Hij probeert je te vertellen dat je rijdt als een slak die net uit bed komt.quote:Op zondag 7 januari 2007 21:35 schreef Robin2130 het volgende:
IK ben momenteel met lessen bezig
Alleen word ik knettergek van me instructeur die steeds zegt dat het gaspedaal rechts zitAlsof ik dat niet weet
Kan betekenen dat je te sloom rijdt. Of dat hij het extra duidelijk wil makenquote:Op zondag 7 januari 2007 21:35 schreef Robin2130 het volgende:
IK ben momenteel met lessen bezig
Alleen word ik knettergek van me instructeur die steeds zegt dat het gaspedaal rechts zitAlsof ik dat niet weet
Die van mij had geen gaspedaalquote:Op zondag 7 januari 2007 22:06 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Kan betekenen dat je te sloom rijdt. Of dat hij het extra duidelijk wil makenEerst zei mijn instructeur: Geef nou eens wat meer gas man, dus ik gaf wat gas bij, trapt ie z'n eigen pedaaltje vol in, zegt ie: DIT IS GAS GEVEN
Mijn instructeur ownt![]()
Neuh, ik rij dan gewoon 50 waar je 50 mag en 80 waar je 80 magquote:Op zondag 7 januari 2007 21:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hij probeert je te vertellen dat je rijdt als een slak die net uit bed komt.
Nja, hij zat maar te kuttenquote:Op zondag 7 januari 2007 22:13 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Die van mij had geen gaspedaalEn daardoor heeft ze doodsangsten uit moeten staan bij mij in de auto
Haast hebben is voor paupers
Als je het gewoon goed hebt geleerd, red je het wel. De vragen zijn (of waren bij mij iig) makkelijker dan die op cd-roms. Gewoon rustig blijven! Je hebt tijd zat, ze lezen namelijk de vraag ook nog op (A. Bord A, B. Bord B, C. Bord C...serieus!).quote:Op maandag 8 januari 2007 14:41 schreef Marloes het volgende:
Ik heb bijna m'n theorie... Iemand nog tips? Over waar ik op moet letten? Welke dingen ik nog extra moet leren? Help mij!
Die had ik ook allebei, ik herinner me nog dat in 1 van die twee echt stomme vragen zaten als 'iemand zegt dat hij te hard rijdt als hij haast heeft. Wat vindt u hiervan?'quote:Op maandag 8 januari 2007 14:52 schreef Marloes het volgende:
Ik ben examens van Verjo aan het oefenen... En heb een cd-rom van veka-best...
Dat is waarschijnlijk Veka-best... ik vind de examens van verjo soms wel moeilijk... zitten er van die kutvragen tussenquote:Op maandag 8 januari 2007 14:55 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Die had ik ook allebei, ik herinner me nog dat in 1 van die twee echt stomme vragen zaten als 'iemand zegt dat hij te hard rijdt als hij haast heeft. Wat vindt u hiervan?'
Dat soort vragen krijg je dus NIET.
Ik ga weer even lessen![]()
Ja, das inderdaad vaag, zie je een plaatje, staat er zoiets als:quote:Op maandag 8 januari 2007 16:08 schreef Marloes het volgende:
Ohja er zijn nog een paar dingen die ik niet snap... Vooral die vragen met borden met een verplichte rijrichting, en dan staat er of je bestuuders kan verwachten ofzo. Heel raar
Ohja en nog een vraagje... Als je een woonerf binnenkomt.. Moet je dan alleen voorrang verlenen aan alle verkeer als het als een uitrit/inrit is geconstrueerd?
Over die rijrichting: dat is gewoon logisch, ze willen alleen even checken of jij snapt dat een fietser een bestuurder is, maar geen motorvoertuig. Dus er staat een bordje met rijrichting, met een onderbord dat het alleen voor motorvoertuigen geldt, en jij krijgt de vraag 'kunt u hier bestuurders van tegengestelde richting verwachten', dat kan dus, want fietsen mogen er wel in aan de andere kant. Maar goed, je krijgt hoogstens 1 zo'n vraag op je hele examen, als je er al zo een krijgt.quote:Op maandag 8 januari 2007 16:08 schreef Marloes het volgende:
Ohja er zijn nog een paar dingen die ik niet snap... Vooral die vragen met borden met een verplichte rijrichting, en dan staat er of je bestuuders kan verwachten ofzo. Heel raar
Ohja en nog een vraagje... Als je een woonerf binnenkomt.. Moet je dan alleen voorrang verlenen aan alle verkeer als het als een uitrit/inrit is geconstrueerd?
Ik rij altijd 2 uur achter elkaarquote:Op maandag 8 januari 2007 17:00 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Net weer 1,5 uur (of eigenlijk bijna 2 uur) gereden, examen wordt aangevraagd, en het ging goed!!
Ik heel stoer goed kijken bij van die rare fietspaadjes, hij elke keer 'juist'![]()
Ik wil veel meer rijden, wil gewoon nooit meer die auto uit!![]()
Je hebt inderdaad gelijk over die borden. Ze willen weten of jij dus snapt dat je niet zomaar die straat in kan scheuren, slingeren en je make-up doen in de spiegel omdat je toch geen tegenliggers zal krijgen. Vaak kan je namelijk nog wel fietsers of bromfietsers verwachten. Goed letten op onderborden dus.quote:Op maandag 8 januari 2007 17:00 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Over die rijrichting: dat is gewoon logisch, ze willen alleen even checken of jij snapt dat een fietser een bestuurder is, maar geen motorvoertuig. Dus er staat een bordje met rijrichting, met een onderbord dat het alleen voor motorvoertuigen geldt, en jij krijgt de vraag 'kunt u hier bestuurders van tegengestelde richting verwachten', dat kan dus, want fietsen mogen er wel in aan de andere kant. Maar goed, je krijgt hoogstens 1 zo'n vraag op je hele examen, als je er al zo een krijgt.
Volgens mij ga je altijd een inrit in als je een woonerf op gaat, maar helemaal zeker weten doe ik het niet...
Net weer 1,5 uur (of eigenlijk bijna 2 uur) gereden, examen wordt aangevraagd, en het ging goed!!
Ik heel stoer goed kijken bij van die rare fietspaadjes, hij elke keer 'juist'![]()
Ik wil veel meer rijden, wil gewoon nooit meer die auto uit!![]()
Nou, ik baal echt elke keer als ik de auto uit moet. Ik zou het liefste de hele dag rijden, een uur of 8, misschien ben ik het dan een keer zat, maar nu nog lang niet!quote:Op maandag 8 januari 2007 17:07 schreef Xbox_360 het volgende:
Ik ben soms wel blij als ik klaar ben, al vind ik het rijden steeds leuker. Maar de auto niet meer uit willen is nogal overdreven![]()
Onderborden zijn idd tricky, zo'n vraag had ik dan ook fout met m'n theorie, ik zag pas op het laatste moment dat er nog een onderbord aan hingquote:Op maandag 8 januari 2007 17:31 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad gelijk over die borden. Ze willen weten of jij dus snapt dat je niet zomaar die straat in kan scheuren, slingeren en je make-up doen in de spiegel omdat je toch geen tegenliggers zal krijgen. Vaak kan je namelijk nog wel fietsers of bromfietsers verwachten. Goed letten op onderborden dus.
Met theorie moet je sowieso echt de tijd nemen om die hele foto goed te bekijken. Gewoon alles: tekens op de weg, borden, stoplichten, hangt er een aanhangwagen aan de lesauto, etc. In het echt heb je die tijd niet, maar op je theorie-examen wel, dus maak er gebruik van! En dan red je het wel.quote:Op maandag 8 januari 2007 18:14 schreef pkeijsers het volgende:
Onderborden zijn idd tricky, zo'n vraag had ik dan ook fout met m'n theorie, ik zag pas op het laatste moment dat er nog een onderbord aan hing
quote:Op maandag 8 januari 2007 19:14 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Net effe op een afgelegen stukje stiekem met mijn papa wat gereden. Wel lache, maar wel ff wennen!
Ach, ik heb het wel gered, had alleen 33% (jaja, ff dramatisch laten klinken..) van m'n fouten kunnen schelenquote:Op maandag 8 januari 2007 18:27 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Met theorie moet je sowieso echt de tijd nemen om die hele foto goed te bekijken. Gewoon alles: tekens op de weg, borden, stoplichten, hangt er een aanhangwagen aan de lesauto, etc. In het echt heb je die tijd niet, maar op je theorie-examen wel, dus maak er gebruik van! En dan red je het wel.![]()
quote:Op maandag 8 januari 2007 21:03 schreef Xbox_360 het volgende:
stempelverhaal
quote:dus ik zei zo: uuuh Tim?
3 fouten dus? Of 6?quote:Op maandag 8 januari 2007 21:53 schreef pkeijsers het volgende:
Ach, ik heb het wel gered, had alleen 33% (jaja, ff dramatisch laten klinken..) van m'n fouten kunnen schelen![]()
Nee, het moet perse zo'n bord zijn. Een vlag geldt dus niet als goede markering.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:24 schreef s0k het volgende:
Ff een theorievraagje hoor
Als je lading meer dan een meter uitsteekt uit je aanhangwagen, moet je dit markeren. Overal lees ik dit met het voorbeeld van een bord, maar de vorige keer (ja, op 1ft teveel gezakt) hadden ze deze vraag gestelt met een voorbeeld waar een vlag ipv een waarschuwingsbordje aan hing. Geld dat dan ook?
Dat zeg ik!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:00 schreef Maravilla het volgende:
Ja.. maximaal dus 6 fouten. Want anders was hij sowieso gezakt. Of 5, of 4, of 3, of 2, of 1. Alleen bij 5, 4, 2 en 1 is 33% niet mogelijk. Dus had hij 6 of 3 fouten. Het had hem dus 1 of 2 fouten kunnen schelen.![]()
dat zal wel bij de anwb kunnen. Maar bedankt voor het antwoordquote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:12 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Nee, het moet perse zo'n bord zijn. Een vlag geldt dus niet als goede markering.
Waar je zo'n bord moet kopen vertellen ze er trouwens niet bij...dat zou toch ook wel praktisch zijn om te weten.
Ik heb het grootste gedeelte van het pakket zelf betaald. Het pakket kostte 1420 euro (35 lessen + examen + eigen verklaring + cd-rom + half uur voor het examenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:08 schreef DanseMacabre het volgende:
24 Januari heb ik mijn eerste rijles. Ik ben benieuwd. We hadden al een rijschool uitgezocht, met een slagingspercentage van 85%. Moeten de meesten hier hun rijles zelf betalen of betalen de ouders?
Ik heb van m'n ouders 1000 euro gekregen voor m'n 18e verjaardag, en ik mocht weten wat ik er mee deed. Is dus logischerwijs m'n rijbewijs geworden, alles wat ik er boven kom betaal ik dus zelf.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:08 schreef DanseMacabre het volgende:
24 Januari heb ik mijn eerste rijles. Ik ben benieuwd. We hadden al een rijschool uitgezocht, met een slagingspercentage van 85%. Moeten de meesten hier hun rijles zelf betalen of betalen de ouders?
Ik krijg het van mijn ouders omdat mijn broer en zus het ook hebben gehad, toen was het wel goedkoper, maar mijn ouders vinden het dan oneerlijk als ik het dan niet zou krijgen. En ze vinden het een deel van de opvoeding.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:26 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ik heb het grootste gedeelte van het pakket zelf betaald. Het pakket kostte 1420 euro (35 lessen + examen + eigen verklaring + cd-rom + half uur voor het examen). Mijn ouders hebben 420 euro meebetaald (ongeveer 11 lessen). Mijn broertje krijgt tegen de tijd dat hij 18 is en gaat lessen maar 3 rijlessen omdat ie heeft gerookt en geblowt
Mijn pa vond het een investering voor de toekomst, maar het grootste gedeelte van die toekomst moet ik wel zelf betalenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:32 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Ik krijg het van mijn ouders omdat mijn broer en zus het ook hebben gehad, toen was het wel goedkoper, maar mijn ouders vinden het dan oneerlijk als ik het dan niet zou krijgen. En ze vinden het een deel van de opvoeding.![]()
Heb mijn examen en 2 rijlessen van mun ouders gehad rest zelf betaald. Gewoon netjes voor gespaard en dan valt het wel mee.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:08 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik zou het niet kunnen betalen als ik het zelf zou moeten betalen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:38 schreef plus20 het volgende:
[..]
Heb mijn examen en 2 rijlessen van mun ouders gehad rest zelf betaald. Gewoon netjes voor gespaard en dan valt het wel mee.![]()
ik zou het wel kunnen betalen maar mn ouders zijn liefquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:40 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Ik zou het niet kunnen betalen als ik het zelf zou moeten betalen.
Same here, ik ben intussen 22 en mijn ouders waren van plan het niet te betalen, dat vond ik eigenlijk ook wel logisch. Maar op de een of andere manier zijn ze nu op het idee gekomen het toch maar wel te doen, zodat ik nu lekker kan lessen!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:40 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik zou het niet kunnen betalen als ik het zelf zou moeten betalen.
Je hebt er zin in zeker?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:57 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik krijg het echt als cadeau voor mn achtiende verjaardag. Mn eerste les krijg ik dan ook op mn verjaardag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |