ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Een aardige klaagzang in een opiniestuk over de Beneluxtrein op de website van de VRT. Is het op die verbinding nog altijd zo treurig gesteld als daarin geschetst wordt?
Een aardige klaagzang in een opiniestuk over de Beneluxtrein op de website van de VRT. Is het op die verbinding nog altijd zo treurig gesteld als daarin geschetst wordt?
Ik ben in vroeger tijden een vaste reiziger geweest op het traject Breda-Brussel. Dat was in de oude tijd met een overstap op Roosendaal en dat je gewoon aan het loket in Brussel Centraal "een ticket Breda met korting op het Nederlandse traject" kon kopen. En dat dan altijd evenveel kostte of je het nou een maand of of 5 minuten voor vertrek kocht. De betrouwbaarheid was in die tijd te overzien. En in elk geval stukken beter dan wat er in dat opiniestuk wordt beschreven.
Ik ben dit jaar een paar keer naar Noorderkempen gereisd en mijn grootste ergernis was wel het omslachtige gedoe van internationale tickets moeten kopen met rare dynamische prijzen. Voor een lange afstandsrit met gereserveerde zitplaatsen en beperkte capaciteit als een Eurostar of Thalys kan ik daar nog wel iets van begrijpen. Maar Brussel Amsterdam is een doorsnee lijndienst als alle andere intercity's in Nederland en België (althans, dat zou het moeten zijn).
Overigens, over Brussel gesproken, ik heb afgelopen woensdag nog een mooie ervaring met DB gehad. Het toppunt was dat ik, na in Frankfurt Flughafen wegens technische problemen al naar een ander treinstel te zijn overgestapt (na drie kwartier wachten), in Limburg-Süd uit de trein werd gezet omdat die volgens de omroep in brand dreigde te vliegen vanwege oververhitting Uiteindelijk overigens wel in Brussel aangekomen met nog twee andere treinen en na 2,5 vertraging. Ook alleen maar doordat de hotels in Keulen en Aken blijkbaar al vol zaten, want de laatste ICE was al volgeboekt maar daar heb ik uiteindelijk toch nog (staand tot Aken) mee naar Brussel mogen reizen.
Op zaterdag 29 juni 2019 14:12 schreef J.B. het volgende: Ook alleen maar doordat de hotels in Keulen en Aken blijkbaar al vol zaten, want de laatste ICE was al volgeboekt maar daar heb ik uiteindelijk toch nog (staand tot Aken) mee naar Brussel mogen reizen.
Huh.
Ik ben soort van in de veronderstelling dat treinreizen - ondanks reizigersrechten - neerkomt op "red jezelf". En dat als je echt niet meer verder kan de vervoerder wel een taxi of desnoods hotel regelt. Als je tenminste niet met honderden anderen strand. Dan zijn er even geen bussen beschikbaar. Jouw verhaal klinkt welhaast als de omgekeerde wereld waarin de Duitse Spoorwegen je liever in een hotel stopten maar je vanwege het "gestrande reizigersoverschot" toch maar meenamen?
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Dat Arriva-stel van Winsum is kennelijk nog steeds niet terug in Nederland. Volgens mij gebruikt Arriva het voor testen of iets dergelijks, want dit weekend is het stel gespot in Bantein (zuidelijk van Hannover, samen met een driedelige van de tweelandentrein) en ook bij Himmelstadt (oostelijk van Frankfurt am Main)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hoe heb je het kaartje gemaakt? Gewoon al beunend lijntjes trekken in mymaps of heb je daar wat slimmers voor? Wil hetzelfde nml doen voor mijn reis.
Via https://brouter.damsy.net en dan profile linksboven op 'Rail' zetten. Vervolgens kun je van punt tot punt aangeven waar je heen wil en dan maakt ie er zelf de kortste spoorroute van. Die kun je vervolgens exporteren als o.a. GPX en KML. En KML kun je weer importeren in MyMaps.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Via https://brouter.damsy.net en dan profile linksboven op 'Rail' zetten. Vervolgens kun je van punt tot punt aangeven waar je heen wil en dan maakt ie er zelf de kortste spoorroute van. Die kun je vervolgens exporteren als o.a. GPX en KML. En KML kun je weer importeren in MyMaps.
Dankjewel! Was al een tijdje aan het zoeken en kon een goede site maar niet vinden.
Via https://brouter.damsy.net en dan profile linksboven op 'Rail' zetten. Vervolgens kun je van punt tot punt aangeven waar je heen wil en dan maakt ie er zelf de kortste spoorroute van. Die kun je vervolgens exporteren als o.a. GPX en KML. En KML kun je weer importeren in MyMaps.
Op dinsdag 2 juli 2019 19:57 schreef Dr_Flash het volgende: maar je kunt ook gewoon brouter zelf printscreenen, alleen wordt je lijntje dan frambozenlikstokroze ipv zwart.
In mijn geval zou dat op de heenweg Bentheim-Praag al misgaan: ik stap in Berlijn namelijk over van Hbf naar Hbf tief. En dat snapt ie niet, want daar ligt natuurlijk geen spoorlijn op de roltrap
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In mijn geval zou dat op de heenweg Bentheim-Praag al misgaan: ik stap in Berlijn namelijk over van Hbf naar Hbf tief. En dat snapt ie niet, want daar ligt natuurlijk geen spoorlijn op de roltrap
Ik heb ons rondje van een paar maanden geleden eens uitgetekend: Edinburgh Gateway - North Queensferry - York - Londen = 662,1 km Londen - Rotterdam = 499,1 km Rotterdam - Breda = 46,1 km
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
In Duitsland zijn wat problemen met de ICE4. Een aantal wordt daarom nu vervangen door IC's, maar er is ook een verlengde ICE2 samengesteld uit wat restbakken:
twitter:
MarcusGrahnert twitterde op vrijdag 28-06-2019 om 20:15:08Neue ICE-Variante: Ein neunteiliger ICE 2 (BR 402). Demnächst vsl. täglich als ICE 587 & ICE 782 zwischen Hamburg und München unterwegs.Reihung:Triebkopf 12. Kl (Wagen 19)2. Kl (20)2. Kl (21)2. Kl (22)2. Kl (23)2. Kl (24)Restaur. (25)1. Kl (26)1. Kl (27)Triebkopf 2 reageerretweet
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Pimpel 141 (die ik wou nemen naar Berlijn) viel uit vandaag... Gelukkig keerde DB de trein naar Amsterdam in Bentheim waardoor ik er nu toch mee onderweg ben. Het is wel heel druk: in rijtuig 6 zit wel één andere reiziger
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Te vroeg gejuicht: we staan nu in Velpe (Ibbenbüren-Osnabrück) aan de kant vanwege een bovenleidingsstoring. Loc gaat zo omlopen en dan gaan we terug naar Ibbenbüren
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik had gelukkig 3,5 uur in Berlijn gepland ipv 1,5 uur. In die tijd wou ik het Spy Museum bezoeken, maar dat kan ik nu wel schudden. We staan nu nog in Velpe, maar de loc zit weer gewoon aan de voorkant: de lijn is weer enkelsporig berijdbaar. Verwachte aankomst Osnabrück is nu 11u, +60 dus.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Er wordt hier net omgeroepen dat vanwege een probleem met de bovenleiding er geen internationale treinen rijden tussen Amsterdam Centraal en Amersfoort. Tsja, zo kun je het ook noemen
De ov-chipkaart verdwijnt mogelijk in 2023. Volgens staatssecretaris Van Veldhoven is de techniek toe aan vervanging. In een brief aan vervoerders en andere overheden schrijft ze dat het gebruiksgemak van de kaart door de reizigers wordt gewaardeerd, maar dat toch een meer eigentijds systeem de voorkeur verdient. Bovendien is de ov-chipkaart relatief duur, benadrukt de staatssecretaris.
Van Veldhoven wil toe naar een systeem waarbij het reissaldo niet meer op een ov-chipkaart wordt bijgehouden, maar waarbij de reiziger zelf kiest of hij bijvoorbeeld via een bankpas of mobiel wil betalen. Het saldo wordt dan bijgehouden in de centrale backoffice van het betaalsysteem.
De staatssecretaris onderstreept dat ook in de toekomst anoniem reizen, dus zonder account, mogelijk blijft. Er zijn al diverse proeven gedaan met nieuwe methoden en ook nu lopen nog experimenten.
Van Veldhoven hoopt dat de nieuwe manieren van betalen uiterlijk over twee jaar kunnen worden ingevoerd. Als het nieuwe systeem voldoet, zou de ov-chipkaart dan weer twee jaar later, dus in 2023, kunnen worden afgeschaft. Een woordvoerder van het ministerie van Infrastructuur benadrukt dat dat laatste alleen gebeurt als aan allerlei voorwaarden is voldaan. "Dan moet echt zijn aangetoond dat de reiziger er beter van wordt", zegt het ministerie.
Wel handig. Dan kan ik gewoon met mijn telefoon uit- en weer inchecken als ik van Nijmegen naar Doetinchem wil
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Het werd uiteindelijk een half uurtje: de medewerker van het DB Reisezentrum was zo vriendelijk om mijn Zugbindung op EC 179 op te heffen, waardoor ik nu met EC 177 op weg ben met -120 ten opzichte van het oorspronkelijke reisplan
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het werd uiteindelijk een half uurtje: de medewerker van het DB Reisezentrum was zo vriendelijk om mijn Zugbindung op EC 179 op te heffen, waardoor ik nu met EC 177 op weg ben met -120 ten opzichte van het oorspronkelijke reisplan
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
@b2py Kun jij dit in de OP knallen alsjeblieftdankjewel?
Het is prima informatie voor onder het kopje 'Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereisd?', want alle links daar lopen dood en de site waar Dennis naar linkt is wel verrekte handig.
Via https://brouter.damsy.net en dan profile linksboven op 'Rail' zetten. Vervolgens kun je van punt tot punt aangeven waar je heen wil en dan maakt ie er zelf de kortste spoorroute van.
Het is prima informatie voor onder het kopje 'Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereisd?', want alle links daar lopen dood en de site waar Dennis naar linkt is wel verrekte handig. [..]
Op donderdag 4 juli 2019 00:58 schreef James1988 het volgende: Opvallende beelden uit Oostenrijk: Arriva Limburg FLIRT3 551 is daar voor testritten. En wordt gesleept door een KISS van WESTBahn.
Op donderdag 4 juli 2019 06:56 schreef dennistd het volgende: Als België niet lukt gaan ze maar door naar Oostenrijk om het toch een Drielandentrein te kunnen noemen?
Op donderdag 4 juli 2019 21:24 schreef boriq het volgende: Iemand die toevallig weet hoe lang de aanvraag van een mobib kaart duurt?
Bij de MIVB maken ze die aan het loket, moet wel een foto meenemen. Zal bij De Lijn en NMBS wel een vergelijkbaar proces zijn. Neem wel een fatsoenlijke foto mee, want als er eenmaal een in het systeem staat kom je er niet zomaar meer vanaf
[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2019 07:49:03 ]
Bij de MIVB maken ze die aan het loket, moet wel een foto meenemen. Zal bij De Lijn en NMBS wel een vergelijkbaar proces zijn. Neem wel een fatsoenlijke foto mee, want als er eenmaal een in het systeem staat kom je er niet zomaar meer vanaf
Syrukton Rail gaat circa zeven en een halve kilometer spoor vernieuwen tussen Maastricht en Bunde. Dat gebeurt in de eerste week van de zomervakantie van zaterdag 6 tot en met zondag 14 juli. www.prorail.nl/nieuws/neg(...)g-maastricht-sittard
Eigenlijk overal groei, de "krimpers" zijn stations die naar andere vervoerders zijn gegaan.
Mja, het zijn echt alleen NS in- en uitstappers zo te zien. Vind ik wel jammer. Ik hoor diverse berichten dat het aantal reizigers met 50% gestegen is op Zwolle-Enschede sinds de introductie van de IC bijvoorbeeld.
Mja, het zijn echt alleen NS in- en uitstappers zo te zien. Vind ik wel jammer. Ik hoor diverse berichten dat het aantal reizigers met 50% gestegen is op Zwolle-Enschede sinds de introductie van de IC bijvoorbeeld.
Ik ben ook wel benieuwd naar de cijfers op de gedecentraliseerde lijnen. Ik ben ook best wel benieuwd naar de cijfers van het Limburgse stoptreinennetwerk sinds dat naar Arriva is gegaan. Helaas mag/kan NS niets met die cijfers doen.
Ik ben ook wel benieuwd naar de cijfers op de gedecentraliseerde lijnen. Ik ben ook best wel benieuwd naar de cijfers van het Limburgse stoptreinennetwerk sinds dat naar Arriva is gegaan. Helaas mag/kan NS niets met die cijfers doen.
Die cijfers kunnen sowieso geWOBt worden want belastinggeld. Laten we hopen dat het niet nodig is.
Die cijfers kunnen sowieso geWOBt worden want belastinggeld. Laten we hopen dat het niet nodig is.
Het lijkt me dat de opdrachtgevers daar wel cijfers over hebben, ja. Dat is dan te combineren met de getallen die NS vrijgeeft. Idealiter zou het niet nodig hoeven te zijn om dat te WOBben.
Mocht het je interesseren, aan de overkant van de plas worden er jaarlijks cijfers vrijgegeven voor alle stations. Deze worden verzameld en gepubliceerd door de toezichthouder, ORR.
Opvallend aan die cijfers is dat de groei eruit lijkt te zijn. De laatste jaren is het totaal aantal reizigers minder snel gestegen dan de jaren ervoor.
Een onverwachte trein op Berlin Ostbahnhof net. 2x per week een Talgo die naar Moskou rijdt. Een goede reden om.even naar het perron te lopen. Iemand wel eens meegeweest met zo'n trein?
Het lijkt me dat de opdrachtgevers daar wel cijfers over hebben, ja. Dat is dan te combineren met de getallen die NS vrijgeeft. Idealiter zou het niet nodig hoeven te zijn om dat te WOBben.
Mocht het je interesseren, aan de overkant van de plas worden er jaarlijks cijfers vrijgegeven voor alle stations. Deze worden verzameld en gepubliceerd door de toezichthouder, ORR.
Opvallend aan die cijfers is dat de groei eruit lijkt te zijn. De laatste jaren is het totaal aantal reizigers minder snel gestegen dan de jaren ervoor.
Dat is niet opvallend, dat is simpelweg een bevestiging van Brexit=kutidee.
Een onverwachte trein op Berlin Ostbahnhof net. 2x per week een Talgo die naar Moskou rijdt. Een goede reden om.even naar het perron te lopen. Iemand wel eens meegeweest met zo'n trein?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Gaat prima hoor, zit nu in Polen maar ben alweer op weg terug naar Tsjechië met deze trein:
Qua vertragingen weinig last gehad tot nu toe, alleen op de heenweg dat uur (wat uiteindelijk dus min twee uur werd), nog een keer moeten rennen voor een overstap van 11 minuten (en 10 minuten vertraging..) en gisteren vanuit Brno een trein eerder genomen om twee uur vertraging te voorkomen (de EC die ik eigenlijk zou nemen had dik een half uur, waardoor ik de overstap zou missen. Nu kostte het mij maar drie kwartier).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Qua vertragingen weinig last gehad tot nu toe, alleen op de heenweg dat uur (wat uiteindelijk dus min twee uur werd), nog een keer moeten rennen voor een overstap van 11 minuten (en 10 minuten vertraging..) en gisteren vanuit Brno een trein eerder genomen om twee uur vertraging te voorkomen (de EC die ik eigenlijk zou nemen had dik een half uur, waardoor ik de overstap zou missen. Nu kostte het mij maar drie kwartier).
Daar ben ik ook geweest, kom je straks weer aan in Liberec met 2 spoorbreedtes in het tramnetwerk? In Jelenia Gora hadden ze vroeger ook trams er is er eentje achtergebleven in het centrum .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Daar ben ik ook geweest, kom je straks weer aan in Liberec met 2 spoorbreedtes in het tramnetwerk? In Jelenia Gora hadden ze vroeger ook trams er is er eentje achtergebleven in het centrum .
Ik ben niet verder geweest dan het station in Jelenia Gora
In Liberec heb ik gisteravond de buitenlijn naar Jablonec gedaan. Zometeen eerst naar het technisch museum (meer een voertuigententoonstelling, o.a. trams). Daarna nog even de normaalspoortram op het deel dat wel rijdt: vanaf het station tot de eindpunt bij de dierentuin ligt eruit door werkzaamheden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
China is tegenwoordig recordhouder met een gemiddelde snelheid van 317,7 km/h van station tot station, meer dan 40 km/h sneller dan de volgende hoogste gemiddelde snelheid!
In Utrecht, Den Haag en Rotterdam komt weer een groot bord met alle vertrekkende treinen te hangen.Al zijn die in Den Haag en Rotterdam nog relatief klein. https://nieuws.ns.nl/eind(...)nieuwde-klapperbord/
Op woensdag 10 juli 2019 17:50 schreef Salatrel het volgende: Ik heb vandaag de beste trein van Schotland gezien! Een schattig klein stoomlocje met een platte kar vol whiskyvaten
Oh die in Aberfeldy in de tuin? Of staat er op nog honderd andere plekken ook zoiets?
Op woensdag 10 juli 2019 19:00 schreef dennistd het volgende: Waarschijnlijk stonden die de afgelopen jaren wel in de top zoveel maar nu niet meer, dus zijn er geen cijfers van
Al vraag ik me dan wel weer af waar die 69,2 bij Raalte dan weg komt...
Vreemde mensen wonen er in Overijssel. Die ene stuurt een deel van hem/haarzelf met de trein naar het werk en de rest kiest een ander vervoermiddel
Op woensdag 10 juli 2019 18:56 schreef dennistd het volgende: Ik weet niet wie in dit lijstje de verkortingen omgezet heeft naar de volledige namen, maar diegene is lekker bezig geweest [ afbeelding ]
Op woensdag 10 juli 2019 18:56 schreef dennistd het volgende: Ik weet niet wie in dit lijstje de verkortingen omgezet heeft naar de volledige namen, maar diegene is lekker bezig geweest
Brute smiley.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ben even aan het puzzelen, wil in m'n vakantie aantal dagen rond Duitsland toeren, denk met de trein. Goed voor het milieu enzo, kan ik weer een paar schnitzels extra eten
Wou wat objecten van de "Route der Industriekultur" bekijken en vervolgens een bezoekje aan Berlijn doen. Nu is in de trein zitten geen doel op zich en loop ik liever buiten de trein met m'n camera te ouwehoeren, dus zit het liefst in IC/EC of ICE en daar waar nodig RE. Maar goed, de kosten vielen me een beetje tegen.
Globaal idee 21/8 9:30 Meppen-Duisburg ¤19,90 ~19:00 Duisburg-Dortmund: enige prijs die ik zie is ¤19.90 voor de ICE, moet goedkoper kunnen toch?
Zonder honderd keer overstappen en met RB's te moeten, kan ik dit op een of andere manier goedkoper maken? Krijg je nog iets van korting als je het in een keer boekt ofzo bij een DB Reisezentrum? Denk dat ik gewoon even daar langs ga om dat te regelen
Op woensdag 10 juli 2019 20:50 schreef derLudolf het volgende: Ben even aan het puzzelen, wil in m'n vakantie aantal dagen rond Duitsland toeren, denk met de trein. Goed voor het milieu enzo, kan ik weer een paar schnitzels extra eten
Wou wat objecten van de "Route der Industriekultur" bekijken en vervolgens een bezoekje aan Berlijn doen. Nu is in de trein zitten geen doel op zich en loop ik liever buiten de trein met m'n camera te ouwehoeren, dus zit het liefst in IC/EC of ICE en daar waar nodig RE. Maar goed, de kosten vielen me een beetje tegen.
Globaal idee 21/8 9:30 Meppen-Duisburg ¤19,90 ~19:00 Duisburg-Dortmund: enige prijs die ik zie is ¤19.90 voor de ICE, moet goedkoper kunnen toch?
Zonder honderd keer overstappen en met RB's te moeten, kan ik dit op een of andere manier goedkoper maken? Krijg je nog iets van korting als je het in een keer boekt ofzo bij een DB Reisezentrum? Denk dat ik gewoon even daar langs ga om dat te regelen
Sparpreisfinder gebruiken en eventueel zo’n Europese reisplanner?
Wat bij DB ook nog wel eens interessant kan zijn is een via-station opgeven, en daar dan een 'minimaler Aufenthalt' opgeven voor hoe lang je ergens wil zijn. Dat kan goedkoper zijn dan A-B + B-C.
Edit: 21/8: Meppen - Duisburg - Dortmund
[ Bericht 29% gewijzigd door James1988 op 10-07-2019 22:25:31 ]
Zonder honderd keer overstappen en met RB's te moeten, kan ik dit op een of andere manier goedkoper maken? Krijg je nog iets van korting als je het in een keer boekt ofzo bij een DB Reisezentrum? Denk dat ik gewoon even daar langs ga om dat te regelen
Zeker 56 maanden van te voren boeken en zelfs dan kun je het volle pond betalen, niet een paar weken vantevoren.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Zeker 56 maanden van te voren boeken en zelfs dan kun je het volle pond betalen, niet een paar weken vantevoren.
Dat valt mee, ook kort van tevoren kun je bij DB soms nog best goedkoop kaartjes scoren. Wat in mijn ervaring ook wel eens een verschil kan maken, is het moment waarop je naar kaartjes kijkt.
Toen ik een tijd geleden van Kopenhagen naar Breda wilde reizen, zag ik een bepaald kaartje voor ¤ 39,90. De dag erop was dat ineens ¤ 79,90 geworden (voor dezelfde treinen, tijden en reisklasse). Twee dagen later was dat ¤ 69,90. En weer een paar dagen later had ik 'm weer voor ¤ 39,90.
Dat valt mee, ook kort van tevoren kun je bij DB soms nog best goedkoop kaartjes scoren. Wat in mijn ervaring ook wel eens een verschil kan maken, is het moment waarop je naar kaartjes kijkt.
Toen ik een tijd geleden van Kopenhagen naar Breda wilde reizen, zag ik een bepaald kaartje voor ¤ 39,90. De dag erop was dat ineens ¤ 79,90 geworden (voor dezelfde treinen, tijden en reisklasse). Twee dagen later was dat ¤ 69,90. En weer een paar dagen later had ik 'm weer voor ¤ 39,90.
Ja, de beschikbaarheid hangt af van de mensen met Bahncards enzo. Die stoelen komen uit dezelfde pool als de Sparpreistickets. Als er dan opeens een stoel omgeboekt wordt, dan zijn ze weer beschikbaar.
Ik blijf het overigens een belachelijk lage prijs vinden, Kopenhagen - Breda voor ¤39,90. Ik klaag niet, het was een prachtige rit en de overtocht met de ferry was ook erg tof.
Ik denk dat ik dit najaar nog maar eens een ritje naar Kopenhagen ga maken. Vanaf 29 september rijdt de EC weer de hele Vogelfluglinie Hamburg - Kopenhagen en de plannen zijn dat dit vanaf dienstregeling 2020 voorbij gaat zijn ivm de bouw van de Fehmarnbelttunnel en de opwaardering van aansluitende spoorlijnen in Duitsland en Denemarken. De EC gaat dan tijdelijk via Flensburg rijden.
[ Bericht 2% gewijzigd door James1988 op 11-07-2019 03:53:50 ]
Op woensdag 10 juli 2019 22:20 schreef James1988 het volgende: Wat bij DB ook nog wel eens interessant kan zijn is een via-station opgeven, en daar dan een 'minimaler Aufenthalt' opgeven voor hoe lang je ergens wil zijn. Dat kan goedkoper zijn dan A-B + B-C.
Op woensdag 10 juli 2019 22:20 schreef James1988 het volgende: Wat bij DB ook nog wel eens interessant kan zijn is een via-station opgeven, en daar dan een 'minimaler Aufenthalt' opgeven voor hoe lang je ergens wil zijn. Dat kan goedkoper zijn dan A-B + B-C.
Op donderdag 11 juli 2019 01:33 schreef James1988 het volgende: Ik blijf het overigens een belachelijk lage prijs vinden, Kopenhagen - Breda voor ¤39,90. Ik klaag niet, het was een prachtige rit en de overtocht met de ferry was ook erg tof.
Ik denk dat ik dit najaar nog maar eens een ritje naar Kopenhagen ga maken. Vanaf 29 september rijdt de EC weer de hele Vogelfluglinie Hamburg - Kopenhagen en de plannen zijn dat dit vanaf dienstregeling 2020 voorbij gaat zijn ivm de bouw van de Fehmarnbelttunnel en de opwaardering van aansluitende spoorlijnen in Duitsland en Denemarken. De EC gaat dan tijdelijk via Flensburg rijden.
Ik ben hetzelfde van plan in Oktober vanwege de Ferry, ik neem aan dat de 39,90 2e klas is? Heb zelf vanaf Enschede/Gronau geen lage 1e klas prijzen voor de verbinding kunnen vinden.
Alleen de beenruimte houdt niet over omdat het allemaal vierzitters zijn.
quote:
Op donderdag 11 juli 2019 12:06 schreef James1988 het volgende: Wat voor wazige route neemt die tweede ICE? Hij is 10 minuten langer onderweg dan die RE uit mijn reisadvies
Dezelfde als de RE, maar dan met een stop van drie minuten op Gelsenkirchen en zelfs vijf op Wanne-Eickel. En dan nog zal ie wel ergens flink uitgebogen zijn
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Deze omroep heeft in Duitsland tot de nodige ophef geleid:
quote:
"Liebe Fahrgäste, unser Zug hat wegen der Entschärfung einer Bombe, die die Westalliierten auf die unschuldige Bevölkerung Frankfurts abgeworfen haben, zur Zeit fünfundvierzig Minuten Verspätung."
De laatste 2 jaar heb ik het idee dat de conducteurs in Nederland hun riedeltje vrijwel altijd via een bepaald script uitspreken. Is dit om hen te helpen als leidraad of verplichtend? Het komt bij mij altijd zo robot-achtig over, als een voorbode voor het compleet overbodig zijn van conducteurs.
Op donderdag 11 juli 2019 14:09 schreef Bitlord het volgende: De laatste 2 jaar heb ik het idee dat de conducteurs in Nederland hun riedeltje vrijwel altijd via een bepaald script uitspreken. Is dit om hen te helpen als leidraad of verplichtend? Het komt bij mij altijd zo robot-achtig over, als een voorbode voor het compleet overbodig zijn van conducteurs.
Dat lijkt inderdaad steeds erger te worden ja.. Blijkbaar zit daar een of andere manager die zich iets teveel laat leiden door een onderzoekje of zo
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
RSSB research creates train seat comfort rating Research by the Rail Safety and Standards Board (RSSB) has led to the first comfort rating scale for creating an appropriate level of comfort into train seats.
Rail experts from across the industry have encouraged designers and specifiers to adopt the new research findings in future specifications for new rolling stock.
Op woensdag 10 juli 2019 22:20 schreef James1988 het volgende: Wat bij DB ook nog wel eens interessant kan zijn is een via-station opgeven, en daar dan een 'minimaler Aufenthalt' opgeven voor hoe lang je ergens wil zijn. Dat kan goedkoper zijn dan A-B + B-C.
Op donderdag 11 juli 2019 12:06 schreef James1988 het volgende: Wat voor wazige route neemt die tweede ICE? Hij is 10 minuten langer onderweg dan die RE uit mijn reisadvies
maakt me niks uit, nog nooit in een ice gezeten, dus zou ik sowieso die nemen