Oh hier is het topic. Ik dacht al.
![]()
Dit vond ik ervan:
Het is misschien al tig keer gezegd, maar alle credits gaan naar Ang Lee (en de scriptschrijvers) voor het het aanpakken van zo'n (nog steeds) gevoelig onderwerp op zo'n realistische en serieuze wijze. De homo's worden echt realistisch geportreteerd als twee geliefden, zoals dat met een hetero relatie ook zou gebeuren, en niet als stereotypetjes. En natuurlijk gaat de film ook voor een groot gedeelte over homofobie e.d., maar soms vergat ik gewoon dat het hier ging om een homosexuele relatie i.p.v een heterosexuele. Zo realitisch wordt het onderwerp behandeld. Deze manier om de hoofdrolspelers neer te zetten als geliefden en niet als lustgierige homo's kan ik alleen maar met al mijn hart toejuichen.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de geweldige acteerprestaties van Heath Ledger, Jake Gyllenhaal en Michelle Williams.
Het grootste minpunt van de fim is echter dat die iets te lang duurt. En daardoor enkele overbodige scené's bevat waardoor de film soms teveel in herhaling valt.
Net zoals vorig jaar bij Million Dollar Baby, is het niet mijn persoonlijke favoriete film van het jaar was, maar kan ik heel goed begrijpen waarom Brokeback Mountain al zoveel prijzen binnen heeft gehaald en de grootste kanshebben op de oscar is.
cijfer: 8.5