b2py | donderdag 27 juni 2019 @ 22:53 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | ||
Adrie072 | donderdag 27 juni 2019 @ 23:08 | |
Komkommertijd al aangebroken? | ||
GlennQuagmire | donderdag 27 juni 2019 @ 23:27 | |
Dacht precies hetzelfde, wist niet dat duitsland zo erg achterliep ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 29 juni 2019 @ 12:12 | |
De stoptrein van Brussel naar Amsterdam is een paardentram: mag de ambitie wat hoger? https://www.vrt.be/vrtnws(...)tram-naar-amsterdam/ Een aardige klaagzang in een opiniestuk over de Beneluxtrein op de website van de VRT. Is het op die verbinding nog altijd zo treurig gesteld als daarin geschetst wordt? | ||
Eix | zaterdag 29 juni 2019 @ 12:41 | |
Nou ja, de fabrikant van die Traxx locomotieven - bewezen techniek was het, toch? - is ook bijzonder succesvol op de Hoekse Lijn... . In ieder geval staan de Italianen zo niet meer eenzaam en alleen in de wall of shame. | ||
Fixers | zaterdag 29 juni 2019 @ 13:52 | |
Ik ben in vroeger tijden een vaste reiziger geweest op het traject Breda-Brussel. Dat was in de oude tijd met een overstap op Roosendaal en dat je gewoon aan het loket in Brussel Centraal "een ticket Breda met korting op het Nederlandse traject" kon kopen. En dat dan altijd evenveel kostte of je het nou een maand of of 5 minuten voor vertrek kocht. De betrouwbaarheid was in die tijd te overzien. En in elk geval stukken beter dan wat er in dat opiniestuk wordt beschreven. Ik ben dit jaar een paar keer naar Noorderkempen gereisd en mijn grootste ergernis was wel het omslachtige gedoe van internationale tickets moeten kopen met rare dynamische prijzen. Voor een lange afstandsrit met gereserveerde zitplaatsen en beperkte capaciteit als een Eurostar of Thalys kan ik daar nog wel iets van begrijpen. Maar Brussel Amsterdam is een doorsnee lijndienst als alle andere intercity's in Nederland en België (althans, dat zou het moeten zijn). | ||
#ANONIEM | zaterdag 29 juni 2019 @ 14:12 | |
Overigens, over Brussel gesproken, ik heb afgelopen woensdag nog een mooie ervaring met DB gehad. Het toppunt was dat ik, na in Frankfurt Flughafen wegens technische problemen al naar een ander treinstel te zijn overgestapt (na drie kwartier wachten), in Limburg-Süd uit de trein werd gezet omdat die volgens de omroep in brand dreigde te vliegen vanwege oververhitting ![]() ![]() ![]() | ||
James1988 | zondag 30 juni 2019 @ 01:25 | |
SVT heeft een kort filmpje van de LINTjes die naar Zweden zijn gegaan. Ze hebben in ieder geval nog een Nederlands reisinformatiesysteem ![]() ![]() | ||
dennistd | maandag 1 juli 2019 @ 11:46 | |
Deze kwam ik tegen in een NS-vragenlijst:![]() | ||
WcPot | maandag 1 juli 2019 @ 18:42 | |
Wat zien de Zweden eigenlijk in de afgetrapte oude Lintjes? | ||
James1988 | maandag 1 juli 2019 @ 18:46 | |
Dit dus: Bron: IRJ ![]() | ||
Salatrel | maandag 1 juli 2019 @ 19:36 | |
Een veel voorkomende achternaam!
| ||
Dr_Flash | maandag 1 juli 2019 @ 20:43 | |
"Nieuw interieur voor langere reizen" staat er op die raamsticker aan het eind ![]() ![]() | ||
WcPot | maandag 1 juli 2019 @ 21:47 | |
Hopelijk hebben ze ook nog paar paar plukstellen voor reserve onderdelen. ![]() | ||
Eix | maandag 1 juli 2019 @ 21:49 | |
Huh. ![]() Ik ben soort van in de veronderstelling dat treinreizen - ondanks reizigersrechten - neerkomt op "red jezelf". En dat als je echt niet meer verder kan de vervoerder wel een taxi of desnoods hotel regelt. Als je tenminste niet met honderden anderen strand. Dan zijn er even geen bussen beschikbaar. ![]() ![]() | ||
Peterselieman | maandag 1 juli 2019 @ 22:54 | |
Dat Arriva-stel van Winsum is kennelijk nog steeds niet terug in Nederland. Volgens mij gebruikt Arriva het voor testen of iets dergelijks, want dit weekend is het stel gespot in Bantein (zuidelijk van Hannover, samen met een driedelige van de tweelandentrein) en ook bij Himmelstadt (oostelijk van Frankfurt am Main) https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?004,8980360 https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?004,8980825 | ||
bork | dinsdag 2 juli 2019 @ 15:40 | |
Voor 47 euro 2 weken onbeperkt treinen in Tsjechië -> https://www.cd.cz/en/typy-jizdenek/vnitrostatni-jizdenky/-28172/ een week kan ook en kost nog minder | ||
dennistd | dinsdag 2 juli 2019 @ 16:14 | |
Raad eens waar ik morgen heen ga ![]() Mijn reisplan op de kaart: https://drive.google.com/(...)u_4vhY6w&usp=sharing | ||
GlennQuagmire | dinsdag 2 juli 2019 @ 19:34 | |
Hoe heb je het kaartje gemaakt? Gewoon al beunend lijntjes trekken in mymaps of heb je daar wat slimmers voor? Wil hetzelfde nml doen voor mijn reis. | ||
dennistd | dinsdag 2 juli 2019 @ 19:53 | |
Via https://brouter.damsy.net en dan profile linksboven op 'Rail' zetten. Vervolgens kun je van punt tot punt aangeven waar je heen wil en dan maakt ie er zelf de kortste spoorroute van. Die kun je vervolgens exporteren als o.a. GPX en KML. En KML kun je weer importeren in MyMaps. | ||
GlennQuagmire | dinsdag 2 juli 2019 @ 19:57 | |
Dankjewel! Was al een tijdje aan het zoeken en kon een goede site maar niet vinden. | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 juli 2019 @ 19:57 | |
maar je kunt ook gewoon brouter zelf printscreenen, alleen wordt je lijntje dan frambozenlikstokroze ipv zwart. | ||
James1988 | dinsdag 2 juli 2019 @ 19:59 | |
Waarom staat dit nog niet in de OP? ![]() Die mag sowieso wel eens een update krijgen. ![]() | ||
dennistd | dinsdag 2 juli 2019 @ 20:00 | |
In mijn geval zou dat op de heenweg Bentheim-Praag al misgaan: ik stap in Berlijn namelijk over van Hbf naar Hbf tief. En dat snapt ie niet, want daar ligt natuurlijk geen spoorlijn op de roltrap ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 juli 2019 @ 20:02 | |
Wat een zaadsysteem dan zeg ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 juli 2019 @ 20:02 | |
Ja allemaal ![]() ![]() ![]() | ||
James1988 | dinsdag 2 juli 2019 @ 20:06 | |
En de link naar Jizdenka loopt dood. Sowieso doet Jizdenka niet meer aan afstanden berekenen voor zover ik weet ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 juli 2019 @ 20:08 | |
Die site van Dennis is sowieso wel een beter alternatief ja | ||
James1988 | dinsdag 2 juli 2019 @ 20:13 | |
Ik heb ons rondje van een paar maanden geleden eens uitgetekend: Edinburgh Gateway - North Queensferry - York - Londen = 662,1 km Londen - Rotterdam = 499,1 km Rotterdam - Breda = 46,1 km Totaal 1207,3 km in 3 dagen ![]() | ||
JDude | dinsdag 2 juli 2019 @ 20:21 | |
Ze hadden 'm geel moeten maken. Inlandsbanaan. ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 juli 2019 @ 20:23 | |
![]() ![]() | ||
Peter | dinsdag 2 juli 2019 @ 21:43 | |
V&A / [tk] andreaskruis | ||
Salatrel | dinsdag 2 juli 2019 @ 21:50 | |
Fluggaenkoecchicebolsen | ||
James1988 | dinsdag 2 juli 2019 @ 22:01 | |
Heb ik geen plek voor ![]() | ||
Peter | dinsdag 2 juli 2019 @ 22:31 | |
Gewoon op het station aan een mast/portaal/whatever schroeven toch? ![]() | ||
JDude | dinsdag 2 juli 2019 @ 22:37 | |
![]() | ||
James1988 | dinsdag 2 juli 2019 @ 22:40 | |
Dan wordt het extra spannend, bedoel je? ![]() | ||
dennistd | dinsdag 2 juli 2019 @ 23:07 | |
In Duitsland zijn wat problemen met de ICE4. Een aantal wordt daarom nu vervangen door IC's, maar er is ook een verlengde ICE2 samengesteld uit wat restbakken:
| ||
Dr_Flash | dinsdag 2 juli 2019 @ 23:35 | |
en nu? | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 2 juli 2019 @ 23:51 | |
Eurotrip <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 Nie! Wieder! Berlin! | ||
b2py | woensdag 3 juli 2019 @ 07:07 | |
Wanneer gaan we? | ||
dennistd | woensdag 3 juli 2019 @ 09:38 | |
Pimpel 141 (die ik wou nemen naar Berlijn) viel uit vandaag... Gelukkig keerde DB de trein naar Amsterdam in Bentheim waardoor ik er nu toch mee onderweg ben. Het is wel heel druk: in rijtuig 6 zit wel één andere reiziger ![]() | ||
dennistd | woensdag 3 juli 2019 @ 10:11 | |
Te vroeg gejuicht: we staan nu in Velpe (Ibbenbüren-Osnabrück) aan de kant vanwege een bovenleidingsstoring. Loc gaat zo omlopen en dan gaan we terug naar Ibbenbüren ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 3 juli 2019 @ 10:39 | |
Lekker. Heel je planning in één keer naar de ratsmodee ![]() | ||
dennistd | woensdag 3 juli 2019 @ 10:48 | |
Ik had gelukkig 3,5 uur in Berlijn gepland ipv 1,5 uur. In die tijd wou ik het Spy Museum bezoeken, maar dat kan ik nu wel schudden. We staan nu nog in Velpe, maar de loc zit weer gewoon aan de voorkant: de lijn is weer enkelsporig berijdbaar. Verwachte aankomst Osnabrück is nu 11u, +60 dus. | ||
b2py | woensdag 3 juli 2019 @ 11:06 | |
Heb je nog 2,5 uur :-) | ||
Dr_Flash | woensdag 3 juli 2019 @ 11:36 | |
Er wordt hier net omgeroepen dat vanwege een probleem met de bovenleiding er geen internationale treinen rijden tussen Amsterdam Centraal en Amersfoort. Tsja, zo kun je het ook noemen ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 3 juli 2019 @ 14:19 | |
Gelezen op teletekst: OV-chipkaart verdwijnt mogelijk in 2023 ![]() | ||
Janneke141 | woensdag 3 juli 2019 @ 14:22 | |
Wel handig. Dan kan ik gewoon met mijn telefoon uit- en weer inchecken als ik van Nijmegen naar Doetinchem wil ![]() | ||
James1988 | woensdag 3 juli 2019 @ 14:45 | |
2023, ja ja ![]() | ||
dennistd | woensdag 3 juli 2019 @ 15:07 | |
Het werd uiteindelijk een half uurtje: de medewerker van het DB Reisezentrum was zo vriendelijk om mijn Zugbindung op EC 179 op te heffen, waardoor ik nu met EC 177 op weg ben met -120 ten opzichte van het oorspronkelijke reisplan ![]() | ||
b2py | woensdag 3 juli 2019 @ 16:10 | |
Je kon binnen een half uur geholpen worden?!? | ||
dennistd | woensdag 3 juli 2019 @ 16:16 | |
Ik was zelfs binnen 5 minuten weer buiten ![]() Nog voor het trekken van een nummertje zat er een achter een balie om dit soort simpele handelingen zelf te verrichten. Na het kaartje omwisselen met Fles in Münster al de tweede goede ervaring met het Reisezentrum binnen een maand ![]() | ||
DeaDLocK2K | woensdag 3 juli 2019 @ 17:04 | |
December weer? | ||
b2py | woensdag 3 juli 2019 @ 17:07 | |
Even kijken hoe de vrije dagen van de wederhelft eruit zien, let you know! | ||
derLudolf | woensdag 3 juli 2019 @ 21:43 | |
Wat gaan jullie in Berlijn doen dan? Hoe zat het net Nightjet naar Oostenrijk vanaf NL? Die kwam mogelijk ook weer? | ||
Dr_Flash | woensdag 3 juli 2019 @ 21:44 | |
Bier hakken en wijven kijken wat denk jij dan. | ||
James1988 | woensdag 3 juli 2019 @ 21:46 | |
Per December 2020 meen ik me te herinneren. | ||
b2py | woensdag 3 juli 2019 @ 21:48 | |
Van Boxtel had iets geroepen over januari 2020, meen ik laatst in dit topic voorbij hebben zien komen | ||
JDude | woensdag 3 juli 2019 @ 21:50 | |
Nobel streven. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 3 juli 2019 @ 23:00 | |
Dagje naar Polen ofzo ![]() | ||
derLudolf | woensdag 3 juli 2019 @ 23:01 | |
Oh hij moet z'n pkp-ic fanboy status in stand houden. ![]() | ||
James1988 | donderdag 4 juli 2019 @ 00:01 | |
@b2py Kun jij dit in de OP knallen alsjeblieftdankjewel? Het is prima informatie voor onder het kopje 'Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereisd?', want alle links daar lopen dood en de site waar Dennis naar linkt is wel verrekte handig.
| ||
James1988 | donderdag 4 juli 2019 @ 00:58 | |
Opvallende beelden uit Oostenrijk: Arriva Limburg FLIRT3 551 is daar voor testritten. En wordt gesleept door een KISS van WESTBahn.![]() ![]() Bron: Railcolor op Facebook | ||
dennistd | donderdag 4 juli 2019 @ 06:56 | |
Als België niet lukt gaan ze maar door naar Oostenrijk om het toch een Drielandentrein te kunnen noemen? ![]() | ||
b2py | donderdag 4 juli 2019 @ 07:05 | |
Ik mag de OP niet meer aanpassen ![]() | ||
derLudolf | donderdag 4 juli 2019 @ 07:36 | |
Pm me maar | ||
b2py | donderdag 4 juli 2019 @ 08:09 | |
Je kan toch lezen wat James wilt? ![]() | ||
Salatrel | donderdag 4 juli 2019 @ 08:23 | |
Ik mis de rode leeuw op de zijkant. ik neem tenminste aan dat het een leeuw moet zijn... | ||
dennistd | donderdag 4 juli 2019 @ 08:56 | |
Dat wil Wallonië niet hebben, lijkt teveel op de Vlaamse leeuw ![]() | ||
James1988 | donderdag 4 juli 2019 @ 11:42 | |
Het zou me niet eens verbazen als dát de echte reden is waarom dat ding niet naar Luik rijdt ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 4 juli 2019 @ 15:56 | |
De sneltrein Maastricht - Aken - Wenen ![]() | ||
derLudolf | donderdag 4 juli 2019 @ 17:51 | |
Ik zie ze daar ook wel voor aan ja ![]() | ||
Peter | donderdag 4 juli 2019 @ 20:57 | |
Luxemburg is een reëlere optie ![]() | ||
boriq | donderdag 4 juli 2019 @ 21:24 | |
Iemand die toevallig weet hoe lang de aanvraag van een mobib kaart duurt? | ||
dennistd | donderdag 4 juli 2019 @ 22:41 | |
Maken ze die niet ter plekke aan het loket? | ||
#ANONIEM | vrijdag 5 juli 2019 @ 07:44 | |
Bij de MIVB maken ze die aan het loket, moet wel een foto meenemen. Zal bij De Lijn en NMBS wel een vergelijkbaar proces zijn. Neem wel een fatsoenlijke foto mee, want als er eenmaal een in het systeem staat kom je er niet zomaar meer vanaf ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2019 07:49:03 ] | ||
boriq | zaterdag 6 juli 2019 @ 00:25 | |
Bedankt! Pasfoto formaat voldoet neem ik aan? | ||
jefjef | zaterdag 6 juli 2019 @ 17:46 | |
Syrukton Rail gaat circa zeven en een halve kilometer spoor vernieuwen tussen Maastricht en Bunde. Dat gebeurt in de eerste week van de zomervakantie van zaterdag 6 tot en met zondag 14 juli. www.prorail.nl/nieuws/neg(...)g-maastricht-sittard | ||
TjjWester | zaterdag 6 juli 2019 @ 19:36 | |
Is hier een stokbroodvreter actief??? Kan ik een ticket voor een binnenlandse tgv gewoon uit de automaat trekken met een cc??? | ||
dennistd | zaterdag 6 juli 2019 @ 19:43 | |
Volgens mij wel, al betaal je dan wel de hoofdprijs. | ||
TjjWester | zaterdag 6 juli 2019 @ 20:08 | |
Online heb ik nu voor reims-parijs retour 160 euro eerste klas, vertrek volgende week. Kon wel lager maar dat komt me niet uit. | ||
Kentekenplaat | zaterdag 6 juli 2019 @ 23:49 | |
Ik zit dit te kijken: en ik vraag me iets af. Is dat Fles bij 43:39?? | ||
James1988 | zondag 7 juli 2019 @ 17:39 | |
NS heeft cijfers vrijgegeven over het aantal in- en uitstappers op de stations die zij bedienen in 2018: https://nieuws.ns.nl/groo(...)iende-stations-2018/ Eigenlijk overal groei, de "krimpers" zijn stations die naar andere vervoerders zijn gegaan. | ||
Dr_Flash | zondag 7 juli 2019 @ 17:59 | |
Nee. Maar ik snap de twijfel ![]() | ||
b2py | zondag 7 juli 2019 @ 18:51 | |
En Tiel 😜 | ||
DeaDLocK2K | zondag 7 juli 2019 @ 18:57 | |
Mja, het zijn echt alleen NS in- en uitstappers zo te zien. Vind ik wel jammer. Ik hoor diverse berichten dat het aantal reizigers met 50% gestegen is op Zwolle-Enschede sinds de introductie van de IC bijvoorbeeld. | ||
dennistd | zondag 7 juli 2019 @ 19:00 | |
Ongetwijfeld vanwege de geweldige aansluiting die daar tegenwoordig geboden wordt richting Elst... | ||
James1988 | zondag 7 juli 2019 @ 19:31 | |
Ik ben ook wel benieuwd naar de cijfers op de gedecentraliseerde lijnen. Ik ben ook best wel benieuwd naar de cijfers van het Limburgse stoptreinennetwerk sinds dat naar Arriva is gegaan. Helaas mag/kan NS niets met die cijfers doen. | ||
DeaDLocK2K | zondag 7 juli 2019 @ 19:41 | |
Die cijfers kunnen sowieso geWOBt worden want belastinggeld. Laten we hopen dat het niet nodig is. | ||
Kentekenplaat | zondag 7 juli 2019 @ 19:46 | |
Ik twijfelde vooral omdat die persoon een opschrijfboekje heeft en jij volgens mij alleen foto's maakt. | ||
James1988 | zondag 7 juli 2019 @ 19:54 | |
Het lijkt me dat de opdrachtgevers daar wel cijfers over hebben, ja. Dat is dan te combineren met de getallen die NS vrijgeeft. Idealiter zou het niet nodig hoeven te zijn om dat te WOBben. Mocht het je interesseren, aan de overkant van de plas worden er jaarlijks cijfers vrijgegeven voor alle stations. Deze worden verzameld en gepubliceerd door de toezichthouder, ORR. https://dataportal.orr.go(...)es-of-station-usage/ Opvallend aan die cijfers is dat de groei eruit lijkt te zijn. De laatste jaren is het totaal aantal reizigers minder snel gestegen dan de jaren ervoor. | ||
b2py | maandag 8 juli 2019 @ 08:19 | |
Wat weer problemen geeft voor de exploitatie van diverse concessies waaronder die van Abellio 😵 | ||
Bitlord | maandag 8 juli 2019 @ 19:48 | |
Een onverwachte trein op Berlin Ostbahnhof net. 2x per week een Talgo die naar Moskou rijdt. Een goede reden om.even naar het perron te lopen. Iemand wel eens meegeweest met zo'n trein?![]() ![]() | ||
DeaDLocK2K | maandag 8 juli 2019 @ 21:38 | |
Dat is niet opvallend, dat is simpelweg een bevestiging van Brexit=kutidee. | ||
derLudolf | maandag 8 juli 2019 @ 22:51 | |
Nou een -10% voor Zwolle is dan best opmerkelijk. Of komt dat door het Kamperlijntje en de trein naar Enschede? | ||
derLudolf | maandag 8 juli 2019 @ 22:53 | |
Zo onverwacht is dat toch niet? Ding rijdt gewoon 2x/week ![]() | ||
James1988 | maandag 8 juli 2019 @ 22:57 | |
Ja, de cijfers zijn alleen van NS. Iemand die met Blauwnet naar Zwolle reist zal dus niet worden meegeteld in de cijfers. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 9 juli 2019 @ 00:05 | |
Zijn Raalte, Kampen, Heino en Nijverdal nog terug te vinden in de cijfers? | ||
#ANONIEM | dinsdag 9 juli 2019 @ 08:11 | |
Ja, pasfoto is voldoende. | ||
bork | dinsdag 9 juli 2019 @ 10:21 | |
Top Dennis en gaat het lekker? | ||
dennistd | dinsdag 9 juli 2019 @ 12:17 | |
Gaat prima hoor, zit nu in Polen maar ben alweer op weg terug naar Tsjechië met deze trein: ![]() Qua vertragingen weinig last gehad tot nu toe, alleen op de heenweg dat uur (wat uiteindelijk dus min twee uur werd), nog een keer moeten rennen voor een overstap van 11 minuten (en 10 minuten vertraging..) en gisteren vanuit Brno een trein eerder genomen om twee uur vertraging te voorkomen (de EC die ik eigenlijk zou nemen had dik een half uur, waardoor ik de overstap zou missen. Nu kostte het mij maar drie kwartier). | ||
bork | dinsdag 9 juli 2019 @ 13:03 | |
Daar ben ik ook geweest, kom je straks weer aan in Liberec met 2 spoorbreedtes in het tramnetwerk? In Jelenia Gora hadden ze vroeger ook trams er is er eentje achtergebleven in het centrum ![]() | ||
dennistd | dinsdag 9 juli 2019 @ 13:48 | |
Ik ben niet verder geweest dan het station in Jelenia Gora ![]() In Liberec heb ik gisteravond de buitenlijn naar Jablonec gedaan. Zometeen eerst naar het technisch museum (meer een voertuigententoonstelling, o.a. trams). Daarna nog even de normaalspoortram op het deel dat wel rijdt: vanaf het station tot de eindpunt bij de dierentuin ligt eruit door werkzaamheden. | ||
derLudolf | dinsdag 9 juli 2019 @ 20:53 | |
Nog in een Skoda breedspoor dubbeldekker gezeten afgelopen tijd? ![]() | ||
b2py | dinsdag 9 juli 2019 @ 20:58 | |
Railway Gazette heeft zijn jaarlijks “World High speed Survey” afgerond: https://www.railwaygazett(...)peed_Survey_2019.pdf China is tegenwoordig recordhouder met een gemiddelde snelheid van 317,7 km/h van station tot station, meer dan 40 km/h sneller dan de volgende hoogste gemiddelde snelheid! | ||
Dr_Flash | dinsdag 9 juli 2019 @ 21:00 | |
City Elephant wel ja 🙂 | ||
GlennQuagmire | woensdag 10 juli 2019 @ 14:24 | |
In Utrecht, Den Haag en Rotterdam komt weer een groot bord met alle vertrekkende treinen te hangen.Al zijn die in Den Haag en Rotterdam nog relatief klein. https://nieuws.ns.nl/eind(...)nieuwde-klapperbord/ | ||
Salatrel | woensdag 10 juli 2019 @ 17:50 | |
Ik heb vandaag de beste trein van Schotland gezien! Een schattig klein stoomlocje met een platte kar vol whiskyvaten | ||
Dr_Flash | woensdag 10 juli 2019 @ 17:51 | |
Oh die in Aberfeldy in de tuin? Of staat er op nog honderd andere plekken ook zoiets? ![]() | ||
Salatrel | woensdag 10 juli 2019 @ 18:21 | |
Nee dat was em ![]() ![]() | ||
dennistd | woensdag 10 juli 2019 @ 18:56 | |
Ik weet niet wie in dit lijstje de verkortingen omgezet heeft naar de volledige namen, maar diegene is lekker bezig geweest ![]() https://www.prorail.nl/si(...)9_2018_2017_2016.pdf
| ||
James1988 | woensdag 10 juli 2019 @ 18:58 | |
En van Mariënberg en Raalte zijn geen cijfers meer? ![]() | ||
dennistd | woensdag 10 juli 2019 @ 19:00 | |
Waarschijnlijk stonden die de afgelopen jaren wel in de top zoveel maar nu niet meer, dus zijn er geen cijfers van ![]() Al vraag ik me dan wel weer af waar die 69,2 bij Raalte dan weg komt... | ||
Dr_Flash | woensdag 10 juli 2019 @ 19:08 | |
Ja daar ben ik vorig jaar geweest ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 10 juli 2019 @ 19:10 | |
Vreemde mensen wonen er in Overijssel. Die ene stuurt een deel van hem/haarzelf met de trein naar het werk en de rest kiest een ander vervoermiddel ![]() | ||
derLudolf | woensdag 10 juli 2019 @ 20:13 | |
Waarschijnlijk iemand die nog nooit in de buurt van een van desbetreffende plaatsen is geweest? ![]() | ||
Duvel | woensdag 10 juli 2019 @ 20:36 | |
Brute smiley. | ||
dennistd | woensdag 10 juli 2019 @ 20:43 | |
Het was even zoeken, hij was al lang niet gebruikt. Maar hier moest ie gewoon bij ![]() | ||
derLudolf | woensdag 10 juli 2019 @ 20:50 | |
Ben even aan het puzzelen, wil in m'n vakantie aantal dagen rond Duitsland toeren, denk met de trein. Goed voor het milieu enzo, kan ik weer een paar schnitzels extra eten ![]() Wou wat objecten van de "Route der Industriekultur" bekijken en vervolgens een bezoekje aan Berlijn doen. Nu is in de trein zitten geen doel op zich en loop ik liever buiten de trein met m'n camera te ouwehoeren, dus zit het liefst in IC/EC of ICE en daar waar nodig RE. Maar goed, de kosten vielen me een beetje tegen. Globaal idee 21/8 9:30 Meppen-Duisburg ¤19,90 ~19:00 Duisburg-Dortmund: enige prijs die ik zie is ¤19.90 voor de ICE, moet goedkoper kunnen toch? 22/8 17:30 Dortmund-Berlin ¤35,90 25/8 17:00 Berlin-Meppen (of Haren) ¤35,90 (of zeker 59,90 indien ik toch iets eerder wil vertrekken) Zonder honderd keer overstappen en met RB's te moeten, kan ik dit op een of andere manier goedkoper maken? Krijg je nog iets van korting als je het in een keer boekt ofzo bij een DB Reisezentrum? Denk dat ik gewoon even daar langs ga om dat te regelen ![]() | ||
James1988 | woensdag 10 juli 2019 @ 22:11 | |
Je zou nog kunnen kijken naar een interrail one country pass. | ||
b2py | woensdag 10 juli 2019 @ 22:17 | |
Sparpreisfinder gebruiken en eventueel zo’n Europese reisplanner? | ||
James1988 | woensdag 10 juli 2019 @ 22:20 | |
Wat bij DB ook nog wel eens interessant kan zijn is een via-station opgeven, en daar dan een 'minimaler Aufenthalt' opgeven voor hoe lang je ergens wil zijn. Dat kan goedkoper zijn dan A-B + B-C. Edit: 21/8: Meppen - Duisburg - Dortmund ![]() [ Bericht 29% gewijzigd door James1988 op 10-07-2019 22:25:31 ] | ||
bork | donderdag 11 juli 2019 @ 00:05 | |
Zeker 56 maanden van te voren boeken en zelfs dan kun je het volle pond betalen, niet een paar weken vantevoren. | ||
James1988 | donderdag 11 juli 2019 @ 00:26 | |
Dat valt mee, ook kort van tevoren kun je bij DB soms nog best goedkoop kaartjes scoren. Wat in mijn ervaring ook wel eens een verschil kan maken, is het moment waarop je naar kaartjes kijkt. Toen ik een tijd geleden van Kopenhagen naar Breda wilde reizen, zag ik een bepaald kaartje voor ¤ 39,90. De dag erop was dat ineens ¤ 79,90 geworden (voor dezelfde treinen, tijden en reisklasse). Twee dagen later was dat ¤ 69,90. En weer een paar dagen later had ik 'm weer voor ¤ 39,90. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 11 juli 2019 @ 01:19 | |
Ja, de beschikbaarheid hangt af van de mensen met Bahncards enzo. Die stoelen komen uit dezelfde pool als de Sparpreistickets. Als er dan opeens een stoel omgeboekt wordt, dan zijn ze weer beschikbaar. | ||
James1988 | donderdag 11 juli 2019 @ 01:33 | |
Ik blijf het overigens een belachelijk lage prijs vinden, Kopenhagen - Breda voor ¤39,90. Ik klaag niet, het was een prachtige rit en de overtocht met de ferry was ook erg tof. Ik denk dat ik dit najaar nog maar eens een ritje naar Kopenhagen ga maken. Vanaf 29 september rijdt de EC weer de hele Vogelfluglinie Hamburg - Kopenhagen en de plannen zijn dat dit vanaf dienstregeling 2020 voorbij gaat zijn ivm de bouw van de Fehmarnbelttunnel en de opwaardering van aansluitende spoorlijnen in Duitsland en Denemarken. De EC gaat dan tijdelijk via Flensburg rijden. [ Bericht 2% gewijzigd door James1988 op 11-07-2019 03:53:50 ] | ||
DeaDLocK2K | donderdag 11 juli 2019 @ 05:36 | |
Dan kan er wel weer een stuk harder gejakkerd worden over een groot gedeelte. Met de auto maakt het niet zo heel veel verschil qua tijd. | ||
b2py | donderdag 11 juli 2019 @ 07:07 | |
Ik vond hem gisteravond via happyrail voor 19,90 👌🏼 | ||
Peterselieman | donderdag 11 juli 2019 @ 11:26 | |
Bij de buren van Tweakerts is te lezen dat Arriva testritten uitvoert op de Staudenbahn, ten Zuidwesten van Augsburg https://gathering.tweaker(...)ge/59389370#59389370 Stel 10231 is er gespot en ook het aanrijdingsstel van Winsum zal voorlopig nog niet naar Nederland komen | ||
dennistd | donderdag 11 juli 2019 @ 11:56 | |
Kan nog 2 euro af ![]() ![]() | ||
James1988 | donderdag 11 juli 2019 @ 12:06 | |
Wat voor wazige route neemt die tweede ICE? Hij is 10 minuten langer onderweg dan die RE uit mijn reisadvies ![]() | ||
boriq | donderdag 11 juli 2019 @ 12:08 | |
Ik ben hetzelfde van plan in Oktober vanwege de Ferry, ik neem aan dat de 39,90 2e klas is? Heb zelf vanaf Enschede/Gronau geen lage 1e klas prijzen voor de verbinding kunnen vinden. | ||
James1988 | donderdag 11 juli 2019 @ 12:12 | |
Dat is inderdaad in 2e klas. Die is hartstikke comfortabel in die IC3 ![]() | ||
dennistd | donderdag 11 juli 2019 @ 12:54 | |
Alleen de beenruimte houdt niet over omdat het allemaal vierzitters zijn. Dezelfde als de RE, maar dan met een stop van drie minuten op Gelsenkirchen en zelfs vijf op Wanne-Eickel. En dan nog zal ie wel ergens flink uitgebogen zijn ![]() | ||
voetbalmanager2 | donderdag 11 juli 2019 @ 13:04 | |
'Klapperbord' met treininfo keert terug op Rotterdam Centraal https://www.ad.nl/rotterd(...)m-centraal~a49666b7/ | ||
dennistd | donderdag 11 juli 2019 @ 13:54 | |
Deze omroep heeft in Duitsland tot de nodige ophef geleid:https://www.heise.de/tp/f(...)2NHO2ywVZmbofQBmVhL4 | ||
Bitlord | donderdag 11 juli 2019 @ 14:09 | |
Er is altijd wel ergens ophef over. De laatste 2 jaar heb ik het idee dat de conducteurs in Nederland hun riedeltje vrijwel altijd via een bepaald script uitspreken. Is dit om hen te helpen als leidraad of verplichtend? Het komt bij mij altijd zo robot-achtig over, als een voorbode voor het compleet overbodig zijn van conducteurs. | ||
dennistd | donderdag 11 juli 2019 @ 14:18 | |
Dat lijkt inderdaad steeds erger te worden ja.. Blijkbaar zit daar een of andere manager die zich iets teveel laat leiden door een onderzoekje of zo ![]() | ||
James1988 | donderdag 11 juli 2019 @ 18:22 | |
Bron: Rail Technology Magazine Interessante ontwikkeling, hopelijk wordt deze rating overgenomen in heel Europa. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 11 juli 2019 @ 19:34 | |
Lees je Tweakers niet? | ||
derLudolf | donderdag 11 juli 2019 @ 21:22 | |
Thanks, wist niet dat dat bestond. Lijkt vooralsnog niet interessant ![]() Dat is een optie bij DB?
![]() | ||
derLudolf | donderdag 11 juli 2019 @ 21:24 | |
maakt me niks uit, nog nooit in een ice gezeten, dus zou ik sowieso die nemen ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2019 @ 21:29 | |
Weet iemand hoe en waar ik de reis poprad - boedapest kan boeken? | ||
b2py | donderdag 11 juli 2019 @ 21:30 | |
OBB bellen ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2019 @ 21:51 | |
Geen online optie? | ||
GlennQuagmire | donderdag 11 juli 2019 @ 22:47 | |
Zssk.sk mss? Edit: https://www.slovakrail.sk/en/tickets-abroad/hungary.html staat mss iets meer. Desnoods splitten in Poprad - Bratislava en Bratislava - Boedapest [ Bericht 23% gewijzigd door GlennQuagmire op 11-07-2019 22:59:46 ] | ||
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2019 @ 23:02 | |
Via die website werkt niet, splitten is tricky. 10 minuten overstap maar misschien de tweede trein een uur later nemen. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2019 00:07:49 ] | ||
GlennQuagmire | vrijdag 12 juli 2019 @ 10:18 | |
https://www.slovakrail.sk(...)res-budapest-en.html Afgaande op wat daar staat zou ik m dus gewoon bij het loket in Poprad kopen | ||
TjjWester | zaterdag 13 juli 2019 @ 20:07 | |
Ik lees dat er weer gedoe is over weert-hamont. Weet iemand wat er nog moet gebeuren als je kiest voor dieseltractie?? Volgens mij is de lijn in redelijk opgeknapte staat toch?? | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 13 juli 2019 @ 20:24 | |
De maximale snelheid is momenteel 40 km/h en er zijn nog wat handbediende en onbeveiligde overwegen... | ||
James1988 | zaterdag 13 juli 2019 @ 21:36 | |
Zijn de Belgen niet bezig om de boel tot aan Hamont te elektrificeren? Om dan een diesel te laten rijden voor dat piseindje naar Weert (het is 10 kilometer) is ook zomaar wat. Bezopen idee: breng de lijn op 3 kV en leg in Weert een extra perron aan waar de trein uit België kan keren, en hang hier ook 3 kV boven. Dan kan NMBS gewoon doorrijden naar Hamont met wat voor elektrisch materieel ze ook willen gebruiken. En dan hoeven er geen dure bicourante treinstellen te komen voor een 'internationale' verbinding. | ||
TjjWester | zaterdag 13 juli 2019 @ 22:28 | |
Als prorail 100 miljoen wilt zien dan kun je beter kijken naar dieseltractie, zeker als je 1/2 stellen gebruikt die vrijkomen nadat de maaslijn eindelijk is geëlektrificeerd. | ||
James1988 | zaterdag 13 juli 2019 @ 22:30 | |
Dieseltractie, waarvoor? Om Hamont<>Weert te gaan pendelen? Dan weet je op voorhand al dat het helemaal niks wordt. Dan kun je dat geld beter uitgeven aan wat bussen om een sneldienst Weert-Antwerpen mee op te zetten. | ||
ReisT | zaterdag 13 juli 2019 @ 23:15 | |
Helaas moeten treinen uit België een stukje over hetzelfde spoor (inclusief een brug over een kanaal) als de NS-treinen rijden om station Weert te bereiken. Daar een derde spoor naast leggen wordt een dure grap. | ||
Peter | zaterdag 13 juli 2019 @ 23:39 | |
accu in de trein en dat stukkie naar Weert en terug op de accu rijden. klaar. | ||
Janneke141 | zondag 14 juli 2019 @ 01:59 | |
Belgische treinen rijden al sinds de electrificatie van grensbaanvakken op halve kracht onder 1500V=. Dat kan dus ook gewoon als ze Hamont-Weert aansluiting (of Budel grens) met 3kV elektrificeren. | ||
Peterselieman | zondag 14 juli 2019 @ 09:37 | |
Moderne treinen zijn voorzien van een onderspanningsbeveiliging en kunnen derhalve niet naar Nederland rijden als ze maar de helft van de prik krijgen, tenzij ze uitgerust zijn met een 1500V pakket of Nederland omschakelt naar 3kV | ||
greavy | zondag 14 juli 2019 @ 10:12 | |
Gister is er een SNG 2711 vanaf Onnen via Zwolle en Arnhem-Breda ev naar Leidschendam afgesleept. Althans, dat was de bedoeling. Bij Olst zijn ze gestrand, want er was een as waar de remmen nog vast van zaten. De schade was dermate, dat ze niet meer verder konden en het op asbreukwagens naar Leidschendam moesten afslepen in de donkere uurtjes... | ||
greavy | zondag 14 juli 2019 @ 10:13 | |
Een Desiro valt geheel uit als de stroom onder de 2,1kV komt. Bij 2,5kV zijn er al problemen met tractievermogen ed. | ||
#ANONIEM | zondag 14 juli 2019 @ 10:56 | |
Bovendien stopt de stationstunnel in station Weert bij het eilandperron, die tunnel zal je dan moeten doortrekken of je moet het derde spoor alleen van de achterkant bereikbaar maken. Op zich niet helemaal onmogelijk, want er ligt een wegtunnel naast, maar handig is het zeker niet. Ik vraag me overigens af of die trein überhaupt in de dienstregeling zou passen, een kopmakende trein op twee sporen waar per spoor 6 treinen per uur rijden lijkt me vrij krap. Dan ga ik er nog even vanuit dat er geen stoptreinen vanuit Roermond bij komen, dat is namelijk een grote wens van de provincie. [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2019 11:08:40 ] | ||
Peter | zondag 14 juli 2019 @ 11:57 | |
Stonden ze op spoor 1 of hielden ze in Olst een echt perronspoor bezet? | ||
Peterselieman | zondag 14 juli 2019 @ 12:03 | |
Bij zo'n route ben je meerdere nachten onderweg volgens mij [ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 14-07-2019 12:09:35 ] | ||
Peterselieman | zondag 14 juli 2019 @ 12:09 | |
Staan volgens de buren van Somda nog steeds in Olst op spoor 1. Het plan is om vannacht naar Arnhem te rijden. Dan kun je wel nagaan dat het nog wel een paar nachten duurt voordat zo'n stel in Leidschendam is | ||
Adrie072 | zondag 14 juli 2019 @ 12:23 | |
Waarom niet terug naar Zwolle? | ||
Peterselieman | zondag 14 juli 2019 @ 12:45 | |
De westzijde van Zwolle ligt er nog een week uit door werkzaamheden. Dus dan moet je wel via Deventer | ||
TjjWester | zondag 14 juli 2019 @ 13:08 | |
Het limburgs parlement heeft eerder een zij perron geopperd die met een tijdelijke brug is verbonden met het eilandperron. | ||
Duvel | zondag 14 juli 2019 @ 13:21 | |
Ja, dat hoort zo. | ||
ReisT | zondag 14 juli 2019 @ 14:58 | |
Omdat de Belgen bij het bestellen vergeten waren dat ze ook weleens een stukje de grens overgaan. Dat kan Siemens vast ook wel anders instellen. | ||
derLudolf | zondag 14 juli 2019 @ 15:40 | |
Spanning. En als die spanning te laag wordt, wordt de stroom te hoog en kan de boel doorfikken ![]() | ||
James1988 | zondag 14 juli 2019 @ 16:05 | |
Het eerder geopperde idee (accu's inbouwen) vond ik goed bedacht. Dat bestaat zelfs al -Siemens en ÖBB onlangs de "CityJet ECO" gepresenteerd, een Desiro ML met accu's. Zoiets zou wellicht ook te retrofitten zijn naar de Belgische treinen. Ik ga er dan maar even vanuit dat NMBS Desiro's gaat inzetten naar Hamont, wanneer de lijn geëlektrificeerd is. Er rijden nu MW41's (losse stellen?), dus met een Desiro kan die lijn vast uit de voeten. Een losse treindienst met bicourant materieel (bijvoorbeeld Weert-Neerpelt) zie ik niet van de grond komen. Het brengt hoge kosten met zich mee, en een stop ergens halverwege de lijn is niet aantrekkelijk voor reizigers. | ||
Peterselieman | zondag 14 juli 2019 @ 16:40 | |
We krijgen het ook in Nederland met de GTW en de Wink | ||
JDude | zondag 14 juli 2019 @ 18:49 | |
"Hoogeveen zet bejaarden in voor intercity-status" | ||
Dr_Flash | zondag 14 juli 2019 @ 19:06 | |
Kansloos op zo veel levels tegelijk ![]() | ||
greavy | maandag 15 juli 2019 @ 08:24 | |
Klopt, Hamont wordt Desiro. Net als Mol-Hasselt wat ook geëlektrificeerd zou gaan worden. De P-treinen naar Mol en de L-treinen Antwerpen-Mol vv(enkel ma-vr) rijden nu al met Desiro | ||
extra-dun | maandag 15 juli 2019 @ 08:26 | |
Ik moet in Italië de trein pakken richting Genua vanuit La Spezia. Wel wat ervaring met Italiaanse treinen; niet per sé slecht maar ik kwam nu een Frecciabianca tegen die maar een paar euro duurder is dan de normale regionale veloce. Welk type trein kan ik hier verwachten? Ik loop de oude fyra ongetwijfeld mis (rijdt tussen Milaan en Ancona). maar welke is het ongeveer wel? | ||
GlennQuagmire | maandag 15 juli 2019 @ 09:10 | |
Gewoon een intercitytrein met een gepimpt interieur. | ||
dennistd | maandag 15 juli 2019 @ 10:30 | |
Meestal helpt het wel om 'Frecciabiancia xxxx' (treinnummer) te googelen. Dan is er vast iemand die er een video of foto van heeft gemaakt ![]() | ||
GlenSpey | maandag 15 juli 2019 @ 10:45 | |
Toch matig dat ieder artiekel alleen maar rept over de conducteur, terwijl zoiets gewoon in samenspraak gaat met de machinist (en dat ook degene is die uiteindelijk bepaalt of je er wel of niet stopt ![]() | ||
Frozen-assassin | maandag 15 juli 2019 @ 10:48 | |
Toestemming van TRDL is nodig toch? | ||
GlenSpey | maandag 15 juli 2019 @ 10:48 | |
Officieel wel ![]() | ||
ReisT | maandag 15 juli 2019 @ 10:59 | |
Op die route kan je een Pendolino verwachten, ETR460 of iets soortgelijks. | ||
b2py | maandag 15 juli 2019 @ 17:41 | |
Ik vind het wel komisch dat de IC net zo ‘snel’ is als de stoptrein ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 15 juli 2019 @ 17:45 | |
Ik vind het wel komisch dat wij die route volgend jaar ook gaan doen. Tenminste, die langs het water ![]() | ||
Salatrel | maandag 15 juli 2019 @ 17:49 | |
In dit specifieke geval is dat richting Zwolle niet zo heel relevant. De andere kant wat meer vanwege de overweg. En anders is het oeps! Ja de dodeman ![]() | ||
b2py | maandag 15 juli 2019 @ 17:50 | |
Wie is ‘wij’? :-P | ||
Dr_Flash | maandag 15 juli 2019 @ 17:56 | |
Groepje met ik erbij ![]() | ||
b2py | maandag 15 juli 2019 @ 18:14 | |
![]() ![]() https://nieuws.ns.nl/ns-h(...)t-voor-roze-maandag/ | ||
Frozen-assassin | maandag 15 juli 2019 @ 18:19 | |
Hele artikel ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 15 juli 2019 @ 18:21 | |
![]() ![]() | ||
TjjWester | maandag 15 juli 2019 @ 19:54 | |
Zijn er straks dan nog diensten waar de mw41 nodig is?? Of gaan ze in de verkoop?? | ||
Dr_Flash | maandag 15 juli 2019 @ 20:05 | |
Alsof iemand die dingen wil hebben ![]() ![]() | ||
TjjWester | maandag 15 juli 2019 @ 20:09 | |
Ze zijn redelijk nieuw en genoeg landen in europa met serieuze diesellijnen. | ||
James1988 | maandag 15 juli 2019 @ 20:14 | |
Ja, kijk maar naar de Buffels. Die staan ook nog altijd in Nijmegen weg te roesten. ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 15 juli 2019 @ 20:19 | |
EN die vliegen niet vanzelf in de fik zoals de Playmobils | ||
TjjWester | maandag 15 juli 2019 @ 20:35 | |
Dat komt meer omdat ns voor de tweede keer in zee is gegaan met een malafide organisatie. Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen........ | ||
DeaDLocK2K | maandag 15 juli 2019 @ 21:00 | |
Dan is NS dus geen ezel. | ||
Sandrvich | dinsdag 16 juli 2019 @ 20:50 | |
Poprad-Kosice boeken via zssk.sk boeken. Mijn tip is om een InterCity ticket op voorhand te boeken als homeprint, die is goedkoper en reservering inclusief. Voor Kosice-Budapest kun je via https://www.mavcsoport.hu/ een online een homeprint ticket krijgen. | ||
GlennQuagmire | dinsdag 16 juli 2019 @ 20:53 | |
Oh kan dat gewoon? Dacht dat MAV-tickets alleen geldig waren als het vertrekstation in Hongarije is. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 17 juli 2019 @ 08:51 | |
Fuck die conducteur die die trein liet stoppen voor die bejaarde in Hoogeveen die ook nog eens in de verkeerde klasse zat. Echt werkelijk waar. | ||
#ANONIEM | woensdag 17 juli 2019 @ 09:00 | |
Volgens mij hebben die Belgische apparaten wel airconditioning, dat zou wellicht een groot verschil kunnen maken. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2019 09:06:21 ] | ||
Adrie072 | woensdag 17 juli 2019 @ 16:18 | |
DDz als intercity naar oa Alkmaar, Den Helder, da's niet vaak. | ||
Salatrel | woensdag 17 juli 2019 @ 17:11 | |
Heerlijk schrale treinfoto vanuit Schotland:![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 17 juli 2019 @ 17:13 | |
doe dan niks ![]() | ||
Salatrel | woensdag 17 juli 2019 @ 17:13 | |
Een niet zo he... het nummertje is leesbaar | ||
Sandrvich | woensdag 17 juli 2019 @ 21:23 | |
Ohja wacht, die tickets kun je enkel in Hongarije printen. Sorry ![]() | ||
dennistd | donderdag 18 juli 2019 @ 12:34 | |
De masten op het kamperlijntje zijn deels vervangen door portalen: https://www.destentor.nl/(...)reinen-nog~afe30203/ | ||
Dr_Flash | donderdag 18 juli 2019 @ 12:55 | |
En welk probleem moet dat oplossen? ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 18 juli 2019 @ 13:06 | |
We zijn een maand verder. Wat zijn ze in godesnaam allemaal aan het analyseren dan? ![]() | ||
dennistd | donderdag 18 juli 2019 @ 13:09 | |
Nou ja, twee poten levert natuurlijk meer stabiliteit op dan eentje. Of wou jij zeggen dat je op één been net zo stevig staat als op twee? Vast allemaal secondenwerk en zo. | ||
Anne | donderdag 18 juli 2019 @ 19:22 | |
Treinenfappies ![]() PTA / Routeplanner gezocht | ||
James1988 | donderdag 18 juli 2019 @ 20:24 | |
De Hoekse Lijn zou op 30 september 2019 moeten gaan rijden ![]() https://www.ad.nl/rotterd(...)cht-rijden~a20b918c/ | ||
Salatrel | donderdag 18 juli 2019 @ 21:17 | |
Eerst zien dan geloven. Tegen die tijd is het 2 jaar vertraagd.. | ||
Peterselieman | donderdag 18 juli 2019 @ 21:37 | |
Het is wel positief dat dit soort video's nu opduiken: | ||
James1988 | donderdag 18 juli 2019 @ 21:42 | |
Eens kijken wat als eerste gaat rijden, de Hoekse Lijn of de Uithoflijn ![]() | ||
derLudolf | donderdag 18 juli 2019 @ 21:50 | |
Of dat er een vliegtuig opstijgt vanaf Berlin Brandenburg ![]() | ||
Duvel | vrijdag 19 juli 2019 @ 14:30 | |
Nee, omdat er gewoon Europese regels zijn voor spanningsgrenzen waar het materieel aan moet voldoen. Een trein moet bij een te lage bovenleidingspanning gewoon uit. | ||
Dr_Flash | vrijdag 19 juli 2019 @ 15:26 | |
Waar zijn eigenlijk GEEN Europese regels voor? ![]() | ||
Salatrel | vrijdag 19 juli 2019 @ 17:15 | |
Fierljeppen? | ||
b2py | vrijdag 19 juli 2019 @ 17:19 | |
https://www.friesland.nl/(...)sports-for-all-games Niet echt een regel maar wel invloed :-P | ||
Dr_Flash | vrijdag 19 juli 2019 @ 18:45 | |
Nee. Denk dat dat momenteel ook iets te veel gevraagd is. Je kunt vragen of Google zoiets wil ontwikkelen, dat is denk ik de enige partij die het zou kunnen en willen. Het moet zeker gratis zijn ook? Ja, dacht ik wel ![]() ![]() | ||
James1988 | zaterdag 20 juli 2019 @ 16:49 | |
SNG als intercity Zwolle-Assen-Groningen. Bijzondere keuze. | ||
Peterselieman | zaterdag 20 juli 2019 @ 16:51 | |
niet echt. De sprinter keert op de IC en andersom. Dan krijg je dus SNG in de IC's. | ||
Adrie072 | zaterdag 20 juli 2019 @ 17:46 | |
Was klaarblijkelijk de 7618 volgens Somda, kwam voorbij ivm gescheurde stoelbekleding. Mij viel vooral op dat, dat ding enorm wiebelde. Zat achterin, leek af en toe alsof het rijtuig los van het wielstel zat. | ||
Adrie072 | zaterdag 20 juli 2019 @ 17:47 | |
| ||
Maegrim | zaterdag 20 juli 2019 @ 18:00 | |
goed gedaan geerdje | ||
Peter | zaterdag 20 juli 2019 @ 18:29 | |
Als en hele familie door 1 deur wil en zich niet naar het volgende balkon verplaatst om sneller uit te stappen is dat niet slim. Maar als mij het zou overkomen was de noodrem vast dichtbij.. | ||
Adrie072 | zaterdag 20 juli 2019 @ 19:02 | |
Conducteur, 2 man begeleiding op het perron en dan familie aanwijzen als schuldige, stoer. | ||
boriq | zaterdag 20 juli 2019 @ 22:17 | |
Voldoende ventilatie op de snelweg in deze Flixbus, verklaard ook de goedkope tickets (ja, dat is (of was) inderdaad het dakraam.![]() | ||
spectrumanalyser | zaterdag 20 juli 2019 @ 22:20 | |
| ||
James1988 | zaterdag 20 juli 2019 @ 22:31 | |
Mooi filmpje, die overweg had halverwege zoiets van "Oh, wacht, het is niet meer nodig..." In België is er vorige maand iemand overleden nadat zijn auto werd geramd op een overweg waar de bomen nog open stonden... ![]() Oorzaak: menselijke fout. De techniek had prima gewerkt. | ||
b2py | zaterdag 20 juli 2019 @ 23:06 | |
![]() ![]() ![]() ![]() | ||
boriq | zaterdag 20 juli 2019 @ 23:34 | |
Wachten nu in Eindhoven op een vervangende bus, de chauffeur moest bij Turnhout ook al een luikje opnieuw dichtdoen langs de snelweg. ![]() | ||
MTL | zondag 21 juli 2019 @ 07:14 | |
Volgens mij is gisteren zowaar de eerste dag sinds een hele lange tijd dat er zowaar geen ICDs zijn opgeheven ![]() Uiteraard los van het feit dat er gisteren vanwege de werkzaamheden bij Haarlem minder ICDs per uur reden tussen Amsterdam en Rotterdam | ||
Salatrel | zondag 21 juli 2019 @ 09:05 | |
en dat laatste was omdat de 2200 via schiphol reed? | ||
b2py | zondag 21 juli 2019 @ 09:12 | |
Sowieso Flixbus ![]() ![]() | ||
MTL | zondag 21 juli 2019 @ 09:34 | |
Jep. Die reed in het pad van de ICD. | ||
James1988 | zondag 21 juli 2019 @ 13:11 | |
De 900 (Amsterdam - Breda) is beperkt tot Rotterdam-Breda. Ik vroeg me al af waarom dat was. De hele 900 een kwartier verschuiven en de 1000 opheffen was waarschijnlijk niet maakbaar? | ||
derLudolf | zondag 21 juli 2019 @ 13:13 | |
Lol, zag op FB wat voorbij komen van de STAR. Ze hebben een 'werkplaatskat'. Het beest is vermoedelijk ooit wit geboren ![]() | ||
James1988 | zondag 21 juli 2019 @ 13:33 | |
Leuk is dat, katten die zich een plek toe-eigenen. Als ik ooit eens in Huddersfield ben ga ik zeker even langs het station om naar de katten (ja, meervoud) daar te kijken ![]() | ||
Peterselieman | zondag 21 juli 2019 @ 21:00 | |
een deels bestickerde ICNG is gespot:Klikken op de tweet geeft veel foto's | ||
JDude | zondag 21 juli 2019 @ 21:11 | |
Beetje rondtreinen in Duitsland is ook best prima. RB75, RB67, RB10, S8 en RB14 afgevinkt. Zometeen nog terug naar de mand. | ||
MTL | maandag 22 juli 2019 @ 07:18 | |
Jep, die gaat naar de klimaatkamer in Wenen. Het stel heeft ook nog geen volledig interieur, dus ook dit is gewoon nog een echt testreinstel en zal uiteindelijk weer teruggaan naar de fabriek om 'm gelijk te krijgen met de uiteindelijke productiestellen. | ||
dennistd | maandag 22 juli 2019 @ 12:48 | |
DB neemt de KISS-stellen van Westbahn over en gaat ze inzetten als IC2 op de route Rostock-Dresden: https://www.deutschebahn.(...)lstockzuege--4315142 | ||
Dr_Flash | maandag 22 juli 2019 @ 16:43 | |
Weer wat nieuws. Een op tijd rijdende reizigerstrein wordt op een viersporig traject aan de kant gezet voor een lege goederentrein. Chapeau weer. | ||
#ANONIEM | maandag 22 juli 2019 @ 19:28 | |
Uiteindelijk via oebb.at het deel bratislava budapest kunnen regelen voor 29 euro. Als je 2 tickets koopt kun je er geen reservering bij krijgen trouwens, bij 1 wel ![]() | ||
icecreamfarmer_NL | dinsdag 23 juli 2019 @ 12:00 | |
V&A / [TK] TGV Ticket Lille - Lyon Zie dit topic. Is er een soort europees, ticketswap topic voor treinkaartjes? | ||
Dr_Flash | dinsdag 23 juli 2019 @ 18:07 | |
Onze stokbroodvretende nikskunners hebben weer een website gebouwd hoor ![]() Ik wil iets weten over Provence Alpes Cote d'Azur. Maar dat kan niet. Wie weet hoeveel een retourtje Nice - Monaco met de TER kost? ![]() | ||
b2py | dinsdag 23 juli 2019 @ 18:13 | |
https://www.omio.nl/searc(...)31B6/train?locale=nl 4 euro 3,50 zelfs, sukkels ronden af | ||
Dr_Flash | dinsdag 23 juli 2019 @ 18:23 | |
Oh ik krijg 5 euro. Nou ja. Tientje retour dus ![]() | ||
derLudolf | dinsdag 23 juli 2019 @ 18:29 | |
Zo kaartjes binnen voor de vakantie. Meppen-Dortmund met tussenstop van 10 uur in Duisburg, Dortmund-Berlin en Berlin-Haren. | ||
Dr_Flash | dinsdag 23 juli 2019 @ 18:32 | |
Wat moet je nou 10 uur in Duisburg ![]() | ||
derLudolf | dinsdag 23 juli 2019 @ 18:43 | |
Wil sowieso dat Landschaftspark bekijken. Geen idee hoe lang ik daar voor nodig ben, anders kijk ik of daar verder nog wat te doen is. Maar uit jouw reactie merk ik op dat er vrij weinig te doen is ![]() | ||
b2py | dinsdag 23 juli 2019 @ 18:47 | |
Duisburg, dan is toch wel genoeg gezegd met de naam van de stad? :-P | ||
derLudolf | dinsdag 23 juli 2019 @ 18:50 | |
Wat zegt die dan? ![]() | ||
James1988 | dinsdag 23 juli 2019 @ 18:56 | |
Daarvoor moet je op de regionale TER-website kijken: https://www.ter.sncf.com/(...)%257c%257c%257c%257c Tabje Tarifs geeft dan een prijs van ¤3,50. Ik heb het ook niet bedacht. edit: dat klote-digidipscript van Danny vernaggelt vakkundig de URL en redirect je naar oui.sncf (met een referrallinkje natuurlijk). Heb je dus helemaal niks aan. ![]() | ||
Goverman | dinsdag 23 juli 2019 @ 18:58 | |
Ik word nu geëvacueerd uit een gestrande IC van Groningen naar Zwolle, ter hoogte van Staphorst... | ||
DJMO | dinsdag 23 juli 2019 @ 19:00 | |
probeer het eens door hem in een code tag te zetten. Dan wordt hij niet omgezet naar een url
url kopieren en plakken in nieuw venster ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 23 juli 2019 @ 19:00 | |
ik neem aan dat vanwege de ramp de kerk al is opengesteld? | ||
DJMO | dinsdag 23 juli 2019 @ 19:00 | |
Hopelijk wel een beetje snel, gezien de hitte. Sterkte! | ||
Dr_Flash | dinsdag 23 juli 2019 @ 19:04 | |
Ik pak in zo'n geval lekker Tinyurl ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 23 juli 2019 @ 19:04 | |
maar thx James ![]() | ||
boriq | dinsdag 23 juli 2019 @ 19:05 | |
Landschaftpark ist een aanrader! Hier in Twente staat DB vooral om andere gedeelten van de stad bekend 😏 | ||
boriq | dinsdag 23 juli 2019 @ 19:05 | |
-dubbel- | ||
derLudolf | dinsdag 23 juli 2019 @ 19:09 | |
En als je de links tussen nosml tags zet, of code? ![]() | ||
derLudolf | dinsdag 23 juli 2019 @ 19:11 | |
Vertel? ![]() | ||
DJMO | dinsdag 23 juli 2019 @ 19:13 | |
kijk eens een paar posts boven je ![]() | ||
derLudolf | dinsdag 23 juli 2019 @ 19:15 | |
Oh, niet eens zo'n slecht idee van me dus ![]() | ||
Goverman | dinsdag 23 juli 2019 @ 19:16 | |
Anderhalf uur na stranding zit ik ipv een DDZ (7620) in een ICM (4077). Nu nog de rest (nog 15% van zo'n 400 passagiers) erin en karren maar! Uiteindelijk is het best soepel gegaan allemaal. | ||
boriq | dinsdag 23 juli 2019 @ 19:43 | |
De Vulkanstraße is bij uitstek de te bezoeken straat in de stad ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 23 juli 2019 @ 19:49 | |
![]() | ||
DJMO | dinsdag 23 juli 2019 @ 19:50 | |
ik hoop dat je voldoende drinken bij je had ... | ||
#ANONIEM | dinsdag 23 juli 2019 @ 19:50 | |
Ik neem aan dat hij hierop doelt: https://de.m.wikipedia.org/wiki/Vulkanstra%C3%9Fe | ||
#ANONIEM | dinsdag 23 juli 2019 @ 19:51 | |
Daar ben je inclusief de tramrit wel 3 uur mee zoet, dan heb je nog de innenhafen en tiger and turtle. Genoeg te doen ![]() | ||
DutchTrain | dinsdag 23 juli 2019 @ 20:33 | |
Dat verschilt uiteraard of je met de TER, de Thello of die ene verdwaalde TGV gaat. Gebruik gewoon de Loco2 of Trainline app daarvoor. | ||
derLudolf | dinsdag 23 juli 2019 @ 20:35 | |
Ah oké, denk dat we daar met het treinrondje wel langs zijn gekomen dan. Zag stuk of drie behoorlijke flats met allemaal schaars geklede mevrouwen ![]() Geen idee waar, maar zou dan Duisburg zijn geweest ![]() | ||
DutchTrain | dinsdag 23 juli 2019 @ 20:39 | |
In Düsseldorf stond (staat?) naast het station een flat met heel veel ramen met nummers, waar je vanuit de trein dus al je keuze kan maken. | ||
derLudolf | dinsdag 23 juli 2019 @ 20:43 | |
Oh kan best, was volgens mij vlak voor een station en vond het inderdaad opmerkelijk dat nummers zichtbaar waren vanuit de trein ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 23 juli 2019 @ 20:45 | |
Nummers heb ik nooit op gelet maar ik weet wel dat er vlak voor OF Düsseldorf OF Köln Hbf aan de linkerkant (komende vanuit NL) een enorme flat staat vol met rode en paarse ramen ![]() | ||
derLudolf | dinsdag 23 juli 2019 @ 20:58 | |
Op de terugweg zag ik het rechts, dus klopt opzich wel. Was niet in Köln. Dus Düsseldorf. Daar zijn we doorgereden toch? | ||
Dr_Flash | dinsdag 23 juli 2019 @ 20:59 | |
jawel ![]() ![]() | ||
derLudolf | dinsdag 23 juli 2019 @ 21:02 | |
Bahndam dus, voor de liefhebber ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 23 juli 2019 @ 21:02 | |
waar zijn die nummers dan![]() | ||
b2py | dinsdag 23 juli 2019 @ 21:03 | |
Linksonder op de ramen | ||
derLudolf | dinsdag 23 juli 2019 @ 21:04 | |
Ftfy | ||
Dr_Flash | dinsdag 23 juli 2019 @ 21:04 | |
geen waterdicht systeem. Diverse nummers komen vaker voor (33, 35, 45) | ||
derLudolf | dinsdag 23 juli 2019 @ 21:05 | |
69? | ||
derLudolf | dinsdag 23 juli 2019 @ 21:06 | |
Maar vind het wel opmerkelijk dat ze dus aan de kant van het spoor aan het raam zitten. Alsof je vanuit de trein je keuze gaat maken ![]() ![]() | ||
derLudolf | dinsdag 23 juli 2019 @ 21:09 | |
Maar nee, ik ga niet naar Düsseldorf dus ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 23 juli 2019 @ 21:13 | |
Ik wil Silvia van 46 wel even op proef zien. | ||
derLudolf | dinsdag 23 juli 2019 @ 21:44 | |
Studio Bizar op 47 klinkt ook veelbelovend ![]() | ||
Pino112 | woensdag 24 juli 2019 @ 07:26 | |
Incidentje. | ||
Salatrel | woensdag 24 juli 2019 @ 09:14 | |
goederentrein op goederentrein geklapt. Dusdanig hard dat hij die trein ff 30 meter opgeduwd heeft | ||
Mambo_No5 | woensdag 24 juli 2019 @ 09:37 | |
Da's niet bepaald zachtzinnig gegaan.. 🤔 | ||
ikweetnietwat | woensdag 24 juli 2019 @ 09:53 | |
Red Bull geeft je vleugels ![]() | ||
Goverman | woensdag 24 juli 2019 @ 13:23 | |
Nee, de kerk werd niet opengesteld. Waarschijnlijk was dat omdat half Staphorst was uitgerukt om de boel vast te leggen voor het nageslacht. Het was eigenlijk wel een leuk avontuur. Vanuit mijn beleidsdirectie deed een aantal collega's samen met een paar NS-ers en ProRailers een studietripje langs de projecten en OV-indeling in Noord-Nederland. Het was een rondje dat begon in Lelystad, dan naar Zwolle (busstation/busbrug, Zwolle-Herfte e.d.), via Heerenveen (ff buurten bij Arriva) en Leeuwarden over de werkzaamheden bij Extra Sneltrein Groningen-Leeuwarden en daarna hebben we nog het emplacement bij Groningen Spoorzone bezocht. Op de terugweg naar Zwolle (waar we ff een hapje zouden eten) ging het dus mis bij Hoogeveen: door overwegstoringen reed onze DDZ al veel langzamer dan normaal. Bij Staphorst klapte de snelschakelaar eruit, waarschijnlijk door oververhitting. Er is nog geprobeerd de trein om te bouwen om ons te droppen in Meppel, maar dat is niet gelukt. Dus kwam er een evacuatietrein, waarschijnlijk een trein achter ons die werd leeggemaakt in Hoogeveen of Meppel. We zaten helemaal vooraan (boven de motorbak) en konden dus vanalles meekrijgen via de machinist, die ook wel door had dat die club bijdehante mensen in zijn trein bovengemiddeld geïnteresseerd (maar niet negatief) was... En her en der kregen we op de achtergrond ook nog wel wat mee van NS-ers en ProRailers die nog wel een treindienstleider e.d. kenden. De organisatie was best strak, al duurt het voor reizigers toch wel lang allemaal. Er werden flesjes water uitgedeeld door ProRail (in de trein) en op station Zwolle (door NS), maar toch raakte een vrouw onwel (geen idee wat de oorzaak daarvan was). Uiteindelijk duurde het twee uur van de stilstand bij Staphorst tot we in Zwolle aankwamen, waar we een mooi evaluatie onderwerp voor de borrel en frieten na afloop hadden. Wel fijn dat het een redelijk onschuldige treinstoring was waarvoor de evacuatie werd ingezet en niet door een aanrijding. Dat was eigenlijk de consensus, net als de wijze waarop dit alles geregeld is door ProRail en NS. [ Bericht 0% gewijzigd door Goverman op 24-07-2019 16:18:43 ] | ||
Peterselieman | woensdag 24 juli 2019 @ 17:27 | |
Conclusie zou moeten zijn: er was geen omreistraject | ||
Peterselieman | woensdag 24 juli 2019 @ 17:27 | |
Je moet niet naar de dozen kijken. Die zijn niet gebouwd om dit soort krachten te kunnen weerstaan. | ||
HaverMoutKoekje | woensdag 24 juli 2019 @ 17:40 | |
Wat een ellende weer rond Utrecht. Is het nou allemaal door één aanrijding met persoon of meerdere? | ||
Goverman | woensdag 24 juli 2019 @ 18:09 | |
nee, tussen Zwolle en Meppel is omrijden niet mogelijk. Klopt. Maar of dat nu DE conclusie is... 🤔 | ||
Goverman | woensdag 24 juli 2019 @ 18:10 | |
vol |