ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Waar vind ik dat FB-topic, want ik wil dat m'n posts teruggezet worden. Als die idioot hier een platform mag krijgen voor z'n leugens, dan mag ik daar terug op ageren.
Op zaterdag 27 januari 2018 12:16 schreef DeaDLocK2K het volgende: Als die idioot hier een platform mag krijgen voor z'n leugens, dan mag ik daar terug op ageren.
Hm, die idioot, dat ben ik waarschijnlijk.
Om misverstanden te voorkomen: je posts zijn niet op mijn verzoek verwijderd.
Maar dan: Er is wat discussie over (het kappen van) bomen, en ik post hier een juridisch [rijdende rechter] dingetje. Vervolgens vraagt een forumlid mij naar de mening van MVBOV over bomen. Ik heb hem een PM gestuurd met ons standpunt (omdat ik geen zin had om dat genuanceerde standpunt hier in het forum te posten en vervolgens weer te worden ondergepist). Maar mijn poging om e.e.a. te voorkomen lukt zelfs niet: zelfs het stellen van een vraag aan mij door iemand anders leidt al tot een scheldkanonnade van jou aan mijn adres.
Man man man, wat heb ik jou -afgezien van een stevig verschil van inzicht- in vredesnaam persoonlijk misdaan?
Gisteravond laat had ik een duidelijk betoog klaarstaan over jouw mentale gesteldheid. Ik heb er voor gekozen om dat toch maar niet te posten.
Ik kom over een half jaartje ofzo wel weer eens kijken of iedereen in dit forum een beetje normaal kan doen. Inclusief jij dus. En ter info: het gebeurt zo nu en dan dat FOKkers MVBOV ergens op wijzen of naar een standpunt vragen. Gewoon oldskool per e-mail. Die bijdragen zijn doorgaans positief-kritisch en inhoudelijk sterk, dus daar hebben wij dit topic echt niet voor nodig.
En toevallig ook nog een filmende machinist in de achteropkomende IC die een extra stop in Wierden maakte. Hier vanaf Almelo, filmpje begint al in Enschede:
De Italiaanse politie heeft videobeelden vrijgegeven van de trein die eerder deze week bij Milaan ontspoorde. Te zien is dat een rijtuig van de trein al eerder uit de rails is gelopen, en een perron schraapte, wat veel vonken opleverde.
Vind je? Ik vind het wel logisch. Eerste inschatting is dat de trein niet door kan (conducteur/machinist bepalen dat geloof ik?); inschatting blijkt niet helemaal terecht of ze kunnen de bak afsluiten ofzo. Ik vind het al heel wat dat ze er direct een trein bij laten stoppen om het voor de ICB reizigers zo snel mogelijk op te lossen.
quote:
Ze drukken 9 bakken met mensen in een viertje om vervolgens te horen te krijgen dat die 9 bakken toch maar lekker naar Amsterdam door mogen rollen.
Ja, met een bezettingsgraad van 10% ofzo in deze tijd van het jaar Het is nou niet bepaald een drama.
Op zaterdag 27 januari 2018 18:19 schreef James1988 het volgende: De Italiaanse politie heeft videobeelden vrijgegeven van de trein die eerder deze week bij Milaan ontspoorde. Te zien is dat een rijtuig van de trein al eerder uit de rails is gelopen, en een perron schraapte, wat veel vonken opleverde.
Een simpel plan maken voordat er besloten wordt om al die mensen over te laten stappen? Als die trein toch door kan, hadden ze toch niet al mensen over hoeven laten stappen op deze trein of vervolgens de stoptrein na deze?
Op zaterdag 27 januari 2018 18:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende: Een simpel plan maken voordat er besloten wordt om al die mensen over te laten stappen? Als die trein toch door kan, hadden ze toch niet al mensen over hoeven laten stappen op deze trein of vervolgens de stoptrein na deze?
Ik denk dat je wat essentiële basisinformatie mist.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Camera op statief, lekker ontspannen op een campingstoel...
En dan te bedenken dat mensen mij al raar aankeken toen ik een vissersstoeltje uit m'n rugzak haalde de laatste keer dat ik met ze ging treinen spotten...
En dan te bedenken dat mensen mij al raar aankeken toen ik een vissersstoeltje uit m'n rugzak haalde de laatste keer dat ik met ze ging treinen spotten...
Beter dan al die andere gasidioten die in profiel gaan lopen en alles
Op zaterdag 27 januari 2018 18:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende: Een simpel plan maken voordat er besloten wordt om al die mensen over te laten stappen? Als die trein toch door kan, hadden ze toch niet al mensen over hoeven laten stappen op deze trein of vervolgens de stoptrein na deze?
Soms weet niemand of een trein door kan of mag. Soms is het even afwachten hoe de zaken zich ontwikkelen, soms zijn we afhankelijk van de grillen van het bevoegd gezag.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ontwikkelingen omtrent de RB61 (Hengelo-Bad Bentheim-Osnabrück-Bielefeld): Via Somda had ik begrepen dat de storingen met de Neu-Flirt-treinstellen die optreden tijdens het omschakelen van de DE-spanning naar de NL-spanning in Bad Bentheim zijn opgelost en er komende dagen wordt getest tussen Hengelo en Bad Bentheim en het de bedoeling is om op donderdag 1 februari de treindienst door te trekken naar Hengelo.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Op zondag 28 januari 2018 15:00 schreef Pirtdator het volgende: Ontwikkelingen omtrent de RB61 (Hengelo-Bad Bentheim-Osnabrück-Bielefeld): Via Somda had ik begrepen dat de storingen met de Neu-Flirt-treinstellen die optreden tijdens het omschakelen van de DE-spanning naar de NL-spanning in Bad Bentheim zijn opgelost en er komende dagen wordt getest tussen Hengelo en Bad Bentheim en het de bedoeling is om op donderdag 1 februari de treindienst door te trekken naar Hengelo.
Doortrekken naar Hengelo, maar dus niet naar Bielefeld?
Doortrekken naar Hengelo, maar dus niet naar Bielefeld?
Nee, want er wordt geen treindienst doorgetrokken naar Bielefeld. Wel wordt de treindienst Bielefeld-Bad Bentheim vanaf do 1 feb doorgetrokken naar Hengelo. Aldus, dat is dus de bedoeling.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Nee, want er wordt geen treindienst doorgetrokken naar Bielefeld. Wel wordt de treindienst Bielefeld-Bad Bentheim vanaf do 1 feb doorgetrokken naar Hengelo. Aldus, dat is dus de bedoeling.
Maak dan Herford-Hengelo ervan. De gemiddelde Nederlander weet niet eens waar Brake ligt. Niet dat Herford zo bekend is, maar Herford heeft nog een leuk centrum.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Maak dan Herford-Hengelo ervan. De gemiddelde Nederlander weet niet eens waar Brake ligt. Niet dat Herford zo bekend is, maar Herford heeft nog een leuk centrum.
Brake (Unterweser) heeft ook vast bar veel behoefte aan een goeie verbinding met een Hoogeveen of zo
Kul dus om dat aan mods te geven. De Ludolfs komen niet uit Drenthe.
van crew wordt het tegenwoordig geëist. Ieder ander die dat nodig vindt kan het ook aanvragen. Kopietjepaspoort naar Danny en klaar ben je. Of je dat wilt?
van crew wordt het tegenwoordig geëist. Ieder ander die dat nodig vindt kan het ook aanvragen. Kopietjepaspoort naar Danny en klaar ben je. Of je dat wilt?
Ik heb ooit een abo gehad, dus hij heeft m'n rekeningnummer al.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op maandag 29 januari 2018 09:11 schreef James1988 het volgende: Mag wel, maar bepaalde informatie moet je maskeren en het wordt aangeraden om erop te schrijven dat het een kopie is en waarvoor die kopie dient.
Op maandag 29 januari 2018 11:49 schreef TjjWester het volgende: In heerlen staan een aantal arriva flirts met een gele diesel loc ervoor, zijn dit de limax stellen?
