abonnement Unibet Coolblue
pi_184785324
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 15:50 schreef James1988 het volgende:
Ondertussen begint het er steeds meer op te lijken dat de fusie tussen Siemens en Alstom niet door kan gaan. EU-commissaris van mededinging Margrethe Vestager is niet overtuigd van de voordelen van de fusie, maar ziet wel flinke nadelen in het creëren van een bijna-monopolist. Meerdere nationale mededingingsautoriteiten zijn het met Verstager eens.

Frankrijk en Duitsland zijn niet blij met de houding van Vestager, de verantwoordelijke ministers zijn van mening dat de EU 'in het verleden leeft' en meer rekening zou moeten houden met 'de Chinese dreiging'.
Bizar genoeg steunt de Duitse regulator de Europese Commissie wel:

Siemens und Alstom: Bundeskartellamt hat Bedenken gegen Bahnfusion
https://www.handelsblatt.(...)fusion/23860860.html
  zondag 3 februari 2019 @ 00:22:23 #102
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184785502
Margrethe Vestager wordt gehaat door de grote bedrijven :P
pi_184786346
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 00:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Margrethe Vestager wordt gehaat door de grote bedrijven :P
Dat krijg je als je de rechten van de consumenten redelijkerwijs blijft verdedigen.
Bier.
  zondag 3 februari 2019 @ 10:39:22 #104
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184789423
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 01:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat krijg je als je de rechten van de consumenten redelijkerwijs blijft verdedigen.
Denk dat er maar weinig consumenten zijn die ooit een trein hebben gekocht...

De fusie van verschillende Europese vliegtuigbouwers tot Airbus heeft ook goed uitgepakt voor de consument.
So we just called him Fred
pi_184791525
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 10:39 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Denk dat er maar weinig consumenten zijn die ooit een trein hebben gekocht...

De fusie van verschillende Europese vliegtuigbouwers tot Airbus heeft ook goed uitgepakt voor de consument.
Ja, want ze is inderdaad minister van algemene treinconcurrentiezaken.

En de EADS-fusie is niet te vergelijken.
Bier.
pi_184799536
🤨
  Moderator zondag 3 februari 2019 @ 19:53:00 #107
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184799649
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 15:50 schreef James1988 het volgende:
Ondertussen begint het er steeds meer op te lijken dat de fusie tussen Siemens en Alstom niet door kan gaan. EU-commissaris van mededinging Margrethe Vestager is niet overtuigd van de voordelen van de fusie, maar ziet wel flinke nadelen in het creëren van een bijna-monopolist. Meerdere nationale mededingingsautoriteiten zijn het met Verstager eens.

Frankrijk en Duitsland zijn niet blij met de houding van Vestager, de verantwoordelijke ministers zijn van mening dat de EU 'in het verleden leeft' en meer rekening zou moeten houden met 'de Chinese dreiging'.
Die Chineze dreiging is ook wel uit te sluiten in de aanbesteding lijkt me. Veel slechter dan de Fyra kan ook niet. :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 3 februari 2019 @ 19:54:43 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184799697
Want de Chinezen leveren crap? Dacht het niet. ;)
  PR/Manusje van alles zondag 3 februari 2019 @ 19:58:08 #109
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_184799770
Laat maar komen die treinen uit China. :9
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_184800262
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:54 schreef James1988 het volgende:
Want de Chinezen leveren crap? Dacht het niet. ;)
Moeten er wel kwalitatieve Europese voorbeelden zijn, anders kunnen ze niet afkijken :+
dag
  zondag 3 februari 2019 @ 20:30:30 #111
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184800525
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 20:22 schreef Peter het volgende:

[..]

Moeten er wel kwalitatieve Europese voorbeelden zijn, anders kunnen ze niet afkijken :+
Tegenwoordig kunnen ze het prima zelf.
pi_184802289
Ik lees net op Twitter dat I&W heeft besloten het opstelterrein voor de sprinters óók naar Heerhugowaard te verplaatsen, dat worden dus en sprinters en IC’s aldaar.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 3 februari 2019 @ 21:22:53 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_184802359
Heerhugowaard, daar gebeurt het :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184802400
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:54 schreef James1988 het volgende:
Want de Chinezen leveren crap? Dacht het niet. ;)
Absoluut geen crap. Misschien dat er in die berg wel ergens een Ansaldotje zit, maar de Chinese overheid zou zoiets niet licht nemen. Kost geld.

Ik ben er echter niet van overtuigd dat de deur wijd openzetten voor de Chinezen een verstandig idee is, het is geen functionerende democratie en er zijn overal alarmbellen die afgaan als het gaat om achterdeuren in geleverde technologie. En dan nog, er wordt dan ook weer geroepen dat ze alleen goed kunnen concurreren als ze groot zijn en een front kunnen vormen. Vertel dat ook even tegen Stadler en CAF enzo eah.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 3 februari 2019 @ 21:26:23 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_184802453
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 21:20 schreef b2py het volgende:
Ik lees net op Twitter dat I&W heeft besloten het opstelterrein voor de sprinters óók naar Heerhugowaard te verplaatsen, dat worden dus en sprinters en IC’s aldaar.
Verrassend, omdat je nu veel treinbewegingen met leeg materieel krijgt tussen Heerhugobijlmer en Uitgeest
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 3 februari 2019 @ 21:39:25 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_184802812
Niet haten op Ansaldo he kutjes :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184803065
Was ansaldo maar kut dan..
  maandag 4 februari 2019 @ 08:00:39 #118
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184809534
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 21:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ben er echter niet van overtuigd dat de deur wijd openzetten voor de Chinezen een verstandig idee is, het is geen functionerende democratie en er zijn overal alarmbellen die afgaan als het gaat om achterdeuren in geleverde technologie. En dan nog, er wordt dan ook weer geroepen dat ze alleen goed kunnen concurreren als ze groot zijn en een front kunnen vormen. Vertel dat ook even tegen Stadler en CAF enzo eah.
Alsof een hedendaagse Europese of Canadese trein niet vol zit met Chinese elektronica.

En die elektronica hebben ze nou niet bepaald onder controle, zoals elke ICd reiziger nu bijna dagelijks mag ervaren.
So we just called him Fred
pi_184810368
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2019 08:00 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Alsof een hedendaagse Europese of Canadese trein niet vol zit met Chinese elektronica.
Er is verschil tussen Chinese electronica en Chinese electronica.

quote:
En die elektronica hebben ze nou niet bepaald onder controle, zoals elke ICd reiziger nu bijna dagelijks mag ervaren.
Goed argument man (y)
Bier.
pi_184812541
Ik zal dan maar niet te hard zeggen dat de hardware met de problemen in de VS en/of Maleisië gemaakt is, en dat ze nu in Zweden heel erg hard bezig zijn om om die fouten heen te programmeren :P
Misschien mis ik iets, maar wat heeft China daar precies mee te maken?
pi_184812776
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 12:03 schreef MTL het volgende:
Ik zal dan maar niet te hard zeggen dat de hardware met de problemen in de VS en/of Maleisië gemaakt is, en dat ze nu in Zweden heel erg hard bezig zijn om om die fouten heen te programmeren :P
Misschien mis ik iets, maar wat heeft China daar precies mee te maken?
China heeft wereldwijd gigantische belangen en veel invloed. Ze hebben een agenda. Er zijn indicaties China z'n productiecapaciteit gebruikt om bewust achterdeuren te creëren in aan het westen geleverde hardware. Van consumentenapparatuur is dat al langer bekend, zie bijvoorbeeld het feit dat álle hikvision camera's en dat is zo'n 95% van alle beveiligingscamerameuk die aan particulieren geleverd wordt onder honderden verschillende merken, een achterdeur hebben waarmee hoofdtoegang geregeld kan worden.

En voor Enterprise-apparatuur is in 2018 ook een rel over geweest maar daar is het bewijs nog niet 100% overtuigend. Dat de Chinese overheid middels de Chinese techbedrijven invloed probeert uit te oefenen in de rest van de wereld is in ieder geval wel helder. Voor meer informatie verwijs ik je onder andere naar de Intelligence Briefing die vorige week in het Congres van de VS gehouden werd.
Bier.
pi_184813176
8)7
Dat was de vraag toch helemaal niet? :P
Ik stelde de retorische vraag over wat China te maken zou hebben met het falen van de ICD. Nou, niks dus :P
pi_184813306
Aart zoekt een trein maatje.
Jullie kunnen hem vast wel een keer meenemen toch?

https://www.ad.nl/binnenl(...)arige-aart~a3799916/
  dinsdag 5 februari 2019 @ 00:15:15 #124
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184827388
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 12:03 schreef MTL het volgende:
Misschien mis ik iets, maar wat heeft China daar precies mee te maken?
In elk elektronisch circuit dat in de afgelopen jaren waar ook ter wereld is gemaakt zit op een zijn minst 1 component dat uit China komt.
So we just called him Fred
  dinsdag 5 februari 2019 @ 00:22:07 #125
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184827455
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 12:45 schreef Stefanovic83 het volgende:
Aart zoekt een trein maatje.
Jullie kunnen hem vast wel een keer meenemen toch?

https://www.ad.nl/binnenl(...)arige-aart~a3799916/
Die journalist mag wel beter zijn best doen.
Hij reist niet graag met onbekenden en zoekt een onbekende om mee te reizen?

Hij kent de dienstregeling uit zijn hoofd, maar weet niet in de juiste trein te vinden en hij pakt juist met een begeleider de verkeerde trein?
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')