Geweldige film, de waterspuwers zijn zoooo gaafquote:Op donderdag 9 februari 2006 20:51 schreef VarsesteR het volgende:
Ik heb vandaag "De klokkenluider van de Notre Dame" gekeken.
Zo dacht ik er ook over. Vond het ook maar een middelmatige film. En snap niet wat iedereen er zo geweldig aan vind. En ik ben nog wel Cash-fan ook.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Walk The Line vond ik wat tegenvallen. De muziek was uiteraard geweldig en het acteerwerk van vooral Reese Witherspoon en Robert Patrick was weinig op aan te merken, maar de film steeg voor mij nooit boven het niveau van een gemiddelde biografie uit.
Waarom dan een 4 en niet een 2?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:11 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de sneak:
Big Momma`s House 2
Heb deel 1 nooi gezien, en na t zien van deel 2 wil ik dat ook graag zo houden. Wat een flut film! Er zaten wel geteld 2 heel klein beetje grappige momenten in, die een kleine glimlach te voorschijn deden toveren. Verder is het het karakter van Big Momma meer irritant dan dat het leuk is, is het verhaal uiterst voorspelbaar en mist het alles dat een film een heel klein beetje leuk maakt.
De eerste in de top 10 van slechtste films van 2006 is een feit, de IMDB rating is geheel terecht.
IMDB Cijfer: 2,6/10
Mijn Cijfer: 4,0/10
zoooo slecht was ie nou ook weer niet. niet gelijk overdrijven. een 4 is toch niet overdreven hoog hequote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Waarom dan een 4 en niet een 2?![]()
dat betekent toch niet dat ik hetzelfde punt moet geven??quote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:08 schreef Sokolsky het volgende:
Maar je zegt dat de IMDB rating geheel terecht is.
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:11 schreef Timo20 het volgende:
de IMDB rating is geheel terecht.
IMDB Cijfer: 2,6/10
Tja.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:01 schreef Timo20 het volgende:
zoooo slecht was ie nou ook weer niet.
niets nuttigs te doen op je vrije vrijdag middag?quote:
Die in dat bad.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 19:20 schreef victorinox het volgende:
I Spit on Your Grave
Een vrouw wordt door een groepje mannen verkracht, mishandeld en voor dood achtergelaten.
Zij vond dit allemaal niet zo fijn en besluit om wraak te nemen.
De verkrachtingsscenes zijn behoorlijk lomp. Ik vind ze zelfs erger dan in Irreverible.
Maar gelukkig zijn de wraakacties lekker bloederig.
Hmmm, you got nice hands....quote:
hahaquote:Op zaterdag 11 februari 2006 10:28 schreef Gorro het volgende:
Tom Yum Goong (Muay Thai Fighter) (Prachya Pinkaew, 2005)
Tony Jaa kan goed vechten, maar helaas wordt dit enorm slecht in beeld gebracht door Prachya Pinkaew zodat de vechtscenes niet zo indrukwekkend zijn als mogelijk zou zijn. De plot stelt niet veel voor en het acteerwerk al helemaal niet. Tony Jaa moet maar eens een film gaan maken met een regisseur. **½
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 13:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dogville (2003)
Wow
![]()
cijfer: 9.5
Gaat wel goed komen, je bent namelijk meteen met de lastigste begonnen!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:09 schreef pascalheister het volgende:
8½
Ben zeer benieuwd naar het andere werk van Fellini
Ik heb ook het gevoel dat films tegenwoordig minimaal 2 uur moeten duren.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:28 schreef Karina het volgende:
En waarom duren de films tegenwoordig allemaal zo lang, deze is ook al weer 134 minuten? Of heb ik tegenwoordig gewoon geen geduld meer.
vooral t moeten iddquote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:34 schreef victorinox het volgende:
[..]
Ik heb ook het gevoel dat films tegenwoordig minimaal 2 uur moeten duren.
Dat vind ik helaas een verontrustende ontwikkeling.
ik vond m best grappigquote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:07 schreef steeg het volgende:
the longest yard
om te huilen, burt reynolds loopt in deze remake ook weer rond, maar nu als coach. Zijn plaats is ingenomen door Adam Sandler. Football tegen de bewakers.
De dingen die niet voorspelbaar waren:
De dingen die wel voorspelbaar waren: de rest inclusief de rob schneider cameo en james cromwell als gevangenis directeur (een unieke niche, dat wel).
Wat nog wel het meest waardeloze is, is dat deze aanmaaklimonade films gemaakt blijven worden. Geen greintje originaliteit, bullshit dialogen en "tough but fair" culture. Oja en gays dissen. want dat moet! (en gangsterrap want ja je zit toch in de gevangenis)
cijfer van IMDB: 6.1, mijn cijfer 1
En verder kan ik me goed vinden in het bovenstaande citaat van Het Parool. Ik vind dat Manderlay qua kritiek op de Amerikaanse maatschappij niet concreet genoeg is. Want na de foto's bij de aftiteling zou je zeggen dat slavernij slecht is, maar gezien het verloop van het verhaal van Manderlay zou je weer anders kunnen concluderen. Wat wil hij nou eigenlijk?quote:Sommige mensen (rassen?) moeten beschermd worden tegen vrijheid, lijkt Von Triers conclusie. Wat moeten we ermee? Had de slavernij niet afgeschaft moeten worden? De maker zal vast die overtuiging niet hebben, zodat de film oogt als een loze provocatie.
Een tijdje terug heb ik Driven ook gekeken en het was inderdaad zwaar bagger. Ongeloofwaardig maar te voorspelbaar verhaal en zoals jij al zegt vol met wazige fouten.quote:Op zondag 12 februari 2006 18:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Als film- èn autosportliefhebber heb ik me toch maar eens gewaagd aan Driven.
Mijn mening vanuit deze twee gezichtspunten:
- Als filmliefhebber vind ik Driven ongeloofwaardige bagger.
- Als autosportliefhebber vind ik Driven ongeloofwaardige bagger.
Er is echt niets aan deze film die het bekijken waard was. Op IMDB staan voor deze film 22 goofs genoteerd, waaronder zelfs verkeerd gespelde namen in de aftiteling, ik heb er nog tientallen opgemerkt die te belachelijk voor woorden zijn.
Na deze draak zou iedere film een verademing zijn, en Flightplan was dat dan ook. Hoewel ook niet altijd even geloofwaardig, had deze film tenminste een plot waar je wat mee kon, acteerwerk dat niet om te huilen was en een mooie setting.
die heb ik gister met paddo's proberen te kijkenquote:Op zondag 12 februari 2006 22:18 schreef CeeJee het volgende:
[urlhttp://us.imdb.com/title/tt0366780//]Mirrormask[/url]
De droomwereld van circusdochter Helena prachtig in beeld gebracht door de gezamelijke fantasie van Neil Gaiman en Dave McKean.
Ja!quote:Op zondag 12 februari 2006 18:41 schreef steeg het volgende:
under siege
cijfer: 9.5quote:I think Grace is the same character both in Manderley and in Dogville. Only, she is changed by her own strong experiences. In Dogville she despised her father's power thinking it was arrogant. By the end of Dogville she learns that refusing her own power could be deemed even more arrogant. So, as soon as she realizes this, she learns to use the power, and uses it, so much that her father says "we'd better get you out of here - I'm afraid that you've learned far too much already". So, Manderlay's Grace is a new Grace, in the sense that she had learned a fundemental lesson - power has to be used - so if she was passive until the end of Dogville she now is active, but she still is an idealist, and she thinks that using power for the good of others will be an easy task, that once you have the power you can force other people to be free, or that breaking someone's chain will automatically make him free. She has to learn the hard way that that simply isn't true, that reality (human nature above all) is way far more complicated than most systems of moral beliefs and that the equation freedom = good is not necessarily true, or at least not sufficient. At the end of the movie, Grace (which is, for me, at the same time a real person, a symbol of the educated upper middle class, an allegory of USA and of the western culture in general and many other things) has learned another important lesson
Als ze het zelfde sfeertje houden en de vervolgdelen net zo goed maken als de twee delen tot nu toe heb ik er weinig op tegen.quote:Op maandag 13 februari 2006 15:38 schreef koen_pijl het volgende:
Saw wordt echt zo saw 13, een soort friday the 13th gevoel.
Mee eens.quote:Op maandag 13 februari 2006 08:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Mja, ik vond dat Von Trier zijn zedenlesje er deze keer nogal betweterig inramde. En ik vrees ook dat de film zonder z'n gimmick/truukje (je weet wel, dat gebrek aan decors) niet zo heel bijzonder zou zijn. Dat had ik bij Dogville allemaal veel minder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |