Ja, de beschikbaarheid hangt af van de mensen met Bahncards enzo. Die stoelen komen uit dezelfde pool als de Sparpreistickets. Als er dan opeens een stoel omgeboekt wordt, dan zijn ze weer beschikbaar.quote:Op donderdag 11 juli 2019 00:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat valt mee, ook kort van tevoren kun je bij DB soms nog best goedkoop kaartjes scoren. Wat in mijn ervaring ook wel eens een verschil kan maken, is het moment waarop je naar kaartjes kijkt.
Toen ik een tijd geleden van Kopenhagen naar Breda wilde reizen, zag ik een bepaald kaartje voor ¤ 39,90. De dag erop was dat ineens ¤ 79,90 geworden (voor dezelfde treinen, tijden en reisklasse). Twee dagen later was dat ¤ 69,90. En weer een paar dagen later had ik 'm weer voor ¤ 39,90.
Ik vond hem gisteravond via happyrail voor 19,90 👌🏼quote:Op woensdag 10 juli 2019 22:20 schreef James1988 het volgende:
Wat bij DB ook nog wel eens interessant kan zijn is een via-station opgeven, en daar dan een 'minimaler Aufenthalt' opgeven voor hoe lang je ergens wil zijn. Dat kan goedkoper zijn dan A-B + B-C.
Edit:
21/8:
Meppen - Duisburg - Dortmund
[ afbeelding ]
Kan nog 2 euro afquote:Op woensdag 10 juli 2019 22:20 schreef James1988 het volgende:
Wat bij DB ook nog wel eens interessant kan zijn is een via-station opgeven, en daar dan een 'minimaler Aufenthalt' opgeven voor hoe lang je ergens wil zijn. Dat kan goedkoper zijn dan A-B + B-C.
Edit:
21/8:
Meppen - Duisburg - Dortmund
[ afbeelding ]
Ik ben hetzelfde van plan in Oktober vanwege de Ferry, ik neem aan dat de 39,90 2e klas is? Heb zelf vanaf Enschede/Gronau geen lage 1e klas prijzen voor de verbinding kunnen vinden.quote:Op donderdag 11 juli 2019 01:33 schreef James1988 het volgende:
Ik blijf het overigens een belachelijk lage prijs vinden, Kopenhagen - Breda voor ¤39,90. Ik klaag niet, het was een prachtige rit en de overtocht met de ferry was ook erg tof.
Ik denk dat ik dit najaar nog maar eens een ritje naar Kopenhagen ga maken. Vanaf 29 september rijdt de EC weer de hele Vogelfluglinie Hamburg - Kopenhagen en de plannen zijn dat dit vanaf dienstregeling 2020 voorbij gaat zijn ivm de bouw van de Fehmarnbelttunnel en de opwaardering van aansluitende spoorlijnen in Duitsland en Denemarken. De EC gaat dan tijdelijk via Flensburg rijden.
Dezelfde als de RE, maar dan met een stop van drie minuten op Gelsenkirchen en zelfs vijf op Wanne-Eickel. En dan nog zal ie wel ergens flink uitgebogen zijnquote:Op donderdag 11 juli 2019 12:06 schreef James1988 het volgende:
Wat voor wazige route neemt die tweede ICE? Hij is 10 minuten langer onderweg dan die RE uit mijn reisadvies
https://www.heise.de/tp/f(...)2NHO2ywVZmbofQBmVhL4quote:"Liebe Fahrgäste, unser Zug hat wegen der Entschärfung einer Bombe, die die Westalliierten auf die unschuldige Bevölkerung Frankfurts abgeworfen haben, zur Zeit fünfundvierzig Minuten Verspätung."
Dat lijkt inderdaad steeds erger te worden ja.. Blijkbaar zit daar een of andere manager die zich iets teveel laat leiden door een onderzoekje of zoquote:Op donderdag 11 juli 2019 14:09 schreef Bitlord het volgende:
De laatste 2 jaar heb ik het idee dat de conducteurs in Nederland hun riedeltje vrijwel altijd via een bepaald script uitspreken. Is dit om hen te helpen als leidraad of verplichtend? Het komt bij mij altijd zo robot-achtig over, als een voorbode voor het compleet overbodig zijn van conducteurs.
Bron: Rail Technology Magazinequote:RSSB research creates train seat comfort rating
Research by the Rail Safety and Standards Board (RSSB) has led to the first comfort rating scale for creating an appropriate level of comfort into train seats.
Rail experts from across the industry have encouraged designers and specifiers to adopt the new research findings in future specifications for new rolling stock.
Lees je Tweakers niet?quote:Op woensdag 3 juli 2019 14:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Gelezen op teletekst: OV-chipkaart verdwijnt mogelijk in 2023
Thanks, wist niet dat dat bestond. Lijkt vooralsnog niet interessantquote:Op woensdag 10 juli 2019 22:11 schreef James1988 het volgende:
Je zou nog kunnen kijken naar een interrail one country pass.
Dat is een optie bij DB?quote:
quote:Op woensdag 10 juli 2019 22:20 schreef James1988 het volgende:
Wat bij DB ook nog wel eens interessant kan zijn is een via-station opgeven, en daar dan een 'minimaler Aufenthalt' opgeven voor hoe lang je ergens wil zijn. Dat kan goedkoper zijn dan A-B + B-C.
Edit:
21/8:
Meppen - Duisburg - Dortmund
[ afbeelding ]
maakt me niks uit, nog nooit in een ice gezeten, dus zou ik sowieso die nemenquote:Op donderdag 11 juli 2019 12:06 schreef James1988 het volgende:
Wat voor wazige route neemt die tweede ICE? Hij is 10 minuten langer onderweg dan die RE uit mijn reisadvies
OBB bellenquote:Op donderdag 11 juli 2019 21:29 schreef MCH het volgende:
Weet iemand hoe en waar ik de reis poprad - boedapest kan boeken?
Zssk.sk mss?quote:
Via die website werkt niet, splitten is tricky. 10 minuten overstap maar misschien de tweede trein een uur later nemen.quote:Op donderdag 11 juli 2019 22:47 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Zssk.sk mss?
Edit: https://www.slovakrail.sk/en/tickets-abroad/hungary.html staat mss iets meer. Desnoods splitten in Poprad - Bratislava en Bratislava - Boedapest
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |