Preciesquote:Op woensdag 30 januari 2019 17:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NOU EN. VAN ALLE TREINEN DIE IK OOIT GEPRODUCEERD HEB IS ER NOG NOOIT EENTJE TE LAAT GEKOMEN
Weer zo'n paniekhaas. Nog 2 jaar op de klok en nou al zwetende bilnaadjes. Zo wordt het nooit wat daarquote:Op woensdag 30 januari 2019 17:58 schreef MTL het volgende:
Nou, Alstom is hard op weg met de ICNG om het wel degelijk te laat aan te laten komen. We gaan het meemaken
Thx grgr de journalistquote:Op woensdag 30 januari 2019 17:58 schreef MTL het volgende:
Nou, Alstom is hard op weg met de ICNG om het wel degelijk te laat aan te laten komen. We gaan het meemaken
Nah, op zich moet het goed komen, maar als er nu zoiets gebeurd als met FLIRT en SNG gebeurde, dan krijg je dus een vrij krappe periode voor de instroom.quote:Op woensdag 30 januari 2019 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weer zo'n paniekhaas. Nog 2 jaar op de klok en nou al zwetende bilnaadjes. Zo wordt het nooit wat daar
Non-nieuws. Elke trein loopt op een bepaald punt wel wat vertraging op. Daarom wordt ook gewoon december 2020 gecommuniceerd en niet de 'als alles goed gaat'-datum.quote:
En wat is daar mis mee? Die Flirts zijn als een razende in gebruik genomen en ze rijden als een tierelier onniedanquote:Op woensdag 30 januari 2019 18:03 schreef MTL het volgende:
[..]
Nah, op zich moet het goed komen, maar als er nu zoiets gebeurd als met FLIRT en SNG gebeurde, dan krijg je dus een vrij krappe periode voor de instroom.
Er is weinig mis met de FLIRT en SNG, maar tijdens de testperiode werd er bij beide treinen tegen bepaalde zaken aangelopen. Beiden hadden ze bijvoorbeeld al in de zomer in dienst moeten rijden (als alles goed ging), en voor allebei werd het uiteindelijk november/december.quote:Op woensdag 30 januari 2019 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee? Die Flirts zijn als een razende in gebruik genomen en ze rijden als een tierelier onniedan
quote:Op woensdag 30 januari 2019 18:07 schreef Dr_Flash het volgende:
als we rekenen in maanden, verwaarloosbaar
* Dr_Flash geoloog is
Daar zijn ook wat probleempjes mee? Grote kans overigens dat de vondst van het probleem van de Traxx ook op een heleboel andere platforms aanwezig is, dus dat kan ook op andere projecten positieve impact hebben.quote:Op woensdag 30 januari 2019 18:08 schreef James1988 het volgende:
Je moet eens kijken naar de Class 710 die Bombardier aan London Overground levert. Kun je lachen.
Die had in mei 2018 in dienst moeten komen op de 'Goblin' (Gospel Oak - Barking), is nog altijd niet in dienst, terwijl de volgende klant voor de dieseltreinen die er nu nog rijden ze inmiddels begint op te eisen.quote:
Met de Class 345 voor Crossrail (Elizabeth Line) gaat het ook niet lekker, maar daar is de nood wat minder hoog omdat heel Crossrail inmiddels jaren vertraging heeft.quote:Op woensdag 30 januari 2019 18:20 schreef MTL het volgende:
Wikipedia, onze grote bron van alle informatie, geeft zelfs aan dat het meer dan 18 maanden is uitgelopen inmiddels qua levering?
Au, dan is er wel iets anders aan de hand dan de fout waar wij tegenaan lopen
"Kan de werkelijkheid niet naar de verwachting, dan moet de verwachting maar naar de werkelijkheid"?quote:Op woensdag 30 januari 2019 18:36 schreef James1988 het volgende:
maar daar is de nood wat minder hoog omdat heel Crossrail inmiddels jaren vertraging heeft.
In augustus kwamen ze er ineens achter dat de stations ver achterliepen op de planning, en dat er ook nog een hoop technische issues warenquote:Op woensdag 30 januari 2019 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Kan de werkelijkheid niet naar de verwachting, dan moet de verwachting maar naar de werkelijkheid"?
Ja sorry hoor, maar het is toch geen rocket science om dan te concluderen dat je incapabele jokers op regieposten hebt zitten?quote:Op woensdag 30 januari 2019 18:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
In augustus kwamen ze er ineens achter dat de stations ver achterliepen op de planning, en dat er ook nog een hoop technische issues waren
Het tweede.quote:Op woensdag 30 januari 2019 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, maar het is toch geen rocket science om dan te concluderen dat je incapabele jokers op regieposten hebt zitten?
Ben IK nou zo slim?? Of zijn zij zo dom?
twitter:BBCTomEdwards twitterde op woensdag 30-01-2019 om 12:26:01 NEW Gospel Oak Barking update Tfl board: strong likelihood last diesel train leaves before new trains arrive. Won’t be able to operate 4 trains an hour but 2 an hour but will be twice the length. Upsetting process in term of service we can provide reageer retweet
De "Goblin", de lijn Gospel Oak - Barking, is in 2007 overgegaan van het toenmalige Silverlink naar Transport for London. In 2010 zijn 8 nieuwe tweedelige dieseltreinstellen Class 172 op de lijn gaan rijden, ter vervanging van oudere treinen. Er zijn 6 treinen nodig om de complete dienstregeling te kunnen rijden, 1 staat op reserve en 1 krijgt onderhoud.twitter:BBCTomEdwards twitterde op woensdag 30-01-2019 om 12:27:00 Basically looks like GOBLIN Gospel Oak Barking is going to drop to 2 trains an hour as new trains are delayed.... reageer retweet
Lang leve marktwerking.quote:Op woensdag 30 januari 2019 20:05 schreef James1988 het volgende:twitter:BBCTomEdwards twitterde op woensdag 30-01-2019 om 12:26:01 NEW Gospel Oak Barking update Tfl board: strong likelihood last diesel train leaves before new trains arrive. Won’t be able to operate 4 trains an hour but 2 an hour but will be twice the length. Upsetting process in term of service we can provide reageer retweetDe "Goblin", de lijn Gospel Oak - Barking, is in 2007 overgegaan van het toenmalige Silverlink naar Transport for London. In 2010 zijn 8 nieuwe tweedelige dieseltreinstellen Class 172 op de lijn gaan rijden, ter vervanging van oudere treinen. Er zijn 6 treinen nodig om de complete dienstregeling te kunnen rijden, 1 staat op reserve en 1 krijgt onderhoud.twitter:BBCTomEdwards twitterde op woensdag 30-01-2019 om 12:27:00 Basically looks like GOBLIN Gospel Oak Barking is going to drop to 2 trains an hour as new trains are delayed.... reageer retweet
Toen de lijn overging naar TfL hing er geen bovenleiding. In de periode 2015-2018 is de lijn geëlektrificeerd zodat er langere elektrische treinen zouden kunnen rijden: de Class 710.
De dieseltjes werden vervolgens geclaimd door West Midlands Trains (Abellio) voor inzet rond Birmingham. TfL heeft de lease van de 172s enige tijd kunnen verlengen, maar inmiddels is het geduld van Abellio op. Er zijn al twee treinen vertrokken, waardoor men op werkdagen alle treinen nodig heeft en er niks fout mag gaan, 's weekends wordt de dienstregeling al uitgedund om de treinen te kunnen onderhouden. De komende tijd gaan de resterende 6 treinen dus ook vertrekken.
TfL heeft 3 elektrische treinen van de andere Overground-lijnen gehaald en ingekort tot 4 bakken om zo toch nog iets te kunnen laten rijden op de Goblin (de maximale treinlengte is 80 meter). Daarmee kunnen ze een halfuursdienst rijden, maar 's weekends zal er wederom gesnoeid moeten worden.
Het lastige aan de Goblin (en de andere Overground-lijnen) is dat er wordt gereden met eenmansbediening, waarbij gebruik wordt gemaakt van camera's in de cabine om het vertrekproces in de gaten te houden. Er is in het VK wel ander elektrisch materieel beschikbaar, maar dit heeft geen camera's. Conducteurs introduceren duurt dan weer vele maanden aan werving en opleiding.
Vind mij leukquote:Op woensdag 30 januari 2019 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
SPAM
leukigheid en ook wat getrein
TRV / Fles' Travelsnacks #4
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |