abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45123576
IK ben momenteel met lessen bezig
Alleen word ik knettergek van me instructeur die steeds zegt dat het gaspedaal rechts zit Alsof ik dat niet weet
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_45123675
Blijkbaar trap je'm niet ver genoeg in.
pi_45123696
quote:
Op zondag 7 januari 2007 21:35 schreef Robin2130 het volgende:
Alleen word ik knettergek van me instructeur die steeds zegt dat het gaspedaal rechts zit Alsof ik dat niet weet
Hij probeert je te vertellen dat je rijdt als een slak die net uit bed komt.
pi_45125276
quote:
Op zondag 7 januari 2007 21:35 schreef Robin2130 het volgende:
Kan betekenen dat je te sloom rijdt. Of dat hij het extra duidelijk wil maken Eerst zei mijn instructeur: Geef nou eens wat meer gas man, dus ik gaf wat gas bij, trapt ie z'n eigen pedaaltje vol in, zegt ie: DIT IS GAS GEVEN

Mijn instructeur ownt
pi_45125651
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:06 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Kan betekenen dat je te sloom rijdt. Of dat hij het extra duidelijk wil maken Eerst zei mijn instructeur: Geef nou eens wat meer gas man, dus ik gaf wat gas bij, trapt ie z'n eigen pedaaltje vol in, zegt ie: DIT IS GAS GEVEN

Mijn instructeur ownt
Die van mij had geen gaspedaal En daardoor heeft ze doodsangsten uit moeten staan bij mij in de auto

Haast hebben is voor paupers
pi_45125922
quote:
Op zondag 7 januari 2007 21:37 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Hij probeert je te vertellen dat je rijdt als een slak die net uit bed komt.
Neuh, ik rij dan gewoon 50 waar je 50 mag en 80 waar je 80 mag
Ik dacht toch echt dat je je aan de maximum snelheid moest houden, maargoed
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_45125966
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:13 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Die van mij had geen gaspedaal En daardoor heeft ze doodsangsten uit moeten staan bij mij in de auto

Haast hebben is voor paupers
Nja, hij zat maar te kutten We hadden tijd zat. Bovendien moesten we even later toch weer op de rem voor de auto voor ons
  maandag 8 januari 2007 @ 14:41:54 #58
57434 Marloes
Digital Love
pi_45142861
Ik heb bijna m'n theorie... Iemand nog tips? Over waar ik op moet letten? Welke dingen ik nog extra moet leren? Help mij!
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_45143176
quote:
Op maandag 8 januari 2007 14:41 schreef Marloes het volgende:
Ik heb bijna m'n theorie... Iemand nog tips? Over waar ik op moet letten? Welke dingen ik nog extra moet leren? Help mij!
Als je het gewoon goed hebt geleerd, red je het wel. De vragen zijn (of waren bij mij iig) makkelijker dan die op cd-roms. Gewoon rustig blijven! Je hebt tijd zat, ze lezen namelijk de vraag ook nog op (A. Bord A, B. Bord B, C. Bord C...serieus!).
Oja, let bij vragen over snelheid op de auto die ze op het plaatje zetten. Met aanhangwagen mag je nl. maar max. 80 km/u. Was een instinker in mijn examen.
Dus chill en haal het gewoon
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  maandag 8 januari 2007 @ 14:52:06 #60
57434 Marloes
Digital Love
pi_45143213
Ik ben examens van Verjo aan het oefenen... En heb een cd-rom van veka-best...
The more that I appear.
pi_45143324
quote:
Op maandag 8 januari 2007 14:52 schreef Marloes het volgende:
Ik ben examens van Verjo aan het oefenen... En heb een cd-rom van veka-best...
Die had ik ook allebei, ik herinner me nog dat in 1 van die twee echt stomme vragen zaten als 'iemand zegt dat hij te hard rijdt als hij haast heeft. Wat vindt u hiervan?'
Dat soort vragen krijg je dus NIET.

Ik ga weer even lessen
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  maandag 8 januari 2007 @ 15:19:50 #62
57434 Marloes
Digital Love
pi_45144108
quote:
Op maandag 8 januari 2007 14:55 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Die had ik ook allebei, ik herinner me nog dat in 1 van die twee echt stomme vragen zaten als 'iemand zegt dat hij te hard rijdt als hij haast heeft. Wat vindt u hiervan?'
Dat soort vragen krijg je dus NIET.

Ik ga weer even lessen
Dat is waarschijnlijk Veka-best... ik vind de examens van verjo soms wel moeilijk... zitten er van die kutvragen tussen
The more that I appear.
  maandag 8 januari 2007 @ 16:08:21 #63
57434 Marloes
Digital Love
pi_45145737
Ohja er zijn nog een paar dingen die ik niet snap... Vooral die vragen met borden met een verplichte rijrichting, en dan staat er of je bestuuders kan verwachten ofzo. Heel raar

Ohja en nog een vraagje... Als je een woonerf binnenkomt.. Moet je dan alleen voorrang verlenen aan alle verkeer als het als een uitrit/inrit is geconstrueerd?
The more that I appear.
pi_45147068
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:08 schreef Marloes het volgende:
Ohja er zijn nog een paar dingen die ik niet snap... Vooral die vragen met borden met een verplichte rijrichting, en dan staat er of je bestuuders kan verwachten ofzo. Heel raar

Ohja en nog een vraagje... Als je een woonerf binnenkomt.. Moet je dan alleen voorrang verlenen aan alle verkeer als het als een uitrit/inrit is geconstrueerd?
Ja, das inderdaad vaag, zie je een plaatje, staat er zoiets als:
U slaat af naar rechts, kunt u tegenliggers verwachten? Uuh, weet ik veel?

Als het woonerf als een inrit/uitrit geconstrueerd is, en iemand wil eruit rijden terwijl jij erin wil rijden, dan zijn er volgens mij geen vaste regels. Maar als je elkaar niet kan passeren vanwege ruimtegebrek, kun je beter degene die de uitritconstructie verlaat voor laten gaan, zodat diegene voor jou ruimte maakt Zoiets toch?
pi_45147688
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:08 schreef Marloes het volgende:

Over die rijrichting: dat is gewoon logisch, ze willen alleen even checken of jij snapt dat een fietser een bestuurder is, maar geen motorvoertuig. Dus er staat een bordje met rijrichting, met een onderbord dat het alleen voor motorvoertuigen geldt, en jij krijgt de vraag 'kunt u hier bestuurders van tegengestelde richting verwachten', dat kan dus, want fietsen mogen er wel in aan de andere kant. Maar goed, je krijgt hoogstens 1 zo'n vraag op je hele examen, als je er al zo een krijgt.

Volgens mij ga je altijd een inrit in als je een woonerf op gaat, maar helemaal zeker weten doe ik het niet...

Net weer 1,5 uur (of eigenlijk bijna 2 uur) gereden, examen wordt aangevraagd, en het ging goed!!
Ik heel stoer goed kijken bij van die rare fietspaadjes, hij elke keer 'juist'
Ik wil veel meer rijden, wil gewoon nooit meer die auto uit!
pi_45147941
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:00 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Net weer 1,5 uur (of eigenlijk bijna 2 uur) gereden, examen wordt aangevraagd, en het ging goed!!
Ik rij altijd 2 uur achter elkaar Heb vanochtend van 11:15 tot 12:15 gereden. Het ene ging goed, het andere ging nog iets minder, maar ik merk wel vooruitgang Ik hoor van m'n instructeur ook vaker: 'goed zo' of: 'goed opgemerkt' maarja, ik pas 11 lessen gehad.

Ik ben soms wel blij als ik klaar ben, al vind ik het rijden steeds leuker. Maar de auto niet meer uit willen is nogal overdreven
pi_45148833
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:00 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Over die rijrichting: dat is gewoon logisch, ze willen alleen even checken of jij snapt dat een fietser een bestuurder is, maar geen motorvoertuig. Dus er staat een bordje met rijrichting, met een onderbord dat het alleen voor motorvoertuigen geldt, en jij krijgt de vraag 'kunt u hier bestuurders van tegengestelde richting verwachten', dat kan dus, want fietsen mogen er wel in aan de andere kant. Maar goed, je krijgt hoogstens 1 zo'n vraag op je hele examen, als je er al zo een krijgt.

Volgens mij ga je altijd een inrit in als je een woonerf op gaat, maar helemaal zeker weten doe ik het niet...

Je hebt inderdaad gelijk over die borden. Ze willen weten of jij dus snapt dat je niet zomaar die straat in kan scheuren, slingeren en je make-up doen in de spiegel omdat je toch geen tegenliggers zal krijgen. Vaak kan je namelijk nog wel fietsers of bromfietsers verwachten. Goed letten op onderborden dus.
pi_45148835
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:07 schreef Xbox_360 het volgende:
Ik ben soms wel blij als ik klaar ben, al vind ik het rijden steeds leuker. Maar de auto niet meer uit willen is nogal overdreven
Nou, ik baal echt elke keer als ik de auto uit moet. Ik zou het liefste de hele dag rijden, een uur of 8, misschien ben ik het dan een keer zat, maar nu nog lang niet!
Ik heb alweer 19 lessen gehad zie ik!
  maandag 8 januari 2007 @ 17:58:20 #69
57434 Marloes
Digital Love
pi_45149817
Ik heb ook 20 lessen gehad nu
The more that I appear.
pi_45150348
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:31 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad gelijk over die borden. Ze willen weten of jij dus snapt dat je niet zomaar die straat in kan scheuren, slingeren en je make-up doen in de spiegel omdat je toch geen tegenliggers zal krijgen. Vaak kan je namelijk nog wel fietsers of bromfietsers verwachten. Goed letten op onderborden dus.
Onderborden zijn idd tricky, zo'n vraag had ik dan ook fout met m'n theorie, ik zag pas op het laatste moment dat er nog een onderbord aan hing
pi_45150571
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:58 schreef Marloes het volgende:
Ik heb ook 20 lessen gehad nu
Ik 11
pi_45150747
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:14 schreef pkeijsers het volgende:
Onderborden zijn idd tricky, zo'n vraag had ik dan ook fout met m'n theorie, ik zag pas op het laatste moment dat er nog een onderbord aan hing
Met theorie moet je sowieso echt de tijd nemen om die hele foto goed te bekijken. Gewoon alles: tekens op de weg, borden, stoplichten, hangt er een aanhangwagen aan de lesauto, etc. In het echt heb je die tijd niet, maar op je theorie-examen wel, dus maak er gebruik van! En dan red je het wel.
  Redactie Frontpage maandag 8 januari 2007 @ 19:14:05 #73
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_45152427
Net effe op een afgelegen stukje stiekem met mijn papa wat gereden. Wel lache, maar wel ff wennen!
pi_45152571
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:21 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Ik 11
Ik al 37.
pi_45153324
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:14 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Net effe op een afgelegen stukje stiekem met mijn papa wat gereden. Wel lache, maar wel ff wennen!

Maar...maar...dat mag helemaal niet!
Kan trouwens wel lastig zijn, als je jezelf nu dingen aanleert die je straks weer af moet leren.
  Redactie Frontpage maandag 8 januari 2007 @ 19:39:39 #76
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_45153501
Ach je mag zoveel niet!

Was een malig. T ging gewoon ff om t gevoel te krijgen, weet ik tenminste waar wat zit woensdag!
pi_45157325
Ik ben vandaag trouwens de dupe geworden van DE stempel
Mijn instructeur heeft zo'n stempel in z'n dashboardkastje voor als z'n leerlinge bijdehand gaan doen En op die stempel staat: VOLDAAN Zodat als hij je stempelt, kan vragen of ik een voldaan gevoel heb

Dus ik vergat in het begin de koppeling even voordat ik stilstond en toen sloeg de motor af. Daarna trok ik nogal snel op en toen vroeg hij: Waarom trek je nou snel op?
Dus zei ik: Ja das leuk

BATS!!! stempel

Even later bedekte hij de binnenspiegel en zei die: wat zit er nou achter ons?
Op de achterbank zat een oud klasgenoot (Tim) die voor mij had gelest en ik had niet gezien wat er achter me zat, dus ik zei zo: uuuh Tim?

BATS!! nog een stempel

Op de terugweg was het ook leuk, toen was er een meisje aan het lessen dat op de rotonde te laat haar knipperlicht aanzette. Toen ze er al bijna af was zette ze em aan. Zegt m'n instructeur: te laaaaaaat
dus ik zei: STEMPEL!! Zet ie bij haar ook een stempel op d'r hand
pi_45159838
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:27 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Met theorie moet je sowieso echt de tijd nemen om die hele foto goed te bekijken. Gewoon alles: tekens op de weg, borden, stoplichten, hangt er een aanhangwagen aan de lesauto, etc. In het echt heb je die tijd niet, maar op je theorie-examen wel, dus maak er gebruik van! En dan red je het wel.
Ach, ik heb het wel gered, had alleen 33% (jaja, ff dramatisch laten klinken..) van m'n fouten kunnen schelen
pi_45171106
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:03 schreef Xbox_360 het volgende:
stempelverhaal

Als mijn instructeur dat deed, had ik in het begin echt tientallen stempels gehad!
quote:
dus ik zei zo: uuuh Tim?
Dat is inderdaad bijdehand...je verdiende die stempel gewoon!
pi_45171127
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:53 schreef pkeijsers het volgende:
Ach, ik heb het wel gered, had alleen 33% (jaja, ff dramatisch laten klinken..) van m'n fouten kunnen schelen
3 fouten dus? Of 6?
pi_45173073
Ja.. maximaal dus 6 fouten. Want anders was hij sowieso gezakt. Of 5, of 4, of 3, of 2, of 1. Alleen bij 5, 4, 2 en 1 is 33% niet mogelijk. Dus had hij 6 of 3 fouten. Het had hem dus 1 of 2 fouten kunnen schelen.
pi_45173621
Zo vandaag mijn TTT gehad. Dat was me een ochtend. Ik stond net op en wil gaan douchen staat hij al voor de deur. Bleek ik me een uur vergist te hebben. Ik slaperig de auto in. We hadden haast en we hadden nog snel een bakje koffie gehaald bij de BP en ik kwam net op tijd.

De examinator had gelijk door dat ik slaperig was. Toen we gingen rijden ging het wel aardig, alleen op een kruispunt dacht ik opeens dat ik naar rechts moest terwijl ik gewoon rechtdoor moest.
Bij het file parkeren draaide ik 2x te vroeg in en zei hij rijd maar door. Ik had zoiets van ik kan het en vroeg of ik het nog een keer kon doen, ik deed hem toen wel goed. Op het eind vertelde hij dat het kijken heel slecht was, daar was ik ook wel mee eens en moet ik nog veel aan werken.

Na enige twijfel heb ik toch nog vrijstelling gekregen en daar was ik wel blij mee.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 13:24:21 #83
32402 s0k
..............................
pi_45175192
Ff een theorievraagje hoor
Als je lading meer dan een meter uitsteekt uit je aanhangwagen, moet je dit markeren. Overal lees ik dit met het voorbeeld van een bord, maar de vorige keer (ja, op 1ft teveel gezakt ) hadden ze deze vraag gestelt met een voorbeeld waar een vlag ipv een waarschuwingsbordje aan hing. Geld dat dan ook?
..................................................................................................................................................
pi_45176583
Dalijk laatste rijles voor examen, begin weer beetje zenuwachtig te worden .
pi_45176591
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:24 schreef s0k het volgende:
Ff een theorievraagje hoor
Als je lading meer dan een meter uitsteekt uit je aanhangwagen, moet je dit markeren. Overal lees ik dit met het voorbeeld van een bord, maar de vorige keer (ja, op 1ft teveel gezakt ) hadden ze deze vraag gestelt met een voorbeeld waar een vlag ipv een waarschuwingsbordje aan hing. Geld dat dan ook?
Nee, het moet perse zo'n bord zijn. Een vlag geldt dus niet als goede markering.
Waar je zo'n bord moet kopen vertellen ze er trouwens niet bij...dat zou toch ook wel praktisch zijn om te weten.
pi_45176630
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:00 schreef Maravilla het volgende:
Ja.. maximaal dus 6 fouten. Want anders was hij sowieso gezakt. Of 5, of 4, of 3, of 2, of 1. Alleen bij 5, 4, 2 en 1 is 33% niet mogelijk. Dus had hij 6 of 3 fouten. Het had hem dus 1 of 2 fouten kunnen schelen.
Dat zeg ik!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:01:23 #87
32402 s0k
..............................
pi_45177873
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:12 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Nee, het moet perse zo'n bord zijn. Een vlag geldt dus niet als goede markering.
Waar je zo'n bord moet kopen vertellen ze er trouwens niet bij...dat zou toch ook wel praktisch zijn om te weten.
dat zal wel bij de anwb kunnen. Maar bedankt voor het antwoord
..................................................................................................................................................
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:17:58 #88
57434 Marloes
Digital Love
pi_45178390
Je moet er trouwens ook goed op letten dat het nummerbord goed zichbaar is. Dus als je bijv. een auto ziet met 1,50 meter uitstekende lading en een goed markeringsbord... Zie je het nummerbord wel? Anders mag je ook niet zo rijden namelijk.
The more that I appear.
pi_45180116
24 Januari heb ik mijn eerste rijles. Ik ben benieuwd. We hadden al een rijschool uitgezocht, met een slagingspercentage van 85%. Moeten de meesten hier hun rijles zelf betalen of betalen de ouders?
pi_45180745
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:08 schreef DanseMacabre het volgende:
24 Januari heb ik mijn eerste rijles. Ik ben benieuwd. We hadden al een rijschool uitgezocht, met een slagingspercentage van 85%. Moeten de meesten hier hun rijles zelf betalen of betalen de ouders?
Ik heb het grootste gedeelte van het pakket zelf betaald. Het pakket kostte 1420 euro (35 lessen + examen + eigen verklaring + cd-rom + half uur voor het examen ). Mijn ouders hebben 420 euro meebetaald (ongeveer 11 lessen). Mijn broertje krijgt tegen de tijd dat hij 18 is en gaat lessen maar 3 rijlessen omdat ie heeft gerookt en geblowt
pi_45180985
quote:
Ik heb van m'n ouders 1000 euro gekregen voor m'n 18e verjaardag, en ik mocht weten wat ik er mee deed. Is dus logischerwijs m'n rijbewijs geworden, alles wat ik er boven kom betaal ik dus zelf.
pi_45181007
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:26 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Ik heb het grootste gedeelte van het pakket zelf betaald. Het pakket kostte 1420 euro (35 lessen + examen + eigen verklaring + cd-rom + half uur voor het examen ). Mijn ouders hebben 420 euro meebetaald (ongeveer 11 lessen). Mijn broertje krijgt tegen de tijd dat hij 18 is en gaat lessen maar 3 rijlessen omdat ie heeft gerookt en geblowt
Ik krijg het van mijn ouders omdat mijn broer en zus het ook hebben gehad, toen was het wel goedkoper, maar mijn ouders vinden het dan oneerlijk als ik het dan niet zou krijgen. En ze vinden het een deel van de opvoeding.
pi_45181068
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:32 schreef DanseMacabre het volgende:

[..]

Ik krijg het van mijn ouders omdat mijn broer en zus het ook hebben gehad, toen was het wel goedkoper, maar mijn ouders vinden het dan oneerlijk als ik het dan niet zou krijgen. En ze vinden het een deel van de opvoeding.
Mijn pa vond het een investering voor de toekomst, maar het grootste gedeelte van die toekomst moet ik wel zelf betalen Het deel wat ik zelf heb betaald heb ik opgespaard, maar het meeste daarvan komt ook van familie vandaan.
pi_45181228
quote:
Heb mijn examen en 2 rijlessen van mun ouders gehad rest zelf betaald. Gewoon netjes voor gespaard en dan valt het wel mee.
pi_45181335
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:38 schreef plus20 het volgende:

[..]

Heb mijn examen en 2 rijlessen van mun ouders gehad rest zelf betaald. Gewoon netjes voor gespaard en dan valt het wel mee.
Ik zou het niet kunnen betalen als ik het zelf zou moeten betalen.
pi_45181550
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:40 schreef DanseMacabre het volgende:

[..]

ik zou het wel kunnen betalen maar mn ouders zijn lief

kreeg m'n 'niet-rook-bonus' van ¤ 1.000 op m'n 18e ipv 20e zodat ik mn rijbewijs kon hale.
you and I ain't done Zeke!
pi_45181719
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:40 schreef DanseMacabre het volgende:
Same here, ik ben intussen 22 en mijn ouders waren van plan het niet te betalen, dat vond ik eigenlijk ook wel logisch. Maar op de een of andere manier zijn ze nu op het idee gekomen het toch maar wel te doen, zodat ik nu lekker kan lessen!
Anders had ik moeten wachten tot na mijn studie, maar dan werk je fulltime, dus dat is eigenlijk niet te doen. Daarom ben ik erg blij met hun kado
(en ga ik natuurlijk als tegenprestatie ze altijd naar het vliegveld brengen als ze op vakantie gaan enzo, desnoods midden in de nacht!)
pi_45181958
Ik krijg het echt als cadeau voor mn achtiende verjaardag. Mn eerste les krijg ik dan ook op mn verjaardag.
pi_45182148
Ik ben zo blij dat ik daar vanaf ben zeg !!
stom gedoe
in het begin is het wel leuk maar hoe langer je bezig bent hoe stommer het word...
nu ben ik ook een mega kluns... heb er 5x over gedaan om dat stomme papiertje te halen
ben nog nooit zo blij geweest als dat ik toen was !!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_45182694
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:57 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik krijg het echt als cadeau voor mn achtiende verjaardag. Mn eerste les krijg ik dan ook op mn verjaardag.
Je hebt er zin in zeker?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')