abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 5 februari 2019 @ 17:58:07 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_184838737
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nee, binnen Duitsland mag je niet met een Nederlands vervoerbewijs binnenlands reizen. Maar dat werd niet echt duidelijk verteld.
Oh binnen Duitsland, okee. Binnen Nederland toch wel :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 5 februari 2019 @ 17:59:25 #152
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_184838757
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 14:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat valt mee. En die groep wordt steeds kleiner.
Toch is het nog zeker 20 jaar een groep waar je wel wat mee moet :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 5 februari 2019 @ 18:08:40 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_184838916
Nieuwe aflevering :o

18.05-18.40 uur RAIL AWAY

Serie over markante spoorlijnen.

USA:Denver Railroad en Pikes Peak
Cowboys en paarden hebben in de staat
Colorado al lang plaatsgemaakt voor
machinisten.De reis begint met een klim
naar een van 's werelds hoogstgelegen
stations op de berg Pikes Peak.De trein
dendert naar beneden,voert langs Denver
en gaat op zoek naar goudzoekers.

We maken een tocht over de Loop
Railroad,een antiek spoorlijntje.De
reis eindigt in Glenwood Springs waar
een wilde tocht over de Colorado-rivier
wordt gemaakt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184838991
Dat is de allereerste aflevering uit de jaren 90. Meer side-info dan trein dacht ik.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 5 februari 2019 @ 18:13:31 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_184839032
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 18:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat is de allereerste aflevering uit de jaren 90. Meer side-info dan trein dacht ik.
Ziet er idd uit als een hele oude. Maar er stond geen (HH) bij :') 1994 dus, wauwzers
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 februari 2019 @ 18:21:45 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_184839178
quote:
4 minuten winnen op de sprinters tussen Meppel en Leeuwarden en Zwolle - Groningen is een forse en mooie winst. Dat laatste traject is al de snelste sprinter van Nederland en sneller dan menig intercity :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 5 februari 2019 @ 18:26:25 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_184839269
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 18:21 schreef Peterselieman het volgende:
4 minuten winnen [..] is een forse en mooie winst.
Ben je gek of zo. Rukken bij een pornootje duurt nog langer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 februari 2019 @ 18:28:26 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_184839319
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ben je gek of zo. Rukken bij een pornootje duurt nog langer.
Je kunt 4 minuten eerder thuis zijn, dus 4 minuten eerder beginnen ;)

Maar goed, ik ben benieuwd hoe de daadwerkelijke uitwerking in de tijden is en hoeveel dat soort kreten echt waard zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_184839378
Vooralsnog is er nog helemaal niks definitief, sterker nog: Rijkswaterstaat ligt dwars ivm draaitijden van de spoorbruggen tussen Mp en Lw. Dus ik moet het eerst nog zien.
pi_184839392
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh binnen Duitsland, okee. Binnen Nederland toch wel :)
Ja binnen nederland wel.
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 18:33:54 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184839449
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 16:25 schreef James1988 het volgende:
DB to order new inter-city trains for international services

Feb 5, 2019
Written by Keith Barrow

GERMAN Rail (DB) says it is planning to order 23 new long-distance trains to bring an “ICE level of comfort” to EuroCity international services. The trains are expected to enter service from December 2023 with routes likely to include Amsterdam – Berlin.
Talgo gaat deze bestelling leveren.

https://railcolornews.com(...)go-passenger-trains/
pi_184839482
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 18:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Vooralsnog is er nog helemaal niks definitief, sterker nog: Rijkswaterstaat ligt dwars ivm draaitijden van de spoorbruggen tussen Mp en Lw. Dus ik moet het eerst nog zien.
Die disclaimer is idd wel een hele belangrijke
pi_184839695
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 18:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Talgo gaat deze bestelling leveren.

https://railcolornews.com(...)go-passenger-trains/
Lijkt wel op een trein die al bijna een decennium rondrijdt, gebouwd door Duitsers..
pi_184840140
Geen Bombardier?
pi_184840340
Nope Siemens
  Redactie Sport dinsdag 5 februari 2019 @ 19:22:35 #166
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_184840598
Wat interessante sheets uit een presentatie van DB voor de regering van NRW:


(groot)


(groot)


(groot)


(groot)


(groot)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 5 februari 2019 @ 19:27:39 #167
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_184840743
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 18:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Talgo gaat deze bestelling leveren.

https://railcolornews.com(...)go-passenger-trains/
Gaat Talgo dan ook de locs leveren of worden dat gewoon zoals verwacht Vectrons?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_184840853
In het bericht staat dat DB zowel rijtuigen als locomotieven in 1 tender heeft gestopt dus ook de locs via Talgo
  Redactie Sport dinsdag 5 februari 2019 @ 19:34:01 #169
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_184840930
quote:
Deutsche Bahn bestellt 23 neue Fernverkehrszüge beim spanischen Hersteller Talgo

Rahmenvertrag über bis zu 100 Fernverkehrszüge • DB investiert 550 Millionen Euro für ersten Abruf • Inbetriebnahme ab 2023

Im Rahmen einer europaweiten Ausschreibung hat die Deutsche Bahn (DB) dem spanischen Hersteller Talgo den Zuschlag für neue Fernverkehrszüge erteilt. Der Rahmenvertrag umfasst bis zu 100 Züge bestehend aus Elektrolokomotiven und Reisezugwagen. In einem ersten Abruf bestellt die DB 23 neue Züge mit einer Investitionssumme von 550 Millionen Euro.

Die ersten Züge sollen ab 2023 in Betrieb genommen werden. Die DB plant, die neuen Fahrzeuge auf der Verbindung Berlin–Amsterdam einzusetzen. Zudem ist der Einsatz auf innerdeutschen Verbindungen wie Köln–Westerland (Sylt) und Hamburg–Oberstdorf vorgesehen.
Die Bestellung neuer Züge ist Teil der Angebotsausweitung der Deutschen Bahn. „Wir schreiben damit die erfreuliche Tendenz fort, dass so viele Menschen wie niemals zuvor mit unseren ICE und IC-Zügen fahren“, so DB-Personenverkehrsvorstand Berthold Huber. Im vergangenen Jahr sind deutlich mehr als 145 Millionen Fahrgäste in den Fernzügen unterwegs gewesen – nach 142 Millionen im Jahr zuvor und 130 Millionen zum Start eines neuen Fernverkehrskonzepts 2015.
Persbericht DB
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 5 februari 2019 @ 19:34:52 #170
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_184840951
De Talgo-site is trouwens al overbelast nu :X
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_184840991
Geen geel/blauwe vectron voor die laatste paar jaar dan denk ik :(

Of de 1700 moet snel de pijp uitgaan.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 19:38:23 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184841056
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 18:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Lijkt wel op een trein die al bijna een decennium rondrijdt, gebouwd door Duitsers..
"We hebben een artikel over Deutsche Bahn. Snel, zoek een foto van een trein van DB!"
  dinsdag 5 februari 2019 @ 19:39:19 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184841090
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:36 schreef toblorone het volgende:
Geen geel/blauwe vectron voor die laatste paar jaar dan denk ik :(

Of de 1700 moet snel de pijp uitgaan.
Die komen wel hoor. De 1700 moet immers een grote revisie krijgen en om dat enkel te doen voor die paar jaar IC Berlijn is een beetje zonde van het geld.
  Redactie Sport dinsdag 5 februari 2019 @ 19:41:55 #174
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_184841167
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:31 schreef b2py het volgende:
In het bericht staat dat DB zowel rijtuigen als locomotieven in 1 tender heeft gestopt dus ook de locs via Talgo
De enige loc van Talgo is een prototype van dik 10 jaar terug: https://de.wikipedia.org/wiki/Talgo_Travca

Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat ze samen gaan werken met Siemens voor de loc en stuurstand.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_184841226
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:41 schreef dennistd het volgende:

[..]

De enige loc van Talgo is een prototype van dik 10 jaar terug: https://de.wikipedia.org/wiki/Talgo_Travca

Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat ze samen gaan werken met Siemens voor de loc en stuurstand.
Aannames zijn funest
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')