abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35093494
The forgotten

Was wel aardig.
#geen
  woensdag 15 februari 2006 @ 00:18:15 #122
57719 Zapje
Who are you
pi_35097199
House of 9

Redelijke thriller in de trend van Saw2....9 mensen zitten opgesloten in een huis, waarbij slechts één de winnaar is....maar of dat ook zo is ?
Let love be your energy - Long Live Rock - Are you living in the Real World ?
  woensdag 15 februari 2006 @ 09:08:49 #123
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_35101627
The Secret of my Succe$s
Michael J Fox gaat naar New York om het daar te maken. Hij gaat soliciteren bij zijn oom. Hij wordt geplaatst als mailboy. Al snel pakt hij een kamer in hogere klasse. En gaat zich bemoeien met vergaderingen. Hij is uiteraard verliefd op het liefje van de baas. Hij verkleed zich meerdere malen per dag in de lift om ook toch nog aanwezig te zijn in mailroom.

Op een middag wordt uitgezonden om de vrouw van .. de vervoeren in een limo. Zij verleidt hem en lopen ze te flikflooien. Dan wordt het hem duidelijk dat het zijn tante is .

De film zat toch nog beter in het geheugen dan ik dacht. Ergens in de jaren 90 heb ik de film al eens gezien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 6.5 / imdb 6.1
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_35102174
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:14 schreef jimjim1983 het volgende:
ja klopt maar dit is wel een hele erge macho film, en alle vrouwen zijn gewillig
Lelijke macho mannen en bloedmooie, gewillige vrouwen
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:14:45 #125
16701 scanman01
Today's a good day
pi_35103072
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:17 schreef pascalheister het volgende:
The Last Picture Show (1971)

[afbeelding]

verassend goede en mooie film, boeiend verhaal en sterke acteerprestaties. Ook leuk om eens een jonge Jeff Bridges te zien.
De jonge Cybil Shepherd was ook niet te versmaden
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:38:38 #126
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_35103669
Skeleton Key, van Iain Softley.
Eng vond ik 'm niet, maar het einde was wel leuk gevonden.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  woensdag 15 februari 2006 @ 11:01:09 #127
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_35104320
The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert - Wat een leuke film! Mr. Smith, Leonard Shelby en General Zod in mooie jurken, zware make-up en overdreven diva gedrag. Voeg daar nog nog een aantal excentrieke personages en een roze tourbus aan toe en je hebt een zwaar idiote dragqueenroadmoviedivadramacomedie. Erg hip. Niet alleen een aanrader voor de relnicht. 7.5/10

The Godfather: Part III - Helaas pindakaas, de derde film haalt het niveau van de eerste twee films bij lange na niet. De liefde is compleet verdwenen. 6.5/10
pi_35104599
Munich
Het verhaal moge wel duidelijk zijn bij iedereen. Ik vond het een sterke film waarin je goed de tegenstrijdige emoties kan voelen, natuurlijk vooral bij Bana die zijn karakter erg goed neerzet. Aan de andere kant was de film informatief voor mij, aangezien ik zelf niks van de 72 Munchen affaire had gehoord en dus alle details niet kende. Het einde vond ik wat vager, waarbij de combinatie van sex en flashbacks bij mij niet helemaal logisch overkwam.
Where facts are few, experts are many.
pi_35109379
Kees de Jongen Video, 5/10
Nederlandse familiefilm over de jeugd van een jonge met een hele rijke fantasie. Eigenlijk valt dat wel mee, ieder kind heeft volgens mij wel een rijke fantasie, maar de film doet geloven dat de fantasie van Kees speciaal is. O.K. hij lijdt aan hallucinaties, maar dat is weer wat anders dan fantasie. Een irritant aspect waar veel Nederlandse producties last van hebben is het voorkomen van vele bekende gezichten, in deze film was het weer eens zo ver.

Tesis DVD, 8/10
Thriller van de talentvolle Alejandro Amenábar. Boeiende film over de beruchte snuff-movies. Op momenten aardig weerzinwekkend en op andere momenten erg spannend. Een film met een dergelijk verhaal vervalt al gauw tot clichés en voorspelbaarheid, maar dat was bij deze film absoluut niet het geval. Ook het acteerwerk zit goed in elkaar.

Nuevo Cinema Paradiso DVD, 8/10
Mooie film over de glorietijd van de bioscoopfilm. Dit alles wordt weergegeven in een flashback die opgedeeld kan worden in twee periodes. Vooral de eerste periode sprak me erg aan, misschien gedeeltelijk door het geweldige mannetje dat het karakter speelt van 'Toto', maar ook doordat het verhaal en de gebeurtenissen in die periode boeiender waren. Het liefdesverhaal in de tweede periode vond ik niet veel positiefs bijdragen aan het geheel. Aandoenlijke film zonder haast en onnodig spectakel.
What's it going to be then, eh?
  woensdag 15 februari 2006 @ 13:34:49 #130
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_35109663
Sip si 32 doe (Beyond Hypothermia) (Patrick Leung, 1996)
Typische Hong-Kong actie-thriller. Het verhaal is best aardig, hoewel het niet vernieuwend is. Helaas is het acteerwerk matig en vooral het geluid onder de maat. De geluidseffecten zijn soms erg slecht en de muziek vond ik af en toe ook niet om aan te horen. De shoot-out op het einde is best tof, maar vergeleken met bijvoorbeeld de Hong-kong-films van John Woo, is het toch wel van een ander kaliber.
**½

The Family Stone (Thomas Bezucha, 2005)
Gezien de erg sterke cast had ik op een wat betere film gehoopt, maar de film zit te vol met clichés en ongeloofwaardigheden. Ook lijkt het net wat te vaak op een klucht, maar wel eentje die nog best aardige is dankzij de leuke cast. **½

Big Momma's House 2 (John Whitesell, 2006)
Slechtste film die ik in de afgelopen vier jaar in de sneak gezien heb. Totaal niet grappig, geen enkel nieuw idee en als toetje een verschrikkelijke voice-over die nog even de moralistische les uitspreekt die we geleerd zouden moeten hebben van deze film. ½
  woensdag 15 februari 2006 @ 17:41:36 #131
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35119878
Lucía y el sexo (2001)
Dit is een film die ik moeilijk kan reviewen kan zonder te veel te spoileren. Dus daarom volsta ik met te zeggen met dat ik hem heel mooi vond. En dat Paz Vega verschrikkelijk heet is, en ook heel goed kan acteren.
cijfer: 8.5

Elizabethtown (2005)
Sommige dingen aan deze film bevielen me heel erg aan deze film. En op die momenten steeg die boven het niveau van de gemiddelde rom-com,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Maar jammer genoeg nam de film zich zelf soms veels te serieus. En kwam dan op de proppen zetten met quasi-intelectuele one-liners e.d., waardoor de sfeer soms verloren ging. De soundtrack was wel goed.
Kirsten Dunst was heel goed. Orlando Bloom bleef voor het grootste gedeelte van de film boven de irritatiegrens.
cijfer: 7.5

In Her Shoes (2005)
De film begon heel leuk en goed. Met een leuke chemistry tussen Cameron Diaz en Toni Collette als totaal verschillende zussen. Maar dan neemt de film een wending die van mij niet zo drastisch had gehoeven. En wordt er ook nog eens een verhaaltje van een verloren oma bij gehaald. Waardoor de film zeker een half uur langer duurt dan had gehoeven.
cijfer: 6.5

American Pie Presents Band Camp (2005)
Unrated natuurlijk.
Lekkere wijven en een handje vol goede grappen, dat somt het wel zo'n beetje op. Iig stukken beter dan deel 3, maar niet zo goed als deel 1 en 2.
cijfer: 6.5
pi_35121428
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:41 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Lucía y el sexo (2001)
Dit is een film die ik moeilijk kan reviewen kan zonder te veel te spoileren. Dus daarom volsta ik met te zeggen met dat ik hem heel mooi vond. En dat Paz Vega verschrikkelijk heet is, en ook heel goed kan acteren.
cijfer: 8.5
heerlijk vrouwtje idd, vooral die bedscenes zijn erg goed te doen
  woensdag 15 februari 2006 @ 18:26:53 #133
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35121456
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:25 schreef pascalheister het volgende:

[..]

heerlijk vrouwtje idd, vooral die bedscenes zijn erg goed te doen
Er zat inderdaag genoeg functioneel bloot in de film.
  woensdag 15 februari 2006 @ 18:35:14 #134
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_35121798
Les triplettes de Belleville

Grappige Franse tekenfilm
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
pi_35131842
Schindlers List

Ooit eens stukjes van gezien, nooit helemaal. Vanavond toch eens de tijd genomen hem te bekijken en wát een film. Zeer goede film
Signature
pi_35132441
IL VIZIO HA LE CALZE NERE

REFLECTIONS IN BLACK/VICE WEARS BLACK HOSE

Zwaar gebutcherde versie maar aangezien deze film zeldzamer is dan blauwe stront heb ik m toch maar gepakt.

D'r is aan deze giallo natuurlijk geen touw aan vast te knopen omdat er meer dan 20 min uit gecut is dus een propere dvd release zou op z'n plaats zijn ipv vhsrips van Griekse rentaltapes

pi_35143756
Musíme si pomáhat

een joodse familie in tsjechie wordt in de aanloop naar de oorlog en in de beginjaren van de oorlog langzaam maar zeker uitgeknepen. in 41 worden ze afgevoerd naar theresienstadt. in 43 komt de zoon van de familie (david wiener) terug. hij wordt gevonden door zijn vroegere bedrijfsleider josef. die houdt er een vaag soort vriendschap op na met horst. horst was eerst zijn knecht, maar nu is horst een collaborateur. horst heeft aanzien bij de duitsers en weet geregeld iets te ritselen.
josef is getrouwd met marie, maar ze kunnen geen kinderen krijgen.
ze bieden david onderdak, maar om van alles voor david te kunnen betekenen, moet josef zich door horst laten gebruiken en steeds verder meegaan in de collaboraties. horst heeft namelijk enerzijds een sterk vermoeden van een vluchteling in de proviandkamer, anderzijds geilt hij op marie en dreigt hij onder het mom van grapjes met verlinken.

in het begin vond ik het een vreemde film, niet zo sterk, maar aan het eind is duidelijk waarom: in het begin worden te grote sprongen genomen. toen ik na afloop t begin nog eens bekeek, was alles veel duidelijker.
de uitwerking van de karakters en het verhaal is erg sterk eigenlijk. je blijft als kijker voortdurend afvragen wie en wat goed en wie slecht is tijdens de bezetting en de film vertelt op een mooie manier dat het veel genuanceerder ligt.

fraai zijn de beelden waarin wordt getoond wat de buren van josef en marie vinden. eerst heel vriendelijk, later gaan ze hen uit de weg.

behoorlijk sterke film.

Aktualita

korte animatiefilm, die vertelt wat de tsjechen tijdens de duitse bezetting uit duits oogpunt zouden moeten weten.
leuk, zeker als toetje.
  donderdag 16 februari 2006 @ 10:12:17 #138
91683 Blackhouse
Only in Kenya...
pi_35144392
Constantine

Tja ik heb een beetje gemengde gevoelens over deze film. Laat ik even voorop stellen dat de film (een verfilming van de Hellblazer comics) me allerzijds meeviel. Het verhaal was een beetje shallow en de characters niet erg goed uitgewerkt, maar al met al werkte het beter als een vergelijkbare 'The 6th Day' of een Van Helsing (die was zo lame dat het weer grappig werd, dat wel).

Tja Keanu Reeves... tenenkrommend. De arme man is geloof ik gezegend met 3 gezicht uitdrukkingen en variatie daarvan komt helaas alleen maar sporadisch voor. Beetje jammer, want Constantine is een erg cool character.

Voor de rest moet ik wat credits geven Rachel Weisz (onder ander bekend van The Mummy & The Mummy Returns). Ze weet een vrij geloofwaardige rol neer te zetten en da's best een uniekum voor haar

Al met al geef ik de film wel een 7. 't Is een vermakelijke film en de effects vond ik zeker okay. Jammer van Keanu.
Oscar Mike Golf Whiskey Tango Foxtrot Bravo Bravo Quebec
  † In Memoriam † donderdag 16 februari 2006 @ 10:17:29 #139
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_35144523
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 10:12 schreef Blackhouse het volgende:
Voor de rest moet ik wat credits geven Rachel Weisz (onder ander bekend van The Mummy & The Mummy Returns). Ze weet een vrij geloofwaardige rol neer te zetten en da's best een uniekum voor haar
Constant Gardener nog niet gezien?
Sheridana +1
pi_35144542
american history x. was alweer 6 jaar geleden ofzo dus leuk om m weer eens te zien
Too much is never enough!
pi_35146116
quote:
Op maandag 13 februari 2006 16:53 schreef Orthello het volgende:
The Descent. Niet onaardig.
niet onaardig???

ik schijn hardop gegild te hebben in de bioscoop...... doodeng was die film.....
nee volgende keer toch maar weer een romantische komedie
  donderdag 16 februari 2006 @ 11:43:38 #142
91683 Blackhouse
Only in Kenya...
pi_35146800
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 10:17 schreef Sokolsky het volgende:

Constant Gardener nog niet gezien?
Nope.. de moeite waard dus?
Oscar Mike Golf Whiskey Tango Foxtrot Bravo Bravo Quebec
  donderdag 16 februari 2006 @ 11:50:22 #143
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35146990
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:43 schreef Blackhouse het volgende:

[..]

Ja

Moulin Rouge! (2001)
Mooi extravagant liefdessprookje. Nicole Kidman was weer geweldig. Ewan McGregor was ook erg goed. En Jim Broadbent was absoluut fantastisch als Ziddler.
cijfer: 8

[ Bericht 32% gewijzigd door Lonewolf2003 op 16-02-2006 11:58:18 ]
  † In Memoriam † donderdag 16 februari 2006 @ 12:46:21 #144
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_35148760
quote:

[..]

Mejuffrouw Weisz is daar érg goed.
Sheridana +1
pi_35149194
The Ice Harvest

Was best leuk om naar te kijken, soms een beetje langzaam en vrij standaard verhaal. De droge humor kon ik wel waarderen. Krijgt op imdb een 5.8 en daar kan ik me wel in vinden.
  donderdag 16 februari 2006 @ 13:35:46 #146
4180 Hare
Come fly with me!
pi_35150299
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 17:13 schreef Timo20 het volgende:

[..]

dat betekent toch niet dat ik hetzelfde punt moet geven??
een tijdje terug werd er altijd gezeurd dat de punten die ik gaf teveel leken op de IMDB rating. Nu is dat niet zo, lig je nog te zeiken
ik voel een nutteloze discussie aankomen, die ik dan ook niet aan ga
Kom ik hier toevallig weer eens een keertje, is er ook werkelijk niks veranderd he
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_35150568
quote:

[..]

best n goeie film
Too much is never enough!
pi_35152001
Sideways DVD, 8/10

Erg leuke film met het geweldige karakter van Thomas Haden Church en goed acteerwerk van Paul Giamatti. Het scenario op zich is gewoon leuk en vermakelijk en de dialogen en gebeurtenissen af en toe hilarisch, soms uit een onverwachte hoek (zoals de geweldige scene op de foto). Binnenkort About Schmidt van dezelfde regisseur maar eens gaan kijken. Hulde aan wijn!
What's it going to be then, eh?
  donderdag 16 februari 2006 @ 14:52:22 #149
57719 Zapje
Who are you
pi_35152662
Red Eye

Verassend goede thriller.....Rachel en Cillian spelen hun rollen overtuigend goed...aanrader
Let love be your energy - Long Live Rock - Are you living in the Real World ?
pi_35163488
Good Will Hunting
Niet echt super, maar wel mooi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')