Of weer een aflevering uit het Flintstonium?quote:18.05-18.40 uur RAIL AWAY
Serie over markante spoorlijnen
Portugal:langs de Douro
Deze tocht voert vrijwel volledig langs
de rivier de Douro.De Douro-vallei is
wereldberoemd vanwege de port die hier
vandaan komt.
Ja! Aflevering 2, uitgezonden op 13 januari 1996.quote:Op woensdag 6 februari 2019 17:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of weer een aflevering uit het Flintstonium?
Ik heb recentelijk alle afleveringen (er staat er slechts één niet online, een China episode) verzameld en ben daarbij diverse episode guides tegengekomen, heb alle afleveringen 4 keer "in m'n handen gehad", uitgezocht, gecategoriseerd en klaargezet voor het nageslacht.quote:Op woensdag 6 februari 2019 17:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb jij de volledige directory van Rail Away soms?
http://www.wikiwand.com/nl/Rail_Awayquote:
Nee hoor, ik kijk wel even welke ik al gezien heb. Zal toch het merendeel wel zijn inmiddels Dank je welquote:Op woensdag 6 februari 2019 17:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Moet je ook alle genummerde afleveringen zelf dan? Dan moet ik even iets met FTP regelen.
Ze staan op NPO Start op een andere manier genoemd en volgens mij missen er van die site nog wel een paar.quote:Op woensdag 6 februari 2019 17:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee hoor, ik kijk wel even welke ik al gezien heb. Zal toch het merendeel wel zijn inmiddels Dank je wel
In de omgeving ook verpakkingsmaterieel van spuitbussen deo neergekomen:twitter:MADXXL twitterde op donderdag 07-02-2019 om 01:38:49 @Junger_demokrat @eha_deutsch Hatte erst Angst, dass Rabenhorst brennt oder so. Wohne ca. 200m Luftlinie entfernt und bin praktisch aus dem Bett gefallen. Mannomann. https://t.co/MuCWT4qunR reageer retweet
twitter:eha_deutsch twitterde op donderdag 07-02-2019 om 01:44:54 Bei dem brennenden Objekt, handelt es sich um einen mit Spraydosen beladenen Güterzug, verbrannte Reste flogen in die Umgebung und landeten auf Straßen und Dächern. reageer retweet
quote:Op donderdag 7 februari 2019 17:47 schreef b2py het volgende:Is de auto op dat soort tijdstippen zo veel meer sneller door gebrek aan files?
Dat. En bouwvakkers die elke ochtend het halve land door rijden.quote:Op donderdag 7 februari 2019 17:54 schreef Frozen-assassin het volgende:Mensen die vroeg beginnen om niet in spits te komen?
Ruim 60% vd mensen die met de trein gaat heeft als voortransport fiets of lopen, dat lijkt mij vrij hoogquote:Op donderdag 7 februari 2019 17:52 schreef James1988 het volgende:
Plaatselijk OV dat relatief laat begint, waardoor ook de vroege treinreiziger pas laat in de trein zit?
quote:Doorontwikkeling knoop Zwolle als essentiële schakel in het OV‐netwerk tussen de
Randstad, Noord‐ en Oost‐Nederland. Verhoging van de frequentie op de verschillende
richtingen van en naar Zwolle (van 2 naar 4x per uur) brengt een zogenaamde
‘kwartierknoop’ binnen bereik.
Mooie theorie, nu de praktijk: mensen die thuiswerken, doen dat op maandag, woensdag en/of vrijdag. Op dinsdag en donderdag komt iedereen naar kantoor.quote:Op donderdag 7 februari 2019 18:29 schreef Monopoly het volgende:
Ik denk dat vooral kantoren en andere instellingen die niet afhankelijk zijn van fysiek klantcontact moeten kijken naar de mogelijkheden voor 2 dagen per week vanuit huis werken. Daarmee haal je al enorm veel mensen uit het OV en van de weg af.
Wat dat voor effect heeft is dat de bizar drukke dinsdag en donderdag nog meer gaat pieken doordat iedereen dan wilt vergaderen.quote:Op donderdag 7 februari 2019 18:29 schreef Monopoly het volgende:
Ik denk dat vooral kantoren en andere instellingen die niet afhankelijk zijn van fysiek klantcontact moeten kijken naar de mogelijkheden voor 2 dagen per week vanuit huis werken. Daarmee haal je al enorm veel mensen uit het OV en van de weg af. Ook scholen zouden kunnen kijken naar de mogelijkheden van 4 dagen school en 1 vaste dag vanuit huis/computer het een en ander doen.
Mogelijkheden genoeg met de huidige technologie, en wanneer je dat landelijk goed afspreekt met elkaar, kan je een goede vuist tegen de files maken, en ook tegen de extremen als het gaat om bomvolle treinen.
Nein Mann. Enkelspoor tot Olst jwzquote:Op donderdag 7 februari 2019 18:49 schreef Peter het volgende:
Dat elke 10 minuten ene trein tussen Zwolle en Arnhem.. kan dat met de huidige infra?
Nu nog ja. Als bedrijven eens wat minder spastisch gaan doen over thuiswerken kun je dat prima gaan spreiden. Vergaderen doet niemand voor zijn lol, en dat kan prima ook op afstand.quote:Op donderdag 7 februari 2019 18:38 schreef ReisT het volgende:
[..]
Mooie theorie, nu de praktijk: mensen die thuiswerken, doen dat op maandag, woensdag en/of vrijdag. Op dinsdag en donderdag komt iedereen naar kantoor.
Tussen Nijmegen en Eindhoven ook niet. Zelfde probleem op de brug bij Ravenstein.quote:Op donderdag 7 februari 2019 18:49 schreef Peter het volgende:
Dat elke 10 minuten ene trein tussen Zwolle en Arnhem.. kan dat met de huidige infra?
Dit.quote:Op donderdag 7 februari 2019 19:15 schreef Janneke141 het volgende:
En vergaderen moet je sowieso afschaffen. Zinloze bezigheid.
De dagen dat het ook nu al het drukste is (op de weg in elke geval)quote:Op donderdag 7 februari 2019 18:38 schreef ReisT het volgende:
[..]
Mooie theorie, nu de praktijk: mensen die thuiswerken, doen dat op maandag, woensdag en/of vrijdag. Op dinsdag en donderdag komt iedereen naar kantoor.
Nee, maar er is ook helemaal niet gezegd dat die trein zo vaak gaat rijden. In het plan waar het nu over gaat staat dat per traject wordt bekeken wat er nodig is.quote:Op donderdag 7 februari 2019 18:49 schreef Peter het volgende:
Dat elke 10 minuten ene trein tussen Zwolle en Arnhem.. kan dat met de huidige infra?
Wat is de hoogste frequentie die je er kunt realiseren?quote:Op donderdag 7 februari 2019 19:27 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee, maar er is ook helemaal niet gezegd dat die trein zo vaak gaat rijden. In het plan waar het nu over gaat staat dat per traject wordt bekeken wat er nodig is.
Jeej. Eerst zien dan geloven. En ik weet niet of het naar Zwolle gerechtvaardigd is eigenlijk. Zou wel leuk zijn, maar er zijn wel meer dingen leuk.quote:Op donderdag 7 februari 2019 18:33 schreef b2py het volgende:
Waaronder de door DeadLock2K geambieerde zinsnede:
[..]
Deventer-Olst is een kilometer of 10. Betekent dat je dat stukje in een minuut of zes kan doen, dus 5 treinen per uur per richting is de theoretische max als ze om en om gaan. In de praktijk zal het 4 p.u.p.r. zijn.quote:Op donderdag 7 februari 2019 21:18 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat is de hoogste frequentie die je er kunt realiseren?
Volgens mij in de oorlog gebombardeerd, toen een noodbrug, en is dit ding uit de jaren 50. Ik zal het zo eens opzoeken.quote:Op donderdag 7 februari 2019 21:39 schreef James1988 het volgende:
Hoe oud is die brug bij Ravenstein eigenlijk? Dat ding is ooit aan vervanging toe lijkt me?
70 jaar oud, vast niet in al te beste staat zo vlak na de oorlog. Jaar of 10 Max nog?quote:Op donderdag 7 februari 2019 21:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij in de oorlog gebombardeerd, toen een noodbrug, en is dit ding uit de jaren 50. Ik zal het zo eens opzoeken.
Pijlers zijn daar ook op dubbelspoor trouwens. Alleen de brug niet. Sterker nog, er hangt wel voor 2 sporen bovenleiding.
-edit- huidige constructie uit 1948, aldus Wikipedia.
Dat ene viaduct waar de trein enkel spoor rijdt, is zelfs nog steeds dubbelspoor uitgevoerd.quote:Op donderdag 7 februari 2019 21:38 schreef Janneke141 het volgende:
Maar het baanlichaam voor Deventer-Olst is volgens mij zo goed als compleet voor dubbelspoor inclusief viaductpijlers. Dus daar dubbelspoor van maken is niet de meest onmogelijke opgave.
Het wacht WEER op spoorstaven, want ook daar lag gewoon spoor tot het 3e perron gebouwd werd.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 13:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Die over de Hoge Hondstraat inderdaad. Het viaduct over de Boxbergerweg wacht op spoorstaven voor het tweede spoor en kent ruimte voor een derde dek.
Ik heb even Google Earth-beelden van 2005 bekeken, maar de Boxbergerweg heeft daar ook maar één spoor liggen. De Hoge Hondstraat ook maar twee, het derde spoor vanaf het postperron eindigde net voor het viaduct.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 13:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het wacht WEER op spoorstaven, want ook daar lag gewoon spoor tot het 3e perron gebouwd werd.
Huh? Het direct naastliggende spoor ging twee stalen vakwerkconstructies over, en die daarnaast maar één? Heb er 13 jaar naast geforensd.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 14:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik heb even Google Earth-beelden van 2005 bekeken, maar de Boxbergerweg heeft daar ook maar één spoor liggen. De Hoge Hondstraat ook maar twee, het derde spoor vanaf het postperron eindigde net voor het viaduct.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |