Gefeliciteerdquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:57 schreef Jeltos het volgende:
TOENET MEN RIJBEWIJS GEHAALD![]()
![]()
gewoon geen 1 foutje gemaakt echt super eindelijk geen rijles meer
![]()
Ik ben echt zo benieuwd.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:20 schreef Me_Wesley het volgende:
Gefeliciteeeerd Jeltos en Marloes!
En ik wou ook dat ik nog een keer mijn eerste rijles kan doenZo ongelovelijk gaaf voor het eerst in een auto rijden! Nu ben ik het vooral zat
Netjes! Gefeliciteerd!quote:
Ehm... tja... heb vooral heel veel examens geoefend! Alle 15 uit het verjo boekje.. en degene die moeilijk waren nog een keer... Daar leer je wel het meeste van.quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:01 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Netjes! Gefeliciteerd!Heb je er heel veel voor geleerd?
En nu moet ik echt stoppen met fokken, anders haal ik morgen m'n Nederlands nooit.
Datzelfde geldt voor mijn wiskunde.quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:01 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Netjes! Gefeliciteerd!Heb je er heel veel voor geleerd?
En nu moet ik echt stoppen met fokken, anders haal ik morgen m'n Nederlands nooit.
Van je rijexamen zeg maarquote:Op woensdag 10 januari 2007 20:04 schreef Drifter__ het volgende:
Oproepformulier? Was da?
Dat is wel netjesquote:Op woensdag 10 januari 2007 23:36 schreef Pascal86 het volgende:
ongeveer 22 lessen.
mijn vader heeft 3 auto's maar die worden nu ingeruild voor 2 nieuwe dus is hij bang dat ik mischien schade maak, maarja volgende maand een nieuwe citroen C5 elegance met een v6 3.0quote:nu alleen nog een week wachten op dat hoerepasje volgende week vrijdag na werk maar even papa's auto uittesten
nou ik baal echt dat ik zolang moet wachten, het weekend er nog bij ookquote:Op donderdag 11 januari 2007 14:24 schreef Pascal86 het volgende:
mijn examen ging ook wel soepel.
Ik had een vrouwelijke examinateur, ze had zoveel parfum op dat ik gewoon raampje moest open doen om normaal te kunnen ademen
ook had ik geluk dat de spijkenisse brug open ging, anders moest ik via hoogvliet op de snelweg terug naar spijkenisse, en na 15 minuten zei ze, we gaan weer richting cbr en omdat mijn instructeur had gezegt dat als je binnen 30 min terug bent meestal bent gezakt dus ik was echt zo van shit ik ben gezakt, maar op het cbr zei ze dat ik was geslaagd omdat ik alles onder controle had en verkeers inzicht had getoont.
[..]
mijn vader heeft 3 auto's maar die worden nu ingeruild voor 2 nieuwe dus is hij bang dat ik mischien schade maak, maarja volgende maand een nieuwe citroen C5 elegance met een v6 3.0
En wees blij, ik moest 2 weken wachten op mijn pasje omdat er nog kerst en oud en nieuw tussen zat:P
mijn vader neemt ook alleen maar automaat, maar gelukig ook met manual optiequote:probleem is alleen dat me ouders automaat rijden, naja me tante heeft met der vriend 2 auto's. en die van der vriend word 9 van de 10 keer gebruikt dus je zal me regelmatig zien een rode peugeot 206 :p
Hoe lang duurde je lessen? 2 uur dan? Of..quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:36 schreef Pascal86 het volgende:
ik ben in juli begonnen en 21 december in 1 keer geslaagd, ik zou eigenlijk al in september afrijden maar ik was te laks met mijn theorie waarvoor ik eerste keer 8 fouten had en tweede keer 1 fout
ongeveer 22 lessen.
Succes alvast hé.quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:00 schreef Cerubo het volgende:
Brr, morgen weer examen.Hopelijk haal ik het deze keer wel
.
Succes!quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:00 schreef Cerubo het volgende:
.
Don't stress, en laat zien wat je kan! Succesquote:Op donderdag 11 januari 2007 15:00 schreef Cerubo het volgende:
.
60 minuten per les, 45 euro.quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:29 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Hoe lang duurde je lessen? 2 uur dan? Of..Ik hoop dat ik het binnen dat aantal lessen allemaal kan. Zou ideaal zijn.
![]()
Kijk gedrag moet je aan denken, en als er iets mis gaat, motor die afslaat dan moet je gewoon net doen alsof er niets aan de hand isquote:Brr, morgen weer examen .Hopelijk haal ik het deze keer wel
Tering wat een klotestreekquote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:16 schreef Cerubo het volgende:
Jah, ben weer gezakt, had zelfde examinator als vorige keer
. Ik was tegen 'm uitgeflipt in de auto, maar ik liep me dan ook zwaar te ergeren. Ten eerste zat ie de hele tijd te spelen met z'n raampje :S . Hij keek volgens mij meer op z'n PDA (zo heet dat ding toch ?) dan naar buiten en hij zij veeeeeeel te laat of ik naar links of rechts moest. Toen ik daar iets van zei, keek ie me kwaad aan en zei die: rij maar weer terug :S . Bijzondere verrichtingen waren goed gegaan verder. Foutjes die ik had gemaakt: richting een keer vergeten opnieuw aan te zetten, 1x kort langs de berm gereden bij smalle uitvoegstrook en een fietser onterecht voorrang gegeven (boeie was lekker wijf
) Volgens m'n instructeur niet genoeg om me te laten zakken maar die man moet me gewoon niet. Twijfel nog om een klacht in te dienen...
Ach, vertrouw nou maar op je instructeur, die laat echt niks gebeuren hoorquote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:17 schreef gothic-blackie het volgende:
zo net weer een lesje gehad. nog even en ik ga naar de ttt, hijs al aangevraagd en alleen mijn vriend weet wanneer precies ik hem heb. was trouwens best wel eng op de terugweg. weer een beginner. en als je al een tijdje rijd hou je echt je hart vast. mijn instructeur ook toen we eindelijjk thuis waren: zo jij kan die auto weer uit, op zo'n manier van: ik had wel gezien dat je doodsangsten had. tis gewoon vooral eng omdat je ziet dat die mensen de grote van de auto nog niet doorhebben, en de bochten nog niet kunnen nemen en in het midden willen rijden (alleen wel het midden in hun ogen, dus niet het midden van de auto)
dat is bale man, khad de vorige keer ook al zo instructeur, naja hij lette wel op maargoed. toen ik bij het cbr naar boven liep zag ik hem weer zitten, gelukkig niet aan het tafeltje waar ik moest zijn.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:16 schreef Cerubo het volgende:
. Ik was tegen 'm uitgeflipt in de auto, maar ik liep me dan ook zwaar te ergeren. Ten eerste zat ie de hele tijd te spelen met z'n raampje :S . Hij keek volgens mij meer op z'n PDA (zo heet dat ding toch ?) dan naar buiten en hij zij veeeeeeel te laat of ik naar links of rechts moest. Toen ik daar iets van zei, keek ie me kwaad aan en zei die: rij maar weer terug :S . Bijzondere verrichtingen waren goed gegaan verder. Foutjes die ik had gemaakt: richting een keer vergeten opnieuw aan te zetten, 1x kort langs de berm gereden bij smalle uitvoegstrook en een fietser onterecht voorrang gegeven (boeie was lekker wijf
) Volgens m'n instructeur niet genoeg om me te laten zakken maar die man moet me gewoon niet. Twijfel nog om een klacht in te dienen...
Die richtingaanwijzer, mwah, vind ik een beetje overtrokken. Dat ga je later ook nog wel vaker hebben. Mensen met 30 jaar ervaring overkomt dat nog wel eens.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:16 schreef Cerubo het volgende:
Dat uitvoegen was op de snelwegquote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:17 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Die richtingaanwijzer, mwah, vind ik een beetje overtrokken. Dat ga je later ook nog wel vaker hebben. Mensen met 30 jaar ervaring overkomt dat nog wel eens.
Kort langs de berm gereden bij een smalle strook, das lastig te bepalen als ik er niet bij was. Voorrang van die fietser kan wel een heikel punt zijn. Dan gooien ze het op besluitvaardigheid of iets dergelijks.
Vind wel dat als hij zit te spelen met zijn raam dat dit ontzettend irritant is. Als ik nu een vriend in de auto mee zou hebben en die zit zo te kloten met mijn ramen dan kan ie lopen of ophouden. Als bestuurder kan zoiets gewoon afleiden (bij de één wel, bij de ander weer niet).
En snap ook niet waarom hij steeds op z'n PDA moet kijken. Die heeft hij alleen nog om voor je examen te bekijken of je bent wie je zegt dat je bent en of je gerechtigd bent om af te rijden.
Jah, het zal denk ik wel gezonde spanning zijn, en die 20 minuutjes zullen zo om zijn als je een leuk examinateur hebtquote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:49 schreef sandertjuh het volgende:
45 euro nog wat. echt belachelijk. Vanochtend aangevraagd, kan um pas de 19e ophalen maar ik gooi het op donderdag, stond vanmorge braaf om 9 uur voor de deur!
@sjengdanny, ik heb valdispert gebruikt, soort stresspilletjes. Helpt aardig. Zenuwachtig was ik niet echt, gezonde spanning was er wel maargoed dat hoort er bijIn feite stellen die 20 minuutjes die je in de auto zit geen flikker voor
Wat een teringlijer. Ik zou zeker een klacht indienen. Volgens mij hoor je trouwens niet eens twee keer achter elkaar dezelfde examinator te krijgen. Zoiets heb ik gehoord tenminste, of kan dat wel?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:16 schreef Cerubo het volgende:
Kan wel, hoor.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:52 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Wat een teringlijer. Ik zou zeker een klacht indienen. Volgens mij hoor je trouwens niet eens twee keer achter elkaar dezelfde examinator te krijgen. Zoiets heb ik gehoord tenminste, of kan dat wel?
2 colega's hadden dezelfde examinateur (ook dezelfde persoon toevallig) en eentje is de tweede keer geslaagd en de andere na 4 keer.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 22:26 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Kan wel, hoor.Vaak is 't namelijk zo dat de examinator zich jou niet weet te herinneren, gezien het grote aantal kandidaten dat hij voor z'n werk voor z'n neus krijgt.
Heb het zelf ook wel gehad.. Nouja dat was voor de 2e en 4e keer afrijden, maargoed het idee is hetzelfde natuurlijk.
Is lullig maar is niet verstandig.quote:Twijfel nog om een klacht in te dienen...
32.35quote:Voor de mensen die al een rijbewijs hebben: hoeveel moest jij betalen voor je rijbewijs (bij de gemeente dus)?
Ik zou het wel weten, ik ging voor de spoedaanvraag.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:06 schreef Marloes het volgende:
Noujaaaaaaaa.......... ze zullen wel zo lullig zijn dat het niet mag denk ikMaar of ik me daar dan door laat weerhouden
Aan de ene kant wil ik wel zo'n spoedaanvraag doen.. maarja.. 40 euro is best veel![]()
Van de fietspad wiki gehaald.quote:Fietsstrook
Binnen stedelijke omgevingen komen verder nog wegen voor waarop de gedeeltes voor fietsers slechts worden aangegeven door belijning, een rode kleur en/of een op de weg geschilderd fietssymbool. Dergelijke fietsvoorzieningen worden in Nederland en Vlaanderen fietsstrook (als er een fietssymbool is) of fietssuggestiestrook (als het fietssymbool ontbreekt) genoemd.
Je hebt een fietsstrook en een suggestiefietsstrook. Fietsstrook > niet stilstaan , suggestie > welquote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:07 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Heb eens even een examen-cdtje gedownload vandaag om wat te oefenen voor m'n theorie van dinsdag.
Had de vraag of je stil mag staan op een fietssuggestiestrook. Het antwoord was ja.
In mijn VEKA-Best boek staat dat je niet stil mag staan op fietstroken, maar vind ik niks terug over fietssuggestiestroken (wat een scrabble-woord trouwens...).
Hoe onderscheid ik die 2? Door die fiets die er op staat (of juist niet?)
Ongeveer 30 lessen. Ik ben in Augustus 2005 begonnen, maar omdat ik niet zo vlot ben met lerenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 20:41 schreef Marloes het volgende:
Hoeveel lessen heb je gehad dan..?
Of hoe lang heb je erover gedaan?
Ok dan. Duidelijk! Thx!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:04 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Je hebt een fietsstrook en een suggestiefietsstrook. Fietsstrook > niet stilstaan , suggestie > wel
maar dat was de vraag niet lees ik net...
Maar klopt wat je zegt, fietsstrook = fiets erop. Suggestie niet
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:04 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Je hebt een fietsstrook en een suggestiefietsstrook. Fietsstrook > niet stilstaan , suggestie > wel
maar dat was de vraag niet lees ik net...
Maar klopt wat je zegt, fietsstrook = fiets erop. Suggestie niet
Idem. Zie er best wel tegenop eigenlijk.quote:Op zondag 14 januari 2007 04:16 schreef tho_Omas het volgende:
Nog 3 dagen.
soms slagen de mensen om de gekste dingen. Ik was gezakt omdat ik een straat over het hoofd (het was nog donker en had er nog nooit gereden) zag en de examinator bij moest remmen, terwijl mijn instructeur 3 dagen ervoor een meisje had die praktisch alles fout deed en slaagde.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:00 schreef Me_Wesley het volgende:
Echt he, het CBR, soms begrijp ik er niks van.
Neem nou een maat van me, vrijdag moest hij afrijden. In het begin van de rit waren er al wat kleine dingen ( "je mag heir best wat harder hoor!"). Op een gegeven moment staat hij bij een stoplicht voor linksaf. De lichten voor rechtdoor gaan op groen, en in zijn zenuwen rijdt hij ook weg ( door rood dus ). Examinator boven op de rem. Rit wel gewoon afgemaakt, komen ze aan op het CBR...
Isie gewoon geslaagd?
Nouja ik ben natuurlijk blij voor hem, maar zal je altijd zien dat ik op iets enorms lulligs zak overmorgen ofzo...
EDIT: hij hoefte ook alleen maar hellingproef te doen. Examinator zal wel een goede dag hebben gehad ofzo![]()
Ik ookquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:57 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik krijg het echt als cadeau voor mn achtiende verjaardag. Mn eerste les krijg ik dan ook op mn verjaardag.
doen jullie het meestal met de handrem of het normale rempedaal?quote:Op maandag 15 januari 2007 10:56 schreef Mathijz het volgende:
Zolang je maar kijkt is een hellingproef idd eitje.
met pedaal, maar heb hem ook met de handrem moeten doen. Ik weet nog wel me 3e of 4e les. Moest ik hier bij de ikea het parkeerterrein oprijden. daarachter zat een best stijle helling. Moest ik de auto stilhouden op de koppeling midden op die helling, dat je zowel niet voorruit gaat en niet achteruit.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:01 schreef Johnns het volgende:
[..]
doen jullie het meestal met de handrem of het normale rempedaal?
zelf vind ik het het makkelijkste met het rempedaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |