Er is echter weinig wederzijds vertrouwen, niet bij de scep, niet bij de para, hoe kan dit veranderen?quote:Missie
Prof. dr. G. Heymans bij de oprichting van de Nederlandse SPR (1917):
"... Wij willen niet interessante voorstellingen à la Rubini arrangeren, niet de behoefte aan hoogere of lagere emoties, aan troostrijke uitzichten of nerveuze rillingen bevredigen,- maar wij willen de betrokken verschijnselen bestuderen, wetenschappelijk en onbevooroordeeld onderzoeken ..."
In hedendaagse woorden:
Mission Statement door Prof. dr. D. J. Bierman (2000):
"... De SPR en het Nederlandse Web Portaal voor de parapsychologie stellen zich tot doel het onderzoek naar paranormaal genoemde verschijnselen met behulp van in de wetenschap algemeen aanvaarde methoden te bevorderen. Zij wil de resultaten uit dergelijk onderzoek verspreiden onafhankelijk van de uitkomst en met de relativerende kanttekeningen die nu eenmaal behoren bij het wetenschappelijk bedrijf ..."
Ik had ook graag wat meer reactie gehad, of iin ieder geval verklarende reacties. Maar hij kiest er blijkbaar voor om te wachten tot de storm weer is gaan liggen. Alleen dat flutartikeltje in Weekend rijmt hier weer niet mee. En hij kan het wel een hetze noemen, maar dan had hij de boel maar niet moeten belazeren. Eerlijk duurt het langst hoor.quote:Op woensdag 1 februari 2006 14:51 schreef Stenny het volgende:
[..]
Tcoh zwijgt Robbert, dat lijkt mij nog steeds een teken dat er iets niet klopt, hij durfde wel op tv... Het scepticisme waar hij zei op voorbereid te zijn, is kennelijk toch harder aangekomen dan hij zelf verwacht had. Hij noemde het in Weekend een "hetze", maar waarom reageert hij gewoon niet inhoudelijk op de kritiek, bijvoorbeeld de foto van de non (die blijft me dwars zitten en zijn onechte reactie erop)... ? waarom zegt hij niet: "Die foto is echt niet gemanipuleerd, ik reageerde gewoon zo omdat de shoot opnieuw moest en ik verkeerd speelde dat ik verbaasd was." Meer detail reacties dus, iets waaruit blijkt hij hij ons ook serieus neemt, zoals wij hem serieus willen nemen.
daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:11 schreef Parameter het volgende:
Wat betreft de vraag waarom Robbert niet reageert:
Als hij probeert een verklaring te leveren voor de dingen die niet klopten, dan zou hij daarmee erkennen dat hij inderdaad iets moet uitleggen. Bovendien zou hij dan opnieuw de aandacht vestigen op deze verdachte feiten. Zoals Freethinker al zei heeft Robbert waarschijnlijk veel aanhangers die niet precies weten wat er mis was met die nonnenfoto's. Ze hebben alleen gehoord dat er mensen waren die er kritiek op hadden. Het lijkt dan voor Robbert verstandiger om er niet op te reageren en te wachten tot de bui is overgewaaid. Een andere probleem is dat hij waarschijnlijk niks over de tv-uitzendingen mag zeggen zonder dat het productiebedrijf van Irene Moors daarmee instemt.
Ja, lijkt me ook. Als hij erop in gaat zal het allemaal nog eens haarfijn uit de doeken gedaan worden, en daar heeft die aap geen belang bij.quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:11 schreef Parameter het volgende:
Zoals Freethinker al zei heeft Robbert waarschijnlijk veel aanhangers die niet precies weten wat er mis was met die nonnenfoto's. Ze hebben alleen gehoord dat er mensen waren die er kritiek op hadden.
De believers stellen dat er niks mis is , met geen enkele fotoquote:Op woensdag 1 februari 2006 15:11 schreef Parameter het volgende:
Wat betreft de vraag waarom Robbert niet reageert:
Als hij probeert een verklaring te leveren voor de dingen die niet klopten, dan zou hij daarmee erkennen dat hij inderdaad iets moet uitleggen. Bovendien zou hij dan opnieuw de aandacht vestigen op deze verdachte feiten. Zoals Freethinker al zei heeft Robbert waarschijnlijk veel aanhangers die niet precies weten wat er mis was met die nonnenfoto's. Ze hebben alleen gehoord dat er mensen waren die er kritiek op hadden. Het lijkt dan voor Robbert verstandiger om er niet op te reageren en te wachten tot de bui is overgewaaid. Een andere probleem is dat hij waarschijnlijk niks over de tv-uitzendingen mag zeggen zonder dat het productiebedrijf van Irene Moors daarmee instemt.
Stel jij dat ook?quote:De believers stellen dat er niks mis is , met geen enkele foto
Wat gaat er gevoeld worden?quote:wie niet horen wil moet voelen
ja zeker , alle foto's zijn zeker echt 100%, ...quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:46 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Stel jij dat ook?
[..]
Wat gaat er gevoeld worden?
Dat kun je wel stellen, maar jij kunt ook geen verklaring leveren voor de verdachte feiten. Je kunt alleen geloven dat er een verklaring bestaat die Robbert vrijpleit.quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:39 schreef pikki het volgende:
[..]
De believers stellen dat er niks mis is , met geen enkele foto![]()
Dat zei Robbert, zelf ook in de artikelen, en zei zijn mama ook aan iedereen, ...en da's nu eenmaal de waarheid die de sceptici niet willen horen , mjah ....wie niet horen wil moet voelen ...![]()
Kom op Pikki, al zou er meer zijn, dan toch echt niet de foto's van Robbert hoor.quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:49 schreef pikki het volgende:
[..]
ja zeker , alle foto's zijn zeker echt 100% nep, ...
wat er zal gevoeld worden, .......lol ...dat er meer is tussen hemel en aarde, ...toch wel mooi niet ...
en dat alles in de wereld niet om wetenschappelijke verklaringen draait ..![]()
Er zijn geen verdachte feiten, slechts voor degenen die verdacht willen maken, mn de sceps ...quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:50 schreef Parameter het volgende:
[..]
Dat kun je wel stellen, maar jij kunt ook geen verklaring leveren voor de verdachte feiten. Je kunt alleen geloven dat er een verklaring bestaat die Robbert vrijpleit.
Ik denk zelf dat er meer tussen het linker en rechteroor zit dan de meeste mensen vermoeden.quote:wat er zal gevoeld worden, .......lol ...dat er meer is tussen hemel en aarde, ...toch wel mooi niet ...
...die uitsmijter kun jij dan maar lekker opsmullen , ....ga hem maar gaan halen bij Robbert, maar vergeet er ni voor te betalen , want niks is nu nog gratis ....quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:58 schreef Freethinker het volgende:
Ik vind Robbert ook net een klein kind in een snoepwinkel. Van alles een beetje willen hebben en geen maat weten. Een beetje graancirkels, een beetje healings, een beetje readings en als uitsmijter nog een beetje geestenfotografie. Hij lijkt wel het achtste wereldwonder![]()
quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:54 schreef pikki het volgende:
[..]
Er zijn geen verdachte feiten, slechts voor degenen die verdacht willen maken, mn de sceps ...![]()
He jammer, ik hou ook al niet van uitsmijters net zo min als van oplichtersquote:Op woensdag 1 februari 2006 16:00 schreef pikki het volgende:
[..]
...die uitsmijter kun jij dan maar lekker opsmullen , ....ga hem maar gaan halen bij Robbert, maar vergeet er ni voor te betalen , want niks is nu nog gratis ....![]()
...en jij ...arm footballerke ......quote:Op woensdag 1 februari 2006 16:17 schreef footballmanager11 het volgende:
Robbert is gewoon een tering psychopaat die over de rug van de doden geld verdiend. Ik moet hier echt van kotsen![]()
Najah, dan geloofde je vast niet zo heilig! Er is wel meer informatie te vinden hoor, ik vind het raar dat je alleen af gaat op wat Robbert zegt.quote:Op woensdag 1 februari 2006 16:20 schreef footballmanager11 het volgende:
Ik geloofde eerst heilig in het hiernamaals maar dat is nu vijna allemaal weg dankzij robbert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |