Jezus wat vond ik dat een rukfilm zeg,quote:Op zondag 26 februari 2006 13:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:
King Kong (2005)
Ik was eigenlijk een beetje huiverig om deze film te kijken. Ten eerste omdat ik bang was dat die na alle lof overal tegen zou vallen. Ten tweede omdat ik hem met drie uur wel heel lang vond voor het onderwerp. Maar de film viel gelukkig totaal niet tegen. Peter Jackson weet precies de goede sfeer te creeëren. Vooral op Skull Island voel je de spanning van een goede advonturen film. Naomi Wattsis erg goed. Adrien Brody doet het ook redelijk. Jack Black is één van de minpunten van de film. Het enige wat die kan is een rare grijns trekken.
En ook mijn tweede angst was ongefundeerd. Al blijft die met drie uur aan de lange kant. Heb ik me eigenlijk nooit echt verveeld of op de klok gekeken omdat ik hem te lang vond.
cijfer: 8.5
En toch ruk ik liever op andere filmsquote:Op zondag 26 februari 2006 13:29 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Jezus wat vond ik dat een rukfilm zeg,![]()
Maar gelukkig hebben we allemaal een eigen smaak![]()
Helemaal mee eens, hoewel het eerste uur wel gehalveerd had mogen worden.quote:
off topicquote:Op maandag 20 februari 2006 09:51 schreef victorinox het volgende:
Sympathy for Mr. Vengeance
Een doofstomme jongen ontvoert een kindje om zo geld te krijgen voor een niertransplantatie voor zijn zus.
Het plan mislukt een beetje waardoor we op het thema wraak aankomen.
Hele mooie film, ware het niet dat ie een uurtje te lang duurt.
Als er niet zulke langdradige scene's in zaten had ik hem een acht gegeven, nu moet ie het met een zesje doen.
[afbeelding]
Runtime: 140 min / USA:239 min (1999 restored version)quote:Op zondag 26 februari 2006 20:18 schreef Sokolsky het volgende:
Greed (1924)
[afbeelding]
Indrukwekkende silent movie van Erich von Stroheim. De titel zegt alles: hebzucht heeft een verwoestende uitwerking op de mensheid. Wanneer een vrouw de loterij wint heeft dit zo'n grote invloed op haarzelf, haar verloofde en haar ex, dat ze er alledrie aan onderdoor gaan. De film wordt steeds grimmiger en eindigt in een ijzersterke finale in de woestijn.
Duidelijk een voorloper van The Treasure of the Sierra Madre; het is niet eerlijk om daarmee te vergelijken, zo'n talkie heeft toch ook wel wat, maar Greed krijgt wel een dikke 8.
Humor bij de IMDB Trivia:
The original version was 42 reels, and ran for 8 hours. This version is presumed lost. Please check your attic.![]()
Die van 140, vond ik goed genoeg. Die van 240 is aangevuld met stills uit de originele print, ik weet niet of ik dat wel wat zou vinden.quote:Op maandag 27 februari 2006 01:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Runtime: 140 min / USA:239 min (1999 restored version)
Welke versie heb je gezien? Het scheelt nogal wat.
Ik vond dat best goed werken. Er zijn namelijk wel camerabewegingen tijdens de stills, zodat je niet de hele tijd naar een foto zit te kijken, maar ook nog het idee krijgt dat er beweging in zit. Oorspronkelijk duurt de film nog even wat langer trouwens, 9 uur.quote:Op maandag 27 februari 2006 09:05 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Die van 140, vond ik goed genoeg. Die van 240 is aangevuld met stills uit de originele print, ik weet niet of ik dat wel wat zou vinden.
quote:Hedendaagse indrukwekkende klassieker naar een verhaal van Stephen King en door regisseur Frank Darabont tot een magistraal scenario bewerkt. Als de oude Paul Edgecomb (Dabbs Greer) in het bejaardenhuis naar een oude Fred Astaire/Ginger Rogers-film kijkt komen de droevige herinneringen aan het jaar 1935 weer naar boven. Als gevangenbewaarder in de dodencellen (Blok E) van de Cold Mountain gevangenis in Louisiana maakt hij kennis met de ten onrechte ter dood veroordeelde John Coffey (Michael Clarke Duncan), een reus van een kerel maar met 'n kinderlijk verstand. Sinds zijn komst zal het alledaagse leven van de gevangenen en bewaarders nooit meer hetzelfde zijn, zeker als blijkt dat hij over speciale gaven beschikt waarmee hij zijn medemensen (en dieren) wil helpen. Zijn eigen lot ligt echter in de handen van anderen... Meesterlijk meesterwerk met wederom een schitterende Tom Hanks als de jonge Paul Edgecomb. Alle rollen zijn perfect ingevuld waarbij ik speciaal noem David Morse als Brutus 'Brutal' Howell, Michael Jeter als Eduard 'Del' Delacroix, Doug Hutchison (die de grootste etter uit de filmgeschiedenis speelt) als de gluiperd Percy Wetmore en natuurlijk de prachtige vertolking van Michael Clarke Duncan als de goedmoedige zwarte reus. Niet vergeten mag worden Spunk de muis als Mr.Jingles, die een meer dan belangrijke rol speelt in het verhaal. De film doet een behoorlijke aanslag op de verschillende emoties die een mens ten toon kan spreiden. Humor, horror, drama en droefenis worden in een prima tempo afgewisseld en slingert je als kijker van de ene in de andere emotie. Op de achtergrond speelt ook het omstreden onderwerp (met zijn voor en tegenstanders) van de doodstraf, welke tot op de dag van vandaag in Amerika nog altijd in veelvoud wordt toegepast. Deze productie drukt ons allen met de neus op de feiten hoe onmenselijk de doodstraf (met alle weerzinwekkende dingen die erbij horen zoals het 'galgenmaal' enz) in feite in werkelijkheid is en een inktzwarte smet is op het land dat er prat op gaat de 'grootste en beste democratie' te herbergen. Als een aanklacht tegen de doodstraf is deze film denk ik echter niet bedoeld, hoewel de gruwelijkheden op de electrische stoel ('The Old Sparky') tot in detail getoond worden. Prachtige fotografie van David Tattersall en een schitterende muzikale score van Thomas Newman. Deze drie uur durende productie verveelt geen seconde en houdt de liefhebber van de ware cinema aan zijn/haar stoel gekluisterd. Ongelofelijk maar waar werd deze film totaal over het hoofd gezien bij de Academy Awards! "The Green Mile" is een schitterende diamant toevertrouwd aan het celluloid. Wow!!
quote:Op maandag 27 februari 2006 11:38 schreef buzzer het volgende:
The Green Mile, al wel een oudje inmiddels (1999) maar zeker de moeite van het kijken waard.
quote:
tjaquote:
gelukkig welquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |