Oh binnen Duitsland, okee. Binnen Nederland toch welquote:Op dinsdag 5 februari 2019 12:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nee, binnen Duitsland mag je niet met een Nederlands vervoerbewijs binnenlands reizen. Maar dat werd niet echt duidelijk verteld.
Toch is het nog zeker 20 jaar een groep waar je wel wat mee moetquote:Op dinsdag 5 februari 2019 14:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat valt mee. En die groep wordt steeds kleiner.
Ziet er idd uit als een hele oude. Maar er stond geen (HH) bij 1994 dus, wauwzersquote:Op dinsdag 5 februari 2019 18:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat is de allereerste aflevering uit de jaren 90. Meer side-info dan trein dacht ik.
4 minuten winnen op de sprinters tussen Meppel en Leeuwarden en Zwolle - Groningen is een forse en mooie winst. Dat laatste traject is al de snelste sprinter van Nederland en sneller dan menig intercityquote:Op dinsdag 5 februari 2019 07:51 schreef b2py het volgende:
NS 2020: https://nieuws.ns.nl/ns-s(...)izigersorganisaties/
Ben je gek of zo. Rukken bij een pornootje duurt nog langer.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 18:21 schreef Peterselieman het volgende:
4 minuten winnen [..] is een forse en mooie winst.
Je kunt 4 minuten eerder thuis zijn, dus 4 minuten eerder beginnenquote:Op dinsdag 5 februari 2019 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben je gek of zo. Rukken bij een pornootje duurt nog langer.
Ja binnen nederland wel.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh binnen Duitsland, okee. Binnen Nederland toch wel
Talgo gaat deze bestelling leveren.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 16:25 schreef James1988 het volgende:
DB to order new inter-city trains for international services
Feb 5, 2019
Written by Keith Barrow
GERMAN Rail (DB) says it is planning to order 23 new long-distance trains to bring an “ICE level of comfort” to EuroCity international services. The trains are expected to enter service from December 2023 with routes likely to include Amsterdam – Berlin.
Die disclaimer is idd wel een hele belangrijkequote:Op dinsdag 5 februari 2019 18:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Vooralsnog is er nog helemaal niks definitief, sterker nog: Rijkswaterstaat ligt dwars ivm draaitijden van de spoorbruggen tussen Mp en Lw. Dus ik moet het eerst nog zien.
Lijkt wel op een trein die al bijna een decennium rondrijdt, gebouwd door Duitsers..quote:Op dinsdag 5 februari 2019 18:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Talgo gaat deze bestelling leveren.
https://railcolornews.com(...)go-passenger-trains/
Gaat Talgo dan ook de locs leveren of worden dat gewoon zoals verwacht Vectrons?quote:Op dinsdag 5 februari 2019 18:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Talgo gaat deze bestelling leveren.
https://railcolornews.com(...)go-passenger-trains/
Persbericht DBquote:Deutsche Bahn bestellt 23 neue Fernverkehrszüge beim spanischen Hersteller Talgo
Rahmenvertrag über bis zu 100 Fernverkehrszüge • DB investiert 550 Millionen Euro für ersten Abruf • Inbetriebnahme ab 2023
Im Rahmen einer europaweiten Ausschreibung hat die Deutsche Bahn (DB) dem spanischen Hersteller Talgo den Zuschlag für neue Fernverkehrszüge erteilt. Der Rahmenvertrag umfasst bis zu 100 Züge bestehend aus Elektrolokomotiven und Reisezugwagen. In einem ersten Abruf bestellt die DB 23 neue Züge mit einer Investitionssumme von 550 Millionen Euro.
Die ersten Züge sollen ab 2023 in Betrieb genommen werden. Die DB plant, die neuen Fahrzeuge auf der Verbindung Berlin–Amsterdam einzusetzen. Zudem ist der Einsatz auf innerdeutschen Verbindungen wie Köln–Westerland (Sylt) und Hamburg–Oberstdorf vorgesehen.
Die Bestellung neuer Züge ist Teil der Angebotsausweitung der Deutschen Bahn. „Wir schreiben damit die erfreuliche Tendenz fort, dass so viele Menschen wie niemals zuvor mit unseren ICE und IC-Zügen fahren“, so DB-Personenverkehrsvorstand Berthold Huber. Im vergangenen Jahr sind deutlich mehr als 145 Millionen Fahrgäste in den Fernzügen unterwegs gewesen – nach 142 Millionen im Jahr zuvor und 130 Millionen zum Start eines neuen Fernverkehrskonzepts 2015.
"We hebben een artikel over Deutsche Bahn. Snel, zoek een foto van een trein van DB!"quote:Op dinsdag 5 februari 2019 18:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Lijkt wel op een trein die al bijna een decennium rondrijdt, gebouwd door Duitsers..
Die komen wel hoor. De 1700 moet immers een grote revisie krijgen en om dat enkel te doen voor die paar jaar IC Berlijn is een beetje zonde van het geld.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 19:36 schreef toblorone het volgende:
Geen geel/blauwe vectron voor die laatste paar jaar dan denk ik
Of de 1700 moet snel de pijp uitgaan.
De enige loc van Talgo is een prototype van dik 10 jaar terug: https://de.wikipedia.org/wiki/Talgo_Travcaquote:Op dinsdag 5 februari 2019 19:31 schreef b2py het volgende:
In het bericht staat dat DB zowel rijtuigen als locomotieven in 1 tender heeft gestopt dus ook de locs via Talgo
Aannames zijn funestquote:Op dinsdag 5 februari 2019 19:41 schreef dennistd het volgende:
[..]
De enige loc van Talgo is een prototype van dik 10 jaar terug: https://de.wikipedia.org/wiki/Talgo_Travca
Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat ze samen gaan werken met Siemens voor de loc en stuurstand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |