b2py | zaterdag 27 januari 2018 @ 11:20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
derLudolf | zaterdag 27 januari 2018 @ 11:22 |
Groeien TT ![]() | |
b2py | zaterdag 27 januari 2018 @ 11:25 |
Volgende keer maak ik er kut mods van oke | |
b2py | zaterdag 27 januari 2018 @ 11:26 |
En het is wel verwijfd om je zo op te winden om wat tekst van DeaDLocK2K | |
Dr_Flash | zaterdag 27 januari 2018 @ 11:32 |
Nou, de enige die zich opwond was deadlock zelf hoor ![]() | |
derLudolf | zaterdag 27 januari 2018 @ 12:07 |
Dan komt er zo'n kek streepje door je naam. Verder mag je moderatie bespreken in het FB topic. | |
Dr_Flash | zaterdag 27 januari 2018 @ 12:14 |
Nou. He toch wat een toestanden weer allemaal ![]() | |
b2py | zaterdag 27 januari 2018 @ 12:15 |
Ja de TT wordt gewoon gewijzigd.. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 27 januari 2018 @ 12:16 |
Waar vind ik dat FB-topic, want ik wil dat m'n posts teruggezet worden. Als die idioot hier een platform mag krijgen voor z'n leugens, dan mag ik daar terug op ageren. | |
Dr_Flash | zaterdag 27 januari 2018 @ 12:18 |
PTA / PTA FAQ & Feedback Succes ![]() | |
b2py | zaterdag 27 januari 2018 @ 12:18 |
PTA / PTA FAQ & Feedback | |
Duvel | zaterdag 27 januari 2018 @ 13:51 |
Dat bepaal jij gelukkig niet, stuk verdriet. [/rijmvandedag] Het metrum verdient nog verbetering. | |
Yreal | zaterdag 27 januari 2018 @ 13:53 |
Fittie gemist ![]() | |
derLudolf | zaterdag 27 januari 2018 @ 14:00 |
Daar neem ik inderdaad de beslissing niet van, maar doorgaans geldt crewbash is ban ![]() | |
DriekOplopers | zaterdag 27 januari 2018 @ 14:03 |
Hm, die idioot, dat ben ik waarschijnlijk. Om misverstanden te voorkomen: je posts zijn niet op mijn verzoek verwijderd. Maar dan: Er is wat discussie over (het kappen van) bomen, en ik post hier een juridisch [rijdende rechter] dingetje. Vervolgens vraagt een forumlid mij naar de mening van MVBOV over bomen. Ik heb hem een PM gestuurd met ons standpunt (omdat ik geen zin had om dat genuanceerde standpunt hier in het forum te posten en vervolgens weer te worden ondergepist). Maar mijn poging om e.e.a. te voorkomen lukt zelfs niet: zelfs het stellen van een vraag aan mij door iemand anders leidt al tot een scheldkanonnade van jou aan mijn adres. Man man man, wat heb ik jou -afgezien van een stevig verschil van inzicht- in vredesnaam persoonlijk misdaan? Gisteravond laat had ik een duidelijk betoog klaarstaan over jouw mentale gesteldheid. Ik heb er voor gekozen om dat toch maar niet te posten. Ik kom over een half jaartje ofzo wel weer eens kijken of iedereen in dit forum een beetje normaal kan doen. Inclusief jij dus. En ter info: het gebeurt zo nu en dan dat FOKkers MVBOV ergens op wijzen of naar een standpunt vragen. Gewoon oldskool per e-mail. Die bijdragen zijn doorgaans positief-kritisch en inhoudelijk sterk, dus daar hebben wij dit topic echt niet voor nodig. | |
Anne | zaterdag 27 januari 2018 @ 14:57 |
Zo hee, da's lang geleden. Rellen in het treinentopic. | |
Duvel | zaterdag 27 januari 2018 @ 16:59 |
Telt magnetronpopcorn ook? | |
Dr_Flash | zaterdag 27 januari 2018 @ 17:23 |
Nee, jij moet een kind opvoeden ![]() | |
Surveillance-Fiets | zaterdag 27 januari 2018 @ 17:40 |
Typisch gevalletje van 'we doen maar wat'. Ze drukken 9 bakken met mensen in een viertje om vervolgens te horen te krijgen dat die 9 bakken toch maar lekker naar Amsterdam door mogen rollen. ![]() | |
James1988 | zaterdag 27 januari 2018 @ 18:19 |
De Italiaanse politie heeft videobeelden vrijgegeven van de trein die eerder deze week bij Milaan ontspoorde. Te zien is dat een rijtuig van de trein al eerder uit de rails is gelopen, en een perron schraapte, wat veel vonken opleverde. https://www.nu.nl/227749/(...)ak-voor-ongeluk.html ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 27 januari 2018 @ 18:22 |
Vind je? Ik vind het wel logisch. Eerste inschatting is dat de trein niet door kan (conducteur/machinist bepalen dat geloof ik?); inschatting blijkt niet helemaal terecht of ze kunnen de bak afsluiten ofzo. Ik vind het al heel wat dat ze er direct een trein bij laten stoppen om het voor de ICB reizigers zo snel mogelijk op te lossen. Ja, met een bezettingsgraad van 10% ofzo in deze tijd van het jaar ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 27 januari 2018 @ 18:27 |
Want jij had het wel beter geweten,namelijk... ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 27 januari 2018 @ 18:41 |
Hoe kan je zoiets niet merken? ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 27 januari 2018 @ 18:43 |
Ik snap het ook niet. | |
Surveillance-Fiets | zaterdag 27 januari 2018 @ 18:46 |
Een simpel plan maken voordat er besloten wordt om al die mensen over te laten stappen? Als die trein toch door kan, hadden ze toch niet al mensen over hoeven laten stappen op deze trein of vervolgens de stoptrein na deze? | |
Dr_Flash | zaterdag 27 januari 2018 @ 18:47 |
Ik denk dat je wat essentiële basisinformatie mist. | |
bork | zaterdag 27 januari 2018 @ 19:45 |
Bijna klaar! ![]() | |
Duvel | zaterdag 27 januari 2018 @ 19:58 |
Kansloos. | |
Duvel | zaterdag 27 januari 2018 @ 19:58 |
Goed gedaan! | |
Bitlord | zaterdag 27 januari 2018 @ 21:14 |
Niet denken dat dit een gezelligheidstopic is. Treintjes zijn serious business. ![]() | |
James1988 | zaterdag 27 januari 2018 @ 21:24 |
Camera op statief, lekker ontspannen op een campingstoel... En dan te bedenken dat mensen mij al raar aankeken toen ik een vissersstoeltje uit m'n rugzak haalde de laatste keer dat ik met ze ging treinen spotten... ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 27 januari 2018 @ 21:55 |
Ik was het trouwens niet met de fietsen op het spoor bij De Westereen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 27 januari 2018 @ 22:55 |
Beter dan al die andere gasidioten die in profiel gaan lopen en alles ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 28 januari 2018 @ 09:42 |
Soms weet niemand of een trein door kan of mag. Soms is het even afwachten hoe de zaken zich ontwikkelen, soms zijn we afhankelijk van de grillen van het bevoegd gezag. | |
Dr_Flash | zondag 28 januari 2018 @ 12:01 |
Soms weet ook niemand wie dat bevoegd gezag dan is ![]() | |
Pirtdator | zondag 28 januari 2018 @ 15:00 |
Ontwikkelingen omtrent de RB61 (Hengelo-Bad Bentheim-Osnabrück-Bielefeld): Via Somda had ik begrepen dat de storingen met de Neu-Flirt-treinstellen die optreden tijdens het omschakelen van de DE-spanning naar de NL-spanning in Bad Bentheim zijn opgelost en er komende dagen wordt getest tussen Hengelo en Bad Bentheim en het de bedoeling is om op donderdag 1 februari de treindienst door te trekken naar Hengelo. | |
dennistd | zondag 28 januari 2018 @ 17:43 |
Dat is ook het verhaal dat ik uit zeer betrouwbare bronnen hoor inderdaad. Vandaag werd er ook al getest trouwens, net als de afgelopen dagen: ![]() | |
derLudolf | zondag 28 januari 2018 @ 17:51 |
Doortrekken naar Hengelo, maar dus niet naar Bielefeld? | |
James1988 | zondag 28 januari 2018 @ 17:54 |
Dat kan niet, want Bielefeld bestaat niet. | |
derLudolf | zondag 28 januari 2018 @ 17:58 |
Ik wilde dus nog typen, 'voor zover dat bestaat' ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 28 januari 2018 @ 18:08 |
Het valt me nu pas op, nu ik teruglas in het FB-topic. Die blauwe vinkjes, dat betekent gewoon crew? | |
Anne | zondag 28 januari 2018 @ 18:12 |
Het betekent meer dat je identiteit is vastgesteld. Dit soort profielen hebben het bijvoorbeeld ook: Ancilla_Tilia Rabobank | |
Pirtdator | zondag 28 januari 2018 @ 18:24 |
Nee, want er wordt geen treindienst doorgetrokken naar Bielefeld. Wel wordt de treindienst Bielefeld-Bad Bentheim vanaf do 1 feb doorgetrokken naar Hengelo. Aldus, dat is dus de bedoeling. | |
Dr_Flash | zondag 28 januari 2018 @ 18:27 |
Dus ziggmans, mocht je met jezelf in de knoop liggen over Dingen, dan kan Fok! dat ook gewoon voor je doen ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 28 januari 2018 @ 18:35 |
Brake-Hengelo dus ![]() | |
Pirtdator | zondag 28 januari 2018 @ 18:54 |
Maak dan Herford-Hengelo ervan. De gemiddelde Nederlander weet niet eens waar Brake ligt. Niet dat Herford zo bekend is, maar Herford heeft nog een leuk centrum. | |
Dr_Flash | zondag 28 januari 2018 @ 19:30 |
Brake (Unterweser) heeft ook vast bar veel behoefte aan een goeie verbinding met een Hoogeveen of zo ![]() | |
Duvel | zondag 28 januari 2018 @ 21:40 |
Kul dus om dat aan mods te geven. De Ludolfs komen niet uit Drenthe. | |
Dr_Flash | zondag 28 januari 2018 @ 22:50 |
van crew wordt het tegenwoordig geëist. Ieder ander die dat nodig vindt kan het ook aanvragen. Kopietjepaspoort naar Danny en klaar ben je. Of je dat wilt? ![]() | |
Salatrel | maandag 29 januari 2018 @ 09:04 |
Je mag helemaal geen kopie maken van je paspoort ![]() | |
Salatrel | maandag 29 januari 2018 @ 09:08 |
Nouja de werkelijkheid ligt iets genuanceerder maar een kopie naar Danny sturen is wel het laatste wat ik ermee zou doen :’) | |
James1988 | maandag 29 januari 2018 @ 09:11 |
Mag wel, maar bepaalde informatie moet je maskeren en het wordt aangeraden om erop te schrijven dat het een kopie is en waarvoor die kopie dient. | |
Duvel | maandag 29 januari 2018 @ 09:42 |
Ik heb ooit een abo gehad, dus hij heeft m'n rekeningnummer al. | |
DeaDLocK2K | maandag 29 januari 2018 @ 09:46 |
En ze mogen het ook niet bewaren geloof ik? | |
TjjWester | maandag 29 januari 2018 @ 11:49 |
In heerlen staan een aantal arriva flirts met een gele diesel loc ervoor, zijn dit de limax stellen? | |
Peterselieman | maandag 29 januari 2018 @ 11:55 |
Zijn ze drie bakken lang en hebben ze per bak maar een deur? Dan zijn het ze. | |
TjjWester | maandag 29 januari 2018 @ 11:57 |
Poe geen idee niet opgelet, ze ware rijkelijk voorzien van rode stickers op de ramen daarom dacht ik hieraan. | |
Salatrel | maandag 29 januari 2018 @ 12:34 |
Of er is er 1 omgelegd in Rotterdam of men is begonnen met de werkzaamheden aan spoor 1/2 voor de Eurostar. Is mooi met hekken afgezet | |
dennistd | maandag 29 januari 2018 @ 12:36 |
Volgens mij dat laatste ![]() | |
MTL | maandag 29 januari 2018 @ 12:57 |
Belangrijkste vraag: kan je nog wel via perron 1 naar het personeelsverblijf? | |
Salatrel | maandag 29 januari 2018 @ 13:09 |
ja dat kan! | |
MTL | maandag 29 januari 2018 @ 14:28 |
Mooi! ![]() | |
derLudolf | maandag 29 januari 2018 @ 14:34 |
Omdat FOK! feitelijk een bedrijf is, moet worden bijgehouden wie de 'medewerkers' zijn, ook al zijn door vrijwilligers. Zoiets was het. Maar beetje offtopic hiero | |
MTL | maandag 29 januari 2018 @ 14:40 |
Spoor 3 op Rotterdam is overigens niet buiten gebruik. Er staan nu hekken tussen spoor 2 en 3 en er denderde net een goederentrein over spoor 3 ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 29 januari 2018 @ 15:45 |
Volgens mij heeft hij die allang uit mijn SA-tijd. | |
Duvel | maandag 29 januari 2018 @ 16:26 |
Sturmabteilung? Je bent ouder dan ik dacht! ![]() | |
Bitlord | maandag 29 januari 2018 @ 19:51 |
Een jaartje later: SA-sein stelsel 1946. | |
Dr_Flash | maandag 29 januari 2018 @ 21:47 |
Dat heeft nog heel lang tussen Arnhem en Ede gestaan he | |
Peterselieman | maandag 29 januari 2018 @ 21:52 |
Ze willen de spoorverbinding tussen Nijmegen en Kleve nu toch weer reactiveren. Opvallend is dat de treinen buiten de bebouwde kom zo snel mogelijk moeten rijden, maar erbinnen slechts een slakkengangetje mogen hebben https://rn7.nl/nieuws/tre(...)ef-zo-goed-als-zeker | |
dennistd | maandag 29 januari 2018 @ 21:53 |
Ik denk dat ze willen dat er iemand met een rode vlag voor gaat lopen ![]() | |
James1988 | maandag 29 januari 2018 @ 21:59 |
Italiaanse seinen zien er nog altijd zo uit. ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 29 januari 2018 @ 22:01 |
Ah dat was het probleem met de V250. Ze konden alleen maar aan of uit ofzo! | |
Goverman | maandag 29 januari 2018 @ 22:16 |
Zo goed als zeker? Ze willen? Ik heb in het artikel niet gelezen dat de provincie, ProRail en IenW aanwezig zijn geweest... | |
Peter | maandag 29 januari 2018 @ 22:22 |
Samenvatting in een paar woorden: Verkiezingsgepraat nog.. wordt afwachten. (Prorail was wel aanwezig, provincie en IenW niet) | |
Peterselieman | maandag 29 januari 2018 @ 22:31 |
Als de regionale politiek lapt dan moet er wel iets mogelijk zijn toch? | |
James1988 | maandag 29 januari 2018 @ 22:31 |
ProRail en DB Netze moeten er ook maar zin in hebben... | |
Peterselieman | maandag 29 januari 2018 @ 22:43 |
Die laatste partij is het lastigste | |
_JdM_ | dinsdag 30 januari 2018 @ 07:24 |
Spoor 3 is buitendienst in week 11. Er ligt nog een kruiswissel aan de zijde Schiedam in het verlengde van spoor 2 en 3 die voor de helft gesaneerd wordt. Vanaf de Hoekse lijn sporen vanuit Schiedam naar spoor 3 is dan niet meer mogelijk, alleen vanaf GA/CA naar spoor 2 en 3. | |
Pirtdator | dinsdag 30 januari 2018 @ 07:43 |
Als de inzet dan wel doortrekking van de RE10 Düsseldorf-Kleve naar Nijmegen is en dat ze niet met kansloze pendeltreinen Nijmegen-Kleve aankomen, want pendeltreinen zijn vrijwel nooit een succes zie Hengelo-Bad Bentheim en Bocholt-Wesel (Heerlen-Herzogenrath heb ik geen idee van), maar je weet het nooit met de provincie Gelderland. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 januari 2018 @ 07:58 |
Noem je dat "in een paar woorden"? ![]() | |
Goverman | dinsdag 30 januari 2018 @ 08:59 |
Als dat zo is dan is de grondhouding positiever. Er zijn echter ook andere ontwikkelingen en ambities, zoals PHS Nijmegen, ontwikkeling stationsgebied en binnenstedelijke wijken + ontsluite etc. Daar moet een reactivering ook binnen passen. Het mag in ieder geval niet strijdig zijn. Anders is een discussie over reactivering bij voorbaat kansloos... | |
Mr_Klaasje | dinsdag 30 januari 2018 @ 09:46 |
Als je het ProRail kernproces volgt (met daarin een capaciteitsanalyse) en je voldoende geld ophoest voor alles wat ProRail wil doen dan kan IenW daar verder niet zoveel van vinden. | |
Goverman | dinsdag 30 januari 2018 @ 10:17 |
Op sec het project niet idd. Maar goed, er zijn andere ‘tafels’, overleggen en dergelijke waar ook rekening mee gehouden wordt. Het komt er op neer dat je elkaar niet in de wielen rijdt, maar ook niet elkaars ambities maximaal faciliteert. Mocht een reactivering passen in de (veel concretere) ambities dan zullen ProRail/IenW daar niet veel van vinden. Het wordt anders wanneer op voorhand duidelijk is dat er een invloed is op de Maaslijn of PHS. Dan zullen IenW, Limburg, maar ook Gelderland zich wel roeren. Let wel, dit staat los van bevoegdheden als het mogen indienen van zienswijzen, beroep e.d. | |
ReisT | dinsdag 30 januari 2018 @ 10:43 |
Ik lees dat een aantal partijen liever een tram ziet rijden. Dan weten ze tenminste wel zeker dat er geen goederentreinen overheen kunnen. Maar kan je een doorgaande verbinding verder Duitsland in dus ook vergeten. | |
Pirtdator | dinsdag 30 januari 2018 @ 10:53 |
Vind een tram maar niets. In Gelderland worden heel veel buslijnen wegbezuinigd en vervangen door BrengFlex en daarnaast wordt het OV-geld besteed aan de reactivatie van Nijmegen-Kleve zonder dat er wezenlijke voordelen zijn zoals de directe verbinding van Nijmegen/Groesbeek naar Weeze, Kevelaer, Krefeld en Düsseldorf. | |
dennistd | dinsdag 30 januari 2018 @ 14:48 |
Perron 1 Rotterdam Centraal voorlopig tussen bouwhekken voor Eurostar Opvallend is dat ze op Twitter andere versies van de afbeeldingen hebben geplaatst. Om ze te vergelijken: http://dennistd.nl/trein/dump/rtd_eurostar_render_1.html en http://dennistd.nl/trein/dump/rtd_eurostar_render_2.html | |
MTL | dinsdag 30 januari 2018 @ 16:15 |
Ik zie geen verschil? Of zie ik iets over het hoofd? ![]() Dat wordt wel opnieuw wegexamen afleggen zie ik met minimaal een week opnieuw wegleren ![]() Edit: huh, het achterste gedeelte is toch voor Londen? Dan kan je zo via de trap op dat perron komen, of wordt die ook afgesloten? | |
Salatrel | dinsdag 30 januari 2018 @ 16:19 |
En is het in de trein zelf ook gescheiden anders schiet je er toch nog niks mee op? | |
dennistd | dinsdag 30 januari 2018 @ 16:33 |
Even de muis op de afbeelding houden ![]() Dat is wel vreemd ja... Het lijkt net of ze hier juist het voorste deel afsluiten ![]() Ja, de tussendeuren blijven gesloten tussen beide treindelen. | |
MTL | dinsdag 30 januari 2018 @ 17:49 |
Muis? Wasda? Ik bezoek fok zo ongeveer alleen nog maar mobiel ![]() Maar even er op tikken does the trick. Dat derde spoor is maar een klein foutje, toch ![]() | |
James1988 | dinsdag 30 januari 2018 @ 17:50 |
Het is een artist impression bij een artikel dat over een trein naar Londen gaat. Natuurlijk staat er dan Londen op het enige zichtbare scherm, en geen Brussel. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 januari 2018 @ 18:32 |
Bizar dat die lampjes uit die overkapping gesloopt moeten worden en die staanders van het dak dan verschuiven. En zouden ze niet eens wat ballast tussen die dwarsliggers gooien? Nou nou nou Rotterdam weer hoor. Geen daden maar woorden ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 30 januari 2018 @ 18:40 |
En spoor MA dan? Want voor de Eurostar moet je in het verlengde van wissel 291A/291B nog een wisseltje leggen naar spoor 1. | |
MTL | dinsdag 30 januari 2018 @ 18:42 |
Spoor 1 wordt dus opgeheven. Daarom zijn nu juist de werkzaamheden. Het 1e perron wordt verbreed en over spoor 1 heen gelegd. | |
Peterselieman | dinsdag 30 januari 2018 @ 18:44 |
oh ja, is ook zo. Heb je wel meer ruimte op het perron. | |
BLS | dinsdag 30 januari 2018 @ 20:07 |
De witte blokmarkering op het perron zal de mensen er zeker wel van weerhouden om even achter het scherm langs te glippen! Trouwens allemaal even stemmen op foto nummer 7: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=56&t=13741 ![]() [ Bericht 56% gewijzigd door BLS op 30-01-2018 20:22:20 ] | |
DeaDLocK2K | dinsdag 30 januari 2018 @ 20:23 |
Ik kan niet op ovinnederland ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 30 januari 2018 @ 20:31 |
Jij wordt overal geband kutfiguur ![]() ![]() | |
BLS | dinsdag 30 januari 2018 @ 20:41 |
Oh, maar dat hoeft ook niet hoor: https://nl.surveymonkey.com/r/VPT5RPH | |
DeaDLocK2K | dinsdag 30 januari 2018 @ 20:47 |
Hey, ik mocht niet eens zeggen dat een aanslag met 250 slachtoffers in Oekiboekistan erger was dan die 10 doden in Parijs. Dan wil ik best een permban, draag ik met trots. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 30 januari 2018 @ 20:47 |
Nou vooruit dan! Doe de mensen daar de groeten. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 januari 2018 @ 21:09 |
Nja ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 30 januari 2018 @ 21:13 |
Ik kan trouwens wel op OVNL maar ik vind het gewoon een zaadkwadraatplaat. #ookeenkutfiguur ![]() | |
b2py | dinsdag 30 januari 2018 @ 21:16 |
Foto van de maand verkiezingen ![]() | |
Pirtdator | dinsdag 30 januari 2018 @ 22:32 |
@dennistd, weet jij of de RB61 vanaf donderdage echt door gaat rijden naar Hengelo? Staat nu bij actuele reisinformatie: het is nog niet bekend hoelang dit zou duren. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 30 januari 2018 @ 22:36 |
Dat is vooralsnog wel de bedoeling! | |
dennistd | dinsdag 30 januari 2018 @ 23:13 |
Mja, naast het bekende probleem duikt er nu nog een ander probleem op... | |
MTL | dinsdag 30 januari 2018 @ 23:38 |
Gelukkig hebben we de foto's nog ![]() ![]() (Toen ik gisteren een bezoekje aan het oosten van het land bracht). Ik heb een groep toeristen die maar op de knopjes voor de deuren bleven drukken maar even op de bus gewezen. Er was in het Nederlands genoeg info te zijn, maar Engels of Duitstalige informatie leek totaal te ontbreken, dus ze hadden er geen idee van dat er bussen reden in plaats van treinen. [ Bericht 10% gewijzigd door MTL op 30-01-2018 23:54:41 ] | |
dennistd | woensdag 31 januari 2018 @ 01:38 |
Vanaf dienstregeling 2022 ETMET op Schiphol-Nijmegen en vanaf dienstregeling 2025 ook op Eindhoven-Breda: https://nos.nl/artikel/22(...)k-spoorboekloos.html In de praktijk zal Schiphol-Nijmegen per uur wel bestaan uit: 2x Schiphol-Nijmegen 2x Schiphol-Arnhem 2x (Zwolle-)Arnhem-Nijmegen(-Roosendaal) 2x Schiphol-Utrecht(-Venlo) 2x (Den Helder-Amsterdam-)Utrecht-Nijmegen Voor Eindhoven-Breda zal het sowieso wel worden: 2x Eindhoven-Breda(-Den Haag) 2x (Zwolle-Arnhem-Den Bosch-)Tilburg-Breda(-Roosendaal) Maar wat komt daar nog bij? [ Bericht 50% gewijzigd door dennistd op 31-01-2018 01:47:10 ] | |
b2py | woensdag 31 januari 2018 @ 05:58 |
Pendel Eindhoven - Breda | |
Pirtdator | woensdag 31 januari 2018 @ 06:18 |
PHS ![]() | |
James1988 | woensdag 31 januari 2018 @ 07:50 |
Lijkt me eigenlijk eerder dat de ICd Amsterdam - Breda dan wordt doorgetrokken naar Eindhoven. Dan heb je er ook nog wat aan vanuit Rotterdam ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 31 januari 2018 @ 08:33 |
Het is nog een beetje de vraag hoe en wat aangezien dat wel een kwartierdienst moet vormen met de huidige Den Haag-Eindhoven. Als je nu de ICd Amsterdam-Breda doortrekt krijg je een behoorlijk scheve verdeling terwijl er in Zuid-Nederland weinig grote omgooibewegingen verwacht hoeven te worden. Roosendaal-Zwolle ligt al grotendeels vast aan de oostzijde en voor Den Haag-Eindhoven is denk ik de inpassing op zowel de HSL als op Den Haag-Rotterdam maatgevend. Dan blijven er niet zoveel knoppen meer over om aan te draaien. | |
James1988 | woensdag 31 januari 2018 @ 08:46 |
Rotterdam - Breda heeft nu ook al een heerlijk scheve 8/22-verdeling. ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 31 januari 2018 @ 08:51 |
Dat is ook niet bedoeld als kwartierdienst. | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 januari 2018 @ 09:06 |
De einddatum voor de storing is per gisteravond verdwenen ![]() | |
Ireyon | woensdag 31 januari 2018 @ 10:12 |
Gewoon eens een keer schijt hebben aan die kutrandstad en een échte IC Vlissingen - Maastricht erin gooien ![]() | |
James1988 | woensdag 31 januari 2018 @ 11:18 |
Er is weer een prognose: 25 februari. ![]() | |
James1988 | woensdag 31 januari 2018 @ 11:19 |
Had het wel kunnen zijn. Toen er nog een 1900 was had je vanuit Breda elk kwartier een trein richting Rotterdam, waarbij de ICd wat sneller was dan de IC via Dordrecht. Dat was fijn. In omgekeerde richting was er toen al wel een 8/22-verdeling (helaas, maar begrijpbaar). | |
James1988 | woensdag 31 januari 2018 @ 13:03 |
Wat er precies gaat gebeuren tussen Den Haag, Breda en Eindhoven staat op Rijksoverheid.nl:
| |
b2py | woensdag 31 januari 2018 @ 13:24 |
As expected | |
Mr_Klaasje | woensdag 31 januari 2018 @ 13:25 |
Nou, dat zijn de oude plannen ja. | |
JDude | woensdag 31 januari 2018 @ 13:26 |
Ook wat badslippers van de Brabantroute aftrappen dan? Wordt nog een drukke boel anders. Nog enig nieuws over een extra station aan de oostkant van Breda? Zal ook niet meevallen met zo veel extra materieel op de bestaande infra. | |
b2py | woensdag 31 januari 2018 @ 13:34 |
Het derde spoor in Duitsland zal ongetwijfeld de ambities doen bijstellen | |
ReisT | woensdag 31 januari 2018 @ 13:37 |
Nou, die zijn nog steeds actueel. Die badslippers worden omgeleid via de Betuweroute en de nieuwe boog bij Meteren. | |
Pirtdator | woensdag 31 januari 2018 @ 13:42 |
Dus helaas nog niet voor de voorjaarsvakantie. Ik hoop dat die 25 februari wel gehaald wordt en niet nog meer uitstel komt. | |
Mr_Klaasje | woensdag 31 januari 2018 @ 13:47 |
NS schijnt graag een pendel Eindhoven-Breda te willen rijden. ProRail gaat daar bij een infraproject ook vanuit. | |
Fred | woensdag 31 januari 2018 @ 13:53 |
![]() Over welke sprinters moet dat gaan dan? Treinserie 5000 rijdt al sinds 2004 van/naar Dordrecht. Vanaf 2012 zelfs vanaf Breda en nu vanaf Dordrecht Treinserie 5100 rijdt al sinds 1993 van/naar Roosendaal en nu vanaf Dordrecht | |
Carlos93 | woensdag 31 januari 2018 @ 13:55 |
Of gewoon zien waar de prioriteiten liggen. En dat is niet Maastricht maar toch echt de randstad. | |
Ireyon | woensdag 31 januari 2018 @ 14:10 |
Dat is wel heel simpel gezegd. Als de IC uit Vlissingen in Roosendaal aankomt stroomt die zeker voor de helft leeg omdat iedereen uit Zeeland en Bergen-op-Zoom in Breda werkt. Ook de frequentie Bergen-op-Zoom - Breda is met 1 trein per halfuur in de spits veel te weinig en is het niet uitzonderlijk dat er in Etten-Leur achterblijvers op het perron staan. Verderop is het diep triest dat Tilburg - Eindhoven, de 5de en 6de grootste gemeenten van Nederland, het nog altijd met slechts één IC per halfuur moeten doen. Met Breda op plek 9 is een IC Breda - Eindhoven wel het allerminste wat ze 10 jaar geleden al hadden moeten doen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 januari 2018 @ 14:15 |
Breda is dan ook Randstad. Een IC Maastricht-Vlissingen kan trouwens best zin hebben, als vastknopen van series aan elkaar handig blijkt, dienstregelingtechnisch. | |
JDude | woensdag 31 januari 2018 @ 14:19 |
Ga je mond spoelen. | |
Peterselieman | woensdag 31 januari 2018 @ 14:26 |
België dan? | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 januari 2018 @ 14:51 |
Toch echt gewoon Brede Randstad, net als Aidshoven en Chillburg. | |
Carlos93 | woensdag 31 januari 2018 @ 15:15 |
https://nl.wikipedia.org/wiki/Randstad_(gebied) Zie toch echt geen steden die je daar opnoemt. | |
JDude | woensdag 31 januari 2018 @ 15:19 |
Ah. Brede Randstad. Wat valt daarbuiten? Alles voorbij Weert, Deventer en Meppel? | |
Mr_Klaasje | woensdag 31 januari 2018 @ 15:25 |
Ongeveer. Want als je de "Daily Urban System"-systematiek gebruikt dan wordt de Randstad erg groot. | |
Ireyon | woensdag 31 januari 2018 @ 15:35 |
Eindhoven, de technologisch meest belangrijke regio ter wereld, laat staan Nederland. De Randstad zou willen dat het erbij hoorde. | |
James1988 | woensdag 31 januari 2018 @ 15:40 |
De term die 'wij' hanteren is Brabantstad. We willen niet geassocieerd worden met de Randstad, en al helemaal niet met ![]() ![]() | |
James1988 | woensdag 31 januari 2018 @ 16:47 |
Na het ongeluk in Meerbusch-Osterath is National Express twee Talent 2-treinen voor langere tijd kwijt. Om de reizigers toch te kunnen vervoerder wordt er alternatief materieel ingezet: een "ietwat oudere, maar charmante vervangingstrein" bestaande uit loc en n-rijtuigen.![]() National Express beugt Zugausfällen vor und setzt Ersatzzüge auf der RB 48 ein Da der National Express Rail GmbH aufgrund des Zugunglücks vom 5. Dezember 2017 in Meerbusch-Osterath für einen längeren Zeitraum zwei Talent 2 Fahrzeuge nicht zur Verfügung stehen werden, hat man einen zwar schon etwas betagten, aber charmanten Ersatzzug inklusive Fahrpersonal angemietet. Dieser wird auf Umläufen der RB 48 (Rhein-Wupper-Bahn) zwischen Wuppertal-Oberbarmen – Solingen Hbf – Köln Hbf – Bonn-Hbf eingesetzt werden. Die zusätzliche Garnitur setzt National Express ab Montag, dem 29. Januar 2018 ein, um so schnell wie möglich wieder über notwendige Fahrzeugreserven zu verfügen. „Das oberste Ziel für National Express ist es, dass unsere Fahrgäste nicht am Bahnsteig stehen bleiben müssen. Bei den Ersatzwagen handelte es sich um Fahrzeuge, welche teilweise bereits kurz nach der Betriebsaufnahme im Dezember 2015 auf der RB 48 eingesetzt wurden.“ – erklärt Dirk Ballerstein, Geschäftsführer der National Express Rail GmbH. Bitte beachten Sie, dass dieses Fahrzeug allerdings keinen niveaugleichen Einstieg bietet und nur über einen kleinen Mehrzweckbereich im Steuerwagen verfügt. Jeder Umlauf wird mit einem Zugführer begleitet, der u.a. für die Abfertigung des Zuges verantwortlich ist und unseren Kunden gerne als Ansprechpartner zur Verfügung steht. ![]() Bron: National Express Deze treinen rijden alleen ma-vr. | |
Pirtdator | woensdag 31 januari 2018 @ 16:50 |
Worden de Talent2-stellen die bij Meerbusch zijn verongelukt wel herstelt of gaan ze naar de sloop? | |
James1988 | woensdag 31 januari 2018 @ 16:54 |
Het zou mij niet verbazen als ze de beste bakken combineren tot een 'nieuw' stel en het restant naar de scheermesjesfabriek wordt gestuurd. Of er dan een nieuw stel besteld gaat worden bij Bombardier valt nog te bezien. | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 januari 2018 @ 17:03 |
Wat bedoel je met laat staan? Want dat is niet bruikbaar op deze manier. En de technologisch meest belangrijke regio ![]() In ander nieuws, de hervatting van de treindienst tussen Hengelo en Bestaatnietveld is uitgesteld tot 25 februari. | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 januari 2018 @ 17:04 |
Is goed ik hou van koren op mijn molen. | |
Darkwing_Duck | woensdag 31 januari 2018 @ 18:03 |
Dr_Flash | woensdag 31 januari 2018 @ 18:42 |
Vanaf april al ja? Het is al bijna februari ![]() | |
Peterselieman | woensdag 31 januari 2018 @ 19:38 |
Soms wordt de boel toch opgelapt, want Arriva laat bijvoorbeeld de ongevalstrein van Winsum opknappen. Geen idee wat de status van het stel van Dalfsen is waarbij de machinist omkwam. | |
b2py | woensdag 31 januari 2018 @ 19:42 |
Appels en peren.. | |
Dr_Flash | woensdag 31 januari 2018 @ 19:43 |
scheermesjes ![]() ![]() | |
James1988 | woensdag 31 januari 2018 @ 20:08 |
Ik denk niet dat ze dit even 'oplappen':![]() NX is twee stellen kwijt. Aangezien de 861 een vijfdelig stel is(/was?) vermoed ik dat het achterste treinstel ook een flinke dreun heeft gehad en niet zomaar in dienst terugkeert. | |
trein2000 | woensdag 31 januari 2018 @ 20:16 |
Wat nu weer dan? | |
Dr_Flash | woensdag 31 januari 2018 @ 20:21 |
Nee geknakt chassis == total loss. | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 januari 2018 @ 20:24 |
Is gisteren door iemand al gehint dat er nog een ander probleem is gevonden. Nog geen idee wat. | |
James1988 | woensdag 31 januari 2018 @ 20:28 |
Nahverkehr Westfalen-Lippe is de problemen met de Eurobahn zat en heeft een vergadering ingepland op 7 februari. Eurobahn zou de concessie kunnen verliezen (al denk ik niet dat dat zo snel al gebeurt). https://www.noz.de/lokale(...)sitzung-am-7-februar | |
James1988 | woensdag 31 januari 2018 @ 21:01 |
Oud, maar goud: | |
Dr_Flash | woensdag 31 januari 2018 @ 21:23 |
Oh ja dat was ook op die bewuste avond een trending topic ![]() PTA / Treinentopic #591: AnsaldoVlaardingen vs. Nederlandse Spoorwegen ![]() | |
James1988 | woensdag 31 januari 2018 @ 21:29 |
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 31 januari 2018 @ 21:31 |
Bwah ja, de rest is geschiedenis ![]() ![]() | |
derLudolf | woensdag 31 januari 2018 @ 21:42 |
![]() | |
James1988 | woensdag 31 januari 2018 @ 21:44 |
Ik zit ondertussen eens te kijken naar wat treinkaartjes voor Brussel - Lyon kosten. Het lijkt erop dat je zo'n reis niet op vrijdag of zaterdag moet willen doen als je hoopt om goedkope kaartjes te scoren. ![]() Ik had net een heenreis op vrijdagmiddag aangeklikt en een terugreis op zaterdagmiddag, dat zou ¤ 177 gaan kosten ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 31 januari 2018 @ 21:46 |
en terug op zondag? ![]() Ik zat te denken om zaterdag eens naar Chamonix-Mont Blanc te gaan. Dat moet behoorlijk prachtig wezen ![]() | |
James1988 | woensdag 31 januari 2018 @ 21:51 |
Da's vergelijkbaar qua prijs. Het lijkt interessanter te zijn als je op zondag heen gaat, en dan op bijvoorbeeld maandag terug. Dat zal wel wezen omdat al die Lyonnezen dan juist weer richting Parijs gaan voor school/werk/studie. Een alternatief lijkt te zijn met Thalys naar Parijs, daar met RER naar Disney, en dan met de Budget Kut Trein Ouigo naar Lyon. Als je het slim weet te boeken kan dat voor ¤ 39 (vanaf Antwerpen). | |
Dr_Flash | woensdag 31 januari 2018 @ 21:53 |
Wat is er mis met de Ouigo? Zitten daar geen stoelen in of zo? ![]() | |
James1988 | woensdag 31 januari 2018 @ 21:56 |
Ik heb nog nooit met Ouigo gereisd, ik maakte maar een flauw grapje ![]() Wat ik weet: 30 minuten voor vertrek aanwezig zijn, er zit geen bar in, bagage meenemen is beperkt, voor stopcontacten moet je bijbetalen. Maar wel 320 km/u voor een spotprijsje... ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 31 januari 2018 @ 21:57 |
ja fukkit weetje, het is maar 2 uur en een rugzakje zal vast wel mogen ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 januari 2018 @ 21:58 |
http://www.dumpert.nl/med(...)/kedeng_kedeng_.html | |
James1988 | woensdag 31 januari 2018 @ 22:07 |
Je mag een rugzak en een klein koffertje (formaat handbagage) meenemen. Als je meer wil meenemen moet je bijbetalen. Net als in 't vliegtuig eigenlijk. En het kost maar een tientje, voor die 425 km over een LGV. Da's geen geld. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 31 januari 2018 @ 22:08 |
exactly. Moeten we dat heel ver van tevoren boeken of is rond de zomer vroeg genoeg? ![]() | |
James1988 | woensdag 31 januari 2018 @ 22:11 |
Ik heb geen idee wat de boekingstermijn van Ouigo is, eigenlijk. Ik zat nu rond eind mei te kijken ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 31 januari 2018 @ 22:16 |
Oh ja we gingen in mei de volgende keer he ![]() | |
James1988 | woensdag 31 januari 2018 @ 22:25 |
Het idee was om iets later te gaan dan 'begin januari' zodat we wat minder gedoe hebben met nieuwe dienstregelingen, boekingstermijnen en dat soort shit, toch? Hoe laat kunnen jij en Dennis eigenlijk in Breda / Rotterdam / Schiphol zijn? Mochten we met een Thalys naar Parijs gaan dan is het wel handig als jullie die ook kunnen halen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 31 januari 2018 @ 22:34 |
en langere dagen en lekkerder weer en dat soort shit. Ik kan alles halen. Ik ga wel een dagje eerder die kant op als het moet. | |
James1988 | woensdag 31 januari 2018 @ 22:36 |
True, true. Jij bent altijd zo lekker makkelijk wat dit soort dingen betreft. ![]() ![]() | |
dennistd | woensdag 31 januari 2018 @ 22:52 |
Schiphol 6.53u ma-vr, 8.23u za en 9.53u zo. Rotterdam 7.10u ma-vr, 8.40u za en 10.25u zo Breda 7.40u ma-vr, 9.15u za en 10.10u zo | |
James1988 | woensdag 31 januari 2018 @ 22:57 |
Ah, voor het middaguur in Parijs zijn is dus zelfs vanuit die hoek van het land nog haalbaar. (A 11:35) Die kutfransen hebben een gat van 3 uur tussen de Ouigo's uit Parijs gepropt. 12:22 gaat er eentje vanaf MLV, en dan pas om 15:45 weer. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 31 januari 2018 @ 22:57 |
ja en die halen we dus niet want 30 min van tevoren aanwezig en shit. | |
James1988 | woensdag 31 januari 2018 @ 22:57 |
En Gare du Nord - MLV is een uur met de RER ofzo? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 31 januari 2018 @ 22:58 |
zit je 3 uur aan je stang te sleuren in kutparijs, wil ook niemand ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 31 januari 2018 @ 22:58 |
Nah voor Liesje zal het wel meevallen een beetje ![]() | |
James1988 | woensdag 31 januari 2018 @ 22:58 |
Croissants kanen langs de Seine? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 31 januari 2018 @ 22:59 |
Ja voor een luttele 12,50 per stuk exclusief bestekhuur en servetkosten. K**kerstad. | |
Dr_Flash | woensdag 31 januari 2018 @ 23:03 |
Gaan er geen directe vluchten vanaf Twente naar Lyon of zo? ![]() | |
dennistd | woensdag 31 januari 2018 @ 23:24 |
Hier vertrekken alleen zakenvluchten helaas... En er komen wel grote toestellen aan maar die worden hier gesloopt ![]() | |
dennistd | woensdag 31 januari 2018 @ 23:30 |
He, daar gaat een ![]() | |
Fred | donderdag 1 februari 2018 @ 07:10 |
Volgens mij is het een DDM koprijtuig, aangezien het richtingsbord ontbreekt. | |
dennistd | donderdag 1 februari 2018 @ 12:28 |
Dat koersdisplay (dat bedoel je toch?) zit sowieso achter het zeil gezien de plaats. | |
dennistd | donderdag 1 februari 2018 @ 12:29 |
Overdag is hij station Hengelo Gezondheidspark. Maar in de avond verandert hij in.... Klarenbeek | |
Peterselieman | donderdag 1 februari 2018 @ 12:58 |
Zijn ze weer bezig? ![]() Na Arnhem Presikhaaf (op de kop), De Eschmarke (was te Glanerbrug geplaatst) en Loppersum (op de kop op Groningen HS geplaatst) dacht ik dat ze hun leven gebeterd hadden ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 01-02-2018 13:44:15 ] | |
James1988 | donderdag 1 februari 2018 @ 13:26 |
![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 1 februari 2018 @ 13:31 |
![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 1 februari 2018 @ 13:35 |
Over de kop is toch gewoon rechtop, gekke Fries ![]() | |
Peterselieman | donderdag 1 februari 2018 @ 13:43 |
ondersteboven dan ![]() Noorderlands he ![]() | |
Maegrim | donderdag 1 februari 2018 @ 14:52 |
54 ondertussen | |
MTL | donderdag 1 februari 2018 @ 15:07 |
![]() Au. En waardoor komt dat toch? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 1 februari 2018 @ 15:30 |
Dat is de enige reizigersdienst die werkelijk niemand wat boeit ![]() ![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 1 februari 2018 @ 16:50 |
Ik zag op HGBTF foto's van de nieuwe rijtuigen M7 maar ik krijg een beetje het idee dat ze in de jaren '90 blijven hangen. België is toch wel een zielig spoorland in vergelijking met de omliggende landen. | |
James1988 | donderdag 1 februari 2018 @ 17:42 |
Wat vind jij dat er mis is met de M7? | |
Mr_Klaasje | donderdag 1 februari 2018 @ 17:55 |
Het concept, de flink hoge opstap bij de deuren. De gekozen kleuren en het design. | |
James1988 | donderdag 1 februari 2018 @ 17:57 |
| |
Maegrim | donderdag 1 februari 2018 @ 18:17 |
wat een koekwaus | |
James1988 | donderdag 1 februari 2018 @ 18:19 |
Amsterdam - Londen in 3,5 uur zou wel mooi zijn. Daarmee krijg je denk ik best wat reizigers uit het vliegtuig. | |
derLudolf | donderdag 1 februari 2018 @ 18:21 |
Als dat voor een schappelijk bedrag (denk ¤200-¤250) kan, zeker. | |
dennistd | donderdag 1 februari 2018 @ 18:31 |
Eurostar heb je volgens mij al vanaf ¤59. | |
MTL | donderdag 1 februari 2018 @ 18:32 |
En 95 euro 1e klas dacht ik (tenminste, dat was de laatste twee keer dat ik met dat ding ging, maar dat is alweer een ruime anderhalf jaar geleden). | |
SevenWonders | donderdag 1 februari 2018 @ 19:38 |
Pfff, nog meer sprinters tussen Den Haag en Dordrecht. Ik wil gewoon 2 intercity's per uur extra op dat traject.... kut HSL .... | |
James1988 | donderdag 1 februari 2018 @ 20:42 |
Connexxion heeft er een nieuw speeltje bij op de Kippenlijn, hun FLIRTs rijden sinds vandaag in de reizigersdienst. | |
Peterselieman | donderdag 1 februari 2018 @ 20:44 |
Zelfs met een paar tientjes erbij is het een mooi alternatief als je het in 3,5 uren kunt doen vanuit Amsterdam | |
Peterselieman | donderdag 1 februari 2018 @ 20:49 |
Voor mijzelf is het vanaf april interessanter om vanaf Eelde naar Southend te vliegen en dan de trein naar Londen te pakken. Ook als de Eurostar gaat rijden ![]() | |
James1988 | donderdag 1 februari 2018 @ 20:53 |
Jij woont dan ook bijna niet meer in Nederland. ![]() Ik kan straks kiezen: of ik ga naar Rotterdam en stap daar in, of ik rij naar Noorderkempen, trein naar Brussel, en pak vanaf daar de Eurostar. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 1 februari 2018 @ 20:55 |
Jij ook niet ![]() Moet in Groningen alleen even 10 minuten lopen naar de juiste bushalte als ik het wil doen. | |
Peterselieman | donderdag 1 februari 2018 @ 23:11 |
is er weer een pyromaan actief? Eerder deze week was het namelijk ook al raak ... https://nos.nl/artikel/22(...)in-bij-schiphol.html | |
dennistd | donderdag 1 februari 2018 @ 23:35 |
Sta ik vanavond op het busstation in Oldenzaal, komt tegen 19.30u de trein uit Zutphen binnen. Dat doet ie wel vaker, maar vanavond met maar liefst drie stelletjes ![]() ![]() ![]() ![]() De voorste twee bleken door te gaan om een al lang in Duitsland vanwege vloerreparatie staande soortgenoot in Bad Bentheim op te pikken. Het achterste stel ging gewoon als stopper terug naar Zutphen. | |
dennistd | donderdag 1 februari 2018 @ 23:40 |
Rotterdam Alexander wordt verbouwd Zal ook wel komen omdat dat straks het overstapstation vanuit het groot deel van Nederland richting Hoek van Holland wordt. | |
Jappie_Sea | donderdag 1 februari 2018 @ 23:42 |
No offense, maar voor een retourtje Schiphol-Stansted/Luton heb ik nog nooit meer dan 50 euro betaald. Doe er een Easybus bij voor 2 pond e.r. en je staat voor minder dan 59 euro RETOUR binnen 2,5 uur in hartje Londen. Ik zie een Eurostar met een vanaf prijs van 118 euro (en vooralsnog in de praktijk nog veel meer) echt geen grote aantallen reizigers weghalen. | |
b2py | vrijdag 2 februari 2018 @ 07:40 |
Nee omdat het niet meer voldoet en oud en lelijk is. Zoek maar eens op Alexanderknoop | |
MTL | vrijdag 2 februari 2018 @ 08:25 |
Inmiddels ook door NS officieel naar buiten gebracht over dienstregeling 2019: http://nieuws.ns.nl/eerst(...)-98-verandert-niets/ | |
Fred | vrijdag 2 februari 2018 @ 08:49 |
Wat klopt er niet aan deze zin? | |
MTL | vrijdag 2 februari 2018 @ 09:02 |
Edit: laat maar [ Bericht 73% gewijzigd door MTL op 02-02-2018 09:43:36 ] | |
b2py | vrijdag 2 februari 2018 @ 09:23 |
Hmm het spreiden van de ic’s is wel een interessante op Gouda - Utrecht, zal wel een 5/10 verdeling worden | |
JDude | vrijdag 2 februari 2018 @ 09:24 |
Een vijfde trein is 25% extra stoelen toch? | |
b2py | vrijdag 2 februari 2018 @ 09:30 |
En ohja, de IC Rotterdam - Utrecht wordt gekoppeld aan de spitsverbinding Utrecht - Castellum ![]() | |
Ireyon | vrijdag 2 februari 2018 @ 09:40 |
Niet als ze de huidige lengte van de Beneluxtrein aanhouden. Trieste bedoening is dat. | |
Fred | vrijdag 2 februari 2018 @ 09:50 |
Dit plaatje maakt het duidelijker, er komt gewoon niets bij:![]() Sterker nog, vanaf april verslechtert de situatie juist, met minder capaciteit. Daarnaast vergeet de NS dat er nog meer (directe) treinen tussen Rotterdam en Amsterdam rijden: 4x ICD 2x IC (Amsterdam C) 2x IC (Amsterdam Zuid) 2x Sprinter 1x IC Brussel Als er al een trein bij komt, moet dat wel een verdomd lange trein zijn, wil er 20% capaciteit bijkomen tussen de steden Rotterdam en Amsterdam. | |
MTL | vrijdag 2 februari 2018 @ 10:08 |
Eh, er komt toch gewoon een 5e trein bij over de HSL? De discussie gaat over de situatie december 2019 op de HSL. Niet over regulier spoor. Alleen van april tot december niet. | |
b2py | vrijdag 2 februari 2018 @ 10:16 |
Fred 😂😂😂 | |
Fred | vrijdag 2 februari 2018 @ 10:18 |
Dat snap ik, maar dat staat er niet. | |
b2py | vrijdag 2 februari 2018 @ 10:26 |
Dat staat er wel | |
Piles | vrijdag 2 februari 2018 @ 10:27 |
Er staat dat het aantal zitplaatsen tussen de 2 steden met bijna 20% toeneemt. | |
MTL | vrijdag 2 februari 2018 @ 10:30 |
Je kunt lopen mierenf#cken over het tweede deel van de zin, maar door het eerste deel wordt duidelijk gemaakt dat het over de HSL gaat. Sterker nog, het staat er letterlijk: "Daarmee kan NS bijna 20% meer zitplaatsen bieden op de hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en Rotterdam." | |
Fred | vrijdag 2 februari 2018 @ 10:32 |
Er staan 2 dingen: 1 extra trein over HSL tussen Rotterdam en Amsterdam 20% meer capaciteit tussen de steden Rotterdam en Amsterdam Dingen worden mooier gepresenteerd dan ze zijn. Je denkt straks meer kans te hebben op een zitplaats als je van Rotterdam naar Amsterdam reist, maar de reiziger gaat bedrogen uitkomen. | |
Fred | vrijdag 2 februari 2018 @ 10:32 |
Dat staat niet in de samenvatting die ik quote ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 2 februari 2018 @ 10:33 |
![]() | |
Salatrel | vrijdag 2 februari 2018 @ 10:40 |
Dat ding naar Brussel gaat ook tussen Amsterdam en Rotterdam over de hsl maak ik op uit het nieuwsbericht? Zullen ze in den haag blij mee zijn ![]() | |
MTL | vrijdag 2 februari 2018 @ 10:49 |
Daarom gaat er 4x per dag een trein vanaf Den Haag HS rijden. | |
b2py | vrijdag 2 februari 2018 @ 10:55 |
(31-24)/24.. | |
b2py | vrijdag 2 februari 2018 @ 10:56 |
Je zit gewoon te mierenneuken omdat je de tekst te autistisch leest en er van uitgaat dat ze rekening houden met de zitplaatsen op de oude lijn.. | |
James1988 | vrijdag 2 februari 2018 @ 10:57 |
Ik vraag me af hoeveel mensen er nog zijn die Rotterdam - Schiphol/Amsterdam via de oude lijn blijven doen, nu er 4x/u een ICd rijdt. | |
Fred | vrijdag 2 februari 2018 @ 11:11 |
Driemaal raden welke lijn ik dagelijks gebruik om op mijn werk te komen ![]() Als je langs de RandstadRail woont is het vrijwel net zo snel om via de Oude Lijn te reizen als via de HSL als je bijvoorbeeld naar Lelystad moet, met de ICD is dan maar 5 minuten sneller vanuit het noorden van Rotterdam. Van Amsterdam naar Delft is via de Oude Lijn net zo snel als met de ICD, dan ga je geen toeslag betalen voor minder kans op een zitplaats. | |
Dr_Flash | vrijdag 2 februari 2018 @ 12:58 |
De Oude Lijn gaat heul niet via Schiphol mallerd ![]() | |
James1988 | vrijdag 2 februari 2018 @ 13:31 |
Jij hebt het over de Oude Lijn, ik heb het over de oude lijn. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 2 februari 2018 @ 17:59 |
Kwartiertje vertraging opgelopen in Arnhem. Was iemand onwel geworden en die is er door wat ambulancepersoneel uit gehaald. Komt de omroep" net is naast ons de sprinter naar Zutphen aangekomen. Deze trein gaat eerder vertrekken dan wij. Het gaat nog wel een kwartier duren voordat we verder kunnen." Twee minuten later, mijn trein half leeg, sprinter stampvol, mijn trein doet de deuren dicht en rijdt weg ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 2 februari 2018 @ 18:13 |
En ik ook niet. Te Zutphen opgeheven wegens te grote vertraging ![]() ![]() | |
Bitlord | vrijdag 2 februari 2018 @ 20:31 |
Alexander krijgt een opknapbeurt, waardoor je niet meer de overweg over hoeft te steken. Een plusje zou zijn als het metroperron richting Centrum overdekt zou worden. https://www.stationrotterdamalexander.nl Arnhem voldoet nu al niet meer aan de nabije toekomst: https://www.spoorpro.nl/s(...)iding-perron-arnhem/ [ Bericht 31% gewijzigd door Bitlord op 02-02-2018 20:36:50 ] | |
Pirtdator | vrijdag 2 februari 2018 @ 20:52 |
Waarschijnlijk gaat de Arriva-trein naar Tiel naar spoor 4a, de RE19 naar Duisburg naar spoor 4b, de treinen naar Doetinchem naar spoor 6b. Spoor 9 en 10 kunnen gebruikt worden voor kerende treinen van de serie 3100 en 3200 (treinen uit Schiphol) en de Sprinter naar Ede. | |
James1988 | vrijdag 2 februari 2018 @ 20:59 |
De Lille-Thalyssen komen per dienstregeling 2019 te vervallen, in plaats daarvan komen er vanaf april 2019 twee dagelijkse Thalyssen naar luchthaven Charles de Gaulle en Marne la Vallée-Chessy (Disneyland). Te MLV kun je ook goed overstappen op TGVs naar Zuid-Frankrijk. | |
Dr_Flash | vrijdag 2 februari 2018 @ 21:20 |
Mooi mooi ![]() | |
James1988 | vrijdag 2 februari 2018 @ 21:41 |
Ik zit eens te kijken naar de tijden van die Lille-Thalys, als de Thalys om dezelfde tijd uit Amsterdam naar MLV vertrekt kan dat nog best interessant worden: - 7:17 V Amsterdam - 7:54 - 7:58 Rotterdam - 8:32 - 8:34 Antwerpen - 9:08 - 9:17 Brussel - 10:29 - 10:41 Charles de Gaulle TGV - 10:50 A Marne la Vallée-Chessy TGV De tijden in CDG en MLV zijn gebaseerd op TGVs die nu dezelfde route afleggen, ik heb geen idee waarom die 12 minuten in CDG stilstaat. Ouigo's naar Lyon vertrekken om 12:02 (A Lyon 14:01) uit CDG en om 12:22 uit MLV (A Lyon 14:09), dus dat is een prima aansluiting. | |
Dr_Flash | vrijdag 2 februari 2018 @ 22:04 |
Ik vind het best spannend ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 2 februari 2018 @ 22:05 |
Duckhunt? Of woont hij daar niet meer in de buurt? | |
James1988 | vrijdag 2 februari 2018 @ 22:07 |
Voor zover ik weet woont onze gevederde vriend in de buurt van MLV. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 2 februari 2018 @ 22:37 |
Ja ![]() Die "best spannend" post had in een totaal ander topic gemoeten ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 2 februari 2018 @ 22:37 |
Duck gaat mee met het rondje volgend jaar ![]() | |
Bitlord | vrijdag 2 februari 2018 @ 23:01 |
Plannormen misschien? Weet niet of ze dat ook in het buitenland kennen. Ik las ergens in het vervoerplan 2019 van NS dat er nu ook een Sprinter TWAALF minuten stilstaat in Bijlmer. | |
Peterselieman | vrijdag 2 februari 2018 @ 23:04 |
Dat was om het doorrijden van de ICE mogelijk te maken toch? | |
James1988 | vrijdag 2 februari 2018 @ 23:09 |
Ik weet het al... ![]() De trein die ik had opgezocht wordt in CDG gecombineerd met een TGV uit Lille. Andere TGVs uit Brussel richting MLV hebben maar een stop van 5 minuten in CDG. 5 minuten stilstand is denk ik niet onredelijk als je je bedenkt dat het een luchthaven is, en TGVs nou niet bepaald bekend staan om een veelvoud aan deuren en brede balkons. Voordat al die toeristen (en hun koffers) zijn uit- en ingestapt ben je zo 4 minuten verder. Dat de Thalys in Brussel zo lang stilstaat is om een vergelijkbare reden: in Brussel wordt de trein gesplitst. Één deel rijdt naar Parijs, het andere deel rijdt naar Lille. | |
renwan | zaterdag 3 februari 2018 @ 06:10 |
Ik zou het best wel fijn vinden als men eens stopt met voor mijn trein te springen, godverdomme de 2e in 10 maanden ![]() | |
James1988 | zaterdag 3 februari 2018 @ 08:10 |
![]() | |
Adrie072 | zaterdag 3 februari 2018 @ 10:48 |
![]() Heuh? | |
derLudolf | zaterdag 3 februari 2018 @ 10:54 |
Hufters ![]() Sterke. Was je nou HC of machinist? ![]() | |
JDude | zaterdag 3 februari 2018 @ 10:59 |
Waterpeil in rechter bak kan omhoog. | |
Wertha | zaterdag 3 februari 2018 @ 11:04 |
Kedeng kedeng. ![]() | |
b2py | zaterdag 3 februari 2018 @ 11:06 |
Leipzig? | |
Adrie072 | zaterdag 3 februari 2018 @ 11:21 |
Ik heb geen flauw idee, maar zou het linkerdeel niet kunnen/moeten zakken ivm electra bij de rechter? | |
Dr_Flash | zaterdag 3 februari 2018 @ 11:23 |
Klopt ja, Museumsbahnsteig. Waren we pas nog. TRV / Fles' Travelsnacks #3 | |
b2py | zaterdag 3 februari 2018 @ 11:32 |
Komt die grijze massa toch nog eens van pas | |
MTL | zaterdag 3 februari 2018 @ 11:59 |
Mooi klote. Gisteren tussen Schiedam en Delft zeker? Heel veel sterkte gewenst! | |
renwan | zaterdag 3 februari 2018 @ 12:14 |
HC | |
Salatrel | zaterdag 3 februari 2018 @ 13:29 |
of bij halfweg daar was er later op de avond nog 1... stond bij Heemstede toen het gebeurde met de 2293 | |
Salatrel | zaterdag 3 februari 2018 @ 13:30 |
Uiteindelijk van Haarlem via Uitgeest naar Amsterdam... | |
GlenSpey | zaterdag 3 februari 2018 @ 13:30 |
Sterkte man! | |
dennistd | zaterdag 3 februari 2018 @ 13:56 |
Nee, links zit een bevoorradingstunnel onder voor de winkels in het station. En om ook hoge vrachtwagens er in te kunnen laten rijden moest het spoor daar wat omhoog. Op dat stuk zou trouwens een oude tram moeten komen, maar dat is niet doorgegaan. Zie dit topic op DSO: https://www.drehscheibe-o(...)?003,8276178,8276178 | |
Peterselieman | zaterdag 3 februari 2018 @ 17:47 |
Zijn er plotseling veel Lintjes stuk? Want er rijden tot aan het begin van de avond geen treinen tussen Hengelo en Oldenzaal ... http://www.rtvoost.nl/nie(...)hengelo-en-oldenzaal | |
James1988 | zaterdag 3 februari 2018 @ 17:53 |
Het lijkt me niet dat ze de boel verbussen omdat ze vandaag geen zin hebben om met treintjes te spelen, toch? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 3 februari 2018 @ 17:55 |
Je zou zelfs met een FLIRT kunnen pendelen tussen Hengelo en Oldenzaal | |
derLudolf | zaterdag 3 februari 2018 @ 18:16 |
Maak wel iets meer lawaai denk ik ![]() | |
Pirtdator | zaterdag 3 februari 2018 @ 18:44 |
Zet Syntus vervangende Flirts in? Keolis gaat zijn Flirts nog niet in reizigersdienst inzetten tussen Hengelo, Oldenzaal en Bad Betheim voordat de problemen met de ATB verholpen zijn. | |
dennistd | zaterdag 3 februari 2018 @ 18:50 |
Een Zwenzwoka-FLIRT dan hè ![]() Maar helaas is er geen machinist met zowel weg- als materieelbekendheid beschikbaar begreep ik... | |
Bitlord | zaterdag 3 februari 2018 @ 21:08 |
Met geen ZwenZwoka of Eurobahn-Flirts, maar de eerste Arriva Limburg Flirts voor Aachen - Liège als achtergrondmaterieel. | |
James1988 | zaterdag 3 februari 2018 @ 23:00 |
![]() Zo, rondje gemaakt. Ik ben weer thuis ![]() | |
dennistd | zaterdag 3 februari 2018 @ 23:10 |
Hier nog wat foto's van een ander rondje: PTA / [PTA TT NYR] PTA Treinentopic Nieuwjaarsronde 2018 #4 | |
nijnja | zondag 4 februari 2018 @ 10:19 |
Ik stond net in Deventer met de ic naar Zwolle, op spoor 3 om 10.22 speciale trein naat Den bosch, via Arnhem en Nijmegen (speciaal kaartje). Iemand een idee? De reisplanner kent hem niet ![]() | |
TjjWester | zondag 4 februari 2018 @ 10:50 |
Toen ik een paar maanden geleden informeerde naar de schutterstrein werd ik uitgelachen op dit forum, nu toch het bewijs. De nmbs wil niet meewerken en ook db heeft nog geen definitieve beslissing gemaakt, vraag is of limax ooit gaat rijden, | |
Peterselieman | zondag 4 februari 2018 @ 11:11 |
DB heeft niet zoveel te beslissen, want zodra er waslijn hangt tussen Heerlen en Aken gaat Arriva daar rijden. Dat vloeit voort uit de aanbesteding in Limburg. Enige dat Arriva niet in de hand heeft is het lijntje naar België. Daar is nog geen overeenstemming over. | |
Pirtdator | zondag 4 februari 2018 @ 11:14 |
Kun je niet met de bus naar Bad Bentheim, RB61 naar Herford en vervolgens de RB72 naar Paderborn? Rheine-Bünde is geen klap aan, maar Bünde-Herford-Paderborn is volgens mij wel een leuk lijntje. | |
Pirtdator | zondag 4 februari 2018 @ 11:15 |
De bus blijft tussen Maastricht en Aachen superieur. Reistijd is gelijk aan de Limax, maar de frequentie is veel hoger (2-4x/uur bus vs 1x/uur trein). | |
TjjWester | zondag 4 februari 2018 @ 11:21 |
Nee Db heeft heel veel te beslissen de provincie limburg heeft in de concessie inderdaad vast gelegd dat arriva het zogenaamde limax traject gaat rijden echter hebben ze dat nooit besproken laat staan afspraken gemaakt met de buren. Arriva heeft voor zowel duitsland als belgie een partner nodig met de nodige vergunningen of moet zelf een treinoperator worden in die landen, maar dat ligt weinig voor de hand gezien de relatie DB arriva. DB en nmbs hebben geen verplichting tot de provincie en arriva, nmbs heeft al eerder aangegeven negatief te staan tegenover het voorstel en DB zou liever om financiele redenen de samenwerking met NS verlengen. | |
Peterselieman | zondag 4 februari 2018 @ 11:36 |
Als dat zo is, waarom heeft DB-dochter Arriva dan acht driedelige FLIRTs aangeschaft die in Nederland, Duitsland en België kunnen rijden? | |
TjjWester | zondag 4 februari 2018 @ 11:42 |
Arriva moest deze meebestellen met de rest en is er altijd van uit gegaan dat ze limax gewoon gaan rijden. Arriva heeft immers wel de verplichting om aachen-maastricht-luik te gaan rijden en moet daar op een of andere manier aan gaan voldoen. Het limburgs parlement heeft vorig jaar een hoorzitting georganiseerd waarbij de directeur(??) van arriva concessie limburg heeft bevestigd dat de limax verbinding gewoon gaat rijden, kennelijk zijn ze vol goede moed dat er alsnog een akkoord komt. | |
TjjWester | zondag 4 februari 2018 @ 12:16 |
| |
James1988 | zondag 4 februari 2018 @ 13:04 |
Ik ben alweer thuis hè. ![]() | |
derLudolf | zondag 4 februari 2018 @ 13:32 |
In hoeverre heeft AF belangen in Thalys? Het zint die lamballen natuurlijk nog steeds niet dat bij KLM wel netjes winst wordt gemaakt. Zelf te beroerd om een stapje bij te zetten. Of denk ik nu te negatief | |
TjjWester | zondag 4 februari 2018 @ 13:37 |
Ja dat is negatief, we hebben het over twee ritten per dag dat is niet interessant voor AF omdat dat echt niet gaat voor zorgen voor een enorme stap van schiphol naar cdg, thalys/tgv rijdt wel in een samenwerking met AF ritten tussen brussel en cdg. Mensen die een ticket boeken bij AF met als vertrekplaats brussel zijn wel goedkoper uit, ondanks dat het thalys ticket inclusief is. | |
James1988 | zondag 4 februari 2018 @ 13:40 |
SNCF rijdt die treinen, niet Thalys. ![]() | |
dennistd | zondag 4 februari 2018 @ 14:07 |
Nee, dat kan niet met een NRW-ticket. | |
Pirtdator | zondag 4 februari 2018 @ 14:13 |
Oh ja, das waar ook. Op Rheine-Hengelo is het NRW-ticket niet geldig. Hoe gaat het eigenlijk met het testen van de Keolis-stellen? Ik zie dat de testritten niet meer in RijdendeTreinen staan. | |
James1988 | zondag 4 februari 2018 @ 14:15 |
Wel met een QDL of SWT, maar daarmee mag je niet naar Nederlandse stations. | |
James1988 | zondag 4 februari 2018 @ 14:15 |
Op zich logisch, want dat ligt niet in NRW ![]() Het kan zijn dat die ritten niet meer in de reisinformatie verschijnen, omdat ze zijn aangemerkt als 'niet voor reizigers'. | |
Pirtdator | zondag 4 februari 2018 @ 14:17 |
En QDL/SWT is ook een stuk duurder, los van de toeslag op Emmerich-Arnhem en Bad Bentheim-Hengelo. | |
James1988 | zondag 4 februari 2018 @ 14:21 |
Valt mee. Ik was gisteren met een vriend op pad. Een NRW SchönerTagTicket voor 5 personen kost ¤ 45, een SWT voor 2 kost ¤ 50 (QDL voor 2 = ¤ 52). Voor die 5 / 7 euro extra kun je dan tot Passau, Frankfurt(Oder) of Flensburg komen... Dat komt er nog wel bij. Je vergeet Venlo - Kaldenkirchen en Bad Nieuweschans - Weener. | |
Pirtdator | zondag 4 februari 2018 @ 14:27 |
Ik dacht dat je met QDL/SWT wel naar Venlo of Enschede mocht, maar blijkbaar is Venlo niet geldig met QDL/SWT. Heerlen is sowieso niet geldig met QDL/SWT, sinds kort gelukkig wel met NRW-tickets. | |
Pirtdator | zondag 4 februari 2018 @ 14:28 |
Zelfs naar Basel Bad, Schaffhausen, Kufstein, Salzburg of Stettin. |