abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45315135
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:06 schreef Marloes het volgende:
Noujaaaaaaaa.......... ze zullen wel zo lullig zijn dat het niet mag denk ik Maar of ik me daar dan door laat weerhouden
Aan de ene kant wil ik wel zo'n spoedaanvraag doen.. maarja.. 40 euro is best veel
Ik zou het wel weten, ik ging voor de spoedaanvraag.
pi_45315317
Ja opzich, die spoedaanvraag kost hetzelfde als een rijles, kan er dan nog wel bij toch
Aan de andere kant, 5 dagen wachten is ook geen enorme ramp. Maar toch.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_45317171
Als ik hem in de komende 5 dagen echt nodig heb zou ik zeker zo'n spoedaanvraag doen, en anders.... misschien toch! 5 dagen is veel heur
  † In Memoriam † zaterdag 13 januari 2007 @ 19:17:02 #204
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_45321917
Ik mag a.s vrijdag eindelijk afrijden
Dat mag ook wel, ik bleef maar wachten met m'n theorie . Maar ik heb d'r zin an en en mijn (hopelijk laatste *klopt af*) les vanmorgen ging niet helemaal vlekkeloos maar wel netjes.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  zaterdag 13 januari 2007 @ 20:41:00 #205
57434 Marloes
Digital Love
pi_45325084
Hoeveel lessen heb je gehad dan..?
Of hoe lang heb je erover gedaan?
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  Redactie Frontpage zaterdag 13 januari 2007 @ 22:07:27 #206
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_45328063
Heb eens even een examen-cdtje gedownload vandaag om wat te oefenen voor m'n theorie van dinsdag.

Had de vraag of je stil mag staan op een fietssuggestiestrook. Het antwoord was ja.
In mijn VEKA-Best boek staat dat je niet stil mag staan op fietstroken, maar vind ik niks terug over fietssuggestiestroken (wat een scrabble-woord trouwens...).

Hoe onderscheid ik die 2? Door die fiets die er op staat (of juist niet?)
pi_45328166
quote:
Fietsstrook

Binnen stedelijke omgevingen komen verder nog wegen voor waarop de gedeeltes voor fietsers slechts worden aangegeven door belijning, een rode kleur en/of een op de weg geschilderd fietssymbool. Dergelijke fietsvoorzieningen worden in Nederland en Vlaanderen fietsstrook (als er een fietssymbool is) of fietssuggestiestrook (als het fietssymbool ontbreekt) genoemd.
Van de fietspad wiki gehaald.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 22:24:38 #208
57434 Marloes
Digital Love
pi_45328676
Op een fietssuggestiestrook mag je geloof ik wel stilstaan, ook om voor te sorteren.
Op een fietspad met doorgetrokken streep mag je niet stilstaan, ook niet om voor te sorteren.
The more that I appear.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 22:25:45 #209
57434 Marloes
Digital Love
pi_45328714
Ow, een fietssuggestiestrook heeft een onderbroken streep..
The more that I appear.
pi_45329796
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 22:07 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Heb eens even een examen-cdtje gedownload vandaag om wat te oefenen voor m'n theorie van dinsdag.

Had de vraag of je stil mag staan op een fietssuggestiestrook. Het antwoord was ja.
In mijn VEKA-Best boek staat dat je niet stil mag staan op fietstroken, maar vind ik niks terug over fietssuggestiestroken (wat een scrabble-woord trouwens...).

Hoe onderscheid ik die 2? Door die fiets die er op staat (of juist niet?)
Je hebt een fietsstrook en een suggestiefietsstrook. Fietsstrook > niet stilstaan , suggestie > wel
maar dat was de vraag niet lees ik net...

Maar klopt wat je zegt, fietsstrook = fiets erop. Suggestie niet
  zaterdag 13 januari 2007 @ 23:59:50 #211
57434 Marloes
Digital Love
pi_45331151
een fietsstrook heeft een doorgetrokken streep, alleen daar mag je niet overheen..
The more that I appear.
  † In Memoriam † zondag 14 januari 2007 @ 00:54:06 #212
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_45332538
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 20:41 schreef Marloes het volgende:
Hoeveel lessen heb je gehad dan..?
Of hoe lang heb je erover gedaan?
Ongeveer 30 lessen. Ik ben in Augustus 2005 begonnen, maar omdat ik niet zo vlot ben met leren heb ik mijn theorie op 1 november 2006 gehaald (wel 0 fouten hoor ) en toen eindelijk het praktijkexamen aangevraagd.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_45335206
Nog 3 dagen.
  Redactie Frontpage zondag 14 januari 2007 @ 09:19:58 #214
J'adore hardcore
pi_45336007
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:04 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Je hebt een fietsstrook en een suggestiefietsstrook. Fietsstrook > niet stilstaan , suggestie > wel

Ok dan. Duidelijk! Thx!
pi_45339927
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:04 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

• Fietssuggestiestroken zijn gewoond e kleur van het asfalt en fietsstroken zijn oranje/rood/bruin weetikhet.
  • Fietstroken hebben doorgetrokken lijn en fietssuggestisstroken een onderbroken lijn.

Daar kan je het ook aan herkennen

Overmorgen voor de eerste keer op, de eerste zenuwtjes beginnen al te komen

[ Bericht 5% gewijzigd door Me_Wesley op 14-01-2007 13:11:48 ]
  • 'And I called your name,
    pi_45350552
    Morgen les, en dan volgende week TTT. Begin nu een beetje vaart erin te krijgen
    pi_45350753
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 04:16 schreef tho_Omas het volgende:
    Nog 3 dagen.
    Idem. Zie er best wel tegenop eigenlijk.
    pi_45353218
    Echt he, het CBR, soms begrijp ik er niks van.
    Neem nou een maat van me, vrijdag moest hij afrijden. In het begin van de rit waren er al wat kleine dingen ( "je mag heir best wat harder hoor!"). Op een gegeven moment staat hij bij een stoplicht voor linksaf. De lichten voor rechtdoor gaan op groen, en in zijn zenuwen rijdt hij ook weg ( door rood dus ). Examinator boven op de rem. Rit wel gewoon afgemaakt, komen ze aan op het CBR...

Isie gewoon geslaagd?

Nouja ik ben natuurlijk blij voor hem, maar zal je altijd zien dat ik op iets enorms lulligs zak overmorgen ofzo...

EDIT: hij hoefte ook alleen maar hellingproef te doen. Examinator zal wel een goede dag hebben gehad ofzo
    'And I called your name,
    pi_45357053
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 20:00 schreef Me_Wesley het volgende:
    Neem nou een maat van me, vrijdag moest hij afrijden. In het begin van de rit waren er al wat kleine dingen ( "je mag heir best wat harder hoor!"). Op een gegeven moment staat hij bij een stoplicht voor linksaf. De lichten voor rechtdoor gaan op groen, en in zijn zenuwen rijdt hij ook weg ( door rood dus ). Examinator boven op de rem. Rit wel gewoon afgemaakt, komen ze aan op het CBR...

Isie gewoon geslaagd?

Nouja ik ben natuurlijk blij voor hem, maar zal je altijd zien dat ik op iets enorms lulligs zak overmorgen ofzo...

EDIT: hij hoefte ook alleen maar hellingproef te doen. Examinator zal wel een goede dag hebben gehad ofzo
    soms slagen de mensen om de gekste dingen. Ik was gezakt omdat ik een straat over het hoofd (het was nog donker en had er nog nooit gereden) zag en de examinator bij moest remmen, terwijl mijn instructeur 3 dagen ervoor een meisje had die praktisch alles fout deed en slaagde.

hellingproef is het simpelste wat er is, helemaal met diesel ik moest bochtje achteruit, maar aangezien ik de stoeprand niet kan zien op een gegeven moment ( ben een klein ventje van 1,59m ) en de bijrijderstoel helemaal naar achter stond moest ik het op gevoel doen. helemaal perfect en dat vond me examinator helemaal geweldig

en het gaat echt wel goedkome met je examen overmorgen

en die 5 dagen, zijn echt wel lang, een vriend van me is laatst ook geslaagd op dinsdag, en die kon vrijdag ze rijbewijs ophalen. Aangezien ik er vrijdagochtend om 9 uur stond ga ik het woensdag om half 5 proberen.

die 5 dagen zijn nergens voor nodig vind ik maar zo

[ Bericht 4% gewijzigd door sandertjuh op 14-01-2007 22:07:51 ]
    pi_45360159
    quote:
    Op dinsdag 9 januari 2007 16:57 schreef DanseMacabre het volgende:
    Ik krijg het echt als cadeau voor mn achtiende verjaardag. Mn eerste les krijg ik dan ook op mn verjaardag.
    Ik ook
    7 maart ben ik pas jarig, nog 2 maandjes maar toch
    pi_45365540
    Volgende week TTT, ben erklaar voor
      Redactie Frontpage maandag 15 januari 2007 @ 10:49:03 #222
    J'adore hardcore
    pi_45366405
    Les 2 gehad; moet meer naar links toe (rij te dicht tegen de kant van de weg), verder ging het wel oké Ook hellingproef gedaan, is ook niet schrikbarend :|
    pi_45366598
    Zolang je maar kijkt is een hellingproef idd eitje.
    pi_45366753
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 10:56 schreef Mathijz het volgende:
    Zolang je maar kijkt is een hellingproef idd eitje.
    doen jullie het meestal met de handrem of het normale rempedaal?

zelf vind ik het het makkelijkste met het rempedaal
    you and I ain't done Zeke!
    pi_45367075
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 11:01 schreef Johnns het volgende:

[..]

doen jullie het meestal met de handrem of het normale rempedaal?

zelf vind ik het het makkelijkste met het rempedaal
    met pedaal, maar heb hem ook met de handrem moeten doen. Ik weet nog wel me 3e of 4e les. Moest ik hier bij de ikea het parkeerterrein oprijden. daarachter zat een best stijle helling. Moest ik de auto stilhouden op de koppeling midden op die helling, dat je zowel niet voorruit gaat en niet achteruit.

na ca. 8x afgeslagen te hebben was het me uiteindelijk gelukt. Dit hadden nog we een paar keer meer geoefend om zo meer gevoel voor de koppeling te krijgen
    pi_45367372
    Maar weer eens een tvp plaatsen. Dalijk proefles auto en heb er eigenlijk helemaal geen zin in om weer te gaan lessen Maarja toch maar zorgen dat ik ook in het geslaagden lijstje voor 2007 terecht kom over (heel) wat maanden.
    pi_45367694
    Hellingproef is samen met recht achteruit inderdaad de makkelijkste. Ik doe ook altijd voetrem

Maargoed, daarnet mijn laatste les gehad voor mijn examen morgen. Wat een boutles joh . Ik zag te laat dat ik moest uitvoegen ("We houden rijswijk aan"), wist op een bepaalde weg niet of ik nou 50 of 60 mocht, en ik mistte een zijstraat die voorrang had (ik boekte rustig met 40 in zijn 3 erlangs en instructeur moest dus ingrijpen).

Maargoed, eventjes mijn fouten overdenken nu, en morgenochtend knallen
    'And I called your name,
    pi_45367909
    Eindelijk mn roze gevalletje vandaag gehaald. Werd echt wel tijd. Dit was mn 3e keer en eindelijk raak.

Geen enkel commentaar gekregen, gewoon een perfecte, foutloze rit. (terwijl het uurtje ervoor behoorlijk bagger ging )
    pi_45367941
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 11:47 schreef Rick_Dokkum het volgende:
    Eindelijk mn roze gevalletje vandaag gehaald. Werd echt wel tijd. Dit was mn 3e keer en eindelijk raak.

Geen enkel commentaar gekregen, gewoon een perfecte, foutloze rit. (terwijl het uurtje ervoor behoorlijk bagger ging )
    Gefeliciteeeerd
    'And I called your name,
    pi_45367961
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 11:47 schreef Rick_Dokkum het volgende:

dat had ik dus ook
    het ritje voor me examen ging echt zwaar kút. heb toen ook nog zwaar op me flikker gehad dat ik het maar beter straks niet kon doen :p

maar gefeliciteerd! nu nog 5 dagen wachten op dat roze flikker kaartje
      maandag 15 januari 2007 @ 12:15:01 #231
    101840 Rijstebuiltje
    Du Hast.. Du Hast mich
    pi_45368641
    * Rijstebuiltje heeft ook haar eerste rijles op haar verjaardag gehad !
    Ik heb penen zitten zweten, mocht gelijk over de snelweg, moest smal straatje rijden..
    En als je van niets weet (mijn rijles dus) zoals in mijn geval, dan weet je helemaal niet wat je overkomt!!

Inmiddels ben ik er vanaf.. Heb al bijna 14 maanden mijn rijbewijs!
    Wir müssen leben, bis wir sterben!
    pi_45369119
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 18:49 schreef TheRuud het volgende:

[..]

Idem. Zie er best wel tegenop eigenlijk.
    Ik ook wel. De vorige keer had ik een half uur smalle straatjes en als speciale verrichting bocht achteruit en achteruit in een vak parkeren.
    pi_45369965
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 12:33 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Ik ook wel. De vorige keer had ik een half uur smalle straatjes en als speciale verrichting bocht achteruit en achteruit in een vak parkeren.
    Oei, waar ging het fout dan? Het wordt mijn eerste keer woensdag. Ik raak bij dat soort dingen altijd erg zenuwachtig, waardoor ik er niet met mijn hoofd bij ben. Zo ook bij mijn TTT. Gelukkig heb ik de speciale verrichting wel gehaald, daar hoef ik mij in ieder geval niet meer druk om te maken.
    Vandaag nog twee uurtjes lessen en voor het examen woensdag nog een uurtje, ik hoop dat ik er dan klaar voor ben.
    pi_45370392
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 13:02 schreef TheRuud het volgende:

[..]

Oei, waar ging het fout dan? Het wordt mijn eerste keer woensdag. Ik raak bij dat soort dingen altijd erg zenuwachtig, waardoor ik er niet met mijn hoofd bij ben. Zo ook bij mijn TTT. Gelukkig heb ik de speciale verrichting wel gehaald, daar hoef ik mij in ieder geval niet meer druk om te maken.
    Vandaag nog twee uurtjes lessen en voor het examen woensdag nog een uurtje, ik hoop dat ik er dan klaar voor ben.
    Volgens de examinator moest ik langzamer door die smalle straatjes rijden. Dat was alles. Het examen zelf valt erg mee. Het vervelende is dat, zodra de examinator commentaar begint te geven, je onzeker wordt.
    pi_45370640
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 13:17 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Volgens de examinator moest ik langzamer door die smalle straatjes rijden. Dat was alles. Het examen zelf valt erg mee. Het vervelende is dat, zodra de examinator commentaar begint te geven, je onzeker wordt.
    Lullig dat je daar op zakt, zeg.
    Vooral als je hier leest dat mensen slagen terwijl ze ingrepen van de examinator hebben gehad.
    Een groot deel van het examen wordt dus beslist door de gemoedsstand van de examinator als ik het zo lees.
      maandag 15 januari 2007 @ 13:40:21 #236
    155158 Pascal86
    Volvo for life
    pi_45370941
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 20:00 schreef Me_Wesley het volgende:

Isie gewoon geslaagd?

Iedereen maakt fouten, daar houden ze rekening mee hoor, het gaat ook om andere dingen zoals kijk gedrag en voertuig beheersing.
    Because they will last that long.
      maandag 15 januari 2007 @ 14:02:53 #237
    57434 Marloes
    Digital Love
    pi_45371508
    Hoe lang duurt een examen? Praktijk..
    The more that I appear.
    pi_45371545
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 14:02 schreef Marloes het volgende:
    20-30 minuten.
    pi_45371548
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 14:02 schreef Marloes het volgende:
    50 minuten ongeveer. incl. inleiding en nabespreking.

edit: ow het rijden zelf ongeveer 20 minuten.
    you and I ain't done Zeke!
    pi_45371610
    idd. De 1e keer reed ik maar 15 minuten en de 2e keer ongeveer 25 minuten.
    veel langer zal je echt niet in de auto zitten.

ik had om 9 uur het examen en om 10 uur was ik weer thuis. Mochten jullie zelf terugrijden toen jullie waren geslaagd of werd je gewoon naar huis gebracht?

ik mocht beide keren niet terugrijden, ik dacht juist dat het hoorde als je geslaagd was :p
    pi_45371747
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 14:05 schreef sandertjuh het volgende:
    idd. De 1e keer reed ik maar 15 minuten en de 2e keer ongeveer 25 minuten.
    veel langer zal je echt niet in de auto zitten.

ik had om 9 uur het examen en om 10 uur was ik weer thuis. Mochten jullie zelf terugrijden toen jullie waren geslaagd of werd je gewoon naar huis gebracht?

ik mocht beide keren niet terugrijden, ik dacht juist dat het hoorde als je geslaagd was :p
    Ik word thuisgebracht. Haha, dat vroeg mijn moeder pas nog, was wel mooi

M: "Rij je na je examen zelf naar huis of brengt Ronald je?"
    Ik: "Ronald rijdt me naar huis"
    M: "Ohja natuurlijk, want je kan je rijbewijs pas een week later ophalen!"
    Ik: "euuhh, "
    M: "Oh, wacht, hehe"
    'And I called your name,
    pi_45372171
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 14:10 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ik word thuisgebracht. Haha, dat vroeg mijn moeder pas nog, was wel mooi

M: "Rij je na je examen zelf naar huis of brengt Ronald je?"
    Ik: "Ronald rijdt me naar huis"
    M: "Ohja natuurlijk, want je kan je rijbewijs pas een week later ophalen!"
    Ik: "euuhh, "
    M: "Oh, wacht, hehe"
    haha aah jaa die ouders, morgen weer toch? volgens mij is het wel logisch dat je word thuisgebracht as je gezakt bent maar ik dacht yes ik mag naar huis rijde toen ik was geslaagd, totdat ik geen sleutels in me handen gedrukt kreeg

hopen dat je morgen slaagt
      Nerd met benen maandag 15 januari 2007 @ 14:30:14 #243
    18073 miss_bleu
    pi_45372345
    Ik hoorde van mijn instrutrice dat je niet zelf terug mag rijden omdat je dan geen leerling meer bent van de rijschool en dus niet verzekerd bent.
    pi_45372616
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 14:30 schreef miss_bleu het volgende:
    Ik hoorde van mijn instrutrice dat je niet zelf terug mag rijden omdat je dan geen leerling meer bent van de rijschool en dus niet verzekerd bent.
    Ja, daar zit wel wat in denk ik.

@Sandertjuh, dankjewel!
    'And I called your name,
    pi_45374932
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 13:28 schreef TheRuud het volgende:

[..]

Lullig dat je daar op zakt, zeg.
    Vooral als je hier leest dat mensen slagen terwijl ze ingrepen van de examinator hebben gehad.
    Een groot deel van het examen wordt dus beslist door de gemoedsstand van de examinator als ik het zo lees.
    En je eigen rijvaardigheden zijn natuurlijk ook niet onbelangrijk . Ik zie dat jij om 9u zoiets moet, lijkt me wel een lekkere tijd, rustig op de weg en scholieren zijn al op school. Ik moet om 13:15u
    pi_45375255
    Hoe zit het met die medische verklaring ofzo voor het examen ? Of vul je die daar meteen in op het CBR ?
    pi_45375319
    Die moet je op t cbr invullen.. En die mag je tevens alleen invullen in bijzijn van je examinator..
    pi_45375547
    Ik heb hem van te voren in moeten vullen, voor mijn 1e examen. Voor de 2e keer hoefde het niet meer, hij werd gewoon meegenomen vanaf het 1e examen.

Ik heb hem denk ik 3 weken van te voren in moeten vullen.
    pi_45375553
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 15:58 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

En je eigen rijvaardigheden zijn natuurlijk ook niet onbelangrijk . Ik zie dat jij om 9u zoiets moet, lijkt me wel een lekkere tijd, rustig op de weg en scholieren zijn al op school. Ik moet om 13:15u
    9 uur heb je nog wel een beetje nasleep van de spits.
    Maar des te drukker des te beter! Want dan kijk je automatisch meer en rij je voorzichtiger. Ook heb je kans om in een leuke file te komen
    'And I called your name,
    pi_45375558
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 14:30 schreef miss_bleu het volgende:
    Sorry dat ik het zeg maar dat is flauwekul.
    Zolang je aan de eisen voldoet:
    * auto heeft dubbele bediening
    * auto heeft het blauwe plaatje met de "L"
    * instructeur heeft geldig rijbewijs en bevoegdheid om les te geven
    * persoon achter het stuur is minimaal 18 jaar

is er niks aan de hand.
    Zelf laat ik geslaagde leerlingen lekker zelf terug rijden, laat ze maar lekker doen.
    Ze rijden dan echt hun eigen rit zónder dat er iemand commentaar geeft, is ook wel es fijn.

Verzekerd? Echt wel!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')