abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35145903
Geachte Fokkers.

Deel 49, het tempo is wat aangepast, maar de trein gaat in een gestaag tempo door.
Er is niet zoveel nieuws, mensen die Robbert verdenken van malafide pratijken (naast eventuele aanleg) doen dat nog steeds, en de aanhangers wijzen de aanwijzingen daartoe af en blijven straight forward in Robbert geloven.
RTL 4 heeft het vertrouwen echter opgezegd en het is de vraag of een andere tv zender Robbert een eigen tv programma gaat geven, de kijkcijfers zijn alles, maar er is toch zoveel meer dan kijkcijfers.

Het zou toe te juichen zijn als Robbert zelf contact opneemt met Stichting Skepsis of Parapsy. De laatste staat ook bij de para bekend als serieus en open. Hij heeft in meerdere interviews aangegeven dat de skeptici 'roependen' zijn, maar niets onderzoeken. Nou, die roependen willen wel hoor. Wat is er eigenlijk overgebleven van Robbert's stelling dat skeptici het dichtste bij de bron staan en het meest telepatisch begaafd zijn? (bron: interview Omroep Brabant).

Er is overigens een interview opgedoken dat door Dossier X gehouden werd toen Robbert 17 was. Daaruit blijkt dat hij als zeventienjarige al precies op het pad zat waar hij nu op zit, alleen was hij toen nog niet bekend.

Vragen vragen. Waar blijft de waarheid? Of bestaat er geen waarheid? Of is die niet relevant?

Hier nog wat wetenswaardigheden:

Reactie Robbert op alle commotie tijdens en na "Er is zoveel meer"
7 februari 2006

Tekst op de site van Robbert

Grenswetenschap over foto Hugo de Groot en Mudman Robbert

Verslag Laurens Buijs &

Het Non(ningate)-filmpje - Door Fokker Chris145

Skepsis.nl Deel 1 over Robbert

Skepsis.nl Deel 2 over Robbert

Film 1 - Robbert van den Broeke (Realplayer)

Film 2 - Robbert van den Broeke bij 'Wonderen bestaan' Tekst 24 augustus 2003

Geluidsopname Omroep Brabant

Film 3 - RTL Boulevard Week 37/2004

Film 4 - Robbert van den Broeke & Irene Moors bij Jensen 5 december 2005

Film 5 - Telegraaf 28 december 2005

Film 6 - RTL Boulevard 28 december 2005

Geluidsopname Omroep Brabant - interview Jan Willem Nienhuys - 28 december 2005

Film 7 - RTL Boulevard 29 december 2005

Film 8 - RTL Boulevard 12 januari 2006

Film 9 - Boemerang (vanaf 04:30) 12 januari 2006

Film 10 - RTL Boulevard 9 februari 2006

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9
Deel 10
Deel 11
Deel 12
Deel 13
Deel 14
Deel 15
Deel 16
Deel 17
Deel 18
Deel 19
Deel 20
Deel 21
Deel 22
Deel 23
Deel 24
Deel 25
Deel 26
Deel 27
Deel 28
Deel 29
Deel 30
Deel 31
Deel 32
Deel 33
Deel 34
Deel 35
Deel 36
Deel 37
Deel 38
Deel 39
Deel 40
Deel 41
Deel 42
Deel 43
Deel 44
Deel 45
Deel 46
Deel 47
Deel 48

En deze: RTL boulevard spoken foto's
pi_35145989
(oh scheisse, weer door een slotje heen gepost..
dit was het dus:)
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:02 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Dat doen wij ook niet, het is gewoon zo dat de tot nu toe gevonden bewijzen voor zich spreken.
Het is dus aan Robbert om het tegendeel te bewijzen, wat hij ook al meerdere malen heeft toegezegd.
En dacht je nou echt dat Skesis en andere organisatie's Sten haar boeken zomaar voor waar hebben aangenomen?
Welnee, die zijn ook onderzocht, het enige verschil is dat Sten altijd open en eerlijk is.
Jouw opstelling is ook geen onderwerp van kritiek. Jij gedraagt je correct, jij zet niet zomaar alles online, jij doet niet aan stemmingkwekerij.
Je bent ook kritisch, net zo zeer als ik, en net zozeer als sommige anderen die zich wat minder elegant opstellen.
pi_35146009
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:06 schreef iteejer het volgende:
Nou het heeft blijkbaar niet het door jou gewenste niveau en er gebeuren allerlei dingen in die jou na ongeveer 40 delen niet aanstaan.
Dan lijkt me de beste oplossing om het maar naar een ander subforum over te brengen waar er geen mod is die er problemen mee heeft omdat hij andere dingen in zijn forum verwacht.
Helpt waar hij kan!
pi_35146232
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 10:38 schreef iteejer het volgende:

[..]

Waar ik je er alvast wel op wijs dat het de bedoeling is van dit forum om over paranormale zaken en ervaringen te discussieren, en niet om het bestaan ervan te ontkennen.
Ok, het hoge woord is eruit. In TRU is volgens deze mod dus alleen ruimte voor ja-knikkers en believers, en alle sceptici moeten maar naar de wetenschapsfora. Snap ik dat zo goed?
pi_35146349
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:22 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ok, het hoge woord is eruit. In TRU is volgens deze mod dus alleen ruimte voor ja-knikkers en believers, en alle sceptici moeten maar naar de wetenschapsfora. Snap ik dat zo goed?
Tegenwoordig val ik schijnbaar ook onder de skeptici en dat terwijl ik een boek schrijf over astrale liefde. Ik kan kennelijk niet meer in het paranormale hokje, dus word ik nu in het sceptische hokje gezet.
Ik schrijf over ervaringen, Robbert komt met foto's, dat is het verschil. Bovendien ben ik bereid te praten, Robbert niet. Dus nee, Iteejer, zo bang ben ik niet dat ik ook 100 topics krijg, waarom daar bang voor zijn trouwens? Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel. En ik lieg niet.
pi_35146372
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:22 schreef Genverbrander het volgende:
Quote je de rest ook even?
Het siert je niet dat je het moet hebben van uit zijn context gerukte stukjes, en die dan op een eigen manier gaan interpreteren.

En dat is wat ik heb tegen de manier van kritiek spuien. Als er oplichterij in het spel is, is het een goede zaak als dat aan de kaak wordt gesteld.

Maar wel op een eerlijke manier. En jouw methoden zijn stemmingmakend en oneerlijk.
pi_35146399
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:26 schreef Stenny het volgende:

[..]

Tegenwoordig val ik schijnbaar ook onder de skeptici en dat terwijl ik een boek schrijf over astrale liefde. Ik kan kennelijk niet meer in het paranormale hokje, dus word ik nu in het sceptische hokje gezet.
Inderdaad! Wie had dat ooit gedacht, Stenny de scepticus!
quote:
Ik schrijf over ervaringen, Robbert komt met foto's, dat is het verschil. Bovendien ben ik bereid te praten, Robbert niet. Dus nee, Iteejer, zo bang ben ik niet dat ik ook 100 topics krijg, waarom daar bang voor zijn trouwens? Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel.
Inderdaad, dat denk ik ook, maar Iteejer vindt dus dat dat niet hier in TRU mag gebeuren als ik het goed begrijp, omdat hier het paranormale niet in twijfel getrokken mag worden.
pi_35146400
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:13 schreef NoSigar het volgende:
Nou het heeft blijkbaar niet het door jou gewenste niveau en er gebeuren allerlei dingen in die jou na ongeveer 40 delen niet aanstaan.
Dan lijkt me de beste oplossing om het maar naar een ander subforum over te brengen waar er geen mod is die er problemen mee heeft omdat hij andere dingen in zijn forum verwacht.
Nee, lijkt me niet, zoiets hoort qua onderwerp echt hier. Maar lees even in het gesloten topic wat ik hierover zei, ik heb dit al beantwoord namelijk.
pi_35146435
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:27 schreef iteejer het volgende:

[..]

Quote je de rest ook even?
Het siert je niet dat je het moet hebben van uit zijn context gerukte stukjes, en die dan op een eigen manier gaan interpreteren.

En dat is wat ik heb tegen de manier van kritiek spuien. Als er oplichterij in het spel is, is het een goede zaak als dat aan de kaak wordt gesteld.

Maar wel op een eerlijke manier. En jouw methoden zijn stemmingmakend en oneerlijk.
Het is toch niet gek als ik alleen dat stukje quote uit je reply waar ik een antwoord op ga geven? Ik wilde niks uit de context rukken, excuses als dat wel is gebeurd.

Ik heb geen dubbele agenda hoor Iteejer. Als ik je verkeerd begrijp, geef dan gewoon aan waar het mis gaat en hoe je het wel hebt bedoeld, dan is het toch ook goed?
pi_35146437
Zie hoe genverbrander werkt: hij zegt dat ik gezegd heb dat er in truth niets in twijfel getrokken mag worden.

Het is toch duidelijk dat dit het verdraaien van woorden is?
pi_35146477
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:30 schreef iteejer het volgende:
Zie hoe genverbrander werkt: hij zegt dat ik gezegd heb dat er in truth niets in twijfel getrokken mag worden.

Volgens mij zit jij er teveel op. Ik ben het eens met NoSigar, misschien moet dit topic verhuisd worden.
pi_35146482
Maar goed, ik begrijp er dus uit dat men hier van mening is dat alles gezegd mag worden tegen RvdB, dat lacherig spottend gedrag OK is, op de man af afbreken is toegestaan?
pi_35146489
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:30 schreef iteejer het volgende:

Anders formuleren is toch wat anders dan verdraaien?

Inderdaad haal ik dat uit de zin "Waar ik je er alvast wel op wijs dat het de bedoeling is van dit forum om over paranormale zaken en ervaringen te discussieren, en niet om het bestaan ervan te ontkennen."

Geef dan aan hoe ik dat wel op moet vatten svp.
pi_35146492
Wat is hier nou "de Waarheid"?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_35146521
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:31 schreef Stenny het volgende:

[..]

Volgens mij zit jij er teveel op. Ik ben het eens met NoSigar, misschien moet dit topic verhuisd worden.
Mee eens. Maar wel jammer dat alle believers hier in TRU dan niet meer worden geconfronteerd met kritische geluiden.
pi_35146528
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:31 schreef iteejer het volgende:
Maar goed, ik begrijp er dus uit dat men hier van mening is dat alles gezegd mag worden tegen RvdB, dat lacherig spottend gedrag OK is, op de man af afbreken is toegestaan?
Mijns inziens ben jij zelf stemming aan het maken, Iteejer. wat is er toch?
  donderdag 16 februari 2006 @ 11:33:16 #17
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35146537
De waarheid is helder en zuiver, de waarheid is als een sleutel die in het slot past en de waarheid kan deuren openen. Het hangt ook af van de persoon die over de waarheid spreekt, de uitstraling van de persoon die de waarheid verkondigd moet representatief zijn voor wat hij doet in zijn beroep. Iemand die de waarheid verkondigd moet gewoon het gezicht hebben van de waarheid.

Vraag me sterk af hoeveel deuren Robbert kan openen. Echt veel heeft hij ook alweer niet laten zien.

Stel hij spreekt de waarheid, wat heb je dan aan zijn kunsten op tv? Ik zie het programma nog steeds als circus-act.

Over het gezicht van de waarheid, ik zie Robbert niet als representatief persoon. Sorry dat ik het zeg, maar hij is niet geschikt om op tv met de waarheid te komen aanzetten. Hij komt labiel over ook. Een labiele uitstraling heeft ie. En iemand die niet 100 procent stabiel is, die zal nooit de volledige waarheid kunnen prediken.

Vind ook dat je als medium eerst je persoonlijke leven op orde moet hebben, sowieso moet je stabiel zijn om de waarheid te kunnen uitspreken.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_35146546
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:31 schreef nokwanda het volgende:
Wat is hier nou "de Waarheid"?
Kijk maar eens naar het plaatje boven.
pi_35146619
quote:
Maar wel op een eerlijke manier.
[/quote]
Het gebeurt op een eerlijke manier, want Robbert krijgt van ons kansen om te reageren.
quote:
En jouw methoden zijn stemmingmakend en oneerlijk.
Sorrie hoor iteejer, maar het is ook moeilijk om via mailings o.i.d. de juiste intonatie te plaatsen. Als ik op mijn werk rapporteer en iemand anders leest dit, dan denken ze altijd dat ik krengering ben, terwijl ik juist zo aardig en lief ben
Soms komt het gewoon onhandig je strot uit.
pi_35146656
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:36 schreef CarDani het volgende:

Sorrie hoor iteejer, maar het is ook moeilijk om via mailings o.i.d. de juiste intonatie te plaatsen. Als ik op mijn werk rapporteer en iemand anders leest dit, dan denken ze altijd dat ik krengering ben, terwijl ik juist zo aardig en lief ben
Soms komt het gewoon onhandig je strot uit.
Herkenning!
pi_35146677
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:31 schreef iteejer het volgende:
Euh.....dat was een paar topics terug hoor. Dat hebben we keurig zelf opgelost
pi_35146693
Het enige waar het over ging was dat het wel wat minder beschadigend en bashend kan allemaal. Meer de nadruk op concreyte feiten, minder de nadruk op puur gespot.
Als dat wordt opgevat als een verbod op kritiek is er toch iets mis met de interpretatie.
pi_35146723
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:33 schreef Dromenvanger het volgende:
De waarheid is helder en zuiver, de waarheid is als een sleutel die in het slot past en de waarheid kan deuren openen. Het hangt ook af van de persoon die over de waarheid spreekt, de uitstraling van de persoon die de waarheid verkondigd moet representatief zijn voor wat hij doet in zijn beroep. Iemand die de waarheid verkondigd moet gewoon het gezicht hebben van de waarheid.

Vraag me sterk af hoeveel deuren Robbert kan openen. Echt veel heeft hij ook alweer niet laten zien.

Stel hij spreekt de waarheid, wat heb je dan aan zijn kunsten op tv? Ik zie het programma nog steeds als circus-act.
Dat laatste, DV.... ik ook.
Maar het gemak waarover gesproken wordt over DE Waarheid, met hoofdletters, irriteert me.

Waarheisd is ook perceptie. DE waarheid kunnen we niet zien omdat niet alles bekend is en niet kan zijn.

Er zijn evenveel mensen die de tv optredens los zien van zijn gaves. Er zijn ongeveer evenveel mensen die geloven in wat hij doet als er mensen zijn die dat niet doen.

En gaat het nog puur om geloven in wat RvdB doet of over het geloven in paranormale verschijnselen op zich?
Bijna iedere discussie hier in Truth veranderd daarin, namelijk. Zo ook deze.

Als ik zeg dat mijn kat paars is, en ik zie dat echt zo, dan lieg ik niet als ik dat beweer. Ik zie het toch zo. Maar dat wil niet zeggen dat een ander die kat niet als paars ziet. En ik zal dan echgt moeten aannemen dat die persoon dat niet zo ziet.

Het gaat me nu dus even minder om RvdB maar meer om het concept Waarheid.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_35146769
Ach......

We moeten ons gewoon door dit aardse leven heenworstelen, net als Robbedoesje.

Zolang we maar niet vergeten om te leven
pi_35146779
Ik geef toe dat ik dingen chargeer, doe ik al zes jaar hier, doen anderen ook, niks mis mee. Ik hoef echt niet op ieder woord, of zelfs uberhaupt, gelijk te krijgen. Bedenk ook dat ik nog nooit écht heb ingegrepen in de zin van bans etc.
Zolang de boodschap maar duidelijk is. En die is dat denk ik wel
pi_35146810
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:40 schreef nokwanda het volgende:

[..]

En dat heb ik al geanticipeerd, kijk maar eens naar het plaatje en de lijn van mij OP.
pi_35146835
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:42 schreef iteejer het volgende:
Ik geef toe dat ik dingen chargeer, doe ik al zes jaar hier, doen anderen ook, niks mis mee. Ik hoef echt niet op ieder woord, of zelfs uberhaupt, gelijk te krijgen. Bedenk ook dat ik nog nooit écht heb ingegrepen in de zin van bans etc.
Zolang de boodschap maar duidelijk is. En die is dat denk ik wel
Sorry Iteejer, maar op het moment kom jij op mij over als de drammer, niet de huidige posters.
pi_35146854
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:39 schreef iteejer het volgende:
Het enige waar het over ging was dat het wel wat minder beschadigend en bashend kan allemaal. Meer de nadruk op concreyte feiten, minder de nadruk op puur gespot.
Als dat wordt opgevat als een verbod op kritiek is er toch iets mis met de interpretatie.
Je hebt letterlijk gezegd dat TRU niet bedoeld is om het bestaan van het paranormale te ontkennen Iteejer, dus ik denk eerder dat er wat mis is met je formulering dan met onze interpretatie.

Ik snap trouwens wel dat jij als mod graag de situatie in dit topic wil verbeteren, want vaak gaat het niet helemaal lekker en de discussie ontspoort nogal eens. Mirage had de strategie om het maar gewoon te laten begaan, jij kan daar blijkbaar geen vrede mee hebben. Da's okee, maar je kunt dan beter wel de kern van het probleem aanpakken. En dat is volgens mij niet het gebash op Robbert, maar meer het gebash op elkaar.

Deze discussie gaat dieper dan alleen wel of niet geloven in Robbert, voor veel mensen betekent het veel meer. De sceptici grijpen dit onderwerp aan om de geneugden van de wetenschap en de nuchterheid te verkondigen, de believers gooien met ziel en zaligheid hun spirituele ideeën op tafel. Doordat veel mensen er zo emotioneel bij betrokken zijn gaat het nogal eens mis.

Maar dat heeft in mijn ogen weinig met het gebash op Robbert te maken, dat gebeurt in mijn ogen namelijk heel weinig in dit topic. Wel zijn er veel (terechte) kritische geluiden. Ik heb wel besloten om me minder kritisch over hem uit te laten, maar da's puur omdat ik zie dat die jongen op het randje van de afgrond staat en ik voel er weinig voor om hem dat laatste zetje te geven.
pi_35146920
Ik kan Iteerjer ook wel begrijpen, en een uitspraak als' En ga geen beweringen in twijfel trekken, alleen maar omdat jij ze niet gelooft of omdat de ander het niet kan bewijzen' is vast heel goed voor een forum als dit.
Ook zit ik niet, en niemand denk ik te wachten op mensen die eventjes komen roepen dat iedereen gestoord is en Robbert helemaal. Net als ik niet zit te wachten op een idioot als Pikki, die ook alle ruimte krijgt.

Alleen de praktijk is in al deze delen van het Robbert-topic anders geweest, en het is nogal vreemd omdat ineens om te gaan gooien en iemand als Genverbrander die genoeg substantieels heeft bijgedragen aan dit topic ineens te bestempelen als een achterbaks mannetje. Dan liever andere moderatie in een ander forum.
Helpt waar hij kan!
  donderdag 16 februari 2006 @ 11:48:15 #30
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35146925
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:40 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dat laatste, DV.... ik ook.
Maar het gemak waarover gesproken wordt over DE Waarheid, met hoofdletters, irriteert me.

Waarheisd is ook perceptie. DE waarheid kunnen we niet zien omdat niet alles bekend is en niet kan zijn.

Er zijn evenveel mensen die de tv optredens los zien van zijn gaves. Er zijn ongeveer evenveel mensen die geloven in wat hij doet als er mensen zijn die dat niet doen.

En gaat het nog puur om geloven in wat RvdB doet of over het geloven in paranormale verschijnselen op zich?
Bijna iedere discussie hier in Truth veranderd daarin, namelijk. Zo ook deze.

Als ik zeg dat mijn kat paars is, en ik zie dat echt zo, dan lieg ik niet als ik dat beweer. Ik zie het toch zo. Maar dat wil niet zeggen dat een ander die kat niet als paars ziet. En ik zal dan echgt moeten aannemen dat die persoon dat niet zo ziet.

Waarheid.... als ik aan waarheid denk dan denk ik eerder aan hoe het leven er uitziet als het waar is. De waarheid is voor mij voltooiing van een cyclus. Ik bedoel, op dit moment zie ik nergens waarheid. De hele wereld is niet waar. Tevens omdat de wereld nog niet volmaakt is. En met volmaakt bedoel ik ook de mensen an sich. Ik denk dat we met z'n allen bezig zijn met ontwikkelen, we zijn gewoon verplicht bezig met ontwikkeling. Verplicht bedoel ik mee, je kunt het ontwikkelen gewoon niet stoppen. Ook je eigen ontwikkeling niet. Het ontwikkelingsproces gaat vanzelf. Ik denk dat je ontwikkeling ook niet kunt ontlopen, je kunt er niet voor vluchten, omdat je vanzelf altijd vooruit gaat, dat hoort gewoon bij het leven volgens mij. In leven zijn is gewoon vooruit blijven gaan. Als het slecht gaat dus ook, je kunt niet stoppen met leven op commando. Er zijn mensen die het durven maar daar ga ik niet op in nu.

Je kunt dan een op willekeurige momenten peilingen doen over hoe de waarheid in de wereld eruit ziet. Of hoe de wereld tot uitdrukking komt. Maar de uiteindelijke waarheid ligt in de toekomst. Als alles voltooid en volmaakt is.

Het is als een boom die nog moet groeien als het ware. Het gaat met de wortels naar beneden en met de takken omhoog. En steeds verder gaat het richting de waarheid.

Ik hou me dus niet bezig met overleden mensen, ik hou me bezig met krachten de laatste tijd. Omdat ik gewoon denk dat er krachten zijn, maar ik val niet graag in de herhaling, ik schreef het elders in ouwehoer ook al. Maar dat is dus tot dusverre de paranormale waarheid die ik zoek in het leven, hoe krachten werken op mij en waar krachten vandaan komen ook en nog meer. Over licht. Ik vind dat dus belangrijker dan praten met overleden mensen en aliens bewijzen en nog meer poppenkast. Ik bouw liever aan mijn leven. Ik zie Robbert weinig constructiefs toevoegen eerlijk gezegd.

Maar de waarheid, het heeft ook te maken met het "nu" moment. Wat speelt zich af in het nu, en dat is over een tijdje weer verleden tijd en dan komt een nieuwe waarheid naar voren. Zaken veranderen continu ook.

De waarheid zie ik als openbaring meer. Als mensen helder inzicht hebben. En wie weet bestaat er wel zoiets als een massaal waarheids-besef. Dat ieder mens ooit tot het besef komt waar het om draait in het leven. Als ik denk aan de waarheid en de waarheid goed kunnen inschatten, dan denk ik wederom aan inzicht. En tevens aan een openbaring. Als ik soms een idee heb en mensen keuren het goed dat idee, dan was dat idee een openbaring als het ware. Ieder idee en inzicht is een openbaring. Het schiet gewoon naar boven of naar voren.

Een idee ontstaat uit het niets. Misschien ontstaat de echte waarheid ooit uit het niets In ieder geval hoe de waarheid eruit ziet.

Voor mij is waarheid een eindpunt ook. In ieder geval een tussenstation waar zaken afgerond zijn. Waar je duidelijk een beeld hebt van de situatie. En in deze wereld is dat helemaal niet het geval. Er is overal onduidelijkheid. Dus de waarheid is sowieso niet helder te noemen. Dus het is allemaal maar een halve waarheid ook.

Je kunt dan ook nog een beeld vormen over de ideale waarheid. Rustige wereld doch productief genoeg om mensen te voorzien in behoeftes, geen stress en gevechten en oorlog, ziektes weg en ga zo door. Maar dan ga je richting een ideaal beeld.

Op dit moment kun je in het heden zeggen dat een toekomst die ideaal is, gewoon niet bestaat. Maar voor mij is een ideale wereld dus de ideale waarheid. En dat zal het ook blijven. Blijft de wereld gebrekkig, dan is het allemaal geen waarheid voor mij. Dan is het een verzinsel of in ieder geval niet de moeite waard om een hoog punt te geven.

Maar dan is wel het streven naar een ideale wereld waarheid. Dat het streven aanwezig blijft. En ook zelf-verbetering dus. Als je merkt dat er storingen zijn in het denken, die opheffen.

Lange post weer

Waarheid is voor mij vooruitgang, persoonlijke ontwikkeling en idealisme. In ieder geval zijn die woorden waar, en het woordenboek vind ik ook gebaseerd op waarheid. Net zoals de encyclopedie Maar dat zijn feiten. En feiten zijn altijd waar

[ Bericht 12% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 16-02-2006 12:00:26 ]
pi_35146931
Tja, de een ziet dit en de ander weer zo.

Een medium zal ook wel veel persoonlijke dingen meegeven. Als ik bij voorbeeld tegen iemand vertel over de heerlijke geur die ik ruik terwijl mijn spruitjes opstaan, kan het natuurlijk zijn dat die ander er van walgt.
Persoonlijke interpretatie speelt zeker mee.
pi_35147023
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:48 schreef NoSigar het volgende:
Ik kan Iteerjer ook wel begrijpen, en een uitspraak als' En ga geen beweringen in twijfel trekken, alleen maar omdat jij ze niet gelooft of omdat de ander het niet kan bewijzen' is vast heel goed voor een forum als dit.
Ook zit ik niet, en niemand denk ik te wachten op mensen die eventjes komen roepen dat iedereen gestoord is en Robbert helemaal. Net als ik niet zit te wachten op een idioot als Pikki, die ook alle ruimte krijgt.

Alleen de praktijk is in al deze delen van het Robbert-topic anders geweest, en het is nogal vreemd omdat ineens om te gaan gooien en iemand als Genverbrander die genoeg substantieels heeft bijgedragen aan dit topic ineens te bestempelen als een achterbaks mannetje. Dan liever andere moderatie in een ander forum.
Bedankt NoSigar
pi_35147105
Wat ik al eerder zei: ik denk juist dat het de zeggingskracht van deze topicserie ten goede zal komen als de puur bashende posts achterwege blijven.
Waarbij CarDani en Lilith-Wicca hele goede voorbeelden zijn. We moeten het van argumenten hebben, niet van gelach en gesneer.

Veel van die negatieve bijdragen maken het nl zo makkelijk voor anderen om te zeggen 'oh dat zijn van die rellers en lijkepikkers, niet serieus nemen'. Zo ongeveer zoals hier die belg van ufoplaza beoordeeld werd.
  donderdag 16 februari 2006 @ 11:54:36 #34
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_35147135
Wat een onzin, een 49e deel... Ga wat zinnigs doen.
pi_35147170
Als ik heel eerlijk mag zijn (hoewel je daar tegenwoordig errug mee moet oppassen)

Vind ik dat Iteejes zichzelf ook erg naar de voorgrond duwt. Beetje geldingsdrang.

Maar ja, ach.....dat is weer zijn intonatie.

Iedereen mag zijn mening geven, ook Iteejer.
pi_35147227
quote:
Waarbij CarDani en Lilith-Wicca hele goede voorbeelden zijn.
\

pi_35147287
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:55 schreef CarDani het volgende:
Als ik heel eerlijk mag zijn (hoewel je daar tegenwoordig errug mee moet oppassen)

Vind ik dat Iteejes zichzelf ook erg naar de voorgrond duwt. Beetje geldingsdrang.

Maar ja, ach.....dat is weer zijn intonatie.

Iedereen mag zijn mening geven, ook Iteejer.
Ik zie het probleem van Itjeer nog steeds niet. We analyseren gewoon.
pi_35147290
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:54 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wat een onzin, een 49e deel... Ga wat zinnigs doen.
Jij bent ingehuurd om iemands punt te ondersteunen?
Helpt waar hij kan!
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:00:18 #39
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_35147327
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:45 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Je hebt letterlijk gezegd dat TRU niet bedoeld is om het bestaan van het paranormale te ontkennen Iteejer, dus ik denk eerder dat er wat mis is met je formulering dan met onze interpretatie.
Neuh, niet echt. Je kan de persoon zelf wel ontmaskeren en overtuigend maken dat hij persoonlijk er niets van kan maar het is dus niet de bedoeling om via hem het hele paranormale in twijfel te trekken, tenminste zo kan je het ook zien.

Voor de rest heb ik helemaal niets van het hele zooitje gevolgd maar toch .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_35147423
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:59 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ik zie het probleem van Itjeer nog steeds niet. We analyseren gewoon.
Ik zie het punt ook totaal niet. Ook jammer dat er niet inhoudelijk wordt ingegaan op vorige posts.

Maargoed, laten we maar on-topic verder gaan want dit geneuzel leidt nergens toe.
pi_35147550
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 08:19 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ik heb het nog gekeken. Het gaat erg snel en het irritante van dat filmpje is dat je niet terug of vooruit kan spoelen. Je moet dus iedere keer alles bekijken. Maar naar wat ik kan zien heeft die vierde foto precies dezelfde belichting als de rest, of zelfs iets lichter.
Download een goede player zou ik zeggen: http://www.3ivx.com/
Daar bijvoorbeeld.

Ik begrijp je reactie echt niet, eerst vraag je aan mij om zaken frame voor frame te bekijken en nu kan je het zelf niet?? En toch kan je alweer opmaken dat die 4de foto lichter is, waar je vervolgens heel je verhaal op baseert, zo zelfs dat dit een duidelijke blunder is. Nogmaals het valt niet aan de beelden af te leiden of de 4de foto lichter of donkerer is.

Veel en veel te gemakkelijk allemaal, gekoop met onwaarheden denken te kunnen scoren.
Ik had betere argumenten verwacht, maar die zijn blijkbaar niet voor handen.
pi_35147590
Het zal me trouwens niet verbazen dat ALS Robbert straks inderdaad bezwijkt onder de druk en er iets ergs met hem gebeurt, dat er dan beschuldigende vingertjes worden gewezen naar de critici zoals ik, Stenny, NoSigar, Michaelangelo etc. Terwijl dat natuurlijk nooit onze bedoeling is geweest. De reden waarom het zo slecht gaat met Robbert ligt natuurlijk ook niet hier op dit forum maar juist bij zijn omgeving en mensen die hem verder stimuleren om met zijn leugens verder te gaan.

Daarom vind ik het ook zo storend dat Iteejer o.a. mij nu al geruime tijd aan het beschuldigen is van gebash en achterbaksheid, zonder dat te onderbouwen met concrete voorbeelden. Hierdoor worden de sceptici gedemoniseerd en dat vind ik heel erg vervelend.
pi_35147644
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:07 schreef Mr_Integrity het volgende:

[..]

Download een goede player zou ik zeggen: http://www.3ivx.com/
Daar bijvoorbeeld.

Ik begrijp je reactie echt niet, eerst vraag je aan mij om zaken frame voor frame te bekijken en nu kan je het zelf niet?? En toch kan je alweer opmaken dat die 4de foto lichter is, waar je vervolgens heel je verhaal op baseert, zo zelfs dat dit een duidelijke blunder is. Nogmaals het valt niet aan de beelden af te leiden of de 4de foto lichter of donkerer is.

Veel en veel te gemakkelijk allemaal, gekoop met onwaarheden denken te kunnen scoren.
Ik had betere argumenten verwacht, maar die zijn blijkbaar niet voor handen.
Dat het niet aan de beelden af te leiden is is toch JOUW mening? Ik heb de indruk van wel, dus is het voor mij een goed argument. Jij mag van mij in alles geloven waar je zin in hebt, zelfs in de spooknonnetjes van Robbert.

PS bedankt voor de tip van die betere player, heb nu Windows Media Player.
pi_35147648
Weet je wat ik nog steeds erg intrigerend vind?

Dat Robbert geen "aardse" medicijnen mag nemen van het "boven". Waarom geen interactie tussen die twee. Het is toch juist de bedoeling dat we ons meer bezighouden met spiritualiteit? dat het meer vermengd moet of gaat worden?
Robbert heeft een aards lijf, dat mogelijk toch ook aardse hulpmiddelen nodig heeft die voorhanden zijn. Hij moet zichzelf toch ook op een aardse manier voeden.
Heeft Robbert misschien last van slechte paranormale invloeden? geesten die het helemaal niet zo goed met hem voorhebben?
Is Robberts paranormaliteit een gave of juist een last.
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:11:59 #45
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35147677
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:48 schreef CarDani het volgende:
Tja, de een ziet dit en de ander weer zo.

Een medium zal ook wel veel persoonlijke dingen meegeven. Als ik bij voorbeeld tegen iemand vertel over de heerlijke geur die ik ruik terwijl mijn spruitjes opstaan, kan het natuurlijk zijn dat die ander er van walgt.
Persoonlijke interpretatie speelt zeker mee.
Klopt, een medium vangt andere dingen op, en ieder medium vangt weer andere dingen op. En ondertussen valt er geen touw aan vast te knopen. Dan is het vanzelf zo lek als een vergiet. Overal gaten in de waarheid, en wat schiet de mensheid ermee op als er overal gaten inzitten? Ik bedoel dus de waarheid, niet andere gaten

Het zorgt dan alleen maar voor twijfel. Je bent suggesties aan het doen over dit en dat, en mensen weten straks niet eens meer wat links of rechts is. Links of rechts is ook maar aangeleerd door school, dus in principe bestaat links of rechts van nature niet eens

Ik vind vage programma's sowieso irritant, ze leiden de concentratie af ook. En dan heb je een persoon als Robbert die er nooit uitgeslapen uitziet en dan beinvloed dat gewoon de hele waarheid en stemming.

Zou Robbert onderdeel zijn van het universele geheel en mij beinvloeden van afstand omdat ik ook onderdeel ben van het geheel, dan roep ik hem vriendelijk doch dringend op, om snel een koude douche te nemen

Ik hou dus van frisse mensen op tv, die uitgeslapen bezig zijn met hun beroep. En geen halve zolen die eruit zien alsof ze net uit bed zijn gestapt.

Ik vind dus dat ik dit mag posten, zeker gezien het programma. Als ik een programma zou willen kijken dat zich bezig houdt met belangrijke vraagstukken en kwesties, dan mag je gewoon kwaliteit verwachten van zo'n programma. Biedt het programma geen houvast en zorgt het alleen maar voor nog meer vraagtekens dan heeft het programma weinig tot geen bestaansrecht. Dan zouden ze 300 procent meer moeten geven, alsof ze een formule 1 race rijden of de 100 meter sprint doen. Maar ik zie Robbert niet als professionele atleet in het paranormale. Eerder als rookie.

Sowieso omdat hij weinig feiten heeft te brengen. Hij zou er een wetenschap van moeten maken een beetje. Het programma zou een plek op discovery moeten verdienen, wereldwijde faam voor Robbert. Want hij wilt toch de massa overtuigen dat er zoveel meer is?. Dan moet je naar discovery gaan als je zo ambitieus bent. Misschien dat Myth busters ooit zich gaan verdiepen in hem. Maken ze een kloon van Robbert en kijken ze wat er in die kloon zit.

[ Bericht 3% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 16-02-2006 12:18:01 ]
pi_35147706
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:09 schreef Genverbrander het volgende:
Het zal me trouwens niet verbazen dat ALS Robbert straks inderdaad bezwijkt onder de druk en er iets ergs met hem gebeurt, dat er dan beschuldigende vingertjes worden gewezen naar de critici zoals ik, Stenny, NoSigar, Michaelangelo etc. Terwijl dat natuurlijk nooit onze bedoeling is geweest. De reden waarom het zo slecht gaat met Robbert ligt natuurlijk ook niet hier op dit forum maar juist bij zijn omgeving en mensen die hem verder stimuleren om met zijn leugens verder te gaan.

Daarom vind ik het ook zo storend dat Iteejer o.a. mij nu al geruime tijd aan het beschuldigen is van gebash en achterbaksheid, zonder dat te onderbouwen met concrete voorbeelden. Hierdoor worden de sceptici gedemoniseerd en dat vind ik heel erg vervelend.
Volgens iemand op dit forum is http://home.planet.nl/~buij0038/rvdb/ van jou.
Is dat zo?
pi_35147825
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:11 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Dat het niet aan de beelden af te leiden is is toch JOUW mening? Ik heb de indruk van wel, dus is het voor mij een goed argument. Jij mag van mij in alles geloven waar je zin in hebt, zelfs in de spooknonnetjes van Robbert.

PS bedankt voor de tip van die betere player, heb nu Windows Media Player.
Het is een feit dat dat niet af te leiden is, kan iedereen gewoon zien, en jij dus ook.

Het gaat ook niet om geloven vind ik, maar gewoon om aantoonbare bewijzen, en waar jij mee komt, dat rammelt aan alle kanten. Ik ben ook sceptisch, maar ik zou nooit met zo'n zwak geheel iemand voor bedrieger uitmaken.
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:20:59 #48
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35147951
Bedrieger is het niet eens, het is een amateur.

Als ik een programma maak, dan zou ik het anders doen. Ik zou dus richting Discovery gaan, daar liggen mijn ambities. En geen programma op een zender dat goede tijden slechte tijden uitzendt.

En dan Irene Moors als side-kick om het nog geloofwaardiger te maken

De lachwekkendheid straalt eraf. Maar goed, ze spreken dan ook het life and cooking publiek aan, en die mensen denken sowieso niet zoveel na, die slikken alles als koek en ei in. Lekker makkelijk tv kijken, hoef ik niet zelf na te denken.

Die zien een non en zeggen dat het waar is. Puur omdat het zo wordt gebracht. Als je bij die mensen de dubbelganger van Andre Hazes op beeld laat verschijnen denken ze ook dat hij weer levend is. Goed-gelovige mensen zijn dat. En dan zijn er altijd programma's die er misbruik van maken.
pi_35148066
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:17 schreef Mr_Integrity het volgende:

[..]

Het is een feit dat dat niet af te leiden is, kan iedereen gewoon zien, en jij dus ook.

Het gaat ook niet om geloven vind ik, maar gewoon om aantoonbare bewijzen, en waar jij mee komt, dat rammelt aan alle kanten. Ik ben ook sceptisch, maar ik zou nooit met zo'n zwak geheel iemand voor bedrieger uitmaken.
Zoals gezegd ben je vrij om in alles te geloven wat je wilt. Ik heb ook niet de illusie dat er een dag aanbreekt waarop niemand meer in Robbert gelooft.

PS dat artikel is niet echt 'mijn artikel', het is geschreven met behulp van de info van vele andere fokkers in de vorige delen van dit topic. Ik had het artikel eerst ondertekend met mijn eigen naam en emailadres, maar omdat ik nogal wat vervelende en zelfs bedreigende mailtjes heb ontvangen heb ik dat maar weggehaald.
pi_35148181
quote:
De twijfelachtigheid van de nonnenfoto's zit hem in veel meer dan in het '3 flitsen 4 foto's vraagstuk'. Dat is slechts 1 van de stukjes van de puzzel. Heb je gekeken het merkwaardige gedrag van Robbert in de periode tussen het nemen van de foto's en het tonen ervan? Heb je gehoord dat het hele verhaal van die ingemetselde non een volksverhaal is met naar alle waarschijnlijkheid weinig tot geen kern van waarheid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')