Geachte Fokkers.
Deel 38, de tijd gaat hier hard op Fok Truth.
Inmiddels verandert
Robbert's website heel subtiel, maar mogelijk worden de veranderingen binnenkort toch wat minder subtiel. Robbert staat immers in de
Weekend van deze week Tekstversie en begint terug te slaan. De hoofdredactrice van Weekend was zeer verbluft dat Robbert zeer veel details van haar persoonlijke en Google onbekende persoon af wist.
Is er zoveel meer dan Google?
Natuurlijk heerst er onder de harde kern van Fok Truth
![]()
allang het vermoeden dat Robbert hier schaamteloos meeleest, zeker na de berichten dat hij een hotmail adres heeft en al jaren geleden chatte op de TMF chat. Zijn handigheid met de digitale Olympus camera is ook niemand ontgaan.
Het belang van
Breda wordt ook steeds helderder. Bijna alles wat belangrijk is voor Robbert, schijnt zich in Breda af te spelen. Zijn vermeende coming out meeting, het afdrukken van de befaamd-beruchte Robbert van den Broeke geestfoto's bij de Hema. De meisjes van de Hema Breda besteden extra veel aandacht aan zijn foto's volgens een
interview met RTL 4 al in 2004.
![]()
Maar toch:
de reading in de Weekend heeft mij persoonlijk weer aan het twijfelen gebracht. Hoe kan hij zoveel afweten van iemand die niet via Google te vinden is (dit is door de redactie van Weekend nagecheckt)? Maar is één van de hoofredactrices van een roddelblad eigenlijk wel geloofwaardig? En waarom in hemelsnaam is zijn eerste echte reactie in een
Roddelblad?
Het lijkt mij trouwens dat zo iemand echt niet zo onbekend is als voorgegeven wordt in het tijdschrift. Wat is er nu waar en wat niet? Waarom komt er geen reactie van Robbert op de kritiek op zijn foto's van knutselschool achtig aandoende graancirkels, moddermannen en gefrustreerde nonnen? Waarom zegt hij daar alleen:
quote:
"Het is verschrikkelijk dat men mij niet gelooft. Dat doet pijn. Ik ben enorm gekwetst. Maar ik kom er wel overheen. Ik ben geen leugenaar, maar een oprecht en eerlijk mens. Dat alleen geeft me de kracht om door te gaan. Net als dat met dat 'genverbrander'. Ik zweer op alles wat me lief is, dat ik dat niet van internet heb gehaald. Natuurlijk besef ik heel goed dat ik de schijn tegen heb, maar het is wel de waarheid. Verder wil ik er niets meer over kwijt. Weet je, zolang ik mezelf recht in de spiegel aan kan blijven kijken, weet ik dat ik hier sterker uit kom. Veel triester vind ik het echter voor de groep Nederlanders die wél in mij gelooft. Die door deze hetze hun vertrouwen in het leven én in het leven hierna opnieuw verliezen. Het vertrouwen dat ik ze de afgelopen jaren met al mijn inzet heb kunnen geven."?
Het venijn zit voor mij in de staart, bestaande uit de laatste twee zinnen (
vet). Dit klinkt in mijn oren als grootheidswaanzin en het onthult ook dat Robbert hier heel veel energie in steekt, misschien een beetje te veel?
---
Hier nog wat wetenswaardigheden:Tekst op de site van RobbertGrenswetenschap over foto Hugo de Groot en Mudman Robbert
Verslag Laurens Buijs &
Het
Non(ningate)-filmpje - Door Fokker
Chris145Skepsis.nl Deel 1 over RobbertSkepsis.nl Deel 2 over RobbertFilm 1 - Robbert van den Broeke (Realplayer)Film 2 - Robbert van den Broeke bij 'Wonderen bestaan' Tekst 24 augustus 2003 Geluidsopname Omroep BrabantFilm 3 - RTL Boulevard Week 37/2004Film 4 - Robbert van den Broeke & Irene Moors bij Jensen 5 december 2005Film 5 - Telegraaf 28 december 2005Film 6 - RTL Boulevard 28 december 2005Geluidsopname Omroep Brabant - interview Jan Willem Nienhuys -
28 december 2005Film 7 - RTL Boulevard 29 december 2005Film 8 - RTL Boulevard 12 januari 2006Film 9 - Boemerang (vanaf 04:30)
12 januari 2006Deel 1Deel 2Deel 3Deel 4Deel 5Deel 6Deel 7Deel 8Deel 9Deel 10Deel 11Deel 12Deel 13Deel 14Deel 15Deel 16Deel 17Deel 18Deel 19Deel 20Deel 21Deel 22Deel 23Deel 24Deel 25Deel 26Deel 27Deel 28Deel 29Deel 30Deel 31Deel 32Deel 33Deel 34Deel 35Deel 36Deel 37En deze:
RTL boulevard spoken foto's