ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Een aardige klaagzang in een opiniestuk over de Beneluxtrein op de website van de VRT. Is het op die verbinding nog altijd zo treurig gesteld als daarin geschetst wordt?
Een aardige klaagzang in een opiniestuk over de Beneluxtrein op de website van de VRT. Is het op die verbinding nog altijd zo treurig gesteld als daarin geschetst wordt?
Ik ben in vroeger tijden een vaste reiziger geweest op het traject Breda-Brussel. Dat was in de oude tijd met een overstap op Roosendaal en dat je gewoon aan het loket in Brussel Centraal "een ticket Breda met korting op het Nederlandse traject" kon kopen. En dat dan altijd evenveel kostte of je het nou een maand of of 5 minuten voor vertrek kocht. De betrouwbaarheid was in die tijd te overzien. En in elk geval stukken beter dan wat er in dat opiniestuk wordt beschreven.
Ik ben dit jaar een paar keer naar Noorderkempen gereisd en mijn grootste ergernis was wel het omslachtige gedoe van internationale tickets moeten kopen met rare dynamische prijzen. Voor een lange afstandsrit met gereserveerde zitplaatsen en beperkte capaciteit als een Eurostar of Thalys kan ik daar nog wel iets van begrijpen. Maar Brussel Amsterdam is een doorsnee lijndienst als alle andere intercity's in Nederland en België (althans, dat zou het moeten zijn).
Overigens, over Brussel gesproken, ik heb afgelopen woensdag nog een mooie ervaring met DB gehad. Het toppunt was dat ik, na in Frankfurt Flughafen wegens technische problemen al naar een ander treinstel te zijn overgestapt (na drie kwartier wachten), in Limburg-Süd uit de trein werd gezet omdat die volgens de omroep in brand dreigde te vliegen vanwege oververhitting Uiteindelijk overigens wel in Brussel aangekomen met nog twee andere treinen en na 2,5 vertraging. Ook alleen maar doordat de hotels in Keulen en Aken blijkbaar al vol zaten, want de laatste ICE was al volgeboekt maar daar heb ik uiteindelijk toch nog (staand tot Aken) mee naar Brussel mogen reizen.
Op zaterdag 29 juni 2019 14:12 schreef J.B. het volgende: Ook alleen maar doordat de hotels in Keulen en Aken blijkbaar al vol zaten, want de laatste ICE was al volgeboekt maar daar heb ik uiteindelijk toch nog (staand tot Aken) mee naar Brussel mogen reizen.
Huh.
Ik ben soort van in de veronderstelling dat treinreizen - ondanks reizigersrechten - neerkomt op "red jezelf". En dat als je echt niet meer verder kan de vervoerder wel een taxi of desnoods hotel regelt. Als je tenminste niet met honderden anderen strand. Dan zijn er even geen bussen beschikbaar. Jouw verhaal klinkt welhaast als de omgekeerde wereld waarin de Duitse Spoorwegen je liever in een hotel stopten maar je vanwege het "gestrande reizigersoverschot" toch maar meenamen?
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Dat Arriva-stel van Winsum is kennelijk nog steeds niet terug in Nederland. Volgens mij gebruikt Arriva het voor testen of iets dergelijks, want dit weekend is het stel gespot in Bantein (zuidelijk van Hannover, samen met een driedelige van de tweelandentrein) en ook bij Himmelstadt (oostelijk van Frankfurt am Main)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hoe heb je het kaartje gemaakt? Gewoon al beunend lijntjes trekken in mymaps of heb je daar wat slimmers voor? Wil hetzelfde nml doen voor mijn reis.
Via https://brouter.damsy.net en dan profile linksboven op 'Rail' zetten. Vervolgens kun je van punt tot punt aangeven waar je heen wil en dan maakt ie er zelf de kortste spoorroute van. Die kun je vervolgens exporteren als o.a. GPX en KML. En KML kun je weer importeren in MyMaps.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Via https://brouter.damsy.net en dan profile linksboven op 'Rail' zetten. Vervolgens kun je van punt tot punt aangeven waar je heen wil en dan maakt ie er zelf de kortste spoorroute van. Die kun je vervolgens exporteren als o.a. GPX en KML. En KML kun je weer importeren in MyMaps.
Dankjewel! Was al een tijdje aan het zoeken en kon een goede site maar niet vinden.
Via https://brouter.damsy.net en dan profile linksboven op 'Rail' zetten. Vervolgens kun je van punt tot punt aangeven waar je heen wil en dan maakt ie er zelf de kortste spoorroute van. Die kun je vervolgens exporteren als o.a. GPX en KML. En KML kun je weer importeren in MyMaps.
Op dinsdag 2 juli 2019 19:57 schreef Dr_Flash het volgende: maar je kunt ook gewoon brouter zelf printscreenen, alleen wordt je lijntje dan frambozenlikstokroze ipv zwart.
In mijn geval zou dat op de heenweg Bentheim-Praag al misgaan: ik stap in Berlijn namelijk over van Hbf naar Hbf tief. En dat snapt ie niet, want daar ligt natuurlijk geen spoorlijn op de roltrap
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In mijn geval zou dat op de heenweg Bentheim-Praag al misgaan: ik stap in Berlijn namelijk over van Hbf naar Hbf tief. En dat snapt ie niet, want daar ligt natuurlijk geen spoorlijn op de roltrap
Ik heb ons rondje van een paar maanden geleden eens uitgetekend: Edinburgh Gateway - North Queensferry - York - Londen = 662,1 km Londen - Rotterdam = 499,1 km Rotterdam - Breda = 46,1 km
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
In Duitsland zijn wat problemen met de ICE4. Een aantal wordt daarom nu vervangen door IC's, maar er is ook een verlengde ICE2 samengesteld uit wat restbakken:
twitter:
MarcusGrahnert twitterde op vrijdag 28-06-2019 om 20:15:08Neue ICE-Variante: Ein neunteiliger ICE 2 (BR 402). Demnächst vsl. täglich als ICE 587 & ICE 782 zwischen Hamburg und München unterwegs.Reihung:Triebkopf 12. Kl (Wagen 19)2. Kl (20)2. Kl (21)2. Kl (22)2. Kl (23)2. Kl (24)Restaur. (25)1. Kl (26)1. Kl (27)Triebkopf 2 reageerretweet
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Pimpel 141 (die ik wou nemen naar Berlijn) viel uit vandaag... Gelukkig keerde DB de trein naar Amsterdam in Bentheim waardoor ik er nu toch mee onderweg ben. Het is wel heel druk: in rijtuig 6 zit wel één andere reiziger
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Te vroeg gejuicht: we staan nu in Velpe (Ibbenbüren-Osnabrück) aan de kant vanwege een bovenleidingsstoring. Loc gaat zo omlopen en dan gaan we terug naar Ibbenbüren
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik had gelukkig 3,5 uur in Berlijn gepland ipv 1,5 uur. In die tijd wou ik het Spy Museum bezoeken, maar dat kan ik nu wel schudden. We staan nu nog in Velpe, maar de loc zit weer gewoon aan de voorkant: de lijn is weer enkelsporig berijdbaar. Verwachte aankomst Osnabrück is nu 11u, +60 dus.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Er wordt hier net omgeroepen dat vanwege een probleem met de bovenleiding er geen internationale treinen rijden tussen Amsterdam Centraal en Amersfoort. Tsja, zo kun je het ook noemen
De ov-chipkaart verdwijnt mogelijk in 2023. Volgens staatssecretaris Van Veldhoven is de techniek toe aan vervanging. In een brief aan vervoerders en andere overheden schrijft ze dat het gebruiksgemak van de kaart door de reizigers wordt gewaardeerd, maar dat toch een meer eigentijds systeem de voorkeur verdient. Bovendien is de ov-chipkaart relatief duur, benadrukt de staatssecretaris.
Van Veldhoven wil toe naar een systeem waarbij het reissaldo niet meer op een ov-chipkaart wordt bijgehouden, maar waarbij de reiziger zelf kiest of hij bijvoorbeeld via een bankpas of mobiel wil betalen. Het saldo wordt dan bijgehouden in de centrale backoffice van het betaalsysteem.
De staatssecretaris onderstreept dat ook in de toekomst anoniem reizen, dus zonder account, mogelijk blijft. Er zijn al diverse proeven gedaan met nieuwe methoden en ook nu lopen nog experimenten.
Van Veldhoven hoopt dat de nieuwe manieren van betalen uiterlijk over twee jaar kunnen worden ingevoerd. Als het nieuwe systeem voldoet, zou de ov-chipkaart dan weer twee jaar later, dus in 2023, kunnen worden afgeschaft. Een woordvoerder van het ministerie van Infrastructuur benadrukt dat dat laatste alleen gebeurt als aan allerlei voorwaarden is voldaan. "Dan moet echt zijn aangetoond dat de reiziger er beter van wordt", zegt het ministerie.
Wel handig. Dan kan ik gewoon met mijn telefoon uit- en weer inchecken als ik van Nijmegen naar Doetinchem wil
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)