abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 maart 2007 @ 23:40:46 #201
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_46892709
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 23:37 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

waarom onnoemelijk kut ??

Dit is juist een verademing qua comedies. Pedro met z'n fiets met die peurto ricaanse vlaggetjes erop.
De mini-kroketjes in z'n broekzak. De tijdmachine. biefstuk werpen. Rugbien infront camera. die moonboots. Die gruwelijk tekening, wat zij boven haar bed heeft hangen (zegt ze). ND is nu al een klassieker. En hoe vaker je hem bekijkt hoe beter het wordt. het is gewoon utterly brilliant.
Je beantwoord een beetje je eigen vraag.

Maar ik heb in diezelfde post die je quote ook al gezegd dat het de discussie niet waard is. Je vind het kut of geweldig. En dat geld in zekere mate ook voor Borat.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 23:42:20 #202
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_46892781
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 23:30 schreef Sokolsky het volgende:
Lijkt Mühe op Spacey?
Ja echt! Z'n manier van acteren vooral, maar ook de hele uitstraling: die blik, dat introverte, dat kalme. En er is een absolute gelijkenis in gelaatstrekken. Al is Spacey wel een stuk aantrekkeliker natuurlijk... Mooi(e) acteur(s) hoor, ik was er tenminste behoorlijk van onder de indruk..
  zaterdag 3 maart 2007 @ 23:57:56 #203
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_46893285
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:07 schreef Doff het volgende:

[..]

Ik vind 1 per dag nog best veel. Ik bedoel, je gaat toch ook wel eens uit, de deur uit. Of gewoon andere dingen doen. Met vrienden ofzo. Zou kunnen.

(Toch?)
als je alleenstaand bent en je bent filmfreak is 100 geen raar getal. Aangezien ik ook al had aangegeven door dat je sport en hier en daar ook vrienden moet onderhouden. kom je niet verder dan 30. maar dat komt er dus neer op 1 per dag. Wat ik ook al aangaf als je dus ipv van 8 uur, 6 uur slaapt. Kan je dus al een film meer mee pakken.
Gewoon een hele zondag films kijken van sochtens 10 tot savonds 12. Kan je toch wel 6 films pakken.

Dacht dat ik wel ergens gelezen had dat gasten hier ruim 800 over 1 jaar hebben gezien. dan zit je toch opruim 2 films per dag.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 4 maart 2007 @ 01:13:55 #204
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_46895474
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:07 schreef Doff het volgende:

[..]

Ik vind 1 per dag nog best veel. Ik bedoel, je gaat toch ook wel eens uit, de deur uit. Of gewoon andere dingen doen. Met vrienden ofzo. Zou kunnen.

(Toch?)
Ik kijk ook doorgaans 1 per dag... en toch doe ik andere dingen... okay films van 2+ uur kijk ik als ik meer tijd heb maar moet toch elke dag wel ff ontspannen met een filmpje.
De 1 leest een boek de ander zet een film op.
The Light Is Leaving Us All
  zondag 4 maart 2007 @ 01:53:17 #205
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46896574
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 23:57 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Gewoon een hele zondag films kijken van sochtens 10 tot savonds 12. Kan je toch wel 6 films pakken.
dan ben ik echt helemaal dood
4 of 5 is geloof ik het meeste dat ik ooit op een dag heb gezien.
Als ik bijvoorbeeld het `s ochtends vroeg moet beginnen met werken, ben ik als ik thuiskom best moe. Dus dan zet ik lang niet altijd een film op. Alleen als ik er voor in de stemming ben. Ik ga niet kosten wat kost een film kijken.
Had voor morgen trouwens wel een film dagje gepland . Weet alleen nog niet wat ik ga kijken
pi_46896622
quote:
Op zondag 4 maart 2007 01:53 schreef Timo20 het volgende:

[..]

dan ben ik echt helemaal dood
4 of 5 is geloof ik het meeste dat ik ooit op een dag heb gezien.
Als ik bijvoorbeeld het `s ochtends vroeg moet beginnen met werken, ben ik als ik thuiskom best moe. Dus dan zet ik lang niet altijd een film op. Alleen als ik er voor in de stemming ben. Ik ga niet kosten wat kost een film kijken.
Had voor morgen trouwens wel een film dagje gepland . Weet alleen nog niet wat ik ga kijken
Jij hebt vast wel een kastje criterions klaar staan .
Maar 6 films op één dag gaat me echt veel te ver. Drie films is echt max.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  zondag 4 maart 2007 @ 01:57:42 #207
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46896664
quote:
Op zondag 4 maart 2007 01:56 schreef Doff het volgende:

[..]

Jij hebt vast wel een kastje criterions klaar staan .
en nog zoooooooo veel meer
pi_46896730
Le Charme discret de la bourgeoisie, Luis Buñuel (1972)

Keurige, niet geheel te begrijpen Buñuel-film. Uitbundig, komisch, raadselachtig, venijnig en absurd.
De toen al wat oudere meester was het surrealisme niet verleerd, wat af en toe krankzinnige situaties oplevert.
Een aantal gegoede Franse burgers plus de ambassadeur van de republiek Miranda (je weet wel, in Zuid-amerika) probeert samen te eten. Telkens komen daar dingen tussen, zelfs dromen.
Gelukkig weet iedereen een minumum aan wellevendheid te bewaren.
pi_46897117
Kurtlar Vadisi Irak (2006), Serdar Akar & Sadullah Sentürk

Turkse film, een verhaal dat zich afspeelt in bezet Irak. Best interessant om zoiets een keer, in film formaat, uit een niet-Amerikaans perspectief te zien.
pi_46899454
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 23:37 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

waarom onnoemelijk kut ??

Dit is juist een verademing qua comedies. Pedro met z'n fiets met die peurto ricaanse vlaggetjes erop.
De mini-kroketjes in z'n broekzak. De tijdmachine. biefstuk werpen. Rugbien infront camera. die moonboots. Die gruwelijk tekening, wat zij boven haar bed heeft hangen (zegt ze). ND is nu al een klassieker. En hoe vaker je hem bekijkt hoe beter het wordt. het is gewoon utterly brilliant.

Borat dat is een kutfilm. Overgehypte rotzooi. En niet grappig. Alleen een smile voor het aanbieden van tietkaas. Voor de rest ultracrap. Ik snap ook niet waar de lovende kritiken vandaan komen.
Ja, laten we gaan discussieren over wat grappig is en wat niet, want dat is écht niet subjectief.

Borat was inderdaad kut
Who knew?
  zondag 4 maart 2007 @ 12:07:26 #211
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_46900835
DEATH SPA

WITCH BITCH

To tell you the truth, Michael, this place could use better maintenance

Een mix van AEROBICIDE en TERROR en zeg nou eerlijk, wat is nou een betere lokatie om rondborstige dames af te slachten dan in een fitnesscentre?

Tijdje geleden alweer dat ik zo'n leuke slasher (?) heb gezien en wat een originele kills! oa een massale showerscene met heel veel items that go bump in a sweater als de douches aan het moorden slaan!

Heel leuk, heel dom en de uncut versie heet WITCH BITCH

Er is net als van KILLER WORKOUT (nog) geen knappe dvdrelease maar gelukkig zijn er 4356 edities van TERMINATOR 2 zolang moet ik het maar doen met deze:

pi_46901340
Wallace & Gromit in The Curse of the Were-Rabbit

Ge-wel-dig. Wat een ongelofelijk grappige claymation. Ik had nog nooit iets gezien van Wallace & Gromit en ik ga nu gauw op zoek naar de rest. Toffe personages, prachtige artstijl, goede stemmen en ontzettend droge humor. Wallace die naakt in een doos staat met een briefje 'may contain nuts' 9/10
Who knew?
pi_46902202
Out of the Past (1947)

Heerlijke film noir die tot 1 van de beste in z'n genre behoord. Het verhaal is prima opgebouwd en verzwakt geen een moment. Cast en acteerwerk is van hoog niveau en maakt dit alles tot een topper.

Cijfer: 8,3
  zondag 4 maart 2007 @ 14:07:24 #214
167723 sanni
Acima de seu
pi_46903861
Snakes on a plane. Mwah... lijkt erger dan het is. Eigenlijk een beetje ongeloofwaardig. Leuk om te zien snel vergeten.
  † In Memoriam † zondag 4 maart 2007 @ 18:29:13 #215
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_46913156
Ik zag Paris je t'aime. Met Catalina . En Natalie . En Emily . En nog veel meer leuke mannetjes, vrouwtjes en regisseurtjes. Helaas ook met Frodo, in een stukje van zo'n stomme Italiaan die de opdracht niet goed gelezen had. Maar verder erg leuk, en lief, en erg Paris.
Sheridana +1
  zondag 4 maart 2007 @ 18:34:09 #216
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_46913332
En Juliette

Frodo en Gena Rowlands waren het stomst ja.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  † In Memoriam † zondag 4 maart 2007 @ 18:38:18 #217
4571 Sokolsky
pi_46913487
Verder viel Curse of the Jade Scorpion in de traditionele Allen-vindt-zichzelf-heel-grappig-categorie, had Swimming with Sharks zeker een boel potentie maar de pech dat de hoofdrolspeler veruit de minste acteur was, was Il Grande Silenzio best leuk en vooral origineel en Meshes of the Afternoon een surrealistische short die wel "iets" had. The Woman in Green en The Secret Weapon zijn uit de Sherlock Holmes-serie; de eerste heeft een paar leuke scènes en werkt een stuk beter dan de tweede, waarbij vooral het patriottisme stoort. Breillats Romance was kut en Window Water Baby Moving zéér ongemakkelijk en zéér indrukwekkend.
Sheridana +1
  † In Memoriam † zondag 4 maart 2007 @ 18:38:49 #218
4571 Sokolsky
pi_46913506
Gena is niet stom.
Sheridana +1
  zondag 4 maart 2007 @ 19:03:52 #219
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_46914447
Ik had net van alles getypt maar mijn comp viel uit. Sokolsky-style dan maar.

The Long Good Friday was écht wel tof. Topscript met puike acteerprestaties, een gangsterfilm van niveau. Nog niet gezien = heel snel kijken. Happy Feet was erg kut, en Harvey testte de grenzen van irritatie met een handvol onuitstaanbare karakters, maar wist op gezette momenten nog wel te boeiend. Komt weg met een voldoende. Uiteindelijk was Forgotten Silver (danku SoK en vic) inderdaad een erg leuke mockdoc. Jackson beheerst ook dit format tot in de puntjes. Alleen het daadwerkelijk laten zien van Salome was overbodig, mijns inziens.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_46914588
Faces (1968)

Een typisch verhaal van een getrouwde man die zijn heil zoekt in een jongere vrouw en waar zij zich vergeeft aan een andere man. Een film die erg sterk overkomt door de realistische personages en het fantastische camerawerk, en Gena mag daar ook niet aan ontbreken he

Cijfer: 7,9

El Laberinto del Fauno (2006)

Wat een prachtig staaltje film is dit, wonderschone setting en mooi sprookjesachtig gecreëerde sfeer. Het verhaal blijft je van begin tot eind boeien.

Cijfer: 8,4

[ Bericht 6% gewijzigd door pascalheister op 04-03-2007 19:17:57 ]
pi_46915399
Summerstorm - lieve film over een homoseksuele jongen die verliefd is op zijn vriendje
Kinky boots - leuke film a la full monty over een slechtlopende schoenfabriek die schoenen gaat maken voor travestieten
Das leben der anderen - Zeer indrukwekkende film over de Stasi. Terechte oscar winnaar
Everything is illuminated - beetje vreemde, maar aardige film
North Country - mooie film over seksisme
  zondag 4 maart 2007 @ 19:55:34 #222
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_46916155
STRANGER THAN FICTION

Zo, deze kwam aan als een fragmentatiebom met een plot wat nogal lijkt op dat uit mijn favoriete horrorfilm

8,5
  zondag 4 maart 2007 @ 21:43:56 #223
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46920704
quote:
Op zondag 4 maart 2007 18:34 schreef Falco het volgende:
Gena Rowlands waren het stomst ja.
pi_46920926

Beetje verwarrend in 't begin door die flashbacks maar alle stukjes van de puzzel komen uiteindelijk wel terecht.

" Een vreemd ongeluk brengt een ernstig zieke wiskundige (Paul), een rouwende moeder (Christina) en een herboren ex-gevangene (Jack) samen in een verhaal dat hun emotioneel en fysiek beladen levens toont. Hoewel ze elkaar niet kennen, wordt het trio onherroepelijk verstrengeld in een mix van liefde, verlossing en obsessie." Bron
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 4 maart 2007 @ 22:42:18 #225
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46923745
Lekker, klein, Hitchcock weekend gehad. Gisteren en vandaag gezien:

Spellbound
Ingrid Bergman en Gregory Peck vormen een fantastisch duo in dit pareltje van Hitch, waarin uitermate sterk wordt geacteerd. Beide zijn perfect gecast, waarbij vooral Peck grote indruk maakt. Ook de bijrollen zijn erg sterk. Het verhaal zit goed in elkaar, al zie je sommige dingen wel al van te voren aan komen. Toch blijft de film tot het einde boeien. De prachtige, sfeervolle soundtrack past eindstekend bij de prachtig gefilmde beelden zorgt voor meer sfeer. De kern van de film, de door Dali ontworpen droomscene, is ronduit fascinerend, ziet er geweldig uit maar duurt eigenlijk te kort. Had graag de complete scene wel eens willen zien, zoals Dali `m oorspronkelijk bedoeld had.
Desondanks is Spellbound een top film waar ik volop van heb genoten.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

North by Northwest
Reclame man Cary Grant komt terecht in een web van achtervolging, spionage en moord nadat ie door een groep gangsters aan is gezien voor iemand anders.
Ook hier zit het verhaal weer goed in elkaar waarbij dit keer de twists achterwege blijven. De film duurt met z`n 130 minuten eigenlijk iets te lang om de hele tijd te blijven boeien. Op een gegeven moment zakt de film wat in, om vervolgens te eindigen met een spannende laatste act. Cary Grant is perfect voor de rol, de meeste van de effecten blijven nog steeds overeind en ook hier is de muziek weer een duidelijke meerwaarde.
Zeker spannend, maar niet de beste van Hitchcock die ik heb gezien

IMDB Cijfer: 8,6/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Strangers On A Train
Fantastische film van Hitchcock met een heel simpel maar geweldig uitgevoed en uitgewerkt verhaal: 2 vreemden raken in de trein met elkaar aan de praat, waarbij 1 van de 2 verteld over hoe hij wel eens heeft nagedacht hoe 2 totaal vreemden elkaar kunnen "helpen" door bij elkaar iemand te vermoorden, zodat ze beiden niet aan de moord gelinkt kunnen worden. Ze zijn namelijk niet te linken aan het slachtoffer omdat ze die niet kennen. Wat begint als een gedachtengang loopt al snel uit de hand...
Ongeveer alles aan Stangers On A Train klopt: het sterke verhaal, een geweldig acterende cast (waarbij vooral Robert Walker sterk is), het camera werk, de belichting: alles.
Het is genot om naar te kijken, zelfs al zou het verhaal je niet interesseren. De manier waarop het geheel in beeld wordt is om van te smullen. Het spelen met licht en donker en vooral schaduwen is fantastisch en doet wat denken aan The Third Man.
Ook duurt de film niet te lang (96 minuten) waardoor hij spannend blijft tot het einde en voorbij is voor je het weet.
Wederom een klein meesterwerk van Hitchcock.

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 8,3/10

Nu moet ik die OOP Criterion van Rebecca nog zien te vinden
pi_46924073
slechts een 8 voor NbN timo?
  zondag 4 maart 2007 @ 23:17:49 #227
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46925393
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:48 schreef pascalheister het volgende:
slechts een 8 voor NbN timo?
vond `m wel goed, maar had er meer van verwacht
  zondag 4 maart 2007 @ 23:49:53 #228
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_46926381
Unknown(2006)
Vijf mannen worden wakker,met geheugenverlies,in 'n warenhuis en moeten erachter zien te komen wie wie is om uit 't warenhuis te kunnen ontsnappen.Klinkt aardig bekend allemaal?De maker van deze indie film heeft dan ook goed gekekeken naar films als Reservoir Dogs,Saw en The Usaul Suspects.De film bevat genoeg plot twists om 't spannend te houden en heeft 'n goede cast.Film is wel kort(80 min) en heeft 'n abrupt einde.Geen onaardig debuut voor regiseur Simon Brand.

Primer(2004)
Hierover kan ik kort zijn:één van de betere SF-films die ik in tijden heb gezien.Deze film moet 't niet van 't visuele hebben(de film is slechts voor $7000 gemaakt)of van 't acteerwerk,maar van de sfeer en 't verhaal.De film is wel vrij ingewikkeld en dan met name de laatse 15-20 minuten.Ik heb die 2 keer moeten bekijken om 't enigszins te begrijpen.Niet iedereen zal deze film waarderen,but who cares.Ik vond 'm erg goed!
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
  maandag 5 maart 2007 @ 00:13:09 #229
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_46927006
SPEAKING OF SEX

Veruit overbodige klucht. De enige reden waarom ik deze film wilde zien is door de aanwezigheid van Bill Murray. Dat is tevens ook het enige wat leuk is aan deze film
pi_46929097
quote:
Op zondag 4 maart 2007 23:49 schreef Dannie_Dorka het volgende:
Unknown(2006)
Vijf mannen worden wakker,met geheugenverlies,in 'n warenhuis en moeten erachter zien te komen wie wie is om uit 't warenhuis te kunnen ontsnappen.Klinkt aardig bekend allemaal?De maker van deze indie film heeft dan ook goed gekekeken naar films als Reservoir Dogs,Saw en The Usaul Suspects.De film bevat genoeg plot twists om 't spannend te houden en heeft 'n goede cast.Film is wel kort(80 min) en heeft 'n abrupt einde.Geen onaardig debuut voor regiseur Simon Brand.

Primer(2004)
Hierover kan ik kort zijn:één van de betere SF-films die ik in tijden heb gezien.Deze film moet 't niet van 't visuele hebben(de film is slechts voor $7000 gemaakt)of van 't acteerwerk,maar van de sfeer en 't verhaal.De film is wel vrij ingewikkeld en dan met name de laatse 15-20 minuten.Ik heb die 2 keer moeten bekijken om 't enigszins te begrijpen.Niet iedereen zal deze film waarderen,but who cares.Ik vond 'm erg goed!
Wat is er toch voor raars aan de hand met jouw spatieknop?
  maandag 5 maart 2007 @ 10:57:40 #231
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_46933975

Iemand kocht 'm gister in bij mij, en ze had zo veel in om 'm 's avonds te bekijken, en zo stak ze me helemaal aan! Ik was dus helemaal in de stemming en gooide 'm 's avonds in de DVD speler. <3 <3 Wat is het toch geweldig. 10/10
  maandag 5 maart 2007 @ 12:36:53 #232
13148 Shogo
Psycho...
pi_46936783
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:57 schreef RuneRose het volgende:
[afbeelding]

Iemand kocht 'm gister in bij mij, en ze had zo veel in om 'm 's avonds te bekijken, en zo stak ze me helemaal aan! Ik was dus helemaal in de stemming en gooide 'm 's avonds in de DVD speler. <3 <3 Wat is het toch geweldig. 10/10
Nu krijg ik ook weer zin om hem te kijken.
pi_46937146
Vanavond ga ik Fight Club (22:30 op Veronica voor de liefhebbers) voor de zoveelste keer kijken.. Wat een geweldige film is het verheug me er nu al op.
  maandag 5 maart 2007 @ 13:55:15 #234
13148 Shogo
Psycho...
pi_46939270
Samouraï, Le (1967)
De film begint in een kamer, er fluit een vogel en je ziet een man liggen op een bed en rookpluimen opkomen, buiten hoor je verkeer en mensen langsrazen, dit zet de toon voor de film. Jef Costello (Alain Delon) is een huurmoordenaar die voordat hij actie onderneemt voorzorgsmaatregelen treft en voorbereid is, tevens probeert hij onopvallend te blijven. De film is indrukwekkend en ongelooflijk stylistisch 'cool'. Daarbij genomen dat Alain Delon als Jef Costello 'cool' overkomt, de uitdrukking, de kleding, de bewegingen. Een aanrader.
pi_46939319
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:55 schreef Shogo het volgende:
Samouraï, Le (1967)
De film begint in een kamer, er fluit een vogel en je ziet een man liggen op een bed en rookpluimen opkomen, buiten hoor je verkeer en mensen langsrazen, dit zet de toon voor de film. Jef Costello (Alain Delon) is een huurmoordenaar die voordat hij actie onderneemt voorzorgsmaatregelen treft en voorbereid is, tevens probeert hij onopvallend te blijven. De film is indrukwekkend en ongelooflijk stylistisch 'cool'. Daarbij genomen dat Alain Delon als Jef Costello 'cool' overkomt, de uitdrukking, de kleding, de bewegingen. Een aanrader.
[afbeelding]
Die wil ik nou al zo lang zien. Alleen de videotheek heeft 'm al;leen op video en downloaden wil ook niet zo lukken. Hoe heb jij 'm gezien?
pi_46939430
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:56 schreef Doff het volgende:

[..]

Die wil ik nou al zo lang zien. Alleen de videotheek heeft 'm al;leen op video en downloaden wil ook niet zo lukken. Hoe heb jij 'm gezien?
criterion gok ik, die moet je gewoon hebben
  maandag 5 maart 2007 @ 14:04:24 #237
13148 Shogo
Psycho...
pi_46939603
Ja de Criterion tijd terug voor 17 euro aangeschaft bij cdwow, is zijn geld waard.

Ben nu ook benieuwd naar 'Le Cercle Rouge'
pi_46939945
Gisteren Amelie, Elisabethtown, Baise-Moi en The Virgin Suicides
pi_46941232
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 23:42 schreef renzell het volgende:

[..]

Ja echt! Z'n manier van acteren vooral, maar ook de hele uitstraling: die blik, dat introverte, dat kalme. En er is een absolute gelijkenis in gelaatstrekken. Al is Spacey wel een stuk aantrekkeliker natuurlijk... Mooi(e) acteur(s) hoor, ik was er tenminste behoorlijk van onder de indruk..
vind hem absoluut niet lelijk...
  maandag 5 maart 2007 @ 15:04:57 #240
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_46941686
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:56 schreef Doff het volgende:

[..]

Er zijn echt heel veel goeie films op video bij de cinematheek. Ik zou je videospeler maar weer eens van stal halen.
pi_46945255
Ja, was laatst al op de zolder van mijn ouders op zoek. Maar ik kon 'm niet vinden. Misschien binnenkort eens bij Het Huis kijken .
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2007 @ 19:03:57 #242
4571 Sokolsky
pi_46950646
Ik deed er heel lang over om hem eindelijk eens op te zetten, maar achteraf was Professione: reporter zeker de moeite waard. Interessant uitgangspunt, sterke Nicholson, hoog "wat zou ik zelf doen"-gehalte, maar hier en daar wel wat erg "leeg". Ruime zeven.

En eentje uit het beste filmjaar ooit:
3:10 to Yuma (Delmer Daves, 1957)
Regisseur Daves is niet zo heel erg bekend, maar maakte wel het leuke Dark Passage en schreef onder andere An Affair to Remember en The Petrified Forest. Deze western is misschien wel zijn beste werk. Glenn Ford speelt Ben Wade, een bandiet die door veehouder Dan Evans (Van Heflin) naar de gevangenis begeleid moet worden. Daarmee hebben we het verhaal meteen gehad. Dat klinkt eenvoudig, maar tussen Ben en Dan ontwikkelt zich een intrigerend psychologisch steekspel met bijzonder goed uitgewerkte personages. Verwacht hier geen spectaculaire shootouts, maar wel lange scènes in een hotelkamer, die zo knap zijn geschoten dat de spanning de gehele speelduur voelbaar blijft. Technisch perfect uitgewerkt; niet teveel opsmuk, maar wel zo'n prachtig typisch westerndeuntje. Mooie bijrollen ook, vooral voor de vrouwen, die in de Hollywoodwesterns wel eens overgeslagen werden. En een buitengewoon geloofwaardige bad guy. Verdiende 8.].
Sheridana +1
  maandag 5 maart 2007 @ 22:51:03 #243
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46960138
quote:
Op maandag 5 maart 2007 14:00 schreef pascalheister het volgende:

[..]

criterion gok ik, die moet je gewoon hebben
geweldige film
  dinsdag 6 maart 2007 @ 00:58:00 #244
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_46963477
00.54.56 [ziggyziggyziggy] maar goed, alles beter dan Happy Feet, die heb ik vanmiddag gekeken
00.55.02 [Falco] whehehe
00.55.05 [Falco] kutpinguins!
00.55.06 [ziggyziggyziggy] wat een flauwe boel was dat zeg
00.55.13 [ziggyziggyziggy] vergezocht ook
00.55.31 [ziggyziggyziggy] moeilijk doen met zingen en dansen en vissen
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_46963531

9/10
  dinsdag 6 maart 2007 @ 01:22:01 #246
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_46963874
The Evil Dead

Best cult geloof ik en ook wel aardig hoor, maar meer ook niet. Cijfer: 6

The General

Wat een fantastische stomme film is dit ! Het verhaal deed me heel erg Suske en Wiske-achtig aan: de protagonist Johnny Gray reist zijn geliefde achterna, die per toeval gekaapt wordt in de trein, die Johnny Gray zelf weer achterna gaat, ook per trein. Een geweldige lange en vooral spectaculaire achtervolgingsscene volgt . Tof en ook bewonderenswaardig is dat Buster Keaton al zijn stunts zelf uitvoerde btw. Cijfer: 8,5

The Truman Show

In de herziening! Leuk is om je te realiseren dat deze film uitgebracht werd voordat Big Brother en al die andere realityshows op de TV kwamen. Jim Carrey blijft oke in deze film, al kan ik sommige gekke bekken nog steeds niet goed trekken. Persoonlijk had ik de film qua karakter liever een stuk venijniger en grimmiger gezien, maar zoals die nu is, vind ik hem nog steeds best goed. Cijfer: 7,5
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  dinsdag 6 maart 2007 @ 08:43:47 #247
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_46965576
Ik had er gisterochtend al zin in, en 's avonds was het dan eindelijk weer zo ver. Werckmeister Harmoniak kijken! En wat was het weer ongelofelijk goed. Vooral de
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Ja, het is maar zelden dat er zulke mooie dingen gemaakt worden. Ik hoop dat z'n nieuwe film (the man from london) vlug af is en ik die in de bios kan gaan bekijken!
pi_46965618
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 01:01 schreef tonks het volgende:
[afbeelding]

9/10
?
  † In Memoriam † dinsdag 6 maart 2007 @ 08:50:54 #249
4571 Sokolsky
pi_46965677
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 08:46 schreef Lassekjus het volgende:

[..]

?
Logisch, 't is ook een erg leuke film.
Sheridana +1
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:27:53 #250
13148 Shogo
Psycho...
pi_46976982
Goodfellas (1990)
Het leven van een gangster wordt duidelijk in deze film, veel kapitalisme en ups en downs om het kort te zeggen. Acteerwerk fantastisch, verhaal fantastisch. Een erg toffe film waar ik niet veel over hoef te vertellen, vind hem beter dan Casino hoewel ik die nog wel een 2de kans ga geven. Zeer goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')