quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:40 schreef nokwanda het volgende:[..]
Dat laatste, DV.... ik ook.
Maar het gemak waarover gesproken wordt over DE Waarheid, met hoofdletters, irriteert me.
Waarheisd is ook perceptie. DE waarheid kunnen we niet zien omdat niet alles bekend is en niet kan zijn.
Er zijn evenveel mensen die de tv optredens los zien van zijn gaves. Er zijn ongeveer evenveel mensen die geloven in wat hij doet als er mensen zijn die dat niet doen.
En gaat het nog puur om geloven in wat RvdB doet of over het geloven in paranormale verschijnselen op zich?
Bijna iedere discussie hier in Truth veranderd daarin, namelijk. Zo ook deze.
Als ik zeg dat mijn kat paars is, en ik zie dat echt zo, dan lieg ik niet als ik dat beweer. Ik zie het toch zo. Maar dat wil niet zeggen dat een ander die kat niet als paars ziet. En ik zal dan echgt moeten aannemen dat die persoon dat niet zo ziet.
Het gaat me nu dus even minder om RvdB maar meer om het concept Waarheid.
Waarheid.... als ik aan waarheid denk dan denk ik eerder aan hoe het leven er uitziet als het waar is. De waarheid is voor mij voltooiing van een cyclus. Ik bedoel, op dit moment zie ik nergens waarheid. De hele wereld is niet waar. Tevens omdat de wereld nog niet volmaakt is. En met volmaakt bedoel ik ook de mensen an sich. Ik denk dat we met z'n allen bezig zijn met ontwikkelen, we zijn gewoon verplicht bezig met ontwikkeling. Verplicht bedoel ik mee, je kunt het ontwikkelen gewoon niet stoppen. Ook je eigen ontwikkeling niet. Het ontwikkelingsproces gaat vanzelf. Ik denk dat je ontwikkeling ook niet kunt ontlopen, je kunt er niet voor vluchten, omdat je vanzelf altijd vooruit gaat, dat hoort gewoon bij het leven volgens mij. In leven zijn is gewoon vooruit blijven gaan. Als het slecht gaat dus ook, je kunt niet stoppen met leven op commando. Er zijn mensen die het durven maar daar ga ik niet op in nu.
Je kunt dan een op willekeurige momenten peilingen doen over hoe de waarheid in de wereld eruit ziet. Of hoe de wereld tot uitdrukking komt. Maar de uiteindelijke waarheid ligt in de toekomst. Als alles voltooid en volmaakt is.
Het is als een boom die nog moet groeien als het ware. Het gaat met de wortels naar beneden en met de takken omhoog. En steeds verder gaat het richting de waarheid.
Ik hou me dus niet bezig met overleden mensen, ik hou me bezig met krachten de laatste tijd. Omdat ik gewoon denk dat er krachten zijn, maar ik val niet graag in de herhaling, ik schreef het elders in ouwehoer ook al. Maar dat is dus tot dusverre de paranormale waarheid die ik zoek in het leven, hoe krachten werken op mij en waar krachten vandaan komen ook en nog meer. Over licht. Ik vind dat dus belangrijker dan praten met overleden mensen en aliens bewijzen en nog meer poppenkast. Ik bouw liever aan mijn leven. Ik zie Robbert weinig constructiefs toevoegen eerlijk gezegd.
Maar de waarheid, het heeft ook te maken met het "nu" moment. Wat speelt zich af in het nu, en dat is over een tijdje weer verleden tijd en dan komt een nieuwe waarheid naar voren. Zaken veranderen continu ook.
De waarheid zie ik als openbaring meer. Als mensen helder inzicht hebben. En wie weet bestaat er wel zoiets als een massaal waarheids-besef. Dat ieder mens ooit tot het besef komt waar het om draait in het leven. Als ik denk aan de waarheid en de waarheid goed kunnen inschatten, dan denk ik wederom aan inzicht. En tevens aan een openbaring. Als ik soms een idee heb en mensen keuren het goed dat idee, dan was dat idee een openbaring als het ware. Ieder idee en inzicht is een openbaring. Het schiet gewoon naar boven of naar voren.
Een idee ontstaat uit het niets. Misschien ontstaat de echte waarheid ooit uit het niets
![]()
In ieder geval hoe de waarheid eruit ziet.
Voor mij is waarheid een eindpunt ook. In ieder geval een tussenstation waar zaken afgerond zijn. Waar je duidelijk een beeld hebt van de situatie. En in deze wereld is dat helemaal niet het geval. Er is overal onduidelijkheid. Dus de waarheid is sowieso niet helder te noemen. Dus het is allemaal maar een halve waarheid ook.
Je kunt dan ook nog een beeld vormen over de ideale waarheid. Rustige wereld doch productief genoeg om mensen te voorzien in behoeftes, geen stress en gevechten en oorlog, ziektes weg en ga zo door. Maar dan ga je richting een ideaal beeld.
Op dit moment kun je in het heden zeggen dat een toekomst die ideaal is, gewoon niet bestaat. Maar voor mij is een ideale wereld dus de ideale waarheid. En dat zal het ook blijven. Blijft de wereld gebrekkig, dan is het allemaal geen waarheid voor mij. Dan is het een verzinsel of in ieder geval niet de moeite waard om een hoog punt te geven.
Maar dan is wel het streven naar een ideale wereld waarheid. Dat het streven aanwezig blijft. En ook zelf-verbetering dus. Als je merkt dat er storingen zijn in het denken, die opheffen.
Lange post weer
Waarheid is voor mij vooruitgang, persoonlijke ontwikkeling en idealisme. In ieder geval zijn die woorden waar, en het woordenboek vind ik ook gebaseerd op waarheid. Net zoals de encyclopedie
![]()
Maar dat zijn feiten. En feiten zijn altijd waar
[ Bericht 12% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 16-02-2006 12:00:26 ]