abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184706721


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
U55..jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Sloopt wel eens echte treintjes *O*
eye.jpg FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
x.jpg Maegrim Grote Pimpelwasser
UISTR.jpg Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

  Redactie Sport woensdag 30 januari 2019 @ 11:01:26 #2
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_184707805
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 09:40 schreef MTL het volgende:

[..]

Dat is gewoon verkeerd spoor rijden...?
Klopt ja. En dat mag blijkbaar absoluut niet meer
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_184707851
ik zie een sneeuwvlokje! het gaat beginnen ik zit er klaar voor

pi_184708002
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:01 schreef dennistd het volgende:

[..]

Klopt ja. En dat mag blijkbaar absoluut niet meer
Waar heb je dat vandaan? Ik weet dat het op Olst - Zwolle niet meer gebruikt wordt, maar op de grensbaanvakken kan het voor zover ik weet nog gewoon gebruikt worden.
Ja, het is onwaarschijnlijk, en ja, het is ongelooflijk omslachtig dus zal het in de praktijk niet meer gebeuren, maar het zou wel gewoon mogelijk moeten zijn.
En dan de volgende vraag: zou een reisinformant überhaupt op de hoogte zijn van dat soort technische praat?
Die krijgt alleen het resultaat door en zal weinig weten over het onderliggende probleem.
Daarnaast is het ook goed mogelijk dat 'problemen met de bovenleiding' de eerste melding was en dat er toen nog geen informatie was dat de treinen zelf mogelijk het probleem waren. Als eenmaal een reden vermeldt staat, dan zal die sowieso niet zo snel aangepast worden.

[ Bericht 23% gewijzigd door MTL op 30-01-2019 11:31:23 ]
  Redactie Sport woensdag 30 januari 2019 @ 11:41:57 #5
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_184708491
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:12 schreef MTL het volgende:

[..]

Waar heb je dat vandaan? Ik weet dat het op Olst - Zwolle niet meer gebruikt wordt, maar op de grensbaanvakken kan het voor zover ik weet nog gewoon gebruikt worden.
Ja, het is onwaarschijnlijk, en ja, het is ongelooflijk omslachtig dus zal het in de praktijk niet meer gebeuren, maar het zou wel gewoon mogelijk moeten zijn.
Volgens mij mocht het op Maliebaan-Blauwkapel ook al niet gebruikt worden in het verleden. Iemand zal wel bedacht hebben dat het heel gevaarlijk is of zo...
quote:
En dan de volgende vraag: zou een reisinformant überhaupt op de hoogte zijn van dat soort technische praat?
Die krijgt alleen het resultaat door en zal weinig weten over het onderliggende probleem.
Daarnaast is het ook goed mogelijk dat 'problemen met de bovenleiding' de eerste melding was en dat er toen nog geen informatie was dat de treinen zelf mogelijk het probleem waren. Als eenmaal een reden vermeldt staat, dan zal die sowieso niet zo snel aangepast worden.
Daar zit wat in ja. Maar het is wel opvallend dat het weer mis gaat bij een grensoverschrijdende verbinding. Daar valt echt nog heel erg veel winst te behalen op het gebied van reisinformatie, maar het lijkt alsof het ze allemaal weinig interesseert.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_184710274
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184713958
Inmiddels weten ze dus wel waardoor (of althans, denken ze te weten). Maar voordat de vlag wordt uitgehangen gaat de oplossing geïmplementeerd worden, en heel erg goed getest worden. Voordat daarna de toelating rond is...
Daarna pas kan hopelijk de vlag uit.
En in dit geval ligt het probleem niet eens echt bij Bombardier (die moeten er ook wel slapeloze nachten van hebben volgens mij :X ).

[ Bericht 24% gewijzigd door MTL op 30-01-2019 17:02:53 ]
pi_184714127
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:57 schreef MTL het volgende:
Inmiddels weten ze dus wel waardoor (of althans, denken ze te weten). Maar voordat de vlag wordt uitgehangen gaat de oplossing geïmplementeerd worden, en heel erg goed getest worden. Voordat daarna de toelating rond is...
Daarna pas kan hopelijk de vlag uit.
En in dit geval ligt het probleem niet eens echt bij Bombardier (die moeten er ook wel slapeloze nachten van hebben volgens mij :X ).
Ik hoop het niet voor ze
pi_184714138
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:57 schreef MTL het volgende:
Inmiddels weten ze dus wel waardoor (of althans, denken ze te weten). Maar voordat de vlag wordt uitgehangen gaat de oplossing geïmplementeerd worden, en heel erg goed getest worden. Voordat daarna de toelating rond is...
Daarna pas kan hopelijk de vlag uit.
En in dit geval ligt het probleem niet eens echt bij Bombardier (die moeten er ook wel slapeloze nachten van hebben volgens mij :X ).
het zijn gewoon bedieningsfouten :{w ik zeg MTL een paar 100 keer clonen en je hebt nergens meer last van. ze zullen in het buitenland jaloers zijn op het product ICd w/
pi_184714247
Helaas, * MTL heeft wel eens stil gestaan door de fout.
Hier kan geen enkele machinist wat aan doen.
Wel was ik in beide gevallen snel weer op weg en is er ook in beide gevallen geen storingsmelding verschenen. Scheelt weer voor de statistieken op rijdendetreinen :P
pi_184714331
quote:
12s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:08 schreef Salatrel het volgende:

[..]

het zijn gewoon bedieningsfouten :{w ik zeg MTL een paar 100 keer clonen en je hebt nergens meer last van. ze zullen in het buitenland jaloers zijn op het product ICd w/
Wat ben je toch een malle vent _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184714336
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:15 schreef MTL het volgende:
Helaas, * MTL heeft wel eens stil gestaan door de fout.
Hier kan geen enkele machinist wat aan doen.
Wel was ik in beide gevallen snel weer op weg en is er ook in beide gevallen geen storingsmelding verschenen. Scheelt weer voor de statistieken op rijdendetreinen :P
ja vorige week gingen mijn ouders een paar dagen naar engeland om mijn broer op te zoeken. omdat ze om 18:00 zouden vliegen besloten ze met de trein te gaan en mijn pa vertelde toen ze terug kwamen dat ze kort na vertrek uit rotterdam stil kwamen te staan en dat het 10 minuten had geduurd _O- dus ik zeg je mag blij zijn dat het maar 10 minuten heeft duurde oO/
pi_184714430
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:57 schreef MTL het volgende:
Inmiddels weten ze dus wel waardoor (of althans, denken ze te weten).
Niks vlag :')

Gewoon eerst een jaar testen en hopen. Heel veel hopen :Y Een eerste achievement zou zijn als ze het probleem betrouwbaar kunnen reproduceren. En misschien dat er daarna een plausibel verhaal ontstaat over waarom die tien treinen wel stil vallen en de andere 1590 niet. Pas dan is er alleen nog maar een duidelijk(er) beeld van wat het probleem mogelijk is. Dan moet er nog een oplossing bedacht, getest en geïmplementeerd worden.

Maar waarschijnlijk kun je net zo goed wachten op "die nieuwe treinen die in 2021 komen" (welke gaat dat over eigenlijk? :? )

Maar ja, nu al niks doen "ja over 2 jaar komen er toch nieuwe treinen" dat is natuurlijk ook geen optie. Maar objectief gezien is het waarschijnlijk verspilde moeite wat er nu gedaan wordt (tenzij die nieuwe treinen ook weer tot Sint-Juttemis vertraging oplopen natuurlijk. Hoekse Lijn iemand? :X )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184714447
quote:
14s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:26 schreef Dr_Flash het volgende:

Maar waarschijnlijk kun je net zo goed wachten op "die nieuwe treinen die in 2021 komen" (welke gaat dat over eigenlijk? :? )

dat is gewoon de ICNG
pi_184714476
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:27 schreef Salatrel het volgende:

[..]

dat is gewoon de ICNG
En wat voor reden hebben we om aan te nemen dat die wèl vanaf de start probleemloos zal functioneren eigenlijk? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184714487
quote:
5s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En wat voor reden hebben we om aan te nemen dat die wèl vanaf de start probleemloos zal functioneren eigenlijk? :?
dat hep buurvrouw corrie op de feesboek geleze
pi_184714523
quote:
16s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:28 schreef Salatrel het volgende:

[..]

dat hep buurvrouw corrie op de feesboek geleze
Jonguh Ik vraag gewoon wat :* Het is geen bewezen techniek toch? Voordat we nu gaan aannemen van "in 2021 komt ICNG en dan zijn DUS alle problemen de wereld uit" 3.gif
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 30 januari 2019 @ 17:38:13 #18
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184714695
quote:
7s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jonguh Ik vraag gewoon wat :* Het is geen bewezen techniek toch? Voordat we nu gaan aannemen van "in 2021 komt ICNG en dan zijn DUS alle problemen de wereld uit" [ afbeelding ]
Dat is dus ook precies hoe ik erover denk. Er wordt véél te optimistisch gedacht over de ICNG, het is een nieuw product* van een leverancier die al twee decennia meer aan NS heeft geleverd en die ook geen ervaring heeft met de nukken van de HSL-Zuid.

Dat betekent niet dat ICNG geen schijn van kans heeft, maar wel voor 'getemperd optimisme'. Voor de Eurostar e320 hebben ze bijna 2 jaar aan testritten nodig gehad voordat de eerste trein met reizigers de grens overkwam. En dat was een bestaand type dat zelfs al in reizigersdienst was in GB, Kanaaltunnel, FR en BE.

* Weliswaar ontwikkeld op basis van bestaande treinen, maar het eindresultaat is een nieuw type. En ook die bestaande treinen hebben nog geen meter in Nederland gereden.
pi_184714736
quote:
14s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niks vlag :')

Gewoon eerst een jaar testen en hopen. Heel veel hopen :Y Een eerste achievement zou zijn als ze het probleem betrouwbaar kunnen reproduceren. En misschien dat er daarna een plausibel verhaal ontstaat over waarom die tien treinen wel stil vallen en de andere 1590 niet. Pas dan is er alleen nog maar een duidelijk(er) beeld van wat het probleem mogelijk is. Dan moet er nog een oplossing bedacht, getest en geïmplementeerd worden.
De oplossing is er dus al. Het probleem is gereproduceerd, is bekend waar het zit, de fabrikant van de betreffende hardware heeft toegegeven dat het daarin inderdaad mis gaat, dus het is nu een kwestie van implementatie, testen, heel veel testen en hopen dat ILT niet te moeilijk doet met toelating.
pi_184714826
quote:
7s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jonguh Ik vraag gewoon wat :* Het is geen bewezen techniek toch? Voordat we nu gaan aannemen van "in 2021 komt ICNG en dan zijn DUS alle problemen de wereld uit" [ afbeelding ]
Hooguit dat de fabrikant momenteel een beter track record heeft dan de fabrikant van die locomotieven..
pi_184714839
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:45 schreef b2py het volgende:

[..]

Hooguit dat de fabrikant momenteel een beter track record heeft dan de fabrikant van die locomotieven..
Nou ja, dat zegt niks. Mij niet althans :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184714854
Poeh, ondanks het extreme weer gelukkig toch weer thuis kunnen komen.
  woensdag 30 januari 2019 @ 17:50:39 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184714927
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ja, dat zegt niks. Mij niet althans :)
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:45 schreef b2py het volgende:

[..]

Hooguit dat de fabrikant momenteel een beter track record heeft dan de fabrikant van die locomotieven..
Over de V250 werd ook ooit gezegd dat het een toptrein zou zijn en dat alle problemen van de Traxx+ICR-combinatie tot het verleden zouden behoren. ;)
pi_184714949
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

[..]

Over de V250 werd ook ooit gezegd dat het een toptrein zou zijn en dat alle problemen van de Traxx+ICR-combinatie tot het verleden zouden behoren. ;)
momenteel beter dan
pi_184715019
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:51 schreef b2py het volgende:

[..]

momenteel beter dan
NOU EN. VAN ALLE TREINEN DIE IK OOIT GEPRODUCEERD HEB IS ER NOG NOOIT EENTJE TE LAAT GEKOMEN :6 :6 :6
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184715038
Dalek op 2 Rail Away, Oostenrijk. Kitzbühel - Jenbach - Mayrhofen *O*

