abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 februari 2006 @ 22:02:57 #152
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_35169134
The Cave en The Descent gaan allebei over een binnenkort uitgemoord groepje mensen dat een binnenkort instortende donkere grot besluit te verkennen. Ze worden dan ook wel eens met elkaar vergeleken. Meer overeenkomsten zijn er alleen niet. The Cave zit bijvoorbeeld vol met intellectuele subtiliteiten als enorme explosies zonder schijnbare oorzaak, en The Descent zit dan weer vol met opengereten vrouwelijke lichaamsdelen (nee, niet op díe manier). The Cave heeft van die scènes waarin een heldin aan een klimkoortje hangt en tegen een muur oprent om vervolgens met een reuzensprong iets heroïsch te doen, The Descent heeft schrikeffecten die voor de verandering niet bestaan uit 'oh, het was maar een kat', maar meer 'AH FUCK TERING WAT DE HEL OH JEZUS CHRISTUS'. The Cave is zo'n film die best leuk stom is voor op de zondagochtend, The Descent mag met Calvaire in het rijtje van beste horrorfilms van de noughties. Er is dus wel degelijk een verschil, ja. Meerdere, zelfs. Cave: 6-, The Descent: 8-.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_35170326
Before Sunset
Ik vind mezelf niet overdrijven of euforisch door te stellen dat je deze film niet met woorden kunt omschrijven....
  donderdag 16 februari 2006 @ 22:58:21 #154
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_35171585
Walk the Line - Nou ben ik niet erg bekend met Cash en zijn oeuvre, dus misschien is mijn beoordeling wel niet zo goed. Ik kon er niet echt veel mee. Die Biopics worden nu toch echt wel een beetje veel van hetzelfde. Het wordt telkens op precies dezelfde manier gebracht, zo'n rise and fall, drugs are bad for you mmkay verhaal. Dan moet het ook nog eens twee uur en drie kwartier duren. En dan te bedenken dat er dit jaar ook nog een over Dylan komt. Wat gaan ze daarna doen? Neil Young, Frank Zappa, Paul Simon en het jaar daarna the sequel: Art with Garfunkel ofzo? Dan voelen de zwarten zich weer achtergesteld en poepen we de biopics van Marvin Gaye, Stevie Wonder en James Brown ook maar even uit. Inmiddels is Bono de pijp uit en moet er daar natuurlijk ook een film over uitkomen. Ik hoop dat er tussen één van de bovenstaande iets vernieuwends gaat zitten, want dit kennen we nu onderhand wel. Omdat Phoenix geen Cash was, Whiterspoon een aardige Carter neerzette en het ondanks het feit dat het niets nieuws was toch ook niet slecht was een 6.5/10

En om het dan nog extra vervelend te maken komt er WEDEROM een vervelende vrouwenclub naast mij zitten om: met hun vingers te knippen, mee te zingen, te vloeken, te praten en te klappen.
pi_35172596
Kiss Kiss Bang Bang (2005)

Een leuke vlotte film met de nodige actie en humor. Het verhaal is goed, al is het soms wat rommelig. Verder heb ik me wel vermaakt.

vrijdag 17 februari 2006 @ 05:07:36 #156
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_35177590
Reviewtjes schrijven begint me een beetje te vervelen. Daarom omschrijf ik vanaf nu iedere film met een stukje script uit desbetreffend celluloid. Inclusief willekeurige woorden in hoofdletters! Natuurlijk wel met cijfer, anders leest niemand het. Zie HIER!

Stromboli (Rosselini, 1950):
INT - ONGEZELLIG HUTJE - DAG
INGRID BERGMAN is ZWANGER en kijkt op ongezellige wijze naar haar MAN (die ze HAAT).
Ingrid Bergman: "Ik ben zwanger en ik haat je."
Er valt een ongemakkelijke STILTE.
Man: "Ik ga vissen."
Er verschijnt een GEZICHTSUITDRUKKING op het gezicht van Ingrid Bergman.
De man gaat vissen.
Cijfer: 7,5!

Kiss Kiss (Bang Bang) (Stewart Sugg, 2000)
INT - GRATIS LOKATIE - DAG
Op de gratis lokatie wordt een scène uit PULP FICTION nagespeeld. Ondertussen doet CHRIS PENN op de achtergrond DUSTIN HOFFMAN in RAIN MAN na.
Chris Penn: "Ruuhhhh!"
CUT TO:
INT. - GRATIS LOKATIE #2 - DAG
Stellan Skarsgård: "Hoi."
Cijfer: 5!

Me and You and Everyone We Know (Miranda July, 2005)
INT - EEN PLEK DIE 'VERDRIETIG' UITSTRAALT - DAG
Miranda July (zingt): "Happiness where are you? I've searched so long for you. Happiness what are you? I haven't got a clue."
TODD SOLONDZ loopt de scène binnen. Spontaan verandert hij in een ENORME TEDDYBEER. De kijker knuffelt de teddybeer anaal.
Cijfer: 8-!

Kiss Kiss, Bang Bang (Black, 2005)
EXT - ZWEMBAD BIJ HIPPE CLUB - NACHT
Bij een HIP ZWEMBAD bij een HIPPE CLUB staan HIPPE MENSEN. Oh, en Robert Downey Jr.
Hippe man: "Maar vergeet niet! Dit is geen film!"
RDJR: "Natuurlijk niet!"
De WENKBRAUWEN van RDJR gaan omhoog en omlaag.
RDJR (in Voiceover): "Maar jij weet dat dit wel een film is, hè, kijker?"
De hippe man is HIP.
Hippe man: "En er is dus ook geen voiceover!"
RBJR haalt zijn TONG uit zijn BROEKZAK en propt hem stevig in zijn WANGZAK.
RDJR (in Voiceover): "Maar jij weet dat dit wel een voiceover is, hè, kijker?"
CUT TO:
INT - WHATEVER - NACHT
TIETEN.
Cijfer: 8!

Okay, dit zuigt. Volgende keer weer oud en vertrouwd!
pi_35177779
The cell
Wel spannend, maar vond het geen goede film
  vrijdag 17 februari 2006 @ 10:11:40 #158
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_35180172
The Hills Have Eyes
Een familie op doorreis met de caravan krijgt pech "in the middle of nowhere".
Daar ergens in de woestijn blijkt helaas een totaal geflipte familie rond te zwerven, waarvan de leden wel zin hebben in een stukje mensenvlees.

Erg spannende film en het mooie is dat er behoorlijk hard teruggevochten word. Met name door één van de honden, die volgens mij de meeste kills heeft gemaakt.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  vrijdag 17 februari 2006 @ 10:35:33 #159
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_35180814
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 22:58 schreef RuneRose het volgende:
Walk the Line - Nou ben ik niet erg bekend met Cash en zijn oeuvre, dus misschien is mijn beoordeling wel niet zo goed. Ik kon er niet echt veel mee. Die Biopics worden nu toch echt wel een beetje veel van hetzelfde. Het wordt telkens op precies dezelfde manier gebracht, zo'n rise and fall, drugs are bad for you mmkay verhaal. Dan moet het ook nog eens twee uur en drie kwartier duren. En dan te bedenken dat er dit jaar ook nog een over Dylan komt. Wat gaan ze daarna doen? Neil Young, Frank Zappa, Paul Simon en het jaar daarna the sequel: Art with Garfunkel ofzo? Dan voelen de zwarten zich weer achtergesteld en poepen we de biopics van Marvin Gaye, Stevie Wonder en James Brown ook maar even uit. Inmiddels is Bono de pijp uit en moet er daar natuurlijk ook een film over uitkomen. Ik hoop dat er tussen één van de bovenstaande iets vernieuwends gaat zitten, want dit kennen we nu onderhand wel. Omdat Phoenix geen Cash was, Whiterspoon een aardige Carter neerzette en het ondanks het feit dat het niets nieuws was toch ook niet slecht was een 6.5/10

En om het dan nog extra vervelend te maken komt er WEDEROM een vervelende vrouwenclub naast mij zitten om: met hun vingers te knippen, mee te zingen, te vloeken, te praten en te klappen.
Hear! Hear! My thoughts (almost) exactly! (Behalve die laatste zin, ik had een mooie rustige bios dit keer)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 11:11:45 #160
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_35181783
Ik ga 'm vanmiddag waarschijnlijk zelf kijken, dus dan weet ik meer, maar ik lees vrijwel overal dat WTL net géén standaard 13 in een dozijn biopic à la Ray is. Dat het interpretaties zijn van bekende mensen, geen imitaties. Dat het over personen en relaties gaat, minder over muziek en mythes.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 11:34:20 #161
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_35182445
True Heart Susie (1919)

Tja, hoe beoordeel je zo'n film. Één van de wat minder bekende films van Griffith. Het verhaal is simpel, soms vreselijk cliche (maar goed, daar kan je moeilijk van spreken in de beginjaren van de narratieve film). Het was leuk om is zo'n oude film te zien, en makkelijk vol te houden. Uiteindelijk wordt je toch wel bij het verhaal betrokken en ben je benieuwd naar hoe het gaat aflopen. Opvallend is ook het gebruik van flashbacks en de goede acteerprestaties van o.a. Lillian Gish.
Ik heb toch wel genoten.

The Teddy Bears(1907)

Zo'n beetje de eerste film waarin animatie wordt gebruikt (je ziet teddyberen dansen) De politieke satire die aan het klassieke verhaal van Goldilocks and the Three Bears is toegevoegd is erg grappig.

[ Bericht 3% gewijzigd door JelleS op 17-02-2006 11:44:48 ]
pi_35182593
The Godfather II
Ik kwam er tot mijn schrik bij het kijken achter dat ik deze nog nooit gezien had Hij was wel weer erg langdradig, maar damn.. wat een mooi visueel plaatje, wat een mooie muziekinbreng en wat een goeie acteurs. Deniro is echt de master hier voor mij, maar ook Pacino mag er zijn natuurlijk Het is een prachtige film om naar te kijken en te beleven, en niet eens als een opvolger.. op zichzelf staand een klassieker.

House of 9
Aparte insteek had deze film, waarbij weer een groepje mensen vast komt te zitten in een afgesloten plek. Kwam een beetje vaag op gang, en je weet al bijna hoe het afloopt na 5 minuten gezien te hebben. Er zaten wel mooie stukjes in de film waarbij een klassieke muziek de achtergrond vormt voor een stukje verloop van het verhaal wat je te zien krijgt via de bewakingscamera's. De rest was niet echt de moeite..
Where facts are few, experts are many.
  † In Memoriam † vrijdag 17 februari 2006 @ 11:43:23 #163
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_35182720
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 05:07 schreef Sai het volgende:
Kiss Kiss (Bang Bang) (Stewart Sugg, 2000)
INT - GRATIS LOKATIE - DAG
Op de gratis lokatie wordt een scène uit PULP FICTION nagespeeld. Ondertussen doet CHRIS PENN op de achtergrond DUSTIN HOFFMAN in RAIN MAN na.
Chris Penn: "Ruuhhhh!"
CUT TO:
INT. - GRATIS LOKATIE #2 - DAG
Stellan Skarsgård: "Hoi."
Cijfer: 5!
Wat is dit? Verkeerde gedownload?
Sheridana +1
pi_35183652
Big Momma's House 2

Plot:
Martin Lawrence returns as FBI agent Malcolm Turner, a master of disguise who again goes deep, deep undercover as the corpulent septuagenarian "Big Momma." To avert a national security disaster, Big Momma becomes a nanny housekeeper in the suspect's household - only to find him/herself becoming attached to the three children of the dysfunctional clan.

Mening:
Big Momma’s House 2 is een leuk vervolg op deel 1. Heb veel gelachen tijdens de film, de humor van Big Momma staat mij echt aan! Als je een keer op een zaterdagavond een film wilt kijken die je niet echt hoeft te volgen, dan is deze een aanrader!

Cijfer:
7

[ Bericht 7% gewijzigd door M3THoD_MAN op 17-02-2006 14:33:18 (Link Gefixed!) ]
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
  vrijdag 17 februari 2006 @ 13:11:52 #165
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35185746

De film was een soort van parodie op film-noirs, detective-mysteries etc, maar ondertussen ook gewoon een leuke goede detective film. Er zitten zeer mooie goede grappen in waarin de draak wordt gestoken met allerlei filmwetten en cliché's.
Als ik Robert Downey jr. hierin zie, is het toch erg jammer dat die man zijn leven zo heeft verknald. Val Kilmer is ook weer eens goed voor de verandering.
cijfer: 8.5

Tony Takitani (2004)
Tony Takitani is een verschrikkelijke goede tekenaar. Maar zijn tekeningen hebben totaal geen emotie, net zoals hij die bijna niet lijkt te hebben. Dus besluit die technische illustrator te worden. Dan ontmoet die een leuke jongedame en begint die te ontdooien. Maar zij is een onwijse shop verslaafde en dat vind Tony iets minder.
Door de manier van vertellen, filmen, overgangen en de muziek zit er een mooie constante vloeiende lijn in de film. En lijkt het net alsof alles elkaar zo opvolgt, terwijl er soms sprongen van jaren worden gemaakt.
cijfer: 7.5
pi_35191023
the hustler
deze film ademt coolheid. Paul Newman is een zeer goede 'poolshark' die lands legende minnesota fats zoekt voor een potje straight pool. Hij wint op spel en talent maar verliest op karakter. fANTASTISCH straight pool scenes en the hustler zelf is onweerstaanbaar. Kijk DIT

the blob (1988)
zo ontzettend matig met zoveel standaard gezever, onbedoeld grappig en een zwaar teleurstellende blob. En notabene de enige neger in die hele film was de slechterik *frappant
kijk deze film alleen met kleine kinderen die er misschien wel bang van worden want het is troep!
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
  vrijdag 17 februari 2006 @ 16:18:39 #167
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_35192740
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:43 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Wat is dit? Verkeerde gedownload?
Ik weet niet precies wat dat 'gedownload' betekent, maar het zou wel eens kunnen kloppen.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 16:21:09 #168
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35192866
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 16:18 schreef Sai het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat dat 'gedownload' betekent, maar het zou wel eens kunnen kloppen.
Dat is een soort van gratis films huren via het internet.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 16:26:55 #169
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_35193134
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Als ik Robert Downey jr. hierin zie, is het toch erg jammer dat die man zijn leven zo heeft verknald. Val Kilmer is ook weer eens goed voor de verandering.
Ach, hij is weer back on track, hoor. Iedereen heeft z'n dieptepunten .

Gisteren heb ik overigens Fierce Creatures gezien. Blijft heerlijk . Natuurlijk niet zo geweldig als A Fish Called Wanda, maar wel leuk. Toffe acteurs, idioot script, flauw en toch mooi. 7.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 19:14:40 #170
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_35199200
Chicken Little (Mark Dindal, 2005)
Vrij matige animatiefilm uit de Disney-stal. De film is eigenlijk alleen maar leuk voor kinderen. De film is niet echt grappig, op enkele momenten na en het verhaal is nogal rommelig. **
  vrijdag 17 februari 2006 @ 19:18:12 #171
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_35199324
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik ga 'm vanmiddag waarschijnlijk zelf kijken, dus dan weet ik meer, maar ik lees vrijwel overal dat WTL net géén standaard 13 in een dozijn biopic à la Ray is. Dat het interpretaties zijn van bekende mensen, geen imitaties. Dat het over personen en relaties gaat, minder over muziek en mythes.
Ik heb 'm ondertussen gezien en kan nu bevestigen dat dit ook mijn mening is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_35199854
DJANGO

Uitermate vermakelijke spaghetti western over een cowboy die voortdurend een lijkkist 8ter zich aansleept

Heerlijke film die ik zsm ga bestellen

pi_35202414
EVIL ALIENS

Het plot van deze zichzelf niet al te serieus nemende film doet er totaal niet toe, wat het leuke is van deze film is dattie bijna van elke horrorklassieker 'leent' en dan heb ik het over scenes én dialogen

Fans van EVIL DEAD, BRAINDEAD, PHANTASM, UNDEAD, BAD TASTE en DAY OF THE DEAD komen meer aan hun trekken dan ze zullen denken

Trailer

pi_35202463
Ik heb hem al gezien, lang geleden, maar ik ga straks weer kijken naar The Last Emperor

http://www.cinema.nl/cinema/movies/index.jsp?movies=6201722
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  vrijdag 17 februari 2006 @ 21:27:01 #175
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_35203350
Gisteren in de sneak:

Edison
Redelijke actie film met een sterke cast met oa. Morgan Freeman en Kevin Spacey in de hoofdrollen.
Jonge journalist (Justin Timberlake) ondekt tijdens een rechtszaak het een en ander over een afdeling van de politie die zich niet helemaal aan de regeltjes houden. Hij gaat op onderzoek en wil er een stuk over schrijven, maar wordt door ongeveer alles en iedereen tegen gehouden. Maar dan krijgt ie bezoek uit "onverwachte" hoek...
Zoals je kunt zien is het verhaaltje redelijk standaard en kun je de al op 10 vingers uit tellen hoe de film zal gaan aflopen. Het acteerwerk is in orde en het ziet er allemaal best mooi uit, maar er is voor een zulk soort film te weinig actie te zien en vliegt het geheel tegen het einde helemaal uit de bocht en is het einde nogal erg matig.
Jammer, want dit had veel beter uitgewerkt kunnen worden. Een speciale vermelding is wel redelijk op z`n plaats voor Justin Timberlake, die zich in z`n debuut redelijk goed staande weet te houden naast acteer giganten Freeman en Spacey.

IMDB Cijfer: 5,2/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
pi_35214221
Se7en

Wat een geweldige film
Erg spannend ook
  zaterdag 18 februari 2006 @ 10:27:48 #177
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_35214910
Lone Star (John Sayles, 1996)
Goede film met een rijk verhaal. Het vinden van een oud lijk vormt de katalysator van de film. Door de zoektocht naar de dader krijgen we via vele subplotjes een steeds gedetailleerder beeld van het dorpje op de grens met Mexico. Door de inventieve editing worden de flashbacks mooi geïntegreerd met de verhaallijn. Ook het acteerwerk van met name Chris Cooper is erg sterk. Eén van de beste films uit 1996. ****

Freeway (Matthew Bright, 1996)
Leuk pulpfilmpje met veel enthousiasme gemaakt. Het beroemde sprookje van Roodkapje wordt flink onderhanden genomen en omgebouwd tot een geflipte misdaadcomedy. Vooral door het enthousiasme van de cast werkt de film. De over-acting is één van de charmes van de film. Prima vermaak. ***½
  zaterdag 18 februari 2006 @ 11:09:28 #178
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_35215471
Crack-Up
Kun je vergeten dat je iemand hebt vermoord? Dat vraagt kunstcriticus en vervalsingsexpert George Steele (O'Brien) zich af nadat hij door de politie wordt gearresteerd. George meent dat hij een treinongeluk heeft gehad en gaat, geschaduwd door de politie, zijn stappen na die leiden naar een bende vervalsers. Een hypermoderne noir thriller (in 1946) waarbij de nieuwste snufjes (röntgenstralen, waarheidsserum) de moderne mens zowel kwelt als bijstaat. Een merkwaardige ondertoon - gezien het jaar van makelij - is de waarschuwing voor het gevaar van moderne technologie in verkeerde handen en de propaganda van naturalistische kunst voor de massa
8 1/2/10
pi_35217914
Infernal Affairs/Mou gaan dou
Snelle Hong-Kong politie-film die sinds 2002 al vervolgen heeft gehad. Prima film maar door de onbekendheid met de taal eb het uiterlijk van de hoofdpersonen moets ik toch een paar keer terug naar het begin van de film om alles te kunnen volgen, hoewel het later allemaal wel wordt uitglegd-maar dat wist ik toen nog niet. Prima gangsterrol ook van Eric Tsang.

Capote
De Oscar zou wel tercht zijn voor FSH als lispelende Truman Capote in prachtige strakke beeld composities. Subtiele film.
Helpt waar hij kan!
pi_35236689
Vandaag eindelijk Serenity van de serie Firefly gezien, en ik vond hem helemaal geweldig. De laatste keer dat ik bij een SF het soort spanning en meeslependheid meekreeg is heel lang geleden (First Contact denk ik). Heerlijk, en nog beter als je de serie gekeken hebt.

Super dus, ware het niet dat er een zwart randje aan zit; het hele firefly is voorbij. Meer afleveringen/beelden zal ik er niet van te zien krijgen, en dat is jammer. Deze serie had het verdiend om het verhaal rustig te vertellen ipv in een 1,5 uur film. Helaas, maar het is niet anders.

Oh, en laast zag ik een stukje Ghost Ship, maar dat moet toch wel de achterlijkste film geweest zijn die ik in een hele tijd heb gezien..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_35236914
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 20:56 schreef Vava het volgende:
Ik heb hem al gezien, lang geleden, maar ik ga straks weer kijken naar The Last Emperor

http://www.cinema.nl/cinema/movies/index.jsp?movies=6201722
En hij was weer geweldig! Sommigen vinden de film saai en langdradig, ik vond hem boeiend van het begin tot het eind, zo mooi!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_35242225
#geen
pi_35244101
TARKAN VIKING KANI

TARKAN VS THE VIKINGS

Een van de minder bekende Turksploitation movies en dit x is het een sword and sandals flick, errug leuk. Wolfen die eigenlijk honden zijn, en als ze aanvallen worden ze gegooid, octopussen die net wat levendiger lijken als diegene uit BRIDE OF THE MONSTER en ...

pruiken

de een nog abominabeler dan de ander

zondag 19 februari 2006 @ 11:38:32 #184
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_35248813
Le huitième jour (Jaco van Dormael, 1996)
Leuke Belgische film die wel wat weg heeft van Rain Man. Het begin vond ik erg mooi en ook wat volgt is leuk. Dat komt vooral door het aparte koppel wat Daniel Auteuil en Pascal Duquenne vormen. Soms wordt het wel net iets te sentimenteel voor mijn smaak, maar over het algemeen dus leuk. ***½

Le peuple migrateur (Jacques Perrin, 2001)
Van de drie grote Franse natuurdocumentaires, naast deze ook Microcosmos en het recente La marche de l'empereur, vind ik deze denk het best. De prachtige beelden zijn de grootste troef van de film. Af en toe wordt de serene rust die van de beelden afstraalt abrupt verstoort door de harde realiteit. Vooral de scene waarin een albatros een baby-pinguin voor de ogen van de ouders oppeuzelt is wrang. ***½

La promesse (Jean-Pierre & Luc Dardenne, 1996)
De film waar de gebroeders Dardenne internationaal mee doorbraken is een mooi sociaal drama. De sombere cinematografie en het grauwe decor waarin de film zich afspeelt versterken het bijtende realisme van de film. Vooral het einde is erg mooi en dan met name doordat de achtergrond geluiden nog doorgaan tijdens de aftiteling, die er voor zorgen dat deze langer blijft hangen. ****

Tian bian yi duo yun (The Wayward Cloud) (Tsai Ming-liang, 2005)
Bijzondere film van de Taiwanees Tsai Ming-liang. Hij combineert twee populaire Aziatische filmtakken in een verrassende en originele film. De hoofdmoot bestaat uit seksueel getinte zwijgzame scenes, die vaak dolkomische situaties bevatten. Deze worden onderbroken door hilarische absurdistische musicalnummers. Normaal ben ik daar niet zo kapot van, maar hier wordt het zo doeltreffend gebracht dat ze voor mij niet vaak genoeg konden komen. De cinematografie is trouwens ook fantastisch. ****
pi_35250158
Janghwa, Hongryeon (A Tale of 2 Sisters)
Erg subtiele en vooral mooi uitgevoerde semi horror uit Korea. De personages en lokatie zijn goeie ingredienten voor een mooie film en de beelden laten dat dan ook erg goed zien, daarbij komt dan een creepy verhaal om de hoek kijken wat zich nogal traag ontvouwd, maar omdat je door de beelden en muziek niet verveeld raakt maakt dat niet veel uit. Het plot oogt wel ingewikkeld en had voor mij wat duidelijk uitgelegd mogen worden, maar het mysterieuze is dan ook wel weer een charme natuurlijk
  zondag 19 februari 2006 @ 12:49:50 #186
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_35250667
Saving SIlverman (2001)
American Pie achtige film ... met een van de debielen van American Pie namelijk Jason Biggs. Hier is hij Darren Silverman die verliefd is op Judith (Amanda Peet) en wil trouwen met haar maar zijn vrienden J.D. (Jack Black) en Wayne (Steve Zahn) steken er een stokje voor. Als dan de jeugdliefde Sandy (Amanda Detmer) van Darren weer in zijn leven verschijnd proberen zijn vrienden hem aan haar te koppelen en ontvoeren Judith en sluiten haar op in de garage...En dan begint het sneue 'american pie' gedoe.

Oja de 3 vrienden hebben een ziekelijke adoratie voor Neil Diamond.

Cijfer 5.0 / imdb 5.4
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_35250784
Bakushû/Early Summer - Ozu 1951

Ik keek er een beetje tegenop om deze film te zien maar het was onterecht, hij is erg mooi en verveeld helemaal niet. Bij het verhaal moest ik aan Jane Austen-achtige verhalen denken, alleen is Ozu veel melancholieker dan de verfilming van Austen-verhalen die ik ken (ik ken ze alleen uit films).
Wat me, als detail, opviel waren ook de kleine verschillen in moraal met het Westen: hoofdrolspeelster Setsuko Hara, die de rol van Noriko (prachtig) speelt is 28 en nog niet getrouwd. Iemand vraagt of ze misschien op vrouwen valt; van een man weet iemand niet of hij nog maagd is- grappige dingen die je nooit in een Westerse film uit 1951 zou tegenkomen.
Ook moeten vrouwen volgens mij altijd lachen en ja-knikken zodat voor mij niet altijd duidelijk is of er nu ruzie is of onvrede of wat dan ook.
Helpt waar hij kan!
  zondag 19 februari 2006 @ 13:07:16 #188
52357 Lambiekje
pi_35251223
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 10:27 schreef Gorro het volgende:

Freeway (Matthew Bright, 1996)
Leuk pulpfilmpje met veel enthousiasme gemaakt. Het beroemde sprookje van Roodkapje wordt flink onderhanden genomen en omgebouwd tot een geflipte misdaadcomedy. Vooral door het enthousiasme van de cast werkt de film. De over-acting is één van de charmes van de film. Prima vermaak. ***½
De cast dan dus wel met Reese Witherspoon en Kiefer Sutherland.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 19 februari 2006 @ 14:38:29 #189
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_35254170

Vrolijke actiefilm betekende het filmdebuut van komiek Hill, die het hier nu eens zonder onderbroekenlol moet doen. Vooral aardig vanwege spectaculaire, fraaie achtervolging met drie rode mini's. Kleine crimineel en gentleman thief laten het verkeer in Turijn vastlopen om zodoende een grote kraak te kunnen zetten.
Goede film waarbij Benny Hiil een leuke bijrol speelt
8 1/2 /10

[ Bericht 1% gewijzigd door dvdfreak op 19-02-2006 15:04:42 ]
  zondag 19 februari 2006 @ 15:28:07 #190
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35255440
Everything Is Illuminated (2005)

Best goed geinig filmpje, zeker voor een regiedebuut. Vooral de opa en zijn hond waren erg komisch.

The Weather Man (2005)

De film deed mij heel erg denken aan American Beauty, maar dan zonder rondvliegende plastic zakjes. Ook deze film gaat over een man van middelbare leeftijd, die erachter komt dat zijn leven eigenlijk mislukt is. En toont hoe ongelukkig deze in eerste gezicht "dood normale" man is.
Nicolas Cage is natuurlijk geen Kevin Spacey. Maar the Weather Man heeft dan weer wel Michael fuckin' Caine.
De film bevat imo meer humor dan AB, tenmiste als je van zwarte humor houdt. Als je dat niet doet raad ik sterk af om de film te kijken. Doe je dat wel, dan moet je hem kijken zodra je de kans krijgt.
cijfer: 9

The Outlaw Josey Wales (1976)
Pief paf poef! Clint Eastwood wordt achtervolgt door gemene noordelingen. Pief paf poef! Clint Eastwood kijkt een beetje stoer om zich heen. Pief paf poef! Clint Eastwood raakt bevriend met een oude indiaan. Pief paf poef! Clint Eastwood spuugt nog maar een keer op de grond. Pief paf poef! Clint Eastwood redt wat mensen in nood. Pief paf poef! Clint Eastwood schiet wat gemene mensen neer. Pief paf poef! Einde.
cijfer: 6.5

Vivre sa vie: Film en douze tableaux (1962)
Met mijn eerste Godard stijg ik weer een plaatsje in de FTR snoblijst.

Maar daarnaast zou deze film vooral mijn herinnering ingaan als mijn eerste kennismaking met Anna Karina. Wat een prachtige vrouw is dat, en acteren dat ze kan. Verder was de film erg goed en realistisch. Al vond ik hem soms iets te afstandelijk.
cijfer: 8
  † In Memoriam † zondag 19 februari 2006 @ 16:17:41 #191
4571 Sokolsky
pi_35256954
Psst... ga eens Anna kijken in Une femme est une femme
Sheridana +1
  zondag 19 februari 2006 @ 17:54:20 #192
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_35260302
Pom Poko
Een groep wasberen met transformerende krachten probeert hun heuvel te redden van de naderende nieuwbouwwijken.

Mooie animatiefilm met grappige wasberen.
Ze hebben in de film een goede balans weten te brengen waardoor het niet één grote moralistische preek is geworden.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zondag 19 februari 2006 @ 18:04:27 #194
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_35260649
Star Wars Episode III - Revenge of the Sith: Tsja. Ik ben nooit echt heel erg gek geweest op de Star Wars films, maar het werd eens tijd om de serie af te sluiten. De film vermaakt zeker en weet ook echt een mooi bruggetje te bouwen tussen de oude en de nieuwe films. Sommige dingen zijn ecter, Star Wars in ere houdend, overdone. Bijvoorbeeld het acteren . Ach, ja. Ik weet het allemaal niet zo goed bij die films . In elk geval was het leuk om naar Ewan te kijken. Dus maar een 7 .
  zondag 19 februari 2006 @ 18:11:54 #195
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_35260995
Velvet Goldmine weer 'ns bekeken. Stond hoog in mijn top 100 en is er nu helemaal uit verdwenen. Vreemd dat een film de ene keer een geweldige indruk kan maken en dat ik 'm de volgende keer, enkele jaren laten, een stuk minder kan vinden.

Brokeback mountain was prachtig. Laat die oscars maar komen. (Een tournement voor gaythemed film zou een keer leuk kunnen zijn)
A spoonful of sugar...
pi_35263209
Munich

Goede film, mooie uitgewerkte scenes. Alleen gaat het verhaal soms wat van de hak op de tak.. In z'n totaal ruim voldoende

zondag 19 februari 2006 @ 20:25:13 #197
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_35266716
quote:
Op zondag 19 februari 2006 15:28 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Outlaw Josey Wales (1976)
Pief paf poef! Clint Eastwood wordt achtervolgt door gemene noordelingen. Pief paf poef! Clint Eastwood kijkt een beetje stoer om zich heen. Pief paf poef! Clint Eastwood raakt bevriend met een oude indiaan. Pief paf poef! Clint Eastwood spuugt nog maar een keer op de grond. Pief paf poef! Clint Eastwood redt wat mensen in nood. Pief paf poef! Clint Eastwood schiet wat gemene mensen neer. Pief paf poef! Einde.
cijfer: 6.5
Je vergeet de oneliners. .

Ik zag zelf nog de uitstekende docu Hell House. Het gaat over een soort Christelijk spookhuis, dat ieder jaar weer wordt opgezet rond Halloween. Bezoekers kunnen daar zien hoe je een langzame pijnlijke dood sterft bij een abortus, hoe homosexuelen de pijp uitgaan met een flinke dosis AIDS en dat daten op internet ook allerlei ongezonde gevolgen heeft. Knap hoe het allemaal behoorlijk objectief blijft.
Ook mocht ik genieten van een sputterende projector die Caché uitspuugde. Ik vind het wel een goede film om geen mening over te hebben.
pi_35267606
Jarhead 2005

Film over oorlog, alleen dan over de saaie kant van de Golf-Oorlog. Super film, goed acteer werk en goeie muziek. Past precies in het rijtje thuis van Full Metal Jacket en Apocalypse Now.

Een 9!

Prime 2005

Romantisch/ komische film met Uma Thurman ( ) en Bryan Greenberg in de hoofdrollen. Zij zijn verliefd op elkaar geworden alleen zit er 15 jaar leeftijds verschil tussen. Wel redelijk leuke film maar veder niet echt iets bijzonders.

Een 6.
  zondag 19 februari 2006 @ 22:35:03 #199
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_35271923
Je hebt van die films die je leven veranderen. My Neighbour Totoro is er zo ééntje. Ik weet nu bijvoorbeeld honderd procent zeker dat ik geen kinderen wil. 5-.
  zondag 19 februari 2006 @ 23:01:50 #200
46794 Berkery
Fat bastard
pi_35272823
Be Cool

'Get Shorty' heb ik halverwege maar afgezet maar om een of andere reden heb ik deze wel kunnen afkijken (Uma ). Er zitten wel leuke types in de film maar John Travolta is drie keer niks, niet grappig, net als in Get Shorty eigenlijk.

Time Bandits

Jeugdsentiment voor 5 euro bij een dumpzaak gekocht. Geinige (kinder?)/avonturen/fantasy film van Terry Gilliam en Michael Palin. De film gaat over een groep liliputters die met behulp van een kaart door de tijd reizen en daarbij op rooftocht gaan, op hun hielen gezeten door het 'Opperwezen' (van wie ze de kaart hebben 'geleend') en 'Het kwaad'.
Laat dit soort films maar aan Terry Gilliam over.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_35273059
Kárhozat (1988)

Verbluffende film, mooi verhaal met de nodige eenzaamheid en liefde. Prachtige ontroerende muziek en de trage beelden gevuld met karakteristieke geluiden maken dit toch een aparte maar speciale film.

zondag 19 februari 2006 @ 23:13:47 #202
4180 Hare
Come fly with me!
pi_35273173
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:35 schreef Sai het volgende:
Je hebt van die films die je leven veranderen. My Neighbour Totoro is er zo ééntje. Ik weet nu bijvoorbeeld honderd procent zeker dat ik geen kinderen wil. 5-.
Homo!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zondag 19 februari 2006 @ 23:15:02 #203
4180 Hare
Come fly with me!
pi_35273213
quote:
Op zondag 19 februari 2006 17:54 schreef victorinox het volgende:
Pom Poko
Een groep wasberen met transformerende krachten probeert hun heuvel te redden van de naderende nieuwbouwwijken.

Mooie animatiefilm met grappige wasberen.
Ze hebben in de film een goede balans weten te brengen waardoor het niet één grote moralistische preek is geworden.
Dat worden Ghibli films nooit
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  maandag 20 februari 2006 @ 09:51:06 #204
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_35279868
Sympathy for Mr. Vengeance
Een doofstomme jongen ontvoert een kindje om zo geld te krijgen voor een niertransplantatie voor zijn zus.
Het plan mislukt een beetje waardoor we op het thema wraak aankomen.

Hele mooie film, ware het niet dat ie een uurtje te lang duurt.
Als er niet zulke langdradige scene's in zaten had ik hem een acht gegeven, nu moet ie het met een zesje doen.

IMDb Vote History
  maandag 20 februari 2006 @ 10:35:11 #205
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_35280765
quote:
Op maandag 20 februari 2006 09:51 schreef victorinox het volgende:
Een doofstomme jongen ontvoert een kindje om zo geld te krijgen voor een niertransplantatie voor zijn zus.

Als er niet zulke langdradige scene's in zaten had ik hem een acht gegeven, nu moet ie het met een zesje doen.

[afbeelding]
Precies heo ik er ook over dacht. Te veel scenes die te lang worden uitgerekt. Hoe lang kan een mens naar een politieboot op het water kijken..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_35280886
Ik heb van het weekend eens lekkere commerciele wegkijkers gehuurd; Batman begins & mr. en mrs. Smith.

Batman begins: Ik stond ervan te kijken hoe leuk ik deze film eigenlijk vond, heeft me aangenaam verrast.
Mr. en Mrs. Smith: op zondag gekeken en was precies waar ik op hoopte, een fijne wegkijkfilm. Af en toe even een wasje draaien, een bakje koffie pakken en ondertussen kan je deze film gewoon door laten draaien zonder het verhaal kwijt te zijn. Aardig.

Vanaf nu ga ik weer echte films kijken ;-)

ps. laatste film die me écht iets deed: Open Water
pi_35281242
Lock stock and two smoking barrels

weer eens van de stal gehaald, blijft een geniale film!
  maandag 20 februari 2006 @ 10:58:24 #208
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_35281373
quote:
Op maandag 20 februari 2006 10:53 schreef hannekethemaster het volgende:

I think knives are a good idea. Big, fuck-off shiny ones. Ones that look like they could skin a crocodile. Knives are good, because they don't make any noise, and the less noise they make, the more likely we are to use them. Shit 'em right up. Makes it look like we're serious. Guns for show, knives for a pro.

IMDb Vote History
pi_35281378
quote:
Op maandag 20 februari 2006 10:53 schreef hannekethemaster het volgende:

Goed plan om die weer eens te kijken.
  maandag 20 februari 2006 @ 11:41:05 #210
52357 Lambiekje
pi_35282548
quote:
Op zondag 19 februari 2006 23:01 schreef Berkery het volgende:

Time Bandits

Jeugdsentiment voor 5 euro bij een dumpzaak gekocht. Geinige (kinder?)/avonturen/fantasy film van Terry Gilliam en Michael Palin. De film gaat over een groep liliputters die met behulp van een kaart door de tijd reizen en daarbij op rooftocht gaan, op hun hielen gezeten door het 'Opperwezen' (van wie ze de kaart hebben 'geleend') en 'Het kwaad'.
Laat dit soort films maar aan Terry Gilliam over.
Klopt alleen vind ik Brothers Grimm niet zo denderend eigenlijk.
  maandag 20 februari 2006 @ 13:11:52 #211
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_35285386
Tony Takitani (Jun Ichikawa, 2004)
Erg mooie delicate film over een eenzame man. De prachtige subtiele camerabewegingen brengen het verhaal kil, maar heel mooi in beeld. De wellicht de nog mooiere pianoklanken ondersteunen de beelden en weken de emoties los. Het grootste gedeelte van het verhaal wordt door voice-overs verteld en samen met de zijwaardse camerabewegingen krijgen je sterk het gevoel een verhaal te lezen. ****

Happy Endings (Don Roos, 2005)
Het leukste en beste aan de film is Maggie Gyllenhaal. De scenes met haar zijn de beste van de film en ze bewijst nog best goed te kunnen zingen ook. Verder duurt de film te lang, maar vooral beviel de stijl van de film me niet zo. Met name de zinnen met achtergrond en toekomst informatie vond ik storend. ***
  maandag 20 februari 2006 @ 13:44:09 #212
67089 Gillingham
The horror...
pi_35286445
The Elephant Man DVD 8/10
Een van de eerste films van Lynch die ik te zien kreeg, maar destijds kende ik de man nog niet, had de film niet afgekeken en was ik een stuk jonger, dus was het hoog tijd voor een fatsoenlijke inhaalbeurt. Interessant verhaal over de ongelukkige Joseph Merrick die lijdt aan een uiterst zeldzame ziekte en dat in extreme vorm. Niet z'n beste, maar wel de moeite waard.

MASH TV, 8/10
Allereerst irritant reclames, waardoor ik haast onvermijdelijk een klein gedeelte na de reclames mis. Grappig, onderhoudend en aardig geacteerd. Niet erg realistisch natuurlijk, want MASH = Chaos, maar dat hoeft ook helemaal niet. Hot Lips

Team America PC, 5/10
Niet bepaald een fatsoenlijke versie, want slechte beeldkwaliteit en nog slechter geluid, maar achteraf was beter ook niet echt nodig geweest. De film viel namelijk vies tegen. Erg flauw, weinig inventief en weinig tot geen goeie grappen. Komt niet eens in de buurt van matige afleveringen van South Park. Laat die kerels maar tekenseries maken en zich niet nogmaals (BASEketball) aan filmachtige projecten wagen.

Daarnaast nog Amores Perros gekeken die ik al gezien had, maar een herwaardering was nodig na de tweede kijkbeurt, geweldige film. En Stalker waar nog een review van zal volgen, maar daar heb ik meer tijd voor nodig. Prachtige film in ieder geval.
What's it going to be then, eh?
  maandag 20 februari 2006 @ 13:58:41 #213
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_35286900
Torn Curtain - Toch wat minder dan dat we gewend zijn van de Master of Suspense. Mede door het houterige acteerwerk van Newman en Andrews, het had ook allemaal wel wat minder lang gekund. Gelukkig zitten er nog een aantal aardige sènes in die het geheel wat omhoog halen, ook de supporting cast was niet onaardig. Daarom, en omdat het een Hitchcock is, maak ik er toch nog een 7 van.
pi_35287000
Stepmom
Beetje standaard film met degelijke prestaties van de bekende cast Harris, Roberts en Sarandon. De kinderen doen het ook redelijk goed met een jonge Jena Malone als de dochter. Het verhaaltje is netjes uitgevoerd, maar het einde was wat mij betreft te moraliserend. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zich meer kunnen inleven in de situaties uitgebeeld, maar ik had er niet veel mee
  maandag 20 februari 2006 @ 20:27:11 #215
67089 Gillingham
The horror...
pi_35301392
Stalker DVD, 9/10

Wow! Wat een bijzondere film is dit. Mijn eerste Tarkovsky, dus de impact was optimaal, maar ik moest nog wel even wennen aan zijn kijk op film. Na de eerste shots wist ik dat ik de film de tijd moest gunnen om zichzelf te tonen, dat deed ik dan ook en dat wierp z'n vruchten af. Mooie beelden, fascinerende gesprekken en een interessante context. Vanaf het moment dat de drie mannen de Zone proberen binnen te komen krijgt de film figuurlijk en even later ook letterlijk kleur. Op dat moment worden we in de wereld van Tarkovsky's Zone gezogen, samen met de drie hoofdfiguren die zichzelf langzaam maar zeker blootgeven. Eentje voor in m'n Top 100, maar hoe is een film als deze te vergelijken met andere films? Film is niet alleen entertainment, film kan zeker ook Kunst zijn. Zeer zeker niet m'n laatste Tarkovsky.
  maandag 20 februari 2006 @ 20:34:33 #216
52357 Lambiekje
pi_35301752
The Dawn (2006)
Oei oei wat een sneue film ... je eigen film opnemen levert nog een betere film op.
Een klas gaat op exercursie voor rituele offers ...
De grietjes kunnen alleen maar kibbelen en gillen , wat een ubersnollen.
pfff .. je raadt het vast al wat er gaat gebeuren......

imdb .. volgens my ben ik de eerste voter voor deze film
cijfer 3.0

The Philadelphia Story (1940)
Cary Grant , Katharine Hepburn, James Stewart ...
In avond voor het huwelijk van Hepburn krijgt ze nog een affaire...

Het zal gerust goed geweest zijn .. maar naar mijn idee is het toch een beetje oubollig.

imdb 8.2 #144 / cijfer 6.0
pi_35302557
2001 MANIACS

Hi, i'm Cat..

as in... Pussy...

Goede remake van Herschell Gordon Lewis' gore classic TWO THOUSAND MANIACS!. Diegenen die het origineel gezien hebben weten precies wat ze kunnen verw88 aangezien deze film net zo bot en campy is als die film. Mischien dat het een wat domme film lijkt voor hedendaagse jeugdigen die het origineel niet hebben gezien, zou kunnen, maar dan moeten ze hun huiswerk maar wat beter doen

Leuk ook de vele cameo's van horrorberoemdheden, lekkere grietjes en een Robert Englund op dreef

8.5

pi_35308832
Volcano
matige film, beetje nep en veel te standaard hollywood film

White noise
aardige film, had er niet veel van verwacht, maar bleek toch redelijk eng te zijn.

Madagascar
Leuke film, duurt alleen veel te kort, alleen david swimmer is echt een sukkel. Friends sucks sowizo

Harold & Kumar
matige film, te nep allemaal, te weinig echt grappige stukken
Nothing to see here, carry on
pi_35309935
H.O.T.S

Vréééééééééselijke film

maandag 20 februari 2006 @ 23:25:02 #220
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_35310537
Shopgirl is een romantische komedie. Met een zuigende voice-over. Met Leslie Nielsen. Met vallende rozenblaadjes. Met een vrouw die tussen twee tegenovergestelde mannen moet kiezen. Met niets nieuws.

En met een dondersgeile Jason Schwartzman.

Fijn. 7-.
pi_35310799
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:12 schreef kinky_queen het volgende:
H.O.T.S

Vréééééééééselijke film

[afbeelding]
Ziet er wel leuk uit moet ik zeggen .
pi_35313605
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:29 schreef Twisted_Logic het volgende:

[..]

Ziet er wel leuk uit moet ik zeggen .
Je zou idd wel zeggen dat het kijkwaardig is.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 00:58:01 #223
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_35314659
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:12 schreef kinky_queen het volgende:
H.O.T.S

Vréééééééééselijke film

[afbeelding]
Zo te zien meer een vlééééééselijke film.
IMDb Vote History
  dinsdag 21 februari 2006 @ 01:11:24 #224
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35315007
Love, Ludlow (2005)
Schoolvoorbeeld van een middelmatige Independent movie.
cijfer: 6
pi_35315054
Super size me

Te lang, maar wel vermakelijk.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 01:26:05 #226
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_35315322
Kurtlar Vadisi - Irak
Turkse actiefilm over het gewelddadige optreden van Amerikaanse soldaten in Irak.
Met name over een voorval waarin Turkse soldaten door Amerikanen vernederd worden.

Een enigszins propaganda filmpje, maar weinig meer geschiedvervalsing dan dat we normaal in hollywoodfilms tegenkomen.
Het enige wat me wel tegenviel was dat er een subplotje over Joodse organenhandel bijzat, waardoor ze de Islam-Israël problematiek erbij betrokken.
Ze laten gelukkig wel duidelijk merken dat "echte" moslims tegen zelfmoordaanslagen/onthoofdingen zijn.
IMDb Vote History
pi_35315349
Elizabethtown met Orlando Bloom en Kristen Dunst, zeer zeker de moeite waard om naar te kijken.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 01:36:54 #228
135455 TrySin
Actually do not
pi_35315492

Fight Club.
Eindelijk gezien.. . en het behoort meteen tot een van mijn favoriete films.
Life imitating Art
  dinsdag 21 februari 2006 @ 03:38:16 #229
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_35316776
De Left Behind Trilogie (beter bekend als Left Behind I, II en III)
Het heeft een tijdje op zich laten wachten, maar eindelijk breekt het einde der tijden toch aan. Reden om te juichen voor de fundamentele Christenen, want die worden automatisch naar de hemel gezapt. Kut voor de wat minder fundamentele Christenen, want die blijven achter met een enorme groep bloeddorstige atheïsten. Al snel doet die laatste groep via de VN (toch al bij uitstek een duivelse groepering) een poging de wereldmacht over te nemen en hervinden de part-time Christenen hun absolute geloof in een letterlijke interpretatie van de Bijbel. Vanaf dan is het wachten tot Jezus zich weer eens laat zien en moet er wat lelijke CGI, wat rommelig schrijfwerk en bovenal wat matig acteerwerk worden verduurd.

Nou ja, Christelijke propaganda dus, gebaseerd op een flinke serie gelijknamige boeken. Die ga ik niet lezen, maar drie films van anderhalf uur passen net wel in mijn verschrikkelijk drukke schema.
Het uitgangspunt is best wel tof, en ik denk dat er met flink wat atheïstisch herschrijven ook een erg interessante Twilight Zone-aflevering uit had kunnen komen. Kut dus dat dat niet gebeurd is. Alles ligt er zó ontzettend dik bovenop dat het erg matige acteerwerk en de vlakke personages er nog maar net doorheen schijnen. Meermaals wordt de zo-slecht-dat-het-leuk-wordt-lijn overschreden, maar niet vaak genoeg om het echt een plezante vijf uur te maken.

Eigenlijk is het beste aan de film een inkijkje in een vreemd aanhangseltje van het Christelijk geloof. De Left Behind-boeken belanden steevast in de hoogste regionen van bestsellers-lijsten, en ook de films hebben het helemaal niet onaardig gedaan. Een beetje rondneuzen op internet laat zien dat flink wat mensen dit soort dingen serieus nemen (www.raptureletters.com ) en dan is dit wel een soort interessant tijdsdocument. Ofzo.
Oh ja, de soundtrack met briljante nummers als "Can't Wait for You to Return", "Live for the Lord" en "I Believe in You" is ook wel een vermelding waard.

Zo alles bij elkaar geef ik de hele serie een 12. Beter bekend als drie vieren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sai op 21-02-2006 03:49:24 ]
  dinsdag 21 februari 2006 @ 09:12:42 #230
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_35318139
2 Days in the Valley (John Herzfeld, 2005)
Aardige zwarte misdaad-comedy die echter nooit echt grappig wordt. Het verhaal is best onderhoudend, maar het acteerwerk is erg slecht. Waar de overacting in Freeway werkt, doet het dat hier bij de meesten niet. Alleen James Spader is wel tof al huurmoordenaar. ***
pi_35318934
Taran en de toverketel 1985

Leuke disneyfilm, over een knechtje van een varkenshoeder die op een varkentje moet passen die over een bijzondere gave beschikt. Uiteraard is er een boze koning (de hoornkoning) op zoek naar dit varkentje en moet Taran de held spelen.
Eigenlijk wilde ik deze film zien omdat ik vroeger toen ik een jaar of 8-10 was dit verhaal als vervolgavontuur in de Donald Duck stond en ik het toen al erg spannend vond. En ik moet zeggen dat het niet tegen viel, leuk verhaal mooie tekeningen.
Wel redelijk spannend voor kleine kinderen denk ik, maar ik heb er zelf geen last van gehad
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  dinsdag 21 februari 2006 @ 12:13:14 #232
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35322316
Free Zone (2005)
Een Amerikaanse toeriste (Natalie Portman ) en een Israelische vrouw maken met zijn tweeën een autotoch naar Jordanië's Free Zone om dat de vrouw daar zaken moet doen.
De film heeft door de lange shots met een handheld camera een lekkere docu gevoel. En vooral de flachbacks vond ik heel mooi gedaan. Door ze als een waas over wat op dat moment gebeurt te laten zien, krijgt je echt het gevoel dat iemand terug denkt aan iets, terwijl ze een beetje uit het raam kijkt, op dezelfde manier als je eigen gedachten gaan dwalen als je in de trein of auto zit. Er wordt zeer goed geacteerd door Hana Laszlo, Hiam Abbass en Natalie Portman En hoewel in een film als dit het Israëlisch-Palestijns conflict centraal staat, kiest de film geen kant en houdt zich niet bezig met hoge politiek, maar laat gewoon het leven van normale mensen zien in die gebieden.
Je moet alleen wel eerst door een 5 minuten durende shot van een huilende Natalie Portman heen. Maar daarna wordt de film beter en beter.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 22:39:32 #233
40664 Durbin
Who knows..
pi_35347353
2001 Maniacs (2005, USA)

Een aantal studenten reizen richting Californië voor Spring Break maar komen onderweg terecht in een afgelegen dorpje, vol met rednecks. Uiteraard nemen ze de uitnodiging voor overnachting met beide handen aan en zo zitten ze vast in een dorp vol idioten die op de meest creatieve manier mensen vermoorden. Lekker vermakelijk, alhoewel de film een beetje teveel drijft op de moordscenes, maar die zijn af en toe dan ook best de moeite waard. Voor de rest is de benodigde humor en gore aanwezig, waardoor een dergelijke film bij mij al snel interessant genoeg is. In het hedendaagse "horror"-genre is deze film samen met Boy Eats Girl één van de leukere van de laatste tijd.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_35348108
Hier op fok:
Brokeback Mountain
IMDB:
Brokeback Mountain

Ik vond hem erg goed, mooi acteerwerk, goeie soundtrack.

De agressie vind ik niet overdreven, juist gepast. Geen idee waarom, het was gewoon "precies de juiste hoeveelheid", gezien het geheel.

Overall: een 8,5

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2006 22:55:29 ]
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:20:54 #235
52357 Lambiekje
pi_35349376
The Ice Storm (1997)
Goede drama film ... Slecht functionerende gezinnen in de jaren 70. Waarbij de ouders meedoen aan een sleutelparty. De kinderen experimenteren met sex en drugs en stuff.

bunch of bekende acteurs
Kevin Kline, Tobey Macquire, Elijah Wood, Joan allen, Sigourney Weaver

7.7 / imdb 7.5
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2006 @ 23:22:16 #236
4571 Sokolsky
pi_35349434
Black (2005)

Indiase film over een meisje dat doof en blind is, en haar leraar die haar het "licht" leert zien. Op IMDB doet 'ie het erg goed: een 8,5 op 1700 votes. Ik kan wel begrijpen waarom; visueel is het allemaal prachtig en met name Amitabh Bachchan doet het érg goed. Minpunt is dat de sentimentele momenten hier en daar wat geforceerd overkomen, mede door de begeleidende muziek.

Al met al vind ik 't wel een 8 waard.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sokolsky op 22-02-2006 00:05:24 ]
Sheridana +1
pi_35351167
Deep Throat revisited

een van eerste echte porno-films uit het verleden en dat kun je ondanks de revisie er ook
wel aan afzien.(beeldkwaliteit) Wel leuk om zo beroemde film eens te zien.
verder zijn alle handelingen nogal gedateerd.
31 december 2006: Inactive FOK!account
  woensdag 22 februari 2006 @ 01:31:14 #238
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_35353888
Ook eindelijk weer eens wat films gekeken, en wel deze:

Tierra (Medem, 1996)

Erg mooie film wel. Mooie beelden, fraaie dialogen en een meer dan herkenbare thematiek werden de kamer ingeslingerd. Zonder echt een concreet doel, kachelt het zo'n dikke twee uur door. Het had in dit geval wel wat korter gekund, maar gelukkig zaten er ook twee mooie actrices in, waardoor het me toch wist te blijven boeien. Het karakter van Angel, toepasselijke naam natuurlijk, had echter wel iets meer uitgediept kunnen worden, van het waarom hij zo is en hoe dat zo. Of het moet me helemaal ontgaan zijn. Maar goed, het idee erachter was wel mooi en zoals gezegd was de cinematografie erg mooi. Daar ben ik erg gevoelig voor.

Een 8-

Le Salaire de la Peur (Clouzot, 1953)

In het begin had ik wat moeite om erdoorheen te komen, maar daarna ontvouwt zich een zeldzaam spannende reis waarbij twee trucks een aantal explosieven moeten zien af te leveren. Een aantal keer wist het mij wel op het spreekwoordelijke puntje van mijn stoel te krijgen. Zo intens dat je meeleeft met die jongens. Het camerawerk speelt hier een erg grote rol in. Er wordt erg de tijd genomen om alles in beeld te brengen, waardoor je het als ware zelf allemaal beleeft. Ook mooi om te zien is de groeiende band tussen de hoofdpersonen. Niet alles is voor geld te koop. De eindscène is in deze ook erg treffend.

8+

Warui Yatsu Hodo Yoku Nemuru (The Bad Sleep Well) (Kurosawa, 1960)

Erg mooie film van Kurosawa. Weer een hele andere dan zijn anderen die ik heb gezien. Zijn veelzijdigheid mag geprezen worden. Deze keer betaalt het zich uit in een spannend drama/thriller dat de corrupte zakenwereld aan de kaak stelt. Na de pakkende beginscène is de toon meteen gezet. Het duurt 2,5 uur, maar verveelt geen moment. Mifune toont zich wederom een klasse acteur en zet zijn rol als wraakbeluste zoon erg goed neer. Voor mij wel één van zijn betere. Het laatste half uur is ook érg goed en toont maar weer eens aan dat het recht niet altijd zegeviert. Topscenario als je het mij vraagt. 1960 is ook een mooi filmjaar geweest hoor

9-

Films

[ Bericht 1% gewijzigd door laurenzo85 op 22-02-2006 01:41:26 ]
pi_35360059
Halflight
Met Demi Moore.

Was wel een leuke film
#geen
  woensdag 22 februari 2006 @ 11:49:55 #240
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_35360061
Edison (David J. Burke, 2005)
Vrij beroerde thriller met een verbazingwekkend bekende cast. Hebben ze het script van te voren niet gelezen ofzo? Er zit geen enkele echte spanning in. Van iedereen is meteen duidelijk wat voor rol ze spelen in het geheel. Het is constant wachten op de volgende overduidelijke zet en dat wordt op een gegeven moment vrij saai. De meeste bekende namen doen het best aardig, maar waarom ze in deze film zitten is me een raadsel. Alleen John Heard zet een erg beroerde rol neer. **
pi_35360118
Nanny McPhee

Leuke vermakelijke familiefilm. Beetje in de sfeer van Harry Potter, niet erg hoogstaand, maar wel leuk voor het gezin.
  † In Memoriam † woensdag 22 februari 2006 @ 12:02:41 #242
4571 Sokolsky
pi_35360410
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 01:31 schreef laurenzo85 het volgende:
Het karakter van Angel, toepasselijke naam natuurlijk, had echter wel iets meer uitgediept kunnen worden, van het waarom hij zo is en hoe dat zo. Of het moet me helemaal ontgaan zijn.
Dat zou heel erg on-Medem geweest zijn. Hij verklaart nooit wat; iets is zo of iets is niet zo, en daar moeten we het mee doen. Dat vind ik ook wel een deel van de charme van zijn films.
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 01:31 schreef laurenzo85 het volgende:
1960 is ook een mooi filmjaar geweest hoor
Ah, krijgen we een nieuw tournament?
Sheridana +1
pi_35362925
Taking Lives (2004)
Angelina Jolie speelt een FBI-agente die achter een moordenaar aanzit die steeds de identiteit van zijn slachtoffers overneemt en die het voorzien heeft op een kunstahandelaar (Ethan Hawke), die getuige was van zijn laatste moord. De openingsscène is best goed; de film lijkt in de eerste instantie een roadmovie over twee weggelopen jongens te zijn, maar dat blijkt later slechts een illustratie van de werkwijze van de moordenaar. De rest van de film is wat minder, eigenlijk een beetje een standaard thriller. De *schokkende* ontdekking die Angelina's personage doet is wel heel erg voorspelbaar en het einde kun je ook wel zien aankomen. Misschien leuk om te kijken als je niks beters te doen hebt, maar als je deze film links laat liggen mis je ook niks.

cijfer: 6, IMDB: 5.7
  † In Memoriam † woensdag 22 februari 2006 @ 15:11:42 #244
4571 Sokolsky
pi_35366730
Rocco e i suoi fratelli (1960)

Damn.

Ongelooflijk sterk drama over een moeder en haar vijf zoons, die van het platteland naar Milaan verhuizen en daar een bestaan proberen op te bouwen. De een gaat dat wat beter af dan de ander, en de veranderingen die het stadsleven teweeg brengt gaan niet in de koude kleren zitten. Wanneer twee broers vechten om dezelfde vrouw raakt het gezin ontwricht.

Visconti schotelt de kijker een paar bijzondere indringende scènes voor, die op je netvlies gebrand blijven. Alle personages worden uitstekend uitgediept, met die van Alain Delon en Renato Salvatori voorop. Claudia Cardinale komt ook nog voorbij huppelen in een klein rolletje.

Ik houd het voorlopig op een 9-.
Sheridana +1
pi_35367003
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:05 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Taran en de toverketel 1985

[afbeelding]

Leuke disneyfilm, over een knechtje van een varkenshoeder die op een varkentje moet passen die over een bijzondere gave beschikt. Uiteraard is er een boze koning (de hoornkoning) op zoek naar dit varkentje en moet Taran de held spelen.
Eigenlijk wilde ik deze film zien omdat ik vroeger toen ik een jaar of 8-10 was dit verhaal als vervolgavontuur in de Donald Duck stond en ik het toen al erg spannend vond. En ik moet zeggen dat het niet tegen viel, leuk verhaal mooie tekeningen.
Wel redelijk spannend voor kleine kinderen denk ik, maar ik heb er zelf geen last van gehad
waar heb je die vandaan?
pi_35374281
Vacas

Sterke film van Medem, die nog wel een beetje de magie van zijn latere films mist.
Mooie beelden en een opvallend lineair verhaal maken 'em zeker de moeite waard.

Life is a miracle

Wat een heerlijke films maakt Kusturica toch!
Uitbundige komedie met serieuze ondertoon die ik niet zo goed vond als Underground, maar beter dan Black Cat, White Cat.
Gewoon een genot om naar te kijken!

Opvallend zijn de Fellini-invloeden die je in de film terugziet.

Bonnie and Clyde

Indertijd (jaren zestig) een erg controversiële film omdat er sympathie wordt getoont met de hoofdrolspelers, die uiteindelijk toch misdadigers zijn.
Door natural born killers maakt dit aspect van de film niet veel indruk meer, maar de film mag er zeker weten.

Dit door de sfeervolle beelden van het zuidelijke deel van de VS en vooral door het uitstekende acteren van met name Beatty en Dunaway als Bonnie and Clyde.

Ietwat gedateerd maar toch zeker de moeite waard.
  woensdag 22 februari 2006 @ 18:38:30 #247
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_35374691
La Terra Trema: Episodio del mare - Ik kon vannacht niet slapen, dus begon ik om vier uur maar weer eens te kijken. Hier mag je me 's nachts wel voor wakker maken, maar dat wist ik al. Een dikke 9

Ik zal voor de verandering eens een plaatje posten

[ Bericht 25% gewijzigd door RuneRose op 22-02-2006 18:43:45 ]
  woensdag 22 februari 2006 @ 23:57:50 #248
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_35390439
Sweet november.. Geeeeeen film om alleen te kijken blijkt...

De enige film waar ik toch echt tranen van in mn ogen krijg.. (naast de scene waarin de vader van Simba dood gaat in The Lion King, natuurlijk. )
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:22:28 #249
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_35412870
Gisteren in de bios:

Brokeback Mountain
Op zich er is niet echt veel mis met de veelgeprezen van Ang Lee. Maar ik vind alle prijzen die de film de afgelopen maanden heeft ontvangen nogal overtrokken.
Lee neemt nogal z`n tijd om het verhaal te vertellen (ruim twee uur) waardoor het soms wat traag aanvoelt. Het had allemaal wat sneller gemogen. Het verhaal zelf is wel erg sterk, de problemen waarmee Ennis en Jack te maken krijgen en de "gevechten" die zich met zich zelf voeren (en dan vooral Ennis) zijn geloofwaardig en de rollen worden goed neer gezet. Vooral Ledger vond ik erg sterk spelen. Ook de bijrollen zijn goed, maar niet echt memorabel.
Toch mist de film nogal wat om uit te groeien tot een klassieker: alhoewel de acteerprestaties dus goed en geloofwaardig zijn, mis ik de echte band met de personages. Daarnaast zien de personages (en dan vooral Ledger) er door de jaren heen die in het verhaal verstrijken vrijwel steeds het zelfde uit. Ledger lijkt (buiten z`n nieuwe hairdo) niet echt ouder te worden, wat de geloofwaardig van dat gedeelte van het verhaal niet echt ten goede komt.
Al met al een behoorlijk degelijke film, maar ook een beetje overhyped.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_35419850
gangster no. 1
paul bettany en alexander de large (malcolm mcdonald) zijn de respectievelijk jonge en oude versie van een Britse psychopaat en gangster. Sadistisch en subtiel, met Bettany's werkelijk gestoorde blik als trekpleister. De naamloze psychopaat wil niets liever worden dan wat zijn baas is, of wil hij zijn baas worden? Zelf nadat hem dit lukt ten nadele van zijn baas blijft hem dit zijn leven lang achtervolgen. De eindconfrontatie viel me tegen, alhoewel malcolm mcdonald wel intrigeert is het echt bettany die iets neerzet wat me nog lang zal bijblijven. Verrassend laag op IMDB voor een gangsterflick, misschien deelt men mijn mening dat het verhaal anders in elkaar had gestoken moeten worden, dan was het een pareltje geweest. 7

walk the line
De formule van Ray is hier bijna herhaald. Beide muzieklegenden hebben, zo zou je zeggen, precies hetzelfde levenspad bewandeld. Het begint met het verliezen van je broer op jonge leeftijd en een geraffineerde affiniteit met muziek. het vervolgt met drugs en je vrouw bedriegen en uiteindelijk vind je verlossing in een soulmate dankzei wie je vrede sluit met jezelf (dat betekent afkicken) Maar ik wil het verhaal niet bekritiseren want het is ditmaal niet verzonnen. Mooi geacteerd hoor, alles zelf gezongen. Petje af, en, we zien elvis aan de pillen samen met Jerry Lee Lewis en zo hoort het. 8
  donderdag 23 februari 2006 @ 21:09:33 #251
107642 lot3
lot laat zich niet leiden
pi_35420809
Simple Men, Hal Hartley,1992

Bill en Dennis zijn zoons van een ex-honkballer die als radicale activist vermoedelijk een bomaanslag heeft gepleegd op het Pentagon waarbij onschuldige burgers zijn omgekomen.
De vader heeft de moeder verlaten, is ontsnapt , de zoons gaan op zoek naar vader, komen 2 mooie vrouwen tegen..... een leven van There is only trouble and desire (eigenlijk een zinnetje uit Fritz Langs Dr. Marbuse) en een mooie quote is nog: een bodemloze put van verlangen.....
Muziek Sonic Youth: KoolThing.

http://www.imdb.com/title/tt0105411/

ik vond hem erg goed.

het lot bepaalt ,maar het lot laat zich niet leiden...
the sun is shining but it's raining in my heart
  † In Memoriam † donderdag 23 februari 2006 @ 21:12:57 #252
4571 Sokolsky
pi_35420964
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:46 schreef steeg het volgende:
alexander de large (malcolm mcdonald)
Sheridana +1
  donderdag 23 februari 2006 @ 22:52:37 #253
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_35424925
Chaos

Geweldig!

Wesley Snipes speelt de bad guy die op klaarlichte dag met een team niet al te snuggere kompanen een bank probeert te beroven. Na afloop van deze actie, blijkt er geen geld te zijn gestolen. Waar Wesley dan wel op uit was.... Dat is de vraag die groentje Ryan Phillippe en doorgewinterde cop Jason Statham mogen beantwoorden. Statham is daarbij een dubieus figuur want geschorst wegens het doodschieten van een verdachte. Uitgerekend Snipes vraagt hem te bemiddelen bij de bankroof en zodoende is Jason weer terug in het veld.

Vette film, goed verhaal met goede plottwists. Statham is vooral zeer goed en overtuigend in z'n rol!

8,5!
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_35435114
The Brothers Grimm

Begin wat vaag maar later wel leuk. Heath Ledger is very nice
  vrijdag 24 februari 2006 @ 10:32:16 #256
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_35435623
Popiol i Diament
Warschau is net bevrijd, maar er moeten nog wat oude rekeningen worden vereffend. sommige mensen die tijdens de oorlog hebben gecollaboreerd, doen zich meteen daarna voor als de verzetshelden.
Maciek is iemand die moorden pleegt op collaborateurs. de laatste aanslag was geen succes omdat hij de verkeerde mensen heeft doodgeschoten. in het hotel ontdekt hij de man die hij had moeten vermoorden.

hele boeiende film, die heel mooi laat zien welke dilemma's de bevrijding met zich mee bracht.
dit thema kwam ook voor in Musíme si pomáhat waarvan ik pas heb genoten, maar daar werd het heel anders benaderd.
hier gaat het juist en vooral om het omslagmoment.
de scene bij het diner van de nieuwe gezagsvoerders is dan ook heerlijk

prima film
  vrijdag 24 februari 2006 @ 11:51:15 #257
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_35438044
Il Fiore delle mille e una notte - Ofwel duizend en één nacht. Een handjevol verhalen over de liefde, tussen alleemaal leuk en aardig natuurlijk, alleen is het jamms in zweeft er nog een verhaaltje over een kerel die zijn slavin kwijt is. Aller dat het op een paar scènes na de plank volledig misslaat. Wel veel naakt, maar dat zijn helaas ook meer piemels dan poesjes. Ondanks toch een paar hele sterke scènes had ik er toch meer van verwacht. 6.5-7 ik weet het niet.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 14:01:49 #258
67089 Gillingham
The horror...
pi_35441902
Fargo DVD, 9/10

Geweldige film. Grappig, onderhoudend en mooi. De film heeft niet nadrukkelijk de bedoeling grappig te zijn, maar dat is ie uiteindelijk zeer zeker wel. Het geweldige accent, de verknipte karakters en de lachwekkende situaties. Bovendien is de film heel erg goed gecast, met name de vier belangrijkste rollen: William H. Macy, Steve Buscemi, Frances McDormand en Peter Stormare. Daarnaast is de sneeuw een mooi en belangrijk aspect van deze geslaagde film. "The old in and out" geniaal.

Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events DVD, 4/10
Weer zo'n saaie grappig bedoelde familiefilm, eigenlijk moet ik die gewoon niet meer kijken, scheelt een hoop ergernis. Niet de moeite waard en daar komt bij dat de dvd te vaak bleef hangen.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2006 @ 14:19:52 #259
4571 Sokolsky
pi_35442480
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 11:51 schreef RuneRose het volgende:
Il Fiore delle mille e una notte - Ofwel duizend en één nacht. Een handjevol verhalen over de liefde, tussen alleemaal leuk en aardig natuurlijk, alleen is het jamms in zweeft er nog een verhaaltje over een kerel die zijn slavin kwijt is. Aller dat het op een paar scènes na de plank volledig misslaat. Wel veel naakt, maar dat zijn helaas ook meer piemels dan poesjes. Ondanks toch een paar hele sterke scènes had ik er toch meer van verwacht. 6.5-7 ik weet het niet.
*leest stukje*

*gokt Pasolini*

*klinkt IMDB-link*

Wat heb je trouwens gedronken toen je dit schreef?
Sheridana +1
pi_35443263
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 22:52 schreef Morpheus2002 het volgende:
Chaos

Geweldig!

Wesley Snipes speelt de bad guy die op klaarlichte dag met een team niet al te snuggere kompanen een bank probeert te beroven. Na afloop van deze actie, blijkt er geen geld te zijn gestolen. Waar Wesley dan wel op uit was.... Dat is de vraag die groentje Ryan Phillippe en doorgewinterde cop Jason Statham mogen beantwoorden. Statham is daarbij een dubieus figuur want geschorst wegens het doodschieten van een verdachte. Uitgerekend Snipes vraagt hem te bemiddelen bij de bankroof en zodoende is Jason weer terug in het veld.

Vette film, goed verhaal met goede plottwists. Statham is vooral zeer goed en overtuigend in z'n rol!

8,5!
Ik vond het ook een zeer entertainende film. Jammer van de pratende bruine meneren in de zaal. Je zou er bijna voor gaan downloaden.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 18:56:12 #261
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_35453063
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 14:19 schreef Sokolsky het volgende:

[..]
Wat heb je trouwens gedronken toen je dit schreef?
Niets, ik heb het gewoon van een ander forum waar ik het heb geschreven ge-copypaste, alleen is daar om de een of andere reden niet veel van overgebleven. Dit stond er namelijk:

Il Fiore delle mille e una notte - Ofwel duizend en één nacht. Een handjevol verhalen over de liefde, tussen alles in zweeft er nog een verhaaltje over een kerel die zijn slavin kwijt is. Allemaal leuk en aardig natuurlijk, alleen is het jammer dat het op een paar scènes na de plank volledig misslaat. Wel veel naakt, maar dat zijn helaas ook meer piemels dan poesjes. Ondanks een paar hele sterke scènes had ik er toch meer van verwacht. 6.5-7 ik weet het niet.
pi_35456003
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 21:12 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

ja uhm ik bedoelde mcdowell, ik was met mijn gedachten bij het eten van vanavond (kan je raden wat... )en de large is natuurlijk van a clockwork orange, waar mcdowell bekend van is, niet dat ik niet weet dat je dat zelf wel wist.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 20:56:35 #263
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_35457180
Gisteren in de sneak:
Bandidas
Boeren dochter Penelope Cruz en rijkelui`s dochter Salma Hayek gaan samen banken beroven wanneer hun vaders van hun eigen grond worden "gezet" om zo plaats te maken voor een spoorlijn dwars door Mexico...
Zo dom als dit klinkt, zo dom is de film ook. Het verhaal is dom, te belachelijk en te voorspelbaar om los te lopen, de bedoelde grappige grappen zijn alles behalve grappig, de keuze voor de muziek is fout: er wordt tijdens de actie scenes gekozen voor een vrolijk Mexicaans muziekje, waardoor de scenes belachelijk overkomen. Dat in combinatie met het zeer matige acteerwerk en je kunt zelf wel uitrekenen dat dit nou niet echt een meesterwerk is geworden. Het enige dat de film het kijken waard maakt zijn Salma Hayek en Penelope Cruz. Maar zelfs hun schoonheid kan deze film niet redden.

IMDB Cijfer: 4,9/10
Mijn Cijfer: 4,5/10
pi_35467154
GIRLS IN PRISON

John McNaughton is geen vreemde met het Women In Prison genre aangezien hij vele jaren geleden al CAGED HEAT deed, maar deze film is een stuk leuker en sfeervoller maar jammergenoeg nergens zo sfeervol als Johns geweldige WILD THINGS.

Grote verassing voor mij in deze film is Anne Hache (en ja, ook zij gaat bloot ) die zowaar een sensuele scene uit de doos tovert en dan heb ik het niet over het laten vallen van de zeep in de massale douchescene (waarin ze zich prima op haar gemak voelt overigens) die verplicht is in dit soort films

Wat is dit toch een geweldig subgenre

zaterdag 25 februari 2006 @ 11:57:00 #265
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_35472204
Amator (Camera Buff) (Krzysztof Kieslowki, 1979)
Best mooie film van Krzysztof Kieslowski waarin hij via het hoofdpersonage zijn kijk op film naar voren brengt. Wat betekent film voor hem en waarom maakt hij ze? Vooral de scene waarin de vrouw van Filip ziet wat zijn films voor anderen kunnen betekenen is erg mooi. ***½

Fly Away Home (Carroll Ballard, 1996)
De vliegscenes zijn mooi gefilmd, maar het verhaaltje deed me niet zo veel en vond ik soms wat te geforceerd. **½

Good Night, and Good Luck. (George Clooney, 2005)
Goede film van George Clooney. De zwart-wit cinematografie is geweldig en samen met de mooie muziek en aankleding wordt het jaren '50 sfeertje tot leven gewekt. David Strathairn is erg goed als de verslaggever die voor het eerst de kracht van de televisie bewijst. Erg toffe stem heeft hij trouwens. ****
  zaterdag 25 februari 2006 @ 14:43:08 #266
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35476601
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 20:56 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de sneak:
Bandidas
Boeren dochter Penelope Cruz en rijkelui`s dochter Salma Hayek gaan samen banken beroven wanneer hun vaders van hun eigen grond worden "gezet" om zo plaats te maken voor een spoorlijn dwars door Mexico...
Zo dom als dit klinkt, zo dom is de film ook. Het verhaal is dom, te belachelijk en te voorspelbaar om los te lopen, de bedoelde grappige grappen zijn alles behalve grappig, de keuze voor de muziek is fout: er wordt tijdens de actie scenes gekozen voor een vrolijk Mexicaans muziekje, waardoor de scenes belachelijk overkomen. Dat in combinatie met het zeer matige acteerwerk en je kunt zelf wel uitrekenen dat dit nou niet echt een meesterwerk is geworden. Het enige dat de film het kijken waard maakt zijn Salma Hayek en Penelope Cruz. Maar zelfs hun schoonheid kan deze film niet redden.

IMDB Cijfer: 4,9/10
Mijn Cijfer: 4,5/10
Je hebt niet echt geluk in de sneak de laatste tijd.

The Elephant Man (1980)
Deze film had ik tijden geleden ooit eens gezien. En het enige wat ik me ervan kon herinneren was dat ik moest huilen bij de theaterscené. Dus wou ik hem nog een keer kjken. En ook deze keer moest ik weer huilen. Wat een pracht film levert Lynch hieraf. En de man bewijst dat die naast zijn eigen soort "vage" mindfucks ook in staat is om een "normaal" drama te maken. Anthony Hopkins is weer eens buiten gewoon sterk. En ook de onherkenbare John Hurt als the Elephant Man zelf is fenomenaal.
cijfer: 9

Rois et reine (Kings and Queens) (2004)
Deze film bevat twee verhalen over twee ex-geliefden. De ene gaat over Nora een vrouw met een zoontje van 10 die krijgt te horen dat haar vader in de laatste fase van kanker is en die verzorgt in de laatste dagen van zijn leven, terugdenkend en vooruitkijkend over haar eigen leven. De ander gaat over Ismaël een gek, die vindt dat die onterecht is opgenomen en probeert vrij te komen uit het ziekenhuis.
Al acteren Emmanuelle Devos en Emmanuelle Devos heel goed. En op de regie is ook niet veel aanmerken. Toch vond ik de film in het algemeen niet echt heel bijzonder. Het was gewoon niets echt speciaals, wat ik niet al eerder had gezien. Vooral het verhaal rond Nora vond ik af en toe echt overdreven dramatisch. Het verhaal van Ismaël bevat zeker wel wat betere momenten.

Shao Lin tzu (The Shaolin Temple) (1982)

Kung Fu op zijn best en leukst.

Hauru no ugoku shiro (Howl's Moving Castle) (2004)

Weer een fantastische pracht film van Hayao Miyazaki. Alle elementen van een goede Miyazaki zijn aanwezig. Het is prachtig getekend, waar ik met open ogen heb naar lopen kijken. Er zit mooie muziek onder, die een mengsel is van de muziek die we onder Miyazaki en Italiaanse klassieke muziek. Het bevat leuke karakters, zoals Calcifer. En een fantasievolle wereld waarin ik weer helemaal ouderwets werd ingesleurd. Deze Miyazaki kan in het lijstje van beste Ghibli´s ooit. En dus in het lijstje beste tekenfilms ooit.
cijfer: 9,5

[ Bericht 50% gewijzigd door Lonewolf2003 op 25-02-2006 15:37:11 ]
  zaterdag 25 februari 2006 @ 15:32:48 #267
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_35478037
Casanova, eergister in de bios

Zeker wel grappig. Totaal anders dan wat ik verwacht had, maar hij was wel amusant.

Alleen dat corset lijkt zo pijnlijk!

Aaah, met dat kruis er ook bij. Geweldig.

En die maagd...ontzettend freaky meisje als je het mij vraagt

Datwassum.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  zaterdag 25 februari 2006 @ 15:45:45 #268
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35478346
plaatjes werken niet, cutepsycho
pi_35480880
Les Quatre Cents Coups DVD, 7/10
De eerste film van Truffaut, die naar het schijnt erg vernieuwend is geweest wat betreft het realisme. Dat mag wel zo zijn, maar vanauit een hedendaags oogpunt is er weinig speciaals aan deze film. Een vernieuwende en invloedrijke film is in mijn ogen niet direct een meesterwerk, dat is ie alleen als de film ook nog eens uitblinkt in dat aspect en dat mis ik een beetje. Verder is het verhaal aardig en het acteerwerk goed.

Sweet and Lowdown TV, 7/10
Biografische film van Woody Allen over een eigenzinnige en eigenaardige jazzgitarist. Het scenario is o.k. en de 'intermezzo's' zijn leuk gedaan, maar daar is bijna alles mee gezegd. Oh ja, het gitaarwerk zelf klonk zeker heel aardig, maar Emmet Ray een genie noemen vind ik iets te ver gaan. Sean Penn doet verder wat er van hem verwacht wordt, maar niet meer.

T'am e Guilass TV, 6/10
Ik had heel wat meer verwacht van deze film. Had wel weer eens zin in een film met een heel andere aanpak dan de gemiddelde Hollywood film. Aan de ene kant was dit wel het geval bij deze film, maar het resultaat beviel me niet bijzonder goed. De dialogen zijn niet bijster interessant, motieven worden niet duidelijk en de landschappen zijn ook niet zó geweldig mooi. Soms wat te slaapverwekkend dus. Het einde was dan wel verfrissend, maar of het iets toevoegde... niet bepaald.
pi_35482681
A Room With a View

aardig verhaal, mooie setting en leuke scenes afgewisseld met goed acteerwerk

zaterdag 25 februari 2006 @ 23:16:52 #271
52357 Lambiekje
pi_35494638
Mean Machine
Gast (van de bacardi reclame) wordt opgepakt voor belediging agent ... in de gevangenis gaat er ruig aan toe. Directeur wil een voetbalwedstrijd. Bewakers / gevangenen. Daar gaat het ruig aan toe.

6.5 / imdb 6.2

Mysterious Skin
Geweldige film ... best goed uitgewerkt drama.

Honkbalcoach pakt een van z'n leerlingen.... jaren later als hij 15/16 is gaat hij voor gigolo spelen en wordt hij meerdere keren (onbeschermd) genomen.
Een subverhaal is van een gozer uit het zelfde tijd .. die 5 uur van zn leven mist. Als er dan UFO verhalen op TV zijn, komt hij in contact met een griet (Chloey van 24) ...en komt er achter andere gozer er meer van weet ...

Het pedo- / homo filie wordt aardig uitgewerkt.

8.5 / imdb 8.1
  zondag 26 februari 2006 @ 10:57:43 #272
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_35503840
Late Night Shopping

4 mensen ontmoeten elkaar geregeld in een cafe. ze werken allemaal 's nachts. vincent als vakkenvuller, sean als nachtportier, lenny als telefoonoperator en jody in de assemblage.
sean vraagt zich af of zijn vriendin nog bij hem woont, want die werkt overdag, dus ze zien elkaar bijna nooit.
vincent heeft maar 1 hobby: vrouwen
lenny is oversext geraakt doordat hij "ingezonden" brieven schreef voor een mannenblad.
jody heeft eigenlijk geen leven naast werk en cafe.
dan versiert vincent weer een vrouw en gaat met haar naar bed. maar t blijkt de vriendin van sean.

alhoewel de film niet supersterk is en t tempo tamelijk loom (om de lamlendigheid van de hoofdrolspelers te duiden ook), verveelt de film geen moment.
zelfs de scenes waarin kate ashfield niet te zien is, zijn leuk.

pi_35504191
INSIDE DEEP THROAT

Docu over de beroemdste porno ooit DEEP THROAT en alle heisa die erom heen was/is.

Wat zijn die Amerikanen toch een stellletje idioten
  zondag 26 februari 2006 @ 11:21:53 #274
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_35504245
Evita (Alan Parker, 1996)
Van een fatsoenlijk plot is geen sprake. Plaats voor dialogen is er ook niet, want het ene nummer is nog maar net afgelopen of het volgende bombastische nummer wordt ingezet. De muziek is ook niet bepaald mijn smaak. Vooral op de momenten dat de jaren '80 synthesizers ingezet worden gaan bij mij de nekharen overeind staan. De aankleding en cinematografie is wel dik in orde. **

Just Friends (Roger Kumble, 2005)
Vrij standaard Hollywood rom-com met Ryan Reynolds en Amy Smart. Echt grappig wordt het zelden, maar vervelend om te kijken is het nou ook weer niet. **

City Hall (Harold Becker, 1996)
Best aardige politieke thriller met Al Pacino, John Cusack en Bridget Fonda. Het acteerwerk is over het algemeen best in orde, maar het corruptie-verhaaltje had wel iets boeiender mogen zijn. Echt hoogtepunten heeft de film niet. ***

Bu san (Goodbye, Dragon Inn) (Tsai Ming-liang, 2003)
Mooie zwijgzame Aziatische film van Tsai Ming-liang. De film is ondanks z'n korte speelduur een vrij zware zit, maar uiteindelijk wel een belonende. Het is een mooie melancholische kijk op een manier van filmkijken die aan het uitsterven is. Ik vond de sounddesign erg tof gedaan. ***½

London (Hunter Richards, 2005)
Wat me het meest verbaasde aan deze film, was dat ik de personages niet irritant vond. Een stel mannen die zich volsnuiven met coke en liters drank drinken in een badkamer en dan over al hun pijn lopen te zeiken, zijn nou niet bepaald mijn type mensen. Misschien lag het aan de niet echt diepgaande, onrealistische, pseudo-intellectuele, maar toch best boeiende dialogen die de m'n aandacht er wel bijhielden. Helemaal afgeslacht in de Amerikaanse pers, maar ik vond hem op zich nog best aardig, hoewel hij totaal niet realistisch is. ***
  zondag 26 februari 2006 @ 13:11:18 #275
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35507260
King Kong (2005)

Ik was eigenlijk een beetje huiverig om deze film te kijken. Ten eerste omdat ik bang was dat die na alle lof overal tegen zou vallen. Ten tweede omdat ik hem met drie uur wel heel lang vond voor het onderwerp. Maar de film viel gelukkig totaal niet tegen. Peter Jackson weet precies de goede sfeer te creeëren. Vooral op Skull Island voel je de spanning van een goede advonturen film. Naomi Watts is erg goed. Adrien Brody doet het ook redelijk. Jack Black is één van de minpunten van de film. Het enige wat die kan is een rare grijns trekken.
En ook mijn tweede angst was ongefundeerd. Al blijft die met drie uur aan de lange kant. Heb ik me eigenlijk nooit echt verveeld of op de klok gekeken omdat ik hem te lang vond.
pi_35507787
quote:
Op zondag 26 februari 2006 13:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:
King Kong (2005)

Ik was eigenlijk een beetje huiverig om deze film te kijken. Ten eerste omdat ik bang was dat die na alle lof overal tegen zou vallen. Ten tweede omdat ik hem met drie uur wel heel lang vond voor het onderwerp. Maar de film viel gelukkig totaal niet tegen. Peter Jackson weet precies de goede sfeer te creeëren. Vooral op Skull Island voel je de spanning van een goede advonturen film. Naomi Watts is erg goed. Adrien Brody doet het ook redelijk. Jack Black is één van de minpunten van de film. Het enige wat die kan is een rare grijns trekken.
En ook mijn tweede angst was ongefundeerd. Al blijft die met drie uur aan de lange kant. Heb ik me eigenlijk nooit echt verveeld of op de klok gekeken omdat ik hem te lang vond.
Jezus wat vond ik dat een rukfilm zeg,

Maar gelukkig hebben we allemaal een eigen smaak
  zondag 26 februari 2006 @ 14:11:55 #277
52357 Lambiekje
pi_35509013
Big Bounce
Een slap aftreksel van Wild Things is het. Heist setup is helemaal niet dat goed.
Of is de film alleen gemaakt zodat meneer Owen met wat grietjes op Hawaï kan klooien.
Morgan Freeman heeft ook nog een rolletje.

5.0 / imdb 4.7
  zondag 26 februari 2006 @ 14:41:12 #278
45532 ziggyziggyziggy
pi_35510020
The Interpreter

Aardige thriller met Nicole Kidman. Niet echt speciaal, ik vind het nogal een standaard complottheorieverhaal. Wel leuk om te zien dat het allemaal echt in het gebouw van de Verenigde Naties is opgenomen.
  zondag 26 februari 2006 @ 15:15:03 #279
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_35511397

Fleischer, de man van 20.000 Leagues Under the Sea, fabriceerde met Armored Car Robbery een van de meest begaafde film noir B-films van de jaren vijftig. Het verhaal draait rond een groep meedogenloze overvallers onder leiding van Talman die worden opgejaagde door detective McCraw. Strak geregisseerd, solide acteurs, een goed plot en, voor die tijd, behoorlijk gewelddadig.
7.5/10
pi_35511977
Neverending Story II

de eerste is toch echt wel veel beter hoor! Blijft leuk om Falkor te zien :-)
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_35515340
quote:
Op zondag 26 februari 2006 13:29 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Jezus wat vond ik dat een rukfilm zeg,

Maar gelukkig hebben we allemaal een eigen smaak
En toch ruk ik liever op andere films .

Ik heb laatst overigens Brokeback Mountain gezien, gayfilm . Maar verder wel goed geacteerd enzo.
pi_35518745
Syriana

Goede film ondanks de vele personages en verschillende verhaallijnen, wat toch wat rommelig overkomt. Ondanks dat blijft de film wel boeien tot het eind. Clooney zet toch een van z'n beste rollen neer.

[ Bericht 1% gewijzigd door pascalheister op 26-02-2006 19:20:47 ]
  † In Memoriam † zondag 26 februari 2006 @ 20:18:49 #283
4571 Sokolsky
pi_35520849
Greed (1924)

Indrukwekkende silent movie van Erich von Stroheim. De titel zegt alles: hebzucht heeft een verwoestende uitwerking op de mensheid. Wanneer een vrouw de loterij wint heeft dit zo'n grote invloed op haarzelf, haar verloofde en haar ex, dat ze er alledrie aan onderdoor gaan. De film wordt steeds grimmiger en eindigt in een ijzersterke finale in de woestijn.

Duidelijk een voorloper van The Treasure of the Sierra Madre; het is niet eerlijk om daarmee te vergelijken, zo'n talkie heeft toch ook wel wat, maar Greed krijgt wel een dikke 8.

Humor bij de IMDB Trivia:
The original version was 42 reels, and ran for 8 hours. This version is presumed lost. Please check your attic.

[ Bericht 14% gewijzigd door Sokolsky op 26-02-2006 20:23:54 ]
Sheridana +1
pi_35527250
Nanny McPhee

Gedownload voor neefje en nichtje, die hadden hem al gezien en dus ben ik hem vanavond toch zelf maar gaan kijken. Ik vond het een zeer leuke film en deed me denken aan de familie "Von Trapp". Voor kinderen is het echt een hele leuke film maar ook voor volwassenen is het toch wel een aanradertje.

7,5
  maandag 27 februari 2006 @ 00:29:07 #285
16701 scanman01
Today's a good day
pi_35531038
Red Eye

Film van 'Scream' regisseur Wes Craven. Deze is bij lange niet zo zo bloederig als veel van zijn andere films, maar wel superspannend. Twee relatief onbekende acteurs spelen de hoofdrol in deze 'kleine thriller'. Mooi gespeeld en vanaf de eerste minuut al leuk.

Cijfer: 8,0
My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 27 februari 2006 @ 00:31:32 #286
16701 scanman01
Today's a good day
pi_35531096
quote:
Op zondag 26 februari 2006 13:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:
King Kong (2005)

Helemaal mee eens, hoewel het eerste uur wel gehalveerd had mogen worden.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_35531197
Hooligans

Leuke/vermakelijke film over een Harvard student die naar Engeland gaat en daar in het voetbal-hooligan circuit komt. Ik heb me eigenlijk tijdens de film geen moment verveeld, dus een 7.5 .
  maandag 27 februari 2006 @ 01:01:57 #288
71801 AlexLPUMUSE
an nyung v^-^v
pi_35531828
quote:
Op maandag 20 februari 2006 09:51 schreef victorinox het volgende:

[afbeelding]
off topic

Sympathy for mr. Vengeance
idd zeer goede film, zeker een 9 waard

on topic

Sympathy for Lady Vengeance / 친절한 금자씨

Het 3e en laatse deel uit de wraak-triology.

Geum-ja Lee wordt onterecht de gevangenis ingestuurd vanwege ontvoering en moord op een 5 jarig kind. Na 13 jaar zitten, neemt ze met hulp van andere gevangene wraak op de werkelijke moordenaar.

Wederom een zeer goede film van Chan-wook Park, maar kan het niet opbrengen tegen de eerdere Old Boy en Sympathy for mr. Vengeance.

cijfer : 8,5
your dream world is a very scary place to be trapped inside all your life
shine in time until you find your closer to the truth
within you is the truth that your dream world is a very scary place
  maandag 27 februari 2006 @ 01:44:04 #289
45532 ziggyziggyziggy
pi_35532453
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:18 schreef Sokolsky het volgende:
Greed (1924)

[afbeelding]

Indrukwekkende silent movie van Erich von Stroheim. De titel zegt alles: hebzucht heeft een verwoestende uitwerking op de mensheid. Wanneer een vrouw de loterij wint heeft dit zo'n grote invloed op haarzelf, haar verloofde en haar ex, dat ze er alledrie aan onderdoor gaan. De film wordt steeds grimmiger en eindigt in een ijzersterke finale in de woestijn.

Duidelijk een voorloper van The Treasure of the Sierra Madre; het is niet eerlijk om daarmee te vergelijken, zo'n talkie heeft toch ook wel wat, maar Greed krijgt wel een dikke 8.

Humor bij de IMDB Trivia:
The original version was 42 reels, and ran for 8 hours. This version is presumed lost. Please check your attic.
Runtime: 140 min / USA:239 min (1999 restored version)

Welke versie heb je gezien? Het scheelt nogal wat.
  maandag 27 februari 2006 @ 03:21:21 #290
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_35533260
Heavy Petting is een zwaar toffe docu, een beetje in de stijl van The Celluloid Closet. Allemaal B-beroemdheden (en Burroughs, Presley en nog een paar grote namen) vertellen over hun eerste sexuele ervaringen zo rond 1960. Tussendoor komen er allerlei filmpjes uit die tijd over hetzelfde onderwerp langs. Erg schattig, grappig en ook wel maatschappelijk interessante shit. Stiekem zou ik het zelfs wel een acht willen geven, maar de vorm van de documentaire is wel erg standaard talking heads. Een erg plezante 7,5.

Edit: waarom is dit nergens op DVD te koop? .

[ Bericht 11% gewijzigd door Sai op 27-02-2006 03:45:43 ]
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2006 @ 09:05:43 #291
4571 Sokolsky
pi_35534386
quote:
Op maandag 27 februari 2006 01:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Runtime: 140 min / USA:239 min (1999 restored version)

Welke versie heb je gezien? Het scheelt nogal wat.
Die van 140, vond ik goed genoeg. Die van 240 is aangevuld met stills uit de originele print, ik weet niet of ik dat wel wat zou vinden.
Sheridana +1
  maandag 27 februari 2006 @ 11:01:07 #292
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_35536353
quote:
Op maandag 27 februari 2006 09:05 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Die van 140, vond ik goed genoeg. Die van 240 is aangevuld met stills uit de originele print, ik weet niet of ik dat wel wat zou vinden.
Ik vond dat best goed werken. Er zijn namelijk wel camerabewegingen tijdens de stills, zodat je niet de hele tijd naar een foto zit te kijken, maar ook nog het idee krijgt dat er beweging in zit. Oorspronkelijk duurt de film nog even wat langer trouwens, 9 uur.
  maandag 27 februari 2006 @ 11:38:32 #293
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_35537175

The Green Mile, al wel een oudje inmiddels (1999) maar zeker de moeite van het kijken waard. Echt een film die je meesleept ondanks zijn behoorlijke lengte van 3 uur en 8 minuten.
quote:
Hedendaagse indrukwekkende klassieker naar een verhaal van Stephen King en door regisseur Frank Darabont tot een magistraal scenario bewerkt. Als de oude Paul Edgecomb (Dabbs Greer) in het bejaardenhuis naar een oude Fred Astaire/Ginger Rogers-film kijkt komen de droevige herinneringen aan het jaar 1935 weer naar boven. Als gevangenbewaarder in de dodencellen (Blok E) van de Cold Mountain gevangenis in Louisiana maakt hij kennis met de ten onrechte ter dood veroordeelde John Coffey (Michael Clarke Duncan), een reus van een kerel maar met 'n kinderlijk verstand. Sinds zijn komst zal het alledaagse leven van de gevangenen en bewaarders nooit meer hetzelfde zijn, zeker als blijkt dat hij over speciale gaven beschikt waarmee hij zijn medemensen (en dieren) wil helpen. Zijn eigen lot ligt echter in de handen van anderen... Meesterlijk meesterwerk met wederom een schitterende Tom Hanks als de jonge Paul Edgecomb. Alle rollen zijn perfect ingevuld waarbij ik speciaal noem David Morse als Brutus 'Brutal' Howell, Michael Jeter als Eduard 'Del' Delacroix, Doug Hutchison (die de grootste etter uit de filmgeschiedenis speelt) als de gluiperd Percy Wetmore en natuurlijk de prachtige vertolking van Michael Clarke Duncan als de goedmoedige zwarte reus. Niet vergeten mag worden Spunk de muis als Mr.Jingles, die een meer dan belangrijke rol speelt in het verhaal. De film doet een behoorlijke aanslag op de verschillende emoties die een mens ten toon kan spreiden. Humor, horror, drama en droefenis worden in een prima tempo afgewisseld en slingert je als kijker van de ene in de andere emotie. Op de achtergrond speelt ook het omstreden onderwerp (met zijn voor en tegenstanders) van de doodstraf, welke tot op de dag van vandaag in Amerika nog altijd in veelvoud wordt toegepast. Deze productie drukt ons allen met de neus op de feiten hoe onmenselijk de doodstraf (met alle weerzinwekkende dingen die erbij horen zoals het 'galgenmaal' enz) in feite in werkelijkheid is en een inktzwarte smet is op het land dat er prat op gaat de 'grootste en beste democratie' te herbergen. Als een aanklacht tegen de doodstraf is deze film denk ik echter niet bedoeld, hoewel de gruwelijkheden op de electrische stoel ('The Old Sparky') tot in detail getoond worden. Prachtige fotografie van David Tattersall en een schitterende muzikale score van Thomas Newman. Deze drie uur durende productie verveelt geen seconde en houdt de liefhebber van de ware cinema aan zijn/haar stoel gekluisterd. Ongelofelijk maar waar werd deze film totaal over het hoofd gezien bij de Academy Awards! "The Green Mile" is een schitterende diamant toevertrouwd aan het celluloid. Wow!!
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_35537210
Wij zitten helemaal in de serie LOST,we hebben het hele weekend gekeken,nog 4 delen te gaan!
  maandag 27 februari 2006 @ 11:40:09 #295
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_35537213
The Golden Coach

engelstalige film van jean renoir. speelt in amerika, waar europeanen in de 17e eeuw heersen. een italiaanse theatergroep heeft de oversteek gemaakt om een tournee te maken door de nieuwe wereld.
ondertussen heeft de plaatselijke heerser een gouden koets laten maken uit ijdelheid. doordat de ster van t gezelschap naast haar eigen vriend, ook nog het hoofd op hol brengt van een beroemde stierenvechter en van de plaatselijk heerser, weet ze veel te bereiken.
de regent zet alles op t spel om haar definitief te veroveren.

vermakelijke film, vooral door anna magnini die de hoofdrol speelt. in eerste instantie is ze irritant, maar ze weet, uiteraard samen met renoir, veel diepgang in het karakter neer te zetten.
ook de regent wordt heel sterk neergezet en de bijrollen zijn gewoon zwaar amusant.

leuke film voor de liefhebbers van renoir, maar imho toch wat anders dan zijn franse werk.
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2006 @ 11:44:12 #296
4571 Sokolsky
pi_35537305
quote:
Op maandag 27 februari 2006 11:38 schreef buzzer het volgende:
The Green Mile, al wel een oudje inmiddels (1999) maar zeker de moeite van het kijken waard.
Sheridana +1
  maandag 27 februari 2006 @ 11:47:19 #297
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_35537378
quote:
Op maandag 27 februari 2006 11:44 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Val je nou over dat ie zegt "alweer een oudje inmiddels"? Ieder z'n eigen interpretatie.

The Green Mile is wel een puur meesterwerk
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  maandag 27 februari 2006 @ 11:54:14 #298
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_35537549
quote:
Op maandag 27 februari 2006 11:44 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

tja
een film uit 1999 is al oud en mensen hebben moeite om een film van 3 uur uit te zitten (meestal blijkbaar).

of zij er nog uitzonderingen
  maandag 27 februari 2006 @ 11:55:13 #299
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_35537576
quote:
Op maandag 27 februari 2006 11:54 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

of zij er nog uitzonderingen
gelukkig wel
  maandag 27 februari 2006 @ 11:58:30 #300
23107 dolle_hond