Geweldige film, de waterspuwers zijn zoooo gaafquote:Op donderdag 9 februari 2006 20:51 schreef VarsesteR het volgende:
Ik heb vandaag "De klokkenluider van de Notre Dame" gekeken.
Zo dacht ik er ook over. Vond het ook maar een middelmatige film. En snap niet wat iedereen er zo geweldig aan vind. En ik ben nog wel Cash-fan ook.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Walk The Line vond ik wat tegenvallen. De muziek was uiteraard geweldig en het acteerwerk van vooral Reese Witherspoon en Robert Patrick was weinig op aan te merken, maar de film steeg voor mij nooit boven het niveau van een gemiddelde biografie uit.
Waarom dan een 4 en niet een 2?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:11 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de sneak:
Big Momma`s House 2
Heb deel 1 nooi gezien, en na t zien van deel 2 wil ik dat ook graag zo houden. Wat een flut film! Er zaten wel geteld 2 heel klein beetje grappige momenten in, die een kleine glimlach te voorschijn deden toveren. Verder is het het karakter van Big Momma meer irritant dan dat het leuk is, is het verhaal uiterst voorspelbaar en mist het alles dat een film een heel klein beetje leuk maakt.
De eerste in de top 10 van slechtste films van 2006 is een feit, de IMDB rating is geheel terecht.
IMDB Cijfer: 2,6/10
Mijn Cijfer: 4,0/10
zoooo slecht was ie nou ook weer niet. niet gelijk overdrijven. een 4 is toch niet overdreven hoog hequote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Waarom dan een 4 en niet een 2?![]()
dat betekent toch niet dat ik hetzelfde punt moet geven??quote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:08 schreef Sokolsky het volgende:
Maar je zegt dat de IMDB rating geheel terecht is.
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:11 schreef Timo20 het volgende:
de IMDB rating is geheel terecht.
IMDB Cijfer: 2,6/10
Tja.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:01 schreef Timo20 het volgende:
zoooo slecht was ie nou ook weer niet.
niets nuttigs te doen op je vrije vrijdag middag?quote:
Die in dat bad.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 19:20 schreef victorinox het volgende:
I Spit on Your Grave
Een vrouw wordt door een groepje mannen verkracht, mishandeld en voor dood achtergelaten.
Zij vond dit allemaal niet zo fijn en besluit om wraak te nemen.
De verkrachtingsscenes zijn behoorlijk lomp. Ik vind ze zelfs erger dan in Irreverible.
Maar gelukkig zijn de wraakacties lekker bloederig.
Hmmm, you got nice hands....quote:
hahaquote:Op zaterdag 11 februari 2006 10:28 schreef Gorro het volgende:
Tom Yum Goong (Muay Thai Fighter) (Prachya Pinkaew, 2005)
Tony Jaa kan goed vechten, maar helaas wordt dit enorm slecht in beeld gebracht door Prachya Pinkaew zodat de vechtscenes niet zo indrukwekkend zijn als mogelijk zou zijn. De plot stelt niet veel voor en het acteerwerk al helemaal niet. Tony Jaa moet maar eens een film gaan maken met een regisseur. **½
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 13:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dogville (2003)
Wow
![]()
cijfer: 9.5
Gaat wel goed komen, je bent namelijk meteen met de lastigste begonnen!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:09 schreef pascalheister het volgende:
8½
Ben zeer benieuwd naar het andere werk van Fellini
Ik heb ook het gevoel dat films tegenwoordig minimaal 2 uur moeten duren.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:28 schreef Karina het volgende:
En waarom duren de films tegenwoordig allemaal zo lang, deze is ook al weer 134 minuten? Of heb ik tegenwoordig gewoon geen geduld meer.
vooral t moeten iddquote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:34 schreef victorinox het volgende:
[..]
Ik heb ook het gevoel dat films tegenwoordig minimaal 2 uur moeten duren.
Dat vind ik helaas een verontrustende ontwikkeling.
ik vond m best grappigquote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:07 schreef steeg het volgende:
the longest yard
om te huilen, burt reynolds loopt in deze remake ook weer rond, maar nu als coach. Zijn plaats is ingenomen door Adam Sandler. Football tegen de bewakers.
De dingen die niet voorspelbaar waren:
De dingen die wel voorspelbaar waren: de rest inclusief de rob schneider cameo en james cromwell als gevangenis directeur (een unieke niche, dat wel).
Wat nog wel het meest waardeloze is, is dat deze aanmaaklimonade films gemaakt blijven worden. Geen greintje originaliteit, bullshit dialogen en "tough but fair" culture. Oja en gays dissen. want dat moet! (en gangsterrap want ja je zit toch in de gevangenis)
cijfer van IMDB: 6.1, mijn cijfer 1
En verder kan ik me goed vinden in het bovenstaande citaat van Het Parool. Ik vind dat Manderlay qua kritiek op de Amerikaanse maatschappij niet concreet genoeg is. Want na de foto's bij de aftiteling zou je zeggen dat slavernij slecht is, maar gezien het verloop van het verhaal van Manderlay zou je weer anders kunnen concluderen. Wat wil hij nou eigenlijk?quote:Sommige mensen (rassen?) moeten beschermd worden tegen vrijheid, lijkt Von Triers conclusie. Wat moeten we ermee? Had de slavernij niet afgeschaft moeten worden? De maker zal vast die overtuiging niet hebben, zodat de film oogt als een loze provocatie.
Een tijdje terug heb ik Driven ook gekeken en het was inderdaad zwaar bagger. Ongeloofwaardig maar te voorspelbaar verhaal en zoals jij al zegt vol met wazige fouten.quote:Op zondag 12 februari 2006 18:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Als film- èn autosportliefhebber heb ik me toch maar eens gewaagd aan Driven.
Mijn mening vanuit deze twee gezichtspunten:
- Als filmliefhebber vind ik Driven ongeloofwaardige bagger.
- Als autosportliefhebber vind ik Driven ongeloofwaardige bagger.
Er is echt niets aan deze film die het bekijken waard was. Op IMDB staan voor deze film 22 goofs genoteerd, waaronder zelfs verkeerd gespelde namen in de aftiteling, ik heb er nog tientallen opgemerkt die te belachelijk voor woorden zijn.
Na deze draak zou iedere film een verademing zijn, en Flightplan was dat dan ook. Hoewel ook niet altijd even geloofwaardig, had deze film tenminste een plot waar je wat mee kon, acteerwerk dat niet om te huilen was en een mooie setting.
die heb ik gister met paddo's proberen te kijkenquote:Op zondag 12 februari 2006 22:18 schreef CeeJee het volgende:
[urlhttp://us.imdb.com/title/tt0366780//]Mirrormask[/url]
De droomwereld van circusdochter Helena prachtig in beeld gebracht door de gezamelijke fantasie van Neil Gaiman en Dave McKean.
Ja!quote:Op zondag 12 februari 2006 18:41 schreef steeg het volgende:
under siege
cijfer: 9.5quote:I think Grace is the same character both in Manderley and in Dogville. Only, she is changed by her own strong experiences. In Dogville she despised her father's power thinking it was arrogant. By the end of Dogville she learns that refusing her own power could be deemed even more arrogant. So, as soon as she realizes this, she learns to use the power, and uses it, so much that her father says "we'd better get you out of here - I'm afraid that you've learned far too much already". So, Manderlay's Grace is a new Grace, in the sense that she had learned a fundemental lesson - power has to be used - so if she was passive until the end of Dogville she now is active, but she still is an idealist, and she thinks that using power for the good of others will be an easy task, that once you have the power you can force other people to be free, or that breaking someone's chain will automatically make him free. She has to learn the hard way that that simply isn't true, that reality (human nature above all) is way far more complicated than most systems of moral beliefs and that the equation freedom = good is not necessarily true, or at least not sufficient. At the end of the movie, Grace (which is, for me, at the same time a real person, a symbol of the educated upper middle class, an allegory of USA and of the western culture in general and many other things) has learned another important lesson
Als ze het zelfde sfeertje houden en de vervolgdelen net zo goed maken als de twee delen tot nu toe heb ik er weinig op tegen.quote:Op maandag 13 februari 2006 15:38 schreef koen_pijl het volgende:
Saw wordt echt zo saw 13, een soort friday the 13th gevoel.
Mee eens.quote:Op maandag 13 februari 2006 08:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Mja, ik vond dat Von Trier zijn zedenlesje er deze keer nogal betweterig inramde. En ik vrees ook dat de film zonder z'n gimmick/truukje (je weet wel, dat gebrek aan decors) niet zo heel bijzonder zou zijn. Dat had ik bij Dogville allemaal veel minder.
"Did you fuck my wife?"quote:Op maandag 13 februari 2006 09:33 schreef RuneRose het volgende:
Raging Bull - Had 'm pas nog gezien, maarja, de gasten hebben het voor het zeggen dus. Nog steeds goed, mijn favoriete Scorsese. 9/10
Ik ben geen comic liefhebber, maar vond deze film desondanksquote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:32 schreef Croupouque het volgende:
[afbeelding]
Sin City.
Eergisteren ben ik maar eens goed voor Sin City gaan zitten, maar ik snap niet waar alle jubelreacties vandaan komen. Wat ik zag was een film met mooie beelden, maar daar is dan alles ook meteen mee gezegd. Alleen voor de liefhebbers van de comics dus, hij krijgt van mij een 6,5.
Dat is waar. Maar dat geldt voor alle films die je waardeert. ;-)quote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:34 schreef jimjim1983 het volgende:
Sin City is vetmaar je moet er wel van houden.
Hopelijk de goede versie.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 03:07 schreef DuchessX het volgende:
The butterfly effect.
Een van de leukste films die ik de laatste weken gezien heb.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6.5 / imdb 6.1Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Lelijke macho mannen en bloedmooie, gewillige vrouwenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:14 schreef jimjim1983 het volgende:
ja klopt maar dit is wel een hele erge macho film, en alle vrouwen zijn gewillig
De jonge Cybil Shepherd was ook niet te versmadenquote:Op zondag 12 februari 2006 17:17 schreef pascalheister het volgende:
The Last Picture Show (1971)
[afbeelding]
verassend goede en mooie film, boeiend verhaal en sterke acteerprestaties. Ook leuk om eens een jonge Jeff Bridges te zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Maar jammer genoeg nam de film zich zelf soms veels te serieus. En kwam dan op de proppen zetten met quasi-intelectuele one-liners e.d., waardoor de sfeer soms verloren ging. De soundtrack was wel goed.
Kirsten Dunst was heel goed. Orlando Bloom bleef voor het grootste gedeelte van de film boven de irritatiegrens.
cijfer: 7.5
In Her Shoes (2005)
De film begon heel leuk en goed. Met een leuke chemistry tussen Cameron Diaz en Toni Collette als totaal verschillende zussen. Maar dan neemt de film een wending die van mij niet zo drastisch had gehoeven. En wordt er ook nog eens een verhaaltje van een verloren oma bij gehaald. Waardoor de film zeker een half uur langer duurt dan had gehoeven.
cijfer: 6.5
American Pie Presents Band Camp (2005)
Unrated natuurlijk.![]()
Lekkere wijven en een handje vol goede grappen, dat somt het wel zo'n beetje op. Iig stukken beter dan deel 3, maar niet zo goed als deel 1 en 2.
heerlijk vrouwtje idd, vooral die bedscenes zijn erg goed te doenquote:Op woensdag 15 februari 2006 17:41 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Lucía y el sexo (2001)
Dit is een film die ik moeilijk kan reviewen kan zonder te veel te spoileren. Dus daarom volsta ik met te zeggen met dat ik hem heel mooi vond. En dat Paz Vega verschrikkelijk heet is,en ook heel goed kan acteren.
cijfer: 8.5
Er zat inderdaag genoeg functioneel bloot in de film.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:25 schreef pascalheister het volgende:
[..]
heerlijk vrouwtje idd, vooral die bedscenes zijn erg goed te doen![]()
Constant Gardener nog niet gezien?quote:Op donderdag 16 februari 2006 10:12 schreef Blackhouse het volgende:
Voor de rest moet ik wat credits geven Rachel Weisz (onder ander bekend van The Mummy & The Mummy Returns). Ze weet een vrij geloofwaardige rol neer te zetten en da's best een uniekum voor haar![]()
niet onaardig???quote:Op maandag 13 februari 2006 16:53 schreef Orthello het volgende:
The Descent. Niet onaardig.
Nope.. de moeite waard dus?quote:Op donderdag 16 februari 2006 10:17 schreef Sokolsky het volgende:
Constant Gardener nog niet gezien?
Jaquote:
Kom ik hier toevallig weer eens een keertje, is er ook werkelijk niks veranderd hequote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:13 schreef Timo20 het volgende:
[..]
dat betekent toch niet dat ik hetzelfde punt moet geven??
een tijdje terug werd er altijd gezeurd dat de punten die ik gaf teveel leken op de IMDB rating. Nu is dat niet zo, lig je nog te zeiken
ik voel een nutteloze discussie aankomen, die ik dan ook niet aan ga![]()
Hear! Hear! My thoughts (almost) exactly! (Behalve die laatste zin, ik had een mooie rustige bios dit keer)quote:Op donderdag 16 februari 2006 22:58 schreef RuneRose het volgende:
Walk the Line - Nou ben ik niet erg bekend met Cash en zijn oeuvre, dus misschien is mijn beoordeling wel niet zo goed. Ik kon er niet echt veel mee. Die Biopics worden nu toch echt wel een beetje veel van hetzelfde. Het wordt telkens op precies dezelfde manier gebracht, zo'n rise and fall, drugs are bad for you mmkay verhaal. Dan moet het ook nog eens twee uur en drie kwartier duren. En dan te bedenken dat er dit jaar ook nog een over Dylan komt. Wat gaan ze daarna doen? Neil Young, Frank Zappa, Paul Simon en het jaar daarna the sequel: Art with Garfunkel ofzo? Dan voelen de zwarten zich weer achtergesteld en poepen we de biopics van Marvin Gaye, Stevie Wonder en James Brown ook maar even uit. Inmiddels is Bono de pijp uit en moet er daar natuurlijk ook een film over uitkomen. Ik hoop dat er tussen één van de bovenstaande iets vernieuwends gaat zitten, want dit kennen we nu onderhand wel. Omdat Phoenix geen Cash was, Whiterspoon een aardige Carter neerzette en het ondanks het feit dat het niets nieuws was toch ook niet slecht was een 6.5/10
En om het dan nog extra vervelend te maken komt er WEDEROM een vervelende vrouwenclub naast mij zitten om: met hun vingers te knippen, mee te zingen, te vloeken, te praten en te klappen.![]()
Wat is dit? Verkeerde gedownload?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 05:07 schreef Sai het volgende:
Kiss Kiss (Bang Bang) (Stewart Sugg, 2000)
INT - GRATIS LOKATIE - DAG
Op de gratis lokatie wordt een scène uit PULP FICTION nagespeeld. Ondertussen doet CHRIS PENN op de achtergrond DUSTIN HOFFMAN in RAIN MAN na.
Chris Penn: "Ruuhhhh!"
CUT TO:
INT. - GRATIS LOKATIE #2 - DAG
Stellan Skarsgård: "Hoi."
Cijfer: 5!
Ik weet niet precies wat dat 'gedownload' betekent, maar het zou wel eens kunnen kloppen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:43 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Wat is dit? Verkeerde gedownload?![]()
Dat is een soort van gratis films huren via het internet.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:18 schreef Sai het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat dat 'gedownload' betekent, maar het zou wel eens kunnen kloppen.
Ach, hij is weer back on track, hoor. Iedereen heeft z'n dieptepuntenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Kiss Kiss Bang Bang (2005)
Als ik Robert Downey jr. hierin zie, is het toch erg jammer dat die man zijn leven zo heeft verknald. Val Kilmer is ook weer eens goed voor de verandering.
Ik heb 'm ondertussen gezien en kan nu bevestigen dat dit ook mijn mening is.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik ga 'm vanmiddag waarschijnlijk zelf kijken, dus dan weet ik meer, maar ik lees vrijwel overal dat WTL net géén standaard 13 in een dozijn biopic à la Ray is. Dat het interpretaties zijn van bekende mensen, geen imitaties. Dat het over personen en relaties gaat, minder over muziek en mythes.
En hij was weer geweldig! Sommigen vinden de film saai en langdradig, ik vond hem boeiend van het begin tot het eind, zo mooi!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:56 schreef Vava het volgende:
Ik heb hem al gezien, lang geleden, maar ik ga straks weer kijken naar The Last Emperor
http://www.cinema.nl/cinema/movies/index.jsp?movies=6201722
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
De cast dan dus wel met Reese Witherspoon en Kiefer Sutherland.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 10:27 schreef Gorro het volgende:
Freeway (Matthew Bright, 1996)
Leuk pulpfilmpje met veel enthousiasme gemaakt. Het beroemde sprookje van Roodkapje wordt flink onderhanden genomen en omgebouwd tot een geflipte misdaadcomedy. Vooral door het enthousiasme van de cast werkt de film. De over-acting is één van de charmes van de film. Prima vermaak. ***½
Je vergeet de oneliners.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:28 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Outlaw Josey Wales (1976)
Pief paf poef! Clint Eastwood wordt achtervolgt door gemene noordelingen. Pief paf poef! Clint Eastwood kijkt een beetje stoer om zich heen. Pief paf poef! Clint Eastwood raakt bevriend met een oude indiaan. Pief paf poef! Clint Eastwood spuugt nog maar een keer op de grond. Pief paf poef! Clint Eastwood redt wat mensen in nood. Pief paf poef! Clint Eastwood schiet wat gemene mensen neer. Pief paf poef! Einde.
Homo!quote:Op zondag 19 februari 2006 22:35 schreef Sai het volgende:
Je hebt van die films die je leven veranderen. My Neighbour Totoro is er zo ééntje. Ik weet nu bijvoorbeeld honderd procent zeker dat ik geen kinderen wil. 5-.
Dat worden Ghibli films nooitquote:Op zondag 19 februari 2006 17:54 schreef victorinox het volgende:
Pom Poko
Een groep wasberen met transformerende krachten probeert hun heuvel te redden van de naderende nieuwbouwwijken.
Mooie animatiefilm met grappige wasberen.
Ze hebben in de film een goede balans weten te brengen waardoor het niet één grote moralistische preek is geworden.
Precies heo ik er ook over dacht. Te veel scenes die te lang worden uitgerekt. Hoe lang kan een mens naar een politieboot op het water kijken..quote:Op maandag 20 februari 2006 09:51 schreef victorinox het volgende:
Sympathy for Mr. Vengeance
Een doofstomme jongen ontvoert een kindje om zo geld te krijgen voor een niertransplantatie voor zijn zus.
Het plan mislukt een beetje waardoor we op het thema wraak aankomen.
Hele mooie film, ware het niet dat ie een uurtje te lang duurt.
Als er niet zulke langdradige scene's in zaten had ik hem een acht gegeven, nu moet ie het met een zesje doen.
[afbeelding]
I think knives are a good idea. Big, fuck-off shiny ones. Ones that look like they could skin a crocodile. Knives are good, because they don't make any noise, and the less noise they make, the more likely we are to use them. Shit 'em right up. Makes it look like we're serious. Guns for show, knives for a pro.quote:Op maandag 20 februari 2006 10:53 schreef hannekethemaster het volgende:
Lock stock and two smoking barrels
weer eens van de stal gehaald, blijft een geniale film!
Goed plan om die weer eens te kijken.quote:Op maandag 20 februari 2006 10:53 schreef hannekethemaster het volgende:
Lock stock and two smoking barrels
weer eens van de stal gehaald, blijft een geniale film!
Klopt alleen vind ik Brothers Grimm niet zo denderend eigenlijk.quote:Op zondag 19 februari 2006 23:01 schreef Berkery het volgende:
Time Bandits
Jeugdsentiment voor 5 euro bij een dumpzaak gekocht. Geinige (kinder?)/avonturen/fantasy film van Terry Gilliam en Michael Palin. De film gaat over een groep liliputters die met behulp van een kaart door de tijd reizen en daarbij op rooftocht gaan, op hun hielen gezeten door het 'Opperwezen' (van wie ze de kaart hebben 'geleend') en 'Het kwaad'.
Laat dit soort films maar aan Terry Gilliam over.
Ziet er wel leuk uit moet ik zeggenquote:Op maandag 20 februari 2006 23:12 schreef kinky_queen het volgende:
H.O.T.S
Vréééééééééselijke film
[afbeelding]
Je zou idd wel zeggen dat het kijkwaardig is.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:29 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Ziet er wel leuk uit moet ik zeggen.
Zo te zien meer een vlééééééselijke film.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:12 schreef kinky_queen het volgende:
H.O.T.S
Vréééééééééselijke film
[afbeelding]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Dat zou heel erg on-Medem geweest zijn. Hij verklaart nooit wat; iets is zo of iets is niet zo, en daar moeten we het mee doen. Dat vind ik ook wel een deel van de charme van zijn films.quote:Op woensdag 22 februari 2006 01:31 schreef laurenzo85 het volgende:
Het karakter van Angel, toepasselijke naam natuurlijk, had echter wel iets meer uitgediept kunnen worden, van het waarom hij zo is en hoe dat zo. Of het moet me helemaal ontgaan zijn.
Ah, krijgen we een nieuw tournament?quote:Op woensdag 22 februari 2006 01:31 schreef laurenzo85 het volgende:
1960 is ook een mooi filmjaar geweest hoor![]()
waar heb je die vandaan?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:05 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Taran en de toverketel 1985
[afbeelding]
Leuke disneyfilm, over een knechtje van een varkenshoeder die op een varkentje moet passen die over een bijzondere gave beschikt. Uiteraard is er een boze koning (de hoornkoning) op zoek naar dit varkentje en moet Taran de held spelen.
Eigenlijk wilde ik deze film zien omdat ik vroeger toen ik een jaar of 8-10 was dit verhaal als vervolgavontuur in de Donald Duck stond en ik het toen al erg spannend vond. En ik moet zeggen dat het niet tegen viel, leuk verhaal mooie tekeningen.
Wel redelijk spannend voor kleine kinderen denk ik, maar ik heb er zelf geen last van gehad
quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:46 schreef steeg het volgende:
alexander de large (malcolm mcdonald)
*leest stukje*quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:51 schreef RuneRose het volgende:
Il Fiore delle mille e una notte - Ofwel duizend en één nacht. Een handjevol verhalen over de liefde, tussen alleemaal leuk en aardig natuurlijk, alleen is het jamms in zweeft er nog een verhaaltje over een kerel die zijn slavin kwijt is. Aller dat het op een paar scènes na de plank volledig misslaat. Wel veel naakt, maar dat zijn helaas ook meer piemels dan poesjes. Ondanks toch een paar hele sterke scènes had ik er toch meer van verwacht. 6.5-7 ik weet het niet.
Ik vond het ook een zeer entertainende film. Jammer van de pratende bruine meneren in de zaal. Je zou er bijna voor gaan downloaden.quote:Op donderdag 23 februari 2006 22:52 schreef Morpheus2002 het volgende:
Chaos
Geweldig!
Wesley Snipes speelt de bad guy die op klaarlichte dag met een team niet al te snuggere kompanen een bank probeert te beroven. Na afloop van deze actie, blijkt er geen geld te zijn gestolen. Waar Wesley dan wel op uit was.... Dat is de vraag die groentje Ryan Phillippe en doorgewinterde cop Jason Statham mogen beantwoorden. Statham is daarbij een dubieus figuur want geschorst wegens het doodschieten van een verdachte. Uitgerekend Snipes vraagt hem te bemiddelen bij de bankroof en zodoende is Jason weer terug in het veld.
Vette film, goed verhaal met goede plottwists. Statham is vooral zeer goed en overtuigend in z'n rol!
8,5!
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:19 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Wat heb je trouwens gedronken toen je dit schreef?
ja uhm ik bedoelde mcdowell, ik was met mijn gedachten bij het eten van vanavond (kan je raden wat... )en de large is natuurlijk van a clockwork orange, waar mcdowell bekend van is, niet dat ik niet weet dat je dat zelf wel wist.quote:
Je hebt niet echt geluk in de sneak de laatste tijd.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:56 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de sneak:
Bandidas
Boeren dochter Penelope Cruz en rijkelui`s dochter Salma Hayek gaan samen banken beroven wanneer hun vaders van hun eigen grond worden "gezet" om zo plaats te maken voor een spoorlijn dwars door Mexico...
Zo dom als dit klinkt, zo dom is de film ook. Het verhaal is dom, te belachelijk en te voorspelbaar om los te lopen, de bedoelde grappige grappen zijn alles behalve grappig, de keuze voor de muziek is fout: er wordt tijdens de actie scenes gekozen voor een vrolijk Mexicaans muziekje, waardoor de scenes belachelijk overkomen. Dat in combinatie met het zeer matige acteerwerk en je kunt zelf wel uitrekenen dat dit nou niet echt een meesterwerk is geworden. Het enige dat de film het kijken waard maakt zijn Salma Hayek en Penelope Cruz. Maar zelfs hun schoonheid kan deze film niet redden.
IMDB Cijfer: 4,9/10
Mijn Cijfer: 4,5/10
Jezus wat vond ik dat een rukfilm zeg,quote:Op zondag 26 februari 2006 13:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:
King Kong (2005)
Ik was eigenlijk een beetje huiverig om deze film te kijken. Ten eerste omdat ik bang was dat die na alle lof overal tegen zou vallen. Ten tweede omdat ik hem met drie uur wel heel lang vond voor het onderwerp. Maar de film viel gelukkig totaal niet tegen. Peter Jackson weet precies de goede sfeer te creeëren. Vooral op Skull Island voel je de spanning van een goede advonturen film. Naomi Wattsis erg goed. Adrien Brody doet het ook redelijk. Jack Black is één van de minpunten van de film. Het enige wat die kan is een rare grijns trekken.
En ook mijn tweede angst was ongefundeerd. Al blijft die met drie uur aan de lange kant. Heb ik me eigenlijk nooit echt verveeld of op de klok gekeken omdat ik hem te lang vond.
En toch ruk ik liever op andere filmsquote:Op zondag 26 februari 2006 13:29 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Jezus wat vond ik dat een rukfilm zeg,![]()
Maar gelukkig hebben we allemaal een eigen smaak![]()
Helemaal mee eens, hoewel het eerste uur wel gehalveerd had mogen worden.quote:
off topicquote:Op maandag 20 februari 2006 09:51 schreef victorinox het volgende:
Sympathy for Mr. Vengeance
Een doofstomme jongen ontvoert een kindje om zo geld te krijgen voor een niertransplantatie voor zijn zus.
Het plan mislukt een beetje waardoor we op het thema wraak aankomen.
Hele mooie film, ware het niet dat ie een uurtje te lang duurt.
Als er niet zulke langdradige scene's in zaten had ik hem een acht gegeven, nu moet ie het met een zesje doen.
[afbeelding]
Runtime: 140 min / USA:239 min (1999 restored version)quote:Op zondag 26 februari 2006 20:18 schreef Sokolsky het volgende:
Greed (1924)
[afbeelding]
Indrukwekkende silent movie van Erich von Stroheim. De titel zegt alles: hebzucht heeft een verwoestende uitwerking op de mensheid. Wanneer een vrouw de loterij wint heeft dit zo'n grote invloed op haarzelf, haar verloofde en haar ex, dat ze er alledrie aan onderdoor gaan. De film wordt steeds grimmiger en eindigt in een ijzersterke finale in de woestijn.
Duidelijk een voorloper van The Treasure of the Sierra Madre; het is niet eerlijk om daarmee te vergelijken, zo'n talkie heeft toch ook wel wat, maar Greed krijgt wel een dikke 8.
Humor bij de IMDB Trivia:
The original version was 42 reels, and ran for 8 hours. This version is presumed lost. Please check your attic.![]()
Die van 140, vond ik goed genoeg. Die van 240 is aangevuld met stills uit de originele print, ik weet niet of ik dat wel wat zou vinden.quote:Op maandag 27 februari 2006 01:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Runtime: 140 min / USA:239 min (1999 restored version)
Welke versie heb je gezien? Het scheelt nogal wat.
Ik vond dat best goed werken. Er zijn namelijk wel camerabewegingen tijdens de stills, zodat je niet de hele tijd naar een foto zit te kijken, maar ook nog het idee krijgt dat er beweging in zit. Oorspronkelijk duurt de film nog even wat langer trouwens, 9 uur.quote:Op maandag 27 februari 2006 09:05 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Die van 140, vond ik goed genoeg. Die van 240 is aangevuld met stills uit de originele print, ik weet niet of ik dat wel wat zou vinden.
quote:Hedendaagse indrukwekkende klassieker naar een verhaal van Stephen King en door regisseur Frank Darabont tot een magistraal scenario bewerkt. Als de oude Paul Edgecomb (Dabbs Greer) in het bejaardenhuis naar een oude Fred Astaire/Ginger Rogers-film kijkt komen de droevige herinneringen aan het jaar 1935 weer naar boven. Als gevangenbewaarder in de dodencellen (Blok E) van de Cold Mountain gevangenis in Louisiana maakt hij kennis met de ten onrechte ter dood veroordeelde John Coffey (Michael Clarke Duncan), een reus van een kerel maar met 'n kinderlijk verstand. Sinds zijn komst zal het alledaagse leven van de gevangenen en bewaarders nooit meer hetzelfde zijn, zeker als blijkt dat hij over speciale gaven beschikt waarmee hij zijn medemensen (en dieren) wil helpen. Zijn eigen lot ligt echter in de handen van anderen... Meesterlijk meesterwerk met wederom een schitterende Tom Hanks als de jonge Paul Edgecomb. Alle rollen zijn perfect ingevuld waarbij ik speciaal noem David Morse als Brutus 'Brutal' Howell, Michael Jeter als Eduard 'Del' Delacroix, Doug Hutchison (die de grootste etter uit de filmgeschiedenis speelt) als de gluiperd Percy Wetmore en natuurlijk de prachtige vertolking van Michael Clarke Duncan als de goedmoedige zwarte reus. Niet vergeten mag worden Spunk de muis als Mr.Jingles, die een meer dan belangrijke rol speelt in het verhaal. De film doet een behoorlijke aanslag op de verschillende emoties die een mens ten toon kan spreiden. Humor, horror, drama en droefenis worden in een prima tempo afgewisseld en slingert je als kijker van de ene in de andere emotie. Op de achtergrond speelt ook het omstreden onderwerp (met zijn voor en tegenstanders) van de doodstraf, welke tot op de dag van vandaag in Amerika nog altijd in veelvoud wordt toegepast. Deze productie drukt ons allen met de neus op de feiten hoe onmenselijk de doodstraf (met alle weerzinwekkende dingen die erbij horen zoals het 'galgenmaal' enz) in feite in werkelijkheid is en een inktzwarte smet is op het land dat er prat op gaat de 'grootste en beste democratie' te herbergen. Als een aanklacht tegen de doodstraf is deze film denk ik echter niet bedoeld, hoewel de gruwelijkheden op de electrische stoel ('The Old Sparky') tot in detail getoond worden. Prachtige fotografie van David Tattersall en een schitterende muzikale score van Thomas Newman. Deze drie uur durende productie verveelt geen seconde en houdt de liefhebber van de ware cinema aan zijn/haar stoel gekluisterd. Ongelofelijk maar waar werd deze film totaal over het hoofd gezien bij de Academy Awards! "The Green Mile" is een schitterende diamant toevertrouwd aan het celluloid. Wow!!
quote:Op maandag 27 februari 2006 11:38 schreef buzzer het volgende:
The Green Mile, al wel een oudje inmiddels (1999) maar zeker de moeite van het kijken waard.
quote:
tjaquote:
gelukkig welquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |