abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 februari 2006 @ 16:53:15 #102
5304 Orthello
°°BLUB°°
pi_35042151
The Descent. Niet onaardig.
If things don't go right, turn left!
pi_35044108
Hulk

Langdraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaadig
Cijfer: 6.5
  maandag 13 februari 2006 @ 20:12:06 #104
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_35050473
Maximum Overdrive
Dankzij een meteoriet komen een flink aantal apparaten tot leven (voornamelijk erg grote vrachtwagens), die het hebben voorzien op mensenlevens.

Tja, spannend is ie niet. En er zat slechts één memorabele doodsscene in.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_35063086
Ik heb vanavond "Batalla en el cielo" gezien. Er is geen uitgebreid verhaal aanwezig in deze film en veel scenes zijn saai qua inhoud. Maar toch is het door het trage camerawerk en het geluid boeiend op de een of andere manier. Wat mij betreft is het een film die zeker de moeite van het kijken waard is, maar het is geen topfilm.
Voor liefhebbers van expliciete sexscenes met dikke mensen erin is het daarentegen een absolute aanrader .
  dinsdag 14 februari 2006 @ 00:44:18 #106
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_35063323
Vanavond maar weer eens From Dusk Till Dawn gekeken. Blijft een vermakelijke film, zeker vanwege de plotselinge en totaal onverwachte switch van genre halverwege.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_35065007
The butterfly effect.

Een van de leukste films die ik de laatste weken gezien heb.
#geen
  dinsdag 14 februari 2006 @ 08:17:08 #108
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_35066073
White Squall (Ridley Scott, 1996)
Best goede zeilfilm van Ridley Scott. De beelden zijn wat minder indrukwekkend dan gebruikelijk is bij de film van Ridley Scott en ook van het acteerwerk moet de film het niet hebben. De climax is wel spektaculair in beeld gebracht en vermakelijk is de film ook. ***
pi_35067520
The Poseidon Adventure (2005)
Tja, beetje vaag en belabberd deze remake van maar liefst 3 uur die in 2 delen is uitgezonden op tv. Ik zag een redelijk bekende cast en zeker de intro van de film liep nog wel redelijk, maar de tekst die ze af en toe kregen.. En dat werd later alleen maar erger, waar afgezien van een ingebouwd terroristenplotje bijna het complete origineel werd nagespeelt. Het einde van de film zag er trouwens afgeraffeld uit, had onnodige vertragingen (mensen die doodsangsten uitstaan op een meter brede plaat en dan vervolgens in het midden daarvan een levensspeech gaan houden... en dat bij 3 personen! ). Ik kwam nog een leuke comment tegen op imdb, en daar ben ik het wel mee eens; My heart goes out to the talented cast that performed their lines diligently all the while worrying what this will do to their careers. Ben benieuwd of de 2006 versie Poseidon wel wat wordt..

Where the Truth Lies
Toch ook nog een redelijk goeie film gezien Vooral Firth en Bacon zijn heel goed bezig, en dat ik dat over Bacon nog zou zeggen verbaast me. De rol van Lohman is ook erg goed vertolkt maar eigenlijk vind ik haar er nog te jong en niet zelfverzekerd uitzien voor dit soort rollen. De feel van de jaren 70 waar veelvuldig naar word teruggeblikt is prettig en mooi uitgewerkt maar gebeurt soms op zo'n onopvallende manier dat je het niet eens door hebt, en zo raakte ik af en toe een beetje in de war met het verhaal.
Where facts are few, experts are many.
pi_35071779

tering wat een film
erg interessant verhaal over hoe je alles wiskundig kunt verklaren, klinkt natuurlijk heel saai maar de film is erg goed gefilmd en boeit de totale 80 minuten die het duurt.
9/10

[ Bericht 9% gewijzigd door jimjim1983 op 14-02-2006 13:30:40 ]
  dinsdag 14 februari 2006 @ 13:26:32 #111
57719 Zapje
Who are you
pi_35073514
The Island

Opzich een goeie film over * klonen * in een onderaards laboratorium....mooie decors...aardig acteerwerk.....alleen bepaalde scenes in LA waren wel eens wat overdreven....

Immortel

Schitterende animatie film gebaseerd op de stripfiguren van Enki Bilal....aanrader voor de liefhebbers

The Clearing

Leuke rustige film waarbij de ontvoering van Redford centraal staat, en waarbij ook het gezin betrokken wordt.......enigzins gebaseerd op de ontvoering van G.J Heyn.......Redford en Dafoe spelen as usual goed hun rol.......
Let love be your energy - Long Live Rock - Are you living in the Real World ?
pi_35073676

Sin City.

Eergisteren ben ik maar eens goed voor Sin City gaan zitten, maar ik snap niet waar alle jubelreacties vandaan komen. Wat ik zag was een film met mooie beelden, maar daar is dan alles ook meteen mee gezegd. Alleen voor de liefhebbers van de comics dus, hij krijgt van mij een 6,5.
pi_35073723
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:32 schreef Croupouque het volgende:
[afbeelding]

Sin City.

Eergisteren ben ik maar eens goed voor Sin City gaan zitten, maar ik snap niet waar alle jubelreacties vandaan komen. Wat ik zag was een film met mooie beelden, maar daar is dan alles ook meteen mee gezegd. Alleen voor de liefhebbers van de comics dus, hij krijgt van mij een 6,5.
Ik ben geen comic liefhebber, maar vond deze film desondanks
pi_35073737
Sin City is vet maar je moet er wel van houden.
pi_35076276
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:34 schreef jimjim1983 het volgende:
Sin City is vet maar je moet er wel van houden.
Dat is waar. Maar dat geldt voor alle films die je waardeert. ;-)
Maar als je houdt van lomp geweld in een komisch jasje en een vleugje (ja, alleen een vleugje!) romantiek, zit je met Sin City goed!
pi_35076609
ja klopt maar dit is wel een hele erge macho film, en alle vrouwen zijn gewillig
  dinsdag 14 februari 2006 @ 15:16:44 #117
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_35076668
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 03:07 schreef DuchessX het volgende:
The butterfly effect.

Een van de leukste films die ik de laatste weken gezien heb.
Hopelijk de goede versie.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_35083140
degene die slecht afloopt erikt?

rumble fish

Als je alle nouvelle violence films en wat ze geinspireerd hebben tegenwoordig ziet is het geweld in deze film wat lachwekkend. Dit sloopt de geloofwaardigheid, het verhaal maakt het goed. Mickey Rourke is de Motorcycle boy en Matt Dillon is zijn jongere broertje. De motorcycle boy wordt door iedereen vereerd, behalve door de authoriteit die hem gek waant. Zijn broertje wil niks liever dan op zijn broer lijken. Hij is echter heetgebakerd en niet in staat goed te overdenken. De motorcycle boy leidt aan achromatopsia, hij ziet de wereld letterlijk in zwart wit. Ook hoort hij niet goed; deze 'stoornissen' maken hem ongelukkig. Het einde is erg sterk, en ik vond de film zwaar leunen op symboliek. Bijvoorbeeld het meisje in de rode jurk bij schindlers list, zoiets kom je in deze film tegen bij de rumble fish. Onderhoudend maar oud aandoend.
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
pi_35083939
Maria full of grace

Colombiaanse film over een drogssmokkelend meisje. Matig.
#geen
  dinsdag 14 februari 2006 @ 22:03:54 #120
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_35091568
Night of the Creeps
Aliens, zombie's en een "axe-murderer" gemixt in een tienerflick van John Hughes, overgoten met een lading gore.

Erg vermakelijke film.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_35093494
The forgotten

Was wel aardig.
#geen
  woensdag 15 februari 2006 @ 00:18:15 #122
57719 Zapje
Who are you
pi_35097199
House of 9

Redelijke thriller in de trend van Saw2....9 mensen zitten opgesloten in een huis, waarbij slechts één de winnaar is....maar of dat ook zo is ?
  woensdag 15 februari 2006 @ 09:08:49 #123
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_35101627
The Secret of my Succe$s
Michael J Fox gaat naar New York om het daar te maken. Hij gaat soliciteren bij zijn oom. Hij wordt geplaatst als mailboy. Al snel pakt hij een kamer in hogere klasse. En gaat zich bemoeien met vergaderingen. Hij is uiteraard verliefd op het liefje van de baas. Hij verkleed zich meerdere malen per dag in de lift om ook toch nog aanwezig te zijn in mailroom.

Op een middag wordt uitgezonden om de vrouw van .. de vervoeren in een limo. Zij verleidt hem en lopen ze te flikflooien. Dan wordt het hem duidelijk dat het zijn tante is .

De film zat toch nog beter in het geheugen dan ik dacht. Ergens in de jaren 90 heb ik de film al eens gezien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 6.5 / imdb 6.1
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_35102174
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:14 schreef jimjim1983 het volgende:
ja klopt maar dit is wel een hele erge macho film, en alle vrouwen zijn gewillig
Lelijke macho mannen en bloedmooie, gewillige vrouwen
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:14:45 #125
16701 scanman01
Today's a good day
pi_35103072
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:17 schreef pascalheister het volgende:
The Last Picture Show (1971)

[afbeelding]

verassend goede en mooie film, boeiend verhaal en sterke acteerprestaties. Ook leuk om eens een jonge Jeff Bridges te zien.
De jonge Cybil Shepherd was ook niet te versmaden
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:38:38 #126
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_35103669
Skeleton Key, van Iain Softley.
Eng vond ik 'm niet, maar het einde was wel leuk gevonden.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  woensdag 15 februari 2006 @ 11:01:09 #127
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_35104320
The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert - Wat een leuke film! Mr. Smith, Leonard Shelby en General Zod in mooie jurken, zware make-up en overdreven diva gedrag. Voeg daar nog nog een aantal excentrieke personages en een roze tourbus aan toe en je hebt een zwaar idiote dragqueenroadmoviedivadramacomedie. Erg hip. Niet alleen een aanrader voor de relnicht. 7.5/10

The Godfather: Part III - Helaas pindakaas, de derde film haalt het niveau van de eerste twee films bij lange na niet. De liefde is compleet verdwenen. 6.5/10
pi_35104599
Munich
Het verhaal moge wel duidelijk zijn bij iedereen. Ik vond het een sterke film waarin je goed de tegenstrijdige emoties kan voelen, natuurlijk vooral bij Bana die zijn karakter erg goed neerzet. Aan de andere kant was de film informatief voor mij, aangezien ik zelf niks van de 72 Munchen affaire had gehoord en dus alle details niet kende. Het einde vond ik wat vager, waarbij de combinatie van sex en flashbacks bij mij niet helemaal logisch overkwam.
pi_35109379
Kees de Jongen Video, 5/10
Nederlandse familiefilm over de jeugd van een jonge met een hele rijke fantasie. Eigenlijk valt dat wel mee, ieder kind heeft volgens mij wel een rijke fantasie, maar de film doet geloven dat de fantasie van Kees speciaal is. O.K. hij lijdt aan hallucinaties, maar dat is weer wat anders dan fantasie. Een irritant aspect waar veel Nederlandse producties last van hebben is het voorkomen van vele bekende gezichten, in deze film was het weer eens zo ver.

Tesis DVD, 8/10
Thriller van de talentvolle Alejandro Amenábar. Boeiende film over de beruchte snuff-movies. Op momenten aardig weerzinwekkend en op andere momenten erg spannend. Een film met een dergelijk verhaal vervalt al gauw tot clichés en voorspelbaarheid, maar dat was bij deze film absoluut niet het geval. Ook het acteerwerk zit goed in elkaar.

Nuevo Cinema Paradiso DVD, 8/10
Mooie film over de glorietijd van de bioscoopfilm. Dit alles wordt weergegeven in een flashback die opgedeeld kan worden in twee periodes. Vooral de eerste periode sprak me erg aan, misschien gedeeltelijk door het geweldige mannetje dat het karakter speelt van 'Toto', maar ook doordat het verhaal en de gebeurtenissen in die periode boeiender waren. Het liefdesverhaal in de tweede periode vond ik niet veel positiefs bijdragen aan het geheel. Aandoenlijke film zonder haast en onnodig spectakel.
What's it going to be then, eh?
  woensdag 15 februari 2006 @ 13:34:49 #130
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_35109663
Sip si 32 doe (Beyond Hypothermia) (Patrick Leung, 1996)
Typische Hong-Kong actie-thriller. Het verhaal is best aardig, hoewel het niet vernieuwend is. Helaas is het acteerwerk matig en vooral het geluid onder de maat. De geluidseffecten zijn soms erg slecht en de muziek vond ik af en toe ook niet om aan te horen. De shoot-out op het einde is best tof, maar vergeleken met bijvoorbeeld de Hong-kong-films van John Woo, is het toch wel van een ander kaliber.
**½

The Family Stone (Thomas Bezucha, 2005)
Gezien de erg sterke cast had ik op een wat betere film gehoopt, maar de film zit te vol met clichés en ongeloofwaardigheden. Ook lijkt het net wat te vaak op een klucht, maar wel eentje die nog best aardige is dankzij de leuke cast. **½

Big Momma's House 2 (John Whitesell, 2006)
Slechtste film die ik in de afgelopen vier jaar in de sneak gezien heb. Totaal niet grappig, geen enkel nieuw idee en als toetje een verschrikkelijke voice-over die nog even de moralistische les uitspreekt die we geleerd zouden moeten hebben van deze film. ½
  woensdag 15 februari 2006 @ 17:41:36 #131
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35119878
Lucía y el sexo (2001)
Dit is een film die ik moeilijk kan reviewen kan zonder te veel te spoileren. Dus daarom volsta ik met te zeggen met dat ik hem heel mooi vond. En dat Paz Vega verschrikkelijk heet is, en ook heel goed kan acteren.
cijfer: 8.5

Elizabethtown (2005)
Sommige dingen aan deze film bevielen me heel erg aan deze film. En op die momenten steeg die boven het niveau van de gemiddelde rom-com,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Maar jammer genoeg nam de film zich zelf soms veels te serieus. En kwam dan op de proppen zetten met quasi-intelectuele one-liners e.d., waardoor de sfeer soms verloren ging. De soundtrack was wel goed.
Kirsten Dunst was heel goed. Orlando Bloom bleef voor het grootste gedeelte van de film boven de irritatiegrens.
cijfer: 7.5

In Her Shoes (2005)
De film begon heel leuk en goed. Met een leuke chemistry tussen Cameron Diaz en Toni Collette als totaal verschillende zussen. Maar dan neemt de film een wending die van mij niet zo drastisch had gehoeven. En wordt er ook nog eens een verhaaltje van een verloren oma bij gehaald. Waardoor de film zeker een half uur langer duurt dan had gehoeven.
cijfer: 6.5

American Pie Presents Band Camp (2005)
Unrated natuurlijk.
Lekkere wijven en een handje vol goede grappen, dat somt het wel zo'n beetje op. Iig stukken beter dan deel 3, maar niet zo goed als deel 1 en 2.
pi_35121428
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:41 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Lucía y el sexo (2001)
Dit is een film die ik moeilijk kan reviewen kan zonder te veel te spoileren. Dus daarom volsta ik met te zeggen met dat ik hem heel mooi vond. En dat Paz Vega verschrikkelijk heet is, en ook heel goed kan acteren.
heerlijk vrouwtje idd, vooral die bedscenes zijn erg goed te doen
  woensdag 15 februari 2006 @ 18:26:53 #133
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35121456
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:25 schreef pascalheister het volgende:

[..]

heerlijk vrouwtje idd, vooral die bedscenes zijn erg goed te doen
Er zat inderdaag genoeg functioneel bloot in de film.
  woensdag 15 februari 2006 @ 18:35:14 #134
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_35121798
Les triplettes de Belleville

Grappige Franse tekenfilm
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
pi_35131842
Schindlers List

Ooit eens stukjes van gezien, nooit helemaal. Vanavond toch eens de tijd genomen hem te bekijken en wát een film. Zeer goede film
Signature
pi_35132441
IL VIZIO HA LE CALZE NERE

REFLECTIONS IN BLACK/VICE WEARS BLACK HOSE

Zwaar gebutcherde versie maar aangezien deze film zeldzamer is dan blauwe stront heb ik m toch maar gepakt.

D'r is aan deze giallo natuurlijk geen touw aan vast te knopen omdat er meer dan 20 min uit gecut is dus een propere dvd release zou op z'n plaats zijn ipv vhsrips van Griekse rentaltapes

pi_35143756
Musíme si pomáhat

een joodse familie in tsjechie wordt in de aanloop naar de oorlog en in de beginjaren van de oorlog langzaam maar zeker uitgeknepen. in 41 worden ze afgevoerd naar theresienstadt. in 43 komt de zoon van de familie (david wiener) terug. hij wordt gevonden door zijn vroegere bedrijfsleider josef. die houdt er een vaag soort vriendschap op na met horst. horst was eerst zijn knecht, maar nu is horst een collaborateur. horst heeft aanzien bij de duitsers en weet geregeld iets te ritselen.
josef is getrouwd met marie, maar ze kunnen geen kinderen krijgen.
ze bieden david onderdak, maar om van alles voor david te kunnen betekenen, moet josef zich door horst laten gebruiken en steeds verder meegaan in de collaboraties. horst heeft namelijk enerzijds een sterk vermoeden van een vluchteling in de proviandkamer, anderzijds geilt hij op marie en dreigt hij onder het mom van grapjes met verlinken.

in het begin vond ik het een vreemde film, niet zo sterk, maar aan het eind is duidelijk waarom: in het begin worden te grote sprongen genomen. toen ik na afloop t begin nog eens bekeek, was alles veel duidelijker.
de uitwerking van de karakters en het verhaal is erg sterk eigenlijk. je blijft als kijker voortdurend afvragen wie en wat goed en wie slecht is tijdens de bezetting en de film vertelt op een mooie manier dat het veel genuanceerder ligt.

fraai zijn de beelden waarin wordt getoond wat de buren van josef en marie vinden. eerst heel vriendelijk, later gaan ze hen uit de weg.

behoorlijk sterke film.

Aktualita

korte animatiefilm, die vertelt wat de tsjechen tijdens de duitse bezetting uit duits oogpunt zouden moeten weten.
leuk, zeker als toetje.
  donderdag 16 februari 2006 @ 10:12:17 #138
91683 Blackhouse
Only in Kenya...
pi_35144392
Constantine

Tja ik heb een beetje gemengde gevoelens over deze film. Laat ik even voorop stellen dat de film (een verfilming van de Hellblazer comics) me allerzijds meeviel. Het verhaal was een beetje shallow en de characters niet erg goed uitgewerkt, maar al met al werkte het beter als een vergelijkbare 'The 6th Day' of een Van Helsing (die was zo lame dat het weer grappig werd, dat wel).

Tja Keanu Reeves... tenenkrommend. De arme man is geloof ik gezegend met 3 gezicht uitdrukkingen en variatie daarvan komt helaas alleen maar sporadisch voor. Beetje jammer, want Constantine is een erg cool character.

Voor de rest moet ik wat credits geven Rachel Weisz (onder ander bekend van The Mummy & The Mummy Returns). Ze weet een vrij geloofwaardige rol neer te zetten en da's best een uniekum voor haar

Al met al geef ik de film wel een 7. 't Is een vermakelijke film en de effects vond ik zeker okay. Jammer van Keanu.
Oscar Mike Golf Whiskey Tango Foxtrot Bravo Bravo Quebec
  † In Memoriam † donderdag 16 februari 2006 @ 10:17:29 #139
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_35144523
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 10:12 schreef Blackhouse het volgende:
Voor de rest moet ik wat credits geven Rachel Weisz (onder ander bekend van The Mummy & The Mummy Returns). Ze weet een vrij geloofwaardige rol neer te zetten en da's best een uniekum voor haar
Constant Gardener nog niet gezien?
Sheridana +1
pi_35144542
american history x. was alweer 6 jaar geleden ofzo dus leuk om m weer eens te zien
Too much is never enough!
pi_35146116
quote:
Op maandag 13 februari 2006 16:53 schreef Orthello het volgende:
The Descent. Niet onaardig.
niet onaardig???

ik schijn hardop gegild te hebben in de bioscoop...... doodeng was die film.....
nee volgende keer toch maar weer een romantische komedie
  donderdag 16 februari 2006 @ 11:43:38 #142
91683 Blackhouse
Only in Kenya...
pi_35146800
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 10:17 schreef Sokolsky het volgende:

Constant Gardener nog niet gezien?
Nope.. de moeite waard dus?
Oscar Mike Golf Whiskey Tango Foxtrot Bravo Bravo Quebec
  donderdag 16 februari 2006 @ 11:50:22 #143
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35146990
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:43 schreef Blackhouse het volgende:

[..]

Ja

Moulin Rouge! (2001)
Mooi extravagant liefdessprookje. Nicole Kidman was weer geweldig. Ewan McGregor was ook erg goed. En Jim Broadbent was absoluut fantastisch als Ziddler.
cijfer: 8

[ Bericht 32% gewijzigd door Lonewolf2003 op 16-02-2006 11:58:18 ]
  † In Memoriam † donderdag 16 februari 2006 @ 12:46:21 #144
4571 Sokolsky
pi_35148760
quote:

[..]

Mejuffrouw Weisz is daar érg goed.
Sheridana +1
pi_35149194
The Ice Harvest

Was best leuk om naar te kijken, soms een beetje langzaam en vrij standaard verhaal. De droge humor kon ik wel waarderen. Krijgt op imdb een 5.8 en daar kan ik me wel in vinden.
  donderdag 16 februari 2006 @ 13:35:46 #146
4180 Hare
Come fly with me!
pi_35150299
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 17:13 schreef Timo20 het volgende:

[..]

dat betekent toch niet dat ik hetzelfde punt moet geven??
een tijdje terug werd er altijd gezeurd dat de punten die ik gaf teveel leken op de IMDB rating. Nu is dat niet zo, lig je nog te zeiken
ik voel een nutteloze discussie aankomen, die ik dan ook niet aan ga
Kom ik hier toevallig weer eens een keertje, is er ook werkelijk niks veranderd he
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_35150568
quote:

[..]

best n goeie film
Too much is never enough!
pi_35152001
Sideways DVD, 8/10

Erg leuke film met het geweldige karakter van Thomas Haden Church en goed acteerwerk van Paul Giamatti. Het scenario op zich is gewoon leuk en vermakelijk en de dialogen en gebeurtenissen af en toe hilarisch, soms uit een onverwachte hoek (zoals de geweldige scene op de foto). Binnenkort About Schmidt van dezelfde regisseur maar eens gaan kijken. Hulde aan wijn!
What's it going to be then, eh?
  donderdag 16 februari 2006 @ 14:52:22 #149
57719 Zapje
Who are you
pi_35152662
Red Eye

Verassend goede thriller.....Rachel en Cillian spelen hun rollen overtuigend goed...aanrader
pi_35163488
Good Will Hunting
Niet echt super, maar wel mooi
pi_35166040
Broken Flowers met al weer zo'n open einde als in Lost in Translation....
Toch vind ik Bill Murray erg goed in zijn rol wederom net als in Lost in Translation of eigenlijk vind ik hem steeds beter worden.
Al met al ondanks het ietwat botte einde (wat natuurlijk de hele bedoeling was) een heerlijke film.
Dus toch wel een 8+
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
  donderdag 16 februari 2006 @ 22:02:57 #152
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_35169134
The Cave en The Descent gaan allebei over een binnenkort uitgemoord groepje mensen dat een binnenkort instortende donkere grot besluit te verkennen. Ze worden dan ook wel eens met elkaar vergeleken. Meer overeenkomsten zijn er alleen niet. The Cave zit bijvoorbeeld vol met intellectuele subtiliteiten als enorme explosies zonder schijnbare oorzaak, en The Descent zit dan weer vol met opengereten vrouwelijke lichaamsdelen (nee, niet op díe manier). The Cave heeft van die scènes waarin een heldin aan een klimkoortje hangt en tegen een muur oprent om vervolgens met een reuzensprong iets heroïsch te doen, The Descent heeft schrikeffecten die voor de verandering niet bestaan uit 'oh, het was maar een kat', maar meer 'AH FUCK TERING WAT DE HEL OH JEZUS CHRISTUS'. The Cave is zo'n film die best leuk stom is voor op de zondagochtend, The Descent mag met Calvaire in het rijtje van beste horrorfilms van de noughties. Er is dus wel degelijk een verschil, ja. Meerdere, zelfs. Cave: 6-, The Descent: 8-.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_35170326
Before Sunset
Ik vind mezelf niet overdrijven of euforisch door te stellen dat je deze film niet met woorden kunt omschrijven....
  donderdag 16 februari 2006 @ 22:58:21 #154
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_35171585
Walk the Line - Nou ben ik niet erg bekend met Cash en zijn oeuvre, dus misschien is mijn beoordeling wel niet zo goed. Ik kon er niet echt veel mee. Die Biopics worden nu toch echt wel een beetje veel van hetzelfde. Het wordt telkens op precies dezelfde manier gebracht, zo'n rise and fall, drugs are bad for you mmkay verhaal. Dan moet het ook nog eens twee uur en drie kwartier duren. En dan te bedenken dat er dit jaar ook nog een over Dylan komt. Wat gaan ze daarna doen? Neil Young, Frank Zappa, Paul Simon en het jaar daarna the sequel: Art with Garfunkel ofzo? Dan voelen de zwarten zich weer achtergesteld en poepen we de biopics van Marvin Gaye, Stevie Wonder en James Brown ook maar even uit. Inmiddels is Bono de pijp uit en moet er daar natuurlijk ook een film over uitkomen. Ik hoop dat er tussen één van de bovenstaande iets vernieuwends gaat zitten, want dit kennen we nu onderhand wel. Omdat Phoenix geen Cash was, Whiterspoon een aardige Carter neerzette en het ondanks het feit dat het niets nieuws was toch ook niet slecht was een 6.5/10

En om het dan nog extra vervelend te maken komt er WEDEROM een vervelende vrouwenclub naast mij zitten om: met hun vingers te knippen, mee te zingen, te vloeken, te praten en te klappen.
pi_35172596
Kiss Kiss Bang Bang (2005)

Een leuke vlotte film met de nodige actie en humor. Het verhaal is goed, al is het soms wat rommelig. Verder heb ik me wel vermaakt.

vrijdag 17 februari 2006 @ 05:07:36 #156
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_35177590
Reviewtjes schrijven begint me een beetje te vervelen. Daarom omschrijf ik vanaf nu iedere film met een stukje script uit desbetreffend celluloid. Inclusief willekeurige woorden in hoofdletters! Natuurlijk wel met cijfer, anders leest niemand het. Zie HIER!

Stromboli (Rosselini, 1950):
INT - ONGEZELLIG HUTJE - DAG
INGRID BERGMAN is ZWANGER en kijkt op ongezellige wijze naar haar MAN (die ze HAAT).
Ingrid Bergman: "Ik ben zwanger en ik haat je."
Er valt een ongemakkelijke STILTE.
Man: "Ik ga vissen."
Er verschijnt een GEZICHTSUITDRUKKING op het gezicht van Ingrid Bergman.
De man gaat vissen.
Cijfer: 7,5!

Kiss Kiss (Bang Bang) (Stewart Sugg, 2000)
INT - GRATIS LOKATIE - DAG
Op de gratis lokatie wordt een scène uit PULP FICTION nagespeeld. Ondertussen doet CHRIS PENN op de achtergrond DUSTIN HOFFMAN in RAIN MAN na.
Chris Penn: "Ruuhhhh!"
CUT TO:
INT. - GRATIS LOKATIE #2 - DAG
Stellan Skarsgård: "Hoi."
Cijfer: 5!

Me and You and Everyone We Know (Miranda July, 2005)
INT - EEN PLEK DIE 'VERDRIETIG' UITSTRAALT - DAG
Miranda July (zingt): "Happiness where are you? I've searched so long for you. Happiness what are you? I haven't got a clue."
TODD SOLONDZ loopt de scène binnen. Spontaan verandert hij in een ENORME TEDDYBEER. De kijker knuffelt de teddybeer anaal.
Cijfer: 8-!

Kiss Kiss, Bang Bang (Black, 2005)
EXT - ZWEMBAD BIJ HIPPE CLUB - NACHT
Bij een HIP ZWEMBAD bij een HIPPE CLUB staan HIPPE MENSEN. Oh, en Robert Downey Jr.
Hippe man: "Maar vergeet niet! Dit is geen film!"
RDJR: "Natuurlijk niet!"
De WENKBRAUWEN van RDJR gaan omhoog en omlaag.
RDJR (in Voiceover): "Maar jij weet dat dit wel een film is, hè, kijker?"
De hippe man is HIP.
Hippe man: "En er is dus ook geen voiceover!"
RBJR haalt zijn TONG uit zijn BROEKZAK en propt hem stevig in zijn WANGZAK.
RDJR (in Voiceover): "Maar jij weet dat dit wel een voiceover is, hè, kijker?"
CUT TO:
INT - WHATEVER - NACHT
TIETEN.
Cijfer: 8!

Okay, dit zuigt. Volgende keer weer oud en vertrouwd!
pi_35177779
The cell
Wel spannend, maar vond het geen goede film
  vrijdag 17 februari 2006 @ 10:11:40 #158
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_35180172
The Hills Have Eyes
Een familie op doorreis met de caravan krijgt pech "in the middle of nowhere".
Daar ergens in de woestijn blijkt helaas een totaal geflipte familie rond te zwerven, waarvan de leden wel zin hebben in een stukje mensenvlees.

Erg spannende film en het mooie is dat er behoorlijk hard teruggevochten word. Met name door één van de honden, die volgens mij de meeste kills heeft gemaakt.

IMDb Vote History
  vrijdag 17 februari 2006 @ 10:35:33 #159
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_35180814
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 22:58 schreef RuneRose het volgende:
Walk the Line - Nou ben ik niet erg bekend met Cash en zijn oeuvre, dus misschien is mijn beoordeling wel niet zo goed. Ik kon er niet echt veel mee. Die Biopics worden nu toch echt wel een beetje veel van hetzelfde. Het wordt telkens op precies dezelfde manier gebracht, zo'n rise and fall, drugs are bad for you mmkay verhaal. Dan moet het ook nog eens twee uur en drie kwartier duren. En dan te bedenken dat er dit jaar ook nog een over Dylan komt. Wat gaan ze daarna doen? Neil Young, Frank Zappa, Paul Simon en het jaar daarna the sequel: Art with Garfunkel ofzo? Dan voelen de zwarten zich weer achtergesteld en poepen we de biopics van Marvin Gaye, Stevie Wonder en James Brown ook maar even uit. Inmiddels is Bono de pijp uit en moet er daar natuurlijk ook een film over uitkomen. Ik hoop dat er tussen één van de bovenstaande iets vernieuwends gaat zitten, want dit kennen we nu onderhand wel. Omdat Phoenix geen Cash was, Whiterspoon een aardige Carter neerzette en het ondanks het feit dat het niets nieuws was toch ook niet slecht was een 6.5/10

En om het dan nog extra vervelend te maken komt er WEDEROM een vervelende vrouwenclub naast mij zitten om: met hun vingers te knippen, mee te zingen, te vloeken, te praten en te klappen.
Hear! Hear! My thoughts (almost) exactly! (Behalve die laatste zin, ik had een mooie rustige bios dit keer)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 11:11:45 #160
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_35181783
Ik ga 'm vanmiddag waarschijnlijk zelf kijken, dus dan weet ik meer, maar ik lees vrijwel overal dat WTL net géén standaard 13 in een dozijn biopic à la Ray is. Dat het interpretaties zijn van bekende mensen, geen imitaties. Dat het over personen en relaties gaat, minder over muziek en mythes.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 11:34:20 #161
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_35182445
True Heart Susie (1919)

Tja, hoe beoordeel je zo'n film. Één van de wat minder bekende films van Griffith. Het verhaal is simpel, soms vreselijk cliche (maar goed, daar kan je moeilijk van spreken in de beginjaren van de narratieve film). Het was leuk om is zo'n oude film te zien, en makkelijk vol te houden. Uiteindelijk wordt je toch wel bij het verhaal betrokken en ben je benieuwd naar hoe het gaat aflopen. Opvallend is ook het gebruik van flashbacks en de goede acteerprestaties van o.a. Lillian Gish.
Ik heb toch wel genoten.

The Teddy Bears(1907)

Zo'n beetje de eerste film waarin animatie wordt gebruikt (je ziet teddyberen dansen) De politieke satire die aan het klassieke verhaal van Goldilocks and the Three Bears is toegevoegd is erg grappig.

[ Bericht 3% gewijzigd door JelleS op 17-02-2006 11:44:48 ]
pi_35182593
The Godfather II
Ik kwam er tot mijn schrik bij het kijken achter dat ik deze nog nooit gezien had Hij was wel weer erg langdradig, maar damn.. wat een mooi visueel plaatje, wat een mooie muziekinbreng en wat een goeie acteurs. Deniro is echt de master hier voor mij, maar ook Pacino mag er zijn natuurlijk Het is een prachtige film om naar te kijken en te beleven, en niet eens als een opvolger.. op zichzelf staand een klassieker.

House of 9
Aparte insteek had deze film, waarbij weer een groepje mensen vast komt te zitten in een afgesloten plek. Kwam een beetje vaag op gang, en je weet al bijna hoe het afloopt na 5 minuten gezien te hebben. Er zaten wel mooie stukjes in de film waarbij een klassieke muziek de achtergrond vormt voor een stukje verloop van het verhaal wat je te zien krijgt via de bewakingscamera's. De rest was niet echt de moeite..
  † In Memoriam † vrijdag 17 februari 2006 @ 11:43:23 #163
4571 Sokolsky
pi_35182720
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 05:07 schreef Sai het volgende:
Kiss Kiss (Bang Bang) (Stewart Sugg, 2000)
INT - GRATIS LOKATIE - DAG
Op de gratis lokatie wordt een scène uit PULP FICTION nagespeeld. Ondertussen doet CHRIS PENN op de achtergrond DUSTIN HOFFMAN in RAIN MAN na.
Chris Penn: "Ruuhhhh!"
CUT TO:
INT. - GRATIS LOKATIE #2 - DAG
Stellan Skarsgård: "Hoi."
Cijfer: 5!
Wat is dit? Verkeerde gedownload?
Sheridana +1
pi_35183652
Big Momma's House 2

Plot:
Martin Lawrence returns as FBI agent Malcolm Turner, a master of disguise who again goes deep, deep undercover as the corpulent septuagenarian "Big Momma." To avert a national security disaster, Big Momma becomes a nanny housekeeper in the suspect's household - only to find him/herself becoming attached to the three children of the dysfunctional clan.

Mening:
Big Momma’s House 2 is een leuk vervolg op deel 1. Heb veel gelachen tijdens de film, de humor van Big Momma staat mij echt aan! Als je een keer op een zaterdagavond een film wilt kijken die je niet echt hoeft te volgen, dan is deze een aanrader!

Cijfer:
7

[ Bericht 7% gewijzigd door M3THoD_MAN op 17-02-2006 14:33:18 (Link Gefixed!) ]
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
  vrijdag 17 februari 2006 @ 13:11:52 #165
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35185746

De film was een soort van parodie op film-noirs, detective-mysteries etc, maar ondertussen ook gewoon een leuke goede detective film. Er zitten zeer mooie goede grappen in waarin de draak wordt gestoken met allerlei filmwetten en cliché's.
Als ik Robert Downey jr. hierin zie, is het toch erg jammer dat die man zijn leven zo heeft verknald. Val Kilmer is ook weer eens goed voor de verandering.

Tony Takitani (2004)
Tony Takitani is een verschrikkelijke goede tekenaar. Maar zijn tekeningen hebben totaal geen emotie, net zoals hij die bijna niet lijkt te hebben. Dus besluit die technische illustrator te worden. Dan ontmoet die een leuke jongedame en begint die te ontdooien. Maar zij is een onwijse shop verslaafde en dat vind Tony iets minder.
Door de manier van vertellen, filmen, overgangen en de muziek zit er een mooie constante vloeiende lijn in de film. En lijkt het net alsof alles elkaar zo opvolgt, terwijl er soms sprongen van jaren worden gemaakt.
pi_35191023
the hustler
deze film ademt coolheid. Paul Newman is een zeer goede 'poolshark' die lands legende minnesota fats zoekt voor een potje straight pool. Hij wint op spel en talent maar verliest op karakter. fANTASTISCH straight pool scenes en the hustler zelf is onweerstaanbaar. Kijk DIT

the blob (1988)
zo ontzettend matig met zoveel standaard gezever, onbedoeld grappig en een zwaar teleurstellende blob. En notabene de enige neger in die hele film was de slechterik *frappant
kijk deze film alleen met kleine kinderen die er misschien wel bang van worden want het is troep!
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
  vrijdag 17 februari 2006 @ 16:18:39 #167
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_35192740
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:43 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Wat is dit? Verkeerde gedownload?
Ik weet niet precies wat dat 'gedownload' betekent, maar het zou wel eens kunnen kloppen.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 16:21:09 #168
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35192866
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 16:18 schreef Sai het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat dat 'gedownload' betekent, maar het zou wel eens kunnen kloppen.
Dat is een soort van gratis films huren via het internet.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 16:26:55 #169
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_35193134
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Als ik Robert Downey jr. hierin zie, is het toch erg jammer dat die man zijn leven zo heeft verknald. Val Kilmer is ook weer eens goed voor de verandering.
Ach, hij is weer back on track, hoor. Iedereen heeft z'n dieptepunten .

Gisteren heb ik overigens Fierce Creatures gezien. Blijft heerlijk . Natuurlijk niet zo geweldig als A Fish Called Wanda, maar wel leuk. Toffe acteurs, idioot script, flauw en toch mooi. 7.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 19:14:40 #170
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_35199200
Chicken Little (Mark Dindal, 2005)
Vrij matige animatiefilm uit de Disney-stal. De film is eigenlijk alleen maar leuk voor kinderen. De film is niet echt grappig, op enkele momenten na en het verhaal is nogal rommelig. **
  vrijdag 17 februari 2006 @ 19:18:12 #171
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_35199324
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik ga 'm vanmiddag waarschijnlijk zelf kijken, dus dan weet ik meer, maar ik lees vrijwel overal dat WTL net géén standaard 13 in een dozijn biopic à la Ray is. Dat het interpretaties zijn van bekende mensen, geen imitaties. Dat het over personen en relaties gaat, minder over muziek en mythes.
Ik heb 'm ondertussen gezien en kan nu bevestigen dat dit ook mijn mening is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_35199854
DJANGO

Uitermate vermakelijke spaghetti western over een cowboy die voortdurend een lijkkist 8ter zich aansleept

Heerlijke film die ik zsm ga bestellen

pi_35202414
EVIL ALIENS

Het plot van deze zichzelf niet al te serieus nemende film doet er totaal niet toe, wat het leuke is van deze film is dattie bijna van elke horrorklassieker 'leent' en dan heb ik het over scenes én dialogen

Fans van EVIL DEAD, BRAINDEAD, PHANTASM, UNDEAD, BAD TASTE en DAY OF THE DEAD komen meer aan hun trekken dan ze zullen denken

Trailer

pi_35202463
Ik heb hem al gezien, lang geleden, maar ik ga straks weer kijken naar The Last Emperor

http://www.cinema.nl/cinema/movies/index.jsp?movies=6201722
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  vrijdag 17 februari 2006 @ 21:27:01 #175
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_35203350
Gisteren in de sneak:

Edison
Redelijke actie film met een sterke cast met oa. Morgan Freeman en Kevin Spacey in de hoofdrollen.
Jonge journalist (Justin Timberlake) ondekt tijdens een rechtszaak het een en ander over een afdeling van de politie die zich niet helemaal aan de regeltjes houden. Hij gaat op onderzoek en wil er een stuk over schrijven, maar wordt door ongeveer alles en iedereen tegen gehouden. Maar dan krijgt ie bezoek uit "onverwachte" hoek...
Zoals je kunt zien is het verhaaltje redelijk standaard en kun je de al op 10 vingers uit tellen hoe de film zal gaan aflopen. Het acteerwerk is in orde en het ziet er allemaal best mooi uit, maar er is voor een zulk soort film te weinig actie te zien en vliegt het geheel tegen het einde helemaal uit de bocht en is het einde nogal erg matig.
Jammer, want dit had veel beter uitgewerkt kunnen worden. Een speciale vermelding is wel redelijk op z`n plaats voor Justin Timberlake, die zich in z`n debuut redelijk goed staande weet te houden naast acteer giganten Freeman en Spacey.

IMDB Cijfer: 5,2/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
pi_35214221
Se7en

Wat een geweldige film
Erg spannend ook
  zaterdag 18 februari 2006 @ 10:27:48 #177
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_35214910
Lone Star (John Sayles, 1996)
Goede film met een rijk verhaal. Het vinden van een oud lijk vormt de katalysator van de film. Door de zoektocht naar de dader krijgen we via vele subplotjes een steeds gedetailleerder beeld van het dorpje op de grens met Mexico. Door de inventieve editing worden de flashbacks mooi geïntegreerd met de verhaallijn. Ook het acteerwerk van met name Chris Cooper is erg sterk. Eén van de beste films uit 1996. ****

Freeway (Matthew Bright, 1996)
Leuk pulpfilmpje met veel enthousiasme gemaakt. Het beroemde sprookje van Roodkapje wordt flink onderhanden genomen en omgebouwd tot een geflipte misdaadcomedy. Vooral door het enthousiasme van de cast werkt de film. De over-acting is één van de charmes van de film. Prima vermaak. ***½
  zaterdag 18 februari 2006 @ 11:09:28 #178
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_35215471
Crack-Up
Kun je vergeten dat je iemand hebt vermoord? Dat vraagt kunstcriticus en vervalsingsexpert George Steele (O'Brien) zich af nadat hij door de politie wordt gearresteerd. George meent dat hij een treinongeluk heeft gehad en gaat, geschaduwd door de politie, zijn stappen na die leiden naar een bende vervalsers. Een hypermoderne noir thriller (in 1946) waarbij de nieuwste snufjes (röntgenstralen, waarheidsserum) de moderne mens zowel kwelt als bijstaat. Een merkwaardige ondertoon - gezien het jaar van makelij - is de waarschuwing voor het gevaar van moderne technologie in verkeerde handen en de propaganda van naturalistische kunst voor de massa
8 1/2/10
pi_35217914
Infernal Affairs/Mou gaan dou
Snelle Hong-Kong politie-film die sinds 2002 al vervolgen heeft gehad. Prima film maar door de onbekendheid met de taal eb het uiterlijk van de hoofdpersonen moets ik toch een paar keer terug naar het begin van de film om alles te kunnen volgen, hoewel het later allemaal wel wordt uitglegd-maar dat wist ik toen nog niet. Prima gangsterrol ook van Eric Tsang.

Capote
De Oscar zou wel tercht zijn voor FSH als lispelende Truman Capote in prachtige strakke beeld composities. Subtiele film.
Helpt waar hij kan!
pi_35236689
Vandaag eindelijk Serenity van de serie Firefly gezien, en ik vond hem helemaal geweldig. De laatste keer dat ik bij een SF het soort spanning en meeslependheid meekreeg is heel lang geleden (First Contact denk ik). Heerlijk, en nog beter als je de serie gekeken hebt.

Super dus, ware het niet dat er een zwart randje aan zit; het hele firefly is voorbij. Meer afleveringen/beelden zal ik er niet van te zien krijgen, en dat is jammer. Deze serie had het verdiend om het verhaal rustig te vertellen ipv in een 1,5 uur film. Helaas, maar het is niet anders.

Oh, en laast zag ik een stukje Ghost Ship, maar dat moet toch wel de achterlijkste film geweest zijn die ik in een hele tijd heb gezien..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_35236914
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 20:56 schreef Vava het volgende:
Ik heb hem al gezien, lang geleden, maar ik ga straks weer kijken naar The Last Emperor

http://www.cinema.nl/cinema/movies/index.jsp?movies=6201722
En hij was weer geweldig! Sommigen vinden de film saai en langdradig, ik vond hem boeiend van het begin tot het eind, zo mooi!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_35242225
#geen
pi_35244101
TARKAN VIKING KANI

TARKAN VS THE VIKINGS

Een van de minder bekende Turksploitation movies en dit x is het een sword and sandals flick, errug leuk. Wolfen die eigenlijk honden zijn, en als ze aanvallen worden ze gegooid, octopussen die net wat levendiger lijken als diegene uit BRIDE OF THE MONSTER en ...

pruiken

de een nog abominabeler dan de ander

zondag 19 februari 2006 @ 11:38:32 #184
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_35248813
Le huitième jour (Jaco van Dormael, 1996)
Leuke Belgische film die wel wat weg heeft van Rain Man. Het begin vond ik erg mooi en ook wat volgt is leuk. Dat komt vooral door het aparte koppel wat Daniel Auteuil en Pascal Duquenne vormen. Soms wordt het wel net iets te sentimenteel voor mijn smaak, maar over het algemeen dus leuk. ***½

Le peuple migrateur (Jacques Perrin, 2001)
Van de drie grote Franse natuurdocumentaires, naast deze ook Microcosmos en het recente La marche de l'empereur, vind ik deze denk het best. De prachtige beelden zijn de grootste troef van de film. Af en toe wordt de serene rust die van de beelden afstraalt abrupt verstoort door de harde realiteit. Vooral de scene waarin een albatros een baby-pinguin voor de ogen van de ouders oppeuzelt is wrang. ***½

La promesse (Jean-Pierre & Luc Dardenne, 1996)
De film waar de gebroeders Dardenne internationaal mee doorbraken is een mooi sociaal drama. De sombere cinematografie en het grauwe decor waarin de film zich afspeelt versterken het bijtende realisme van de film. Vooral het einde is erg mooi en dan met name doordat de achtergrond geluiden nog doorgaan tijdens de aftiteling, die er voor zorgen dat deze langer blijft hangen. ****

Tian bian yi duo yun (The Wayward Cloud) (Tsai Ming-liang, 2005)
Bijzondere film van de Taiwanees Tsai Ming-liang. Hij combineert twee populaire Aziatische filmtakken in een verrassende en originele film. De hoofdmoot bestaat uit seksueel getinte zwijgzame scenes, die vaak dolkomische situaties bevatten. Deze worden onderbroken door hilarische absurdistische musicalnummers. Normaal ben ik daar niet zo kapot van, maar hier wordt het zo doeltreffend gebracht dat ze voor mij niet vaak genoeg konden komen. De cinematografie is trouwens ook fantastisch. ****
pi_35250158
Janghwa, Hongryeon (A Tale of 2 Sisters)
Erg subtiele en vooral mooi uitgevoerde semi horror uit Korea. De personages en lokatie zijn goeie ingredienten voor een mooie film en de beelden laten dat dan ook erg goed zien, daarbij komt dan een creepy verhaal om de hoek kijken wat zich nogal traag ontvouwd, maar omdat je door de beelden en muziek niet verveeld raakt maakt dat niet veel uit. Het plot oogt wel ingewikkeld en had voor mij wat duidelijk uitgelegd mogen worden, maar het mysterieuze is dan ook wel weer een charme natuurlijk
  zondag 19 februari 2006 @ 12:49:50 #186
52357 Lambiekje
pi_35250667
Saving SIlverman (2001)
American Pie achtige film ... met een van de debielen van American Pie namelijk Jason Biggs. Hier is hij Darren Silverman die verliefd is op Judith (Amanda Peet) en wil trouwen met haar maar zijn vrienden J.D. (Jack Black) en Wayne (Steve Zahn) steken er een stokje voor. Als dan de jeugdliefde Sandy (Amanda Detmer) van Darren weer in zijn leven verschijnd proberen zijn vrienden hem aan haar te koppelen en ontvoeren Judith en sluiten haar op in de garage...En dan begint het sneue 'american pie' gedoe.

Oja de 3 vrienden hebben een ziekelijke adoratie voor Neil Diamond.

Cijfer 5.0 / imdb 5.4
SPOILER
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_35250784
Bakushû/Early Summer - Ozu 1951

Ik keek er een beetje tegenop om deze film te zien maar het was onterecht, hij is erg mooi en verveeld helemaal niet. Bij het verhaal moest ik aan Jane Austen-achtige verhalen denken, alleen is Ozu veel melancholieker dan de verfilming van Austen-verhalen die ik ken (ik ken ze alleen uit films).
Wat me, als detail, opviel waren ook de kleine verschillen in moraal met het Westen: hoofdrolspeelster Setsuko Hara, die de rol van Noriko (prachtig) speelt is 28 en nog niet getrouwd. Iemand vraagt of ze misschien op vrouwen valt; van een man weet iemand niet of hij nog maagd is- grappige dingen die je nooit in een Westerse film uit 1951 zou tegenkomen.
Ook moeten vrouwen volgens mij altijd lachen en ja-knikken zodat voor mij niet altijd duidelijk is of er nu ruzie is of onvrede of wat dan ook.
Helpt waar hij kan!
  zondag 19 februari 2006 @ 13:07:16 #188
52357 Lambiekje
pi_35251223
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 10:27 schreef Gorro het volgende:

Freeway (Matthew Bright, 1996)
Leuk pulpfilmpje met veel enthousiasme gemaakt. Het beroemde sprookje van Roodkapje wordt flink onderhanden genomen en omgebouwd tot een geflipte misdaadcomedy. Vooral door het enthousiasme van de cast werkt de film. De over-acting is één van de charmes van de film. Prima vermaak. ***½
De cast dan dus wel met Reese Witherspoon en Kiefer Sutherland.
  zondag 19 februari 2006 @ 14:38:29 #189
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_35254170

Vrolijke actiefilm betekende het filmdebuut van komiek Hill, die het hier nu eens zonder onderbroekenlol moet doen. Vooral aardig vanwege spectaculaire, fraaie achtervolging met drie rode mini's. Kleine crimineel en gentleman thief laten het verkeer in Turijn vastlopen om zodoende een grote kraak te kunnen zetten.
Goede film waarbij Benny Hiil een leuke bijrol speelt
8 1/2 /10

[ Bericht 1% gewijzigd door dvdfreak op 19-02-2006 15:04:42 ]
  zondag 19 februari 2006 @ 15:28:07 #190
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35255440
Everything Is Illuminated (2005)

Best goed geinig filmpje, zeker voor een regiedebuut. Vooral de opa en zijn hond waren erg komisch.

The Weather Man (2005)

De film deed mij heel erg denken aan American Beauty, maar dan zonder rondvliegende plastic zakjes. Ook deze film gaat over een man van middelbare leeftijd, die erachter komt dat zijn leven eigenlijk mislukt is. En toont hoe ongelukkig deze in eerste gezicht "dood normale" man is.
Nicolas Cage is natuurlijk geen Kevin Spacey. Maar the Weather Man heeft dan weer wel Michael fuckin' Caine.
De film bevat imo meer humor dan AB, tenmiste als je van zwarte humor houdt. Als je dat niet doet raad ik sterk af om de film te kijken. Doe je dat wel, dan moet je hem kijken zodra je de kans krijgt.
cijfer: 9

The Outlaw Josey Wales (1976)
Pief paf poef! Clint Eastwood wordt achtervolgt door gemene noordelingen. Pief paf poef! Clint Eastwood kijkt een beetje stoer om zich heen. Pief paf poef! Clint Eastwood raakt bevriend met een oude indiaan. Pief paf poef! Clint Eastwood spuugt nog maar een keer op de grond. Pief paf poef! Clint Eastwood redt wat mensen in nood. Pief paf poef! Clint Eastwood schiet wat gemene mensen neer. Pief paf poef! Einde.

Vivre sa vie: Film en douze tableaux (1962)
Met mijn eerste Godard stijg ik weer een plaatsje in de FTR snoblijst.

Maar daarnaast zou deze film vooral mijn herinnering ingaan als mijn eerste kennismaking met Anna Karina. Wat een prachtige vrouw is dat, en acteren dat ze kan. Verder was de film erg goed en realistisch. Al vond ik hem soms iets te afstandelijk.
cijfer: 8
  † In Memoriam † zondag 19 februari 2006 @ 16:17:41 #191
4571 Sokolsky
pi_35256954
Psst... ga eens Anna kijken in Une femme est une femme
Sheridana +1
  zondag 19 februari 2006 @ 17:54:20 #192
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_35260302
Pom Poko
Een groep wasberen met transformerende krachten probeert hun heuvel te redden van de naderende nieuwbouwwijken.

Mooie animatiefilm met grappige wasberen.
Ze hebben in de film een goede balans weten te brengen waardoor het niet één grote moralistische preek is geworden.

IMDb Vote History
  zondag 19 februari 2006 @ 18:04:27 #194
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_35260649
Star Wars Episode III - Revenge of the Sith: Tsja. Ik ben nooit echt heel erg gek geweest op de Star Wars films, maar het werd eens tijd om de serie af te sluiten. De film vermaakt zeker en weet ook echt een mooi bruggetje te bouwen tussen de oude en de nieuwe films. Sommige dingen zijn ecter, Star Wars in ere houdend, overdone. Bijvoorbeeld het acteren . Ach, ja. Ik weet het allemaal niet zo goed bij die films . In elk geval was het leuk om naar Ewan te kijken. Dus maar een 7 .
  zondag 19 februari 2006 @ 18:11:54 #195
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_35260995
Velvet Goldmine weer 'ns bekeken. Stond hoog in mijn top 100 en is er nu helemaal uit verdwenen. Vreemd dat een film de ene keer een geweldige indruk kan maken en dat ik 'm de volgende keer, enkele jaren laten, een stuk minder kan vinden.

Brokeback mountain was prachtig. Laat die oscars maar komen. (Een tournement voor gaythemed film zou een keer leuk kunnen zijn)
A spoonful of sugar...
pi_35263209
Munich

Goede film, mooie uitgewerkte scenes. Alleen gaat het verhaal soms wat van de hak op de tak.. In z'n totaal ruim voldoende

zondag 19 februari 2006 @ 20:25:13 #197
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_35266716
quote:
Op zondag 19 februari 2006 15:28 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Outlaw Josey Wales (1976)
Pief paf poef! Clint Eastwood wordt achtervolgt door gemene noordelingen. Pief paf poef! Clint Eastwood kijkt een beetje stoer om zich heen. Pief paf poef! Clint Eastwood raakt bevriend met een oude indiaan. Pief paf poef! Clint Eastwood spuugt nog maar een keer op de grond. Pief paf poef! Clint Eastwood redt wat mensen in nood. Pief paf poef! Clint Eastwood schiet wat gemene mensen neer. Pief paf poef! Einde.
Je vergeet de oneliners. .

Ik zag zelf nog de uitstekende docu Hell House. Het gaat over een soort Christelijk spookhuis, dat ieder jaar weer wordt opgezet rond Halloween. Bezoekers kunnen daar zien hoe je een langzame pijnlijke dood sterft bij een abortus, hoe homosexuelen de pijp uitgaan met een flinke dosis AIDS en dat daten op internet ook allerlei ongezonde gevolgen heeft. Knap hoe het allemaal behoorlijk objectief blijft.
Ook mocht ik genieten van een sputterende projector die Caché uitspuugde. Ik vind het wel een goede film om geen mening over te hebben.
pi_35267606
Jarhead 2005

Film over oorlog, alleen dan over de saaie kant van de Golf-Oorlog. Super film, goed acteer werk en goeie muziek. Past precies in het rijtje thuis van Full Metal Jacket en Apocalypse Now.

Een 9!

Prime 2005

Romantisch/ komische film met Uma Thurman ( ) en Bryan Greenberg in de hoofdrollen. Zij zijn verliefd op elkaar geworden alleen zit er 15 jaar leeftijds verschil tussen. Wel redelijk leuke film maar veder niet echt iets bijzonders.

Een 6.
  zondag 19 februari 2006 @ 22:35:03 #199
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_35271923
Je hebt van die films die je leven veranderen. My Neighbour Totoro is er zo ééntje. Ik weet nu bijvoorbeeld honderd procent zeker dat ik geen kinderen wil. 5-.
  zondag 19 februari 2006 @ 23:01:50 #200
46794 Berkery
Fat bastard
pi_35272823
Be Cool

'Get Shorty' heb ik halverwege maar afgezet maar om een of andere reden heb ik deze wel kunnen afkijken (Uma ). Er zitten wel leuke types in de film maar John Travolta is drie keer niks, niet grappig, net als in Get Shorty eigenlijk.

Time Bandits

Jeugdsentiment voor 5 euro bij een dumpzaak gekocht. Geinige (kinder?)/avonturen/fantasy film van Terry Gilliam en Michael Palin. De film gaat over een groep liliputters die met behulp van een kaart door de tijd reizen en daarbij op rooftocht gaan, op hun hielen gezeten door het 'Opperwezen' (van wie ze de kaart hebben 'geleend') en 'Het kwaad'.
Laat dit soort films maar aan Terry Gilliam over.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_35273059
Kárhozat (1988)

Verbluffende film, mooi verhaal met de nodige eenzaamheid en liefde. Prachtige ontroerende muziek en de trage beelden gevuld met karakteristieke geluiden maken dit toch een aparte maar speciale film.

zondag 19 februari 2006 @ 23:13:47 #202
4180 Hare
Come fly with me!
pi_35273173
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:35 schreef Sai het volgende:
Je hebt van die films die je leven veranderen. My Neighbour Totoro is er zo ééntje. Ik weet nu bijvoorbeeld honderd procent zeker dat ik geen kinderen wil. 5-.
Homo!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')