Yeahquote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:01 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Jaaaa en dan in zn 3 veel te veel toeren maken omdat ie dan beter de heuvel op kan![]()
Het is zo leuk!!
Ikke eerste post!quote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:07 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
YeahEn dan schakel je, en dan hoor je: VROOOOEEEM
En op de snelweg zet je em in de 6e versnelling (yeah, ik rij in een 6-bak
) en dan kun je in alle rust en comfort naar de radio luisteren
![]()
Yes, eerste post![]()
Wat voor een auto trouwens? Ik rij in de meest luxe versie van de Renault Mégane 1.9 diesel 5-deursquote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:09 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ikke eerste post!![]()
Helaas heb ik maar 5 versnellingen, maar dan nog is het zeer relaxtLekker cruisen
![]()
Ik in een Volkswagen Golf, diesel uiteraard. Ook 5-deurs, dat is verplicht, want stel je voor dat er iemand tijdens je examen niet zijn eigen deur heeftquote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:11 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Wat voor een auto trouwens? Ik rij in de meest luxe versie van de Renault Mégane 1.9 diesel 5-deurs![]()
in wat voor auto les je? mijn les auto heeft ook een 6-bakquote:
Ok, niet echt handig neequote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:14 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik in een Volkswagen Golf, diesel uiteraard. Ook 5-deurs, dat is verplicht, want stel je voor dat er iemand tijdens je examen niet zijn eigen deur heeft![]()
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:16 schreef Johnns het volgende:
[..]
in wat voor auto les je? mijn les auto heeft ook een 6-bak(BMW 1-serie)
Ik ookquote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:16 schreef Johnns het volgende:
[..]
in wat voor auto les je? mijn les auto heeft ook een 6-bak(BMW 1-serie)
zekers, hij rijdt super lekkerquote:
Dan moet je in een Mégane gaan lessen, daar is het acherin ook superrelaxtquote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:34 schreef Johnns het volgende:
[..]
zekers, hij rijdt super lekker
maar als je achterin mee moet rijden heb je het toch iets minder![]()
de Renault Espace van mn ouders bevalt ook goed hoorquote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:48 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Dan moet je in een Mégane gaan lessen, daar is het acherin ook superrelaxt![]()
Ik heb je maar meteen in de OP erbij gezet, vult ook mooi het gat opquote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:19 schreef TheRuud het volgende:
Ik heb mijzelf ook maar even in de wiki gezet.
Thanksquote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:36 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik heb je maar meteen in de OP erbij gezet, vult ook mooi het gat op![]()
Idem, en ik vind 't best een fijne auto, voor zover je daarvan kan spreken zonder enige andere ervaring.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:14 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik in een Volkswagen Golf, diesel uiteraard. Ook 5-deurs, dat is verplicht, want stel je voor dat er iemand tijdens je examen niet zijn eigen deur heeft![]()
Dat heb ik dan meteen ook maar gedaanquote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:51 schreef Sjengdanny het volgende:
Heb me toegevoegt bij aankomende examens![]()
Ik zie me nog niet bij de examens staan?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:55 schreef TheRuud het volgende:
[..]
Dat heb ik dan meteen ook maar gedaan![]()
Dat komt pas bij het volgende topique.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:04 schreef Sjengdanny het volgende:
[..]
Ik zie me nog niet bij de examens staan?![]()
Oh, oké thnxquote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:04 schreef TheRuud het volgende:
[..]
Dat komt pas bij het volgende topique.
Het had ook 'geslaagden 2007' kunnen zijnquote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:04 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Geslaagden sinds juli 2006?Ik ben verdorie in mei geslaagd, word ik na 'n half jaar al uit de OP gegooid...
![]()
Neuh hoor, heb m net weer even aangepast, maar nu kap ik er ook echt meequote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:04 schreef TheRuud het volgende:
Dat komt pas bij het volgende topique.
Weet je met hoeveel pijn en moeite ik die gehaald heb?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:12 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Maar je hebt het papiertje toch, daar gaat het om!![]()
Ahw...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:31 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Weet je met hoeveel pijn en moeite ik die gehaald heb?
En dan nu al uit de OP.![]()
Hoeveel betalen de meeste hier eigenlijk voor het examen? Betaal zelf 160 euro, is niet zo duur of wel? (Ik les sowieso best goedkoop volgens mij, 37 euro voor een les van uur, terwijl ik meestal toch een kwartier langer achter het stuur zitquote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:05 schreef Alcarin het volgende:
Ik heb net het geld voor mijn examen gehaald...
Geloof dat ik nog nooit zoveel geld in 1x heb gepind![]()
Maar goed, het is het waard he.
180¤ voor examen. dit is inclusief een uur les voor het examen zelf.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:41 schreef pkeijsers het volgende:
Hoeveel betalen de meeste hier eigenlijk voor het examen?
Bij mij is het 215 euro, inclusief een uur les ervoor, eigen verklaring en alles. 160 is niet duur vind ikquote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:41 schreef pkeijsers het volgende:
Hoeveel betalen de meeste hier eigenlijk voor het examen? Betaal zelf 160 euro, is niet zo duur of wel? (Ik les sowieso best goedkoop volgens mij, 37 euro voor een les van uur, terwijl ik meestal toch een kwartier langer achter het stuur zit)
Dat is wel normaal geloof ik, ik hoor mensen altijd een afspraak maken voor de week erna...quote:Op zondag 7 januari 2007 11:58 schreef mrkanarie het volgende:
Is het trouwens normaal als je maar 1,5 les in de week hebt?Ik vind het zelf wat langzaam gaan namelijk...
Volgens mijn instructeur kan een examinator dat niet als 'fout' zien, zeker als de rij korter is. Zolang je daarna weer op een goede manier naar de rechterbaan gaat is dit gewoon correct.quote:Op zondag 7 januari 2007 12:06 schreef Cerubo het volgende:
Paar domme dingen gedaan, zoals bij een stoplicht met 2 rijstroken om naar links te gaan de linkse te pakken
Volgens mij staat zelfs in je theorie dat het beter is om dan links te gaan staan i.p.v. dat iedereen dezelfde rij pakt. Is vaak ook het geval als op die andere rij bijv een bus of vrachtwagen staat. Die kan je dan voorbijrijden door die andere strook te pakken i.p.v. er achter te staan en later nog eens apart te gaan inhalen. Als je daarna maar weer naar rechts gaat (behalve als je kort daarna nogmaals links moet natuurlijk) zou alles toch goed moeten zijn.quote:Op zondag 7 januari 2007 12:20 schreef Cerubo het volgende:
Nja, die examinator was ook een eikel van een vent moet ik zeggen. Bij de nabespreking vroeg hij dus waarom ik de linkse strook pakte. Ik antwoordde: Omdat die korter was (de rij dus). Zegt hij: volgens mij zijn ze allebei even lang *hahaamauahahaa.*. Ja, toen wist ik wel genoeg van die man. Was om 8 uur 's morgens op een maandag, had zeker geen goede sex gehad in het weekend
. M'n instructeur vond het ook zonde, omdat ik normaal in de les zulke dingen nooit fout deed.
Lamzakquote:Op zondag 7 januari 2007 19:13 schreef Handschoen het volgende:
morgen maar even mijn rijbewijs aanvragen op het stadskantoor. Wilde ik vrijdag ochtens doen, alleen vond mijn lichaam toen dat ik moest blijven liggen en was het niet sterk genoeg om op te staan en vroeg de deur uit te stappen..had ik dat toch maar wel gedaan
Meen je dat serieus? Dat ze je daarvoor laten zakken.quote:Op zondag 7 januari 2007 12:20 schreef Cerubo het volgende:
Nja, die examinator was ook een eikel van een vent moet ik zeggen. Bij de nabespreking vroeg hij dus waarom ik de linkse strook pakte. Ik antwoordde: Omdat die korter was (de rij dus). Zegt hij: volgens mij zijn ze allebei even lang *hahaamauahahaa.*. Ja, toen wist ik wel genoeg van die man. Was om 8 uur 's morgens op een maandag, had zeker geen goede sex gehad in het weekend
. M'n instructeur vond het ook zonde, omdat ik normaal in de les zulke dingen nooit fout deed.
Examen = 200quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:41 schreef pkeijsers het volgende:
[..]
Hoeveel betalen de meeste hier eigenlijk voor het examen? Betaal zelf 160 euro, is niet zo duur of wel? (Ik les sowieso best goedkoop volgens mij, 37 euro voor een les van uur, terwijl ik meestal toch een kwartier langer achter het stuur zit)
Het is gemiddeld.quote:Op zondag 7 januari 2007 11:58 schreef mrkanarie het volgende:
Is het trouwens normaal als je maar 1,5 les in de week hebt?Ik vind het zelf wat langzaam gaan namelijk...
Hij probeert je te vertellen dat je rijdt als een slak die net uit bed komt.quote:Op zondag 7 januari 2007 21:35 schreef Robin2130 het volgende:
IK ben momenteel met lessen bezig
Alleen word ik knettergek van me instructeur die steeds zegt dat het gaspedaal rechts zitAlsof ik dat niet weet
Kan betekenen dat je te sloom rijdt. Of dat hij het extra duidelijk wil makenquote:Op zondag 7 januari 2007 21:35 schreef Robin2130 het volgende:
IK ben momenteel met lessen bezig
Alleen word ik knettergek van me instructeur die steeds zegt dat het gaspedaal rechts zitAlsof ik dat niet weet
Die van mij had geen gaspedaalquote:Op zondag 7 januari 2007 22:06 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Kan betekenen dat je te sloom rijdt. Of dat hij het extra duidelijk wil makenEerst zei mijn instructeur: Geef nou eens wat meer gas man, dus ik gaf wat gas bij, trapt ie z'n eigen pedaaltje vol in, zegt ie: DIT IS GAS GEVEN
Mijn instructeur ownt![]()
Neuh, ik rij dan gewoon 50 waar je 50 mag en 80 waar je 80 magquote:Op zondag 7 januari 2007 21:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hij probeert je te vertellen dat je rijdt als een slak die net uit bed komt.
Nja, hij zat maar te kuttenquote:Op zondag 7 januari 2007 22:13 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Die van mij had geen gaspedaalEn daardoor heeft ze doodsangsten uit moeten staan bij mij in de auto
Haast hebben is voor paupers
Als je het gewoon goed hebt geleerd, red je het wel. De vragen zijn (of waren bij mij iig) makkelijker dan die op cd-roms. Gewoon rustig blijven! Je hebt tijd zat, ze lezen namelijk de vraag ook nog op (A. Bord A, B. Bord B, C. Bord C...serieus!).quote:Op maandag 8 januari 2007 14:41 schreef Marloes het volgende:
Ik heb bijna m'n theorie... Iemand nog tips? Over waar ik op moet letten? Welke dingen ik nog extra moet leren? Help mij!
Die had ik ook allebei, ik herinner me nog dat in 1 van die twee echt stomme vragen zaten als 'iemand zegt dat hij te hard rijdt als hij haast heeft. Wat vindt u hiervan?'quote:Op maandag 8 januari 2007 14:52 schreef Marloes het volgende:
Ik ben examens van Verjo aan het oefenen... En heb een cd-rom van veka-best...
Dat is waarschijnlijk Veka-best... ik vind de examens van verjo soms wel moeilijk... zitten er van die kutvragen tussenquote:Op maandag 8 januari 2007 14:55 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Die had ik ook allebei, ik herinner me nog dat in 1 van die twee echt stomme vragen zaten als 'iemand zegt dat hij te hard rijdt als hij haast heeft. Wat vindt u hiervan?'
Dat soort vragen krijg je dus NIET.
Ik ga weer even lessen![]()
Ja, das inderdaad vaag, zie je een plaatje, staat er zoiets als:quote:Op maandag 8 januari 2007 16:08 schreef Marloes het volgende:
Ohja er zijn nog een paar dingen die ik niet snap... Vooral die vragen met borden met een verplichte rijrichting, en dan staat er of je bestuuders kan verwachten ofzo. Heel raar
Ohja en nog een vraagje... Als je een woonerf binnenkomt.. Moet je dan alleen voorrang verlenen aan alle verkeer als het als een uitrit/inrit is geconstrueerd?
Over die rijrichting: dat is gewoon logisch, ze willen alleen even checken of jij snapt dat een fietser een bestuurder is, maar geen motorvoertuig. Dus er staat een bordje met rijrichting, met een onderbord dat het alleen voor motorvoertuigen geldt, en jij krijgt de vraag 'kunt u hier bestuurders van tegengestelde richting verwachten', dat kan dus, want fietsen mogen er wel in aan de andere kant. Maar goed, je krijgt hoogstens 1 zo'n vraag op je hele examen, als je er al zo een krijgt.quote:Op maandag 8 januari 2007 16:08 schreef Marloes het volgende:
Ohja er zijn nog een paar dingen die ik niet snap... Vooral die vragen met borden met een verplichte rijrichting, en dan staat er of je bestuuders kan verwachten ofzo. Heel raar
Ohja en nog een vraagje... Als je een woonerf binnenkomt.. Moet je dan alleen voorrang verlenen aan alle verkeer als het als een uitrit/inrit is geconstrueerd?
Ik rij altijd 2 uur achter elkaarquote:Op maandag 8 januari 2007 17:00 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Net weer 1,5 uur (of eigenlijk bijna 2 uur) gereden, examen wordt aangevraagd, en het ging goed!!
Ik heel stoer goed kijken bij van die rare fietspaadjes, hij elke keer 'juist'![]()
Ik wil veel meer rijden, wil gewoon nooit meer die auto uit!![]()
Je hebt inderdaad gelijk over die borden. Ze willen weten of jij dus snapt dat je niet zomaar die straat in kan scheuren, slingeren en je make-up doen in de spiegel omdat je toch geen tegenliggers zal krijgen. Vaak kan je namelijk nog wel fietsers of bromfietsers verwachten. Goed letten op onderborden dus.quote:Op maandag 8 januari 2007 17:00 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Over die rijrichting: dat is gewoon logisch, ze willen alleen even checken of jij snapt dat een fietser een bestuurder is, maar geen motorvoertuig. Dus er staat een bordje met rijrichting, met een onderbord dat het alleen voor motorvoertuigen geldt, en jij krijgt de vraag 'kunt u hier bestuurders van tegengestelde richting verwachten', dat kan dus, want fietsen mogen er wel in aan de andere kant. Maar goed, je krijgt hoogstens 1 zo'n vraag op je hele examen, als je er al zo een krijgt.
Volgens mij ga je altijd een inrit in als je een woonerf op gaat, maar helemaal zeker weten doe ik het niet...
Net weer 1,5 uur (of eigenlijk bijna 2 uur) gereden, examen wordt aangevraagd, en het ging goed!!
Ik heel stoer goed kijken bij van die rare fietspaadjes, hij elke keer 'juist'![]()
Ik wil veel meer rijden, wil gewoon nooit meer die auto uit!![]()
Nou, ik baal echt elke keer als ik de auto uit moet. Ik zou het liefste de hele dag rijden, een uur of 8, misschien ben ik het dan een keer zat, maar nu nog lang niet!quote:Op maandag 8 januari 2007 17:07 schreef Xbox_360 het volgende:
Ik ben soms wel blij als ik klaar ben, al vind ik het rijden steeds leuker. Maar de auto niet meer uit willen is nogal overdreven![]()
Onderborden zijn idd tricky, zo'n vraag had ik dan ook fout met m'n theorie, ik zag pas op het laatste moment dat er nog een onderbord aan hingquote:Op maandag 8 januari 2007 17:31 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad gelijk over die borden. Ze willen weten of jij dus snapt dat je niet zomaar die straat in kan scheuren, slingeren en je make-up doen in de spiegel omdat je toch geen tegenliggers zal krijgen. Vaak kan je namelijk nog wel fietsers of bromfietsers verwachten. Goed letten op onderborden dus.
Met theorie moet je sowieso echt de tijd nemen om die hele foto goed te bekijken. Gewoon alles: tekens op de weg, borden, stoplichten, hangt er een aanhangwagen aan de lesauto, etc. In het echt heb je die tijd niet, maar op je theorie-examen wel, dus maak er gebruik van! En dan red je het wel.quote:Op maandag 8 januari 2007 18:14 schreef pkeijsers het volgende:
Onderborden zijn idd tricky, zo'n vraag had ik dan ook fout met m'n theorie, ik zag pas op het laatste moment dat er nog een onderbord aan hing
quote:Op maandag 8 januari 2007 19:14 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Net effe op een afgelegen stukje stiekem met mijn papa wat gereden. Wel lache, maar wel ff wennen!
Ach, ik heb het wel gered, had alleen 33% (jaja, ff dramatisch laten klinken..) van m'n fouten kunnen schelenquote:Op maandag 8 januari 2007 18:27 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Met theorie moet je sowieso echt de tijd nemen om die hele foto goed te bekijken. Gewoon alles: tekens op de weg, borden, stoplichten, hangt er een aanhangwagen aan de lesauto, etc. In het echt heb je die tijd niet, maar op je theorie-examen wel, dus maak er gebruik van! En dan red je het wel.![]()
quote:Op maandag 8 januari 2007 21:03 schreef Xbox_360 het volgende:
stempelverhaal
quote:dus ik zei zo: uuuh Tim?
3 fouten dus? Of 6?quote:Op maandag 8 januari 2007 21:53 schreef pkeijsers het volgende:
Ach, ik heb het wel gered, had alleen 33% (jaja, ff dramatisch laten klinken..) van m'n fouten kunnen schelen![]()
Nee, het moet perse zo'n bord zijn. Een vlag geldt dus niet als goede markering.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:24 schreef s0k het volgende:
Ff een theorievraagje hoor
Als je lading meer dan een meter uitsteekt uit je aanhangwagen, moet je dit markeren. Overal lees ik dit met het voorbeeld van een bord, maar de vorige keer (ja, op 1ft teveel gezakt) hadden ze deze vraag gestelt met een voorbeeld waar een vlag ipv een waarschuwingsbordje aan hing. Geld dat dan ook?
Dat zeg ik!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:00 schreef Maravilla het volgende:
Ja.. maximaal dus 6 fouten. Want anders was hij sowieso gezakt. Of 5, of 4, of 3, of 2, of 1. Alleen bij 5, 4, 2 en 1 is 33% niet mogelijk. Dus had hij 6 of 3 fouten. Het had hem dus 1 of 2 fouten kunnen schelen.![]()
dat zal wel bij de anwb kunnen. Maar bedankt voor het antwoordquote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:12 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Nee, het moet perse zo'n bord zijn. Een vlag geldt dus niet als goede markering.
Waar je zo'n bord moet kopen vertellen ze er trouwens niet bij...dat zou toch ook wel praktisch zijn om te weten.
Ik heb het grootste gedeelte van het pakket zelf betaald. Het pakket kostte 1420 euro (35 lessen + examen + eigen verklaring + cd-rom + half uur voor het examenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:08 schreef DanseMacabre het volgende:
24 Januari heb ik mijn eerste rijles. Ik ben benieuwd. We hadden al een rijschool uitgezocht, met een slagingspercentage van 85%. Moeten de meesten hier hun rijles zelf betalen of betalen de ouders?
Ik heb van m'n ouders 1000 euro gekregen voor m'n 18e verjaardag, en ik mocht weten wat ik er mee deed. Is dus logischerwijs m'n rijbewijs geworden, alles wat ik er boven kom betaal ik dus zelf.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:08 schreef DanseMacabre het volgende:
24 Januari heb ik mijn eerste rijles. Ik ben benieuwd. We hadden al een rijschool uitgezocht, met een slagingspercentage van 85%. Moeten de meesten hier hun rijles zelf betalen of betalen de ouders?
Ik krijg het van mijn ouders omdat mijn broer en zus het ook hebben gehad, toen was het wel goedkoper, maar mijn ouders vinden het dan oneerlijk als ik het dan niet zou krijgen. En ze vinden het een deel van de opvoeding.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:26 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ik heb het grootste gedeelte van het pakket zelf betaald. Het pakket kostte 1420 euro (35 lessen + examen + eigen verklaring + cd-rom + half uur voor het examen). Mijn ouders hebben 420 euro meebetaald (ongeveer 11 lessen). Mijn broertje krijgt tegen de tijd dat hij 18 is en gaat lessen maar 3 rijlessen omdat ie heeft gerookt en geblowt
Mijn pa vond het een investering voor de toekomst, maar het grootste gedeelte van die toekomst moet ik wel zelf betalenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:32 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Ik krijg het van mijn ouders omdat mijn broer en zus het ook hebben gehad, toen was het wel goedkoper, maar mijn ouders vinden het dan oneerlijk als ik het dan niet zou krijgen. En ze vinden het een deel van de opvoeding.![]()
Heb mijn examen en 2 rijlessen van mun ouders gehad rest zelf betaald. Gewoon netjes voor gespaard en dan valt het wel mee.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:08 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik zou het niet kunnen betalen als ik het zelf zou moeten betalen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:38 schreef plus20 het volgende:
[..]
Heb mijn examen en 2 rijlessen van mun ouders gehad rest zelf betaald. Gewoon netjes voor gespaard en dan valt het wel mee.![]()
ik zou het wel kunnen betalen maar mn ouders zijn liefquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:40 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Ik zou het niet kunnen betalen als ik het zelf zou moeten betalen.
Same here, ik ben intussen 22 en mijn ouders waren van plan het niet te betalen, dat vond ik eigenlijk ook wel logisch. Maar op de een of andere manier zijn ze nu op het idee gekomen het toch maar wel te doen, zodat ik nu lekker kan lessen!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:40 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik zou het niet kunnen betalen als ik het zelf zou moeten betalen.
Je hebt er zin in zeker?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:57 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik krijg het echt als cadeau voor mn achtiende verjaardag. Mn eerste les krijg ik dan ook op mn verjaardag.
Ik gok ook niet dat ik de eerste keer ga halen, whehe, ik weet nog wel hoe blij je toen was.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:01 schreef Ereshkigal het volgende:
Ik ben zo blij dat ik daar vanaf ben zeg !!
stom gedoe
in het begin is het wel leuk maar hoe langer je bezig bent hoe stommer het word...
nu ben ik ook een mega kluns... heb er 5x over gedaan om dat stomme papiertje te halen
ben nog nooit zo blij geweest als dat ik toen was !!!
Zolang het goed gaat is het leuk...tot nu toe gaat het bij mij goed, maar ik kan me voorstellen dat je minder blij wordt als je zaktquote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:01 schreef Ereshkigal het volgende:
Ik ben zo blij dat ik daar vanaf ben zeg !!
stom gedoe
in het begin is het wel leuk maar hoe langer je bezig bent hoe stommer het word...
nu ben ik ook een mega kluns... heb er 5x over gedaan om dat stomme papiertje te halen
ben nog nooit zo blij geweest als dat ik toen was !!!
Met de een klikt het gewoon wat meer of minder. Daar moet je een beetje geluk mee hebben denk ik. Maar ik kan het goed vinden met mijn instructeur iig.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:23 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Ik gok ook niet dat ik de eerste keer ga halen, whehe, ik weet nog wel hoe blij je toen was.Maar de instructeur is een hele goeie, niets negatiefs over gehoord tot nu toe.
het hangt vooral van examinator af.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:49 schreef Ereshkigal het volgende:
zodra je maar iets fout doet ben je gezakt...
Dat lijkt me niet echt normaal.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:55 schreef Johnns het volgende:
[..]
het hangt vooral van examinator af.
een vriend van mij schepte bijna een fietser en had een ingreep. vraagt hij aan het eind aan de instructeur of hij normaal beter rijdt, en slaagt hij
Die jongen vroeg aan de instructeur of hij normaal gesproken beter reed?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:55 schreef Johnns het volgende:
[..]
het hangt vooral van examinator af.
een vriend van mij schepte bijna een fietser en had een ingreep. vraagt hij aan het eind aan de instructeur of hij normaal beter rijdt, en slaagt hij
Succes!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:01 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Die jongen vroeg aan de instructeur of hij normaal gesproken beter reed?
EDIT: ik zit weer niet op te letten, ik gooi altijd examinator en instructeur door elkaar.
Tevens tvp, volgende week moet ik op, absoluut geen zin![]()
Waarom niet?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:01 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Die jongen vroeg aan de instructeur of hij normaal gesproken beter reed?
EDIT: ik zit weer niet op te letten, ik gooi altijd examinator en instructeur door elkaar.
Tevens tvp, volgende week moet ik op, absoluut geen zin![]()
Nadeel van de 22e is dat je zo lang moet wachten tot je je rijbewijs kan aanvragen (had er ook last vanquote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:12 schreef nogal het volgende:
Heb de vrijdag voor kerst (22 december) me rijbewijs gehaald na 1.5 jaar en 45 rijlessen ongeveer! In 1 keer. Maar het ditdeze topic nog niet eerder gelezen. In het begin was het lessen nog wel leuk maar op een gegeven moment had ik er wel genoeg en wou ik het roze papiertje/pasje toch wel eens hebbeniig succes allemaal die binnekort opmoeten!
Bij mijn afrijden had ik ook een ingreep omdat hij vond dat ik me bocht te ruim nam en haast volgens hem
op een paar auto's knalde maar ik was het daarmee niet mee eens, en hij ging toen twijfelen. Hij heeft me uiteindelijk laten slagen omdat ik een mooie rustige rijstijl heb volgens hem
Haha, dankjewel!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:13 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Waarom niet?
Da's niet dé uitgangshouding, toch? Kop op!Het lukt vast wel!
dat wel, maar de hele kerst heb ik de glimlach van me gezicht niet meer kunnen afslaan! en een paar extra kerst kado's onder de boom omdat ik geslaagd wasquote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:30 schreef plus20 het volgende:
[..]
Nadeel van de 22e is dat je zo lang moet wachten tot je je rijbewijs kan aanvragen (had er ook last van)
3, zoals ik in het vorige topic al gezegd hadquote:
poeh poeh... niet meer gewend aan zulke ingewikkelde wiskunde..quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:00 schreef Maravilla het volgende:
Ja.. maximaal dus 6 fouten. Want anders was hij sowieso gezakt. Of 5, of 4, of 3, of 2, of 1. Alleen bij 5, 4, 2 en 1 is 33% niet mogelijk. Dus had hij 6 of 3 fouten. Het had hem dus 1 of 2 fouten kunnen schelen.![]()
Alleen gestuurd, gas gegeven en halverwege mocht ik ook gaan remmenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:06 schreef DanseMacabre het volgende:
Hoe ging trouwens jullie eerste rijles?
Degene die bij jou thuis aan komt rijden stapt achterin, jij mag naar zijn/haar huis rijden en dan stapt diegene uit. Vervolgens doe je je eigen route shit volgens je instructeur, en rij jij naar 't huis van iemand anders die jou vervolgens weer thuisbrengt. Is volgens mij redelijk normaal (of zelfs standaard)?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:11 schreef DanseMacabre het volgende:
Je moest iemand thuisbrengen?
Blijkbaar gaat het niet bij alle rijscholen zo. Ik las op een site van een wat grotere rijschool dat het daar niet zo ging. Bij mijn rijschool wel overigensquote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:16 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Degene die bij jou thuis aan komt rijden stapt achterin, jij mag naar zijn/haar huis rijden en dan stapt diegene uit. Vervolgens doe je je eigen route shit volgens je instructeur, en rij jij naar 't huis van iemand anders die jou vervolgens weer thuisbrengt. Is volgens mij redelijk normaal (of zelfs standaard)?
ik heb nooit iemand weggebracht en ben ook nooit door een ander weggebrachtquote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:16 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Degene die bij jou thuis aan komt rijden stapt achterin, jij mag naar zijn/haar huis rijden en dan stapt diegene uit. Vervolgens doe je je eigen route shit volgens je instructeur, en rij jij naar 't huis van iemand anders die jou vervolgens weer thuisbrengt. Is volgens mij redelijk normaal (of zelfs standaard)?
Ik moest alles meteen zelf doen, en de instructeur was dolenthousiast omdat het zo goed ging de 1e les.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:22 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik heb nooit iemand weggebracht en ben ook nooit door een ander weggebracht
de eerste les ging eigenlijk best snel eerste stukje hoefde ik alleen te sturen en gas te geven en remmen
toen we op een rustig stukje kwamen kwam het schakelen erbij
Nog nooit gezien.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:16 schreef Maravilla het volgende:
[..]
even kennis maken met instructeur en voor de rest even uitleg over de auto. daarna mocht ik gewoon wegrijdenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:06 schreef DanseMacabre het volgende:
Hoe ging trouwens jullie eerste rijles?
Ja, maar ik heb een oudere broer en zus. Ik zal het zo zeggen, ik heb er nog nooit van gehoord. Volgens mij doet mijn instructeur dat ook niet.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:42 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ja.. maar jij moet nog beginnen met lessen![]()
Feliquote:
5 Foutquote:Op woensdag 10 januari 2007 13:25 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Felihoeveel fout?
En succes over twee weken
Gevaarlijk hoor, eerst theorie doen en dan pas les nemen...quote:
Of als je een 2 weken pakket hebtquote:Op woensdag 10 januari 2007 13:38 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Gevaarlijk hoor, eerst theorie doen en dan pas les nemen...
Deed mijn vriend ook, en die heeft het net gered binnen het jaar. Er kan altijd iets tussen komen waardoor je het niet haalt...
Maar het is wel weer een rustiger gevoel, als je weet dat je de regels al kent als je begint te rijden. Dat dan weer wel![]()
So true!quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:38 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Gevaarlijk hoor, eerst theorie doen en dan pas les nemen...
Deed mijn vriend ook, en die heeft het net gered binnen het jaar. Er kan altijd iets tussen komen waardoor je het niet haalt...
Maar het is wel weer een rustiger gevoel, als je weet dat je de regels al kent als je begint te rijden. Dat dan weer wel![]()
quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:44 schreef -XX- het volgende:
So true!
Maar ik had geen keus..![]()
Mocht niet eerder lessen nemen voordat ik mijn theorie had.
Ja, nu kan je instructeur bij elk foutje gaan van JAA DAT STAAT TOCH IN JE THEORIE?quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:48 schreef Alcarin het volgende:
[..]
![]()
Van wie, je ouders?
Nou ja, het heeft dus ook voordelen![]()
Zegt die van mij nooit... hij is altijd heel lief enzo.quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:51 schreef Me_Wesley het volgende:
Ja, nu kan je instructeur bij elk foutje gaan van JAA DAT STAAT TOCH IN JE THEORIE?
Daar heeft die van mij wel een handje van![]()
Had ik ook. Bij een stopbord:"Ja normaal kan ik je nu vragen hier te stoppen, maar je hebt je theorie nog niet dus dan weet je dat niet."quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:51 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja, nu kan je instructeur bij elk foutje gaan van JAA DAT STAAT TOCH IN JE THEORIE?
Daar heeft die van mij wel een handje van![]()
Nee dat is gewoon zoquote:Op woensdag 10 januari 2007 13:48 schreef Alcarin het volgende:
[..]
![]()
Van wie, je ouders?
Nou ja, het heeft dus ook voordelen![]()
Oeh, motor lijkt me ook tof! Wel enger met lessen, omdat inderdaad niemand jouw fouten kan corrigeren...quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:00 schreef -XX- het volgende:
Nee dat is gewoon zo
Ik ga eerst namelijk voor mijn motor.
Best logisch dat je dan eerst je theorie moet hebben, en de regels moet kunnen.
Niemand die voor je op de rem kan trappen tijdens het lessen![]()
IK HEB HEMquote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:41 schreef Marloes het volgende:
Ik ben gestresst voor m'n theorie van morgen
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:57 schreef Jeltos het volgende:
TOENET MEN RIJBEWIJS GEHAALD![]()
![]()
gewoon geen 1 foutje gemaakt echt super eindelijk geen rijles meer
![]()
Ik ben echt zo benieuwd.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:20 schreef Me_Wesley het volgende:
Gefeliciteeeerd Jeltos en Marloes!
En ik wou ook dat ik nog een keer mijn eerste rijles kan doenZo ongelovelijk gaaf voor het eerst in een auto rijden! Nu ben ik het vooral zat
Netjes! Gefeliciteerd!quote:
Ehm... tja... heb vooral heel veel examens geoefend! Alle 15 uit het verjo boekje.. en degene die moeilijk waren nog een keer... Daar leer je wel het meeste van.quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:01 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Netjes! Gefeliciteerd!Heb je er heel veel voor geleerd?
En nu moet ik echt stoppen met fokken, anders haal ik morgen m'n Nederlands nooit.
Datzelfde geldt voor mijn wiskunde.quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:01 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Netjes! Gefeliciteerd!Heb je er heel veel voor geleerd?
En nu moet ik echt stoppen met fokken, anders haal ik morgen m'n Nederlands nooit.
Van je rijexamen zeg maarquote:Op woensdag 10 januari 2007 20:04 schreef Drifter__ het volgende:
Oproepformulier? Was da?
Dat is wel netjesquote:Op woensdag 10 januari 2007 23:36 schreef Pascal86 het volgende:
ongeveer 22 lessen.
mijn vader heeft 3 auto's maar die worden nu ingeruild voor 2 nieuwe dus is hij bang dat ik mischien schade maak, maarja volgende maand een nieuwe citroen C5 elegance met een v6 3.0quote:nu alleen nog een week wachten op dat hoerepasje volgende week vrijdag na werk maar even papa's auto uittesten
nou ik baal echt dat ik zolang moet wachten, het weekend er nog bij ookquote:Op donderdag 11 januari 2007 14:24 schreef Pascal86 het volgende:
mijn examen ging ook wel soepel.
Ik had een vrouwelijke examinateur, ze had zoveel parfum op dat ik gewoon raampje moest open doen om normaal te kunnen ademen
ook had ik geluk dat de spijkenisse brug open ging, anders moest ik via hoogvliet op de snelweg terug naar spijkenisse, en na 15 minuten zei ze, we gaan weer richting cbr en omdat mijn instructeur had gezegt dat als je binnen 30 min terug bent meestal bent gezakt dus ik was echt zo van shit ik ben gezakt, maar op het cbr zei ze dat ik was geslaagd omdat ik alles onder controle had en verkeers inzicht had getoont.
[..]
mijn vader heeft 3 auto's maar die worden nu ingeruild voor 2 nieuwe dus is hij bang dat ik mischien schade maak, maarja volgende maand een nieuwe citroen C5 elegance met een v6 3.0
En wees blij, ik moest 2 weken wachten op mijn pasje omdat er nog kerst en oud en nieuw tussen zat:P
mijn vader neemt ook alleen maar automaat, maar gelukig ook met manual optiequote:probleem is alleen dat me ouders automaat rijden, naja me tante heeft met der vriend 2 auto's. en die van der vriend word 9 van de 10 keer gebruikt dus je zal me regelmatig zien een rode peugeot 206 :p
Hoe lang duurde je lessen? 2 uur dan? Of..quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:36 schreef Pascal86 het volgende:
ik ben in juli begonnen en 21 december in 1 keer geslaagd, ik zou eigenlijk al in september afrijden maar ik was te laks met mijn theorie waarvoor ik eerste keer 8 fouten had en tweede keer 1 fout
ongeveer 22 lessen.
Succes alvast hé.quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:00 schreef Cerubo het volgende:
Brr, morgen weer examen.Hopelijk haal ik het deze keer wel
.
Succes!quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:00 schreef Cerubo het volgende:
.
Don't stress, en laat zien wat je kan! Succesquote:Op donderdag 11 januari 2007 15:00 schreef Cerubo het volgende:
.
60 minuten per les, 45 euro.quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:29 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Hoe lang duurde je lessen? 2 uur dan? Of..Ik hoop dat ik het binnen dat aantal lessen allemaal kan. Zou ideaal zijn.
![]()
Kijk gedrag moet je aan denken, en als er iets mis gaat, motor die afslaat dan moet je gewoon net doen alsof er niets aan de hand isquote:Brr, morgen weer examen .Hopelijk haal ik het deze keer wel
Tering wat een klotestreekquote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:16 schreef Cerubo het volgende:
Jah, ben weer gezakt, had zelfde examinator als vorige keer
. Ik was tegen 'm uitgeflipt in de auto, maar ik liep me dan ook zwaar te ergeren. Ten eerste zat ie de hele tijd te spelen met z'n raampje :S . Hij keek volgens mij meer op z'n PDA (zo heet dat ding toch ?) dan naar buiten en hij zij veeeeeeel te laat of ik naar links of rechts moest. Toen ik daar iets van zei, keek ie me kwaad aan en zei die: rij maar weer terug :S . Bijzondere verrichtingen waren goed gegaan verder. Foutjes die ik had gemaakt: richting een keer vergeten opnieuw aan te zetten, 1x kort langs de berm gereden bij smalle uitvoegstrook en een fietser onterecht voorrang gegeven (boeie was lekker wijf
) Volgens m'n instructeur niet genoeg om me te laten zakken maar die man moet me gewoon niet. Twijfel nog om een klacht in te dienen...
Ach, vertrouw nou maar op je instructeur, die laat echt niks gebeuren hoorquote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:17 schreef gothic-blackie het volgende:
zo net weer een lesje gehad. nog even en ik ga naar de ttt, hijs al aangevraagd en alleen mijn vriend weet wanneer precies ik hem heb. was trouwens best wel eng op de terugweg. weer een beginner. en als je al een tijdje rijd hou je echt je hart vast. mijn instructeur ook toen we eindelijjk thuis waren: zo jij kan die auto weer uit, op zo'n manier van: ik had wel gezien dat je doodsangsten had. tis gewoon vooral eng omdat je ziet dat die mensen de grote van de auto nog niet doorhebben, en de bochten nog niet kunnen nemen en in het midden willen rijden (alleen wel het midden in hun ogen, dus niet het midden van de auto)
dat is bale man, khad de vorige keer ook al zo instructeur, naja hij lette wel op maargoed. toen ik bij het cbr naar boven liep zag ik hem weer zitten, gelukkig niet aan het tafeltje waar ik moest zijn.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:16 schreef Cerubo het volgende:
. Ik was tegen 'm uitgeflipt in de auto, maar ik liep me dan ook zwaar te ergeren. Ten eerste zat ie de hele tijd te spelen met z'n raampje :S . Hij keek volgens mij meer op z'n PDA (zo heet dat ding toch ?) dan naar buiten en hij zij veeeeeeel te laat of ik naar links of rechts moest. Toen ik daar iets van zei, keek ie me kwaad aan en zei die: rij maar weer terug :S . Bijzondere verrichtingen waren goed gegaan verder. Foutjes die ik had gemaakt: richting een keer vergeten opnieuw aan te zetten, 1x kort langs de berm gereden bij smalle uitvoegstrook en een fietser onterecht voorrang gegeven (boeie was lekker wijf
) Volgens m'n instructeur niet genoeg om me te laten zakken maar die man moet me gewoon niet. Twijfel nog om een klacht in te dienen...
Die richtingaanwijzer, mwah, vind ik een beetje overtrokken. Dat ga je later ook nog wel vaker hebben. Mensen met 30 jaar ervaring overkomt dat nog wel eens.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:16 schreef Cerubo het volgende:
Dat uitvoegen was op de snelwegquote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:17 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Die richtingaanwijzer, mwah, vind ik een beetje overtrokken. Dat ga je later ook nog wel vaker hebben. Mensen met 30 jaar ervaring overkomt dat nog wel eens.
Kort langs de berm gereden bij een smalle strook, das lastig te bepalen als ik er niet bij was. Voorrang van die fietser kan wel een heikel punt zijn. Dan gooien ze het op besluitvaardigheid of iets dergelijks.
Vind wel dat als hij zit te spelen met zijn raam dat dit ontzettend irritant is. Als ik nu een vriend in de auto mee zou hebben en die zit zo te kloten met mijn ramen dan kan ie lopen of ophouden. Als bestuurder kan zoiets gewoon afleiden (bij de één wel, bij de ander weer niet).
En snap ook niet waarom hij steeds op z'n PDA moet kijken. Die heeft hij alleen nog om voor je examen te bekijken of je bent wie je zegt dat je bent en of je gerechtigd bent om af te rijden.
Jah, het zal denk ik wel gezonde spanning zijn, en die 20 minuutjes zullen zo om zijn als je een leuk examinateur hebtquote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:49 schreef sandertjuh het volgende:
45 euro nog wat. echt belachelijk. Vanochtend aangevraagd, kan um pas de 19e ophalen maar ik gooi het op donderdag, stond vanmorge braaf om 9 uur voor de deur!
@sjengdanny, ik heb valdispert gebruikt, soort stresspilletjes. Helpt aardig. Zenuwachtig was ik niet echt, gezonde spanning was er wel maargoed dat hoort er bijIn feite stellen die 20 minuutjes die je in de auto zit geen flikker voor
Wat een teringlijer. Ik zou zeker een klacht indienen. Volgens mij hoor je trouwens niet eens twee keer achter elkaar dezelfde examinator te krijgen. Zoiets heb ik gehoord tenminste, of kan dat wel?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:16 schreef Cerubo het volgende:
Kan wel, hoor.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:52 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Wat een teringlijer. Ik zou zeker een klacht indienen. Volgens mij hoor je trouwens niet eens twee keer achter elkaar dezelfde examinator te krijgen. Zoiets heb ik gehoord tenminste, of kan dat wel?
2 colega's hadden dezelfde examinateur (ook dezelfde persoon toevallig) en eentje is de tweede keer geslaagd en de andere na 4 keer.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 22:26 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Kan wel, hoor.Vaak is 't namelijk zo dat de examinator zich jou niet weet te herinneren, gezien het grote aantal kandidaten dat hij voor z'n werk voor z'n neus krijgt.
Heb het zelf ook wel gehad.. Nouja dat was voor de 2e en 4e keer afrijden, maargoed het idee is hetzelfde natuurlijk.
Is lullig maar is niet verstandig.quote:Twijfel nog om een klacht in te dienen...
32.35quote:Voor de mensen die al een rijbewijs hebben: hoeveel moest jij betalen voor je rijbewijs (bij de gemeente dus)?
Ik zou het wel weten, ik ging voor de spoedaanvraag.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:06 schreef Marloes het volgende:
Noujaaaaaaaa.......... ze zullen wel zo lullig zijn dat het niet mag denk ikMaar of ik me daar dan door laat weerhouden
Aan de ene kant wil ik wel zo'n spoedaanvraag doen.. maarja.. 40 euro is best veel![]()
Van de fietspad wiki gehaald.quote:Fietsstrook
Binnen stedelijke omgevingen komen verder nog wegen voor waarop de gedeeltes voor fietsers slechts worden aangegeven door belijning, een rode kleur en/of een op de weg geschilderd fietssymbool. Dergelijke fietsvoorzieningen worden in Nederland en Vlaanderen fietsstrook (als er een fietssymbool is) of fietssuggestiestrook (als het fietssymbool ontbreekt) genoemd.
Je hebt een fietsstrook en een suggestiefietsstrook. Fietsstrook > niet stilstaan , suggestie > welquote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:07 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Heb eens even een examen-cdtje gedownload vandaag om wat te oefenen voor m'n theorie van dinsdag.
Had de vraag of je stil mag staan op een fietssuggestiestrook. Het antwoord was ja.
In mijn VEKA-Best boek staat dat je niet stil mag staan op fietstroken, maar vind ik niks terug over fietssuggestiestroken (wat een scrabble-woord trouwens...).
Hoe onderscheid ik die 2? Door die fiets die er op staat (of juist niet?)
Ongeveer 30 lessen. Ik ben in Augustus 2005 begonnen, maar omdat ik niet zo vlot ben met lerenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 20:41 schreef Marloes het volgende:
Hoeveel lessen heb je gehad dan..?
Of hoe lang heb je erover gedaan?
Ok dan. Duidelijk! Thx!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:04 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Je hebt een fietsstrook en een suggestiefietsstrook. Fietsstrook > niet stilstaan , suggestie > wel
maar dat was de vraag niet lees ik net...
Maar klopt wat je zegt, fietsstrook = fiets erop. Suggestie niet
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:04 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Je hebt een fietsstrook en een suggestiefietsstrook. Fietsstrook > niet stilstaan , suggestie > wel
maar dat was de vraag niet lees ik net...
Maar klopt wat je zegt, fietsstrook = fiets erop. Suggestie niet
Idem. Zie er best wel tegenop eigenlijk.quote:Op zondag 14 januari 2007 04:16 schreef tho_Omas het volgende:
Nog 3 dagen.
soms slagen de mensen om de gekste dingen. Ik was gezakt omdat ik een straat over het hoofd (het was nog donker en had er nog nooit gereden) zag en de examinator bij moest remmen, terwijl mijn instructeur 3 dagen ervoor een meisje had die praktisch alles fout deed en slaagde.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:00 schreef Me_Wesley het volgende:
Echt he, het CBR, soms begrijp ik er niks van.
Neem nou een maat van me, vrijdag moest hij afrijden. In het begin van de rit waren er al wat kleine dingen ( "je mag heir best wat harder hoor!"). Op een gegeven moment staat hij bij een stoplicht voor linksaf. De lichten voor rechtdoor gaan op groen, en in zijn zenuwen rijdt hij ook weg ( door rood dus ). Examinator boven op de rem. Rit wel gewoon afgemaakt, komen ze aan op het CBR...
Isie gewoon geslaagd?
Nouja ik ben natuurlijk blij voor hem, maar zal je altijd zien dat ik op iets enorms lulligs zak overmorgen ofzo...
EDIT: hij hoefte ook alleen maar hellingproef te doen. Examinator zal wel een goede dag hebben gehad ofzo![]()
Ik ookquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:57 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik krijg het echt als cadeau voor mn achtiende verjaardag. Mn eerste les krijg ik dan ook op mn verjaardag.
doen jullie het meestal met de handrem of het normale rempedaal?quote:Op maandag 15 januari 2007 10:56 schreef Mathijz het volgende:
Zolang je maar kijkt is een hellingproef idd eitje.
met pedaal, maar heb hem ook met de handrem moeten doen. Ik weet nog wel me 3e of 4e les. Moest ik hier bij de ikea het parkeerterrein oprijden. daarachter zat een best stijle helling. Moest ik de auto stilhouden op de koppeling midden op die helling, dat je zowel niet voorruit gaat en niet achteruit.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:01 schreef Johnns het volgende:
[..]
doen jullie het meestal met de handrem of het normale rempedaal?
zelf vind ik het het makkelijkste met het rempedaal
Gefeliciteeeerdquote:Op maandag 15 januari 2007 11:47 schreef Rick_Dokkum het volgende:
Eindelijk mn roze gevalletje vandaag gehaald.Werd echt wel tijd. Dit was mn 3e keer en eindelijk raak.
![]()
Geen enkel commentaar gekregen, gewoon een perfecte, foutloze rit.(terwijl het uurtje ervoor behoorlijk bagger ging
)
dat had ik dus ookquote:Op maandag 15 januari 2007 11:47 schreef Rick_Dokkum het volgende:
Eindelijk mn roze gevalletje vandaag gehaald.Werd echt wel tijd. Dit was mn 3e keer en eindelijk raak.
![]()
Geen enkel commentaar gekregen, gewoon een perfecte, foutloze rit.(terwijl het uurtje ervoor behoorlijk bagger ging
)
Ik ook wel. De vorige keer had ik een half uur smalle straatjes en als speciale verrichting bocht achteruit en achteruit in een vak parkeren.quote:Op zondag 14 januari 2007 18:49 schreef TheRuud het volgende:
[..]
Idem. Zie er best wel tegenop eigenlijk.![]()
Oei, waar ging het fout dan? Het wordt mijn eerste keer woensdag. Ik raak bij dat soort dingen altijd erg zenuwachtig, waardoor ik er niet met mijn hoofd bij ben. Zo ook bij mijn TTT. Gelukkig heb ik de speciale verrichting wel gehaald, daar hoef ik mij in ieder geval niet meer druk om te maken.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:33 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ik ook wel. De vorige keer had ik een half uur smalle straatjes en als speciale verrichting bocht achteruit en achteruit in een vak parkeren.
Volgens de examinator moest ik langzamer door die smalle straatjes rijden. Dat was alles. Het examen zelf valt erg mee. Het vervelende is dat, zodra de examinator commentaar begint te geven, je onzeker wordt.quote:Op maandag 15 januari 2007 13:02 schreef TheRuud het volgende:
[..]
Oei, waar ging het fout dan? Het wordt mijn eerste keer woensdag. Ik raak bij dat soort dingen altijd erg zenuwachtig, waardoor ik er niet met mijn hoofd bij ben. Zo ook bij mijn TTT. Gelukkig heb ik de speciale verrichting wel gehaald, daar hoef ik mij in ieder geval niet meer druk om te maken.
Vandaag nog twee uurtjes lessen en voor het examen woensdag nog een uurtje, ik hoop dat ik er dan klaar voor ben.
Lullig dat je daar op zakt, zeg.quote:Op maandag 15 januari 2007 13:17 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Volgens de examinator moest ik langzamer door die smalle straatjes rijden. Dat was alles. Het examen zelf valt erg mee. Het vervelende is dat, zodra de examinator commentaar begint te geven, je onzeker wordt.
Iedereen maakt fouten, daar houden ze rekening mee hoor, het gaat ook om andere dingen zoals kijk gedrag en voertuig beheersing.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:00 schreef Me_Wesley het volgende:
Echt he, het CBR, soms begrijp ik er niks van.
Neem nou een maat van me, vrijdag moest hij afrijden. In het begin van de rit waren er al wat kleine dingen ( "je mag heir best wat harder hoor!"). Op een gegeven moment staat hij bij een stoplicht voor linksaf. De lichten voor rechtdoor gaan op groen, en in zijn zenuwen rijdt hij ook weg ( door rood dus ). Examinator boven op de rem. Rit wel gewoon afgemaakt, komen ze aan op het CBR...
Isie gewoon geslaagd?
Nouja ik ben natuurlijk blij voor hem, maar zal je altijd zien dat ik op iets enorms lulligs zak overmorgen ofzo...
EDIT: hij hoefte ook alleen maar hellingproef te doen. Examinator zal wel een goede dag hebben gehad ofzo![]()
20-30 minuten.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:02 schreef Marloes het volgende:
Hoe lang duurt een examen? Praktijk..
50 minuten ongeveer. incl. inleiding en nabespreking.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:02 schreef Marloes het volgende:
Hoe lang duurt een examen? Praktijk..
Ik word thuisgebracht. Haha, dat vroeg mijn moeder pas nog, was wel mooiquote:Op maandag 15 januari 2007 14:05 schreef sandertjuh het volgende:
idd. De 1e keer reed ik maar 15 minuten en de 2e keer ongeveer 25 minuten.
veel langer zal je echt niet in de auto zitten.
ik had om 9 uur het examen en om 10 uur was ik weer thuis. Mochten jullie zelf terugrijden toen jullie waren geslaagd of werd je gewoon naar huis gebracht?
ik mocht beide keren niet terugrijden, ik dacht juist dat het hoorde als je geslaagd was :p
haha aah jaa die ouders, morgen weer toch? volgens mij is het wel logisch dat je word thuisgebracht as je gezakt bent maar ik dacht yes ik mag naar huis rijde toen ik was geslaagd, totdat ik geen sleutels in me handen gedrukt kreegquote:Op maandag 15 januari 2007 14:10 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik word thuisgebracht. Haha, dat vroeg mijn moeder pas nog, was wel mooi
M: "Rij je na je examen zelf naar huis of brengt Ronald je?"
Ik: "Ronald rijdt me naar huis"
M: "Ohja natuurlijk, want je kan je rijbewijs pas een week later ophalen!"
Ik: "euuhh, "![]()
M: "Oh, wacht, hehe"![]()
Ja, daar zit wel wat in denk ik.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:30 schreef miss_bleu het volgende:
Ik hoorde van mijn instrutrice dat je niet zelf terug mag rijden omdat je dan geen leerling meer bent van de rijschool en dus niet verzekerd bent.
En je eigen rijvaardigheden zijn natuurlijk ook niet onbelangrijkquote:Op maandag 15 januari 2007 13:28 schreef TheRuud het volgende:
[..]
Lullig dat je daar op zakt, zeg.
Vooral als je hier leest dat mensen slagen terwijl ze ingrepen van de examinator hebben gehad.
Een groot deel van het examen wordt dus beslist door de gemoedsstand van de examinator als ik het zo lees.
9 uur heb je nog wel een beetje nasleep van de spits.quote:Op maandag 15 januari 2007 15:58 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
En je eigen rijvaardigheden zijn natuurlijk ook niet onbelangrijk. Ik zie dat jij om 9u zoiets moet, lijkt me wel een lekkere tijd, rustig op de weg en scholieren zijn al op school. Ik moet om 13:15u
![]()
Sorry dat ik het zeg maar dat is flauwekul.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:30 schreef miss_bleu het volgende:
Ik hoorde van mijn instrutrice dat je niet zelf terug mag rijden omdat je dan geen leerling meer bent van de rijschool en dus niet verzekerd bent.
quote:Op maandag 15 januari 2007 16:10 schreef FranticDJ het volgende:
Die moet je op t cbr invullen.. En die mag je tevens alleen invullen in bijzijn van je examinator..
Thanks, kan dus gewoon daar op het CBRquote:Op maandag 15 januari 2007 16:17 schreef sandertjuh het volgende:
Ik heb hem van te voren in moeten vullen, voor mijn 1e examen. Voor de 2e keer hoefde het niet meer, hij werd gewoon meegenomen vanaf het 1e examen.
Ik heb hem denk ik 3 weken van te voren in moeten vullen.
Ik moest vanmorgen ook rond 9 uur. Das echt een ideale tijd. Dan is het net licht, nog vrij rustig op de weg (in Leeuwarden danquote:Op maandag 15 januari 2007 15:58 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
En je eigen rijvaardigheden zijn natuurlijk ook niet onbelangrijk. Ik zie dat jij om 9u zoiets moet, lijkt me wel een lekkere tijd, rustig op de weg en scholieren zijn al op school. Ik moet om 13:15u
![]()
Mijn instructeur zei anders precies het zelfde hoor.quote:Op maandag 15 januari 2007 16:17 schreef vannelle het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg maar dat is flauwekul.
Zolang je aan de eisen voldoet:
* auto heeft dubbele bediening
* auto heeft het blauwe plaatje met de "L"
* instructeur heeft geldig rijbewijs en bevoegdheid om les te geven
* persoon achter het stuur is minimaal 18 jaar
is er niks aan de hand.
Zelf laat ik geslaagde leerlingen lekker zelf terug rijden, laat ze maar lekker doen.
Ze rijden dan echt hun eigen rit zónder dat er iemand commentaar geeft, is ook wel es fijn.![]()
Verzekerd? Echt wel!
Zit wel veel tijd tussen dan? Kan je volgende week maandag of dinsdag niet nog eventjes?quote:Op maandag 15 januari 2007 16:50 schreef Sjengdanny het volgende:
Vanmiddag mijn laatste 2 uur rijles gehad voor het examen, volgende week donder examen![]()
Dit zijn echt de voorwaarden die er zijn.quote:Op maandag 15 januari 2007 16:46 schreef Devilnl het volgende:
[..]
Mijn instructeur zei anders precies het zelfde hoor.
hij zei iets in het kader van: je hebt geen les. dus nu is de instructeur niet verantwoordelijk als er iets gebeurt.
Tevens.. rijd de ex-lesser dan "nog" zonder rijbewijs opzak.
maar goed.. boeide mij niet veel toen hij terug reed
Vijftien maanden.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 00:08 schreef Crazykill het volgende:
Hoelang deden jullie voordat jullie je rijbewijs hadden? Dus zeg maar van je eerste les tot dat je geslaagds was voor je praktijk?
motor af laten slaan maakt ook niks uit, als je maar niet paniekerig gaat reageren zoals een vriend van me wel deed tijdens z'n tweede examen, hij is dan ook gezakt omdat hij onder andere te onzeker reed..quote:Op maandag 15 januari 2007 23:51 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hmm ik heb mn rijbewijs al een tijdje, sinds 22-12-2005. Ik vind het echt kut voor die mensen die nu 5dagen moeten wachten op het rijbewijs, ik heb hem diezelfde middag opgehaald.
Moest om 2uur beginnen. Aardige examinatrice, en ben in 1 keer geslaagd zonder ingerepen gelukkig. Motor sloeg alleen 1 keer af...
8 maandenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 00:08 schreef Crazykill het volgende:
Hoelang deden jullie voordat jullie je rijbewijs hadden? Dus zeg maar van je eerste les tot dat je geslaagds was voor je praktijk?
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:34 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik heb er 10 maanden over gedaan, 36 lessen.
Oftewel:
IK BEN ZOJUIST GESLAAAAAAGD![]()
en nu een week wachten
Ja, ik ga denk ik wel even langs dalijk, voor de zekerheid! Dankjequote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:49 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
gefeliciteerdnog foutjes gemaakt?
![]()
ik ga morgen alvast bellen of hij klaar ligt. Gewoon aan het einde van de dag. Als je er nou voor zorgt dat je vandaag aan het einde van de dag je rijbewijs aanvraagt, kan je hem vrijdag nog ophalen
jaa je moet gewoon aan het einde van de dag gaan. dan sta je wel genoteerd. nu nog niet was mij verteld ze doen het aan het einde van de dag invoeren. Ik kreeg ook rond 4 uur half 5 afgelopen donderdag een smsje van me rijschool met gefeliciteerd dat ik geslaagd was.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:08 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja, ik ga denk ik wel even langs dalijk, voor de zekerheid! Dankje
Nouja, de voorrij-rit was echt ongelovelijk slecht, zoals bij ongeveer iedereen geloof ikOp mijn kloten gehad ( "ZO GA JE HET DALIJK ECHT NIET HALEN!" ).
Vervolgens kennismaken met examinator, aardige vrouw. In de auto nog even over de bediening en wat lampjes gehad (was vergeten hoe mijn achterruitenwisser aan moest). De rit zelf ging gewoon goed, alleen had af en toe dat ik mijn schouder vergat. Op de snelweg kreeg ik te horen dat ik meer afstand moest houden, en terug in de bebouwde kom reed ik op de baan voor rechtsaf terwijl we rechtdoor moesten. Gelukkig was er nog ruimte om te schuiven. Maar ik kreeg toen wel mijn twijfels, want ze had gezegd dat ze extra op het vooruitkijken ging letten omdat dit een probleem was op mijn TTT. Maar gelukkig, ze vond wel dat ik op een paar punten niet goed vooruit kijk/dacht, maar over het algemeen gezien deed ik dit wel goed *phew*
Ohja, de verrichtingen.. Eerst straatje keren met steken, ging perfect. Daarna achteruit inparkeren, was echt bar en bar slecht. Gelukkig had ik mijn straatje keren al voldoende
woo das wel heel erg snelquote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:49 schreef Drifter__ het volgende:
![]()
En ik ben vandaag(net) ook GESLAAGD !!!
![]()
![]()
Geen 1 opmerking tijdens het rijden en bij de nabespreking![]()
Begonnen: 04/12/06
Rijlessen : 8
Uurtjes: 16
Wat een lekker gevoel zeg!
P.S kan ik hem vandaag nog gaan aanvragen ?
Dat vond ik ook het meest fijne. Toen ik voor het eerst zelf mocht rijden nadat ik geslaagd was weet je waar je heen wilt en je kan dan voor jezelf de route alvast bepalen. Dan weet je precies wat je kan verwachten en zo.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:22 schreef Alcarin het volgende:
![]()
Me_Wesley en Drifter__: Gefeliciteerd!!
![]()
![]()
Ik vind mezelf vandaag ook heel stoer, want ik ging rijden, we zaten op de snelweg en toen zei mijn instructeur 'nou, je weet waar je woont he? Rijd jezelf maar naar huis!'![]()
En ik wist de weg ook nog![]()
En ik maakte niet eens fouten![]()
Echt tof om te rijden zonder dat elke 20 seconden iemand zegt waar je heen moet!![]()
Jij ook gefeliciteerd !quote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:28 schreef Me_Wesley het volgende:
Drifter__! GEFELI!En met maar 16 uur, knap hoor!
Ik ga rond kwart over 4 ook even langs gemeentehuis.. en dan hopelijk in het weekend lekker karren!
Alcarin, dankje! Succes met je lessen
EDIT: Of ben je al afgereden?![]()
Ja bij mij om half 5, gewoon gaan, niet geschoten is altijd mis!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:33 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Jij ook gefeliciteerd !![]()
Afdeling burgerzaken gaat hier 15.00 dicht. Heeft het nog zin om 14.30 / 14.45 te gaan ?![]()
Nee hoor, in maart pas!quote:
idd gewoon gaan en anders morgen gewoon om 9 uur voor de deur staan. kan je het misschien alsnog op vrijdag laat in de middag gooien.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:33 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Jij ook gefeliciteerd !![]()
Afdeling burgerzaken gaat hier 15.00 dicht. Heeft het nog zin om 14.30 / 14.45 te gaan ?![]()
Beidequote:Op dinsdag 16 januari 2007 00:18 schreef Glijdt_licht het volgende:
Bedoel je de tijd, of aantal lessen?
Aantal lessen: 29
Tijd: half jaartje
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:40 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja bij mij om half 5, gewoon gaan, niet geschoten is altijd mis!
Gelukt, kon hem gewoon aanvragenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:03 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
idd gewoon gaan en anders morgen gewoon om 9 uur voor de deur staan. kan je het misschien alsnog op vrijdag laat in de middag gooien.
ik kan niet wachten om morgen te bellen en dan eventueel te horen dat ie er ligt!
bij ons hier gaat het trouwens om 5 uur dicht. Gewoon gaan je weet maar nooit
Tijdens het examen rustig lezen en luisteren en goed kijken naar de foto. Tijd zat.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:15 schreef Xbox_360 het volgende:
Ik ga volgende week dinsdag op voor theorieNog tips? Behalve heel veel oefenexamens maken? Ik heb in totaal 105 theorie-examens op twee cd-roms (VEKABEST en TEST&DRIVE), lijkt mij genoeg
Tip: Laat je niet gek maken door die oefenexamens, ik vond mijn echte examen makkelijker dan de oefenexamens. De laatste drie oefenexamens die ik heb gemaakt ben ik alledrie voor gezakt, zegt dus niets want ik had voor het echte examen maar 1 fout..quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:15 schreef Xbox_360 het volgende:
Ik ga volgende week dinsdag op voor theorieNog tips? Behalve heel veel oefenexamens maken? Ik heb in totaal 105 theorie-examens op twee cd-roms (VEKABEST en TEST&DRIVE), lijkt mij genoeg
Ja, had ik ook, steeds 5 of 6 fout, maar bij het echte examen alles goedquote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:32 schreef BLADEZZ het volgende:
Tip: Laat je niet gek maken door die oefenexamens, ik vond mijn echte examen makkelijker dan de oefenexamens. De laatste drie oefenexamens die ik heb gemaakt ben ik alledrie voor gezakt, zegt dus niets want ik had voor het echte examen maar 1 fout..
Klopt...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:04 schreef Crazykill het volgende:
Sommige vragen uit die VEKABEST cd rom slaan trouwens echt nergens op
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:07 schreef sandertjuh het volgende:
ik heb net gebeld en ik zat net niet bij de lading van vandaag.
dan ga ik morgen aan het einde van de dag nog maar even bellen![]()
waarschijnlijk was ie er morgen
paps rijd doordeweeks op de vrachtwagen en mams gaat met het OV naar der werk.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:27 schreef Alcarin het volgende:
[..]
![]()
Heb je dan meteen ook een auto om in te rijden?
Lijkt me geweldig, de eerste keer in je eentje rijden![]()
En zo hoort het ookquote:
Lucky bastards allemaal hier zeg...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:36 schreef Me_Wesley het volgende:
Ohja, en ik mag in de auto van paps en mams
Inderdaadquote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:04 schreef Crazykill het volgende:
Sommige vragen uit die VEKABEST cd rom slaan trouwens echt nergens op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |