ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Waar heb je dat vandaan? Ik weet dat het op Olst - Zwolle niet meer gebruikt wordt, maar op de grensbaanvakken kan het voor zover ik weet nog gewoon gebruikt worden. Ja, het is onwaarschijnlijk, en ja, het is ongelooflijk omslachtig dus zal het in de praktijk niet meer gebeuren, maar het zou wel gewoon mogelijk moeten zijn. En dan de volgende vraag: zou een reisinformant überhaupt op de hoogte zijn van dat soort technische praat? Die krijgt alleen het resultaat door en zal weinig weten over het onderliggende probleem. Daarnaast is het ook goed mogelijk dat 'problemen met de bovenleiding' de eerste melding was en dat er toen nog geen informatie was dat de treinen zelf mogelijk het probleem waren. Als eenmaal een reden vermeldt staat, dan zal die sowieso niet zo snel aangepast worden.
[ Bericht 23% gewijzigd door MTL op 30-01-2019 11:31:23 ]
Waar heb je dat vandaan? Ik weet dat het op Olst - Zwolle niet meer gebruikt wordt, maar op de grensbaanvakken kan het voor zover ik weet nog gewoon gebruikt worden. Ja, het is onwaarschijnlijk, en ja, het is ongelooflijk omslachtig dus zal het in de praktijk niet meer gebeuren, maar het zou wel gewoon mogelijk moeten zijn.
Volgens mij mocht het op Maliebaan-Blauwkapel ook al niet gebruikt worden in het verleden. Iemand zal wel bedacht hebben dat het heel gevaarlijk is of zo...
quote:
En dan de volgende vraag: zou een reisinformant überhaupt op de hoogte zijn van dat soort technische praat? Die krijgt alleen het resultaat door en zal weinig weten over het onderliggende probleem. Daarnaast is het ook goed mogelijk dat 'problemen met de bovenleiding' de eerste melding was en dat er toen nog geen informatie was dat de treinen zelf mogelijk het probleem waren. Als eenmaal een reden vermeldt staat, dan zal die sowieso niet zo snel aangepast worden.
Daar zit wat in ja. Maar het is wel opvallend dat het weer mis gaat bij een grensoverschrijdende verbinding. Daar valt echt nog heel erg veel winst te behalen op het gebied van reisinformatie, maar het lijkt alsof het ze allemaal weinig interesseert.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Inmiddels weten ze dus wel waardoor (of althans, denken ze te weten). Maar voordat de vlag wordt uitgehangen gaat de oplossing geïmplementeerd worden, en heel erg goed getest worden. Voordat daarna de toelating rond is... Daarna pas kan hopelijk de vlag uit. En in dit geval ligt het probleem niet eens echt bij Bombardier (die moeten er ook wel slapeloze nachten van hebben volgens mij ).
[ Bericht 24% gewijzigd door MTL op 30-01-2019 17:02:53 ]
Op woensdag 30 januari 2019 16:57 schreef MTL het volgende: Inmiddels weten ze dus wel waardoor (of althans, denken ze te weten). Maar voordat de vlag wordt uitgehangen gaat de oplossing geïmplementeerd worden, en heel erg goed getest worden. Voordat daarna de toelating rond is... Daarna pas kan hopelijk de vlag uit. En in dit geval ligt het probleem niet eens echt bij Bombardier (die moeten er ook wel slapeloze nachten van hebben volgens mij ).
Op woensdag 30 januari 2019 16:57 schreef MTL het volgende: Inmiddels weten ze dus wel waardoor (of althans, denken ze te weten). Maar voordat de vlag wordt uitgehangen gaat de oplossing geïmplementeerd worden, en heel erg goed getest worden. Voordat daarna de toelating rond is... Daarna pas kan hopelijk de vlag uit. En in dit geval ligt het probleem niet eens echt bij Bombardier (die moeten er ook wel slapeloze nachten van hebben volgens mij ).
het zijn gewoon bedieningsfouten ik zeg MTL een paar 100 keer clonen en je hebt nergens meer last van. ze zullen in het buitenland jaloers zijn op het product ICd
Helaas, * MTL heeft wel eens stil gestaan door de fout. Hier kan geen enkele machinist wat aan doen. Wel was ik in beide gevallen snel weer op weg en is er ook in beide gevallen geen storingsmelding verschenen. Scheelt weer voor de statistieken op rijdendetreinen
het zijn gewoon bedieningsfouten ik zeg MTL een paar 100 keer clonen en je hebt nergens meer last van. ze zullen in het buitenland jaloers zijn op het product ICd
Op woensdag 30 januari 2019 17:15 schreef MTL het volgende: Helaas, * MTL heeft wel eens stil gestaan door de fout. Hier kan geen enkele machinist wat aan doen. Wel was ik in beide gevallen snel weer op weg en is er ook in beide gevallen geen storingsmelding verschenen. Scheelt weer voor de statistieken op rijdendetreinen
ja vorige week gingen mijn ouders een paar dagen naar engeland om mijn broer op te zoeken. omdat ze om 18:00 zouden vliegen besloten ze met de trein te gaan en mijn pa vertelde toen ze terug kwamen dat ze kort na vertrek uit rotterdam stil kwamen te staan en dat het 10 minuten had geduurd dus ik zeg je mag blij zijn dat het maar 10 minuten heeft duurde
Gewoon eerst een jaar testen en hopen. Heel veel hopen Een eerste achievement zou zijn als ze het probleem betrouwbaar kunnen reproduceren. En misschien dat er daarna een plausibel verhaal ontstaat over waarom die tien treinen wel stil vallen en de andere 1590 niet. Pas dan is er alleen nog maar een duidelijk(er) beeld van wat het probleem mogelijk is. Dan moet er nog een oplossing bedacht, getest en geïmplementeerd worden.
Maar waarschijnlijk kun je net zo goed wachten op "die nieuwe treinen die in 2021 komen" (welke gaat dat over eigenlijk? )
Maar ja, nu al niks doen "ja over 2 jaar komen er toch nieuwe treinen" dat is natuurlijk ook geen optie. Maar objectief gezien is het waarschijnlijk verspilde moeite wat er nu gedaan wordt (tenzij die nieuwe treinen ook weer tot Sint-Juttemis vertraging oplopen natuurlijk. Hoekse Lijn iemand? )
Jonguh Ik vraag gewoon wat Het is geen bewezen techniek toch? Voordat we nu gaan aannemen van "in 2021 komt ICNG en dan zijn DUS alle problemen de wereld uit"
Jonguh Ik vraag gewoon wat Het is geen bewezen techniek toch? Voordat we nu gaan aannemen van "in 2021 komt ICNG en dan zijn DUS alle problemen de wereld uit" [ afbeelding ]
Dat is dus ook precies hoe ik erover denk. Er wordt véél te optimistisch gedacht over de ICNG, het is een nieuw product* van een leverancier die al twee decennia meer aan NS heeft geleverd en die ook geen ervaring heeft met de nukken van de HSL-Zuid.
Dat betekent niet dat ICNG geen schijn van kans heeft, maar wel voor 'getemperd optimisme'. Voor de Eurostar e320 hebben ze bijna 2 jaar aan testritten nodig gehad voordat de eerste trein met reizigers de grens overkwam. En dat was een bestaand type dat zelfs al in reizigersdienst was in GB, Kanaaltunnel, FR en BE.
* Weliswaar ontwikkeld op basis van bestaande treinen, maar het eindresultaat is een nieuw type. En ook die bestaande treinen hebben nog geen meter in Nederland gereden.
Gewoon eerst een jaar testen en hopen. Heel veel hopen Een eerste achievement zou zijn als ze het probleem betrouwbaar kunnen reproduceren. En misschien dat er daarna een plausibel verhaal ontstaat over waarom die tien treinen wel stil vallen en de andere 1590 niet. Pas dan is er alleen nog maar een duidelijk(er) beeld van wat het probleem mogelijk is. Dan moet er nog een oplossing bedacht, getest en geïmplementeerd worden.
De oplossing is er dus al. Het probleem is gereproduceerd, is bekend waar het zit, de fabrikant van de betreffende hardware heeft toegegeven dat het daarin inderdaad mis gaat, dus het is nu een kwestie van implementatie, testen, heel veel testen en hopen dat ILT niet te moeilijk doet met toelating.
Jonguh Ik vraag gewoon wat Het is geen bewezen techniek toch? Voordat we nu gaan aannemen van "in 2021 komt ICNG en dan zijn DUS alle problemen de wereld uit" [ afbeelding ]
Hooguit dat de fabrikant momenteel een beter track record heeft dan de fabrikant van die locomotieven..
Op woensdag 30 januari 2019 17:58 schreef MTL het volgende: Nou, Alstom is hard op weg met de ICNG om het wel degelijk te laat aan te laten komen. We gaan het meemaken
Weer zo'n paniekhaas. Nog 2 jaar op de klok en nou al zwetende bilnaadjes. Zo wordt het nooit wat daar
Op woensdag 30 januari 2019 17:58 schreef MTL het volgende: Nou, Alstom is hard op weg met de ICNG om het wel degelijk te laat aan te laten komen. We gaan het meemaken
Weer zo'n paniekhaas. Nog 2 jaar op de klok en nou al zwetende bilnaadjes. Zo wordt het nooit wat daar
Nah, op zich moet het goed komen, maar als er nu zoiets gebeurd als met FLIRT en SNG gebeurde, dan krijg je dus een vrij krappe periode voor de instroom.
Non-nieuws. Elke trein loopt op een bepaald punt wel wat vertraging op. Daarom wordt ook gewoon december 2020 gecommuniceerd en niet de 'als alles goed gaat'-datum. Die december 2020 moet geen probleem zijn, tenzij er natuurlijk echt iets finaal mis gaat. Je weet het nooit
Nah, op zich moet het goed komen, maar als er nu zoiets gebeurd als met FLIRT en SNG gebeurde, dan krijg je dus een vrij krappe periode voor de instroom.
En wat is daar mis mee? Die Flirts zijn als een razende in gebruik genomen en ze rijden als een tierelier onniedan
En wat is daar mis mee? Die Flirts zijn als een razende in gebruik genomen en ze rijden als een tierelier onniedan
Er is weinig mis met de FLIRT en SNG, maar tijdens de testperiode werd er bij beide treinen tegen bepaalde zaken aangelopen. Beiden hadden ze bijvoorbeeld al in de zomer in dienst moeten rijden (als alles goed ging), en voor allebei werd het uiteindelijk november/december.
Edit: en natuurlijk heb je bij alle treinen issues. Sommige zijn meer aanwezig voor de reizigers (zoals de FLIRT met de uitschuiftrede), andere minder aanwezig.
Ja, maar dan is de Traxx ook een behoorlijk insignificant iets. Zeg dat maar niet te hard tegen de reizigers
quote:
Op woensdag 30 januari 2019 18:08 schreef James1988 het volgende: Je moet eens kijken naar de Class 710 die Bombardier aan London Overground levert. Kun je lachen.
Daar zijn ook wat probleempjes mee? Grote kans overigens dat de vondst van het probleem van de Traxx ook op een heleboel andere platforms aanwezig is, dus dat kan ook op andere projecten positieve impact hebben.
Die had in mei 2018 in dienst moeten komen op de 'Goblin' (Gospel Oak - Barking), is nog altijd niet in dienst, terwijl de volgende klant voor de dieseltreinen die er nu nog rijden ze inmiddels begint op te eisen.
Wikipedia, onze grote bron van alle informatie, geeft zelfs aan dat het meer dan 18 maanden is uitgelopen inmiddels qua levering? Au, dan is er wel iets anders aan de hand dan de fout waar wij tegenaan lopen
Op woensdag 30 januari 2019 18:20 schreef MTL het volgende: Wikipedia, onze grote bron van alle informatie, geeft zelfs aan dat het meer dan 18 maanden is uitgelopen inmiddels qua levering? Au, dan is er wel iets anders aan de hand dan de fout waar wij tegenaan lopen
Met de Class 345 voor Crossrail (Elizabeth Line) gaat het ook niet lekker, maar daar is de nood wat minder hoog omdat heel Crossrail inmiddels jaren vertraging heeft.
Eigenlijk had die lijn afgelopen december moeten openen, inmiddels houdt men er rekening mee dat zelfs 2020 niet meer haalbaar is.
Op woensdag 30 januari 2019 18:36 schreef James1988 het volgende: maar daar is de nood wat minder hoog omdat heel Crossrail inmiddels jaren vertraging heeft.
"Kan de werkelijkheid niet naar de verwachting, dan moet de verwachting maar naar de werkelijkheid"?
BBCTomEdwards twitterde op woensdag 30-01-2019 om 12:26:01NEW Gospel Oak Barking update Tfl board: strong likelihood last diesel train leaves before new trains arrive. Won’t be able to operate 4 trains an hour but 2 an hour but will be twice the length. Upsetting process in term of service we can provide reageerretweet
De "Goblin", de lijn Gospel Oak - Barking, is in 2007 overgegaan van het toenmalige Silverlink naar Transport for London. In 2010 zijn 8 nieuwe tweedelige dieseltreinstellen Class 172 op de lijn gaan rijden, ter vervanging van oudere treinen. Er zijn 6 treinen nodig om de complete dienstregeling te kunnen rijden, 1 staat op reserve en 1 krijgt onderhoud.
Toen de lijn overging naar TfL hing er geen bovenleiding. In de periode 2015-2018 is de lijn geëlektrificeerd zodat er langere elektrische treinen zouden kunnen rijden: de Class 710.
De dieseltjes werden vervolgens geclaimd door West Midlands Trains (Abellio) voor inzet rond Birmingham. TfL heeft de lease van de 172s enige tijd kunnen verlengen, maar inmiddels is het geduld van Abellio op. Er zijn al twee treinen vertrokken, waardoor men op werkdagen alle treinen nodig heeft en er niks fout mag gaan, 's weekends wordt de dienstregeling al uitgedund om de treinen te kunnen onderhouden. De komende tijd gaan de resterende 6 treinen dus ook vertrekken.
TfL heeft 3 elektrische treinen van de andere Overground-lijnen gehaald en ingekort tot 4 bakken om zo toch nog iets te kunnen laten rijden op de Goblin (de maximale treinlengte is 80 meter). Daarmee kunnen ze een halfuursdienst rijden, maar 's weekends zal er wederom gesnoeid moeten worden.
Het lastige aan de Goblin (en de andere Overground-lijnen) is dat er wordt gereden met eenmansbediening, waarbij gebruik wordt gemaakt van camera's in de cabine om het vertrekproces in de gaten te houden. Er is in het VK wel ander elektrisch materieel beschikbaar, maar dit heeft geen camera's. Conducteurs introduceren duurt dan weer vele maanden aan werving en opleiding.
[ Bericht 5% gewijzigd door James1988 op 30-01-2019 20:19:40 ]
BBCTomEdwards twitterde op woensdag 30-01-2019 om 12:26:01NEW Gospel Oak Barking update Tfl board: strong likelihood last diesel train leaves before new trains arrive. Won’t be able to operate 4 trains an hour but 2 an hour but will be twice the length. Upsetting process in term of service we can provide reageerretweet
De "Goblin", de lijn Gospel Oak - Barking, is in 2007 overgegaan van het toenmalige Silverlink naar Transport for London. In 2010 zijn 8 nieuwe tweedelige dieseltreinstellen Class 172 op de lijn gaan rijden, ter vervanging van oudere treinen. Er zijn 6 treinen nodig om de complete dienstregeling te kunnen rijden, 1 staat op reserve en 1 krijgt onderhoud.
Toen de lijn overging naar TfL hing er geen bovenleiding. In de periode 2015-2018 is de lijn geëlektrificeerd zodat er langere elektrische treinen zouden kunnen rijden: de Class 710.
De dieseltjes werden vervolgens geclaimd door West Midlands Trains (Abellio) voor inzet rond Birmingham. TfL heeft de lease van de 172s enige tijd kunnen verlengen, maar inmiddels is het geduld van Abellio op. Er zijn al twee treinen vertrokken, waardoor men op werkdagen alle treinen nodig heeft en er niks fout mag gaan, 's weekends wordt de dienstregeling al uitgedund om de treinen te kunnen onderhouden. De komende tijd gaan de resterende 6 treinen dus ook vertrekken.
TfL heeft 3 elektrische treinen van de andere Overground-lijnen gehaald en ingekort tot 4 bakken om zo toch nog iets te kunnen laten rijden op de Goblin (de maximale treinlengte is 80 meter). Daarmee kunnen ze een halfuursdienst rijden, maar 's weekends zal er wederom gesnoeid moeten worden.
Het lastige aan de Goblin (en de andere Overground-lijnen) is dat er wordt gereden met eenmansbediening, waarbij gebruik wordt gemaakt van camera's in de cabine om het vertrekproces in de gaten te houden. Er is in het VK wel ander elektrisch materieel beschikbaar, maar dit heeft geen camera's. Conducteurs introduceren duurt dan weer vele maanden aan werving en opleiding.