Goverman | zaterdag 21 april 2018 @ 10:01 | |||
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | ||||
Maegrim | zaterdag 21 april 2018 @ 10:38 | |||
als er seinen staan moet je per sé je rijweg afmaken, anders raakt het systeem in de war. tijdens rangeren met loccen of rijtuigen ga je vaak 1 wissel voorbij om iets aan de kant te zetten, dan weer terug met een locomotief om bijvoorbeeld een ander rijtuig weg te halen. als je dan voor elke beweging een aparte rijweg ingelegd moet krijgen en die af moet rijden voor je weer terug kan, ben je zo twee keer zo lang bezig met dezelfde klus. | ||||
Salatrel | zaterdag 21 april 2018 @ 10:52 | |||
en kun je dus niet eerder naar huis | ||||
Dr_Flash | zaterdag 21 april 2018 @ 11:26 | |||
En ook niet sudokuën | ||||
Mr_Klaasje | zaterdag 21 april 2018 @ 11:43 | |||
Ik verwacht alleen niet dat men op de Watergraafsmeer over vijf jaar nog veel zal rangeren. De huidige Sandwich-combinaties zijn dan al uit dienst. De doorlooptijd van de beveiliging is na het gereedkomen van financiering ook zomaar twee jaar. Grote kans dat het dus voornamelijk verplaatsingen van een spoor naar een spoor in de lengte zal geven. | ||||
Maegrim | zaterdag 21 april 2018 @ 11:45 | |||
da's waar | ||||
Goverman | zaterdag 21 april 2018 @ 13:20 | |||
Kijk, dat zijn toelichtingen die helpen, ook die van @Maegrim trouwens. En tja, die financiering, dat is - zoals altijd - een dingetje. Maar wie weet is dat oplosbaar... | ||||
James1988 | zaterdag 21 april 2018 @ 13:35 | |||
Dat geldt niet voor de IC Brussel. | ||||
Jappie_Sea | zaterdag 21 april 2018 @ 13:45 | |||
Vanmorgen mijn inzending voor de kilometer kampioen opgestuurd. Uiteindelijk uitgekomen op 1551,47 km. Hoop dat ik een beetje in de buurt ben gekomen. | ||||
Peterselieman | zaterdag 21 april 2018 @ 14:57 | |||
Met de Flirtino zal het wel meevallen, omdat daar jacobsdraaistellen gebruikt gaan worden. De GTW heeft per bak slechts één draaistel en een deel van het gewicht van een bak rust op een volgende bak. Dit maakt ze veel gevoeliger voor schudden, waardoor op dit punt meer onderhoud nodig is. | ||||
Ou-Tannu | zaterdag 21 april 2018 @ 16:59 | |||
Blijft 't feit dat je er na aankoop nog steeds geld in moet gooien voor onderhoud | ||||
Bitlord | zaterdag 21 april 2018 @ 20:43 | |||
Bedankt voor de info. Dan kan ik kijken of het uberhaupt zin of heeft om in te sturen. | ||||
Bitlord | zaterdag 21 april 2018 @ 20:49 | |||
Ik heb zelf wel eens wat geholpen bij rangeren op NCBG (Niet Centraal Bediend Gebied). Het duurt echt bijzonder lang met allemaal wissels die je een voor een om moet leggen. En aangezien je toch meestal voor elke beweging toestemming nodig hebt van de treindienstleider Nedtrain zou die idealiter net zo goed de wissels gelijk goed kunnen leggen. De afhandelingscapaciteit van de wisselstraten zou er wel eens mee verdubbeld kunnen worden. | ||||
ShippedFromTheNetherlands | zondag 22 april 2018 @ 00:22 | |||
weet iemand hier hoelang de ns al de bel gebruikt voor de omroepberichten | ||||
Bitlord | zondag 22 april 2018 @ 01:08 | |||
Helaas, ik kom niet boven de 1250 uit. Een bepaalde grenstrein lijkt erg duur waardoor ik net te weinig euro overhoud om heel veel kilometers te maken in een goedkoop treinenland. | ||||
spectrumanalyser | zondag 22 april 2018 @ 11:59 | |||
De Spoorwegen hebben 'Train Driver' gevraagd te stoppen met het maken van zijn POV videos, begrijp ik uit zijn laatste upload van twee dagen geleden. Ergens kan ik mij dit voorstellen om meerdere redenen. intussen vermoed ik wel dat een groot deel van de Nederlandse trajecten nu online staat. mooie kwaliteit videomateriaal. hopelijk hoeft het niet offline gehaald te worden. de betreffende video: | ||||
MTL | zondag 22 april 2018 @ 12:03 | |||
Ik heb een paar keer stukjes van zijn filmpjes gezien. Naast dat het (heel zwart/wit gezegd) gewoon niet is toegestaan om een videocamera aan te hebben staan, deed hij dingen die niet volgens de regels waren, tot rembeproevingen aan toe. Ik kan mij goed voorstellen dat NS op een gegeven moment heeft gezegd: zo is het wel genoeg geweest, de speeltijd is over. Edit: heel simpel voorbeeld waarvoor ik ook niet eens dat filmpje daadwerkelijk hoef te bekijken, maar de preview al voldoende is. Het gebruik van de mobiele telefoon anders dan voor zakelijk telefoongebruik (en dan alleen op de vrije baan) is niet toegestaan. Edit 2: ben overigens zelf ook niet Roomser dan de paus, maar ga dat dan verdorie niet lopen filmen [ Bericht 18% gewijzigd door MTL op 22-04-2018 12:13:49 ] | ||||
Salatrel | zondag 22 april 2018 @ 12:14 | |||
ik ga hier gelijk melding van maken | ||||
MTL | zondag 22 april 2018 @ 14:14 | |||
Dat wordt weer een streepje achter jouw naam, hoor En je weet wat er bij drie streepjes gebeurd... | ||||
Salatrel | zondag 22 april 2018 @ 15:28 | |||
dan krijg in een perenijsje? | ||||
Maegrim | zondag 22 april 2018 @ 15:48 | |||
dan moet je koffie halen zonder pauzepas | ||||
Adrie072 | zondag 22 april 2018 @ 20:39 | |||
James1988 | zondag 22 april 2018 @ 20:48 | |||
"Hans Kazan brengt bezoekje aan Rotterdam" | ||||
trein2000 | zondag 22 april 2018 @ 20:53 | |||
Feyenoord | ||||
Maegrim | maandag 23 april 2018 @ 08:33 | |||
Ombouw van de Benelux naar 7 bakken loopt vertraging op... Er moet namelijk een filmploeg aanwezig zijn voor de eerste stam | ||||
J.B. | maandag 23 april 2018 @ 08:46 | |||
Hadden ze dat Rotterdams geteisem niet in een DDAR of oude VIRM kunnen stoppen? Is toch zonde van zo'n trein | ||||
GlenSpey | maandag 23 april 2018 @ 11:29 | |||
Had deze kerel niet ook een keer zo'n filmpje met een suicidaal persoon (trein stond stil) vol in beeld? Overigens zou ik het wel jammer vinden als dit soort filmpjes helemaal zouden verdwijnen, ze zijn met wegleren toch wel verrekte handig [ Bericht 4% gewijzigd door GlenSpey op 23-04-2018 11:35:58 ] | ||||
GlennQuagmire | maandag 23 april 2018 @ 15:52 | |||
zojuist ook m'n inzending voor de kilometerkampioen ingestuurd. Ben uiteindelijk een ruime 2400km ver gekomen. | ||||
derLudolf | maandag 23 april 2018 @ 17:12 | |||
Iemand nog belang bij dit relikwie? https://www.ndr.de/ndr1ni(...)rt,wissingen110.html | ||||
dennistd | maandag 23 april 2018 @ 19:04 | |||
Dat was nou net het enige aan die treinen dat wel werkte zonder storingen... | ||||
Bitlord | maandag 23 april 2018 @ 20:53 | |||
En ook weer terug? | ||||
DriekOplopers | maandag 23 april 2018 @ 22:23 | |||
https://www.ad.nl/binnenl(...)al-mislukt~a690b257/ | ||||
Kansenjongere | maandag 23 april 2018 @ 22:49 | |||
Het kost een paar centen, maar dan heb je ook niets. | ||||
dennistd | maandag 23 april 2018 @ 23:21 | |||
James1988 | maandag 23 april 2018 @ 23:24 | |||
Hebben die dingen geen GPS? | ||||
MTL | maandag 23 april 2018 @ 23:32 | |||
Hey Maegrim, zin in zoektochtje op de Watergraafsmeer? | ||||
dennistd | maandag 23 april 2018 @ 23:34 | |||
Overigens wel toeval dat nu net een loc van dit bedrijf WEG is | ||||
Jappie_Sea | dinsdag 24 april 2018 @ 01:47 | |||
https://drive.google.com/(...)y5M/view?usp=sharing Voor de mensen die nieuwsgierig zijn naar mijn kilometerkampioen inzending (waarschijnlijk heb ik toch niet gewonnen) | ||||
GlennQuagmire | dinsdag 24 april 2018 @ 02:38 | |||
Aangezien het nu na twaalf uur is, wil ik m'n planning wel delen. Kan wel enorm gaan uitwijden over hoeveel elk deel kost maar denk dat t voor nu wel leuk is om te zien hoe ver ik ben gekomen. Ik vind het ook leuk om van anderen te zien wat ze ervan hebben kunnen maken | ||||
Bitlord | dinsdag 24 april 2018 @ 07:50 | |||
Ik vond helaas nergens hoe ik voor 49 euro in Budapest uit kon komen. Uiteindelijk heb ik het nog geprobeerd richting Wit-Rusland met de dagkaarten van DB en het weekendticket van de PKP. Bij Brest was mijn geld op. Gezien de andere kilometrages hier heb ik het niet ingestuurd. | ||||
James1988 | dinsdag 24 april 2018 @ 07:52 | |||
Ik was nog wat aan het klooien geweest richting Penzance (Londen - Penzance kun je best goedkoop krijgen) maar ik vond het aantal kilometers tegenvallen. Ik heb ook nog wat geprobeerd richting Scandinavië, maar m'n geld was al op voor ik halverwege de terugreis was. | ||||
spectrumanalyser | dinsdag 24 april 2018 @ 13:37 | |||
GlenSpey | dinsdag 24 april 2018 @ 14:05 | |||
| ||||
Salatrel | dinsdag 24 april 2018 @ 14:46 | |||
Ik zat er eigenlijk op te wachten dat de hc de deuren sluit en de trein vertrekt | ||||
Salatrel | dinsdag 24 april 2018 @ 15:05 | |||
Er staan momenteel een SNG in Zwolle op 1 en mijn God wat is dat ding lelijk van voren | ||||
Sebastiaan92 | dinsdag 24 april 2018 @ 15:14 | |||
Daar binnen wordt er ook nog één in bedwang gehouden | ||||
MTL | dinsdag 24 april 2018 @ 16:46 | |||
Ach, zie je toch niet als je er in zit | ||||
Maegrim | dinsdag 24 april 2018 @ 16:50 | |||
daarom mag jij er meteen mee gaan rijden wat collega's op de 'meer in beeld: nou bedenk ik me, laatst waren we nog gefilmd in het onderhoudsbedrijf, nooit wat van teruggezien | ||||
Salatrel | dinsdag 24 april 2018 @ 18:53 | |||
totdat ik verdwaald ben en bij Velperpoort beland met die spiegels op het perron :/ | ||||
b2py | dinsdag 24 april 2018 @ 20:17 | |||
Iemand had meegelezen :-P | ||||
Ireyon | dinsdag 24 april 2018 @ 22:36 | |||
Godsamme wat een hoop gebakken lucht. De Beneluxtrein was altijd al 7 bakken voor het hele Fyra gezeik. | ||||
spectrumanalyser | dinsdag 24 april 2018 @ 23:02 | |||
Fles z'n nieuwe vakantie stek | ||||
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2018 @ 23:03 | |||
Sinds wanneer lopen S&V teams 's avonds in kogelvrije vesten rond? | ||||
DeaDLocK2K | dinsdag 24 april 2018 @ 23:05 | |||
Steekvesten. Niet zo effectief voor kogels. Al best lang en ook overdag. | ||||
James1988 | dinsdag 24 april 2018 @ 23:08 | |||
Welkom in de wondere wereld van PR. Waar recht wordt gepraat wat krom is, en waar poep wordt verkocht als een exclusief nieuw parfum Toen de Fyra V160 ging rijden tussen Amsterdam en Rotterdam reed die overigens ook met 7 bakken. Dat is daarna vrij snel ingekort naar 6. | ||||
Dr_Flash | dinsdag 24 april 2018 @ 23:17 | |||
Ziet er zwaar. Warm en niet comfortabel uit | ||||
dennistd | dinsdag 24 april 2018 @ 23:24 | |||
Voor wie normaal een snelle overstap maakt op Utrecht Centraal: de middentunnel gaat tijdelijk dicht voor een opknapbeurt https://www.prorail.nl/ni(...)ordt-fris-en-fruitig | ||||
Claude_Viole | woensdag 25 april 2018 @ 01:11 | |||
Werd tijd, ik vond het altijd een onprettige tunnel. Je weet dat het niet gebeurt, maar het voelt echt alsof je daar ooit een keer beroofd wordt ofzo. | ||||
desbarts | woensdag 25 april 2018 @ 14:57 | |||
Voor het eerst met Amtrack, reis van New York naar Washington. Conclusie: nette trein, hele comfortabele dikke stoelen met veel beenruimte. De dikte van de stoelen vangen gelukkig het enorme gehobbel op van de sporen. Reistijd van deze regional express is prima, slechts een half uurtje langzamer dan de snelle acela trein. Veel beter dit dan het originele plan om met de bus te gaan Edit: oh en er is snellere wifi dan onze nationale spoorwegen aanbieden | ||||
Salatrel | woensdag 25 april 2018 @ 15:09 | |||
2 blikjes met een draadje ertussen is een betere verbinding dan treinwifi | ||||
Salatrel | woensdag 25 april 2018 @ 15:09 | |||
Overigens werkt het best goed als je alleen in zon trein zit | ||||
spectrumanalyser | woensdag 25 april 2018 @ 15:10 | |||
het is bijna weekend, even een leuk dingetje tussendoor bij het GVB. een SP medewerkster laad 50 euro op haar ov-chipkaart op, en ziet dan Windows 2000 opnieuw opstarten. https://twitter.com/NicoleTemmink/status/987768660008857600 | ||||
James1988 | woensdag 25 april 2018 @ 15:38 | |||
WiFi in de trein werkt beter dan hier op kantoor | ||||
DeaDLocK2K | woensdag 25 april 2018 @ 15:41 | |||
*Amtrak. En ja, prijzig, maar wel heel leuk alternatief | ||||
Nobu | woensdag 25 april 2018 @ 16:00 | |||
Osama had in zijn Afghaanse grot betere WiFi dan de trein. | ||||
Peterselieman | woensdag 25 april 2018 @ 17:23 | |||
Dat is wel klote dat je door een herstart van het systeem geen saldo op de kaart kunt laden | ||||
DeaDLocK2K | woensdag 25 april 2018 @ 17:44 | |||
Als dat soort amateurs nou ook eens kappen met URL-shorteners... | ||||
Salatrel | woensdag 25 april 2018 @ 17:59 | |||
https://longurlmaker.com/(...)mark5gangling70b1spu | ||||
Dr_Flash | woensdag 25 april 2018 @ 19:40 | |||
Wat heeft dat met mij te maken? | ||||
Bitlord | woensdag 25 april 2018 @ 20:50 | |||
Verslag van de Kilometerkampioenwedstrijd op www.treinreiziger.nl. 2488 km heeft iemand gehaald! | ||||
b2py | woensdag 25 april 2018 @ 21:06 | |||
Nog gefeliciteerd trouwens! | ||||
Maegrim | woensdag 25 april 2018 @ 21:06 | |||
Jammer joh | ||||
James1988 | woensdag 25 april 2018 @ 21:08 | |||
Umeå - Herzogenrath voor ¤ 59,90 (tweede klas) vind ik een leuke vondst. Je kunt 't zelfs voor elkaar krijgen via Rødby-Puttgarden (maar dan moet je wel in Kopenhagen overnachten). Vreemd genoeg kost Umeå - Breda bij DB dan ineens rond ¤ 200. | ||||
James1988 | woensdag 25 april 2018 @ 21:09 | |||
Dank je | ||||
Dr_Flash | woensdag 25 april 2018 @ 21:17 | |||
jarig? Gefeliciteerd | ||||
James1988 | woensdag 25 april 2018 @ 21:20 | |||
Dank! Afgelopen maandag 30 geworden. | ||||
DeaDLocK2K | woensdag 25 april 2018 @ 21:20 | |||
Mijn oprechte deelneming. | ||||
Dr_Flash | woensdag 25 april 2018 @ 21:21 | |||
werd ook eens tijd | ||||
James1988 | woensdag 25 april 2018 @ 21:21 | |||
Het heeft even mogen duren. 30 jaar om precies te zijn. | ||||
Peterselieman | woensdag 25 april 2018 @ 21:23 | |||
Gefeliciteerd | ||||
James1988 | woensdag 25 april 2018 @ 21:26 | |||
Dank u | ||||
derLudolf | woensdag 25 april 2018 @ 21:48 | |||
Gelukkig nieuw jaar. | ||||
dennistd | woensdag 25 april 2018 @ 23:26 | |||
Als je in Duitsland in de ICE door midden van een QR-code op de stoel voor je een vragenlijst invult en commentaar levert, komt dat direct bij de chef trein terecht
| ||||
Dr_Flash | woensdag 25 april 2018 @ 23:41 | |||
Dit biedt geweldige mogelijkheden | ||||
DeaDLocK2K | woensdag 25 april 2018 @ 23:45 | |||
BITTE SECHS HEFE WEIZEN IN WAGEN 83 SITZPLÄTZE 40-45 | ||||
Dr_Flash | woensdag 25 april 2018 @ 23:46 | |||
Jij snapt het Of sjanzen met een lekkere conductrice, maar ja het is wel Duitsland natuurlijk. Dus die kans wordt wat flimsy. | ||||
DeaDLocK2K | woensdag 25 april 2018 @ 23:50 | |||
DB heeft niet bar veel lekkere conductrices. Er is een achterlijke grote frequentie van KDP's. En het rookt ook zoveel. | ||||
dennistd | donderdag 26 april 2018 @ 01:34 | |||
Nooit geweten dat Deutsche Bahn ook piloten in dienst heeft | ||||
James1988 | donderdag 26 april 2018 @ 07:07 | |||
Drones? Geinig. Network Rail heeft zelfs een eigen helikopter: [ Bericht 8% gewijzigd door James1988 op 26-04-2018 07:28:46 ] | ||||
derLudolf | donderdag 26 april 2018 @ 07:10 | |||
Ik heb soms het idee dat de spoorwegen worden gesponsord door de tabaksindustrie. Een groot deel staat zich te verkankeren als de stop lang genoeg is. | ||||
JDude | donderdag 26 april 2018 @ 08:06 | |||
Ik zit eens te kijken naar wat mogelijkheden voor een rondje treinen met JD jr. Heb nog een kortingscode liggen voor een dagretour met bestemming naar keuze. Het manneke wil graag station Arnhem een keer zien, dus zat ik te denken aan Breda-Arnhem-Zwolle en dan over de Hanzelijn en Rotterdam terug (wil in ieder geval geen retour dat heen en terug over dezelfde route moet). Maar hoe was het nou ook alweer... mag je met een dagretour nou wel of niet je reis onderweg onderbreken? Edit: Ede-Wageningen zou nog een alternatief kunnen zijn. Dat kan heen over Arnhem en terug Utrecht-Rotterdam. Dan doemt weer de vraag op of je je bestemmingsstation zonder uitstappen voorbij mag rijden . | ||||
James1988 | donderdag 26 april 2018 @ 08:49 | |||
Reis onderbreken mag, zolang het station op de route ligt. | ||||
Claude_Viole | donderdag 26 april 2018 @ 15:16 | |||
Lol, deze kwam ik zojuist tegen: Best idee ever voor de veiligheid op het spoor | ||||
Dr_Flash | donderdag 26 april 2018 @ 16:17 | |||
KDP's? Koeien, Dino's, Paarden? Kenau's: DDR-Porno? | ||||
spectrumanalyser | donderdag 26 april 2018 @ 17:27 | |||
een defecte trein. eerst was er een SNG in Deurne, nu een defecte trein tussen Heiloo en Uitgeest. hoei, de avondspits | ||||
DeaDLocK2K | donderdag 26 april 2018 @ 17:30 | |||
Kleine Dikke Propjes. Dit kan nooit van voor jouw tijd zijn... | ||||
Dr_Flash | donderdag 26 april 2018 @ 17:40 | |||
Wij spraken niet in dergelijke omfloerste bewoordingen over vadsige nijlpaarden met een wrat met haren erop en drie tanden. Je weet toch dat ik in Brabant opgegroeid ben? | ||||
Peterselieman | donderdag 26 april 2018 @ 18:54 | |||
Er is gisteren een nieuw rapport verschenen over de maatregelen die zijn getroffen na de botsing van een Plan V op een stilstaande trein met gevaarlijke stoffen in Tilburg 2015. Het filmpje van destijds: Het rapport van gisteren: https://www.ilent.nl/sect(...)raad-voor-veiligheid Een leuke passage uit het rapport: Als de NS dat gaat doen moet de reiziger vaker overstappen, omdat op routes waar cargo's met gevaarlijke stoffen rijden geen DDZ, ICM, VIRM en 1700-locs ingezet mogen worden | ||||
Bitlord | donderdag 26 april 2018 @ 18:56 | |||
https://nieuws.ns.nl/iets(...)nieuwde-klapperbord/ Worden deze nu nog gemist eigenlijk? In de tussentijd heeft iedereen een smartphone gekregen. | ||||
Bitlord | donderdag 26 april 2018 @ 18:58 | |||
Edit, baseerde reactie niet op inhoud rapport. [ Bericht 2% gewijzigd door Bitlord op 26-04-2018 19:05:01 ] | ||||
Dr_Flash | donderdag 26 april 2018 @ 19:07 | |||
Dat is natuurlijk onzin. Dat is stellen dat het reizigersvervoer zich maar heeft te vormen om het beton van het goederenvervoer heen. Draai dat gewoon eens om. Doe je volkswagentjes, je badslippers en je chloor lekker met de binnenvaart en sodemieter een eind van ONS spoor af | ||||
Peterselieman | donderdag 26 april 2018 @ 19:12 | |||
Zo kun je het ook stellen Dat de pleziervaart hierdoor 'groot gevaar loopt' of dat alle onveilige auto's van de weg moeten als het spul over de weg wordt vervoerd wordt natuurlijk nooit gesproken | ||||
Peter | donderdag 26 april 2018 @ 19:20 | |||
gewoon een kreukelzone-wagon achter elke goederentrein hangen. | ||||
James1988 | donderdag 26 april 2018 @ 19:24 | |||
Ik vind het wel iets toevoegen aan een station. Toch fijner dan naar een klein schermpje staren. (Foto: Network Rail) | ||||
ReisT | donderdag 26 april 2018 @ 20:02 | |||
Ja, maar op Kings Cross (en andere grote Britse kopstations) word je ook geacht in de stationshal te wachten tot bekend wordt gemaakt waar de trein vertrekt - dan moet je toch iets om naar te kijken hebben. | ||||
spectrumanalyser | donderdag 26 april 2018 @ 20:05 | |||
Nostalgie. heerlijk om het grote blauwe bord weer te zien. voor zover ik weet staat het echte grote blauwe bord in het Spoorwegmuseum. voor de hcc dagen altijd verzamelen onder het grote blauwe bord. dat meetingpoint kon toch niemand vinden. | ||||
James1988 | donderdag 26 april 2018 @ 20:13 | |||
Die LCD-schermen op Britse stations (die ook op de foto te zien zijn) vind ik wel fijn. Lekker groot, alle stops staan erop genoemd, en fijn te lezen. | ||||
Doc__Zenith | donderdag 26 april 2018 @ 22:41 | |||
De digitale variant is er in Utrecht al eerder geweest. Een impulsaankoop van de directeur ICT was dat, wat ook wel bleek uit de kwaliteit en diverse aansluitingen die te wensen overlieten. Met de verbouwing hebben ze dat ding toen snel weggehaald om ‘groepsvorming te voorkomen’. Of het nog echt nodig is? Tja, er kan wel veel op, da’s wel fijn | ||||
James1988 | donderdag 26 april 2018 @ 22:43 | |||
Hangen die schermen tegenwoordig niet ergens in Schiphol als 'blauw bord 2.0'? | ||||
Claude_Viole | donderdag 26 april 2018 @ 23:07 | |||
Ja, in twee aparte delen. Een deel met de treintijden, en een ander deel toont de bustijden. Dat wasren voor zover ik weet de schermen die op Utrecht hingen. Ik vind het frappant om te lezen dat Schiphol ook een nieuw bord krijgt. | ||||
James1988 | donderdag 26 april 2018 @ 23:26 | |||
De ZVON, ZVOE, gemeente Liberec en gemeente Usti hebben de nieuwe concessie voor een aantal lijnen in oost-Saksen gegund aan Start Ostsachen GmbH, een dochtermaatschappij van DB Regio. Op dit moment rijdt de Länderbahn daar nog onder de naam Trilex. De nieuwe concessie gaat eind 2019 in, het personeel gaat mee. Het gaat om de lijnen Dresden - Bautzen - Görlitz, Görlitz - Bischofswerda, Dresden - Zittau - Liberec, Dresden - Ebersbach - Zittau en Liberec - Zittau - Varnsdorf - Seifhennersdorf. Bron: SZ | ||||
Dr_Flash | donderdag 26 april 2018 @ 23:39 | |||
En hoeveel daarvan hebben wij al gereden in januari? | ||||
James1988 | vrijdag 27 april 2018 @ 00:47 | |||
Veel | ||||
spectrumanalyser | vrijdag 27 april 2018 @ 09:36 | |||
Er is naar mijn idee maar 1 manier om de charme van het grote blauwe bord te behouden. Een groot flipdot bord. En die kunnen heel groot worden en gaan lang mee. | ||||
dennistd | vrijdag 27 april 2018 @ 10:58 | |||
Groeten vanuit de mat'54 766 vanaf Arnhem Goederen: | ||||
Dr_Flash | vrijdag 27 april 2018 @ 11:26 | |||
Sta je DAAR weetje | ||||
dennistd | vrijdag 27 april 2018 @ 11:44 | |||
12.21u door Deventer. Geen idee welk spoor. | ||||
Dr_Flash | vrijdag 27 april 2018 @ 11:51 | |||
Och ja ik kan wel even komen kijken ook, waarom niet Ga toch verder niet de stad in | ||||
Dr_Flash | vrijdag 27 april 2018 @ 12:22 | |||
Hij staat er op | ||||
Peterselieman | vrijdag 27 april 2018 @ 12:44 | |||
Lees net dat al het materieel van de NS voorzien gaat worden van volwielen. Dat gebeurt langzaam maar zeker op het moment dat er wielen aan vervanging toe zijn. In de tussentijd krijg je dan treinen die gedeeltelijk met volwielen en gedeeltelijk met wielen met wielbanden rijden. | ||||
Dr_Flash | vrijdag 27 april 2018 @ 12:50 | |||
Nou en? | ||||
Peterselieman | vrijdag 27 april 2018 @ 12:52 | |||
Is toch leuk die afwisseling | ||||
dennistd | vrijdag 27 april 2018 @ 12:55 | |||
Plaatje? Dit staat in Apeldoorn trouwens: | ||||
Dr_Flash | vrijdag 27 april 2018 @ 12:56 | |||
Maar je merkt er geen reet van toch? Beetje hetzelfde als "het schoonmaakpersoneel wordt geoutsourced naar een ander uitzendbureau. Dat betekent dat je dus een tijd lang treinen hebt die gepoetst zijn door mensen van Randstad en treinen die gepoetst zijn door mensen van Adecco. Door elkaar " | ||||
Peterselieman | vrijdag 27 april 2018 @ 13:06 | |||
De reiziger merkt er idd niets van, maar in het onderhoud zal er wel iets veranderen, want daar hoeven ze nu nauwelijks meer met de wielbanden aan de slag | ||||
MTL | vrijdag 27 april 2018 @ 13:08 | |||
Je loopt slechts een kwartaal achter https://www.spoorpro.nl/m(...)vloot-met-volwielen/ | ||||
dennistd | vrijdag 27 april 2018 @ 16:44 | |||
Dag James | ||||
Dr_Flash | vrijdag 27 april 2018 @ 16:51 | |||
Jij komt wel op de meest uitgestorven plekken van het land vandaag he | ||||
Dr_Flash | vrijdag 27 april 2018 @ 16:58 | |||
Verder in de aanbieding: Verse Pimpel En nog wat fapwerk voor Duvel | ||||
dennistd | vrijdag 27 april 2018 @ 17:01 | |||
Jazeker. Al op Arnhem Goederen geweest, station Amsterdam Arena (aan de goederenboog), station Rotterdam Stadion en straks nog naar Eindhoven Stadion | ||||
Adrie072 | vrijdag 27 april 2018 @ 17:54 | |||
Maegrim | vrijdag 27 april 2018 @ 18:31 | |||
Ow dat groene hok stond laatst op Amersfoort, had m'n groene auto er nog naast geparkeerd om naar de film te gaan | ||||
derLudolf | vrijdag 27 april 2018 @ 18:56 | |||
Afschieten zulks tuig. | ||||
Peterselieman | vrijdag 27 april 2018 @ 19:19 | |||
Leuke platen, Fles. Vooral die met de Pimpel is erg fraai | ||||
derLudolf | vrijdag 27 april 2018 @ 19:20 | |||
Locomotieven *fap* | ||||
Dr_Flash | vrijdag 27 april 2018 @ 19:21 | |||
Dank je | ||||
James1988 | vrijdag 27 april 2018 @ 19:48 | |||
En dan laat je niet eerst wat weten? Dan was ik wel thee komen brengen | ||||
dennistd | vrijdag 27 april 2018 @ 19:59 | |||
We reden door, of ren jij zo hard mee met de trein? | ||||
James1988 | vrijdag 27 april 2018 @ 20:09 | |||
Raampje open en naar binnen gooien? Of een stok uit het raam hangen en de boel oppakken, zoals vroeger met postzakken gebeurde | ||||
dennistd | vrijdag 27 april 2018 @ 20:14 | |||
Was een optie geweest, maar de catering was prima op orde. Waarschijnlijk de enige trein vandaag waarin wel bier werd verkocht. | ||||
Peterselieman | vrijdag 27 april 2018 @ 20:15 | |||
Maar dat drink jij toch helemaal niet? | ||||
dennistd | vrijdag 27 april 2018 @ 20:19 | |||
Klopt. Maar ik had gelukkig Fanta en water mee (al verkochten ze dat ook wel). Ook kwamen ze rond met oranjebitter, en vanmorgen al koffie/thee met een gevulde koek. | ||||
James1988 | vrijdag 27 april 2018 @ 20:29 | |||
Het lijkt erop dat de S-Bahn Hannover-concessie, die sinds 2000 door DB Regio wordt gereden, is gewonnen door Nordwestbahn. Vanaf het vierde kwartaal van 2021 gaat de nieuwe aanbieder de dienst uitvoeren. De gunning is nog niet definitief. | ||||
Claude_Viole | vrijdag 27 april 2018 @ 23:03 | |||
Lijkt goedkope spuitverf op waterbasis, maar het blijft erg triest! Man man man! | ||||
Dr_Flash | zaterdag 28 april 2018 @ 00:13 | |||
Ik vond het iig leuk om er een paar foto's van te kunnen maken had niet de hele dag mee gehoeven Thnx Dennis | ||||
Dr_Flash | zaterdag 28 april 2018 @ 00:18 | |||
Ja net of jij het verschil ziet | ||||
Kentekenplaat | zaterdag 28 april 2018 @ 22:53 | |||
Het lijkt wel of ze dat op een rijdende trein gespoten hebben. | ||||
Kentekenplaat | zaterdag 28 april 2018 @ 22:57 | |||
Trouwens, even over DDZ want daar was ik vandaag voor het eerst mee: - die houtkleurige vloer zijn wel mooi, maar zo vreselijk besmettelijk. - de bekleding slijt nu al. - en de kunstof panelen zien er allemaal wat gelig uit. En waarom kan ik mijn dochter nergens fatsoenlijk verschonen? In de trein niet, op Schiphol was er wel een ruimte voor, maar die was zo te zien ergens anders voor gebruikt en daar was het ranzig dus kon het ook niet. Uiteindelijk maar op een leeg balkon op de klapstoelen haar verschoond. | ||||
James1988 | zaterdag 28 april 2018 @ 23:05 | |||
Ook niet in het gehandicaptentoilet? | ||||
Claude_Viole | zaterdag 28 april 2018 @ 23:06 | |||
In de nieuwe Sprinters (FLIRT,SNG en de straks van toilet voorziene SLT) zit een uitklaptafel in de toiletruimte om een kind te verschonen. Ook in nieuwer IC-materieel komt dit. Zelf vind ik het in eigen ogen best ranzig dat je dit op een stel stoelen doet in de trein. Daar moeten ook anderen op zitten, ik neem aan dat die die anders wel netjes schoongemaakt hebt? | ||||
Kentekenplaat | zaterdag 28 april 2018 @ 23:38 | |||
Nope. | ||||
James1988 | zaterdag 28 april 2018 @ 23:39 | |||
Lame. Ik dacht dat dat bij DDZ wel geplaatst zou zijn, zo lang geleden is die verbouwing nog niet. | ||||
Kentekenplaat | zaterdag 28 april 2018 @ 23:40 | |||
Tegen die tijd hoef ik mijn dochter niet meer te verschonen. Ja, die treinen zijn zo lekker schoon Denk jij werkelijk dat haar blote billen die zittingen geraakt hebben? | ||||
Kentekenplaat | zaterdag 28 april 2018 @ 23:40 | |||
Dat dacht ik dus ook. | ||||
Duvel | zondag 29 april 2018 @ 10:00 | |||
| ||||
dennistd | zondag 29 april 2018 @ 10:26 | |||
En heel vervelend uitzicht vanuit mijn hotelkamer in Trier | ||||
DeaDLocK2K | maandag 30 april 2018 @ 00:21 | |||
Ik was gisteren in Trier. En daarna in Koblenz. Ik heb dit in de verte zien rijden. | ||||
ziggyziggyziggy | maandag 30 april 2018 @ 13:46 | |||
Vader van drie hier. Als je het goed doet, is de kans dat je kind vies wordt van de bankjes groter dan andersom. En soms kan het niet anders, ik heb ook wel eens een poepluier verschoond in een coupé. | ||||
DeaDLocK2K | maandag 30 april 2018 @ 13:54 | |||
Lijkt mij geen probleem als het netjes gedaan wordt. Mensen die klagen moeten een hobby zoeken. Treinen ofzo. | ||||
derLudolf | maandag 30 april 2018 @ 17:11 | |||
¤233 heeft dat ding opgebracht | ||||
James1988 | maandag 30 april 2018 @ 18:44 | |||
SJ invests in thriving sleeper trains Belangrijkste punten: • Er gaat SEK 150 miljoen worden geïnvesteerd in het moderniseren van 58 nachtrijtuigen • 100% groei in reizigersaantallen op de route Malmö - Stockholm • 25% groei op de route Gothenburg - Narvik • 2e klas-reizigers gaan ook de mogelijkheid krijgen om een privécompartiment te reserveren, iets wat momenteel is voorbehouden aan 1e klas. Goed om te zien dat er vervoerders zijn die wél brood zien in nachttreinen. | ||||
Dr_Flash | maandag 30 april 2018 @ 19:33 | |||
Is Malmö - Stockholm wel lang genoeg voor een fatsoenlijke nachtverbinding? Of is dat middernacht instappen en 4 uur eruit getrapt worden? | ||||
James1988 | maandag 30 april 2018 @ 19:59 | |||
Dit is de dienstregeling: Volgens deze pagina kun je in Stockholm eerder instappen (vanaf 22:15) en later uitstappen (tot 7:00). | ||||
ReisT | maandag 30 april 2018 @ 20:07 | |||
Ik ben een een paar jaar geleden met die trein van Malmö naar Stockholm gereisd, is best te doen al is de aankomst toch wel wat vroeg. Het scheelt inderdaad dat je een uurtje extra hebt omdat je aan het eindpunt uitstapt. | ||||
Dr_Flash | maandag 30 april 2018 @ 21:52 | |||
nja, nog steeds serious dying natuurlijk | ||||
James1988 | maandag 30 april 2018 @ 22:16 | |||
Als je snel in slaap valt en goed kunt slapen in een rijdende trein, kun je een goede nachtrust (8 uur) hebben. Niet verkeerd voor de mensen die dat kunnen. Of ik daarbij hoor...? Geen idee. Ik reis liever overdag, dan zie ik nog wat | ||||
Dr_Flash | maandag 30 april 2018 @ 22:53 | |||
Je gaat niet drie kwartier voor vertrek die trein in en meteen patsboem slapen Dat doe je gewoon niet. Reizen is avontuur. Je gaat je nestelen in je coupé, beetje de buren checken, pintje drinken, nog eentje, en als je een uurtje onderweg bent ga je wel een keer slapen. En je blijft ook niet slapen tot een half uur na aankomst of zo. Er komt in de praktijk gewoon geen donder van terecht, dat weet iedereen | ||||
James1988 | maandag 30 april 2018 @ 23:19 | |||
Een toerist doet dat inderdaad. En da's natuurlijk ook prima, kneiterverknetterd kom je er toch wel uit wanneer je voor het eerst in zo'n trein reist. Een regular die die trein meerdere keren per jaar gebruikt gaat zo'n trein in met de instelling "hoef ik tenminste niet overdag/'s avonds te reizen en in een hotel te slapen, maar kan ik gewoon om 8:30 bij die meeting op het HQ in Stockholm aanschuiven". Je krijgt er in 1e klas ontbijt bij, de mogelijkheid om te douchen, en toegang tot de SJ-lounges in Malmö en Stockholm. En dat vanaf SEK 1.445 (¤ 136,74). Geen slechte deal denk ik, helemaal niet als je dat weer kan declareren. | ||||
b2py | dinsdag 1 mei 2018 @ 07:26 | |||
Een hotel is goedkoper | ||||
James1988 | dinsdag 1 mei 2018 @ 07:30 | |||
En de reis daarnaartoe is gratis? | ||||
b2py | dinsdag 1 mei 2018 @ 07:41 | |||
Als je mag declareren zoals jij voorstelt maakt dat geen fluit uit natuurlijk. Dan zou ik zeker voor mijn goede nachtrust kiezen | ||||
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2018 @ 11:00 | |||
CAF lijkt opnieuw een Nederlandse order te gaan binnenhalen. De nieuwe M7-metro van GVB zal door de Spanjaarden gebouwd gaan worden, al is de gunning nog niet officieel http://www.at5.nl/artikel(...)-nieuwe-metrostellen | ||||
ziggyziggyziggy | dinsdag 1 mei 2018 @ 11:05 | |||
Als je de reis toch moet maken, vervangt dit mooi de hotelkosten natuurlijk. | ||||
James1988 | dinsdag 1 mei 2018 @ 11:27 | |||
En dan vele uren eerder weg moeten uit Kopenhagen / Malmö om op tijd in je hotel te zijn? Het kan, maar zo kiezen mensen ook voor de nachttrein zodat ze bijvoorbeeld hun kinderen nog in bed kunnen stoppen voor ze op de trein stappen. Dan is de 'nattåg' een mooie tijdsbesparing | ||||
Ireyon | dinsdag 1 mei 2018 @ 11:33 | |||
Hoezo wordt M6 gewoon overgeslagen | ||||
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2018 @ 11:43 | |||
Die naam werd toebedeeld aan de vervolgoptie voor de M5-metro van Alstom. Deze is opgenomen, maar omdat de stellen identiek zijn aan de M5 is de benaming M6 min of meer vervallen. | ||||
James1988 | dinsdag 1 mei 2018 @ 11:44 | |||
M6 bestaat al, dat is een vervolgorder op de M5 bedoeld voor de Noord/Zuidlijn. | ||||
dennistd | dinsdag 1 mei 2018 @ 13:39 | |||
Kennen jullie die mop over de bodemgesteldheid van het Kamperlijntje? Die is nog veel slechter dan gedacht.... Enige haalbare optie lijkt me nog om van Stadshagen een kruisingsstation te maken en met twee omlopen te gaan rijden. | ||||
Salatrel | dinsdag 1 mei 2018 @ 14:24 | |||
of de overstaps naar de vaantjes laten gaan want wat jij aandraagt zal ook niet gratis zijn. | ||||
dennistd | dinsdag 1 mei 2018 @ 16:24 | |||
Klopt, maar als je de overstappen sloopt kun je de lijn net zo goed meteen sluiten. | ||||
b2py | dinsdag 1 mei 2018 @ 18:58 | |||
Bois! Za 12 mei retourtje Oostende - Brugge, wat is de goedkoopste optie voor twee personen? | ||||
Maegrim | dinsdag 1 mei 2018 @ 19:02 | |||
Ireyon | dinsdag 1 mei 2018 @ 19:04 | |||
Gewoon een Belgisch weekendretour (jongeren)? Kost geen drol, treinreizen in België in het weekend. | ||||
b2py | dinsdag 1 mei 2018 @ 19:12 | |||
Zo sta je te wachten op de ICd die nooit komt | ||||
James1988 | dinsdag 1 mei 2018 @ 19:47 | |||
NMBS Weekendbiljet denk ik. Of misschien een Go Pass of Go Pass 1, afhankelijk van leeftijd. | ||||
dennistd | dinsdag 1 mei 2018 @ 20:00 | |||
Ben je journalist? Zwanger? Een veteraan uit de eerste wereldoorlog? Een groot gezin? Een werkloze zeeman? | ||||
Claude_Viole | dinsdag 1 mei 2018 @ 20:08 | |||
Ik geloof je | ||||
b2py | dinsdag 1 mei 2018 @ 20:42 | |||
Internet weekendretour vond ik zelf, 10,80 voor 2 personen. Misschien hadden jullie nog goede ideeen | ||||
GlennQuagmire | woensdag 2 mei 2018 @ 12:48 | |||
NS Vectrons https://www.ovmagazine.nl(...)oor-berlijn-ic-1212/ | ||||
b2py | woensdag 2 mei 2018 @ 12:51 | |||
Is 12 niet wat veel? | ||||
GlennQuagmire | woensdag 2 mei 2018 @ 12:57 | |||
Als je er uiteindelijk mee doorrijdt naar berlijn heb je er een per stam nodig, en dan nog een paar reserves dus kan denk ik wel hoor. T zou nice zijn als ze zoiets doen maar dan met een mega ns logo. | ||||
b2py | woensdag 2 mei 2018 @ 13:11 | |||
Wel geel blauw toch? Enniewee, beetje de Benelux constructie, jij de rijtuigen, wij de locs, en v.v. | ||||
James1988 | woensdag 2 mei 2018 @ 13:30 | |||
Zoiets? | ||||
TjjWester | woensdag 2 mei 2018 @ 13:31 | |||
Was het niet logischer om voor traxx te kiezen? | ||||
Fred | woensdag 2 mei 2018 @ 13:32 | |||
Dan hadden ze er 24 nodig om sandwich stammen te maken voor het geval er eentje weer eens niet goed omschakelt tussen de verschillende spanningen (of er weer gedoe is met software) | ||||
James1988 | woensdag 2 mei 2018 @ 13:33 | |||
Niet als je op termijn zonder locwissel naar Berlijn wil rijden. De Traxxversie die NS heeft mag maar 140/160. | ||||
Fred | woensdag 2 mei 2018 @ 13:33 | |||
Trouwens wel gewaagd van de NS om elektrisch materieel naar Duitsland te sturen, bij de laatste keer dat dat gebeurde is het nooit meer terug gekomen... | ||||
TjjWester | woensdag 2 mei 2018 @ 13:35 | |||
Klopt maar het zou logisch zijn om voor een traxx te gaan die 25kv, 1,5 kv en 15 kv lust, die 200 km/h kan en zo veel efficiënter kan ingezet worden. | ||||
Salatrel | woensdag 2 mei 2018 @ 13:49 | |||
als je van Amsterdam naar Berlijn wilt en een kortere reisduur is belangrijk kun je net zo goed het vliegtuig pakken. Voor een dergelijke vlucht hoef je namelijk echt niet 2 uur van tevoren op Schiphol te zijn | ||||
b2py | woensdag 2 mei 2018 @ 14:08 | |||
Moet die er wel zijn | ||||
James1988 | woensdag 2 mei 2018 @ 14:20 | |||
Bombardier heeft 'm wel in het assortiment, maar voor zover mij bekend is er nog nooit eentje gebouwd. | ||||
TjjWester | woensdag 2 mei 2018 @ 14:26 | |||
Ze hebben toch al een traxx met een maxiumsnelheid van 200 gebouwd voor de italianen, is die nooit verder in productie genomen? | ||||
Duvel | woensdag 2 mei 2018 @ 14:31 | |||
Voor Italië zijn TRAXX'en met holle-as motorophanging geleverd (F160 DC), E.483, die geschikt zijn voor 200 km/u. Maar inderdaad geen meersysteemversie, hoewel denk ik de draaistellen redelijk uitwisselbaar zijn. | ||||
ReisT | woensdag 2 mei 2018 @ 15:26 | |||
Kortom, als er haast bij is, bestel je een Vectron. Op de Traxx wachten duurt in dit geval lang, en lijkt niet echt een duidelijk voordeel te bieden boven de Vectron die hetzelfde kan. | ||||
Maegrim | woensdag 2 mei 2018 @ 15:46 | |||
Nieuwe papiertjes | ||||
dennistd | woensdag 2 mei 2018 @ 16:35 | |||
Meer zoals de 1312 heeft eigenlijk | ||||
Dr_Flash | woensdag 2 mei 2018 @ 17:58 | |||
https://nos.nl/artikel/22(...)ag-geen-treinen.html Zo gebeurt er nogeens wat op de blinde darm van het Vaderlandsche Spoorwegnet | ||||
Salatrel | woensdag 2 mei 2018 @ 18:28 | |||
Als ze de boel nou gelijk ff extra verstevigen kunnen we daar WEL 140 gaan rijden ipv 100 (En dan nog langer stilstaan in Veenendaal) | ||||
Dr_Flash | woensdag 2 mei 2018 @ 18:30 | |||
extra verstevigen Het ligt al op dekzand, wat wou je dan? 40 meter diep uitgraven en beton storten? | ||||
Salatrel | woensdag 2 mei 2018 @ 18:31 | |||
bijvoorbeeld als het voor de hsl kan waarom dan niet voor Rhenen? | ||||
Salatrel | woensdag 2 mei 2018 @ 18:32 | |||
Stiekem was het gewoon een verwijzing naar de actualiteit in kampen | ||||
Dr_Flash | woensdag 2 mei 2018 @ 18:37 | |||
ja daar gaat het een beetje mis allemaal he | ||||
Fred | woensdag 2 mei 2018 @ 19:48 | |||
Het toont imho vooral aan hoe onrendabel dat lijntje eigenlijk is: Het verstevigen van de onder grond is te duur, aanleg van een tweede spoor of inhaalspoor ook. (en als die er al zijn is het eigenlijk te duur om met twee treinstellen te rijden.) En zal mij niks verbazen als in de business case van het gebeuren is opgenomen dat de lijn alleen rendabel is als de trein stopt in Zwolle Stadshagen en dat daarom de "truuk" met 140km/h er door is gedrukt. Als er niks kan veranderen aan de dienstregeling, dan kan je volgens mij alleen nog een twee stel laten pendelen tussen Zwolle en Zwolle stadshagen:
Of ze knopen het stukje naar Zwolle Stadshagen aan de bestaande dienstregeling van/naar Emmen:
| ||||
Salatrel | woensdag 2 mei 2018 @ 20:28 | |||
Ik heb geen wegbekendheid daar(en ook nooit gehad) maar volgens mij kun je niet zonder aanpassingen zomaar een 2e trein dat baanvak opsturen. Ik vermoed namelijk dat het hele baanvak 1 blok is | ||||
Fred | woensdag 2 mei 2018 @ 20:43 | |||
Je hebt gelijk, daar heb ik geen rekening mee gehouden. Volgens mij bestaat het traject uit 3 blokken: Station Kampen, vrije baan Kampen - Zwolle, station Zwolle. Er kan dus alleen een tweede trein rijden als de eerste op één van de eindstations staat. Dat maakt het nog niet onmogelijk:
| ||||
dhakota | woensdag 2 mei 2018 @ 20:44 | |||
Zijn hier ook treinsurfers actief ;p | ||||
ziggyziggyziggy | woensdag 2 mei 2018 @ 20:44 | |||
Correct. | ||||
ziggyziggyziggy | woensdag 2 mei 2018 @ 20:46 | |||
Dat kan ook niet meer, want ze hebben toch het tweede spoor in Kampen opgebroken? Volgens mij is het nu een gevalletje Workum-Stavoren. | ||||
James1988 | woensdag 2 mei 2018 @ 20:46 | |||
Niet dat ik weet | ||||
b2py | woensdag 2 mei 2018 @ 20:47 | |||
Ik surfde wel eens op het internet in de trein | ||||
ziggyziggyziggy | woensdag 2 mei 2018 @ 20:49 | |||
Ik ben wel eens uit de cabine van een rijdende loc gestapt. Zoeen met een bordes en een hekje. | ||||
Dr_Flash | woensdag 2 mei 2018 @ 21:44 | |||
Tuurlijk, wij zijn zo stoer man. Lees maar terug, iedereen post gewoon filmpjes hier wanneer hij welk traject gesurft heeft, met zijn eigen naam en adres erbij Doe je ook mee? | ||||
Kentekenplaat | woensdag 2 mei 2018 @ 23:05 | |||
Mooi ding wel, hij smoelt wel agressief. Hij doet me denken aan een angry bird. | ||||
ziggyziggyziggy | woensdag 2 mei 2018 @ 23:18 | |||
Vergeet je BSN en DigId niet. | ||||
Dr_Flash | woensdag 2 mei 2018 @ 23:21 | |||
Suckerberg helpt je daar wel aan | ||||
ziggyziggyziggy | donderdag 3 mei 2018 @ 07:54 | |||
Gelukkig ben ik daar al tijden geen vrindjes meer mee. | ||||
Koen66 | vrijdag 4 mei 2018 @ 06:11 | |||
http://www.at5.nl/artikel(...)r-berlijn-vanaf-2020 Is er überhaupt al iets besloten om in NL aan het spoor te doen? Anders kan je leuke locomotieven leasen maar dan wordt het niks met die 200 km/u [ Bericht 0% gewijzigd door Koen66 op 04-05-2018 07:52:54 ] | ||||
Duvel | vrijdag 4 mei 2018 @ 07:52 | |||
Er staat toch normaal al een loc geschikt voor 200 km/u voor die trein in Duitsland? Dus de enige winst die een multicourante 200 km/u loc op zou leveren, is het laten zitten van de locwissel. | ||||
RokStarr | vrijdag 4 mei 2018 @ 08:08 | |||
Een DDZ4 als Sprinter Den Haag Centraal - Dordrecht, SGM/SLT's op? | ||||
SevenWonders | vrijdag 4 mei 2018 @ 08:11 | |||
Rijdt wel vaker ... | ||||
Koen66 | vrijdag 4 mei 2018 @ 08:12 | |||
Baureihe 101 normaal gesproken zie ik, dus inderdaad 200 | ||||
ReisT | vrijdag 4 mei 2018 @ 08:31 | |||
En precies daarom moeten de nieuwe locs dus ook 200 km/h kunnen rijden. Anders kan die locwissel nooit verdwijnen. | ||||
Koen66 | vrijdag 4 mei 2018 @ 08:34 | |||
vraag me wel af hoe ze ooit 2 uur tijdswinst denken te gaan halen zonder iets te doen aan de delen waar geen 200 gehaald kan worden | ||||
Duvel | vrijdag 4 mei 2018 @ 08:47 | |||
Ja, onmogelijk. Of niet meer stoppen. Locwissel is 20 minuten beweert men, dan heb je nog 100 minuten te winnen. | ||||
Koen66 | vrijdag 4 mei 2018 @ 09:02 | |||
In NL niet meer stoppen op stations als Apeldoorn en Almelo, en iets versnellen op Amsterdam-Utrecht onder ERTMS. Paar minuten winst hooguit | ||||
Peterselieman | vrijdag 4 mei 2018 @ 09:50 | |||
De IC Berlijn is in Nederland ongeveer op Cargosnelheid ingelegd. Daar kun je dus nog veel winnen, mits het op het spoor past natuurlijk | ||||
dennistd | vrijdag 4 mei 2018 @ 09:59 | |||
Locwissel is maar 10 minuten zelfs. | ||||
Duvel | vrijdag 4 mei 2018 @ 10:36 | |||
Onhandig. Hij is nu 9 minuten sneller dan met overstap van 18 minuten in Amersfoort, je zou zeggen dat je met een sneller pad dus misschien iets van 9 minuten kunt winnen? | ||||
Peterselieman | vrijdag 4 mei 2018 @ 10:44 | |||
In theorie zou meer winst mogelijk moeten zijn, maar je zit er mee dat het Nederlandse spoor op bepaalde plekken behoorlijk vol is | ||||
b2py | vrijdag 4 mei 2018 @ 10:53 | |||
Je zou dus eigenlijk zeggen dat als er ruimte was geweest de trein al wel sneller was ingelegd? 🤔 | ||||
Peterselieman | vrijdag 4 mei 2018 @ 11:12 | |||
nee | ||||
b2py | vrijdag 4 mei 2018 @ 11:35 | |||
Wat zeg je dan wel? | ||||
Peterselieman | vrijdag 4 mei 2018 @ 11:44 | |||
Dat die trein op Nederlands grondgebied sneller zou kunnen, maar dat om diverse redenen ervoor gekozen is om dat niet te doen. | ||||
dennistd | vrijdag 4 mei 2018 @ 11:45 | |||
Eén van de problemen om de Pimpel te versnellen zit ten oosten van Apeldoorn: de sprinter is daar dusdanig veel langzamer dan de IC dat de tweede IC in een kwartiersdienst er achteroploopt. En een inhaling past daar niet, behalve in Rijssen waar de IC dan maar met 40km/h door kan. | ||||
b2py | vrijdag 4 mei 2018 @ 12:23 | |||
Het kan dus niet wil je zeggen | ||||
Dr_Flash | vrijdag 4 mei 2018 @ 15:41 | |||
Tuurlijk kan het. Al die kutstationnetjes overslaan, knik bij Barneveld rechttrekken, opflikkeren met badslippers, knallen maar. | ||||
JeMoeder | vrijdag 4 mei 2018 @ 16:00 | |||
Vraagje over de kortingsabonnementen van de NS. Ik heb een altijdvoordeel abonnement. Nu reis ik straks naar Hengelo, vanuit Leiden. Echter, omdat het spoor er uit ligt tussen Amersfoort en Apeldoorn, moet ik omreizen via Zwolle. Vanaf daar neem ik dan de Blauwnet sprinter richting Hengelo. Normaalgesproken zou ik kunnen reizen met korting over de gehele route, maar nu moet ik ook een stuk reizen met Blauwnet. Geldt dan ook de korting, of geldt deze reiskorting alleen met een NS trein (wat mij logisch lijkt, want NS verkoopt het abonnement, niet Blauwnet). Kan ik eventuele meerkosten nog declareren bij de NS, of ben ik gewoon te Nederlands en moet ik niet zeiken? | ||||
freako | vrijdag 4 mei 2018 @ 16:40 | |||
De korting geldt ook bij andere vervoerders, zoals Blauwnet. https://www.ns.nl/abonnementen/altijd-voordeel.html Als je per se niet wil reizen met Blauwnet, kun je ook de bus pakken in Amersfoort. Ben je wel 20 minuten langer onderweg. Maar is via Zwolle normaal gesproken al niet de snelste route voor Leiden-Hengelo, ook als er geen werkzaamheden zijn? [ Bericht 4% gewijzigd door freako op 04-05-2018 16:45:31 ] | ||||
JeMoeder | vrijdag 4 mei 2018 @ 17:33 | |||
Thanks! Nee, normaal is het over Amersfoort - Hengelo sneller. Maar scheelt niet zoveel. | ||||
dennistd | vrijdag 4 mei 2018 @ 17:40 | |||
Denk er wel aan dat omchecken naar een andere vervoerder ten koste kan gaan van je korting (bijvoorbeeld om 15.30u inchecken bij NS en om 17u omchecken naar Blauwnet, dan heb je bij Blauwnet geen of in jouw geval lagere korting). | ||||
b2py | vrijdag 4 mei 2018 @ 18:14 | |||
Gokken dat je niet gecontroleerd wordt en bij NS uitchecken in Hengelo | ||||
JeMoeder | vrijdag 4 mei 2018 @ 18:15 | |||
Klopt, met omchecken gaat het kortingstarief van dat moment gelden. | ||||
freako | vrijdag 4 mei 2018 @ 19:48 | |||
Ja, je hebt gelijk. Ik had gekeken voor volgende week vrijdag, dan zijn er echter ook weer werkzaamheden, nu in Deventer. | ||||
Dr_Flash | vrijdag 4 mei 2018 @ 23:23 | |||
Is niet hoe het hoort natuurlijk. | ||||
nijnja | zaterdag 5 mei 2018 @ 06:39 | |||
Volgens mij is dat de enige lijn (Zwolle - Enschede) waar over de gehele lijn stewards aan boord zijn. Ga er maar vanuit dat je voor Hengelo wel geknipt wordt. En daar zijn ze niet zo van de service en/of verder kijken. Niet goed, geld kwijt. Ik zou die gok niet nemen. | ||||
Salatrel | zaterdag 5 mei 2018 @ 11:26 | |||
ze lopen er ook bij als V&S'ers dus het zou me niks verbazen dat ze er idd dezelfde werkwijze op nahouden... | ||||
boriq | zaterdag 5 mei 2018 @ 12:36 | |||
Een stoomtrein komt net op Krefeld Hbf tot stilstand, leuke andere Duitse E-loc achterop. Gezelschapsrit? | ||||
DeaDLocK2K | zaterdag 5 mei 2018 @ 12:38 | |||
Voorbereidingen voor poging 2. Op 8 mei, als niemand het verwacht, bij de 73e verjaardag van VE day.... | ||||
boriq | zaterdag 5 mei 2018 @ 12:39 | |||
Wel mooi materiaal om te spotten bij de inval dan | ||||
weps | zaterdag 5 mei 2018 @ 12:46 | |||
Kritiek hebben op badslippers maar ze wel fotograferen op Koningsdag? Met je paniek shot na binnenkomst van de 766... | ||||
trein2000 | zaterdag 5 mei 2018 @ 13:14 | |||
Is op het lijntje Zutphen - Oldenzaal het laatste jaar helemaal omgeslagen. Vroegah waren ze best coulant, als je een keer vergeten was in te checken deden ze dat ter plekke als nog op hun apparaatje en was de kous daarmee af. Idem met voeten op de stoel of een softijsje oid, waarschuwen en klaar. Nu schrijven ze echt overal voor. Moet wel bij vermeld worden dat je ze vroeger wel veel vaker zag, afgelopen jaar heb ik ze misschien 5 keer gezien | ||||
Maegrim | zaterdag 5 mei 2018 @ 14:38 | |||
en terecht, wie legt er nou een softijsje op een stoel :’) | ||||
Dr_Flash | zaterdag 5 mei 2018 @ 14:43 | |||
Oh jee er heeft weer een internetheld Fles gespot hoor Bel de krant | ||||
trein2000 | zaterdag 5 mei 2018 @ 16:08 | |||
Nee, in je hand. Staat er inderdaad dubieus | ||||
James1988 | zaterdag 5 mei 2018 @ 17:11 | |||
Nieuwe strop HSL-brug: nu al ernstige verroesting De brug over het Hollandsch Diep is flink aan het roesten, iets wat niet verwacht was. | ||||
Fred | zaterdag 5 mei 2018 @ 17:29 | |||
Heeft iemand het bonnetje bewaard voor de garantie? | ||||
b2py | zaterdag 5 mei 2018 @ 20:31 | |||
Even verven en door | ||||
dennistd | zaterdag 5 mei 2018 @ 22:45 | |||
Gelukkig wel gepakt:
| ||||
Hr-Flip | zondag 6 mei 2018 @ 15:44 | |||
Klopt, coulance is er niet meer. Er waren veel mensen, die elke keer maar bij de NS ingecheckt bleven. Eerste paar maand werd er gewaarschuwd, die tijd is nu voorbij, niet ingecheckt bij Blauwnet, is hetzelfde als zwartrijden. Bedenk maar zo, als je in een NS trein zit en je bent ingecheckt bij blauwnet, dan krijg je van de HC ook een prent. Alleen de mensen van S&V van Keolis die zie je wel veel vaker en niet zoals bij de NS alleen in de 1e klas. | ||||
Dr_Flash | zondag 6 mei 2018 @ 16:16 | |||
Ik zat vrijdag in de trein jonguh Kwam er een conducteur aan. Er was iemand met Dalvrij, maar ingecheckt bij $anderevervoerder en het was in een trein van NS natuurlijk. Dusjah HC moeilijk doen, 3 keer het verhaal vertellen totdat reiziger "You speak English?" vroeg. Nou ja ik moet de eerste HC nog tegenkomen die de meest basale communicatie op dit gebied in het Engels fatsoenlijk kan afronden, dus na veel vijven en zessen was de situatie min of meer duidelijk, en die reiziger vroeg "en nu?" HC: "Ja nu niks want je hebt Dalvrij". Reiziger is nu nog aan het twijfelen aan alles wat hij ziet | ||||
James1988 | zondag 6 mei 2018 @ 16:18 | |||
DeaDLocK2K | zondag 6 mei 2018 @ 19:55 | |||
JE BENT FOUT! MAAR HET HEEFT GEEN KONTSEKWENSIES Kutkaart. | ||||
greavy | zondag 6 mei 2018 @ 20:12 | |||
Ligt het aan mij of ben je X - Ongeschikt als loketbediende (die prima Engels sprak bij het PKP Intercity-loket), dat je het volgende verkoopt: - Ticket Poznan Glowny - Leszno 1e klas - Zitplaatsreservering Poznan Glowny - Leszno 2e klas? Zag het pas toen ik in een tweedeklas rijtuig stapte, en heb toen maar het treinpersoneel gevraagd wat zij er van vonden. Foutje. Eerste klas rijtuig vooraan (rijtuig 11, waar ik me ook bevond toen ik personeel vond) zat overvol. Kon ik met alle bagage door de trein naar rijtuig 19, waar nog meer dan de helft aan plek over was... Vanochtend in Poznàn nog de stoomtrein gezien die in het weekend rijdt tussen Wolsztyn en Poznan. Helaas reed de middagslag niet, en werd dat een motorwagen. Morgen maar eens met de huurauto kijken om wat foto's te maken. Donderdagochtend vanuit Leszno naar Krakau met de trein, wat ook niet al te makkelijk ging.. "Nee, die trein staat niet in het boekingssysteem maar wel in de reisplanner" "Ik kan alleen een reis voor je boeken die 3 uur langer duurt en 2 overstappen extra heeft" Uiteindelijk de trein kunnen boeken die ik wilde hebben, maar de lokettiste had wel wat moeite moeten doen. | ||||
nijnja | zondag 6 mei 2018 @ 20:13 | |||
Als ik ze tegenkom voor Wierden (vanaf Enschede) laat ik ze nog gewoon omchecken hoor. Alleen komen we die kant bijna nooit meer op. Laatste keer al een maand of 2 geleden denk ik. | ||||
greavy | zondag 6 mei 2018 @ 20:59 | |||
3 foto's van vandaag: 6 Mei 2018 - Gister, 5 mei, ben ik in Poznàn gearriveerd en vandaag via Leszno naar Wolsztyn vertrokken. Omdat mijn trein een vertraging van 64 minuten opliep, kon ik een andere Intercity naar Krakau nog fotograferen te Poznàn Glowny. 6 Mei 2018 - Omdat ik in de ochtend de stoomtrein vanuit Wolsztyn afwijkend in Poznàn zag (die rijdt normaal niet op zondag), ging ik toch maar gokken dat de stoomtrein ook de tweede slag van het weekend naar Poznàn zou maken, maar eerst kon dit koppel motorwagens van Koleje Wielkopolskie als Stoptrein gefotografeerd worden bij Stęszew en rijdende richting Wolsztyn. De tweede slag Poznàn van de stoomtrein reed echter niet. 6 Mei 2018 - Na het eten in Wolsztyn werd nog even naar Nowy Widzim gereden om de stoptrein uit Leszno naar Wolsztyn te fotograferen bij het stationnetje. Gezien het geringe treinverkeer op deze lijn, is er in beveiligde overwegen nauwelijks geïnvesteerd. Het autoverkeer wordt dus verplicht voor de overweg te stoppen, te kijken en pas verder te rijden als er geen trein aan komt. En tot nu toe hebben alle autobestuurders dat ook netjes gedaan. Een motorwagen van Koleje Wielkopolskie arriveert hier te Nowy Widzim, en zal na een korte stop weer verder rijden naar Wolsztyn. | ||||
TjjWester | zondag 6 mei 2018 @ 22:54 | |||
Ik zag laatst een photoshop van een virm en plan z in abellio kleuren, wat ziet dat er ontzettend gaaf uit | ||||
James1988 | maandag 7 mei 2018 @ 00:45 | |||
En die deel je dan niet hier? | ||||
TjjWester | maandag 7 mei 2018 @ 08:00 | |||
Dat wilde ik wel maar kan hem niet meer vinden, straks even verder zoeken. | ||||
Peterselieman | maandag 7 mei 2018 @ 11:19 | |||
Na de SGB heeft ook de VSM een NS 2000-loc op de kop getikt in de Verenigde Staten en is deze nu onderweg naar Nederland. De bedoeling is om de loc in 2019 rijvaardig te krijgen https://www.stoomtrein.org/actueel/amerikaan_naar_bbg18.html | ||||
dennistd | maandag 7 mei 2018 @ 12:22 | |||
Kunnen ze wel mooi samen een keertje een olietrein gaan rijden | ||||
Frozen-assassin | maandag 7 mei 2018 @ 12:26 | |||
Volgens mij zeggen ze niet dat het in 2019 rijvaardig moet zijn. Dat is wel erg snel als er een grootschalige revisie gedaan moet worden | ||||
Peterselieman | maandag 7 mei 2018 @ 12:30 | |||
oeps. Iets te snel gelezen. Het nummer wordt NS 2019 en de loc moet idd op termijn rijvaardig wordenWel jammer dat het olielijntje al opgebroken is | ||||
Maegrim | maandag 7 mei 2018 @ 15:20 | |||
Die nieuwe 7-baks Benelux stammen moeten naar Onnen voor onderhoud, maar daar passen ze niet. Alles mag weer uit elkaar | ||||
James1988 | maandag 7 mei 2018 @ 15:25 | |||
Wat? | ||||
J.B. | maandag 7 mei 2018 @ 16:36 | |||
Kan je je die flauwekul niet besparen door via intercity.pl je kaartjes te kopen? | ||||
Peter | maandag 7 mei 2018 @ 16:56 | |||
Waar werden ze eerder onderhouden dan? | ||||
Maegrim | maandag 7 mei 2018 @ 17:03 | |||
Hier, zal wel voor draaistellen zijn? | ||||
MTL | maandag 7 mei 2018 @ 17:04 | |||
Huh? Dat spul wordt toch in de hispeed loods op de Watergraafsmeer onderhouden? Of hebben die dingen nog geen stoot- en trekwerkrevisie gehad? | ||||
Scarlet_Dragonfly | maandag 7 mei 2018 @ 17:10 | |||
Ze waren eerst een bak korter | ||||
Peter | maandag 7 mei 2018 @ 17:20 | |||
En daarvoor ook langer... | ||||
Peterselieman | maandag 7 mei 2018 @ 17:24 | |||
Klopt. De hal en de kuilwielenbank in Onnen zijn berekend op zes bakken Zie hier bijvoorbeeld een VIRM-zesje dat met de achterste bak nog in de hal van de KWB staat: https://www.google.com/ma(...)2,224m/data=!3m1!1e3 | ||||
TjjWester | maandag 7 mei 2018 @ 17:31 | |||
Zou je het niet in twee keer kunnen doen doormiddel van driehoeken? | ||||
Bitlord | maandag 7 mei 2018 @ 17:32 | |||
Vroeger werd bij zowat elke trein in Maastricht bestaande uit ICR driftig gerangeerd. Kan mij lastig voorstellen dat dat nu in Onnen zo complex moet zijn. | ||||
Peterselieman | maandag 7 mei 2018 @ 17:32 | |||
Zeker. Als je een D-loc ter beschikking hebt zou het kunnen, omdat vlakbij een keerdriehoek is. | ||||
TjjWester | maandag 7 mei 2018 @ 17:43 | |||
Ze hebben de 705 en 706 in zwolle staan. | ||||
Peterselieman | maandag 7 mei 2018 @ 17:47 | |||
je moet locs hebben die ATB-NG aan boord hebben. Die locjes van NedTrain zijn niet toegelaten op het hoofdspoor. | ||||
TjjWester | maandag 7 mei 2018 @ 18:03 | |||
Goed punt. | ||||
Dr_Flash | maandag 7 mei 2018 @ 19:46 | |||
Die expertise is verloren gegaan. Niemand kan het meer | ||||
greavy | maandag 7 mei 2018 @ 19:48 | |||
Had gekund, maar omdat ik tot op het moment van kopen niet wist welke trein ik zou nemen, gewacht tot op het station. Hoewel ik alleen voor Poznan-Leszno kaartjes nodig had, en voor Leszno-Krakau puur een reservering voor mijn interrail-ticket. Poznan-Leszno vond ik niet waard om 2 reisdagen bij te kopen (kost nog geen tientje voor dat stuk) en de rest allemaal met interrail. Gezien de reserveringen toch gratis zijn (behalve de Expres IC(Pendelino-achtigs)) kon ik ook daarmee tot het laatst wachten. | ||||
TjjWester | maandag 7 mei 2018 @ 19:51 | |||
Ik las op hgbtf dat de treinstammen van de benelux en ic direct binnen nederland worden gezien als een treinstel, zal de zaak wel complex maken, | ||||
TjjWester | maandag 7 mei 2018 @ 19:51 | |||
Boem |