ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
als er seinen staan moet je per sé je rijweg afmaken, anders raakt het systeem in de war. tijdens rangeren met loccen of rijtuigen ga je vaak 1 wissel voorbij om iets aan de kant te zetten, dan weer terug met een locomotief om bijvoorbeeld een ander rijtuig weg te halen. als je dan voor elke beweging een aparte rijweg ingelegd moet krijgen en die af moet rijden voor je weer terug kan, ben je zo twee keer zo lang bezig met dezelfde klus.
als er seinen staan moet je per sé je rijweg afmaken, anders raakt het systeem in de war. tijdens rangeren met loccen of rijtuigen ga je vaak 1 wissel voorbij om iets aan de kant te zetten, dan weer terug met een locomotief om bijvoorbeeld een ander rijtuig weg te halen. als je dan voor elke beweging een aparte rijweg ingelegd moet krijgen en die af moet rijden voor je weer terug kan, ben je zo twee keer zo lang bezig met dezelfde klus.
Ik verwacht alleen niet dat men op de Watergraafsmeer over vijf jaar nog veel zal rangeren. De huidige Sandwich-combinaties zijn dan al uit dienst. De doorlooptijd van de beveiliging is na het gereedkomen van financiering ook zomaar twee jaar. Grote kans dat het dus voornamelijk verplaatsingen van een spoor naar een spoor in de lengte zal geven.
Op zaterdag 21 april 2018 11:43 schreef Mr_Klaasje het volgende: Ik verwacht alleen niet dat men op de Watergraafsmeer over vijf jaar nog veel zal rangeren. De huidige Sandwich-combinaties zijn dan al uit dienst. De doorlooptijd van de beveiliging is na het gereedkomen van financiering ook zomaar twee jaar. Grote kans dat het dus voornamelijk verplaatsingen van een spoor naar een spoor in de lengte zal geven.
Kijk, dat zijn toelichtingen die helpen, ook die van @Maegrim trouwens. En tja, die financiering, dat is - zoals altijd - een dingetje. Maar wie weet is dat oplosbaar...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op zaterdag 21 april 2018 11:43 schreef Mr_Klaasje het volgende: Ik verwacht alleen niet dat men op de Watergraafsmeer over vijf jaar nog veel zal rangeren. De huidige Sandwich-combinaties zijn dan al uit dienst.
dat wordt nog wat als ze met die accubakken gaan rijden (gedeeltelijke elektrificatie)
Met de Flirtino zal het wel meevallen, omdat daar jacobsdraaistellen gebruikt gaan worden.
De GTW heeft per bak slechts één draaistel en een deel van het gewicht van een bak rust op een volgende bak. Dit maakt ze veel gevoeliger voor schudden, waardoor op dit punt meer onderhoud nodig is.
Met de Flirtino zal het wel meevallen, omdat daar jacobsdraaistellen gebruikt gaan worden.
De GTW heeft per bak slechts één draaistel en een deel van het gewicht van een bak rust op een volgende bak. Dit maakt ze veel gevoeliger voor schudden, waardoor op dit punt meer onderhoud nodig is.
Blijft 't feit dat je er na aankoop nog steeds geld in moet gooien voor onderhoud
Op zaterdag 21 april 2018 13:45 schreef Jappie_Sea het volgende: Vanmorgen mijn inzending voor de kilometer kampioen opgestuurd. Uiteindelijk uitgekomen op 1551,47 km. Hoop dat ik een beetje in de buurt ben gekomen.
Bedankt voor de info. Dan kan ik kijken of het uberhaupt zin of heeft om in te sturen.
Kijk, dat zijn toelichtingen die helpen, ook die van @Maegrim trouwens. En tja, die financiering, dat is - zoals altijd - een dingetje. Maar wie weet is dat oplosbaar...
Ik heb zelf wel eens wat geholpen bij rangeren op NCBG (Niet Centraal Bediend Gebied). Het duurt echt bijzonder lang met allemaal wissels die je een voor een om moet leggen.
En aangezien je toch meestal voor elke beweging toestemming nodig hebt van de treindienstleider Nedtrain zou die idealiter net zo goed de wissels gelijk goed kunnen leggen. De afhandelingscapaciteit van de wisselstraten zou er wel eens mee verdubbeld kunnen worden.
Op zaterdag 21 april 2018 13:45 schreef Jappie_Sea het volgende: Vanmorgen mijn inzending voor de kilometer kampioen opgestuurd. Uiteindelijk uitgekomen op 1551,47 km. Hoop dat ik een beetje in de buurt ben gekomen.
Helaas, ik kom niet boven de 1250 uit. Een bepaalde grenstrein lijkt erg duur waardoor ik net te weinig euro overhoud om heel veel kilometers te maken in een goedkoop treinenland.
De Spoorwegen hebben 'Train Driver' gevraagd te stoppen met het maken van zijn POV videos, begrijp ik uit zijn laatste upload van twee dagen geleden. Ergens kan ik mij dit voorstellen om meerdere redenen. intussen vermoed ik wel dat een groot deel van de Nederlandse trajecten nu online staat. mooie kwaliteit videomateriaal. hopelijk hoeft het niet offline gehaald te worden.
Ik heb een paar keer stukjes van zijn filmpjes gezien. Naast dat het (heel zwart/wit gezegd) gewoon niet is toegestaan om een videocamera aan te hebben staan, deed hij dingen die niet volgens de regels waren, tot rembeproevingen aan toe. Ik kan mij goed voorstellen dat NS op een gegeven moment heeft gezegd: zo is het wel genoeg geweest, de speeltijd is over.
Edit: heel simpel voorbeeld waarvoor ik ook niet eens dat filmpje daadwerkelijk hoef te bekijken, maar de preview al voldoende is. Het gebruik van de mobiele telefoon anders dan voor zakelijk telefoongebruik (en dan alleen op de vrije baan) is niet toegestaan.
Edit 2: ben overigens zelf ook niet Roomser dan de paus, maar ga dat dan verdorie niet lopen filmen
[ Bericht 18% gewijzigd door MTL op 22-04-2018 12:13:49 ]
Op zondag 22 april 2018 14:14 schreef MTL het volgende: Dat wordt weer een streepje achter jouw naam, hoor En je weet wat er bij drie streepjes gebeurd...
Op zondag 22 april 2018 11:59 schreef spectrumanalyser het volgende: De Spoorwegen hebben 'Train Driver' gevraagd te stoppen met het maken van zijn POV videos, begrijp ik uit zijn laatste upload van twee dagen geleden. Ergens kan ik mij dit voorstellen om meerdere redenen. intussen vermoed ik wel dat een groot deel van de Nederlandse trajecten nu online staat. mooie kwaliteit videomateriaal. hopelijk hoeft het niet offline gehaald te worden.
Op maandag 23 april 2018 15:52 schreef GlennQuagmire het volgende: zojuist ook m'n inzending voor de kilometerkampioen ingestuurd. Ben uiteindelijk een ruime 2400km ver gekomen.
Aangezien het nu na twaalf uur is, wil ik m'n planning wel delen. Kan wel enorm gaan uitwijden over hoeveel elk deel kost maar denk dat t voor nu wel leuk is om te zien hoe ver ik ben gekomen. Ik vind het ook leuk om van anderen te zien wat ze ervan hebben kunnen maken
Ik vond helaas nergens hoe ik voor 49 euro in Budapest uit kon komen.
Uiteindelijk heb ik het nog geprobeerd richting Wit-Rusland met de dagkaarten van DB en het weekendticket van de PKP. Bij Brest was mijn geld op. Gezien de andere kilometrages hier heb ik het niet ingestuurd.
Ik was nog wat aan het klooien geweest richting Penzance (Londen - Penzance kun je best goedkoop krijgen) maar ik vond het aantal kilometers tegenvallen.
Ik heb ook nog wat geprobeerd richting Scandinavië, maar m'n geld was al op voor ik halverwege de terugreis was.
Voor het eerst met Amtrack, reis van New York naar Washington. Conclusie: nette trein, hele comfortabele dikke stoelen met veel beenruimte. De dikte van de stoelen vangen gelukkig het enorme gehobbel op van de sporen. Reistijd van deze regional express is prima, slechts een half uurtje langzamer dan de snelle acela trein. Veel beter dit dan het originele plan om met de bus te gaan
Edit: oh en er is snellere wifi dan onze nationale spoorwegen aanbieden