Mooie opening Sten!
Ik verontschuldig me bij voorbaat voor deze post. Hij is te lang en nogal persoonlijk, maar na rijp beraad heb ik het toch aangedurfd om hem te plaatsen...
Ieder mens ergert zich wel eens. Vaak over kleine, individuele dingetjes. Soms wordt er echter een archetype in ons collectieve onderbewuste onplezierig gekieteld en dan ergert opeens half Nederland zich aan hetzelfde. Een collectieve ergernis die vaak echter heel eenvoudig weggenomen kan worden, maar om de één of andere reden dit gebeurt dan niet…
Voorbeeldje? Ok. Komt ie.
We hebben ons collectief behoorlijk geërgerd aan de verkeerde wissel van Arjen Robben door Dick Advocaat. Iedereen zag het, behalve Dickie. In plaats van gewoon te zeggen: “oeps dat was een domme wissel zeg. Ik zal het echt nooit meer doen!”, ging hij in de verdediging waardoor alles twee keer zo erg werd. Hij snapte gewoon werkelijk niet waarom iedereen toch zo’n hekel aan hem had. De pers "demoniseerde" hem, maar gelukkig had hij ook maar liefst drie hele positieve e-mails ontvangen!
Nog een voorbeeldje? Ok, laatste dan.
Zit ik onlangs naar Idols te kijken (ik zapte er per ongeluk langs!!!
![]()
). Wordt deze keer gepresenteerd door ene Chantal Janszen en Martijn Krabbé!. Chantal Janszen kan niet presenteren en iedereen ziet/weet dat… …behalve natuurlijk Chantal zelf. Geeft niets. Nobody is perfect. Maar geef het gewoon eens toe. Nee hoor. Citaat uit de kranten van Chantal n.a.v. de kritiek: “hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind” en “ze leggen de lat bij Idols ook wel enorm hoog”. Het ligt dus aan iedereen, behalve aan Chantal...
On topic, please!
![]()
Sorry....
Zo heb ik me dus ook enorm geërgerd aan met name de reacties van Irene Moors in de zaak Robbert (heb eigenlijk veel minder moeite met Robbert zelf). Irene, doe nou eens niet zo boos. Ga eens bij jezelf te rade en kom er dan gewoon eerlijk voor uit dat je er, in tegenstelling tot je KRO collega’s, gewoon ingetuind bent. Levert je slechts een paar dagen de hoon van het volk op en dan is het over. Door zo te reageren maak je het alleen maar erger (lijker)…!
Maar ja. Dat doet Irene dus niet en dat heeft best nare consequenties. Als een mens zich namelijk ergert, dan gaat ie rare dingen doen. Hij gaat bijvoorbeeld over drempels heen waar hij normaal niet overheen zou gaan en besluit dan om voor het eerst in zijn leven eens zijn mening te gaan posten op een FOK-forum… Dit is dus niet slim, want wat is er intussen gebeurd?
De hele dag worden je gedachten teruggezogen naar het forum. Elke vrije minuut kijk je snel of er nog nieuws is. Je kunt de drang niet weerstaan. Het is sterker dan jezelf. Je geeft telkens opnieuw toe. Kortom: je bent verslaafd.
Je vindt jezelf constant speurend op Internet naar enge plaatjes van modderfiguren
![]()
. Het gaat zelfs zover dat je via Babelfish het woord “mud men” terugvertaald hebt naar het Koreaans en het resultaat vervolgens weer op Google Image search hebt ingevoerd… Can you go lower than this?
![]()
Yes you can! Je googled ook eens op “mud mask”, worstelt jezelf door een eindeloze reeks huidproducten en beleeft ‘s nacht astraal erotische avonturen met vrouwen met van die maskers op... … Still lower?
![]()
Ja hoor! Je leest dat ene Isabeau op dit forum komt “modderen” en hebt pas na 10 minuten door dat er “modereren” staat…
Normaal gezellig winkelen was er vandaag ook al niet meer bij. Bij elke (reis)boekenwinkel ruk je alle epistels over Indonesië of Papoea Nieuw Guinea uit de kast en gaat op zoek naar afbeeldingen van modderfiguren. Je vindt niks en schaft uit teleurstelling, a raison van Euro 17,50, uiteindelijk dan maar het boek van Robbert aan in de hoop daarin meer clues te vinden. Bij de kassa zeg je dat het een kadotje is en vraagt of het ingepakt kan worden...
Je verwaarloost je werk en je naasten begrijpen je niet meer… Langzaam aan vervreem je van het normale leven en vind je enkel nog steun in een virtuele wereld waarin surrealistische namen regeren als: Genverbrander, Nokwanda, Tulio, Stenny, Halfgedraaide, Prst, Marietje_34, Peekaboo, MichelAngelo en vele anderen. Je mist zelfs de ondoorgrondelijke posts van ene Pikki als hij/zij er eventjes niet is…
I WANT TO GET OUT OF HERE ! PLEASE, IRENE & ROBBERT, RELEASE ME FROM THIS FORUM!
Hè, dat was ff lekker zeg. Kan het iedereen aanraden; dit lucht echt enorm op! Voel me een stuk beter opeens. Oprecht dank voor het lezen van deze lange, “reiner therapeutische” post…...ik wou oprecht dat het bovenstaande slechts fictie was...