Ja, die Nanninga moet idd billenkoek.quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:12 schreef Tulio het volgende:
Interessant stukje.![]()
Op de webpagina staat ook het beroep van Lubbert. Hij was genverbrander en tapper. Dat stemt bijna precies overeen met de informatie die Robbert op paranormale wijze verkreeg. Er is alleen ongemerkt een typefoutje ingeslopen. Lubbert was geen genverbrander maar geneverbrander! (meestal gespeld als jeneverbrander) Robbert herkende dit woord blijkbaar niet omdat er een E ontbrak.Uit het feit dat hij het over een "gen-verbrander" had, blijkt dat hij zijn informatie van het web haalde, waarschijnlijk via een browser. Hij hoorde het vast niet van een geest die jenever als "genver" uitsprak.
![]()
Ik was me inderdaad af aan het vragen wat een gen-verbrander zou zijn.![]()
Prettig kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar![]()
Bron:Rob Nanninga
Ik ook, want zolang ik het gevoel heb dat er nog iets te ontdekken is, ga ik door.quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:16 schreef HearIt het volgende:
pwnd.
Goed, zijn er nog mensen die Robbert in deze willen verdedigen? Ben heel benieuwd.
Mijn reactie daarop:quote:Op maandag 19 december 2005 22:00 schreef bloempje-moi het volgende:
Robbert van de Broecke had het in het eerste item over het beroep van de man in het vorige leven: gen(e)verbrander. Als je op Google geneverbrander intypt krijg je 43 hits, niet veel maar als je genverbrander (wat hij zei) intikt krijg je er maar 1, exact degene waar hij het over heeft. Het kwam er ook wel erg gemakkelijk uit, vooral omdat het nou niet echt een bekend beroep is. (Wat is het eigenlijk?)
Een kleinigheid, maar toch is het frappant dat wat uitgerekend dit zo exact op internet terug te vinden is. Meestal kun je zoiets via intensief archiefonderzoek niet eens achterhalen.
Helaas werd er maar door weinig andere users op ingegaan (o.a. BigVic, eRixx). Nu het op skepsis staat heeft iedereen er een mond vol van. Naja, doet er verder ook niet toe. Het had Robberts geloofwaardigheid voor mij al doen kelderen naar nul. Helaas, dat moet ik erbij zeggen, want ik had veel verwacht van deze gozer. En zoals iemand anders al zei, het is niet alleen de vergeten 'e' in het woord genever. Het is ook de Jéé klank die in een Géé klank wordt omgetoverd. Dat zijn dus eigenlijk twee fouten in één. Helaas pindakaas.quote:Op maandag 19 december 2005 22:41 schreef Sh0g het volgende:
[..]
Nou das wel duidelijk dus.hij heeft letterlijk een spelfout van het internet overgenomen. genverbrander = genever-brander = jenever-brander. En die site doet het ook niet meer. Nu begin ik toch ook wel zeer sterk te twijfelen aan z'n geloofwaardigheid.
HIj heeft gewoon lopen zoeken op internet naar een geschikte geschiedenis voor een "vorig leven" en neemt daarbij gewoon een beroep MET SPELFOUT over wahahahahaha.![]()
(sorry, eerst stond ik erg positief tegenover deze gast, maar nu begin ik toch ook wel heel sterk aan hem te twijfelen helaas)
Geen sarcasme, ik vind de toon van Nanninga erg neerbuigend, maar daar hebben wel meer sceptici last van (zie de zinnen die ik aanhaalde in topic deel 6).quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:27 schreef HearIt het volgende:
Wat versta je onder 'nog iets te ontdekken' ?
En die reactie op dat Skepsis artikel, sarcasme neem ik aan?
Ik ben benieuwd, Robbert heeft de 15 vragen ook nog niet beantwoord, daar zit ook een vraag in: "15. Waar en hoe denk je dat je over 10 jaar bent?"quote:Op zaterdag 24 december 2005 00:11 schreef Sh0g het volgende:
Er kunnen twee dingen gebeuren na het programma:
1: Robbert verandert in een soort Geller 2 en blijft z'n hele leven stug volhouden.
2. Je hoort d'r nooit meer wat van.
Net zoals jij volhardt blijft geloven dat het fake is. Dus in dat geval ben jij een die-hard scepti.quote:Op zaterdag 24 december 2005 03:17 schreef HearIt het volgende:
Natuurlijk blijven de die-hards het geloven. Immers, waarom 'wij' zijn er nooit zelf bijgeweest, en ook entiteiten kunnen fouten maken. Of het komt gewoon niet helemaal goed over. D'r is altijd wel weer een of andere uitleg te vinden.
Iets in mij zegt dat we elkaar in het midden vinden, de believers en de skeptici zullen allebei hun inbreng kunnen hebben. De waarheid ligt in het midden...quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:02 schreef Ticker het volgende:
[..]
Net zoals jij volhardt blijft geloven dat het fake is. Dus in dat geval ben jij een die-hard scepti.
Wie de bal kaatst....
Maar is dat een bewijs van oplichting? Als ik zeg: "Jouw auto is groen." en Robbert zegt dat morgen ook, betekent dat dan dat wij oplichters zijn omdat we allebei hetzelfde zeggen?quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:39 schreef sankarst het volgende:
Toen robbert een reading deed bij jensen in de show, zei hij dezelfde dingen die char ook een keer tijdens een reading met Jensen zei. , Jensen zei zelf: 'Dat zei Char ook' Robbert kan natuurlijk die aflevering met Char hebben gezien en het hebben overgenomen.
Dit is naast het genverbrander en het hele carrecircus een derde bevestiging dat hij nep is.![]()
Of....dit welke ik meer in geloof..en wel zeker weet...Robbert van den Broeke voelt dat hij wereldberoemd gaat wordenquote:Op zaterdag 24 december 2005 00:11 schreef Sh0g het volgende:
Mag ik bloempje-moi even complimenteren met haar oplettendheid
In deeltje 6, pagina 3 sprak ze al over de genverbrander typfout.
[..]
Mijn reactie daarop:
[..]
Helaas werd er maar door weinig andere users op ingegaan (o.a. BigVic, eRixx). Nu het op skepsis staat heeft iedereen er een mond vol van. Naja, doet er verder ook niet toe. Het had Robberts geloofwaardigheid voor mij al doen kelderen naar nul. Helaas, dat moet ik erbij zeggen, want ik had veel verwacht van deze gozer. En zoals iemand anders al zei, het is niet alleen de vergeten 'e' in het woord genever. Het is ook de Jéé klank die in een Géé klank wordt omgetoverd. Dat zijn dus eigenlijk twee fouten in één. Helaas pindakaas.
Er kunnen twee dingen gebeuren na het programma:
1: Robbert verandert in een soort Geller 2 en blijft z'n hele leven stug volhouden.
2. Je hoort d'r nooit meer wat van.
Dank je, fijn dat iemand/een aantal het leuk vindt!quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:17 schreef ThomasBerge het volgende:
Complimenten voor de openingspost
Ik moet er eens over nadenken, een regenboog misschien?quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:56 schreef Tulio het volgende:
Tja of ik bij die soap hoor.Je kunt me wel als symbool erin zetten.
[afbeelding]
Smakelijk eten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |