Geachte Fokkers.
Sommige hebben al bija afscheid genomen, omdat ze denken dat het nu afwaarts gaat met het topic. Maar zij zouden wel eens verrast kunnen worden. Vandaag kreeg ik een mailtje van 'Robbert van den Broeke'; ik zag de afzender en ik dacht: het zál toch niet, na al die tijd dat ik hem de 15 vragen stelde? Maar nee, het was weer het standaard antwoord dat Robbert van den Broeke geen tijd had om bla bla. Vreemd wel dat ik dit mailtje opeens nog een keer krijg, want ik had het al eerder gekregen. Jammer, maar vroeg of laat komt hij weer in de media en zal hij ons, om met Pikki te spreken, weer versteld doen staan.
Tulio bracht me op een goed idee, Robbert als Pinokkio en
Soulsurvivor wist het mooi te verwoorden:
quote:
Daar zitten idd mooie parallelen in.
Pinokkio wilde dolgraag echt mens worden [er bij horen]
Pinokkio mocht pas een echt mens worden wanneer hij niet meer loog.
Robbert wil iemand zijn door bedrog.
Wanneer Robbert ophoudt met zijn leugens, zal hij echt Robbert worden.
Waarbij Tulio nog eens fijntjes en m.i. terecht verwees naar de vader van Pinokkio, hij was immers de maker van de
marionet Pinokkio.
Laten we de vergelijking eens maken:
PinokkioGepetto Peter van den Broeke maakt een marionet die hij
Pinokkio Robbert noemt. Als
Gepetto Peter 's nachts slaapt komt een
Fee alien die
Pinokkio Robbert tot leven wekt. Als
Pinokkio Robbert lief blijft en niet stout doet wordt hij een echte jongen. Maar dat is wel moeilijk!!! Het gaat al mis op weg naar school als hij
Jantje Fatsoen Irene Moors ontmoet.
Jantje Irene Moors verkoopt hem door aan
Stromboli RTL 4 en
Pinokkio Robbert gaat
zingen in een marionettentheater op tv optreden als medium. Als de
blauwe fee alien hem daar weer uit redt, komt hij
Jantje Fatsoen Irene Moors weer tegen en die brengt hem weer in de problemen. Zal
Pinokkio Robbert ooit nog een jongen worden?
Tja, als je het zo bekijkt...
Meditrinea gaf een imo heel belangrijke aanwijzing, namelijk dat de waarheid van Robbert's verhaal misschien wel in zijn eigen boek gegeven wordt:
quote:
Mijn punt is het volgende: wat nou als Robbert aanwijzingen heeft gegeven in het boek dat hij het niet zo nauw neemt met de waarheid. Ik bedoel, dan is het een kwestie om dat te ontdekken en de tekst nauwkeurig te lezen. Wie gaat de uitdaging aan samen met mij zoeken naar aanwijzingen?
1. Bij een foto op pagina 15: ik ben dan wel geen boerenzoon, maar ik mocht graag spelen dat ik de velden rond ons dorp bewerkte.
2. Het verhaal van de dagwijzering. Eerst met stokjes die hij urenlang voor zijn neus liet heen en weer gaan om de geesten en alle andere dingen die hij in zijn hoofd te bezweren en later deed hij dat met papiertjes...
Dit zet wel aan het denken. Kortom: het onderzoek is nog lang niet afgerond!
---
Hier nog wat wetenswaardigheden:Tekst op de site van RobbertGrenswetenschap over foto Hugo de Groot en Mudman Robbert
Verslag Laurens Buijs &
Het
Non(ningate)-filmpje - Door Fokker
Chris145Skepsis.nl Deel 1 over RobbertSkepsis.nl Deel 2 over RobbertFilm 1 - Robbert van den Broeke (Realplayer)Film 2 - Robbert van den Broeke bij 'Wonderen bestaan' Tekst 24 augustus 2003 Geluidsopname Omroep BrabantFilm 3 - RTL Boulevard Week 37/2004Film 4 - Robbert van den Broeke & Irene Moors bij Jensen 5 december 2005Film 5 - Telegraaf 28 december 2005Film 6 - RTL Boulevard 28 december 2005Film 7 - RTL Boulevard 29 december 2005Film 8 - RTL Boulevard 12 januari 2006Film 9 - Boemerang (vanaf 04:30)
12 januari 2006Deel 1Deel 2Deel 3Deel 4Deel 5Deel 6Deel 7Deel 8Deel 9Deel 10Deel 11Deel 12Deel 13Deel 14Deel 15Deel 16Deel 17Deel 18Deel 19Deel 20Deel 21Deel 22Deel 23Deel 24Deel 25Deel 26Deel 27Deel 28Deel 29Deel 30Deel 31Deel 32En deze:
RTL boulevard spoken foto's
[ Bericht 1% gewijzigd door Stenny op 19-01-2006 15:30:21 ]