MET sneeuw ongetwijfeld O+ Ik ga kijken :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184715062
quote:
10s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

NOU EN. VAN ALLE TREINEN DIE IK OOIT GEPRODUCEERD HEB IS ER NOG NOOIT EENTJE TE LAAT GEKOMEN :6 :6 :6
Precies
pi_184715118
Nou, Alstom is hard op weg met de ICNG om het wel degelijk te laat aan te laten komen. We gaan het meemaken :P
pi_184715134
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:58 schreef MTL het volgende:
Nou, Alstom is hard op weg met de ICNG om het wel degelijk te laat aan te laten komen. We gaan het meemaken :P
Weer zo'n paniekhaas. Nog 2 jaar op de klok en nou al zwetende bilnaadjes. Zo wordt het nooit wat daar :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184715149
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:58 schreef MTL het volgende:
Nou, Alstom is hard op weg met de ICNG om het wel degelijk te laat aan te laten komen. We gaan het meemaken :P
Thx grgr de journalist
pi_184715204
Ondertussen mag het interne rapport van de gronddeals niet naar het ministerie: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ijft-geheim-a3652273
pi_184715237
quote:
10s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Weer zo'n paniekhaas. Nog 2 jaar op de klok en nou al zwetende bilnaadjes. Zo wordt het nooit wat daar :P
Nah, op zich moet het goed komen, maar als er nu zoiets gebeurd als met FLIRT en SNG gebeurde, dan krijg je dus een vrij krappe periode voor de instroom.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Thx grgr de journalist
Non-nieuws. Elke trein loopt op een bepaald punt wel wat vertraging op. Daarom wordt ook gewoon december 2020 gecommuniceerd en niet de 'als alles goed gaat'-datum.
Die december 2020 moet geen probleem zijn, tenzij er natuurlijk echt iets finaal mis gaat. Je weet het nooit :P
pi_184715267
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 18:03 schreef MTL het volgende:

[..]

Nah, op zich moet het goed komen, maar als er nu zoiets gebeurd als met FLIRT en SNG gebeurde, dan krijg je dus een vrij krappe periode voor de instroom.
En wat is daar mis mee? _O_ Die Flirts zijn als een razende in gebruik genomen en ze rijden als een tierelier *O* onniedan :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184715298
quote:
14s.gif Op woensdag 30 januari 2019 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En wat is daar mis mee? _O_ Die Flirts zijn als een razende in gebruik genomen en ze rijden als een tierelier *O* onniedan :?
Er is weinig mis met de FLIRT en SNG, maar tijdens de testperiode werd er bij beide treinen tegen bepaalde zaken aangelopen. Beiden hadden ze bijvoorbeeld al in de zomer in dienst moeten rijden (als alles goed ging), en voor allebei werd het uiteindelijk november/december.

Edit: en natuurlijk heb je bij alle treinen issues. Sommige zijn meer aanwezig voor de reizigers (zoals de FLIRT met de uitschuiftrede), andere minder aanwezig.
pi_184715327
als we rekenen in maanden, verwaarloosbaar ^O^

* Dr_Flash geoloog is
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 30 januari 2019 @ 18:08:34 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184715340
Je moet eens kijken naar de Class 710 die Bombardier aan London Overground levert. Kun je lachen.
pi_184715344
quote:
12s.gif Op woensdag 30 januari 2019 18:07 schreef Dr_Flash het volgende:
als we rekenen in maanden, verwaarloosbaar ^O^

* Dr_Flash geoloog is
_O-
Ja, maar dan is de Traxx ook een behoorlijk insignificant iets. Zeg dat maar niet te hard tegen de reizigers :D

quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 18:08 schreef James1988 het volgende:
Je moet eens kijken naar de Class 710 die Bombardier aan London Overground levert. Kun je lachen.
Daar zijn ook wat probleempjes mee? Grote kans overigens dat de vondst van het probleem van de Traxx ook op een heleboel andere platforms aanwezig is, dus dat kan ook op andere projecten positieve impact hebben.
  woensdag 30 januari 2019 @ 18:12:15 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184715405
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 18:08 schreef MTL het volgende:

Daar zijn ook wat probleempjes mee?
Die had in mei 2018 in dienst moeten komen op de 'Goblin' (Gospel Oak - Barking), is nog altijd niet in dienst, terwijl de volgende klant voor de dieseltreinen die er nu nog rijden ze inmiddels begint op te eisen.
pi_184715504
Wikipedia, onze grote bron van alle informatie, geeft zelfs aan dat het meer dan 18 maanden is uitgelopen inmiddels qua levering? :X
Au, dan is er wel iets anders aan de hand dan de fout waar wij tegenaan lopen |:(
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 januari 2019 @ 18:21:22 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_184715515
De Bombardier Twindexx voor de SBB is al helemaal een groot succes :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 30 januari 2019 @ 18:36:06 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184715713
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 18:20 schreef MTL het volgende:
Wikipedia, onze grote bron van alle informatie, geeft zelfs aan dat het meer dan 18 maanden is uitgelopen inmiddels qua levering? :X
Au, dan is er wel iets anders aan de hand dan de fout waar wij tegenaan lopen |:(
Met de Class 345 voor Crossrail (Elizabeth Line) gaat het ook niet lekker, maar daar is de nood wat minder hoog omdat heel Crossrail inmiddels jaren vertraging heeft.

Eigenlijk had die lijn afgelopen december moeten openen, inmiddels houdt men er rekening mee dat zelfs 2020 niet meer haalbaar is.
pi_184715778
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 18:36 schreef James1988 het volgende:
maar daar is de nood wat minder hoog omdat heel Crossrail inmiddels jaren vertraging heeft.
"Kan de werkelijkheid niet naar de verwachting, dan moet de verwachting maar naar de werkelijkheid"? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 30 januari 2019 @ 18:49:14 #43
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184715852
quote:
3s.gif Op woensdag 30 januari 2019 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Kan de werkelijkheid niet naar de verwachting, dan moet de verwachting maar naar de werkelijkheid"? :?
In augustus kwamen ze er ineens achter dat de stations ver achterliepen op de planning, en dat er ook nog een hoop technische issues waren 8)7
pi_184715930
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 18:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

In augustus kwamen ze er ineens achter dat de stations ver achterliepen op de planning, en dat er ook nog een hoop technische issues waren 8)7
Ja sorry hoor, maar het is toch geen rocket science om dan te concluderen dat je incapabele jokers op regieposten hebt zitten? 8)7

Ben IK nou zo slim?? Of zijn zij zo dom? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 30 januari 2019 @ 18:58:04 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184715953
quote:
8s.gif Op woensdag 30 januari 2019 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja sorry hoor, maar het is toch geen rocket science om dan te concluderen dat je incapabele jokers op regieposten hebt zitten? 8)7

Ben IK nou zo slim?? Of zijn zij zo dom? :?
Het tweede. :Y
  woensdag 30 januari 2019 @ 20:05:07 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184717446
BBCTomEdwards twitterde op woensdag 30-01-2019 om 12:26:01 NEW Gospel Oak Barking update Tfl board: strong likelihood last diesel train leaves before new trains arrive. Won’t be able to operate 4 trains an hour but 2 an hour but will be twice the length. Upsetting process in term of service we can provide reageer retweet
BBCTomEdwards twitterde op woensdag 30-01-2019 om 12:27:00 Basically looks like GOBLIN Gospel Oak Barking is going to drop to 2 trains an hour as new trains are delayed.... reageer retweet
De "Goblin", de lijn Gospel Oak - Barking, is in 2007 overgegaan van het toenmalige Silverlink naar Transport for London. In 2010 zijn 8 nieuwe tweedelige dieseltreinstellen Class 172 op de lijn gaan rijden, ter vervanging van oudere treinen. Er zijn 6 treinen nodig om de complete dienstregeling te kunnen rijden, 1 staat op reserve en 1 krijgt onderhoud.

Toen de lijn overging naar TfL hing er geen bovenleiding. In de periode 2015-2018 is de lijn geëlektrificeerd zodat er langere elektrische treinen zouden kunnen rijden: de Class 710.

De dieseltjes werden vervolgens geclaimd door West Midlands Trains (Abellio) voor inzet rond Birmingham. TfL heeft de lease van de 172s enige tijd kunnen verlengen, maar inmiddels is het geduld van Abellio op. Er zijn al twee treinen vertrokken, waardoor men op werkdagen alle treinen nodig heeft en er niks fout mag gaan, 's weekends wordt de dienstregeling al uitgedund om de treinen te kunnen onderhouden. De komende tijd gaan de resterende 6 treinen dus ook vertrekken.

TfL heeft 3 elektrische treinen van de andere Overground-lijnen gehaald en ingekort tot 4 bakken om zo toch nog iets te kunnen laten rijden op de Goblin (de maximale treinlengte is 80 meter). Daarmee kunnen ze een halfuursdienst rijden, maar 's weekends zal er wederom gesnoeid moeten worden.


Het lastige aan de Goblin (en de andere Overground-lijnen) is dat er wordt gereden met eenmansbediening, waarbij gebruik wordt gemaakt van camera's in de cabine om het vertrekproces in de gaten te houden. Er is in het VK wel ander elektrisch materieel beschikbaar, maar dit heeft geen camera's. Conducteurs introduceren duurt dan weer vele maanden aan werving en opleiding.

[ Bericht 5% gewijzigd door James1988 op 30-01-2019 20:19:40 ]
pi_184718740
SPAM

leukigheid en ook wat getrein :Y

TRV / Fles' Travelsnacks #4
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184720229
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 20:05 schreef James1988 het volgende:
BBCTomEdwards twitterde op woensdag 30-01-2019 om 12:26:01 NEW Gospel Oak Barking update Tfl board: strong likelihood last diesel train leaves before new trains arrive. Won’t be able to operate 4 trains an hour but 2 an hour but will be twice the length. Upsetting process in term of service we can provide reageer retweet
BBCTomEdwards twitterde op woensdag 30-01-2019 om 12:27:00 Basically looks like GOBLIN Gospel Oak Barking is going to drop to 2 trains an hour as new trains are delayed.... reageer retweet
De "Goblin", de lijn Gospel Oak - Barking, is in 2007 overgegaan van het toenmalige Silverlink naar Transport for London. In 2010 zijn 8 nieuwe tweedelige dieseltreinstellen Class 172 op de lijn gaan rijden, ter vervanging van oudere treinen. Er zijn 6 treinen nodig om de complete dienstregeling te kunnen rijden, 1 staat op reserve en 1 krijgt onderhoud.

Toen de lijn overging naar TfL hing er geen bovenleiding. In de periode 2015-2018 is de lijn geëlektrificeerd zodat er langere elektrische treinen zouden kunnen rijden: de Class 710.

De dieseltjes werden vervolgens geclaimd door West Midlands Trains (Abellio) voor inzet rond Birmingham. TfL heeft de lease van de 172s enige tijd kunnen verlengen, maar inmiddels is het geduld van Abellio op. Er zijn al twee treinen vertrokken, waardoor men op werkdagen alle treinen nodig heeft en er niks fout mag gaan, 's weekends wordt de dienstregeling al uitgedund om de treinen te kunnen onderhouden. De komende tijd gaan de resterende 6 treinen dus ook vertrekken.

TfL heeft 3 elektrische treinen van de andere Overground-lijnen gehaald en ingekort tot 4 bakken om zo toch nog iets te kunnen laten rijden op de Goblin (de maximale treinlengte is 80 meter). Daarmee kunnen ze een halfuursdienst rijden, maar 's weekends zal er wederom gesnoeid moeten worden.


Het lastige aan de Goblin (en de andere Overground-lijnen) is dat er wordt gereden met eenmansbediening, waarbij gebruik wordt gemaakt van camera's in de cabine om het vertrekproces in de gaten te houden. Er is in het VK wel ander elektrisch materieel beschikbaar, maar dit heeft geen camera's. Conducteurs introduceren duurt dan weer vele maanden aan werving en opleiding.
Lang leve marktwerking.
  woensdag 30 januari 2019 @ 21:48:22 #49
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184720408
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 21:40 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Lang leve marktwerking.
Uhm?
pi_184720449
quote:
7s.gif Op woensdag 30 januari 2019 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
SPAM

leukigheid en ook wat getrein :Y

TRV / Fles' Travelsnacks #4
Vind mij leuk o|O
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')