Ik zou het wel weten, ik ging voor de spoedaanvraag.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:06 schreef Marloes het volgende:
Noujaaaaaaaa.......... ze zullen wel zo lullig zijn dat het niet mag denk ikMaar of ik me daar dan door laat weerhouden
Aan de ene kant wil ik wel zo'n spoedaanvraag doen.. maarja.. 40 euro is best veel![]()
Van de fietspad wiki gehaald.quote:Fietsstrook
Binnen stedelijke omgevingen komen verder nog wegen voor waarop de gedeeltes voor fietsers slechts worden aangegeven door belijning, een rode kleur en/of een op de weg geschilderd fietssymbool. Dergelijke fietsvoorzieningen worden in Nederland en Vlaanderen fietsstrook (als er een fietssymbool is) of fietssuggestiestrook (als het fietssymbool ontbreekt) genoemd.
Je hebt een fietsstrook en een suggestiefietsstrook. Fietsstrook > niet stilstaan , suggestie > welquote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:07 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Heb eens even een examen-cdtje gedownload vandaag om wat te oefenen voor m'n theorie van dinsdag.
Had de vraag of je stil mag staan op een fietssuggestiestrook. Het antwoord was ja.
In mijn VEKA-Best boek staat dat je niet stil mag staan op fietstroken, maar vind ik niks terug over fietssuggestiestroken (wat een scrabble-woord trouwens...).
Hoe onderscheid ik die 2? Door die fiets die er op staat (of juist niet?)
Ongeveer 30 lessen. Ik ben in Augustus 2005 begonnen, maar omdat ik niet zo vlot ben met lerenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 20:41 schreef Marloes het volgende:
Hoeveel lessen heb je gehad dan..?
Of hoe lang heb je erover gedaan?
Ok dan. Duidelijk! Thx!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:04 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Je hebt een fietsstrook en een suggestiefietsstrook. Fietsstrook > niet stilstaan , suggestie > wel
maar dat was de vraag niet lees ik net...
Maar klopt wat je zegt, fietsstrook = fiets erop. Suggestie niet
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:04 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Je hebt een fietsstrook en een suggestiefietsstrook. Fietsstrook > niet stilstaan , suggestie > wel
maar dat was de vraag niet lees ik net...
Maar klopt wat je zegt, fietsstrook = fiets erop. Suggestie niet
Idem. Zie er best wel tegenop eigenlijk.quote:Op zondag 14 januari 2007 04:16 schreef tho_Omas het volgende:
Nog 3 dagen.
soms slagen de mensen om de gekste dingen. Ik was gezakt omdat ik een straat over het hoofd (het was nog donker en had er nog nooit gereden) zag en de examinator bij moest remmen, terwijl mijn instructeur 3 dagen ervoor een meisje had die praktisch alles fout deed en slaagde.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:00 schreef Me_Wesley het volgende:
Echt he, het CBR, soms begrijp ik er niks van.
Neem nou een maat van me, vrijdag moest hij afrijden. In het begin van de rit waren er al wat kleine dingen ( "je mag heir best wat harder hoor!"). Op een gegeven moment staat hij bij een stoplicht voor linksaf. De lichten voor rechtdoor gaan op groen, en in zijn zenuwen rijdt hij ook weg ( door rood dus ). Examinator boven op de rem. Rit wel gewoon afgemaakt, komen ze aan op het CBR...
Isie gewoon geslaagd?
Nouja ik ben natuurlijk blij voor hem, maar zal je altijd zien dat ik op iets enorms lulligs zak overmorgen ofzo...
EDIT: hij hoefte ook alleen maar hellingproef te doen. Examinator zal wel een goede dag hebben gehad ofzo![]()
Ik ookquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:57 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik krijg het echt als cadeau voor mn achtiende verjaardag. Mn eerste les krijg ik dan ook op mn verjaardag.
doen jullie het meestal met de handrem of het normale rempedaal?quote:Op maandag 15 januari 2007 10:56 schreef Mathijz het volgende:
Zolang je maar kijkt is een hellingproef idd eitje.
met pedaal, maar heb hem ook met de handrem moeten doen. Ik weet nog wel me 3e of 4e les. Moest ik hier bij de ikea het parkeerterrein oprijden. daarachter zat een best stijle helling. Moest ik de auto stilhouden op de koppeling midden op die helling, dat je zowel niet voorruit gaat en niet achteruit.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:01 schreef Johnns het volgende:
[..]
doen jullie het meestal met de handrem of het normale rempedaal?
zelf vind ik het het makkelijkste met het rempedaal
Gefeliciteeeerdquote:Op maandag 15 januari 2007 11:47 schreef Rick_Dokkum het volgende:
Eindelijk mn roze gevalletje vandaag gehaald.Werd echt wel tijd. Dit was mn 3e keer en eindelijk raak.
![]()
Geen enkel commentaar gekregen, gewoon een perfecte, foutloze rit.(terwijl het uurtje ervoor behoorlijk bagger ging
)
dat had ik dus ookquote:Op maandag 15 januari 2007 11:47 schreef Rick_Dokkum het volgende:
Eindelijk mn roze gevalletje vandaag gehaald.Werd echt wel tijd. Dit was mn 3e keer en eindelijk raak.
![]()
Geen enkel commentaar gekregen, gewoon een perfecte, foutloze rit.(terwijl het uurtje ervoor behoorlijk bagger ging
)
Ik ook wel. De vorige keer had ik een half uur smalle straatjes en als speciale verrichting bocht achteruit en achteruit in een vak parkeren.quote:Op zondag 14 januari 2007 18:49 schreef TheRuud het volgende:
[..]
Idem. Zie er best wel tegenop eigenlijk.![]()
Oei, waar ging het fout dan? Het wordt mijn eerste keer woensdag. Ik raak bij dat soort dingen altijd erg zenuwachtig, waardoor ik er niet met mijn hoofd bij ben. Zo ook bij mijn TTT. Gelukkig heb ik de speciale verrichting wel gehaald, daar hoef ik mij in ieder geval niet meer druk om te maken.quote:Op maandag 15 januari 2007 12:33 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ik ook wel. De vorige keer had ik een half uur smalle straatjes en als speciale verrichting bocht achteruit en achteruit in een vak parkeren.
Volgens de examinator moest ik langzamer door die smalle straatjes rijden. Dat was alles. Het examen zelf valt erg mee. Het vervelende is dat, zodra de examinator commentaar begint te geven, je onzeker wordt.quote:Op maandag 15 januari 2007 13:02 schreef TheRuud het volgende:
[..]
Oei, waar ging het fout dan? Het wordt mijn eerste keer woensdag. Ik raak bij dat soort dingen altijd erg zenuwachtig, waardoor ik er niet met mijn hoofd bij ben. Zo ook bij mijn TTT. Gelukkig heb ik de speciale verrichting wel gehaald, daar hoef ik mij in ieder geval niet meer druk om te maken.
Vandaag nog twee uurtjes lessen en voor het examen woensdag nog een uurtje, ik hoop dat ik er dan klaar voor ben.
Lullig dat je daar op zakt, zeg.quote:Op maandag 15 januari 2007 13:17 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Volgens de examinator moest ik langzamer door die smalle straatjes rijden. Dat was alles. Het examen zelf valt erg mee. Het vervelende is dat, zodra de examinator commentaar begint te geven, je onzeker wordt.
Iedereen maakt fouten, daar houden ze rekening mee hoor, het gaat ook om andere dingen zoals kijk gedrag en voertuig beheersing.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:00 schreef Me_Wesley het volgende:
Echt he, het CBR, soms begrijp ik er niks van.
Neem nou een maat van me, vrijdag moest hij afrijden. In het begin van de rit waren er al wat kleine dingen ( "je mag heir best wat harder hoor!"). Op een gegeven moment staat hij bij een stoplicht voor linksaf. De lichten voor rechtdoor gaan op groen, en in zijn zenuwen rijdt hij ook weg ( door rood dus ). Examinator boven op de rem. Rit wel gewoon afgemaakt, komen ze aan op het CBR...
Isie gewoon geslaagd?
Nouja ik ben natuurlijk blij voor hem, maar zal je altijd zien dat ik op iets enorms lulligs zak overmorgen ofzo...
EDIT: hij hoefte ook alleen maar hellingproef te doen. Examinator zal wel een goede dag hebben gehad ofzo![]()
20-30 minuten.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:02 schreef Marloes het volgende:
Hoe lang duurt een examen? Praktijk..
50 minuten ongeveer. incl. inleiding en nabespreking.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:02 schreef Marloes het volgende:
Hoe lang duurt een examen? Praktijk..
Ik word thuisgebracht. Haha, dat vroeg mijn moeder pas nog, was wel mooiquote:Op maandag 15 januari 2007 14:05 schreef sandertjuh het volgende:
idd. De 1e keer reed ik maar 15 minuten en de 2e keer ongeveer 25 minuten.
veel langer zal je echt niet in de auto zitten.
ik had om 9 uur het examen en om 10 uur was ik weer thuis. Mochten jullie zelf terugrijden toen jullie waren geslaagd of werd je gewoon naar huis gebracht?
ik mocht beide keren niet terugrijden, ik dacht juist dat het hoorde als je geslaagd was :p
haha aah jaa die ouders, morgen weer toch? volgens mij is het wel logisch dat je word thuisgebracht as je gezakt bent maar ik dacht yes ik mag naar huis rijde toen ik was geslaagd, totdat ik geen sleutels in me handen gedrukt kreegquote:Op maandag 15 januari 2007 14:10 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik word thuisgebracht. Haha, dat vroeg mijn moeder pas nog, was wel mooi
M: "Rij je na je examen zelf naar huis of brengt Ronald je?"
Ik: "Ronald rijdt me naar huis"
M: "Ohja natuurlijk, want je kan je rijbewijs pas een week later ophalen!"
Ik: "euuhh, "![]()
M: "Oh, wacht, hehe"![]()
Ja, daar zit wel wat in denk ik.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:30 schreef miss_bleu het volgende:
Ik hoorde van mijn instrutrice dat je niet zelf terug mag rijden omdat je dan geen leerling meer bent van de rijschool en dus niet verzekerd bent.
En je eigen rijvaardigheden zijn natuurlijk ook niet onbelangrijkquote:Op maandag 15 januari 2007 13:28 schreef TheRuud het volgende:
[..]
Lullig dat je daar op zakt, zeg.
Vooral als je hier leest dat mensen slagen terwijl ze ingrepen van de examinator hebben gehad.
Een groot deel van het examen wordt dus beslist door de gemoedsstand van de examinator als ik het zo lees.
9 uur heb je nog wel een beetje nasleep van de spits.quote:Op maandag 15 januari 2007 15:58 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
En je eigen rijvaardigheden zijn natuurlijk ook niet onbelangrijk. Ik zie dat jij om 9u zoiets moet, lijkt me wel een lekkere tijd, rustig op de weg en scholieren zijn al op school. Ik moet om 13:15u
![]()
Sorry dat ik het zeg maar dat is flauwekul.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:30 schreef miss_bleu het volgende:
Ik hoorde van mijn instrutrice dat je niet zelf terug mag rijden omdat je dan geen leerling meer bent van de rijschool en dus niet verzekerd bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |