ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Waar heb je dat vandaan? Ik weet dat het op Olst - Zwolle niet meer gebruikt wordt, maar op de grensbaanvakken kan het voor zover ik weet nog gewoon gebruikt worden. Ja, het is onwaarschijnlijk, en ja, het is ongelooflijk omslachtig dus zal het in de praktijk niet meer gebeuren, maar het zou wel gewoon mogelijk moeten zijn. En dan de volgende vraag: zou een reisinformant überhaupt op de hoogte zijn van dat soort technische praat? Die krijgt alleen het resultaat door en zal weinig weten over het onderliggende probleem. Daarnaast is het ook goed mogelijk dat 'problemen met de bovenleiding' de eerste melding was en dat er toen nog geen informatie was dat de treinen zelf mogelijk het probleem waren. Als eenmaal een reden vermeldt staat, dan zal die sowieso niet zo snel aangepast worden.
[ Bericht 23% gewijzigd door MTL op 30-01-2019 11:31:23 ]
Waar heb je dat vandaan? Ik weet dat het op Olst - Zwolle niet meer gebruikt wordt, maar op de grensbaanvakken kan het voor zover ik weet nog gewoon gebruikt worden. Ja, het is onwaarschijnlijk, en ja, het is ongelooflijk omslachtig dus zal het in de praktijk niet meer gebeuren, maar het zou wel gewoon mogelijk moeten zijn.
Volgens mij mocht het op Maliebaan-Blauwkapel ook al niet gebruikt worden in het verleden. Iemand zal wel bedacht hebben dat het heel gevaarlijk is of zo...
quote:
En dan de volgende vraag: zou een reisinformant überhaupt op de hoogte zijn van dat soort technische praat? Die krijgt alleen het resultaat door en zal weinig weten over het onderliggende probleem. Daarnaast is het ook goed mogelijk dat 'problemen met de bovenleiding' de eerste melding was en dat er toen nog geen informatie was dat de treinen zelf mogelijk het probleem waren. Als eenmaal een reden vermeldt staat, dan zal die sowieso niet zo snel aangepast worden.
Daar zit wat in ja. Maar het is wel opvallend dat het weer mis gaat bij een grensoverschrijdende verbinding. Daar valt echt nog heel erg veel winst te behalen op het gebied van reisinformatie, maar het lijkt alsof het ze allemaal weinig interesseert.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Inmiddels weten ze dus wel waardoor (of althans, denken ze te weten). Maar voordat de vlag wordt uitgehangen gaat de oplossing geïmplementeerd worden, en heel erg goed getest worden. Voordat daarna de toelating rond is... Daarna pas kan hopelijk de vlag uit. En in dit geval ligt het probleem niet eens echt bij Bombardier (die moeten er ook wel slapeloze nachten van hebben volgens mij ).
[ Bericht 24% gewijzigd door MTL op 30-01-2019 17:02:53 ]
Op woensdag 30 januari 2019 16:57 schreef MTL het volgende: Inmiddels weten ze dus wel waardoor (of althans, denken ze te weten). Maar voordat de vlag wordt uitgehangen gaat de oplossing geïmplementeerd worden, en heel erg goed getest worden. Voordat daarna de toelating rond is... Daarna pas kan hopelijk de vlag uit. En in dit geval ligt het probleem niet eens echt bij Bombardier (die moeten er ook wel slapeloze nachten van hebben volgens mij ).
Op woensdag 30 januari 2019 16:57 schreef MTL het volgende: Inmiddels weten ze dus wel waardoor (of althans, denken ze te weten). Maar voordat de vlag wordt uitgehangen gaat de oplossing geïmplementeerd worden, en heel erg goed getest worden. Voordat daarna de toelating rond is... Daarna pas kan hopelijk de vlag uit. En in dit geval ligt het probleem niet eens echt bij Bombardier (die moeten er ook wel slapeloze nachten van hebben volgens mij ).
het zijn gewoon bedieningsfouten ik zeg MTL een paar 100 keer clonen en je hebt nergens meer last van. ze zullen in het buitenland jaloers zijn op het product ICd
Helaas, * MTL heeft wel eens stil gestaan door de fout. Hier kan geen enkele machinist wat aan doen. Wel was ik in beide gevallen snel weer op weg en is er ook in beide gevallen geen storingsmelding verschenen. Scheelt weer voor de statistieken op rijdendetreinen
het zijn gewoon bedieningsfouten ik zeg MTL een paar 100 keer clonen en je hebt nergens meer last van. ze zullen in het buitenland jaloers zijn op het product ICd
Op woensdag 30 januari 2019 17:15 schreef MTL het volgende: Helaas, * MTL heeft wel eens stil gestaan door de fout. Hier kan geen enkele machinist wat aan doen. Wel was ik in beide gevallen snel weer op weg en is er ook in beide gevallen geen storingsmelding verschenen. Scheelt weer voor de statistieken op rijdendetreinen
ja vorige week gingen mijn ouders een paar dagen naar engeland om mijn broer op te zoeken. omdat ze om 18:00 zouden vliegen besloten ze met de trein te gaan en mijn pa vertelde toen ze terug kwamen dat ze kort na vertrek uit rotterdam stil kwamen te staan en dat het 10 minuten had geduurd dus ik zeg je mag blij zijn dat het maar 10 minuten heeft duurde
Gewoon eerst een jaar testen en hopen. Heel veel hopen Een eerste achievement zou zijn als ze het probleem betrouwbaar kunnen reproduceren. En misschien dat er daarna een plausibel verhaal ontstaat over waarom die tien treinen wel stil vallen en de andere 1590 niet. Pas dan is er alleen nog maar een duidelijk(er) beeld van wat het probleem mogelijk is. Dan moet er nog een oplossing bedacht, getest en geïmplementeerd worden.
Maar waarschijnlijk kun je net zo goed wachten op "die nieuwe treinen die in 2021 komen" (welke gaat dat over eigenlijk? )
Maar ja, nu al niks doen "ja over 2 jaar komen er toch nieuwe treinen" dat is natuurlijk ook geen optie. Maar objectief gezien is het waarschijnlijk verspilde moeite wat er nu gedaan wordt (tenzij die nieuwe treinen ook weer tot Sint-Juttemis vertraging oplopen natuurlijk. Hoekse Lijn iemand? )
Jonguh Ik vraag gewoon wat Het is geen bewezen techniek toch? Voordat we nu gaan aannemen van "in 2021 komt ICNG en dan zijn DUS alle problemen de wereld uit"
Jonguh Ik vraag gewoon wat Het is geen bewezen techniek toch? Voordat we nu gaan aannemen van "in 2021 komt ICNG en dan zijn DUS alle problemen de wereld uit" [ afbeelding ]
Dat is dus ook precies hoe ik erover denk. Er wordt véél te optimistisch gedacht over de ICNG, het is een nieuw product* van een leverancier die al twee decennia meer aan NS heeft geleverd en die ook geen ervaring heeft met de nukken van de HSL-Zuid.
Dat betekent niet dat ICNG geen schijn van kans heeft, maar wel voor 'getemperd optimisme'. Voor de Eurostar e320 hebben ze bijna 2 jaar aan testritten nodig gehad voordat de eerste trein met reizigers de grens overkwam. En dat was een bestaand type dat zelfs al in reizigersdienst was in GB, Kanaaltunnel, FR en BE.
* Weliswaar ontwikkeld op basis van bestaande treinen, maar het eindresultaat is een nieuw type. En ook die bestaande treinen hebben nog geen meter in Nederland gereden.
Gewoon eerst een jaar testen en hopen. Heel veel hopen Een eerste achievement zou zijn als ze het probleem betrouwbaar kunnen reproduceren. En misschien dat er daarna een plausibel verhaal ontstaat over waarom die tien treinen wel stil vallen en de andere 1590 niet. Pas dan is er alleen nog maar een duidelijk(er) beeld van wat het probleem mogelijk is. Dan moet er nog een oplossing bedacht, getest en geïmplementeerd worden.
De oplossing is er dus al. Het probleem is gereproduceerd, is bekend waar het zit, de fabrikant van de betreffende hardware heeft toegegeven dat het daarin inderdaad mis gaat, dus het is nu een kwestie van implementatie, testen, heel veel testen en hopen dat ILT niet te moeilijk doet met toelating.
Jonguh Ik vraag gewoon wat Het is geen bewezen techniek toch? Voordat we nu gaan aannemen van "in 2021 komt ICNG en dan zijn DUS alle problemen de wereld uit" [ afbeelding ]
Hooguit dat de fabrikant momenteel een beter track record heeft dan de fabrikant van die locomotieven..
Op woensdag 30 januari 2019 17:58 schreef MTL het volgende: Nou, Alstom is hard op weg met de ICNG om het wel degelijk te laat aan te laten komen. We gaan het meemaken
Weer zo'n paniekhaas. Nog 2 jaar op de klok en nou al zwetende bilnaadjes. Zo wordt het nooit wat daar
Op woensdag 30 januari 2019 17:58 schreef MTL het volgende: Nou, Alstom is hard op weg met de ICNG om het wel degelijk te laat aan te laten komen. We gaan het meemaken
Weer zo'n paniekhaas. Nog 2 jaar op de klok en nou al zwetende bilnaadjes. Zo wordt het nooit wat daar
Nah, op zich moet het goed komen, maar als er nu zoiets gebeurd als met FLIRT en SNG gebeurde, dan krijg je dus een vrij krappe periode voor de instroom.
Non-nieuws. Elke trein loopt op een bepaald punt wel wat vertraging op. Daarom wordt ook gewoon december 2020 gecommuniceerd en niet de 'als alles goed gaat'-datum. Die december 2020 moet geen probleem zijn, tenzij er natuurlijk echt iets finaal mis gaat. Je weet het nooit
Nah, op zich moet het goed komen, maar als er nu zoiets gebeurd als met FLIRT en SNG gebeurde, dan krijg je dus een vrij krappe periode voor de instroom.
En wat is daar mis mee? Die Flirts zijn als een razende in gebruik genomen en ze rijden als een tierelier onniedan
En wat is daar mis mee? Die Flirts zijn als een razende in gebruik genomen en ze rijden als een tierelier onniedan
Er is weinig mis met de FLIRT en SNG, maar tijdens de testperiode werd er bij beide treinen tegen bepaalde zaken aangelopen. Beiden hadden ze bijvoorbeeld al in de zomer in dienst moeten rijden (als alles goed ging), en voor allebei werd het uiteindelijk november/december.
Edit: en natuurlijk heb je bij alle treinen issues. Sommige zijn meer aanwezig voor de reizigers (zoals de FLIRT met de uitschuiftrede), andere minder aanwezig.
Ja, maar dan is de Traxx ook een behoorlijk insignificant iets. Zeg dat maar niet te hard tegen de reizigers
quote:
Op woensdag 30 januari 2019 18:08 schreef James1988 het volgende: Je moet eens kijken naar de Class 710 die Bombardier aan London Overground levert. Kun je lachen.
Daar zijn ook wat probleempjes mee? Grote kans overigens dat de vondst van het probleem van de Traxx ook op een heleboel andere platforms aanwezig is, dus dat kan ook op andere projecten positieve impact hebben.
Die had in mei 2018 in dienst moeten komen op de 'Goblin' (Gospel Oak - Barking), is nog altijd niet in dienst, terwijl de volgende klant voor de dieseltreinen die er nu nog rijden ze inmiddels begint op te eisen.
Wikipedia, onze grote bron van alle informatie, geeft zelfs aan dat het meer dan 18 maanden is uitgelopen inmiddels qua levering? Au, dan is er wel iets anders aan de hand dan de fout waar wij tegenaan lopen
Op woensdag 30 januari 2019 18:20 schreef MTL het volgende: Wikipedia, onze grote bron van alle informatie, geeft zelfs aan dat het meer dan 18 maanden is uitgelopen inmiddels qua levering? Au, dan is er wel iets anders aan de hand dan de fout waar wij tegenaan lopen
Met de Class 345 voor Crossrail (Elizabeth Line) gaat het ook niet lekker, maar daar is de nood wat minder hoog omdat heel Crossrail inmiddels jaren vertraging heeft.
Eigenlijk had die lijn afgelopen december moeten openen, inmiddels houdt men er rekening mee dat zelfs 2020 niet meer haalbaar is.
Op woensdag 30 januari 2019 18:36 schreef James1988 het volgende: maar daar is de nood wat minder hoog omdat heel Crossrail inmiddels jaren vertraging heeft.
"Kan de werkelijkheid niet naar de verwachting, dan moet de verwachting maar naar de werkelijkheid"?
BBCTomEdwards twitterde op woensdag 30-01-2019 om 12:26:01 NEW Gospel Oak Barking update Tfl board: strong likelihood last diesel train leaves before new trains arrive. Won’t be able to operate 4 trains an hour but 2 an hour but will be twice the length. Upsetting process in term of service we can provide reageerretweet
De "Goblin", de lijn Gospel Oak - Barking, is in 2007 overgegaan van het toenmalige Silverlink naar Transport for London. In 2010 zijn 8 nieuwe tweedelige dieseltreinstellen Class 172 op de lijn gaan rijden, ter vervanging van oudere treinen. Er zijn 6 treinen nodig om de complete dienstregeling te kunnen rijden, 1 staat op reserve en 1 krijgt onderhoud.
Toen de lijn overging naar TfL hing er geen bovenleiding. In de periode 2015-2018 is de lijn geëlektrificeerd zodat er langere elektrische treinen zouden kunnen rijden: de Class 710.
De dieseltjes werden vervolgens geclaimd door West Midlands Trains (Abellio) voor inzet rond Birmingham. TfL heeft de lease van de 172s enige tijd kunnen verlengen, maar inmiddels is het geduld van Abellio op. Er zijn al twee treinen vertrokken, waardoor men op werkdagen alle treinen nodig heeft en er niks fout mag gaan, 's weekends wordt de dienstregeling al uitgedund om de treinen te kunnen onderhouden. De komende tijd gaan de resterende 6 treinen dus ook vertrekken.
TfL heeft 3 elektrische treinen van de andere Overground-lijnen gehaald en ingekort tot 4 bakken om zo toch nog iets te kunnen laten rijden op de Goblin (de maximale treinlengte is 80 meter). Daarmee kunnen ze een halfuursdienst rijden, maar 's weekends zal er wederom gesnoeid moeten worden.
Het lastige aan de Goblin (en de andere Overground-lijnen) is dat er wordt gereden met eenmansbediening, waarbij gebruik wordt gemaakt van camera's in de cabine om het vertrekproces in de gaten te houden. Er is in het VK wel ander elektrisch materieel beschikbaar, maar dit heeft geen camera's. Conducteurs introduceren duurt dan weer vele maanden aan werving en opleiding.
[ Bericht 5% gewijzigd door James1988 op 30-01-2019 20:19:40 ]
BBCTomEdwards twitterde op woensdag 30-01-2019 om 12:26:01 NEW Gospel Oak Barking update Tfl board: strong likelihood last diesel train leaves before new trains arrive. Won’t be able to operate 4 trains an hour but 2 an hour but will be twice the length. Upsetting process in term of service we can provide reageerretweet
De "Goblin", de lijn Gospel Oak - Barking, is in 2007 overgegaan van het toenmalige Silverlink naar Transport for London. In 2010 zijn 8 nieuwe tweedelige dieseltreinstellen Class 172 op de lijn gaan rijden, ter vervanging van oudere treinen. Er zijn 6 treinen nodig om de complete dienstregeling te kunnen rijden, 1 staat op reserve en 1 krijgt onderhoud.
Toen de lijn overging naar TfL hing er geen bovenleiding. In de periode 2015-2018 is de lijn geëlektrificeerd zodat er langere elektrische treinen zouden kunnen rijden: de Class 710.
De dieseltjes werden vervolgens geclaimd door West Midlands Trains (Abellio) voor inzet rond Birmingham. TfL heeft de lease van de 172s enige tijd kunnen verlengen, maar inmiddels is het geduld van Abellio op. Er zijn al twee treinen vertrokken, waardoor men op werkdagen alle treinen nodig heeft en er niks fout mag gaan, 's weekends wordt de dienstregeling al uitgedund om de treinen te kunnen onderhouden. De komende tijd gaan de resterende 6 treinen dus ook vertrekken.
TfL heeft 3 elektrische treinen van de andere Overground-lijnen gehaald en ingekort tot 4 bakken om zo toch nog iets te kunnen laten rijden op de Goblin (de maximale treinlengte is 80 meter). Daarmee kunnen ze een halfuursdienst rijden, maar 's weekends zal er wederom gesnoeid moeten worden.
Het lastige aan de Goblin (en de andere Overground-lijnen) is dat er wordt gereden met eenmansbediening, waarbij gebruik wordt gemaakt van camera's in de cabine om het vertrekproces in de gaten te houden. Er is in het VK wel ander elektrisch materieel beschikbaar, maar dit heeft geen camera's. Conducteurs introduceren duurt dan weer vele maanden aan werving en opleiding.
ProRail_VL twitterde op woensdag 30-01-2019 om 23:30:36 Tilburg Universiteit- Gilze Rijen> Trein 1180 staat gestrand na een noodremtrekking> Mogelijk is de trein nu ook defect> Machinist overlegt met de technische helpdesk om de trein weer aan de praat te krijgen> Vertraging voor overig treinverkeer. reageerretweet
Gaat de Intercity niet vanzelf Defect dan werkt altijd de noodrem nog
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Huh? Een trein defect door een noodremtrekking? Dan is of de noodremtrekker zelf fysiek defect of het personeel heeft voor de verandering weer eens geen idee hoe het noodremoverbruggingssysteem werkt op die dingen (en dat je het bij problemen ook gewoon uit kan zetten, dan functioneert het weer als een ouderwets systeem waarbij je een gat in de treinleiding trekt).
Maar een noodrem overbruggen moet gewoon kunnen toch?
Het NBA systeem wordt gebruikt. Als je aan de noodrem trekt gebeurd er niks, alleen krijgt de machinist een symbooltje in beeld en brult er iemand heel erg hard "Notbremse" door de cabine. Dan kan je drie dingen doen: remmen en de trein stilzetten op een goede locatie, de noodremaanvraag bevestigen, maar doorrijden tot de eerstvolgende geschikte plek om te stoppen (je wilt bijvoorbeeld niet in de spanningssluis tot stilstand komen, da's niet zo handig) en als laatste optie: niks doen, dan krijg je automatisch na 10 seconden een noodremming.
Echter is het NBA systeem in de ICR rijtuigen vrij, eh, fragiel. Als er een rijtuig tussen zit die even niet wil meewerken, dan kan het zijn dat je daarvan foutmeldingen krijgt en de icoontjes in beeld blijven staan. Dat kan opgevat worden als zijnde 'noodremtrekking' en die HC mag de hele trein drie keer door gaan rennen op zoek naar de noodremtrekker die er niet is
Het NBA systeem wordt gebruikt. Als je aan de noodrem trekt gebeurd er niks, alleen krijgt de machinist een symbooltje in beeld en brult er iemand heel erg hard "Notbremse" door de cabine. Dan kan je drie dingen doen: remmen en de trein stilzetten op een goede locatie, de noodremaanvraag bevestigen, maar doorrijden tot de eerstvolgende geschikte plek om te stoppen (je wilt bijvoorbeeld niet in de spanningssluis tot stilstand komen, da's niet zo handig) en als laatste optie: niks doen, dan krijg je automatisch na 10 seconden een noodremming.
Echter is het NBA systeem in de ICR rijtuigen vrij, eh, fragiel. Als er een rijtuig tussen zit die even niet wil meewerken, dan kan het zijn dat je daarvan foutmeldingen krijgt en de icoontjes in beeld blijven staan. Dat kan opgevat worden als zijnde 'noodremtrekking' en die HC mag de hele trein drie keer door gaan rennen op zoek naar de noodremtrekker die er niet is
Fragiel, net als de rest van de trein dus eigenlijk
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Proef met Treinalert: meld overlast in de trein per sms of app
Dit voorjaar start een proef om overlast in de trein te melden via sms of app. De proef moet uitwijzen of het (anoniem) melden van overlast ervoor zorgt dat reizigers zich prettiger voelen in de trein. NS gaat de proef uitvoeren in treinen en op stations in het zuiden van het land.
Dat schrijft staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur en Waterstaat) donderdag aan de Tweede Kamer.
Van Veldhoven: 'Ik wil dat reizigers zich veilig voelen in de trein, ook laat in de avond of in een lege coupé. NS werkt hard aan de veiligheid in de trein, maar kan niet alle overlast in z’n eentje voorkomen. Dan kan het best fijn zijn als je NS met dit Treinalert een seintje kunt geven, bijvoorbeeld als je ziet dat een dronken reiziger mensen lastig valt of meubilair wordt vernield.' Ervaringen met stil melden Het stil melden van overlast kan al in een aantal bioscopen in Nederland. In Engeland en België kan dat ook in de trein. Reizigers kunnen daar via de sms bijvoorbeeld melding doen van mensen die de sfeer in de trein of station vergallen of dingen vernielen. Bij echt ernstige incidenten moeten reizigers 112 bellen. NS neemt ervaringen uit België en Engeland mee bij het opzetten van de proef.
In het voorjaar van start Meldingen die reizigers doen komen binnen bij de meldkamer van NS. Indien het nodig is om hulp te bieden kan personeel in de trein of op het station dat doen. NS werkt de proef uit zodat die in het voorjaar kan starten. Op basis van de uitkomsten bepaalt NS of de proef een vervolg krijgt.
Actieprogramma sociale veiligheid Miljoenen Nederlanders maken elke dag gebruik van het openbaar vervoer. Om de veiligheid in het OV te bevorderen werken vervoerders, politie, vakbonden en verschillende overheden samen in het actieprogramma sociale veiligheid. De afgelopen jaren hebben vervoerders tal van maatregelen genomen. Denk aan camera’s en poortjes op de stations, de afschaffing van contant geld in de bus en bodycams voor Veiligheid & Service-medewerkers in de trein.
Hoe gaan ze dat doen met ov dagkaarten zoals de primera die jaarlijks verkoopt??
Goeie vraag. Dat zal dan toch een chipkaart moeten worden, of misschien een los busticket erbij dat gestempeld wordt door de chauffeur. Al kan dat laatste natuurlijk ook weer niet bij een open instapbeleid en poortjes bij de metro.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Niet echt, soort van. Er zit bij ons nog een rooster tussen de brander en de spoorstaaf, die dus gloeiend heet wordt en ook stralingswarmte verspreid. Dit wordt door een beschermkap gericht naar de rails geleid. Daarom zie je bij ons nooit de vlammen.
Op donderdag 31 januari 2019 22:49 schreef dennistd het volgende: De Nordwestbahn wil in NRW een aantal treindiensten vervangen door bussen omdat ze geen machinisten meer kunnen vinden
Wat nieuws over de V250: vanaf 4 februari gaan er weer proefritten gereden worden, 'in het voorjaar' zou de trein moeten worden ingezet op Milaan - Ancona - Pescara - Bari - Lecce.
De trein is ook meteen in een nieuw jasje gestoken: vorig jaar doken er beelden op van een V250 in Frecciarossa-kleuren, Ferrovie.it heeft een foto weten te bemachtigen van de V250 in Frecciaargento-kleurstelling:
Op donderdag 31 januari 2019 17:25 schreef MTL het volgende: Niet echt, soort van. Er zit bij ons nog een rooster tussen de brander en de spoorstaaf, die dus gloeiend heet wordt en ook stralingswarmte verspreid. Dit wordt door een beschermkap gericht naar de rails geleid. Daarom zie je bij ons nooit de vlammen.
Klopt. En een deel is elektrisch.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Van de 32 reeds geleverde treinen kampen er 8 met zware technische problemen, slechte kwaliteit bekabeling zorgt voor ernstige problemen met de deurbediening. Slijtage aan de stroomafnemers is ook veel hoger dan normaal.
In May 2015 the parent company Bombardier Inc. announced that it intended to split or spin-off Bombardier Transportation as a separate publicly traded company, while retaining control as the majority owner. Lutz Bertling, president and CEO of Bombardier Transportation stated that a primary motivation for the sell off was to increase the company's financial flexibility, for potential acquisitions or consolidations, allowing the company to better compete with an anticipated Chinese presence in the European market. An IPO was planned for late 2015. In late 2015 the public investor Caisse de dépôt et placement du Québec (CDPQ) acquired a 1.5 billion USD stake in Bombardier Transportation in the form of a bond/equity hybrid, with the shares returned to CDPQ dependent on the financial performance of the company. The investment initially representing a 30% stake - a valuation of $5 billion. The sale was required in part to continue the financing of the parent company's CSeries jet, a major cause of a $4.6billion loss for the parent company in 2015. Bron
Lang verhaal kort: de treintjesfabriek moest het kapitaal opleveren om de vliegtuigjesfabriek voort te laten bestaan. Al het kapitaal is bezuinigd, met als gevolg dat er nu bezuinigd moet worden. En dat heeft weer als gevolg dat de kwaliteit achteruit holt.
Ondertussen begint het er steeds meer op te lijken dat de fusie tussen Siemens en Alstom niet door kan gaan. EU-commissaris van mededinging Margrethe Vestager is niet overtuigd van de voordelen van de fusie, maar ziet wel flinke nadelen in het creëren van een bijna-monopolist. Meerdere nationale mededingingsautoriteiten zijn het met Verstager eens.
Frankrijk en Duitsland zijn niet blij met de houding van Vestager, de verantwoordelijke ministers zijn van mening dat de EU 'in het verleden leeft' en meer rekening zou moeten houden met 'de Chinese dreiging'.
Op zaterdag 2 februari 2019 15:50 schreef James1988 het volgende: Ondertussen begint het er steeds meer op te lijken dat de fusie tussen Siemens en Alstom niet door kan gaan. EU-commissaris van mededinging Margrethe Vestager is niet overtuigd van de voordelen van de fusie, maar ziet wel flinke nadelen in het creëren van een bijna-monopolist. Meerdere nationale mededingingsautoriteiten zijn het met Verstager eens.
Frankrijk en Duitsland zijn niet blij met de houding van Vestager, de verantwoordelijke ministers zijn van mening dat de EU 'in het verleden leeft' en meer rekening zou moeten houden met 'de Chinese dreiging'.
Bizar genoeg steunt de Duitse regulator de Europese Commissie wel:
Op zaterdag 2 februari 2019 15:50 schreef James1988 het volgende: Ondertussen begint het er steeds meer op te lijken dat de fusie tussen Siemens en Alstom niet door kan gaan. EU-commissaris van mededinging Margrethe Vestager is niet overtuigd van de voordelen van de fusie, maar ziet wel flinke nadelen in het creëren van een bijna-monopolist. Meerdere nationale mededingingsautoriteiten zijn het met Verstager eens.
Frankrijk en Duitsland zijn niet blij met de houding van Vestager, de verantwoordelijke ministers zijn van mening dat de EU 'in het verleden leeft' en meer rekening zou moeten houden met 'de Chinese dreiging'.
Die Chineze dreiging is ook wel uit te sluiten in de aanbesteding lijkt me. Veel slechter dan de Fyra kan ook niet.
Ik lees net op Twitter dat I&W heeft besloten het opstelterrein voor de sprinters óók naar Heerhugowaard te verplaatsen, dat worden dus en sprinters en IC’s aldaar.
Absoluut geen crap. Misschien dat er in die berg wel ergens een Ansaldotje zit, maar de Chinese overheid zou zoiets niet licht nemen. Kost geld.
Ik ben er echter niet van overtuigd dat de deur wijd openzetten voor de Chinezen een verstandig idee is, het is geen functionerende democratie en er zijn overal alarmbellen die afgaan als het gaat om achterdeuren in geleverde technologie. En dan nog, er wordt dan ook weer geroepen dat ze alleen goed kunnen concurreren als ze groot zijn en een front kunnen vormen. Vertel dat ook even tegen Stadler en CAF enzo eah.
Op zondag 3 februari 2019 21:20 schreef b2py het volgende: Ik lees net op Twitter dat I&W heeft besloten het opstelterrein voor de sprinters óók naar Heerhugowaard te verplaatsen, dat worden dus en sprinters en IC’s aldaar.
Verrassend, omdat je nu veel treinbewegingen met leeg materieel krijgt tussen Heerhugobijlmer en Uitgeest
Op zondag 3 februari 2019 21:24 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik ben er echter niet van overtuigd dat de deur wijd openzetten voor de Chinezen een verstandig idee is, het is geen functionerende democratie en er zijn overal alarmbellen die afgaan als het gaat om achterdeuren in geleverde technologie. En dan nog, er wordt dan ook weer geroepen dat ze alleen goed kunnen concurreren als ze groot zijn en een front kunnen vormen. Vertel dat ook even tegen Stadler en CAF enzo eah.
Alsof een hedendaagse Europese of Canadese trein niet vol zit met Chinese elektronica.
En die elektronica hebben ze nou niet bepaald onder controle, zoals elke ICd reiziger nu bijna dagelijks mag ervaren.
Ik zal dan maar niet te hard zeggen dat de hardware met de problemen in de VS en/of Maleisië gemaakt is, en dat ze nu in Zweden heel erg hard bezig zijn om om die fouten heen te programmeren Misschien mis ik iets, maar wat heeft China daar precies mee te maken?
Op maandag 4 februari 2019 12:03 schreef MTL het volgende: Ik zal dan maar niet te hard zeggen dat de hardware met de problemen in de VS en/of Maleisië gemaakt is, en dat ze nu in Zweden heel erg hard bezig zijn om om die fouten heen te programmeren Misschien mis ik iets, maar wat heeft China daar precies mee te maken?
China heeft wereldwijd gigantische belangen en veel invloed. Ze hebben een agenda. Er zijn indicaties China z'n productiecapaciteit gebruikt om bewust achterdeuren te creëren in aan het westen geleverde hardware. Van consumentenapparatuur is dat al langer bekend, zie bijvoorbeeld het feit dat álle hikvision camera's en dat is zo'n 95% van alle beveiligingscamerameuk die aan particulieren geleverd wordt onder honderden verschillende merken, een achterdeur hebben waarmee hoofdtoegang geregeld kan worden.
En voor Enterprise-apparatuur is in 2018 ook een rel over geweest maar daar is het bewijs nog niet 100% overtuigend. Dat de Chinese overheid middels de Chinese techbedrijven invloed probeert uit te oefenen in de rest van de wereld is in ieder geval wel helder. Voor meer informatie verwijs ik je onder andere naar de Intelligence Briefing die vorige week in het Congres van de VS gehouden werd.
Die journalist mag wel beter zijn best doen. Hij reist niet graag met onbekenden en zoekt een onbekende om mee te reizen?
Hij kent de dienstregeling uit zijn hoofd, maar weet niet in de juiste trein te vinden en hij pakt juist met een begeleider de verkeerde trein?
En van Arnhem naar Utrecht willen maar dan de verkeerde trein pakken en in Amsterdam uitkomen? Volgens mij heet dat ook wel gewoon niet op tijd uitstappen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 5 februari 2019 06:45 schreef MCH het volgende: Mag je met actiekaarten zoals van de Kruidvat reizen zonder toeslag met de nieuwe stoptrein naar Aken? Met een studenten-ov mag het wel geloof ik.
Nou ja, in principe zou dat gewoon moeten kunnen bij de kaartautomaat vind ik. Enige dat van belang is is de naam, product en Aztec-code, dat past ook wel op een formaat dat nu als kwitantie gebruikt wordt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Waarom niet gewoon een code die je in kan voeren / scannen op een kaartautomaat en dan het reisproduct op je ov chipkaart kan laden of een eenmalig kaartje kan uit laten werpen.
Waarom niet gewoon een code die je in kan voeren / scannen op een kaartautomaat en dan het reisproduct op je ov chipkaart kan laden of een eenmalig kaartje kan uit laten werpen.
het lijkt mij erg ingewikkeld om een e-ticket bij een kaartautomaat te laten afdrukken. voor zover ik weet print de kaartautomaat momenteel alleen een soort kassabon voor als je iets gekocht hebt. dan zal dat 'printen' betekenen dat je een wegwerp ovchipkaart krijgt. en zit je aan 1 euro extra kosten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op dinsdag 5 februari 2019 14:53 schreef spectrumanalyser het volgende: het lijkt mij erg ingewikkeld om een e-ticket bij een kaartautomaat te laten afdrukken. voor zover ik weet print de kaartautomaat momenteel alleen een soort kassabon voor als je iets gekocht hebt. dan zal dat 'printen' betekenen dat je een wegwerp ovchipkaart krijgt. en zit je aan 1 euro extra kosten.
Ach, 1 euro opslag vind ik ook best schappelijk als je niet mee wilt met de vaart der volkeren. Wat is er verder 'heel ingewikkeld'aan een e-ticket laten verzilveren op een automaat?
Als NS alleen maar wegwerp-chipkaarten kan uitgeven met de automaten dan moeten ze het ticket daar maar opzetten. Hoewel ik dat een aparte ontwerpkeuze blijf vinden. Ik bedoel, al tien jaar geleden kon ik Europese reisadviezen printen bij een DB kaartautomaat. Dat was geheel gratis op thermisch papier. Een ticket met barcode is toch vele malen simpeler dan zo'n wegwerp chipkaart?
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Toen NS met het OV-chipkaartproject begon wilden ze het liefste dat helemaal niemand meer een kaartautomaat zou hoeven te gebruiken, maar dat iedereen met de OV-chipkaart reist. De QR-codes zijn een latere toevoeging.
Dat was heel goed te zien toen de eerste poortjes werden geplaatst: er was helemaal geen QR-codelezer aanwezig. Die werden pas later geplaatst, toen men tot de ontdekking kwam dat er internationale reizigers zijn en toen de webshop op ns.nl werd geïntroduceerd.
Als men van begin af aan had bedacht dat er QR-codes gebruikt zouden kunnen worden, dan zou men nooit de wegwerpchipkaart en bijbehorende toeslag hebben geïntroduceerd. Dan zouden de kaartautomaten die er stonden een QR-code op het kaartje printen, en klaar.
Waarom niet gewoon een code die je in kan voeren / scannen op een kaartautomaat en dan het reisproduct op je ov chipkaart kan laden of een eenmalig kaartje kan uit laten werpen.
En dat je met die kaart alleen maar hoeft in te checken bij je beginpunt en uitchecken bij je eindpunt.
GERMAN Rail (DB) says it is planning to order 23 new long-distance trains to bring an “ICE level of comfort” to EuroCity international services. The trains are expected to enter service from December 2023 with routes likely to include Amsterdam – Berlin.
Op dinsdag 5 februari 2019 12:49 schreef Mr_Klaasje het volgende: Nee, binnen Duitsland mag je niet met een Nederlands vervoerbewijs binnenlands reizen. Maar dat werd niet echt duidelijk verteld.
Oh binnen Duitsland, okee. Binnen Nederland toch wel
USA:Denver Railroad en Pikes Peak Cowboys en paarden hebben in de staat Colorado al lang plaatsgemaakt voor machinisten.De reis begint met een klim naar een van 's werelds hoogstgelegen stations op de berg Pikes Peak.De trein dendert naar beneden,voert langs Denver en gaat op zoek naar goudzoekers.
We maken een tocht over de Loop Railroad,een antiek spoorlijntje.De reis eindigt in Glenwood Springs waar een wilde tocht over de Colorado-rivier wordt gemaakt.
4 minuten winnen op de sprinters tussen Meppel en Leeuwarden en Zwolle - Groningen is een forse en mooie winst. Dat laatste traject is al de snelste sprinter van Nederland en sneller dan menig intercity
Vooralsnog is er nog helemaal niks definitief, sterker nog: Rijkswaterstaat ligt dwars ivm draaitijden van de spoorbruggen tussen Mp en Lw. Dus ik moet het eerst nog zien.
GERMAN Rail (DB) says it is planning to order 23 new long-distance trains to bring an “ICE level of comfort” to EuroCity international services. The trains are expected to enter service from December 2023 with routes likely to include Amsterdam – Berlin.
Op dinsdag 5 februari 2019 18:30 schreef Zug-Chef het volgende: Vooralsnog is er nog helemaal niks definitief, sterker nog: Rijkswaterstaat ligt dwars ivm draaitijden van de spoorbruggen tussen Mp en Lw. Dus ik moet het eerst nog zien.
Deutsche Bahn bestellt 23 neue Fernverkehrszüge beim spanischen Hersteller Talgo
Rahmenvertrag über bis zu 100 Fernverkehrszüge • DB investiert 550 Millionen Euro für ersten Abruf • Inbetriebnahme ab 2023
Im Rahmen einer europaweiten Ausschreibung hat die Deutsche Bahn (DB) dem spanischen Hersteller Talgo den Zuschlag für neue Fernverkehrszüge erteilt. Der Rahmenvertrag umfasst bis zu 100 Züge bestehend aus Elektrolokomotiven und Reisezugwagen. In einem ersten Abruf bestellt die DB 23 neue Züge mit einer Investitionssumme von 550 Millionen Euro.
Die ersten Züge sollen ab 2023 in Betrieb genommen werden. Die DB plant, die neuen Fahrzeuge auf der Verbindung Berlin–Amsterdam einzusetzen. Zudem ist der Einsatz auf innerdeutschen Verbindungen wie Köln–Westerland (Sylt) und Hamburg–Oberstdorf vorgesehen. Die Bestellung neuer Züge ist Teil der Angebotsausweitung der Deutschen Bahn. „Wir schreiben damit die erfreuliche Tendenz fort, dass so viele Menschen wie niemals zuvor mit unseren ICE und IC-Zügen fahren“, so DB-Personenverkehrsvorstand Berthold Huber. Im vergangenen Jahr sind deutlich mehr als 145 Millionen Fahrgäste in den Fernzügen unterwegs gewesen – nach 142 Millionen im Jahr zuvor und 130 Millionen zum Start eines neuen Fernverkehrskonzepts 2015.
Die komen wel hoor. De 1700 moet immers een grote revisie krijgen en om dat enkel te doen voor die paar jaar IC Berlijn is een beetje zonde van het geld.
Op dinsdag 5 februari 2019 19:31 schreef b2py het volgende: In het bericht staat dat DB zowel rijtuigen als locomotieven in 1 tender heeft gestopt dus ook de locs via Talgo
Die komen wel hoor. De 1700 moet immers een grote revisie krijgen en om dat enkel te doen voor die paar jaar IC Berlijn is een beetje zonde van het geld.
Nieuwe locs kopen voor een paar jaar lijkt ook zonde van het geld. Kunnen ze daar geen Traxx'en voor inzetten? Daar heeft NS er straks toch genoeg van als ICNG in dienst komt.
Nieuwe locs kopen voor een paar jaar lijkt ook zonde van het geld. Kunnen ze daar geen Traxx'en voor inzetten? Daar heeft NS er straks toch genoeg van als ICNG in dienst komt.
Dat is het regionale treinstel van Talgo. Zeg maar een soort SLT. Niet echt iets om mee te rijden van Amsterdam naar Berlijn. "Snel, zoek een plaatje van Talgo" dus.
Dat is het regionale treinstel van Talgo. Zeg maar een soort SLT. Niet echt iets om mee te rijden van Amsterdam naar Berlijn. "Snel, zoek een plaatje van Talgo" dus.
Ik vond al dat het een rare vuilnisbakkeras was tussen een HST en een tram
Dat is het regionale treinstel van Talgo. Zeg maar een soort SLT. Niet echt iets om mee te rijden van Amsterdam naar Berlijn. "Snel, zoek een plaatje van Talgo" dus.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Geruchten gaan dat het een Talgo Avril wordt, omdat DB kennende het niet de mogelijkheid onbenut wil laten om zo veel mogelijk reizigers in een trein te proppen (lees: 3+2-opstelling).
Het lijkt me toch niet dat je op normaalspoor mensen in een 3+2-opstelling wil zetten in een Intercity die je vervolgens ook nog als ICE gaat beprijzen (zie de sheets hierboven)....
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De 3+2-opstelling van een AVRIL is best ruim, omdat de bakken breder maar tevens lager zijn. Ik heb jaren geleden in het prototype gezeten en dat was goed te doen.
Er is op Drehscheibe forum iemand die kennelijk meer weet te melden:
• 13 meter lang en 3,2 meter brede bakken met 3+2-opstelling • Actieve vering zodat de ultra brede bakken binnen profiel blijven • Volledig 76 centimeter hoge vloer en naadloze instap zonder uitschuiftrede
Op dinsdag 5 februari 2019 20:37 schreef James1988 het volgende: Heeft die het ook uit een bepaalde bron of heeft hij een AVRIL-brochure opengeslagen en zelf wat conclusies getrokken?
Dat is natuurlijk zo voor treinen met een normale breedte, maar een ultrabrede trein zou zomaar dicht genoeg bij het perron kunnen komen waardoor geen trede meer nodig is.
Volgens mij zijn de Shinkansens allerminst goedkoop. Aannames zijn funest
Die zijn 3,38m breed, dus 18cm meer dan deze Talgo. En ikweet niet of je wel eens een Duitser en een Japanner hebt gezien, maar die eerste is gemiddeld toch een stukje breder..
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 5 februari 2019 20:42 schreef BLS het volgende: Dat is natuurlijk zo voor treinen met een normale breedte, maar een ultrabrede trein zou zomaar dicht genoeg bij het perron kunnen komen waardoor geen trede meer nodig is.
Je hebt ondanks een recht perron toch nog altijd een centimeter of 5-10 nodig om schommelingen op te vangen lijkt me.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Die zijn 3,38m breed, dus 18cm meer dan deze Talgo. En ikweet niet of je wel eens een Duitser en een Japanner hebt gezien, maar die eerste is gemiddeld toch een stukje breder..
Die zijn 3,38m breed, dus 18cm meer dan deze Talgo. En ikweet niet of je wel eens een Duitser en een Japanner hebt gezien, maar die eerste is gemiddeld toch een stukje breder..
En toch zou ik niet raar opkijken als er 3+2-opstelling in komt.
Hoezo andere route? Via Zwolle en dan? Over Heino Raalte Nijverdal of zo? En dat is sneller? Ik dacht het niet. Over Arnhem ook niet trouwens want dat betekent eerst 100 km totaal uit koers naar het zuiden rijden. Welke nitwit bedenkt zoiets? De huidige route is prima. Overal dubbelspoor, nergens knelpunten. Gewoon die locwissel in Bentheim opheffen poeff gratis kwartiertje winst, niks aan de hand
Hoezo andere route? Via Zwolle en dan? Over Heino Raalte Nijverdal of zo? En dat is sneller? Ik dacht het niet. Over Arnhem ook niet trouwens want dat betekent eerst 100 km totaal uit koers naar het zuiden rijden. Welke nitwit bedenkt zoiets? De huidige route is prima. Overal dubbelspoor, nergens knelpunten. Gewoon die locwissel in Bentheim opheffen poeff gratis kwartiertje winst, niks aan de hand
Mwoah, Bentheim is nu 10 minuten. Een gewone stop heb je ook 2 minuten voor nodig, dus daar kun je maar 8 minuten winnen. Tijd zit hem vooral ook op Apeldoorn-Bentheim: een stop van maar liefst 7 minuten in Deventer, 2 minuten ipv 1 minuut in Apeldoorn, Almelo en Hengelo, en op Hengelo-Bentheim dezelfde 18 minuten die Eurobahn (als die rijdt) met stop in Oldenzaal ook haalt.
quote:
Op woensdag 6 februari 2019 01:40 schreef James1988 het volgende: Gewoon heel Bentheim overslaan, nu er een regionalexpress naar Hengelo is heeft die IC daar niks meer te zoeken
Mja, ik zie meer in het overslaan van Almelo eerlijk gezegd. Kun je daar mooi de stoptrein vanaf Apeldoorn voorbij ipv erachter boemelen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Als je geen loc hoeft te wisselen hoef je helemaal niet te stoppen in Bentheim. En die stop van 7 minuten in Deventer is niet de schuld van Deventer. Flikker dan wat goederentreinen aan de kant of zo.
Die stop in Deventer is de schuld van de langzame stoptrein naar Almelo. Want je kan prima om .11 aankomen en om .14 wegrijden. Dan ga je bij de Snippeling prachtig achter de trein uit Zutphen langs.
Op woensdag 6 februari 2019 09:05 schreef Dr_Flash het volgende: Als je geen loc hoeft te wisselen hoef je helemaal niet te stoppen in Bentheim. En die stop van 7 minuten in Deventer is niet de schuld van Deventer. Flikker dan wat goederentreinen aan de kant of zo.
Weet ik veel. Ik weet ook niet of die 7 minuten door een goederentrein komt eigenlijk. Maar als er ambitie is en de Pimpel belangrijk genoeg gevonden wordt, dan MAAK je daar ruimte voor. Simpel zat.
Weet ik veel. Ik weet ook niet of die 7 minuten door een goederentrein komt eigenlijk. Maar als er ambitie is en de Pimpel belangrijk genoeg gevonden wordt, dan MAAK je daar ruimte voor. Simpel zat.
Op woensdag 6 februari 2019 09:40 schreef b2py het volgende: Ze hebben eigenlijk maar 10 jaar omdat al het budget tot 2030 al gereserveerd is..
Op papier zal dat vast zo zijn, de overheid kan echter nooit langer dan 4 jaar vooruit kijken en in theorie kan er bij de volgende tweede kamer verkiezingen een partij aan de macht komen die de hele budgettering overhoop gooit.
Als ze het spoorbudget met 400 miljoen per jaar ophogen krijgen we dat helemaal niet eens uitgegeven. Het personeel is er gewoon niet voor. Tenzij we een stuk minder kritisch doen in de planfases en sneller doorstomen concrete planuitwerking en engineering. Maar dan heb je het ook over wat blinder viersporigheden bouwen dan nu en het budget meteen ophogen als het krap lijkt te worden. Erg efficiënt zal er dan niet geïnvesteerd gaan worden.
Waarom wordt er geen ICE4 ingezet op Amsterdam - Berlijn traject? Puur geld en eigenschappen die zinloos zijn op dit traject, ICE4 kan toch op NL net rijden?
Ik reis best graag op dit traject en vind het in potentie een beetje bagger.
Op woensdag 6 februari 2019 11:09 schreef louter_genieten het volgende: Waarom wordt er geen ICE4 ingezet op Amsterdam - Berlijn traject? Puur geld en eigenschappen die zinloos zijn op dit traject, ICE4 kan toch op NL net rijden?
Ik reis best graag op dit traject en vind het in potentie een beetje bagger.
Op woensdag 6 februari 2019 12:07 schreef TjjWester het volgende: Ik zag vandaag een flirt naar aachen die aan de buitenkant een ssvid nummer en een ip adres filmde, wat voor spannends is dat?
ik zag afgelopen week wel meer arriva flirtjes in limbabwe met dat probleem. de FLIRT krijgt zijn reisinfo van afstand "ingestraald" wellicht dat ze wat probleempjes met de verbinding hebben?
ik zag afgelopen week wel meer arriva flirtjes in limbabwe met dat probleem. de FLIRT krijgt zijn reisinfo van afstand "ingestraald" wellicht dat ze wat probleempjes met de verbinding hebben?
In Rhens (tussen Koblenz en Boppard) was gisteren een groep baanwerkers aan het werk toen ineens de IC over hetzelfde spoor aan kwam rijden. De werkers konden op tijd aan de kant springen, maar de IC is over een slijpmachine heen gereden wat tot een brandje leidde dat gelukkig door de machinist geblust kon worden: http://www.general-anzeig(...)-article4033137.html
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ook leuk: machinisten van National Express (dat in juni de RE5 overneemt van DB) zijn gevraagd om tijdens de wegleerritten hun collega's van DB over te halen over te stappen naar NX...
Op woensdag 6 februari 2019 14:34 schreef dennistd het volgende: Ook leuk: machinisten van National Express (dat in juni de RE5 overneemt van DB) zijn gevraagd om tijdens de wegleerritten hun collega's van DB over te halen over te stappen naar NX...
Je weet toch niet hoe dat gegaan is man. Overal hoor je op de werkvloer weleens geluiden. Je bent werkzaam in dezelfde branche, komt elkaar tegen etc.
Al is het idee wel vrij brutaal dat dat vanuit de vervoerder geïnitieerd is. Maar dat instructiepamflet had nooit naar buiten moeten komen natuurlijk Misschien wel een beetje naïef dat ze dachten dat onder de pet te kunnen houden.
Je weet toch niet hoe dat gegaan is man. Overal hoor je op de werkvloer weleens geluiden. Je bent werkzaam in dezelfde branche, komt elkaar tegen etc.
Al is het idee wel vrij brutaal dat dat vanuit de vervoerder geïnitieerd is. Maar dat instructiepamflet had nooit naar buiten moeten komen natuurlijk Misschien wel een beetje naïef dat ze dachten dat onder de pet te kunnen houden.
Inderdaad. En wat is er mis met een beetje brutaliteit op zakelijk vlak...
Ik heb recentelijk alle afleveringen (er staat er slechts één niet online, een China episode) verzameld en ben daarbij diverse episode guides tegengekomen, heb alle afleveringen 4 keer "in m'n handen gehad", uitgezocht, gecategoriseerd en klaargezet voor het nageslacht. Dan onthou je wel dingen.
http://www.wikiwand.com/nl/Rail_Away Deze heb ik ook gebruikt om die op thetvdb.com correct te krijgen, maar ze moeten nog even een berg met afleveringen verwijderen daar.
In de omgeving ook verpakkingsmaterieel van spuitbussen deo neergekomen:
twitter:
eha_deutsch twitterde op donderdag 07-02-2019 om 01:44:54 Bei dem brennenden Objekt, handelt es sich um einen mit Spraydosen beladenen Güterzug, verbrannte Reste flogen in die Umgebung und landeten auf Straßen und Dächern. reageerretweet
Ik was 'blij' toen ik dit plaatje zag in de contouren 2040 want het bevestigt een vermoeden dat ik al een tijdje had. De trein wordt 'later' druk dan de weg, en wat zou de oorzaak daarvan kunnen zijn?
Start de trein te laat op? (Sinds PHS gaat de eerste trein rond zessen al vanaf Utrecht naar Amsterdam, was daarvoor half zeven). Is de auto op dat soort tijdstippen zo veel meer sneller door gebrek aan files? Is de OV-reizger gewoon een 'laat beginner'?
Op donderdag 7 februari 2019 17:52 schreef James1988 het volgende: Plaatselijk OV dat relatief laat begint, waardoor ook de vroege treinreiziger pas laat in de trein zit?
Ruim 60% vd mensen die met de trein gaat heeft als voortransport fiets of lopen, dat lijkt mij vrij hoog
En als je het hebt over een ketenbenadering dan zou het dus essentieel zijn om lokaal vervoer ook vroeg op te starten. De bussen die rond zessen uit Haarlem naar de Zuidas, Zuid-Oost en Schiphol vertrekken zitten al vrij vol.
Ik denk dat vooral kantoren en andere instellingen die niet afhankelijk zijn van fysiek klantcontact moeten kijken naar de mogelijkheden voor 2 dagen per week vanuit huis werken. Daarmee haal je al enorm veel mensen uit het OV en van de weg af. Ook scholen zouden kunnen kijken naar de mogelijkheden van 4 dagen school en 1 vaste dag vanuit huis/computer het een en ander doen.
Mogelijkheden genoeg met de huidige technologie, en wanneer je dat landelijk goed afspreekt met elkaar, kan je een goede vuist tegen de files maken, en ook tegen de extremen als het gaat om bomvolle treinen.
Waaronder de door DeadLock2K geambieerde zinsnede:
quote:
Doorontwikkeling knoop Zwolle als essentiële schakel in het OV‐netwerk tussen de Randstad, Noord‐ en Oost‐Nederland. Verhoging van de frequentie op de verschillende richtingen van en naar Zwolle (van 2 naar 4x per uur) brengt een zogenaamde ‘kwartierknoop’ binnen bereik.
Op donderdag 7 februari 2019 18:29 schreef Monopoly het volgende: Ik denk dat vooral kantoren en andere instellingen die niet afhankelijk zijn van fysiek klantcontact moeten kijken naar de mogelijkheden voor 2 dagen per week vanuit huis werken. Daarmee haal je al enorm veel mensen uit het OV en van de weg af.
Mooie theorie, nu de praktijk: mensen die thuiswerken, doen dat op maandag, woensdag en/of vrijdag. Op dinsdag en donderdag komt iedereen naar kantoor.
Op donderdag 7 februari 2019 18:29 schreef Monopoly het volgende: Ik denk dat vooral kantoren en andere instellingen die niet afhankelijk zijn van fysiek klantcontact moeten kijken naar de mogelijkheden voor 2 dagen per week vanuit huis werken. Daarmee haal je al enorm veel mensen uit het OV en van de weg af. Ook scholen zouden kunnen kijken naar de mogelijkheden van 4 dagen school en 1 vaste dag vanuit huis/computer het een en ander doen.
Mogelijkheden genoeg met de huidige technologie, en wanneer je dat landelijk goed afspreekt met elkaar, kan je een goede vuist tegen de files maken, en ook tegen de extremen als het gaat om bomvolle treinen.
Wat dat voor effect heeft is dat de bizar drukke dinsdag en donderdag nog meer gaat pieken doordat iedereen dan wilt vergaderen.
Mooie theorie, nu de praktijk: mensen die thuiswerken, doen dat op maandag, woensdag en/of vrijdag. Op dinsdag en donderdag komt iedereen naar kantoor.
Nu nog ja. Als bedrijven eens wat minder spastisch gaan doen over thuiswerken kun je dat prima gaan spreiden. Vergaderen doet niemand voor zijn lol, en dat kan prima ook op afstand.
Mooie theorie, nu de praktijk: mensen die thuiswerken, doen dat op maandag, woensdag en/of vrijdag. Op dinsdag en donderdag komt iedereen naar kantoor.
De dagen dat het ook nu al het drukste is (op de weg in elke geval)
Op donderdag 7 februari 2019 18:49 schreef Peter het volgende: Dat elke 10 minuten ene trein tussen Zwolle en Arnhem.. kan dat met de huidige infra?
Nee, maar er is ook helemaal niet gezegd dat die trein zo vaak gaat rijden. In het plan waar het nu over gaat staat dat per traject wordt bekeken wat er nodig is.
Nee, maar er is ook helemaal niet gezegd dat die trein zo vaak gaat rijden. In het plan waar het nu over gaat staat dat per traject wordt bekeken wat er nodig is.
Wat is de hoogste frequentie die je er kunt realiseren?
Wat is de hoogste frequentie die je er kunt realiseren?
Deventer-Olst is een kilometer of 10. Betekent dat je dat stukje in een minuut of zes kan doen, dus 5 treinen per uur per richting is de theoretische max als ze om en om gaan. In de praktijk zal het 4 p.u.p.r. zijn. Maar het baanlichaam voor Deventer-Olst is volgens mij zo goed als compleet voor dubbelspoor inclusief viaductpijlers. Dus daar dubbelspoor van maken is niet de meest onmogelijke opgave.
De Maasbrug bij Ravenstein heeft er nu 4 p.u.p.r., maar in het verleden reden daar nog goederentreinen tussen die een pad achter de stoptrein hadden - en het stuk enkelspoor bij de brug is veel korter dan bij Olst.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op donderdag 7 februari 2019 21:38 schreef Janneke141 het volgende: Maar het baanlichaam voor Deventer-Olst is volgens mij zo goed als compleet voor dubbelspoor inclusief viaductpijlers. Dus daar dubbelspoor van maken is niet de meest onmogelijke opgave.
Dat ene viaduct waar de trein enkel spoor rijdt, is zelfs nog steeds dubbelspoor uitgevoerd. Voor de rest kruist de lijn geen water, enkel een aantal wegen. Het tweede spoor heeft er tot de oorlog ook al gelegen, dus aan de grond hoeft waarschijnlijk ook niet veel te gebeuren. Zelfs de waslijn hangt er voor een groot deel nog. Zou dus niet veel moeite moeten zijn om er een spoortje naast te leggen.
Dat tweede spoor heeft er slechts tot Diepenveen-West gelegen waar het spoor afboog richting Raalte. Dat het spoor er echt gelegen heeft is een broodje-aapverhaal.
Volgens de huidige normen is de spoorafstand echter te krap. Als dat niet geaccepteerd wordt moet de hele baan inclusief bovenleiding worden aangepast van Deventer tot Olst. Ik zie persoonlijk weinig treden om dat te doen: Op alle omliggende stukken spoor zijn beperkingen aanwezig waardoor er geen bredere treinen kunnen rijden waar die spoorafstand voor nodig is.
Op vrijdag 8 februari 2019 13:00 schreef Mr_Klaasje het volgende: Die over de Hoge Hondstraat inderdaad. Het viaduct over de Boxbergerweg wacht op spoorstaven voor het tweede spoor en kent ruimte voor een derde dek.
Het wacht WEER op spoorstaven, want ook daar lag gewoon spoor tot het 3e perron gebouwd werd.
Het wacht WEER op spoorstaven, want ook daar lag gewoon spoor tot het 3e perron gebouwd werd.
Ik heb even Google Earth-beelden van 2005 bekeken, maar de Boxbergerweg heeft daar ook maar één spoor liggen. De Hoge Hondstraat ook maar twee, het derde spoor vanaf het postperron eindigde net voor het viaduct.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik heb even Google Earth-beelden van 2005 bekeken, maar de Boxbergerweg heeft daar ook maar één spoor liggen. De Hoge Hondstraat ook maar twee, het derde spoor vanaf het postperron eindigde net voor het viaduct.
Huh? Het direct naastliggende spoor ging twee stalen vakwerkconstructies over, en die daarnaast maar één? Heb er 13 jaar naast geforensd.