abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34681042
Geachte Fokkers.

Deel 41 en we zijn nog niet klaar. Er wordt nu veel gediscussieerd over het laten testen van Robbert's foto's, bijvoorbeeld bij de TU Delft of bij SPR / Parapsy.nl die als missie stelt:
quote:
Missie

Prof. dr. G. Heymans bij de oprichting van de Nederlandse SPR (1917):

"... Wij willen niet interessante voorstellingen à la Rubini arrangeren, niet de behoefte aan hoogere of lagere emoties, aan troostrijke uitzichten of nerveuze rillingen bevredigen,- maar wij willen de betrokken verschijnselen bestuderen, wetenschappelijk en onbevooroordeeld onderzoeken ..."

In hedendaagse woorden:

Mission Statement door Prof. dr. D. J. Bierman (2000):

"... De SPR en het Nederlandse Web Portaal voor de parapsychologie stellen zich tot doel het onderzoek naar paranormaal genoemde verschijnselen met behulp van in de wetenschap algemeen aanvaarde methoden te bevorderen. Zij wil de resultaten uit dergelijk onderzoek verspreiden onafhankelijk van de uitkomst en met de relativerende kanttekeningen die nu eenmaal behoren bij het wetenschappelijk bedrijf ..."
Er is echter weinig wederzijds vertrouwen, niet bij de scep, niet bij de para, hoe kan dit veranderen?
Zal Robbert de quantumsprong wagen en zich tóch bereid verklaren naar de SPR en daarna ook naar de TU Delft te komen om daar foto's onder laboratoriumomstandigheden te maken?
Wij hopen het allemaal, want als het lukt, heeft hij een mijlpaal bereikt en zal er wellicht een dependance "Fotocentrum Robbert van den Broeke" en een "Robbertron" komen.

---

Hier nog wat wetenswaardigheden:

Tekst op de site van Robbert

Grenswetenschap over foto Hugo de Groot en Mudman Robbert

Verslag Laurens Buijs &

Het Non(ningate)-filmpje - Door Fokker Chris145

Skepsis.nl Deel 1 over Robbert

Skepsis.nl Deel 2 over Robbert

Film 1 - Robbert van den Broeke (Realplayer)

Film 2 - Robbert van den Broeke bij 'Wonderen bestaan' Tekst 24 augustus 2003

Geluidsopname Omroep Brabant

Film 3 - RTL Boulevard Week 37/2004

Film 4 - Robbert van den Broeke & Irene Moors bij Jensen 5 december 2005

Film 5 - Telegraaf 28 december 2005

Film 6 - RTL Boulevard 28 december 2005

Geluidsopname Omroep Brabant - interview Jan Willem Nienhuys - 28 december 2005

Film 7 - RTL Boulevard 29 december 2005

Film 8 - RTL Boulevard 12 januari 2006

Film 9 - Boemerang (vanaf 04:30) 12 januari 2006

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9
Deel 10
Deel 11
Deel 12
Deel 13
Deel 14
Deel 15
Deel 16
Deel 17
Deel 18
Deel 19
Deel 20
Deel 21
Deel 22
Deel 23
Deel 24
Deel 25
Deel 26
Deel 27
Deel 28
Deel 29
Deel 30
Deel 31
Deel 32
Deel 33
Deel 34
Deel 35
Deel 36
Deel 37
Deel 38
Deel 39
Deel 40

En deze: RTL boulevard spoken foto's
  woensdag 1 februari 2006 @ 15:10:49 #2
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34681270
*meldt*
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  woensdag 1 februari 2006 @ 15:11:41 #3
139235 Parameter
Magie is meetbaar
pi_34681297
Wat betreft de vraag waarom Robbert niet reageert:
Als hij probeert een verklaring te leveren voor de dingen die niet klopten, dan zou hij daarmee erkennen dat hij inderdaad iets moet uitleggen. Bovendien zou hij dan opnieuw de aandacht vestigen op deze verdachte feiten. Zoals Freethinker al zei heeft Robbert waarschijnlijk veel aanhangers die niet precies weten wat er mis was met die nonnenfoto's. Ze hebben alleen gehoord dat er mensen waren die er kritiek op hadden. Het lijkt dan voor Robbert verstandiger om er niet op te reageren en te wachten tot de bui is overgewaaid. Een andere probleem is dat hij waarschijnlijk niks over de tv-uitzendingen mag zeggen zonder dat het productiebedrijf van Irene Moors daarmee instemt.
Meten is weten, als je weet wat je meet.
  woensdag 1 februari 2006 @ 15:12:36 #4
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_34681336
Hallo iedereen!
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_34681368
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 14:51 schreef Stenny het volgende:

[..]

Tcoh zwijgt Robbert, dat lijkt mij nog steeds een teken dat er iets niet klopt, hij durfde wel op tv... Het scepticisme waar hij zei op voorbereid te zijn, is kennelijk toch harder aangekomen dan hij zelf verwacht had. Hij noemde het in Weekend een "hetze", maar waarom reageert hij gewoon niet inhoudelijk op de kritiek, bijvoorbeeld de foto van de non (die blijft me dwars zitten en zijn onechte reactie erop)... ? waarom zegt hij niet: "Die foto is echt niet gemanipuleerd, ik reageerde gewoon zo omdat de shoot opnieuw moest en ik verkeerd speelde dat ik verbaasd was." Meer detail reacties dus, iets waaruit blijkt hij hij ons ook serieus neemt, zoals wij hem serieus willen nemen.
Ik had ook graag wat meer reactie gehad, of iin ieder geval verklarende reacties. Maar hij kiest er blijkbaar voor om te wachten tot de storm weer is gaan liggen. Alleen dat flutartikeltje in Weekend rijmt hier weer niet mee. En hij kan het wel een hetze noemen, maar dan had hij de boel maar niet moeten belazeren. Eerlijk duurt het langst hoor.
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
  woensdag 1 februari 2006 @ 15:17:10 #6
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34681477
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:12 schreef ChOas het volgende:
Hallo iedereen!
  woensdag 1 februari 2006 @ 15:17:55 #7
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34681510
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:11 schreef Parameter het volgende:
Als hij probeert een verklaring te leveren voor de dingen die niet klopten, dan zou hij daarmee erkennen dat hij inderdaad iets moet uitleggen. Bovendien zou hij dan opnieuw de aandacht vestigen op deze verdachte feiten. Zoals Freethinker al zei heeft Robbert waarschijnlijk veel aanhangers die niet precies weten wat er mis was met die nonnenfoto's. Ze hebben alleen gehoord dat er mensen waren die er kritiek op hadden. Het lijkt dan voor Robbert verstandiger om er niet op te reageren en te wachten tot de bui is overgewaaid. Een andere probleem is dat hij waarschijnlijk niks over de tv-uitzendingen mag zeggen zonder dat het productiebedrijf van Irene Moors daarmee instemt.
daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.
pi_34681672
Even kijken, zo te zien is er niet veel meer gebeurd, jammer
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_34681894
quote:
Zoals Freethinker al zei heeft Robbert waarschijnlijk veel aanhangers die niet precies weten wat er mis was met die nonnenfoto's. Ze hebben alleen gehoord dat er mensen waren die er kritiek op hadden.
Ja, lijkt me ook. Als hij erop in gaat zal het allemaal nog eens haarfijn uit de doeken gedaan worden, en daar heeft die aap geen belang bij.
Helpt waar hij kan!
pi_34682202
quote:
De believers stellen dat er niks mis is , met geen enkele foto
Dat zei Robbert, zelf ook in de artikelen, en zei zijn mama ook aan iedereen, ...en da's nu eenmaal de waarheid die de sceptici niet willen horen , mjah ....wie niet horen wil moet voelen ...
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_34682444
quote:
Stel jij dat ook?
quote:
wie niet horen wil moet voelen
Wat gaat er gevoeld worden?
pi_34682538
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:46 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Stel jij dat ook?
[..]

Wat gaat er gevoeld worden?
ja zeker , alle foto's zijn zeker echt 100%, ...
wat er zal gevoeld worden, .......lol ...dat er meer is tussen hemel en aarde, ...toch wel mooi niet ...
en dat alles in de wereld niet om wetenschappelijke verklaringen draait ..
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
  woensdag 1 februari 2006 @ 15:50:04 #13
139235 Parameter
Magie is meetbaar
pi_34682549
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:39 schreef pikki het volgende:

[..]

Dat zei Robbert, zelf ook in de artikelen, en zei zijn mama ook aan iedereen, ...en da's nu eenmaal de waarheid die de sceptici niet willen horen , mjah ....wie niet horen wil moet voelen ...
Dat kun je wel stellen, maar jij kunt ook geen verklaring leveren voor de verdachte feiten. Je kunt alleen geloven dat er een verklaring bestaat die Robbert vrijpleit.
Meten is weten, als je weet wat je meet.
pi_34682643
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:49 schreef pikki het volgende:

[..]

ja zeker , alle foto's zijn zeker echt 100% nep, ...
wat er zal gevoeld worden, .......lol ...dat er meer is tussen hemel en aarde, ...toch wel mooi niet ...
en dat alles in de wereld niet om wetenschappelijke verklaringen draait ..
Kom op Pikki, al zou er meer zijn, dan toch echt niet de foto's van Robbert hoor.
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
pi_34682710
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:50 schreef Parameter het volgende:

[..]

Dat kun je wel stellen, maar jij kunt ook geen verklaring leveren voor de verdachte feiten. Je kunt alleen geloven dat er een verklaring bestaat die Robbert vrijpleit.
Er zijn geen verdachte feiten, slechts voor degenen die verdacht willen maken, mn de sceps ...
pi_34682724
quote:
Ik denk zelf dat er meer tussen het linker en rechteroor zit dan de meeste mensen vermoeden.

Ik vind het knap dat je Robbert's fotootjes van die witte aliens serieus kunt nemen. Temeer omdat je zelf eens stelde dat graancirkels niet per sé gerelateerd zijn aan ufo's en aliens. Robbert legt dit verband wel.
pi_34682836
Ik vind Robbert ook net een klein kind in een snoepwinkel. Van alles een beetje willen hebben en geen maat weten. Een beetje graancirkels, een beetje healings, een beetje readings en als uitsmijter nog een beetje geestenfotografie. Hij lijkt wel het achtste wereldwonder
pi_34682900
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:58 schreef Freethinker het volgende:
Ik vind Robbert ook net een klein kind in een snoepwinkel. Van alles een beetje willen hebben en geen maat weten. Een beetje graancirkels, een beetje healings, een beetje readings en als uitsmijter nog een beetje geestenfotografie. Hij lijkt wel het achtste wereldwonder
...die uitsmijter kun jij dan maar lekker opsmullen , ....ga hem maar gaan halen bij Robbert, maar vergeet er ni voor te betalen , want niks is nu nog gratis ....
pi_34682981
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:54 schreef pikki het volgende:

[..]

Er zijn geen verdachte feiten, slechts voor degenen die verdacht willen maken, mn de sceps ...

Ik heb hier anders al heel wat personen zien posten die heus niet als sceptisch te boek staan en Robbert toch zacht gezegd verdacht vinden hoor.. Daar heb ik meer respect voor dan die ongefundeerde oneliners van jou. Kom dan met argumenten zeg.
pi_34683092
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 16:00 schreef pikki het volgende:

[..]

...die uitsmijter kun jij dan maar lekker opsmullen , ....ga hem maar gaan halen bij Robbert, maar vergeet er ni voor te betalen , want niks is nu nog gratis ....
He jammer, ik hou ook al niet van uitsmijters net zo min als van oplichters
pi_34683416
Robbert is gewoon een psychopaat en bedrieger

[ Bericht 27% gewijzigd door footballmanager11 op 01-02-2006 16:25:24 ]
pi_34683463
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 16:17 schreef footballmanager11 het volgende:
Robbert is gewoon een tering psychopaat die over de rug van de doden geld verdiend. Ik moet hier echt van kotsen
...en jij ...arm footballerke ......
pi_34683516
Ik geloofde eerst heilig in het hiernamaals maar dat is nu vijna allemaal weg dankzij robbert.
pi_34683677
Dan ben je wel een heel simpel persoon, dat door 1 iemand die gedachte gelijk weg is, is gewoon een simpele gedachten die nergens op gebaseerd is. Je geloofde er eerst dus wel in en nu opeens niet door 1 persoon, vreemd, er zijn op dit gebied genoeg oplichters, maar ook dingen die gewoon niet te verklaren zijn, waar jij zelf ook in geloofde, en nu doordat iemand uit die andere 'groep' wordt verdacht van leugens geloof je de rest gelijk ook niet.
  woensdag 1 februari 2006 @ 16:25:18 #25
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34683683
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 16:20 schreef footballmanager11 het volgende:
Ik geloofde eerst heilig in het hiernamaals maar dat is nu vijna allemaal weg dankzij robbert.
Najah, dan geloofde je vast niet zo heilig! Er is wel meer informatie te vinden hoor, ik vind het raar dat je alleen af gaat op wat Robbert zegt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')