurto ricaanse vlaggetjes erop.
De mini-kroketjes in z'n broekzak. De tijdmachine. biefstuk werpen. Rugbien infront camera. die moonboots. Die gruwelijk tekening, wat zij boven haar bed heeft hangen (zegt ze). ND is nu al een klassieker. En hoe vaker je hem bekijkt hoe beter het wordt. het is gewoon utterly brilliant.

Borat dat is een kutfilm. Overgehypte rotzooi. En niet grappig. Alleen een smile voor het aanbieden van tietkaas. Voor de rest ultracrap. Ik snap ook niet waar de lovende kritiken vandaan komen.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 23:38:34 #200
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_46892607
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 23:30 schreef Sokolsky het volgende:
Lijkt Mühe op Spacey?
Ik was al bezig met twee plaatjes posten maar verloor moed. Whatever floats his boat.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 23:40:46 #201
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_46892709
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 23:37 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dit is juist een verademing qua comedies. Pedro met z'n fiets met die peurto ricaanse vlaggetjes erop.
De mini-kroketjes in z'n broekzak. De tijdmachine. biefstuk werpen. Rugbien infront camera. die moonboots. Die gruwelijk tekening, wat zij boven haar bed heeft hangen (zegt ze). ND is nu al een klassieker. En hoe vaker je hem bekijkt hoe beter het wordt. het is gewoon utterly brilliant.
Je beantwoord een beetje je eigen vraag.

Maar ik heb in diezelfde post die je quote ook al gezegd dat het de discussie niet waard is. Je vind het kut of geweldig. En dat geld in zekere mate ook voor Borat.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 23:42:20 #202
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_46892781
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 23:30 schreef Sokolsky het volgende:
Lijkt Mühe op Spacey?
Ja echt! Z'n manier van acteren vooral, maar ook de hele uitstraling: die blik, dat introverte, dat kalme. En er is een absolute gelijkenis in gelaatstrekken. Al is Spacey wel een stuk aantrekkeliker natuurlijk... Mooi(e) acteur(s) hoor, ik was er tenminste behoorlijk van onder de indruk..
  zaterdag 3 maart 2007 @ 23:57:56 #203
52357 Lambiekje
pi_46893285
quote:

[..]

(Toch?)
als je alleenstaand bent en je bent filmfreak is 100 geen raar getal. Aangezien ik ook al had aangegeven door dat je sport en hier en daar ook vrienden moet onderhouden. kom je niet verder dan 30. maar dat komt er dus neer op 1 per dag. Wat ik ook al aangaf als je dus ipv van 8 uur, 6 uur slaapt. Kan je dus al een film meer mee pakken.
Gewoon een hele zondag films kijken van sochtens 10 tot savonds 12. Kan je toch wel 6 films pakken.

Dacht dat ik wel ergens gelezen had dat gasten hier ruim 800 over 1 jaar hebben gezien. dan zit je toch opruim 2 films per dag.
  zondag 4 maart 2007 @ 01:13:55 #204
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_46895474
quote:

[..]

(Toch?)
Ik kijk ook doorgaans 1 per dag... en toch doe ik andere dingen... okay films van 2+ uur kijk ik als ik meer tijd heb maar moet toch elke dag wel ff ontspannen met een filmpje.
De 1 leest een boek de ander zet een film op.
  zondag 4 maart 2007 @ 01:53:17 #205
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46896574
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 23:57 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Gewoon een hele zondag films kijken van sochtens 10 tot savonds 12. Kan je toch wel 6 films pakken.
dan ben ik echt helemaal dood
4 of 5 is geloof ik het meeste dat ik ooit op een dag heb gezien.
Als ik bijvoorbeeld het `s ochtends vroeg moet beginnen met werken, ben ik als ik thuiskom best moe. Dus dan zet ik lang niet altijd een film op. Alleen als ik er voor in de stemming ben. Ik ga niet kosten wat kost een film kijken.
Had voor morgen trouwens wel een film dagje gepland . Weet alleen nog niet wat ik ga kijken
pi_46896622
quote:
Op zondag 4 maart 2007 01:53 schreef Timo20 het volgende:

[..]

dan ben ik echt helemaal dood
4 of 5 is geloof ik het meeste dat ik ooit op een dag heb gezien.
Als ik bijvoorbeeld het `s ochtends vroeg moet beginnen met werken, ben ik als ik thuiskom best moe. Dus dan zet ik lang niet altijd een film op. Alleen als ik er voor in de stemming ben. Ik ga niet kosten wat kost een film kijken.
Had voor morgen trouwens wel een film dagje gepland . Weet alleen nog niet wat ik ga kijken
Jij hebt vast wel een kastje criterions klaar staan .
Maar 6 films op één dag gaat me echt veel te ver. Drie films is echt max.
  zondag 4 maart 2007 @ 01:57:42 #207
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46896664
quote:
Op zondag 4 maart 2007 01:56 schreef Doff het volgende:

[..]

Jij hebt vast wel een kastje criterions klaar staan .
en nog zoooooooo veel meer
pi_46896730
Le Charme discret de la bourgeoisie, Luis Buñuel (1972)

Keurige, niet geheel te begrijpen Buñuel-film. Uitbundig, komisch, raadselachtig, venijnig en absurd.
De toen al wat oudere meester was het surrealisme niet verleerd, wat af en toe krankzinnige situaties oplevert.
Een aantal gegoede Franse burgers plus de ambassadeur van de republiek Miranda (je weet wel, in Zuid-amerika) probeert samen te eten. Telkens komen daar dingen tussen, zelfs dromen.
Gelukkig weet iedereen een minumum aan wellevendheid te bewaren.
pi_46897117
Kurtlar Vadisi Irak (2006), Serdar Akar & Sadullah Sentürk

Turkse film, een verhaal dat zich afspeelt in bezet Irak. Best interessant om zoiets een keer, in film formaat, uit een niet-Amerikaans perspectief te zien.
pi_46899454
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 23:37 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Borat dat is een kutfilm. Overgehypte rotzooi. En niet grappig. Alleen een smile voor het aanbieden van tietkaas. Voor de rest ultracrap. Ik snap ook niet waar de lovende kritiken vandaan komen.
Ja, laten we gaan discussieren over wat grappig is en wat niet, want dat is écht niet subjectief.

Borat was inderdaad kut
Who knew?
  zondag 4 maart 2007 @ 12:07:26 #211
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_46900835
DEATH SPA

WITCH BITCH

To tell you the truth, Michael, this place could use better maintenance

Een mix van AEROBICIDE en TERROR en zeg nou eerlijk, wat is nou een betere lokatie om rondborstige dames af te slachten dan in een fitnesscentre?

Tijdje geleden alweer dat ik zo'n leuke slasher (?) heb gezien en wat een originele kills! oa een massale showerscene met heel veel items that go bump in a sweater als de douches aan het moorden slaan!

Heel leuk, heel dom en de uncut versie heet WITCH BITCH

Er is net als van KILLER WORKOUT (nog) geen knappe dvdrelease maar gelukkig zijn er 4356 edities van TERMINATOR 2 zolang moet ik het maar doen met deze:

pi_46901340
Wallace & Gromit in The Curse of the Were-Rabbit

Ge-wel-dig. Wat een ongelofelijk grappige claymation. Ik had nog nooit iets gezien van Wallace & Gromit en ik ga nu gauw op zoek naar de rest. Toffe personages, prachtige artstijl, goede stemmen en ontzettend droge humor. Wallace die naakt in een doos staat met een briefje 'may contain nuts' 9/10
Who knew?
pi_46902202
Out of the Past (1947)

Heerlijke film noir die tot 1 van de beste in z'n genre behoord. Het verhaal is prima opgebouwd en verzwakt geen een moment. Cast en acteerwerk is van hoog niveau en maakt dit alles tot een topper.

Cijfer: 8,3
  zondag 4 maart 2007 @ 14:07:24 #214
167723 sanni
Acima de seu
pi_46903861
Snakes on a plane. Mwah... lijkt erger dan het is. Eigenlijk een beetje ongeloofwaardig. Leuk om te zien snel vergeten.
  † In Memoriam † zondag 4 maart 2007 @ 18:29:13 #215
4571 Sokolsky
pi_46913156
Ik zag Paris je t'aime. Met Catalina . En Natalie . En Emily . En nog veel meer leuke mannetjes, vrouwtjes en regisseurtjes. Helaas ook met Frodo, in een stukje van zo'n stomme Italiaan die de opdracht niet goed gelezen had. Maar verder erg leuk, en lief, en erg Paris.
Sheridana +1
  zondag 4 maart 2007 @ 18:34:09 #216
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_46913332
En Juliette

Frodo en Gena Rowlands waren het stomst ja.
  † In Memoriam † zondag 4 maart 2007 @ 18:38:18 #217
4571 Sokolsky
pi_46913487
Verder viel Curse of the Jade Scorpion in de traditionele Allen-vindt-zichzelf-heel-grappig-categorie, had Swimming with Sharks zeker een boel potentie maar de pech dat de hoofdrolspeler veruit de minste acteur was, was Il Grande Silenzio best leuk en vooral origineel en Meshes of the Afternoon een surrealistische short die wel "iets" had. The Woman in Green en The Secret Weapon zijn uit de Sherlock Holmes-serie; de eerste heeft een paar leuke scènes en werkt een stuk beter dan de tweede, waarbij vooral het patriottisme stoort. Breillats Romance was kut en Window Water Baby Moving zéér ongemakkelijk en zéér indrukwekkend.
Sheridana +1
  † In Memoriam † zondag 4 maart 2007 @ 18:38:49 #218
4571 Sokolsky
pi_46913506
Gena is niet stom.
Sheridana +1
  zondag 4 maart 2007 @ 19:03:52 #219
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_46914447
Ik had net van alles getypt maar mijn comp viel uit. Sokolsky-style dan maar.

The Long Good Friday was écht wel tof. Topscript met puike acteerprestaties, een gangsterfilm van niveau. Nog niet gezien = heel snel kijken. Happy Feet was erg kut, en Harvey testte de grenzen van irritatie met een handvol onuitstaanbare karakters, maar wist op gezette momenten nog wel te boeiend. Komt weg met een voldoende. Uiteindelijk was Forgotten Silver (danku SoK en vic) inderdaad een erg leuke mockdoc. Jackson beheerst ook dit format tot in de puntjes. Alleen het daadwerkelijk laten zien van Salome was overbodig, mijns inziens.
pi_46914588
Faces (1968)

Een typisch verhaal van een getrouwde man die zijn heil zoekt in een jongere vrouw en waar zij zich vergeeft aan een andere man. Een film die erg sterk overkomt door de realistische personages en het fantastische camerawerk, en Gena mag daar ook niet aan ontbreken he

Cijfer: 7,9

El Laberinto del Fauno (2006)

Wat een prachtig staaltje film is dit, wonderschone setting en mooi sprookjesachtig gecreëerde sfeer. Het verhaal blijft je van begin tot eind boeien.

Cijfer: 8,4

[ Bericht 6% gewijzigd door pascalheister op 04-03-2007 19:17:57 ]
pi_46915399
Summerstorm - lieve film over een homoseksuele jongen die verliefd is op zijn vriendje
Kinky boots - leuke film a la full monty over een slechtlopende schoenfabriek die schoenen gaat maken voor travestieten
Das leben der anderen - Zeer indrukwekkende film over de Stasi. Terechte oscar winnaar
Everything is illuminated - beetje vreemde, maar aardige film
North Country - mooie film over seksisme
  zondag 4 maart 2007 @ 19:55:34 #222
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_46916155
STRANGER THAN FICTION

Zo, deze kwam aan als een fragmentatiebom met een plot wat nogal lijkt op dat uit mijn favoriete horrorfilm

8,5
  zondag 4 maart 2007 @ 21:43:56 #223
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46920704
quote:
Op zondag 4 maart 2007 18:34 schreef Falco het volgende:
Gena Rowlands waren het stomst ja.
pi_46920926

Beetje verwarrend in 't begin door die flashbacks maar alle stukjes van de puzzel komen uiteindelijk wel terecht.

" Een vreemd ongeluk brengt een ernstig zieke wiskundige (Paul), een rouwende moeder (Christina) en een herboren ex-gevangene (Jack) samen in een verhaal dat hun emotioneel en fysiek beladen levens toont. Hoewel ze elkaar niet kennen, wordt het trio onherroepelijk verstrengeld in een mix van liefde, verlossing en obsessie." Bron
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 4 maart 2007 @ 22:42:18 #225
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46923745
Lekker, klein, Hitchcock weekend gehad. Gisteren en vandaag gezien:

Spellbound
Ingrid Bergman en Gregory Peck vormen een fantastisch duo in dit pareltje van Hitch, waarin uitermate sterk wordt geacteerd. Beide zijn perfect gecast, waarbij vooral Peck grote indruk maakt. Ook de bijrollen zijn erg sterk. Het verhaal zit goed in elkaar, al zie je sommige dingen wel al van te voren aan komen. Toch blijft de film tot het einde boeien. De prachtige, sfeervolle soundtrack past eindstekend bij de prachtig gefilmde beelden zorgt voor meer sfeer. De kern van de film, de door Dali ontworpen droomscene, is ronduit fascinerend, ziet er geweldig uit maar duurt eigenlijk te kort. Had graag de complete scene wel eens willen zien, zoals Dali `m oorspronkelijk bedoeld had.
Desondanks is Spellbound een top film waar ik volop van heb genoten.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

North by Northwest
Reclame man Cary Grant komt terecht in een web van achtervolging, spionage en moord nadat ie door een groep gangsters aan is gezien voor iemand anders.
Ook hier zit het verhaal weer goed in elkaar waarbij dit keer de twists achterwege blijven. De film duurt met z`n 130 minuten eigenlijk iets te lang om de hele tijd te blijven boeien. Op een gegeven moment zakt de film wat in, om vervolgens te eindigen met een spannende laatste act. Cary Grant is perfect voor de rol, de meeste van de effecten blijven nog steeds overeind en ook hier is de muziek weer een duidelijke meerwaarde.
Zeker spannend, maar niet de beste van Hitchcock die ik heb gezien

IMDB Cijfer: 8,6/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Strangers On A Train
Fantastische film van Hitchcock met een heel simpel maar geweldig uitgevoed en uitgewerkt verhaal: 2 vreemden raken in de trein met elkaar aan de praat, waarbij 1 van de 2 verteld over hoe hij wel eens heeft nagedacht hoe 2 totaal vreemden elkaar kunnen "helpen" door bij elkaar iemand te vermoorden, zodat ze beiden niet aan de moord gelinkt kunnen worden. Ze zijn namelijk niet te linken aan het slachtoffer omdat ze die niet kennen. Wat begint als een gedachtengang loopt al snel uit de hand...
Ongeveer alles aan Stangers On A Train klopt: het sterke verhaal, een geweldig acterende cast (waarbij vooral Robert Walker sterk is), het camera werk, de belichting: alles.
Het is genot om naar te kijken, zelfs al zou het verhaal je niet interesseren. De manier waarop het geheel in beeld wordt is om van te smullen. Het spelen met licht en donker en vooral schaduwen is fantastisch en doet wat denken aan The Third Man.
Ook duurt de film niet te lang (96 minuten) waardoor hij spannend blijft tot het einde en voorbij is voor je het weet.
Wederom een klein meesterwerk van Hitchcock.

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 8,3/10

Nu moet ik die OOP Criterion van Rebecca nog zien te vinden
pi_46924073
slechts een 8 voor NbN timo?
  zondag 4 maart 2007 @ 23:17:49 #227
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46925393
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:48 schreef pascalheister het volgende:
slechts een 8 voor NbN timo?
vond `m wel goed, maar had er meer van verwacht
  zondag 4 maart 2007 @ 23:49:53 #228
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_46926381
Unknown(2006)
Vijf mannen worden wakker,met geheugenverlies,in 'n warenhuis en moeten erachter zien te komen wie wie is om uit 't warenhuis te kunnen ontsnappen.Klinkt aardig bekend allemaal?De maker van deze indie film heeft dan ook goed gekekeken naar films als Reservoir Dogs,Saw en The Usaul Suspects.De film bevat genoeg plot twists om 't spannend te houden en heeft 'n goede cast.Film is wel kort(80 min) en heeft 'n abrupt einde.Geen onaardig debuut voor regiseur Simon Brand.

Primer(2004)
Hierover kan ik kort zijn:één van de betere SF-films die ik in tijden heb gezien.Deze film moet 't niet van 't visuele hebben(de film is slechts voor $7000 gemaakt)of van 't acteerwerk,maar van de sfeer en 't verhaal.De film is wel vrij ingewikkeld en dan met name de laatse 15-20 minuten.Ik heb die 2 keer moeten bekijken om 't enigszins te begrijpen.Niet iedereen zal deze film waarderen,but who cares.Ik vond 'm erg goed!
Mijn DVD's | RetroJunk
  maandag 5 maart 2007 @ 00:13:09 #229
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_46927006
SPEAKING OF SEX

Veruit overbodige klucht. De enige reden waarom ik deze film wilde zien is door de aanwezigheid van Bill Murray. Dat is tevens ook het enige wat leuk is aan deze film
pi_46929097
quote:
Op zondag 4 maart 2007 23:49 schreef Dannie_Dorka het volgende:
Unknown(2006)
Vijf mannen worden wakker,met geheugenverlies,in 'n warenhuis en moeten erachter zien te komen wie wie is om uit 't warenhuis te kunnen ontsnappen.Klinkt aardig bekend allemaal?De maker van deze indie film heeft dan ook goed gekekeken naar films als Reservoir Dogs,Saw en The Usaul Suspects.De film bevat genoeg plot twists om 't spannend te houden en heeft 'n goede cast.Film is wel kort(80 min) en heeft 'n abrupt einde.Geen onaardig debuut voor regiseur Simon Brand.

Primer(2004)
Hierover kan ik kort zijn:één van de betere SF-films die ik in tijden heb gezien.Deze film moet 't niet van 't visuele hebben(de film is slechts voor $7000 gemaakt)of van 't acteerwerk,maar van de sfeer en 't verhaal.De film is wel vrij ingewikkeld en dan met name de laatse 15-20 minuten.Ik heb die 2 keer moeten bekijken om 't enigszins te begrijpen.Niet iedereen zal deze film waarderen,but who cares.Ik vond 'm erg goed!
Wat is er toch voor raars aan de hand met jouw spatieknop?
  maandag 5 maart 2007 @ 10:57:40 #231
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_46933975

Iemand kocht 'm gister in bij mij, en ze had zo veel in om 'm 's avonds te bekijken, en zo stak ze me helemaal aan! Ik was dus helemaal in de stemming en gooide 'm 's avonds in de DVD speler. <3 <3 Wat is het toch geweldig. 10/10
  maandag 5 maart 2007 @ 12:36:53 #232
13148 Shogo
Psycho...
pi_46936783
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:57 schreef RuneRose het volgende:
[afbeelding]

Iemand kocht 'm gister in bij mij, en ze had zo veel in om 'm 's avonds te bekijken, en zo stak ze me helemaal aan! Ik was dus helemaal in de stemming en gooide 'm 's avonds in de DVD speler. <3 <3 Wat is het toch geweldig. 10/10
Nu krijg ik ook weer zin om hem te kijken.
pi_46937146
Vanavond ga ik Fight Club (22:30 op Veronica voor de liefhebbers) voor de zoveelste keer kijken.. Wat een geweldige film is het verheug me er nu al op.
  maandag 5 maart 2007 @ 13:55:15 #234
13148 Shogo
Psycho...
pi_46939270
Samouraï, Le (1967)
De film begint in een kamer, er fluit een vogel en je ziet een man liggen op een bed en rookpluimen opkomen, buiten hoor je verkeer en mensen langsrazen, dit zet de toon voor de film. Jef Costello (Alain Delon) is een huurmoordenaar die voordat hij actie onderneemt voorzorgsmaatregelen treft en voorbereid is, tevens probeert hij onopvallend te blijven. De film is indrukwekkend en ongelooflijk stylistisch 'cool'. Daarbij genomen dat Alain Delon als Jef Costello 'cool' overkomt, de uitdrukking, de kleding, de bewegingen. Een aanrader.
pi_46939319
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:55 schreef Shogo het volgende:
Samouraï, Le (1967)
De film begint in een kamer, er fluit een vogel en je ziet een man liggen op een bed en rookpluimen opkomen, buiten hoor je verkeer en mensen langsrazen, dit zet de toon voor de film. Jef Costello (Alain Delon) is een huurmoordenaar die voordat hij actie onderneemt voorzorgsmaatregelen treft en voorbereid is, tevens probeert hij onopvallend te blijven. De film is indrukwekkend en ongelooflijk stylistisch 'cool'. Daarbij genomen dat Alain Delon als Jef Costello 'cool' overkomt, de uitdrukking, de kleding, de bewegingen. Een aanrader.
[afbeelding]
Die wil ik nou al zo lang zien. Alleen de videotheek heeft 'm al;leen op video en downloaden wil ook niet zo lukken. Hoe heb jij 'm gezien?
pi_46939430
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:56 schreef Doff het volgende:

[..]

Die wil ik nou al zo lang zien. Alleen de videotheek heeft 'm al;leen op video en downloaden wil ook niet zo lukken. Hoe heb jij 'm gezien?
criterion gok ik, die moet je gewoon hebben
  maandag 5 maart 2007 @ 14:04:24 #237
13148 Shogo
Psycho...
pi_46939603
Ja de Criterion tijd terug voor 17 euro aangeschaft bij cdwow, is zijn geld waard.

Ben nu ook benieuwd naar 'Le Cercle Rouge'
pi_46939945
Gisteren Amelie, Elisabethtown, Baise-Moi en The Virgin Suicides
pi_46941232
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 23:42 schreef renzell het volgende:

[..]

Ja echt! Z'n manier van acteren vooral, maar ook de hele uitstraling: die blik, dat introverte, dat kalme. En er is een absolute gelijkenis in gelaatstrekken. Al is Spacey wel een stuk aantrekkeliker natuurlijk... Mooi(e) acteur(s) hoor, ik was er tenminste behoorlijk van onder de indruk..
vind hem absoluut niet lelijk...
  maandag 5 maart 2007 @ 15:04:57 #240
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_46941686
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:56 schreef Doff het volgende:

[..]

Er zijn echt heel veel goeie films op video bij de cinematheek. Ik zou je videospeler maar weer eens van stal halen.
pi_46945255
Ja, was laatst al op de zolder van mijn ouders op zoek. Maar ik kon 'm niet vinden. Misschien binnenkort eens bij Het Huis kijken .
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2007 @ 19:03:57 #242
4571 Sokolsky
pi_46950646
Ik deed er heel lang over om hem eindelijk eens op te zetten, maar achteraf was Professione: reporter zeker de moeite waard. Interessant uitgangspunt, sterke Nicholson, hoog "wat zou ik zelf doen"-gehalte, maar hier en daar wel wat erg "leeg". Ruime zeven.

En eentje uit het beste filmjaar ooit:
3:10 to Yuma (Delmer Daves, 1957)
Regisseur Daves is niet zo heel erg bekend, maar maakte wel het leuke Dark Passage en schreef onder andere An Affair to Remember en The Petrified Forest. Deze western is misschien wel zijn beste werk. Glenn Ford speelt Ben Wade, een bandiet die door veehouder Dan Evans (Van Heflin) naar de gevangenis begeleid moet worden. Daarmee hebben we het verhaal meteen gehad. Dat klinkt eenvoudig, maar tussen Ben en Dan ontwikkelt zich een intrigerend psychologisch steekspel met bijzonder goed uitgewerkte personages. Verwacht hier geen spectaculaire shootouts, maar wel lange scènes in een hotelkamer, die zo knap zijn geschoten dat de spanning de gehele speelduur voelbaar blijft. Technisch perfect uitgewerkt; niet teveel opsmuk, maar wel zo'n prachtig typisch westerndeuntje. Mooie bijrollen ook, vooral voor de vrouwen, die in de Hollywoodwesterns wel eens overgeslagen werden. En een buitengewoon geloofwaardige bad guy. Verdiende 8.].
Sheridana +1
  maandag 5 maart 2007 @ 22:51:03 #243
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46960138
quote:
Op maandag 5 maart 2007 14:00 schreef pascalheister het volgende:

[..]

criterion gok ik, die moet je gewoon hebben
geweldige film
  dinsdag 6 maart 2007 @ 00:58:00 #244
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_46963477
00.54.56 [ziggyziggyziggy] maar goed, alles beter dan Happy Feet, die heb ik vanmiddag gekeken
00.55.02 [Falco] whehehe
00.55.05 [Falco] kutpinguins!
00.55.06 [ziggyziggyziggy] wat een flauwe boel was dat zeg
00.55.13 [ziggyziggyziggy] vergezocht ook
00.55.31 [ziggyziggyziggy] moeilijk doen met zingen en dansen en vissen
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_46963531

9/10
  dinsdag 6 maart 2007 @ 01:22:01 #246
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_46963874
The Evil Dead

Best cult geloof ik en ook wel aardig hoor, maar meer ook niet. Cijfer: 6

The General

Wat een fantastische stomme film is dit ! Het verhaal deed me heel erg Suske en Wiske-achtig aan: de protagonist Johnny Gray reist zijn geliefde achterna, die per toeval gekaapt wordt in de trein, die Johnny Gray zelf weer achterna gaat, ook per trein. Een geweldige lange en vooral spectaculaire achtervolgingsscene volgt . Tof en ook bewonderenswaardig is dat Buster Keaton al zijn stunts zelf uitvoerde btw. Cijfer: 8,5

The Truman Show

In de herziening! Leuk is om je te realiseren dat deze film uitgebracht werd voordat Big Brother en al die andere realityshows op de TV kwamen. Jim Carrey blijft oke in deze film, al kan ik sommige gekke bekken nog steeds niet goed trekken. Persoonlijk had ik de film qua karakter liever een stuk venijniger en grimmiger gezien, maar zoals die nu is, vind ik hem nog steeds best goed. Cijfer: 7,5
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  dinsdag 6 maart 2007 @ 08:43:47 #247
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_46965576
Ik had er gisterochtend al zin in, en 's avonds was het dan eindelijk weer zo ver. Werckmeister Harmoniak kijken! En wat was het weer ongelofelijk goed. Vooral de
SPOILER
. Ja, het is maar zelden dat er zulke mooie dingen gemaakt worden. Ik hoop dat z'n nieuwe film (the man from london) vlug af is en ik die in de bios kan gaan bekijken!
pi_46965618
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 01:01 schreef tonks het volgende:
[afbeelding]

9/10
?
  † In Memoriam † dinsdag 6 maart 2007 @ 08:50:54 #249
4571 Sokolsky
pi_46965677
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 08:46 schreef Lassekjus het volgende:

[..]

?
Logisch, 't is ook een erg leuke film.
Sheridana +1
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:27:53 #250
13148 Shogo
Psycho...
pi_46976982
Goodfellas (1990)
Het leven van een gangster wordt duidelijk in deze film, veel kapitalisme en ups en downs om het kort te zeggen. Acteerwerk fantastisch, verhaal fantastisch. Een erg toffe film waar ik niet veel over hoef te vertellen, vind hem beter dan Casino hoewel ik die nog wel een 2de kans ga geven. Zeer goed.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:31:10 #251
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_46977105
Riding Alone For Thousands of Miles was uiteindelijk toch wel goed. Als je door het eerste uur heen komt (en het bordkartonnen acteerwerk van Shinobu Terajima) ontvouwt zich toch wel een ontroerend film. Begeleid door mooie muziek en indrukwekkende plaatjes is het moeilijk om niet geraakt te worden door het eenvoudige verhaaltje. Het voortdurende dubbele dialoog door de vertaling van Chinees-Japans is soms een beetje vervelend. De beleefdheden en emoties die in de laatste lange scené worden uitgewisseld duren ook wat langer dan nodig was maar het allerlaatste shot maakt een hoop goed. Simpele levenslessen van Zhang verpakt in eigenlijk een hele lieve film. 8

[ Bericht 0% gewijzigd door cwk op 06-03-2007 15:36:42 ]
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:54:04 #252
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_46978047
Even een Aziatisch weekje:

Riding Alone For Thousands of Miles(2006)

Simpel zoals cwk zegt, maar daardoor des te mooier. Ken Takakura is geweldig, cinematografisch weer wonderschoon. Het is te hopen dat Zhang gewoon dit soort films blijft maken. 9

Be With Me (2005, Eric Khoo)

Mijn eerste kennismaking met de Singaporese(?) cinema, en wat voor 1. Prachtige filosofische film over het leven en de liefde. Centraal staat het boek van de blinde en dove Theresa Chan, die ondanks alle tegenslagen toch gelukkig weet te zijn. Daaromheen ontvouwen zich twee verhalen; een stalker die bij zijn broer en vader woont, en de vrouw die hij wilt enkel te zien krijgt achter de knoppen van de beveilingscamera's - een lesbisch stel waarbij het ene meisje plotseling haar interesse verliest.
De boodschap is duidelijk en alhoewel misschien cliché, ik werd geraakt. Tel daarbij prachtige muziek een fenomenale cinematografie bij op, en je hebt een nog onontdekt Aziatisch meesterwerkje. Een zeer grote aanrader voor liefhebbers voor trage films ala Kim Ki-Duk. 9,3

The Tokyo Trial (2006)
De ondertiteling was zo belabberd dat ik veel niet volgde, gelukkig was een groot gedeelte in het Engels. Het gaat over het proces tegen een aantal leiders van Tokyo voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog. Ziet er mooi uit, maar de scenes in de rechtbank boeien gewoon niet. Ook nog eens overdramatisch, iets dat misschien voor de Chinezen in dit geval zal werken, maar niet voor mij. 6,5

Yureru (Sway, 2006)

Mooi Japans drama over twee broers en een jeugdliefde. Dat klinkt klassiek, helemaal als ik erbij vertel dat de jongste broer een succesvolle knappe fotograaf is, en de ander nog steeds op het tankstation werkt. Wanneer het meisje van een brug valt en de oudste broer wordt gearresteerd. Een sterk psychologisch conflict ontstaat, vooral dankzij de geweldige acteerprestaties van o.a. Jô Odagiri. En zoals je mag verwachten ziet het er weer prachtig uit, met mooie bossa nova begeleiding. 8,4
  † In Memoriam † dinsdag 6 maart 2007 @ 16:05:58 #253
4571 Sokolsky
pi_46978543
*noteert Be With Me*
Sheridana +1
  dinsdag 6 maart 2007 @ 23:18:40 #254
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_46997228
Vandaag twee Australische films gekeken:

Walkabout(1971)

Een vader pleegt zelfmoord en laat zijn 2 kinderen(een meisje en haar jongere broertje) midden in de woestijn achter.Samen proberen ze 'n weg uit de woestijn te vinden.Onderweg komen de 2 'n jonge Aboriginal tegen die bezig is aan 'n "Walkabout".
Walkabout is 'n ontzettend mooie en ontroerende film.Het laat mooi de grote cultuurverschillen zien tussen de 2 kinderen en de aboriginal.De manier waarop de jongste van de 2 kinderen met de Aboriginal communiceert is aandoenlijk om te zien,dit in schril contrast met de oudste,die veel problemen heeft met 't cultuurverschil.De cinematografie is ontzettend mooi.Dit moet,samen met Rabbit-Proof Fence,één van de mooiste Australische films zijn die ik gezien heb.

Picnic at Hanging Rock(1975)

Na het zien van deze film kan ik niet anders concluderen dat Sofia Coppola goed gekeken heeft naar deze film voordat ze "The Virgin Suicides" maakte.Deze film over 3 meisjes de tijdens een picknick op mysterieuze wijze verdwijnen heeft namelijk veel overeenkomsten.Niet alleen qua sfeer,camerawerk en de dromerige muziek,maar ook wat bepaalde thema's van 't verhaal betreft.Ondanks dat de film vrij traag is,weet het zeker te boeien.Vooral al vanwege de cinematografie en muziek betreft een mooie film!
Mijn DVD's | RetroJunk
  dinsdag 6 maart 2007 @ 23:50:33 #255
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_46998724
Tenacious D in The Pick of Destiny
Ik was altijd wel erg gecharmeerd van de televisieserie van Tenacious D en ook hun albums luisterde ik graag. Deze film is echter een flinke tegenvaller. De film drijft op onderbroekenlol, flarden muziek die als los zand aan elkaar hangen en een flinterdun verhaaltje. Jammer, een gemiste kans.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 7 maart 2007 @ 00:16:12 #256
166669 dvunz
pi_46999963
-afblijve
-snitzelparadijs
rollin with the nines
-blackbeard
-blowback
-borderline
  Moderator woensdag 7 maart 2007 @ 00:17:33 #257
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_47000051
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 00:16 schreef dvunz het volgende:
-afblijve
-snitzelparadijs
rollin with the nines
-blackbeard
-blowback
-borderline
De bedoeling van dit topic is eigenlijk dat je er ook bij zegt wat je er van vond...
  woensdag 7 maart 2007 @ 03:35:44 #258
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_47004141
Eens in de zoveel tijd heb ik om de één of andere reden zin om een film met Will Ferrell te kijken en dit keer was de eer aan Talladega Nights. Het heeft er, net als alle andere films met Will Ferrell, voor gezorgd dat het weer minstens een maand duurt voor de drang weer opkomt. Minstens.
Ook zag ik wat films die ik de afgelopen tijd heb gemist, en die vond ik allemaal wel tof. Behalve Epic Movie. Ik heb mijn MovieMeter-stemmengemiddelde in ieder geval weer wat omhoog getrokken. Vooral dankzij United 93, Pan's Labyrinth en The Prestige.
Ik zou ook Y Tu Mama Tambien kunnen noemen, maar het zou een te grote schande zijn toe te geven dat ik die nog niet eerder had gezien. Vandaar.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2007 @ 09:37:21 #259
4571 Sokolsky
pi_47006169
Sai!
Sheridana +1
  woensdag 7 maart 2007 @ 09:45:05 #260
67640 SaintOfKillers
pi_47006361
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:54 schreef JelleS het volgende:
Be With Me (2005, Eric Khoo)
[afbeelding]
Mijn eerste kennismaking met de Singaporese(?) cinema, en wat voor 1. Prachtige filosofische film over het leven en de liefde. Centraal staat het boek van de blinde en dove Theresa Chan, die ondanks alle tegenslagen toch gelukkig weet te zijn. Daaromheen ontvouwen zich twee verhalen; een stalker die bij zijn broer en vader woont, en de vrouw die hij wilt enkel te zien krijgt achter de knoppen van de beveilingscamera's - een lesbisch stel waarbij het ene meisje plotseling haar interesse verliest.
De boodschap is duidelijk en alhoewel misschien cliché, ik werd geraakt. Tel daarbij prachtige muziek een fenomenale cinematografie bij op, en je hebt een nog onontdekt Aziatisch meesterwerkje. Een zeer grote aanrader voor liefhebbers voor trage films ala Kim Ki-Duk. 9,3
Die viel me tegen. Het leek op een Tsai of een Kim, maar dan door een amateur met goede bedoelingen, maar iets minder talent. Vooral die Chan werd na een tijdje irritant.
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:57:53 #261
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_47008423
Norbit (Brian Robbins, 2007)
In vijf en een half jaar sneak heb ik nog nooit zulke bagger gezien.
pi_47008458
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:57 schreef Gorro het volgende:
Duh?
  donderdag 8 maart 2007 @ 00:45:24 #263
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_47040356
quote:

Die trailer is echt te fout
Zou me niets verbazen als wij `m dan morgen ook in de sneak te zien krijgen
  donderdag 8 maart 2007 @ 01:10:33 #264
166669 dvunz
pi_47040837
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 00:16 schreef dvunz het volgende:
-afblijve
wel aardige film voor nl doen.
zit ook wel aardig verhaal in en wel realistich
-snitzelparadijs
grapige film..leuk voor zondagmorge chil wakah worden
rollin with the nines
typische engelse gangster film,vond em wel redelijk
-blackbeard
bijceze film vraag ik me af of dit soort copy is van pirates of andersom?
-blowback..
-borderline
  donderdag 8 maart 2007 @ 11:13:10 #265
18008 hornage
pi_47046118
Dennis P.
Deze dinsdagavond in de sneak gezien. Toen de film begon en het een nederlandse film bleek te wezen werd ik bang. Ik had nog niet eerder gehoord van deze film en ook niet over het verhaal, maar mijn angst was niet ongegrond. Hoe film al begint gewoon. Edo Brunner met zijn lichaam vertelt wat voor loser hij is maar ach, hij is nog steeds gelukkig en tevreden met zijn leven. Er volgt een ongelofelijk verhaal wat blijkbaar nog waar gebeurd is ook. Dit verhaal is ansich absurd maar wel grappig dat het echt gebeurd is. Hoe het gebracht wordt is echter dramatisch. Slecht spel, emotieloze scenes. Grapjes die niet aankomen en spanning die er niet is. Meestal kunnen tieten het geheel dan nog redden maar die waren ook minimaal aanwezig en dan wel van Nadja Hüpscher. Zij heeft een leuk lichaam maar die kop, verminderd aantrekkelijk. Nee, echt beetje jammer dit, een 5.
  donderdag 8 maart 2007 @ 11:16:47 #266
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_47046220
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:45 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Die viel me tegen. Het leek op een Tsai of een Kim, maar dan door een amateur met goede bedoelingen, maar iets minder talent. Vooral die Chan werd na een tijdje irritant.
Over dat laatste ben ik het met je eens, maar het is een verhaal over haar leven dus je kan haar moeilijk anders doen lijken. Het middenstuk is een beetje minder, maar het begin en einde maakte heel veel goed voor mij. Zag gister tot mijn verbazing dat de dvd incl Nederlandse ondertiteling al voor een redelijke prijs bij Boudisque lag.
  donderdag 8 maart 2007 @ 11:25:46 #267
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_47046459
Mansfield Park (1999)

Beroemd boek van Jane Austen dat ik voor de studie moest lezen en vergelijken met de film. Maar waar ik het boek niet al te geweldig vond, blijft toch meer een vrouwendingetje, viel de film al helemaal tegen. Nu is veranderingen aanbrengen in het script tenopzichte van de roman niet zo erg, maar wel als de karakters helemaal verkeerd gespeeld worden. Daarbij waren de verzonnen delen overbodig, en kon ik in tegenstelling tot het boek absoluut geen sympathie opbrengen. Al die korsetten, met name Sophia Myles, maakten gelukkig heel veel goed. 6
pi_47048100
quote:
Ben blij dat ik er dinsdag bij weg gelopen ben... zeker als ik dit zo hoor
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:21:35 #269
13148 Shogo
Psycho...
pi_47049689
The Departed (2006)
Het verhaal is bekend gezien het feitelijk een Infernal Affairs remake is, een mol in een bende en een mol in het politiekorps. Een goed uitgevoerde film en plot. Het acteerwerk is ook zeer goed, vooral Leonardi Dicaprio levert een goede prestatie af. Martin Scorcese geeft de film met zijn regie een eigen stijl. Een erg toffe 'remake' die zijn eigen stijl en weg inslaat met bepaalde dingen in vergelijking met Infernal Affairs.
  donderdag 8 maart 2007 @ 23:40:09 #270
154952 spoor4
Spoort niet
pi_47076200
Sophie Scholl - Die letzten Tage (2005)
7/10

Brick (2005)
6,5/10

Caché (2005)
8,5/10

Van deze films is Caché toch wel het meest meeslepend en thought-provocative, ook cinematografisch gezien is deze film erg interessant. Ik wil er verder niet zo veel over zeggen, omdat ik niet wil spoileren.
  donderdag 8 maart 2007 @ 23:50:21 #271
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_47076559
Dnevnoy Dozor(2006)

Ik had hier al enkele reviews over deze film gelezen en heb toch maar de gok gewaagd.Eigenlijk geld voor deze film hetzelfde als het eerste deel:visueel mooi om te zien,maar het verhaal was af en toe weer erg warrig.Ik had dus vaak weer het gevoel dat ik iets totaal gemist had.En die humor,tja....je zult waarschijnlijk Russisch moeten zijn om het echt te begrijpen.Op naar het derde deel.

Factory Girl(2007)

De film over Edie Segdwick,de vriendin van Andie Warhol.Ik had veel verwacht van de film,maar zoals vaak,was de film één grote teleurstelling.Jammer,want aan 't acteren van Sienna Miller als Sedgwick en Guy Pierce als Andy Warhol ligt het zeker niet.De film begint aardig maar dondert in het tweede gedeelte helemaal in elkaar.En het gerucht dat Sedgwick en Hayden Christensen echt sex hebben gehad in hun liefdescène,ach....het zal wel.
Mijn DVD's | RetroJunk
pi_47077334
The Departed (2006)

Nu van DVD met twee docu's erbij. De eerste keer vond ik hem wel boeiend, en ok, maar niet heel erg goed. Nu ik hem weer terugzie, met o.m. de dingen die ik hier heb gelezen, (m.n. kritiek) vind ik hem weer een stuk beter. Zelfs Nicholsons' geschmier is ok, hij speelt een mooie, nare, oude man. Al blijft het vergeleken met Daniel Day Lewis in 'The gangs of New York' wat marginaal.

Erg goed gewoon, net als het origineel. En totaal anders dan het origineel.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 09:23:41 #273
52357 Lambiekje
pi_47082287
The Good Shephard (2006)
Het is opzich wel goed gemaakt. Alleen ik vond het een uitermate saaie film
Waar ik me enorme aanstoorde is het feit dat Matt Damon een zoon heeft die al ergens rond 20 is. Het kan natuurlijk allemaal wel. Maar als je een hooggeplaatste CIAgast ben dan heb flink lopen studeren. En dan heb je geen kinderen ver voor je 18e. Maar misschien zie ik het natuurlijk fout. Of speelt Matt een dik 40r? Dan blijft het een miscast.
En dan zit er ook nog eens die lelijke feeks van een Jolie in film. Wat heeft zij een afzichtelijke lippen. bah.
En het gaat me een potje traag, slaapverwerkkend traag en dat voor bijna 3 uur. Daarnaast voor een thriller niet spanned.

cijfer 5 / imdb 6.9
pi_47098551
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 09:23 schreef Lambiekje het volgende:
The Good Shephard (2006)
Waar ik me enorme aanstoorde is het feit dat Matt Damon een zoon heeft die al ergens rond 20 is. Het kan natuurlijk allemaal wel. Maar als je een hooggeplaatste CIAgast ben dan heb flink lopen studeren. En dan heb je geen kinderen ver voor je 18e. Maar misschien zie ik het natuurlijk fout. Of speelt Matt een dik 40r?
Klopt wel hoor, hij trouwt in de film ook op z'n 21e ofzo, omdat ie Jolie zwanger heeft gemaakt. Ik vond het wel een goede film trouwens, ik kon goed meegaan in de sfeer en het was best een boeiend verhaal.

De allerlaatste film die ik heb gezien is "The adventures of Robin Hood" uit 1938. Niet echt aan te raden, behalve als je echt van sprookjes of actie houdt.
pi_47100488
Dirty Dancing (1987)
Jaja, op internationale vrouwendag moet je toch wel een bijpassende film kijken he

pi_47105361
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 18:28 schreef Nuna het volgende:
Dirty Dancing (1987)
Jaja, op internationale vrouwendag moet je toch wel een bijpassende film kijken he
Dan heb je 'm toch wel gisteren gekeken he??
  zaterdag 10 maart 2007 @ 08:31:39 #277
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_47117494
28 Days Later... is na wat rommel en het overgewaardeerde trainspotting dan eindelijk Boyle's meesterwerk.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 13:02:00 #278
13148 Shogo
Psycho...
pi_47121472
From Russia with Love (1963)
Bond gaat op missie om een gestolen russische decodeermachine te pakken te krijgen. Voor mij samen met Goldfinger toch wel één van de tofste. De film heeft een charme, beeldschone Bondgirl, een charismatische Sean Connery en een tof plot. Het wordt niet veel meer Bond dan dit.
pi_47121509
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 13:02 schreef Shogo het volgende:
From Russia with Love (1963)
Bond gaat op missie om een gestolen russische decodeermachine te pakken te krijgen. Voor mij samen met Goldfinger toch wel één van de tofste. De film heeft een charme, beeldschone Bondgirl, een charismatische Sean Connery en een tof plot. Het wordt niet veel meer Bond dan dit.
[afbeelding]
Dit is ook mijn favoriete deel. James Bond pur sang.
Graag op anoniem
  Moderator zaterdag 10 maart 2007 @ 13:07:44 #280
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_47121604
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 13:03 schreef Mainport het volgende:

[..]

Dit is ook mijn favoriete deel. James Bond pur sang.
Bij mij samen met Goldfinger. Erg tof, die eerste films.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 13:14:59 #281
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_47121792
Ditto. FRWL en Goldfinger zijn de beste.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 14:16:36 #282
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_47123185
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 00:45 schreef Timo20 het volgende:

Zou me niets verbazen als wij `m dan morgen ook in de sneak te zien krijgen
Wel dus

Eergisteren in de sneak:
Norbit
Dit was redelijk erg.... nou ja, redelijk. Zeg maar gerust heel erg. Een verhaal dat nog dunner is dan de nagel van mijn kleine teen, slecht acteerwerk en uitermate ongrappig. Zo erg zelfs dat het pijnlijk was om naar te kijken. Verder lijkt het me duidelijk: geen woorden aan vuil maken en zeker niet gaan kijken

IMDB Cijfer: 2,8/10
Mijn Cijfer: 3,5/10
pi_47123322
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 14:16 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Wel dus

Eergisteren in de sneak:
Norbit
Dit was redelijk erg.... nou ja, redelijk. Zeg maar gerust heel erg. Een verhaal dat nog dunner is dan de nagel van mijn kleine teen, slecht acteerwerk en uitermate ongrappig. Zo erg zelfs dat het pijnlijk was om naar te kijken. Verder lijkt het me duidelijk: geen woorden aan vuil maken en zeker niet gaan kijken

IMDB Cijfer: 2,8/10
Mijn Cijfer: 3,5/10
En dan toch nog een 3,5?
  zaterdag 10 maart 2007 @ 14:58:47 #284
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_47124206
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 14:22 schreef Doff het volgende:

[..]

En dan toch nog een 3,5?
Ja
Als ik een lager cijfer zou geven dan zou ik The Fast And The Furious: Tokyo Drift beter vinden. En dat was zeker niet het geval
pi_47124789
Wat heb je die gegeven dan?
Heb jij nooit eens een 1 uitgedeeld?
  zaterdag 10 maart 2007 @ 15:31:01 #286
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_47124924
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 23:18 schreef Dannie_Dorka het volgende:
Vandaag twee Australische films gekeken:

Walkabout(1971)

Een vader pleegt zelfmoord en laat zijn 2 kinderen(een meisje en haar jongere broertje) midden in de woestijn achter.Samen proberen ze 'n weg uit de woestijn te vinden.Onderweg komen de 2 'n jonge Aboriginal tegen die bezig is aan 'n "Walkabout".
Walkabout is 'n ontzettend mooie en ontroerende film.Het laat mooi de grote cultuurverschillen zien tussen de 2 kinderen en de aboriginal.De manier waarop de jongste van de 2 kinderen met de Aboriginal communiceert is aandoenlijk om te zien,dit in schril contrast met de oudste,die veel problemen heeft met 't cultuurverschil.De cinematografie is ontzettend mooi.Dit moet,samen met Rabbit-Proof Fence,één van de mooiste Australische films zijn die ik gezien heb.
Na je post kwam ik de dvd toevallig tegen in een budgetbak. Inderdaad een prachtige film, Picnic at Hanging Rock binnekort ook maar eens kijken.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 15:41:14 #287
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_47125198
Picnic

Ik zag Ed Wood en Rebecca en vond die tof en nog toffer.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 16:04:22 #288
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_47125762
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 15:25 schreef Doff het volgende:
Wat heb je die gegeven dan?
een 3,0/10
quote:
Heb jij nooit eens een 1 uitgedeeld?
Volgens mij niet
pi_47130286
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 20:41 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Dan heb je 'm toch wel gisteren gekeken he??
Ofcourse Met chocola en al
pi_47130602
Onlangs Serendipity gezien. Ik dacht dat ze romcoms niet meer zo standaard maakten, maar daar zat ik blijkbaar verkeerd.
Gisteren heb ik Yi-Yi gezien. Een paar fantastische scènes, maar helaas moest je er meestal een half uur op wachten. Ik zou graag een versie zien van deze film waar ze er 45 minuten uit hebben geknipt. Ook een beetje vreemd om een dvd uit te brengen in 4:3...
Who knew?
pi_47131873
hood of horror... beetje horror om te kijken> Erg flauw en niet echt horror
  † In Memoriam † zaterdag 10 maart 2007 @ 20:03:51 #292
4571 Sokolsky
pi_47132548
Prachtig regisseur toch, die Solondz. Als je zo'n ín- en íngemeen personage kunt creëren als dat kleine kutjochie in Storytelling ben je erg knap. Het eerste deel was maar zo-zo, het tweede deel, met Giamatti en Goodman enzo, was grotendeels okay, maar die scènes tussen het jochie en Consuelo zijn echt onvergetelijk.

Van The Lavender Hill Mob had ik wat meer verwacht. Ik kan er niet precies de vinger op leggen, maar het was vrij veel net-niet. Wel mooi was de short La Lettre van Gondry, over een zielig verliefd jochie, waarin de originaliteit van zijn lange films goed in terug is te vinden. Met het avantgardistische Fireworks van Kenneth Anger, wat in bepaalde kringen een geweldige reputatie schijnt te hebben, kon ik weer niet zoveel.
Sheridana +1
pi_47132721
The Lavender Hill Mob vond ik nog wel vrij goed
pi_47133222
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 14:58 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Ja
Als ik een lager cijfer zou geven dan zou ik The Fast And The Furious: Tokyo Drift beter vinden. En dat was zeker niet het geval
Wéér Tokyo Drift hè?
Ik ga 'm NU ergens vandaan halen, want ik heb Norbit gezien en het is jaren geleden geweest dat ik zoiets gezien heb. En ik heb voor het tournament nog wel Super mario Bros. gekeken.
Dat kán toch haast niet erger?!?
pi_47140745
STORIA DI UNA MONACA DI CLAUSURA

STORY OF A CLOISTERED NUN/DIARY OF A CLOISTERED NUN

Kwalitatief misschien wel de sterkste van alle nunsploitation movies. De nadruk ligt hier meer op drama dan op exploitatie ondanks het vrij hoge T & A gehalte.

Een vrouw die bij haar geboorte voorbestemd was om te trouwen met een man waarvan later blijkt dat ze nooit van hem zou kunnen houden en verliefd wordt op een andere man word ze het klooster ingepropt door haar ouders waar ze ontdekt dat ze niet alleen aantrekkelijk is voor mannen.

Regie, akteren en vooral de muziek en belichting maken dit tot een juweeltje van een film!

Noshame heeft weer een parel afgeleverd met deze dvd!

pi_47141301
Op tv afgelopen week oa Shrek 2, Silence of the lambs en fightclub; blijven goed, hoevaak ik ze ook al gezien heb
Verder ff denken hoor... oa the prestige (boeide op de een of andere manier meer dan the illusionist, zou 'm ook graag nog 's kijken om alles terug te zien (mensen die 'm gezien hebben begrijpen waarschijnlijk wel wat ik bedoel )), der himmel über Berlin (fraaie film met een mooie hoofdrol voor - uiteraard - Berlijn), blood diamond (begrijp de vergelijking met the constant gardner wel, al vond ik blood diamond persoonlijk beter), marie-antoinette (matig...), children of men (wel ok, maar was er niet heel lyrisch over... kan zijn doordat ik kapot moe was en bijna in slaap viel )
"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?'
  zondag 11 maart 2007 @ 00:13:37 #298
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_47141675
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 20:22 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Wéér Tokyo Drift hè?
Ik ga 'm NU ergens vandaan halen, want ik heb Norbit gezien en het is jaren geleden geweest dat ik zoiets gezien heb. En ik heb voor het tournament nog wel Super mario Bros. gekeken.
Dat kán toch haast niet erger?!?
Serieus: ik zou t niet doen als ik jou was. Dat is echt 1,5 uur van je leven dat je nooit meer terug krijgt
pi_47142001
The Matrix......

voor de 16e keer,dat wel
  zondag 11 maart 2007 @ 01:52:41 #300
52357 Lambiekje
pi_47144480
Stranger than Fiction (2006)
Wat een fantastische film. Man, die ongelijk bij zijn horloge leeft gaat op onderzoek wat de voice-over stem is.
cijfer 8 / imdb 7.8
SPOILER
Beerfest (2006)
Wat een kneuterig gedoe. Dat je daar een hele film over kan maken om een bierlaars leeg te kunnen drinken.
cijfer 4,5 / imdb 6.2

Fast Food Nation (2006)
Man van hoger hand gaat op onderzoek uit als hij hoort van stront in vlees van de Big One hamburgers.
cijfer 6 / 6.2
  zondag 11 maart 2007 @ 13:24:51 #301
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_47151674
quote:
Op zondag 11 maart 2007 01:52 schreef Lambiekje het volgende:
Stranger than Fiction (2006)
Wat een fantastische film. Man, die ongelijk bij zijn horloge leeft gaat op onderzoek wat de voice-over stem is.
cijfer 8 / imdb 7.8
SPOILER
Lambiek is dan wel een Belg, maar dat geeft je niet het recht om een werkelijk onbegrijpelijk stukje te typen.

Welke film heb je vandaag/pas gezien deel CVI

[ Bericht 8% gewijzigd door cwk op 11-03-2007 13:44:18 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')