Gelukkig ben ik daar al tijden geen vrindjes meer mee.quote:
Er staat toch normaal al een loc geschikt voor 200 km/u voor die trein in Duitsland? Dus de enige winst die een multicourante 200 km/u loc op zou leveren, is het laten zitten van de locwissel.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 06:11 schreef Koen66 het volgende:
http://www.at5.nl/artikel(...)r-berlijn-vanaf-2020
Is er überhaupt al iets besloten om in NL aan het spoor te doen? Anders kan je leuke locomotieven leasen maar dan wordt het niks met die 20) km/u
Rijdt wel vaker ...quote:Op vrijdag 4 mei 2018 08:08 schreef RokStarr het volgende:
Een DDZ4 als Sprinter Den Haag Centraal - Dordrecht, SGM/SLT's op?
Baureihe 101 normaal gesproken zie ik, dus inderdaad 200quote:Op vrijdag 4 mei 2018 07:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er staat toch normaal al een loc geschikt voor 200 km/u voor die trein in Duitsland? Dus de enige winst die een multicourante 200 km/u loc op zou leveren, is het laten zitten van de locwissel.
vraag me wel af hoe ze ooit 2 uur tijdswinst denken te gaan halen zonder iets te doen aan de delen waar geen 200 gehaald kan wordenquote:Op vrijdag 4 mei 2018 08:31 schreef ReisT het volgende:
En precies daarom moeten de nieuwe locs dus ook 200 km/h kunnen rijden. Anders kan die locwissel nooit verdwijnen.
Ja, onmogelijk. Of niet meer stoppen. Locwissel is 20 minuten beweert men, dan heb je nog 100 minuten te winnen.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 08:34 schreef Koen66 het volgende:
[..]
vraag me wel af hoe ze ooit 2 uur tijdswinst denken te gaan halen zonder iets te doen aan de delen waar geen 200 gehaald kan worden
In NL niet meer stoppen op stations als Apeldoorn en Almelo, en iets versnellen op Amsterdam-Utrecht onder ERTMS. Paar minuten winst hooguitquote:Op vrijdag 4 mei 2018 08:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, onmogelijk. Of niet meer stoppen. Locwissel is 20 minuten beweert men, dan heb je nog 100 minuten te winnen.
De IC Berlijn is in Nederland ongeveer op Cargosnelheid ingelegd. Daar kun je dus nog veel winnen, mits het op het spoor past natuurlijkquote:Op vrijdag 4 mei 2018 09:02 schreef Koen66 het volgende:
[..]
In NL niet meer stoppen op stations als Apeldoorn en Almelo, en iets versnellen op Amsterdam-Utrecht onder ERTMS. Paar minuten winst hooguit
Locwissel is maar 10 minuten zelfs.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 08:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, onmogelijk. Of niet meer stoppen. Locwissel is 20 minuten beweert men, dan heb je nog 100 minuten te winnen.
Onhandig. Hij is nu 9 minuten sneller dan met overstap van 18 minuten in Amersfoort, je zou zeggen dat je met een sneller pad dus misschien iets van 9 minuten kunt winnen?quote:Op vrijdag 4 mei 2018 09:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De IC Berlijn is in Nederland ongeveer op Cargosnelheid ingelegd. Daar kun je dus nog veel winnen, mits het op het spoor past natuurlijk
Het kan dus niet wil je zeggenquote:Op vrijdag 4 mei 2018 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
Dat die trein op Nederlands grondgebied sneller zou kunnen, maar dat om diverse redenen ervoor gekozen is om dat niet te doen.
De korting geldt ook bij andere vervoerders, zoals Blauwnet.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:00 schreef JeMoeder het volgende:
Vraagje over de kortingsabonnementen van de NS. Ik heb een altijdvoordeel abonnement. Nu reis ik straks naar Hengelo, vanuit Leiden. Echter, omdat het spoor er uit ligt tussen Amersfoort en Apeldoorn, moet ik omreizen via Zwolle. Vanaf daar neem ik dan de Blauwnet sprinter richting Hengelo.
Normaalgesproken zou ik kunnen reizen met korting over de gehele route, maar nu moet ik ook een stuk reizen met Blauwnet. Geldt dan ook de korting, of geldt deze reiskorting alleen met een NS trein (wat mij logisch lijkt, want NS verkoopt het abonnement, niet Blauwnet).
Als je per se niet wil reizen met Blauwnet, kun je ook de bus pakken in Amersfoort. Ben je wel 20 minuten langer onderweg.quote:Kan ik eventuele meerkosten nog declareren bij de NS, of ben ik gewoon te Nederlands en moet ik niet zeiken?
Thanks! Nee, normaal is het over Amersfoort - Hengelo sneller. Maar scheelt niet zoveel.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:40 schreef freako het volgende:
[..]
De korting geldt ook bij andere vervoerders, zoals Blauwnet.
https://www.ns.nl/abonnementen/altijd-voordeel.html
[..]
Als je per se niet wil reizen met Blauwnet, kun je ook de bus pakken in Amersfoort. Ben je wel 20 minuten langer onderweg.
Maar is via Zwolle normaal gesproken al niet de snelste route voor Leiden-Hengelo, ook als er geen werkzaamheden zijn?
Denk er wel aan dat omchecken naar een andere vervoerder ten koste kan gaan van je korting (bijvoorbeeld om 15.30u inchecken bij NS en om 17u omchecken naar Blauwnet, dan heb je bij Blauwnet geen of in jouw geval lagere korting).quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:00 schreef JeMoeder het volgende:
Vraagje over de kortingsabonnementen van de NS. Ik heb een altijdvoordeel abonnement. Nu reis ik straks naar Hengelo, vanuit Leiden. Echter, omdat het spoor er uit ligt tussen Amersfoort en Apeldoorn, moet ik omreizen via Zwolle. Vanaf daar neem ik dan de Blauwnet sprinter richting Hengelo.
Normaalgesproken zou ik kunnen reizen met korting over de gehele route, maar nu moet ik ook een stuk reizen met Blauwnet. Geldt dan ook de korting, of geldt deze reiskorting alleen met een NS trein (wat mij logisch lijkt, want NS verkoopt het abonnement, niet Blauwnet).
Kan ik eventuele meerkosten nog declareren bij de NS, of ben ik gewoon te Nederlands en moet ik niet zeiken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |