Bizar genoeg steunt de Duitse regulator de Europese Commissie wel:quote:Op zaterdag 2 februari 2019 15:50 schreef James1988 het volgende:
Ondertussen begint het er steeds meer op te lijken dat de fusie tussen Siemens en Alstom niet door kan gaan. EU-commissaris van mededinging Margrethe Vestager is niet overtuigd van de voordelen van de fusie, maar ziet wel flinke nadelen in het creëren van een bijna-monopolist. Meerdere nationale mededingingsautoriteiten zijn het met Verstager eens.
Frankrijk en Duitsland zijn niet blij met de houding van Vestager, de verantwoordelijke ministers zijn van mening dat de EU 'in het verleden leeft' en meer rekening zou moeten houden met 'de Chinese dreiging'.
Dat krijg je als je de rechten van de consumenten redelijkerwijs blijft verdedigen.quote:Op zondag 3 februari 2019 00:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Margrethe Vestager wordt gehaat door de grote bedrijven
Denk dat er maar weinig consumenten zijn die ooit een trein hebben gekocht...quote:Op zondag 3 februari 2019 01:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat krijg je als je de rechten van de consumenten redelijkerwijs blijft verdedigen.
Ja, want ze is inderdaad minister van algemene treinconcurrentiezaken.quote:Op zondag 3 februari 2019 10:39 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Denk dat er maar weinig consumenten zijn die ooit een trein hebben gekocht...
De fusie van verschillende Europese vliegtuigbouwers tot Airbus heeft ook goed uitgepakt voor de consument.
Die Chineze dreiging is ook wel uit te sluiten in de aanbesteding lijkt me. Veel slechter dan de Fyra kan ook niet.quote:Op zaterdag 2 februari 2019 15:50 schreef James1988 het volgende:
Ondertussen begint het er steeds meer op te lijken dat de fusie tussen Siemens en Alstom niet door kan gaan. EU-commissaris van mededinging Margrethe Vestager is niet overtuigd van de voordelen van de fusie, maar ziet wel flinke nadelen in het creëren van een bijna-monopolist. Meerdere nationale mededingingsautoriteiten zijn het met Verstager eens.
Frankrijk en Duitsland zijn niet blij met de houding van Vestager, de verantwoordelijke ministers zijn van mening dat de EU 'in het verleden leeft' en meer rekening zou moeten houden met 'de Chinese dreiging'.
Moeten er wel kwalitatieve Europese voorbeelden zijn, anders kunnen ze niet afkijkenquote:Op zondag 3 februari 2019 19:54 schreef James1988 het volgende:
Want de Chinezen leveren crap? Dacht het niet.
Tegenwoordig kunnen ze het prima zelf.quote:Op zondag 3 februari 2019 20:22 schreef Peter het volgende:
[..]
Moeten er wel kwalitatieve Europese voorbeelden zijn, anders kunnen ze niet afkijken
Absoluut geen crap. Misschien dat er in die berg wel ergens een Ansaldotje zit, maar de Chinese overheid zou zoiets niet licht nemen. Kost geld.quote:Op zondag 3 februari 2019 19:54 schreef James1988 het volgende:
Want de Chinezen leveren crap? Dacht het niet.
Verrassend, omdat je nu veel treinbewegingen met leeg materieel krijgt tussen Heerhugobijlmer en Uitgeestquote:Op zondag 3 februari 2019 21:20 schreef b2py het volgende:
Ik lees net op Twitter dat I&W heeft besloten het opstelterrein voor de sprinters óók naar Heerhugowaard te verplaatsen, dat worden dus en sprinters en IC’s aldaar.
Alsof een hedendaagse Europese of Canadese trein niet vol zit met Chinese elektronica.quote:Op zondag 3 februari 2019 21:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ben er echter niet van overtuigd dat de deur wijd openzetten voor de Chinezen een verstandig idee is, het is geen functionerende democratie en er zijn overal alarmbellen die afgaan als het gaat om achterdeuren in geleverde technologie. En dan nog, er wordt dan ook weer geroepen dat ze alleen goed kunnen concurreren als ze groot zijn en een front kunnen vormen. Vertel dat ook even tegen Stadler en CAF enzo eah.
Er is verschil tussen Chinese electronica en Chinese electronica.quote:Op maandag 4 februari 2019 08:00 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Alsof een hedendaagse Europese of Canadese trein niet vol zit met Chinese elektronica.
Goed argument manquote:En die elektronica hebben ze nou niet bepaald onder controle, zoals elke ICd reiziger nu bijna dagelijks mag ervaren.
China heeft wereldwijd gigantische belangen en veel invloed. Ze hebben een agenda. Er zijn indicaties China z'n productiecapaciteit gebruikt om bewust achterdeuren te creëren in aan het westen geleverde hardware. Van consumentenapparatuur is dat al langer bekend, zie bijvoorbeeld het feit dat álle hikvision camera's en dat is zo'n 95% van alle beveiligingscamerameuk die aan particulieren geleverd wordt onder honderden verschillende merken, een achterdeur hebben waarmee hoofdtoegang geregeld kan worden.quote:Op maandag 4 februari 2019 12:03 schreef MTL het volgende:
Ik zal dan maar niet te hard zeggen dat de hardware met de problemen in de VS en/of Maleisië gemaakt is, en dat ze nu in Zweden heel erg hard bezig zijn om om die fouten heen te programmeren
Misschien mis ik iets, maar wat heeft China daar precies mee te maken?
In elk elektronisch circuit dat in de afgelopen jaren waar ook ter wereld is gemaakt zit op een zijn minst 1 component dat uit China komt.quote:Op maandag 4 februari 2019 12:03 schreef MTL het volgende:
Misschien mis ik iets, maar wat heeft China daar precies mee te maken?
Die journalist mag wel beter zijn best doen.quote:Op maandag 4 februari 2019 12:45 schreef Stefanovic83 het volgende:
Aart zoekt een trein maatje.
Jullie kunnen hem vast wel een keer meenemen toch?
https://www.ad.nl/binnenl(...)arige-aart~a3799916/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |