abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_33786636

Geachte Fokkers.

Dit is een feestje waard. Ofschoon Robbert van den Broeke 25 jaar is, is hij bij ons weer even 20. Dit is namelijk deel 20 en dat hebben wij in 45 dagen klaargespeeld. Voor- en tegenstanders en neutralen vielen over elkaar en Robbert heen; voor de meeste was dit toch best plezierig.

De Robbert van den Broeke soap is nog niet ten einde! Wij wachten vol spanning op de media: brengen zij Robbert en Peter van den Broeke, en niet te vergeten Irene Moors, tot een verklaring, of kunnen we fluiten naar het verlossende woord? Heeft hij nou wel of niet de boel besodemieterd, belazerd, opgelicht, om de tuin geleid en meer van dat soort formuleringen? Wordt de domeinnaam http://www.genverbrander.nl verkocht aan een jeneverbrander, en gaan de paranormale pimpelmezen een gigantische afterparty bouwen?

We zullen het allemaal zien. Blijf het volgen, misschien zullen het de Fokkers zijn die Robbert aan de tafel krijgen voor een goed gesprek. Misschien met een neutje erbij om de tong wat losser te maken? Wellicht een gen(e)vertje?

Hier nog wat wetenswaardigheden:

Tekst op de site van Robbert

Verslag Laurens Buijs &

Het Non(ningate)-filmpje - Door Fokker Chris145

Skepsis.nl Deel 1 over Robbert

Skepsis.nl Deel 2 over Robbert

Film 1 - Robbert van den Broeke (Realplayer)

Film 2 - Robbert van den Broeke bij 'Wonderen bestaan' Tekst 24 augustus 2003

Geluidsopname Omroep Brabant

Film 3 - RTL Boulevard Week 37/2004

Film 4 - Robbert van den Broeke & Irene Moors bij Jensen 5 december 2005

Film 5 - Telegraaf 28 december 2005

Film 6 - RTL Boulevard 28 december 2005

Film 7 - RTL Boulevard 29 december 2005

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9
Deel 10
Deel 11
Deel 12
Deel 13
Deel 14
Deel 15
Deel 16
Deel 17
Deel 18
Deel 19

[ Bericht 1% gewijzigd door Stenny op 07-01-2006 01:15:44 ]
  zaterdag 7 januari 2006 @ 00:43:56 #2
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_33786653
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 00:40 schreef visvogel het volgende:
Nog 4 te gaan.....

Rabbert, als je dit leest: SPEEK TOT ONS!!! please......
En dan zit de 'o' nog helemaal aan de andere kant van het toetsenbord

Oh, eerlijk is eerlijk, ik moest wel je quote terugveranderen... nice edit
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  zaterdag 7 januari 2006 @ 00:52:01 #4
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_33786840
Gaat hard met die oplichter. Grappig dat er nog steeds mensen zijn die liever geloven dat "de media" slecht zijn, dan dat hun Robbertje de boel loopt te belazeren....

Hell, zelfs de KRO wenste zijn trucjes niet uit te zenden omdat ze door hadden hoe hij die lichtbollen op zijn foto's kreeg... De fuckin KRO, die liegen niet hoor
Haters everywhere but I don't really care.
pi_33786896
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 00:52 schreef matthijst het volgende:
Gaat hard met die oplichter. Grappig dat er nog steeds mensen zijn die liever geloven dat "de media" slecht zijn, dan dat hun Robbertje de boel loopt te belazeren....

Hell, zelfs de KRO wenste zijn trucjes niet uit te zenden omdat ze door hadden hoe hij die lichtbollen op zijn foto's kreeg... De fuckin KRO, die liegen niet hoor
Nee die zijn 'schijnheilig'
pi_33786900
Heee ik was gebleven bij nr. 18, waar zijn de oude topics over deze "Tara Sngh Varma?"
  zaterdag 7 januari 2006 @ 00:57:24 #7
28167 matthijst
pi_33786954
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 00:54 schreef Doeke het volgende:
Nee die zijn 'schijnheilig'
Klopt, maar da's een ander topic en voorlopig hadden ze onze oplichter al meteen door
pi_33786984
Er zijn blijkbaar nog steeds mensen die achter Robbert staan. Dat is allemaal prima, maar wat ik niet begrijp is dat ze al zijn zogenaamde bewijzen ook nog voor de volle 100% geloven en hem vereren, alsof hij de paranormale messiah is. Deze mensen zijn compleet blind voor al zijn geklungel, zijn gestuntel en zijn blunders en geven sceptici de schuld, omdat die er juist op wijzen.
Er zijn er ook bij die achter R. staan en hem steunen, maar zijn aangevoerde bewijzen aan de kaak stellen. Hulde daarvoor.

Kijk, als ik dat artikel in Nieuwe Revu mag geloven, is zijn vader de grote boosdoener. Die heeft zijn gezin zwaar onder de duim. Al die buurtbewoners, de mensen uit de directe omgeving, ze zullen ook niet alles weten, maar zullen veel en veel meer weten dan welke fokker hier dan ook (tenzij die buurtbewoners ook op Fok zitten).
Wellicht bedoeld Robbert het allemaal wel goed, maar staat hij onder zware druk van zijn pa. Misschien heeft hij vroeger inderdaad iets ongelofelijks laten zien aan de familie en zag die pa meteen dollartekens.
Maar sta dan alsjeblieft achter Robbert vanwege zijn goede bedoelingen, maar niet omdat zijn bewijzen nu zo overtuigend zijn, want dat slaat werkelijk als k*t op dirk.

Hij maakt het zichzelf en zijn familie wel erg moeilijk op deze manier en dat is niet de schuld van de sceptici, maar de schuld van zijn eigen gestuntel en het feit dat er mensen bestaan die bij het TV kijken opletten. Hij kan heel eenvoudig een reading geven aan bv. Nanninga in het bijzijn van een kleine filmploeg of desnoods alleen 1 of 2 camera's die de boel registreren. Als hij dan ook nog met de camera van Nanninga een foto kan maken van een 'lieve, behulpzame ET' die wel het beste met de mensheid voor heeft, nou dan zit meneer van den Broeke gebakken. Wat houdt Robbert tegen? Hij is 25 jaar, geen baby meer. Hij moet voor zichzelf opkomen.
Waarom altijd zo moeilijk, waarom zoveel gestuntel om de mensen te overtuigen? Waarom niet eenvoudig, keihard en direct. Er moet toch iemand rondlopen op deze aardkloot die het wel goed kan?
  zaterdag 7 januari 2006 @ 01:05:46 #9
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33787127
=20
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
  zaterdag 7 januari 2006 @ 01:05:55 #10
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_33787135
Mooie OP trouwens Stenny.
Ik vind dat de linkjes naar de artikelen op Skepsis er ook wel bij mogen in het rijtje, ze hebben ons notabene ook vermeld in hun artikelen.
pi_33787281
ooooow wat een muts ben ik, het staat allemaal bij Stenny.
pi_33787333
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 01:05 schreef Sh0g het volgende:
Mooie OP trouwens Stenny.
Ik vind dat de linkjes naar de artikelen op Skepsis er ook wel bij mogen in het rijtje, ze hebben ons notabene ook vermeld in hun artikelen.
Gedaan!
pi_33787472
Hier een cursus "cold reading" in sneltreinvaart. het levert je ongeveer 50 euro per reading op, en iedereen kan het...

http://www.skepsis.nl/medium.html

en wat tips voor de amateur:

Na de algemene inleiding en de karakterschets gebruikte ik Rowlands hogekanslijst, namelijk een lijst van specifieke opmerkingen met grote trefkans, waaronder dingen die zich in de woning bevinden:

• Een doos met oude foto's, sommige in albums, maar de meeste niet.
• Oude verlopen medicijnen.
• Speelgoed, boeken en andere aandenkens uit de kindertijd.
• Sieraden van een overleden familielid.
• Een pak speelkaarten, waaraan misschien een kaart ontbreekt.
• Een of ander elektronisch hebbeding dat niet meer werkt.
• Verlopen kalender.
• La die klemt.
• Sleutels waarvan je niet meer weet waar die bij horen.
• Horloge of klok die niet meer loopt.

En persoonlijke zaken zoals:

• Litteken op knie.
• Het cijfer 2 in het huisadres.
• Ongeluk als klein kind, heeft iets met water te maken.
• Kleren die nooit gedragen zijn.
• Foto's van dierbaren in portemonnee.
• Droeg het haar vroeger lang, maar later korter.
• Een oorbel waarvan er nog maar één is.
pi_33787493
De doos en de sieraden heb ik onze goeroe al horen gebruiken.
pi_33787934
Het zal me niet verbazen als dit boek in de boekenkast van de familie van der Broeke staat. En dat http://www.circlemakers.org/ bij zijn favorieten staat.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 01:39:39 #16
127275 AMS_FUE_Reggaeton
!Nobody can play this¡
pi_33787960
dat er nog steeds mensen in hem geloven dat vind ik echt grappig......vooral die gast van de universiteit en nog wat andere 'mediums'
'mischien was die onzeker en gebruikte hij het internet'

shit hoe dom en naif kan je zijn omdat te geloven.....waarom denken jullie dat hij een wereldwonder is ik bedoel niemand in de wereld schenkt ook maar aandacht aan Robbert als hij echt zulke krachten heeft dan betekend dat toch een doorbraak in het paranormale eindelijk gerechtigheid voor ieder die geloofde in het paranormale maar in plaats daar van gaat de heer van den broeke ze zakken vullen en weerleggen de van den broeke wannebes de skeptische met argumenten als:
-je moet je er voor openstellen
-wetenschappers begrijpen het niet het is iets ontastbaars
-het bestaat echt alle slechte energie zorgt er voor dat er nog slechte films als pearl harbor worden gemaakt

nee oke die argumenten vegen mij echt van de tafel vooral die van pearl harbor
het zijn allemaal argumenten die in jullie straatje passen
jullie moeten niks weten van harde feiten en onderzochteen dingen
waarom denk je dat dat paranormale altijd beetje achterwegen weggedrukt uit de samenleving blijft omdat als puntje bij paaltje komt er helemaal niks overblijft ja vage theorietjes rare voorspellingen maar er is werkelijk helemaal niets gebeurd op wereld niveau wat de hele mensheid en de wetenschap 180 graden heeft doen draaien...en nu moet ik die robbert geloven omdat het ontastbaaar is blababla en de genverbrander, ach foutje is menselijk krijgt hier een total andere betekenis en robbert brengt ook menig nederlander in de paintshop scene
pi_33789471
Het is vooral willen geloven denk ik. Sten hoopte 10 delen geleden ook nog dat Robbert was gezonden om ons allemaal spiritueel te verlichten, maar is slim genoeg om inmiddels wel door te hebben dat het niet klopt.
Die ontmaskering geldt wel voot heel veel dingen in de wereld van het paranormale trouwens, maar wat maakt het uit. Uri Geller is al heel lang geleden ook ontmaskerd en houdt nog steeds vol dat alles echt is: er zijn telkens weer nieuwe kijkers, weer nieuwe gelovigen.
Mensen vreten het toch wel, meestal omdat ze willen geloven dat er meer is, zoals Irene het zo mooi kan zeggen. En soms omdat ze persooonijk iets meegemaakt hebben, maar daarvoor geldt het bovenstaande eigenlijk net zo goed: de geest staat open en is klaar om te ontvangen.
Vroeger waren het Maria-verschijningen (gek dat die de laatste tijd een stuk minder voorkomen trouwens) en nu zijn het aura's en aliens.

[ Bericht 1% gewijzigd door NoSigar op 07-01-2006 05:26:25 ]
Helpt waar hij kan!
  zaterdag 7 januari 2006 @ 03:36:19 #18
132130 Del_Toro
AasProfessssssor
pi_33790037
20 deeltjes over een charlatan?
Quickpar fo shizzle
pi_33791534
Als Robbert weigert te praten moeten we met een groepje maar eens naar Hoeven trekken met een verborgen camera, om ons aan te melden voor een reading.
pi_33791555
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 08:23 schreef Genverbrander het volgende:
Als Robbert weigert te praten moeten we met een groepje maar eens naar Hoeven trekken met een verborgen camera, om ons aan te melden voor een reading.
Hoezo een groepje? Ben je bang alleen

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_33791564
Ja hallo, ik ga niet in m'n eentje naar die psychopaat... Straks metselt ie me nog in
pi_33791569
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 08:28 schreef Genverbrander het volgende:
Ja hallo, ik ga niet in m'n eentje naar die psychopaat... Straks metselt ie me nog in
Stel iemand op de hoogte van je plannen, geen probleem toch?
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  zaterdag 7 januari 2006 @ 08:55:48 #23
28167 matthijst
pi_33791681
Zou ook niet alleen naar die freak gaan, ga nog liever een broodje hamburger eten met Jeffrey Dahmer...
  zaterdag 7 januari 2006 @ 09:24:37 #24
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33791797
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 08:23 schreef Genverbrander het volgende:
Misschien kan je dan ook nog een graancircel filmen. Of Robbert en pa die uit het veld lopen.
of nee....
mmm... laatste tijd weinig graancirkels in Hoeven...
Misschien komen ze weer als als de aandacht wat verslapt
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_33791995
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 09:24 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

Misschien kan je dan ook nog een graancircel filmen. Of Robbert en pa die uit het veld lopen.
of nee....
mmm... laatste tijd weinig graancirkels in Hoeven...
Misschien komen ze weer als als de aandacht wat verslapt
Dat zou kunnen, maar dan moeten ze nog wel effe wachten. De discussie zal nog wel effe voortduren. Ik zag in een van de oude threads ook deze post van Micheleangelo:
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:21 schreef Micheleangelo het volgende:
De 4 afleveringen van ' Er is Zoveel Meer ' worden herhaald op donderdag 16, 23, 30 maart en 6 april om 20.30 uur op RTL7.
Ik vraag me af of ze die herhalingen daadwerkelijk nog gaan uitzenden. En zo ja, wie weet knippen ze het Genverbrander- en het non-incident er wel uit... Ik kan me niet voorstellen dat Irene Moors de hele serie nog eens op TV wil hebben, met het risico dat er nog een paar lijken uit de kast rollen. Lijkt me niet al te goed voor haar carrière...

Ik vraag me trouwens af hoe de sfeer nu is in huize Van den Broeke. Zouden die ma en die zussen inmiddels niet ook aan het twijfelen zijn geslagen?

[ Bericht 6% gewijzigd door Genverbrander op 07-01-2006 10:18:13 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')