MTL | woensdag 30 januari 2019 @ 09:41 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
dennistd | woensdag 30 januari 2019 @ 11:01 |
Klopt ja. En dat mag blijkbaar absoluut niet meer | |
Salatrel | woensdag 30 januari 2019 @ 11:04 |
ik zie een sneeuwvlokje! het gaat beginnen ik zit er klaar voor | |
MTL | woensdag 30 januari 2019 @ 11:12 |
Waar heb je dat vandaan? Ik weet dat het op Olst - Zwolle niet meer gebruikt wordt, maar op de grensbaanvakken kan het voor zover ik weet nog gewoon gebruikt worden. Ja, het is onwaarschijnlijk, en ja, het is ongelooflijk omslachtig dus zal het in de praktijk niet meer gebeuren, maar het zou wel gewoon mogelijk moeten zijn. En dan de volgende vraag: zou een reisinformant überhaupt op de hoogte zijn van dat soort technische praat? Die krijgt alleen het resultaat door en zal weinig weten over het onderliggende probleem. Daarnaast is het ook goed mogelijk dat 'problemen met de bovenleiding' de eerste melding was en dat er toen nog geen informatie was dat de treinen zelf mogelijk het probleem waren. Als eenmaal een reden vermeldt staat, dan zal die sowieso niet zo snel aangepast worden. [ Bericht 23% gewijzigd door MTL op 30-01-2019 11:31:23 ] | |
dennistd | woensdag 30 januari 2019 @ 11:41 |
Volgens mij mocht het op Maliebaan-Blauwkapel ook al niet gebruikt worden in het verleden. Iemand zal wel bedacht hebben dat het heel gevaarlijk is of zo... Daar zit wat in ja. Maar het is wel opvallend dat het weer mis gaat bij een grensoverschrijdende verbinding. Daar valt echt nog heel erg veel winst te behalen op het gebied van reisinformatie, maar het lijkt alsof het ze allemaal weinig interesseert. | |
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2019 @ 13:24 |
10 keer per week valt een HSL-trein stil en niemand weet waardoor | |
MTL | woensdag 30 januari 2019 @ 16:57 |
Inmiddels weten ze dus wel waardoor (of althans, denken ze te weten). Maar voordat de vlag wordt uitgehangen gaat de oplossing geïmplementeerd worden, en heel erg goed getest worden. Voordat daarna de toelating rond is... Daarna pas kan hopelijk de vlag uit. En in dit geval ligt het probleem niet eens echt bij Bombardier (die moeten er ook wel slapeloze nachten van hebben volgens mij ). [ Bericht 24% gewijzigd door MTL op 30-01-2019 17:02:53 ] | |
b2py | woensdag 30 januari 2019 @ 17:07 |
Ik hoop het niet voor ze | |
Salatrel | woensdag 30 januari 2019 @ 17:08 |
het zijn gewoon bedieningsfouten ik zeg MTL een paar 100 keer clonen en je hebt nergens meer last van. ze zullen in het buitenland jaloers zijn op het product ICd | |
MTL | woensdag 30 januari 2019 @ 17:15 |
Helaas, * MTL heeft wel eens stil gestaan door de fout. Hier kan geen enkele machinist wat aan doen. Wel was ik in beide gevallen snel weer op weg en is er ook in beide gevallen geen storingsmelding verschenen. Scheelt weer voor de statistieken op rijdendetreinen | |
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2019 @ 17:21 |
Wat ben je toch een malle vent | |
Salatrel | woensdag 30 januari 2019 @ 17:21 |
ja vorige week gingen mijn ouders een paar dagen naar engeland om mijn broer op te zoeken. omdat ze om 18:00 zouden vliegen besloten ze met de trein te gaan en mijn pa vertelde toen ze terug kwamen dat ze kort na vertrek uit rotterdam stil kwamen te staan en dat het 10 minuten had geduurd dus ik zeg je mag blij zijn dat het maar 10 minuten heeft duurde | |
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2019 @ 17:26 |
Niks vlag Gewoon eerst een jaar testen en hopen. Heel veel hopen Een eerste achievement zou zijn als ze het probleem betrouwbaar kunnen reproduceren. En misschien dat er daarna een plausibel verhaal ontstaat over waarom die tien treinen wel stil vallen en de andere 1590 niet. Pas dan is er alleen nog maar een duidelijk(er) beeld van wat het probleem mogelijk is. Dan moet er nog een oplossing bedacht, getest en geïmplementeerd worden. Maar waarschijnlijk kun je net zo goed wachten op "die nieuwe treinen die in 2021 komen" (welke gaat dat over eigenlijk? ) Maar ja, nu al niks doen "ja over 2 jaar komen er toch nieuwe treinen" dat is natuurlijk ook geen optie. Maar objectief gezien is het waarschijnlijk verspilde moeite wat er nu gedaan wordt (tenzij die nieuwe treinen ook weer tot Sint-Juttemis vertraging oplopen natuurlijk. Hoekse Lijn iemand? ) | |
Salatrel | woensdag 30 januari 2019 @ 17:27 |
dat is gewoon de ICNG | |
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2019 @ 17:28 |
En wat voor reden hebben we om aan te nemen dat die wèl vanaf de start probleemloos zal functioneren eigenlijk? | |
Salatrel | woensdag 30 januari 2019 @ 17:28 |
dat hep buurvrouw corrie op de feesboek geleze | |
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2019 @ 17:30 |
Jonguh Ik vraag gewoon wat Het is geen bewezen techniek toch? Voordat we nu gaan aannemen van "in 2021 komt ICNG en dan zijn DUS alle problemen de wereld uit" | |
James1988 | woensdag 30 januari 2019 @ 17:38 |
Dat is dus ook precies hoe ik erover denk. Er wordt véél te optimistisch gedacht over de ICNG, het is een nieuw product* van een leverancier die al twee decennia meer aan NS heeft geleverd en die ook geen ervaring heeft met de nukken van de HSL-Zuid. Dat betekent niet dat ICNG geen schijn van kans heeft, maar wel voor 'getemperd optimisme'. Voor de Eurostar e320 hebben ze bijna 2 jaar aan testritten nodig gehad voordat de eerste trein met reizigers de grens overkwam. En dat was een bestaand type dat zelfs al in reizigersdienst was in GB, Kanaaltunnel, FR en BE. * Weliswaar ontwikkeld op basis van bestaande treinen, maar het eindresultaat is een nieuw type. En ook die bestaande treinen hebben nog geen meter in Nederland gereden. | |
MTL | woensdag 30 januari 2019 @ 17:41 |
De oplossing is er dus al. Het probleem is gereproduceerd, is bekend waar het zit, de fabrikant van de betreffende hardware heeft toegegeven dat het daarin inderdaad mis gaat, dus het is nu een kwestie van implementatie, testen, heel veel testen en hopen dat ILT niet te moeilijk doet met toelating. | |
b2py | woensdag 30 januari 2019 @ 17:45 |
Hooguit dat de fabrikant momenteel een beter track record heeft dan de fabrikant van die locomotieven.. | |
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2019 @ 17:46 |
Nou ja, dat zegt niks. Mij niet althans | |
Kansenjongere | woensdag 30 januari 2019 @ 17:47 |
Poeh, ondanks het extreme weer gelukkig toch weer thuis kunnen komen. | |
James1988 | woensdag 30 januari 2019 @ 17:50 |
Over de V250 werd ook ooit gezegd dat het een toptrein zou zijn en dat alle problemen van de Traxx+ICR-combinatie tot het verleden zouden behoren. | |
b2py | woensdag 30 januari 2019 @ 17:51 |
momenteel beter dan | |
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2019 @ 17:54 |
NOU EN. VAN ALLE TREINEN DIE IK OOIT GEPRODUCEERD HEB IS ER NOG NOOIT EENTJE TE LAAT GEKOMEN | |
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2019 @ 17:54 |
Dalek op 2 Rail Away, Oostenrijk. Kitzbühel - Jenbach - Mayrhofen MET sneeuw ongetwijfeld Ik ga kijken | |
b2py | woensdag 30 januari 2019 @ 17:55 |
Precies | |
MTL | woensdag 30 januari 2019 @ 17:58 |
Nou, Alstom is hard op weg met de ICNG om het wel degelijk te laat aan te laten komen. We gaan het meemaken | |
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2019 @ 17:59 |
Weer zo'n paniekhaas. Nog 2 jaar op de klok en nou al zwetende bilnaadjes. Zo wordt het nooit wat daar | |
b2py | woensdag 30 januari 2019 @ 17:59 |
Thx grgr de journalist | |
b2py | woensdag 30 januari 2019 @ 18:02 |
Ondertussen mag het interne rapport van de gronddeals niet naar het ministerie: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ijft-geheim-a3652273 | |
MTL | woensdag 30 januari 2019 @ 18:03 |
Nah, op zich moet het goed komen, maar als er nu zoiets gebeurd als met FLIRT en SNG gebeurde, dan krijg je dus een vrij krappe periode voor de instroom. Non-nieuws. Elke trein loopt op een bepaald punt wel wat vertraging op. Daarom wordt ook gewoon december 2020 gecommuniceerd en niet de 'als alles goed gaat'-datum. Die december 2020 moet geen probleem zijn, tenzij er natuurlijk echt iets finaal mis gaat. Je weet het nooit | |
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2019 @ 18:04 |
En wat is daar mis mee? Die Flirts zijn als een razende in gebruik genomen en ze rijden als een tierelier onniedan | |
MTL | woensdag 30 januari 2019 @ 18:05 |
Er is weinig mis met de FLIRT en SNG, maar tijdens de testperiode werd er bij beide treinen tegen bepaalde zaken aangelopen. Beiden hadden ze bijvoorbeeld al in de zomer in dienst moeten rijden (als alles goed ging), en voor allebei werd het uiteindelijk november/december. Edit: en natuurlijk heb je bij alle treinen issues. Sommige zijn meer aanwezig voor de reizigers (zoals de FLIRT met de uitschuiftrede), andere minder aanwezig. | |
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2019 @ 18:07 |
als we rekenen in maanden, verwaarloosbaar * Dr_Flash geoloog is | |
James1988 | woensdag 30 januari 2019 @ 18:08 |
Je moet eens kijken naar de Class 710 die Bombardier aan London Overground levert. Kun je lachen. | |
MTL | woensdag 30 januari 2019 @ 18:08 |
Ja, maar dan is de Traxx ook een behoorlijk insignificant iets. Zeg dat maar niet te hard tegen de reizigers Daar zijn ook wat probleempjes mee? Grote kans overigens dat de vondst van het probleem van de Traxx ook op een heleboel andere platforms aanwezig is, dus dat kan ook op andere projecten positieve impact hebben. | |
James1988 | woensdag 30 januari 2019 @ 18:12 |
Die had in mei 2018 in dienst moeten komen op de 'Goblin' (Gospel Oak - Barking), is nog altijd niet in dienst, terwijl de volgende klant voor de dieseltreinen die er nu nog rijden ze inmiddels begint op te eisen. | |
MTL | woensdag 30 januari 2019 @ 18:20 |
Wikipedia, onze grote bron van alle informatie, geeft zelfs aan dat het meer dan 18 maanden is uitgelopen inmiddels qua levering? Au, dan is er wel iets anders aan de hand dan de fout waar wij tegenaan lopen | |
Peterselieman | woensdag 30 januari 2019 @ 18:21 |
De Bombardier Twindexx voor de SBB is al helemaal een groot succes | |
James1988 | woensdag 30 januari 2019 @ 18:36 |
Met de Class 345 voor Crossrail (Elizabeth Line) gaat het ook niet lekker, maar daar is de nood wat minder hoog omdat heel Crossrail inmiddels jaren vertraging heeft. Eigenlijk had die lijn afgelopen december moeten openen, inmiddels houdt men er rekening mee dat zelfs 2020 niet meer haalbaar is. | |
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2019 @ 18:42 |
"Kan de werkelijkheid niet naar de verwachting, dan moet de verwachting maar naar de werkelijkheid"? | |
James1988 | woensdag 30 januari 2019 @ 18:49 |
In augustus kwamen ze er ineens achter dat de stations ver achterliepen op de planning, en dat er ook nog een hoop technische issues waren | |
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2019 @ 18:56 |
Ja sorry hoor, maar het is toch geen rocket science om dan te concluderen dat je incapabele jokers op regieposten hebt zitten? Ben IK nou zo slim?? Of zijn zij zo dom? | |
James1988 | woensdag 30 januari 2019 @ 18:58 |
Het tweede. | |
James1988 | woensdag 30 januari 2019 @ 20:05 |
De "Goblin", de lijn Gospel Oak - Barking, is in 2007 overgegaan van het toenmalige Silverlink naar Transport for London. In 2010 zijn 8 nieuwe tweedelige dieseltreinstellen Class 172 op de lijn gaan rijden, ter vervanging van oudere treinen. Er zijn 6 treinen nodig om de complete dienstregeling te kunnen rijden, 1 staat op reserve en 1 krijgt onderhoud. Toen de lijn overging naar TfL hing er geen bovenleiding. In de periode 2015-2018 is de lijn geëlektrificeerd zodat er langere elektrische treinen zouden kunnen rijden: de Class 710. De dieseltjes werden vervolgens geclaimd door West Midlands Trains (Abellio) voor inzet rond Birmingham. TfL heeft de lease van de 172s enige tijd kunnen verlengen, maar inmiddels is het geduld van Abellio op. Er zijn al twee treinen vertrokken, waardoor men op werkdagen alle treinen nodig heeft en er niks fout mag gaan, 's weekends wordt de dienstregeling al uitgedund om de treinen te kunnen onderhouden. De komende tijd gaan de resterende 6 treinen dus ook vertrekken. TfL heeft 3 elektrische treinen van de andere Overground-lijnen gehaald en ingekort tot 4 bakken om zo toch nog iets te kunnen laten rijden op de Goblin (de maximale treinlengte is 80 meter). Daarmee kunnen ze een halfuursdienst rijden, maar 's weekends zal er wederom gesnoeid moeten worden. Het lastige aan de Goblin (en de andere Overground-lijnen) is dat er wordt gereden met eenmansbediening, waarbij gebruik wordt gemaakt van camera's in de cabine om het vertrekproces in de gaten te houden. Er is in het VK wel ander elektrisch materieel beschikbaar, maar dit heeft geen camera's. Conducteurs introduceren duurt dan weer vele maanden aan werving en opleiding. [ Bericht 5% gewijzigd door James1988 op 30-01-2019 20:19:40 ] | |
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2019 @ 20:49 |
SPAM leukigheid en ook wat getrein TRV / Fles' Travelsnacks #4 | |
GlenSpey | woensdag 30 januari 2019 @ 21:40 |
Lang leve marktwerking. | |
James1988 | woensdag 30 januari 2019 @ 21:48 |
Uhm? | |
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2019 @ 21:49 |
Vind mij leuk | |
dennistd | woensdag 30 januari 2019 @ 22:59 |
Ik denk niet dat veel reizigers hiervan hinder hebben ondervonden | |
dennistd | woensdag 30 januari 2019 @ 23:02 |
| |
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2019 @ 23:16 |
Ik ben bang dat dit alleen gebeurt omdat er nog vele tientallen andere ritten wel uit vallen | |
dennistd | woensdag 30 januari 2019 @ 23:40 |
Gaat de Intercity niet vanzelf Defect dan werkt altijd de noodrem nog | |
Maegrim | woensdag 30 januari 2019 @ 23:51 |
haha vast de noodremoverbrugging in de storing | |
MTL | woensdag 30 januari 2019 @ 23:52 |
Huh? Een trein defect door een noodremtrekking? Dan is of de noodremtrekker zelf fysiek defect of het personeel heeft voor de verandering weer eens geen idee hoe het noodremoverbruggingssysteem werkt op die dingen (en dat je het bij problemen ook gewoon uit kan zetten, dan functioneert het weer als een ouderwets systeem waarbij je een gat in de treinleiding trekt). | |
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2019 @ 23:58 |
Dat sowieso. Maar een noodrem overbruggen moet gewoon kunnen toch? | |
DeaDLocK2K | woensdag 30 januari 2019 @ 23:59 |
Je spelt soberso fout. | |
Dr_Flash | donderdag 31 januari 2019 @ 00:01 |
zo en zo schriev je dat "soberzo" | |
Maegrim | donderdag 31 januari 2019 @ 00:03 |
zal wel weer meevallen met de "defecten" leuke snack hoor fles | |
DeaDLocK2K | donderdag 31 januari 2019 @ 00:04 |
Ik dacht de 1181 de eerste van de HLE 11 was. | |
MTL | donderdag 31 januari 2019 @ 00:21 |
Het NBA systeem wordt gebruikt. Als je aan de noodrem trekt gebeurd er niks, alleen krijgt de machinist een symbooltje in beeld en brult er iemand heel erg hard "Notbremse" door de cabine. Dan kan je drie dingen doen: remmen en de trein stilzetten op een goede locatie, de noodremaanvraag bevestigen, maar doorrijden tot de eerstvolgende geschikte plek om te stoppen (je wilt bijvoorbeeld niet in de spanningssluis tot stilstand komen, da's niet zo handig) en als laatste optie: niks doen, dan krijg je automatisch na 10 seconden een noodremming. Echter is het NBA systeem in de ICR rijtuigen vrij, eh, fragiel. Als er een rijtuig tussen zit die even niet wil meewerken, dan kan het zijn dat je daarvan foutmeldingen krijgt en de icoontjes in beeld blijven staan. Dat kan opgevat worden als zijnde 'noodremtrekking' en die HC mag de hele trein drie keer door gaan rennen op zoek naar de noodremtrekker die er niet is | |
dennistd | donderdag 31 januari 2019 @ 00:48 |
Fragiel, net als de rest van de trein dus eigenlijk | |
dennistd | donderdag 31 januari 2019 @ 00:49 |
NS stopt met actiekaartjes op chipkaarten, ze geven voortaan alleen nog codes voor e-tickets uit: https://www.treinreiziger(...)t&utm_medium=twitter | |
dennistd | donderdag 31 januari 2019 @ 14:19 |
https://www.rijksoverheid(...)trein-per-sms-of-app | |
James1988 | donderdag 31 januari 2019 @ 14:25 |
Goed idee Ik zie het nu al af en toe via Twitter gebeuren, waarbij de reactie van de webcare is 'heb je dit aan de conducteur gemeld?'... | |
TjjWester | donderdag 31 januari 2019 @ 14:30 |
Hoe gaan ze dat doen met ov dagkaarten zoals de primera die jaarlijks verkoopt?? | |
dennistd | donderdag 31 januari 2019 @ 14:37 |
Goeie vraag. Dat zal dan toch een chipkaart moeten worden, of misschien een los busticket erbij dat gestempeld wordt door de chauffeur. Al kan dat laatste natuurlijk ook weer niet bij een open instapbeleid en poortjes bij de metro. | |
dennistd | donderdag 31 januari 2019 @ 14:39 |
In Chicago hebben ze ook wisselverwarming, maar van een iets ander soort dan bij ons https://edition.cnn.com/2(...)fire-trnd/index.html | |
James1988 | donderdag 31 januari 2019 @ 14:39 |
RET heeft onlangs barcodescanners uitgerold. GVB zal dat voorbeeld wel volgen, denk ik. | |
DeaDLocK2K | donderdag 31 januari 2019 @ 14:50 |
Het is 150km ten noorden van Chicago -31F nu (-35C). Kreeg net plaatjes doorgestuurd uit Wisconsin. | |
_serial_ | donderdag 31 januari 2019 @ 14:52 |
De gasvlam staat daar gewoon iets hoger | |
MTL | donderdag 31 januari 2019 @ 15:05 |
Jep, het is gewoon gaswisselverwarming, alleen met iets grotere vlam. | |
Fixers | donderdag 31 januari 2019 @ 17:17 |
Is de wisselverwarming hier ook gewoon een naakte vlam tegen de rails? | |
MTL | donderdag 31 januari 2019 @ 17:25 |
Niet echt, soort van. Er zit bij ons nog een rooster tussen de brander en de spoorstaaf, die dus gloeiend heet wordt en ook stralingswarmte verspreid. Dit wordt door een beschermkap gericht naar de rails geleid. Daarom zie je bij ons nooit de vlammen. | |
Salatrel | donderdag 31 januari 2019 @ 17:55 |
Tenzij je nachtdienst hebt en je van dichtbij kijkt. Dan is het net alsof je naar je gasfornuis kijkt | |
Dr_Flash | donderdag 31 januari 2019 @ 18:27 |
Je hoort ze wel trouwens, dat ruisen hoor je goed als je op het perron staat. | |
b2py | donderdag 31 januari 2019 @ 20:52 |
Morgen tot 10:00 zuidoosten minder treinen ivm de sneeuw | |
Kansenjongere | donderdag 31 januari 2019 @ 20:54 |
En blijkbaar ligt Utrecht - Amsterdam eveneens in het zuidoosten... | |
Salatrel | donderdag 31 januari 2019 @ 21:10 |
Best moeilijk begrijpend lezen | |
Dr_Flash | donderdag 31 januari 2019 @ 21:20 |
Lekker op tijd ook aangekondigd. Dat sneewfront komende nacht is al 2 dagen bekend. | |
Kansenjongere | donderdag 31 januari 2019 @ 21:21 |
In de push notificatie die ik kreeg werd uitsluitend gerept over het zuidoosten, best moeilijk begrijpend schrijven. | |
Dr_Flash | donderdag 31 januari 2019 @ 21:24 |
Morgen maar weer thuiswerken dan. Uitgedunde treindienst is 1 ding, gladheid komt er nog bij | |
b2py | donderdag 31 januari 2019 @ 22:17 |
Moet morgenochtend naar Apeldoorn | |
dennistd | donderdag 31 januari 2019 @ 22:49 |
De Nordwestbahn wil in NRW een aantal treindiensten vervangen door bussen omdat ze geen machinisten meer kunnen vinden https://www.wz.de/nrw/kre(...)edienen_aid-36035121 | |
Bitlord | vrijdag 1 februari 2019 @ 09:39 |
Logisch, snap ook wel dat je liever buschauffeur bent dan machinist. Lijkt mij alleen dat je veel chauffeurs nodig hebt om 1 trein te vervangen. | |
James1988 | vrijdag 1 februari 2019 @ 14:23 |
Wat nieuws over de V250: vanaf 4 februari gaan er weer proefritten gereden worden, 'in het voorjaar' zou de trein moeten worden ingezet op Milaan - Ancona - Pescara - Bari - Lecce. De trein is ook meteen in een nieuw jasje gestoken: vorig jaar doken er beelden op van een V250 in Frecciarossa-kleuren, Ferrovie.it heeft een foto weten te bemachtigen van de V250 in Frecciaargento-kleurstelling: Bron: Ferrovie.it | |
b2py | zaterdag 2 februari 2019 @ 08:32 |
163 km/h reed ie, de flitstrein tussen Groningen en Den Haag | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 2 februari 2019 @ 08:45 |
Klopt. En een deel is elektrisch. | |
Salatrel | zaterdag 2 februari 2019 @ 08:58 |
dat zijn er 3 te hard | |
Dr_Flash | zaterdag 2 februari 2019 @ 11:39 |
Flitschgtrein flitschtrein gggadverdamme flitschtrein Bweh! | |
Dr_Flash | zaterdag 2 februari 2019 @ 11:39 |
Ik dacht meer aan 157 te langzaam | |
DeaDLocK2K | zaterdag 2 februari 2019 @ 12:46 |
Wat voor materieel hebben ze gebruikt, TRAXX? | |
Peterselieman | zaterdag 2 februari 2019 @ 12:47 |
jup | |
b2py | zaterdag 2 februari 2019 @ 12:52 |
Ook wat wagons | |
Salatrel | zaterdag 2 februari 2019 @ 13:23 |
Gewoon een icd stam | |
James1988 | zaterdag 2 februari 2019 @ 15:26 |
En daar is de volgende klant die klaar is met Bombardier: SNCF is gestopt met de afname van Regio2N-treinstellen voor inzet rond Parijs, als gevolg van flinke technische problemen. Ook wordt er niet meer betaald. Van de 32 reeds geleverde treinen kampen er 8 met zware technische problemen, slechte kwaliteit bekabeling zorgt voor ernstige problemen met de deurbediening. Slijtage aan de stroomafnemers is ook veel hoger dan normaal. | |
MTL | zaterdag 2 februari 2019 @ 15:28 |
Jemig, het gaat echt niet lekker met Bombardier Hoe lang nog tot spoorwegbedrijven geen orders meer plaatsen voor nieuwe treinen? | |
Fred | zaterdag 2 februari 2019 @ 15:44 |
Hier is het mis gegaan vermoed ik:Lang verhaal kort: de treintjesfabriek moest het kapitaal opleveren om de vliegtuigjesfabriek voort te laten bestaan. Al het kapitaal is bezuinigd, met als gevolg dat er nu bezuinigd moet worden. En dat heeft weer als gevolg dat de kwaliteit achteruit holt. | |
James1988 | zaterdag 2 februari 2019 @ 15:50 |
Ondertussen begint het er steeds meer op te lijken dat de fusie tussen Siemens en Alstom niet door kan gaan. EU-commissaris van mededinging Margrethe Vestager is niet overtuigd van de voordelen van de fusie, maar ziet wel flinke nadelen in het creëren van een bijna-monopolist. Meerdere nationale mededingingsautoriteiten zijn het met Verstager eens. Frankrijk en Duitsland zijn niet blij met de houding van Vestager, de verantwoordelijke ministers zijn van mening dat de EU 'in het verleden leeft' en meer rekening zou moeten houden met 'de Chinese dreiging'. | |
J.B. | zondag 3 februari 2019 @ 00:12 |
Bizar genoeg steunt de Duitse regulator de Europese Commissie wel: Siemens und Alstom: Bundeskartellamt hat Bedenken gegen Bahnfusion https://www.handelsblatt.(...)fusion/23860860.html | |
Frozen-assassin | zondag 3 februari 2019 @ 00:22 |
Margrethe Vestager wordt gehaat door de grote bedrijven | |
DeaDLocK2K | zondag 3 februari 2019 @ 01:02 |
Dat krijg je als je de rechten van de consumenten redelijkerwijs blijft verdedigen. | |
Fred | zondag 3 februari 2019 @ 10:39 |
Denk dat er maar weinig consumenten zijn die ooit een trein hebben gekocht... De fusie van verschillende Europese vliegtuigbouwers tot Airbus heeft ook goed uitgepakt voor de consument. | |
DeaDLocK2K | zondag 3 februari 2019 @ 13:04 |
Ja, want ze is inderdaad minister van algemene treinconcurrentiezaken. En de EADS-fusie is niet te vergelijken. | |
b2py | zondag 3 februari 2019 @ 19:46 |
🤨 | |
derLudolf | zondag 3 februari 2019 @ 19:53 |
Die Chineze dreiging is ook wel uit te sluiten in de aanbesteding lijkt me. Veel slechter dan de Fyra kan ook niet. | |
James1988 | zondag 3 februari 2019 @ 19:54 |
Want de Chinezen leveren crap? Dacht het niet. | |
Surveillance-Fiets | zondag 3 februari 2019 @ 19:58 |
Laat maar komen die treinen uit China. | |
Peter | zondag 3 februari 2019 @ 20:22 |
Moeten er wel kwalitatieve Europese voorbeelden zijn, anders kunnen ze niet afkijken | |
James1988 | zondag 3 februari 2019 @ 20:30 |
Tegenwoordig kunnen ze het prima zelf. | |
b2py | zondag 3 februari 2019 @ 21:20 |
Ik lees net op Twitter dat I&W heeft besloten het opstelterrein voor de sprinters óók naar Heerhugowaard te verplaatsen, dat worden dus en sprinters en IC’s aldaar. | |
Dr_Flash | zondag 3 februari 2019 @ 21:22 |
Heerhugowaard, daar gebeurt het | |
DeaDLocK2K | zondag 3 februari 2019 @ 21:24 |
Absoluut geen crap. Misschien dat er in die berg wel ergens een Ansaldotje zit, maar de Chinese overheid zou zoiets niet licht nemen. Kost geld. Ik ben er echter niet van overtuigd dat de deur wijd openzetten voor de Chinezen een verstandig idee is, het is geen functionerende democratie en er zijn overal alarmbellen die afgaan als het gaat om achterdeuren in geleverde technologie. En dan nog, er wordt dan ook weer geroepen dat ze alleen goed kunnen concurreren als ze groot zijn en een front kunnen vormen. Vertel dat ook even tegen Stadler en CAF enzo eah. | |
Peterselieman | zondag 3 februari 2019 @ 21:26 |
Verrassend, omdat je nu veel treinbewegingen met leeg materieel krijgt tussen Heerhugobijlmer en Uitgeest | |
Dr_Flash | zondag 3 februari 2019 @ 21:39 |
Niet haten op Ansaldo he kutjes | |
b2py | zondag 3 februari 2019 @ 21:49 |
Was ansaldo maar kut dan.. | |
Fred | maandag 4 februari 2019 @ 08:00 |
Alsof een hedendaagse Europese of Canadese trein niet vol zit met Chinese elektronica. En die elektronica hebben ze nou niet bepaald onder controle, zoals elke ICd reiziger nu bijna dagelijks mag ervaren. | |
DeaDLocK2K | maandag 4 februari 2019 @ 09:39 |
Er is verschil tussen Chinese electronica en Chinese electronica. Goed argument man | |
MTL | maandag 4 februari 2019 @ 12:03 |
Ik zal dan maar niet te hard zeggen dat de hardware met de problemen in de VS en/of Maleisië gemaakt is, en dat ze nu in Zweden heel erg hard bezig zijn om om die fouten heen te programmeren Misschien mis ik iets, maar wat heeft China daar precies mee te maken? | |
DeaDLocK2K | maandag 4 februari 2019 @ 12:15 |
China heeft wereldwijd gigantische belangen en veel invloed. Ze hebben een agenda. Er zijn indicaties China z'n productiecapaciteit gebruikt om bewust achterdeuren te creëren in aan het westen geleverde hardware. Van consumentenapparatuur is dat al langer bekend, zie bijvoorbeeld het feit dat álle hikvision camera's en dat is zo'n 95% van alle beveiligingscamerameuk die aan particulieren geleverd wordt onder honderden verschillende merken, een achterdeur hebben waarmee hoofdtoegang geregeld kan worden. En voor Enterprise-apparatuur is in 2018 ook een rel over geweest maar daar is het bewijs nog niet 100% overtuigend. Dat de Chinese overheid middels de Chinese techbedrijven invloed probeert uit te oefenen in de rest van de wereld is in ieder geval wel helder. Voor meer informatie verwijs ik je onder andere naar de Intelligence Briefing die vorige week in het Congres van de VS gehouden werd. | |
MTL | maandag 4 februari 2019 @ 12:39 |
Dat was de vraag toch helemaal niet? Ik stelde de retorische vraag over wat China te maken zou hebben met het falen van de ICD. Nou, niks dus | |
Stefanovic83 | maandag 4 februari 2019 @ 12:45 |
Aart zoekt een trein maatje. Jullie kunnen hem vast wel een keer meenemen toch? https://www.ad.nl/binnenl(...)arige-aart~a3799916/ | |
Fred | dinsdag 5 februari 2019 @ 00:15 |
In elk elektronisch circuit dat in de afgelopen jaren waar ook ter wereld is gemaakt zit op een zijn minst 1 component dat uit China komt. | |
Fred | dinsdag 5 februari 2019 @ 00:22 |
Die journalist mag wel beter zijn best doen. Hij reist niet graag met onbekenden en zoekt een onbekende om mee te reizen? Hij kent de dienstregeling uit zijn hoofd, maar weet niet in de juiste trein te vinden en hij pakt juist met een begeleider de verkeerde trein? | |
dennistd | dinsdag 5 februari 2019 @ 00:43 |
En van Arnhem naar Utrecht willen maar dan de verkeerde trein pakken en in Amsterdam uitkomen? Volgens mij heet dat ook wel gewoon niet op tijd uitstappen | |
Dr_Flash | dinsdag 5 februari 2019 @ 06:05 |
Ja, misschien zoekt hij wel een kommaneukertje | |
#ANONIEM | dinsdag 5 februari 2019 @ 06:45 |
Mag je met actiekaarten zoals van de Kruidvat reizen zonder toeslag met de nieuwe stoptrein naar Aken? Met een studenten-ov mag het wel geloof ik. | |
b2py | dinsdag 5 februari 2019 @ 07:51 |
NS 2020: https://nieuws.ns.nl/ns-s(...)izigersorganisaties/ | |
TjjWester | dinsdag 5 februari 2019 @ 08:42 |
Ja | |
MTL | dinsdag 5 februari 2019 @ 09:21 |
Er zitten ongetwijfeld Chinese componenten in de locs, maar het component waar de problemen mee zijn is gemaakt in de VS of in Maleisië. | |
Salatrel | dinsdag 5 februari 2019 @ 09:46 |
maar mag je er ook helemaal mee naar Aken? | |
TjjWester | dinsdag 5 februari 2019 @ 09:53 |
Ja alle nederlandse vervoerbewijzen zijn geldig voor grensritten naar duitsland, je mag er niet binnenlands mee reizen | |
TjjWester | dinsdag 5 februari 2019 @ 09:56 |
Er zitten wat fouten in maartoch | |
spectrumanalyser | dinsdag 5 februari 2019 @ 10:04 |
Ja, gratis printen op het station. want daar staan toch al genoeg print.... ohnee. https://www.treinreiziger(...)atis-op-het-station/ | |
Dr_Flash | dinsdag 5 februari 2019 @ 11:12 |
Wat. Met die tweedrietachtiglandentrein niet? Wie gaat je tegenhouden dan? | |
Mr_Klaasje | dinsdag 5 februari 2019 @ 12:49 |
Nee, binnen Duitsland mag je niet met een Nederlands vervoerbewijs binnenlands reizen. Maar dat werd niet echt duidelijk verteld. | |
dennistd | dinsdag 5 februari 2019 @ 13:45 |
Nou ja, in principe zou dat gewoon moeten kunnen bij de kaartautomaat vind ik. Enige dat van belang is is de naam, product en Aztec-code, dat past ook wel op een formaat dat nu als kwitantie gebruikt wordt. | |
b2py | dinsdag 5 februari 2019 @ 14:05 |
Waarom niet gewoon vanaf de mobiele telefoon? | |
dennistd | dinsdag 5 februari 2019 @ 14:14 |
Er lopen in dit land nog best veel mensen rond die geen smartphone hebben | |
James1988 | dinsdag 5 februari 2019 @ 14:16 |
Dat valt mee. En die groep wordt steeds kleiner. | |
Fred | dinsdag 5 februari 2019 @ 14:30 |
Waarom niet gewoon een code die je in kan voeren / scannen op een kaartautomaat en dan het reisproduct op je ov chipkaart kan laden of een eenmalig kaartje kan uit laten werpen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 februari 2019 @ 14:36 |
Dingdingding, winner! | |
spectrumanalyser | dinsdag 5 februari 2019 @ 14:53 |
het lijkt mij erg ingewikkeld om een e-ticket bij een kaartautomaat te laten afdrukken. voor zover ik weet print de kaartautomaat momenteel alleen een soort kassabon voor als je iets gekocht hebt. dan zal dat 'printen' betekenen dat je een wegwerp ovchipkaart krijgt. en zit je aan 1 euro extra kosten. | |
Eix | dinsdag 5 februari 2019 @ 15:27 |
Ach, 1 euro opslag vind ik ook best schappelijk als je niet mee wilt met de vaart der volkeren. Wat is er verder 'heel ingewikkeld'aan een e-ticket laten verzilveren op een automaat? Als NS alleen maar wegwerp-chipkaarten kan uitgeven met de automaten dan moeten ze het ticket daar maar opzetten. Hoewel ik dat een aparte ontwerpkeuze blijf vinden. Ik bedoel, al tien jaar geleden kon ik Europese reisadviezen printen bij een DB kaartautomaat. Dat was geheel gratis op thermisch papier. Een ticket met barcode is toch vele malen simpeler dan zo'n wegwerp chipkaart? | |
James1988 | dinsdag 5 februari 2019 @ 15:46 |
Toen NS met het OV-chipkaartproject begon wilden ze het liefste dat helemaal niemand meer een kaartautomaat zou hoeven te gebruiken, maar dat iedereen met de OV-chipkaart reist. De QR-codes zijn een latere toevoeging. Dat was heel goed te zien toen de eerste poortjes werden geplaatst: er was helemaal geen QR-codelezer aanwezig. Die werden pas later geplaatst, toen men tot de ontdekking kwam dat er internationale reizigers zijn en toen de webshop op ns.nl werd geïntroduceerd. Als men van begin af aan had bedacht dat er QR-codes gebruikt zouden kunnen worden, dan zou men nooit de wegwerpchipkaart en bijbehorende toeslag hebben geïntroduceerd. Dan zouden de kaartautomaten die er stonden een QR-code op het kaartje printen, en klaar. | |
Fixers | dinsdag 5 februari 2019 @ 16:02 |
En dat je met die kaart alleen maar hoeft in te checken bij je beginpunt en uitchecken bij je eindpunt. | |
James1988 | dinsdag 5 februari 2019 @ 16:25 |
DB to order new inter-city trains for international services Feb 5, 2019 Written by Keith Barrow GERMAN Rail (DB) says it is planning to order 23 new long-distance trains to bring an “ICE level of comfort” to EuroCity international services. The trains are expected to enter service from December 2023 with routes likely to include Amsterdam – Berlin. | |
toblorone | dinsdag 5 februari 2019 @ 17:09 |
Weet iemand wat gaan ze sleutelen bij bijlmer-arema? | |
b2py | dinsdag 5 februari 2019 @ 17:13 |
16 daagse tussen Bijlmer en Amstel om een onderdoorgang in te schuiven | |
Dr_Flash | dinsdag 5 februari 2019 @ 17:58 |
Oh binnen Duitsland, okee. Binnen Nederland toch wel | |
Dr_Flash | dinsdag 5 februari 2019 @ 17:59 |
Toch is het nog zeker 20 jaar een groep waar je wel wat mee moet | |
Dr_Flash | dinsdag 5 februari 2019 @ 18:08 |
Nieuwe aflevering 18.05-18.40 uur RAIL AWAY Serie over markante spoorlijnen. USA:Denver Railroad en Pikes Peak Cowboys en paarden hebben in de staat Colorado al lang plaatsgemaakt voor machinisten.De reis begint met een klim naar een van 's werelds hoogstgelegen stations op de berg Pikes Peak.De trein dendert naar beneden,voert langs Denver en gaat op zoek naar goudzoekers. We maken een tocht over de Loop Railroad,een antiek spoorlijntje.De reis eindigt in Glenwood Springs waar een wilde tocht over de Colorado-rivier wordt gemaakt. | |
Zug-Chef | dinsdag 5 februari 2019 @ 18:11 |
Dat is de allereerste aflevering uit de jaren 90. Meer side-info dan trein dacht ik. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 februari 2019 @ 18:13 |
Ziet er idd uit als een hele oude. Maar er stond geen (HH) bij 1994 dus, wauwzers | |
Peterselieman | dinsdag 5 februari 2019 @ 18:21 |
4 minuten winnen op de sprinters tussen Meppel en Leeuwarden en Zwolle - Groningen is een forse en mooie winst. Dat laatste traject is al de snelste sprinter van Nederland en sneller dan menig intercity | |
Dr_Flash | dinsdag 5 februari 2019 @ 18:26 |
Ben je gek of zo. Rukken bij een pornootje duurt nog langer. | |
Peterselieman | dinsdag 5 februari 2019 @ 18:28 |
Je kunt 4 minuten eerder thuis zijn, dus 4 minuten eerder beginnen Maar goed, ik ben benieuwd hoe de daadwerkelijke uitwerking in de tijden is en hoeveel dat soort kreten echt waard zijn. | |
Zug-Chef | dinsdag 5 februari 2019 @ 18:30 |
Vooralsnog is er nog helemaal niks definitief, sterker nog: Rijkswaterstaat ligt dwars ivm draaitijden van de spoorbruggen tussen Mp en Lw. Dus ik moet het eerst nog zien. | |
TjjWester | dinsdag 5 februari 2019 @ 18:31 |
Ja binnen nederland wel. | |
James1988 | dinsdag 5 februari 2019 @ 18:33 |
Talgo gaat deze bestelling leveren. https://railcolornews.com(...)go-passenger-trains/ | |
b2py | dinsdag 5 februari 2019 @ 18:35 |
Die disclaimer is idd wel een hele belangrijke | |
b2py | dinsdag 5 februari 2019 @ 18:44 |
Lijkt wel op een trein die al bijna een decennium rondrijdt, gebouwd door Duitsers.. | |
Salatrel | dinsdag 5 februari 2019 @ 19:03 |
Geen Bombardier? | |
b2py | dinsdag 5 februari 2019 @ 19:11 |
Nope Siemens | |
dennistd | dinsdag 5 februari 2019 @ 19:22 |
Wat interessante sheets uit een presentatie van DB voor de regering van NRW: (groot) (groot) (groot) (groot) (groot) | |
dennistd | dinsdag 5 februari 2019 @ 19:27 |
Gaat Talgo dan ook de locs leveren of worden dat gewoon zoals verwacht Vectrons? | |
b2py | dinsdag 5 februari 2019 @ 19:31 |
In het bericht staat dat DB zowel rijtuigen als locomotieven in 1 tender heeft gestopt dus ook de locs via Talgo | |
dennistd | dinsdag 5 februari 2019 @ 19:34 |
Persbericht DB | |
dennistd | dinsdag 5 februari 2019 @ 19:34 |
De Talgo-site is trouwens al overbelast nu | |
toblorone | dinsdag 5 februari 2019 @ 19:36 |
Geen geel/blauwe vectron voor die laatste paar jaar dan denk ik Of de 1700 moet snel de pijp uitgaan. | |
James1988 | dinsdag 5 februari 2019 @ 19:38 |
"We hebben een artikel over Deutsche Bahn. Snel, zoek een foto van een trein van DB!" | |
James1988 | dinsdag 5 februari 2019 @ 19:39 |
Die komen wel hoor. De 1700 moet immers een grote revisie krijgen en om dat enkel te doen voor die paar jaar IC Berlijn is een beetje zonde van het geld. | |
dennistd | dinsdag 5 februari 2019 @ 19:41 |
De enige loc van Talgo is een prototype van dik 10 jaar terug: https://de.wikipedia.org/wiki/Talgo_Travca Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat ze samen gaan werken met Siemens voor de loc en stuurstand. | |
b2py | dinsdag 5 februari 2019 @ 19:44 |
Aannames zijn funest | |
James1988 | dinsdag 5 februari 2019 @ 19:46 |
Talgo heeft al eerder samengewerkt met Bombardier, de Renfe S/102, S/130 en S/730 hebben locomotieven die zijn gebouwd door Bombardier in Kassel. | |
dennistd | dinsdag 5 februari 2019 @ 19:48 |
Ik weet niet of ze na alle flaters van Bombardier de laatste tijd daar nog zin in hebben | |
ReisT | dinsdag 5 februari 2019 @ 19:50 |
Nieuwe locs kopen voor een paar jaar lijkt ook zonde van het geld. Kunnen ze daar geen Traxx'en voor inzetten? Daar heeft NS er straks toch genoeg van als ICNG in dienst komt. | |
b2py | dinsdag 5 februari 2019 @ 19:51 |
Locjes leasen, helemaal 2019 | |
James1988 | dinsdag 5 februari 2019 @ 19:52 |
Die Vectrons worden niet gekocht, maar geleased. | |
toblorone | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:01 |
Ohja was even die aanbesteding vergeten inderdaad | |
dennistd | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:02 |
Van https://www.elindependien(...)tter_impression=true | |
Dr_Flash | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:05 |
Elettriek, dus weinig bijtelling | |
BLS | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:06 |
Dat is het regionale treinstel van Talgo. Zeg maar een soort SLT. Niet echt iets om mee te rijden van Amsterdam naar Berlijn. "Snel, zoek een plaatje van Talgo" dus. | |
James1988 | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:08 |
4% toch? | |
b2py | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:08 |
Zeker | |
Peterselieman | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:10 |
boven de 50k is het 22% | |
Dr_Flash | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:10 |
Ik vond al dat het een rare vuilnisbakkeras was tussen een HST en een tram | |
dennistd | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:11 |
| |
BLS | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:12 |
Het model gaat zelfs al geleverd worden aan Letland. Klikken op eigen risico:
| |
Dr_Flash | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:13 |
Bijzondere masten hebben ze daar. Vooral die uithouders met die isolatoren | |
BLS | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:14 |
Ik mag hopen dat het stuurstandrijtuig eleganter vormgegeven wordt dan dit. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:17 |
Bumpy McBumpface | |
Peterselieman | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:17 |
niks mis met die bestelbus toch? Het ziet er beter uit dan een railhummer | |
James1988 | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:18 |
Dat is de Amerikaanse neus. | |
BLS | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:20 |
Geruchten gaan dat het een Talgo Avril wordt, omdat DB kennende het niet de mogelijkheid onbenut wil laten om zo veel mogelijk reizigers in een trein te proppen (lees: 3+2-opstelling). | |
dennistd | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:25 |
Het lijkt me toch niet dat je op normaalspoor mensen in een 3+2-opstelling wil zetten in een Intercity die je vervolgens ook nog als ICE gaat beprijzen (zie de sheets hierboven).... | |
b2py | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:26 |
Er zijn landen ter wereld waar het niet anders dan de standaard is. | |
dennistd | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:34 |
Vast, maar in die landen betaal je dan ook vast minder voor de treinkaartjes. | |
James1988 | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:34 |
De 3+2-opstelling van een AVRIL is best ruim, omdat de bakken breder maar tevens lager zijn. Ik heb jaren geleden in het prototype gezeten en dat was goed te doen. | |
BLS | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:35 |
Er is op Drehscheibe forum iemand die kennelijk meer weet te melden: • 13 meter lang en 3,2 meter brede bakken met 3+2-opstelling • Actieve vering zodat de ultra brede bakken binnen profiel blijven • Volledig 76 centimeter hoge vloer en naadloze instap zonder uitschuiftrede Voor wat het waard is... | |
James1988 | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:37 |
Heeft die het ook uit een bepaalde bron of heeft hij een AVRIL-brochure opengeslagen en zelf wat conclusies getrokken? | |
b2py | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:37 |
Volgens mij zijn de Shinkansens allerminst goedkoop. Aannames zijn funest | |
BLS | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:38 |
Tja, zei hij dat er maar duidelijk bij. Oordeel zelf maar. https://www.drehscheibe-o(...),8834199#msg-8834199 | |
dennistd | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:39 |
Zonder trede ga je nooit redden voor een zelfstandige inrolmogelijkheid voor rolstoelers natuurlijk. | |
b2py | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:41 |
Waarom niet? | |
BLS | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:42 |
Dat is natuurlijk zo voor treinen met een normale breedte, maar een ultrabrede trein zou zomaar dicht genoeg bij het perron kunnen komen waardoor geen trede meer nodig is. | |
dennistd | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:47 |
Die zijn 3,38m breed, dus 18cm meer dan deze Talgo. En ikweet niet of je wel eens een Duitser en een Japanner hebt gezien, maar die eerste is gemiddeld toch een stukje breder.. | |
dennistd | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:48 |
Je hebt ondanks een recht perron toch nog altijd een centimeter of 5-10 nodig om schommelingen op te vangen lijkt me. | |
b2py | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:52 |
En de dagmaat van de bak? | |
toblorone | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:52 |
Die bakuitslag is getackeld door de bak zelf 13m korter te maken. (en actuators om het binnen profiel te houden) [ Bericht 28% gewijzigd door toblorone op 05-02-2019 21:00:24 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 5 februari 2019 @ 21:10 |
En nog wel meer om met enige snelheid stations over te slaan. | |
BLS | dinsdag 5 februari 2019 @ 21:41 |
En toch zou ik niet raar opkijken als er 3+2-opstelling in komt. | |
James1988 | dinsdag 5 februari 2019 @ 21:43 |
3+2 in een Talgo AVRIL kan er zo uitzien: | |
Dr_Flash | dinsdag 5 februari 2019 @ 21:48 |
Voor kleine ondervoede achtergestelde spanjooltjes zeker | |
James1988 | dinsdag 5 februari 2019 @ 21:51 |
Ik heb op die stoelen gezeten en het viel me alleszins mee. Het is echt wel wat ruimer dan de 2+3 zoals Veolia die had. | |
b2py | dinsdag 5 februari 2019 @ 21:56 |
3+2 is wel anders dan 2+3 he :-P | |
Dr_Flash | dinsdag 5 februari 2019 @ 22:02 |
3+2 wordt 2+3 als de trein kopmaakt | |
James1988 | dinsdag 5 februari 2019 @ 22:03 |
Nu is het 2+3 | |
Dr_Flash | dinsdag 5 februari 2019 @ 22:04 |
b2py | dinsdag 5 februari 2019 @ 22:19 |
dennistd | dinsdag 5 februari 2019 @ 22:25 |
Laat ze dat maar mooi in de 3e klas doen dan | |
Peterselieman | dinsdag 5 februari 2019 @ 22:35 |
| |
Dr_Flash | woensdag 6 februari 2019 @ 01:15 |
https://nos.nl/artikel/22(...)in-naar-berlijn.html Hoezo andere route? Via Zwolle en dan? Over Heino Raalte Nijverdal of zo? En dat is sneller? Ik dacht het niet. Over Arnhem ook niet trouwens want dat betekent eerst 100 km totaal uit koers naar het zuiden rijden. Welke nitwit bedenkt zoiets? De huidige route is prima. Overal dubbelspoor, nergens knelpunten. Gewoon die locwissel in Bentheim opheffen poeff gratis kwartiertje winst, niks aan de hand | |
James1988 | woensdag 6 februari 2019 @ 01:40 |
Gewoon heel Bentheim overslaan, nu er een regionalexpress naar Hengelo is heeft die IC daar niks meer te zoeken | |
dennistd | woensdag 6 februari 2019 @ 03:51 |
Mwoah, Bentheim is nu 10 minuten. Een gewone stop heb je ook 2 minuten voor nodig, dus daar kun je maar 8 minuten winnen. Tijd zit hem vooral ook op Apeldoorn-Bentheim: een stop van maar liefst 7 minuten in Deventer, 2 minuten ipv 1 minuut in Apeldoorn, Almelo en Hengelo, en op Hengelo-Bentheim dezelfde 18 minuten die Eurobahn (als die rijdt) met stop in Oldenzaal ook haalt. Mja, ik zie meer in het overslaan van Almelo eerlijk gezegd. Kun je daar mooi de stoptrein vanaf Apeldoorn voorbij ipv erachter boemelen. | |
Dr_Flash | woensdag 6 februari 2019 @ 09:05 |
Als je geen loc hoeft te wisselen hoef je helemaal niet te stoppen in Bentheim. En die stop van 7 minuten in Deventer is niet de schuld van Deventer. Flikker dan wat goederentreinen aan de kant of zo. | |
Mr_Klaasje | woensdag 6 februari 2019 @ 09:12 |
Die stop in Deventer is de schuld van de langzame stoptrein naar Almelo. Want je kan prima om .11 aankomen en om .14 wegrijden. Dan ga je bij de Snippeling prachtig achter de trein uit Zutphen langs. | |
b2py | woensdag 6 februari 2019 @ 09:15 |
https://nos.nl/l/2270726 Iedere 10 minuten een trein tussen negen grote steden in 2040. Er komen weer verkiezingen aan, niet waar? | |
b2py | woensdag 6 februari 2019 @ 09:18 |
Betuweroute Noord? | |
Fred | woensdag 6 februari 2019 @ 09:23 |
ik vind een tijdspad van bijna 21 jaar niet echt ambitieus te noemen voor een paar inkoppertjes. | |
Dr_Flash | woensdag 6 februari 2019 @ 09:26 |
Weet ik veel. Ik weet ook niet of die 7 minuten door een goederentrein komt eigenlijk. Maar als er ambitie is en de Pimpel belangrijk genoeg gevonden wordt, dan MAAK je daar ruimte voor. Simpel zat. | |
Fred | woensdag 6 februari 2019 @ 09:32 |
Kom maar door met de HSL oost | |
b2py | woensdag 6 februari 2019 @ 09:40 |
Ze hebben eigenlijk maar 10 jaar omdat al het budget tot 2030 al gereserveerd is.. | |
Fred | woensdag 6 februari 2019 @ 09:42 |
Op papier zal dat vast zo zijn, de overheid kan echter nooit langer dan 4 jaar vooruit kijken en in theorie kan er bij de volgende tweede kamer verkiezingen een partij aan de macht komen die de hele budgettering overhoop gooit. | |
Mr_Klaasje | woensdag 6 februari 2019 @ 10:48 |
Als ze het spoorbudget met 400 miljoen per jaar ophogen krijgen we dat helemaal niet eens uitgegeven. Het personeel is er gewoon niet voor. Tenzij we een stuk minder kritisch doen in de planfases en sneller doorstomen concrete planuitwerking en engineering. Maar dan heb je het ook over wat blinder viersporigheden bouwen dan nu en het budget meteen ophogen als het krap lijkt te worden. Erg efficiënt zal er dan niet geïnvesteerd gaan worden. | |
louter_genieten | woensdag 6 februari 2019 @ 11:09 |
Waarom wordt er geen ICE4 ingezet op Amsterdam - Berlijn traject? Puur geld en eigenschappen die zinloos zijn op dit traject, ICE4 kan toch op NL net rijden? Ik reis best graag op dit traject en vind het in potentie een beetje bagger. | |
TjjWester | woensdag 6 februari 2019 @ 12:06 |
Nee DB heeft geen multicourant ice4 besteld. | |
TjjWester | woensdag 6 februari 2019 @ 12:07 |
Ik zag vandaag een flirt naar aachen die aan de buitenkant een ssvid nummer en een ip adres filmde, wat voor spannends is dat? | |
Dr_Flash | woensdag 6 februari 2019 @ 12:20 |
een MAC adres heb ik ook weleens gezien, bedoelde je dat soms? | |
TjjWester | woensdag 6 februari 2019 @ 12:23 |
Nee het er stond ip: nummer heb ik niet onthouden Ssvid: v217 en dan nog iets. Zowel op de voorkant als de zijkant, vreemd om te zien. | |
Salatrel | woensdag 6 februari 2019 @ 12:28 |
ik zag afgelopen week wel meer arriva flirtjes in limbabwe met dat probleem. de FLIRT krijgt zijn reisinfo van afstand "ingestraald" wellicht dat ze wat probleempjes met de verbinding hebben? | |
diepzeekroket | woensdag 6 februari 2019 @ 12:37 |
met de trein is fijn | |
Dr_Flash | woensdag 6 februari 2019 @ 12:41 |
Dan was het een JP-adres | |
James1988 | woensdag 6 februari 2019 @ 13:10 |
Zoals verwacht: de EU blokkeert de fusie tussen Siemens Mobility en Alstom. https://www.bloomberg.com(...)competition-concerns | |
dennistd | woensdag 6 februari 2019 @ 14:26 |
In Rhens (tussen Koblenz en Boppard) was gisteren een groep baanwerkers aan het werk toen ineens de IC over hetzelfde spoor aan kwam rijden. De werkers konden op tijd aan de kant springen, maar de IC is over een slijpmachine heen gereden wat tot een brandje leidde dat gelukkig door de machinist geblust kon worden: http://www.general-anzeig(...)-article4033137.html | |
dennistd | woensdag 6 februari 2019 @ 14:34 |
Ook leuk: machinisten van National Express (dat in juni de RE5 overneemt van DB) zijn gevraagd om tijdens de wegleerritten hun collega's van DB over te halen over te stappen naar NX... https://www.deutschebahn.(...)-der-Branche-3762636 | |
Salatrel | woensdag 6 februari 2019 @ 16:33 |
ik had diegene direct de cabine uitgetrapt | |
Dr_Flash | woensdag 6 februari 2019 @ 16:40 |
Heb je Sala weer met zn grote bek Je weet toch niet hoe dat gegaan is man. Overal hoor je op de werkvloer weleens geluiden. Je bent werkzaam in dezelfde branche, komt elkaar tegen etc. Al is het idee wel vrij brutaal dat dat vanuit de vervoerder geïnitieerd is. Maar dat instructiepamflet had nooit naar buiten moeten komen natuurlijk Misschien wel een beetje naïef dat ze dachten dat onder de pet te kunnen houden. | |
DeaDLocK2K | woensdag 6 februari 2019 @ 16:48 |
Inderdaad. En wat is er mis met een beetje brutaliteit op zakelijk vlak... | |
Dr_Flash | woensdag 6 februari 2019 @ 17:15 |
Of weer een aflevering uit het Flintstonium? | |
DeaDLocK2K | woensdag 6 februari 2019 @ 17:20 |
Ja! Aflevering 2, uitgezonden op 13 januari 1996. | |
Dr_Flash | woensdag 6 februari 2019 @ 17:36 |
Heb jij de volledige directory van Rail Away soms? | |
DeaDLocK2K | woensdag 6 februari 2019 @ 17:39 |
Ik heb recentelijk alle afleveringen (er staat er slechts één niet online, een China episode) verzameld en ben daarbij diverse episode guides tegengekomen, heb alle afleveringen 4 keer "in m'n handen gehad", uitgezocht, gecategoriseerd en klaargezet voor het nageslacht. Dan onthou je wel dingen. | |
Dr_Flash | woensdag 6 februari 2019 @ 17:41 |
Doe mij gewoon een excelletje of zo | |
DeaDLocK2K | woensdag 6 februari 2019 @ 17:50 |
http://www.wikiwand.com/nl/Rail_Away Deze heb ik ook gebruikt om die op thetvdb.com correct te krijgen, maar ze moeten nog even een berg met afleveringen verwijderen daar. | |
DeaDLocK2K | woensdag 6 februari 2019 @ 17:51 |
Moet je ook alle genummerde afleveringen zelf dan? Dan moet ik even iets met FTP regelen. | |
Dr_Flash | woensdag 6 februari 2019 @ 17:54 |
Nee hoor, ik kijk wel even welke ik al gezien heb. Zal toch het merendeel wel zijn inmiddels Dank je wel | |
DeaDLocK2K | woensdag 6 februari 2019 @ 17:56 |
Ze staan op NPO Start op een andere manier genoemd en volgens mij missen er van die site nog wel een paar. | |
Dr_Flash | woensdag 6 februari 2019 @ 18:02 |
Wacht, doe maar wel alles | |
Dr_Flash | woensdag 6 februari 2019 @ 18:14 |
eoa krijswijf aan het druiven knippen. Dit is een treinenprogramma jah | |
Dr_Flash | woensdag 6 februari 2019 @ 18:22 |
Gele vlag in de bumper is ook wel genoeg als frontsein jatogggg | |
Dr_Flash | woensdag 6 februari 2019 @ 18:41 |
En wat een allersnoezigst railbusje was dat bij dat spoorwegmuseum in Lousado | |
dennistd | donderdag 7 februari 2019 @ 02:40 |
In Unkel (langs de Rijn) staat een goederentrein in brand: Zou beladen zijn met spuitbussen Flinke herrie: In de omgeving ook verpakkingsmaterieel van spuitbussen deo neergekomen:
[ Bericht 37% gewijzigd door dennistd op 07-02-2019 03:47:13 ] | |
Salatrel | donderdag 7 februari 2019 @ 10:25 |
Ruikt lekker naar bloemetjes daar | |
Dr_Flash | donderdag 7 februari 2019 @ 10:27 |
Dat sein fikt vanzelf wel mee af zo te zien. En dan kan er weer anderhalf jaar geen trein langs de Rijn. Welkom in Duitsland. | |
b2py | donderdag 7 februari 2019 @ 17:47 |
Ik was 'blij' toen ik dit plaatje zag in de contouren 2040 want het bevestigt een vermoeden dat ik al een tijdje had. De trein wordt 'later' druk dan de weg, en wat zou de oorzaak daarvan kunnen zijn? Start de trein te laat op? (Sinds PHS gaat de eerste trein rond zessen al vanaf Utrecht naar Amsterdam, was daarvoor half zeven). Is de auto op dat soort tijdstippen zo veel meer sneller door gebrek aan files? Is de OV-reizger gewoon een 'laat beginner'? | |
James1988 | donderdag 7 februari 2019 @ 17:52 |
Plaatselijk OV dat relatief laat begint, waardoor ook de vroege treinreiziger pas laat in de trein zit? | |
Frozen-assassin | donderdag 7 februari 2019 @ 17:54 |
Eerste treinen gaan hier al om 5 uur; eventueel moet je nog naar station toe, rijden er bussen zo vroeg? En OV op plaats van aankomst? Mensen die vroeg beginnen om niet in spits te komen? Dat de treinreizigers het wellicht minder interesseert? Studenten beginnen voornamelijk tussen 8 en 10. | |
ReisT | donderdag 7 februari 2019 @ 18:19 |
Dat. En bouwvakkers die elke ochtend het halve land door rijden. Je hebt natuurlijk ook treinreizigers die de spits voor willen zijn maar dan is rond 6:30 vertrekken vroeg genoeg. | |
b2py | donderdag 7 februari 2019 @ 18:25 |
Ruim 60% vd mensen die met de trein gaat heeft als voortransport fiets of lopen, dat lijkt mij vrij hoog En als je het hebt over een ketenbenadering dan zou het dus essentieel zijn om lokaal vervoer ook vroeg op te starten. De bussen die rond zessen uit Haarlem naar de Zuidas, Zuid-Oost en Schiphol vertrekken zitten al vrij vol. | |
b2py | donderdag 7 februari 2019 @ 18:28 |
De 'toelichting' bij de contouren, de cijfermatige onderbouwing en netwerkanalyse zijn ook hartstikke interessant om te lezen: https://www.rijksoverheid(...)et-ontwikkelrichting | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2019 @ 18:29 |
Ik denk dat vooral kantoren en andere instellingen die niet afhankelijk zijn van fysiek klantcontact moeten kijken naar de mogelijkheden voor 2 dagen per week vanuit huis werken. Daarmee haal je al enorm veel mensen uit het OV en van de weg af. Ook scholen zouden kunnen kijken naar de mogelijkheden van 4 dagen school en 1 vaste dag vanuit huis/computer het een en ander doen. Mogelijkheden genoeg met de huidige technologie, en wanneer je dat landelijk goed afspreekt met elkaar, kan je een goede vuist tegen de files maken, en ook tegen de extremen als het gaat om bomvolle treinen. | |
b2py | donderdag 7 februari 2019 @ 18:33 |
Waaronder de door DeadLock2K geambieerde zinsnede:
| |
ReisT | donderdag 7 februari 2019 @ 18:38 |
Mooie theorie, nu de praktijk: mensen die thuiswerken, doen dat op maandag, woensdag en/of vrijdag. Op dinsdag en donderdag komt iedereen naar kantoor. | |
b2py | donderdag 7 februari 2019 @ 18:38 |
Wat dat voor effect heeft is dat de bizar drukke dinsdag en donderdag nog meer gaat pieken doordat iedereen dan wilt vergaderen. | |
Peter | donderdag 7 februari 2019 @ 18:49 |
Dat elke 10 minuten ene trein tussen Zwolle en Arnhem.. kan dat met de huidige infra? | |
Dr_Flash | donderdag 7 februari 2019 @ 19:09 |
Nein Mann. Enkelspoor tot Olst jwz | |
Dr_Flash | donderdag 7 februari 2019 @ 19:12 |
Nu nog ja. Als bedrijven eens wat minder spastisch gaan doen over thuiswerken kun je dat prima gaan spreiden. Vergaderen doet niemand voor zijn lol, en dat kan prima ook op afstand. | |
Janneke141 | donderdag 7 februari 2019 @ 19:15 |
Tussen Nijmegen en Eindhoven ook niet. Zelfde probleem op de brug bij Ravenstein. | |
Janneke141 | donderdag 7 februari 2019 @ 19:15 |
En vergaderen moet je sowieso afschaffen. Zinloze bezigheid. | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2019 @ 19:22 |
Dit. | |
derLudolf | donderdag 7 februari 2019 @ 19:26 |
De dagen dat het ook nu al het drukste is (op de weg in elke geval) | |
ReisT | donderdag 7 februari 2019 @ 19:27 |
Nee, maar er is ook helemaal niet gezegd dat die trein zo vaak gaat rijden. In het plan waar het nu over gaat staat dat per traject wordt bekeken wat er nodig is. | |
Peter | donderdag 7 februari 2019 @ 21:18 |
Wat is de hoogste frequentie die je er kunt realiseren? | |
DeaDLocK2K | donderdag 7 februari 2019 @ 21:23 |
Jeej. Eerst zien dan geloven. En ik weet niet of het naar Zwolle gerechtvaardigd is eigenlijk. Zou wel leuk zijn, maar er zijn wel meer dingen leuk. | |
Janneke141 | donderdag 7 februari 2019 @ 21:38 |
Deventer-Olst is een kilometer of 10. Betekent dat je dat stukje in een minuut of zes kan doen, dus 5 treinen per uur per richting is de theoretische max als ze om en om gaan. In de praktijk zal het 4 p.u.p.r. zijn. Maar het baanlichaam voor Deventer-Olst is volgens mij zo goed als compleet voor dubbelspoor inclusief viaductpijlers. Dus daar dubbelspoor van maken is niet de meest onmogelijke opgave. De Maasbrug bij Ravenstein heeft er nu 4 p.u.p.r., maar in het verleden reden daar nog goederentreinen tussen die een pad achter de stoptrein hadden - en het stuk enkelspoor bij de brug is veel korter dan bij Olst. | |
James1988 | donderdag 7 februari 2019 @ 21:39 |
Hoe oud is die brug bij Ravenstein eigenlijk? Dat ding is ooit aan vervanging toe lijkt me? | |
Janneke141 | donderdag 7 februari 2019 @ 21:41 |
Volgens mij in de oorlog gebombardeerd, toen een noodbrug, en is dit ding uit de jaren 50. Ik zal het zo eens opzoeken. Pijlers zijn daar ook op dubbelspoor trouwens. Alleen de brug niet. Sterker nog, er hangt wel voor 2 sporen bovenleiding. -edit- huidige constructie uit 1948, aldus Wikipedia. | |
b2py | vrijdag 8 februari 2019 @ 07:43 |
70 jaar oud, vast niet in al te beste staat zo vlak na de oorlog. Jaar of 10 Max nog? Edit: oh God, het is een rijksmonument | |
Mr_Klaasje | vrijdag 8 februari 2019 @ 09:59 |
Die brug is nog veel ouder en een aantal keren kapotgemaakt en weer hersteld. Hierdoor zijn er heel oude onderdelen maar ook onderdelen uit 1948. | |
Fred | vrijdag 8 februari 2019 @ 10:14 |
Google Maps heeft wel wat bijzonders vastgelegd op die brug: | |
Fred | vrijdag 8 februari 2019 @ 10:34 |
Dat ene viaduct waar de trein enkel spoor rijdt, is zelfs nog steeds dubbelspoor uitgevoerd. Voor de rest kruist de lijn geen water, enkel een aantal wegen. Het tweede spoor heeft er tot de oorlog ook al gelegen, dus aan de grond hoeft waarschijnlijk ook niet veel te gebeuren. Zelfs de waslijn hangt er voor een groot deel nog. Zou dus niet veel moeite moeten zijn om er een spoortje naast te leggen. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 8 februari 2019 @ 12:03 |
Dat tweede spoor heeft er slechts tot Diepenveen-West gelegen waar het spoor afboog richting Raalte. Dat het spoor er echt gelegen heeft is een broodje-aapverhaal. Volgens de huidige normen is de spoorafstand echter te krap. Als dat niet geaccepteerd wordt moet de hele baan inclusief bovenleiding worden aangepast van Deventer tot Olst. Ik zie persoonlijk weinig treden om dat te doen: Op alle omliggende stukken spoor zijn beperkingen aanwezig waardoor er geen bredere treinen kunnen rijden waar die spoorafstand voor nodig is. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 8 februari 2019 @ 12:26 |
Dat tweede spoor over dat viaduct 'dat zelfs dubbelsporig is uitgevoerd' is dan ook gewoon in gebruik als opstelspoor. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 8 februari 2019 @ 13:00 |
Die over de Hoge Hondstraat inderdaad. Het viaduct over de Boxbergerweg wacht op spoorstaven voor het tweede spoor en kent ruimte voor een derde dek. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 8 februari 2019 @ 13:19 |
Het wacht WEER op spoorstaven, want ook daar lag gewoon spoor tot het 3e perron gebouwd werd. | |
dennistd | vrijdag 8 februari 2019 @ 14:42 |
Ik heb even Google Earth-beelden van 2005 bekeken, maar de Boxbergerweg heeft daar ook maar één spoor liggen. De Hoge Hondstraat ook maar twee, het derde spoor vanaf het postperron eindigde net voor het viaduct. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 8 februari 2019 @ 16:19 |
Huh? Het direct naastliggende spoor ging twee stalen vakwerkconstructies over, en die daarnaast maar één? Heb er 13 jaar naast geforensd. | |
Dr_Flash | vrijdag 8 februari 2019 @ 16:20 |
Ik ga morgen wel even kijken | |
dennistd | vrijdag 8 februari 2019 @ 17:16 |
Hoge Hondstraat: Boxbergerweg: |