Zijn ze drie bakken lang en hebben ze per bak maar een deur? Dan zijn het ze.
Op maandag 29 januari 2018 12:34 schreef Salatrel het volgende: Of er is er 1 omgelegd in Rotterdam of men is begonnen met de werkzaamheden aan spoor 1/2 voor de Eurostar. Is mooi met hekken afgezet
Belangrijkste vraag: kan je nog wel via perron 1 naar het personeelsverblijf?
van crew wordt het tegenwoordig geëist. Ieder ander die dat nodig vindt kan het ook aanvragen. Kopietjepaspoort naar Danny en klaar ben je. Of je dat wilt?
Omdat FOK! feitelijk een bedrijf is, moet worden bijgehouden wie de 'medewerkers' zijn, ook al zijn door vrijwilligers. Zoiets was het.
van crew wordt het tegenwoordig geëist. Ieder ander die dat nodig vindt kan het ook aanvragen. Kopietjepaspoort naar Danny en klaar ben je. Of je dat wilt?
Volgens mij heeft hij die allang uit mijn SA-tijd.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ze willen de spoorverbinding tussen Nijmegen en Kleve nu toch weer reactiveren. Opvallend is dat de treinen buiten de bebouwde kom zo snel mogelijk moeten rijden, maar erbinnen slechts een slakkengangetje mogen hebben
Op maandag 29 januari 2018 21:52 schreef Peterselieman het volgende: Ze willen de spoorverbinding tussen Nijmegen en Kleve nu toch weer reactiveren. Opvallend is dat de treinen buiten de bebouwde kom zo snel mogelijk moeten rijden, maar erbinnen slechts een slakkengangetje mogen hebben
Zo goed als zeker? Ze willen? Ik heb in het artikel niet gelezen dat de provincie, ProRail en IenW aanwezig zijn geweest...
Samenvatting in een paar woorden:
quote:
Algehele consensus van de zaal is dat elke politieke partij maximaal haar invloed moet aanwenden om na de gemeenteraadsverkiezingen de spoorlijn in de coalitieakkoorden van gemeente Nijmegen en gemeente Berg en Dal opgenomen te krijgen, zodat provincie Gelderland ziet welk belang deze lijn de regio biedt.
Verkiezingsgepraat nog.. wordt afwachten. (Prorail was wel aanwezig, provincie en IenW niet)
Op maandag 29 januari 2018 14:40 schreef MTL het volgende: Spoor 3 op Rotterdam is overigens niet buiten gebruik. Er staan nu hekken tussen spoor 2 en 3 en er denderde net een goederentrein over spoor 3
Spoor 3 is buitendienst in week 11. Er ligt nog een kruiswissel aan de zijde Schiedam in het verlengde van spoor 2 en 3 die voor de helft gesaneerd wordt. Vanaf de Hoekse lijn sporen vanuit Schiedam naar spoor 3 is dan niet meer mogelijk, alleen vanaf GA/CA naar spoor 2 en 3.
Op maandag 29 januari 2018 21:52 schreef Peterselieman het volgende: Ze willen de spoorverbinding tussen Nijmegen en Kleve nu toch weer reactiveren. Opvallend is dat de treinen buiten de bebouwde kom zo snel mogelijk moeten rijden, maar erbinnen slechts een slakkengangetje mogen hebben
Als de inzet dan wel doortrekking van de RE10 Düsseldorf-Kleve naar Nijmegen is en dat ze niet met kansloze pendeltreinen Nijmegen-Kleve aankomen, want pendeltreinen zijn vrijwel nooit een succes zie Hengelo-Bad Bentheim en Bocholt-Wesel (Heerlen-Herzogenrath heb ik geen idee van), maar je weet het nooit met de provincie Gelderland.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Als de regionale politiek lapt dan moet er wel iets mogelijk zijn toch?
Als dat zo is dan is de grondhouding positiever. Er zijn echter ook andere ontwikkelingen en ambities, zoals PHS Nijmegen, ontwikkeling stationsgebied en binnenstedelijke wijken + ontsluite etc. Daar moet een reactivering ook binnen passen. Het mag in ieder geval niet strijdig zijn. Anders is een discussie over reactivering bij voorbaat kansloos...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Als dat zo is dan is de grondhouding positiever. Er zijn echter ook andere ontwikkelingen en ambities, zoals PHS Nijmegen, ontwikkeling stationsgebied en binnenstedelijke wijken + ontsluite etc. Daar moet een reactivering ook binnen passen. Het mag in ieder geval niet strijdig zijn. Anders is een discussie over reactivering bij voorbaat kansloos...
Als je het ProRail kernproces volgt (met daarin een capaciteitsanalyse) en je voldoende geld ophoest voor alles wat ProRail wil doen dan kan IenW daar verder niet zoveel van vinden.
Als je het ProRail kernproces volgt (met daarin een capaciteitsanalyse) en je voldoende geld ophoest voor alles wat ProRail wil doen dan kan IenW daar verder niet zoveel van vinden.
Op sec het project niet idd. Maar goed, er zijn andere ‘tafels’, overleggen en dergelijke waar ook rekening mee gehouden wordt. Het komt er op neer dat je elkaar niet in de wielen rijdt, maar ook niet elkaars ambities maximaal faciliteert. Mocht een reactivering passen in de (veel concretere) ambities dan zullen ProRail/IenW daar niet veel van vinden. Het wordt anders wanneer op voorhand duidelijk is dat er een invloed is op de Maaslijn of PHS. Dan zullen IenW, Limburg, maar ook Gelderland zich wel roeren.
Let wel, dit staat los van bevoegdheden als het mogen indienen van zienswijzen, beroep e.d.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Als de inzet dan wel doortrekking van de RE10 Düsseldorf-Kleve naar Nijmegen is en dat ze niet met kansloze pendeltreinen Nijmegen-Kleve aankomen, want pendeltreinen zijn vrijwel nooit een succes zie Hengelo-Bad Bentheim en Bocholt-Wesel (Heerlen-Herzogenrath heb ik geen idee van), maar je weet het nooit met de provincie Gelderland.
Ik lees dat een aantal partijen liever een tram ziet rijden. Dan weten ze tenminste wel zeker dat er geen goederentreinen overheen kunnen. Maar kan je een doorgaande verbinding verder Duitsland in dus ook vergeten.
Ik lees dat een aantal partijen liever een tram ziet rijden. Dan weten ze tenminste wel zeker dat er geen goederentreinen overheen kunnen. Maar kan je een doorgaande verbinding verder Duitsland in dus ook vergeten.
Vind een tram maar niets. In Gelderland worden heel veel buslijnen wegbezuinigd en vervangen door BrengFlex en daarnaast wordt het OV-geld besteed aan de reactivatie van Nijmegen-Kleve zonder dat er wezenlijke voordelen zijn zoals de directe verbinding van Nijmegen/Groesbeek naar Weeze, Kevelaer, Krefeld en Düsseldorf.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Het is een artist impression bij een artikel dat over een trein naar Londen gaat. Natuurlijk staat er dan Londen op het enige zichtbare scherm, en geen Brussel.
Bizar dat die lampjes uit die overkapping gesloopt moeten worden en die staanders van het dak dan verschuiven. En zouden ze niet eens wat ballast tussen die dwarsliggers gooien? Nou nou nou Rotterdam weer hoor. Geen daden maar woorden
Spoor 3 is buitendienst in week 11. Er ligt nog een kruiswissel aan de zijde Schiedam in het verlengde van spoor 2 en 3 die voor de helft gesaneerd wordt. Vanaf de Hoekse lijn sporen vanuit Schiedam naar spoor 3 is dan niet meer mogelijk, alleen vanaf GA/CA naar spoor 2 en 3.
En spoor MA dan? Want voor de Eurostar moet je in het verlengde van wissel 291A/291B nog een wisseltje leggen naar spoor 1.
Hey, ik mocht niet eens zeggen dat een aanslag met 250 slachtoffers in Oekiboekistan erger was dan die 10 doden in Parijs. Dan wil ik best een permban, draag ik met trots.