abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35166040
Broken Flowers met al weer zo'n open einde als in Lost in Translation....
Toch vind ik Bill Murray erg goed in zijn rol wederom net als in Lost in Translation of eigenlijk vind ik hem steeds beter worden.
Al met al ondanks het ietwat botte einde (wat natuurlijk de hele bedoeling was) een heerlijke film.
Dus toch wel een 8+
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
  donderdag 16 februari 2006 @ 22:02:57 #152
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_35169134
The Cave en The Descent gaan allebei over een binnenkort uitgemoord groepje mensen dat een binnenkort instortende donkere grot besluit te verkennen. Ze worden dan ook wel eens met elkaar vergeleken. Meer overeenkomsten zijn er alleen niet. The Cave zit bijvoorbeeld vol met intellectuele subtiliteiten als enorme explosies zonder schijnbare oorzaak, en The Descent zit dan weer vol met opengereten vrouwelijke lichaamsdelen (nee, niet op díe manier). The Cave heeft van die scènes waarin een heldin aan een klimkoortje hangt en tegen een muur oprent om vervolgens met een reuzensprong iets heroïsch te doen, The Descent heeft schrikeffecten die voor de verandering niet bestaan uit 'oh, het was maar een kat', maar meer 'AH FUCK TERING WAT DE HEL OH JEZUS CHRISTUS'. The Cave is zo'n film die best leuk stom is voor op de zondagochtend, The Descent mag met Calvaire in het rijtje van beste horrorfilms van de noughties. Er is dus wel degelijk een verschil, ja. Meerdere, zelfs. Cave: 6-, The Descent: 8-.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_35170326
Before Sunset
Ik vind mezelf niet overdrijven of euforisch door te stellen dat je deze film niet met woorden kunt omschrijven....
  donderdag 16 februari 2006 @ 22:58:21 #154
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_35171585
Walk the Line - Nou ben ik niet erg bekend met Cash en zijn oeuvre, dus misschien is mijn beoordeling wel niet zo goed. Ik kon er niet echt veel mee. Die Biopics worden nu toch echt wel een beetje veel van hetzelfde. Het wordt telkens op precies dezelfde manier gebracht, zo'n rise and fall, drugs are bad for you mmkay verhaal. Dan moet het ook nog eens twee uur en drie kwartier duren. En dan te bedenken dat er dit jaar ook nog een over Dylan komt. Wat gaan ze daarna doen? Neil Young, Frank Zappa, Paul Simon en het jaar daarna the sequel: Art with Garfunkel ofzo? Dan voelen de zwarten zich weer achtergesteld en poepen we de biopics van Marvin Gaye, Stevie Wonder en James Brown ook maar even uit. Inmiddels is Bono de pijp uit en moet er daar natuurlijk ook een film over uitkomen. Ik hoop dat er tussen één van de bovenstaande iets vernieuwends gaat zitten, want dit kennen we nu onderhand wel. Omdat Phoenix geen Cash was, Whiterspoon een aardige Carter neerzette en het ondanks het feit dat het niets nieuws was toch ook niet slecht was een 6.5/10

En om het dan nog extra vervelend te maken komt er WEDEROM een vervelende vrouwenclub naast mij zitten om: met hun vingers te knippen, mee te zingen, te vloeken, te praten en te klappen.
pi_35172596
Kiss Kiss Bang Bang (2005)

Een leuke vlotte film met de nodige actie en humor. Het verhaal is goed, al is het soms wat rommelig. Verder heb ik me wel vermaakt.

vrijdag 17 februari 2006 @ 05:07:36 #156
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_35177590
Reviewtjes schrijven begint me een beetje te vervelen. Daarom omschrijf ik vanaf nu iedere film met een stukje script uit desbetreffend celluloid. Inclusief willekeurige woorden in hoofdletters! Natuurlijk wel met cijfer, anders leest niemand het. Zie HIER!

Stromboli (Rosselini, 1950):
INT - ONGEZELLIG HUTJE - DAG
INGRID BERGMAN is ZWANGER en kijkt op ongezellige wijze naar haar MAN (die ze HAAT).
Ingrid Bergman: "Ik ben zwanger en ik haat je."
Er valt een ongemakkelijke STILTE.
Man: "Ik ga vissen."
Er verschijnt een GEZICHTSUITDRUKKING op het gezicht van Ingrid Bergman.
De man gaat vissen.
Cijfer: 7,5!

Kiss Kiss (Bang Bang) (Stewart Sugg, 2000)
INT - GRATIS LOKATIE - DAG
Op de gratis lokatie wordt een scène uit PULP FICTION nagespeeld. Ondertussen doet CHRIS PENN op de achtergrond DUSTIN HOFFMAN in RAIN MAN na.
Chris Penn: "Ruuhhhh!"
CUT TO:
INT. - GRATIS LOKATIE #2 - DAG
Stellan Skarsgård: "Hoi."
Cijfer: 5!

Me and You and Everyone We Know (Miranda July, 2005)
INT - EEN PLEK DIE 'VERDRIETIG' UITSTRAALT - DAG
Miranda July (zingt): "Happiness where are you? I've searched so long for you. Happiness what are you? I haven't got a clue."
TODD SOLONDZ loopt de scène binnen. Spontaan verandert hij in een ENORME TEDDYBEER. De kijker knuffelt de teddybeer anaal.
Cijfer: 8-!

Kiss Kiss, Bang Bang (Black, 2005)
EXT - ZWEMBAD BIJ HIPPE CLUB - NACHT
Bij een HIP ZWEMBAD bij een HIPPE CLUB staan HIPPE MENSEN. Oh, en Robert Downey Jr.
Hippe man: "Maar vergeet niet! Dit is geen film!"
RDJR: "Natuurlijk niet!"
De WENKBRAUWEN van RDJR gaan omhoog en omlaag.
RDJR (in Voiceover): "Maar jij weet dat dit wel een film is, hè, kijker?"
De hippe man is HIP.
Hippe man: "En er is dus ook geen voiceover!"
RBJR haalt zijn TONG uit zijn BROEKZAK en propt hem stevig in zijn WANGZAK.
RDJR (in Voiceover): "Maar jij weet dat dit wel een voiceover is, hè, kijker?"
CUT TO:
INT - WHATEVER - NACHT
TIETEN.
Cijfer: 8!

Okay, dit zuigt. Volgende keer weer oud en vertrouwd!
pi_35177779
The cell
Wel spannend, maar vond het geen goede film
  vrijdag 17 februari 2006 @ 10:11:40 #158
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_35180172
The Hills Have Eyes
Een familie op doorreis met de caravan krijgt pech "in the middle of nowhere".
Daar ergens in de woestijn blijkt helaas een totaal geflipte familie rond te zwerven, waarvan de leden wel zin hebben in een stukje mensenvlees.

Erg spannende film en het mooie is dat er behoorlijk hard teruggevochten word. Met name door één van de honden, die volgens mij de meeste kills heeft gemaakt.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  vrijdag 17 februari 2006 @ 10:35:33 #159
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_35180814
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 22:58 schreef RuneRose het volgende:
Walk the Line - Nou ben ik niet erg bekend met Cash en zijn oeuvre, dus misschien is mijn beoordeling wel niet zo goed. Ik kon er niet echt veel mee. Die Biopics worden nu toch echt wel een beetje veel van hetzelfde. Het wordt telkens op precies dezelfde manier gebracht, zo'n rise and fall, drugs are bad for you mmkay verhaal. Dan moet het ook nog eens twee uur en drie kwartier duren. En dan te bedenken dat er dit jaar ook nog een over Dylan komt. Wat gaan ze daarna doen? Neil Young, Frank Zappa, Paul Simon en het jaar daarna the sequel: Art with Garfunkel ofzo? Dan voelen de zwarten zich weer achtergesteld en poepen we de biopics van Marvin Gaye, Stevie Wonder en James Brown ook maar even uit. Inmiddels is Bono de pijp uit en moet er daar natuurlijk ook een film over uitkomen. Ik hoop dat er tussen één van de bovenstaande iets vernieuwends gaat zitten, want dit kennen we nu onderhand wel. Omdat Phoenix geen Cash was, Whiterspoon een aardige Carter neerzette en het ondanks het feit dat het niets nieuws was toch ook niet slecht was een 6.5/10

En om het dan nog extra vervelend te maken komt er WEDEROM een vervelende vrouwenclub naast mij zitten om: met hun vingers te knippen, mee te zingen, te vloeken, te praten en te klappen.
Hear! Hear! My thoughts (almost) exactly! (Behalve die laatste zin, ik had een mooie rustige bios dit keer)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 11:11:45 #160
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_35181783
Ik ga 'm vanmiddag waarschijnlijk zelf kijken, dus dan weet ik meer, maar ik lees vrijwel overal dat WTL net géén standaard 13 in een dozijn biopic à la Ray is. Dat het interpretaties zijn van bekende mensen, geen imitaties. Dat het over personen en relaties gaat, minder over muziek en mythes.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 11:34:20 #161
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_35182445
True Heart Susie (1919)

Tja, hoe beoordeel je zo'n film. Één van de wat minder bekende films van Griffith. Het verhaal is simpel, soms vreselijk cliche (maar goed, daar kan je moeilijk van spreken in de beginjaren van de narratieve film). Het was leuk om is zo'n oude film te zien, en makkelijk vol te houden. Uiteindelijk wordt je toch wel bij het verhaal betrokken en ben je benieuwd naar hoe het gaat aflopen. Opvallend is ook het gebruik van flashbacks en de goede acteerprestaties van o.a. Lillian Gish.
Ik heb toch wel genoten.

The Teddy Bears(1907)

Zo'n beetje de eerste film waarin animatie wordt gebruikt (je ziet teddyberen dansen) De politieke satire die aan het klassieke verhaal van Goldilocks and the Three Bears is toegevoegd is erg grappig.

[ Bericht 3% gewijzigd door JelleS op 17-02-2006 11:44:48 ]
pi_35182593
The Godfather II
Ik kwam er tot mijn schrik bij het kijken achter dat ik deze nog nooit gezien had Hij was wel weer erg langdradig, maar damn.. wat een mooi visueel plaatje, wat een mooie muziekinbreng en wat een goeie acteurs. Deniro is echt de master hier voor mij, maar ook Pacino mag er zijn natuurlijk Het is een prachtige film om naar te kijken en te beleven, en niet eens als een opvolger.. op zichzelf staand een klassieker.

House of 9
Aparte insteek had deze film, waarbij weer een groepje mensen vast komt te zitten in een afgesloten plek. Kwam een beetje vaag op gang, en je weet al bijna hoe het afloopt na 5 minuten gezien te hebben. Er zaten wel mooie stukjes in de film waarbij een klassieke muziek de achtergrond vormt voor een stukje verloop van het verhaal wat je te zien krijgt via de bewakingscamera's. De rest was niet echt de moeite..
Where facts are few, experts are many.
  † In Memoriam † vrijdag 17 februari 2006 @ 11:43:23 #163
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_35182720
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 05:07 schreef Sai het volgende:
Kiss Kiss (Bang Bang) (Stewart Sugg, 2000)
INT - GRATIS LOKATIE - DAG
Op de gratis lokatie wordt een scène uit PULP FICTION nagespeeld. Ondertussen doet CHRIS PENN op de achtergrond DUSTIN HOFFMAN in RAIN MAN na.
Chris Penn: "Ruuhhhh!"
CUT TO:
INT. - GRATIS LOKATIE #2 - DAG
Stellan Skarsgård: "Hoi."
Cijfer: 5!
Wat is dit? Verkeerde gedownload?
Sheridana +1
pi_35183652
Big Momma's House 2

Plot:
Martin Lawrence returns as FBI agent Malcolm Turner, a master of disguise who again goes deep, deep undercover as the corpulent septuagenarian "Big Momma." To avert a national security disaster, Big Momma becomes a nanny housekeeper in the suspect's household - only to find him/herself becoming attached to the three children of the dysfunctional clan.

Mening:
Big Momma’s House 2 is een leuk vervolg op deel 1. Heb veel gelachen tijdens de film, de humor van Big Momma staat mij echt aan! Als je een keer op een zaterdagavond een film wilt kijken die je niet echt hoeft te volgen, dan is deze een aanrader!

Cijfer:
7

[ Bericht 7% gewijzigd door M3THoD_MAN op 17-02-2006 14:33:18 (Link Gefixed!) ]
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
  vrijdag 17 februari 2006 @ 13:11:52 #165
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35185746

De film was een soort van parodie op film-noirs, detective-mysteries etc, maar ondertussen ook gewoon een leuke goede detective film. Er zitten zeer mooie goede grappen in waarin de draak wordt gestoken met allerlei filmwetten en cliché's.
Als ik Robert Downey jr. hierin zie, is het toch erg jammer dat die man zijn leven zo heeft verknald. Val Kilmer is ook weer eens goed voor de verandering.
cijfer: 8.5

Tony Takitani (2004)
Tony Takitani is een verschrikkelijke goede tekenaar. Maar zijn tekeningen hebben totaal geen emotie, net zoals hij die bijna niet lijkt te hebben. Dus besluit die technische illustrator te worden. Dan ontmoet die een leuke jongedame en begint die te ontdooien. Maar zij is een onwijse shop verslaafde en dat vind Tony iets minder.
Door de manier van vertellen, filmen, overgangen en de muziek zit er een mooie constante vloeiende lijn in de film. En lijkt het net alsof alles elkaar zo opvolgt, terwijl er soms sprongen van jaren worden gemaakt.
cijfer: 7.5
pi_35191023
the hustler
deze film ademt coolheid. Paul Newman is een zeer goede 'poolshark' die lands legende minnesota fats zoekt voor een potje straight pool. Hij wint op spel en talent maar verliest op karakter. fANTASTISCH straight pool scenes en the hustler zelf is onweerstaanbaar. Kijk DIT

the blob (1988)
zo ontzettend matig met zoveel standaard gezever, onbedoeld grappig en een zwaar teleurstellende blob. En notabene de enige neger in die hele film was de slechterik *frappant
kijk deze film alleen met kleine kinderen die er misschien wel bang van worden want het is troep!
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
  vrijdag 17 februari 2006 @ 16:18:39 #167
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_35192740
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:43 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Wat is dit? Verkeerde gedownload?
Ik weet niet precies wat dat 'gedownload' betekent, maar het zou wel eens kunnen kloppen.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 16:21:09 #168
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35192866
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 16:18 schreef Sai het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat dat 'gedownload' betekent, maar het zou wel eens kunnen kloppen.
Dat is een soort van gratis films huren via het internet.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 16:26:55 #169
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_35193134
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Als ik Robert Downey jr. hierin zie, is het toch erg jammer dat die man zijn leven zo heeft verknald. Val Kilmer is ook weer eens goed voor de verandering.
cijfer: 8.5
Ach, hij is weer back on track, hoor. Iedereen heeft z'n dieptepunten .

Gisteren heb ik overigens Fierce Creatures gezien. Blijft heerlijk . Natuurlijk niet zo geweldig als A Fish Called Wanda, maar wel leuk. Toffe acteurs, idioot script, flauw en toch mooi. 7.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 19:14:40 #170
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_35199200
Chicken Little (Mark Dindal, 2005)
Vrij matige animatiefilm uit de Disney-stal. De film is eigenlijk alleen maar leuk voor kinderen. De film is niet echt grappig, op enkele momenten na en het verhaal is nogal rommelig. **
  vrijdag 17 februari 2006 @ 19:18:12 #171
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_35199324
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik ga 'm vanmiddag waarschijnlijk zelf kijken, dus dan weet ik meer, maar ik lees vrijwel overal dat WTL net géén standaard 13 in een dozijn biopic à la Ray is. Dat het interpretaties zijn van bekende mensen, geen imitaties. Dat het over personen en relaties gaat, minder over muziek en mythes.
Ik heb 'm ondertussen gezien en kan nu bevestigen dat dit ook mijn mening is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_35199854
DJANGO

Uitermate vermakelijke spaghetti western over een cowboy die voortdurend een lijkkist 8ter zich aansleept

Heerlijke film die ik zsm ga bestellen

pi_35202414
EVIL ALIENS

Het plot van deze zichzelf niet al te serieus nemende film doet er totaal niet toe, wat het leuke is van deze film is dattie bijna van elke horrorklassieker 'leent' en dan heb ik het over scenes én dialogen

Fans van EVIL DEAD, BRAINDEAD, PHANTASM, UNDEAD, BAD TASTE en DAY OF THE DEAD komen meer aan hun trekken dan ze zullen denken

Trailer

pi_35202463
Ik heb hem al gezien, lang geleden, maar ik ga straks weer kijken naar The Last Emperor

http://www.cinema.nl/cinema/movies/index.jsp?movies=6201722
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  vrijdag 17 februari 2006 @ 21:27:01 #175
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_35203350
Gisteren in de sneak:

Edison
Redelijke actie film met een sterke cast met oa. Morgan Freeman en Kevin Spacey in de hoofdrollen.
Jonge journalist (Justin Timberlake) ondekt tijdens een rechtszaak het een en ander over een afdeling van de politie die zich niet helemaal aan de regeltjes houden. Hij gaat op onderzoek en wil er een stuk over schrijven, maar wordt door ongeveer alles en iedereen tegen gehouden. Maar dan krijgt ie bezoek uit "onverwachte" hoek...
Zoals je kunt zien is het verhaaltje redelijk standaard en kun je de al op 10 vingers uit tellen hoe de film zal gaan aflopen. Het acteerwerk is in orde en het ziet er allemaal best mooi uit, maar er is voor een zulk soort film te weinig actie te zien en vliegt het geheel tegen het einde helemaal uit de bocht en is het einde nogal erg matig.
Jammer, want dit had veel beter uitgewerkt kunnen worden. Een speciale vermelding is wel redelijk op z`n plaats voor Justin Timberlake, die zich in z`n debuut redelijk goed staande weet te houden naast acteer giganten Freeman en Spacey.

IMDB Cijfer: 5,2/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
pi_35214221
Se7en

Wat een geweldige film
Erg spannend ook
  zaterdag 18 februari 2006 @ 10:27:48 #177
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_35214910
Lone Star (John Sayles, 1996)
Goede film met een rijk verhaal. Het vinden van een oud lijk vormt de katalysator van de film. Door de zoektocht naar de dader krijgen we via vele subplotjes een steeds gedetailleerder beeld van het dorpje op de grens met Mexico. Door de inventieve editing worden de flashbacks mooi geïntegreerd met de verhaallijn. Ook het acteerwerk van met name Chris Cooper is erg sterk. Eén van de beste films uit 1996. ****

Freeway (Matthew Bright, 1996)
Leuk pulpfilmpje met veel enthousiasme gemaakt. Het beroemde sprookje van Roodkapje wordt flink onderhanden genomen en omgebouwd tot een geflipte misdaadcomedy. Vooral door het enthousiasme van de cast werkt de film. De over-acting is één van de charmes van de film. Prima vermaak. ***½
  zaterdag 18 februari 2006 @ 11:09:28 #178
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_35215471
Crack-Up
Kun je vergeten dat je iemand hebt vermoord? Dat vraagt kunstcriticus en vervalsingsexpert George Steele (O'Brien) zich af nadat hij door de politie wordt gearresteerd. George meent dat hij een treinongeluk heeft gehad en gaat, geschaduwd door de politie, zijn stappen na die leiden naar een bende vervalsers. Een hypermoderne noir thriller (in 1946) waarbij de nieuwste snufjes (röntgenstralen, waarheidsserum) de moderne mens zowel kwelt als bijstaat. Een merkwaardige ondertoon - gezien het jaar van makelij - is de waarschuwing voor het gevaar van moderne technologie in verkeerde handen en de propaganda van naturalistische kunst voor de massa
8 1/2/10
pi_35217914
Infernal Affairs/Mou gaan dou
Snelle Hong-Kong politie-film die sinds 2002 al vervolgen heeft gehad. Prima film maar door de onbekendheid met de taal eb het uiterlijk van de hoofdpersonen moets ik toch een paar keer terug naar het begin van de film om alles te kunnen volgen, hoewel het later allemaal wel wordt uitglegd-maar dat wist ik toen nog niet. Prima gangsterrol ook van Eric Tsang.

Capote
De Oscar zou wel tercht zijn voor FSH als lispelende Truman Capote in prachtige strakke beeld composities. Subtiele film.
Helpt waar hij kan!
pi_35236689
Vandaag eindelijk Serenity van de serie Firefly gezien, en ik vond hem helemaal geweldig. De laatste keer dat ik bij een SF het soort spanning en meeslependheid meekreeg is heel lang geleden (First Contact denk ik). Heerlijk, en nog beter als je de serie gekeken hebt.

Super dus, ware het niet dat er een zwart randje aan zit; het hele firefly is voorbij. Meer afleveringen/beelden zal ik er niet van te zien krijgen, en dat is jammer. Deze serie had het verdiend om het verhaal rustig te vertellen ipv in een 1,5 uur film. Helaas, maar het is niet anders.

Oh, en laast zag ik een stukje Ghost Ship, maar dat moet toch wel de achterlijkste film geweest zijn die ik in een hele tijd heb gezien..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_35236914
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 20:56 schreef Vava het volgende:
Ik heb hem al gezien, lang geleden, maar ik ga straks weer kijken naar The Last Emperor

http://www.cinema.nl/cinema/movies/index.jsp?movies=6201722
En hij was weer geweldig! Sommigen vinden de film saai en langdradig, ik vond hem boeiend van het begin tot het eind, zo mooi!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_35242225
#geen
pi_35244101
TARKAN VIKING KANI

TARKAN VS THE VIKINGS

Een van de minder bekende Turksploitation movies en dit x is het een sword and sandals flick, errug leuk. Wolfen die eigenlijk honden zijn, en als ze aanvallen worden ze gegooid, octopussen die net wat levendiger lijken als diegene uit BRIDE OF THE MONSTER en ...

pruiken

de een nog abominabeler dan de ander

zondag 19 februari 2006 @ 11:38:32 #184
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_35248813
Le huitième jour (Jaco van Dormael, 1996)
Leuke Belgische film die wel wat weg heeft van Rain Man. Het begin vond ik erg mooi en ook wat volgt is leuk. Dat komt vooral door het aparte koppel wat Daniel Auteuil en Pascal Duquenne vormen. Soms wordt het wel net iets te sentimenteel voor mijn smaak, maar over het algemeen dus leuk. ***½

Le peuple migrateur (Jacques Perrin, 2001)
Van de drie grote Franse natuurdocumentaires, naast deze ook Microcosmos en het recente La marche de l'empereur, vind ik deze denk het best. De prachtige beelden zijn de grootste troef van de film. Af en toe wordt de serene rust die van de beelden afstraalt abrupt verstoort door de harde realiteit. Vooral de scene waarin een albatros een baby-pinguin voor de ogen van de ouders oppeuzelt is wrang. ***½

La promesse (Jean-Pierre & Luc Dardenne, 1996)
De film waar de gebroeders Dardenne internationaal mee doorbraken is een mooi sociaal drama. De sombere cinematografie en het grauwe decor waarin de film zich afspeelt versterken het bijtende realisme van de film. Vooral het einde is erg mooi en dan met name doordat de achtergrond geluiden nog doorgaan tijdens de aftiteling, die er voor zorgen dat deze langer blijft hangen. ****

Tian bian yi duo yun (The Wayward Cloud) (Tsai Ming-liang, 2005)
Bijzondere film van de Taiwanees Tsai Ming-liang. Hij combineert twee populaire Aziatische filmtakken in een verrassende en originele film. De hoofdmoot bestaat uit seksueel getinte zwijgzame scenes, die vaak dolkomische situaties bevatten. Deze worden onderbroken door hilarische absurdistische musicalnummers. Normaal ben ik daar niet zo kapot van, maar hier wordt het zo doeltreffend gebracht dat ze voor mij niet vaak genoeg konden komen. De cinematografie is trouwens ook fantastisch. ****
pi_35250158
Janghwa, Hongryeon (A Tale of 2 Sisters)
Erg subtiele en vooral mooi uitgevoerde semi horror uit Korea. De personages en lokatie zijn goeie ingredienten voor een mooie film en de beelden laten dat dan ook erg goed zien, daarbij komt dan een creepy verhaal om de hoek kijken wat zich nogal traag ontvouwd, maar omdat je door de beelden en muziek niet verveeld raakt maakt dat niet veel uit. Het plot oogt wel ingewikkeld en had voor mij wat duidelijk uitgelegd mogen worden, maar het mysterieuze is dan ook wel weer een charme natuurlijk
Where facts are few, experts are many.
  zondag 19 februari 2006 @ 12:49:50 #186
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_35250667
Saving SIlverman (2001)
American Pie achtige film ... met een van de debielen van American Pie namelijk Jason Biggs. Hier is hij Darren Silverman die verliefd is op Judith (Amanda Peet) en wil trouwen met haar maar zijn vrienden J.D. (Jack Black) en Wayne (Steve Zahn) steken er een stokje voor. Als dan de jeugdliefde Sandy (Amanda Detmer) van Darren weer in zijn leven verschijnd proberen zijn vrienden hem aan haar te koppelen en ontvoeren Judith en sluiten haar op in de garage...En dan begint het sneue 'american pie' gedoe.

Oja de 3 vrienden hebben een ziekelijke adoratie voor Neil Diamond.

Cijfer 5.0 / imdb 5.4
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_35250784
Bakushû/Early Summer - Ozu 1951

Ik keek er een beetje tegenop om deze film te zien maar het was onterecht, hij is erg mooi en verveeld helemaal niet. Bij het verhaal moest ik aan Jane Austen-achtige verhalen denken, alleen is Ozu veel melancholieker dan de verfilming van Austen-verhalen die ik ken (ik ken ze alleen uit films).
Wat me, als detail, opviel waren ook de kleine verschillen in moraal met het Westen: hoofdrolspeelster Setsuko Hara, die de rol van Noriko (prachtig) speelt is 28 en nog niet getrouwd. Iemand vraagt of ze misschien op vrouwen valt; van een man weet iemand niet of hij nog maagd is- grappige dingen die je nooit in een Westerse film uit 1951 zou tegenkomen.
Ook moeten vrouwen volgens mij altijd lachen en ja-knikken zodat voor mij niet altijd duidelijk is of er nu ruzie is of onvrede of wat dan ook.
Helpt waar hij kan!
  zondag 19 februari 2006 @ 13:07:16 #188
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_35251223
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 10:27 schreef Gorro het volgende:

Freeway (Matthew Bright, 1996)
Leuk pulpfilmpje met veel enthousiasme gemaakt. Het beroemde sprookje van Roodkapje wordt flink onderhanden genomen en omgebouwd tot een geflipte misdaadcomedy. Vooral door het enthousiasme van de cast werkt de film. De over-acting is één van de charmes van de film. Prima vermaak. ***½
De cast dan dus wel met Reese Witherspoon en Kiefer Sutherland.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 19 februari 2006 @ 14:38:29 #189
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_35254170

Vrolijke actiefilm betekende het filmdebuut van komiek Hill, die het hier nu eens zonder onderbroekenlol moet doen. Vooral aardig vanwege spectaculaire, fraaie achtervolging met drie rode mini's. Kleine crimineel en gentleman thief laten het verkeer in Turijn vastlopen om zodoende een grote kraak te kunnen zetten.
Goede film waarbij Benny Hiil een leuke bijrol speelt
8 1/2 /10

[ Bericht 1% gewijzigd door dvdfreak op 19-02-2006 15:04:42 ]
  zondag 19 februari 2006 @ 15:28:07 #190
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35255440
Everything Is Illuminated (2005)

Best goed geinig filmpje, zeker voor een regiedebuut. Vooral de opa en zijn hond waren erg komisch.
cijfer: 7.5

The Weather Man (2005)

De film deed mij heel erg denken aan American Beauty, maar dan zonder rondvliegende plastic zakjes. Ook deze film gaat over een man van middelbare leeftijd, die erachter komt dat zijn leven eigenlijk mislukt is. En toont hoe ongelukkig deze in eerste gezicht "dood normale" man is.
Nicolas Cage is natuurlijk geen Kevin Spacey. Maar the Weather Man heeft dan weer wel Michael fuckin' Caine.
De film bevat imo meer humor dan AB, tenmiste als je van zwarte humor houdt. Als je dat niet doet raad ik sterk af om de film te kijken. Doe je dat wel, dan moet je hem kijken zodra je de kans krijgt.
cijfer: 9

The Outlaw Josey Wales (1976)
Pief paf poef! Clint Eastwood wordt achtervolgt door gemene noordelingen. Pief paf poef! Clint Eastwood kijkt een beetje stoer om zich heen. Pief paf poef! Clint Eastwood raakt bevriend met een oude indiaan. Pief paf poef! Clint Eastwood spuugt nog maar een keer op de grond. Pief paf poef! Clint Eastwood redt wat mensen in nood. Pief paf poef! Clint Eastwood schiet wat gemene mensen neer. Pief paf poef! Einde.
cijfer: 6.5

Vivre sa vie: Film en douze tableaux (1962)
Met mijn eerste Godard stijg ik weer een plaatsje in de FTR snoblijst.

Maar daarnaast zou deze film vooral mijn herinnering ingaan als mijn eerste kennismaking met Anna Karina. Wat een prachtige vrouw is dat, en acteren dat ze kan. Verder was de film erg goed en realistisch. Al vond ik hem soms iets te afstandelijk.
cijfer: 8
  † In Memoriam † zondag 19 februari 2006 @ 16:17:41 #191
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_35256954
Psst... ga eens Anna kijken in Une femme est une femme
Sheridana +1
  zondag 19 februari 2006 @ 17:54:20 #192
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_35260302
Pom Poko
Een groep wasberen met transformerende krachten probeert hun heuvel te redden van de naderende nieuwbouwwijken.

Mooie animatiefilm met grappige wasberen.
Ze hebben in de film een goede balans weten te brengen waardoor het niet één grote moralistische preek is geworden.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zondag 19 februari 2006 @ 18:04:27 #194
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_35260649
Star Wars Episode III - Revenge of the Sith: Tsja. Ik ben nooit echt heel erg gek geweest op de Star Wars films, maar het werd eens tijd om de serie af te sluiten. De film vermaakt zeker en weet ook echt een mooi bruggetje te bouwen tussen de oude en de nieuwe films. Sommige dingen zijn ecter, Star Wars in ere houdend, overdone. Bijvoorbeeld het acteren . Ach, ja. Ik weet het allemaal niet zo goed bij die films . In elk geval was het leuk om naar Ewan te kijken. Dus maar een 7 .
  zondag 19 februari 2006 @ 18:11:54 #195
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_35260995
Velvet Goldmine weer 'ns bekeken. Stond hoog in mijn top 100 en is er nu helemaal uit verdwenen. Vreemd dat een film de ene keer een geweldige indruk kan maken en dat ik 'm de volgende keer, enkele jaren laten, een stuk minder kan vinden.

Brokeback mountain was prachtig. Laat die oscars maar komen. (Een tournement voor gaythemed film zou een keer leuk kunnen zijn)
A spoonful of sugar...
pi_35263209
Munich

Goede film, mooie uitgewerkte scenes. Alleen gaat het verhaal soms wat van de hak op de tak.. In z'n totaal ruim voldoende

zondag 19 februari 2006 @ 20:25:13 #197
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_35266716
quote:
Op zondag 19 februari 2006 15:28 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Outlaw Josey Wales (1976)
Pief paf poef! Clint Eastwood wordt achtervolgt door gemene noordelingen. Pief paf poef! Clint Eastwood kijkt een beetje stoer om zich heen. Pief paf poef! Clint Eastwood raakt bevriend met een oude indiaan. Pief paf poef! Clint Eastwood spuugt nog maar een keer op de grond. Pief paf poef! Clint Eastwood redt wat mensen in nood. Pief paf poef! Clint Eastwood schiet wat gemene mensen neer. Pief paf poef! Einde.
cijfer: 6.5
Je vergeet de oneliners. .

Ik zag zelf nog de uitstekende docu Hell House. Het gaat over een soort Christelijk spookhuis, dat ieder jaar weer wordt opgezet rond Halloween. Bezoekers kunnen daar zien hoe je een langzame pijnlijke dood sterft bij een abortus, hoe homosexuelen de pijp uitgaan met een flinke dosis AIDS en dat daten op internet ook allerlei ongezonde gevolgen heeft. Knap hoe het allemaal behoorlijk objectief blijft.
Ook mocht ik genieten van een sputterende projector die Caché uitspuugde. Ik vind het wel een goede film om geen mening over te hebben.
pi_35267606
Jarhead 2005

Film over oorlog, alleen dan over de saaie kant van de Golf-Oorlog. Super film, goed acteer werk en goeie muziek. Past precies in het rijtje thuis van Full Metal Jacket en Apocalypse Now.

Een 9!

Prime 2005

Romantisch/ komische film met Uma Thurman ( ) en Bryan Greenberg in de hoofdrollen. Zij zijn verliefd op elkaar geworden alleen zit er 15 jaar leeftijds verschil tussen. Wel redelijk leuke film maar veder niet echt iets bijzonders.

Een 6.
  zondag 19 februari 2006 @ 22:35:03 #199
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_35271923
Je hebt van die films die je leven veranderen. My Neighbour Totoro is er zo ééntje. Ik weet nu bijvoorbeeld honderd procent zeker dat ik geen kinderen wil. 5-.
  zondag 19 februari 2006 @ 23:01:50 #200
46794 Berkery
Fat bastard
pi_35272823
Be Cool

'Get Shorty' heb ik halverwege maar afgezet maar om een of andere reden heb ik deze wel kunnen afkijken (Uma ). Er zitten wel leuke types in de film maar John Travolta is drie keer niks, niet grappig, net als in Get Shorty eigenlijk.

Time Bandits

Jeugdsentiment voor 5 euro bij een dumpzaak gekocht. Geinige (kinder?)/avonturen/fantasy film van Terry Gilliam en Michael Palin. De film gaat over een groep liliputters die met behulp van een kaart door de tijd reizen en daarbij op rooftocht gaan, op hun hielen gezeten door het 'Opperwezen' (van wie ze de kaart hebben 'geleend') en 'Het kwaad'.
Laat dit soort films maar aan Terry Gilliam over.
No Dukes of Hazzard in the classroom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')