abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:26:31 #151
132245 midje
Flight to Disneyland?
pi_45215690
net rijles gehad. en ik had talent
Computer Says No
pi_45216986
TOENET MEN RIJBEWIJS GEHAALD gewoon geen 1 foutje gemaakt echt super eindelijk geen rijles meer
pi_45217177
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:57 schreef Jeltos het volgende:
TOENET MEN RIJBEWIJS GEHAALD gewoon geen 1 foutje gemaakt echt super eindelijk geen rijles meer
Gefeliciteerd
pi_45217659
Oh, ik vind het zo spannend mn eerste rijles. Nog twee weekjes.
pi_45217846
Gefeliciteeeerd Jeltos en Marloes!
En ik wou ook dat ik nog een keer mijn eerste rijles kan doen Zo ongelovelijk gaaf voor het eerst in een auto rijden! Nu ben ik het vooral zat
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_45219085
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:20 schreef Me_Wesley het volgende:
Gefeliciteeeerd Jeltos en Marloes!
En ik wou ook dat ik nog een keer mijn eerste rijles kan doen Zo ongelovelijk gaaf voor het eerst in een auto rijden! Nu ben ik het vooral zat
Ik ben echt zo benieuwd.
pi_45221196
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:00 schreef Marloes het volgende:

[..]

IK HEB HEM

0 fout!!!
Netjes! Gefeliciteerd! Heb je er heel veel voor geleerd?

En nu moet ik echt stoppen met fokken, anders haal ik morgen m'n Nederlands nooit.
  woensdag 10 januari 2007 @ 19:12:42 #158
57434 Marloes
Digital Love
pi_45221640
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 19:01 schreef Maravilla het volgende:

[..]

En nu moet ik echt stoppen met fokken, anders haal ik morgen m'n Nederlands nooit.
Ehm... tja... heb vooral heel veel examens geoefend! Alle 15 uit het verjo boekje.. en degene die moeilijk waren nog een keer... Daar leer je wel het meeste van.
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_45222652
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 19:01 schreef Maravilla het volgende:

[..]

Datzelfde geldt voor mijn wiskunde.
pi_45223561
Ohja, ik heb nu mijn oproepformulier gehad. Daar staat ook die vragenlijst bij.

Punt 4:
"Maakt u misbruik van of heeft u misbruik gemaakt van alcohol, geneesmiddelen, drugs of andere geestverruimende of bedwelmende middelen of bent u daarvoor ooit medisch onderzocht of onder behandeling geweest?"

Oke en wie heeft daar naar waarheid op geantwoord en dus een nieuwe eigen verklaring aangevraagd?
Wat valt er überhaupt onder misbruik? Dronken? Overdose?

[ Bericht 1% gewijzigd door Me_Wesley op 10-01-2007 20:03:35 ]
'And I called your name,
pi_45223947
Oproepformulier? Was da?
pi_45224070
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:04 schreef Drifter__ het volgende:
Oproepformulier? Was da?
Van je rijexamen zeg maar
'And I called your name,
pi_45226107
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:58 schreef DanseMacabre het volgende:

[..]

Ik ben echt zo benieuwd.
Maak jezelf nou niet gek
pi_45228516
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:52 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Maak jezelf nou niet gek
Doe ik ook niet.
  woensdag 10 januari 2007 @ 23:36:25 #165
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_45233414
ik ben in juli begonnen en 21 december in 1 keer geslaagd, ik zou eigenlijk al in september afrijden maar ik was te laks met mijn theorie waarvoor ik eerste keer 8 fouten had en tweede keer 1 fout

ongeveer 22 lessen.
Because they will last that long.
pi_45234172
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 23:36 schreef Pascal86 het volgende:
ongeveer 22 lessen.
Dat is wel netjes
pi_45244620
vandaag geslaagd ( 2e keer ) 1e keer moest de examinator ingrijpe omdat ik iets over het hoofd zag.
Daarna nog 3 lesjes gehad om het vooruitkijke wat te oefene

vanochtend was het dus zover, het lesje ervoor ging kut. preek gehad en toen naar het cbr gereden. Hele relaxte instructriese ( of hoe je dat schrijft )

beetje zitte babbele tijdens het examen, instructeur zat gewoon achterin. Lekker dolletjes kunnen maken en vervolgens een foutloze rit te rijden. 1x was ik iets te laat met de juiste baan pakken maar dit werd mij vergeven

heb sinds eind mei les gehad, dit maar 1x per week. wel lessen van anderhalf uur. Heb er zo 28 gehad.
Ik reed in een Seat Leon 110PK TDi ( rode I ). Reed best aardig. Ik ga het lessen best wel missen aangezien ik me altijd vermaakt heb met lessen, echt een toffe rij instructeur. Ga dan ook zeker nog een cadeautje voor um kopen:D

nu alleen nog een week wachten op dat hoerepasje volgende week vrijdag na werk maar even papa's auto uittesten
  donderdag 11 januari 2007 @ 14:24:18 #168
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_45248243
mijn examen ging ook wel soepel.

Ik had een vrouwelijke examinateur, ze had zoveel parfum op dat ik gewoon raampje moest open doen om normaal te kunnen ademen

ook had ik geluk dat de spijkenisse brug open ging, anders moest ik via hoogvliet op de snelweg terug naar spijkenisse, en na 15 minuten zei ze, we gaan weer richting cbr en omdat mijn instructeur had gezegt dat als je binnen 30 min terug bent meestal bent gezakt dus ik was echt zo van shit ik ben gezakt, maar op het cbr zei ze dat ik was geslaagd omdat ik alles onder controle had en verkeers inzicht had getoont.

quote:
nu alleen nog een week wachten op dat hoerepasje volgende week vrijdag na werk maar even papa's auto uittesten
mijn vader heeft 3 auto's maar die worden nu ingeruild voor 2 nieuwe dus is hij bang dat ik mischien schade maak, maarja volgende maand een nieuwe citroen C5 elegance met een v6 3.0

En wees blij, ik moest 2 weken wachten op mijn pasje omdat er nog kerst en oud en nieuw tussen zat:P

[ Bericht 14% gewijzigd door Pascal86 op 11-01-2007 14:32:24 ]
  Nerd met benen donderdag 11 januari 2007 @ 14:29:00 #169
18073 miss_bleu
pi_45248421
5 en 6 feb mijn theorie
pi_45249003
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 14:24 schreef Pascal86 het volgende:
mijn examen ging ook wel soepel.

Ik had een vrouwelijke examinateur, ze had zoveel parfum op dat ik gewoon raampje moest open doen om normaal te kunnen ademen

ook had ik geluk dat de spijkenisse brug open ging, anders moest ik via hoogvliet op de snelweg terug naar spijkenisse, en na 15 minuten zei ze, we gaan weer richting cbr en omdat mijn instructeur had gezegt dat als je binnen 30 min terug bent meestal bent gezakt dus ik was echt zo van shit ik ben gezakt, maar op het cbr zei ze dat ik was geslaagd omdat ik alles onder controle had en verkeers inzicht had getoont.

[..]

mijn vader heeft 3 auto's maar die worden nu ingeruild voor 2 nieuwe dus is hij bang dat ik mischien schade maak, maarja volgende maand een nieuwe citroen C5 elegance met een v6 3.0

En wees blij, ik moest 2 weken wachten op mijn pasje omdat er nog kerst en oud en nieuw tussen zat:P
nou ik baal echt dat ik zolang moet wachten, het weekend er nog bij ook kan morgenochtend pas naar het gemeentehuis, omdat ik nu aan het werk ben en zo een uitje heb met school, dus om half 5 er nog evne langs gaan, gaat niet

naja vanaf volgende week volop genieten.
heb al een ritje staan. me oom woont tegenover het gemeentehuis waar ik moet zijn, en hij rijd een mini cooper s. die gaan we dus even de sporen geven volgende week

probleem is alleen dat me ouders automaat rijden, naja me tante heeft met der vriend 2 auto's. en die van der vriend word 9 van de 10 keer gebruikt dus je zal me regelmatig zien een rode peugeot 206 :p

[ Bericht 6% gewijzigd door sandertjuh op 11-01-2007 14:49:53 ]
pi_45249729
Brr, morgen weer examen .Hopelijk haal ik het deze keer wel .
  donderdag 11 januari 2007 @ 15:59:58 #172
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_45252153
quote:
probleem is alleen dat me ouders automaat rijden, naja me tante heeft met der vriend 2 auto's. en die van der vriend word 9 van de 10 keer gebruikt dus je zal me regelmatig zien een rode peugeot 206 :p
mijn vader neemt ook alleen maar automaat, maar gelukig ook met manual optie

en ik neem mischien ook wel automaat na het ritje in mijn broers auto
pi_45253370
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 23:36 schreef Pascal86 het volgende:
ik ben in juli begonnen en 21 december in 1 keer geslaagd, ik zou eigenlijk al in september afrijden maar ik was te laks met mijn theorie waarvoor ik eerste keer 8 fouten had en tweede keer 1 fout

ongeveer 22 lessen.
Hoe lang duurde je lessen? 2 uur dan? Of.. Ik hoop dat ik het binnen dat aantal lessen allemaal kan. Zou ideaal zijn.
pi_45253468
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 15:00 schreef Cerubo het volgende:
Succes alvast hé. Gewoon vertrouwen hebben, dan komt het goed.
pi_45267097
quote:
Succes!
pi_45269892
quote:
Don't stress, en laat zien wat je kan! Succes
'And I called your name,
  donderdag 11 januari 2007 @ 23:48:46 #177
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_45270137
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:29 schreef Maravilla het volgende:

[..]

Hoe lang duurde je lessen? 2 uur dan? Of.. Ik hoop dat ik het binnen dat aantal lessen allemaal kan. Zou ideaal zijn.
60 minuten per les, 45 euro.
quote:
Brr, morgen weer examen .Hopelijk haal ik het deze keer wel
Kijk gedrag moet je aan denken, en als er iets mis gaat, motor die afslaat dan moet je gewoon net doen alsof er niets aan de hand is
pi_45278163
Ik heb lessen gevolgd van anderhalf uur, voor 60 euro. Ik mocht namelijk maar 1x per week van me ouders, en 1 uurtje is dan wel heel erg kort. dus heb ik gewoon anderhalf uur gedaan.

ook een voordeel was, was dat mijn instructeur niet aan mensen thuis brengen deed. je kon dus gewoon anderhalf uur doen wat we wilden doen zonder ergens rekening mee te houden.

en cerubo hou ons op de hoogte
  Nerd met benen vrijdag 12 januari 2007 @ 11:11:33 #179
18073 miss_bleu
pi_45278398
Ik betaal op dit moment voor 2 uur (1 les) 84 euro
  vrijdag 12 januari 2007 @ 11:56:32 #180
117895 matthendriks
Switching reality. And back.
pi_45279651
Ik 80 Euro (ook voor 2 uur les).
Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
  Nerd met benen vrijdag 12 januari 2007 @ 12:56:24 #181
18073 miss_bleu
pi_45281501
ZIjn er trouwens nog meer mensen hier die op dit moment bij Alblas lessen?
pi_45285120
cerubo is er al wat meer bekend? :p
pi_45288688
Jah, ben weer gezakt , had zelfde examinator als vorige keer . Ik was tegen 'm uitgeflipt in de auto, maar ik liep me dan ook zwaar te ergeren. Ten eerste zat ie de hele tijd te spelen met z'n raampje :S . Hij keek volgens mij meer op z'n PDA (zo heet dat ding toch ?) dan naar buiten en hij zij veeeeeeel te laat of ik naar links of rechts moest. Toen ik daar iets van zei, keek ie me kwaad aan en zei die: rij maar weer terug :S . Bijzondere verrichtingen waren goed gegaan verder. Foutjes die ik had gemaakt: richting een keer vergeten opnieuw aan te zetten, 1x kort langs de berm gereden bij smalle uitvoegstrook en een fietser onterecht voorrang gegeven (boeie was lekker wijf ) Volgens m'n instructeur niet genoeg om me te laten zakken maar die man moet me gewoon niet. Twijfel nog om een klacht in te dienen...
pi_45288735
zo net weer een lesje gehad. nog even en ik ga naar de ttt, hijs al aangevraagd en alleen mijn vriend weet wanneer precies ik hem heb. was trouwens best wel eng op de terugweg. weer een beginner. en als je al een tijdje rijd hou je echt je hart vast. mijn instructeur ook toen we eindelijjk thuis waren: zo jij kan die auto weer uit, op zo'n manier van: ik had wel gezien dat je doodsangsten had. tis gewoon vooral eng omdat je ziet dat die mensen de grote van de auto nog niet doorhebben, en de bochten nog niet kunnen nemen en in het midden willen rijden (alleen wel het midden in hun ogen, dus niet het midden van de auto)
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_45288937
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 16:16 schreef Cerubo het volgende:
Jah, ben weer gezakt , had zelfde examinator als vorige keer . Ik was tegen 'm uitgeflipt in de auto, maar ik liep me dan ook zwaar te ergeren. Ten eerste zat ie de hele tijd te spelen met z'n raampje :S . Hij keek volgens mij meer op z'n PDA (zo heet dat ding toch ?) dan naar buiten en hij zij veeeeeeel te laat of ik naar links of rechts moest. Toen ik daar iets van zei, keek ie me kwaad aan en zei die: rij maar weer terug :S . Bijzondere verrichtingen waren goed gegaan verder. Foutjes die ik had gemaakt: richting een keer vergeten opnieuw aan te zetten, 1x kort langs de berm gereden bij smalle uitvoegstrook en een fietser onterecht voorrang gegeven (boeie was lekker wijf ) Volgens m'n instructeur niet genoeg om me te laten zakken maar die man moet me gewoon niet. Twijfel nog om een klacht in te dienen...
Tering wat een klotestreek
Maar volgens mij moet zo'n klacht echt op iets heel conreets gebaseerd zijn wil hij gegrond verklaard worden, heb je het er al met je instructeur over gehad?
'And I called your name,
pi_45288955
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 16:17 schreef gothic-blackie het volgende:
zo net weer een lesje gehad. nog even en ik ga naar de ttt, hijs al aangevraagd en alleen mijn vriend weet wanneer precies ik hem heb. was trouwens best wel eng op de terugweg. weer een beginner. en als je al een tijdje rijd hou je echt je hart vast. mijn instructeur ook toen we eindelijjk thuis waren: zo jij kan die auto weer uit, op zo'n manier van: ik had wel gezien dat je doodsangsten had. tis gewoon vooral eng omdat je ziet dat die mensen de grote van de auto nog niet doorhebben, en de bochten nog niet kunnen nemen en in het midden willen rijden (alleen wel het midden in hun ogen, dus niet het midden van de auto)
Ach, vertrouw nou maar op je instructeur, die laat echt niks gebeuren hoor
'And I called your name,
pi_45289594
quote:
dat is bale man, khad de vorige keer ook al zo instructeur, naja hij lette wel op maargoed. toen ik bij het cbr naar boven liep zag ik hem weer zitten, gelukkig niet aan het tafeltje waar ik moest zijn.
mijn instructeur werd ook boos als ik onterecht voorrang gaf met lessen, je moest laten zien wanneer je voorrang had.

maar bale man, hopelijk kan je snel weer. bij mij zat er gelukkig maar een maandje tussen
pi_45290345
quote:
Die richtingaanwijzer, mwah, vind ik een beetje overtrokken. Dat ga je later ook nog wel vaker hebben. Mensen met 30 jaar ervaring overkomt dat nog wel eens.

Kort langs de berm gereden bij een smalle strook, das lastig te bepalen als ik er niet bij was. Voorrang van die fietser kan wel een heikel punt zijn. Dan gooien ze het op besluitvaardigheid of iets dergelijks.

Vind wel dat als hij zit te spelen met zijn raam dat dit ontzettend irritant is. Als ik nu een vriend in de auto mee zou hebben en die zit zo te kloten met mijn ramen dan kan ie lopen of ophouden. Als bestuurder kan zoiets gewoon afleiden (bij de één wel, bij de ander weer niet).

En snap ook niet waarom hij steeds op z'n PDA moet kijken. Die heeft hij alleen nog om voor je examen te bekijken of je bent wie je zegt dat je bent en of je gerechtigd bent om af te rijden.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 17:58:19 #189
132726 Sjengdanny
Ik kom er wel...
pi_45291496
Volgende week de laatste rijles voor het examen, wordt al zenuwachtig als ik er aan denk

Maar dat heb ilk toch meestal wel voor een toets, als ik eenmaal in de auto zit is het weg
Op ut Vriethof, op un baank.
Gruuts op de Mestreechter Geis!
Hendig sjiek!
Vuilak!
  vrijdag 12 januari 2007 @ 18:11:08 #190
57434 Marloes
Digital Love
pi_45291850
Voor de mensen die al een rijbewijs hebben: hoeveel moest jij betalen voor je rijbewijs (bij de gemeente dus)?
The more that I appear.
pi_45292726
45 euro nog wat. echt belachelijk. Vanochtend aangevraagd, kan um pas de 19e ophalen maar ik gooi het op donderdag, stond vanmorge braaf om 9 uur voor de deur!

@sjengdanny, ik heb valdispert gebruikt, soort stresspilletjes. Helpt aardig. Zenuwachtig was ik niet echt, gezonde spanning was er wel maargoed dat hoort er bij In feite stellen die 20 minuutjes die je in de auto zit geen flikker voor
pi_45292977
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:17 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Die richtingaanwijzer, mwah, vind ik een beetje overtrokken. Dat ga je later ook nog wel vaker hebben. Mensen met 30 jaar ervaring overkomt dat nog wel eens.

Kort langs de berm gereden bij een smalle strook, das lastig te bepalen als ik er niet bij was. Voorrang van die fietser kan wel een heikel punt zijn. Dan gooien ze het op besluitvaardigheid of iets dergelijks.

Vind wel dat als hij zit te spelen met zijn raam dat dit ontzettend irritant is. Als ik nu een vriend in de auto mee zou hebben en die zit zo te kloten met mijn ramen dan kan ie lopen of ophouden. Als bestuurder kan zoiets gewoon afleiden (bij de één wel, bij de ander weer niet).

En snap ook niet waarom hij steeds op z'n PDA moet kijken. Die heeft hij alleen nog om voor je examen te bekijken of je bent wie je zegt dat je bent en of je gerechtigd bent om af te rijden.
Dat uitvoegen was op de snelweg . Achja, ik heb nog met m'n instructeur gebeld en hij zei dat ze m'n nieuwe examen plande op een tijdstip dat die examinator niet werkt Geeft me weer wat vertrouwen .
  vrijdag 12 januari 2007 @ 21:22:54 #193
132726 Sjengdanny
Ik kom er wel...
pi_45297500
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 18:49 schreef sandertjuh het volgende:
45 euro nog wat. echt belachelijk. Vanochtend aangevraagd, kan um pas de 19e ophalen maar ik gooi het op donderdag, stond vanmorge braaf om 9 uur voor de deur!

@sjengdanny, ik heb valdispert gebruikt, soort stresspilletjes. Helpt aardig. Zenuwachtig was ik niet echt, gezonde spanning was er wel maargoed dat hoort er bij In feite stellen die 20 minuutjes die je in de auto zit geen flikker voor
Jah, het zal denk ik wel gezonde spanning zijn, en die 20 minuutjes zullen zo om zijn als je een leuk examinateur hebt
Op ut Vriethof, op un baank.
Gruuts op de Mestreechter Geis!
Hendig sjiek!
Vuilak!
pi_45298435
quote:
Wat een teringlijer. Ik zou zeker een klacht indienen. Volgens mij hoor je trouwens niet eens twee keer achter elkaar dezelfde examinator te krijgen. Zoiets heb ik gehoord tenminste, of kan dat wel?
pi_45299594
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 21:52 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Wat een teringlijer. Ik zou zeker een klacht indienen. Volgens mij hoor je trouwens niet eens twee keer achter elkaar dezelfde examinator te krijgen. Zoiets heb ik gehoord tenminste, of kan dat wel?
Kan wel, hoor. Vaak is 't namelijk zo dat de examinator zich jou niet weet te herinneren, gezien het grote aantal kandidaten dat hij voor z'n werk voor z'n neus krijgt.

Heb het zelf ook wel gehad.. Nouja dat was voor de 2e en 4e keer afrijden, maargoed het idee is hetzelfde natuurlijk.
pi_45300752
Zo, net weer gereden. Gaat erg wisselend. Vooral het terugschakelen vind ik erg moeilijk. Althans, ik weet wel wanneer het moet, maar ik vind het nooit het juiste moment ervoor. Morgen over een week weer lekker rijden, en morgen maar eens achter m'n theorie aangaan. Die moet ik ook nodig aanvragen.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 01:21:11 #197
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_45304804
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:26 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Kan wel, hoor. Vaak is 't namelijk zo dat de examinator zich jou niet weet te herinneren, gezien het grote aantal kandidaten dat hij voor z'n werk voor z'n neus krijgt.

Heb het zelf ook wel gehad.. Nouja dat was voor de 2e en 4e keer afrijden, maargoed het idee is hetzelfde natuurlijk.
2 colega's hadden dezelfde examinateur (ook dezelfde persoon toevallig) en eentje is de tweede keer geslaagd en de andere na 4 keer.
quote:
Twijfel nog om een klacht in te dienen...
Is lullig maar is niet verstandig.
quote:
Voor de mensen die al een rijbewijs hebben: hoeveel moest jij betalen voor je rijbewijs (bij de gemeente dus)?
32.35
  zaterdag 13 januari 2007 @ 12:35:55 #198
57434 Marloes
Digital Love
pi_45310279
Ow en nog een vraagje
Als je je rijbewijs hebt gehaald.. Mag je dan ook gaan rijden zonder je rijbewijs? Aangezien je er 5 werkdagen op moet wachten
The more that I appear.
  Redactie Frontpage zaterdag 13 januari 2007 @ 12:37:43 #199
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_45310323
Nou, gok eens
  zaterdag 13 januari 2007 @ 13:06:16 #200
57434 Marloes
Digital Love
pi_45310997
Noujaaaaaaaa.......... ze zullen wel zo lullig zijn dat het niet mag denk ik Maar of ik me daar dan door laat weerhouden
Aan de ene kant wil ik wel zo'n spoedaanvraag doen.. maarja.. 40 euro is best veel
The more that I appear.
pi_45315135
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:06 schreef Marloes het volgende:
Noujaaaaaaaa.......... ze zullen wel zo lullig zijn dat het niet mag denk ik Maar of ik me daar dan door laat weerhouden
Aan de ene kant wil ik wel zo'n spoedaanvraag doen.. maarja.. 40 euro is best veel
Ik zou het wel weten, ik ging voor de spoedaanvraag.
pi_45315317
Ja opzich, die spoedaanvraag kost hetzelfde als een rijles, kan er dan nog wel bij toch
Aan de andere kant, 5 dagen wachten is ook geen enorme ramp. Maar toch.
'And I called your name,
pi_45317171
Als ik hem in de komende 5 dagen echt nodig heb zou ik zeker zo'n spoedaanvraag doen, en anders.... misschien toch! 5 dagen is veel heur
  † In Memoriam † zaterdag 13 januari 2007 @ 19:17:02 #204
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_45321917
Ik mag a.s vrijdag eindelijk afrijden
Dat mag ook wel, ik bleef maar wachten met m'n theorie . Maar ik heb d'r zin an en en mijn (hopelijk laatste *klopt af*) les vanmorgen ging niet helemaal vlekkeloos maar wel netjes.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  zaterdag 13 januari 2007 @ 20:41:00 #205
57434 Marloes
Digital Love
pi_45325084
Hoeveel lessen heb je gehad dan..?
Of hoe lang heb je erover gedaan?
The more that I appear.
  Redactie Frontpage zaterdag 13 januari 2007 @ 22:07:27 #206
J'adore hardcore
pi_45328063
Heb eens even een examen-cdtje gedownload vandaag om wat te oefenen voor m'n theorie van dinsdag.

Had de vraag of je stil mag staan op een fietssuggestiestrook. Het antwoord was ja.
In mijn VEKA-Best boek staat dat je niet stil mag staan op fietstroken, maar vind ik niks terug over fietssuggestiestroken (wat een scrabble-woord trouwens...).

Hoe onderscheid ik die 2? Door die fiets die er op staat (of juist niet?)
pi_45328166
quote:
Fietsstrook

Binnen stedelijke omgevingen komen verder nog wegen voor waarop de gedeeltes voor fietsers slechts worden aangegeven door belijning, een rode kleur en/of een op de weg geschilderd fietssymbool. Dergelijke fietsvoorzieningen worden in Nederland en Vlaanderen fietsstrook (als er een fietssymbool is) of fietssuggestiestrook (als het fietssymbool ontbreekt) genoemd.
Van de fietspad wiki gehaald.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 22:24:38 #208
57434 Marloes
Digital Love
pi_45328676
Op een fietssuggestiestrook mag je geloof ik wel stilstaan, ook om voor te sorteren.
Op een fietspad met doorgetrokken streep mag je niet stilstaan, ook niet om voor te sorteren.
The more that I appear.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 22:25:45 #209
57434 Marloes
Digital Love
pi_45328714
Ow, een fietssuggestiestrook heeft een onderbroken streep..
The more that I appear.
pi_45329796
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 22:07 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Heb eens even een examen-cdtje gedownload vandaag om wat te oefenen voor m'n theorie van dinsdag.

Had de vraag of je stil mag staan op een fietssuggestiestrook. Het antwoord was ja.
In mijn VEKA-Best boek staat dat je niet stil mag staan op fietstroken, maar vind ik niks terug over fietssuggestiestroken (wat een scrabble-woord trouwens...).

Hoe onderscheid ik die 2? Door die fiets die er op staat (of juist niet?)
Je hebt een fietsstrook en een suggestiefietsstrook. Fietsstrook > niet stilstaan , suggestie > wel
maar dat was de vraag niet lees ik net...

Maar klopt wat je zegt, fietsstrook = fiets erop. Suggestie niet
  zaterdag 13 januari 2007 @ 23:59:50 #211
57434 Marloes
Digital Love
pi_45331151
een fietsstrook heeft een doorgetrokken streep, alleen daar mag je niet overheen..
The more that I appear.
  † In Memoriam † zondag 14 januari 2007 @ 00:54:06 #212
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_45332538
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 20:41 schreef Marloes het volgende:
Hoeveel lessen heb je gehad dan..?
Of hoe lang heb je erover gedaan?
Ongeveer 30 lessen. Ik ben in Augustus 2005 begonnen, maar omdat ik niet zo vlot ben met leren heb ik mijn theorie op 1 november 2006 gehaald (wel 0 fouten hoor ) en toen eindelijk het praktijkexamen aangevraagd.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_45335206
Nog 3 dagen.
  Redactie Frontpage zondag 14 januari 2007 @ 09:19:58 #214
J'adore hardcore
pi_45336007
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:04 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Je hebt een fietsstrook en een suggestiefietsstrook. Fietsstrook > niet stilstaan , suggestie > wel

Ok dan. Duidelijk! Thx!
pi_45339927
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:04 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

• Fietssuggestiestroken zijn gewoond e kleur van het asfalt en fietsstroken zijn oranje/rood/bruin weetikhet.
  • Fietstroken hebben doorgetrokken lijn en fietssuggestisstroken een onderbroken lijn.

Daar kan je het ook aan herkennen

Overmorgen voor de eerste keer op, de eerste zenuwtjes beginnen al te komen

[ Bericht 5% gewijzigd door Me_Wesley op 14-01-2007 13:11:48 ]
  • 'And I called your name,
    pi_45350552
    Morgen les, en dan volgende week TTT. Begin nu een beetje vaart erin te krijgen
    pi_45350753
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 04:16 schreef tho_Omas het volgende:
    Nog 3 dagen.
    Idem. Zie er best wel tegenop eigenlijk.
    pi_45353218
    Echt he, het CBR, soms begrijp ik er niks van.
    Neem nou een maat van me, vrijdag moest hij afrijden. In het begin van de rit waren er al wat kleine dingen ( "je mag heir best wat harder hoor!"). Op een gegeven moment staat hij bij een stoplicht voor linksaf. De lichten voor rechtdoor gaan op groen, en in zijn zenuwen rijdt hij ook weg ( door rood dus ). Examinator boven op de rem. Rit wel gewoon afgemaakt, komen ze aan op het CBR...

Isie gewoon geslaagd?

Nouja ik ben natuurlijk blij voor hem, maar zal je altijd zien dat ik op iets enorms lulligs zak overmorgen ofzo...

EDIT: hij hoefte ook alleen maar hellingproef te doen. Examinator zal wel een goede dag hebben gehad ofzo
    'And I called your name,
    pi_45357053
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 20:00 schreef Me_Wesley het volgende:
    Echt he, het CBR, soms begrijp ik er niks van.
    Neem nou een maat van me, vrijdag moest hij afrijden. In het begin van de rit waren er al wat kleine dingen ( "je mag heir best wat harder hoor!"). Op een gegeven moment staat hij bij een stoplicht voor linksaf. De lichten voor rechtdoor gaan op groen, en in zijn zenuwen rijdt hij ook weg ( door rood dus ). Examinator boven op de rem. Rit wel gewoon afgemaakt, komen ze aan op het CBR...

Isie gewoon geslaagd?

Nouja ik ben natuurlijk blij voor hem, maar zal je altijd zien dat ik op iets enorms lulligs zak overmorgen ofzo...

EDIT: hij hoefte ook alleen maar hellingproef te doen. Examinator zal wel een goede dag hebben gehad ofzo
    soms slagen de mensen om de gekste dingen. Ik was gezakt omdat ik een straat over het hoofd (het was nog donker en had er nog nooit gereden) zag en de examinator bij moest remmen, terwijl mijn instructeur 3 dagen ervoor een meisje had die praktisch alles fout deed en slaagde.

hellingproef is het simpelste wat er is, helemaal met diesel ik moest bochtje achteruit, maar aangezien ik de stoeprand niet kan zien op een gegeven moment ( ben een klein ventje van 1,59m ) en de bijrijderstoel helemaal naar achter stond moest ik het op gevoel doen. helemaal perfect en dat vond me examinator helemaal geweldig

en het gaat echt wel goedkome met je examen overmorgen

en die 5 dagen, zijn echt wel lang, een vriend van me is laatst ook geslaagd op dinsdag, en die kon vrijdag ze rijbewijs ophalen. Aangezien ik er vrijdagochtend om 9 uur stond ga ik het woensdag om half 5 proberen.

die 5 dagen zijn nergens voor nodig vind ik maar zo

[ Bericht 4% gewijzigd door sandertjuh op 14-01-2007 22:07:51 ]
    pi_45360159
    quote:
    Op dinsdag 9 januari 2007 16:57 schreef DanseMacabre het volgende:
    Ik krijg het echt als cadeau voor mn achtiende verjaardag. Mn eerste les krijg ik dan ook op mn verjaardag.
    Ik ook
    7 maart ben ik pas jarig, nog 2 maandjes maar toch
    pi_45365540
    Volgende week TTT, ben erklaar voor
      Redactie Frontpage maandag 15 januari 2007 @ 10:49:03 #222
    J'adore hardcore
    pi_45366405
    Les 2 gehad; moet meer naar links toe (rij te dicht tegen de kant van de weg), verder ging het wel oké Ook hellingproef gedaan, is ook niet schrikbarend :|
    pi_45366598
    Zolang je maar kijkt is een hellingproef idd eitje.
    pi_45366753
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 10:56 schreef Mathijz het volgende:
    Zolang je maar kijkt is een hellingproef idd eitje.
    doen jullie het meestal met de handrem of het normale rempedaal?

zelf vind ik het het makkelijkste met het rempedaal
    you and I ain't done Zeke!
    pi_45367075
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 11:01 schreef Johnns het volgende:

[..]

doen jullie het meestal met de handrem of het normale rempedaal?

zelf vind ik het het makkelijkste met het rempedaal
    met pedaal, maar heb hem ook met de handrem moeten doen. Ik weet nog wel me 3e of 4e les. Moest ik hier bij de ikea het parkeerterrein oprijden. daarachter zat een best stijle helling. Moest ik de auto stilhouden op de koppeling midden op die helling, dat je zowel niet voorruit gaat en niet achteruit.

na ca. 8x afgeslagen te hebben was het me uiteindelijk gelukt. Dit hadden nog we een paar keer meer geoefend om zo meer gevoel voor de koppeling te krijgen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')